Volgens mij hoef je voor een sixpack (nou ja: strakke buik, want een Chiel Beelen-buik doet ook hele vervelende dingen met je gezicht, dus dat moet je niet willen, denk ik) niet specifiek je buik te trainen; als je compound-oefeningen doet, komen ook de buikspieren genoeg aan bod. Speciale buikspier-circuits zijn leuk als je je verveeltquote:Op zondag 3 maart 2019 15:45 schreef Allures het volgende:
Oké maar hoe krijg ik dan die sixpack er onder?
De rest van mijn lijf veranderd prima in verhouding (hoewel, ik heb ook best wat te zeiken over mijn bovenarmen en hangend velmaar dat zie je minder
) maar mijn buik en dan vooral het deel navel en lager maakt me chagrijnig
Tnx! Gaan we doen!quote:Op maandag 4 maart 2019 16:38 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je voor een sixpack (nou ja: strakke buik, want een Chiel Beelen-buik doet ook hele vervelende dingen met je gezicht, dus dat moet je niet willen, denk ik) niet specifiek je buik te trainen; als je compound-oefeningen doet, komen ook de buikspieren genoeg aan bod. Speciale buikspier-circuits zijn leuk als je je verveelt![]()
En als je gewoon sterkere buikspieren wilt krijgen, wat natuurlijk altijd meegenomen is, zou ik planken, in het bijzonder de RKC-plank is goed: ga in een plank liggen en span al je spieren aan, dus vuisten en ellebogen richting je hielen duwen en andersom, dijen naar elkaar toe duwen, billen aanspannen, rug en buik strak, en dat volhouden tot je dwars door de grond trilt, meestal gebeurt dat binnen 20 seconden. Die oefening herhaal je 3x.
quote:Op maandag 4 maart 2019 12:12 schreef D. het volgende:
Ben geen liefhebber van Giel, integendeel zelfs, maar toch wel respect dat ie het geflikt heeft
quote:
Planks zijn niet echt goed om een six pack te krijgen, of iig je buikspieren te laten groeien. Je kan beter buikspier oefeningen doen die gewichten gebruiken (en waar je steeds hoger gaat in gewicht naar mate je sterker wordt). Ik zou dan cable cruches doen, leg raises ( al dan niet met een dumbell tussen je voeten) en een oblique oefening.quote:Op maandag 4 maart 2019 16:38 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je voor een sixpack (nou ja: strakke buik, want een Chiel Beelen-buik doet ook hele vervelende dingen met je gezicht, dus dat moet je niet willen, denk ik) niet specifiek je buik te trainen; als je compound-oefeningen doet, komen ook de buikspieren genoeg aan bod. Speciale buikspier-circuits zijn leuk als je je verveelt![]()
En als je gewoon sterkere buikspieren wilt krijgen, wat natuurlijk altijd meegenomen is, zou ik planken, in het bijzonder de RKC-plank is goed: ga in een plank liggen en span al je spieren aan, dus vuisten en ellebogen richting je hielen duwen en andersom, dijen naar elkaar toe duwen, billen aanspannen, rug en buik strak, en dat volhouden tot je dwars door de grond trilt, meestal gebeurt dat binnen 20 seconden. Die oefening herhaal je 3x.
Zou mij verbazen als ze een ab-wheel niet bij de action verkopen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:03 schreef Allures het volgende:
Zon ab wheel zou ik ook kunnen kopen natuurlijk. Is wel een leuk hebbeding
Ik doe veel pilates dat is core toch
Tuurlijk train je je buikspieren/core, da's het hele idee ervan. (Tenminste, als je het goed doet. Van sommige in m'n les geloof ik nooit dat ze de oefening uitvoeren zoals 'ie bedoeld is.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:28 schreef Allures het volgende:
Ja ik doe het als 'rustdag' of als extra training op een dag als ik ook iets anders doe
Maar ik dacht dus dat het ook goed was voor je buikspieren
Het bestáát wel:quote:Op dinsdag 5 maart 2019 09:58 schreef Rauw. het volgende:
Heb een idee in mijn hoofd met één volledige pagina per dag A5/A4, liefst bovenste helft pagina hokjes, onderste helft pagina lijntjes voor notities.
iemand een idee of iets dergelijks bestaat?
Gewoon doen zou ik zeggen (als je een personal trainer bedoelt tenminstequote:Op dinsdag 5 maart 2019 10:10 schreef Allures het volgende:
Dus ik overweeg steeds meer mezelf een tijdje te trakteren op een trainer
ahja, groepslessen echt dus. Ik heb daar niet echt ervaring mee, maar ik zie bij ons in de sportschool weleens een trainer lopen die dan 2 a 3 (meer moet je denk ook niet willen lijkt me?) mensen onder zich heeft en de apparaten e.d. uitlegt.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:34 schreef Allures het volgende:
Ja ik bedoel wel waar je in een groepje de oefeningen doet die ze dan uitleggen
Daar kan een trainer je wel goed op weg mee helpen idd.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:25 schreef Allures het volgende:
Ja maar ik wil geen losse oefeningen maar lessen. Maar wel iemand die dan met mij kan kijken welke lessen en welke dagen en zo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |