2x na een crash.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:28 schreef THEFXR het volgende:
de bak is dit jaar het probleem voor RB, vandaag alweer kapot
Vandaag hadden ze die nodig.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Pas over twee weken nodig. Dus zal wel snor zitten
Is wel erg pro red bull ingevuld. Ik verwacht een traditionele 3de team. Daarnaast vind ik alfa Romeo beter op dit moment dan torro Rosso.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 22:34 schreef THEFXR het volgende:
Top 10 team voorspelling
1) Ferrari
2) Red Bull
3) Mercedes
4) Haas
5) Renault
6) Torro Rosso
7) Alfo Romeo
8) Racing point
9) Mclaren
10) Williams
Duurt langquote:
davina is met je eensquote:
Ik denk dat Red Bull idd achter Ferrari staat. Echter ontwikkelen Mercedes en Red Bull zich sterker in het seizoen de afgelopen jaren. Ik denk dus dat Vettel snel is de eerste paar races maar dat vanaf Barcelona Mercedes en Red Bull ze voorbij gaan.quote:Op zondag 3 maart 2019 10:32 schreef aesop het volgende:
Afgaande op het uberoptimisme bij Marko, en het relatieve positivisme bij Max, zet ik RBR op gelijke hoogte met Mercedes en op sommige circuits al erboven omdat de Mercs nog steeds bandenvreters blijken.
Ferrari zal er een paar tienden voor zitten normaalgesproken. Game on wat dat betreft, en Max lijkt te beseffen dat hij de titel niet in Melbourne kan winnen, maar wel door degelijk te zijn in de race kan blijven tot na de zomer.
Daarachter is het nog meer koffiedikkijken. Ik verwacht Haas, Alfa en Renault als grootste kanshebbers op de titel best of the rest.
Wie is dat in godsnaam??quote:
als er al verandering in de top 3 is zie ik eerder Ferrari van 2 naar 1 gaan dan Red Bull van 3 naar hoger, erachter is het een stuk spannender, kan Renault hun plek 4 behouden, is dringen daar.quote:Op zondag 3 maart 2019 10:32 schreef aesop het volgende:
Afgaande op het uberoptimisme bij Marko, en het relatieve positivisme bij Max, zet ik RBR op gelijke hoogte met Mercedes en op sommige circuits al erboven omdat de Mercs nog steeds bandenvreters blijken.
Ferrari zal er een paar tienden voor zitten normaalgesproken. Game on wat dat betreft, en Max lijkt te beseffen dat hij de titel niet in Melbourne kan winnen, maar wel door degelijk te zijn in de race kan blijven tot na de zomer.
Daarachter is het nog meer koffiedikkijken. Ik verwacht Haas, Alfa en Renault als grootste kanshebbers op de titel best of the rest.
je hebt ook nog zoiets als betrouwbaarheid en dat moeten we echt nog wel even afwachtenquote:Op zondag 3 maart 2019 12:24 schreef tja77 het volgende:
RBR heeft echt wel stappen gemaakt met deze krachtbron. Ik verwacht Ferrari op 1, met daarachter Mercedes en RBR op vrijwel gelijke hoogte.
Als Max in z’n eerste kilometers al meer vermogen voelde, zegt dat natuurlijk wel iets.
Dit, ik verwacht echter niet eens zozeer problemen met de motor, maar eerder met RB onderdelen, zoals de versnellingsbak, ineens niet werkende sensoren, en dat soort ongein (wat we eigenlijk in eerdere seizoenen ook al gezien hebben). Ik hoop dat ook RB (naast Honda) in dat opzicht nu eens hun zaakjes op orde krijgen.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
je hebt ook nog zoiets als betrouwbaarheid en dat moeten we echt nog wel even afwachten
Ik heb het niet bijgehouden, maar hoe zat het met het aantal totaal rondjes in de testweek vorig jaar en dit jaar bij RBR? En dat desondanks de uitstapjes in de grindbak.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
je hebt ook nog zoiets als betrouwbaarheid en dat moeten we echt nog wel even afwachten
Ik heb Gasly hoger zitten dan de bitch van Lewis als ik eerlijk benquote:Op zondag 3 maart 2019 12:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb het niet bijgehouden, maar hoe zat het met het aantal totaal rondjes in de testweek vorig jaar en dit jaar bij RBR? En dat desondanks de uitstapjes in de grindbak.
Daarnaast doelde ik ook op Q- en racepace. Want het zou zomaar kunnen dat je in de eerste paar races 1 of meerdere DNF’s zult scoren. Maar dat geldt voor meer teams. En dat je dus na 1 of 2 races als team 4e of 5e staat. Tevens ben ik nog niet geheel overtuigd van het stokbroodje in de RBR. Van de 3 topteams, is dat de minste coureur.
Versnellingsbak heeft probleemloos gedraaid bij STR, en die gebruiken dezelfde. Bij RBR waren de problemen te wijten aan de crashes van Gasly. Maar ik ben het met je eens dat de afgelopen jaren de schuld wel erg makkelijk in de schoenen van Renault werd geschoven.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:35 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Dit, ik verwacht echter niet eens zozeer problemen met de motor, maar eerder met RB onderdelen, zoals de versnellingsbak, ineens niet werkende sensoren, en dat soort ongein (wat we eigenlijk in eerdere seizoenen ook al gezien hebben). Ik hoop dat ook RB (naast Honda) in dat opzicht nu eens hun zaakjes op orde krijgen.
gebaseerd op?quote:Op zondag 3 maart 2019 12:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb Gasly hoger zitten dan de bitch van Lewis als ik eerlijk ben
van de Ferrari en zeker de Mercedes krachtbronnen weten we dat ze power en betrouwbaarheid kunnen leveren, het feit dat Red Bull al incalculeert dat ze meer motoren nodig gaan hebben zegt toch wel iets, nu is het te hopen dat ze die wissels "normaal" uit kunnen voeren ipv met DNF's door opgeblazen motorenquote:Op zondag 3 maart 2019 12:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb het niet bijgehouden, maar hoe zat het met het aantal totaal rondjes in de testweek vorig jaar en dit jaar bij RBR? En dat desondanks de uitstapjes in de grindbak.
Daarnaast doelde ik ook op Q- en racepace. Want het zou zomaar kunnen dat je in de eerste paar races 1 of meerdere DNF’s zult scoren. Maar dat geldt voor meer teams. En dat je dus na 1 of 2 races als team 4e of 5e staat. Tevens ben ik nog niet geheel overtuigd van het stokbroodje in de RBR. Van de 3 topteams, is dat de minste coureur.
Overeenkomst tussen die twee is dat ze in races onder druk foutjes beginnen te maken. Verschil is dat Bottas bewust vaker is opgeofferd voor Lewis, iets dat RBR nu nog niet doet in het begin van het seizoenquote:Op zondag 3 maart 2019 12:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb Gasly hoger zitten dan de bitch van Lewis als ik eerlijk ben
Bottas kan best een stukje sturen hoor. Maar die speelt inderdaad echt de 2e viool.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb Gasly hoger zitten dan de bitch van Lewis als ik eerlijk ben
Als blijkt dat de Honda ervoor zorgt dat het gat geminimaliseerd wordt, dan zullen er nog meer PK’s worden geperst uit de Ferrari en Mercedes. Blijven ze dan nog steeds zo betrouwbaar? RBR heeft dankzij Newey doorgaans een top chassis. Dus met iets minder vermogen kan RBR wellicht toch bijblijven of zelfs winnen.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
van de Ferrari en zeker de Mercedes krachtbronnen weten we dat ze power en betrouwbaarheid kunnen leveren, het feit dat Red Bull al incalculeert dat ze meer motoren nodig gaan hebben zegt toch wel iets, nu is het te hopen dat ze die wissels "normaal" uit kunnen voeren ipv met DNF's door opgeblazen motoren
Geen ideequote:
Mijn befaamde onderbuik die er niet vlug naast zitquote:
Als ze meer motoren gaan gebruiken is het zoals het er nu voorstaat vanwege de extra PKs die Honda gedurende het seizoen belooft. De betrouwbaarheid lijkt op orde.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
van de Ferrari en zeker de Mercedes krachtbronnen weten we dat ze power en betrouwbaarheid kunnen leveren, het feit dat Red Bull al incalculeert dat ze meer motoren nodig gaan hebben zegt toch wel iets, nu is het te hopen dat ze die wissels "normaal" uit kunnen voeren ipv met DNF's door opgeblazen motoren
Is de definitieve kalender uit dan?quote:Op zondag 3 maart 2019 17:46 schreef Sunri5e het volgende:
ZANDVOORT IS ROND! Eerste race 3 mei 2020. De deal is voor 3 jaar.
Bottas is niet brutaal genoeg. Gasly is mee een "klootzak".quote:Op zondag 3 maart 2019 14:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bottas kan best een stukje sturen hoor. Maar die speelt inderdaad echt de 2e viool.
Gasly heeft werkelijk nog niks indrukwekkends in de F1 laten zien. Hij zit bij RBR bij gebrek aan beter.
op dit moment alleen nog sterke geruchtenquote:Op zondag 3 maart 2019 17:46 schreef Sunri5e het volgende:
ZANDVOORT IS ROND! Eerste race 3 mei 2020. De deal is voor 3 jaar.
Voor mij niet.quote:Op zondag 3 maart 2019 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op dit moment alleen nog sterke geruchten
De definitieve kalender komt pas aan het eind van het jaar.quote:Op zondag 3 maart 2019 17:56 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Is de definitieve kalender uit dan?
Zie het nergens gemeld
Eerst zien dan gelovenquote:Op zondag 3 maart 2019 17:46 schreef Sunri5e het volgende:
ZANDVOORT IS ROND! Eerste race 3 mei 2020. De deal is voor 3 jaar.
Start van het Europese seizoen dan welquote:Op zondag 3 maart 2019 19:08 schreef Tinos85 het volgende:
Volgens mij was er sowieso sprake van een Grand Prix begin mei als er een in Zandvoort komt.
Coldest race (Air temperature) 5 °C Canada 1978 Canadian Grand Prixquote:Op zondag 3 maart 2019 18:54 schreef XL het volgende:
Ook die datum, 3 mei. Kans op de koudste GP ooit?
Party mode is leuk en aardig, maar als je race pace een paar tienden lager is dan win je als nog geen races.quote:Op maandag 4 maart 2019 03:20 schreef twiFight het volgende:
Ik geloof er niets van dat mercedes aanzienlijk achter ligt op ferrari. Die party mode gaat echt wel weer verrassen in Q3 op zaterdag. Maar ze zullen vast amper een voorsprong over hebben. Ik gok nek aan nek de eerste vier races.
Wel als je daardoor op pole start en vooraan kan weg rijden, geen last hebt van dirty air bij het managen van je banden en niet ingehaald kan worden omdat de autos elkaar niet kunnen volgen/er nauwelijks mogelijkheden zijn om in te halen op sommige circuitsquote:Op maandag 4 maart 2019 06:52 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Party mode is leuk en aardig, maar als je race pace een paar tienden lager is dan win je als nog geen races.
m.a.w. Zandvoort heeft dan zijn originele plek weer terug op de kalender... Namelijk de race waar alle grote updates voor het eerst gebruikt worden in een race.quote:Op zondag 3 maart 2019 20:03 schreef Nattekat het volgende:
Hmm... dan zal Zandvoort de race worden waar teams al hun grote updates voor het eerst inzetten gezien het voor Spanje gaat vallen dan.
En dat zou nou juist in 2019 niet meer het geval mogen zijnquote:Op maandag 4 maart 2019 08:07 schreef opreis het volgende:
[..]
Wel als je daardoor op pole start en vooraan kan weg rijden, geen last hebt van dirty air bij het managen van je banden en niet ingehaald kan worden omdat de autos elkaar niet kunnen volgen/er nauwelijks mogelijkheden zijn om in te halen op sommige circuits
Er moet onder andere een nieuw pitgebouw komen (lijkt mij), maar dat stampen ze eind van het jaar zo uit de grond. Hebben ze vanaf Oktober tot en met medio April om het circuit op te knappen.quote:Op zondag 3 maart 2019 18:19 schreef franklop het volgende:
Ik kan het me nog steeds moeilijk voorstellen, zeker met hoe circuit nu is (althans, ze moeten nog een hoop doen in een jaar).
Die hele auto is de afgelopen jaren gebouwd met het idee van vooraan starten en wegrijden.quote:Op maandag 4 maart 2019 06:52 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Party mode is leuk en aardig, maar als je race pace een paar tienden lager is dan win je als nog geen races.
bouwvak werkt niet tijdens de vorst, dus hopen op een zachte winter.quote:Op maandag 4 maart 2019 09:09 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Er moet onder andere een nieuw pitgebouw komen (lijkt mij), maar dat stampen ze eind van het jaar zo uit de grond. Hebben ze vanaf Oktober tot en met medio April om het circuit op te knappen.
Ja, heb je gelijk in. Wel hopen dat ze er inderdaad wat nieuws neer zetten en dat het er een beetje tof uit ziet. Ergens heb ik ook wel het idee dat het voor het circuit wel wenselijk is dat er een 2e oversteek komt ipv alleen het tunneltje, dus wellicht een pitgebouw met oversteek naar tribune ala China?quote:Op maandag 4 maart 2019 09:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
bouwvak werkt niet tijdens de vorst, dus hopen op een zachte winter.
Eens, maar we hebben vorig jaar gezien dat het Mercedes ook in de races niet aan pace ontbrak. Het is niet zo dat hun qualy rondjes uitzonderingen waren. Wel waren ze niet geweldig met bandengebruik. Ferrari was weer niet zo goed met strategie. Maar er wordt nu in de pers veel geroepen dat Ferrari flink sterker is in pace dan mercedes, maar ik denk dus dat dat wel meevalt en ze dus even sterk zijn wanneer we uiteindelijk echt om puntjes rijden.quote:Op maandag 4 maart 2019 06:52 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Party mode is leuk en aardig, maar als je race pace een paar tienden lager is dan win je als nog geen races.
Het was wel te merken dat mercedes moeite had in traffic om zo snel te blijven als dat waren als ze voorop reden. Handling was in onstabiele lucht was vaak niet zo fijn volgens lewisquote:Op maandag 4 maart 2019 11:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
Eens, maar we hebben vorig jaar gezien dat het Mercedes ook in de races niet aan pace ontbrak. Het is niet zo dat hun qualy rondjes uitzonderingen waren. Wel waren ze niet geweldig met bandengebruik. Ferrari was weer niet zo goed met strategie. Maar er wordt nu in de pers veel geroepen dat Ferrari flink sterker is in pace dan mercedes, maar ik denk dus dat dat wel meevalt en ze dus even sterk zijn wanneer we uiteindelijk echt om puntjes rijden.
Hier zit echt niemand op te wachten...quote:Op maandag 4 maart 2019 11:21 schreef Goudenvis het volgende:
https://www.formule1.nl/n(...)-plooij-commentator/
Gelukkig is dat de kortste training
Lewis heeft altijd wat te klagen als hij niet op zijn gemak kan wegrijden van veel mindere auto's. Misschien heeft hij er gewoon meer moeite mee en niet de Mercedes?quote:Op maandag 4 maart 2019 12:47 schreef Bensel het volgende:
[..]
Het was wel te merken dat mercedes moeite had in traffic om zo snel te blijven als dat waren als ze voorop reden. Handling was in onstabiele lucht was vaak niet zo fijn volgens lewis
Maar gelukkig wel weer de Technische updates te zien in de showquote:Op maandag 4 maart 2019 11:21 schreef Goudenvis het volgende:
https://www.formule1.nl/n(...)-plooij-commentator/
Gelukkig is dat de kortste training
Nope, Mercedes heeft al sinds de invoering van de turbomotoren de auto zó gebouwd dat hij goed presteert in schone lucht. Dwz, als hij vooraan rijdt of na een pitstop alleen de baan op komt. Zodra Lewis en Nico en later Lewis en Valtteri in vuile lucht van andere auto's terechtkwamen ging het veel minder. Wie herinnert zich niet het herhaalde "Can't pass this guy" toen Lewis in Australië Max (toen nog in een STR) niet voorbij kwam omdat hij door de turbulentie teveel grip verloor.quote:Op maandag 4 maart 2019 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lewis heeft altijd wat te klagen als hij niet op zijn gemak kan wegrijden van veel mindere auto's. Misschien heeft hij er gewoon meer moeite mee en niet de Mercedes?
Dat was inderdaad Hamilton, en niet alleen die ene keer en niet alleen bij Verstappen. Het is ook altijd Hamilton die klaagt dat er iets mis is met de motor of de balans terwijl die auto daarna prima blijkt te gaan.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:22 schreef Sabata het volgende:
[..]
Nope, Mercedes heeft al sinds de invoering van de turbomotoren de auto zó gebouwd dat hij goed presteert in schone lucht. Dwz, als hij vooraan rijdt of na een pitstop alleen de baan op komt. Zodra Lewis en Nico en later Lewis en Valtteri in vuile lucht van andere auto's terechtkwamen ging het veel minder. Wie herinnert zich niet het herhaalde "Can't pass this guy" toen Lewis in Australië Max (toen nog in een STR) niet voorbij kwam omdat hij door de turbulentie teveel grip verloor.
Weltschmerz is verliefd op Vettel, neem zijn reacties dus niet te serieus.quote:Op maandag 4 maart 2019 14:53 schreef Sabata het volgende:
[..]
Meelezer, maar post niet zoveel. Vertel? Wat mis ik?
en ik heb ook wel m'n hoop gevestigd op Vettel en Ferrari voor het komende seizoen, als het aan mij ligt zeikt Hamilton alle raceweekendenquote:Op maandag 4 maart 2019 15:01 schreef BroesWillems het volgende:
Wat flauw dit.
Je kunt het niet met zijn reacties eens zijn, maar Weltschmerz doet het niet om te trollen.
Noouuuuuuu.... Ik zou hem een stuk geloofwaardiger vinden als hij Lewis ook wat credit zou geven. Maar dwars doen om dat de massa Lewis goed vindt, vind ik ook een soort van trollen.quote:Op maandag 4 maart 2019 15:01 schreef BroesWillems het volgende:
Wat flauw dit.
Je kunt het niet met zijn reacties eens zijn, maar Weltschmerz doet het niet om te trollen.
Haha, ik hoop op mooie gevechten tussen Seb en Max.quote:Op maandag 4 maart 2019 15:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
en ik heb ook wel m'n hoop gevestigd op Vettel en Ferrari voor het komende seizoen, als het aan mij ligt zeikt Hamilton alle raceweekenden
Dat klopt, maar constant hetzelfde punt proberen te maken tot vervelens toe is ook wel een keer genoeg.quote:Op maandag 4 maart 2019 15:01 schreef BroesWillems het volgende:
Wat flauw dit.
Je kunt het niet met zijn reacties eens zijn, maar Weltschmerz doet het niet om te trollen.
de max hooligans, ja dat vind ik ook wel het enige jammere aan een NL top coureur in F1quote:Op maandag 4 maart 2019 15:39 schreef Sabata het volgende:
Ach ik ben wel wat gewend hoor. Is weer eens wat anders dan een stampvoetende horde nieuwe f1 fans die ieder puntje van kritiek richting Neerlands Hoop meteen met scheldwoorden begroeten
Ach, tokkies gonna tok. Een klein beetje nuance is bij de gemiddelde Max dan niet te vinden helaas.quote:Op maandag 4 maart 2019 15:39 schreef Sabata het volgende:
Ach ik ben wel wat gewend hoor. Is weer eens wat anders dan een stampvoetende horde nieuwe f1 fans die ieder puntje van kritiek richting Neerlands Hoop meteen met scheldwoorden begroeten
2010 en 2012 waren mooi en daar was geen sprake van red bull dominantie.quote:Op maandag 4 maart 2019 22:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Eens,en we zijn verwend afgelopen twee seizoenen dat het spannend was en dat het mogelijk was dat er 3 teams meedingen naar de overwinning/podiumplaatsen.in2014 ,2015 en 2016 won Mercedes zo een beetje alles. Dat na jarenlange red bull dominantie.
Klopt en ergens bekruipt mij het gevoel dat mercedes aan ziet komen dat hun uberl33twtfhaxx voorsprong weg is en ze dit jaar de auto iets meer afgestemd hebben op verkeer. Nog steeds wel sterk in vrije lucht hoor, maar ook wat meer balans er in. We zullen het zien.quote:Op maandag 4 maart 2019 12:47 schreef Bensel het volgende:
[..]
Het was wel te merken dat mercedes moeite had in traffic om zo snel te blijven als dat waren als ze voorop reden. Handling was in onstabiele lucht was vaak niet zo fijn volgens lewis
Het is Lewis. Dezelfde Lewis die klaagt over een "kapotte" auto en doodleuk van laatste naar 2 rijd. Kapotte auto mijn ass, geweldige coureur maar zeurt te veel als het ff niet lekker gaat imo.quote:Op maandag 4 maart 2019 12:47 schreef Bensel het volgende:
[..]
Het was wel te merken dat mercedes moeite had in traffic om zo snel te blijven als dat waren als ze voorop reden. Handling was in onstabiele lucht was vaak niet zo fijn volgens lewis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |