#ANONIEM | vrijdag 1 maart 2019 @ 19:41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # De aero regels voor 2019 | |
#ANONIEM | vrijdag 1 maart 2019 @ 19:56 |
2x na een crash. | |
Lionheaad | vrijdag 1 maart 2019 @ 20:37 |
En verder geen bak meer reserve. | |
opgebaarde | vrijdag 1 maart 2019 @ 20:43 |
Pas over twee weken nodig. Dus zal wel snor zitten | |
Nattekat | vrijdag 1 maart 2019 @ 20:44 |
En bedankt Gasly ![]() | |
Nattekat | vrijdag 1 maart 2019 @ 20:44 |
Vandaag hadden ze die nodig. | |
Gremen | vrijdag 1 maart 2019 @ 21:03 |
Denk dat Gasly stiekem voor Renault werkt en RB moet saboteren | |
Whiskers2009 | zaterdag 2 maart 2019 @ 09:21 |
Ricciardo was er schijnbaar van overtuigd dat Max voorgetrokken zou worden bij RBR: https://racingnews365.nl/(...)rstappen-voortrekken | |
Anonymousz | zaterdag 2 maart 2019 @ 21:34 |
Over 2 weken ![]() | |
Zipportal | zaterdag 2 maart 2019 @ 21:45 |
JAAAAAAAAAAAAAAA, optocht genot. | |
THEFXR | zaterdag 2 maart 2019 @ 22:34 |
Top 10 team voorspelling 1) Ferrari 2) Red Bull 3) Mercedes 4) Haas 5) Renault 6) Torro Rosso 7) Alfo Romeo 8) Racing point 9) Mclaren 10) Williams | |
Ferdii | zaterdag 2 maart 2019 @ 22:59 |
Is wel erg pro red bull ingevuld. Ik verwacht een traditionele 3de team. Daarnaast vind ik alfa Romeo beter op dit moment dan torro Rosso. | |
Fir3fly | zaterdag 2 maart 2019 @ 23:01 |
1) Mercedes 2) Ferrari 3) Renault 4) Red Bull 5) Haas 6) Sauber 7) Racing Point 8) McLaren 9) Toro Rosso 10) Williams Vergelijkbaar met vorig jaar. | |
sasquatsch | zaterdag 2 maart 2019 @ 23:27 |
F1 / 2019 Drivers en constructeurs kampioenschappen voorspellingen | |
Nattekat | zaterdag 2 maart 2019 @ 23:53 |
Ik zag Renault op 3. Moest keihard schateren van het lachen. Ben nu weer vrolijk ![]() | |
Rossdale | zondag 3 maart 2019 @ 07:21 |
Sauber op P6, best knap voor een team wat niet meer bestaat. | |
Sunri5e | zondag 3 maart 2019 @ 09:52 |
1) Ferrari 2) Mercedes 3) Red Bull 4) Haas 5) Alfo Romeo 6) Torro Rosso 7) Renault 8) Mclaren 9) Racing point 10) Williams | |
klaasweetalles | zondag 3 maart 2019 @ 09:54 |
NOG 2 weken? Ik zal hier zijn ![]() | |
Peterselieman | zondag 3 maart 2019 @ 09:57 |
Jij zit dan in de mangel? | |
Radegast | zondag 3 maart 2019 @ 10:07 |
1 Ferrari 2 Mercedes 3 Red Bull 4 Haas 5 Renault 6 McLaren 7 Alfa Romeo 8 Toro Rosso 9 Racing Point 10 Williams En nog voor de zomerbreak wisselen 1 & 2 en 4 & 5 van plek. | |
vosss | zondag 3 maart 2019 @ 10:13 |
Duurt lang ![]() | |
aesop | zondag 3 maart 2019 @ 10:32 |
Afgaande op het uberoptimisme bij Marko, en het relatieve positivisme bij Max, zet ik RBR op gelijke hoogte met Mercedes en op sommige circuits al erboven omdat de Mercs nog steeds bandenvreters blijken. Ferrari zal er een paar tienden voor zitten normaalgesproken. Game on wat dat betreft, en Max lijkt te beseffen dat hij de titel niet in Melbourne kan winnen, maar wel door degelijk te zijn in de race kan blijven tot na de zomer. Daarachter is het nog meer koffiedikkijken. Ik verwacht Haas, Alfa en Renault als grootste kanshebbers op de titel best of the rest. | |
Anonymousz | zondag 3 maart 2019 @ 10:35 |
davina is met je eens ![]() | |
Rossdale | zondag 3 maart 2019 @ 12:06 |
Ik denk dat Red Bull idd achter Ferrari staat. Echter ontwikkelen Mercedes en Red Bull zich sterker in het seizoen de afgelopen jaren. Ik denk dus dat Vettel snel is de eerste paar races maar dat vanaf Barcelona Mercedes en Red Bull ze voorbij gaan. Tot zover mijn glazen bol | |
vosss | zondag 3 maart 2019 @ 12:08 |
Wie is dat in godsnaam?? ![]() | |
vosss | zondag 3 maart 2019 @ 12:10 |
Wel een goeie naam voor dat liedje. Wat te lang duurt. ![]() | |
tja77 | zondag 3 maart 2019 @ 12:14 |
Een verdomd goede zangeres, haar muziek is daarentegen niet mijn genre. | |
Tarado | zondag 3 maart 2019 @ 12:20 |
als er al verandering in de top 3 is zie ik eerder Ferrari van 2 naar 1 gaan dan Red Bull van 3 naar hoger, erachter is het een stuk spannender, kan Renault hun plek 4 behouden, is dringen daar. | |
tja77 | zondag 3 maart 2019 @ 12:24 |
RBR heeft echt wel stappen gemaakt met deze krachtbron. Ik verwacht Ferrari op 1, met daarachter Mercedes en RBR op vrijwel gelijke hoogte. Als Max in z’n eerste kilometers al meer vermogen voelde, zegt dat natuurlijk wel iets. | |
Tarado | zondag 3 maart 2019 @ 12:26 |
je hebt ook nog zoiets als betrouwbaarheid en dat moeten we echt nog wel even afwachten | |
KillerBee4ever | zondag 3 maart 2019 @ 12:35 |
Dit, ik verwacht echter niet eens zozeer problemen met de motor, maar eerder met RB onderdelen, zoals de versnellingsbak, ineens niet werkende sensoren, en dat soort ongein (wat we eigenlijk in eerdere seizoenen ook al gezien hebben). Ik hoop dat ook RB (naast Honda) in dat opzicht nu eens hun zaakjes op orde krijgen. | |
tja77 | zondag 3 maart 2019 @ 12:43 |
Ik heb het niet bijgehouden, maar hoe zat het met het aantal totaal rondjes in de testweek vorig jaar en dit jaar bij RBR? En dat desondanks de uitstapjes in de grindbak. Daarnaast doelde ik ook op Q- en racepace. Want het zou zomaar kunnen dat je in de eerste paar races 1 of meerdere DNF’s zult scoren. Maar dat geldt voor meer teams. En dat je dus na 1 of 2 races als team 4e of 5e staat. Tevens ben ik nog niet geheel overtuigd van het stokbroodje in de RBR. Van de 3 topteams, is dat de minste coureur. | |
vosss | zondag 3 maart 2019 @ 12:46 |
Ik heb Gasly hoger zitten dan de bitch van Lewis als ik eerlijk ben ![]() | |
aesop | zondag 3 maart 2019 @ 12:52 |
Versnellingsbak heeft probleemloos gedraaid bij STR, en die gebruiken dezelfde. Bij RBR waren de problemen te wijten aan de crashes van Gasly. Maar ik ben het met je eens dat de afgelopen jaren de schuld wel erg makkelijk in de schoenen van Renault werd geschoven. | |
Tarado | zondag 3 maart 2019 @ 12:54 |
gebaseerd op? | |
Tarado | zondag 3 maart 2019 @ 12:58 |
van de Ferrari en zeker de Mercedes krachtbronnen weten we dat ze power en betrouwbaarheid kunnen leveren, het feit dat Red Bull al incalculeert dat ze meer motoren nodig gaan hebben zegt toch wel iets, nu is het te hopen dat ze die wissels "normaal" uit kunnen voeren ipv met DNF's door opgeblazen motoren | |
opreis | zondag 3 maart 2019 @ 13:15 |
Ik hoop vooral dat de top 3 autos heeft waarbij de coureurs het verschil kunnen maken. Vorig jaar maakte het vooral voor red bull niet uit of ze de perfecte lap reden of 4 tiende lieten liggen. Ze waren toch 5 en 6 op de grid tenzij de top 4 grote fouten maakte. | |
Sabata | zondag 3 maart 2019 @ 13:34 |
Overeenkomst tussen die twee is dat ze in races onder druk foutjes beginnen te maken. Verschil is dat Bottas bewust vaker is opgeofferd voor Lewis, iets dat RBR nu nog niet doet in het begin van het seizoen | |
Tinos85 | zondag 3 maart 2019 @ 13:38 |
Ik gok dat Mercedes dat in het begin van het seizoen ook nog niet zal doen voor Bottas. Tenminste, mag het hopen. | |
tja77 | zondag 3 maart 2019 @ 14:00 |
Bottas kan best een stukje sturen hoor. Maar die speelt inderdaad echt de 2e viool. Gasly heeft werkelijk nog niks indrukwekkends in de F1 laten zien. Hij zit bij RBR bij gebrek aan beter. | |
tja77 | zondag 3 maart 2019 @ 14:04 |
Als blijkt dat de Honda ervoor zorgt dat het gat geminimaliseerd wordt, dan zullen er nog meer PK’s worden geperst uit de Ferrari en Mercedes. Blijven ze dan nog steeds zo betrouwbaar? RBR heeft dankzij Newey doorgaans een top chassis. Dus met iets minder vermogen kan RBR wellicht toch bijblijven of zelfs winnen. | |
Anonymousz | zondag 3 maart 2019 @ 14:23 |
Geen idee ![]() | |
vosss | zondag 3 maart 2019 @ 15:05 |
Mijn befaamde onderbuik die er niet vlug naast zit ![]() | |
aesop | zondag 3 maart 2019 @ 15:54 |
Als ze meer motoren gaan gebruiken is het zoals het er nu voorstaat vanwege de extra PKs die Honda gedurende het seizoen belooft. De betrouwbaarheid lijkt op orde. | |
Sunri5e | zondag 3 maart 2019 @ 17:46 |
ZANDVOORT IS ROND! Eerste race 3 mei 2020. De deal is voor 3 jaar.![]() | |
Rossdale | zondag 3 maart 2019 @ 17:56 |
Is de definitieve kalender uit dan? Zie het nergens gemeld | |
potjecreme | zondag 3 maart 2019 @ 17:57 |
Bottas is niet brutaal genoeg. Gasly is mee een "klootzak". | |
Peterselieman | zondag 3 maart 2019 @ 18:02 |
op dit moment alleen nog sterke geruchten | |
Sunri5e | zondag 3 maart 2019 @ 18:10 |
Voor mij niet. | |
Nattekat | zondag 3 maart 2019 @ 18:13 |
Ik stap op de hypetrein | |
Sjemmert | zondag 3 maart 2019 @ 18:16 |
Gehoord van een horeca mannetje is wat mij betreft nog steeds een gerucht. | |
franklop | zondag 3 maart 2019 @ 18:19 |
Ik kan het me nog steeds moeilijk voorstellen, zeker met hoe circuit nu is (althans, ze moeten nog een hoop doen in een jaar). | |
Adrie072 | zondag 3 maart 2019 @ 18:22 |
Tweet van de Vlieger is weer weg of niet? | |
sasquatsch | zondag 3 maart 2019 @ 18:36 |
De definitieve kalender komt pas aan het eind van het jaar. | |
XL | zondag 3 maart 2019 @ 18:54 |
Ook die datum, 3 mei. Kans op de koudste GP ooit? | |
Tinos85 | zondag 3 maart 2019 @ 19:08 |
Volgens mij was er sowieso sprake van een Grand Prix begin mei als er een in Zandvoort komt. | |
Joene | zondag 3 maart 2019 @ 19:56 |
Eerst zien dan geloven | |
franklop | zondag 3 maart 2019 @ 19:57 |
Start van het Europese seizoen dan wel | |
franklop | zondag 3 maart 2019 @ 19:58 |
Coldest race (Air temperature) 5 °C Canada 1978 Canadian Grand Prix Over het algemeen is het dan overdag wel warmer | |
Nattekat | zondag 3 maart 2019 @ 20:03 |
Hmm... dan zal Zandvoort de race worden waar teams al hun grote updates voor het eerst inzetten gezien het voor Spanje gaat vallen dan. | |
Gruj0 | zondag 3 maart 2019 @ 20:21 |
Goed dat Sirotkin terug is bij Renault als test/reserve coureur. Zo is hij toch niet volledig achter de schermen verdwenen. Er gloort nog hoop voor deze jonge kerel in de F1. Hij heeft veel tijd doorgebracht in de Williams fabriek en zal de Renault engineers vast kunnen voeden allerlei know how. | |
Kickinalfa | zondag 3 maart 2019 @ 20:26 |
Wat een brookies zijn albon, Norris en Russel eigenlijk. Ik verwacht dat RB nog steeds het derde team is. Ferrari/Mercedes. Red bull Alfa Romeo Toro Rosso Renault Haas McLaren Racing point Williams | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2019 @ 20:51 |
Iets meer technisch inzicht dan Mol&Plooy. | |
Jester65 | zondag 3 maart 2019 @ 22:06 |
En de rangorde op dit moment volgens Autosport.com | |
Jane | zondag 3 maart 2019 @ 23:54 |
Max Verstappen, Pierre Gasly, Daniil Kvyat, Alex Albon, Andrea Dovizioso and Pol Espargaró interviewen elkaar. (misschien niet erg hoogdravend, maar we moeten die 2 weken toch ergens mee door zien te komen) | |
twiFight | maandag 4 maart 2019 @ 03:20 |
Ik geloof er niets van dat mercedes aanzienlijk achter ligt op ferrari. Die party mode gaat echt wel weer verrassen in Q3 op zaterdag. Maar ze zullen vast amper een voorsprong over hebben. Ik gok nek aan nek de eerste vier races. | |
lord_bono | maandag 4 maart 2019 @ 06:52 |
Party mode is leuk en aardig, maar als je race pace een paar tienden lager is dan win je als nog geen races. | |
opreis | maandag 4 maart 2019 @ 08:07 |
Wel als je daardoor op pole start en vooraan kan weg rijden, geen last hebt van dirty air bij het managen van je banden en niet ingehaald kan worden omdat de autos elkaar niet kunnen volgen/er nauwelijks mogelijkheden zijn om in te halen op sommige circuits | |
TagForce | maandag 4 maart 2019 @ 08:39 |
m.a.w. Zandvoort heeft dan zijn originele plek weer terug op de kalender... Namelijk de race waar alle grote updates voor het eerst gebruikt worden in een race. Vroegah, toen sex nog veilig en racen gevaarlijk was, had Zandvoort ook al menig primeur in de F1. Niet in de laatste plaats de befaamde Lotus 49 die voor het eerst in Zandvoort een GP reed. | |
Rossdale | maandag 4 maart 2019 @ 08:53 |
En dat zou nou juist in 2019 niet meer het geval mogen zijn | |
Meike26 | maandag 4 maart 2019 @ 09:09 |
Er moet onder andere een nieuw pitgebouw komen (lijkt mij), maar dat stampen ze eind van het jaar zo uit de grond. Hebben ze vanaf Oktober tot en met medio April om het circuit op te knappen. | |
Donderkonijn | maandag 4 maart 2019 @ 09:21 |
Die hele auto is de afgelopen jaren gebouwd met het idee van vooraan starten en wegrijden. | |
THEFXR | maandag 4 maart 2019 @ 09:55 |
bouwvak werkt niet tijdens de vorst, dus hopen op een zachte winter. | |
Meike26 | maandag 4 maart 2019 @ 10:09 |
Ja, heb je gelijk in. Wel hopen dat ze er inderdaad wat nieuws neer zetten en dat het er een beetje tof uit ziet. Ergens heb ik ook wel het idee dat het voor het circuit wel wenselijk is dat er een 2e oversteek komt ipv alleen het tunneltje, dus wellicht een pitgebouw met oversteek naar tribune ala China? Edit : Herinner mij ook dat er ergens gedacht of gespeculaasd werd aan een paddock en pits aan buitenkant van het circuit. Zal wel niet gebeuren. | |
#ANONIEM | maandag 4 maart 2019 @ 11:21 |
https://www.formule1.nl/n(...)-plooij-commentator/ Gelukkig is dat de kortste training ![]() | |
twiFight | maandag 4 maart 2019 @ 11:25 |
Eens, maar we hebben vorig jaar gezien dat het Mercedes ook in de races niet aan pace ontbrak. Het is niet zo dat hun qualy rondjes uitzonderingen waren. Wel waren ze niet geweldig met bandengebruik. Ferrari was weer niet zo goed met strategie. Maar er wordt nu in de pers veel geroepen dat Ferrari flink sterker is in pace dan mercedes, maar ik denk dus dat dat wel meevalt en ze dus even sterk zijn wanneer we uiteindelijk echt om puntjes rijden. | |
Bensel | maandag 4 maart 2019 @ 12:47 |
Het was wel te merken dat mercedes moeite had in traffic om zo snel te blijven als dat waren als ze voorop reden. Handling was in onstabiele lucht was vaak niet zo fijn volgens lewis | |
Sunri5e | maandag 4 maart 2019 @ 12:50 |
Heeft iemand het boek van Kimi Räikkönen gelezen? Ik zoek nog wat leesvoer voor op vakantie. | |
JayHovah | maandag 4 maart 2019 @ 12:52 |
Hier zit echt niemand op te wachten... | |
Weltschmerz | maandag 4 maart 2019 @ 13:33 |
Lewis heeft altijd wat te klagen als hij niet op zijn gemak kan wegrijden van veel mindere auto's. Misschien heeft hij er gewoon meer moeite mee en niet de Mercedes? | |
Lionheaad | maandag 4 maart 2019 @ 13:50 |
Maar gelukkig wel weer de Technische updates te zien in de show | |
Sabata | maandag 4 maart 2019 @ 14:22 |
Nope, Mercedes heeft al sinds de invoering van de turbomotoren de auto zó gebouwd dat hij goed presteert in schone lucht. Dwz, als hij vooraan rijdt of na een pitstop alleen de baan op komt. Zodra Lewis en Nico en later Lewis en Valtteri in vuile lucht van andere auto's terechtkwamen ging het veel minder. Wie herinnert zich niet het herhaalde "Can't pass this guy" toen Lewis in Australië Max (toen nog in een STR) niet voorbij kwam omdat hij door de turbulentie teveel grip verloor. Juist vanwege die vuile lucht heeft de FIA de regels aangepast, ja logisch dat teams daarom "hun zorgen uiten". Er kan ineens weer ingehaald worden, help, da's gevaarlijk! | |
Weltschmerz | maandag 4 maart 2019 @ 14:29 |
Dat was inderdaad Hamilton, en niet alleen die ene keer en niet alleen bij Verstappen. Het is ook altijd Hamilton die klaagt dat er iets mis is met de motor of de balans terwijl die auto daarna prima blijkt te gaan. Maar ja, als hij snel is is dat geheel aan Hamilton te danken en als hij niet zo snel is dan ligt het aan de auto. | |
potjecreme | maandag 4 maart 2019 @ 14:30 |
Sabata is nieuw hier? | |
Sabata | maandag 4 maart 2019 @ 14:53 |
Meelezer, maar post niet zoveel. Vertel? Wat mis ik? | |
#ANONIEM | maandag 4 maart 2019 @ 14:55 |
Weltschmerz is verliefd op Vettel, neem zijn reacties dus niet te serieus. | |
Sabata | maandag 4 maart 2019 @ 14:56 |
Ok dank u. | |
#ANONIEM | maandag 4 maart 2019 @ 15:01 |
Wat flauw dit. Je kunt het niet met zijn reacties eens zijn, maar Weltschmerz doet het niet om te trollen. | |
Tarado | maandag 4 maart 2019 @ 15:04 |
en ik heb ook wel m'n hoop gevestigd op Vettel en Ferrari voor het komende seizoen, als het aan mij ligt zeikt Hamilton alle raceweekenden | |
potjecreme | maandag 4 maart 2019 @ 15:10 |
Noouuuuuuu.... Ik zou hem een stuk geloofwaardiger vinden als hij Lewis ook wat credit zou geven. Maar dwars doen om dat de massa Lewis goed vindt, vind ik ook een soort van trollen. Maar genoeg hierover. ![]() | |
potjecreme | maandag 4 maart 2019 @ 15:12 |
Haha, ik hoop op mooie gevechten tussen Seb en Max. | |
bokkepoot | maandag 4 maart 2019 @ 15:29 |
Dat klopt, maar constant hetzelfde punt proberen te maken tot vervelens toe is ook wel een keer genoeg. | |
Nattekat | maandag 4 maart 2019 @ 15:34 |
Wat potjecreme zegt enzo. Die laatste regel. | |
Sabata | maandag 4 maart 2019 @ 15:39 |
Ach ik ben wel wat gewend hoor. Is weer eens wat anders dan een stampvoetende horde nieuwe f1 fans die ieder puntje van kritiek richting Neerlands Hoop meteen met scheldwoorden begroeten ![]() | |
Tarado | maandag 4 maart 2019 @ 15:42 |
de max hooligans, ja dat vind ik ook wel het enige jammere aan een NL top coureur in F1 | |
bokkepoot | maandag 4 maart 2019 @ 15:43 |
Ach, tokkies gonna tok. Een klein beetje nuance is bij de gemiddelde Max dan niet te vinden helaas. Maar goed, hij maakt de sport groot in Nederland en nu kun je eindelijk in de pauze een keer over formule 1 beginnen dat is ook wel prettig in plaats van alleen maar voetbal ![]() | |
Kickinalfa | maandag 4 maart 2019 @ 22:21 |
Eens,en we zijn verwend afgelopen twee seizoenen dat het spannend was en dat het mogelijk was dat er 3 teams meedingen naar de overwinning/podiumplaatsen.in2014 ,2015 en 2016 won Mercedes zo een beetje alles. Dat na jarenlange red bull dominantie. | |
opreis | maandag 4 maart 2019 @ 22:51 |
2010 en 2012 waren mooi en daar was geen sprake van red bull dominantie. 2011 en 2013(2de helft) waren Vettel dominantie | |
twiFight | dinsdag 5 maart 2019 @ 00:38 |
Klopt en ergens bekruipt mij het gevoel dat mercedes aan ziet komen dat hun uberl33twtfhaxx voorsprong weg is en ze dit jaar de auto iets meer afgestemd hebben op verkeer. Nog steeds wel sterk in vrije lucht hoor, maar ook wat meer balans er in. We zullen het zien. | |
Donderkonijn | dinsdag 5 maart 2019 @ 01:04 |
Het is Lewis. Dezelfde Lewis die klaagt over een "kapotte" auto en doodleuk van laatste naar 2 rijd. Kapotte auto mijn ass, geweldige coureur maar zeurt te veel als het ff niet lekker gaat imo. | |
XL | dinsdag 5 maart 2019 @ 07:22 |
Beetje een Diva... maar goed... Max klaagt na elk tikje over heftige schade terwijl hij 2 tiende per ronde sneller verder rijdt, Vettel roept huilend om blauwe vlaggen en klaagt over alle coureurs die verdedigen. Wij zitten slechts op de bank en beoordelen vanaf daar wat zij voelen. De kans is groot dat wij het beter weten, maar nooit helemaal zeker of het klopt natuurlijk | |
sasquatsch | dinsdag 5 maart 2019 @ 09:36 |
Spiegels en ophanging van de Williams niet legaal?Als dit waar is, is het mogelijk weer een grove blunder van Paddy Lowe. | |
Tarado | dinsdag 5 maart 2019 @ 09:40 |
ik heb het al eens eerder gezegd maar dit lijkt toch bijna sabotage, er moet toch echt wel iets heel goed fout zijn daar. | |
Lionheaad | dinsdag 5 maart 2019 @ 09:43 |
Dat zou echt een ramp zijn. Maar F1 teams bespreken toch hun hele ontwerp vooraf met de FIA om te kijken of het een en ander legaal geacht wordt? Er zal best een gedeelte in het grijze gebied zitten, maar buiten de lijntjes kleuren lijkt me voor een team als Williams geen goed idee. | |
Fopje | dinsdag 5 maart 2019 @ 09:51 |
Holy moly... ![]() | |
Nattekat | dinsdag 5 maart 2019 @ 09:56 |
Als Max klaagt over heftige schade, heeft ie ook heftige schade. In Brazilië bijvoorbeeld was hij echt veel downforce kwijt. Een ander voorbeeld wat ik kan bedenken is Singapore 2017 toen zijn ophanging kapot was vlak voor Kimi hem collecteerde. | |
potjecreme | dinsdag 5 maart 2019 @ 09:59 |
Dit!!! | |
Weltschmerz | dinsdag 5 maart 2019 @ 10:00 |
Ik geef hem de credits die hij volgens mij verdient. Ik doe alleen niet mee met de chauvinistische en marketinggedreven geschiedvervalsing. Als hij voor de verandering eens een keer niet de allersnelste auto heeft die perfect werkt en op kop ligt of alsnog weer eens verslagen wordt door zijn teamgenoot dan heeft hij altijd wat te zeuren. | |
JayHovah | dinsdag 5 maart 2019 @ 10:31 |
Dat zou Vettel nooit doen toch? En niet te vergeten...BLUE FLAGS! BLUE FLAGS! | |
Lionheaad | dinsdag 5 maart 2019 @ 11:11 |
pakt popcorn erbij... Hammilton vs Vettel vs Verstappen Let the flamewars begin..... ps. ze hebben allemaal wel eens wat te zeuren als het ff niet loopt | |
opreis | dinsdag 5 maart 2019 @ 11:14 |
Behalve dan als het om Alonso gaat die volgens jou regelmatig onder deed voor Massa, of dat het gat tussen Vettel en Raikonen vergelijkbaar was als tussen Alonso en Raikonen | |
Weltschmerz | dinsdag 5 maart 2019 @ 12:00 |
Ik kan niet in de toekomst kijken maar volgens mij is het geen gewoonte van hem. Hij gaat altijd voor zijn team staan en communiceert vrij zakelijk over echte problemen met de auto, een stuur dat scheef staat of zo, of een onderdeel dat tussen zijn benen valt. Verder is het niet zo belangrijk, je kunt er mentale zwakte van Hamilton in zien of niet, maar het lijkt me duidelijk dat zijn geklaag over de radio niet duidt op een werkelijk probleem dat anderen niet hebben. O ja, dat was ik nog vergeten, behalve dat Hamilton veel minder heeft gedaan met veel betere auto's had hij ook nog eens de assistentie van Whiting en de stewards nodig. Dat de enige straf voor het hinderen door achterblijvers is uitgedeeld toen Hamilton de benadeelde was past in een patroon. Vettel mag je gewoon ongestoord in de weg rijden. Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik gezegd dat Alonso gewoon een normale marge had op Massa, zoals een topcoureur dat tov een subtopper heeft, en zoals Vettel dat tov Raikkonen had. Wat Alonso wel heeft is dat hij overal relatief snel mee is, van de Minardo tot nauwelijks te besturen Ferrari's en McLarens. Alleen dat brengt hem vooral nauwelijks te besturen auto's waarmee hij het niet redt en niet redde tegen Vettel die een bepaalde balans moet hebben om snel te zijn. Waar zijn trouwens al die mensen hier gebleven die zeker wisten dat Raikkonen Vettel wel eventjes zoek zou rijden bij Ferrari? Waar ging hun inschatting zo gruwelijk de mist in en is dat aanleiding geweest om hun inschatting van Vettel bij te stellen? Of spelen ze gewoon verstoppertje en doen ze hetzelfde weer? Beetje dom Doornbos, Coronel en Brundle nablaten en klaar? | |
vosss | dinsdag 5 maart 2019 @ 12:04 |
Kan iemand de TT aanpassen? Die klopt namelijk niet meer. ![]() | |
vosss | dinsdag 5 maart 2019 @ 12:05 |
Je vraagt je af hoe het mogelijk is. Lowe zal er, indien dit waar blijkt, toch op zeker uitvliegen lijkt me. Hoe kan zoiets in hemelsnaam??? | |
vosss | dinsdag 5 maart 2019 @ 12:08 |
Ik heb die Italiaanse link even door gooogle translate gekiepert:Daar staat 3 aspecten. Verder lees ik alleen de ophanging en de spiegels. Wat is die derde dan; heb ik die gemist of faalt google translate met vertalen hier? ![]() | |
Lionheaad | dinsdag 5 maart 2019 @ 12:58 |
het zijn 2 aspecten van de voorwielophanging. ![]() | |
nogeenoudebekende | dinsdag 5 maart 2019 @ 13:00 |
Vooralsnog alleen op het Italiaanse gedeelte. Eeuwig zonde zoals het daar nu loopt. Of niet loopt. | |
Lionheaad | dinsdag 5 maart 2019 @ 13:08 |
Bandenkeuzes voor Melbourne zijn net bekendgemaakt. Veelal dezelfde keuzes.... ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 14:22 |
Ja, dit is echt veel duidelijker dan 5 verschillende kleuren banden en gewoon namen in plaats van deze c1 t/m c5 bullshit ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2019 14:22:51 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 14:24 |
Flauwekul inderdaad... C1 = hard C2 = medium C3 = soft C4 = ultra C5 = hyper Als ik het goed heb onthouden? ![]() | |
Lionheaad | dinsdag 5 maart 2019 @ 14:28 |
ik vind het eigenlijk wel prima zo.Je rijtje klopt | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 14:31 |
Voor de casualkijker is het perfect zo maar mensen zoals bijvoorbeeld in dit topic moeten nu elke race weer omrekenen naar de echte compound... | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 14:32 |
Voor die casual kijker was het hebben van 3 kleuren toch al genoeg, ik snap niet waarom dan ook de namen van de banden opeens veranderd moeten worden naar codes. Dat is hem, maar ik haal tijdens de tests bijvoorbeeld al de hele tijd de C1 met de C5 in de war, bij hard/hypersoft heb je dat al niet en zowiezo zijn de namen al zo ingeburgerd in de F1 en dan ga je nu beginnen met hard (wit)/medium (geel)/soft (rood) met rare codes. [ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2019 14:34:06 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 14:34 |
Dat ook inderdaad, moet je de gele band nu ineens medium noemen en vice versa... | |
Lionheaad | dinsdag 5 maart 2019 @ 14:35 |
Ik denk dat je daar over een paar races al geen last meer van hebt. En omrekenen naar de compounds van vorig jaar heeft toch al weinig zin, omdat de supersoft er tussenuit is gevallen. | |
Fopje | dinsdag 5 maart 2019 @ 14:39 |
Dit ja, waarom zou je omrekenen. Doe je misschien de eerste paar races ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 14:46 |
Waarom moet dat? Wat levert je dat als die hard op? | |
XL | dinsdag 5 maart 2019 @ 14:47 |
Jij rekent ook nog in guldens? | |
Sabata | dinsdag 5 maart 2019 @ 14:48 |
Misschien hetzelfde als Mclaren met hun ophanging vorig jaar? Hopen op een gedoog constructie, ding bouwen en te laat er achter komen dat het toch illegaal is? | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 14:49 |
Opzich niks maar dat doe je toch vanzelf. En vind dat ook wel leuk om te weten. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 14:51 |
Doe je best ![]() Ik ben vooral geïnteresseerd in de verschillen tijdens het weekend. En dan is wit, geel, rood prima. Ik heb dat nog nooit vergeleken tussen circuits. | |
vosss | dinsdag 5 maart 2019 @ 14:51 |
Ze hadden gewoon soft, medium, hard moeten noemen met elke week dezelfde kleuren. Dat een soft dan de ene GP harder of zachter is dan de andere GP doet niet ter zake. Dat was veel beter geweest. Het boeit toch totaal niet welke C een compound is? Die kan je toch niet 1 op 1 vergelijken met dezelfde C die op een andere GP gebruikt is. Dus nogal zinloos hoe men het nu in elkaar gestoken heeft. | |
vosss | dinsdag 5 maart 2019 @ 14:52 |
En onduidelijker voor de nieuwe kijkers, want dan is de ene GP de gele band een medium en de andere GP de gele band ineens de soft. WTF?!!? Slaat nergens op. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 14:54 |
Die C-code hadden ze altijd al in gedachten, want de teams moeten dat wel weten. Ze zouden het alleen buiten de officiële uitingen moeten houden. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 14:57 |
![]() DIt is toch veel duidelijker dan Hyper, ultra, super blablabla? Je hebt nu gewoon Hard, middel, zacht. Met voor de liefhebbers er nog achter welke compound het echt is. Kan niet duidelijker imo. | |
vosss | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:02 |
Kan wel duidelijker. Gewoon zo: ![]() Kleurtjes zijn fictief. Bovenste rij is een GP en elke rij eronder ook. Veel duidelijker, want dan is geel altijd de medium; ongeacht welke compound er achter steekt. En dat is nou net wat ze volgens mij nu NIET gaan doen toch? | |
vosss | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:03 |
Of blijven de 3 kleurtjes wel gewoon hetzelfde? Dus elke GP wit, geel en rood? | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:03 |
Jawel, dat gaan ze wel doen, alleen zetten ze de onderliggende C-code er ook bij, waardoor die hards moeite gaan krijgen met terug rekenen. | |
vosss | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:05 |
Er hoeft toch niet teruggerekend te worden? De hardste compound is altijd het langzaamst van het weekend en gaat het langste mee etc. Wat wil je omrekenen dan? Hoe snel men op een ander circuit met een andere compound was? Er is niks om te rekenen lijkt mij zo. | |
Lionheaad | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:06 |
Elke race wit-geel-rood Waar dus wit de hardste is van dat weekend en rood de zachtste keus. Simpel dus..... De C-codes zijn voor de wat meer dieper geïnteresseerde kijker | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:06 |
Ben ik het helemaal mee eens ![]() | |
vosss | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:07 |
Die doen er toch in zijn geheel niet toe? Waarom zou het interessant zijn om te weten welke van de 3 compounds in een gegeven GP nou C3 is? Waarom zou dat interessant zijn? | |
Fir3fly | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:10 |
Goh, verschillende mensen vinden verschillende dingen interessant. Of zijn slim genoeg om het te snappen. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:10 |
Dit gaan ze dus ook doen. ![]() | |
Tinos85 | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:14 |
Omdat een C3 soft langer meegaat dan een C5 soft. Meer kan ik ook niet bedenken ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:15 |
Dat verschilt toch per circuit. Op deze manier kun je nog aangeven dat een middel overal ongeveer even veel rondjes mee gaat. | |
vosss | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:15 |
Op hetzelfde circuit ja, maar aangezien een C3 soft en een C5 soft niet op hetzelfde circuit gebruikt gaan worden heb je daar niks aan. | |
Fir3fly | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:16 |
En is ook al 6 maanden bekend ofzo. Maar ja, sommige mensen zijn speciaal he. | |
vosss | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:16 |
Ja ik snap het; was even in de veronderstelling dat ze dat dus juist NIET zouden gaan doen. Ik vind het wel een vooruitgang dan. ![]() | |
vosss | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:16 |
Sommige mensen zijn limburger ![]() | |
Tinos85 | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:19 |
Dat is wel zielig ![]() | |
Doevelaer | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:33 |
Exact dit inderdaad. In 2017 heb ik dit eens helemaal uitgezocht aan de hand van radio transcripts van alle races, juist omdat ik helemaal lijp werd van m'n vriendengroep; 'Max is een god en kan niks fout doen, Vettel is een zeikstraal'. Bleek dat Kimi, Alonso & Max (in die volgorde) het meest zeikten van het hele veld. Gevolgd door een rijtje met, uit m'n hoofd & in willekeurige volgorde: Vettel, Hamilton, Grosjean Weet nog wel wie onderaan stond; Wehrlein had welgeteld 0x gezeken over de boardradio. *Gezeik kon gaan over blue flags, waardeloze auto, track limits etc etc | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:35 |
En dan houd je nog niets eens rekening met de regie. Die boordradio's van sommige coureurs eerder uitzenden dan anderen. | |
Doevelaer | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:42 |
Yep. Heb 't lijstje even opgezocht & had overigens niet helemaal gelijk: Hamilton stond op 3, Max op 5. 1. Alonso, 24x 2. Raikkonen, 17x 3. Hamilton, 12x 4. Magnussen 11x 5. Verstappen 10x 5. Grosjean 10x 7. Kvyat 9x 8. Vettel 7x 9. Ocon 6x 10. Sainz 6x 11. Hulkenberg 5x 11. Massa 5x 11. Perez 5x 14. Stroll 4x 15. Palmer 3x 16. Ericsson 2x 16. Ricciardo 2x 18. Bottas 1x 18. Button 1x (en dat in 1 race! ![]() 20. Vandoorne 0x 20. Wehrlein 0x Transcripts van Melbourne t/m Japan | |
Sjemmert | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:43 |
Wat de banden betreft is het toch zo dat Medium altijd C3 is en hard kan dan C1 of C2 zijn en soft kan dan C4 of C5 zijn. Gradaties als H,M,S,SS,US,HS moet je vergeten je hebt in principe alleen nog Mediums en 2 soorten Hards en 2 soorten Softs. | |
Lionheaad | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:45 |
Nee, medium kan dus ook C4 zijn en hard C3. In dat geval is het dus hard C3 -medium C4 - soft c5 | |
Sjemmert | dinsdag 5 maart 2019 @ 15:54 |
Hmm oke. Ik ben er nog niet helemaal uit of het nu duidelijker is geworden ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 16:05 |
Het is elk race gewoon hard, medium, soft. Duidelijker kan niet volgens mij. Voor de liefhebbers staat er nog welk compund achter, maar banen onderling zijn toch niet te vergelijken. | |
opreis | dinsdag 5 maart 2019 @ 16:20 |
En hoe heb je hier rekening mee gehouden of ze terecht of ontterecht zeurde? Leuk dat wehrlein nooit zeurde maar die zal dus ook nooit te maken gehad hebben met een achterligger die hem in de weg reed | |
twiFight | dinsdag 5 maart 2019 @ 16:24 |
Ik vind de bandenaanduiding wel beter, vooral voor nieuwe fans. De C1-5 aanduidingen zal o.a. zijn voor de wat beter bekenden die uit hun hoofd weten dat bv. een Mercedes vorig jaar niet goed om kon gaan met de C3 band (als ik het goed onthouden heb). Dus dan weet je alsnog iets meer over hoe de auto's presteren als ze op de s/m/h staan van die race. Vooral wat leuks om nog over te babbelen als commentator. Maar voor mij als 20+ jaar fan is de aanduiding s/m/h al voldoende voor in de race. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 5 maart 2019 @ 16:45 |
Fake news. We weten allemaal dat Vettel de echte whiner is. ![]() | |
flipsen | dinsdag 5 maart 2019 @ 17:13 |
Wat Broes zegt ![]() ![]() | |
Donderkonijn | dinsdag 5 maart 2019 @ 17:24 |
even wat anders, wanneer wordt de f1 manager weer actief ![]() | |
Lionheaad | dinsdag 5 maart 2019 @ 17:45 |
Binnen nu en 12 dagen | |
sasquatsch | dinsdag 5 maart 2019 @ 17:47 |
En medium kan c2 zijn. Bahrein is volgens mij c1, c2, c4 als hard, medium, soft. | |
Doevelaer | dinsdag 5 maart 2019 @ 17:57 |
Terecht/onterecht heb ik geen rekening mee gehouden; het ging om al het gezeik: o.a. richting/over het team (strategie gejank van Hamilton) mede-coureurs (Kimi), Blue flags (Vettel), Magnussen (Hulkenberg), Hulkenberg (Magnussen), Honda (Alonso) & Palmer (Alonso) om maar wat voorbeelden te noemen. ![]() *Vettel z'n gezeik om 'blue flags' was ook zelden onterecht te noemen bijvoorbeeld Dat dus net niet. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 5 maart 2019 @ 18:02 |
Zoals opreis terecht opmerkt, zegt dat lijstje niets zonder de overweging wat voor opmerkingen er gemaakt werden en of die terecht waren. Dus tot dat moment blijft Vettel de uber-whiner. ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 5 maart 2019 @ 18:50 |
In de ogen van de coureurs is al het gezeik terecht. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 18:57 |
Iemand die na zo'n helder lijstje alsnog op z'n eigen gevoel af gaat. Die noem ik een whiner. Ik noem verder geen namen, want nieuwe policy ![]() ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 5 maart 2019 @ 19:04 |
Het lijstje is een nutteloze opsomming. ![]() | |
Damn_Daniel | dinsdag 5 maart 2019 @ 19:07 |
Waar je rekening mee moet houden bij het maken van zo'n lijstje is dat kijkers bij lange na niet alles horen wat coureurs en hun team tegen elkaar zeggen. Een regisseur zal altijd de meest spectaculaire gesprekken uitzenden. Als een coureur 99% van de tijd een volkomen normaal gesprek voert, dan zal altijd de vreemde 1% uitgezonden worden. | |
franklop | dinsdag 5 maart 2019 @ 19:22 |
Daarom heeft hij ook de volledige transcripts van alle teamradios doorgenomen ![]() | |
Damn_Daniel | dinsdag 5 maart 2019 @ 19:27 |
Aha. Ik had begrepen dat hij de transcripties vanuit de tv-uitzendingen had doorgenomen. In dat geval heeft hij volledig gelijk. Al moet ik zeggen dat ik al dat gezever niet echt bevorderlijk vind voor het imago van de coureurs. Vroege waren F1-coureurs helden, maar tegenwoordig zijn het zeikerds die alles aan hun engineers moeten vragen. Ik vind dat Moto GP het beter aanpakt, want daar moeten coureurs alles zelf uitvogelen. | |
XL | dinsdag 5 maart 2019 @ 19:33 |
Nou ja, volledig gelijk. Als hij het goed had willen doen had hij bij de transcripts ook de fragmenten gezocht en mij laten beoordelen of de klacht gegrond of ongegrond is. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 19:45 |
* wolfjeamadeus geeft je een snotterdoek | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2019 @ 19:46 |
Dan had jij wel de beelden (in car, baan, meerdere angles) er bij moeten pakken. En dan nog is het subjectief. Deze lijst is echt wel objectief genoeg. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 5 maart 2019 @ 19:47 |
Nee, natuurlijk niet. Wat een kul. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 5 maart 2019 @ 19:50 |
Dit. ![]() | |
DeeBee | dinsdag 5 maart 2019 @ 20:14 |
Honestly!!! What are we doing here? | |
Fir3fly | dinsdag 5 maart 2019 @ 20:19 |
Wat een onzin. Wat dat betreft kun je elke F1 coureur wel beschrijven als een zeikerd. Ooit van Senna gehoord? | |
flipsen | dinsdag 5 maart 2019 @ 20:26 |
Volgens mij is Schumacher ooit begonnen met dat "Honestly" en heeft heel de F1 wereld dat overgenomen. Ik erger me er, eerlijk waar, groen en geel aan ![]() | |
PSVCL | woensdag 6 maart 2019 @ 03:15 |
5e plek voor Max. Hamilton 1 | |
vosss | woensdag 6 maart 2019 @ 08:52 |
honestly, ik ook ![]() | |
vosss | woensdag 6 maart 2019 @ 08:53 |
Ik vind dat we meer mensen zoals Sainz moeten hebben die elk antwoord wat ze geven eindigen met een vraag. Dat is toch veel leuker, no? ![]() | |
nogeenoudebekende | woensdag 6 maart 2019 @ 10:00 |
Ferrari en Phillip Morris kiezen toch eieren voor hun geld. Mission Winnow voorlopig in de ijskast. Team is nu weer gewoon Scuderia Ferrari. https://www.gpblog.com/nl(...)f90-van-ferrari.html | |
sasquatsch | woensdag 6 maart 2019 @ 10:21 |
Voorlopig alleen voor Australië. Daarna waarschijnlijk weer gewoon op de auto. | |
Lionheaad | woensdag 6 maart 2019 @ 10:23 |
EU onderzoekt de sponsoring ook al....goede kans dus dat bij de helft van de GP's de reclame niet mag. | |
mikieu | woensdag 6 maart 2019 @ 10:32 |
Maar daardoor is het steeds in het nieuws, dus reclame. Ik denk dat dat zelfs beter werkt dan altijd op de auto.. | |
twiFight | woensdag 6 maart 2019 @ 12:00 |
Dit. Ik snap het ook wel, Vettel die 3 ronden lang probeert om een inhaalactie op te zetten en dan een achterblijver tegenkomt. Dan ben je ongeacht of de achterblijver keuze had aan het balen. Of Ham die een gladde auto gewend is en dan een keer op P8 rijdt en dan wat geks voelt aan de auto. Dan reageer je met de emotie van de race en dat klinkt voor een kijkbuiser als zeiken. | |
Doevelaer | woensdag 6 maart 2019 @ 12:04 |
En daarom dus ook zo objectief mogelijk geweest door àl het gezeik op te tellen ongeacht of het terecht dan wel onterecht was. Want daar kom je toch nooit uit. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 maart 2019 @ 12:30 |
Het was natuurlijk ook overduidelijk dat dat hele Mission Winnow alleen maar in het leven was geroepen om de regels te omzeilen. Bij een Heineken zijn het in ieder geval nog teksten als when you drive never drink of drink responsibly die ze langs de baan neerzetten. Hier was het alleen Mission Winnow waar dan zogenaamd een anti-rookcampagne achterzat. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2019 12:31:16 ] | |
Sabata | woensdag 6 maart 2019 @ 12:47 |
Ik vraag me daarom ook af of straks Mclaren het volgende slachtoffer wordt met hun A Better Tomorrow, waar British American Tobacco geld in steekt. Die aanpak lijkt heel veel op wat Super Aguri flikte in het laatste jaar Formula E, toen ze ineens Gulf Oil als sponsor hadden ![]() | |
Smacked_Actor | woensdag 6 maart 2019 @ 13:10 |
Alsof je hier überhaupt ergens uit komt. Net een blik Droste cacao, dit forum. | |
Doevelaer | woensdag 6 maart 2019 @ 14:41 |
Goed punt. ![]() | |
Asschen_sukar | woensdag 6 maart 2019 @ 16:17 |
![]() ![]() | |
nogeenoudebekende | woensdag 6 maart 2019 @ 16:43 |
Omdat ze de boel gingen onderzoeken. EU zelfde verhaal denk. Ik de rest van de races met winnow Koekoek. | |
sasquatsch | woensdag 6 maart 2019 @ 17:09 |
Ligt eraan of ze de EU kunnen overtuigen dat het geen verkapte tabaksreclame is. Voor Australië was daar volgens Philip Morris te weinig tijd voor. | |
THEFXR | woensdag 6 maart 2019 @ 17:50 |
Red Bull en Max Verstappen krijgen ‘party mode’ https://www.grandprixradi(...)-krijgen-party-mode/ | |
Lionheaad | woensdag 6 maart 2019 @ 20:18 |
Volgens racefans.net wil de eigenaar van F1 graag een punt toekennen aan de coureur met de snelste ronde in de race. https://www.racefans.net/(...)fastest-lap-in-2019/ Op zich vind ik dit geen heel slecht idee. Dat kan namelijk betekenen dar men op het eind, met vrijwel lege tanks, toch nog snelle tijden wil rijden ipv het op 95% uitrijden van de race. Of dat de voorste niet meer alleen het gat naar de nr.2 aan het managen is, maar toch ook nog voor dat extra puntje wil gaan. | |
THEFXR | woensdag 6 maart 2019 @ 20:36 |
een punt is niks, gewoon 5 punten voor de snelste ronde en Pole. | |
Lionheaad | woensdag 6 maart 2019 @ 20:42 |
5 punten vind ik weer teveel. Waarom zo de nr 2 moeite doen en het risico nemen, om de voorste in te halen als hij de snelste raceronde neerzet. Voor de pole vind ik ook niks. Als 1e starten is al een groot genoeg voordeel. | |
sasquatsch | woensdag 6 maart 2019 @ 20:49 |
Vroeger was het 1 punt voor de snelste ronde en 8 punten voor een overwinning. Nu is het ca 3x zoveel, dus 3 punten voor de snelste ronde en 1 punt voor de pole lijkt me een goed alternatief. | |
Blik | woensdag 6 maart 2019 @ 20:51 |
Eens! Direct invoeren zodat een GP tot op het laatst gewoon knallen is. Natuurlijk lijkt het spannend als het veld op het einde bij mekaar komt, maar 9 vd 10 keer is dat maar schone schijn | |
Monolith | woensdag 6 maart 2019 @ 20:53 |
Nadeel van punten voor de snelste ronde is dat iemand die in niemandsland rond rijdt nog even snel een paar rondjes op de zachtste compound kan doen op het eind. | |
Tijn | woensdag 6 maart 2019 @ 20:55 |
Wat is daar nadelig aan? Leuk toch als iemand op die manier nog een puntje kan scoren. | |
beantherio | woensdag 6 maart 2019 @ 20:59 |
Ik dacht vanmiddag even dat het komend weekend al zover was. ![]() | |
opreis | woensdag 6 maart 2019 @ 20:59 |
Vind het geen goed idee, het is te random. En het gaat ook rare situaties opleveren denk ik. P11 t/m 20 pitten in de laatste rondes en dan gaten laten vallen om zo een clean lap te krijgen zonder dat er iemand in de weg rijdt waardoor ze niet sneller kunnen. Wat weer invloed gaat hebben op de front runners | |
JayHovah | woensdag 6 maart 2019 @ 21:05 |
In de Formule 2 telt het puntje voor de snelste ronde alleen als je top 10 finish, wel net zo eerlijk voordat je van de cowboys krijgt die eerder al uitgevallen zijn nog eventjes met nieuwe banden en 20 rondes achterstand voor die toptijd gaan knallen...
| |
sasquatsch | woensdag 6 maart 2019 @ 21:06 |
Dat is op te lossen door het alleen te beperken tot de top 10. Net zoals in de F2/F3/FE gebeurt. Edit: JayHovah was me net voor ![]() | |
Monolith | woensdag 6 maart 2019 @ 21:09 |
Mwoah, zelfs in de top tien zijn de gaten vaak nog wel dusdanig dat een pitstop makkelijk uitkan voor bijvoorbeeld de nummer 5 of 6. Sterker nog, de teams die buiten de top 10 rijden kunnen het vaak nog niet eens redden op de snelste compound. | |
sasquatsch | woensdag 6 maart 2019 @ 21:14 |
Afgelopen seizoen, ja. De vraag is hoe het dit seizoen gaat zijn nu het veld veel dichter op elkaar lijkt te zitten en hoe het in 2021 wordt als de budget cap wordt ingevoerd. | |
Fir3fly | woensdag 6 maart 2019 @ 21:17 |
![]() | |
Monolith | woensdag 6 maart 2019 @ 21:18 |
De vraag is inderdaad hoe het dit seizoen gaat zijn. Ik zou alleen niet te voorbarige conclusies trekken. | |
Whiskers2009 | woensdag 6 maart 2019 @ 21:36 |
Paddy Lowe is per direct weg bij Williams schijnt: https://www.f1maximaal.nl(...)-technisch-directeur | |
Peterselieman | woensdag 6 maart 2019 @ 21:40 |
Zoiets kon je verwachten omdat Williams wederom een skelter gemaakt heeft ipv een F1-wagen | |
Gezicht | woensdag 6 maart 2019 @ 21:43 |
Lol rip Willams | |
opgebaarde | woensdag 6 maart 2019 @ 21:48 |
![]() | |
sasquatsch | woensdag 6 maart 2019 @ 21:48 |
Met verlof om "persoonlijke redenen". Ontslagen is hij nog niet. https://www.autosport.com(...)oubled-williams-team Edit: ik zie al waar het fout gaat. "Leave of absence" wordt hier vertaald met vertrek, terwijl dat niet is wat "leave of absence" betekent. Dat is meer iets als bijzonder verlof | |
zoem | woensdag 6 maart 2019 @ 21:57 |
Gevalletje waar rook is, is vuur. | |
Whiskers2009 | woensdag 6 maart 2019 @ 22:02 |
Het bericht en de titel zijn inmiddels aangepast. Er stond toen ik het postte "per direct vertrokken" in de titel en het hele bericht was 2 regels. Iets als: "Paddy Lowe is per direct vertrokken bij Williams. Of hij ontslag heeft genomen of ontslagen is is nog niet bekend." | |
sasquatsch | woensdag 6 maart 2019 @ 22:07 |
Ik zie het. Dat was nog niet het geval toen ik mijn reactie plaatste. Toen stond er wel een volledig artikel met dat hij per direct vertrokken was. | |
sasquatsch | woensdag 6 maart 2019 @ 22:10 |
Ik zeg ook niet dat dat niet het geval zal zijn, al zal dat nog wel wat lastig worden omdat hij (naar verluidt) aandelen in het team heeft. Al lees ik daar ook weer verschillende verhalen over. Volgens andere bronnen zou dat nog niet geëffectueerd zijn. | |
Gezicht | woensdag 6 maart 2019 @ 22:15 |
Anderzijds kan het ook een sterfgeval in de familie zijn oid he. | |
Lionheaad | woensdag 6 maart 2019 @ 22:20 |
Dit betekent inderdaad meer een soort bijzonder verlof. Echter in dit soort posities betekent dat vaak dat beide partijen in onderhandeling zijn om tot een nette afhandeling te komen van een ontslag. Ik heb ook regelmatig gehoord en gelezen dat er bepaalde voorwaarden aan het aandelen pakket zaten, waardoor hij deze aandelen nog niet heeft. Geruchten molen draait ieder geval op volle toeren | |
trein2000 | woensdag 6 maart 2019 @ 22:36 |
Hadden we nou niet zien aankomen dit. Ongelofelijk echt. | |
ondeugend | woensdag 6 maart 2019 @ 22:48 |
Mijn wensen voor 2019; * Dat Lewis niet het alleenheersersschap meer heeft. * Dat Bottas zijn baard houdt * Dat Hulkenberg bewijst dat Ricciardo de verkeerde keuze heeft gemaakt. * Dat Max at random in de top 3 zit uiteindelijk. * Dat Leclerc Vettel het snot voor de ogen rijdt (ik verwacht duidelijke teamorders helaas) * Dat Norris blaaskaak Sainz ff op zijn nummer zet * Dat Stroll opnieuw bewijst dat hij dankzij zijn vader in de F1 zit en niet dankzij zijn talent. * Dat Kimi Sauber nog meer omhoog tilt dan Vasseur in 2018 deed. * Dat Giovinazzi maar veel met zijn hoofd in beeld is. | |
TheFreshPrince | woensdag 6 maart 2019 @ 22:54 |
![]() | |
Jane | woensdag 6 maart 2019 @ 23:43 |
![]() Verder hoop ik zelf ook dat Kvyat het beter doet dan de zuurpruimen verwachten. En wie weet, wie weet... | |
vosss | woensdag 6 maart 2019 @ 23:50 |
Waar rook is, is vuur. Ik vraag me af of en hoe, als hij inderdaad vertrekt bij Williams, nog ergens aan de bak komt. Ik bedoel Lowe staat toch niet echt bekend als pannenkoek, maarja. Hoe ga je dat uitleggen op een sollicitatiegesprek zonder je vorige werkgever zwart te maken? Daar zijn nieuwe werkgevers doorgaans niet van gediend als je dat doet. Blijf het maar vaag vinden. Er is echt iets goed mis bij Williams en ik denk dat het probleem Claire heet ![]() | |
ondeugend | woensdag 6 maart 2019 @ 23:52 |
Ik denk dat ook | |
vosss | donderdag 7 maart 2019 @ 00:08 |
![]() Geen idee of het echt is, kwam het net ergens tegen, ik heb geen instagram om dat te controleren. Zou wel geniaal zijn als hij met zn amper 20 jaar die golddigger een paar keer doorlaat binnenkort ![]() | |
ondeugend | donderdag 7 maart 2019 @ 00:20 |
Het lijkt idd zo te zijn. De bruiloft wordt vast door jdm gekocht! | |
PzKpfw | donderdag 7 maart 2019 @ 00:25 |
Ik snap die haat tegen Vettel niet zo goed. Ik gun hem best het kampioenschap. | |
ondeugend | donderdag 7 maart 2019 @ 00:42 |
Jij leest haat. Ik vind 4 keer wereldkampioen wel genoeg. | |
Seam | donderdag 7 maart 2019 @ 00:45 |
![]() | |
trein2000 | donderdag 7 maart 2019 @ 02:20 |
Ik denk dat op dat niveau dat spelletje een beetje ander werkt ![]() | |
Donderkonijn | donderdag 7 maart 2019 @ 13:26 |
Nooit begrepen die ongeschreven regel ook. Waarom mag je het niet gewoon zeggen als het op je oude werk k.m.p was/is. | |
vosss | donderdag 7 maart 2019 @ 13:32 |
Geen idee. Beetje hetzelfde als op een nieuwe date zeggen dat je vorige relatie ronduit kut was denk ik. | |
flipsen | donderdag 7 maart 2019 @ 14:13 |
Dat is was meestal mijn openingszin ![]() | |
Tarado | donderdag 7 maart 2019 @ 14:34 |
| |
opgebaarde | donderdag 7 maart 2019 @ 16:05 |
Ik ben het een keer met jou eens | |
Tarado | donderdag 7 maart 2019 @ 16:08 |
hij lijkt me ook de enige kanshebber naast Hamilton uiteraard | |
bloodymary1 | donderdag 7 maart 2019 @ 16:11 |
In de tijd dat hij wereldkampioen was vond ik hem net zo irritant als Schumacher. Met dat vingertje ook steeds. Later zag ik pas dat hij echt wel oké is en zelfs grappig voor een Duitser. En uiteraard een goede coureur, dus ik gun het hem best nog wel een keer. | |
Doevelaer | donderdag 7 maart 2019 @ 16:15 |
Er van uitgaande dat Max geen WDC wordt: Vettel WDC teken ik lachend voor ![]() | |
opreis | donderdag 7 maart 2019 @ 16:35 |
Vettel kan best heel sympathiek zijn hoor. Als je ziet hoe hij Max feliciteerde toen hij in spanje won bijvoorbeeld en ook hem nog ff terug het podium op stuurde om in zn eentje er van te genieten. Ik denk dat hij Leclerc ook gaat ondersteunen. Ik zou best Hamilton wel weer kunnen hebben als kampioen. Als hij er maar hard voor moet knokken. | |
Nattekat | donderdag 7 maart 2019 @ 16:57 |
Nee, oprotten. | |
opreis | donderdag 7 maart 2019 @ 17:00 |
Wie anders? Vettel is goed genoeg en heeft ook al meerdere kampioenschappen, Max verdient het ook wel. Gasly en Leclerc komen net kijken in een topteam, om dan al te spreken van dat die het verdienen. Bottas heeft laten zien dat hij niet goed genoeg is. En bij de andere teams zit ook niemand die ik kampioenschaps materiaal vind. | |
Nattekat | donderdag 7 maart 2019 @ 17:02 |
Vettel staat tweede in die lijst van liever niet, maar zelfs Vettel nog liever dan weeeeeeeeeer Hamilton. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Ferrari/Schumacher is er niks bij. | |
Tarado | donderdag 7 maart 2019 @ 17:04 |
sowieso een andere auto, ik denk niet dat RBR en Leclerc er klaar voor zijn, dan blijft Vettel over | |
opreis | donderdag 7 maart 2019 @ 17:14 |
Ben het met je eens hoor, liever niet weer mercedes (en hamilton). Maar Van mercedes kan ik wel beter hebben. Je kan er niet om heen dat mercedes (zonder hamilton daarin mee te nemen) verdient gewonnen hebben. Ze leveren de beste auto, dus ze verdienen het te winnen. Bij de coureurs is het anders aangezien de beste coureur niet altijd de best auto heeft en dus niet wint. Al kan je bij red bull nog zeggen dat dat ook voor een groot deel aan een onderdeel lag waar ze niet veel aan konden veranderen | |
heywoodu | donderdag 7 maart 2019 @ 17:15 |
Wat F1-nieuws volgen ben ik in winterstop geweest, maar wat is dit voor gedoe met C1 en C4 en alles? We hadden nu toch elk weekeinde soft, medium, hard (ongeacht hoe hard ze daadwerkelijk zijn)? Dat klonk juist zo lekker overzichtelijk ![]() En Williams in de problemen? | |
Tarado | donderdag 7 maart 2019 @ 17:16 |
met de uiteindelijke winnaar heb ik gewoon vrede hoor, ook niks tegen Mercedes maar ik zou het toch leuk vinden als er met dit motoren regelement toch een ander team/motor wint | |
Nattekat | donderdag 7 maart 2019 @ 17:16 |
Dat verhaal met C2 enzo mag je negeren. | |
heywoodu | donderdag 7 maart 2019 @ 17:18 |
Ja dat heb ik nu door, ik was nog bij pagina 5 met teruglezen. | |
Nattekat | donderdag 7 maart 2019 @ 17:18 |
![]() | |
Weltschmerz | donderdag 7 maart 2019 @ 17:24 |
Nadeel is vooral dat het een kunstgreep is die iets beloond wat niets met de aard van de sport te maken heeft. | |
Lionheaad | donderdag 7 maart 2019 @ 17:30 |
De sport gaat toch om hard rijden? | |
Weltschmerz | donderdag 7 maart 2019 @ 17:32 |
Nee, om als eerste over de finish komen. | |
Tarado | donderdag 7 maart 2019 @ 17:36 |
dan liever een punt voor pole | |
opreis | donderdag 7 maart 2019 @ 17:36 |
Het snelste rondje wordt al beloond met positie 1 op de grid op zondag. Dat is ook wel genoeg | |
sasquatsch | donderdag 7 maart 2019 @ 17:56 |
Dan kunnen we beter het medaillesysteem invoeren ![]() | |
Weltschmerz | donderdag 7 maart 2019 @ 18:09 |
Is ook onzin. Je moet gewoon trouw blijven aan het wezen van sport. Zoals bij elke sport is er één doel en is er geen beloning voor andere dingen die daar ten koste van kunnen aan. | |
twiFight | donderdag 7 maart 2019 @ 18:26 |
Vettel is op de baan een schijtirritante kutkneus en buiten de baan best een relaxte grappenmaker. Als je wagens en coureurs los wilt zien moet je een cupklasse of F2 gaan kijken. Hamilton is gewoon verdiend kampioen geworden elke keer. Door goed te presteren, sterk te kwalificeren, weinig fouten te maken, etc. Prima dat mensen 'm hier haten, maar hij gaat natuurlijk echt niet langzamer rijden omdat <persoonlijke reden van random fokker>. Los daarvan hoop ik op een sterke strijd om het kampioenschap. Hamilton mag van mij prima winnen als hij ten eerste ook weer goed rijdt en ten tweede er wel een gelijke strijd is. | |
Jane | donderdag 7 maart 2019 @ 18:45 |
Wat dat betreft een beetje het tegenovergestelde van Hamilton. | |
sasquatsch | donderdag 7 maart 2019 @ 19:13 |
Williams past de ophanging en spiegels aan voor Melbourne. https://www.motorsport.co(...)re-legality/4348719/ | |
sasquatsch | donderdag 7 maart 2019 @ 19:22 |
| |
nogeenoudebekende | donderdag 7 maart 2019 @ 19:31 |
Toch wel een raar verhaal. Las eerder op amus dat de teams alle designs bij de FIA moeten aanleveren ter controle e.d. Heel interessant artikel trouwens over de jacht van de FIA op de al dan niet legale truukjes die de engineers verzinnen. https://www.auto-motor-un(...)rickser-ohne-chance/ | |
potjecreme | donderdag 7 maart 2019 @ 21:06 |
Ik hoop op een mooi kampioenschap. Ik gun het veel rijders. Vettel, Leclerc, Hamilton, Verstappen. Ik gun Huldenberg en Magnussen een podium dit seizoen. Raikonnen en kvyat een top 5 klassering bij een race. Een seizoen met weinig fouten voor de rookies. [ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 07-03-2019 22:58:21 ] | |
Monolith | donderdag 7 maart 2019 @ 21:13 |
Ik hoop vooral op een WDC dat tot het einde toe spannend blijft. Als het even kan drie teams die strijden om de titels. Vooral leuk dat er flink wat coueurswissels zijn dit seizoen. Wat kunnen Leclerc en Gasly? Is het middenveld dichterbij de top gekomen en / of dichter bij elkaar? Kortom, zin in het nieuwe seizoen. ![]() | |
opreis | donderdag 7 maart 2019 @ 21:27 |
Vooral hoop ik op een 3way battle tussen de top 3 teams. Hangt vooral van Honda af. | |
Fer | donderdag 7 maart 2019 @ 21:55 |
Arme Paddy Lowe, de vraag die voor altijd blijft hangen: Was Williams te slecht om door hem gered te kunnen worden. Of is Paddy toch niet zo briljant en is het succes van Mercedes vooral de (basis)structuur, die ooit nog door Ross Brawn is opgezet?![]() | |
twiFight | donderdag 7 maart 2019 @ 23:28 |
Ik ook, maar ook dat twee teamgenoten (vooral ferrari) nog kans maken op de titel en er dus geen eerste rijder gekozen wordt maar beide rijders in dezelfde auto moeten knokken voor de winst. IJdele hoop natuurlijk, maar toch. | |
vosss | vrijdag 8 maart 2019 @ 10:35 |
Duitser maken geen grappen ![]() | |
WheeledWarrior | vrijdag 8 maart 2019 @ 11:03 |
Hopelijk kan Ferrari het een keer ook na augustus volhouden. In tegenstelling tot de afgelopen 2 jaar. Van Red Bull verwacht ik niet dat ze elk weekend mee gaan doen om de overwinning. | |
nogeenoudebekende | vrijdag 8 maart 2019 @ 11:19 |
Williams nog even verder op de pijnbank. Ze mogen de wagen bouwen voor de bandentests van 2021 omdat ze toch al ver achter liggen en dus geen voordeel ervan zullen ondervinden. https://www.gpblog.com/nl(...)ms-genomineerd-.html | |
vosss | vrijdag 8 maart 2019 @ 11:25 |
Vanaf vandaag op Netflix, Formula 1: Drive to survive Om er alvast weer een beetje in te komen. Mooie beelden van afgelopen seizoen. Beetje veel tekst en uitleg erbij, maar ook veel beeld van achter de schermen hoe het er aan toe gaat. ![]() | |
NaturalScience | vrijdag 8 maart 2019 @ 11:42 |
Ohja! Ben benieuwd. ![]() | |
Zorro | vrijdag 8 maart 2019 @ 11:56 |
FIA heeft het goedgekeurd, nu de teams nog https://www.ed.nl/formule(...)lste-ronde~af4ae793/ | |
nogeenoudebekende | vrijdag 8 maart 2019 @ 12:04 |
Ben niet zo'n cijfergoeroe maar zou dat nog wat uitgemaakt hebben vorig jaar met Max en Kimi? | |
franklop | vrijdag 8 maart 2019 @ 12:06 |
Neen Verstappen had 2x Kimi 1x. | |
nogeenoudebekende | vrijdag 8 maart 2019 @ 12:12 |
![]() | |
Meike26 | vrijdag 8 maart 2019 @ 12:20 |
Dit is wel goed nieuws voor het einde van de race hoor.. Ik zie dit wel zitten, liever dan het geven van een punt voor pole position. ![]() We gaan denk ik op deze manier wel meer gekke dingen zien ![]() | |
ChatGirl | vrijdag 8 maart 2019 @ 12:21 |
Het hele nummer: | |
vosss | vrijdag 8 maart 2019 @ 12:40 |
De vorige was al kut, maar deze is zo mogelijk nog kutter ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 8 maart 2019 @ 12:44 |
Ben te vinden voor EDM, en Chemical Brothers hebben zeker goeie platen, maar dit is het toch niet hoor........ | |
S95Sedan | vrijdag 8 maart 2019 @ 12:46 |
Jammer van dat geblèr van dat mokkel eroverheen. Vast wel een remix van binnenkort welke in opbouw minder een rotzooi is. [ Bericht 2% gewijzigd door S95Sedan op 08-03-2019 12:53:24 ] | |
opreis | vrijdag 8 maart 2019 @ 13:14 |
Bottas zou dan 4de zijn en max 5de. Ik ben hier niet zn fan van trouwens maar laten we kijken hoe het uitpakt. Zou wel grappig zijn als bottas wat extra puntjes wil pakken maar wordt terug gevloten zodat ham er nog meer heeft | |
Twieki | vrijdag 8 maart 2019 @ 14:18 |
Wat ontzettend beroerd ondertiteld. ![]() | |
Doevelaer | vrijdag 8 maart 2019 @ 14:33 |
Dit inderdaad. Riccoardo, vrijdagoefening en nog legio andere ondertitels die mij het gevoel geven dat de vertaler nul affiniteit met F1 heeft. ![]() | |
flipsen | vrijdag 8 maart 2019 @ 19:11 |
Vanavond even een paar afleveringen van Netflixen, kijken of de Spaanse ondertiteling ook zo kut is ![]() | |
opreis | vrijdag 8 maart 2019 @ 19:40 |
Het ziet er heel mooi uit, en geeft ook wel wat unieke beelden. Heb net t/m de aflevering van monaco gezien en heb best met williams te doen. Die Stroll komt niet heel leuk over. | |
Tijn | vrijdag 8 maart 2019 @ 20:08 |
Er komen er nog meer? ![]() | |
Yashaaaaa | vrijdag 8 maart 2019 @ 20:52 |
Ik zit de eerste twee minuten te kijken en zie al twee keer de verkeerde namen bij de verkeerde stemmen/personen. ![]() Maar verder zag het er wel al gelikt uit! Leuk opwarmertje voor volgend weekend ![]() | |
JayHovah | vrijdag 8 maart 2019 @ 21:05 |
Waarom zou je die Netflix docu met ondertiteling willen kijken? Het staat standaard uit bij mij, en ik luister ook liever het commentaar van SkySports dan van Zigno. | |
Yashaaaaa | vrijdag 8 maart 2019 @ 21:12 |
Ik zat eik net soort van hetzelfde te denken, als in waarom zou je met nederlandse ondertiteling kijken. Ik kijk altijd met engelse ondertiteling, maar das meer als back-up voor als ik niet hoor wat er gezegd wordt. | |
Fir3fly | vrijdag 8 maart 2019 @ 21:12 |
Heb de eerste aflevering geprobeerd maar het is duidelijk voor casual fans bedoeld. De interessante stukjes zijn het niet waard. | |
opreis | vrijdag 8 maart 2019 @ 21:18 |
Wordt wel wat better. Maar als jouw vrije tijd zo waardevol is dan vooral niet kijken natuurlijk :’) | |
Donderkonijn | vrijdag 8 maart 2019 @ 21:27 |
Dat gaat gewoon gebeuren, mark my words. | |
Pino112 | vrijdag 8 maart 2019 @ 21:31 |
F1 / FOK! F1-manager 2019 is van start! #1 ![]() | |
flipsen | vrijdag 8 maart 2019 @ 21:47 |
![]() | |
Evenstar | vrijdag 8 maart 2019 @ 22:10 |
Precies dat ![]() |