Ik zie wel een oplossingquote:Op woensdag 27 februari 2019 18:51 schreef Bocaj het volgende:
"Je zet een stap buiten de deur en je veroorzaakt kinderarbeid, kanker en klimaatverandering. Wat kun je er nou als individu echt aan doen?
What the fuckquote:Klimaatpsycholoog
Heel creatief, het is een giga-miljardenmarkt, misschien de 2e in grootte (na de wapenhandel).quote:Op woensdag 27 februari 2019 19:08 schreef the-eye het volgende:
En zo probeert iedereen een graantje mee te pikken uit de klimaathype. Nu dus weer een compleet overbodig boek
Dat is al iets waar een hoop aandacht voor is.quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:13 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Heel creatief, het is een giga-miljardenmarkt, misschien de 2e in grootte (na de wapenhandel).
Het is dus logisch dat dit allerlei louche types aantrekt om hun deel van de koek te krijgen.
Ben benieuwd wat de volgende slimmerik bedenkt:
- klimaataandelen
quote:Greenpeace wil praten met Rabo-medewerkers
Actievoerders van Greenpeace hebben zich donderdagochtend enkele uren geposteerd bij de ingang van het Rabobank-hoofdkantoor in Utrecht. Ze wilden in gesprek met arriverend bankpersoneel over ‘klimaatonvriendelijke investeringen in de Nederlandse veehouderij’.
https://www.ad.nl/economi(...)edewerkers~a9326c38/
Ik heb soms het gevoel in een Monty Python film beland te zijn.quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:40 schreef Dutchguy het volgende:
Vanaf de kantlijn is deze gekte bijzonder humoristisch.
Nee, sinds ik losbrak uit de Linkse Kerk slaap ik verdomd goed en maak ik mij weinig zorgen meer of iets wat ik zeg klimaatracisme / transfobie / ablisme / vrouwenhaat / islamofobie / genderbigotisch is.quote:Durf jij nog te vertellen over je verre vliegvakantie? Wekken je veganistische eetgewoontes woede bij je omgeving op? Of lig je 's nachts wakker van alle klimaatproblemen? Dan heb je misschien last van klimaatpaniek.
Hetzelfde gevoel bekroop mij ook. Voer voor psychologen (en dan niet klimaat-psychologen).quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik heb soms het gevoel in een Monty Python film beland te zijn.
Mensen die zich tegenwoordig druk maken over de mensen van over 500 jaarMoet je, je voorstellen dat ze 500 jaar terug zich zorgen over ons gemaakt hadden. Dan zou je nu toch ook niet bijkomen van het lachen om die lui.
Haha, dat is eigenlijk wel een heel goed punt ja.quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
Moet je, je voorstellen dat ze 500 jaar terug zich zorgen over ons gemaakt hadden. Dan zou je nu toch ook niet bijkomen van het lachen om die lui.
Als dat geen teken is dat je nieuwe vrienden moet zoeken dan weet ik het ook niet meerquote:Durf jij nog te vertellen over je verre vliegvakantie? Wekken je veganistische eetgewoontes woede bij je omgeving op?
quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:38 schreef Eiwitshake het volgende:
Jongens, wees niet getreurd!
Ik verkoop aflaten! Als je deze koopt hoef je je een stuk minder schuldig te voelen en je bent verlost van al je zonden. Je kunt het ook in abonnementsvorm aanschaffen. Zo hoef je niet telkens opnieuw een aflaat te kopen en ben je maandelijks vrij van zonden!
Manieren vinden om minder afhankelijk te zijn van fossiele brandstoffen is natuurlijk niets mis mee. Want die gaan zo goed als zeker wel een keer opraken.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:29 schreef Oud_student het volgende:
ook in Belgiė is men druk aan het werk:
https://forum.fok.nl/topic/2487078
quote:
Oeh, adopteer een klimaatslachtoffer klinkt wel heel erg goed, ik hoop dat de NGO's je idee niet jatten.quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:13 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Heel creatief, het is een giga-miljardenmarkt, misschien de 2e in grootte (na de wapenhandel).
Het is dus logisch dat dit allerlei louche types aantrekt om hun deel van de koek te krijgen.
Ben benieuwd wat de volgende slimmerik bedenkt:
- een klimaatverzekering
- klimaataandelen
- adopteer een klimaatslachtoffer
- etc.
Dat klinkt toch juist heel goed en helemaal niet als paniek?quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:29 schreef Oud_student het volgende:
ook in Belgiė is men druk aan het werk:
https://forum.fok.nl/topic/2487078
Jammer dat ik mijn 200D uit '76 niet meer heb... Ik zou per direct meer kilometers zijn gaan maken.quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:08 schreef rareman1 het volgende:
Ik ben trots op mijn 4 oude diesels
Waarom zou je op een feestje willen praten over klimaat en politiek. Daar zijn feestjes toch niet voor bedoeld.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 09:30 schreef Ludachrist het volgende:
Ik sprak een tijdje terug een vriend die in de Sillicon Valley woont en werkt, en daar worden dus ook feestjes gegeven waar het je bij binnenkomst even duidelijk wordt gemaakt dat het niet de bedoeling is om onderwerpen als het klimaat of de politiek te gaan bespreken, want ze willen het gezellig houden.
Vreemde jongens, die Amerikanen.
Nee, maar er hoeft er maar één......quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:59 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom zou je op een feestje willen praten over klimaat en politiek. Daar zijn feestjes toch niet voor bedoeld.
Nee, dit is een typisch teken van welvaart. Als je je niet meer druk hoeft te maken over je primaire levensbehoeften, ga je andere dingen zoeken.quote:Op woensdag 27 februari 2019 19:08 schreef TLC het volgende:
Wat n totale onzin
Zouden bv mensen in India zich daar ook druk over maken ?
Ik ben vandaag met mijn 3,5l V6 voor die 5 minuten rijden naar het werk gegaan in plaats van de fiets te pakken. Zo!quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jammer dat ik mijn 200D uit '76 niet meer heb... Ik zou per direct meer kilometers zijn gaan maken.
Feestjes zijn niet bedoeld om met mensen te praten over dingen?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:59 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom zou je op een feestje willen praten over klimaat en politiek. Daar zijn feestjes toch niet voor bedoeld.
Zekers. Maar ik vind het toch een geruststellendere gedachte dat met de stijging van de zeespiegel ons geld gaat naar een betere dijkversteviging dan naar een verplichte warmtepomp.quote:Op donderdag 28 februari 2019 22:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Manieren vinden om minder afhankelijk te zijn van fossiele brandstoffen is natuurlijk niets mis mee. Want die gaan zo goed als zeker wel een keer opraken.
Mijn 190d rijd nog als de brandweer en maakt zijn kilometers wel. Ik houd van ouderwetse degelijkheid...quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jammer dat ik mijn 200D uit '76 niet meer heb... Ik zou per direct meer kilometers zijn gaan maken.
De warmtepomp gaat nooit verplicht worden, hoor. Je krijgt over 31 jaar geen gas meer, maar tegen die tijd zijn er echt wel andere (betere) alternatieven beschikbaar.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 12:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zekers. Maar ik vind het toch een geruststellendere gedachte dat met de stijging van de zeespiegel ons geld gaat naar een betere dijkversteviging dan naar een verplichte warmtepomp.
rijdt...quote:Op vrijdag 1 maart 2019 16:40 schreef rareman1 het volgende:
[..]
Mijn 190d rijd nog als de brandweer en maakt zijn kilometers wel. Ik houd van ouderwetse degelijkheid...
Jij ookquote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
rijdt...
Prima karretje om wat longemfyseem te verspreiden.
Goor, stinkend hok is het. Kunnen ze niet snel genoeg verbieden.quote:
Hang jezelf op ,beter voor het milieu.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Goor, stinkend hok is het. Kunnen ze niet snel genoeg verbieden.
Het is efficienter als jij dat doet.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:17 schreef rareman1 het volgende:
[..]
Hang jezelf op ,beter voor het milieu.
Misschien na mijn huidige auto (Saab 2.2 TiD met de EGR klep eruit geslooptquote:Op vrijdag 1 maart 2019 16:40 schreef rareman1 het volgende:
Mijn 190d rijd nog als de brandweer en maakt zijn kilometers wel. Ik houd van ouderwetse degelijkheid...
Nope gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is efficienter als jij dat doet.
Ik zeg doenquote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien na mijn huidige auto (Saab 2.2 TiD met de EGR klep eruit gesloopt) maar eens een W124.
Het is voor de luchtkwaliteit niet slecht als we het gebruik van fossiele brandstoffen helemaal indammen. Leest u mee Den Haag? Dus ook voor Schiphol, schepen en vrachtwagens.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 12:04 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zekers. Maar ik vind het toch een geruststellendere gedachte dat met de stijging van de zeespiegel ons geld gaat naar een betere dijkversteviging dan naar een verplichte warmtepomp.
Hier in Fryslan zetten we na wat dikke buien gewoon de stoompomp in Lemmer/ Tacozijl ff aan en klaar maar weer. Dat de rest van Nederland loopt te prutsen kunnen wij niks aan doen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:47 schreef Richestorags het volgende:
Ik durf wel te stellen dat menig Fok! user de scope en omvang van het probleem nogal onderschat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |