Bij Reading is het nog steeds een complete chaos en bungelen ze onderaan de Championship. Daarom is het ook van het grootste belang dat je een andere TD aanstelt. Uiteindelijk is de nieuwe trainer ook maar zo goed als zijn materiaal.quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Uit dat VI Pro artikel over Jaap Stam als trainer komt wel een behoorlijk positief beeld.
Alhoewel daarin ook staat dat het 2e seizoen met Reading niet goed ging en Jaap Stam dat niet kreeg gekeerd, en ondanks dat Jaap Stam schijnbaar goed boos kan worden zich toen nauwelijks liet gelden omdat dat volgens hem toch zinloos zou zijn.
Dat laatste lijkt dan weer op de gelatenheid die Gio uitstraalt.
Maar als Stam er meer positiespel in krijgt en tactisch meer vernuft dan is het sowieso al een vooruitgang (maar vrijwel alle trainers zouden er denk ik meer positiespel inkrijgen dan Gio tot op heden voor elkaar heeft weten te krijgen).
quote:“We have an absolute mess of disorganised floaters.” Some have voiced fears that he is taking the squad back to the insipid football under former manager Jaap Stam. “I’m starting to notice a theme of the entire midfield five having no idea of where they are supposed to be or what their shape is.”
https://www.twtd.co.uk/i(...)s--notes-for-reading
twitter:Bielsasdisciple twitterde op dinsdag 26-02-2019 om 22:54:47@Waccoe1919 We’ve turned in to Reading under Stam. Brilliant in our own half, shot shy in opponents half. You can pass all you want and keep the ball but we’re toothless up top. Controlling possession is one thing, convincingly winning games is another. We can’t do the latter at the mo! reageer retweet
Blijkbaar is het voetbal van Stam bij Reading een veelgebruikte metafoor onder Championship fans voor inspiratieloos positiespel.twitter:PictonPedro twitterde op dinsdag 13-03-2018 om 22:46:15"Ok Tony, sum up #ReadingFC's season in 30 seconds" https://t.co/qPSd1bWJEC reageer retweet
Dat hele positiespel is al compleet doorgeslagen bij Feyenoord. De spelers moeten veel meer vrij worden gelaten in t veld.quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Uit dat VI Pro artikel over Jaap Stam als trainer komt wel een behoorlijk positief beeld.
Alhoewel daarin ook staat dat het 2e seizoen met Reading niet goed ging en Jaap Stam dat niet kreeg gekeerd, en ondanks dat Jaap Stam schijnbaar goed boos kan worden zich toen nauwelijks liet gelden omdat dat volgens hem toch zinloos zou zijn.
Dat laatste lijkt dan weer op de gelatenheid die Gio uitstraalt.
Maar als Stam er meer positiespel in krijgt en tactisch meer vernuft dan is het sowieso al een vooruitgang (maar vrijwel alle trainers zouden er denk ik meer positiespel inkrijgen dan Gio tot op heden voor elkaar heeft weten te krijgen).
want ze zijn individueel zo geweldig?quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:09 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Dat hele positiespel is al compleet doorgeslagen bij Feyenoord. De spelers moeten veel meer vrij worden gelaten in t veld.
Gaat dit over Gio of over Stam?twitter:RFCdan twitterde op zaterdag 06-01-2018 om 18:00:43Jaap Stam gameplan:- Pass the ball around the back until we make a mistake and concede- Don’t bring on a striker until approaching 70 minutes- Make poor sub decisions- Don’t use all the available subs- Blame the playersThat’s the Jaap Stam way. #StamOut #readingfc reageer retweet
Mja. Dit is net zo makkelijk als Zoringer of die andere buitenlander afkraken omdat ie ontslag kreeg, zoals Elan laatst deed.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:11 schreef Oldground het volgende:
Gaat dit over Gio of over Stam?twitter:RFCdan twitterde op zaterdag 06-01-2018 om 18:00:43Jaap Stam gameplan:- Pass the ball around the back until we make a mistake and concede- Don’t bring on a striker until approaching 70 minutes- Make poor sub decisions- Don’t use all the available subs- Blame the playersThat’s the Jaap Stam way. #StamOut #readingfc reageer retweet
Man, je ziet aan alles dat spelers geen enkel benul hebben waar die bal naartoe moet of waar ze moeten lopen. Juist omdat ze het maar zelf moeten uitzoeken in die vrijheid waar jij om vraagt zie je ze grossieren in foute of veilige keuzes (breed, terug, breed, terug...) of in eindeloos wandelen met de bal en doelloze acties.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:09 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Dat hele positiespel is al compleet doorgeslagen bij Feyenoord. De spelers moeten veel meer vrij worden gelaten in t veld.
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat het positiespel en de resultaten zwaar ondermaats zijn. De één vindt dat het aan de trainer ligt, de ander aan de selectie. Of allebei.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Man, je ziet aan alles dat spelers geen enkel benul hebben waar die bal naartoe moet of waar ze moeten lopen. Juist omdat ze het maar zelf moeten uitzoeken in die vrijheid waar jij om vraagt zie je ze grossieren in foute of veilige keuzes (breed, terug, breed, terug...) of in eindeloos wandelen met de bal en doelloze acties.
Het gaat mij niet om het feit dat hij ontslagen is. Dat was namelijk al een jaar geleden bekend en interesseert me verder niet.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:28 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Mja. Dit is net zo makkelijk als Zoringer of die andere buitenlander afkraken omdat ie ontslag kreeg, zoals Elan laatst deed.
Ja, en die gozer die je quote is wie? Kan dat niet net zo goed een Elan van Reading zijn?quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:57 schreef Oldground het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het feit dat hij ontslagen is. Dat was namelijk al een jaar geleden bekend en interesseert me verder niet.
De redenen waarom iemand ontslagen is en hoe de relatie met de fans is, wel.
Elan roept maar wat.
Vermeer is ook beter dan Bijlow.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:59 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Absoluut. Ik kijk niet elke wedstrijd maar vind hem ook beter dan Bijlow eigenlijk.
Ik inmiddels ook al wil ik Bijlow niet afschrijven. Zie ik toch als groot talent.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:59 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Absoluut. Ik kijk niet elke wedstrijd maar vind hem ook beter dan Bijlow eigenlijk.
Zijn (zoals ik aangaf) fans van andere clubs + een voetbalcommentator van SkySports.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:59 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ja, en die gozer die je quote is wie? Kan dat niet net zo goed een Elan van Reading zijn?
Waar zie jij discussie? We constateren enkel wat naar aanleiding van de oproep voor het NL elftal.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:01 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Yes, de Bijlow vs Vermeer discussie, die is toch al een tijdje niet voorbij gekomen.
Ik reageerde alleen op je post met 1 tweet van een random Reading fan.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:02 schreef Oldground het volgende:
[..]
Zijn (zoals ik aangaf) fans van andere clubs + een voetbalcommentator van SkySports.
quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:04 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Waar zie jij discussie? We constateren enkel wat naar aanleiding van de oproep voor het NL elftal.
Ik heb niks gezegd over Bijlow. Vermeer heeft het geweldig gedaan vind ik en wordt daarvoor beloond met deze oproep en daar ben ik blij mee omdat je niet genoeg spelers kunt hebben in je selectie die het zelfvertrouwen en bevestiging krijgen dat hun inspanningen en prestaties gezien en beloond worden. Als Bijlow straks de sterren van de hemel keept en geselecteerd wordt, ook dikke duim.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:01 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Yes, de Bijlow vs Vermeer discussie, die is toch al een tijdje niet voorbij gekomen.
Ah klopt.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:05 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ik reageerde alleen op je post met 1 tweet van een random Reading fan.
De enige mening die je enigszins serieus kan nemen is die van die commentator, al vraag ik me af of je altijd aan de buis gekluisterd zit als (bijv.) Leo Driessen zijn visie over voetbal uiteenzet.
Stop met deze act.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:57 schreef Oldground het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het feit dat hij ontslagen is. Dat was namelijk al een jaar geleden bekend en interesseert me verder niet.
De redenen waarom iemand ontslagen is en hoe de relatie met de fans is, wel.
Elan roept maar wat.
Je bent schattig naïef.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Stop met deze act.
Uiteindelijk draait het gewoon om presteren en niet de zaken die kennelijk voor jou belangrijk zijn. En dat heeft die Zorniger van jou eigenlijk overal nagelaten.
Behalve bij RBL toen de geldkraan open ging.
Veel Succes Jaap.twitter:Feyenoord twitterde op woensdag 06-03-2019 om 14:01:30NIEUWS 📝Jaap Stam is per 1 juni 2019 de nieuwe hoofdtrainer van Feyenoord:https://www.feyenoord.nl/(...)ner-feyenoord-060319 reageer retweet
quote:Technisch directeur Martin van Geel is zeer tevreden dat Jaap Stam komende zomer naar Feyenoord komt.
''We kennen elkaar al heel lang, dus we weten bij Feyenoord wat voor iemand we binnen halen. Jaap is een indrukwekkende verschijning. Met hem komt er straks letterlijk en figuurlijk echt iemand binnen.''
GeelGod met een indrukwekkende onderbouwing zoals we van hem gewend zijnquote:Jaap Stam is vanaf 1 juni 2019 de nieuwe hoofdtrainer van Feyenoord. De 46-jarige Stam volgt dan Giovanni van Bronckhorst op, die eind januari bekendmaakte na afloop van het huidige seizoen te stoppen. Stam en Feyenoord zijn een contract voor twee jaar overeengekomen.
Technisch directeur Martin van Geel is zeer tevreden dat Jaap Stam komende zomer naar Feyenoord komt. ''We kennen elkaar al heel lang, dus we weten bij Feyenoord wat voor iemand we binnen halen. Jaap is een indrukwekkende verschijning. Met hem komt er straks letterlijk en figuurlijk echt iemand binnen.''
''Jaap is een realist met een duidelijke visie en met een zeer indrukwekkende staat van dienst als speler en de nodige ervaring als trainer. Logisch dus dat ik zeer blij ben dat we met de medewerking van PEC Zwolle hem nu al hebben kunnen vastleggen voor de komende seizoenen.''.
Echt bizar, wat een argumentatie.quote:Op woensdag 6 maart 2019 14:09 schreef fetX het volgende:
[..]
GeelGod met een indrukwekkende onderbouwing zoals we van hem gewend zijn
Maar onze TD heeft z'n oren laten hangen naar de VvF, dus die zal wel mogen blijven zitten vrees ik.quote:Op woensdag 6 maart 2019 11:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarom is het ook van het grootste belang dat je een andere TD aanstelt.
Zal Landzaat dan wel zijn, als Bakkati echt meekomt als assistent-trainer.quote:Op woensdag 6 maart 2019 14:11 schreef fetX het volgende:
Bakkati schijnt mee te komen als assistent. Benieuwd wie het nest dan zal gaan verlaten.
Klopt. Hopelijk Jaap "Indrukwekkende Verschijning" Stam niet.quote:Op woensdag 6 maart 2019 14:15 schreef fetX het volgende:
Van Gastel is fervent fan van de Verheijen methode, toch?
Hopen dat vGastel dan maar vertrekt. Zal wel niet.quote:Op woensdag 6 maart 2019 14:16 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Klopt. Hopelijk Jaap "Indrukwekkende Verschijning" Stam niet.
Toen waren de andere buitenspelers wat beter in vorm.quote:Op woensdag 6 maart 2019 14:22 schreef Dr.Mikey het volgende:
Berghuis ook opgeroepen snap ik dan weer niks van speelde beter een periode toen ze hem juist niet opriepen.
Ik ben van mening dat de vrijheid die een speler kan voelen zich vaak positief manifesteert en er juist voor zorgt dat niet telkens de zekere keuzes worden gemaakt (als in tikkie terug, tikkie breed) Als je als speler lekker in je vel zit, je vrij voelt in je hoofd en je de vrijheid krijgt van de trainer om daarvan gebruik te maken zul je zien dat de spelers creatiever worden ondanks dat ze niet de individuele kwaliteiten hebben van een Zidane.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Man, je ziet aan alles dat spelers geen enkel benul hebben waar die bal naartoe moet of waar ze moeten lopen. Juist omdat ze het maar zelf moeten uitzoeken in die vrijheid waar jij om vraagt zie je ze grossieren in foute of veilige keuzes (breed, terug, breed, terug...) of in eindeloos wandelen met de bal en doelloze acties.
Dat verschilt nogal per speler.quote:Op woensdag 6 maart 2019 14:40 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat de vrijheid die een speler kan voelen zich vaak positief manifesteert en er juist voor zorgt dat niet telkens de zekere keuzes worden gemaakt (als in tikkie terug, tikkie breed) Als je als speler lekker in je vel zit, je vrij voelt in je hoofd en je de vrijheid krijgt van de trainer om daarvan gebruik te maken zul je zien dat de spelers creatiever worden ondanks dat ze niet de individuele kwaliteiten hebben van een Zidane.
Die spelers zullen vast harder gaan lopen voor een trainer die ze na 2 maanden al verlaat.quote:Op woensdag 6 maart 2019 14:40 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Komende weken maar even PEC in de gaten houden.
Mja, dat is ook weer zo. Waardeloos.quote:Op woensdag 6 maart 2019 14:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Die spelers zullen vast harder gaan lopen voor een trainer die ze na 2 maanden al verlaat.
De indrukwekkende verschijning Jaap Stam zal wel hard achter ze aan rennen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 14:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Die spelers zullen vast harder gaan lopen voor een trainer die ze na 2 maanden al verlaat.
Ik had al twijfels bij dat VI Pro artikel. Sowieso dat er geen enkele niet-Nederlandse bron werd gebruikt.twitter:11tegen11 twitterde op woensdag 21-03-2018 om 15:01:19So, Stam got fired as Reading manager.Fair to say this one was coming a loooooong while.Underlying numbers were equally poor last year, but a perfect storm of unsustainable events covered it all up.Data helps making decisions, people.https://t.co/9qqgllujsq reageer retweet
Ja dat werkt bij GJ Verbeek ook zo goedquote:Op woensdag 6 maart 2019 15:00 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
De indrukwekkende verschijning Jaap Stam zal wel hard achter ze aan rennen.
Wel lekker van Van Geel om een trainer om zijn INDRUKWEKKENDE VERSCHIJNING te prijzen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 16:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja dat werkt bij GJ Verbeek ook zo goed
11tegen11 is heel fatsoenlijk in haar gebruik van data. Het probleem is dat er vaak verkeerde aannames worden gedaan op basis van statistieken, maar de conclusie die over het Reading van Stam in het seizoen 16/17 getrokken wordt lijkt mij valide.quote:
Hoho, hij gaf als tweede argument dat hij Jaap kende van vroeger.quote:Op woensdag 6 maart 2019 16:54 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Wel lekker van Van Geel om een trainer om zijn INDRUKWEKKENDE VERSCHIJNING te prijzen.
Het is vrij tekenend dat een aantal weken nadat er naar buiten komt dat de VVF Stam wel zien zitten Van Geel hem contracteert.quote:Op woensdag 6 maart 2019 18:17 schreef Haringkop het volgende:
Indrukwekkende verschijning?! Wat is dit nu weer voor onzin
quote:Op woensdag 6 maart 2019 18:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Wat vinden jullie er van dat Stam Ajax de mooiste club van Nederland vind. Gelukkig heeft hij geen Feyenoord verleden en kan die in de winter op zoek naar een mooie club.
Zal me een zorg zijn.quote:Op woensdag 6 maart 2019 18:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Wat vinden jullie er van dat Stam Ajax de mooiste club van Nederland vind. Gelukkig heeft hij geen Feyenoord verleden en kan die in de winter op zoek naar een mooie club.
Met dank aan Gudde destijds.quote:De 50-jarige Brabander treedt komende zomer in dienst bij de Rotterdamse club, waar hij als speler tussen 1988 en 1990 actief was. Hij ondertekent een contract voor onbepaalde tijd in De Kuip
Het is niet dat je een contract voor onbepaalde tijd niet kunt ontbinden als bestuur. Er is alleen geen van te voren afgesproken termijn aan de arbeidsovereenkomst gekoppeld.quote:Op woensdag 6 maart 2019 19:03 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Met dank aan Gudde destijds.
Gebeurt zoiets vaker bij TD's? Contract voor onbepaalde tijd?
Ik denk dat het punt is dat je bij een contractverlenging iemands positie heroverweegt, terwijl de drempel om hem nu weg te sturen een stuk hoger is.quote:Op woensdag 6 maart 2019 19:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is niet dat je een contract voor onbepaalde tijd niet kunt ontbinden als bestuur. Er is alleen geen van te voren afgesproken termijn aan de arbeidsovereenkomst gekoppeld.
Problematischer is dat ze vooralsnog helemaal in hun nopjes met Martin lijken.
Je evalueert toch sowieso regelmatig of je nog tevreden bent met elkaar ongeacht de contractvorm?quote:Op woensdag 6 maart 2019 19:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat het punt is dat je bij een contractverlenging iemands positie heroverweegt, terwijl de drempel om hem nu weg te sturen een stuk hoger is.
Ja, dat snap ik ook nog wel.quote:Op woensdag 6 maart 2019 19:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is niet dat je een contract voor onbepaalde tijd niet kunt ontbinden als bestuur. Er is alleen geen van te voren afgesproken termijn aan de arbeidsovereenkomst gekoppeld.
En er nooit een definitief moment is; verlengen of niet.quote:Problematischer is dat ze vooralsnog helemaal in hun nopjes met Martin lijken.
Anderzijds kunnen ze hem er nu op elk moment uitrotten. Stel dat hij na het kampioenschap voor 4 jaar had bijgetekend, wat destijds logisch had geweest. Zat je nu nog weer 2 jaar aan hem vast terwijl hij allang niet meer functioneert.quote:Op woensdag 6 maart 2019 19:37 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook nog wel.[..]
En er nooit een definitief moment is; verlengen of niet.
What the fuck :’-)quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:44 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Ja hier zit ik echt op te wachten.
@klaasweetalles waarschijnlijkquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:05 schreef BoxeurDesRues het volgende:
“Waar luistert Cuco Martina naar”?
Who gives a flying fuck..wie leest die meuk
quote:Voor mij als Feyenoord-supporter telt maar één ding en dat is dat ik wil zien dat Feyenoord elk jaar om de titel speelt. In het voetbal wordt dat voor een groot deel bepaald door het geld dat je te besteden hebt. Als Feyenoord wat dat betreft tegen de concurrentie wil kunnen opboksen, moet je een manier vinden om meer geld binnen te krijgen. Als je dat geld niet hebt, kom je niet dichterbij. Dan kun je alleen nog kampioen van de rest worden, afgezien van misschien een keer een uitschieter.
Dat is voor mij de belangrijkste reden waarom ik hoop dat het nieuwe stadion er komt. Begrijp me goed: ik wil in principe ook niet weg uit De Kuip, alleen kun je in dit stadion nooit hetzelfde budget als Ajax en PSV halen. Tenzij er plotseling iemand komt die zegt: ‘Hier heb je elk jaar 25 miljoen’. Dan mogen ze van mij in De Kuip blijven. Alleen gaat dat niet gebeuren.
‘In plaats van twee ploegen moeten er elk jaar drie ploegen strijden om de titel’
Als je daarentegen in een nieuw stadion elk jaar 25 miljoen te besteden hebt, worden je mogelijkheden opeens een stuk groter. Ik snap daarom ook niet dat mensen daar uit sportief opzicht tegen kunnen zijn. Financieel gezien maak ik me ook geen zorgen, omdat Feyenoord nooit kapot kan gaan. Er zijn zoveel mensen die helemaal gek zijn van de club en financieel zo sterk zijn, dat ze de club nooit laten vallen.
Ik kijk daarom puur naar de sportieve mogelijkheden voor Feyenoord. In plaats van twee ploegen die strijden om de titel, moeten er elk jaar drie ploegen zijn die uitmaken wie kampioen gaat worden. Met de achterban die wij hebben, hoort dat bij Feyenoord. Maar misschien zorgt nostalgie ervoor dat mensen in De Kuip willen blijven. Ik geloof alleen dat diezelfde mensen anders zouden gaan denken als Feyenoord elk jaar zou gaan meedoen om de titel.
Jan Boskamp
quote:‘Ik twijfelde even over dit nummer, omdat dit nummer vaak bij Ajax gedraaid wordt, maar het is zó’n goed nummer. Het is dus misschien raar dat een echte Feyenoorder dit nummer kiest? Maar als ik dit nummer luister weet ik weer dat ik me niet zo druk moet maken, dat er altijd ergere dingen zijn in het leven. Ook No Woman, No Cry van Bob Marley is een lekker nummer als je in een goede vibe bent.’
Precies!quote:Op woensdag 6 maart 2019 18:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is vrij tekenend dat een aantal weken nadat er naar buiten komt dat de VVF Stam wel zien zitten Van Geel hem contracteert.
En zo blijft die achterbakse Limburger (pleonasme-alert) vrolijk zitten.
Nee en nee. En nee.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij Ajax draaien ze dont worry be happy, niet no woman no cry
Kijk eens dom, ja ho maar.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik luister nu vooral psytrance. Toch fijn als mensen dat weten.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:05 schreef BoxeurDesRues het volgende:
“Waar luistert Cuco Martina naar”?
Who gives a flying fuck..wie leest die meuk
Ik heb eigenlijk vooral kritiek op de wijze van beleidsvoering. Je kan niet eerst bij Advocaat uitkomen en dan bij Stam. Dan is er geen duidelijke lijn gekozen.quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:03 schreef RexTremenday het volgende:
Maar als jaap het niet moet worden, wie dan wel?
Met Advocaat komt er ook een hele verschijning binnenquote:Op woensdag 6 maart 2019 22:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk vooral kritiek op de wijze van beleidsvoering. Je kan niet eerst bij Advocaat uitkomen en dan bij Stam. Dan is er geen duidelijke lijn gekozen.
Kijk als ze nou uiteindelijk bij Stam waren uitgekomen met het argument dat ze jonge Nederlandse trainers de kans willen geven, of welk argumenten je daar dan ook bij kan verzinnen, dan had ik daar ook best kritiek op kunnen hebben maar dan vloeit het in ieder geval voort uit een bepaalde lijn die is gekozen
Maar nee, men gaat eerst voor Advocaat want ervaring is vereist en daarna is plan B Jaap Stam want er komt dan een hele verschijning binnen. Fuck logics.
Alles wat Van Geel doet en heeft gedaan is adhocbeleid.
Elanquote:Op woensdag 6 maart 2019 21:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit ga ik dus niet doenquote:Op woensdag 6 maart 2019 22:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Als je een keer een leuk liedje wil luisteren: zoek op Spotify het nummer ‘Feyenoord wordt Kampioen, Hallelujah’
Écht beschamend.
Vroegah werd er elk jaar een cd uitgebracht met minstens net zulke beschamende nummers. Hoort er een beetje bij. Ook dit is een remake geloof ik.quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Als je een keer een leuk liedje wil luisteren: zoek op Spotify het nummer ‘Feyenoord wordt Kampioen, Hallelujah’
Écht beschamend.
Het komt in dit geval van een cd uit 2004, waarop ook ‘Feyenoord is het Toverwoord’ stond, wat ik altijd een beetje als een rip-off heb gezien van ‘Feyenoord wij houden van die club’. Vooral ook omdat in 2004/05 de ellende bij Feyenoord begon met aanhoudend wanbeleid wat best lang heeft geduurd.quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Vroegah werd er elk jaar een cd uitgebracht met minstens net zulke beschamende nummers. Hoort er een beetje bij. Ook dit is een remake geloof ik.
Dat nummer wordt de laatste jaren nog wel eens gezongen, wanstaltig nummer waarbij mijn nekharen direct overeind gaan staan. Totaal geen nummer voor in het stadion ook.quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het komt in dit geval van een cd uit 2004, waarop ook ‘Feyenoord is het Toverwoord’ stond, wat ik altijd een beetje als een rip-off heb gezien van ‘Feyenoord wij houden van die club’. Vooral ook omdat in 2004/05 de ellende bij Feyenoord begon met aanhoudend wanbeleid wat best lang heeft geduurd.
Ja, hoor hem ook eens langskomen. ‘Feyenoord wij houden van die club’ heeft nog tenminste mee dat het uit een kampioensjaar komt en dat de tekst buitengewoon aansloot bij het seizoensverloop van 16/17. ‘Feyenoord is het toverwoord’ is minstens zo tenenkrommend, maar de tekst is bijna meer carnaval en het lied zelf komt nog uit een kansloos kutseizoen. De verdediging uit dat jaar was nog een stuk beschamender dan dat we nu hebben.quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat nummer wordt de laatste jaren nog wel eens gezongen, wanstaltig nummer waarbij mijn nekharen direct overeind gaan staan. Totaal geen nummer voor in het stadion ook.
100% eens. Nu roepen ze weer dat we ons volledig op de jeugd gaan richten, nadat we verdomme er 30 miljoen aan kansloze aankopen doorheen gejaagd hebbenquote:Op woensdag 6 maart 2019 22:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk vooral kritiek op de wijze van beleidsvoering. Je kan niet eerst bij Advocaat uitkomen en dan bij Stam. Dan is er geen duidelijke lijn gekozen.
Kijk als ze nou uiteindelijk bij Stam waren uitgekomen met het argument dat ze jonge Nederlandse trainers de kans willen geven, of welk argumenten je daar dan ook bij kan verzinnen, dan had ik daar ook best kritiek op kunnen hebben maar dan vloeit het in ieder geval voort uit een bepaalde lijn die is gekozen
Maar nee, men gaat eerst voor Advocaat want ervaring is vereist en daarna is plan B Jaap Stam want er komt dan een hele verschijning binnen. Fuck logics.
Het is allemaal net zo ongeremd en intuïtief als Johnny Depp in Fear and Loathing in Las Vegas.quote:Op woensdag 6 maart 2019 23:09 schreef Haringkop het volgende:
[..]
100% eens. Nu roepen ze weer dat we ons volledig op de jeugd gaan richten, nadat we verdomme er 30 miljoen aan kansloze aankopen doorheen gejaagd hebben
Hebben ze ook concrete plannen hoe ze de jeugdopleiding willen verbeteren? Meer techniektrainingen, bepaalde speelstijl, jeugdscouting op orde krijgen?quote:Op woensdag 6 maart 2019 23:09 schreef Haringkop het volgende:
[..]
100% eens. Nu roepen ze weer dat we ons volledig op de jeugd gaan richten, nadat we verdomme er 30 miljoen aan kansloze aankopen doorheen gejaagd hebben
Eens, elke keer weer plaatsvervangende schaamte als dat in het stadion langskomt. Niemand vindt het ook wat heb ik het ideequote:Op donderdag 7 maart 2019 07:49 schreef MPC60 het volgende:
Ik vind dat rotstad toch wel zon kutnummer.
En we hebben nog niet genoeg keepersquote:Op donderdag 7 maart 2019 01:59 schreef Moustachio het volgende:
Nu de trainer binnen is nu nog een Eredivisie aankoop zoals Bryan Linssen, en van Geel kan weer op vakantie. Klaar voor het nieuwe seizoen.
Prima nummertje. Niks mis mee.quote:Op donderdag 7 maart 2019 07:49 schreef MPC60 het volgende:
Sergio Padt incoming.quote:Op donderdag 7 maart 2019 08:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
En we hebben nog niet genoeg keepers
Dat kakkertje van de Hermes Houseband heeft dat voor eeuwig verneukt voor me. Ik zie hem nog zitten in die cabrio op het veld.quote:
Als ze die al zouden hebben, kan dat morgen weer anders zijn. Hapsnap beleid.quote:Op donderdag 7 maart 2019 02:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hebben ze ook concrete plannen hoe ze de jeugdopleiding willen verbeteren? Meer techniektrainingen, bepaalde speelstijl, jeugdscouting op orde krijgen?
Eens.quote:Op donderdag 7 maart 2019 07:49 schreef MPC60 het volgende:
Het zijn studenten, wat had jij verwacht? DJ Bootsy Pauli?quote:Op donderdag 7 maart 2019 08:44 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Dat kakkertje van de Hermes Houseband heeft dat voor eeuwig verneukt voor me. Ik zie hem nog zitten in die cabrio op het veld.
Beetje normale r in een nummer met zoveel rrrrrrotderdam etc erin zou wel fijn zijn maar laten we het weer over voetbal hebben.quote:Op donderdag 7 maart 2019 08:53 schreef Oldground het volgende:
[..]
Het zijn studenten, wat had jij verwacht? DJ Bootsy Pauli?
#ALLESWEGquote:Op donderdag 7 maart 2019 08:58 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Beetje normale r in een nummer met zoveel rrrrrrotderdam etc erin zou wel fijn zijn maar laten we het weer over voetbal hebben.
Stam.
Van Geel.
Alles.
En dan weer zo'n tenenkrommend positief interview.quote:Op donderdag 7 maart 2019 01:59 schreef Moustachio het volgende:
Nu de trainer binnen is nu nog een Eredivisie aankoop zoals Bryan Linssen, en van Geel kan weer op vakantie. Klaar voor het nieuwe seizoen.
quote:Een gebrek aan lef kan Jaap Stam niet worden verweten, want als nieuwe trainer van Feyenoord komt hij voor een gigantische uitdaging te staan. Dit is wat Stam zal moeten veranderen om zijn termijn in De Kuip tot een succes te maken.
Er komt wel iemand binnen, zegt Feyenoords technisch directeur Martin van Geel in het persbericht over Jaap Stam. Dat klopt, zeker als je 'm naast Dick Advocaat zet. Dat is een wereld van verschil, maar niet alleen in lengte, vooral ook als het gaat om ervaring en CV als trainer.
Advocaat, de huidige trainer van FC Utrecht was eerste keus en paste perfect in het profiel van Van Geel, die stelde een geroutineerde trainer nodig te hebben, communicatief sterk, met kennis van de Eredivisie en de ervaring om de druk bij Feyenoord te kunnen weerstaan. Hij had het over Dick Advocaat, Jaap Stam kan hij er onmogelijk mee bedoeld hebben, maar toch is de huidige coach van PEC Zwolle de nieuwe trainer in De Kuip.
Los nog van het gebrek aan visie bij de td, daarover gaat het nu niet. Jaap Stam is het geworden, een keuze die de Vrienden van Feyenoord (VvF) wel zal bevallen. Zij voerden vanaf het begin al campagne voor de Rots van Kampen. Een van Stam's agenten, ex-doelman Henk Timmer, was mee met de Businessclub van Feyenoord op trainingskamp naar Marbella. Daar werden de eerste plannen gesmeed, ook al had hij net voor twee jaar getekend bij PEC Zwolle. Met een biertje in de hand hadden de geslaagde zakenmannen daarop een simpel antwoord: Als Feyenoord de trainer van PEC wil hebben, dan kríjgt Feyenoord de trainer van PEC. Alles is te koop.
Aanbevolen: Dit is de trainer Jaap Stam: insiders schetsen verrassend beeld
Precies zoals het werd bedacht in Marbella, kwam het uit. Na het nee van Advocaat, schakelde Van Geel door naar Stam. De twee kennen elkaar van Willem II, terwijl de td hem in die functie ook ooit als speler naar Ajax haalde. Dat Stam dus niet de eerste keus is, deert de oud-speler van onder meer PSV, Manchester United, Lazio Roma, AC Milan en Ajax sowieso niet. 'Ik kon deze uitdaging niet laten liggen', zegt hij. Volgens Jan de Jong, de algemeen directeur van Feyenoord, is Stam de beste trainer voor de club en was er meteen een klik, omdat hij begrip had voor de mogelijkheden én onmogelijkheden van de club.
Vooral dat laatste zorgt ervoor dat de nieuwe trainer op z'n zachtst gezegd niet in een gespreid bedje terecht komt. De onmogelijkheden van Feyenoord vormen een uitdaging. Jaap Stam heeft nogal wat werk te verrichten:
o HET VOETBAL
Afgelopen zondag. Feyenoord-FC Emmen is 35 minuten onderweg. De thuisclub heeft het meeste balbezit, de gasten krijgen de beste kansen. Twee keer duikt Emmen vrij op voor Kenneth Vermeer, twee keer gaat het mis. De goal van Robin van Persie, vlak voor rust, breekt de ban en zorgt ervoor dat Feyenoord nog vrij gemakkelijk wint ook (4-0), maar wat beklijft is toch weer de uitvoering. Pas toen Emmen zich overgaf na de 2-0 (weer Van Persie), liep Feyenoord uit. Daarvoor had de ploeg van trainer Dick Lukkien het weliswaar lastig gehad, maar het was niet zo dat de thuisclub oppermachtig speelde. Sterker, juist in het spel van Emmen vielen voor rust meer patronen en sjablonen te ontdekken dan in dat van Feyenoord.
Het voetbal blijft het probleem van Feyenoord. Als de club kan reageren, heeft het wel de kwaliteiten om snel om te schakelen. Maar krijgt Feyenoord de bal, dan is het te vaak veel te weinig wat het elftal van Giovanni van Bronckhorst ermee doet. Jaap Stam heeft het zelf van dichtbij kunnen zien, toen hij met PEC tegen zijn aanstaande werkgever speelde. Hij liet zijn elftal de ruimtes klein houden en zag dat Feyenoord er geen antwoord op had. In de omschakeling kon PEC toen toeslaan, hoewel het in balbezit ook gewoon beter voetbal speelde. 'Dikverdiend', noemde Stam de overwinning toen.
Maar niet alleen PEC Zwolle was beter dan Feyenoord. Ook Fortuna Sittard, in De Kuip nota bene. Eerder dit seizoen gold dat ook voor AZ, voor Excelsior, voor FC Groningen, FC Utrecht, Heracles Almelo een helft lang. Feyenoord wint zijn wedstrijden dankzij individuele klasse - vaak van Robin van Persie - maar zelden komen zeges tot stand op basis van goed en verzorgd positiespel.
Voor Stam is dát uitdaging nummer 1 in de Kuip: Feyenoord aan het voetballen krijgen. Spelers, sponsors en supporters snakken naar een herkenbaar spelend Feyenoord. Dat heeft met geld allemaal niks te maken, want de Rotterdammers hebben negen van de tien keer meer kwaliteit dan de tegenstander, doordat ze de betere spelers kunnen opstellen. Met jongens zoals Steven Berghuis, Sam Larsson, Jordy Clasie, Van Persie, Jeremiah St. Juste en Tonny Vilhena mag je toch ook wel wat beter voetbal verwachten. Zij die met Stam hebben gewerkt schetsen het beeld van een trainer die de nadruk legt op positiespel.
Bij PEC Zwolle begon hij zijn carrière als een stagiair van Jan Everse, de trainer die in Overijssel het verzorgde voetbal er in twee termijnen in kreeg. Everse was meteen gecharmeerd van de trainer Stam. Natuurlijk, hij heeft niet heel veel ervaring, maar die had Guardiola ook niet echt, toen hij begon bij Barcelona. Wat die wel had, was een visie, een idee, principes. Daaraan hield en houdt hij zich vast. Als Stam dat lukt bij Feyenoord en hij weet de ploeg aan het voetballen te krijgen, heeft hij de eerste horde genomen.
o FLAIR
Ondanks vier prijzen in vijf jaar, presenteert Feyenoord zich niet als een ploeg waar nou de flair en het lef vanaf spat. Vaak genoeg zijn de percentages redelijk in evenwicht met de tegenstander, zeker in uitduels. De club heeft gemiddeld 57,2 procent balbezit, gelijk aan PSV, minder dan Ajax, maar die andere twee clubs schieten weer meer op doel en winnen meer duels.
Flair hoort bij de grote club die Feyenoord wil zijn en ook gewoon nog steeds is. Flair is wat Ajax liet zien uit tegen Real Madrid. Toen de Spanjaarden terugkwamen tot 3-1 en het even spannend dreigde te worden, zette Ajax druk. In Estadio Santiago Bernabéu, in een grote wedstrijd. Dát is lef. Waarom lukt Feyenoord dat niet in de Eredivisie? Een topclub in Nederland moet eigenlijk iedere wedstrijd de regie voeren, het initiatief willen hebben en houden. Dan geef je wel eens ruimte weg, dan is de kans wat groter dat je een doelpunt tegen kunt krijgen, maar moet je er als ploeg maar voor zorgen dat je er eentje meer maakt dan je tegenstander.
Is flair te trainen? Misschien een beetje. Het begint met erin geloven. Dat is iets wat Stam wel voor elkaar kreeg bij PEC Zwolle. Daar kwam hij binnen als stagiair, maar er stapte letterlijk en figuurlijk wel iemand de kleedkamer in, een persoonlijkheid. Ooit was Stam de beste verdediger ter wereld en voor zijn status als trainer maakt dat wel wat uit. Als Stam iets vertelde luisterden de spelers. Dat was al zo toen hij nog stagiair was onder Everse. Die raakte steeds meer enthousiast en overtuigd. Ook bij Reading slaagde Stam erin zijn spelers op die manier voor zich te winnen. Feyenoord is ervan overtuigd dat Stam met zijn uitstraling ook past bij de club. Als Stam het inderdaad lukt iets van zijn eigen charisma en karakter in Feyenoord te krijgen, zet hij weer een goede stap in de juiste richting.
3:08
Hoe Jaap Stam zich opwerkte tot trainer bij Feyenoord.
o FITHEID
Hoe fit is Feyenoord? Dat is van de buitenkant moeilijk te meten, maar topfit lijkt de ploeg niet te zijn. Feyenoord maakt nooit de indruk dat het voluit gaat, al kan dat ook perceptie zijn. Niet alle trainingen zijn te volgen, alleen viel het wel op dat de ploeg tijdens het trainingskamp in Marbella afgelopen winter niet vaak trainde.
Feyenoord landde dinsdagmiddag, woensdag stonden er twee sessies op het programma, donderdag trainde de ploeg een keer, want een dag later volgde het oefenduel met Borussia Dortmund, terwijl zaterdag het deel van de groep dat had gespeeld binnen in de gym aan het werk ging en de andere helft speelde tegen Karlsruher SC. Nog geen vier trainingen in een week. Het programma van Feyenoord doordeweeks behelst meestal een vrije dag die volgt op de uitlooptraining. Daarna traint de ploeg nog drie of vier keer, afhankelijk van wanneer Feyenoord speelt. In deze fase van de competitie is dat geen probleem, alleen voor een club zonder Europese verplichtingen valt het wel mee hoe hard er gewerkt wordt. Tenminste, dat is het oordeel van trainers die zich hebben gebogen over de trainingsschema's.
Als Jaap Stam Feyenoord met flair en lef wil laten spelen, zal hij de intensiteit van de trainingen omhoog moeten krijgen. Een ploeg die agressief wil spelen en domineren, moet daarvoor wel de inhoud hebben. Bovendien kan Feyenoord daarmee het gebrek aan kwaliteit ten opzichte van PSV en Ajax grotendeels compenseren, precies zoals het deed tegen Ajax en vooral PSV-thuis. Toen had de kampioen geen antwoord op het beweeglijke Feyenoord, dat die speelwijze ook maar een helft kon volhouden. Maar toen was het gat al geslagen.
o DISCIPLINE
Giovanni van Bronckhorst is geen schoolmeester, of beter: dat wil hij niet zijn. De trainer komt alleen in de kleedkamer voor het hoognodige, hij vertrouwt op de discipline van zijn spelers, precies zoals Frank Rijkaard ooit leiding gaf toen Van Bronckhorst onder hem speelde bij Barcelona.
Zonder dat het nu een losgeslagen bende is, kost het Van Bronckhorst wel moeite de kikkers in de kruiwagen te houden. Toen de trainer Nicolai Jørgensen passeerde voor de wedstrijd tegen Ajax en hem een week later opnieuw op de bank hield, gaf de spits een duidelijk signaal dat hij geen trek had in een warming-up. Hij liep wat heen en weer, strekt zich uit en maakte een praatje met een medewerker van de EHBO. Eerder dit seizoen moest Jean-Paul Boëtius naar FSV Mainz vertrekken, toen hij na een wisselbeurt oefenwedstrijd tegen Fenerbahçe na afloop niet wilde trainen. Ook Yassin Ayoub werd voor de winter om disciplinaire redenen een tijdje buiten de wedstrijdselectie gehouden. Na het verlies bij FC Groningen waren er onderling ook woordenwisselingen, terwijl Van Bronckhorst begin dit seizoen zijn spelersgroep vroeg of hij nog wel het vertrouwen genoot, dat was na de nederlaag bij AS Trencín voor de Europa League en vervolgens het verlies bij De Graafschap.
Discipline is ook: de houding in het veld. Steven Berghuis straalt uit het niet altijd even goed naar zijn zin te hebben, als analist bij Studio Voetbal viel Rafael van der Vaart al op dat Sam Larsson erbij liep of-ie veertig graden koorts had. Kon dat niet wat agressiever allemaal? Het is een taak van een coach dat hij zijn spelers enthousiasmeert. Jaap Stam slaagde daar wel in bij PEC Zwolle. Daar zag de trainersstaf hoe de ex-international als stagiair geregeld spelers apart nam, vooral verdedigers, om te praten over standaardsituaties, hoe je het beste bepaalde spitsen kunt bespelen, over hoe een metertje net het verschil kan maken tussen winst en verlies. Bij PEC hingen ze aan Stams lippen. Maar hij eiste vervolgens wel dat hij was besproken was, terugzag in het veld. Als Stam bij Feyenoord net zo veeleisend is en de discipline aanscherpt, heeft hij weer een probleem opgelost.
o TACTIEK
De speelwijze van Feyenoord staat vast: 4-3-3. Van Bronckhorst is een trainer die er aan vasthoudt. Af en toe wisselt hij wel, maar dan alleen qua invulling. Een keertje probeerde hij iets anders, dat was uit tegen Ajax, toen Feyenoord aantrad in een 4-4-2. Dat plan kon plan de prullenbak in na de snelle rode kaart van Jeremiah St. Juste.
Tactiek is niet alleen de formatie waarin een elftal speelt. Het is ook: waar zet je druk op het veld? Hoe bouw je op? Wat doe je bij balbezit, maar vooral ook: bij balverlies of balbezit van de tegenstander? In een tactisch gedisciplineerde ploeg, weten spelers van elkaar wat ze moeten doen. Bij Feyenoord zie je dat te weinig. St. Juste loopt als rechtsback Berghuis voor zijn voeten, Van Persie en Jørgensen botsen tegen elkaar op. Kleine dingen, maar bij een goed ingespeelde ploeg zie je ze nauwelijks.
Stam op zijn beurt greep in bij PEC Zwolle. Hij veranderde de opstelling, paste de speelwijze wat aan en zorgde voor duidelijkheid en vertrouwen. Stam deed dat door tactisch te trainen, elf spelers tegen elf pylonen, sjablonen trainen, loopacties. Herhalen, herhalen. Tegen Feyenoord leverde dat behalve drie punten ook vertrouwen op. Het is iets dat Stam bij Feyenoord snel zal moeten zien te winnen, om zijn spelers te kunnen laten uitvoeren wat hij in gedachten heeft.
o GELD
In zijn eerste jaar als trainer bij Reading promoveerde Stam bijna naar de Premier League, maar zijn elftal struikelde in de finale van de play-offs over een strafschoppenserie met Huddersfield Town. Behalve promotie, kostte dat Reading een slordige honderd miljoen pond.
Het gevolg was dat Reading zijn beloftes niet kon/wilde nakomen. De club verkocht zijn betere spelers en haalde er te weinig voor terug. Intussen draaide de ploeg maar niet in Stams tweede jaar en de trainer kreeg uiteindelijk zijn congé. Bij Feyenoord komt hij terecht in een soortgelijke situatie. Er is geen geld het elftal te versterken, terwijl Stam eigenlijk zou moeten doorselecteren. Afscheid nemen van spelers die er lang rondlopen en die de club niet meer naar een hoger niveau brengen. Maar de realiteit is: doorlopende contracten van spelers die na twee matige jaren bovendien in waarde zijn gedaald. Daarbij: Robin van Persie stopt, Tonny Vilhena zal waarschijnlijk blijven, zodat hij straks in januari 2020 kan kiezen waar hij transfervrij zijn handtekening zet.
Veel zal dus bij het oude blijven in De Kuip, minus Van Persie. Dat scheelt bijna de helft in alles. Pas als Feyenoord spelers verkoopt, kan de club zich gaan roeren in de transferwindow, maar wie wil ze nog hebben? Stam zal het moeten doen met jeugdspelers die vooral een gebrek aan ritme hebben. Feyenoord negeerde de voetbalpiramide, zodat de talenten het podium van de Keuken Kampioen Divisie mislopen. Wat Stam wel mee heeft, is zijn management. Henk van Ginkel en Henk Timmer hebben uitstekende contacten in Zuid-Amerika. De afgelopen jaren boden ze verschillende keren spelers aan bij Feyenoord, vorig jaar nog Nicolás Tagliafico. Maar de club zocht het liever dichterbij huis. Met Stam als hoofdtrainer is de kans groter dat Feyenoord wel in zee durft te gaan met talenten uit Zuid-Amerika.
o PERSPECTIEF
De eer trainer te worden van een van de grootste clubs in Nederland, is een verleiding die hij niet kon weerstaan. Maar de trainer die iets meer dan een jaar ervaring heeft, komt hij nu voor de grootste uitdaging in zijn carrière te staan. Hij moet met minimale middelen de vicieuze cirkel bij Feyenoord zien te doorbreken: spelers die minder waard worden, weinig jeugd die doorbreekt (of kán doorbreken) en geen geld om alles te repareren.
Jaap Stam zal het op het veld moeten laten zien. Daar alleen ligt altijd de waarheid, zei de succesvolle Duitse ex-trainer Otto Rehhagel ooit. Of Stam er de kwaliteiten voor heeft, zal de toekomst uitwijzen, maar twee dingen heeft hij wel: lef en zelfvertrouwen. Daarmee kun je ook als trainer al een heel eind komen.
Zien we hier niet gewoon een technisch directeur die - uit de angst zijn positie kwijt te raken - zijn oren laat hangen naar de Vrienden van Feyenoord?quote:Op donderdag 7 maart 2019 12:47 schreef Scrummie2.0 het volgende:
https://www.vi.nl/pro/ana(...)kheden-van-feyenoord
Misschien.quote:Op donderdag 7 maart 2019 12:53 schreef Oldground het volgende:
[..]
Zien we hier niet gewoon een technisch directeur die - uit de angst zijn positie kwijt te raken - zijn oren laat hangen naar de Vrienden van Feyenoord?
Wellicht.quote:Op donderdag 7 maart 2019 12:53 schreef Oldground het volgende:
[..]
Zien we hier niet gewoon een technisch directeur die - uit de angst zijn positie kwijt te raken - zijn oren laat hangen naar de Vrienden van Feyenoord?
Die zomer werd er voor 1 miljoen verkocht en voor 14 miljoen ingekocht.quote:Op donderdag 7 maart 2019 12:47 schreef Scrummie2.0 het volgende:
https://www.vi.nl/pro/ana(...)heden-van-feyenoord[..]
...Het gevolg was dat Reading zijn beloftes niet kon/wilde nakomen. De club verkocht zijn betere spelers en haalde er te weinig voor terug.
Misschien kan je hier @Mkrabby even op wijzen?quote:Op donderdag 7 maart 2019 13:06 schreef Oldground het volgende:
[..]
Die zomer werd er voor 1 miljoen verkocht en voor 14 miljoen ingekocht.
Dan blijf ik aan de gang.quote:Op donderdag 7 maart 2019 13:08 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Misschien kan je hier @:Mkrabby even op wijzen?
Cruijffquote:Op donderdag 7 maart 2019 13:06 schreef Oldground het volgende:
[..]
Die zomer werd er voor 1 miljoen verkocht en voor 14 miljoen ingekocht.
Is een mogelijkheid.quote:Op donderdag 7 maart 2019 12:53 schreef Oldground het volgende:
[..]
Henk Timmer godquote:Latijns-Amerikaans tintje
De nieuwe Feyenoord-trainer kan bovendien profiteren van het netwerk van zijn zaakwaarnemers Henk van Ginkel en Henk Timmer. "Zij begeleiden veel spelers in Zuid-Amerika. Timmer gaat met grote regelmaat naar bijvoorbeeld Argentinië en heeft heel goed in kaart wat daar rondloopt." Vermeulen sluit dan ook niet uit dat Feyenoord volgend seizoen een Latijns-Amerikaans tintje krijgt. "Dat is een betaalbare markt en die spelers komen graag naar Europa. Ze gaan ongetwijfeld het elftal proberen te versterken met een paar Argentijnen."
quote:Op donderdag 7 maart 2019 13:00 schreef GGMM het volgende:
Die vrienden van Feyenoord zijn wel de grootst mogelijke aids trouwens dan.
Ja ik hou me doorgaans niet zo met Feyenoord bezig.quote:
Doodziek.quote:Op donderdag 7 maart 2019 15:54 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja ik hou me doorgaans niet zo met Feyenoord bezig.
Maar die club is nog verrotter dan ik dacht.
In Zwolle is er zelfs een tribune naar hem vernoemd.quote:Op donderdag 7 maart 2019 16:57 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Henk Timmer
Wat heb ik me lopen ergeren aan die kwal toen ik op X stond. Altijd zelf blunderen maar dan vervolgens helemaal los gaan op alle spelers die voor hem stonden.
Volgens mij erger je jezelf nog weleens als ik de inhoud van je berichten hier voorbij zie komenquote:Op donderdag 7 maart 2019 16:57 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Henk Timmer
Wat heb ik me lopen ergeren aan die kwal toen ik op X stond. Altijd zelf blunderen maar dan vervolgens helemaal los gaan op alle spelers die voor hem stonden.
Henk Timmer, bij mij en m'n vrienden staat tie bekend als die keeper die altijd aan de grond genageld de bal stond na te kijken, het doel in.quote:Op donderdag 7 maart 2019 16:57 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Henk Timmer
Klopt, vooral aan een user die zich HetDonkertAan noemt.quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:09 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Volgens mij erger je jezelf nog weleens als ik de inhoud van je berichten hier voorbij zie komen
quote:Op donderdag 7 maart 2019 16:59 schreef Caland het volgende:
[..]
In Zwolle is er zelfs een tribune naar hem vernoemd.
Dan moet je jezelf gewoon per direct opheffen als club.
Ja, volgens mij trainde hij daarop, hoe mooi hij een bal weg het doel kon inkijken. Man man man.quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Henk Timmer, bij mij en m'n vrienden staat tie bekend als die keeper die altijd aan de grond genageld de bal stond na te kijken, het doel in.
Henk Timmer had echt vaak van die momenten.
Dat moet toch ook een belabberde scout zijn ook? Als hij zichzelf als maatstaf neemt van "goed" dan ligt de lat waarschijnlijk erg laag.
Dat is eigenlijk ook mijn grootste zorg bij het aantrekken van Stam, of eigenlijk dat het uitgegooide lijntje bij Advocaat überhaupt naar buiten kwam.quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Wist je dat wij Tim de Cler als scout in dienst hebben?quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Henk Timmer, bij mij en m'n vrienden staat tie bekend als die keeper die altijd aan de grond genageld de bal stond na te kijken, het doel in.
Henk Timmer had echt vaak van die momenten.
Dat moet toch ook een belabberde scout zijn ook? Als hij zichzelf als maatstaf neemt van "goed" dan ligt de lat waarschijnlijk erg laag.
Het is allemaal fantastisch zo te horen.quote:Op donderdag 7 maart 2019 09:03 schreef Slobeend het volgende:
[..]
En dan weer zo'n tenenkrommend positief interview.
Ik lees jeugdscout. Maar oké, ik wist dat niet.quote:Op donderdag 7 maart 2019 22:07 schreef Oldground het volgende:
[..]
Wist je dat wij Tim de Cler als scout in dienst hebben?
Nee dat wist ik ook niet.quote:Op donderdag 7 maart 2019 22:07 schreef Oldground het volgende:
[..]
Jeugdscout ja. Hebben wij iets anders?quote:Op donderdag 7 maart 2019 22:19 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ik lees jeugdscout. Maar oké, ik wist dat niet.
Tim de Clerquote:Op donderdag 7 maart 2019 22:07 schreef Oldground het volgende:
[..]
Stond die periode op W1. Altijd opjutten om naar voren te draven langs die linkerflank. Heerlijk!quote:Op donderdag 7 maart 2019 23:16 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Tim de Cler
Die flitsende corners die hij altijd nam
Na de 10-0 in het interview zeggen "we mogen blij zijn dat het hierbij gebleven is"
Dat doet me denken aan het shot toen Makaay, De Cler, Hofland en consorten op de bank zaten uit tegen Heraclesquote:Op vrijdag 8 maart 2019 00:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Toen Mario Been na een of andere kinderachtige speech flipte omdat de Cler zei dat ie wel lekker liep te ballen
Hofland. Allemachtig. Enige wat ik me van die gozer herinner is een uitwedstrijd bij Heerenveen waar hij de Virgil van Dijk liep uit te hangen. Elke hoge bal was voor hemquote:Op vrijdag 8 maart 2019 00:53 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan het shot toen Makaay, De Cler, Hofland en consorten op de bank zaten uit tegen Heracles
Je hoort ze daar iig nooit over. Als het bij ons a over voetbal gaat, gaat het altijd over hard werken etc. Een duidelijke visie over tactiek, spelopvatting en innovaties worden maar mondjesmaat gedeeld. Typerend genoeg is al dat men Brard weer terug heeft moeten halen om de jeugdopleiding weer op de rit te krijgen. Het zit kennelijk onvoldoende in de vezels van de organisatie zelf.quote:Op donderdag 7 maart 2019 02:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hebben ze ook concrete plannen hoe ze de jeugdopleiding willen verbeteren? Meer techniektrainingen, bepaalde speelstijl, jeugdscouting op orde krijgen?
Bosvelt is Technisch Manager bij GA Eaglesquote:Op donderdag 7 maart 2019 23:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee dat wist ik ook niet.
Ik dacht dat hij iets bij AZ deed ofzo.
Wat betreft oud-spelers zou ik wel graag Kees van Wonderen, Paul Bosvelt en Ed de Goeij terugzien in één of andere functie.
Ik mis ook Pim Doesburg trouwens als keeperstrainer, wat was dat een beest zeg, hoe hij onze keepers afbeulde.
vlak na die wedstrijd hadden wij met de voetbal ook dik verloren. Op de dinsdag riep de trainer iedereen bij elkaar en besloot ik ook zoiets te doen. Dus die vent begint boos met zoiets van "wat vonden jullie er van?quote:Op vrijdag 8 maart 2019 00:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Toen Mario Been na een of andere kinderachtige speech flipte omdat de Cler zei dat ie wel lekker liep te ballen
Ja ik weet het. Daar doet hij het vrij goed geloof ik (afgaande op de resultaten althans).quote:Op vrijdag 8 maart 2019 09:29 schreef Luni het volgende:
[..]
Bosvelt is Technisch Manager bij GA Eagles
nieuwe overmarsquote:Op vrijdag 8 maart 2019 09:29 schreef Luni het volgende:
[..]
Bosvelt is Technisch Manager bij GA Eagles
moeten jullie dan ook spelers naar de jeugd van barendrecht en sliedrecht gaan sturen?quote:Op vrijdag 8 maart 2019 08:44 schreef Antaris het volgende:
Is het nou werkelijk niet mogelijk wanneer een topclub een jeugdspeler weghaalt bij Feyenoord dat er in ruil daarvoor een talent van die club naar Feyenoord komt?
Ik begrijp dat het een keuze van de speler is, maar er moeten toch wel mogelijkheden zijn?
Een stukje fatsoen zeg maar.
ja sven van beekquote:Op vrijdag 8 maart 2019 09:57 schreef Adames het volgende:
[..]
moeten jullie dan ook spelers naar de jeugd van barendrecht en sliedrecht gaan sturen?
Die internationale kinderhandel moet gewoon stoppen, denk dat iedereen het daar wel over eens is behalve de FIFA, UEFA en de oliesjeiks.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 08:44 schreef Antaris het volgende:
Is het nou werkelijk niet mogelijk wanneer een topclub een jeugdspeler weghaalt bij Feyenoord dat er in ruil daarvoor een talent van die club naar Feyenoord komt?
Ik begrijp dat het een keuze van de speler is, maar er moeten toch wel mogelijkheden zijn?
Een stukje fatsoen zeg maar.
Vervelend als je dan als groot talent in een derdewereldland geboren bent.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 10:33 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Die internationale kinderhandel moet gewoon stoppen, denk dat iedereen het daar wel over eens is behalve de FIFA, UEFA en de oliesjeiks.
Als je geen groot talent bent is dat alsnog vervelend.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 11:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Vervelend als je dan als groot talent in een derdewereldland geboren bent.
Dan krijg je gewoon dat clubs als City en PSG in ieder groot Afrikaans land een academy opzetten en spelers op hun 18e naar Europa laten verkassen.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 11:03 schreef Caland het volgende:
[..]
inderdaad, grappig dat mensen weten hoe het bij een ander moet totdat ze zelf een aanbieding krijgen om ergens te werken zonder te hoeven verschijnen en dat voor een half miljoen per jaar als je zoon maar in de jeugd komt voetballenquote:Op vrijdag 8 maart 2019 11:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Bijzonder ja.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 09:04 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Je hoort ze daar iig nooit over. Als het bij ons a over voetbal gaat, gaat het altijd over hard werken etc. Een duidelijke visie over tactiek, spelopvatting en innovaties worden maar mondjesmaat gedeeld. Typerend genoeg is al dat men Brard weer terug heeft moeten halen om de jeugdopleiding weer op de rit te krijgen. Het zit kennelijk onvoldoende in de vezels van de organisatie zelf.
Muah, niet middelmatig hoor. Zit echt wel wat aan te komen. Een iets mindere fase is ook normaal bij een ‘goede’ jeugdopleiding.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 12:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bijzonder ja.
Misschien houden ze iets van die plannen intern, maar anders is het wel heel debiel om ineens alles op de jeugd te gooien terwijl de jeugdopleiding nu vrij middelmatig is.
De jeugdopleiding is qua spelers niet zozeer middelmatig als wel de trainingsmethodiek, feit dat er trainingen worden afgewerkt met te weinig spelers.... Er geen Jong team is in de KKD, in plaats van daarvan eens in de zoveel tijd oefenen tegen bierteams op maandag.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 12:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bijzonder ja.
Misschien houden ze iets van die plannen intern, maar anders is het wel heel debiel om ineens alles op de jeugd te gooien terwijl de jeugdopleiding nu vrij middelmatig is.
belemmerdquote:Op vrijdag 8 maart 2019 12:29 schreef Elan het volgende:
[..]
De jeugdopleiding is qua spelers niet zozeer middelmatig als wel de trainingsmethodiek, feit dat er trainingen worden afgewerkt met te weinig spelers.... Er geen Jong team is in de KKD, in plaats van daarvan eens in de zoveel tijd oefenen tegen bierteams op maandag.
Als je talentvolle jonge spelers onvoldoende prikkelt of zelfs belemmerd in hun ontwikkeling komt er natuurlijk niets van terecht.
Natuurlijk ben je afhankelijk van lichtingen, maar heb bij Feyenoord nooit stukken gelezen rondom de jeugd waar er innovatief naar gekeken wordt zoals ik wel lees bij een AZ/PSV/Ajax.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 12:25 schreef fetX het volgende:
[..]
Muah, niet middelmatig hoor. Zit echt wel wat aan te komen. Een iets mindere fase is ook normaal bij een ‘goede’ jeugdopleiding.
Edit; ah, ik ga met je mee als we het hebben over het beleid rondom, maar qua talent loopt er echt wel wat rond.
Vast geen 40/45 miljoen.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 12:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je afhankelijk van lichtingen, maar heb bij Feyenoord nooit stukken gelezen rondom de jeugd waar er innovatief naar gekeken wordt zoals ik wel lees bij een AZ/PSV/Ajax.
Hoeveel geld steekt Feyenoord eigenlijk jaarlijks in de jeugdopleiding?
probleem blijft die doorstroming naar het 1e elftal omdat er geen serieus jong Feyenoord is al hoorde ik J de Jong zeggen dat echte talenten dat gewoon overslaanquote:Op vrijdag 8 maart 2019 12:25 schreef fetX het volgende:
[..]
Muah, niet middelmatig hoor. Zit echt wel wat aan te komen. Een iets mindere fase is ook normaal bij een ‘goede’ jeugdopleiding.
Edit; ah, ik ga met je mee als we het hebben over het beleid rondom, maar qua talent loopt er echt wel wat rond.
True, maar dat betekent niet direct dat het niet gebeurt. Bovendien ben ik van mening dat het qua beleid rondom de jeugdopleiding beter kan en moet, maar talent hebben we zeker. In die zin dus niet middelmatig.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 12:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je afhankelijk van lichtingen, maar heb bij Feyenoord nooit stukken gelezen rondom de jeugd waar er innovatief naar gekeken wordt zoals ik wel lees bij een AZ/PSV/Ajax.
Hoeveel geld steekt Feyenoord eigenlijk jaarlijks in de jeugdopleiding?
Wat J de Jong zegt graag niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
probleem blijft die doorstroming naar het 1e elftal omdat er geen serieus jong Feyenoord is al hoorde ik J de Jong zeggen dat echte talenten dat gewoon overslaan
Welke echt grote talenten staan er dan op doorkomen? Als ik al hoor dat er zoveel wordt verwacht van een Burger die volgens mij gewoon niveau Dani de Wit is tsja.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 12:41 schreef fetX het volgende:
[..]
True, maar dat betekent niet direct dat het niet gebeurt. Bovendien ben ik van mening dat het qua beleid rondom de jeugdopleiding beter kan en moet, maar talent hebben we zeker. In die zin dus niet middelmatig.
Financiën heb ik niet scherp. Zou ik op moeten zoeken.
belemmerdquote:Op vrijdag 8 maart 2019 12:29 schreef Elan het volgende:
[..]
De jeugdopleiding is qua spelers niet zozeer middelmatig als wel de trainingsmethodiek, feit dat er trainingen worden afgewerkt met te weinig spelers.... Er geen Jong team is in de KKD, in plaats van daarvan eens in de zoveel tijd oefenen tegen bierteams op maandag.
Als je talentvolle jonge spelers onvoldoende prikkelt of zelfs belemmerd in hun ontwikkeling komt er natuurlijk niets van terecht.
Wie dan?quote:Op vrijdag 8 maart 2019 12:41 schreef fetX het volgende:
[..]
maar talent hebben we zeker. In die zin dus niet middelmatig.
Burger is een talent, maar meer ook niet. Ik kijk meer naar jongens als Kökcü, Azarkan, Hendriks, Summerville, Geertruida etc.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 12:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Welke echt grote talenten staan er dan op doorkomen? Als ik al hoor dat er zoveel wordt verwacht van een Burger die volgens mij gewoon niveau Dani de Wit is tsja.
Inderdaad zeer kinderachtig om een taalnazi te spelen.quote:
En dan vinden mensen het gek dat Fok aan het uitsterven is.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 23:34 schreef Antaris het volgende:
[..]
Inderdaad zeer kinderachtig om een taalnazi te spelen.
En dan niet 1x iemand de grond in trappen maar meerdere malen.
Dat soort kinderachtige verbeteringen in een taalfout hier en daar zeggen volgens mij ook vrij veel over de poster. Slaat inderdaad helemaal nergens op en t gebeurt hier vaker op FOK! maar ook dikwijls op andere sites. Het is gewoon triest wanneer je dat als wapen gebruikt om andere mensen te laten zien dat ze minder met taal zijn dan jij dat bent zodat jij je even verheven voelt. Als je dat nodig hebt om je een beetje kerel te voelen is het niet best met je gesteld en wens ik je alvast veel sterkte toe. @GGMMquote:Op zaterdag 9 maart 2019 00:14 schreef Moustachio het volgende:
[..]
En dan vinden mensen het gek dat Fok aan het uitsterven is.
Ziedend.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 00:39 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Dat soort kinderachtige verbeteringen in een taalfout hier en daar zeggen volgens mij ook vrij veel over de poster. Slaat inderdaad helemaal nergens op en t gebeurt hier vaker op FOK! maar ook dikwijls op andere sites. Het is gewoon triest wanneer je dat als wapen gebruikt om andere mensen te laten zien dat ze minder met taal zijn dan jij dat bent zodat jij je even verheven voelt. Als je dat nodig hebt om je een beetje kerel te voelen is het niet best met je gesteld en wens ik je alvast veel sterkte toe. @:GGMM
zo rolt GGMM en toch maken zie die elke keer weer moderator.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 23:34 schreef Antaris het volgende:
[..]
Inderdaad zeer kinderachtig om een taalnazi te spelen.
En dan niet 1x iemand de grond in trappen maar meerdere malen.
Er moet toch ook wel een steekje los zitten als je hier mod wil worden? (sorry onloquote:Op zaterdag 9 maart 2019 02:04 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
zo rolt GGMM en toch maken zie die elke keer weer moderator.
Stel je niet zo ongelooflijk aan zeg.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 00:39 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Dat soort kinderachtige verbeteringen in een taalfout hier en daar zeggen volgens mij ook vrij veel over de poster. Slaat inderdaad helemaal nergens op en t gebeurt hier vaker op FOK! maar ook dikwijls op andere sites. Het is gewoon triest wanneer je dat als wapen gebruikt om andere mensen te laten zien dat ze minder met taal zijn dan jij dat bent zodat jij je even verheven voelt. Als je dat nodig hebt om je een beetje kerel te voelen is het niet best met je gesteld en wens ik je alvast veel sterkte toe. @:GGMM
ER IS EEN OPENINGquote:Ondanks dat mensen roepen dat Van Persie nog door moet gaan lijkt zijn beslissing onomkeerbaar. ,,De insteek is stoppen en die is niet veranderd. En dat gaat ook niet veranderen. Denk ik.’’
blijft een lust voor het oog aan de bal maar hij is ook wel stram gewordenquote:Op zaterdag 9 maart 2019 09:55 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
God zelf: https://www.ad.nl/dossier(...)ijd-kiezen~a0207d7c/
Kan gewoon niet meer. Buiten de geniale momenten om kan hij het amper nog belopen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijft een lust voor het oog aan de bal maar hij is ook wel stram geworden
quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijft een lust voor het oog aan de bal
quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan gewoon niet meer. Buiten de geniale momenten om kan hij het amper nog belopen.
Zou je niet constant op de man willen spelen meneer de moderator. Bedankt!quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:44 schreef onlogisch het volgende:
Het is nog geen 12 uur en Elan heeft de eerste domme opmerking alweer te pakken
Je moet als je een realistisch beeld wil vormen ook kijken naar duels tegen Zwolle, ADO en AZ uit waar hij compleet onzichtbaar was.quote:
Als je een bewering doet kan je dat hopelijk onderbouwen met wat statistiekenquote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Je moet als je een realistisch beeld wil vormen ook kijken naar duels tegen Zwolle, ADO en AZ uit waar hij compleet onzichtbaar was.
Ik neem toch aan dat je die wedstrijden zelf gezien hebt?quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:48 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Als je een bewering doet kan je dat hopelijk onderbouwen met wat statistieken. Ik wacht die wel af.
quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat je die wedstrijden zelf gezien hebt?
Met name op het middenveld heb je geen klote aan hem.
Sorry maat. Maar dit slaat natuurlijk nergens op. Conditioneel kan de Pers het allemaal nog prima belopen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou je niet constant op de man willen spelen meneer de moderator. Bedankt!
quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:52 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..].
Als je zo wilt discussiëren, zoek je maar een andere discussie partner.
In de spits ja.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Sorry maat. Maar dit slaat natuurlijk nergens op. Conditioneel kan de Pers het allemaal nog prima belopen.
Ja leuk, dit is een beetje alsof je 4 uur lang gaat lopen beweren dat iemand een pedofiel is zonder met bewijs te komen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Ga lekker zelf even statistieken op zoeken man.
Tegen ADO (1-1) heeft hij amper balcontacten gehad en niks gecreëerd. Zat wedstrijden geweest waarin hij het verschil ook niet meer kan maken en maar een beetje loopt te sjokken over het veld.
De samenwerking met de Jorg is een ramp inderdaad. Maar zie jij de Jorg nog blijven? Die verkast lekker naar een middenmoot in Engeland, of een Stuttgart of zo.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:00 schreef Elan het volgende:
[..]
In de spits ja.
Hoe vond je hem renderen op het middenveld?
En de samenwerking met Jorgensen is ook alles behalve gelukkig (al ligt dat grotendeels aan Jorgensen zelf)
quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:01 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ja leuk, dit is een beetje alsof je 4 uur lang gaat lopen beweren dat iemand een pedofiel is zonder met bewijs te komen.
Denk je? Ik betwijfel het.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De samenwerking met de Jorg is een ramp inderdaad. Maar zie jij de Jorg nog blijven? Die verkast lekker naar een middenmoot in Engeland, of een Stuttgart of zo.
Mag ik je er aan herinneren dat Feyenoords voetbal tegen alle ploegen buiten de top 4 (AZ/PSV/Ajax) heel erg problematisch geweest is in de afgelopen jaren? Het middenveld is zelden dominant geweest; hoogstens als Feyenoord tegen een categorie Go Ahead speelde. De rechtsback en -buiten zijn altijd al de spelmakers geweest onder Van Bronckhorst.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Ga lekker zelf even statistieken op zoeken man.
Tegen ADO (1-1) heeft hij amper balcontacten gehad en niks gecreëerd. Zat wedstrijden geweest waarin hij het verschil ook niet meer kan maken en maar een beetje loopt te sjokken over het veld.
Ja lekker weer een heel seizoen afbraakvoetbal en de resultaten van je elftal ophangen aan de incidentele genialiteit van één individuele hoogbejaarde speler.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De samenwerking met de Jorg is een ramp inderdaad. Maar zie jij de Jorg nog blijven? Die verkast lekker naar een middenmoot in Engeland, of een Stuttgart of zo.
Het is ijdele hoop maar alleen al de gedachte dat van Persie er nog één seizoen aan vast zou plakken stemt me gelukkig
Die is kampioen geworden met Feyenoord. Die ziet ook wel in dat hij niet verder gaat komen. Die baalt natuurlijk van zijn misgelopen avontuur in Engeland.. Ja hoor, die is wel aan zijn laatste seizoen bij Feyenoord bezig.quote:
Jij doet alsof Feyenoord in een luxepositie zit dat er straks even 5 of 6 nieuwe spelers opstaan die Feyenoord naar een hoger niveau gaan tillen. Als van Persie zou besluiten om er nog een jaar aan vast te plakken is hij de eerste die je opstelt.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja lekker weer een heel seizoen afbraakvoetbal en de resultaten van je elftal ophangen aan de incidentele genialiteit van één individuele hoogbejaarde speler.
Ben blij dat hij stopt.
Lagere middenmoot dan, of een niveautje Stuttgart. Maar die blijft niet meer.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:10 schreef Caland het volgende:
Je moet wel compleet achterlijk zijn wil je denken dat Jorgensen na dit seizoen door de middenmoot in Engeland opgepikt wordt.
Denk dat er maar weinig clubs hun handen gaan branden aan een spits die het hele seizoen geblesseerd is geweest of op de bank gezeten heeftquote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:11 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Lagere middenmoot dan, of een niveautje Stuttgart. Maar die blijft niet meer.
knettergekquote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja lekker weer een heel seizoen afbraakvoetbal en de resultaten van je elftal ophangen aan de incidentele genialiteit van één individuele hoogbejaarde speler.
Ben blij dat hij stopt.
Ik geloof oprecht dat het voor de club noodzakelijk is dat men naar andere opties gaat kijken dan constant maar weer bijna smekend hopen dat Van Persie met een geniale ingeving de wedstrijd doet kantelen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:11 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Jij doet alsof Feyenoord in een luxepositie zit dat er straks even 5 of 6 nieuwe spelers opstaan die Feyenoord naar een hoger niveau gaan tillen. Als van Persie zou besluiten om er nog een jaar aan vast te plakken is hij de eerste die je opstelt.
Van Persie zou allang bijgetekend kunnen hebben als hij er en der wat invalbeurten kreeg en op tijd gewisseld zou worden en niet ongeveer het hele elftal had moeten dragen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:12 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Ik vind het wel tof om in hetzelfde topic te kunnen posten met de enige persoon op de wereld die blij is dat Van Persie stopt.
Drammen?quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Van Persie zou allang bijgetekend kunnen hebben als hij er en der wat invalbeurten kreeg en op tijd gewisseld zou worden en niet ongeveer het hele elftal had moeten dragen.
Volgens eigen zeggen loopt hij constant met pijn rond. Gun die man gewoon een waardig afscheid en stop met drammen.
Kan je ingaan op mijn post?quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Van Persie zou allang bijgetekend kunnen hebben als hij er en der wat invalbeurten kreeg en op tijd gewisseld zou worden en niet ongeveer het hele elftal had moeten dragen.
Volgens eigen zeggen loopt hij constant met pijn rond. Gun die man gewoon een waardig afscheid en stop met drammen.
Volgend seizoen houd je toch gewoon Jorgensen in de spits? Die gaat niet weg denk/hoop ik en heeft genoeg onderliggende kwaliteiten om weer een topseizoen te draaien.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:20 schreef Dr.Mikey het volgende:
gelukkig hebben we Vente aldus j de jong en martin van geel.
Ik heb liever gewoon een goede voetballer.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:23 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Volgend seizoen houd je toch gewoon Jorgensen in de spits? Die gaat niet weg denk/hoop ik en heeft genoeg onderliggende kwaliteiten om weer een topseizoen te draaien.
Verder moet je iemand hebben die de baas is in t veld, een natuurlijke leider die er nu niet is. Een agressieveling die de boel op de juiste plek neerzet, de ballen verovert en passie toont.
Die heb je nu ook ook al wel maar 11 goede voetballers maken niet per se een strijdbaar elftal. En iemand die de boel op sleeptouw neemt zou ook best goed kunnen voetballen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb liever gewoon een goede voetballer.
quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:25 schreef Dr.Mikey het volgende:
Jorgensen speelt alleen goed tegen psv.
PASSIEquote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:26 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Die heb je nu ook ook al wel maar 11 goede voetballers maken niret per se een strijdbaar elftal. En iemand die de boel op sleeptouw neemt kan ook best goed voetballen.
Zoals ik t zie was zo iemand juist datgene wat er aan ontbrak dit seizoen bij Feyenoord. Hopelijk kan Stam dan in ieder geval de passie die hij had als speler overbrengen op de groep.
dit seizoen wel vorig seizoen ook veel gedoe had je moeten verkopen toen het kon.quote:
Vente. Die is voor Feyenoord echt niet geschikt.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:20 schreef Dr.Mikey het volgende:
gelukkig hebben we Vente aldus j de jong en martin van geel.
Ja datgene wat ajakkes tegen Real Madrid liet zien eigenlijk.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:27 schreef Caland het volgende:
[..]
PASSIE
GIF
MOUWEN OPSTROPEN
OVER MIJN LIJK MENTALITEIT
Ik ben het grotendeels eens met je post Stijn. Maar je kunt niet het succes of falen van de club constant aan een persoon blijven ophangen.quote:
Ach, het is Van Geel dus die inhoudelijke analyse zal teveel gevraagd zijn.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ben het grotendeels eens met je post Stijn. Maar je kunt niet het succes of falen van de club constant aan een persoon blijven ophangen.
Zolang Van Persie pak hem beet om de wedstrijd zijn genialiteit etaleert en men een derde of vierde plek veilig stelt gaan zowel spelers als trainer (lees Gio) niet op zoek naar oplossingen voor het belabberde veldspel.
Feyenoord ging pas draaien toen Kuyt uit het team werd gekankerd. Maargoed over een jaar of 10 heeft de dominee Feyenoord waarschijnlijk in zijn ééntje kampioen gemaaktquote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:32 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja datgene wat ajakkes tegen Real Madrid liet zien eigenlijk.
Dat hebben wij t hele seizoen over t algemeen gemist.
Maar ik snap nooit zo goed de tweedeling van iedereen dat je of bovenstaande kwaliteiten die jij benoemt kan hebben of een goede voetballer bent.
Heel veel hebben zoiets van: "tis of een goede voetballer of erm harde werker" En dan heb je mensen die goede voetballers willen, mensen die alleen maar harde werkers willen en mensen die ze allebei in t team willen.
Ik denk juist dat t altijd begint met inzet en passie, hoe goed of slecht je ook kunt voetballen en dat het helpend in een team kan zijn als je er iemand bij hebt die zulke passie uit kan dragen a la Kuyt.
Maar iemand die passie uitdraagt kan ook gewoon een hele sierlijke voetballer zijn zoals bijvoorbeeld Berghuis dat ook wel in zich heeft.
Ik ben het ermee eens. Het is een goede voetballer maar hij heeft z'n tijd gehad. En t is ook nog eens een hele fijne vent volgens mijquote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ben het grotendeels eens met je post Stijn. Maar je kunt niet het succes of falen van de club constant aan een persoon blijven ophangen.
Zolang Van Persie pak hem beet om de wedstrijd zijn genialiteit etaleert en men een derde of vierde plek veilig stelt gaan zowel spelers als trainer (lees Gio) niet op zoek naar oplossingen voor het belabberde veldspel.
Kuyt heeft er mijn inziens zeker aan mee geholpen. Hij speelde toen lang niet altijd even goed en ik zeg ook niet dat t slecht is van Van Bronckhorst om hem een tijd op de bank te houden maar juist dat gif wat Kuyt in zich bleef houden heeft ons in bijv. die laatste wedstrijd tegen Heracles wel over de streep getrokken..quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Feyenoord ging pas draaien toen Kuyt uit het team werd gekankerd. Maargoed over een jaar of 10 heeft de dominee Feyenoord waarschijnlijk in zijn ééntje kampioen gemaakt
Grootste geschiedvervalsing ooit.
In zijn huidige hoedanigheid waarbij hij eigenlijk het hele elftal moet dragen wel ja.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:40 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens. Het is een goede voetballer maar hij heeft z'n tijd gehad. En t is ook nog eens een hele fijne vent volgens mij
Is ook wel eens anders geweest, met het WK 2014 als enorm dieptepunt.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:40 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens. Het is een goede voetballer maar hij heeft z'n tijd gehad. En t is ook nog eens een hele fijne vent volgens mij
Hahaha mooi omschreven! Het komt er helaas niet altijd uit door brandhout om hem heen en omdat hij de jongste niet meer is, maar bij elk balcontact druipt de klasse ervan af, zelfs in slechte wedstrijden. Zelfs dan blijf je rekening houden met de mogelijkheid dat hij ineens vanuit het niets iets briljants doet en scoort.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:10 schreef HetDonkertAan het volgende:
Volgend jaar stopt van Persie er mee en dit jaar mogen we er nog even van "genieten"
En dat ie soms geniale momenten heeft die hij even later weer afwisselt met pure onzichtbaarheid maken Van Persie ook juist de onbegrepen, ongrijpbare man die hij is. Je hoort een uil schreeuwen in de nacht maar je ziet hem niet. Het is Van Persie. Je loopt door de straat en denkt "waar komt dat getik vandaan?" Het is Van Persie.
Velen zullen er nog volgen die ook in Feyenoordshirt in de Kuip zullen spelen maar zo mysterieus als Van Persie zullen er maar weinigen zijn.
Kan er niet gewoon gestopt worden met drammen?
Wanneer half Nederland een houten 'Klaas' boven een pure voetballer als hij zou verkiezen, zou ik ook zwaar cynisch worden.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Is ook wel eens anders geweest, met het WK 2014 als enorm dieptepunt.
Of voor Arsenalfans in 2012
Was dat het team waar zoveel talent in zou zitten of is dat de o15?quote:Op zaterdag 9 maart 2019 18:15 schreef Oldground het volgende:
O16 heeft vandaag 0-9 gewonnen op de Herdgang tegen PSV. Maar dat team wordt dan ook gecoacht door Theo Lucius.
Ben daar niet zo goed van op de hoogte. Las wel dat de betere spelers al naar O17 zijn overgeheveld.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 18:18 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Was dat het team waar zoveel talent in zou zitten of is dat de o15?
Alleen als we volgend seizoen rechterrijtje eindigen zie ik hem vertrekken, anders zit hij er tot het nieuwe stadion er is in 2045.quote:Op zondag 10 maart 2019 11:01 schreef macca728 het volgende:
Dozen voor Martin Van Geel om zijn spullen in te doen bij De Kuip
o16 won ook nog dit seizoen met 1-7 bij Ajax. Gaat best lekker zo.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 18:15 schreef Oldground het volgende:
O16 heeft vandaag 0-9 gewonnen op de Herdgang tegen PSV. Maar dat team wordt dan ook gecoacht door Theo Lucius.
quote:Op zondag 10 maart 2019 11:01 schreef macca728 het volgende:
Dozen voor Martin Van Geel om zijn spullen in te doen bij De Kuip
Het was overigens een vriendschappelijk potje tegen PSV O15..quote:Op zaterdag 9 maart 2019 18:15 schreef Oldground het volgende:
Wat maakt het uitquote:Op zondag 10 maart 2019 11:28 schreef fetX het volgende:
Wat denken we ervan jongens? Ik voel toch een nederlaag aan komen
Nee hoor, O16.quote:Op zondag 10 maart 2019 11:25 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Het was overigens een vriendschappelijk potje tegen PSV O15..
Hm. Raar.quote:Op zondag 10 maart 2019 11:38 schreef Oldground het volgende:
[..]
Nee hoor, O16.
Las wel dat er spelers van O15 meededen.
en tegen Feyenoord in de Kuip.quote:
Oh ja vreemd inderdaad. Al ben ik blij dat Feyenoord er überhaupt melding van maakt. Doen ze bij de beloften namelijk niet meer.quote:Op zondag 10 maart 2019 11:45 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Hm. Raar.
Ik lees:
Feyenoord Onder 16 kwam niet in actie in competitieverband, maar speelde vriendschappelijk tegen PSV Onder 15 (0-9 winst).
Maar op Feyenoord.nl staat weer gewoon O16. Het zal ook wel allemaal, waar hebben we het over
Net op tijd thuis. Ga er wel even voor zitten. Benieuwd naar het spel van Zwolle.quote:Op zondag 10 maart 2019 11:50 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en tegen Feyenoord in de Kuip.
Vanmiddag kan Japie Stam z'n nieuwe club al een goede dienst bewijzen door te winnen van AZ straks.
Ja, ook in dit kloteweer?quote:Op zondag 10 maart 2019 12:10 schreef Maastoren het volgende:
Die zomerstop van maart tot augustus bevalt mij prima jongens.
Hopelijk 5-0quote:Op zondag 10 maart 2019 11:28 schreef fetX het volgende:
Wat denken we ervan jongens? Ik voel toch een nederlaag aan komen
Dat is zeker zo. Al ga ik me wel vervelen op dit soort regenachtige zondagmiddagen.quote:Op zondag 10 maart 2019 12:47 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Dat is wel wat minder.
Maar Feyenoord kijken zonder enige spanning vind ik echt vreselijk.
Perfect weer om heel de dag op de bank te hangen en voetbal te kijken.quote:Op zondag 10 maart 2019 13:02 schreef Oldground het volgende:
[..]
Dat is zeker zo. Al ga ik me wel vervelen op dit soort regenachtige zondagmiddagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |