Ik zie wel een oplossingquote:Op woensdag 27 februari 2019 18:51 schreef Bocaj het volgende:
"Je zet een stap buiten de deur en je veroorzaakt kinderarbeid, kanker en klimaatverandering. Wat kun je er nou als individu echt aan doen?
What the fuckquote:Klimaatpsycholoog
Heel creatief, het is een giga-miljardenmarkt, misschien de 2e in grootte (na de wapenhandel).quote:Op woensdag 27 februari 2019 19:08 schreef the-eye het volgende:
En zo probeert iedereen een graantje mee te pikken uit de klimaathype. Nu dus weer een compleet overbodig boek
Dat is al iets waar een hoop aandacht voor is.quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:13 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Heel creatief, het is een giga-miljardenmarkt, misschien de 2e in grootte (na de wapenhandel).
Het is dus logisch dat dit allerlei louche types aantrekt om hun deel van de koek te krijgen.
Ben benieuwd wat de volgende slimmerik bedenkt:
- klimaataandelen
quote:Greenpeace wil praten met Rabo-medewerkers
Actievoerders van Greenpeace hebben zich donderdagochtend enkele uren geposteerd bij de ingang van het Rabobank-hoofdkantoor in Utrecht. Ze wilden in gesprek met arriverend bankpersoneel over ‘klimaatonvriendelijke investeringen in de Nederlandse veehouderij’.
https://www.ad.nl/economi(...)edewerkers~a9326c38/
Ik heb soms het gevoel in een Monty Python film beland te zijn.quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:40 schreef Dutchguy het volgende:
Vanaf de kantlijn is deze gekte bijzonder humoristisch.
Nee, sinds ik losbrak uit de Linkse Kerk slaap ik verdomd goed en maak ik mij weinig zorgen meer of iets wat ik zeg klimaatracisme / transfobie / ablisme / vrouwenhaat / islamofobie / genderbigotisch is.quote:Durf jij nog te vertellen over je verre vliegvakantie? Wekken je veganistische eetgewoontes woede bij je omgeving op? Of lig je 's nachts wakker van alle klimaatproblemen? Dan heb je misschien last van klimaatpaniek.
Hetzelfde gevoel bekroop mij ook. Voer voor psychologen (en dan niet klimaat-psychologen).quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik heb soms het gevoel in een Monty Python film beland te zijn.
Mensen die zich tegenwoordig druk maken over de mensen van over 500 jaarMoet je, je voorstellen dat ze 500 jaar terug zich zorgen over ons gemaakt hadden. Dan zou je nu toch ook niet bijkomen van het lachen om die lui.
Haha, dat is eigenlijk wel een heel goed punt ja.quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
Moet je, je voorstellen dat ze 500 jaar terug zich zorgen over ons gemaakt hadden. Dan zou je nu toch ook niet bijkomen van het lachen om die lui.
Als dat geen teken is dat je nieuwe vrienden moet zoeken dan weet ik het ook niet meerquote:Durf jij nog te vertellen over je verre vliegvakantie? Wekken je veganistische eetgewoontes woede bij je omgeving op?
quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:38 schreef Eiwitshake het volgende:
Jongens, wees niet getreurd!
Ik verkoop aflaten! Als je deze koopt hoef je je een stuk minder schuldig te voelen en je bent verlost van al je zonden. Je kunt het ook in abonnementsvorm aanschaffen. Zo hoef je niet telkens opnieuw een aflaat te kopen en ben je maandelijks vrij van zonden!
Manieren vinden om minder afhankelijk te zijn van fossiele brandstoffen is natuurlijk niets mis mee. Want die gaan zo goed als zeker wel een keer opraken.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:29 schreef Oud_student het volgende:
ook in België is men druk aan het werk:
https://forum.fok.nl/topic/2487078
quote:
Oeh, adopteer een klimaatslachtoffer klinkt wel heel erg goed, ik hoop dat de NGO's je idee niet jatten.quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:13 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Heel creatief, het is een giga-miljardenmarkt, misschien de 2e in grootte (na de wapenhandel).
Het is dus logisch dat dit allerlei louche types aantrekt om hun deel van de koek te krijgen.
Ben benieuwd wat de volgende slimmerik bedenkt:
- een klimaatverzekering
- klimaataandelen
- adopteer een klimaatslachtoffer
- etc.
Dat klinkt toch juist heel goed en helemaal niet als paniek?quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:29 schreef Oud_student het volgende:
ook in België is men druk aan het werk:
https://forum.fok.nl/topic/2487078
Jammer dat ik mijn 200D uit '76 niet meer heb... Ik zou per direct meer kilometers zijn gaan maken.quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:08 schreef rareman1 het volgende:
Ik ben trots op mijn 4 oude diesels
Waarom zou je op een feestje willen praten over klimaat en politiek. Daar zijn feestjes toch niet voor bedoeld.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 09:30 schreef Ludachrist het volgende:
Ik sprak een tijdje terug een vriend die in de Sillicon Valley woont en werkt, en daar worden dus ook feestjes gegeven waar het je bij binnenkomst even duidelijk wordt gemaakt dat het niet de bedoeling is om onderwerpen als het klimaat of de politiek te gaan bespreken, want ze willen het gezellig houden.
Vreemde jongens, die Amerikanen.
Nee, maar er hoeft er maar één......quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:59 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom zou je op een feestje willen praten over klimaat en politiek. Daar zijn feestjes toch niet voor bedoeld.
Nee, dit is een typisch teken van welvaart. Als je je niet meer druk hoeft te maken over je primaire levensbehoeften, ga je andere dingen zoeken.quote:Op woensdag 27 februari 2019 19:08 schreef TLC het volgende:
Wat n totale onzin
Zouden bv mensen in India zich daar ook druk over maken ?
Ik ben vandaag met mijn 3,5l V6 voor die 5 minuten rijden naar het werk gegaan in plaats van de fiets te pakken. Zo!quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jammer dat ik mijn 200D uit '76 niet meer heb... Ik zou per direct meer kilometers zijn gaan maken.
Feestjes zijn niet bedoeld om met mensen te praten over dingen?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:59 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom zou je op een feestje willen praten over klimaat en politiek. Daar zijn feestjes toch niet voor bedoeld.
Zekers. Maar ik vind het toch een geruststellendere gedachte dat met de stijging van de zeespiegel ons geld gaat naar een betere dijkversteviging dan naar een verplichte warmtepomp.quote:Op donderdag 28 februari 2019 22:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Manieren vinden om minder afhankelijk te zijn van fossiele brandstoffen is natuurlijk niets mis mee. Want die gaan zo goed als zeker wel een keer opraken.
Mijn 190d rijd nog als de brandweer en maakt zijn kilometers wel. Ik houd van ouderwetse degelijkheid...quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jammer dat ik mijn 200D uit '76 niet meer heb... Ik zou per direct meer kilometers zijn gaan maken.
De warmtepomp gaat nooit verplicht worden, hoor. Je krijgt over 31 jaar geen gas meer, maar tegen die tijd zijn er echt wel andere (betere) alternatieven beschikbaar.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 12:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zekers. Maar ik vind het toch een geruststellendere gedachte dat met de stijging van de zeespiegel ons geld gaat naar een betere dijkversteviging dan naar een verplichte warmtepomp.
rijdt...quote:Op vrijdag 1 maart 2019 16:40 schreef rareman1 het volgende:
[..]
Mijn 190d rijd nog als de brandweer en maakt zijn kilometers wel. Ik houd van ouderwetse degelijkheid...
Jij ookquote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
rijdt...
Prima karretje om wat longemfyseem te verspreiden.
Goor, stinkend hok is het. Kunnen ze niet snel genoeg verbieden.quote:
Hang jezelf op ,beter voor het milieu.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Goor, stinkend hok is het. Kunnen ze niet snel genoeg verbieden.
Het is efficienter als jij dat doet.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:17 schreef rareman1 het volgende:
[..]
Hang jezelf op ,beter voor het milieu.
Misschien na mijn huidige auto (Saab 2.2 TiD met de EGR klep eruit geslooptquote:Op vrijdag 1 maart 2019 16:40 schreef rareman1 het volgende:
Mijn 190d rijd nog als de brandweer en maakt zijn kilometers wel. Ik houd van ouderwetse degelijkheid...
Nope gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is efficienter als jij dat doet.
Ik zeg doenquote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien na mijn huidige auto (Saab 2.2 TiD met de EGR klep eruit gesloopt) maar eens een W124.
Het is voor de luchtkwaliteit niet slecht als we het gebruik van fossiele brandstoffen helemaal indammen. Leest u mee Den Haag? Dus ook voor Schiphol, schepen en vrachtwagens.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 12:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zekers. Maar ik vind het toch een geruststellendere gedachte dat met de stijging van de zeespiegel ons geld gaat naar een betere dijkversteviging dan naar een verplichte warmtepomp.
Hier in Fryslan zetten we na wat dikke buien gewoon de stoompomp in Lemmer/ Tacozijl ff aan en klaar maar weer. Dat de rest van Nederland loopt te prutsen kunnen wij niks aan doen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:47 schreef Richestorags het volgende:
Ik durf wel te stellen dat menig Fok! user de scope en omvang van het probleem nogal onderschat.
Wat mij betreft alle diesels!quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Goor, stinkend hok is het. Kunnen ze niet snel genoeg verbieden.
Oké, en jij denkt dat die stoompomp alles oplost?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hier in Fryslan zetten we na wat dikke buien gewoon de stoompomp in Lemmer/ Tacozijl ff aan en klaar maar weer. Dat de rest van Nederland loopt te prutsen kunnen wij niks aan doen.
We hadden het vandaag hier op Fok! elders over die Deltacommissie...quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:57 schreef Richestorags het volgende:
Oké, en jij denkt dat die stoompomp alles oplost?
Klinkklare onzin. Het DPRA is zelfs nog een keer bijgesteld op basis van geüpdatete scenario's van het KNMI uit 2014. Ook nieuwe buien van het STOWA schetsten een minder rooskleurig beeld. Kijk, leuk hoor dat wat journalisten een artikel schrijven, maar om dat nou meteen over te nemen en er vanuit te gaan dat ze er verstand van hebben? Bovendien zijn het artikelen uit 2008.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
We hadden het vandaag hier op Fok! elders over die Deltacommissie...
NWS / Klimaatscepsis verboden op NUjij 2
De overdrijvingen komen dus nu van een andere kant...
Ik geloof niet dat je mij begrijpt. Het gaat mij om de bewezen bewuste overdrijvingen van instanties en de politiek (de Veer), daar riekt het nu weer heel erg naar.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:34 schreef Richestorags het volgende:
Klinkklare onzin. Het DPRA is zelfs nog een keer bijgesteld op basis van geüpdatete scenario's van het KNMI uit 2014. Ook nieuwe buien van het STOWA schetsten een minder rooskleurig beeld. Kijk, leuk hoor dat wat journalisten een artikel schrijven, maar om dat nou meteen over te nemen en er vanuit te gaan dat ze er verstand van hebben? Bovendien zijn het artikelen uit 2008.
Al wat goed is komt van boven.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klinkklare onzin. Het DPRA is zelfs nog een keer bijgesteld op basis van geüpdatete scenario's van het KNMI uit 2014. Ook nieuwe buien van het STOWA schetsten een minder rooskleurig beeld. Kijk, leuk hoor dat wat journalisten een artikel schrijven, maar om dat nou meteen over te nemen en er vanuit te gaan dat ze er verstand van hebben? Bovendien zijn het artikelen uit 2008.
Bewezen bewuste overdrijvingen? Laat maar eens zien dan lol.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je mij begrijpt. Het gaat mij om de bewezen bewuste overdrijvingen van instanties en de politiek (de Veer), daar riekt het nu weer heel erg naar.
Heb je het gelezen?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:39 schreef Richestorags het volgende:
Bewezen bewuste overdrijvingen? Laat maar eens zien dan lol.
Eea nav de column van Paul Jansen van deze week:quote:De Deltacommissie zou bewust de gevolgen van klimaatverandering voor Nederland hebben overdreven. In de beschrijvingen van de stijging van de zeespiegel heeft de Deltacommissie het ‘allerzwartste scenario’ geschetst, zeggen wetenschappers. Volgens hen wil de commissie de burger ‘een beetje bang maken’ om het enorme infrastructurele project aan de bevolking te verkopen, aldus RTL Nieuws.
Telegraafquote:De Telegraaf en bangmakerij
Met enige regelmaat krijgt De Telegraaf het verwijt mensen bang te maken. Dat werd ons bijvoorbeeld voor de voeten geworpen toen we de nationale politiechef citeerden, die een aanslag in ons land voorspelde. Of toen we schreven over criminele asielzoekers uit veilige landen.
Vreemd genoeg richten de pijlen zich nu op ons omdat we in het klimaatdebat juist kritisch zijn over alle bangmakende berichten van politici en media. Zo ontving ik een mail van een Trouw-journaliste. Ze meldde:
Ik schrijf in Trouw een artikel over de berichtgeving van de Telegraaf over het klimaatakkoord. Klimaatdeskundigen vinden dat De Telegraaf liegt (Jan Rotmans, Guido van der Werf). Mediadeskundigen (Mark Deuze, Huub Wijfjes) zeggen: dit is nu eenmaal het dna van De Telegraaf: het is een verschrikkelijke vorm van journalistiek, maar wel slim als je je journalisten wilt kunnen blijven betalen. Ik wil graag Paul Jansen om commentaar vragen op de kritiek. Heeft hij vanmiddag of vanavond tijd?
Het verzoek las alsof ik een vallend mes moest vangen. In een paar zinnen kwamen leugens, riooljournalistiek en winstbejag samen. Ik besloot niet te reageren. Dat maakte natuurlijk niets uit. Dinsdag pakte Trouw uit onder de kop: ’Telegraaf drijft klimaatexperts tot wanhoop’. Het zorgde voor hilariteit op onze redactie, mede omdat bij het verhaal een Telegraaf-voorpagina stond die niet over klimaat ging maar over lange wachtrijen op Schiphol. Kennelijk paste de kop ’TOTALE CHAOS’ goed in het frame dat Trouw zocht.
Diezelfde dinsdag was de boetedoening van het kabinet rond de foutieve energienota in het nieuws. Nog meer hilariteit op onze werkvloer. De Telegraaf had in december gewaarschuwd dat de energierekening veel hoger zou uitvallen. Ook toen kregen we het verwijt bang te maken, ditmaal van staatssecretaris Mona Keijzer.
Het verwijt inspireerde onze redactie om donderdag een cartoon te publiceren, waarin zeven ’groene bangmakers’ werden geportretteerd. Angst is misschien een slechte raadgever, maar het is een machtig politiek wapen.
Dat bleek in 2008, toen de Deltacommissie onder leiding van oud-minister Cees Veerman ervan werd beschuldigd voorspellingen over de zeespiegelstijging expres te overdrijven. Dat moest urgentie bij de burger garanderen.
Ik was in die dagen chef van de parlementaire redactie. In een uitgelekt communicatieadvies aan de commissie ging de trukendoos helemaal open. Het advies repte van ’functioneel bang maken’ en ’geef de urgentie zo weer dat de pijn in de buik wordt gevoeld’. Ook werd geadviseerd wetenschap, bedrijven en bestuurders te mobiliseren, Nederland als ’proeftuin’ te verkopen en mensen duidelijk te maken dat ’WIJ’ een probleem hebben.
Opmerkelijk. Ontwaar ik hier parallellen met het klimaatakkoord?
Natuurlijk is dat zo, het klimaat is tegenwoordig een politiek punt. Dus zullen mensen het gebruiken als stok om dingen waar ze toch al voor zouden willen pushen door te drukken.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je mij begrijpt. Het gaat mij om de bewezen bewuste overdrijvingen van instanties en de politiek (de Veer), daar riekt het nu weer heel erg naar.
Dit dus, tevens wordt het gebruikt als nieuw verdienmodel voor types als Nijpels en de handige paarse broeken springen nu al op de bandwagon met hun klimaatcoaches en klimaatpsychologen. We zijn simpelweg gek geworden in dit land, van enige nuchterheid is totaal geen sprake meer.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:49 schreef Fir3fly het volgende:
Natuurlijk is dat zo, het klimaat is tegenwoordig een politiek punt. Dus zullen mensen het gebruiken als stok om dingen waar ze toch al voor zouden willen pushen door te drukken.
Nou nou, moet je zelf ook niet overdrijven. Dit soort idioten blijven gelukkig een kleine minderheid.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus, tevens wordt het gebruikt als nieuw verdienmodel voor types als Nijpels en de handige paarse broeken springen nu al op de bandwagon met hun klimaatcoaches en klimaatpsychologen. We zijn simpelweg gek geworden in dit land, van enige nuchterheid is totaal geen sprake meer.
En toch is het kijk en luister geld verdwenen, en mag ik nu voor ieder 5 minuten tv een kwartier reklame zien.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou nou, moet je zelf ook niet overdrijven. Dit soort idioten blijven gelukkig een kleine minderheid.
Ze maken alleen net zoveel lawaai als de anti-pieten dus lijken het er heel veel.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:00 schreef Fir3fly het volgende:
Nou nou, moet je zelf ook niet overdrijven. Dit soort idioten blijven gelukkig een kleine minderheid.
Nogmaals, jij haalt een journalistieke bron aan en denkt hiermee de waarheid te presenteren. Ga eens wetenschappelijke studies van Deltares, het KNMI of het STOWA over ons veranderende klimaat lezen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:46 schreef AchJa het volgende:
Dat bleek in 2008, toen de Deltacommissie onder leiding van oud-minister Cees Veerman ervan werd beschuldigd voorspellingen over de zeespiegelstijging expres te overdrijven. Dat moest urgentie bij de burger garanderen.
Ik was in die dagen chef van de parlementaire redactie. In een uitgelekt communicatieadvies aan de commissie ging de trukendoos helemaal open. Het advies repte van ’functioneel bang maken’ en ’geef de urgentie zo weer dat de pijn in de buik wordt gevoeld’. Ook werd geadviseerd wetenschap, bedrijven en bestuurders te mobiliseren, Nederland als ’proeftuin’ te verkopen en mensen duidelijk te maken dat ’WIJ’ een probleem hebben.
Opmerkelijk. Ontwaar ik hier parallellen met het klimaatakkoord?
Telegraaf
Exact.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze maken alleen net zoveel lawaai als de anti-pieten dus lijken het er heel veel.
Als ze maar geen labiele personen met zich mee trekken!quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze maken alleen net zoveel lawaai als de anti-pieten dus lijken het er heel veel.
Nog steeds weiger je de parallel te zien met 2008 dus. Ook in 2008 kwam de Veer met zijn wetenschappers aan:quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:03 schreef Richestorags het volgende:
Nogmaals, jij haalt een journalistieke bron aan en denkt hiermee de waarheid te presenteren. Ga eens wetenschappelijke studies van Deltares, het KNMI of het STOWA over ons veranderende klimaat lezen.
quote:De wetenschap moet het advies van Veerman voor een voor het wassende water, veilig Nederland, het aureool van onaantastbaarheid en onfeilbaarheid geven. We spreekt nu de wetenschap tegen? De politiek in ieder geval niet.
Afgelopen woensdag leek het niet tegenspreken van een staatscommissie, verheven tot hoogte politieke mores. Partijen, staatssecretaris en premier deden om beurten hun best te laten zien hoezeer zij het met orakel Veerman eens waren.
En zo werd de presentatie van het advies van de commissie-Veerman voor iemand die de politiek serieus wil nemen, een zwarte dag. Zoveel eensgezindheid en zo weinig politieke distantie maakt een mens wantrouwend.
Het rapport mag indringend zijn, het mag ook terecht de vinger leggen bij voor Nederland indringende gevolgen van klimaatverandering, maar dat er maar één antwoord mogelijk is en één uitwerkingsrichting, dat zou even uniek zijn als het jaar waarin Pasen en Pinksteren op één en dezelfde dag vallen.
Omdat jij op basis van een bron die dat BEWEERT iets tegenspreekt waar algemene consensus over bestaat. Iedereen in de waterwereld, van waterschappen, beleidsmedewerkers water bij gemeenten en provincie's en de stichtingen natuur, Staatsbosbeheer, tot Rijkswaterstaat, het KNMI, het STOWA, de stichting RIONED, de ingenieursbureau's, Deltares en de universiteiten is het erover eens dat de neerslagintensiteit toeneemt, droogte toeneemt en hittestress toeneemt. De gevolgen daarvan zijn wij met zijn allen aan het doorvertalen naar de praktijk.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog steeds weiger je de parallel te zien met 2008 dus. Ook in 2008 kwam de Veer met zijn wetenschappers aan:
[..]
Wie van die organisaties zijn klimaatwetenschappers?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Omdat jij op basis van een bron die dat BEWEERT iets tegenspreekt waar algemene consensus over bestaat. Iedereen in de waterwereld, van waterschappen, beleidsmedewerkers water bij gemeenten en provincie's en de stichtingen natuur, Staatsbosbeheer, tot Rijkswaterstaat, het KNMI, het STOWA, de stichting RIONED, de ingenieursbureau's, Deltares en de universiteiten is het erover eens dat de neerslagintensiteit toeneemt, droogte toeneemt en hittestress toeneemt. De gevolgen daarvan zijn wij met zijn allen aan het doorvertalen naar de praktijk.
Maar omdat jij een bron hebt die zegt dat Cees Veerman overdrijft is het niet zo. Ofzo.
Bovendien is het nogal lachwekkend als de bron stelt dat Cees Veerman bewust overdrijft, terwijl de scenario's sinds 2008 juist zijn bijgesteld en nog zwarter zijn.
Dat ging over de zeespiegelstijging... Jij hebt het over wat anders. Maar goed, het is van eenzelfde soort hysterie...quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:14 schreef Richestorags het volgende:
Bovendien is het nogal lachwekkend als de bron stelt dat Cees Veerman bewust overdrijft, terwijl de scenario's sinds 2008 juist zijn bijgesteld en nog zwarter zijn.
Organisaties zijn geen klimaatwetenschappers. Maar die zitten bij organisaties als Deltares, het KNMI, het STOWA, TNO, universiteiten. Daarnaast werken bij alle genoemde andere organisaties genoeg mensen die deels kennis hebben van klimaat door hun studie en/of werkveld.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wie van die organisaties zijn klimaatwetenschappers?
Nee, de scenario's voor de zeespiegelstijging komen ook van het KNMI. Wie ben jij om te bepalen dat er hysterie is? Weet jij überhaupt wat er speelt? Verwar niet de "maatregelen" die de tweede kamer neemt met wat er speelt. Spreek je wel eens met gemeenten, Rijkswaterstaat, waterschappen en landbouworganisaties? De problemen waar zij mee te maken hebben en mee te maken gaan krijgen? Dat zijn heel andere problemen dan waar de politiek het over heeft namelijk.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat ging over de zeespiegelstijging... Jij hebt het over wat anders. Maar goed, het is van eenzelfde soort hysterie...
Voor de laatste keer paniekzaaier:quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:39 schreef Richestorags het volgende:
Nee, de scenario's voor de zeespiegelstijging komen ook van het KNMI. Wie ben jij om te bepalen dat er hysterie is? Weet jij überhaupt wat er speelt? Verwar niet de "maatregelen" die de tweede kamer neemt met wat er speelt. Spreek je wel eens met gemeenten, Rijkswaterstaat, waterschappen en landbouworganisaties? De problemen waar zij mee te maken hebben en mee te maken gaan krijgen? Dat zijn heel andere problemen dan waar de politiek het over heeft namelijk.
quote:De Deltacommissie zou bewust de gevolgen van klimaatverandering voor Nederland hebben overdreven. In de beschrijvingen van de stijging van de zeespiegel heeft de Deltacommissie het ‘allerzwartste scenario’ geschetst, zeggen wetenschappers. Volgens hen wil de commissie de burger ‘een beetje bang maken’ om het enorme infrastructurele project aan de bevolking te verkopen, aldus RTL Nieuws.
Waar het op neerkomt is dat jij een nieuwsbericht van RTL gelooft dat stelt dat wetenschappers iets gezegd zouden hebben. Welke wetenschappers? Van welke universiteit? Je weet dat journalisten erom bekend staan zaken verkeerd te omschrijven omdat ze geen kennis van zaken hebben / willen scoren? Er wordt geen onderzoeksjournalistiek meer bedreven in dit land.quote:
quote:In 2008 is door Cees Veerman, als voorzitter van de commissie duurzame kustontwikkeling, een extreem scenario gepresenteerd aan de Tweede Kamer ten behoeve van de Delta-Commissie. Die schatting van toen, 1,20 meter stijging in 2100, werd gebaseerd op het oordeel van een groep van experts, omdat berekeningen met modellen van de Groenlandse en Antarctische ijskappen simpelweg niet voorhanden waren. Anno 2017 zijn die modellen er wel, en ze geven aanleiding tot systematisch hogere schattingen.
Inbouwen in andere modellen
Dergelijke hogere schattingen zijn in lijn met internationale bevindingen. Voorbeelden hiervan zijn het nieuwste scenario van de National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) in de Verenigde Staten en het scenario UK++ dat een Brits team ontwikkelde voor de planning van de waterkering in de rivier de Thames. Dat veel (oudere) modellen voor Antarctica tot lagere schattingen komen, komt omdat de dynamische processen die DeConto en Pollard beschrijven in die modellen compleet ontbreken. Om de robuustheid van de bevindingen van DeConto en Pollard te toetsen, en daarmee ook van de resultaten van de KNMI-studie, is het cruciaal dat die ontbrekende processen zo snel mogelijk worden ingebouwd in andere modellen.
De resultaten van deze studie zijn geen nieuw KNMI-klimaatscenario. De inzichten verkregen in deze studie naar extremen, worden meegenomen in de volgende generatie KNMI-klimaatscenario's die waarschijnlijk in 2021 zullen verschijnen. Dan is meer bekend over het nakomen van het klimaatakkoord van Parijs (2015), waarbij de opwarming en dus de zeespiegelstijging fors wordt beperkt.
Nogmaals, je mist het hele punt. Het gaat er niet om dat RTL wel of geen gelijk heeft het gaat erom dat de zaken bewust zijn overdreven volgens wetenschappers om de politiek en het publiek bang te maken.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:59 schreef Richestorags het volgende:
Waar het op neerkomt is dat jij een nieuwsbericht van RTL gelooft dat stelt dat wetenschappers iets gezegd zouden hebben. Welke wetenschappers? Van welke universiteit? Je weet dat journalisten erom bekend staan zaken verkeerd te omschrijven omdat ze geen kennis van zaken hebben / willen scoren? Er wordt geen onderzoeksjournalistiek meer bedreven in dit land.
Je kan mij wegzetten als een paniekzaaier maar ik heb meer kennis omtrent dit onderwerp dan jij. Veel meer kennis. Maar op de één of andere manier wil je niet van mij aannemen dat wat RTL schrijft gewoon niet klopt.
quote:
quote:Een zeespiegel die na 2050 veel sneller stijgt dan verwacht. Het is een mogelijk scenario waarmee Nederland geconfronteerd kan worden
Of de versnelde zeespiegelstijging in de toekomst werkelijk optreedt, is vooralsnog onzeker.
quote:
Dan pak je het rapport van 2013 erbij en lees je het volgende:quote:Een belangrijk inzicht dat aan het licht komt in het SWIPA rapport is dat door deze razendsnelle transformatie de ondergrens van zeespiegelstijging aan het eind van de 21e eeuw hoger uitvalt dan in het laatste IPCC rapport (2013) werd ingeschat.
quote:De zeespiegel is in de periode 1901-2010 met 19 cm gestegen. De komende eeuw kan het tussen 26 en 82 cm verder stijgen.
quote:
Als dit, als dat, als zus, als zo...quote:Hoe hoog kan de zeespiegel maximaal stijgen in de 21e eeuw als de opwarming van de aarde en de CO2-uitstoot niet worden verminderd? Deze vraag hebben KNMI-onderzoekers bestudeerd in een zojuist verschenen studie. In plaats van te kijken naar wat het meest waarschijnlijke is dat zal gebeuren, zoals in de KNMI’14-klimaatscenario’s, is hier juist gekeken naar extreme zeespiegelstijging. Wat zou de stijging kunnen zijn als alles tegen zit? De onderzoekers hebben berekend dat een stijging van 2,5 tot 3 meter in deze eeuw niet uitgesloten is. Met de grootste bijdrage van Antarctica.
Volgens welke wetenschappers dan? Als je onderstaande quote al als bangmakerij betitelt, tsja dan sta je ook niet open voor discussie denk ik.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 21:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nogmaals, je mist het hele punt. Het gaat er niet om dat RTL wel of geen gelijk heeft het gaat erom dat de zaken bewust zijn overdreven volgens wetenschappers om de politiek en het publiek bang te maken.
[..]
[..]
[..]
[..]
Dan pak je het rapport van 2013 erbij en lees je het volgende:
[..]
[..]
[..]
Als dit, als dat, als zus, als zo...
Kortom, dezelfde bangmakerij.
Jij mag dat misschien anders zien vanwege je professie maar ik zie het als bangmakerij.
Hier wat achtergronden uit de Volkskrant van die periode. Ook die krant heeft het over: "Wetenschappers buitelen over elkaar heen", ik zie dus verder geen reden om daar aan te twijfelen.quote:
Als ik het volgende lees:quote:Als je onderstaande quote al als bangmakerij betitelt, tsja dan sta je ook niet open voor discussie denk ik.
Ik zie iig geen reden tot paniek.quote:Mogelijke gevolgen zeespiegelstijging voor Nederland
De IPCC conclusies en de KNMI scenario’s wijzen vooralsnog niet op grote risico’s op overstroming van Nederland door de zee. Bij een stijging van minder dan 1 meter per eeuw en een totale stijging van minder dan 5 meter op zeer lange termijn is met de huidige bekende technieken en ongeveer het huidige kostenniveau de zeebescherming op peil te houden. Maar de afvoermogelijkheden van de grote rivieren wordt dan wel problematisch. De hogere waterstanden en het wegvallen van het vrije verval vragen dijkverhogingen in het grootste deel van het rivierengebied. Bij een zeespiegelstijging van tegen de twee meter of meer moeten waarschijnlijk grote gemalen worden ingezet om het rivierwater nog te kunnen afvoeren. Daarnaast zal door de stijgende zee en de stijgende rivieren de grondwaterdruk sterk kunnen toenemen. Het is de verwachting dat bij een zeespiegelstijging van meer dan zo’n 2 meter de deklagen, die het grondwater nu tegenhouden, kunnen doorbreken. Omdat er nog weinig of geen systematisch onderzoek is gedaan, is het moeilijk te beoordelen wat de daadwerkelijke risico's zijn.
Conclusie: iedereen die zich heeft voortgeplant heeft geen enkel recht van spreken meer.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Groen Links held Jesse Klaver heeft 3 Kinderen, moeten dus 215 mensen van vleesetend een veganist worden om dat te compenseren
340 mensen hun auto om te ruilen voor een Prius
Tja, het is religie geworden en de priesters bepalen wat zonde is, naar feiten wordt zeer selectief gekeken.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:37 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Conclusie: iedereen die zich heeft voortgeplant heeft geen enkel recht van spreken meer.
Slotconclusie: debat over de klimaathysterie is per direct verleden tijd
Ik vind daarom dat ieder die geen kinderen op de wereld zet z'n benzine en gas tegen een lagere prijs zou moeten krijgenquote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, het is religie geworden en de priesters bepalen wat zonde is, naar feiten wordt zeer selectief gekeken.
Heb je kritiek ben je een ketter. Heb dit zeer na ervaren in mijn vriendenkring, mensen die zeer “milieubewust” waren en vegetarisch, maar wel kinderen.
Grote bek over dat ik vlees eet en auto rij, en diep diep beledigd over mijn antwoord dat iedereen zijn eigen keuzes maakt en ik nog steeds een kleinere CO2 footprint heb dan zij die biggen.
Ditquote:Op vrijdag 1 maart 2019 23:23 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik vind daarom dat ieder die geen kinderen op de wereld zet z'n benzine en gas tegen een lagere prijs zou moeten krijgen
Zou bijna zeggen, dat hebben we al.....quote:Op vrijdag 1 maart 2019 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het zou me niets verbazen als we over een jaar het subforum klimaat hebben. Dan kan je in KLI alles bespreken over je klimaatzonden, tips en trucs uitwisselen om het klimaat te sparen, schelden op politici, BN'ers en andere mensen die zich niet schuldig voelen en het laatste klimaatnieuws delen.
Zeg het al vanaf deze hele hysterie. bv:quote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zijn verre reizen of vlees eten zo slecht en geeft geen hond het over kinderen?
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Één van de grotere oorzaken van de opwarming is overbevolking/te veel mensen claimen een te grote aanslag op het klimaat. Afrika kan daar zeker zijn steentje aan bijdragen. Kinderen krijgen om te overleven hoeft niet meer. Nu nog steeds in Niger gemiddeld 7.4 kinderen, Mali 6,6, etc.
Onzin. De mensheid heeft natuurlijk voortplanting wel nodig om te overleven.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:30 schreef Tuned22 het volgende:
Terecht opgemerkt, Piet![]()
Eigenlijk zou de kinderbijslag dus afgeschaft moeten worden en zouden alle kindloze volwassenen die toeslag moeten krijgen![]()
Een beter milieu begint bij jezelf niet voortplanten
Dat is moordquote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is efficienter als jij dat doet.
Volgens mij zijn feestjes vooral bedoelt om te feesten. Als ik een feestje bezoek, is mijn intentie niet om over politiek te praten. Gewoon, omdat ik er op dat moment geen behoefte aan heb.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 11:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Feestjes zijn niet bedoeld om met mensen te praten over dingen?
En sindsdien zijn het je vrienden niet meer. Tenminste, ik zou dat soort mensen niet meer als vrienden willen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, het is religie geworden en de priesters bepalen wat zonde is, naar feiten wordt zeer selectief gekeken.
Heb je kritiek ben je een ketter. Heb dit zeer na ervaren in mijn vriendenkring, mensen die zeer “milieubewust” waren en vegetarisch, maar wel kinderen.
Grote bek over dat ik vlees eet en auto rij, en diep diep beledigd over mijn antwoord dat iedereen zijn eigen keuzes maakt en ik nog steeds een kleinere CO2 footprint heb dan zij die biggen.
Het wil vooralsnog nog niet zo vlotten met de stijging:quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:59 schreef Richestorags het volgende:
Je zou je moeten schamen. Ik ga jou ook niet vertellen wat het leger wel en niet fout doet, simpelweg omdat ik daar te weinig vanaf weet. Nogmaals: wat laat jou denken dat je iets van dit onderwerp af weet en waarom ga je af op een bron van RTL over het klimaat? Hoe vaak hebben de media wel niet foutieve informatie over het leger afgegeven? Is er überhaupt één journalist die kennis heeft van klimaatprocessen?
https://www.deltares.nl/n(...)oor-nederland-kaart/
https://www.knmi.nl/over-(...)-arctische-opwarming
https://www.knmi.nl/over-(...)ging-in-de-21e-eeuw[..]
quote:NOAA: average global sea level rise rate of 1.7-1.8 mm/yr
The NOAA has updated its tide gauge data for 2018 and says theaverage global sea level rise rate is 1.7-1.8 mm/yr.
Thats a measly 5.6 inches by 2100.
quote:Nauwkeuriger inzicht in huidige zeespiegel langs de Nederlandse kust
In de afgelopen drie jaar hebben Deltares en HKV lijn in water in opdracht van Rijkswaterstaat gewerkt aan een nieuwe methode om de zeespiegelstijging langs de Nederlandse kust nauwkeuriger te bepalen. De conclusie is dat de zeespiegel de afgelopen 128 jaar met 1,86 mm per jaar (18,6 cm per eeuw) is gestegen en dat de stijging niet is versneld. Het onderzoeksrapport is vanaf deze week openbaar.
Ik kan met de uitstoot van jouw familie tripje dit jaar, 4 jaar met de auto naar mijn werk (40km, enkele rit). Weekje natuur camping gaat niet helpen, helaas.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 15:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ja hoor, ik durf dat wel. Aankomende zomer heb ik een vliegvakantie voor het hele gezin naar de verenigde staten.
Afgelopen jaar ook lekker ver geweest met het vliegtuig, toen was het azie, en het jaar daarvoor ook lekker incontinentaal gevlogen.
Wie kan daar nou kwaad om worden? Ik hoor van al die klimaatbewuste mensen dat alle beetjes helpen dus dat wij best 1000 miljard kunnen investeren terwijl china alleen maar meer uit gaat stoten. Nou, dan vinden die mensen dat vast ook als het om mijn vakantie gaat, die mensen gaan dan zelf 2 weken op de natuurcamping zitten om mijn uitstoot te compenseren.
Alle beetjes helpen tenslotte.
Zie je wel... Linkse klimaatgasten willen weg van het Kapitalisme en neoliberalisme... ze willen denk iets van een 'summer of love' economie met veel tofu en Quinoa...quote:Klimaatstress
In het geval van Marianne Schouten gaat het om ziekteverlof. De Enschedese werd na de vorige gemeenteraadverkiezingen geïnstalleerd als gemeenteraadslid van GroenLinks. De afgelopen raadsvergaderingen was zij al afwezig. Maandagavond maakte Schouten bekend dat zij minimaal een 'paar maanden' nodig heeft om bij te komen.
"Ik ben op", aldus Schouten openlijk op haar Facebookpagina. De combinatie van het raadslidmaatschap, twee banen en het alleenstaande ouderschap vallen haar zwaar. Maar nog meest is het de stress vanwege de klimaatcrisis, schrijft ze.
"Hopelijk helpt het anderen dat ik hier open en eerlijk over ben op sociale media", aldus Schouten. Ze zou willen dat mensen zich stelliger uitspreken over 'de zeer heftige klimaat en ecologische crisis'. "Omdat we te veel roofbouw plegen in het belang van geld verdienen door een enkeling. En daarbij roofbouw op mensen, ook voor geld. Dus is er ondertussen ook een woningcrisis, zorgcrisis, onderwijscrisis. Ow ja en een corona crisis. Gezellig hoor! Gaat de politiek nog wel over het beste voor onze samenleving?"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |