Ik snap wel n beetje hoe je je nu voelt.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 04:12 schreef BoTheParakeet het volgende:
Mijn ex heeft mij gisteren gedumpt op de dag van mijn moeders eerste chemo. Hij had bindingsangst. Het was voor mij totaal onverwacht en ik voel me alsof het laatste beetje stabiliteit onder mij vandaan is gerukt.
Ik vind het zo laf van hem dat hij dit nu doet, en ik begrijp het gewoon niet. Maar het is nu over.
Ik ben zo murwgeslagen van alles, voel me nu echt gewoon depressief. Ik wil nier meer...
Slaap er ff een nachtje over, of twee. Als je dan nog nog twijfelt over iets, vraag maar.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 04:12 schreef BoTheParakeet het volgende:
Mijn ex heeft mij gisteren gedumpt op de dag van mijn moeders eerste chemo. Hij had bindingsangst. Het was voor mij totaal onverwacht en ik voel me alsof het laatste beetje stabiliteit onder mij vandaan is gerukt.
Ik vind het zo laf van hem dat hij dit nu doet, en ik begrijp het gewoon niet. Maar het is nu over.
Ik ben zo murwgeslagen van alles, voel me nu echt gewoon depressief. Ik wil nier meer...
En ook dat gevoel gaat over. Mocht het gevoel te erg zijn dan zou ik naar de huisarts gaan. Misschien fijn om met iemand te praten over allesquote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:13 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ja, ik weet dat wel maar voel me zwaar depressief nu.
Niet meer dan logisch.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:13 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ja, ik weet dat wel maar voel me zwaar depressief nu.
Vraag me bij zo’n reactie altijd af, vond je het echt nodig om lelijk te doen tegen iemand die zich al super klote voelt? Of kreeg je er zelf gewoon even een lekker gevoel van?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:34 schreef Harvest89 het volgende:
Sure, hij had bindingsangst.![]()
Goed excuus, die moet ik onthouden.
Mijn reactie was zeker niet bedoelt om TS te beledigen of op de grond te trappen. Ik vind het gewoon een bizarre reden om een relatie te verbreken.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:42 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Vraag me bij zo’n reactie altijd af, vond je het echt nodig om lelijk te doen tegen iemand die zich al super klote voelt? Of kreeg je er zelf gewoon even een lekker gevoel van?
Kansloze opmerking, ga in ONZ iemand anders vervelen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:34 schreef Harvest89 het volgende:
Sure, hij had bindingsangst.![]()
Goed excuus, die moet ik onthouden.
Bo, hou moed!quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:45 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik heb net een arts hier gehad, want was bang dat ik mezelf iets aan ging doen. Nu gekalmeerd gelukkig, maar Tinder aangemaakt voor de egoboost maar voorlopig helemaal klaar met daten.
Hoe bedoel je? Dit is gewoon een kut streek klaar.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 04:25 schreef Vliegbaard het volgende:
Bij jou blijven omdat je moeder ziek is (en jou daarmee steunen) lijkt me anders ook redelijk unfair.
Hoezo respect voor hem?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 17:23 schreef Harlekien het volgende:
Respect voor hem dat die dit gedaan heeft, moet ook niet makkelijk geweest zijn voor hem om deze keuze te maken.
Klote voor jou, dat natuurlijk wel weer.
Houd de moed erin. Dit is gewoon heel erg zoals het nu gegaan is. Maar liefdesverdriet is altijd tijdelijk. Ook al lijkt het voor eeuwig....maar dat is niet zo.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:45 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik heb net een arts hier gehad, want was bang dat ik mezelf iets aan ging doen. Nu gekalmeerd gelukkig, maar Tinder aangemaakt voor de egoboost maar voorlopig helemaal klaar met daten.
Nou tjonge wat dapper van hem zeg.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:08 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Dat hij niet bij haar blijft uit medelijden en deze keuze durft te maken.
Schijt aan Tinder.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:45 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik sluit me aan bij Maily.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:16 schreef maily het volgende:
[..]
Schijt aan Tinder.
Wees eerst eens lief voor jezelf!!!
En wij helpen jou erdoorheen te slepen!
Kortom, het was een theedoek zonder ruggengraat die haar laat vallen als een baksteen als het even tegenzit.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 18:03 schreef SugeLucky het volgende:
Het was denk ik voor hem heel moeilijk geweest om je te steunen in deze zware periode terwijl ie eigenlijk niet meer verder met je wil.
Er is altijd wel een reden te vinden waarom het qua timing even wat minder uit komt.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 19:59 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dit is gewoon een kut streek klaar.![]()
Dan had hij dit gewoon veel eerder moeten doen. Hele slechte timing dit
quote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kortom, het was een theedoek zonder ruggengraat die haar laat vallen als een baksteen als het even tegenzit.
Loyaliteit is steeds verder te zoeken helaas.
Klopt, nog meer kut smoezen verzinnen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er is altijd wel een reden te vinden waarom het qua timing even wat minder uit komt.
Voor wie is dit bericht?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:03 schreef hugecooll het volgende:
Ik vind dat je je behoorlijk aanstelt en je 'oplossing' vind ik asociaal
Stel je niet zo aan.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:00 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Klopt, nog meer kut smoezen verzinnen.
Dan moet je het meteen uitmaken. Niet blijven bij degene en wachten tot die diep in de shit zit en dan out of the box uitmaken.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:02 schreef SugeLucky het volgende:
Je moet inderdaad vooral bij iemand blijven omdat diegene in een kut situatie zit, niet omdat je bij diegene wil zijn. Lekker eerlijk voor die ander ook.
Tja soms moet er iets drastisch plaatsvinden om tot een besluit te komen. Ik vind het verder ook niet stijlvol maar het is nou eenmaal hoe het is.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:07 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dan moet je het meteen uitmaken. Niet blijven bij degene en wachten tot die diep in de shit zit en dan out of the box uitmaken.
En wat je al helemaal niet moet doen is moet kut smoezen aankomen dat je last hebt van verlatingsangst of whatever.
Dan moet je gewoon eerlijk zeggen: ik vind je niet meer leuk. Klaar!
Waarom stelt TS zich aan? Ze gaat door een hevige emotionele periode met haar zieke moeder en krijgt een relatiebreuk te verwerken.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:03 schreef hugecooll het volgende:
Ik vind dat je je behoorlijk aanstelt en je 'oplossing' vind ik asociaal
Ja dus wil ze dood. Logisch.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom stelt TS zich aan? Ze gaat door een hevige emotionele periode met haar zieke moeder en krijgt een relatiebreuk te verwerken.
Ja als je zwaar emotioneel bent roep je eens wat geks, ze heeft er niet naar gehandeld. Aanstellen hoor.quote:
Mja goed he. Je kan het ook anders zien. Haar moeder heeft een (mogelijk) dodelijke ziekte en zij trekt de aandacht naar zich toe door zich suďcidaal op te stellenquote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja als je zwaar emotioneel bent roep je eens wat geks, ze heeft er niet naar gehandeld. Aanstellen hoor.
Er staat nergens dat ze zich ook zo naar haar omgeving geuit heeft, enkel dat ze hulp heeft gezocht van de arts om er bovenop te komen. Goed gehandeld, me dunkt.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mja goed he. Je kan het ook anders zien. Haar moeder heeft een (mogelijk) dodelijke ziekte en zij trekt de aandacht naar zich toe door zich suďcidaal op te stellen
Zo komt het op mij niet over. Wel als: wat rest mij nog...?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mja goed he. Je kan het ook anders zien. Haar moeder heeft een (mogelijk) dodelijke ziekte en zij trekt de aandacht naar zich toe door zich suďcidaal op te stellen
Ook dat is (/vind ik) een overdreven reactiequote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zo komt het op mij niet over. Wel als: wat rest mij nog...?
Dit.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom stelt TS zich aan? Ze gaat door een hevige emotionele periode met haar zieke moeder en krijgt een relatiebreuk te verwerken.
Hier uit ze zich en probeert steun te zoeken. Hoe is dat precies aanstellen en wat zou ze volgens jou moeten doen?
Eens, heel goed dat je voor jezelf zorgt. Je moeder steunen is belangrijk, maar dat kan alleen als je eerst goed voor jezelf zorgt. Je mag gewoon voelen wat je voelt, ook als dat pure wanhoop is. Been there, helemaal niet gek dat je je zo voelde TS.quote:
Heb je ook nog inzichten hoe TS om kan gaan met haar, in jouw ogen, overdreven reacties en egoďsme?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:42 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ook dat is (/vind ik) een overdreven reactie
Zo op het eerste gezicht gok ik dat TS wat moeite heeft met relativerenquote:Op zaterdag 2 maart 2019 22:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Heb je ook nog inzichten hoe TS om kan gaan met haar, in jouw ogen, overdreven reacties en egoďsme?
De gevoelens zijn er en moeten niet weggestopt worden, als je zo stellig kunt beweren dat iemand zich aanstelt, heb je vast ook ideeën zodat TS erbovenop kan komen.
Een klacht die overigens vaak bij depressies voorkomt.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 22:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zo op het eerste gezicht gok ik dat TS wat moeite heeft met relativeren
Wat valt er te relativeren? Ze voelt zich hoe ze zich voelt. Maakt niet uit dat er misschien ergere dingen zijn in de wereld, of dat de kindjes in Afrika het bv nog zwaarder hebben; haalt niet opeens weg wat zij voelt, of de zwaarte daarvanquote:Op zaterdag 2 maart 2019 22:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zo op het eerste gezicht gok ik dat TS wat moeite heeft met relativeren
Hoe lang moet je dan bij iemand blijven in een kut periode. Als hij het niet meer zag zitten, dan is het gewoon klaar, hoe kut dat ook is.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:00 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Klopt, nog meer kut smoezen verzinnen.
Dat zal hij niet bedoelen met relativeren. Eerder dat het leven niet ophoudt bij een relatiebreuk.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat valt er te relativeren? Ze voelt zich hoe ze zich voelt. Maakt niet uit dat er misschien ergere dingen zijn in de wereld, of dat de kindjes in Afrika het bv nog zwaarder hebben; haalt niet opeens weg wat zij voelt, of de zwaarte daarvanOf ik begrijp je verkeerd.
Ja. Als ze beter zou kunnen relativeren, dan zou dat de 'zwaarte' verminderen. Ik weet niet in welke wereld jullie denken dat jezelf hierdoor van kant willen maken een logische of gangbare reactie is, maar dat is het nietquote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat valt er te relativeren? Ze voelt zich hoe ze zich voelt. Maakt niet uit dat er misschien ergere dingen zijn in de wereld, of dat de kindjes in Afrika het bv nog zwaarder hebben; haalt niet opeens weg wat zij voelt, of de zwaarte daarvanOf ik begrijp je verkeerd.
Dat besef ik, maar betekent niet dat het dan opeens niet meer kut is of zo. En dat geeft gevoelens. En die gevoelens zijn net zoveel waard als ieder ander imo.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zal hij niet bedoelen met relativeren. Eerder dat het leven niet ophoudt bij een relatiebreuk.
Even uit emotie roepen dat je aan zoiets denkt is wat anders dan het ook serieus te doen/er echte stappen voor te ondernemen natuurlijk. Een moeder met chemo (waar ze zich vast machteloos voelt), een verbroken relatie (die wellicht heel veel voor haar betekende)...ik kan me voorstellen dat je dan zulke uitspraken doet uit emotie. En ook al zou ze het echt voelen op dat moment...is nog steeds wat anders dan er serieus naar toe te werken. En dan nog zouden haar gevoelens prima zijnquote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja. Als ze beter zou kunnen relativeren, dan zou dat de 'zwaarte' verminderen. Ik weet niet in welke wereld jullie denken dat jezelf hierdoor van kant willen maken een logische of gangbare reactie is, maar dat is het niet
Dat is dus relativeren. Je mag je best kut voelen, dat zal niemand ontkennen. Maar zelfmoordneigingen is weer de andere kant.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat besef ik, maar betekent niet dat het dan opeens niet meer kut is of zo. En dat geeft gevoelens. En die gevoelens zijn net zoveel waard als ieder ander imo.
Jongequote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Even uit emotie roepen dat je aan zoiets denkt is wat anders dan het ook serieus te doen/er echte stappen voor te ondernemen natuurlijk. Een moeder met chemo (waar ze zich vast machteloos voelt), een verbroken relatie (die wellicht heel veel voor haar betekende)...ik kan me voorstellen dat je dan zulke uitspraken doet uit emotie. En ook al zou ze het echt voelen op dat moment...is nog steeds wat anders dan er serieus naar toe te werken. En dan nog zouden haar gevoelens prima zijn
Da's niet 'ff uit emotie iets roepen'quote:Ik heb net een arts hier gehad, want was bang dat ik mezelf iets aan ging doen.
Oke, misschien wat raar verwoordquote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Jonge
[..]
Da's niet 'ff uit emotie iets roepen'
En suďcidale gevoelens zijn niet 'prima'. Wat is dit?
Waarom zoekt ze er hulp voor?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oke, misschien wat raar verwoord. Natuurlijk zijn zulke gevoelens niet ''goed'', maar die gevoelens zijn er nou eenmaal (en mogen er wel zijn imo). Ze zoekt er wel hulp voor, dus dat vind ik gewoon knap.
Omdat ze bang is dat ze die gevoelens wel eens zou kunnen krijgen en dat voor wil zijn. Zo lees ik het. Maar voor de discussie maakt dat vrij weinig uit. Ze heeft zichzelf geholpen, heeft niks geks gedaan, etc. Nuttiger voor haar om dan aan de toekomst te denken en voor zichzelf te blijven zorgen. Iedereen gaat wel eens door zo'n dal heen; ik zou het zelf niet tof vinden als iemand op zo'n moment zou zeggen dat ik dan maar moet relativeren. Geeft de indruk alsof mijn problemen en gevoelens er niet mogen zijn.quote:
Je weet het lekker te brengen jaquote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Omdat ze bang is dat ze die gevoelens wel eens zou kunnen krijgen en dat voor wil zijn. Zo lees ik het. Maar voor de discussie maakt dat vrij weinig uit. Ze heeft zichzelf geholpen, heeft niks geks gedaan, etc. Nuttiger voor haar om dan aan de toekomst te denken en voor zichzelf te blijven zorgen. Iedereen gaat wel eens door zo'n dal heen; ik zou het zelf niet tof vinden als iemand op zo'n moment zou zeggen dat ik dan maar moet relativeren. Geeft de indruk alsof mijn problemen en gevoelens er niet mogen zijn.
Dat is anders het eerste wat een psycholoog je probeert aan te leren. Het heet dan alleen geen relativeren maar komt er wel op neer.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Omdat ze bang is dat ze die gevoelens wel eens zou kunnen krijgen en dat voor wil zijn. Zo lees ik het. Maar voor de discussie maakt dat vrij weinig uit. Ze heeft zichzelf geholpen, heeft niks geks gedaan, etc. Nuttiger voor haar om dan aan de toekomst te denken en voor zichzelf te blijven zorgen. Iedereen gaat wel eens door zo'n dal heen; ik zou het zelf niet tof vinden als iemand op zo'n moment zou zeggen dat ik dan maar moet relativeren. Geeft de indruk alsof mijn problemen en gevoelens er niet mogen zijn.
Ik zeg alleen maar dat er meer manieren zijn om iemand te helpen dan om tegen diegene te zeggen dat hij/zij zich niet aan moet stellen en dat hij/zij maar moet relativeren. Daar haal je die gevoelens die er zitten niet opeens mee weg en diegene gaat zich alleen maar kutter voelen want hij/zij wordt niet serieus genomen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je weet het lekker te brengen ja
Suďcidale gevoelens mogen er zijn
maar je moet hulp zoeken omdat je bang bent dat je er wat mee gaat doen
die hulp bestaat niet uit relativeren
want relativeren geeft de indruk dat je problemen er niet mogen zijn
Dan ken jij andere psychologen dan ik heb meegemaakt, dat kanquote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is anders het eerste wat een psycholoog je probeert aan te leren. Het heet dan alleen geen relativeren maar komt er wel op neer.
De oorzaak van mijn wat aanvallendere postgedrag is dat zij ook niet echt lijkt te caren om anderenquote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat er meer manieren zijn om iemand te helpen dan om tegen diegene te zeggen dat hij/zij zich niet aan moet stellen en dat hij/zij maar moet relativeren. Daar haal je die gevoelens die er zitten niet opeens mee weg en diegene gaat zich alleen maar kutter voelen want hij/zij wordt niet serieus genomen.
Zelf heb ik ook wel eens een fase gehad dat ik het echt niet meer zag zitten. Ook hulp gezocht. Wat me het meest hielp was het gevoel dat ik serieus genomen werd. Dat er geluisterd werd en dat ik niet veroordeeld werd. Er werd gekeken waar de problemen vandaan kwamen en er werd wat gedaan aan de bron. Vastgehouden aan de gedachte dat er vanzelf weer betere tijden zouden komen als ik er aan zou blijven werken.
Maar ieder zo zijn of haar aanpak
Knap dat je dat uit drie summiere posts weet te halen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:57 schreef hugecooll het volgende:
[..]
De oorzaak van mijn wat aanvallendere postgedrag is dat zij ook niet echt lijkt te caren om anderen
Ja, en ook vooral zo´n kutsmoes erbij verzinnen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:28 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Hoe lang moet je dan bij iemand blijven in een kut periode. Als hij het niet meer zag zitten, dan is het gewoon klaar, hoe kut dat ook is.
Lekker weer oordelen over iemand die het even niet ziet zitten. Echt walgelijk dit.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je weet het lekker te brengen ja
Suďcidale gevoelens mogen er zijn
maar je moet hulp zoeken omdat je bang bent dat je er wat mee gaat doen
die hulp bestaat niet uit relativeren
want relativeren geeft de indruk dat je gevoelens er niet mogen zijn
Wat een onzin. Als je dat niet zeker weet (want je kent haar niet) moet je zulke dingen niet zomaar gaan roepen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:57 schreef hugecooll het volgende:
[..]
De oorzaak van mijn wat aanvallendere postgedrag is dat zij ook niet echt lijkt te caren om anderen
Kutsmoes of niet, hij wilde niet verder en heeft dat verteld. Doet niets af aan hoe ellendig het is voor haar en denk dan ook dat het heel goed is dat ze hulp gezocht heeft.quote:Op zondag 3 maart 2019 08:58 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ja, en ook vooral zo´n kutsmoes erbij verzinnen.
Daaaag.
Ja nou, dan moet hij dat gewoon eerlijk zeggen. Al ver van de voren.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:04 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Kutsmoes of niet, hij wilde niet verder en heeft dat verteld. Doet niets af aan hoe ellendig het is voor haar en denk dan ook dat het heel goed is dat ze hulp gezocht heeft.
Gewoon uit de OPquote:Op zondag 3 maart 2019 08:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Knap dat je dat uit drie summiere posts weet te halen.
Misschien heeft hij dat wel gezegd en wilde hij het toch proberen? Aannames, aangezien we niet weten hoe het zit, doet er verder ook niet toe.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:07 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ja nou, dan moet hij dat gewoon eerlijk zeggen. Al ver van de voren.
Dit is gewoon laf.
Aannames worden door zoveel mensen hier gedaan. Sommige beweren zelfs dat TS alleen maar om haarzelf geeft. Absurd. Het moet allemaal niet gekker worden hier op fok.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:15 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Misschien heeft hij dat wel gezegd en wilde hij het toch proberen? Aannames, aangezien we niet weten hoe het zit, doet er verder ook niet toe.
Idd @samuel24. Als je dat niet zeker weet (want je kent hem niet) moet je zulke dingen niet zomaar gaan roepen. Walgelijkquote:Op zondag 3 maart 2019 09:15 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Misschien heeft hij dat wel gezegd en wilde hij het toch proberen? Aannames, aangezien we niet weten hoe het zit, doet er verder ook niet toe.
Ik snap je “haat” naar mij toe niet zo, ik zeg dat namelijk nergens. Beetje vermoeiend ook wel.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:18 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Aannames worden door zoveel mensen hier gedaan. Sommige beweren zelfs dat TS alleen maar om haarzelf geeft. Absurd. Het moet allemaal niet gekker worden hier op fok.
Erg irritant die aannames inderdaad. Misschien zat die gast zelf wel slecht in zijn vel en had hij genoeg op zijn bord. Ik snap echt niet waarom iemand verplicht bij iemand moet blijven in een rot situatie.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Idd @:samuel24. Als je dat niet zeker weet (want je kent hem niet) moet je zulke dingen niet zomaar gaan roepen. Walgelijk
Dit.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:24 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Als je nog steeds een aansteller bent als je depressief bent omdat je moeder net chemotherapie heeft gehad en je vriend het op hetzelfde moment heeft uitgemaakt, vraag ik me af wanneer depressiviteit iemand geen aansteller maakt. Stervend op een mijnenveld ? Of ben je dan nog steeds een aansteller volgens Hugecooll? Ben het eens met THeOddDutchGuy . Het is alleen egoistisch als die vriend het uit heeft gemaakt vanwege de problemen omdat hij wil dat een relatie alleen maar leuk is. Maar als het om een andere reden was heeft de andere situatie er verder niet mee te maken. Kom je alleen nooit meer achter lijkt mjj dus ook niet waard om je druk over te maken.
Een ouder die ziek isquote:Op zondag 3 maart 2019 09:24 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Als je nog steeds een aansteller bent als je depressief bent omdat je moeder net chemotherapie heeft gehad en je vriend het op hetzelfde moment heeft uitgemaakt, vraag ik me af wanneer depressiviteit iemand geen aansteller maakt. Stervend op een mijnenveld ? Of ben je dan nog steeds een aansteller volgens Hugecooll? Ben het eens met THeOddDutchGuy . Het is alleen egoistisch als die vriend het uit heeft gemaakt vanwege de problemen omdat hij wil dat een relatie alleen maar leuk is. Maar als het om een andere reden was heeft de andere situatie er verder niet mee te maken. Kom je alleen nooit meer achter lijkt mjj dus ook niet waard om je druk over te maken.
Heb je ook in andere topics gelezen dat ze aan het herstellen is van een burn-out? En op zoek naar een andere baan?quote:Op zondag 3 maart 2019 09:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Een ouder die ziek is
Een vriend die het uitmaakt
Zijn dingen waardoor je je kut kan en mag voelen ja. Je loopt alleen wel te rond in R&P als je denkt dat serieus bang zijn dat je jezelf van kant maakt ook een logische en normale reactie is.
ja je burnout is ook niet zo'n burnout als je druk bezig bent met zoeken naar een nieuwe baan hč. Dan ben je het daar gewoon zatquote:Op zondag 3 maart 2019 11:04 schreef maily het volgende:
[..]
Heb je ook in andere topics gelezen dat ze aan het herstellen is van een burn-out? En op zoek naar een andere baan?
Ik vind het jammer dat je je zo hard opstelt.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:11 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ja je burnout is ook niet zo'n burnout als je druk bezig bent met zoeken naar een nieuwe baan hč. Dan ben je het daar gewoon zat
Wat een kortzichtige uitspraak.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:11 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ja je burnout is ook niet zo'n burnout als je druk bezig bent met zoeken naar een nieuwe baan hč. Dan ben je het daar gewoon zat
Want druk op zoek zijn naar een nieuwe baan is een indicator dat je helemaal uitgeblust bent of wa?quote:
Vacatures kijken op MB kan prima vanuit bed.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Want druk op zoek zijn naar een nieuwe baan is een indicator dat je helemaal uitgeblust bent of wa?
Op je huidige werk niet inzetbaar zijn maar wel op zoek zijn naar een soortgelijke werkplek om soortgelijke werkzaamheden uit te voeren, is een indicator van specifiek daar niet meer kunnen of willen werken
Ja het zoeken naar werk is het punt niet hequote:Op zondag 3 maart 2019 12:08 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Vacatures kijken op MB kan prima vanuit bed.
Je zit wel lekker in je vel he?quote:Op zondag 3 maart 2019 12:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja het zoeken naar werk is het punt niet he
Oh dat mag wel?quote:Op zondag 3 maart 2019 12:19 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dan reageer je dat maar lekker op je vriendin af.
Je reacties zijn wel een beetje over de top ja. Dit is R&P. TS krijgt nogal veel op haar bordje en schrijft daarover. Ze merkt dat het niet goed gaat en zoekt naast online hulp ook hulp in het echte leven. Ik zie hier geen aanstellerij in, maar iemand die het om allerlei redenen even niet trekt, daar eerlijk over is en daar -zonder anderen te beschadigen- mee probeert te dealen. Eerlijk? Heb ik meer respect voor dan je geďrriteerde bui op een voor jou onbekende af te reageren.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ja sorry beetje geďrriteerd misschien
Naja die irritatie was eigenlijk door haar post. Het is niet zo dat ik hier geďrriteerd zat en besloot om het maar eens op haar af te reageren. Ik was vredig dit topicje aan het lezen over haar struggles en hoe kut haar vriend is dat hij geen rekening houdt met haar gevoelens en zo tot ik stuitte op "Tinder aangemaakt voor de egoboost maar voorlopig helemaal klaar met daten."quote:Op zondag 3 maart 2019 12:48 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je reacties zijn wel een beetje over de top ja. Dit is R&P. TS krijgt nogal veel op haar bordje en schrijft daarover. Ze merkt dat het niet goed gaat en zoekt naast online hulp ook hulp in het echte leven. Ik zie hier geen aanstellerij in, maar iemand die het om allerlei redenen even niet trekt, daar eerlijk over is en daar -zonder anderen te beschadigen- mee probeert te dealen. Eerlijk? Heb ik meer respect voor dan je geďrriteerde bui op een voor jou onbekende af te reageren.
PS. Zie net dat deze reactie misschien niet mag. Haal maar weg in dat geval.
@:TS: goed dat je hulp zoekt. Ik snap dat dit wat veel is.
Is toch niet erg? Dan krijgt ze wat likes, maar het komt niet tot een date. Krijg de indruk dat hele volksstammen Tinder op die manier gebruiken. Er zit geen data-clausule bij het gebruik van TInder.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:53 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja die irritatie was eigenlijk door haar post. Het is niet zo dat ik hier geďrriteerd zat en besloot om het maar eens op haar af te reageren. Ik was vredig dit topicje aan het lezen over haar struggles en hoe kut haar vriend is dat hij geen rekening houdt met haar gevoelens en zo tot ik stuitte op "Tinder aangemaakt voor de egoboost maar voorlopig helemaal klaar met daten."
Dus toch een klootzak.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:16 schreef BoTheParakeet het volgende:
Het gaat vandaag nog slechter. Hij bleek emigratieplannen te hebben, daarom ben ik gedumpt.
Ben zo kapot en heb nergens meer zin in. Nog steeds niks kunnen eten.
Ja, tuurlijk mag zij Tinder gebruiken om door middel van anderen aan het lijntje te houden haar eigenwaarde te verhogen, maar ik neem aan dat ik daar dan ook wat van mag vindenquote:Op zondag 3 maart 2019 13:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is toch niet erg? Dan krijgt ze wat likes, maar het komt niet tot een date. Krijg de indruk dat hele volksstammen Tinder op die manier gebruiken. Er zit geen data-clausule bij het gebruik van TInder.
Ik ook, tinder aanslingeren als je je al bout voelt geeft denk ik eerder meer onrust.quote:
Blijf wel drinken.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:16 schreef BoTheParakeet het volgende:
Het gaat vandaag nog slechter. Hij bleek emigratieplannen te hebben, daarom ben ik gedumpt.
Waarom is hij een klootzak omdat hij emigratieplannen heeft?quote:Op zondag 3 maart 2019 13:20 schreef maily het volgende:
[..]
Dus toch een klootzak.
Je bent beter af zonder hem.
Hij zei dat hij bindingsangst had en daarom niet met haar verder wilde.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:45 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Waarom is hij een klootzak omdat hij emigratieplannen heeft?
Fijn dat je goed met je moeder hebt kunnen bellen (!)quote:Op zondag 3 maart 2019 13:57 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik drink water nu.
Heb hem overal geblockt, wil hem niet meer in mijn gedachten, de huichelaar.
Net met moeder gebeld, dat hielp.
Ik weet niet hoe ik uit deze situatie kom. Hoe word ik mentaal nog beter? Hoe vind ik nog werk? Geneest mijn moeder nog? Ik ben 29, vind ik nog wel een serieuze man? Etc.
Dag voor dag bekijken en de dingen die je niet per direct kan aanpakken parkeren.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:57 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik drink water nu.
Ik weet niet hoe ik uit deze situatie kom. Hoe word ik mentaal nog beter? Hoe vind ik nog werk? Geneest mijn moeder nog? Ik ben 29, vind ik nog wel een serieuze man? Etc.
Gewoon rustig stapsgewijs opbouwen. Relaxt en alles komt goed.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:57 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik drink water nu.
Goed advies dit. Vooral niet te veel te snel willen, neem je tijd.quote:Op zondag 3 maart 2019 14:02 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Dag voor dag bekijken en de dingen die je niet per direct kan aanpakken parkeren.
Elk succesje is er een en als de dag er op weer een zware is en je valt terug in negatieve gedachten probeer je het de dag er op weer opnieuw met sterk en positief zijn. Verder veel praten met de mensen die belangrijk voor je zijn.
Beetje zo.
Nogmaals succes en sterkte.
Tijdens een periode waarin kutzooi zich in mijn leven op aan het stapelen was was hier ventileren ook gewoon wel fijn.quote:Op zondag 3 maart 2019 14:12 schreef pitebuell85 het volgende:
Misschien lees ik erover heen maar ik lees alleen over je moeder. Je hebt voor de rest geen familie?
Ik denk dat het verstandiger is is om iemand uit je directe te benaderen dan een forum, alhoewel toen ik ongeveer in hetzelfde schuitje zat ook wel eens steun zocht online dus ik snap het wel.
Heb je ook helemaal gelijk in, wil alleen maar zeggen dat het ook belangrijk is dat ze steun heeft in de directe omgeving.quote:Op zondag 3 maart 2019 14:19 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Tijdens een periode waarin kutzooi zich in mijn leven op aan het stapelen was was hier ventileren ook gewoon wel fijn.
Snap ik, maar het is wel belangrijk om met elkaar te blijven praten hoe je jezelf voelt. Wat zijn de vooruitzichten voor je moeder als ik vragen mag?quote:Op zondag 3 maart 2019 14:57 schreef BoTheParakeet het volgende:
Die heb ik maar die zijn nu bezig met mijn moeder.
Ze is de eerste en ook niet de laatste die denkt aan zelfmoord als de relatie stuk loopt. En bij haar speelt ook nog de situatie met haar moeder.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:38 schreef hugecooll het volgende:
Wanneer is zelfmoord volgens jou wel een rationele reactie?quote:Op zondag 3 maart 2019 09:30 schreef hugecooll het volgende:
Een ouder die ziek is
Een vriend die het uitmaakt
Zijn dingen waardoor je je kut kan en mag voelen ja. Je loopt alleen wel te rond in R&P als je denkt dat serieus bang zijn dat je jezelf van kant maakt ook een logische en normale reactie is.
Uiteindelijk ben je beter af dan met die lul. Je gaat nu door een kutperiode, maar uiteindelijk zal je er sterker uitkomen.quote:Op zondag 3 maart 2019 13:16 schreef BoTheParakeet het volgende:
Die kunnen daarnaast ook best tijd voor jou maken. Als jij ook hulp nodig hebt: vragen.quote:Op zondag 3 maart 2019 14:57 schreef BoTheParakeet het volgende:
Die heb ik maar die zijn nu bezig met mijn moeder.
Hoezo 'ook'?quote:Op zondag 3 maart 2019 16:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Was het asociaal als ze het ook gedaan had? Daar kun je best een boom over opzetten. Maar dat gevoel hebben: niet ongewoon.
Ik kreeg eerder de indruk dat het ging om aandacht krijgen zonder af te spreken (maar uiteraard wel doen alsof die intentie er is want anders stopt de aandacht)quote:Net als tinderen voor een egoboost. En tsjonge, dan word je even gebruikt voor reboundseks. The horror!
Zit niet echt een speciale reden achter of zoquote:Er blijft eigenlijk maar een vraag over: waarom reageer jij hier zo op als je doet?
Ook als in ‘niet alleen over denken’.quote:Op zondag 3 maart 2019 16:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hoezo 'ook'?
[..]
Ik kreeg eerder de indruk dat het ging om aandacht krijgen zonder af te spreken (maar uiteraard wel doen alsof die intentie er is want anders stopt de aandacht)
[..]
Zit niet echt een speciale reden achter of zo
Maar heb jij dan nare ervaringen ofzo dat je je dat zo zwaar aantrekt. Want ik vind het echt helemaal prima. Een match op tinder is geen recht op seks, laat staan een relatie.quote:Op zondag 3 maart 2019 16:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja nee, dat asociale sloeg op Tinder
Ik heb Tinder nog nooit gebruikt. Ik vind dat gewoon een rare instellingquote:Op zondag 3 maart 2019 17:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar heb jij dan nare ervaringen ofzo dat je je dat zo zwaar aantrekt. Want ik vind het echt helemaal prima. Een match op tinder is geen recht op seks, laat staan een relatie.
Maar misschien is dat het dan: helemaal niets voor jou en met een moraal die de jouwe niet is. Dat moet je alleen TS niet verwijten.quote:Op zondag 3 maart 2019 17:16 schreef hugecooll het volgende:
Ik heb Tinder nog nooit gebruikt. Ik vind dat gewoon een rare instelling
Oh ja?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 23:28 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Hoe lang moet je dan bij iemand blijven in een kut periode. Als hij het niet meer zag zitten, dan is het gewoon klaar, hoe kut dat ook is.
Voor TS goed dat je hulp hebt gezocht, je hebt aardig wat op je bord en soms lukt het niet om daar in je eentje mee om te gaan.
Dan huil maar.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:10 schreef BoTheParakeet het volgende:
Maargoed, ik ben nu gewoon depressief. Ik heb net in de spiegel gekeken en schrok van de vlakke blik. Glimlachen lukte niet. Ik kan ook nergens op lachen, alleen huilen lukt.
Ben ook een kilo afgevallen in 2 dagen. Morgen therapie, maar het liefst bleef ik thuis todat moeder klaar is met de chemo.
Een boterham,maar die kotste ik uit. Mijn vader is er en die probeert, maar hij snapt mij gewoon niet. Mijn vrienden bellen wel steeds hoe het gaat.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:19 schreef maily het volgende:
[..]
Dan huil maar.
Moet er allemaal uit.
Heb je al wat gegeten? Is er sowieso iemand in de buurt die even voor je kan zorgen?
Chemo en immunotherapie. 70% overlevingskans vooralsnog.quote:Op zondag 3 maart 2019 21:49 schreef pitebuell85 het volgende:
Even het huis uit naar iemand toe is geen optie?
Hoe zijn de vooruitzichten voor je moeder als ik vragen mag? Alleen chemo of ook nog bestralingen?
Nou ja, de meer normale manier is dat hij eerlijk is over zijn gevoelens, maar haar toch steun aanbiedt.quote:Op maandag 4 maart 2019 06:55 schreef madeliefff het volgende:
Ik lees dat een hoop mensen zeggen dat je ook niet moet willen dat hij uit medelijden bij haar blijft en t maar goed is dat hij het uit heeft gemaakt. Ik vind dat zo stom. Voor de TS was het natuurliik beter als het op een ander moment kwam. Ik snap wel dat als haar moeder een tijd ziek gaat zijn dat je wel moet op gegeven moment. Het is geen ziekte van 1 weekje. Dus het is gewoon een rot situatie.
Maar ik vind wel dat je je ex dan kunt blijven steunen door er voor haar te zijn in deze periode als ze daar behoefte aan heeft.
. Is het nog wel verstandig om door te gaan met die werkspecialist? Weten ze van je situatie?quote:Op maandag 4 maart 2019 00:11 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik wil het huis niet uit. Ik wil mijn bed al amper uit. Morgen therapie maar dat is 5 minuten lopen.
Dinsdag gesprek met werkvermogenspecialist. Vind het echt pittig met de trein te gaan nu. Al die prikkels.
Ik heb een huisdier en die is de enige die ik nu echt om me heen wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |