abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 16:39:31 #101
5428 crew  miss_sly
pi_185432807
quote:
6s.gif Op woensdag 6 maart 2019 16:38 schreef Cue_ het volgende:
Mijn PT heeft z'n prijzen verhoogd onlangs. Gelukkig mag ik op het oude tarief blijven trainen :
Zo, ma, Di geweest. Flinke spierpijn, maar het voelt wel goed om 't weer op te pakken, dus even doorgaan nog.
Hoe vaak sport je dan met je PT?
Ik vond het zo zalig, maar het is ook wel erg prijzig, dus om dat maanden een aantal keer per week te doen, is voor mij te kostbaar, helaas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185432825
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 14:16 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]

Nee, maar als die wel weten hoe zwaar de groepslessen zo ongeveer zijn, kunnen ze je wel vertellen of het verstandig is bepaalde lessen wel of niet te volgen.

Ik vind het wel wat kort door de bocht om te stellen dat begeleiding dat per definitie niet weet, trouwens. Als ik wil (in mijn geval dan, als voorbeeld), kan ik alles door dezelfde dude laten bedenken, van fitness-schema's tot eetplanningen, daar heeft 'ie gewoon de papieren/opleiding voor. Plus, omdat 'ie verbonden is aan de sportschool waar ik m'n lessen volg, heeft 'ie daar ook eigenlijk alle informatie wel van (of het is makkelijk op te vragen/zoeken).

Maar misschien heb ik het gewoon getroffen met mijn sportschool hoor, dat ik per ongeluk eentje gevonden heb waar ze daadwerkelijk lui in dienst hebben die een beetje weten wat ze doen. :P
Het is niet dat je PT daar niet goed genoeg voor zou zijn. Maar hij heeft invloed op wat hij weet/ziet dat je doet. Een les bodypump (ff voorbeeldje, kan elke groepsles zijn) kan op verschillende manieren gegeven worden en er kan specifiek aandacht zijn voor een bepaald lichaamsgebied.
Leuk dat je PT dan weet wat bodypump dan inhoud maar hij kan geen specifiek advies geven over welke musculatuur wel/geen rust kan gebruiken omdat ie geen idee heeft hoe intensief de les is en waar de aandacht op gefocussed was.
Dus in feite kun je dit zelf aan de hand van vermoeidheid in je spieren en/of spierpijn beter beoordelen dan iemand met een diploma. Uiteindelijk ben jij degene die jou lichaam het best kent.
Faka G
  woensdag 6 maart 2019 @ 16:42:08 #103
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_185432858
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 16:39 schreef miss_sly het volgende:

Hoe vaak sport je dan met je PT?
Ik vond het zo zalig, maar het is ook wel erg prijzig, dus om dat maanden een aantal keer per week te doen, is voor mij te kostbaar, helaas.
Als het even kan 5x in de week.

Geen idee hoe ik 't al die tijd (zom 2 jaar) heb kunnen betalen, maar het lukte.

Nu is 't iets moeilijker. Maar om weer in de flow te komen ga ik dit wel weer even doen.

En dan straks hopelijk 2 a 3x in de week met hem en de rest sportschool

Er is een flink bak geld die kant op gegaan (ooit wel eens uitgerekend... Nooit doen :') ) , maar anders had ik 't niet gered.
pi_185432893
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 13:42 schreef Chia het volgende:
https://www.npostart.nl/3doc/05-03-2019/KN_1705815
Iemand deze nog gekeken?

Heb gisteren een paar stukjes gezien met appeldagen en 27 eieren. _O-
Ik heb hem net terug gekeken. Wel heel extreem sommige dingen, maar wel echt respect voor haar doorzettingsvermogen _O_

Hoi trouwens hier :W
Ik ben de afgelopen 2 jaar 25 kg afgevallen door op mijn voeding te letten en meer en vooral regelmatiger te sporten (fitness, Bodypump, Bodybalance en zwemmen). In november 2018 mn streefgewicht bereikt, maar nu vind ik het lastig om een nieuwe balans te vinden. Afgelopen maanden wat fysieke klachten/pech gehad waardoor het sporten toch weer onregelmatig is. En ook qua voeding is de basis op zich nog wel goed, maar geef ik toch makkelijker toe aan verleidingen. Dus ik denk dat ik toch maar gewoon weer wat strenger voor mezelf moet zijn. Even weer focussen.

Bij mij in de sportschool hebben ze wel een aantal PT's lopen en ook speciale (groeps) PT-programma's. Ook al kan ik het wel op eigen kracht (dat heb ik afgelopen 2 jaar wel bewezen), op zich lijkt het me wel fijn. Vooral om niet elke keer zelf oefeningen te moeten verzinnen via internet/Youtube. Heb heel veel verschillende schema's, hou van afwisseling. Maar iemand die gewoon zegt wat je moet doen en je motiveert lijkt me dus wel fijn.

Zo'n programma kost alleen 50 euro extra pm, en veel heb ik niet te besteden. Dus dan moet ik gewoon echt die keuze maken en daardoor andere dingen gaan laten. En of ik dat dus echt wil weet ik nog niet, of het echt veel meerwaarde gaat hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Hestia_ op 06-03-2019 16:50:00 ]
pi_185433007
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:25 schreef Allures het volgende:
Ja maar ik wil geen losse oefeningen maar lessen. Maar wel iemand die dan met mij kan kijken welke lessen en welke dagen en zo
Dat is vooral een kwestie van zelf ervaren en aan de hand van je bevindingen (wel of geen spierpijn/energie/etc.) je schema samenstellen. Daar kom je vanzelf achter als je een tijdje lessen volgt. Ik heb ook vrij lang diverse lessen gedaan (spinning, Pilates, yoga, body pump, kickboksen, buikspier-kwartier, bootcamp, TRX) en gaandeweg ontdekte ik welk schema het beste werkte. Na een TRX-, bootcamp- of bodypump-les kun je prima de dag erna yoga of Pilates doen, en ook spinning is prima. Maar die specifieke 'spierversterkende' lessen (TRX, pump, bootcamp) kun je beter om de dag doen, een beetje rust kan geen kwaad. Buikspieren kun je ook om de dag doen, al is het zeker niet nodig.

Je kunt de lessen grofweg onderverdelen in spierversterkend en cardio, en als je die een beetje afwisselt, merk je vanzelf welk schema voor jou werkt.

Bijvoorbeeld:

Ma: body pump
Di: spinning
Wo: bootcamp
Do: yoga/pilates
Vr: TRX
pi_185433069
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:12 schreef D. het volgende:
Ben geen liefhebber van Giel, integendeel zelfs, maar toch wel respect dat ie het geflikt heeft :Y

Ja, hij heeft zich goed uitgehongerd.
pi_185433123
Als ik heel eerlijk ben snap ik sowieso de meerwaarde van een personal trainer niet zo heel goed.
Om je wegwijs te maken in hoe alles moet en waar je op moet letten is het wel belangrijk maar elke goede sportschool heeft afspraken met hun personeel dat nieuwe mensen de eerste keren begeleid worden en dus word je op die manier ook al geholpen.
Kan ook zijn dat ik zo weinig verdien dat het voor mij zo veel geld lijkt maar ¤50 voor een uurtje sporten gaat mij wat te ver :+
Dan steek ik liever een paar uurtjes in de maand in wat research op internet en zoek ik het zelf uit.
Als je het geld toch kan missen zal het vast chill zijn
Faka G
  woensdag 6 maart 2019 @ 16:53:38 #108
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_185433160
Het zit hem bij mij niet perse in de oefening ansich. Tuurlijk wel handig.

Maar meer in de programmering. Niet weten van te voren wat ik ga doen. Daardoor ook dingen doen die ik niet leuk vind. Net een stapje harder trainen dan het zelf doen. Etc etc etc
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 16:56:36 #109
5428 crew  miss_sly
pi_185433234
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 16:53 schreef Cue_ het volgende:
Het zit hem bij mij niet perse in de oefening ansich. Tuurlijk wel handig.

Maar meer in de programmering. Niet weten van te voren wat ik ga doen. Daardoor ook dingen doen die ik niet leuk vind. Net een stapje harder trainen dan het zelf doen. Etc etc etc
Dit inderdaad. Ik maak het mezelf niet gemakkelijk als ik alleen train, maar als ik met mijn PT trainde, deed ik toch net dat beetje meer, waardoor ik écht dood was na een uur. Ik zou het echt graag een langere tijd meerdere keren per week doen, maar dat kan ik gewoon niet betalen momenteel. Dus train ik maar zelf.
pi_185433238
Ben in oktober begonnen met krachttraining. Een starting strength achtig programma

Doe nu de volgende oefeningen 3x5 en wat pullups en chinups
Squat 150
Deadlift 135
Benchpress 92.5
Press 60
pi_185433342
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 16:51 schreef Atta-boy het volgende:
Paar uurtjes in de maand in wat research op internet en zoek ik het zelf uit.

maar dat vind ik gewoon niet boeiend
Ik vind een beetje rondhupsen op muziek leuk maar al die elkaar tegensprekende pretentieuze websites niet en het onderwerp boeit me al helemaal geen kloot
Dan betaal ik liever iemand er voor
pi_185433430
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 17:00 schreef Allures het volgende:
[..]

maar dat vind ik gewoon niet boeiend
Ik vind een beetje rondhupsen op muziek leuk maar al die elkaar tegensprekende pretentieuze websites niet en het onderwerp boeit me al helemaal geen kloot
Dan betaal ik liever iemand er voor
Maar als sporten je niet boeit. Waarom geef je er dan zo veel geld aan uit? :+
Zijn aardig wat sites met goed onderbouwde info te vinden en ook best veel schema's die in elkaar gezet zijn door hele goede trainers waar je zo mee kan starten.
Maar goed, is uiteindelijk je eigen mening. Ik vind sporten en alles er omheen wel heel interessant en kijk er daardoor misschien anders tegenaan.
Faka G
  woensdag 6 maart 2019 @ 17:07:54 #113
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_185433478
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 16:40 schreef Atta-boy het volgende:
[..]

Het is niet dat je PT daar niet goed genoeg voor zou zijn. Maar hij heeft invloed op wat hij weet/ziet dat je doet. Een les bodypump (ff voorbeeldje, kan elke groepsles zijn) kan op verschillende manieren gegeven worden en er kan specifiek aandacht zijn voor een bepaald lichaamsgebied.
Leuk dat je PT dan weet wat bodypump dan inhoud maar hij kan geen specifiek advies geven over welke musculatuur wel/geen rust kan gebruiken omdat ie geen idee heeft hoe intensief de les is en waar de aandacht op gefocussed was.
Dus in feite kun je dit zelf aan de hand van vermoeidheid in je spieren en/of spierpijn beter beoordelen dan iemand met een diploma. Uiteindelijk ben jij degene die jou lichaam het best kent.
Zie latere post over inzicht daarin verkrijgen. Leren herkennen wanneer iets spierpijn is of een signaal van je lijf is dat je te ver gaat, hoort er ook bij. En dan beter daar advies bij vragen als je twijfelt dan zelf door blijven kloten. En hey, misschien komen ze wel met dingen waar je zelf nooit eerder bij stil had gestaan, zoals bepaalde spieren wat langer stretchen. En daarbij heeft die opleiding wél weer toegevoegde waarde. ;)

Toch geen broccoli. Bloemkool was in de aanbieding. Whoop.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_185433518
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 17:04 schreef Atta-boy het volgende:
[..]

Maar als sporten je niet boeit. Waarom geef je er dan zo veel geld aan uit? :+
Zijn aardig wat sites met goed onderbouwde info te vinden en ook best veel schema's die in elkaar gezet zijn door hele goede trainers waar je zo mee kan starten.
Maar goed, is uiteindelijk je eigen mening. Ik vind sporten en alles er omheen wel heel interessant en kijk er daardoor misschien anders tegenaan.
Voor mij zit er nogal een verschil in het doen en de theorie en de theorie boeit me dus geen flikker en volgens mij ben ik daar echt totaal niet de enige in en is dat zo ongeveer het verdienmodel van de PT
pi_185433553
Die lessen zijn trouwens altijd het zelfde qua verdeling. De hoeveelheid oefeningen die aan een supergroep besteed wordt is altijd gelijk. De zwaarte bepaal je zelf
  woensdag 6 maart 2019 @ 17:11:59 #116
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_185433555
Toevoeging van PT snap ik ook wel trouwens, gewoon verstand op nul, blik op oneindig en doen wat je gezegd wordt. Niet hoeven nadenken is af en toe gewoon lekker.

Daarom vind ik groepslessen op muziek óók leuk, gewoon je pasjes doen en gewoon op niets anders focussen. O+ Zodra ik zelf tijdens mijn training nog moet gaan nadenken over wat en hoe, kan ik het eigenlijk net zo goed laten. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_185433599
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:09 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]

Gewoon doen zou ik zeggen (als je een personal trainer bedoelt tenminste ;))! een van de beste investeringen in jezelf die je kunt doen imo.

Die kan je gericht ook brengen waar je heen wil. Zo extreem als Giel heb ik het niet aangepakt, of zo droog als hij heeft doorgetraind ook niet, maar ook bij mij worden de abs zo langzaam maar zeker zichtbaar (bij juist licht en goed flexen, maar dat terzijde :+).
Wat kost zo'n PT je per maand?
pi_185433688
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 17:11 schreef IJsdraakje het volgende:
Toevoeging van PT snap ik ook wel trouwens, gewoon verstand op nul, blik op oneindig en doen wat je gezegd wordt. Niet hoeven nadenken is af en toe gewoon lekker.

Daarom vind ik groepslessen op muziek óók leuk, gewoon je pasjes doen en gewoon op niets anders focussen. O+ Zodra ik zelf tijdens mijn training nog moet gaan nadenken over wat en hoe, kan ik het eigenlijk net zo goed laten. _O-
Ja precies. Ik heb vaak in het begin ook helemaal geen zin. Sta ik eerst hier bij de voordeur te mopperen. Daarna daar in de kleedkamer. Dan tijdens het eerste liedje. En dan moet ik echt zo tegen mezelf van ' En nu bek dicht en verstand op 0 en stoppen met zo tegenstribbelen want je kunt toch nergens heen'
En dan wordt het weer leuk maar dan alleen maar omdat ik dan pas in de flow kom en er in mijn hoofd niks anders is dan lalalalamuziekjelallala1,2,1,2,links,rechts,lalalalala
Zou ik dan zelf dingen moeten bedenken of beslissen dan is het denk ik heeeeeel snel '2 van deze met 3 kilo is ook zat en daarna koffie'
  woensdag 6 maart 2019 @ 17:46:44 #119
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_185434256
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 17:14 schreef Heph844 het volgende:
[..]

Wat kost zo'n PT je per maand?
Die van mij kost 70e p/m.

Daar moet ik nog apart mn gym abo bij afsluiten, aangezien hij als zzp-er opereert en dus iedereen en overal bedient.

Veel geld, maar als ik zie wat ik tot nu toe heb bereikt (en waarvan ik echt wel veel op zijn conto durf te schrijven) is het me meer dan waard.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 18:04:11 #120
5428 crew  miss_sly
pi_185434527
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 17:46 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]

Die van mij kost 70e p/m.

Daar moet ik nog apart mn gym abo bij afsluiten, aangezien hij als zzp-er opereert en dus iedereen en overal bedient.

Veel geld, maar als ik zie wat ik tot nu toe heb bereikt (en waarvan ik echt wel veel op zijn conto durf te schrijven) is het me meer dan waard.
70 euro per maand? Wat krijg je daarvoor?

Mijne kost 60 per sessie van een uur.
pi_185434698
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 18:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]

Dat is wel prijzig. Als je hier losse PT wilt doen is alleen 40 euro per keer of met zn 2en 20 euro. En zo'n PT-programma is 50 pm extra bovenop je normale abo en dan krijg je naast persoonlijke begeleiding ook speciale app. Zo'n programma duurt 6 maanden.
  woensdag 6 maart 2019 @ 18:19:58 #122
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_185434777
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 18:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]

Die van mij nu ook 60, maar hoor mij 54 ofzoiets incl BTW.

Ben wel heel blij dat ik kan trainen in een crossfit box ipv sportschool.
En meestal is er ook niemand anders. Lekker relaxed.
pi_185434898
quote:
6s.gif Op woensdag 6 maart 2019 18:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]

Die van mij nu ook 60, maar hoor mij 54 ofzoiets incl BTW.

Ben wel heel blij dat ik kan trainen in een crossfit box ipv sportschool.
En meestal is er ook niemand anders. Lekker relaxed.
Wij hebben een crossfitbox in de sportschool ook. Dus ik combineer het. Soms wel apparaten, soms in de crossbox. Dat laatste is wel echt effectiever voor mn gevoel :Y
  woensdag 6 maart 2019 @ 18:27:59 #124
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_185434941
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 18:25 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]

Wij hebben een crossfitbox in de sportschool ook. Dus ik combineer het. Soms wel apparaten, soms in de crossbox. Dat laatste is wel echt effectiever voor mn gevoel :Y
Veel sportscholen hebben die idd tegenwoordig. Wel mooi voor de afwisseling lijkt me.

Maar ik zie mezelf echt niet tussen al die mensen trainen. Ja zelf wel, maar niet met coach.
Voel ik me teveel bekeken :@
pi_185435076
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 18:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]

Veel sportscholen hebben die idd tegenwoordig. Wel mooi voor de afwisseling lijkt me.

Maar ik zie mezelf echt niet tussen al die mensen trainen. Ja zelf wel, maar niet met coach.
Voel ik me teveel bekeken :@
Ja ik hou een beetje teveel van afwisseling zei PTer wel tijdens adviesgesprek wat ik wel al heb gehad. Hij zei wel dat ik beter minder kan afwisselen en beter meer volgens vast schema kan trainen voor x weken zodat spieren daaraan kunnen wennen en groeien en dan na x weken weer wisselen. Of bijv beter 3x in de week Bodypump ipv 1x Bodypump, 1 x Bodybalance en 1x fitness.

Oh dat vind ik echt geen probleem dat ik me bekeken voel. Al kijk ik zelf ook wel naar mensen die met PT trainen, maar das meer als inspiratie voor oefeningen dan dat ik echt naar de mensen zelf kijk zeg maar ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')