Wat mij betreft alle diesels!quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Goor, stinkend hok is het. Kunnen ze niet snel genoeg verbieden.
Oké, en jij denkt dat die stoompomp alles oplost?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hier in Fryslan zetten we na wat dikke buien gewoon de stoompomp in Lemmer/ Tacozijl ff aan en klaar maar weer. Dat de rest van Nederland loopt te prutsen kunnen wij niks aan doen.
We hadden het vandaag hier op Fok! elders over die Deltacommissie...quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:57 schreef Richestorags het volgende:
Oké, en jij denkt dat die stoompomp alles oplost?
Klinkklare onzin. Het DPRA is zelfs nog een keer bijgesteld op basis van geüpdatete scenario's van het KNMI uit 2014. Ook nieuwe buien van het STOWA schetsten een minder rooskleurig beeld. Kijk, leuk hoor dat wat journalisten een artikel schrijven, maar om dat nou meteen over te nemen en er vanuit te gaan dat ze er verstand van hebben? Bovendien zijn het artikelen uit 2008.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
We hadden het vandaag hier op Fok! elders over die Deltacommissie...
NWS / Klimaatscepsis verboden op NUjij 2
De overdrijvingen komen dus nu van een andere kant...
Ik geloof niet dat je mij begrijpt. Het gaat mij om de bewezen bewuste overdrijvingen van instanties en de politiek (de Veer), daar riekt het nu weer heel erg naar.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:34 schreef Richestorags het volgende:
Klinkklare onzin. Het DPRA is zelfs nog een keer bijgesteld op basis van geüpdatete scenario's van het KNMI uit 2014. Ook nieuwe buien van het STOWA schetsten een minder rooskleurig beeld. Kijk, leuk hoor dat wat journalisten een artikel schrijven, maar om dat nou meteen over te nemen en er vanuit te gaan dat ze er verstand van hebben? Bovendien zijn het artikelen uit 2008.
Al wat goed is komt van boven.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klinkklare onzin. Het DPRA is zelfs nog een keer bijgesteld op basis van geüpdatete scenario's van het KNMI uit 2014. Ook nieuwe buien van het STOWA schetsten een minder rooskleurig beeld. Kijk, leuk hoor dat wat journalisten een artikel schrijven, maar om dat nou meteen over te nemen en er vanuit te gaan dat ze er verstand van hebben? Bovendien zijn het artikelen uit 2008.
Bewezen bewuste overdrijvingen? Laat maar eens zien dan lol.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je mij begrijpt. Het gaat mij om de bewezen bewuste overdrijvingen van instanties en de politiek (de Veer), daar riekt het nu weer heel erg naar.
Heb je het gelezen?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:39 schreef Richestorags het volgende:
Bewezen bewuste overdrijvingen? Laat maar eens zien dan lol.
Eea nav de column van Paul Jansen van deze week:quote:De Deltacommissie zou bewust de gevolgen van klimaatverandering voor Nederland hebben overdreven. In de beschrijvingen van de stijging van de zeespiegel heeft de Deltacommissie het ‘allerzwartste scenario’ geschetst, zeggen wetenschappers. Volgens hen wil de commissie de burger ‘een beetje bang maken’ om het enorme infrastructurele project aan de bevolking te verkopen, aldus RTL Nieuws.
Telegraafquote:De Telegraaf en bangmakerij
Met enige regelmaat krijgt De Telegraaf het verwijt mensen bang te maken. Dat werd ons bijvoorbeeld voor de voeten geworpen toen we de nationale politiechef citeerden, die een aanslag in ons land voorspelde. Of toen we schreven over criminele asielzoekers uit veilige landen.
Vreemd genoeg richten de pijlen zich nu op ons omdat we in het klimaatdebat juist kritisch zijn over alle bangmakende berichten van politici en media. Zo ontving ik een mail van een Trouw-journaliste. Ze meldde:
Ik schrijf in Trouw een artikel over de berichtgeving van de Telegraaf over het klimaatakkoord. Klimaatdeskundigen vinden dat De Telegraaf liegt (Jan Rotmans, Guido van der Werf). Mediadeskundigen (Mark Deuze, Huub Wijfjes) zeggen: dit is nu eenmaal het dna van De Telegraaf: het is een verschrikkelijke vorm van journalistiek, maar wel slim als je je journalisten wilt kunnen blijven betalen. Ik wil graag Paul Jansen om commentaar vragen op de kritiek. Heeft hij vanmiddag of vanavond tijd?
Het verzoek las alsof ik een vallend mes moest vangen. In een paar zinnen kwamen leugens, riooljournalistiek en winstbejag samen. Ik besloot niet te reageren. Dat maakte natuurlijk niets uit. Dinsdag pakte Trouw uit onder de kop: ’Telegraaf drijft klimaatexperts tot wanhoop’. Het zorgde voor hilariteit op onze redactie, mede omdat bij het verhaal een Telegraaf-voorpagina stond die niet over klimaat ging maar over lange wachtrijen op Schiphol. Kennelijk paste de kop ’TOTALE CHAOS’ goed in het frame dat Trouw zocht.
Diezelfde dinsdag was de boetedoening van het kabinet rond de foutieve energienota in het nieuws. Nog meer hilariteit op onze werkvloer. De Telegraaf had in december gewaarschuwd dat de energierekening veel hoger zou uitvallen. Ook toen kregen we het verwijt bang te maken, ditmaal van staatssecretaris Mona Keijzer.
Het verwijt inspireerde onze redactie om donderdag een cartoon te publiceren, waarin zeven ’groene bangmakers’ werden geportretteerd. Angst is misschien een slechte raadgever, maar het is een machtig politiek wapen.
Dat bleek in 2008, toen de Deltacommissie onder leiding van oud-minister Cees Veerman ervan werd beschuldigd voorspellingen over de zeespiegelstijging expres te overdrijven. Dat moest urgentie bij de burger garanderen.
Ik was in die dagen chef van de parlementaire redactie. In een uitgelekt communicatieadvies aan de commissie ging de trukendoos helemaal open. Het advies repte van ’functioneel bang maken’ en ’geef de urgentie zo weer dat de pijn in de buik wordt gevoeld’. Ook werd geadviseerd wetenschap, bedrijven en bestuurders te mobiliseren, Nederland als ’proeftuin’ te verkopen en mensen duidelijk te maken dat ’WIJ’ een probleem hebben.
Opmerkelijk. Ontwaar ik hier parallellen met het klimaatakkoord?
Natuurlijk is dat zo, het klimaat is tegenwoordig een politiek punt. Dus zullen mensen het gebruiken als stok om dingen waar ze toch al voor zouden willen pushen door te drukken.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je mij begrijpt. Het gaat mij om de bewezen bewuste overdrijvingen van instanties en de politiek (de Veer), daar riekt het nu weer heel erg naar.
Dit dus, tevens wordt het gebruikt als nieuw verdienmodel voor types als Nijpels en de handige paarse broeken springen nu al op de bandwagon met hun klimaatcoaches en klimaatpsychologen. We zijn simpelweg gek geworden in dit land, van enige nuchterheid is totaal geen sprake meer.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:49 schreef Fir3fly het volgende:
Natuurlijk is dat zo, het klimaat is tegenwoordig een politiek punt. Dus zullen mensen het gebruiken als stok om dingen waar ze toch al voor zouden willen pushen door te drukken.
Nou nou, moet je zelf ook niet overdrijven. Dit soort idioten blijven gelukkig een kleine minderheid.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus, tevens wordt het gebruikt als nieuw verdienmodel voor types als Nijpels en de handige paarse broeken springen nu al op de bandwagon met hun klimaatcoaches en klimaatpsychologen. We zijn simpelweg gek geworden in dit land, van enige nuchterheid is totaal geen sprake meer.
En toch is het kijk en luister geld verdwenen, en mag ik nu voor ieder 5 minuten tv een kwartier reklame zien.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou nou, moet je zelf ook niet overdrijven. Dit soort idioten blijven gelukkig een kleine minderheid.
Ze maken alleen net zoveel lawaai als de anti-pieten dus lijken het er heel veel.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:00 schreef Fir3fly het volgende:
Nou nou, moet je zelf ook niet overdrijven. Dit soort idioten blijven gelukkig een kleine minderheid.
Nogmaals, jij haalt een journalistieke bron aan en denkt hiermee de waarheid te presenteren. Ga eens wetenschappelijke studies van Deltares, het KNMI of het STOWA over ons veranderende klimaat lezen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:46 schreef AchJa het volgende:
Dat bleek in 2008, toen de Deltacommissie onder leiding van oud-minister Cees Veerman ervan werd beschuldigd voorspellingen over de zeespiegelstijging expres te overdrijven. Dat moest urgentie bij de burger garanderen.
Ik was in die dagen chef van de parlementaire redactie. In een uitgelekt communicatieadvies aan de commissie ging de trukendoos helemaal open. Het advies repte van ’functioneel bang maken’ en ’geef de urgentie zo weer dat de pijn in de buik wordt gevoeld’. Ook werd geadviseerd wetenschap, bedrijven en bestuurders te mobiliseren, Nederland als ’proeftuin’ te verkopen en mensen duidelijk te maken dat ’WIJ’ een probleem hebben.
Opmerkelijk. Ontwaar ik hier parallellen met het klimaatakkoord?
Telegraaf
Exact.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze maken alleen net zoveel lawaai als de anti-pieten dus lijken het er heel veel.
Als ze maar geen labiele personen met zich mee trekken!quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze maken alleen net zoveel lawaai als de anti-pieten dus lijken het er heel veel.
Nog steeds weiger je de parallel te zien met 2008 dus. Ook in 2008 kwam de Veer met zijn wetenschappers aan:quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:03 schreef Richestorags het volgende:
Nogmaals, jij haalt een journalistieke bron aan en denkt hiermee de waarheid te presenteren. Ga eens wetenschappelijke studies van Deltares, het KNMI of het STOWA over ons veranderende klimaat lezen.
quote:De wetenschap moet het advies van Veerman voor een voor het wassende water, veilig Nederland, het aureool van onaantastbaarheid en onfeilbaarheid geven. We spreekt nu de wetenschap tegen? De politiek in ieder geval niet.
Afgelopen woensdag leek het niet tegenspreken van een staatscommissie, verheven tot hoogte politieke mores. Partijen, staatssecretaris en premier deden om beurten hun best te laten zien hoezeer zij het met orakel Veerman eens waren.
En zo werd de presentatie van het advies van de commissie-Veerman voor iemand die de politiek serieus wil nemen, een zwarte dag. Zoveel eensgezindheid en zo weinig politieke distantie maakt een mens wantrouwend.
Het rapport mag indringend zijn, het mag ook terecht de vinger leggen bij voor Nederland indringende gevolgen van klimaatverandering, maar dat er maar één antwoord mogelijk is en één uitwerkingsrichting, dat zou even uniek zijn als het jaar waarin Pasen en Pinksteren op één en dezelfde dag vallen.
Omdat jij op basis van een bron die dat BEWEERT iets tegenspreekt waar algemene consensus over bestaat. Iedereen in de waterwereld, van waterschappen, beleidsmedewerkers water bij gemeenten en provincie's en de stichtingen natuur, Staatsbosbeheer, tot Rijkswaterstaat, het KNMI, het STOWA, de stichting RIONED, de ingenieursbureau's, Deltares en de universiteiten is het erover eens dat de neerslagintensiteit toeneemt, droogte toeneemt en hittestress toeneemt. De gevolgen daarvan zijn wij met zijn allen aan het doorvertalen naar de praktijk.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog steeds weiger je de parallel te zien met 2008 dus. Ook in 2008 kwam de Veer met zijn wetenschappers aan:
[..]
Wie van die organisaties zijn klimaatwetenschappers?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Omdat jij op basis van een bron die dat BEWEERT iets tegenspreekt waar algemene consensus over bestaat. Iedereen in de waterwereld, van waterschappen, beleidsmedewerkers water bij gemeenten en provincie's en de stichtingen natuur, Staatsbosbeheer, tot Rijkswaterstaat, het KNMI, het STOWA, de stichting RIONED, de ingenieursbureau's, Deltares en de universiteiten is het erover eens dat de neerslagintensiteit toeneemt, droogte toeneemt en hittestress toeneemt. De gevolgen daarvan zijn wij met zijn allen aan het doorvertalen naar de praktijk.
Maar omdat jij een bron hebt die zegt dat Cees Veerman overdrijft is het niet zo. Ofzo.
Bovendien is het nogal lachwekkend als de bron stelt dat Cees Veerman bewust overdrijft, terwijl de scenario's sinds 2008 juist zijn bijgesteld en nog zwarter zijn.
Dat ging over de zeespiegelstijging... Jij hebt het over wat anders. Maar goed, het is van eenzelfde soort hysterie...quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:14 schreef Richestorags het volgende:
Bovendien is het nogal lachwekkend als de bron stelt dat Cees Veerman bewust overdrijft, terwijl de scenario's sinds 2008 juist zijn bijgesteld en nog zwarter zijn.
Organisaties zijn geen klimaatwetenschappers. Maar die zitten bij organisaties als Deltares, het KNMI, het STOWA, TNO, universiteiten. Daarnaast werken bij alle genoemde andere organisaties genoeg mensen die deels kennis hebben van klimaat door hun studie en/of werkveld.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wie van die organisaties zijn klimaatwetenschappers?
Nee, de scenario's voor de zeespiegelstijging komen ook van het KNMI. Wie ben jij om te bepalen dat er hysterie is? Weet jij überhaupt wat er speelt? Verwar niet de "maatregelen" die de tweede kamer neemt met wat er speelt. Spreek je wel eens met gemeenten, Rijkswaterstaat, waterschappen en landbouworganisaties? De problemen waar zij mee te maken hebben en mee te maken gaan krijgen? Dat zijn heel andere problemen dan waar de politiek het over heeft namelijk.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat ging over de zeespiegelstijging... Jij hebt het over wat anders. Maar goed, het is van eenzelfde soort hysterie...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |