Ik snap wel n beetje hoe je je nu voelt.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 04:12 schreef BoTheParakeet het volgende:
Mijn ex heeft mij gisteren gedumpt op de dag van mijn moeders eerste chemo. Hij had bindingsangst. Het was voor mij totaal onverwacht en ik voel me alsof het laatste beetje stabiliteit onder mij vandaan is gerukt.
Ik vind het zo laf van hem dat hij dit nu doet, en ik begrijp het gewoon niet. Maar het is nu over.
Ik ben zo murwgeslagen van alles, voel me nu echt gewoon depressief. Ik wil nier meer...
Slaap er ff een nachtje over, of twee. Als je dan nog nog twijfelt over iets, vraag maar.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 04:12 schreef BoTheParakeet het volgende:
Mijn ex heeft mij gisteren gedumpt op de dag van mijn moeders eerste chemo. Hij had bindingsangst. Het was voor mij totaal onverwacht en ik voel me alsof het laatste beetje stabiliteit onder mij vandaan is gerukt.
Ik vind het zo laf van hem dat hij dit nu doet, en ik begrijp het gewoon niet. Maar het is nu over.
Ik ben zo murwgeslagen van alles, voel me nu echt gewoon depressief. Ik wil nier meer...
En ook dat gevoel gaat over. Mocht het gevoel te erg zijn dan zou ik naar de huisarts gaan. Misschien fijn om met iemand te praten over allesquote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:13 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ja, ik weet dat wel maar voel me zwaar depressief nu.
Niet meer dan logisch.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:13 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ja, ik weet dat wel maar voel me zwaar depressief nu.
Vraag me bij zo’n reactie altijd af, vond je het echt nodig om lelijk te doen tegen iemand die zich al super klote voelt? Of kreeg je er zelf gewoon even een lekker gevoel van?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:34 schreef Harvest89 het volgende:
Sure, hij had bindingsangst.![]()
Goed excuus, die moet ik onthouden.
Mijn reactie was zeker niet bedoelt om TS te beledigen of op de grond te trappen. Ik vind het gewoon een bizarre reden om een relatie te verbreken.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:42 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Vraag me bij zo’n reactie altijd af, vond je het echt nodig om lelijk te doen tegen iemand die zich al super klote voelt? Of kreeg je er zelf gewoon even een lekker gevoel van?
Kansloze opmerking, ga in ONZ iemand anders vervelen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:34 schreef Harvest89 het volgende:
Sure, hij had bindingsangst.![]()
Goed excuus, die moet ik onthouden.
Bo, hou moed!quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:45 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik heb net een arts hier gehad, want was bang dat ik mezelf iets aan ging doen. Nu gekalmeerd gelukkig, maar Tinder aangemaakt voor de egoboost maar voorlopig helemaal klaar met daten.
Hoe bedoel je? Dit is gewoon een kut streek klaar.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 04:25 schreef Vliegbaard het volgende:
Bij jou blijven omdat je moeder ziek is (en jou daarmee steunen) lijkt me anders ook redelijk unfair.
Hoezo respect voor hem?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 17:23 schreef Harlekien het volgende:
Respect voor hem dat die dit gedaan heeft, moet ook niet makkelijk geweest zijn voor hem om deze keuze te maken.
Klote voor jou, dat natuurlijk wel weer.
Houd de moed erin. Dit is gewoon heel erg zoals het nu gegaan is. Maar liefdesverdriet is altijd tijdelijk. Ook al lijkt het voor eeuwig....maar dat is niet zo.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:45 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik heb net een arts hier gehad, want was bang dat ik mezelf iets aan ging doen. Nu gekalmeerd gelukkig, maar Tinder aangemaakt voor de egoboost maar voorlopig helemaal klaar met daten.
Nou tjonge wat dapper van hem zeg.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:08 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Dat hij niet bij haar blijft uit medelijden en deze keuze durft te maken.
Schijt aan Tinder.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:45 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik sluit me aan bij Maily.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:16 schreef maily het volgende:
[..]
Schijt aan Tinder.
Wees eerst eens lief voor jezelf!!!
En wij helpen jou erdoorheen te slepen!
Kortom, het was een theedoek zonder ruggengraat die haar laat vallen als een baksteen als het even tegenzit.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 18:03 schreef SugeLucky het volgende:
Het was denk ik voor hem heel moeilijk geweest om je te steunen in deze zware periode terwijl ie eigenlijk niet meer verder met je wil.
Er is altijd wel een reden te vinden waarom het qua timing even wat minder uit komt.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:59 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dit is gewoon een kut streek klaar.![]()
Dan had hij dit gewoon veel eerder moeten doen. Hele slechte timing dit
quote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kortom, het was een theedoek zonder ruggengraat die haar laat vallen als een baksteen als het even tegenzit.
Loyaliteit is steeds verder te zoeken helaas.
Klopt, nog meer kut smoezen verzinnen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er is altijd wel een reden te vinden waarom het qua timing even wat minder uit komt.
Voor wie is dit bericht?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:03 schreef hugecooll het volgende:
Ik vind dat je je behoorlijk aanstelt en je 'oplossing' vind ik asociaal
Stel je niet zo aan.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:00 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Klopt, nog meer kut smoezen verzinnen.
Dan moet je het meteen uitmaken. Niet blijven bij degene en wachten tot die diep in de shit zit en dan out of the box uitmaken.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:02 schreef SugeLucky het volgende:
Je moet inderdaad vooral bij iemand blijven omdat diegene in een kut situatie zit, niet omdat je bij diegene wil zijn. Lekker eerlijk voor die ander ook.
Tja soms moet er iets drastisch plaatsvinden om tot een besluit te komen. Ik vind het verder ook niet stijlvol maar het is nou eenmaal hoe het is.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:07 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dan moet je het meteen uitmaken. Niet blijven bij degene en wachten tot die diep in de shit zit en dan out of the box uitmaken.
En wat je al helemaal niet moet doen is moet kut smoezen aankomen dat je last hebt van verlatingsangst of whatever.
Dan moet je gewoon eerlijk zeggen: ik vind je niet meer leuk. Klaar!
Waarom stelt TS zich aan? Ze gaat door een hevige emotionele periode met haar zieke moeder en krijgt een relatiebreuk te verwerken.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:03 schreef hugecooll het volgende:
Ik vind dat je je behoorlijk aanstelt en je 'oplossing' vind ik asociaal
Ja dus wil ze dood. Logisch.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom stelt TS zich aan? Ze gaat door een hevige emotionele periode met haar zieke moeder en krijgt een relatiebreuk te verwerken.
Ja als je zwaar emotioneel bent roep je eens wat geks, ze heeft er niet naar gehandeld. Aanstellen hoor.quote:
Mja goed he. Je kan het ook anders zien. Haar moeder heeft een (mogelijk) dodelijke ziekte en zij trekt de aandacht naar zich toe door zich suïcidaal op te stellenquote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja als je zwaar emotioneel bent roep je eens wat geks, ze heeft er niet naar gehandeld. Aanstellen hoor.
Er staat nergens dat ze zich ook zo naar haar omgeving geuit heeft, enkel dat ze hulp heeft gezocht van de arts om er bovenop te komen. Goed gehandeld, me dunkt.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mja goed he. Je kan het ook anders zien. Haar moeder heeft een (mogelijk) dodelijke ziekte en zij trekt de aandacht naar zich toe door zich suïcidaal op te stellen
Zo komt het op mij niet over. Wel als: wat rest mij nog...?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mja goed he. Je kan het ook anders zien. Haar moeder heeft een (mogelijk) dodelijke ziekte en zij trekt de aandacht naar zich toe door zich suïcidaal op te stellen
Ook dat is (/vind ik) een overdreven reactiequote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zo komt het op mij niet over. Wel als: wat rest mij nog...?
Dit.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom stelt TS zich aan? Ze gaat door een hevige emotionele periode met haar zieke moeder en krijgt een relatiebreuk te verwerken.
Hier uit ze zich en probeert steun te zoeken. Hoe is dat precies aanstellen en wat zou ze volgens jou moeten doen?
Eens, heel goed dat je voor jezelf zorgt. Je moeder steunen is belangrijk, maar dat kan alleen als je eerst goed voor jezelf zorgt. Je mag gewoon voelen wat je voelt, ook als dat pure wanhoop is. Been there, helemaal niet gek dat je je zo voelde TS.quote:
Heb je ook nog inzichten hoe TS om kan gaan met haar, in jouw ogen, overdreven reacties en egoïsme?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:42 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ook dat is (/vind ik) een overdreven reactie
Zo op het eerste gezicht gok ik dat TS wat moeite heeft met relativerenquote:Op zaterdag 2 maart 2019 22:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Heb je ook nog inzichten hoe TS om kan gaan met haar, in jouw ogen, overdreven reacties en egoïsme?
De gevoelens zijn er en moeten niet weggestopt worden, als je zo stellig kunt beweren dat iemand zich aanstelt, heb je vast ook ideeën zodat TS erbovenop kan komen.
Een klacht die overigens vaak bij depressies voorkomt.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 22:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zo op het eerste gezicht gok ik dat TS wat moeite heeft met relativeren
Wat valt er te relativeren? Ze voelt zich hoe ze zich voelt. Maakt niet uit dat er misschien ergere dingen zijn in de wereld, of dat de kindjes in Afrika het bv nog zwaarder hebben; haalt niet opeens weg wat zij voelt, of de zwaarte daarvanquote:Op zaterdag 2 maart 2019 22:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zo op het eerste gezicht gok ik dat TS wat moeite heeft met relativeren
Hoe lang moet je dan bij iemand blijven in een kut periode. Als hij het niet meer zag zitten, dan is het gewoon klaar, hoe kut dat ook is.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:00 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Klopt, nog meer kut smoezen verzinnen.
Dat zal hij niet bedoelen met relativeren. Eerder dat het leven niet ophoudt bij een relatiebreuk.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat valt er te relativeren? Ze voelt zich hoe ze zich voelt. Maakt niet uit dat er misschien ergere dingen zijn in de wereld, of dat de kindjes in Afrika het bv nog zwaarder hebben; haalt niet opeens weg wat zij voelt, of de zwaarte daarvanOf ik begrijp je verkeerd.
Ja. Als ze beter zou kunnen relativeren, dan zou dat de 'zwaarte' verminderen. Ik weet niet in welke wereld jullie denken dat jezelf hierdoor van kant willen maken een logische of gangbare reactie is, maar dat is het nietquote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat valt er te relativeren? Ze voelt zich hoe ze zich voelt. Maakt niet uit dat er misschien ergere dingen zijn in de wereld, of dat de kindjes in Afrika het bv nog zwaarder hebben; haalt niet opeens weg wat zij voelt, of de zwaarte daarvanOf ik begrijp je verkeerd.
Dat besef ik, maar betekent niet dat het dan opeens niet meer kut is of zo. En dat geeft gevoelens. En die gevoelens zijn net zoveel waard als ieder ander imo.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zal hij niet bedoelen met relativeren. Eerder dat het leven niet ophoudt bij een relatiebreuk.
Even uit emotie roepen dat je aan zoiets denkt is wat anders dan het ook serieus te doen/er echte stappen voor te ondernemen natuurlijk. Een moeder met chemo (waar ze zich vast machteloos voelt), een verbroken relatie (die wellicht heel veel voor haar betekende)...ik kan me voorstellen dat je dan zulke uitspraken doet uit emotie. En ook al zou ze het echt voelen op dat moment...is nog steeds wat anders dan er serieus naar toe te werken. En dan nog zouden haar gevoelens prima zijnquote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja. Als ze beter zou kunnen relativeren, dan zou dat de 'zwaarte' verminderen. Ik weet niet in welke wereld jullie denken dat jezelf hierdoor van kant willen maken een logische of gangbare reactie is, maar dat is het niet
Dat is dus relativeren. Je mag je best kut voelen, dat zal niemand ontkennen. Maar zelfmoordneigingen is weer de andere kant.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat besef ik, maar betekent niet dat het dan opeens niet meer kut is of zo. En dat geeft gevoelens. En die gevoelens zijn net zoveel waard als ieder ander imo.
Jongequote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Even uit emotie roepen dat je aan zoiets denkt is wat anders dan het ook serieus te doen/er echte stappen voor te ondernemen natuurlijk. Een moeder met chemo (waar ze zich vast machteloos voelt), een verbroken relatie (die wellicht heel veel voor haar betekende)...ik kan me voorstellen dat je dan zulke uitspraken doet uit emotie. En ook al zou ze het echt voelen op dat moment...is nog steeds wat anders dan er serieus naar toe te werken. En dan nog zouden haar gevoelens prima zijn
Da's niet 'ff uit emotie iets roepen'quote:Ik heb net een arts hier gehad, want was bang dat ik mezelf iets aan ging doen.
Oke, misschien wat raar verwoordquote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Jonge
[..]
Da's niet 'ff uit emotie iets roepen'
En suïcidale gevoelens zijn niet 'prima'. Wat is dit?
Waarom zoekt ze er hulp voor?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oke, misschien wat raar verwoord. Natuurlijk zijn zulke gevoelens niet ''goed'', maar die gevoelens zijn er nou eenmaal (en mogen er wel zijn imo). Ze zoekt er wel hulp voor, dus dat vind ik gewoon knap.
Omdat ze bang is dat ze die gevoelens wel eens zou kunnen krijgen en dat voor wil zijn. Zo lees ik het. Maar voor de discussie maakt dat vrij weinig uit. Ze heeft zichzelf geholpen, heeft niks geks gedaan, etc. Nuttiger voor haar om dan aan de toekomst te denken en voor zichzelf te blijven zorgen. Iedereen gaat wel eens door zo'n dal heen; ik zou het zelf niet tof vinden als iemand op zo'n moment zou zeggen dat ik dan maar moet relativeren. Geeft de indruk alsof mijn problemen en gevoelens er niet mogen zijn.quote:
Je weet het lekker te brengen jaquote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Omdat ze bang is dat ze die gevoelens wel eens zou kunnen krijgen en dat voor wil zijn. Zo lees ik het. Maar voor de discussie maakt dat vrij weinig uit. Ze heeft zichzelf geholpen, heeft niks geks gedaan, etc. Nuttiger voor haar om dan aan de toekomst te denken en voor zichzelf te blijven zorgen. Iedereen gaat wel eens door zo'n dal heen; ik zou het zelf niet tof vinden als iemand op zo'n moment zou zeggen dat ik dan maar moet relativeren. Geeft de indruk alsof mijn problemen en gevoelens er niet mogen zijn.
Dat is anders het eerste wat een psycholoog je probeert aan te leren. Het heet dan alleen geen relativeren maar komt er wel op neer.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Omdat ze bang is dat ze die gevoelens wel eens zou kunnen krijgen en dat voor wil zijn. Zo lees ik het. Maar voor de discussie maakt dat vrij weinig uit. Ze heeft zichzelf geholpen, heeft niks geks gedaan, etc. Nuttiger voor haar om dan aan de toekomst te denken en voor zichzelf te blijven zorgen. Iedereen gaat wel eens door zo'n dal heen; ik zou het zelf niet tof vinden als iemand op zo'n moment zou zeggen dat ik dan maar moet relativeren. Geeft de indruk alsof mijn problemen en gevoelens er niet mogen zijn.
Ik zeg alleen maar dat er meer manieren zijn om iemand te helpen dan om tegen diegene te zeggen dat hij/zij zich niet aan moet stellen en dat hij/zij maar moet relativeren. Daar haal je die gevoelens die er zitten niet opeens mee weg en diegene gaat zich alleen maar kutter voelen want hij/zij wordt niet serieus genomen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je weet het lekker te brengen ja
Suïcidale gevoelens mogen er zijn
maar je moet hulp zoeken omdat je bang bent dat je er wat mee gaat doen
die hulp bestaat niet uit relativeren
want relativeren geeft de indruk dat je problemen er niet mogen zijn
Dan ken jij andere psychologen dan ik heb meegemaakt, dat kanquote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is anders het eerste wat een psycholoog je probeert aan te leren. Het heet dan alleen geen relativeren maar komt er wel op neer.
De oorzaak van mijn wat aanvallendere postgedrag is dat zij ook niet echt lijkt te caren om anderenquote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat er meer manieren zijn om iemand te helpen dan om tegen diegene te zeggen dat hij/zij zich niet aan moet stellen en dat hij/zij maar moet relativeren. Daar haal je die gevoelens die er zitten niet opeens mee weg en diegene gaat zich alleen maar kutter voelen want hij/zij wordt niet serieus genomen.
Zelf heb ik ook wel eens een fase gehad dat ik het echt niet meer zag zitten. Ook hulp gezocht. Wat me het meest hielp was het gevoel dat ik serieus genomen werd. Dat er geluisterd werd en dat ik niet veroordeeld werd. Er werd gekeken waar de problemen vandaan kwamen en er werd wat gedaan aan de bron. Vastgehouden aan de gedachte dat er vanzelf weer betere tijden zouden komen als ik er aan zou blijven werken.
Maar ieder zo zijn of haar aanpak
Knap dat je dat uit drie summiere posts weet te halen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:57 schreef hugecooll het volgende:
[..]
De oorzaak van mijn wat aanvallendere postgedrag is dat zij ook niet echt lijkt te caren om anderen
Ja, en ook vooral zo´n kutsmoes erbij verzinnen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:28 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Hoe lang moet je dan bij iemand blijven in een kut periode. Als hij het niet meer zag zitten, dan is het gewoon klaar, hoe kut dat ook is.
Lekker weer oordelen over iemand die het even niet ziet zitten. Echt walgelijk dit.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je weet het lekker te brengen ja
Suïcidale gevoelens mogen er zijn
maar je moet hulp zoeken omdat je bang bent dat je er wat mee gaat doen
die hulp bestaat niet uit relativeren
want relativeren geeft de indruk dat je gevoelens er niet mogen zijn
Wat een onzin. Als je dat niet zeker weet (want je kent haar niet) moet je zulke dingen niet zomaar gaan roepen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:57 schreef hugecooll het volgende:
[..]
De oorzaak van mijn wat aanvallendere postgedrag is dat zij ook niet echt lijkt te caren om anderen
Kutsmoes of niet, hij wilde niet verder en heeft dat verteld. Doet niets af aan hoe ellendig het is voor haar en denk dan ook dat het heel goed is dat ze hulp gezocht heeft.quote:Op zondag 3 maart 2019 08:58 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ja, en ook vooral zo´n kutsmoes erbij verzinnen.
Daaaag.
Ja nou, dan moet hij dat gewoon eerlijk zeggen. Al ver van de voren.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:04 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Kutsmoes of niet, hij wilde niet verder en heeft dat verteld. Doet niets af aan hoe ellendig het is voor haar en denk dan ook dat het heel goed is dat ze hulp gezocht heeft.
Gewoon uit de OPquote:Op zondag 3 maart 2019 08:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Knap dat je dat uit drie summiere posts weet te halen.
Misschien heeft hij dat wel gezegd en wilde hij het toch proberen? Aannames, aangezien we niet weten hoe het zit, doet er verder ook niet toe.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:07 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ja nou, dan moet hij dat gewoon eerlijk zeggen. Al ver van de voren.
Dit is gewoon laf.
Aannames worden door zoveel mensen hier gedaan. Sommige beweren zelfs dat TS alleen maar om haarzelf geeft. Absurd. Het moet allemaal niet gekker worden hier op fok.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:15 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Misschien heeft hij dat wel gezegd en wilde hij het toch proberen? Aannames, aangezien we niet weten hoe het zit, doet er verder ook niet toe.
Idd @samuel24. Als je dat niet zeker weet (want je kent hem niet) moet je zulke dingen niet zomaar gaan roepen. Walgelijkquote:Op zondag 3 maart 2019 09:15 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Misschien heeft hij dat wel gezegd en wilde hij het toch proberen? Aannames, aangezien we niet weten hoe het zit, doet er verder ook niet toe.
Ik snap je “haat” naar mij toe niet zo, ik zeg dat namelijk nergens. Beetje vermoeiend ook wel.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:18 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Aannames worden door zoveel mensen hier gedaan. Sommige beweren zelfs dat TS alleen maar om haarzelf geeft. Absurd. Het moet allemaal niet gekker worden hier op fok.
Erg irritant die aannames inderdaad. Misschien zat die gast zelf wel slecht in zijn vel en had hij genoeg op zijn bord. Ik snap echt niet waarom iemand verplicht bij iemand moet blijven in een rot situatie.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Idd @:samuel24. Als je dat niet zeker weet (want je kent hem niet) moet je zulke dingen niet zomaar gaan roepen. Walgelijk
Dit.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:24 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Als je nog steeds een aansteller bent als je depressief bent omdat je moeder net chemotherapie heeft gehad en je vriend het op hetzelfde moment heeft uitgemaakt, vraag ik me af wanneer depressiviteit iemand geen aansteller maakt. Stervend op een mijnenveld ? Of ben je dan nog steeds een aansteller volgens Hugecooll? Ben het eens met THeOddDutchGuy . Het is alleen egoistisch als die vriend het uit heeft gemaakt vanwege de problemen omdat hij wil dat een relatie alleen maar leuk is. Maar als het om een andere reden was heeft de andere situatie er verder niet mee te maken. Kom je alleen nooit meer achter lijkt mjj dus ook niet waard om je druk over te maken.
Een ouder die ziek isquote:Op zondag 3 maart 2019 09:24 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Als je nog steeds een aansteller bent als je depressief bent omdat je moeder net chemotherapie heeft gehad en je vriend het op hetzelfde moment heeft uitgemaakt, vraag ik me af wanneer depressiviteit iemand geen aansteller maakt. Stervend op een mijnenveld ? Of ben je dan nog steeds een aansteller volgens Hugecooll? Ben het eens met THeOddDutchGuy . Het is alleen egoistisch als die vriend het uit heeft gemaakt vanwege de problemen omdat hij wil dat een relatie alleen maar leuk is. Maar als het om een andere reden was heeft de andere situatie er verder niet mee te maken. Kom je alleen nooit meer achter lijkt mjj dus ook niet waard om je druk over te maken.
Heb je ook in andere topics gelezen dat ze aan het herstellen is van een burn-out? En op zoek naar een andere baan?quote:Op zondag 3 maart 2019 09:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Een ouder die ziek is
Een vriend die het uitmaakt
Zijn dingen waardoor je je kut kan en mag voelen ja. Je loopt alleen wel te rond in R&P als je denkt dat serieus bang zijn dat je jezelf van kant maakt ook een logische en normale reactie is.
ja je burnout is ook niet zo'n burnout als je druk bezig bent met zoeken naar een nieuwe baan hè. Dan ben je het daar gewoon zatquote:Op zondag 3 maart 2019 11:04 schreef maily het volgende:
[..]
Heb je ook in andere topics gelezen dat ze aan het herstellen is van een burn-out? En op zoek naar een andere baan?
Ik vind het jammer dat je je zo hard opstelt.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:11 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ja je burnout is ook niet zo'n burnout als je druk bezig bent met zoeken naar een nieuwe baan hè. Dan ben je het daar gewoon zat
Wat een kortzichtige uitspraak.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:11 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ja je burnout is ook niet zo'n burnout als je druk bezig bent met zoeken naar een nieuwe baan hè. Dan ben je het daar gewoon zat
Want druk op zoek zijn naar een nieuwe baan is een indicator dat je helemaal uitgeblust bent of wa?quote:
Vacatures kijken op MB kan prima vanuit bed.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Want druk op zoek zijn naar een nieuwe baan is een indicator dat je helemaal uitgeblust bent of wa?
Op je huidige werk niet inzetbaar zijn maar wel op zoek zijn naar een soortgelijke werkplek om soortgelijke werkzaamheden uit te voeren, is een indicator van specifiek daar niet meer kunnen of willen werken
Ja het zoeken naar werk is het punt niet hequote:Op zondag 3 maart 2019 12:08 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Vacatures kijken op MB kan prima vanuit bed.
Je zit wel lekker in je vel he?quote:Op zondag 3 maart 2019 12:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja het zoeken naar werk is het punt niet he
Oh dat mag wel?quote:Op zondag 3 maart 2019 12:19 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dan reageer je dat maar lekker op je vriendin af.
Je reacties zijn wel een beetje over de top ja. Dit is R&P. TS krijgt nogal veel op haar bordje en schrijft daarover. Ze merkt dat het niet goed gaat en zoekt naast online hulp ook hulp in het echte leven. Ik zie hier geen aanstellerij in, maar iemand die het om allerlei redenen even niet trekt, daar eerlijk over is en daar -zonder anderen te beschadigen- mee probeert te dealen. Eerlijk? Heb ik meer respect voor dan je geïrriteerde bui op een voor jou onbekende af te reageren.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ja sorry beetje geïrriteerd misschien
Naja die irritatie was eigenlijk door haar post. Het is niet zo dat ik hier geïrriteerd zat en besloot om het maar eens op haar af te reageren. Ik was vredig dit topicje aan het lezen over haar struggles en hoe kut haar vriend is dat hij geen rekening houdt met haar gevoelens en zo tot ik stuitte op "Tinder aangemaakt voor de egoboost maar voorlopig helemaal klaar met daten."quote:Op zondag 3 maart 2019 12:48 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je reacties zijn wel een beetje over de top ja. Dit is R&P. TS krijgt nogal veel op haar bordje en schrijft daarover. Ze merkt dat het niet goed gaat en zoekt naast online hulp ook hulp in het echte leven. Ik zie hier geen aanstellerij in, maar iemand die het om allerlei redenen even niet trekt, daar eerlijk over is en daar -zonder anderen te beschadigen- mee probeert te dealen. Eerlijk? Heb ik meer respect voor dan je geïrriteerde bui op een voor jou onbekende af te reageren.
PS. Zie net dat deze reactie misschien niet mag. Haal maar weg in dat geval.
@:TS: goed dat je hulp zoekt. Ik snap dat dit wat veel is.
Is toch niet erg? Dan krijgt ze wat likes, maar het komt niet tot een date. Krijg de indruk dat hele volksstammen Tinder op die manier gebruiken. Er zit geen data-clausule bij het gebruik van TInder.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:53 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja die irritatie was eigenlijk door haar post. Het is niet zo dat ik hier geïrriteerd zat en besloot om het maar eens op haar af te reageren. Ik was vredig dit topicje aan het lezen over haar struggles en hoe kut haar vriend is dat hij geen rekening houdt met haar gevoelens en zo tot ik stuitte op "Tinder aangemaakt voor de egoboost maar voorlopig helemaal klaar met daten."
Dus toch een klootzak.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:16 schreef BoTheParakeet het volgende:
Het gaat vandaag nog slechter. Hij bleek emigratieplannen te hebben, daarom ben ik gedumpt.
Ben zo kapot en heb nergens meer zin in. Nog steeds niks kunnen eten.
Ja, tuurlijk mag zij Tinder gebruiken om door middel van anderen aan het lijntje te houden haar eigenwaarde te verhogen, maar ik neem aan dat ik daar dan ook wat van mag vindenquote:Op zondag 3 maart 2019 13:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is toch niet erg? Dan krijgt ze wat likes, maar het komt niet tot een date. Krijg de indruk dat hele volksstammen Tinder op die manier gebruiken. Er zit geen data-clausule bij het gebruik van TInder.
Ik ook, tinder aanslingeren als je je al bout voelt geeft denk ik eerder meer onrust.quote:
Blijf wel drinken.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:16 schreef BoTheParakeet het volgende:
Het gaat vandaag nog slechter. Hij bleek emigratieplannen te hebben, daarom ben ik gedumpt.
Waarom is hij een klootzak omdat hij emigratieplannen heeft?quote:Op zondag 3 maart 2019 13:20 schreef maily het volgende:
[..]
Dus toch een klootzak.
Je bent beter af zonder hem.
Hij zei dat hij bindingsangst had en daarom niet met haar verder wilde.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:45 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Waarom is hij een klootzak omdat hij emigratieplannen heeft?
Fijn dat je goed met je moeder hebt kunnen bellen (!)quote:Op zondag 3 maart 2019 13:57 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik drink water nu.
Heb hem overal geblockt, wil hem niet meer in mijn gedachten, de huichelaar.
Net met moeder gebeld, dat hielp.
Ik weet niet hoe ik uit deze situatie kom. Hoe word ik mentaal nog beter? Hoe vind ik nog werk? Geneest mijn moeder nog? Ik ben 29, vind ik nog wel een serieuze man? Etc.
Dag voor dag bekijken en de dingen die je niet per direct kan aanpakken parkeren.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:57 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik drink water nu.
Ik weet niet hoe ik uit deze situatie kom. Hoe word ik mentaal nog beter? Hoe vind ik nog werk? Geneest mijn moeder nog? Ik ben 29, vind ik nog wel een serieuze man? Etc.
Gewoon rustig stapsgewijs opbouwen. Relaxt en alles komt goed.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:57 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik drink water nu.
Goed advies dit. Vooral niet te veel te snel willen, neem je tijd.quote:Op zondag 3 maart 2019 14:02 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Dag voor dag bekijken en de dingen die je niet per direct kan aanpakken parkeren.
Elk succesje is er een en als de dag er op weer een zware is en je valt terug in negatieve gedachten probeer je het de dag er op weer opnieuw met sterk en positief zijn. Verder veel praten met de mensen die belangrijk voor je zijn.
Beetje zo.
Nogmaals succes en sterkte.
Tijdens een periode waarin kutzooi zich in mijn leven op aan het stapelen was was hier ventileren ook gewoon wel fijn.quote:Op zondag 3 maart 2019 14:12 schreef pitebuell85 het volgende:
Misschien lees ik erover heen maar ik lees alleen over je moeder. Je hebt voor de rest geen familie?
Ik denk dat het verstandiger is is om iemand uit je directe te benaderen dan een forum, alhoewel toen ik ongeveer in hetzelfde schuitje zat ook wel eens steun zocht online dus ik snap het wel.
Heb je ook helemaal gelijk in, wil alleen maar zeggen dat het ook belangrijk is dat ze steun heeft in de directe omgeving.quote:Op zondag 3 maart 2019 14:19 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Tijdens een periode waarin kutzooi zich in mijn leven op aan het stapelen was was hier ventileren ook gewoon wel fijn.
Snap ik, maar het is wel belangrijk om met elkaar te blijven praten hoe je jezelf voelt. Wat zijn de vooruitzichten voor je moeder als ik vragen mag?quote:Op zondag 3 maart 2019 14:57 schreef BoTheParakeet het volgende:
Die heb ik maar die zijn nu bezig met mijn moeder.
Ze is de eerste en ook niet de laatste die denkt aan zelfmoord als de relatie stuk loopt. En bij haar speelt ook nog de situatie met haar moeder.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:38 schreef hugecooll het volgende:
Wanneer is zelfmoord volgens jou wel een rationele reactie?quote:Op zondag 3 maart 2019 09:30 schreef hugecooll het volgende:
Een ouder die ziek is
Een vriend die het uitmaakt
Zijn dingen waardoor je je kut kan en mag voelen ja. Je loopt alleen wel te rond in R&P als je denkt dat serieus bang zijn dat je jezelf van kant maakt ook een logische en normale reactie is.
Uiteindelijk ben je beter af dan met die lul. Je gaat nu door een kutperiode, maar uiteindelijk zal je er sterker uitkomen.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:16 schreef BoTheParakeet het volgende:
Die kunnen daarnaast ook best tijd voor jou maken. Als jij ook hulp nodig hebt: vragen.quote:Op zondag 3 maart 2019 14:57 schreef BoTheParakeet het volgende:
Die heb ik maar die zijn nu bezig met mijn moeder.
Hoezo 'ook'?quote:Op zondag 3 maart 2019 16:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Was het asociaal als ze het ook gedaan had? Daar kun je best een boom over opzetten. Maar dat gevoel hebben: niet ongewoon.
Ik kreeg eerder de indruk dat het ging om aandacht krijgen zonder af te spreken (maar uiteraard wel doen alsof die intentie er is want anders stopt de aandacht)quote:Net als tinderen voor een egoboost. En tsjonge, dan word je even gebruikt voor reboundseks. The horror!
Zit niet echt een speciale reden achter of zoquote:Er blijft eigenlijk maar een vraag over: waarom reageer jij hier zo op als je doet?
Ook als in ‘niet alleen over denken’.quote:Op zondag 3 maart 2019 16:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hoezo 'ook'?
[..]
Ik kreeg eerder de indruk dat het ging om aandacht krijgen zonder af te spreken (maar uiteraard wel doen alsof die intentie er is want anders stopt de aandacht)
[..]
Zit niet echt een speciale reden achter of zo
Maar heb jij dan nare ervaringen ofzo dat je je dat zo zwaar aantrekt. Want ik vind het echt helemaal prima. Een match op tinder is geen recht op seks, laat staan een relatie.quote:Op zondag 3 maart 2019 16:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja nee, dat asociale sloeg op Tinder
Ik heb Tinder nog nooit gebruikt. Ik vind dat gewoon een rare instellingquote:Op zondag 3 maart 2019 17:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar heb jij dan nare ervaringen ofzo dat je je dat zo zwaar aantrekt. Want ik vind het echt helemaal prima. Een match op tinder is geen recht op seks, laat staan een relatie.
Maar misschien is dat het dan: helemaal niets voor jou en met een moraal die de jouwe niet is. Dat moet je alleen TS niet verwijten.quote:Op zondag 3 maart 2019 17:16 schreef hugecooll het volgende:
Ik heb Tinder nog nooit gebruikt. Ik vind dat gewoon een rare instelling
Oh ja?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:28 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Hoe lang moet je dan bij iemand blijven in een kut periode. Als hij het niet meer zag zitten, dan is het gewoon klaar, hoe kut dat ook is.
Voor TS goed dat je hulp hebt gezocht, je hebt aardig wat op je bord en soms lukt het niet om daar in je eentje mee om te gaan.
Dan huil maar.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:10 schreef BoTheParakeet het volgende:
Maargoed, ik ben nu gewoon depressief. Ik heb net in de spiegel gekeken en schrok van de vlakke blik. Glimlachen lukte niet. Ik kan ook nergens op lachen, alleen huilen lukt.
Ben ook een kilo afgevallen in 2 dagen. Morgen therapie, maar het liefst bleef ik thuis todat moeder klaar is met de chemo.
Een boterham,maar die kotste ik uit. Mijn vader is er en die probeert, maar hij snapt mij gewoon niet. Mijn vrienden bellen wel steeds hoe het gaat.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:19 schreef maily het volgende:
[..]
Dan huil maar.
Moet er allemaal uit.
Heb je al wat gegeten? Is er sowieso iemand in de buurt die even voor je kan zorgen?
Chemo en immunotherapie. 70% overlevingskans vooralsnog.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:49 schreef pitebuell85 het volgende:
Even het huis uit naar iemand toe is geen optie?
Hoe zijn de vooruitzichten voor je moeder als ik vragen mag? Alleen chemo of ook nog bestralingen?
Nou ja, de meer normale manier is dat hij eerlijk is over zijn gevoelens, maar haar toch steun aanbiedt.quote:Op maandag 4 maart 2019 06:55 schreef madeliefff het volgende:
Ik lees dat een hoop mensen zeggen dat je ook niet moet willen dat hij uit medelijden bij haar blijft en t maar goed is dat hij het uit heeft gemaakt. Ik vind dat zo stom. Voor de TS was het natuurliik beter als het op een ander moment kwam. Ik snap wel dat als haar moeder een tijd ziek gaat zijn dat je wel moet op gegeven moment. Het is geen ziekte van 1 weekje. Dus het is gewoon een rot situatie.
Maar ik vind wel dat je je ex dan kunt blijven steunen door er voor haar te zijn in deze periode als ze daar behoefte aan heeft.
. Is het nog wel verstandig om door te gaan met die werkspecialist? Weten ze van je situatie?quote:Op maandag 4 maart 2019 00:11 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik wil het huis niet uit. Ik wil mijn bed al amper uit. Morgen therapie maar dat is 5 minuten lopen.
Dinsdag gesprek met werkvermogenspecialist. Vind het echt pittig met de trein te gaan nu. Al die prikkels.
Ik heb een huisdier en die is de enige die ik nu echt om me heen wil.
Maar daar was hij dan toch al langer mee bezig? Met emigreren bedoel ik.quote:Op maandag 4 maart 2019 12:43 schreef BoTheParakeet het volgende:
Hij heeft gelogen en achtergehouden dat hij ging emigreren en dat maakt het pijnlijk.
WVS is vanuit de school geregeld...
Ja achter mijn rug om. Hij zei tegen mij dat hij hier een huis ging kopen...quote:Op maandag 4 maart 2019 12:45 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Maar daar was hij dan toch al langer mee bezig? Met emigreren bedoel ik.
Fijn persoon. Je voelt je even min dus zo je ego boosten en al die mannen die denken dat je echt met ze af wil spreken worden weer genept.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:45 schreef BoTheParakeet het volgende:
Dan was de relatie waarschijnlijk toch al niet zo best.quote:Op maandag 4 maart 2019 12:49 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Ja achter mijn rug om. Hij zei tegen mij dat hij hier een huis ging kopen...
Ik heb straks therapie...
Nah, dat weet ik niet. Zo ga je niet met mensen om. Je gaat geen dingen in het geheim regelen om iemand vervolgens in de moeilijkste periode te laten vallen. Was dan vanaf het begin eerlijk geweest. Dit is gewoon laf.quote:Op maandag 4 maart 2019 12:57 schreef 2NutZ het volgende:
Verder totaal niet laf van hem maar ontzettend moedig om dat in zo'n periode te doen. Hulde.
Zo prima dat je niets wist van zijn emigratie plannen?quote:Op maandag 4 maart 2019 13:06 schreef BoTheParakeet het volgende:
Nee de relatie ging juist prima...
Ik heb niet eens de energie om naar therapie te gaan.
Je denkt dat hij wachtte tot die periode en dan haar dumpte? nee zo kwam het uit.quote:Op maandag 4 maart 2019 13:06 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Nah, dat weet ik niet. Zo ga je niet met mensen om. Je gaat geen dingen in het geheim regelen om iemand vervolgens in de moeilijkste periode te laten vallen. Was dan vanaf het begin eerlijk geweest. Dit is gewoon laf.
Dat verklaart veel.quote:Op maandag 4 maart 2019 13:56 schreef BoTheParakeet het volgende:
Paar maanden.
Maar wat heeft analyseren nog voor zin. Ik heb het contact verbroken en moet nu beter worden. Maar ben zo murwgeslagen dat ik alleen in bed kan liggen huilen.
Jij moet wel de beste poster op dit hele forum zijn.quote:Op zondag 3 maart 2019 16:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hoezo 'ook'?
[..]
Ik kreeg eerder de indruk dat het ging om aandacht krijgen zonder af te spreken (maar uiteraard wel doen alsof die intentie er is want anders stopt de aandacht)
[..]
Zit niet echt een speciale reden achter of zo
Zo sta ik ook in hoor (zie mijn reacties) maar ze heeft wel veel te gelijk te verduren nu.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:03 schreef Harlekien het volgende:
Dit gaat me wss een ban opleveren maar iemand moet het tegen je zeggen.
Stap dat kut bed/huis van je uit en ga je leven normaal oppakken. Stop met dat zelfmedelijden.
Als je ooit succesvol wil zijn in de liefde begin dan maar eens normaal je leven op te pakken. Niemand zit te wachten op een afhankelijke vrouw die de hele dag in bed ligt, sorry voor haarzelf te voelen, als ze met tegenvallers krijgt te maken.
Get out of bed and kick some ass.
Doet ze toch ook niet? Ze heeft professionele hulp.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:06 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Zo sta ik ook in hoor (zie mijn reacties) maar ze heeft wel veel te gelijk te verduren nu.
Dan mag je best even helemaal niks doen maar daar moet je zeker niet in blijven hangen.
Zeg ik dat dan? is alleen een waarschuwing. Genoeg die dat namelijk wel doen en die worden er niet beter van.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Doet ze toch ook niet? Ze heeft professionele hulp.
Laat haar lekker een hele dag in bed liggen en sorry voor zichzelf voelen. En tegenvallers? Dat is zwak uitgedrukt vind ik.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:03 schreef Harlekien het volgende:
Dit gaat me wss een ban opleveren maar iemand moet het tegen je zeggen.
Stap dat kut bed/huis van je uit en ga je leven normaal oppakken. Stop met dat zelfmedelijden.
Als je ooit succesvol wil zijn in de liefde begin dan maar eens normaal je leven op te pakken. Niemand zit te wachten op een afhankelijke vrouw die de hele dag in bed ligt, sorry voor haarzelf te voelen, als ze met tegenvallers krijgt te maken.
Get out of bed and kick some ass.
Dat haar moeder ziek is is kut ja. Maar komop, "de eerste chemo". Ja sorry hoor maar heb het idee dat TS zo'n type is die alles doet om aandacht te krijgen en daarvoor alles aan te grijpen.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:06 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Zo sta ik ook in hoor (zie mijn reacties) maar ze heeft wel veel te gelijk te verduren nu.
Dan mag je best even helemaal niks doen maar daar moet je zeker niet in blijven hangen.
Het impliceert van wel, aangezien je met 'ze' naar TS refereert in TS haar topic.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:07 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan? is alleen een waarschuwing. Genoeg die dat namelijk wel doen en die worden er niet beter van.
Praat het maar goed ja. De hele dag in bed liggen is de oplossing voor alles zeker? Zo raak je juist in depressie en in een sleur.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:10 schreef maily het volgende:
[..]
Laat haar lekker een hele dag in bed liggen en sorry voor zichzelf voelen. En tegenvallers? Dat is zwak uitgedrukt vind ik.
Als ze zich wat beter voelt gaat ze vanzelf weer naar buiten.
Empathie komt niet in jouw woordenboek voor geloof ikquote:Op maandag 4 maart 2019 14:11 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Dat haar moeder ziek is is kut ja. Maar komop, "de eerste chemo". Ja sorry hoor maar heb het idee dat TS zo'n type is die alles doet om aandacht te krijgen en daarvoor alles aan te grijpen.
Ze moet gewoon wat met haar leven gaan doen en niet zo'n medelijden met haarzelf hebben. Vind dat echt walgelijk.
(Wel heel veel beterschap aan je moeder)
U mad? Maily doet toch niets.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:14 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Praat het maar goed ja. De hele dag in bed liggen is de oplossing voor alles zeker? Zo raak je juist in depressie en in een sleur.
Weet je wat nog erger is dan mensen die alles aangrijpen om aandacht te zoeken?
Mensen zoals jij die ze die aandacht geven.
Rare reactie.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:14 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Praat het maar goed ja. De hele dag in bed liggen is de oplossing voor alles zeker? Zo raak je juist in depressie en in een sleur.
Jij geeft toch ook aandacht? Op een negatieve manier, dat wel. Maar aandacht is aandacht.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:14 schreef Harlekien het volgende:
[..]
quote:
Ik was ooit ook iemand die zichzelf opsloot thuis als het minder ging. Maar daardoor werd het juist erger, opgesloten met je eigen gedachten. Je moet iets te doen hebben, een doel in je leven. En heb het idee dat TS haar doelen had ingesteld op haar vriend (van een paar maanden).quote:Op maandag 4 maart 2019 14:14 schreef Samzz het volgende:
[..]
Empathie komt niet in jouw woordenboek voor geloof ik.
Klopt, maar dat is te makkelijk. Iemand moet dit tegen haar zeggen. Hugecooll probeerde het al.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jij geeft toch ook aandacht? Op een negatieve manier, dat wel. Maar aandacht is aandacht.
Ik denk dat TS goed op weg is, ze is verdrietig, krijgt veel over haar heen, maar heeft hulp gezocht en probeert er zo bovenop te komen. Daarnaast heeft ze dit topic als uitlaatklep en steunpunt. Prima toch.
Het impliceert van wel? ja dat het een mogelijkheid is, niet dat ze dat ook echt gaat doen.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:13 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het impliceert van wel, aangezien je met 'ze' naar TS refereert in TS haar topic.
Zelfde idee hier hoor. Van niks meer doen en huilen in een hoekje wordt het niet beter.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:17 schreef Harlekien het volgende:
[..]
[..]
Ik was ooit ook iemand die zichzelf opsloot thuis als het minder ging. Maar daardoor werd het juist erger, opgesloten met je eigen gedachten. Je moet iets te doen hebben, een doel in je leven. En heb het idee dat TS haar doelen had ingesteld op haar vriend (van een paar maanden).
Burnouts hadden ze vroeger niet.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:18 schreef BoTheParakeet het volgende:
Harlekien, ooit van burnout gehoord?
Ik moet me nu hier nog gaan verdedigen. Ja, ik had ook honger kunnen hebben in Jemen nu. Of aids in Somalie. Ik kan een ziekte kunnen hebben waardoor ik verlamd ben.
Ik kamp al een tijd met burnout, daarbovenop komt de kanker en nu ook iemand die mij voorloog. Dat laatste is gewoon kut, maar niet de reden waarom ik nu zo depressief ben. Het was de laatste druppel.
Als ze zichzelf opsloot zou ze geen hulp gezocht hebben he.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:17 schreef Harlekien het volgende:
[..]
[..]
Ik was ooit ook iemand die zichzelf opsloot thuis als het minder ging. Maar daardoor werd het juist erger, opgesloten met je eigen gedachten. Je moet iets te doen hebben, een doel in je leven. En heb het idee dat TS haar doelen had ingesteld op haar vriend (van een paar maanden).
Flauw.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:19 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Het impliceert van wel? ja dat het een mogelijkheid is, niet dat ze dat ook echt gaat doen.
Dus een waarschuwing of bewustwording die ik alleen nog mee wil geven.
Maar goed ik zal even in de lijn reageren zoals hier moet:
Heeeeeeeel naar allemaal TS we zijn er allemaal voor je kusjes en hugjes en we bidden tot allah dat alles weer goed komt.
Zo?
Ze zegt toch zelf dat ze amper de 'kracht' heeft om daar heen te gaan? Zal inderdaad wel fluitend over straat lopen.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als ze zichzelf opsloot zou ze geen hulp gezocht hebben he.
Volgend jaar duurt nog even dus je hebt de tijd nog.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:20 schreef BoTheParakeet het volgende:
Mijn doelen zijn werk vinden voor volgend jaar, nu even beter worden en mijn moeder steunen.
Ik ben ook single gelukkig hoor.
Nu even beter worden is geen doel, het is een way of thinking.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:20 schreef BoTheParakeet het volgende:
Mijn doelen zijn werk vinden voor volgend jaar, nu even beter worden en mijn moeder steunen.
Ik ben ook single gelukkig hoor.
Klopt, op het moment heeft ze amper de kracht. Dat kan. Maar dat betekent in de algehele linie niet dat ze constant jankend in bed ligt en niks meer onderneemt.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:20 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ze zegt toch zelf dat ze amper de 'kracht' heeft om daar heen te gaan? Zal inderdaad wel fluitend over straat lopen.
Ah okéquote:Op maandag 4 maart 2019 14:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Klopt, op het moment heeft ze amper de kracht. Dat kan. Maar dat betekent in de algehele linie niet dat ze constant jankend in bed ligt en niks meer onderneemt.
quote:Op maandag 4 maart 2019 13:56 schreef BoTheParakeet het volgende:
Maar ben zo murwgeslagen dat ik alleen in bed kan liggen huilen.
Nee dat sluipt er langzaam in.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Klopt, op het moment heeft ze amper de kracht. Dat kan. Maar dat betekent in de algehele linie niet dat ze constant jankend in bed ligt en niks meer onderneemt.
Dat zegt ze toch zelf? Dat ze niet eens de kracht heeft om uit bed te komen.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, nadat ze nieuws heeft gehad dat ie haar voorloog/aan t lijntje hield. Topic is van zaterdag. Zoals gezegd, dat ze nu geen kracht heeft uit bed t komen en wil huilen is slechts een resultaat van dat nieuws en betekent niet dat ze alleen maar in bed ligt, alle dagen.quote:
Het zal wel.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:38 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, nadat ze nieuws heeft gehad dat ie haar voorloog/aan t lijntje hield. Topic is van zaterdag. Zoals gezegd, dat ze nu geen kracht heeft uit bed t komen en wil huilen is slechts een resultaat van dat nieuws en betekent niet dat ze alleen maar in bed ligt, alle dagen.
quote:Op maandag 4 maart 2019 14:04 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Jij moet wel de beste poster op dit hele forum zijn.
Mensen hebben altijd de neiging om iemand een aansteller te noemen wanneer iemand emotioneler reageert op dingen, maar iedereen is anders. De een kan gewoon minder handelen dan de ander. En wanneer iemand al in een stressmodus zit komen dingen sws harder binnen dus wss is de overspannenheid hier de grootste oorzaak van haar gevoelens.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:11 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Dat haar moeder ziek is is kut ja. Maar komop, "de eerste chemo". Ja sorry hoor maar heb het idee dat TS zo'n type is die alles doet om aandacht te krijgen en daarvoor alles aan te grijpen.
Ze moet gewoon wat met haar leven gaan doen en niet zo'n medelijden met haarzelf hebben. Vind dat echt walgelijk.
(Wel heel veel beterschap aan je moeder)
Mensen hebben altijd de neiging om een aansteller uit te maken voor een aansteller. Ik heb overigens nergens TS een aansteller genoemd. Dat doe jij nu gelukkig voor mij.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:56 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Mensen hebben altijd de neiging om iemand een aansteller te noemen wanneer iemand emotioneler reageert op dingen, maar iedereen is anders. De een kan gewoon minder handelen dan de ander. En wanneer iemand al in een stressmodus zit komen dingen sws harder binnen dus wss is de overspannenheid hier de grootste oorzaak van haar gevoelens.
Dan zou ik daar maar eens eerlijk zijn en niet daar ook nog proberen de ballen in de lucht te houden. Leg de situatie uit. Zij beoordelen het.quote:Op maandag 4 maart 2019 12:43 schreef BoTheParakeet het volgende:
WVS is vanuit de school geregeld...
Dat deed je toen je zei "alles voor de aandacht en medelijden met zichzelf".quote:Op maandag 4 maart 2019 15:23 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Mensen hebben altijd de neiging om een aansteller uit te maken voor een aansteller. Ik heb overigens nergens TS een aansteller genoemd. Dat doe jij nu gelukkig voor mij.
Nee, dat zeg ik niet. Ik denk ook wel dat het zo uitkomt, maar dan nog is hij in het voortraject niet eerlijk geweest. Een held kan ik het niet noemen.quote:Op maandag 4 maart 2019 13:52 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Je denkt dat hij wachtte tot die periode en dan haar dumpte? nee zo kwam het uit.
Goed van elke week therapie! En fijn dat je altijd kunt bellen!quote:Op maandag 4 maart 2019 21:17 schreef BoTheParakeet het volgende:
Tsja,ik vind het alleen maar sneu, in andermans topic even komen zeiken. Je kent me niet.
Enfin, ik krijg nu elke week therapie. Ik blijf nauw contact houden met mijn psycholoog, kan bellen als er iets is.
Net weer een heel zwaar moment gehad. Voelde me echt alleen en intens verdrietig. Weer overgegeven. Net wat Brinta kunnen eten. Morgen en overmorgen ziek gemeld en vrijdag ga ik alles bespreken met de bedrijfsarts. Teamleider lijkt namelijk niet de link te zien tussen mijn moeder en verergering klachten, dus moet steeds verlof opnemen.
Mijn vrienden en zus houden vinger aan de pols gelukkig, maar het is erg zwaar. Zonder burnout was dit makkelijker geweest.
Dank je Maily!quote:Op maandag 4 maart 2019 21:26 schreef maily het volgende:
[..]
Goed van elke week therapie! En fijn dat je altijd kunt bellen!
Je zit nu in een rouwproces he ..... en daar komt alle andere shit nog bij.
Goed ook van de ziekmelding en bedrijfsarts.
En geen kudo's voor je teamleider ....
Fijn dat je vrienden en zus je in de gaten houden![]()
Je kunt dit niet alleen!
Sterkte!
nee je hebt t niet genoemd, maar wel omschrevenquote:Op maandag 4 maart 2019 15:23 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Mensen hebben altijd de neiging om een aansteller uit te maken voor een aansteller. Ik heb overigens nergens TS een aansteller genoemd. Dat doe jij nu gelukkig voor mij.
Oh ik slik vitamine c-pillen maar of dat nou zo goed werkt?quote:Op maandag 4 maart 2019 21:35 schreef Appelflaap het volgende:
Als je niet goed kunt eten moet je wel zorgen dat je vitaminen supplementen pakt. Multivitamine bijvoorbeeld.
De juiste voeding en vitaminen kunnen een positief effect hebben op je mentale toestand.
Ja, kritisch kijken is inderdaad 'zeiken' als het niet in je straatje past... vervelend allemaal...quote:Op maandag 4 maart 2019 21:17 schreef BoTheParakeet het volgende:
Tsja,ik vind het alleen maar sneu, in andermans topic even komen zeiken. Je kent me niet.
Enfin, ik krijg nu elke week therapie. Ik blijf nauw contact houden met mijn psycholoog, kan bellen als er iets is.
Net weer een heel zwaar moment gehad. Voelde me echt alleen en intens verdrietig. Weer overgegeven. Net wat Brinta kunnen eten. Morgen en overmorgen ziek gemeld en vrijdag ga ik alles bespreken met de bedrijfsarts. Teamleider lijkt namelijk niet de link te zien tussen mijn moeder en verergering klachten, dus moet steeds verlof opnemen.
Mijn vrienden en zus houden vinger aan de pols gelukkig, maar het is erg zwaar. Zonder burnout was dit makkelijker geweest.
Wie doet dat dan?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:21 schreef BoTheParakeet het volgende:
Maar ik snap niet waarom men mij hier zo graag belachelijk maakt. Wat win je erbij?
Wie maakt jou belachelijk?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:21 schreef BoTheParakeet het volgende:
Maar ik snap niet waarom men mij hier zo graag belachelijk maakt. Wat win je erbij?
Nou inderdaad dat is wel een hele rare constructie en klopt geen snars van. Gauw aankaarten, ja.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:20 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik ben ziekgemeld. Daarom vind ik het raar dat ik verlof moet opnemen. Ik ga dat ook tegen de bedrijfsarts zeggen, mijn therapeut en ha vinden het belachelijk van mijn leiding.
Kijk, dat is al een stok achter de deur!quote:Op dinsdag 5 maart 2019 00:16 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Oh ik slik vitamine c-pillen maar of dat nou zo goed werkt?
Hoop dat dat overgeven nu wel eens stopt, ik moet energie hebben om beter te worden en die leugenaar is het niet waard om nog verder af te takelen.
Heb TL geappt. Vrijdag pas gesprek met bedrijfsarts dus. Ik blijf sowieso deze week thuis.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:52 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Wie maakt jou belachelijk?[..]
Nou inderdaad dat is wel een hele rare constructie en klopt geen snars van. Gauw aankaarten, ja.
Ga je nergens naartoe? Ook niet even een boodschapje? De zon schijnt ......quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:12 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Heb TL geappt. Vrijdag pas gesprek met bedrijfsarts dus. Ik blijf sowieso deze week thuis.
Naar mijn moeder in het ziekenhuis. Gisteren therapie. Ik heb nergens zin in. Er is een nieuwe Dunkin Donuts en ik zou met een vriendin gaan maar ik wil niks doen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:14 schreef maily het volgende:
[..]
Ga je nergens naartoe? Ook niet even een boodschapje? De zon schijnt ......
Ik hoop dat je vriendin elke dag aan je vraagt of je meegaat ....quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:18 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Naar mijn moeder in het ziekenhuis. Gisteren therapie. Ik heb nergens zin in. Er is een nieuwe Dunkin Donuts en ik zou met een vriendin gaan maar ik wil niks doen.
De gevoelens van anderen misbruiken om je beter te voelen is vrij egoïstisch.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:18 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Aannames worden door zoveel mensen hier gedaan. Sommige beweren zelfs dat TS alleen maar om haarzelf geeft. Absurd. Het moet allemaal niet gekker worden hier op fok.
Op een gegeven moment kan het wel helpen om die zin een beetje te forceren. Leuke mensen om je heen hebben die om je geven. Wellicht brengen ze je dan zelfs weer aan het lachen. Kleine stapjes.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:23 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ja mensen vragen maar ik heb geen zin. Kan alleen liggen en huilen nu.
Ik heb alleen maar zin in familie nu. Verder niet. Ben nog niet toe aan sociaal doen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op een gegeven moment kan het wel helpen om die zin een beetje te forceren. Leuke mensen om je heen hebben die om je geven. Wellicht brengen ze je dan zelfs weer aan het lachen. Kleine stapjes.
Wat vind je van de steun die je hier krijgt?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:13 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar zin in familie nu. Verder niet. Ben nog niet toe aan sociaal doen.
Ik heb alleen maar zin in familie nu. Verder niet. Ben nog niet toe aan sociaal doen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op een gegeven moment kan het wel helpen om die zin een beetje te forceren. Leuke mensen om je heen hebben die om je geven. Wellicht brengen ze je dan zelfs weer aan het lachen. Kleine stapjes.
Heel fijn.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat vind je van de steun die je hier krijgt?
Mooi.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:26 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar zin in familie nu. Verder niet. Ben nog niet toe aan sociaal doen.[..]
Heel fijn.
Nee vind ik niet. TS heeft verder niks te maken met die andere mensen op Tinder. Ze kent hun niet eens.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:35 schreef Grems het volgende:
[..]
De gevoelens van anderen misbruiken om je beter te voelen is vrij egoïstisch.
Weet je waarom? Hierom:quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:21 schreef BoTheParakeet het volgende:
quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:20 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik ben ziekgemeld. Daarom vind ik het raar dat ik verlof moet opnemen. Ik ga dat ook tegen de bedrijfsarts zeggen, mijn therapeut en ha vinden het belachelijk van mijn leiding.
Sorry hoor, maar je stelt je echt enorm aan momenteel. TS is altijd ziek, zwak en misselijk en wil de hele dag in haar eigen tranen liggen en medelijden met haarzelf hebben.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:26 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar zin in familie nu. Verder niet. Ben nog niet toe aan sociaal doen.[..]
Dus?....dat is nog geen enkele reden om iemand daar belachelijk om te maken.quote:
En dat is ook gewoon prima hequote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:13 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar zin in familie nu. Verder niet. Ben nog niet toe aan sociaal doen.
Dit. Lekker onstabiel. De mannen staan vast voor je in de rij.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:18 schreef Aurelius het volgende:
Zooooo...die ex-vriend van je heeft wel een kogel ontweken zeg.
Dat totaal zwelgen in zelfmedelijden bij de geringste tegenslag.
Dit is echt totaal geen waarheid, dat gene wat je nu aan het verkondigen bent.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:48 schreef Harlekien het volgende:
Mocht ik volgens mods te ver gaan, lemme know. Maar TS moet eens goed geconfronteerd worden met de waarheid en in de spiegel kijken.
Ze is een bepaald 'type'. Een soort stereotype, dan weet jij vast wel welke ik bedoel.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:47 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dus?....dat is nog geen enkele reden om iemand daar belachelijk om te maken. Wie denk je wel niet wie je bent?
Nee weet ik niet.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:49 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ze is een bepaald 'type'. Een soort stereotype, dan weet jij vast wel welke ik bedoel.
Dan verschillen wij daarover in mening.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:49 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dit is echt totaal geen waarheid, dat gene wat je nu aan het verkondigen bent.
En ik ben oprecht echt een lieve persoon en ik heb belachelijk veel empathie maar in dit topic heb ik toch ook zoiets van: hou op met je onzin en herpak je! 'Ik kan alleen maar huilen, ik wou niet meer leven, ik moet overgeven (en eet brinta ernaquote:
Het type wat voor het geringste aan de lijn van de huisarts hangt, het niet normaal vind dat ze gewoon deze week moet werken als haar kat net een week geleden overleden is en vind dat de hele wereld kan wijken als ze tegenslagen heeft en dan verdwelgd in haar eigen medelijden.quote:
Dan moet je erbij zeggen dat het jouw mening is. Maar dus niet jouw mening als waarheid gaan verkondigen wat je daarnet wel deed.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:50 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Dan verschillen wij daarover in mening.
She said it.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je moeder heeft je nodig! Hou op met je gedoe over een relatie van een paar maanden (!!!!!!) en concentreer je op je moeder. Wees blij dat je niet nog moet focussen op een extra persoon die ook aandacht nodig heeft! Raap jezelf bij elkaar en enkel zorgen voor je moeder en jezelf nu.
Ze heeft een burn-out en haar moeder is aan de chemo. Hoe bedoel je aanstellen?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:52 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Het type wat voor het geringste aan de lijn van de huisarts hangt, het niet normaal vind dat ze gewoon deze week moet werken als haar kat net een week geleden overleden is en vind dat de hele wereld kan wijken als ze tegenslagen heeft en dan verdwelgd in haar eigen medelijden.
Goeie post en tevens wat meer mensen in dit topic aangeven... wellicht in een iets andere vorm maar toch...quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit is echt een lelijke opmerking en toont toch ook wel van egoïsme. Jij bent één van die mensen die ervoor zorgt dat vrouwen aandachtshoeren genoemd worden. Lekker likes verzamelen en egootje opkrikken op de kap van een ander.
En ik ben oprecht echt een lieve persoon en ik heb belachelijk veel empathie maar in dit topic heb ik toch ook zoiets van: hou op met je onzin en herpak je! 'Ik kan alleen maar huilen, ik wou niet meer leven, ik moet overgeven (en eet brinta erna), ik ben al een kg afgevallen, ik kan alleen maar in bed liggen, ik heb geen zin in sociaal contact,...'
Ik kan daar niet zo goed mee omgaan..
Je moeder heeft je nodig! Hou op met je gedoe over een relatie van een paar maanden (!!!!!!) en concentreer je op je moeder. Wees blij dat je niet nog moet focussen op een extra persoon die ook aandacht nodig heeft! Raap jezelf bij elkaar en enkel zorgen voor je moeder en jezelf nu. Zorg dat je een tijdje ziek bent en maak dat je uit je bed komt.
Sorry... Moest er even uit..
Dus je moet bij elke post zeggen dat iets jouw mening is?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:52 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dan moet je erbij zeggen dat het jouw mening is. Maar dus niet jouw mening als waarheid gaan verkondigen wat je daarnet wel deed.
Het is ook de waarheid, kan dat alleen moeilijk aantonen vanaf mijn zolderkamer. Maar door mensen zoals jij blijft TS het voor haarzelf goed vinden om thuis weg te kwijnen in medelijden. Juist wat ze niet nodig heeft, ze heeft nu juist iemand nodig die haar een trap onder haar reet geeft en duidelijk ben jij daar niet capabel genoeg voor. Hoe je het ook wil zien, ik kom misschien hard over. Maar ik help haar hier meer mee dan jouw medelijden woordjes.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:52 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dan moet je erbij zeggen dat het jouw mening is. Maar dus niet jouw mening als waarheid gaan verkondigen wat je daarnet wel deed.
Laat haar toch even....mijn god allemachtig.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit is echt een lelijke opmerking en toont toch ook wel van egoïsme. Jij bent één van die mensen die ervoor zorgt dat vrouwen aandachtshoeren genoemd worden. Lekker likes verzamelen en egootje opkrikken op de kap van een ander.
Nee, maar je moet er ook niet bij beweren dat het de waarheid is.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:54 schreef 2NutZ het volgende:
Dus je moet bij elke post zeggen dat iets jouw mening is?
Dus moet ze maar de hele dag thuis in bed liggen? En de zielepiet uithangen? Ik heb mensen zien vechten voor hun carrière die veel verder heen waren maar terug vochten en wonnen. Tuurlijk mag je je kut voelen, huilen etc. Maar daarna moet je opstaan en keihard terugslaan (niet letterlijk).quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:53 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ze heeft een burn-out en haar moeder is aan de chemo. Hoe bedoel je aanstellen?
Hoe voelt het? Om als enige niet door haar verhaal heen te kijken? Terwijl de recht het hier wel doet?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:56 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Laat haar toch even....mijn god allemachtig.
Haar vriend heeft haar toch ook een kut streek geleverd.
Trouwens...zij is ook niet verantwoordelijk voor de gevoelens van een stelletje onbekenden op Tinder vind ik.
Toen mijn vader ziek was zag ik het ook niet meer zo zitten. Lag niet in mijn bed maar zat er wel gigantisch doorheen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En ik ben oprecht echt een lieve persoon en ik heb belachelijk veel empathie maar in dit topic heb ik toch ook zoiets van: hou op met je onzin en herpak je! 'Ik kan alleen maar huilen, ik wou niet meer leven, ik moet overgeven (en eet brinta erna), ik ben al een kg afgevallen, ik kan alleen maar in bed liggen, ik heb geen zin in sociaal contact,...'
Ik kan daar niet zo goed mee omgaan..
Je moeder heeft je nodig! Hou op met je gedoe over een relatie van een paar maanden (!!!!!!) en concentreer je op je moeder. Wees blij dat je niet nog moet focussen op een extra persoon die ook aandacht nodig heeft! Raap jezelf bij elkaar en enkel zorgen voor je moeder en jezelf nu. Zorg dat je een tijdje ziek bent en maak dat je uit je bed komt.
Sorry... Moest er even uit..
Mag zij zelf weten is haar leven.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:57 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Dus moet ze maar de hele dag thuis in bed liggen?
Ja dus....dat is jouw probleem.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:57 schreef Harlekien het volgende:
En de zielepiet uithangen? Ik heb mensen zien vechten voor hun carrière......
TS moet helemaal niks.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:57 schreef Harlekien het volgende:
Tuurlijk mag je je kut voelen, huilen etc. Maar daarna moet je opstaan en keihard terugslaan (niet letterlijk).
Reageer even op mijn andere stukje. En reageer niet alleen waar je een antwoord op hebt.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:59 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Mag zij zelf weten is haar leven.[..]
Ja dus....dat is jouw probleem.[..]
TS moet helemaal niks.
Zij zit niet alleen maar daarom te janken, om haar vriend. Waar heeft zij dat gezegd??? Het is gewoon alles bij elkaar. Het ging niet alleen om dr vriend. Jij verzint dat er gewoon bij om weer een reden te hebben om haar iets te verwijten.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:01 schreef Harlekien het volgende:
Mooi egoistisch van TS, haar moeder ziek en zij zit thuis te janken om een vriendje die het uitgemaakt heeft.[..]
Ik wil even duidelijk maken dat zij zich echt kak mag voelen over haar moeder! Dit is vreselijk nieuws en weegt enorm op een mens! Dus alle respect daarvoor! Dat is een strijd die niet enkel de zieke gaat strijden! Dus ookquote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Toen mijn vader ziek was zag ik het ook niet meer zo zitten. Lag niet in mijn bed maar zat er wel gigantisch doorheen.
Maar ik heb dit nooit aan mijn vader laten zien. Was in zijn bijzijn altijd positief ook al heb ik vaak gedacht dat het niet goed ging aflopen. HIj had al genoeg aan zijn hoofd en wilde niet dat hij zich zorgen zou maken om mij.
Ze haalt het zelf aan. Maar heb geen zin om die quote op te zoeken voor iemand die zich zo eigenwijs vasthoudt aan zijn eigen waarheid. Heb ook besloten om niet meer op je in te gaan omdat het enige waar je mee bezig bent is om het op de persoon te spelen. Prima, maar daar ga ik mijn waardevolle tijd niet aan verdoen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:03 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Zij zit niet alleen maar daarom te janken, om haar vriend. Waar heeft zij dat gezegd??? Het is gewoon alles bij elkaar. Het ging niet alleen om dr vriend. Jij verzint dat er gewoon bij.
Met een lang verhaal er om heen bedoelde ik eigenlijk dat ik het met je eens benquote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:05 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik wil even duidelijk maken dat zij zich echt kak mag voelen over haar moeder! Dit is vreselijk nieuws en weegt enorm op een mens! Dus alle respect daarvoor! Dat is een strijd die niet enkel de zieke gaat strijden! Dus ookvoor jou x.
Maar daarom dus dat ze die kerel en het drama er rondom moet loslaten en zich even moet gaan herpakken! Nu is het vechttijd! Daarna kan je nog instorten.
Ik ook bij een psycholoog gelopen toen ik net uit een heftige relatie kwam. Hielp deels, maar sport en werk waren de beste manieren van afleiding. Durf wel te stellen dat ik dankzij die heftige relatie een carrière impuls heb gekregen omdat ik zo gemotiveerd was om mezelf erboven op te helpen. Misschien niet helemaal vergelijkbaar met TS, maar ze moet beseffen dat wat ze nu voelt. Dat gevoel. Ook op een andere manier kan inzetten.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:06 schreef Aurelius het volgende:
Paar jaar geleden ook een scheiding doorlopen, waarbij ik meer dan evenredig schuldig aan was. Toen ook een paar keer naar een psycholoog geweest .Maar de insteek was altijd om te achterhalen of en hoe mij gedrag hieraan schuldig was, en dit in de toekomst te herkennen en voorkomen. Na 3 sessies waren we klaar. Daarnaast afleiding gezocht in het werk, sport en contact met vrienden. Tenslotte een korte vakantie genomen naar een ver land en het was klaar.
Nou is misschien niet iedereen zo pro-actief. Maar de hele dag in bed blijven liggen en het eigen slachtofferschap online bevestigt krijgen helpt zeker niet.
Ah okquote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Met een lang verhaal er om heen bedoelde ik eigenlijk dat ik het met je eens ben
Want als je mensen niet kent is het niet egoïstisch om ze te misbruiken voor je eigen plezier?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:44 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Nee vind ik niet. TS heeft verder niks te maken met die andere mensen op Tinder. Ze kent hun niet eens.
Sowieso is die ex-vriend van haar pas echt egoïstisch bezig geweest vind ik. Maar ja.... daar is dan weer niet iedereen het mee eens blijkbaar...dus ja...
Ja, precies. Je hebt 4 pilaren in je leven: relatie, werk, sociaal en familie. Als een van die 4 niet goed gaat, moet je meer energie steken in die andere drie en daar kracht uithalen. Nu gaat het bij TS niet goed met 2 van die pilaren. Maar ze besmet nu ook de rest van de fundering door zich niet te herpakken. Nog los van de zielige streek om via Tinder aandacht te vragen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:09 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik ook bij een psycholoog gelopen toen ik net uit een heftige relatie kwam. Hielp deels, maar sport en werk waren de beste manieren van afleiding. Durf wel te stellen dat ik dankzij die heftige relatie een carrière impuls heb gekregen omdat ik zo gemotiveerd was om mezelf erboven op te helpen. Misschien niet helemaal vergelijkbaar met TS, maar ze moet beseffen dat wat ze nu voelt. Dat gevoel. Ook op een andere manier kan inzetten.
En dit dus ook hé.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:12 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Hoeveel macht over jouw leven leg jij wel niet in de handen van je ex en je werk?
Beide verhalen zijn totaal niet vergelijkbaar.quote:
Precies.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:14 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ja, precies. Je hebt 4 pilaren in je leven: relatie, werk, sociaal en familie. Als een van die 4 niet goed gaat, moet je meer energie steken in die andere drie en daar kracht uithalen. Nu gaat het bij TS niet goed met 2 van die pilaren. Maar ze besmet nu ook de rest van de fundering door zich niet te herpakken.
Natuurlijk heb ik daar weet van, enkel een eckte zolderkamerautist denkt dat dit gedrag nu pas naar boven komt en geen integraal onderdeel is van de persoon TS.quote:
Dit. Ex was de druppel.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 14:53 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ze heeft een burn-out en haar moeder is aan de chemo. Hoe bedoel je aanstellen?
Gooi die druppel weg en vecht voor je moederquote:
Ik ga nu ook naar haar toe. Maar ik kan niks doen, de chemo doet het werk. De dokters.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:21 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Gooi die druppel weg en vecht voor je moeder![]()
Ik wou dat wij hadden kunnen vechten voor mijn vader maar we hebben de kans niet eens gehad om hem nog te spreken. Hij is nooit meer wakker geworden.
Je moeder heeft een mooie overlevingskans zei je: kom op! Dit is nu top prioriteit in je leven!!
Jij zit er zo naast, het is bijna zielig hoe elke post van jou een sneer is.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:24 schreef Harlekien het volgende:
Hoe zou je moeder het vinden als ze door zou krijgen dat je haar al opgegeven hebt? Want die indruk krijg ik een beetje.
Fuck je ex, wees er voor je moeder. Zij heeft 9 maanden met je rondgelopen in haar buik, je ex heb je een tijdje mee gescharreld..
Ditquote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:25 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Jij zit er zo naast, het is bijna zielig hoe elke post van jou een sneer is.
Je kan meer doen dan je denkt! Jullie zijn haar rots nu! Haar hoop, haar steun!quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:25 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Ik ga nu ook naar haar toe. Maar ik kan niks doen, de chemo doet het werk. De dokters.
Mijn moeder kent mij en neemt mij serieus.
Ditquote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:27 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je kan meer doen dan je denkt! Jullie zijn haar rots nu! Haar hoop, haar steun!
Laat haar aub nu geen zorgen maken over de rotsen die haar nu moeten dragen.
Ze heeft alle energie en kracht van de wereld nodig nu!
Dit echt een nare reactie naar de mensen die jij hard vindt reageren maar ook die willen dat jij er bovenop komt!quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:24 schreef BoTheParakeet het volgende:
Mijn ex kennen jullie ook niet, wat heeft het voor nut om hem te analyseren? De naaistreek is dat hij er niet eerder mee kwam en het op een onjuist moment dropte. Dat doet pijn maar ik haat hem niet. Ik ben gewoon erg verdrietig.
Ik kamp al een tijd met burnout en maak de kanker van erg dichtbij mee. Ben ik dan een aansteller? Prima. Voor sommige mensen tellen psychische klachten blijkbaar niet. Heb vaak zat zulke ouders voor me gehad op oudergesprekken. Heel zielig. Gelukkig zijn jullie voor mij anonieme forummers en kan ik kiezen om alleen hetgene wat helpend is te lezen.
We analyseren jou en geloof me, dat is niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:24 schreef BoTheParakeet het volgende:
Mijn ex kennen jullie ook niet, wat heeft het voor nut om hem te analyseren? De naaistreek is dat hij er niet eerder mee kwam en het op een onjuist moment dropte. Dat doet pijn maar ik haat hem niet. Ik ben gewoon erg verdrietig.
Ik kamp al een tijd met burnout en maak de kanker van erg dichtbij mee. Ben ik dan een aansteller? Prima. Voor sommige mensen tellen psychische klachten blijkbaar niet. Heb vaak zat zulke ouders voor me gehad op oudergesprekken. Heel zielig. Gelukkig zijn jullie voor mij anonieme forummers en kan ik kiezen om alleen hetgene wat helpend is te lezen.
Denk je dat ik me niet schuldig voel? Waarom denk je dat ik depri ben?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:27 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je kan meer doen dan je denkt! Jullie zijn haar rots nu! Haar hoop, haar steun!
Laat haar aub nu geen zorgen maken over de rotsen die haar nu moeten dragen.
Ze heeft alle energie en kracht van de wereld nodig nu!
Je hebt geen idee waar ik al dan niet verder mee kamp.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:28 schreef Harlekien het volgende:
[..]
We analyseren jou en geloof me, dat is niet zo moeilijk.
Sommige mensen willen wat mankeren, voor de aandacht. Jij bent zo'n iemand.
"Psychische klachten", mijn neefje is zwaar autistisch en is nu al 2 jaar in therapie als resultaat dat die nu 3 keer de deur achter zich dicht kan doen in plaats van 5 keer. Dat zijn psychische klachten, jij moet een beste trap onder je hol hebben en eens ervaren hoe het is om te strijden voor je plekkie in deze maatschappij.
Want geloof me, er zullen nog meer tegenslagen komen.
(als te ver gaat mods, verwijder dan maar)
Misschien heb ik wat berichten gemist, maar heb je die diagnose zelf gemaakt of is het vastgesteld door een professionele zorgverlener? Daarnaast zijn er online veel stappenplannen te vinden hoe je hier weer zo snel mogelijk uit kunt komen. Of in elk geval grip op kunt krijgen.quote:
Ik ik ikquote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:29 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Denk je dat ik me niet schuldig voel? Waarom denk je dat ik depri ben?
Je blijft het allemaal goedpraten voor jezelf, in plaats van er iets aan te veranderen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:45 schreef BoTheParakeet het volgende:
Burnout vastgesteld door zowel huisarts als psycholoog. En bedrijfsarts. Daarnaast eerder depressies gehad, ben er vatbaar voor. Genetisch, zit in de familie. Maar ik ben egoistisch, ik kies er zelf natuurlijk voor om me rot te voelen zodat alle aandacht naar mij gaat en niet naar moeder. Geniet ik van.
Misschien hé, blijven mensen sterk voor de buitenwereld totdat het even teveel is. Kan. Waarom pleegde Robin Williams zelfmoord? Hij was toch zo rijk en grappig? Ik doe niks wat de omgeving schaadt. Ik zoek hulp en deel mijn gevoelens online.
Edit, waarom doe ik die moeite nogquote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:48 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Je blijft het allemaal goedpraten voor jezelf, in plaats van er iets aan te veranderen.
Maar ze mag online toch wel instorten? Dat ze zich hier depressief uit, betekent niet dat ze er voor haar moeder niet is. En dan nog, je moet jezelf niet wegcijferen, dan wordt het alleen maar erger.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:32 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik ik ik
Hou op! Geen schuldgevoel! Niet depri!
Vecht verdomme!!!
Wees die rots en een verdomd sterke rots!
En als jullie het geluk hebben dat ze er door komt (ik gun het haar en jou zo hard!) dan mag je erna crashen en dan zal ik je met veel liefde opvangen en lieve woorden uitspreken.
Tuurlijk mag dat, moet ze daarna wel weer haar zaken bij elkaar rapen. Dat doet ze niet. Ze blijft in haar comfortzone, tinderen met mannen die ze met haar instabiele situatie waarschijnlijk gaat kwetsen. Want ze is niet 'toe aan sociaal contact'. Ze is niet 'toe aan om te werken'.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar ze mag online toch wel instorten? Dat ze zich hier depressief uit, betekent niet dat ze er voor haar moeder niet is. En dan nog, je moet jezelf niet wegcijferen, dan wordt het alleen maar erger.
Waarom? Harlekien kent TS verder niet.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:46 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
En weer op de man spelen. Volgens mij geniet je hier gewoon van. Ten koste van iemand anders. Wat ben jij een egoïst zeg vind ik.
Ik word een beetje verdrietig van je post. Waar is de compassie?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:58 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat, moet ze daarna wel weer haar zaken bij elkaar rapen. Dat doet ze niet. Ze blijft in haar comfortzone, tinderen met mannen die ze met haar instabiele situatie waarschijnlijk gaat kwetsen. Want ze is niet 'toe aan sociaal contact'. Ze is niet 'toe aan om te werken'.
Moeten we dat maar gaan goedkeuren? Omdat haar moeder ziek is? Ik vind van niet. Dat je moeder ziek is, is geen vrijbrief om je leven te verneuken. Of om de hele dag in bed te blijven. Hetzelfde geldt voor als je vriend het uitmaakt. Tell me I'm wrong.
Dan moe juist HIJ niet allerlei valse suggestie´s gaan doen hier lijkt mij. Wat hij nu dus wel doet want hij verwijt TS gewoon echt van alles. En doet daarbij allerlei kwalijke suggestie´s.quote:
Het is net een paar dagen geleden, ze heeft een burn-out en moeder is ernstig ziek. Sommige mensen kunnen dat niet in een keer aan. In plaats van commentaar geven kan je dan beter constructief advies geven, wat kan ze doen als ze zich zo voelt, tot wie kan je je wenden, is therapie aan te raden enz.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:48 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Je blijft het allemaal goedpraten voor jezelf, in plaats van er iets aan te veranderen.
Waarom niet? Hij heeft toch verder niets met TS te maken?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:00 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dan moe juist HIJ niet allerlei valse suggestie´s gaan doen hier lijkt mij. Wat hij nu dus wel doet want hij verwijt TS gewoon echt van alles. En doet daarbij allerlei kwalijke suggestie´s.
Je kan van alles voor haar doen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:25 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Ik ga nu ook naar haar toe. Maar ik kan niks doen, de chemo doet het werk. De dokters.
Mijn moeder kent mij en neemt mij serieus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |