Exact dit inderdaad.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 11:11 schreef Lionheaad het volgende:
pakt popcorn erbij...
Hammilton vs Vettel vs Verstappen
Let the flamewars begin.....
ps. ze hebben allemaal wel eens wat te zeuren als het ff niet loopt
En dan houd je nog niets eens rekening met de regie. Die boordradio's van sommige coureurs eerder uitzenden dan anderen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:33 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Exact dit inderdaad.
In 2017 heb ik dit eens helemaal uitgezocht aan de hand van radio transcripts van alle races, juist omdat ik helemaal lijp werd van m'n vriendengroep; 'Max is een god en kan niks fout doen, Vettel is een zeikstraal'.
Bleek dat Kimi, Alonso & Max (in die volgorde) het meest zeikten van het hele veld.
Gevolgd door een rijtje met, uit m'n hoofd & in willekeurige volgorde: Vettel, Hamilton, Grosjean
Weet nog wel wie onderaan stond; Wehrlein had welgeteld 0x gezeken over de boardradio.
*Gezeik kon gaan over blue flags, waardeloze auto, track limits etc etc
Yep.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:35 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
En dan houd je nog niets eens rekening met de regie. Die boordradio's van sommige coureurs eerder uitzenden dan anderen.
Nee, medium kan dus ook C4 zijn en hard C3.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:43 schreef Sjemmert het volgende:
Wat de banden betreft is het toch zo dat Medium altijd C3 is en hard kan dan C1 of C2 zijn en soft kan dan C4 of C5 zijn.
Gradaties als H,M,S,SS,US,HS moet je vergeten je hebt in principe alleen nog Mediums en 2 soorten Hards en 2 soorten Softs.
Hmm oke.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:45 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Nee, medium kan dus ook C4 zijn en hard C3.
In dat geval is het dus hard C3 -medium C4 - soft c5
Het is elk race gewoon hard, medium, soft. Duidelijker kan niet volgens mij. Voor de liefhebbers staat er nog welk compund achter, maar banen onderling zijn toch niet te vergelijken.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:54 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hmm oke.
Ik ben er nog niet helemaal uit of het nu duidelijker is gewordenMaar het zal in de praktijk wel simpeler zijn en snel wennen waarschijnlijk.
En hoe heb je hier rekening mee gehouden of ze terecht of ontterecht zeurde? Leuk dat wehrlein nooit zeurde maar die zal dus ook nooit te maken gehad hebben met een achterligger die hem in de weg reedquote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:42 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Yep.
Heb 't lijstje even opgezocht & had overigens niet helemaal gelijk: Hamilton stond op 3, Max op 5.
1. Alonso, 24x
2. Raikkonen, 17x
3. Hamilton, 12x
4. Magnussen 11x
5. Verstappen 10x
5. Grosjean 10x
7. Kvyat 9x
8. Vettel 7x
9. Ocon 6x
10. Sainz 6x
11. Hulkenberg 5x
11. Massa 5x
11. Perez 5x
14. Stroll 4x
15. Palmer 3x
16. Ericsson 2x
16. Ricciardo 2x
18. Bottas 1x
18. Button 1x (en dat in 1 race!)
20. Vandoorne 0x
20. Wehrlein 0x
Transcripts van Melbourne t/m Japan
Fake news. We weten allemaal dat Vettel de echte whiner is.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:42 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Yep.
Heb 't lijstje even opgezocht & had overigens niet helemaal gelijk: Hamilton stond op 3, Max op 5.
1. Alonso, 24x
2. Raikkonen, 17x
3. Hamilton, 12x
4. Magnussen 11x
5. Verstappen 10x
5. Grosjean 10x
7. Kvyat 9x
8. Vettel 7x
9. Ocon 6x
10. Sainz 6x
11. Hulkenberg 5x
11. Massa 5x
11. Perez 5x
14. Stroll 4x
15. Palmer 3x
16. Ericsson 2x
16. Ricciardo 2x
18. Bottas 1x
18. Button 1x (en dat in 1 race!)
20. Vandoorne 0x
20. Wehrlein 0x
Transcripts van Melbourne t/m Japan
Wat Broes zegtquote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:05 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het is elk race gewoon hard, medium, soft. Duidelijker kan niet volgens mij. Voor de liefhebbers staat er nog welk compund achter, maar banen onderling zijn toch niet te vergelijken.
Binnen nu en 12 dagenquote:Op dinsdag 5 maart 2019 17:24 schreef Donderkonijn het volgende:
even wat anders, wanneer wordt de f1 manager weer actief
En medium kan c2 zijn. Bahrein is volgens mij c1, c2, c4 als hard, medium, soft.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:45 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Nee, medium kan dus ook C4 zijn en hard C3.
In dat geval is het dus hard C3 -medium C4 - soft c5
Terecht/onterecht heb ik geen rekening mee gehouden; het ging om al het gezeik: o.a. richting/over het team (strategie gejank van Hamilton) mede-coureurs (Kimi), Blue flags (Vettel), Magnussen (Hulkenberg), Hulkenberg (Magnussen), Honda (Alonso) & Palmer (Alonso) om maar wat voorbeelden te noemen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:20 schreef opreis het volgende:
[..]
En hoe heb je hier rekening mee gehouden of ze terecht of ontterecht zeurde? Leuk dat wehrlein nooit zeurde maar die zal dus ook nooit te maken gehad hebben met een achterligger die hem in de weg reed
Dat dus net niet.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Fake news. We weten allemaal dat Vettel de echte whiner is.
Zoals opreis terecht opmerkt, zegt dat lijstje niets zonder de overweging wat voor opmerkingen er gemaakt werden en of die terecht waren.quote:
Iemand die na zo'n helder lijstje alsnog op z'n eigen gevoel af gaat. Die noem ik een whiner. Ik noem verder geen namen, want nieuwe policyquote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals opreis terecht opmerkt, zegt dat lijstje niets zonder de overweging wat voor opmerkingen er gemaakt werden en of die terecht waren.
Dus tot dat moment blijft Vettel de uber-whiner.
Het lijstje is een nutteloze opsomming.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:57 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Iemand die na zo'n helder lijstje alsnog op z'n eigen gevoel af gaat.
Daarom heeft hij ook de volledige transcripts van alle teamradios doorgenomenquote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:07 schreef Damn_Daniel het volgende:
Waar je rekening mee moet houden bij het maken van zo'n lijstje is dat kijkers bij lange na niet alles horen wat coureurs en hun team tegen elkaar zeggen. Een regisseur zal altijd de meest spectaculaire gesprekken uitzenden. Als een coureur 99% van de tijd een volkomen normaal gesprek voert, dan zal altijd de vreemde 1% uitgezonden worden.
Nou ja, volledig gelijk. Als hij het goed had willen doen had hij bij de transcripts ook de fragmenten gezocht en mij laten beoordelen of de klacht gegrond of ongegrond is.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:27 schreef Damn_Daniel het volgende:
Aha. Ik had begrepen dat hij de transcripties vanuit de tv-uitzendingen had doorgenomen. In dat geval heeft hij volledig gelijk. Al moet ik zeggen dat ik al dat gezever niet echt bevorderlijk vind voor het imago van de coureurs. Vroege waren F1-coureurs helden, maar tegenwoordig zijn het zeikerds die alles aan hun engineers moeten vragen. Ik vind dat Moto GP het beter aanpakt, want daar moeten coureurs alles zelf uitvogelen.
* wolfjeamadeus geeft je een snotterdoekquote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het lijstje is een nutteloze opsomming.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |