SJOELIGANS! De volgende sjoelclub is op zondag 24 maart bij Henk. 
Waarschijnlijk aanwezigen tot nu toe: Redefine, Aoibhin, Momo, ijs_beer, Hawaii_Tim, naatje_1 (ovb), MMF93, Andromache, Greys en een aantal crewleden (waaronder yvonne, toestemming om dat hier te roepen

)
![Pw8cZk6.png]()
Ons eiland Doezepwa Utopia:
Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non)-esf-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de teckel van de tante van je buurvrouw, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete esf liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns afgelopen esf je bezorgd heeft, hoe vaak je naar het toilet ging vandaag etc.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry.
SPOILER
Ik las ergens dat er 10 maart een officiele ESF event zal zijn met alle delegaties. Wat houdt dat juist in dan?
Alleen Rusland, Malta, Zweden en Armenie nog ?
quote:
Haha, geweldig
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
Life can be a bitch, so like it..
Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
Jaaaa ik ben er 24 maart bij!!!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
---
Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro:
https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
quote:
Op vrijdag 8 maart 2019 21:43 schreef Redefine het volgende:Zo, daar ben ik weer. Gisteren was een mooie uitvaart. Mijn broer en ik hebben de brief die mijn vader had geschreven voorgelezen (die had hij in december al geschreven en wisten mijn broer en ik al van). Er waren veel mensen. Het was een mooie zaal. We hebben twee foto presentaties laten tonen onder twee liedjes die hij wilde laten draaien. Mijn schoonzus had een stuk geschreven wat door de uitvaardleider werd voorgedragen. En mijn broer had een mooi verhaal geschreven over hem wat hij voorlas (zelf had ik in december mijn vader een brief geschreven dat hij zelf gelezen heeft, waardoor ik niet nu ook nog los wilde spreken). Het afscheid was gegaan zoals we het wilde hebben.
Bedankt iedereen nog voor de mooie en lieven berichten hier

Fijn dat het een mooi afscheid was en dat het is gegaan zoals jullie het graag wilden. Sterkte nog.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
quote:
quote:
Dank
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Op vrijdag 8 maart 2019 21:50 schreef Redefine het volgende:Na de eerste keer luisteren, totaal niet onder de indruk. Mooi liedje, maar het lijkt de hele tijd naar een climax op te bouwen die niet komt. Wel denk ik dat het juist live beter uit de verf kan komen, omdat dan de achtergrondzang die erbij komt echt pas goed naar voren komt.
En het is pas na een keer luisteren. Echte beoordeling komg wel als ik het vijf keer gehoord heb, maar dat komt nog wel.
Had ik ook na de 1e x. Niet onder de indruk. Later wel
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
quote:
Op vrijdag 8 maart 2019 21:43 schreef Redefine het volgende:Zo, daar ben ik weer. Gisteren was een mooie uitvaart. Mijn broer en ik hebben de brief die mijn vader had geschreven voorgelezen (die had hij in december al geschreven en wisten mijn broer en ik al van). Er waren veel mensen. Het was een mooie zaal. We hebben twee foto presentaties laten tonen onder twee liedjes die hij wilde laten draaien. Mijn schoonzus had een stuk geschreven wat door de uitvaardleider werd voorgedragen. En mijn broer had een mooi verhaal geschreven over hem wat hij voorlas (zelf had ik in december mijn vader een brief geschreven dat hij zelf gelezen heeft, waardoor ik niet nu ook nog los wilde spreken). Het afscheid was gegaan zoals we het wilde hebben.
Bedankt iedereen nog voor de mooie en lieven berichten hier

Waardig en mooi afscheid.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 8 maart 2019 16:36 schreef Kyran het volgende:[..]
Ja joh, dikke final destination actie dit. Kan er wel weer om lachen, maar dat was echt even schrikken. Gewoon ook alle toeval er bij ... Ik tank altijd bij de Shell hier want goedkoop + Airmiles, maar was vanmorgen te traag en dacht ik tank onderweg wel als het nodig is .... ik blij.
Dat is inderdaad heftig

Gelukkig inderdaad dat je moest tanken! Sterkte iig.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat kan zeker na een aantal keer luisteren anders zijn. Waarbij ik bij CATS destijds pas op het podium voor het eerst onder indruk was. Dus wie weet. En Europa is heel enthousiast dus daar gaat het toch vooral om.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Leuk

Hoe meer zielen hoe meer sjoelvreugd
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 8 maart 2019 22:01 schreef Kyran het volgende:[..]
Helemaal gemist dit Redefine. Gecondoleerd en sterkte. Fijn om te horen dat het afscheid nemen ging zoals jullie het wilden hebben.
Dank je
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 8 maart 2019 22:04 schreef summer52 het volgende:[..]
Fijn dat het een mooie uitvaart was. En als je er aan toe bent luisteren naar de video van onze Duncan en alle reacties lezen.
Dank je

Heb net het liedje van Duncan geluisterd. Had al wat reacties links en rechts gelezen, dat Europa erg blij er mee is
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Jij hebt nu dus begrepen dat iemand onbegrepen is?
quote:
Niemand wordt ook speciaal uitgenodigd hoor. Iedereen hier is gewoon welkom om te komen als ze willen
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Dat weet ik

Maar het is niet dat ik hier nu zo vaak ben
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 8 maart 2019 22:10 schreef ijs_beer het volgende:[..]
Klinkt als een mooie uitvaart Redefine. Een moment waar je later aan kunt terugdenken als waardig afscheid, en misschien aan kunt vasthouden?
Dank je. En dat laatste zeker wel ja. Was daardoor wel heel druk afgelopen week (dat is het toch wel als zoiets gebeurd), met alles in elkaar zetten etc. Maar mooier dan als we het puur de reguliere ceremonie hadden gelaten. Dus daar ben ik heel blij mee. En ook met kunnen delen van de brief die hij had geschreven voor iedereen. Daardoor blijft het voor iedereen die geweest is ook nog lang bij
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Crosspost van een van de weinige reacties die ik er echt toe vind doen. Matt

Mooi dat de afgelopen jaren Matt zo naar voren is geschoven als een van de mensen die leuke reacties geven. Wat een man is het
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dan is het inderdaad niet zo heel leuk.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ja mijn vader. Dank je.
quote:
Op vrijdag 8 maart 2019 22:14 schreef Redefine het volgende:[..]
Dank je. En dat laatste zeker wel ja. Was daardoor wel heel druk afgelopen week (dat is het toch wel als zoiets gebeurd), met alles in elkaar zetten etc. Maar mooier dan als we het puur de reguliere ceremonie hadden gelaten. Dus daar ben ik heel blij mee. En ook met kunnen delen van de brief die hij had geschreven voor iedereen. Daardoor blijft het voor iedereen die geweest is ook nog lang bij

Knap dat je de brief heb kunnen delen, ook mooi.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Het klopt dat we vaak een van jullie twee niet begrijpen. De ene keer is dat Roger de andere keer Epiales.
Sowieso wordt het weer uitkijken dat Epiales straks niet weer roept dat Roger er niet is, anders spreken wij elkaar weer niet.
quote:
Op vrijdag 8 maart 2019 22:19 schreef Redefine het volgende:[..]
Crosspost van een van de weinige reacties die ik er echt toe vind doen. Matt

Mooi dat de afgelopen jaren Matt zo naar voren is geschoven als een van de mensen die leuke reacties geven. Wat een man is het

Ja, Matt

Dit filmpje is ook weer zo geweldig
Dat stukje ook echt dat hij zich realiseert 'now I need to throw something!' omdat hij dat had beloofd
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 8 maart 2019 22:31 schreef Aoibhin het volgende:[..]
Ja, Matt

Dit filmpje is ook weer zo geweldig
Dat stukje ook echt dat hij zich realiseert 'now I need to throw something!' omdat hij dat had beloofd

Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 8 maart 2019 22:33 schreef Roger_Epiales het volgende:[..]
Ja, dat was idd wel ff een ding.
Is hij ook wel op aangesproken hoor, dus denk niet dat dit nog eens zal gebeuren.
Maar je weet het nooit met hem.
Die zal je waarschijnlijk toen wat sjoelstenen hebben laten koppen
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 8 maart 2019 22:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:[..]
Ik heb maar weer eens oude afleveringen Top Gear aangezet. Ik had zin om iets te kijken maar wist niet wat, en dan is Top Gear een prima keus

Dat is altijd goed ja

Zelf hoef ik mij niet te vervelen, genoeg te doen.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat waren ook de woorden van Jan Smit nadat de 3 J's de finale niet haalde en de kabouters met puntmutsen met eenwieler wel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 8 maart 2019 23:02 schreef Roger_Epiales het volgende:[..]
Dat was ook best wel belachelijk. Dat optreden verliep vlekkeloos, hun Engels was perfect, de achtergrond subliem en zelfs hun pakken zaten als gegoten.
En die puntmutsen maken het plaatje dan compleet natuurlijk.

Je vergeet nog de achtergrondzangeres die precies goed aanvoelde wanneer ze de aandacht moest vragen. Zelden zoiets goeds gezien, daar kan Hans nog een puntje pannenkoek aan zuigen.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Zo oud ben je toch niet

Je sjoelde in ieder geval als een jonge god
quote:
Op vrijdag 8 maart 2019 23:02 schreef Roger_Epiales het volgende:[..]
Dat was ook best wel belachelijk. Dat optreden verliep vlekkeloos, hun Engels was perfect, de achtergrond subliem en zelfs hun pakken zaten als gegoten.
En die puntmutsen maken het plaatje dan compleet natuurlijk.

Ik zat in Gran Canaria te kijken met ESF fans van verschillende landen in een bar, man wat schaamde ik mij rot toen de 3 J's optraden,
Iedereen praatte ook door elkaar of liepen weg om drinken te halen.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
]
Dat zou best een rake beschrijving van het optreden zijn zo achteraf.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat zegt niet zoveel. Er zijn er genoeg die kinderen krijgen als ze nog geen twintig zijn.