abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 februari 2019 @ 12:45:06 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185168849
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*



Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 22 februari 2019 @ 12:47:34 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185168901
Sterkte Aure!

Fijn dat we allemaal bolognesesaus mogen komen eten exode :+

En dat zijn veel knuffels! Wij hebben er ook zo veel denk ik, ik hoop bij kraamvisite altijd heel hard dat mensen er niet nog eentje meenemen, hoe lief dat ook bedoeld is.

Ik krijg zo de uitslag van m'n schildklieronderzoek te horen. Ben benieuwd, denk zelf eigenlijk dat ik niet helemaal goed zit momenteel, maar wil eigenlijk ook niet weer aan de medicatie... Fingers crossed!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 22 februari 2019 @ 14:52:40 #3
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185172036
Jentin :D.

Sterkte, Aure! Snap dat je je zorgen maakt en ook dat gevoel dat je het allemaal het liefst weg zou willen nemen :*. Kom vooral van je afschrijven als dat helpt.

Hier ook een waardeloze nacht! I. jammert veel, slaapt vreselijk licht, iedereen is ziek.. bah. Vanmorgen een goed gesprek gehad met mijn leidinggevende. Naar aanleiding hiervan (doordat zij ook vertelde over haar bevalling en de nasleep ervan) de moed verzameld en de afdeling verloskunde gebeld voor een gesprek met de VK die toen dienst had. Ze belt mij vandaag of morgen terug om een datum te prikken :).

Verder ook gehad over dat ik graag een plan wil wat opbouwen betreft dus daar gaan we allebei over nadenken, zij gaat nog achter de bedrijfsarts aan, en dan komen we volgende week weer bij elkaar om weer bij te praten. Ik hoop dat het goed blijft voelen allemaal :). Voor nu: tevreden!
pi_185172797
Ahw wat sneu voor I. Hopelijk knapt ie (en jullie!) snel weer op! En goed dat je hebt gebeld ook, hopelijk helpt het gesprek je met de verwerking van alles :*

Kinderarts belde net. Als het gaat zoals het nu gaat mogen we gewoon thuis blijven. Maar als we zien dat Jip benauwder wordt moeten we toch naar het ziekenhuis komen zodat hij weer extra zuurstof kan krijgen. Ik hoop dat het niet nodig is!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 22 februari 2019 @ 15:20:19 #5
269689 crew  Viv
pi_185172839
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 12:47 schreef Tink89 het volgende:
Ik krijg zo de uitslag van m'n schildklieronderzoek te horen. Ben benieuwd, denk zelf eigenlijk dat ik niet helemaal goed zit momenteel, maar wil eigenlijk ook niet weer aan de medicatie... Fingers crossed!
Spannend! Stel dat het inderdaad niet goed zit, dan is het echt een enorm geluk geweest dat je precies de periode van zwanger worden en de hele zwangerschap wél stabiel was zonder medicatie. :Y
pi_185173335
Tink, ik heb voor 16 personen bolognesesaus opstaan, er is vast genoeg voor jullie allemaal ;)

Ah vervelende nacht helsinki! Hopelijk voelen jullie je allemaal snel beter.
pi_185176562
Team Tripp Trapp stoel hier. Maar wel met een maar; je koopt een stoel van ongeveer ¤ 160. Dan koop je een newborn set van ¤ 90. Die gebruik je een paar maanden. Nu weer de babyset gekocht a ¤ 42,50 met een kussen a ¤ 45 en een playtray a ¤ 39. Zo is het toch wel een best prijzige stoel maar verder ben ik er wel blij mee. Bikkel zit er al goed in. En een stukjes-in-luier jompel boks met @Takkie88 . Wortel valt hier erg in de smaak.

@Tink89: Hoeveel had je qua medicatie? Bij mij is het na de zwangerschap ook fout gegaan en zit nu weer volop aan de medicatie.

@Aure: heb je het nog een beetje volgehouden vandaag?

@Jentin: :D . Zo krijg je dus rare filmpjes op internet.

En een feestje bij @exode *O*

@Helsinki: fijn dat het gesprek met je leidinggevende goed is gegaan na wat er eerst is gebeurd.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 22 februari 2019 @ 19:09:40 #8
269689 crew  Viv
pi_185177262
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:28 schreef Wolken het volgende:
Team Tripp Trapp stoel hier. Maar wel met een maar; je koopt een stoel van ongeveer ¤ 160. Dan koop je een newborn set van ¤ 90. Die gebruik je een paar maanden. Nu weer de babyset gekocht a ¤ 42,50 met een kussen a ¤ 45 en een playtray a ¤ 39. Zo is het toch wel een best prijzige stoel maar verder ben ik er wel blij mee.
Je kunt daar ook selectief in zijn. :Y) Hier geen Tripp Trapp, maar de Stokke Steps en die heeft precies hetzelfde verdienmodel. Wij hebben wel de stoel en de babyset genomen, maar niet de newborn set, geen kussentje, geen playtray.

Newborn set vond ik sowieso niet nodig (we voerden geen hapjes en we aten meestal als ze sliep), kussentje was kortdurend handig geweest (als zitverkleiner toen ze nog niet zo stabiel zat, we hebben een opgerolde handdoek gebruikt), playtray zou heel soms handig zijn (meestal zit ze toch aan onze tafel, en voor de uitzonderingen hebben we een Ikea Antilop met eetblad).
  vrijdag 22 februari 2019 @ 19:30:09 #9
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185177617
Onze stoel is 249,- incl blad (+topper).
De steps vind ik wel veel mooier dan de tripp trapp, maar die is volgens mij nog duurder al met al :D
Hij zat in de steps ook beter als de tripp trapp, maar de prijs ging me echt te ver (vond de goedkoopste kleur niet mooi :@ ).

Ik gebruik het blad eigenlijk altijd & hij zit ook wel eens bij me als ik kook en dan is het ook makkelijk.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 19:39:43 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185177787
Wij hebben nu bij de 3e pas een tripptrapp, bij de vorige 2 hadden we een ikea Antilop. Grootste pré: ik val 280 x minder op een dag dan toen ik de Antilop had *O*

O zit al wel even prima in de babyset (nogal sterke baby) maar die benen door de beengaten frotten is wel een uitdaging met die worstdijen die er altijd gestrekt in gaan :')
  vrijdag 22 februari 2019 @ 19:40:25 #11
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185177801
Ik zeg marktplaats. Scheelt wonderbaarlijk veel geld.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185177960
Bij B kochten we de hele rambam in de winkel, de stokke en new born set van Juul hebben we via Marktplaats. Bij B vonden we de newborn set onzin, bij een 2e vond ik het ideaal, zat/lag ze er gezellig bij.

B is 5 en zit nog steeds op de Stokke, ideaal. Voor in de tuin en op vakantie hebben we de antilop. (En een arsenaal aan kinder campingstoelen, het voordeel van een 2e)
pi_185178449
Wij kochten bij Twix de TrippTrapp, de newbornset, de babyset en een kussentje tijdens de mamamazzeldagen. Tussen Twix en Mars leenden we de newbornset twee keer uit. Die is nu dus al voor vier kindjes gebruikt.

Voor Mars kochten we de playtray er nog bij van cadeaubonnen. Oh ja, en een tweede TrippTrapp dus. ;)
En het tuigje van ¤5,95 van de Prenatal kun je ook in de TrippTrapp gebruiken, daar hoef je niet die dure van Stokke zelf voor te kopen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Malteser op 22-02-2019 22:02:50 ]
pi_185179505
Wij hebben een te dure stoel maar ik vond ‘m zo mooi. En ik had nogal wat eisen qua verstelbaarheid. Dan blijkt de keuze toch vrij beperkt te zijn. Uiteindelijk voor een groene cybex lemo gekozen. Tot ze het huis uitgaat moet ze er maar opzitten :P
pi_185179906
Antilopfan hier. O+ #cheapskate
Let me see you stripped down to the bone
pi_185179947
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 20:46 schreef minilot het volgende:
Antilopfan hier. O+ #cheapskate
Dus dit. *O*
pi_185180115
Zo extreem makkelijk schoon te maken ook. O+ Heb na meerdere apocalyptische tomatensaussessies het stoeltje in de vaatwasser gekwakt O+
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 22 februari 2019 @ 21:26:38 #18
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185181364
Wij hebben een cheap tripp trapp zelf in een mooie kleur gezet, damage was in totaal zo'n 50 euro inclusief babyset enzo. #pimpjecheapskate

Mijn beste vriendinnetje is vandaag mama geworden én m'n broer en z'n vrouw belden om te vertellen dat ze weer in verwachting zijn. Het is hier feest vandaag!

En m'n schildklier werkt inderdaad weer te snel, m'n voorgevoel klopte. Nog niks alarmerends en nog geen medicatie, maar wel binnen een week of 8-12 terug en dan wrs een plan maken dat of bestaat uit medicatie of uit radioactief jodium.
Overigens is het redelijk normaal dat vrouwen met graves tijdens hun zwangerschap stabiel zijn (immuunsysteem doet minder, dus auto-immuunziekte ook).
Wolken; ik heb tot julie 2017 ptu gebruikt in een lage dosis, ik ben heel gevoelig voor medicatie en ging zelfs op bijna niks al snel richting hypothyreoïdie.

En nu ga ik slapen om een beetje relaxed aan m'n laatste verlofdagen te beginnen. De plannen voor dit weekend: wandelen, zorgen dat we voor de hele week makkelijke maaltijden hebben, zondagavond ontbijt en lunch voor maandag maken en m'n tas inpakken en verder vooral uitrusten en knuffelen met mijn baby en man.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185183427
Voor onderweg hebben we ook de antilop (gratis van marktplaats). Ik gebruik die stoel ook wel eens thuis als ik bijvoorbeeld iets boven of op zolder moet doen waarbij L niet om mij heen kan rommelen.
Bij de eettafel staat de meegroeistoel van de ikea. Het schoonmaakgemak van de antilop maar dan met de fijne poten en het meegroeien van de tripptrapp. ik zou hem aanbevelen maar hij is opeens van de site is verdwenen :?
(Edit: Er zijn productieproblemen, naar verwachting in maart weer leverbaar.)

apocalyptische tomatensaussessie hadden we gisteren. juist toen mijn man voor een spoedje werd weggeroepen. met poetsen kreeg ik L niet schoon, dus dat werd douchen of in bad en de laatste keer dat ik dat heb gedaan was in de kraamweek :@ ... maar het is gelukt :D Hij vond het maar raar in bad, zat mij aan te staren van mama er klopt iets niet.

[ Bericht 17% gewijzigd door Elleska op 23-02-2019 11:22:18 ]
pi_185184357
Hoe vind je het dat je weer moet werken, Tink? Ook wel zin in? Maar lekker extra veel knuffels scoren dit weekend. En gefeliciteerd met al het goede nieuws van vandaag!

Ik pakte net Phi’s tasje uit; ze had twee traktaties gehad vandaag. Een van die twee bestond uit: koekjes en rozijntjes en een boekje en bellenblaas én ballonnen (Watsdat met ballonnen overigens? Kan me niet herinneren vroeger ooit één ballon te hebben gekregen en nu wordt elke traktatie aangevuld met zo’n rare rubberflubber. Waarom?)

Ik vond het nogal een riante traktatie in elk geval :+

@Aure, hoe gaat het met Jip? En @Helsinki, met I?
pi_185187878
Zeer riante traktatie Jentin! :D

Ik heb het idee dat de antibiotica zijn werk doet :) Jip sliep wel onrustig maar beter dan de vorige nachten en hij kruipt nu het hele bed door naast mij :D en heeft veel praatjes! Zijn hoest klinkt wel nog heel naar maar dat zal ook nog wel een tijdje zo blijven.

Oh na een hoestbui is ie wel meteen aan het huilen dus dat zal ook wel pijn doen. Ik ga dr even een paracetamol in stoppen :+
pi_185188040
Fijn dat de ab lijkt aan te slaan :)

Volgens mij heeft Phi niet meer genoeg aan alleen een fles als ontbijt. Of ze wil het gewoon niet :') Zelfs na een nacht van 19.00-7.30 drinkt de de fles niet meer leeg en blijft dan net zolang mekkeren tot ik er eten in stop. Dan gaat ze ook in twee seconden van :( naar *) Duidelijk een kind van mij :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 februari 2019 @ 09:05:27 #23
74056 crew  ToT
pi_185188153
Wijzelf hebben een echt fakking overpriced kinderstoeltje (weet de naam ff niet), maar die hebben we in een verkoophuis gekocht; een winkel waar geretourneerde spullen van winkels voor dumpprijzen verkocht worden.
Onze Kidsriver wandelwagen en Joie buggy komen daar ook vandaan, allemaal voor een fractie van de originele prijs.
De wandelwagen was echter niet compleet en vandaag gaan we een zitje er voor proberen te halen. (Verouderd model; hopelijk past een zitje van een huidig model er op. Die we willen kopen is ook weer een geretourneerd exemplaar, maar dan in een winkel.)
  zaterdag 23 februari 2019 @ 16:03:39 #24
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185194015
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 22:58 schreef Jentin het volgende:
Hoe vind je het dat je weer moet werken, Tink? Ook wel zin in? Maar lekker extra veel knuffels scoren dit weekend. En gefeliciteerd met al het goede nieuws van vandaag!

Ik pakte net Phi’s tasje uit; ze had twee traktaties gehad vandaag. Een van die twee bestond uit: koekjes en rozijntjes en een boekje en bellenblaas én ballonnen (Watsdat met ballonnen overigens? Kan me niet herinneren vroeger ooit één ballon te hebben gekregen en nu wordt elke traktatie aangevuld met zo’n rare rubberflubber. Waarom?)

Ik vond het nogal een riante traktatie in elk geval :+

@:aure, hoe gaat het met Jip? En @:helsinki, met I?
Hier gaat het al wat beter! Hij heeft geen koorts meer, is vrolijk en slaapt goed als we hem inwikkelen. Drinken nog niet helemaal wat we gewend zijn, maar nog wel voldoende. Lief dat je ernaar vraagt :*.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 16:04:10 #25
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185194022
Fijn, Aure!
pi_185198760
Wij hadden de antilop bij S en heb dat ding zo vaak vervloekt om die kutpoten :X Ze zat er ook nooit écht goed in vond ik. Nu een tripp trapp, die vond ik ooit foeilelijk maar omdat S. daar altijd zo goed in zat m’n mening bijgeschaafd. En de newborn set erbij vinnik ook reuze handig :D
pi_185199109
Ik vind de antilop dus perfect voor de eerste paar maanden (als ze erin kunnen natuurlijk ;) ) Li zit er nu ook perfect in.
Als ze goed kan zitten gaat ze in de tripptrapp :)
pi_185199233
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 20:17 schreef Loj het volgende:
Ik vind de antilop dus perfect voor de eerste paar maanden (als ze erin kunnen natuurlijk ;) ) Li zit er nu ook perfect in.
Als ze goed kan zitten gaat ze in de tripptrapp :)
Ik vind het nou net andersom :+ O zat / zit in de TT al meteen veel beter dan in de Antilop. Heb je wel een kussentje in de TT?

Of misschien heeft het wel met zijn welgevormde dijen te maken :9~

O is zo'n grote fan van zn siblings he O+

Ik heb m op een zitzak voor de tuindeur gezet zodat hij zijn zus op de trampoline kon zien springen, en hij heeft ik weet niet hoe lang alleen maar zo zitten staren, afgewisseld met een brede lach O+

[ Bericht 13% gewijzigd door Spees_Eend op 24-02-2019 19:51:58 ]
  zaterdag 23 februari 2019 @ 20:25:37 #29
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185199331
Jentin: da's een heel riante traktatie ja, beetje overdreven wat mij betreft. En ik heb er aan de ene kant heel veel zin in, aan de andere kant zou ik prul het liefst meenemen. Ik vind m'n werk leuk, maar ben straks drie dagen per week ongeveer 10 uur van huis en dan werk ik op woensdag en vrijdag een halve dag vanuit huis. Minder is op kantoor geen optie (al weet ik wat m'n rechten zijn op basis van de wfw enzo, maar goed...) en is financieel ook niet haalbaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185199586
Klinkt als een intense werkweek. Ik hoop dat je een werkbare modus vindt :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185201733
Ik woon helaas redelijk ver van mijn familie vandaan ( 1 uur rijden ongeveer ) maar helaas niet de mogelijkheid dichterbij te gaan wonen anders had ik het wel geweten. Altijd als ik mijn geboortedorp inrij voelt het als thuiskomen. Maar spannend Tink, weer gaan werken. Ik heb trouwens een te langzaam werkende schildklier. Maar omdat de klachten ongevver gelijk zijn met de klachten die je hebt na een bevalling viel het niet zo op dat het niet goed zat.

De Antilop heb ik wel voor de gasten maar omdat je bij de Kleintjes methode een voetenplank moet hebben ben ik voor een Stokke gegaan. Nou weet ik wel dat je met wat handigheid ook bij de Antilop een voetenplank kan fabriceren maar daar ben ik weer te lui voor.

Hier heeft baby weer een nieuwe update waar ik niet zo goed tegen kan: " de jengel" . Dat irritante jengelende, ontevreden geluid die hij de hele tijd maakt als hij niet vermaakt word en die als het te lang duurt overgaat in echt huilen. Is dat een bekende update?

@Takkie88: nog even terugkomend over je vraag over de hond: We waren in Kaapverdië en heb op de terugweg een hond meegenomen die een baasje had gevonden in Duitsland. Die vrouw is vorig jaar naar Sal geweest en is verliefd geworden op die hond. En ivm allerlei bloedonderzoeken en inentingen kon de hond nu pas naar NL / DE komen. Ik hou het bij 2 honden, dat is genoeg ;) .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_185201928
Wolken, die jengel heeft O ook volledig gemasterd :+ al had ie die al, bij hem is de update meer dat hij het binnen 30 seconden niet vermaakt worden, naadloos over laat gaan in 'de moordgil'

:')
pi_185202552
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 21:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Wolken, die jengel heeft O ook volledig gemasterd :+ al had ie die al, bij hem is de update meer dat hij het binnen 30 seconden niet vermaakt worden, naadloos over laat gaan in 'de moordgil'

:')
Dat is wel een irritante update hoor! En hier doet meneer "de jengel" ook gewoon met zijn mond dicht dus een speen erin doen kan ook niet :') . En gewoon vermaken is al niet meer genoeg, hier een baby die van wild doen houdt. Hoe gekker hoe leuker namelijk. Gewoon met een knuffel spelen ofzo is niet leuk, actie moet er zijn! Zo vond hij het fantastisch dat ik hem zat te "slaan" met het uiteinde van de voedingskussen, gooit hij zich continu achterover als hij op schoot zit en Jonas-in-de-wallevis ik hem zijn bed in :') .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_185202877
Ik woon ook een uur bij familie vandaan. Soms zou ik wel dichterbij willen wonen, vooral voor het vangnet wat we nu een beetje missen. Maar ik heb echt helemaal niets met het dorp (zowel mensen als de omgeving) waar ik ben opgegroeid. Zit hier veel beter op mijn plek, nu alleen nog wat meer mensen leren kennen. Dat gaat vast beter als weer wat warmer is en iedereen weer buiten is dus laat de lente maar komen!

@Tink89
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Spees_Eend O+ O+ wat zit hij er geweldig bij. Rammelmateriaal!
pi_185208558
@Wolken / @Spees_Eend :W

Jengel - gillen - niet meer naar de wc kunnen .. Fulltime baan nu écht.

@Tink89
Spannend, alleen al om mee bezig te zijn.. Anders vooral eerst even een paar keer een paar dagen doorbrengen? Als het werk het toelaat..

-

Hapjes worden trouwens steeds interessanter, maar eten van een lepel snapt ze gewoon echt nog niet. :9
pi_185208833
En als je het zonder probeert, @NicolasJoy? Phi eet stukjes banaan die ik gewoon met de hand geef. Brood idem. Misschien is Spookje gewoon meer een Rapley-meisje :+

Phi zit ook volop in de verlatingsangst momenteel. Dat je hardop pratend naar de wc gaat enzo (‘Phiiiihiiii, mama is er nog hoor!’ :') )
pi_185208997
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 10:40 schreef Jentin het volgende:
En als je het zonder probeert, @:Nicolasjoy? Phi eet stukjes banaan die ik gewoon met de hand geef. Brood idem. Misschien is Spookje gewoon meer een Rapley-meisje :+

Phi zit ook volop in de verlatingsangst momenteel. Dat je hardop pratend naar de wc gaat enzo (‘Phiiiihiiii, mama is er nog hoor!’ :') )
Zo zijn we nu inderdaad maar bezig. Omeltjes, banaan, mais puffs.. Alleen ook het (af)happen lijkt nergens op. :9 Als we bij wijze van 100 gram geven van iets heb ik het idee dat 80 gram op de vloer, muur, in het haar en de slab zitten en misschien 20 gram binnen komt. :9 Binnenkort eens met gekookte vis beginnen.. Maar lijkt wel meer succes te hebben dan een lepel, alhoewel ze die fruitpurree wel lekker lijkt te vinden. :P

Heel herkenbaar. :')
pi_185209134
Komt wel goed hoor NJ. Jip wilde in het begin ook niet echt veel eten, en ook niet van een lepel, ik weet nog dat ik me daar een beetje zorgen om maakte, maar tegenwoordig eet ie best goed en veel! En nu eet ie beter van een lepel dan losse stukken :') maar we bieden het altijd allebei aan.

Herkenbaar trouwens Jentin. Ik benoem ook altijd alles wat ik doe buiten zijn zicht om, zodat hij mijn stem blijft horen :') soms is dat voldoende en blijft ie stil en soms produceert ie zo veel geluid dat ik me afvraag of ik excuusbriefjes bij de buren in hun brievenbussen moet stoppen :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 24 februari 2019 @ 11:48:25 #39
74056 crew  ToT
pi_185209680
Gisteren een zitje weten te regelen voor onze Kidsriver wandelwagen; in de eerste instantie zou het een kaal zitje met afwijkende kleur worden voor ¤125, maar nu is het een zitje met zonnekap en valbeugel in de juiste kleur, inclusief verzenden voor maar ¤100,- *O*
  zondag 24 februari 2019 @ 13:45:01 #40
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185212027
NJ: wat zijn omeltjes? En ik kom daar vandaan en m'n familie woont er nog en ik ken er nog zat mensen. Het is meer dat ik twee nieuwe banen en het huis verkopen enzo nogal spannend vind...

Fijn Tot! Dat valt alweer mee :D

Prul heeft gisteren gehuild, gehuild, gehuild en uiteindelijk gepoept. Arm kind. Ze viel uiteindelijk na de poep en voeding in slaap om elf uur en sliep toen door tot half zes, ze was compleet uitgeput.

En vanochtend kolfde ik bijna net zoveel als prul uit de fles dronk. Hoera! Dat biedt goede hoop voor de eerste werkdag morgen. En ik heb serieus nog nooit zo veel zooi mee naar kantoor gesleept: kolf, flesjes, koeltas, neusspray, laptop, thee, eten, nog meer eten...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185217227
@Tink89

Omeletjes :@ Miste een lettertje :9

Qua werkgebied wel een beetje werk te krijgen daar in de buurt? Huis verkopen zou in deze tijd normaal gesproken redelijk te doen moeten zijn, mits je niet de hoofdprijs vraagt/moeilijk huis hebt. Hopelijk de huizen ook net voordeliger waar jullie dan nu gaan kijken. Desnoods tijdelijk even huren..

Succes morgen met werken! O+
pi_185217285
@Wolken; wat lief dat jullie de hond hebben meegenomen. Was het veel extra ‘gedoe’?
@Tink89; succes morgen met je eerste werkdag! Herkenbaar van dat gesleep met spullen :D
Arme prul dat ze gister zo moest huilen. Vandaag een betere dag?
@ToT; fijn dat jullie nog een zitje hebben weten te scoren!
@NicolasJoy; hier wordt er ook meer eten uit haar mond gewerkt dan dat ze doorslikt. Maar op deze leeftijd mag dat nog. We doen Sofie nu wel een slab met mouwen aan anders plakt ze daarna zo.
@Spees_Eend; wat een heerlijk bekkie heeft O!
En wellicht gemist maar hoe gaat het vandaag met de zieke kleintjes van @Helsinki en @Aure?

Wij zijn net terug van een heerlijke wandeling. Bijna 2 uur met Sofie in de draagzak gewandeld. Ze bleef continu nieuwsgierig om zich heen kijken, met haar zonnebril op O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 24 februari 2019 @ 18:39:09 #43
74056 crew  ToT
pi_185218483
;( Janken, krijsen, huilen....de eerste tandjes zijn al goed voelbaar.
Bijtring? Forget it, geen interesse in. :N
Papa's vinger? HAP! Vanuit het niets ineens ook echt! :D En dan is-ie ook meteen rustig! _O- Maar ik ga goftedomme niet de hele avond met m'n vinger in z'n giechel tv zitten kijken! :') Knauw, knauw, knauw, knauw....
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 24 februari 2019 @ 18:43:15 #44
74056 crew  ToT
pi_185218587
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 17:46 schreef Takkie88 het volgende:
@:Wolken; wat lief dat jullie de hond hebben meegenomen. Was het veel extra ‘gedoe’?
@:Tink89; succes morgen met je eerste werkdag! Herkenbaar van dat gesleep met spullen :D
Arme prul dat ze gister zo moest huilen. Vandaag een betere dag?
@:ToT; fijn dat jullie nog een zitje hebben weten te scoren!
@:NicolasJoy; hier wordt er ook meer eten uit haar mond gewerkt dan dat ze doorslikt. Maar op deze leeftijd mag dat nog. We doen Sofie nu wel een slab met mouwen aan anders plakt ze daarna zo.
@:Spees_Eend; wat een heerlijk bekkie heeft O!
En wellicht gemist maar hoe gaat het vandaag met de zieke kleintjes van @:Helsinki en @:Aure?

Wij zijn net terug van een heerlijke wandeling. Bijna 2 uur met Sofie in de draagzak gewandeld. Ze bleef continu nieuwsgierig om zich heen kijken, met haar zonnebril op O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mini-ToT heeft ook al een zonnebrilletje! :D Zo eentje met klitteband om z'n hoofdje. Hij vindt het helemaal geen probleem om die te dragen en het helpt enorm! Hij heeft echt een hekel aan de felle zon.

Edit: hij slaapt nu gelukkig! ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door ToT op 24-02-2019 18:53:19 ]
pi_185219036
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 17:46 schreef Takkie88 het volgende:
@:Wolken; wat lief dat jullie de hond hebben meegenomen. Was het veel extra ‘gedoe’?
@:Tink89; succes morgen met je eerste werkdag! Herkenbaar van dat gesleep met spullen :D
Arme prul dat ze gister zo moest huilen. Vandaag een betere dag?
@:ToT; fijn dat jullie nog een zitje hebben weten te scoren!
@:NicolasJoy; hier wordt er ook meer eten uit haar mond gewerkt dan dat ze doorslikt. Maar op deze leeftijd mag dat nog. We doen Sofie nu wel een slab met mouwen aan anders plakt ze daarna zo.
@:Spees_Eend; wat een heerlijk bekkie heeft O!
En wellicht gemist maar hoe gaat het vandaag met de zieke kleintjes van @:Helsinki en @:Aure?

Wij zijn net terug van een heerlijke wandeling. Bijna 2 uur met Sofie in de draagzak gewandeld. Ze bleef continu nieuwsgierig om zich heen kijken, met haar zonnebril op O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke foto! Wij hebben dezelfde draagzak!

L
pi_185219499
Ah, een zonnebril! Welke hebben jullie @Takkie88 @ToT ? Bij mij eerste had ik babybanz, maar die liet hij echt niet zitten :(
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 24 februari 2019 @ 19:37:16 #47
74056 crew  ToT
pi_185219997
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 19:18 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ah, een zonnebril! Welke hebben jullie @:takkie88 @:ToT ? Bij mij eerste had ik babybanz, maar die liet hij echt niet zitten :(
https://www.mamaloesbabys(...)-klittenband-ki30217 (Zwaar verneukeratief: deze prijzen zijn ex BTW! :') De BTW gaat ook nog eens over de verzending en verwerking heen.)
Blijft ook niet altijd even goed zitten, maar ik doe hem ook niet al te strak vast en mini-ToT beweegt natuurlijk soms als een malle in die wandelwagen waar hij plat op z'n rugje in ligt.
De eerste keer had ik hem iets strakker zitten en toen had hij rode afdrukken rondom z'n oogjes zitten! :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 24 februari 2019 @ 19:38:14 #48
74056 crew  ToT
pi_185220027
@ Draagzak; mini-ToT gaat werkelijk he-le-maal over de zeik als ik hem in zo'n ding wil proppen! _O-
  zondag 24 februari 2019 @ 20:51:37 #49
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185222205
quote:
2s.gif Op zondag 24 februari 2019 19:37 schreef ToT het volgende:

[..]

https://www.mamaloesbabys(...)-klittenband-ki30217 (Zwaar verneukeratief: deze prijzen zijn ex BTW! :') De BTW gaat ook nog eens over de verzending en verwerking heen.)
Blijft ook niet altijd even goed zitten, maar ik doe hem ook niet al te strak vast en mini-ToT beweegt natuurlijk soms als een malle in die wandelwagen waar hij plat op z'n rugje in ligt.
De eerste keer had ik hem iets strakker zitten en toen had hij rode afdrukken rondom z'n oogjes zitten! :')
Ik krijg gewoon een prijs inclusief btw?

En prul heeft nog steeds krampjes, maar ligt wel al een uurtje keurig in haar bedje te slapen na een fles moedermelk. En ze heeft vandaag heel goed aan de borst gedronken. Goed voor mijn humeur :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 24 februari 2019 @ 20:53:34 #50
74056 crew  ToT
pi_185222260
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 20:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik krijg gewoon een prijs inclusief btw?

En prul heeft nog steeds krampjes, maar ligt wel al een uurtje keurig in haar bedje te slapen na een fles moedermelk. En ze heeft vandaag heel goed aan de borst gedronken. Goed voor mijn humeur :D
Ow dat scheelt! :)

En fijn @ dat prul ligt te slapen! :Y
De onze ligt ook nog steeds te slapen! :P
pi_185222720
Wat ziet dat er schattig uit Takkie O+ Hou je dat 2 uur lang vol, de draagzak? Ik krijg zo snel last van mijn rug, mijn man ook. M wordt ook merkbaar zwaarder.

Lekker voetbal kijken met een kauwende baby ToT. Als ik jullie hier zo hoor ben ik al bang voor de komende tandjesleed :'(
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 24 februari 2019 @ 21:14:35 #52
74056 crew  ToT
pi_185222775
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 21:12 schreef Peacefulll het volgende:
Wat ziet dat er schattig uit Takkie O+ Hou je dat 2 uur lang vol, de draagzak? Ik krijg zo snel last van mijn rug, mijn man ook. M wordt ook merkbaar zwaarder.

Lekker voetbal kijken met een kauwende baby ToT. Als ik jullie hier zo hoor ben ik al bang voor de komende tandjesleed :'(
Geen voetbal hier. :P We zitten De Handhavers te kijken bij gebrek aan wat beters! :')
En @ kauwen; als het écht erg is en niks anders helpt, laat ik 'm dat natuurlijk wel doen, ja! :Y
Maar eerst oplossingen proberen als wandelen en hem zo in slaap laten vallen enzo. :) Maar hij slaapt nu dus gelukkig. :)
pi_185223789
@Peacefull; Sofie is niet zo’n zwaargewicht, nog geen 7kg. En langzaamaan opgebouwd qua tijd. Wandeling vandaag was wel een beetje langer dan verwacht. Zolang ik maar regelmatig denk aan het aanspannen van de juiste spieren krijg ik gelukkig geen rugpijn.
Ik vind het wel lastig dat Sofie dus niet meer slaapt in de draagzak. Veel langer kunnen we dan dus niet wandelen.

@Mrs.Peel; Sofie haar zonnebril hebben we vorig jaar bij Prenatal gekocht. Het is een normaal model bril, dus zonder bandje achter haar hoofd. Maar ze liet ‘m vandaag goed zitten!
Ze heeft dan ook wel echt een hekel aan zonlicht in haar gezicht. :P

[ Bericht 32% gewijzigd door Takkie88 op 24-02-2019 21:48:56 (Aanvulling zonnnebril) ]
pi_185224814
Lieve foto, @Takkie O+
U. weegt nu zo’n 10kg en ik draag hem ook nog gewoon op mn buik. Vandaag voor het eerst een haf uurtje buiten gelopen met hem op mn rug. Was wel gek. Daarna lekker op mn buik en zo’n 1,5 uur gelopen. O+ En net ook weer gedragen tot hij in slaap viel. Heerlijk. <3


U. heeft gister ook voor het eerst geschommeld. Zo lief!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door arvensis op 25-02-2019 07:31:51 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_185225001
@D.U.M.A.N. U is al echt een mannetje op de schommel! Mooie foto van jullie samen O+
pi_185225719
@Takkie88 ik moet altijd een beetje grinniken als ik je naam zie. Onze S. heeft dezelfde naam als de jouwe en haar allerlievelings knuffel heeft ze ooit gedoopt tot Takkie :D

Lieve foto’s! O+ O+ ik heb van de week de draagdoek eens geprobeerd, maar T. vond het he-le-maal niks en het was strekken, gillen, huilen tot ik ‘m weer los deed :')

@D.U.M.A.N. Zo lief, op de schommel! O+

T. is geboren op de dag voor de vakantie, dus morgen begint hier het echte leven weer. S. weer naar school en vriend weer aan het werk. Moet zeggen dat ik er best tegenop kijk, vooral die wekker ‘s ochtends :@ zeker nu ik alweer ruim een uur bezig ben om T. rustig/in slaap/bed te krijgen :') wie heeft bedacht dat huiluurtjes en kramp voor het slapengaan zijn :(
  maandag 25 februari 2019 @ 07:19:26 #57
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185228357
Ik ben op weg, wat is het koud, vroeg en eenzaam. Maar ik mocht prul echt niet meenemen van m'n man :D

En ze sliep keurig, dat helpt een hoop! Half acht in bed, fles rond middernacht, borst om 4:15 en om 5 uur sliep ze weer.

Ik kwam net wel tot de conclusie dat ik 20 minuten overhoud als ik niet ontbijt, dus morgen tien minuten eerder opstaan en een trein eerder dan maar, ben ik ook weer een half uur eerder thuis.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 25 februari 2019 @ 07:24:50 #58
447051 crew  Peejtur
pi_185228390
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 22:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Lieve foto, @:takkie O+
U weegt nu zo’n 10kg en ik draag hem ook nog gewoon op mn buik. Vandaag voor het eerst een haf uurtje buiten gelopen met hem op mn rug. Was wel gek. Daarna lekker op mn buik en zo’n 1,5 uur gelopen. O+ En net ook weer gedragen tot hij in slaap viel. Heerlijk. <3


U. heeft gister ook voor het eerst geschommeld. Zo lief!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je noemt zijn hele naam. Vast niet de bedoeling?
pi_185228542
@Peejtur scherp. ;) Thanks!

@krijgerrtje succes met de ochtendspits! En welkom nog :*
Protège moi de mes désirs.
pi_185228883
Succes met je eerste werkdag weer Tink!

Vandaag is Jip zijn laatste dag met antibiotica dus ik blijf nog lekker thuis met hem. Hij is ook nog niet echt helemaal beter, maar het gaat wel weer de goede kant op.

En ik zit nu op de bank met Jip slapend aan de borst, in de warme ochtendzon O+ wel balen dat ik nog geen koffie heb gezet :D dat had dit helemaal perfect gemaakt c_/
pi_185229140
Gelukkig wel de goeie kant op Aure :* Lekker knuffelen met Jip dan maar O+

Hier overigens ook een tripp-trapp. Geen babyborn set; maar wel kinderstoeltje. Dus de stoel staat hier nu te niksen (maar staat niet in de weg.. en de neefjes en nichtjes gaan er standaard op zitten hehe).

Jentin haha; lekker eten wat mama ook eet ja O+ Oh man ik vind het idee nog steeds gek dat ik eigenlijk al zou 'moeten' bijvoeden.. ik blijf het afhouden (alhoewel schoonmoeders er elke week over bezig is.. en omdat Tijn nu minder drinkt dan 'zal hij vast wel wat anders te eten willen' }:| )

Oh helsinki gelukkig de goeie kant op; jullie ook opgeknapt? Las dat jullie ook allemaal ziek waren (hier vorige week ook; en vriend die blijft nog even aan de sukkel... is nu alsnog gaan werken maar was niks waard dus heb hem opdracht gegeven om naar huis te komen en op de bank te komen liggen als hij zich zo beroerd voelt, maar... hij heeft echt nog nooit van een mannengriep gehoord :') Dus nope die is toch gewoon werken :% )

Spees ik had je foto nog wel gezien; haha wat een entertainment ook O+ En zo'n gefascineerde blik :D

Ik moet ook 2,5u rijden als we naar mijn ouders moeten en ik merk dat ik er nu een stuk meer last van heb nu we Tijn hebben, maar ze komen nu wat vaker naar NL om te komen knuffelen en dan ook meteen voor het hele weekend; dus wel gezellig :)

De nieuwe 'feature' is hier: zodra je in bed gelegd wordt, meteen luid jengelen. Niet huilen; maar jengelen.. En als je dan écht flink vecht tegen die slaap dán gaan we huilen.. En het 'mooie' is, zodra ik boven kom, krijg ik een mega glimlach en half luid lachje en dan is hij toch zo extreem moe maar nope... je zou toch iets míssen in de wereld he :') Meestal haal ik hem er even uit.. Ga hem wat sussen en knuffelen (wat alleen maar meer lachen en trappelen met zich meebrengt overigens :') ) en leg ik hem weer in bed.. en dan beginnen we opnieuw.. Maar na een 3 a 4 keer de fiep er terug, dan geeft hij alsnog toe aan zijn slaap.
Zo wou hij gisterenavond niet slapen toen ik weg was. Vriend had hem om 17u30 uit bed gehaald en normaal gaat ie om 19u weer slapen; maar hij kreeg Tijn niet in slaap.. dus ook weer mee naar beneden genomen en zo tot 21u zitten 'vechten'. Hij had hem nét weer in bed gelegd toen ik om 21u30 thuis kwam van het sporten en ik hoorde hem weer praten/kirren/jengelen... Dus ik naar boven en even sussen; fiepje er in, kus op zijn hoofdje met een 'lekker slapen Tijn' er achteraan (zeg ik altijd) en..... hij sliep gelijk :') Mijn vriend vloekte even maar vond het wel fijn dat hij toch eindelijk sliep (en ik vond het stiekem wel schattig dat Tijn even wat mama nodig had hihi)

Drinken is hier echter nog steeds maar matig... Rond 700.. soms 800; maar de flesjes 180/6 die een tijd terug allemaal op gingen, blijven nu over.. soms maar 30, maar kan net zo goed ook 80/90 zijn. Gisteren de avondfles om 23u maar 70 gedronken zelfs.. mja verder nog steeds vrolijk en niet hongerig dus ik blijf er maar bij dat het wel goed is en een fase ofzo :@ (hoop ik?)
Vandaag om 7u in ieder geval 170 gedronken.. zal het weer eens wat bijhouden
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_185230356
Ah die U op de schommel, vond ie het leuk?
MiniToT die tandjes krijgt, lekker laten kauwen ;)

Mijn moeder, zus en broer wonen nog in mijn geboortedorp. Dat is een uur rijden en een erg filegevoelige route. Ik kom uit een hecht Brabants gezin die de deur bij elkaar platlopen, dat mis ik wel. Met B ging ik om de woensdag naar mijn moeder, nu kan dat niet omdat B natuurlijk naar school gaat en de afstand is te groot om met Juul op en neer te gaan en weer op tijd op school te staan.
Mijn schoonfamilie wonen allemaal binnen 10 km maar die zien we niet zoveel. Nou ja, mijn schoonzus en neefje en nichtje wel, want die zitten op dezelfde school als B. Al zit ik ook niet te wachten op een schoonmoeder die steeds langs zou komen.

Juul is ziek, tenminste ze heeft sinds gisterenmiddag koorts. Geen idee waarvan, ze is niet echt verkouden. Wel zien we inmiiddels 7 (!) bobbels in haar mond. Dus wie weet wil ze graag het record tandjes in 1 keer breken.
Ze zou vandaag naar de opvang gaan en wij met B bowlen, of bios of iets anders. Nu is het een thuisdag met zijn 4en. Eigenlijk ook wel goed voor B die is moeeeeeeee. Zaterdag zijn verjaardag gevierd en gisteren hadden we een verjaardag in Brabant.
Morgen gaat mijn vrouw met hem op pad en ik woensdag. Even qualitytime voor ons jochie.

Juul vond B zijn feestje erg leuk zaterdag. Ze ging van arm naar arm geloof ik (ik zag haar steeds bij iemand anders, op een gegeven moment dacht ik waar is Juul? Had mijn nichtje van 17 haar meegenomen naar de speeltuin. Nadeel van een feestje geven, je hebt het zelf zo druk) en heeft een tijdje in de stoel aan tafel gezeten naast haar neef en broer en ze zat alleen maar te lachen.
pi_185236876
Hier ook fan van Stokke, voor Jewel hadden we destijds de Steps in Hazy Grey, met de komst van Vlokje is Vlokje naar de Steps overgegaan (want deze is compleet met babybouncer en baby inzet met tray) en hebben we voor Jewel een Tripp Trapp gehaald in dezelfde kleur als de Steps. Uiteindelijk willen we echter ook Vlokje over naar een Tripp Trapp, omdat deze onder de tafel past en de Steps niet. Al vind ik de Steps mooier, dus jammer is het wel. Afgelopen weekend had ik Vlokje tijdens het eten koken in de Steps en trok Jewel opeens de stoel voorover, beide kinderen met stoel op de grond. Haar vingertjes gekneusd want haar handje kwam eronder, godzijdank alleen haar handje, en Vlokje een blauwe buil op haar hoofd. En ik 25 jaar ouder. Dus qua stabiliteit vertrouw ik er nu ook niet helemaal meer op ... Voor in de tuin hebben we overigens 2 antilops en die vind ik ook erg fijn, spuit ze zo af met de tuinslang. Het is dat ik ze gewoon echt niet mooi vind, en met een open keuken en dus de eettafel en -stoelen permanent in het zicht ben ik heel oppervlakkig voor mooiigheid gegaan :X

Wolken, wat een herkenbaarheid bij die jengel! Vlokje kan ook echt heel boos gaan roepen als ze haar zin niet krijgt, met zo'n heerlijk boos koppie erbij. Moeilijk om dan niet in de lach te schieten :') Alleen jammer dat peuter die skill ook weer helemaal opnieuw heeft ontdekt en mee jammert, gilt, jengelt, en overige dramatiek. Dan is het toch net één teveel.

Verhuizen, al dan niet dichter bij familie wonen, ook weer herkenbaarheid. Wij willen graag doorverhuizen over een aantal jaar, meer buitenaf, iets groter wonen want buiten de stad krijg je gewoon meer waar voor je geld. Maar ik wil niet verder van mijn schoonfamilie af gaan wonen, die doen zoveel met de meiden dat ik liever juist nog wat dichterbij zou gaan wonen want dat scheelt iedereen reistijd. Echter ga ik dan automatisch verder van mijn eigen familie afwonen. Wat dan opzich weer niet zo verkeerd hoeft te zijn :+ Maar gevoelsmatig wat dilemma-achtig. Respect voor iedereen die keuzes durft en heeft durven maken als het gaat om elders wonen, is en blijft toch een risico. Maar fijn wonen is zo belangrijk, dus zeker een droom die het waard is om na te jagen O+

Verlatingsangst, fase overleefd, dachten we, maar het is weer full force terug. Ik hoef maar aanstalten te maken om weg te lopen en ze begint al te jammeren. Als ik uit het zicht verdwijn gaat dat naadloos over in hysterisch huilen. Heeft ze dus nooit bij vrouwlief, enkel bij mij. Dus ik heb weer een plakaapje bij mij, hele dagen en nachten. Die fase duurt bij de één gewoon wat langer dan bij de ander. Het gaat weer over. Toch? :X

Takkie, wat een heerlijke foto O+

ToT, vingertjes zijn toch ook veel lekkerdere om aan te knagen :') Hier helpt het nog wel eens om zacht speelgoed te geven in plaats van een bijtring, misschien dat een bijtring op sommige momenten gewoon net wat te hard is ofzo. Misschien dat jouw mini dat wel accepteert in plaats van alleen jouw vingers? ;)

Duman, jouw U O+

Krijgertje, sterkte nu de vakantie voorbij is! Hopelijk is het vanmorgen een beetje rustig en soepel verlopen?

Tink, succes deze week en hopelijk zit je snel weer helemaal in het ritme!

Aure, wat fijn dat Jip opknapt van de ab, hopelijk herstelt hij snel weer helemaal :*

Priem, hier dronk en drinkt Vlokje de ene keer ook minder dan de andere keer. Echt periodes lang dat ze opeens veel minder dronk, dan weer meer, nu drinkt ze bijvoorbeeld ook weer aanzienlijk minder. Ik heb het hier losgelaten en ga ervan uit dat het goed is zolang ze actief en vrolijk is en goed blijft groeien. Maar lastig is het wel!

Exode, gefeliciteerd met B! En beterschap voor de kleine Juul, arm kind als er echt 7 tandjes tegelijk doorkomen :o

Hier nog steeds erg druk op het werk, bezig met het inwerken van een collega en daarnaast behoorlijk veel extra workload. Thuis gaat het z'n gangetje. Van het weekend heerlijk naar de speeltuin en het bos geweest, Vlokje is dol op schommelen en de glijbaan is gebleken. En op zand eten :+ Ze heeft eindelijk besloten dat ze haar kruipskills verder wil upgraden, ook al gaat tijgeren sneller, want vanuit kruip kan ze zich nog makkelijker tot sta optrekken en dat is natuurlijk helemaal hét. Op mama klimmen en dan de haren uit mijn hoofd trekken natuurlijk ook. En toen bedacht ik mij dat ze deze week gewoon alweer 9 maanden wordt en bijna net zo lang uit als in de buik. Waar blijft de tijd :o Ondertussen ook al een baby fietshelmpje gekocht (want elektrische fiets en stad enzo), als Vlokje nu in plaats van op haar knietjes ook nog eens zelfstandig tot zit op haar billetjes weet te komen, kunnen we met het mooie weer eindelijk weer eens gaan fietsen O+ Maar aangezien madam al vier maanden zelfstandig kan zitten maar vooralsnog nog steeds niet heeft uitgevogeld hoe ze van lig zelf tot zit kan komen, vermoed ik dat ons geduld nog wel even op de proef gesteld kan worden :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Schanu op 25-02-2019 15:55:01 ]
pi_185242795
Koorts, spugen, fles weigeren..

Handen vol nu. Terwijl we morgen voor het eerst een uitje gepland hebben naar de andere kant van het land zonder baby. Weer nader tot elkaar komen nu de relatie zo bekoeld is, maar vrees op deze manier dat het niet door kan gaan.
pi_185247544
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 20:21 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik vind het nou net andersom :+ O zat / zit in de TT al meteen veel beter dan in de Antilop. Heb je wel een kussentje in de TT?

Natuurlijk :D Li heeft een afwijking naar rechts en zakt telkens die kant op in de TT (echt zo grappig, beide jongens hadden heel lang hetzelfde probleem). Over een maandje of 3 ben ik weer helemaal team TT :)

Had je meisje je erg gemist Tink?

7 tanden in 1x, topplan :’)

Beterschap NJ, balen, zeker als je het even zo nodig hebt.

Verhuizen, wij hebben echt een zeer gewilde woning en zouden het zo kwijt zijn. Ik wil op de bovenverdieping meer ruimte en een grotere tuin.. maarja, dan moeten we de randstad uit en waarheen: geen idee. Ik vind overal wel werk, maar vriendlief niet. Dus misschien toch maar dakkapellen, of toch verkopen met veel winst... lastig, lastig dat soort dilemma’s.

Hier verder weinig te melden. Li is nog steeds zo relax. Eet, speelt, drinkt, lacht en slaapt niet ‘s nachts ;)
  dinsdag 26 februari 2019 @ 07:41:51 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185248112
Beterschap NJ! Zo sneu...

En ik heb prul wel gemist, maar minder dan ik dacht. Bovendien sliep ze gisteren overdag gewoon twee keer een uur in haar bedje. Dat heeft ze nog nooit gedaan :D en manlief stond met baby in de wagen op het station toen ik aankwam, zo lief!

Vanochtend nog een half uur eerder opstaan en om zeven uur in de trein in de hoop dat ik dan een half uurtje eerder zou kolven en thuis zou zijn, heb ik vertraging :( echt stom...

En verder is het druk, druk, druk op kantoor, dus kom ik even niet helemaal bijgelezen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185248357
Jeejtje, @Schanu, wat eng! Gelukkig hebben ze er niet veel last van gehad. :* ;(

Hier ook eenkennig.. maar daar hebben ze een draagdoek voor uitgevonden. O+

Oei, @Loj! 7! Succes. ;)
Hier komen ze ook zonder pauzes, allemaal achter elkaar. U heeft er last van en daardoor bijt hij mij ook veel.
Protège moi de mes désirs.
pi_185250332
Zo, wat een schrik Shanu, gelukkig goed afgelopen. Mijn neefje is 1 keer met de tripptrapp omgegaan, hij ging erop staan en riep heel hard hoera met zijn handen in de lucht. Klapte zo achterover (hij was bijna 4 dus zat er los op). Maar zij hadden niet die dingen erachter (van die omklapbeveiligers)

Wat er met Juul is, weten we nog steeds niet. Vannacht tot 03:30 redelijk geslapen daarna bloedheet bij ons gelegd in bed want ze ging ineens huilen en was amper te troosten. Pas in mijn armen werd ze rustig.
Net 38,4 gemeten, de laagste temp sinds zondagmiddag. Ze drinkt alle flessen leeg, eet redelijk tot goed en is vrolijk en alert. Het is dat ze koorts heeft en wat sneller moe is, maar verder is er niets anders aan haar. Morgen voor de zekerheid wel de huisarts bellen als ze nog steeds rond de 39 graden schommelt. En heel egoistisch, ik hoop wel dat ze donderdag naar het KDV kan. We hebben dan voor het eerst sinds haar geboorte een dag samen en morgen zijn we 14 jaar samen.

Dilemma inderdaad Loj, kan je het met dakkapellen goed uitbreiden?
Wij stonden 2 jaar geleden op het keuzepunt, terug (voor mij dan) naar Brabant en dichterbij mijn familie en vrienden of toch in de omgeving van 030 blijven. We hadden toen besloten alleen voor ons droomhuis naar Brabant te verhuizen. Het was nogal een stap, zeker voor mijn vrouw. We hebben zowel in deze omgeving als onder de rivieren huizen bekeken en toen kwam dit huis voorbij, meteen verliefd. Het is klein, scheef en slurpt energie maar pfoe wat zijn we nog steeds enorm blij. In een straat waar iedereen elkaar kent, de kinderen op straat spelen en op steenworp afstand van de Vecht, de polder en het plassengebied.
Ik vind het vooral lastig ver van mijn moeder te wonen. Ze wordt natuurlijk steeds ouder en haar gezondheid is gewoon niet zo goed. Ze kan niet zelf deze kant op komen en daarheen is dus of filerijden of op onmogelijke tijden gaan rijden. Wat dat betreft baal ik dat we geen extra kamer hebben waar ze makkelijk kan slapen.

Aanpassing: net 36,9 gemeten en de 2 boventanden komen door *O* Nu die andere 5 nog, of die zijn ons aan het foppen.

[ Bericht 5% gewijzigd door exode op 26-02-2019 10:51:22 ]
pi_185253330
NJ, beterschap voor Spookje!

Exode, wat fijn dat de 2 boventandjes doorkomen! Hopelijk is hiermee de koorts ook definitief over en gaat Juul zich weer beter voelen.

Tink, fijn dat het werken goed ging en wat lief dat man je van het station heeft opgehaald met Prul O+
pi_185253402
BFD, hoezee! Wij hebben het afgelopen weekend dus doorgebracht in een Landalpark, en echt genoten. Welpje heeft 2x gezwommen met behulp van de swimtrainer, wat hij heel leuk maar ook heel vermoeiend vond - dus daarna lekker uitgebreid in het zwembad gedut terwijl zijn broer nog duizend keer van de glijbanen ging. Verder lekker gechilld in het huisje, hij heeft lekker om zich heen gekeken en veel gespeeld met Ketel. Heerlijk. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En gisteren heeft hij zijn eerste hapjes op. Het werd avocado, want we aten zelf burrito's. Het ging er goed in! Mijn plan was eigenlijk te wachten tot 6 maanden, maar het werd ongeveer onmogelijk zelf iets te eten met hem in de buurt omdat hij zo duidelijk ook wilde. Vanavond gaan we wortel proberen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door lunapuella op 26-02-2019 16:28:11 ]
pi_185254947
Middenoorontsteking aan beide kanten en 38,6 koorts. ;(
Protège moi de mes désirs.
pi_185255657
Wat fijn dat jullie weekend zo lekker was Luna, het klinkt ook heerlijk! En wat een mooi Welpje heb je daar O+ Hopelijk gaat de wortel er vanavond net zo goed in als de avocado!

Duman, beterschap voor je arme ziek U :*

Ik moet deze BFD even overslaan, mijn telefoon ligt bij Samsung (wegens defect) en wordt hopelijk vandaag weer thuisbezorgd, maar kan op dit moment dus niet bij mijn foto's :{
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 15:57:48 #73
382129 crew  Donna
pi_185255815
BFD

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 15:58:11 #74
382129 crew  Donna
pi_185255825
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Middenoorontsteking aan beide kanten en 38,6 koorts. ;(
Beterschap! Zo naar oorontsteking! :'(
pi_185255930
Juul schommelt nu tegen de 38,5 aan, in ieder geval beter dan ruim 39 MET zetpillen. Ze is zoals in de spoiler te zien is, poepjevrolijk. Gek ding.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beterschap DUMAN!

[ Bericht 1% gewijzigd door exode op 26-02-2019 16:13:19 ]
  dinsdag 26 februari 2019 @ 16:06:47 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185256020
Beterschap! Oorontsteking is naar..

Wij hebben met prul morgen de echo van haar heupjes ivm stuitligging in week 31 en daarna een afspraak bij de huisarts om te evalueren of de bv beter gaat met de neusspray. Heb maar vrij genomen, want thuiswerken en die twee afspraken = een onhaalbare combinatie.

En jongens, wat ben ik moe. De nacht was niet eens slecht ofzo, maar werken + kolven + prul = uitputting :'(
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185256707
Bfd O+

Lekker blei ei heb je daar exode ondanks de koorts.

Beterschap voor knappe u met oorontsteking.

Lief welpje op zn kleedje op vakantie, ben benieuwd wat hij van de wortels vind.

Wij hebben nog geen kinderstoelen. Ik gok dat het de antilop van ikea gaat worden.

Succes met alles uitzoeken tink. Ik kan me voorstellen dat je graag dicht bij je familie wil wonen. Ik heb mijn ouders op 10 minuten lopen, heerlijk!
En je bent alweer aan het werk! Succes de komende dagen!

Ik begin 20 maart weer want ik heb nu nog vakantie. Wel lekker want we zitten nu in een prima ritme. Al verschuift het nu iets want we zijn begonnen met een voorzichtig hapje wortel. Ze vinden het maar gek die lepel!




[ Bericht 11% gewijzigd door aapieannie op 26-02-2019 16:37:37 (Foto's toegevoegd.) ]
  dinsdag 26 februari 2019 @ 16:50:26 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185257052
Wow, dan heb jij nog lang vakantie! En die wortelsnoetjes, ze lijken het nog niet echt lekker te vinden :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185257416
Dank jullie wel. Jullie ook beterschap allemaal. O+
Wat een leuke (mini)baby’s. O+

Wij hebben deze vandaag verstuurd :'( O+


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_185257810
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:50 schreef Tink89 het volgende:
Wow, dan heb jij nog lang vakantie! En die wortelsnoetjes, ze lijken het nog niet echt lekker te vinden :D
Ja klopt, ik had nog 6.5 week over vorig jaar. Die uren zou ik anders kwijt zijn maar mn manager was erg schappelijk en zei zelf, dan plak je ze toch achter je verlof. Dus zodoende ben ik nu nog thuis.
pi_185259794
U beterschap jongen. Wat naar, oorontsteking. Leuke kaart Duman. Slim dat je er cadeautips op hebt gezet :)

Juul, fijn dat je in ieder geval nog zo blij bent! Snel beter worden.

Tink, heftige dagen heb je hoor. Leuk dat je vriend met Prul op het station stond. Hoeveel dagen werk je nu? En succes met beslissen of jullie gaan verhuizen of niet.

Schanu, wat een schrik zeg! Snap wel dat je in één klap een paar jaar ouder bent. En wat ontwikkelt Vlokje zich snel O+

Aapie, mooie jongens O+

Over hapjes: Wij zijn vol goede moed begonnen met het ea aan te bieden. Maar meneer blieft niks, helemaal niks. Alles wordt weer vakkundig zijn mond uit gewerkt of hij moet kokhalzen. Het is nu zelfs zo dat hij zijn mond dicht doet of zijn hoofd afwendt als hij de lepel ziet. Mijn gevoel zegt dat hij er nog niet aan toe is en we willen er eigenlijk mee stoppen voor nu. Iemand anders nog tips? Of herkenbaarheid? Hoe pakken we het straks weer op met hem?
Zijn melk drinkt hij als een bootwerker trouwens :)
pi_185259882
Wij deden het dan een paar dagen niet en daarna weer een keer proberen Peace.
pi_185260345
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:22 schreef Aure het volgende:
Wij deden het dan een paar dagen niet en daarna weer een keer proberen Peace.
Ja dat doen wij nu ook, maar hij lijkt nu echt niet te willen. We zetten hem elke avond als wij eten aan tafel in zijn TT zodat hij ons ziet eten. En soms zit hij op schoot en speelt hij aan tafel met bakjes, bordjes en andere dingen (niet met messen of vorken hoor :D ). Tja, ik wil hem ook niet dwangvoederen of zo. Hij is 5 maanden.
pi_185260585
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:37 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ja dat doen wij nu ook, maar hij lijkt nu echt niet te willen. We zetten hem elke avond als wij eten aan tafel in zijn TT zodat hij ons ziet eten. En soms zit hij op schoot en speelt hij aan tafel met bakjes, bordjes en andere dingen (niet met messen of vorken hoor :D ). Tja, ik wil hem ook niet dwangvoederen of zo. Hij is 5 maanden.
Tijd zat dus nog :) hoewel het op dat moment misschien lijkt van niet. Je kan er best even mee stoppen en over 2 weken weer kijken hoe het gaat. Wij zijn met 5.5 maand begonnen met hapjes en dat ging ook maar zo zo. De ene keer wel, dan weer niet. Soms voerde ik hem een paar hapjes met mijn vinger ipv een lepeltje. Dat wilde dan nog wel eens gaan.

In het ziekenhuis heeft Jip 2 weken helemaal geen vast voedsel gegeten. Hij was 7 maanden toen hij uit het ziekenhuis kwam en at toen een tijdje heel slecht en opeens at ie super goed. En nu met bijna 9 maanden eet ie nog steeds goed, behalve als hij ziek is. Komt wel goed wil ik hier eigenlijk mee zeggen ;)
pi_185260647
Gewoon even laten zitten, peace. Komt echt vanzelf goed :) Ik heb Phi ook steeds erbij gezet aan tafel en gaf haar gewoon iets om mee te frummelen: broodkorst, stuk pasta, een krieltje, stuk appel aan een vorkje. Ineens stak ze iets in haar mond en toen ging het snel :)
pi_185260652
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:45 schreef Aure het volgende:

[..]

Tijd zat dus nog :) hoewel het op dat moment misschien lijkt van niet. Je kan er best even mee stoppen en over 2 weken weer kijken hoe het gaat. Wij zijn met 5.5 maand begonnen met hapjes en dat ging ook maar zo zo. De ene keer wel, dan weer niet. Soms voerde ik hem een paar hapjes met mijn vinger ipv een lepeltje. Dat wilde dan nog wel eens gaan.

In het ziekenhuis heeft Jip 2 weken helemaal geen vast voedsel gegeten. Hij was 7 maanden toen hij uit het ziekenhuis kwam en at toen een tijdje heel slecht en opeens at ie super goed. En nu met bijna 9 maanden eet ie nog steeds goed, behalve als hij ziek is. Komt wel goed wil ik hier eigenlijk mee zeggen ;)
Ja ik moet me er ook niet druk om maken eigenlijk. Toch fijn om even jouw verhaal te horen over Jip. Vanmiddag sprak ik twee vriendinnen met jongens die even oud zijn als M en die eten alles al wat los en vast zit. Dus ik begon even wat te twijfelen.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 19:55:31 #87
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185260875
Dat hoor ik ook vaker om me heen, Peace. Maar mijn oudste at ook pas echt wat met 7 maanden (voor het eerst geprobeerd met 4 maanden), middelste at zelfs met 9 maanden pas echt iets (wel proeven aan hele stukken).

O is nu ruim 6 maanden en vanaf 5,5 maand hebben we hem iets gegeven, hapjes wilde hij niet en juist wel Heel Graag aan stukken sabbelen. Sinds twee dagen wil hij ineens wel weer heel graag hapjes eten, dus het kan verkeren ;)
pi_185262467
Ik heb ook veel getwijfeld hoor. Maar wat ook wel hielp trouwens was de CBarts die tijdens de 6 maanden afspraak aangaf dat je echt veel tijd hebt om toe te werken naar het eten van een maaltijd. Die maakte zich totaal geen zorgen toen ik aangaf dat het maar mwah ging met dat vaste voedsel eten.

Nu kan ik het gelukkig wel goed loslaten als hij slecht eet. Ik heb gezien dat het toch steeds wel weer goed komt :)

En hapjes of hele stukken is hier maar net hoe meneer zijn pet staat :') Hij krijgt het meestal allebei en dan zie ik wel wat er in gaat :P
pi_185262551
En beterschap nog voor alle zieke kindjes hier :* het blijft zo sneu.

Jip is inmiddels aan de beterende hand maar nog lang niet zichzelf. Maar hij heeft geen koorts meer en lijkt ook geen pijn meer te hebben. Hij was vandaag wel strontchagrijnig en weigerde te slapen dus het werd er ook niet beter op }:|
pi_185264049
Krijgertje, hoe zijn de eerste 2 dagen in het school-ritme van de oudste gegaan? Wanneer de oudste naar school was lekker met T kunnen knuffelen?
Tink; wat lief dat man en prul je op kwamen halen na je eerste werkdag. Ik was de eerste weken ook kapot toen ik weer aan het werk ging. Het is echt wennen weer. Succes morgen met de afspraken!
Schanu; wat een schrik met de stoel! Gelukkig nog goed afgelopen! Wat schiet je adrenaline dan ineens omhoog hè?!
Beterschap voor Juul van Exode en U van Duman!
Wat fijn dat jullie zo genoten hebben Luna! Wat een heerlijk ondeugende blik heeft welpje! O+
Oh, Donna, wat heeft ze een ogen om weg te smelten!
Vrolijke foto van Juul, ze voelt zich gelukkig niet ziek!
Mooie foto’s aapie van de eerste hapjes :D
U al bijna baby-af! Wat gaat het snel!
Peacefull, ik zou het ook nog wat tijd geven. Sofie krijgt pas sinds een week echt elke dag iets vasts te ‘eten’ daarvoor belande het gelijk op de grond. Ze pakken het echt wel op wanneer ze er aan toe zijn. Om de paar dagen wat aanbieden. Wil hij niet prima, wil hij met de lepel spelen ook prima. Komt echt goed!

En als het dan toch over ‘eten’ gaat, of valt dit meer in de categorie vingerverven :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 88% gewijzigd door Takkie88 op 26-02-2019 22:14:19 (Te snel verstuurd) ]
pi_185274968
Iedereen aan het genieten van de zon? 8-)

Sofie heeft vannacht een update gedraaid!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185276040
Sofie O+ Knap hoor!
pi_185276715
Ik zie de mooie G+ en de vrolijke Juul O+ Twee mooie aapjes van Aapie O+ de mooie bijna dreumes U O+ De knappe zittende Sofie O+

Beterschap voor U, Duman, zo zielig die oorontstekingen.

En hoe ging de echo vandaag Tink?

Peace, lastig dat M niet wil eten, maar ik denk idd dat het uiteindelijk vanzelf wel komt.
pi_185278197
Dinsdag zijn we toch nog wel even weggeweest, gelukkig ouders als oppas, dan ga je net wat makkelijker weg.. maar die hebben alles uit de kast moeten trekken.

Vandaag Spookje ziek opgehaald bij de KDV. Ze blieft de fles eigenlijk niet, maar wat ze drinkt loopt in één straal door. Je hebt kennelijk na 'diarree' ook nog 'water'. 39 graden koorts, spugen, niet drinken, alles loopt door, nagenoeg geen plas meer in de luier..

.. en madam blijft (buiten 'plakbaby') nog relatief vrolijk ook. Lachen naar andere kindjes, spelen, enthousiast als ze ons ziet. Af en toe is het een bikkel ook. O+
  woensdag 27 februari 2019 @ 20:10:15 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185282814
Hoera! Prul heeft geen heupdysplasie :D en verder is het hier een heksenketel en ga ik nu naar bed.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185284023
NJ; wat sneu voor jullie en spookje! Wat het wel fijn om er even met z’n tweeën tussenuit te zijn? Hopelijk houdt spookje snel weer wat meer vocht binnen.

Hoera voor prul! En tink; succes met de heksenketel en slaap lekker!

Sofie haar update is nog wat verder geladen. Ze gaat nu ineens in kruiphouding zitten. Heb haar toch maar even verteld dat de updates nu weer even klaar mogen zijn, zelf zitten en kruiphouding op 1 dag :9 ze mag toch echt nog wel even dat kleine baby’tje blijven O+
Eenmaal in kruiphouding kan ze niks meer en begint ze boos te schreeuwen, help ik haar weer terug naar haar buik en dan direct repeat. Ze houdt me in ieder geval lekker bezig ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 27 februari 2019 @ 21:25:09 #97
74056 crew  ToT
pi_185285150
Sow, mini-ToT heeft weer genoeg veren in z'n reet gekregen hoor! _O-
Ff mee naar de huisarts geweest. Zaten daar een stuk of 7 vrouwen, allemaal: "Ahhhh wat is die schattig! En zo vrolijk!"
Kom je bij de huisarts binnen voor zalf voor de uitslag op zijn wangetjes: "Ach, wat een ontzettend schattig mannetje is dat zeg!"
Kom je bij de apotheek om de zalf op te halen: 2 vrouwen daar: "Oh! Wat is dat een schattig mannetje zeg!"
Ga je vervolgens een stuk wandelen met hem, kom je een buurvrouw tegen: "Zo, die is flink gegroeid zeg! Maar wat is hij schattig zeg!"

_O- Godver! :D

Verder vandaag het zitje en het boodschaoppenmandje van de Kidsriver binnen gekregen.
Kon die handleiding NOG kleiner en onduidelijker?!? :') Okee hoe de kap op het zitje moest kon ik nog wel redelijk uitvogelen, maar dat mandje... :N
Ff wat Youtube filmpjes bekeken met reviews van deze wandelwagen zodat ik kon zien hoe het allemaal hoorde te zitten. :P
Maar is is allemaal helemaal prima nu! ^O^
pi_185285965
Wat sneu NJ, hopelijk houdt ze snel weer wat binnen. Wel fijn even samen weg?

Juul heeft al 24 uur geen koorts meer. Ze heeft vandaag alleen amper gedronken 1 volle fles, 1 halve fles en 2 x iets van 30 ml. Fruit, brood, groentehap en toetje wel allemaal op. Ze was ook enorm moe maar slapen is voor baby's dus maar 2x 45 minuten geslapen.

Verder is ze nog net zo lui. Rollen doet ze af en toe en verder wacht ze gewoon steeds tot grote broer iets brengt. Of ze gooit iets op de grond, kijkt het na en gaat vervolgens naar B kijken en die pakt het voor haar op.
pi_185291532
@Takkie88 @exode
't was fijn om weg te zijn, even uitwaaien (zonnen!) op 't strand bij Scheveningen en naar de Lion King geweest. Maar om nu te zeggen dat het was dat ik met m'n vriendin was.. Was mooi om te zien en te doen, maar voelde nu meer alsof ik er met iedereen had kunnen zijn. Op dit moment voelt het alsof er niets meer tussen ons zit. Ja, Spookje.. En daarom werken we er keihard aan dat gevoel terug te vinden.

Het is verder nog bar en boos hier.. 'Plakbaby', dus hangerig, chagrijnig, wild enthousiast als ze de fles ziet, maar zodra de speen in de mond heeft is het eigenlijk genoeg. Plus, tijdens het geven van de fles mogen we al 1-2 keer de luier verschonen want het loopt er gewoon doorheen.. De wasmachine is niet meer uit geweest sinds begin van de week. Straks even temperatuur opnemen en kijken hoe ze dan is. Vooralsnog blijft ze wel lachen en vrolijk naar ons/andere kindjes, dus er zit nog wel wat in zeg maar.
  donderdag 28 februari 2019 @ 09:02:00 #100
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185292355
Beterschap voor alle zieken! :*.
I. is nog verkouden en heeft gisteren ook weer z'n prikjes gehad. Dat leverde een hele beroerde nacht op met veel onrust in het lijfje. Hij was ook niet makkelijk te troosten. Uiteindelijk hebben we hem in de loop van de nacht toch maar in zo'n slaapzakje van Puckababy gelegd, maar nu bedacht ik me dat ik dat beter niet had kunnen doen ivm mogelijke koorts? Heeft hij nog niet gehad, maar toch even zo'n knoop in m'n maag qua gevoel.

Ik heb nog zo'n gore kriebelhoest waar ik maar heel langzaam vanaf aan het komen ben :'), maar het gaat de goede kant op. Qua stemming helaas nog niet echt en ik hoop dan ook dat het me lukt om straks aan te geven dat ik voorlopig nog niet wil opbouwen op m'n werk en toch ook eerst de bedrijfsarts wil spreken. Kan ik dat gewoon zo brengen, als ik uitleg dat de diensten die ik heb gedraaid me zwaar vielen op 1 na en dat ik te weinig vooruitgang met behandelingen heb geboekt om te kunnen vertrouwen op dat meer diensten draaien goed zal gaan? Worstel altijd een beetje met hoe ik iets het beste kan brengen.

NJ, dat klinkt heftig zeg zo hoe het nu gaat tussen jullie. Hopelijk lukt het om elkaar weer gauw te vinden.
pi_185292953
Heftig zeg, NJ. En lastig zeg.

Hier was T van de week ziek, en nu O. Vannacht 3x alles er uitgespuugd, en diarree. Zo langzamerhand loop ik op m’n tandvlees, ik kan me de laatste redelijke nacht niet meer herinneren. Maar goed, morgen lekker op vakantie, dan komt vast alles goed.

Het goede nieuws is dat O na de pasen een plek op een kdv heeft. Zo fijn, dan kan ik ook weer eens wat anders zijn dan alleen maar mama.
  donderdag 28 februari 2019 @ 09:58:28 #102
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185293067
Sterkte daar, Jagar! En een fijne vakantie toegewenst. Waar gaan jullie naartoe? *O* voor een plekje op het KDV. Hier heb ik ook de keuze gemaakt om I. per 1 maart in te schrijven zodat ik 6 uur per week even voor mezelf heb. Vind het erg spannend maar lijkt me ook goed (en nodig) om te doen. En dan roept m'n moeder dat ik de verantwoordelijkheid moet gaan nemen want wij hebben voor een kind gekozen en dan ook nog mopperen en wat tijd voor jezelf willen? Kssst :{w.
pi_185293103
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:58 schreef Helsinki het volgende:
Sterkte daar, Jagar! En een fijne vakantie toegewenst. Waar gaan jullie naartoe? *O* voor een plekje op het KDV. Hier heb ik ook de keuze gemaakt om I. per 1 maart in te schrijven zodat ik 6 uur per week even voor mezelf heb. Vind het erg spannend maar lijkt me ook goed (en nodig) om te doen. En dan roept m'n moeder dat ik de verantwoordelijkheid moet gaan nemen want wij hebben voor een kind gekozen en dan ook nog mopperen en wat tijd voor jezelf willen? Kssst :{w.
naar centerparcs in zeeland. Niet zo bijzonder, wel lekker gewoon even eruit. Onze eerste echte vakantie in 2 jaar tijd...
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:27:28 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185293433
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:00 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

naar centerparcs in zeeland. Niet zo bijzonder, wel lekker gewoon even eruit. Onze eerste echte vakantie in 2 jaar tijd...
Daar waren wij twee weken geleden. Heel fijn, maar het huisje was wel echt heel erg gehorig door die open wenteltrappen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185293590
Wat heftig @NicolasJoy, een kind geeft gewoon echt heel veel druk op je relatie, helemaal als de start niet zo gaat als het zou moeten. Is het niet mogelijk om even een paar dagen de zon op te zoeken? Ik vond mijn vriend ook meteen weer een stuk leuker toen we even afstand namen van al het werk thuis. En zon en warmte O+

@Takkie88 : Als vlucht buddy hoef je niet zoveel te doen, alleen de hond inchecken en dan weer ophalen bij de bagageband. De rest word allemaal geregeld door het asiel. En wat goed van de update! Hier wilt Bikkel ook graag zitten maar zwabbert nog alle kanten op.

@Peacefull: Als ik bij Bikkel aankom met een bordje met eten stopt hij van alles in zijn mond:mijn vingers, het bord, zijn slabber. Alles eigenlijk behalve het eten, 80% veegt hij binnen een minuut van zijn playtray. Sowieso is het zo bewegelijk dat ook het geven van zijn vitaminedruppels een soort wipe-out parcours is. Ik moet dan met een lepeltje vloeistof trappelende benen en maaiende armen ontwijken en dan proberen te deponeren in een bewegende mond die van links naar rechts beweegt.
Ik maak me er verder ook totaal geen zorgen om, je hoort wel eens dat baby's er echt aan toe zijn aan vast voedsel maar dat idee heb ik bij Bikkel totaal nog niet. Ik vind het alleen zonde van alle groente en fruit maar ik weet dat het erbij hoort. Ik ga er vanuit dat hij rond de 9 maanden wel wat beter eet en de komende 2 maanden alleen is om te oefenen.

@Jagärtrut : Fijn zeg! Eerst zou het mij wel heel fijn lijken om fulltime huismoeder te zijn maar ik merk ookdat de muren op me afkomen. Gelukkig begint hier de drukte weer en gaat Bikkel vanaf april iig 1 dag per week naar het KDV. Wat voor werk ga je dan doen? Wij zijn een paar maanden geleden naar die Center Parcs geweest. Vooral het zwembad is heel leuk.De rondvaart vonden we niet zoveel aan.

@Helsinki, herkenbaar, gewoon even een paar uur voor jezelf. Ik was al maanden niet naar de kapper geweest omdat ik altijd de kleine maar bij me had. Of gewoon al een paar uurtjes bij kunnen slapen lijkt me al hemels :') .

Hier ben ik me klaar aan het maken voor een rondleiding van een KDV die bij ons op het bedrijf komen. Dus straks huppelen er een een stuk of 20 kindjes rond. Nu nog even wat energie proberen te vinden na een absolute prutnacht. We hebben het naar bed brengen van Bikkel s'avonds nu helemaal onder controle, maar het weer om de 2,5 uur wakker worden is nog steeds niet prettig.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_185294235
Nj wat vervelend dat je relatie zo stroef loopt. Hopenlijk met wat meer tijd voor elkaar dat het gauw beter gaat.
En beterschap voor spookje!

Jagar fijne vakantie alvast! En fijn van het plekje op het kdv, even tijd voor jezelf!

Ik zorg vandaag nog voor alles in huis en vanaf morgen heb ik 4 dagen voor mijzelf. Toch wel handig zon man die carnaval niet leuk vind :+

En ik voel me bijna bezwaard om het volgende te typen omdat ik hier veel gebroken nachten lees..
Maar wij brachten gister als test de jongens om 7 uur met een fles op naar bed, en ik heb ze vanmorgen om 7 uur weer wakker moeten maken om de dag te starten :o ik was ook echt in de war van mijn wekker want ik had eigenlijk wel een nachtvoeding verwacht maar niet dus.
Ze zijn morgen 4 maanden...

best leuk op je buik aldus V.incent

lekker veel sop in bad bij oma, J.eremy is er gek op!
  donderdag 28 februari 2019 @ 11:55:57 #107
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185294735
Wow Aapie, da's toch een keurige nacht!

En ik voel me ook bezwaard hoor, als ik dan typ dat prul om 19 uur naar bed ging en om middernacht en om 5:15 kwam... maar positieve verhalen mogen ook gedeeld worden. Bovendien heeft iedereen z'n eigen issues. Hier gaan de nachten best redelijk dus, maar zijn we nog steeds aan het kloten met de (borst)voeding en slaapt prul overdag eigenlijk nog steeds alleen maar boven op ons. En ze groeit ook nog steeds niet echt fantastisch -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185294791
Heftig NJ :{ alleen bekoeld of ook irritaties verder?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoveel zieken, beterschap! :*

Hier heb ik een zieke S. van school moeten halen en T. had een poepexplosie net toen de vpk van het CB binnenliep en ik bedenk me net dat ik nog niks gegeten heb en God ik mis m’n bed :') vuurdoop hoor :O
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:00:59 #109
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185298202
Beterschap en sterkte voor zieke kindjes, hongerige en vermoeide mama's, wiebelige relaties en slapeloze nachten :*

Manlief is met prul gaan wegen en ze is 245 gram gegroeid in een week. Ze is van p2 naar p15 inmiddels :D Zo trots op mijn meisje!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185298712
Nou, Spookje blijft slecht in orde.. Nog steeds koortsig, spugen en aan de race. Er gaat nu 80-100 cc per fles naar binnen (waar ze normaal na 205 cc boos is dat hij op is) en voor m'n gevoel komt er wél 200 cc direct uitlopen. De wasmachine weet niet wat 'm overkomt :9 Maar ook de bank, trap, commode.. Overal waterdunne diarree. Nog wel altijd zo nu en dan een lachje, dus we komen nog wel vooruit.

Verder tussen ons.. inderdaad wel heftig om het zo te voelen. Tegelijkertijd wel heel reëel dat het inderdaad waarschijnlijk wel aan het hele gebeuren rondom de zwangerschap en bevallig en het veranderd leven ligt.. Maar goed, dat neemt niet weg dat we natuurlijk wel missen hoe het was. We leven nu samen, maar daar is alles mee gezegd. Er is momenteel geen intimiteit, geen liefde, geen warm gevoel van binnen om het maar even cliché uit te drukken. Heb het de laatste weken wel heel erg geprobeerd om de vonk een beetje terug te krijgen, maar krijg dan niet echt reactie. Wijt dat maar aan de vermoeidheid enzo, maar af en toe een beetje lieve woordjes, een kus of knuffelen heb je eigenlijk wel nodig om te voelen wat je voor elkaar bent.

@Wolken
Helaas geen enkel vooruitzicht nog op vakantie ook. Ook op het werk (waar we allebei werkzaam zijn, want ja, ondernemers/eigen zaak) loopt het allemaal niet vanzelf. Veel zieken de laatste tijd i.c.m. wisselingen in personeel maakt dat we hopelijk van de zomer weer wat vrij kunnen zijn, maar zelfs dat staat op losse schroeven.

@krijgerrtje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We gaan geen drastische beslissingen nemen, maar je hoopt gewoon dat er na een jaar 'ellende' qua relatie er op een gegeven moment toch weer betere tijden zouden moeten komen.
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:35:42 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_185298870
NJ, even een tip als lurker: dit soort dingen gaan echt zelden vanzelf over. Het enige advies wat ik je kan geven is om daar zo snel mogelijk hulp bij te vragen, zodat jullie in elk geval weer in contact komen met elkaar. Want de allergrootste doodssteek voor een relatie is het probleem negeren. Dat staat gelijk aan opgeven.
En het is zeker geen schande om hulp te zoeken. Helaas is het wel vaak taboe, maar dat zou het niet moeten zijn. Veel sterkte :*
disclaimer
  Moderator donderdag 28 februari 2019 @ 15:40:33 #112
382129 crew  Donna
pi_185298949
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:00 schreef Tink89 het volgende:
Beterschap en sterkte voor zieke kindjes, hongerige en vermoeide mama's, wiebelige relaties en slapeloze nachten :*

Manlief is met prul gaan wegen en ze is 245 gram gegroeid in een week. Ze is van p2 naar p15 inmiddels :D Zo trots op mijn meisje!
*O* *O* *O*
Super dat gaat goed!
pi_185299002
Beterschap aan alle zieken... En aan de relatietroubles ;( NJ heel heftig en hoop echt dat je er met je vriendin goed kan over praten om zoveel mogelijk naar elkaar toe te gaan werken. Of idd.. met enige hulp eventueel. Sterkte :*

Aapie waw wat heerlijk !! Hier 1x gehad dat ie van 21u30 tot 7u geslapen heeft na de voeding van 19u.. Hij wou toen écht niet slapen en deed 2u aan een stuk huilen.. Toen ie om 21u30 eindelijk - op mij - in slaap was gevallen kregen we het over ons hart niet om hem een uurtje later weer wakker te 'moeten' maken voor zijn nachtvoeding :@ En blijkbaar had hij vooral veel slaap nodig want hij meldde zich pas de volgende ochtend weer om 7u. Sindsdien niet meer geprobeerd; we geven hem nog steeds de avond/nachtvoeding om 22u a 22u30.. Gisteren had ie 120 gedronken dus we houden hem er toch nog gewoon in... Ook omdat hij nu overdag vooral minder drinkt durf ik hem vooralsnog niet te schrappen.. Maar misschien moeten we dat wel gewoon doen..? Dat ie overdag wat meer dorst/honger heeft? Ik weet het niet.. Het grappige is dat afgelopen dinsdag op KDV zij zeiden dat ie goed had gedronken; 40 over en 50 over terwijl dat in ons ogen 'slecht' drinken is :') Maar omdat we zo gewend waren dat hij alles opdronk is dit even heel erg wennen. Ah verder is ie nog steeds de blije goeierd zoals we hem altijd kennen O+

Oh en centerparcs is toch heeeeerlijk qua vakantie met baby :D Ik verlang ook écht naar onze centerparcs vakantie eind mei :+ :D

Helsinki lekker schijt hebben hoor.. Groot gelijk om even aan jezelf te denken. Ik breng Tijn hier ook af en toe naar oma op mijn vrije dagen als ik even iets voor mezelf wil doen; maar hier krijg ik ook veel begrip voor en ze zegt dat ik dat vaker moet doen (keertje lunchen met vrienden of wat dan ook; zonder baby); dus heel fijn dat ze zoveel begrip heeft verder O+

Hier is vandaag slapen duidelijk ook echt voor baby's; wat Tijn niet is :{w Vanmorgen een half uurtje en net 45minuten en nu ligt ie lekker vrolijk te lachen en te spelen op zijn kleed (en stiekem veel te lachen naar de mama die op de stoel zit te kijken naar meneertje koekepeertje)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_185305018
@Stormqueen
Ik ben zo bang dat als ik nu de beerput open trek dat er niet zo zeer allerlei oud zeer of problemen omhoog komen, maar dat we meer zoiets zouden hebben á 'Okay, het gevoel is er (nu) niet meer, maar we kunnen er ook niets aan veranderen' en wat gebeurt er dan.. Dus ja, misschien dan toch met hulp ofzo, maar ik zie momenteel echt even niet meer in hoe het contact meer geopend kan worden.. 't is in elk geval niet dat ik niets probeer. Kom steeds aan met cadeautjes, dagje weg, 's avonds het e.e.a. regelen, maar het lijkt allemaal niet aan te komen ofzo..

@PriemGirl
Heeft Tijn nog een beetje geslapen vanmiddag? :9

--

Hier vooralsnog 300 cc melk/water naar binnen. Schiet niet echt op. Vrees dat de opvang haar morgen niet zal willen hebben én wij haar ook liever bij onszelf hebben. Wordt puzzelen qua werk. :X
  donderdag 28 februari 2019 @ 20:47:06 #115
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185305620
NJ, wat rot. Zou het helpen als jullie eerst eens los van elkaar met iemand gaan praten? In plaats van meteen samen? Dat kan al een hoop schelen zonder dat je meteen de confrontatie aan hoeft gaan ofzo, of alles bij je partner op tafel moet leggen...

Prul werd vanaf geëntertaind door opa en oma en dat heb ik geweten. Doodmoe en hyper kind toen ik thuiskwam. Ze missen de vermoeidheidssignalen altijd en zeggen dan dingen als 'ach, wat is ze gezellig druk '. Dat is ook wel zo, maar da's niet omdat ze dat zo fijn vindt ofzo, wel omdat ze een uur geleden eigenlijk wat hulp nodig had bij in slaap vallen... ze komt vervolgens echt niet meer in slaap en dan is het dus een uur wiegen met een fles omdat aan de borst drinken niet meer lukt als ze zo moe is.
Toen ik thuiskwam was ze al uren wakker... -O- maar aan de andere kant is het zo lief dat m'n schoonouders komen helpen dat ik geen commentaar wil leveren.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 28 februari 2019 @ 20:59:31 #116
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_185306056
@:Tink89 wat ik meestal doe bij mijn schoonouders is een duidelijk instructies geven. Met een maximale wakkertijd. Geef dus aan dat ze na die bepaalde tijd op bed gelegd moeten worden. Dat werkte hier heel goed en het klopt ook gewoon.

@:NicolasJoy Even uit perspectief van mij; ik vond het eerste jaar als moeder f*cking heftig. Ik dacht echt dagelijks; ‘laat me éven vijf min zitten ajb’ Ik was continu met haar in de weer. Ik vond het eerste jaar m’n man oprecht minder interessant, ook omdat er genoeg frustraties over en weer waren. Dat betekende niet dat de liefde weg was, maar gewoon omdat ik het écht allemaal teveel vond. Lief dat je je best blijft doen, ondanks dat wat je voelt. Goed om aan de bel te trekken, maar neem vooral in de eerste paar jaar met kind geen drastische beslissingen.

Verder hoi! Hier gaat t ‘op zich’ goed. Daan is overdag super vrolijk, eet goed, drinkt in totaal veel te veel(als t cb dat hoort :') ) maar blijft wakker worden ‘s nachts. Gelukkig blijft het beperkt tot 1 fles ‘s nachts, maar niets lijkt zijn maag extra te vullen dat hij door kan gaan slapen. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat het geen honger is, maar hij drinkt wel en gaat dan wel weer slapen dus we laten het maar zo..

Het cb zei ooit tegen me; ja waarschijnlijk heeft hij geen honger en hoef je er alleen maar naast te gaan zitten. Joe, ga jij hier lekker naast zn bed zitten dan. De snelste manier om te gaan slapen is een fles dus hij krijgt een fles.

Heb een verwijzing van t cb naar een kinderuroloog gekregen, z’n balletjes zijn ‘zoek’ ;( Arme jongen, misschien heeft ie daar wel last van..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_185309604
Eens met SQ trouwens, in die drie jaar uiteindelijk zelf ook onder behandeling van een psych geweest en dat heeft onze relatie uiteindelijk echt enorm geholpen. In onze situatie was ‘t ook vooral lastig omdat ik zelf fulltime (onbetaald) stage liep en afstudeerde, en da’s al stressvol genoeg laat staan met een driftige dreumes, een vent die ook fulltime werkt en een huis kopen :') hoop (en ga er van uit) dat het deze keer beter gaat, want we zijn er wel sterker uitgekomen uiteindelijk :)

Hier verder een rotdag met een zieke kleuter :( zelf zit ik ook te rillen als een rietje en T. drinkt enorm onrustig vandaag :(
pi_185310495
Vertel gerust over de goede nachten hoor aapie, priem en tink. Ik hou graag hoop dat het wel mogelijk is!

NJ, wat knap dat je het blijft proberen en heel lief :* Verdrietig dat het zo bekoeld is.

Lastig is dat Tink. Ons Draakje doet het vaak andersom en doet aan omacoma, papacoma en kdvcoma en blijft bij mij uren achter elkaar (record staat op 6,5 uur) wakker, ondanks meerdere in slaap breng pogingen, lopen met de wagen, autorijden etc. Tot mijn grote frustratie ook weleens O-)

Succes bij de uroloog Nouk!

Ah krijgertje dat klinkt echt als een rotdag ja! Beterschap :*

Ik vind het moederschap ook best wel heel pittig (en dat vind ik altijd zo ondankbaar klinken, terwijl Draakje zó ontzettend gewenst is)
De nachten beginnen mij hier nu echt op te breken na een half jaar 2-5-ontelbaar keer wakker en voeden. En tijdens mijn zwangerschap sliep ik ook maar 2/3 uur achter elkaar. Dus de laatste keer dat ik echt een goede nacht maakte, is denk letterlijk een jaar geleden :')
Nu de combi met werk waar het al erg pittig is, mijn slaapgebrek en het constant “aan” staan, vind ik erg intens. Ik lag daarom vandaag samen met Draakje om 20.15 uur te slapen :@
pi_185313268
Sowieso! Ook juist posten als iets goed gaat :)

En natuurlijk :* enzo voor alle zieke baby’s en :D voor alle toffe updates!

Lastig NJ, maar bij manlief en mij is de hele relatie veranderd. Niet meer de vlindertjes, de aandacht en de liefde zoals eerst. Maar wel compleet en gelukkig als we zn vijfjes zijn. Respect dat je ervoor wil vechten en niet zomaar opgeeft, waar ik helaas ook ken in mijn omgeving.

Oh wat “eng” Nouk. Hopelijk valt het allemaal mee!

Herkenbaar hoor Fuchsia, ik ga sinds dat ik weer aan het werk ben bijna altijd om half 9 naar bed... slaapuurtjes maken!

Hier gaat Li tussen 7 en 8 mee naar bed met de jongens. Dan wordt ze tussen 12 en 2 ergens wakker en slaapt dan eigenlijk bijna niet meer. Soms een half uurtje op de arm ofzo.. dus we staan weer in de overlevingsstand :) Maar we zijn er nog relax onder, mocht dat veranderen gaan we wel weer hulp vragen. Ze is gelukkig niet urenlang aan het huilen, dus dat scheelt echt wel.
Ik vind het zo bizar hè, ze is overdag zo gemakkelijk! Echt niet normaal hoe chill ze is. En dan weer die nachten, we vragen ons serieus af wat we fout doen.

Nog even een positieve update.. ze is zo verliefd op haar broers hè! o+
pi_185313941
Sterkte NJ, ik hoop dat jullie er uiteindelijk samen uit kunnen komen :*

Jip gaat vandaag voor het eerst weer naar de opvang. Ik geloof dat ie daar ook wel weer aan toe is. Hij heeft nog een vervelende hoest maar lijkt verder weer opgeknapt. Slaapt ook weer iets beter, we hoefden er vannacht maar 2 x uit.
pi_185314602
Wat ontzettend fijn aapie, vooral niet schuldig voelen over de nachten. Ik gun iedereen hier topnachten.
Juul sliep tot 4 weken geleden van 19:00 tot 07:00 en soms 07:30. Vannacht was het 03:30 en 05:30. Ze wordt dan wakker en kan niet meer in slaap vallen. Het schijnt bij deze leeftijd te horen (vandaag precies 8 maanden). We leggen haar sinds 2 nachten niet meer bij ons in bed. Ze slaapt dan meteen, maar we willen niet dat het een gewoonte wordt. Nu dus 2 nachten alleen speen erin, hand op haar hoofd en dan is ze binnen 5 minuten weer weg.
Het is al 4 weken niet leuk, maar ook hier komt weer een einde aan.

Gisteren met zijn 2tjes gewinkeld. B naar de vakantie BSO en Juul naar het KDV. Heerlijk! Uitgebreid koffie gedronken, bijna elke winkel in en uitgebreid geluncht. Wat was het fijn met zijn 2tjes. Ik wilde eigenlijk naar de sauna maar mijn vrouw niet en ze heeft al een jaar amper kleding voor zichzelf gekocht, ja zwangerschapskleding vorig jaar. Uiteraard ook weer genoeg voor B en Juul gekocht. :@

Vandaag pj dag met zijn 4en! Morgen ga ik Carnavallen *O*

NJ, ik lees je berichten en vind het zo knap dat je je zo blijft vechten. Ik lees duidelijk liefde in je postst voor Spookje maar ook je vriendin. Blijf eraan werken en ik denk dat SQ een goede tip gaf.
Ah Loj, zo mooi he die onvoorrwaardelijke liefde onderling?! O+

Oh en Juul doet iets wat op tijgeren lijkt maar dan wel achteruit tot haar eigen frustratie.
pi_185316777
Zit op m’n werk maar even snel ons kuiken tussendoor:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 1 maart 2019 @ 11:20:49 #123
74056 crew  ToT
pi_185316784
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 11:20 schreef Takkie88 het volgende:
Zit op m’n werk maar even snel ons kuiken tussendoor:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D Whaha! ^O^
pi_185316936
Heerlijk kind zo Takkie :D

Mama's van oudere baby's, wat ontbijten jullie baby's? Jip is nu 9 maanden en moet het nog steeds doen met mijn tiet in de ochtend :P Hij krijgt dan rond half 10/10 uur fruit, maar volgens mij wordt het misschien wel tijd voor een klein ontbijtje rond een uur of half 8/ 8 uur. Dus kom maar op met inspiratieontbijtjes :P
  vrijdag 1 maart 2019 @ 11:34:49 #125
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185317026
Mijne at vanmorgen yoghurt met een banaan (voor de helft op) en een uurtje later roerei, bruin geroosterde boterham stukjes met gesmolten boter & een paar hapjes salami :D
  vrijdag 1 maart 2019 @ 11:38:37 #126
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_185317100
U vindt kipfilet erg lekker. En brood met boter/jam/pindakaas ook. En een stukje peer ook.
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 11:57:29 #127
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185317439
Kipfilet is een goede, valt hier ook in de smaak.
Hazelnootpasta of veggiespread kan ook.

Hier gisteravond na het avondeten een stuk verse ananas op een gebakvorkje geprikt :P was ook een hit.
Maar hij lust inmiddels alles wel.
pi_185317579
Baby vindt yoghurt met kokosmelk, lijnzaad en krenten lekker als ontbijt :)
pi_185317997
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 11:29 schreef Aure het volgende:
Heerlijk kind zo Takkie :D

Mama's van oudere baby's, wat ontbijten jullie baby's? Jip is nu 9 maanden en moet het nog steeds doen met mijn tiet in de ochtend :P Hij krijgt dan rond half 10/10 uur fruit, maar volgens mij wordt het misschien wel tijd voor een klein ontbijtje rond een uur of half 8/ 8 uur. Dus kom maar op met inspiratieontbijtjes :P
sochtends BVpap en fruit (ik ontbijt zelf ook met pap en fruit)
We doen sochtends geen tussendoortje, dat krijg ik niet tussen ontbijt en lunch gepropt want daar zit een dutje tussen.

kipfilet is een goed idee, direct op het boodschappenlijstje geschreven voor de markt.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 12:39:04 #130
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185318157
I. zit steeds vaker gefascineerd naar ons te kijken als we eten en maakt dan ook een beetje van die smakkende geluiden met z'n mond. Is dit een teken dat we hem iets kunnen laten proberen? Hij tikt deze maand de 6 maanden aan :).

Hij had gisteren koorts en was mega hangerig. Zo sneu. Maar vandaag gaat al beter en zijn we op het kleed aan het rollen en veel te hoge geluidjes aan het produceren :D.

Hier ervaar ik moeder zijn ook wel als pittig en alles staat nog steeds wel aardig op de kop. Ik hoop vooral om weer een stukje van mezelf terug te vinden, want naast I. lijkt er niet zo veel meer te zijn nu.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 13:15:25 #131
342418 VKV
Plausibel
pi_185318761
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 12:39 schreef Helsinki het volgende:

Hier ervaar ik moeder zijn ook wel als pittig en alles staat nog steeds wel aardig op de kop. Ik hoop vooral om weer een stukje van mezelf terug te vinden, want naast I. lijkt er niet zo veel meer te zijn nu.
M'n vriend heeft een paar weken tegen mij gezegd dat ik maar weer moet gaan sporten (jarenlang een teamsport gedaan maar twee jaar terug gestopt). En dan positief bedoeld, omdat ik dan weer onder de mensen ben, af en toe een avondje eruit ben en m'n gedachten even helemaal ergens anders op kan focussen.
Ik kan nu al zeggen, beste keus ooit om weer terug te gaan.

Dus misschien heb jij hier ook wat aan, als het binnen je mogelijkheden ligt.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 13:17:42 #132
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185318806
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 12:30 schreef Elleska het volgende:

[..]

sochtends BVpap en fruit (ik ontbijt zelf ook met pap en fruit)
We doen sochtends geen tussendoortje, dat krijg ik niet tussen ontbijt en lunch gepropt want daar zit een dutje tussen.

kipfilet is een goed idee, direct op het boodschappenlijstje geschreven voor de markt.
Ik zit ook altijd te goochelen met de eetmomenten.

Wij zijn officieel over naar 1 monsterslaap en dat gaat nu al weken zo en hartstikke goed. Hij is wakker van 8 tot half 12/12 en dan 3 tot 4 uur slapen aan èèn stuk :D zie daar maar eens ontbijt, tussendoortje en lunch in te stoppen (en dan spelen, aankleden en vaak al even naar buiten).
pi_185318941
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 12:39 schreef Helsinki het volgende:

Hier ervaar ik moeder zijn ook wel als pittig en alles staat nog steeds wel aardig op de kop. Ik hoop vooral om weer een stukje van mezelf terug te vinden, want naast I. lijkt er niet zo veel meer te zijn nu.
Dat had ik ook wel Helsinki.
En ook het constante 'aan' staan waar iemand anders al over schreef is herkenbaar. Daarnaast leek mijn hoofd juist 'uit' te staan, fatsoenlijk nadenken, concentratie en dingen onthouden was echt een ramp (nu is mijn concentratie en geheugen sowieso al een beetje stuk maar dat kon dus nog erger). Ik had alle capaciteit nodig voor de zorg voor L, voor mezelf en een stukje huishouden. Man kwam daar ergens achteraan want tja die red zichzelf wel. Vanaf zijn kant gezien misschien oneerlijk maar zou niet weten wat ik kon schrappen.

De afgelopen weken lijkt er ineens weer meer ruimte te zijn. 9 maand op 9 maand af lijkt voor mij wel te kloppen en het mooie weer helpt ook mee. Ben bezig een oude hobby op te pakken, dat doet zeker goed.
  Moderator vrijdag 1 maart 2019 @ 13:25:33 #134
382129 crew  Donna
pi_185318950
G. is 11 maanden en krijgt nog altijd een fles als ontbijt. Pap wil ze niet en brood gaat er zo vroeg ook niet echt lekker in. Later krijgt ze dan een broodje.
Kipfilet en kalkoenfilet vindt ze ook erg lekker is en dat plakt tenminste ook niet zo aan de handjes als pindakaas ofzo.
  Moderator vrijdag 1 maart 2019 @ 13:27:50 #135
382129 crew  Donna
pi_185318990
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 13:25 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat had ik ook wel Helsinki.
En ook het constante 'aan' staan waar iemand anders al over schreef is herkenbaar. Daarnaast leek mijn hoofd juist 'uit' te staan, fatsoenlijk nadenken, concentratie en dingen onthouden was echt een ramp (nu is mijn concentratie en geheugen sowieso al een beetje stuk maar dat kon dus nog erger). Ik had alle capaciteit nodig voor de zorg voor L, voor mezelf en een stukje huishouden. Man kwam daar ergens achteraan want tja die red zichzelf wel. Vanaf zijn kant gezien misschien oneerlijk maar zou niet weten wat ik kon schrappen.

De afgelopen weken lijkt er ineens weer meer ruimte te zijn. 9 maand op 9 maand af lijkt voor mij wel te kloppen en het mooie weer helpt ook mee. Ben bezig een oude hobby op te pakken, dat doet zeker goed.
Ja rond die 9 maanden ging het hier ook beter. Over de baby niks te klagen, maar het geheel liep echt niet op rolletjes. En toen ineens ging dat een stuk beter en na de 9 maanden ging ik mezelf ook beter voelen.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 14:11:25 #136
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185319745
Nog een half jaartje bikkelen dus... _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185319796
Of minder :P Hier vond ik het na zes maanden een stuk minder intens :)
pi_185321973
Dingen vergeten en niet meer kunnen multitasken heb ik vooral nog moeite mee. Ik kon vroeger bij hoge druk op het werk wel 5 dingen tegelijk aanpakken en nu heb ik al bij 2 dingen paniekaanval :X
En ik moet ook wennen aan het minder werken... van fulltime naar 3 dagen in de week en ik betrap mezelf af en toe in te loggen op m'n vrije dagen :')

Ik doe ook mijn oude sport weer waardoor je idd even lekker aan jezelf kan denken, ben blij daar weer mee te zijn begonnen. Mijn vriend gaat ook nog steeds naar psv wedstrijden zoals altijd. En verder duiken we nu gewoon om 21u ons bed in omdat we moe zijn haha. Dat late opblijven zoeken we gewoon echt niet meer :+ en dit jaar slaan we carnaval over. Dat voelt wel even gek want we zijn normaal van het 5 dagen feestje vieren, maar ik moet er nu echt niet aan denken _O- zondag wel naar optocht en kindercarnaval en maandagavond ook even naar kindercarnaval. Dat zal al indruk genoeg maken op de kleine ;)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_185322231
Ik ben daarom zo blij met de muziek. Na de bevalling 10 weken gewacht maar inmiddels weer in volle gang bij de drumband en de dweilband. 1 keer in de week hebben we repetitie, fijn even tijd voor mijzelf en goed voor mn sociale leven!
Vriend heeft elke woensdag voor zichzelf want dan ben ik met de kindjes bij mn ouders.

Exode waar ga jij carnaval vieren?

Ik ben vanmorgen al begonnen, nu even thuis. Lekker geknuffeld met de mannen en kleuter en straks weer door :+
pi_185322403
Bedankt voor alle ontbijttips! Morgen ontbijten we met roerei :9

Ik vond het na een maand of 4 a 5 ofzo minder intens, toen ik ook weer een beetje gewend was aan de combi moeder/werken. En toen ik ging werken ontstond er ook een betere balans qua verzorging van Jip tussen mijn vriend en mij. Daarvoor was ik van het "Ik heb verlof dus ik doe de nachten wel". Nu doen we de nachten 50/50. En tussen mijn vriend en mij gaat het nog beter dan ooit en dat maakt ook dat ik mezelf nog steeds als mezelf kan zien en niet alleen als moeder.
pi_185326777
Aapie:Breda. Voor het eerst in 14 jaar zonder mijn vrouw. Uur of 1 morgen afgesproken bij een vriend met een groep vrienden. Traditioneel eerst erwtensoep met worstenbrood en dan hop de stad in. Normaal ga ik 2 a 3 dagen maar dit jaar niet zo handig. Wie weet volgend jaar weer. Wel fijn dat mijn moeder niet thuis is, zondag uitslapen in een leeg huis.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 20:13:58 #142
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185326952
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 03:02 schreef Loj het volgende:

Hier gaat Li tussen 7 en 8 mee naar bed met de jongens. Dan wordt ze tussen 12 en 2 ergens wakker en slaapt dan eigenlijk bijna niet meer. Soms een half uurtje op de arm ofzo.. dus we staan weer in de overlevingsstand :) Maar we zijn er nog relax onder, mocht dat veranderen gaan we wel weer hulp vragen. Ze is gelukkig niet urenlang aan het huilen, dus dat scheelt echt wel.
Ik vind het zo bizar hè, ze is overdag zo gemakkelijk! Echt niet normaal hoe chill ze is. En dan weer die nachten, we vragen ons serieus af wat we fout doen.

Nog even een positieve update.. ze is zo verliefd op haar broers hè! o+
Hier gaat het een beetje vergelijkbaar. Althans, soms iets betere nachten tussendoor, maar vaak zoals jij hierboven schrijft.

Gelukkig sparkt ie wel joy, anders... :')
  vrijdag 1 maart 2019 @ 21:13:26 #143
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185328599
Dus het wordt wel beter :+. Dat merk ik ergens ook wel. Ondanks dat het niet geweldig gaat kan ik wel terugkijken op de afgelopen maanden en er een lichte stijgende lijn in ontdekken (op goede dagen dan).

Vandaag had ik het wel heel gezellig met mijn aapje O+:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de mensen die aan carnaval doen: veel plezier!
pi_185328918
Naaaaw Helsinki, kijk hem nou lachen O+ O+ O+
  Moderator vrijdag 1 maart 2019 @ 21:57:36 #145
382129 crew  Donna
pi_185329996
Het wordt inderdaad wel beter en het was ook niet echt tot 9 maanden slecht ofzo hoor. Het ging gewoon z'n gang en dat ging goed, maar zo rondom die 9 maanden betrapte ik mezelf erop dat ik een paar keer heb gedacht van; Ja, het is echt 9 maanden op, 9 maanden af.

Maar goed, we hebben geen slechte nachten, nooit gehad ook. De laatste keer dat we 's nachts uit bed zijn geweest was in juli en dat was enkel omdat ze een knuffel buitenboord gegooid had. Ja goed, laatst een keer vlak voor 12 uur moest ze overgeven, maar toen sliepen we zelf nog niet, dus dat telt ook niet echt. En ik ben nog nooit zo verliefd op mijn vriend geweest als nu, het is allemaal super.

Ik denk dat ik heel anders zou piepen met gebroken nachten, want daar wordt je relatie nou ook niet echt gezelliger van.

G update; Ze is nu dus 11 maanden een soort van officieel vandaag, aangezien 29 februari (meestal) niet bestaat. Sinds deze week gaat ze zelf staan bij de tafel en de bank (in de box deed ze het ietsje eerder) en ze laat door heel hard nee te schudden heel goed merken dat ze vol zit of iets niet meer hoeft. Super schattig en erg makkelijk ook.
Inmiddels 6 tanden en aan haar geknaag van vandaag te merken komt er in dezer dagen nog wel 1 of meer door gok ik.
En nu ze dus steeds mobieler wordt zeg ik de hele dag; NEE.
Gezellig. 8)7
  Moderator vrijdag 1 maart 2019 @ 21:57:53 #146
382129 crew  Donna
pi_185330005
Awww @Helsinki, wat een schatje! O+
  vrijdag 1 maart 2019 @ 22:01:20 #147
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_185330122
Aah Helsinki O+

Ik wilde vandaag even liggen. Word ik super hard in m’n arm gebeten door U. Thanks, son. Tandafdrukje staat er nog in. :{w
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 1 maart 2019 @ 22:02:31 #148
382129 crew  Donna
pi_185330169
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 22:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Aah Helsinki O+

Ik wilde vandaag even liggen. Word ik super hard in m’n arm gebeten door U. Thanks, son. Tandafdrukje staat er nog in. :{w
Ohhhhh jij ook al?! Ik heb een mooi afdrukje in m'n scheenbeen sinds vanochtend. Deed ook echt scherp pijn, pfff! Ik schrok gewoon van m'n eigen gil.
pi_185330428
Ohhh Helsinki D'aawwww kiek die pretoogjes ook O+

Veel plezier exode!
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_185330742
Bijtdag vandaag? man werd vanavond ook al gebeten.

Helsinki wat een mooi aapje heb je daar.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 21:57 schreef DonnaRush het volgende:
Het wordt inderdaad wel beter en het was ook niet echt tot 9 maanden slecht ofzo hoor. Het ging gewoon z'n gang en dat ging goed, maar zo rondom die 9 maanden betrapte ik mezelf erop dat ik een paar keer heb gedacht van; Ja, het is echt 9 maanden op, 9 maanden af.
Precies dat, het ging heel geleidelijk.
Net als DG vond ik het na de 6maand al minder intens. Dat kwam ook doordat L zichzelf met 6maand heel erg in de weg zat dus die maand vond ik best pittig. Met 7 maand wat dat ineens over dus logisch dat toen alles makkelijker ging.
Er wordt hier nog steeds niet doorgeslapen dus ook met gebroken nachten werd het beter :)
pi_185332051
Helsinki O+

Hier wel nog steeds gebroken nachten, maar onze relatie lijdt daar absoluut niet onder O+ We liggen wel vaak al ergens tussen 21.00 en 22.00uur in bed, dat scheelt ook wel. Vannacht was Jip maar 2 keer wakker en keken we elkaar vanochtend echt zo :o aan, met de tekst "Wow, echt lekker geslapen vannacht!" :')
pi_185347637
@Tink89, hoe is het met je knoop :*?

Hier retedruk met alles. Komende week gelukkig vakantie. Ik heb twee dagen kdv/bso voor beide kinders aangehouden en manmanman wat verheug ik me erop om twee dagen eens gewoon dingen af te kunnen maken. En om even lekker helemaal geen zak te doen.

Zijn hier trouwens nog dames uit Zeeland? Niet te diepdonker zuidelijk, maar Schouwen/de Bevelanden? Eerste weekend van april is er een kinderkledingbeurs in de “hoofdstad” van Schouwen-Duiveland en da’s echt een dikke tip op leuke kleertjes te scoren voor wêhnâg.

Phi gaat als de brandweer. Ze is zó vrolijk. Van het kdv krijg ik de hele dag berichten in de app met foto’s van een schaterende baby. Heerlijk. Verder eet ze goed: vandaag broccoli en krieltjes zo van mijn bord mee, gister een prei-kerrieschotel uit de oven. En brood mét korstjes en al. En dat alles nog steeds volledig tandloos *)

En ach, ik las hier laatst ook weer over broerzusliefde en ook hier is dat toch echt het mooiste wat er is. Dat Caesar in de auto zegt: ‘Zusje, vond je de vlaggetjes van carnaval ook zo mooi? Ja? Het was net als een regenboog, hè?’ En dat Phi dan, zodra ze zijn stem alleen maar hoort, meteen in standje :D :D :D gaat.
En ‘s ochtends haalt hij haar nog steeds uit bed, met teksten als ‘Goedemorgen, prinsesjezusje lieve meid. Heb je lekker geslapen, meisje? Hier is grote broer. Wil je een kroeltje? Kom maar.’

O+ Totale pudding ben ik dan.
pi_185350262
Oh Jentin, dan zou ik ook verdrinken hoor. Wat lief!! O+

Hier is mijn grote ook super lief voor mijn kleine. Inclusief dezelfde koosnaampjes als wij gebruiken. “Hallo lief Marsmannetje, ben jij wakker?” Ik hoor vaak mezelf praten ;). Maar hij was wel even verdrietig toen de kleine vanmiddag zijn Hubelinobaan molesteerde.

Gebruiken jullie de box nog veel? Bij Twix was de box al weg rond deze leeftijd. Nu twijfel ik nog. Mars zit er bijna nooit meer in maar ja, als ik alleen ben met de twee jongetjes is het misschien toch nog ooit makkelijk? Maar ik ben de box beu.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 21:50:28 #154
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_185350397
Ahhh, broeder/zusterliefde O+ Super schattig!

@Malteser Wij gaan over 1,5 maand verhuizen en doen dan ook meteen de box weg. U. zit er niet graag meer in en het neemt alleen maar ruimte in beslag.

Oh, jongens. Mijn bijna dreumes brabbelt met me mee tijdens het zingen van “in de maneschijn”. En maakt ook de handgebaren die er bij horen. :o O+ O+ En eindigt met “bom bom”. O+
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 21:56:20 #155
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185350504
Lieverds! Mijn baby deed een update gisteren een rolt sindsdien elke keer als ik haar op haar buik leg weer op haar rug. Zomaar, ineens kan ze het :D

En knopen, ach, prul maakt het me moeilijk. Vandaag 2 top voedingen aan de borst en daarnaast nog 300 ml gekolfd, maar die heeft ze ook ruim op uit de fles en ze krijgt er wrs vanavond nog eentje...

DUMAN, wat schattig! En die broerzus-liefde hier O+ ik ga er bijna weer van rammelen, maar echt, echt, echt niet helemaal _O_
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185351007
Wij gebruiken de box nog dagelijks. Sowieso gaat L sochtends in de box zodat ik even mijn handen vrij heb om aan te kleden, katten eten te geven en ontbijt te maken.
De rest van de dag als het zo uitkomt en soms probeert hij zelf in de box te klimmen. Hij vind het gelukkig totaal niet erg om in de box te spelen. Ik denk dat de box pas weg gaat als hij eruit kan klimmen.
  zondag 3 maart 2019 @ 06:56:50 #157
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_185356312
Bij ons is de box al weg, Malteser. Herr es een grote opvangplaats geworden...

Man O man, onze nachten zijn de laatste hand zo belabberd. O wil minstens drie voedingen, een vanaf vier uur komt hij bijna niet in slaap. Dan moeten we minstens een uur met hem rondlopen voordat hij weer slaapt. En ondertussen maakt hij zoveel lawaai dat niemand anders verder kan slapen... En vaak is hij in zes uur al klaar om de dag te beginnen...
pi_185356420
Jentin wat doe je met mijn eierstokken ;( te schattig zeg O+

Box is hier de plek om alle zooi in te stallen :D rond zijn eerste verjaardag halen we de voorkant eruit zodat het een speelhuisje is.

Wat knap Duman!

En prul aan de rol!

:* voor jagar. Wat ontzettend klote zeg.

We zitten hier de afgelopen nachten ook op 2 tot 3 voedingen per nacht. Maar Jip is makkelijk in slaap te krijgen dus dat scheelt wel. Oh en hij kan zwaaien sinds gisteren :D hij begon met zwaaien naar zichzelf in de spiegel. En de rest van de dag heeft ie gezwaaid naar iedereen die naar hem zwaaide en als je dag of hallo zegt :D het ziet er te schattig uit.
  zondag 3 maart 2019 @ 07:44:29 #159
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185356523
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 06:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Bij ons is de box al weg, Malteser. Herr es een grote opvangplaats geworden...

Man O man, onze nachten zijn de laatste hand zo belabberd. O wil minstens drie voedingen, een vanaf vier uur komt hij bijna niet in slaap. Dan moeten we minstens een uur met hem rondlopen voordat hij weer slaapt. En ondertussen maakt hij zoveel lawaai dat niemand anders verder kan slapen... En vaak is hij in zes uur al klaar om de dag te beginnen...
Verschrikkelijk zeg... was met de oudste toch ook zo? wanneer ging dat beter?
  zondag 3 maart 2019 @ 07:50:31 #160
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185356560
Wij gebruiken de box echt elke dag en hij speelt er graag in.

+ Hier loopt een groot zwart langharig monster in huis rond en ik moet eerst elke dag even stofzuigen voordat ik hem op de grond oid laat spelen.
pi_185358315
De box is hier ook nog in gebruik, Malteser. Maar als je Mars er nu al nooit in zet, kan ik me niet voorstellen dat je ‘m zou missen. Ik zet Phi vaak even in de kinderstoel bijvoorbeeld als ik iets moet en Caesar is ook thuis. Ze wil best nog in de box, maar ze draait en tijgert zichzelf steeds vast. Ik wil ‘m laten staan totdat ze zelf kan zitten en kijken of ze het dan nog wat vindt. Zo nee, gaat ie weg.

@jagartrut, manman, wat een nachten. Hier is dat bij beide kinderen sporadisch het geval (geweest), ik kan me niet voorstellen er meerdere achter elkaar te doen :{ Sterkte. Wanneer stopte dat bij T? Dat was toch ook zo’n slechte slaper?

@Duman, wat lief :) Phi kan nu zwaaien (als een zeeleeuw met een epileptische aanval :') maar toch) en dat vind ik al te gek. Een heel liedje meedoen is supercool!

Phi werd net door papa bij mij op het grote bed gezet: ‘Kijk! Ze kan zitten!’ Ik zie één nanoseconde een heel grote babygrijns ‘ *) ‘ en daarna kantelde die grijns met een noodvaart zo *bam* plat op het matras. Ze ging helemaal stuk :D (en ik ook)
  zondag 3 maart 2019 @ 12:27:49 #162
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185360322
Oooh, wat lief die kindjes van jullie O+. Ook hier wat rammelende eierstokken als ik dat zo lees. Ben dan wel heel nieuwsgierig naar hoe I. het als grote broer zou doen. Maar, daar wil ik voorlopig nog even niet achter komen.

*O* voor een rollende Prul. Mijn baby rolde vandaag voor het eerst van zijn rug naar zijn buik. De eerste keer stond ik onder de douche en de tweede keer was ik me aan het aankleden (na 5 minuten naast hem te hebben gestaan en hem als een malle aangemoedigd te hebben werd het toch wel koud, zo in m'n blootje :')). De derde keer was het echter raak en zag ik het :D. Zo leuk!

Box, staat hier nog en gebruik ik best vaak. Hij ligt er als ik even zijn flesje maak, of even met iets anders bezig ben. Gisteren tijdens het stofzuigen lag hij er ook. Van mij mag het ding weg maar tot nu toe is het wel handig gebleken (al leg ik hem net zo gerust op z'n speelkleed neer, hij kruipt nu toch nog niet alle kanten op).
  zondag 3 maart 2019 @ 14:36:32 #163
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185362942
Dusss :D mijn kleine lieve schattige baby kan zichzelf optrekken en staan!
Zomaar opeens uit het niets, schrok me dood.
pi_185363429
quote:
17s.gif Op zondag 3 maart 2019 14:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Dusss :D mijn kleine lieve schattige baby kan zichzelf optrekken en staan!
Zomaar opeens uit het niets, schrok me dood.
sterkte met de blauwe blekken de komende weken :))
:]
pi_185365835
Wow SC!! En yeah voor rollen bij Helsinki.
  zondag 3 maart 2019 @ 19:27:49 #166
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_185368431
Wat goed SC, klein is ie niet meer :P
Rollen voor I van Helsinki! Jeeej. Dat lachenbekje O+

Hier een baby die de newbornset voor baby’s vindt, want daarin kun je toch gewoon rechtop gaan zitten? Maar voor echt zitten is hij nog te instabiel. Na tips van hier ook de antilop geprobeerd, ook instabiel (‘valt’ naar voren of opzij). Maar trekt zich wel zelf op tot ‘zit’ in de newbornset. :?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_185369110
Haha, sc, dat heeft ie waarschijnlijk in al die monsterslaapjes uitgebreid door liggen nemen :D

Nouk, dan heeft ie vast killer abs 8-) Hoe oud is Daan nu?

Helsinki, rols voor I *O*
  zondag 3 maart 2019 @ 20:29:08 #168
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_185369777
Haha, daar wil hij voor trainen idd (8> Over een aantal dagen 7 maanden!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 3 maart 2019 @ 22:47:46 #169
74056 crew  ToT
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 3 maart 2019 @ 22:49:09 #170
74056 crew  ToT
pi_185373320
@ box; ik gebruik 'm zo af en toe. Mini-ToT begon altijd te blèren als hij er in gelegd werd, maar met een leger aan knuffels om zich heen en met een speeldoos-mobiel boven 'm gaat het wel beter! :Y
pi_185373428
Wow @ToT Wat lijkt mini-ToT al groot/oud op deze foto! Hij is toch nog maar net geboren :o
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 3 maart 2019 @ 23:03:20 #172
74056 crew  ToT
pi_185373564
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 22:55 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wow @:ToT Wat lijkt mini-ToT al groot/oud op deze foto! Hij is toch nog maar net geboren :o
5,5 maand geleden alweer hoor! :D

Hij heeft ook al wat cultuur opgesnoven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knuffelattack (al eerder gepost) :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Close-ups:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185373618
@ToT Hij ziet er erg goed uit O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 3 maart 2019 @ 23:12:42 #174
74056 crew  ToT
pi_185373749
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 23:06 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:ToT Hij ziet er erg goed uit O+
*O* Dank je! :D

Okee, nog eentje dan! :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Z'n naam is grotendeels op de achtergrond zichtbaar! ;)

We gaan over niet al te lange tijd op familiebezoek in mevrouw ToT's geboorteland. Een familielid van haar zei al dat we moesten oppassen dat hij niet ontvoerd wordt omdat-ie er zo schattig uit ziet! :D (En ze was serieus!)
pi_185375708
Mannen in streepjes :9
pi_185375836
Wat een prachtige oogjes, ToT
Schudden voor gebruik
pi_185377033
Mini-tot is snel met tandjes! Leuke foto’s van een prachtig ventje O+
*O* voor het staan van de uk van SC en *O* voor het rollen van de mini van Helsinki!

Wat betreft box; Sofie ligt er dagelijks in te spelen. Ze vind het nu meestal ook leuk om er in te spelen en houdt het ook rustig 20 minuten vol. Op de grond speelt ze ook wel maar dan moet ik erbij blijven vanwege overenthousiaste teckel en grijpgrage baby :P

Sofie gaat nu steeds vaker in kruiphouding zitten en dan hard naar voren en achteren bewegen. Zo hard dat haar co-sleeper alle kanten op beweegt. Moet ze binnenkort toch echt over naar een ledikant :{
  maandag 4 maart 2019 @ 07:27:08 #178
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185377257
Even snel vanuit de trein: heb je om 5 uur gevoed en om half zeven de trein, waait het te hard voor intercity's op de hsl en heeft je stoptrein zo veel vertraging dat je je aansluiting mist en heb je dus een half uur vertraging. Ik heb dit zo ontzettend niet gemist :(
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185377398
Ah, Tink, da’s echt kak. Sterkte!

Takkie, wat knap van Sofie! Kan het ledikant niet naast jullie bed dan ipv de cosleeper?
Ik weet er niks van verder, mijnese slapen/sliepen allebei vanaf dag 1 in een ledikant :)

ToT, wat een lekker joch is M!

Phi ging gisteren moeizaam slapen, en werd toen om 22.00 nog even brullend wakker, maar na een kroel sliep ze lekker door tot 6.30 Ik verdenk (alweer :') ) tandjes. We zullen zien.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 4 maart 2019 @ 09:03:38 #180
74056 crew  ToT
pi_185378253
Whehe, mini-ToT is nu naar buiten aan het staren, maar ik zal hem de complimenten doorgeven! ;) :D
  maandag 4 maart 2019 @ 09:17:07 #181
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_185378417
Trotse vaders O+
Protège moi de mes désirs.
pi_185378982
NJ, heftig jullie situatie en veel sterkte. Knap dat jullie er wel voor proberen te gaan, een kind erbij (zeker als het je eerste is) kan zo'n grote invloed hebben op je relatie, dan moet je als partners soms echt weer opnieuw de balans en de liefde vinden. Hopelijk komen jullie er samen uit!

Aapie, wat heerlijk dat jouw jongens zo goed slapen O+ En voel je nooit schuldig om dat soort berichten te plaatsen, hoe fijn is het juist als iets goed gaat voor jou - maar ook voor een ander om te lezen dat het ook anders kan gaan en/of worden :)

*O* voor de kleine Prul met een stijgende lijn in de groeicurve! En wat goed dat ze kan rollen!

Nouk, wat sneu voor Daan (en jou!) dat hij naar een kinderuroloog moet, hopelijk kunnen ze hem snel helpen :*

Ik lees zoveel zieke kindjes :{ :* voor iedereen die het nodig heeft en hopelijk knappen alle kindjes, mama's en papa's heel snel weer op!

Donna, wat een mooie updates heeft G gedraaid O+ en de peuterpubertijd begint vroeg met haar Nee's :')

Helsinki, wat een mooie foto O+
En ik zag ook nog een prachtig kuikentje voorbij komen O+

Jentin, jouw Phi klinkt als een heerlijk meisje O+ En die broer-zus liefde, wat prachtig he O+

De box is er hier al uit sinds Vlokje een maand of 5 is. Ze liet zich er niet in wegleggen en begon te brullen zodra we het wel probeerden. Haar op de grond leggen werkte hier veel beter, dan had/heeft ze lekker de ruimte om te kruipen en haar gang te gaan.

:* voor Jagar, wat naar van die slechte nachten.

Sacre, *O* voor het staan!

Tandjes voor mini-ToT! *O*

Tink, sterkte vandaag met het openbaar vervoer, verschrikkelijk is dat :{

Hier ook een zieke mama en 2 half zieke kindjes. Benieuwd of ze het vandaag volhouden op de opvang, en of ik het vandaag volhoud op mijn werk :X
Bij Vlokje is opeens tand 5 doorgekomen, zonder enige voorbode dit keer. Ik kan mij niet herinneren dat peuter met 9 maanden al zoveel tanden had. En vorige week donderdag is ze, op de dag dat ze 9 maanden werd, spontaan uit zichzelf gaan zitten, exact volgens het boekje :+ Dit weekend dus lekker wezen fietsen en dat vond ze helemaal geweldig O+
Verder trekt ze zich voortdurend op tot staan, probeert dan langs de bank en rond de tafel te lopen, deelt haar speen en eten met mij, en ben ik gewoon helemaal hoteldebotel op haar O+

Even kijken of ik hier ook een filmpje kan plaatsen, Vlokje heeft een nieuw trucje ontdekt te weten alles van tafel pakken en aan mama geven :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185379612
Ah Shanu wat naar zeg, halfziek, sterkte vandaag! En hoppa 5 tanden.

Oooooh die MiniToT!! wat een schatje.

Juul heeft zowaar 2 goede nachten achter de rug. 2x wakker vanwege haar speen en gewoon meteen weer in slaap vallen (in haar eigen bed). Hopelijk zet ze dit door.
Ze heeft het overdag druk met achteruit tijgeren, tot grote hilariteit van B. Die ligt steeds in een deuk omdat ze steeds verder weggaat van haar speelkleed. Ik ben benieuwd wanneer ze de vooruit heeft gevonden.

Verder team box hier, B lag er graag in en Juul ook. Pas lag Juul op de grond en heeft ze 2 hotwheels auto's in haar mond gehad, zat ze met haar vinger vast in een racebaan van Hotwheels en zat ze te kauwen op een legoblokje. Dus dat kan alleen als B zijn speelgoed goed opruimt.
Voor B was het een veilige plek waar hij zich fijn voelde. Hij speelde meer in de box dan als hij op het speelkleed lag en dat heeft Juul ook. Bij B stond ie er totdat hij liep, met Juul zien we wel.

En ik Carnaval weer overleefd, het was geweldig 8-) *O* O-)
  maandag 4 maart 2019 @ 16:12:26 #184
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185385447
SC :o! Wat goed zeg.

Nouk, dat doet de mijne ook in die set :D. Heb de baby set nog niet uitgeprobeerd maar ben wel benieuwd.

Mini-ToT met twee tandjes O+. Mooi jommetje is het hoor! Waar komt mevrouw-ToT vandaan?

Schanu, veel beterschap en sterkte daar. Hoe is het vandaag gegaan? Ik was niet lang geleden de eerste keer echt goed ziek met baby en vond het een hel. Was erg blij met mijn oma en moeder, die langskwamen om te helpen. Schattig, dat filmpje O+.

Exode, goede nachten *O*!

Ik heb vandaag voor het eerst in m'n eentje met I. gedoucht. Ging prima, wel heel glibberig dus goed uitkijken. Daarna kreeg hij de fles en heeft zo'n twee uur geslapen. Helemaal K.O. was hij.
  maandag 4 maart 2019 @ 16:22:25 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185385654
Helsinki, heb je zo'n handschoen? En anders een topje aan, dan glibbert het niet meer.

Edit, en weer een half uur vertraging, met dank aan de conducteur die de deur sloot en tien rennende mensen buiten liet staan...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185385704
*O* voor de goede nachten bij Exode, hopelijk zet het zo door! En fijn dat je een leuke carnaval hebt gehad :)

Helsinki, wat goed dat het douchen met I goed ging! Dat is de 1e keer altijd heel spannend in je eentje, gelukkig krijg je er vanzelf steeds meer handigheid is (en het is zo heerlijk als ze nog zo klein zijn O+ ).

Mijn kindjes zitten nog steeds op de opvang dus dat gaat goed, las alleen dat peuter huilerig is en
tijdens het eten in slaap viel dus die zit duidelijk niet lekker in haar velletje. Gelukkig is vrouwlief morgen thuis en kunnen ze lekker veel knuffelen. En ik voel mij beter dan vanmorgen, behalve dat iedereen denkt dat ik enorm carnaval heb zitten vieren omdat mijn stem het steeds laat afweten :') En mijn rug is opeens zodanig verslechterd in een paar dagen tijd dat ik soms wel kan janken van de pijn. Het schiet nu steeds naar de rechterkant van mijn onderrug en ik weet mij soms geen houding meer aan te nemen. Ik dacht eerst dat het misschien ook extra werd nu door spierpijn van een beetje griep ofzo, maar toch maar de stap gezet om fysio te bellen en volgende week woensdagavond heb ik een afspraak met een manueel therapeut, zo aan blijven modderen als nu hou ik niet meer vol als het alleen maar erger wordt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 4 maart 2019 @ 16:38:36 #187
74056 crew  ToT
pi_185386006
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 16:12 schreef Helsinki het volgende:
SC :o! Wat goed zeg.

Nouk, dat doet de mijne ook in die set :D. Heb de baby set nog niet uitgeprobeerd maar ben wel benieuwd.

Mini-ToT met twee tandjes O+. Mooi jommetje is het hoor! Waar komt mevrouw-ToT vandaan?

Schanu, veel beterschap en sterkte daar. Hoe is het vandaag gegaan? Ik was niet lang geleden de eerste keer echt goed ziek met baby en vond het een hel. Was erg blij met mijn oma en moeder, die langskwamen om te helpen. Schattig, dat filmpje O+.

Exode, goede nachten *O*!

Ik heb vandaag voor het eerst in m'n eentje met I. gedoucht. Ging prima, wel heel glibberig dus goed uitkijken. Daarna kreeg hij de fles en heeft zo'n twee uur geslapen. Helemaal K.O. was hij.
Mevrouw ToT komt van de Filipijnen, maar is half Afrikaans.
Dus mini-ToT is half Nederlands, een kwart Filipijns en een kwart Afrikaans.
Met in mijn stamboom ergens nog een beetje Duits en in mevrouw ToT's stamboom ergens een beetje Spaans. :P (Dat land is 300 jaar door de Spanjaarden bezet geweest, zodoende. :P )
pi_185391494
Ik heb wat meisjesbabykleding maat 50 t/m 74 in v&a gezet *) O-)

Schanu, beterschap! Hopelijk helpen beide therapeuten je weer op de been.

ToT, interessant mixje is M :D Mijn oudste is echt zo'n cliché Hollandse blonde schipper van de Kameleon en Phi begon heel donker, maar is inmiddels ook hartstikke blond. Ik ben zelf ook blond, maar mijn man oogt als een soort tropische verrassing (ook al is ie net zo uit de Randstedelijke klei getrokken als ik). We moeten alleen nog een bakfiets en 1,3 labrador en we kunnen in een Centerparcs-reclame :') (Ok, en misschien moet er hier nog een kilootje of 15 af :Y) )

Helsinki, heerlijk hè, douchen met zo'n frummel? Ik vind het altijd vooral leuk om Phi te laten douchen met mijn lief. Je kan me opdweilen als ik hem (zo'n grote kerel van >1.90 m.) zie staan met dat hummeltje. Als is het inmiddels een aardige hummel :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Jentin op 05-03-2019 07:56:28 ]
  maandag 4 maart 2019 @ 21:50:58 #189
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185392998
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:06 schreef Jentin het volgende:
maar mijn man oogt als een soort tropische verrassing
Hahaha, ik moest lachen.

Bij mijn vriend kan je duidelijk zijn (verre indonesische) roots zien. Hij is klein, donker stug krullend haar, dikke lippen & hij is heel veel veel :P getinter dan ik.

Mijn dochter lijkt qua huidskleur precies op hem en mijn zoontje heeft zijn dikke lippen. Verder lijken ze op mij, mijn zusje & mijn nichtje :D ook best apart.
  Moderator maandag 4 maart 2019 @ 22:37:07 #190
382129 crew  Donna
pi_185394419
Haha. Mijn vriend is half indo, maar G lijkt als 2 druppels water op mij als baby.
Maargoed, ik ben zelf ook gezegend met donkerbruine ogen en heel donker haar, dus de kans op een blond haar/blauwe ogen baby was ook niet heel groot.
  maandag 4 maart 2019 @ 22:57:24 #191
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185394904
1,3 labrador O+

Die van ons verschillen ook best van kleur / uiterlijk. Ze hebben alledrie heel blauwe ogen (mijn vriend heeft bruine ogen, ik blauw), maar oudste zoon heeft het hele jaar door een best (in de zomer heel) bruine huid en heeft bruin haar, dochter is blond en wat lichter van huid al wordt ze in de zomer wel flink bruin, en jongste zoon lijkt vooralsnog een heel bleke huid te hebben en die heeft lichtblond dons als haar (oudste zoon had op zijn leeftijd al een kapsel waar je u tegen zegt :+)

Leuk die verschillen :D
pi_185398095
Mijn vader komt uit Indonesië dus Jip is een kwart, maar je ziet het niet heel goed. Soms als ik foto's van de opvang krijg zie ik wel dat ie een tintje donkerder is dan sommige andere kindjes daar.

BFD!

Toen ik gisteren dacht.. Hmm.. Waarom zit Jip daar zo stil te zijn..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 07:31:54 #193
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185398273
Hihi, da's een slimme jip! Lekker stilletjes zitten smullen _O_
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 5 maart 2019 @ 07:43:54 #194
74056 crew  ToT
  dinsdag 5 maart 2019 @ 07:44:43 #195
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_185398337
Wij zijn Arabisch. Mijn man is alleen best wel licht, dus U. Is dat ook. Hij is echt een kopie van mijn man. O+

Haha @Aure! Deugniet. :) Hij eet ten minste gezond! Wij hadden een speeltje gekocht voor U. Gister ik de auto dacht ik opeens: “goh, wat is U. stil”. Toen ik achterom keek, zag ik dat hij het speeltje had geopend en op de lolly die er in zat zat te sabbelen. :X :o En krijsen toen ik dat ding afpakte. :D Die komt er niet meer in, haha.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 5 maart 2019 @ 07:45:37 #196
74056 crew  ToT
pi_185398346
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 07:00 schreef Aure het volgende:
Mijn vader komt uit Indonesië dus Jip is een kwart, maar je ziet het niet heel goed. Soms als ik foto's van de opvang krijg zie ik wel dat ie een tintje donkerder is dan sommige andere kindjes daar.

BFD!

Toen ik gisteren dacht.. Hmm.. Waarom zit Jip daar zo stil te zijn..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D Mini-ToT zit met grote verbazing naar die foto te kijken! :D
Nee jochie, dat s een andere baby! :P
pi_185399452
Jentin, ik had het een beetje knullig verwoord, ik had de fysiopraktijk gebeld en die heeft mij ingepland bij een manueel therapeut, dus niet bij de fysiotherapeut zelf. Ik ga dus naar 1 therapeut, dat lijkt me wel even voldoende :')

Wat leuk al die verschillende achtergronden, hier heel saai gewoon hartstikke Nederlands. Vrouwlief is blond met blauwe ogen, ik heb bruin haar met blauw/groen/bruine ogen (letterlijk van alles wat). De donor is afgestemd op mijn uiterlijk (doen ze standaard) maar de meiden hebben vooralsnog beide blond haar. Jewel heeft wel groene ogen, de donor heeft ook groene ogen dus ik hoop dat dit haar oogkleur blijft O+

Slimme en mooie Jip O+ (hier betekent stilte ook meestal dat er kattenkwaad wordt uitgehaald :')) Knappe U O+

Mijn bijdrage ... Imgur lijkt niet meer te werken, ik heb al 3 verschillende links geprobeerd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Schanu op 05-03-2019 11:57:36 ]
pi_185399591
Oooooh die U, dat prethoofd :D
En ik zag een boef Jip _O-

Ik ben gezegend met 3 identieke exemplaren in huis. B en Juul lijken beide behoorlijk veel op mijn vrouw. Bij B is het bijna eng, dat is gewoon een spiegel. Alledrie donkerblond en blauw/grijze ogen. Geen idee hoe de donor eruit ziet, maar hij maakt mooie kinderen O+ :D

En voor wie nog geen rammelende eierstokkken voor een tweede heeft:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en 1 tand is zo goed als door bij Juul, nu nummer 2 nog die duwt aardig door. En dan die anderen nog die al puntjes vormen in het tandvlees :{w Kortom we zitten nu op 2,5 tand en wie weet binnenkort nog meer. Ze heeft in ieder geval rode wangen.
pi_185400786
Prachtfamilie heb je Exode O+

En U., die tweede foto is inderdaad heel schattig! Wat stom dat er een lolly in dat autootje zat :D U. heeft het vast heel even enorm naar zijn zin gehad met zoiets zoets in zijn mond :D

Ik vond het ook niet heel erg dat ie die maisvingers zat op te eten, maar moest wel lachen. Ik had hem eerder wel al dat zakje uit de tas zien pakken en hij was er al een tijdje mee aan het rond kruipen (met het zakje in zijn mond). Maar dat ie hem ook open wist te krijgen was nieuw voor me :D
pi_185401674
Ik doe steeds een poging tot meelezen en dan lees ik over tandjes, zitten, staan en eten en dat voelt voor mij echt nog lichtjaren weg :D

Wbt box: hebben we bij S. wel even gebruikt maar was uiteindelijk een dumpstation voor kinderspeelgoed.. omdat we er nu ook nog eens de woonkamer voor moeten herinrichten weet ik nog niet of ik ‘m wel weer wil opzetten :P

Takkie, die is dus ook al flink op weg om te kruipen straks :P vond dat kontgewiebel altijd zo schattig O+

Oh Tink dat klinkt als een rotdag. Hoe lang moet je reizen met het OV? :{

Tand voor vlokje! *O* en beterschap schanu, ziekmelding geen optie? Fietsen met baby O+ klinkt als een fijn weekend!

Helsinki, hoe doe jij dat douchen in je eentje met baby? Wilde ik laatst doen maar kwam er logistiek even niet helemaal achter wat slim was, dus toch maar de tummy tub gepakt en zelf tijdens een dutje gaan douchen :P

Gnorf, Jip met z’n maisvingers :D _O-

Duman wat heeft U mooie ogen zeg O+ Wauw!

Heerlijke foto’s expde! :D kan niet wachten tot die twee van mij ook meer interactie hebben!


Mijn baby kwam vannacht elke 1-1,5 uur :'( dus we liggen al lekker de hele ochtend in bed en daar blijven we tot we de oudste van school moeten halen :+
pi_185402384
Wat een heerlijke foto's Exode O+

Oef wat een nacht Krijgertje, hopelijk lukt het om nu nog wat rust te pakken!

En voor ziekmelden ben ik niet ziek genoeg, dan moet ik minstens 40 graden koorts hebben en kotsend boven de wc hangen van mijzelf :+

Aangezien de foto van Imgur niet rechtstreeks meer geplaatst kan worden kennelijk, even een linkje naar de foto's want ze zijn te leuk om niet te plaatsen O~)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185402794
Mmm zand :9
  dinsdag 5 maart 2019 @ 12:21:32 #203
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185402940
Schanu, goed dat je gaat! Hopelijk heeft hij/zij wat tips voor je zodat er vooruitgang komt wat je klachten betreft. Oooh en die eerste foto _O-.

Leuk mixje, ToT! Ik kom uit Bosnië maar dat zie je nergens in terug (ja, de achternaam, maar I. heeft die van zijn vader). I. zal de taal wel kunnen spreken straks maar dat is het dan ook wel :P.

De tropische verrassing van Jentin :D. Ik vind het ook erg leuk om te zien, vader en zoon O+. Krijg er echt kriebels in m'n buik van (al is de romantiek wel wat ver te zoeken op dit moment). I. zat gisteren ook echt met dat handje onder de straal en maar vol verwondering kijken :D mnoooh.

Tink, ja dat washandje met die dieren bedoel je dan denk ik? Die stond een hele lange tijd op m'n verlanglijstje maar vergeet hem steeds mee te nemen als we bij de Prenatal komen. Werkt het goed?

Die U O+! Hoe hij daar ook zo zit.. Om te smelten!

En Jip, wat een slimmie :D.

Inderdaad een mooi gezin, Exode! Ik had van de week rammelende eierstokken en ben nu dus ongesteld geworden dus ik denk dat dat de oorzaak was :'). Ik wil nu ook opeens een familiebed? Maar L. wil dat écht niet, dus dat kan ik maar mooi weer uit m'n hoofd gaan zetten.

Pittig, Krijgertje! Hopelijk lukt het om een beetje uit te rusten zo. Ik zet de verwarming op de badkamer eerst aan, pak alle dingen (kleding, schone luier, badcape, grote hydrofiel) van I. en het verschoonkussen, leg hem daar dan in z'n luier op.

Ben toen zelf even snel gaan douchen en heb daarna z'n luier uitgedaan en bij me gepakt om hem te gaan wassen. Hij is gelukkig wel heel rustig onder de douche, maar ondanks dat blijft het glibberig dus ik ga even kijken naar zo'n washand of anders inderdaad een top of hydrofiel ervoor.

Toen we klaar waren heb ik hem meteen op de cape gelegd (ligt dan op het verschoonkussen) en ingepakt, een handdoek om m'n haren gewikkeld en mezelf globaal afgedroogd en toen verder met I. zoals ik normaal gesproken ook doe. Daarna mijn badjas aangedaan, hem gevoed en op bed gelegd en toen kon ik aankleden en mijn haren drogen etc. Het zal net wat makkelijker zijn als ik m'n haren niet was :P.
pi_185403568
Hier is het aan beide kanten Brabantse boeren tot 15 generaties terug ofzo. :') Blonde blauwogige kindjes, net als wijzelf als kind waren. Dat is inmiddels wel opgedroogd tot een onbestemd donkerblond/middenbruin, maar Ketel is nog heel mooi goudblond O+

Verder ben ik doodop en heb ik me vandaag ziek gemeld om bij te kunnen slapen. Welpje slaapt al tijden slecht, en ik heb het vannacht eens bijgehouden: hij wordt dus echt elk uur wakker. Geen wonder dat ik moe ben. 8)7 En dan is mijn man ook nog eens een paar dagen weg nu.
pi_185405269
Even snel op dinsdag wat carnavals-foto's O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_185405728
Hier nog steeds wel elke dag even in de box. Tiny love blijft een succes. Alhoewel we hem maar eens naar beneden moeten zetten; want hij gaat nu écht goed grijpen, en heeft dus wel vaker de tiny love vast :') Dus nu leggen we hem meer aan de zijkant en de tiny love helemaal aan de andere kant zodat hij er naar kan kijken maar er verder niet bij kan :+
En idd hier ook een hond, dus dan is het wel handig als je hem even 'snel' kwijt moet; dat ie even in de box kan.

Oh Jägar jeetje, hou je het een beetje vol? -O- Wat balen dat het slapen zo vreselijk lastig gaat...

Aure hoe schattig haha ! Ik sta hier ook elke ochtend even met Tijn in de spiegel en laat hem 'zwaaien' naar zichzelf; maar het is toch leuker als ie het gemeend zou doen :D Te kjoet O+

Helsinki waw wat knap :D Hier zijn de features altijd maar tijdelijk/niet blijvend _O- Tijn heeft even gesnapt hoe je van buik naar rug kan, maar vindt het nu handiger om gewoon te huilen zodat hij op zijn rug gelegd wordt i.p.v. het zelf te doen :')
En ik durf het nog steeds niet hier.. het alleen douchen :X Fijn dat het goed ging O+

SC jeetje ook al nieuwe updates haha O+ geweldig :D

Schanu beterschap !! En wat lief dat ze alles wil delen en al zoveel kan :o Jeetje wat gaat zoiets toch hard in het eerste levensjaar..
En groot gelijk dat je even naar de fysio gaat. Dit is ook niet vol te houden; zeker niet met kleintjes die al zo lekker beweeglijk zijn :X
En haha die foto; geweldig O+ Schuurt zo lekker de maag toch :+

Aure ahhh die heeft het beter bekeken :D Lekker smullen :+

DUMAN dat kereltje van je *; Heerlijk mannetje is het! :D

Exode geweldig O+ Ja ik blijf nog wel rammelen alhoewel ik er nu meteen nog niet aan moet denken; maar gisteren met kindercarnaval die kleintjes op de dansvloer mnooohhhh *;

Brrr krijgtertje sterkte vandaag ;( -O- c_/ c_/ c_/

Beterschap luna ! Hopelijk kun je vandaag wat bijslapen :*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_185408808
Leuke foto's Priem!

Ik heb Jip net met koorts op moeten halen van de opvang. Wat denken jullie, morgen even de huisarts bellen? Het is zo snel na die antibioticakuur... Vraag me nu wel af of die longontsteking dan wel echt weg is..
  dinsdag 5 maart 2019 @ 20:39:28 #208
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185414854
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:36 schreef Aure het volgende:
Leuke foto's Priem!

Ik heb Jip net met koorts op moeten halen van de opvang. Wat denken jullie, morgen even de huisarts bellen? Het is zo snel na die antibioticakuur... Vraag me nu wel af of die longontsteking dan wel echt weg is..
Better safe than sorry!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185414977
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:36 schreef Aure het volgende:
Leuke foto's Priem!

Ik heb Jip net met koorts op moeten halen van de opvang. Wat denken jullie, morgen even de huisarts bellen? Het is zo snel na die antibioticakuur... Vraag me nu wel af of die longontsteking dan wel echt weg is..
Ik zou morgen even bellen ja. Gewoon, voor de zekerheid en om even te overleggen.
pi_185417503
Gewoon bellen, Aure. Ik heb voor Phi onlangs ook een paar gebeld met de ha(p), voor overleg. Bellen mag ook voor advies of geruststelling, zeker bij zo’n pukkie als Jip en zeker met zijn voorgeschiedenis.

@lunapuella: elk uur :O Dude. Groot gelijk dat je even een dagje bijtankt.

@PriemGirl, briljante foto’s!

Leuk om te lezen over jullie meer of minder bonte gezinnen. Ik ging vandaag shoppen met mijn lief en die werd in zo’n chique herenzaak even helemaal tiptop aangekleed :9 :9 Ik zou spontaan aan die derde beginnen *) (Hahaha. Nee.)

Phi is trouwens al tamelijk papa-minded. Vanavond zat ze bij mij maar te mieren en jengelen en spartelen en overstrekken en ik geef haar aan papa: ‘ O+ :D *) ‘ Thanks, kiddo.
pi_185418045
Wij zijn allebei heel blank, maar ik word in no-time bruin van de zon. Man blijft heel erg blank. We hebben allebei donkerblond haar.
Man heeft grijs-blauwe ogen, ik bruin. Onze jongetjes hebben allebei mijn donkere ogen O+ en Twix is blond in de zomer en ‘s winters met een iets rossige gloed. Mars lijkt dezelfde kleur te krijgen. O+

Aure, bellen! Zeker met Jip’s geschiedenis. :*
pi_185418643
Zo jaloers op mensen die lekker bruin worden door de zon. Ik word rood of hooguit donkerwit :')

Blonde jochies met donkere ogen O+
pi_185420679
Whehehe donkerwit :D Herkenbaar wel :')

Ik ben al zolang bezig om T. in slaap en (vooral) in z’n bedje te krijgen dat het alweer bijna tijd is voor z’n volgende voeding :') :O
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 07:25:01 #214
382129 crew  Donna
pi_185423425
Eerste gebroken nacht sinds juli.
Tandjesleed.
:'(

2 uren geknuffeld en 'poging tot slapen' bij ons in bed, maar daarna gelukkig wel weer in eigen bedje gaan slapen (nadat een eerdere poging mislukt was).
Echt het zieligste huiltje ever, die van pijn. :'(
  woensdag 6 maart 2019 @ 08:38:43 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185423982
Donna, aan de ene kant denk ik 'achossie, arme jij! en arm kind...en...' en toen las ik 'eerste gebroken nacht sinds juli'. Toen vond ik je nog steeds wel heel erg sneu en je kleintje ook, maar ik dacht ook 'wow, die heeft het goed voor elkaar _O_ ' Hoe dan ook: hopelijk is het tandjesleed snel voorbij.

Prul viel gisteren zodra ik thuis kwam bovenop mij in slaap na een paar slokjes bv. Heel schattig uiteraard, maar wel onhandig dat ze daardoor de voedingvoorhetslapengaan skipte en dus om 22:00 uur, 2:00 uur en 5:00 uur kwam... :(
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 08:48:10 #216
382129 crew  Donna
pi_185424062
Jaa ze kan slapen als de beste gelukkig. O+

Het is vooral zielig voor haar. Heb er zelf niet zoveel last van.
pi_185424395
Luna, beterschap! Hopelijk ging het deze nacht wat beter? Pittig voor je, helemaal nu je er ook nog eens alleen voor staat :*

Familie Sesamstraat O+

Aure, beterschap voor Jip! En ik zou idd ook wel even de huisarts bellen, juist omdat hij kort geleden ook al zo ziek is geweest snap ik je zorgen extra goed :*

Krijgertje, hopelijk is de nacht uiteindelijk nog wel goed gegaan?

Donna, zo zielig dat tandjesleed, hopelijk heeft ze er snel geen last meer van!

Hier vanmorgen twee kleine kacheltjes bij oma afgeleverd, de arme pupjes hebben er beide ook nog eens een slechte nacht op zitten want ze hoesten zichzelf (en elkaar, want de hele feestbende lag weer bij ons op bed :')) constant wakker. Hopelijk loopt de koorts vandaag niet verder op, morgen moet ik met Vlokje naar het CB voor prikjes en die moeten ze vast uitstellen als ze zo ziek is. Althans, 9 maanden is toch een prikjes moment? Of vergis ik mij daarin , want dat zou mooi zijn :X
pi_185424569
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 09:12 schreef Schanu het volgende:
Hier vanmorgen twee kleine kacheltjes bij oma afgeleverd, de arme pupjes hebben er beide ook nog eens een slechte nacht op zitten want ze hoesten zichzelf (en elkaar, want de hele feestbende lag weer bij ons op bed :')) constant wakker. Hopelijk loopt de koorts vandaag niet verder op, morgen moet ik met Vlokje naar het CB voor prikjes en die moeten ze vast uitstellen als ze zo ziek is. Althans, 9 maanden is toch een prikjes moment? Of vergis ik mij daarin , want dat zou mooi zijn :X
Beterschap voor je pupjes! :* 9 maanden is geen vaccinatiemoment, pas met 11 maanden weer: https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/vaccinatieschema
pi_185424742
Schattig wel Jentin *;

Ahw wat sneu Donna!

En Schanu jij ook beterschap met jouw pupjes!

Wij hebben over een uur een afspraak bij de huisarts. Hij had vannacht 38.9, met paracetamol lijkt ie wel minder warm te zijn. Verder zit ie vol snot, ik heb nog nooit zoveel snot uit zijn neus gehaald als vanochtend. En nog steeds zit het verstopt. Zal blij zijn als de winter voorbij is... Gelukkig was de nacht prima, 2x er uit in totaal is goed te doen.
pi_185424795
3 goede nachten achter de rug, 1 zelfs perfect maar vannacht was het weer feest van 01:00 tot 02:00. Ze is dan echt klaarwakker, daarna valt ze gelukkig weer in slaap tot 07:00 maar pffff was even pittig helemaal omdat ik pas net in bed lag (iets met Ajax *O* )

En als je nu in haar mond kijkt, zie je haar hele gebit al zitten onder haar tandvlees, is dat normaal? Je ziet echt de duidelijke contouren van al haar tanden. De 2 voortanden boven zijn wel echt zo goed als door nu, ze doet net als haar broer de tanden per 2.

Pfoeh Shanu dat klinkt weer naar, hopelijk zijn ze snel weer opgeknapt. Wat zijn we allemaal toe aan het voorjaar he?!
pi_185425389
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 09:26 schreef lunapuella het volgende:
[..]

Beterschap voor je pupjes! :* 9 maanden is geen vaccinatiemoment, pas met 11 maanden weer: https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/vaccinatieschema
Bedankt! Ik heb geen idee hoe ik er dan bij kwam dat ze weer prikjes kreeg :o Heel blij dus met jouw berichtje *O*

Succes bij de huisarts zo Aure, :* voor je zielige Jipje.

*O* voor de goede nachten van Exode! En qua gebitje, ik kan alle tandjes hier ook voelen en velen inderdaad ook al zien, ik vind dat niet zo vreemd.

En idd, laat het voorjaar maar komen! O+
pi_185425406
Nacht ging verder prima! Van 9 tot half 12 bezig geweest met voeden/troosten/wiegen/sussen en ik dacht dat ‘ie om 12 uur wel weer zou komen, maar kwam pas om 2 uur! En daarna 4u en 6u en kon ik ‘m steeds wel gewoon wegleggen ^O^

besef me ineens dat dit als een prima nacht voelde terwijl ik ‘gewoon’ weer elke twee uur wakker was :') die automatische piloot is fucking met m’n hoofd :D

Oef Donna, zo sneu tandjesleed :{ hopelijk heeft ze er vandaag niet te veel last van..

Ook beterschap voor die van jullie schanu en aure! :*

Jammer van je nacht exode, hopelijk vanavond weer een goede!
pi_185425645
PFFFFFFF, Juul slaapt al dagen 2x 2 uur, op woensdag ben ik met haar thuis, vindt ze 35 minuten slaap genoeg en dat na vannacht. Ik ben toch niet zo slaapverwekkend.
Ik vind het voor mezelf niet eens vervelend, ik heb me er jaren geleden al bij neergelegd dat ik op mijn vrije woensdag iets kan doen. Maar ze is nu natuurlijk doodop en niets is goed. Normaal zou ik een stuk met haar gaan lopen, maar het zeikt van de regen hier.

/Einde gezeur

Ah Shanu dus Juul is niet bezig het wereldrecord alle tanden tegelijk doorbreken aan het vestigen? ;)
pi_185425851
3 x raden wie zijn luier vol baggert in de wachtruimte van de huisarts :')
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 10:57:07 #225
382129 crew  Donna
pi_185426039
(8>
  woensdag 6 maart 2019 @ 11:08:33 #226
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185426193
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 08:48 schreef DonnaRush het volgende:
Jaa ze kan slapen als de beste gelukkig. O+

Het is vooral zielig voor haar. Heb er zelf niet zoveel last van.
Heb je dat spul van vsm al geprobeerd?
Ik heb door dat spul nog geen enkele gebroken nacht gehad, gewoon voor het slapen smeren en overdag een paar keer.
En we hadden er telkens 2 tegelijk.
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 11:41:43 #227
382129 crew  Donna
pi_185426765
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:08 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]

Heb je dat spul van vsm al geprobeerd?
Ik heb door dat spul nog geen enkele gebroken nacht gehad, gewoon voor het slapen smeren en overdag een paar keer.
En we hadden er telkens 2 tegelijk.
Nee dat niet. Heb Dentitox en dat werkt opzich wel goed icm een zetpil. Ze heeft eigenlijk nooit iets nodig gehad met tandjes, maar er komen nu 2 of 3 tegelijk EN een kies dus dat is wat teveel van het goede.
  woensdag 6 maart 2019 @ 11:56:55 #228
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185427127
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:41 schreef DonnaRush het volgende:
[..]

Nee dat niet. Heb Dentitox en dat werkt opzich wel goed icm een zetpil. Ze heeft eigenlijk nooit iets nodig gehad met tandjes, maar er komen nu 2 of 3 tegelijk EN een kies dus dat is wat teveel van het goede.
Ah oke, ja kiesjes hebben we hier nog niet gehad.
Hij heeft nu 6 tanden en heb gelukkig nog geen zetpil oid moeten gebruiken, daarom denk ik wel dat dat vsm spul hier werkt.
pi_185428316
Phi heeft een update gedraaid en tijgert nu doelgericht voorwaarts. Jammer dat het doel altijd een snoer of een lamp is (of, jawel: het snoer van een lamp) :+

As we speak ligt ze op haar buik de speelgoedlade van de box leeg te trekken. And so it begins... :Y)
pi_185429727
Epische poepbroek tot in haar nek met een geur....en wederom een inimini slaapje, die tand (of tanden) zitten haar blijkbaar goed dwars.
Gelukkig is er een vriendje van B te spelen en heeft ze veel afleiding.
  woensdag 6 maart 2019 @ 14:18:06 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185429953
Balen exode, hopelijk is het snel voorbij!

Prul is haar ritme - voor zover we dat hadden - volledig kwijt. Ze wil niet slapen, niet eten, niet spelen, niet bij mama liggen... helemaal niks. En ik probeer thuis te werken. Waar dat vorige week twee dagen prima ging, is het vandaag een uitdaging. En natuurlijk heb ik deze week strakke deadlines -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 6 maart 2019 @ 18:43:08 #232
74056 crew  ToT
pi_185435251
_O- Mini-ToT houdt blijkbaar niet van eiwit! :') Hij spuugt de schoongesabbelde stukjes uit nadat hij het eigeel en het groentehapje er van af gesabbeld heeft! :D
Paar keer het eiwit weer terug z'n mondje in geschept en nu eet hij het wel gewoon allemaal op! ^O^
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 6 maart 2019 @ 18:46:27 #233
74056 crew  ToT
pi_185435314
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 10:46 schreef Aure het volgende:
3 x raden wie zijn luier vol baggert in de wachtruimte van de huisarts :')
_O- :D
  woensdag 6 maart 2019 @ 20:00:10 #234
342418 VKV
Plausibel
pi_185436970
Morgen is J. alweer een half jaar :{ Ik heb nog nooit zoveel uren in een half jaar bewust meegemaakt (vooral de nachten waren hierbij nieuw voor me) maar toch voelt het als voorbij gevlogen! Ongeveer het tegenovergestelde van het laatste half jaar zwanger :P

Vanochtend het tweede tandje alweer gespot, dus in twee weken tijd zijn de eerste twee tandjes doorgekomen O+

Aandachtspunt hier is nog wel het omrollen, hij heeft er in alle richtingen nog bar weinig interesse in en doet dit dus ook niet. Wat hij wel leuk vindt is zichzelf naar voren trekken als hij op z'n buik ligt, als hij op z'n rug ligt naar voren bewegen door z'n kont op te tillen en met z'n benen af te zetten, op z'n rug rondjes draaien in de box, zitten, staan en lopen (die laatste drie dingen kan hij helemaal nog niet zelf maar hij wil wel hééél graag).
pi_185446812
Jaa de tijd vliegt VKV! Het lijkt hier ook veel sneller te gaan dan die eeuwigdurende zwangerschap :D

De huisarts kon gisteren trouwens niks aan zijn longen horen dus de koorts van nu zou heel goed iets anders kunnen zijn. Wel moeten we het goed in de gaten houden en laagdrempelig bellen, dan gaat ze alsnog een foto regelen om toch zijn longen te checken.
  donderdag 7 maart 2019 @ 11:37:44 #236
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185449243
Hoe gaat het nu, Luna? :*.

Leuke plaatjes, Priem! Hier is de Tiny Love wat minder interessant op het moment. Zodra ik hem in de box leg begint hij vrij snel te protesteren, is me opgevallen. Hij vindt het nu veel leuker om met z'n handen en voeten bezig te zijn en het e.e.a. in z'n mond te stoppen :'). En jaaaa, de spiegel. Oh, wat een pret als we naar onszelf kijken!

Zo sneu, dat tandjesleed. Hier nog niets door maar ook wel wat last.

*O* voor de tijger-update bij Jentin.

Spannend, Tink! En leuk. En een :* voor zulke dagen. Ik ken het. Hier lijkt het vaak ook een beetje samen te hangen met vermoeidheid en is het na een goede dut beter. En soms ook niet en dan is het een beetje 'overleven' totdat L. thuis is.

Ja, het gaat zo hard met die baby's, VKV!

Fijn dat er nu niets met de longen aan de hand lijkt te zijn, Aure. Maar ik kan me voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt. Goed dat je toch bent gegaan.

Daar waar I. gisteren zonder regengeluiden in slaap kon vallen, lukt het hem vandaag niet. Te onrustig met die handjes en ik weet het niet maar bij mijn baby helpt het dus maar zelden om hem dan een aai over de bol te geven en heel eventjes te sussen. Hij lijkt soms zelfs harder te gaan huilen als ik in de buurt ben?

Wolken, hoe gaat het bij jullie met het slapen? Volg je het droomritme, plan of hoe dat ook heet? :+.
pi_185449731
Phi slaapt meestal prima, maar áls ze wakker is ‘s nachts, is het ook altijd een blok van twee uur. Ze huilt dan niet, tenzij ik haar wegleg, maar is gewoon wakker. Vannacht was zo’n nacht en ik heb een uur met haar in een luie stoel gezeten en gewoon geknuffeld; dat wil ze overdag nóóit en nu lag ze zo heerlijk slaapwarm in haar slaapzakje tegen me aan, haar hoofdje tegen m’n borst, met dat zachte pluizenbolletje onder m’n kin, duimpje in haar mond en heel zachtjes kletsend op haar manier. Ik heb er gewoon van zitten genieten. (Ik snap dat dergelijke romantiek anders is als je zulke episodes elke nacht een paar keer hebt :X )

Fijn, @Aure dat Jips longen goed klonken.

@Helsinki, Phi gaat/blijft bij mij ook soms brullen, terwijl ze bij papa dan instant stil is. Ze willen mama gewoon niet missen :P
pi_185450271
@Jentin, ja zo opgeschreven klinkt het ook wel heel knus O+

@Aure, fijn dat Jips longetjes in elk geval goed klonken, en ook dat er naar je geluisterd is en je laagdrempelig mag bellen! Na jullie hele ziekenhuisavontuur snap ik heel goed dat je alerter bent op zaken die meer dan een griepje of verkoudheid kunnen zijn.

@Helsinki, het gaat nu weer wat beter. Dinsdag met twee flinke dutjes wat bijgeslapen, dus ik voel me weer wat meer mens. Wel vraag ik me steeds meer af waarom Welpje precies zoveel wakker wordt 's nachts. Hij huilt niet ofzo, maar heeft wel even een zetje (sabbelen op pink of drinken) nodig om weer in slaap te komen. Heb de afgelopen nachten wat geëxperimenteerd met in de cosleeper of direct naast mij in bed slapen, maar dat maakt nog geen verschil. En lief dat je het vraagt. *;
pi_185450447
Ja zeker fijn, en ze zijn hier bij de huisarts zelf ook alerter, daarom moesten we uiteindelijk ook even langs komen, want ik belde vooral voor advies (moet ik hier wel/niet iets mee). Maar ze zei zelf ook, gezien zijn geschiedenis moeten we het goed in de gaten blijven houden. Ze belt me morgen ook sowieso (als ik niet heb gebeld). Maar vooralsnog lijkt ie het wel goed te doen, alleen zakt de koorts nog niet echt.

Das hier ook wel eens Helsinki, wel stil bij papa en harder krijsen door mama. Hier heb ik ook wel het vermoeden dat ie dan denkt "GEEF ME MELK NU" en dat denkt ie bij papa niet zo snel :+

Ach wat lief Jentin, dat doet Jip heel soms ook. Ik had dat ook wel schattig gevonden als ie niet zó vaak wakker zou worden. In zijn geval vind ik het dan zelfs vervelend want normaal gesproken slaapt ie altijd wel weer binnen 15 minuten en in zo'n geval duurt het dus een uur en dat uur duurt dan héél lang. Maar ik snap je wel, het heeft wel iets heel liefs ook.

Fijn dat je je weer wat beter voelt Luna. Snel maar helemaal opknappen! Ziek zijn voor mama's zou ook verboden moeten worden.
pi_185451067
Ik lees trouw mee maar werk even tijdelijk vier dagen per week. Die ene dag doordeweeks die overblijft, besteed ik aan mijn jongetjes en ergens tussendoor run ik ook nog een huishouden. Of iets wat daarop lijkt.

Hoe is het nu met Jip Aure?

Knuffel voor Luna, :*.

Helsinki, hoe gaat het met jou?

Tink, toffe plannen!

Jentin, dat knuffelen klinkt heerlijk. O+
pi_185451670
Jentin, hebben jij en mijn vrouw een tweeling gebaard? Juul slaapt dus eigenlijk goed 's nachts, maar inderdaad als ze wakker is, is ze echt wakker. Ze kletst, kraait, speelt, lacht etc. Vannacht was weer een goede nacht gelukkig.

En verder is het zo heerlijke vrolijke dodo. Maar als iets haar niet zint, zooooo, we zijn dat van B niet gewend, die kan nu best wel boos worden maar als baby eigenlijk niet. Als Juul iets niet wilt of juist wel, kan ze gillen, niet normaal. Ook de tandencreme is een worsteling, ik moet haar bijna in een houdgreep nemen terwijl B zijn mond er altijd gewoon voor open deed.
Ik blijf die verschillen zo fascinerend vinden. Bij B zaten we ramvast aan een ritme, elke afwijking was goed voor een stront sjago kind (nog steeds nu hij 5 jaar is). Bij Juul merk je een afwijking niet, die blijft lachen. We zijn nu veel flexibeler daardoor.

En ik vind het zo leuk om hier mee te lezen :) Jullie hebben zulke leuke kinderen O+
  donderdag 7 maart 2019 @ 13:47:10 #242
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185451741
Fijn Luna! Slaap doet zo veel. En het gebrek eraan ook, helaas -O-. Wij hebben ook dat I. nu weer 's nachts komt. Soms is het honger, soms weten we het niet zo goed en lukt het weer als we even wiegen of regengeluiden aan zetten. Hopelijk is het een fase die gauw weer over gaat :*.

Ik vind het ook heel gezellig als ik zo'n heerlijk bolletje tegen me aan heb. Toen hij vorige week last had van z'n prikjes lag hij het liefst bij mij en ik vond het helemaal niet erg. Dat wordt naarmate ze ouder worden namelijk steeds minder.

Veel beterschap voor Jip :*. Hopelijk zakt de koorts snel en gaat hij zich weer fitter voelen. Klinkt wel als een betrokken praktijk zo. Over die van ons ben ik niet te spreken dus daar moet ik een keertje naar kijken als ik daar tijd voor vrij wil maken :').

Begrijpelijk, Malteser! Zat je daarvoor op 3 dagen? Bij mij is er denk ik wel sprake van een stijgende lijn. Kan nog steeds niet veel hebben maar zolang ik mijn grenzen bewaak en me voor onbelangrijke dingen af kan sluiten gaat het best goed. Laat dat nu net zijn wat ik op dit moment moeilijk vind. 26 maart mag ik naar de bedrijfsarts en daar zie ik wel een beetje tegenop. Ergens toch een beetje bang dat ik het allemaal af ga zwakken of het niet goed kan overbrengen en dat die vrouw het dan belachelijk vindt dat ik ziekgemeld ben :').
Het stukje werk blijft wel een dingetje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor het vragen :) :*.
pi_185453006
@Helsinki
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 7 maart 2019 @ 16:26:45 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185454883
Lieverds, ik lees me en leef mee, maar ben me vooral naar huis aan het haasten. Prul is voor het eerst een paar uur zonder mij of m'n man en ik vind het helemaal niks... Zelfs al is m'n schoonzusje gewoon bij ons thuis.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 7 maart 2019 @ 16:43:18 #245
74056 crew  ToT
pi_185455168
Whehe, zitten hier nog meer baby's tijdenlang gefascineerd naar buiten te kijken, dat gras en struiken in de wind zitten te bewegen? :D
pi_185462563
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:43 schreef ToT het volgende:
Whehe, zitten hier nog meer baby's tijdenlang gefascineerd naar buiten te kijken, dat gras en struiken in de wind zitten te bewegen? :D
Hier was het de regen op de tegels in de tuin die er vanmiddag voor zorgde dat mijn baby aan de achterpui geplakt stond. Inclusief 86 vingers op de ramen en zever op de dorpel. Gewoon, omdat het kan. O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 7 maart 2019 @ 21:20:18 #247
74056 crew  ToT
pi_185462948
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:11 schreef Malteser het volgende:
[..]

Hier was het de regen op de tegels in de tuin die er vanmiddag voor zorgde dat mijn baby aan de achterpui geplakt stond. Inclusief 86 vingers op de ramen en zever op de dorpel. Gewoon, omdat het kan. O+
_O- :D
  donderdag 7 maart 2019 @ 22:04:31 #248
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185464903
De mijne heeft niets meegekregen van de regen, wind & hagel :') die sliep.
Toen hij wakker was en we naar de winkel gingen was het weer voorbij. ;(
pi_185471040
Thanks nog voor alle beterschapswensen, het heeft geholpen ;) gister ging het opeens snel en was zijn temperatuur savonds nog maar 38.0 en vanochtend 37.0. Hij was helaas wel om 6 uur wakker ;( maar is nu lekker gezellig aan het spelen. Alleen nog heel snotterig dus ik denk dat het gewoon een fikse verkoudheid was gelukkig *O*
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 08:51:38 #250
382129 crew  Donna
pi_185471185
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:43 schreef ToT het volgende:
Whehe, zitten hier nog meer baby's tijdenlang gefascineerd naar buiten te kijken, dat gras en struiken in de wind zitten te bewegen? :D
Was het maar waar haha.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 8 maart 2019 @ 10:06:57 #251
74056 crew  ToT
pi_185472583
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 08:51 schreef DonnaRush het volgende:
[..]

Was het maar waar haha.
:D :P
  vrijdag 8 maart 2019 @ 10:44:02 #252
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185473247
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:55 schreef Malteser het volgende:
@:Helsinki
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, absoluut :*. Ook hier klaart het uiteindelijk weer op!

Jip O+! Wat fijn @Aure

Hier vindt I. het ook erg interessant als we voor het raam staan, @ToT . Er is niet veel te zien qua bomen of gras, maar er is genoeg te vertellen over wat er wel is en dan zit hij heel gefocust naar buiten te staren.

Vandaag gaat ons guppie bij het KDV wennen. Van 14:00 - 16:15u. Ben benieuwd. Moet ik nog iets bijzonders meegeven? Speeltjes?
pi_185473420
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 10:44 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Vandaag gaat ons guppie bij het KDV wennen. Van 14:00 - 16:15u. Ben benieuwd. Moet ik nog iets bijzonders meegeven? Speeltjes?
Tenzij hij aan bepaald speelgoed héél gehecht is, is dat doorgaans niet nodig. Een kledingstuk van jou (met jouw geur eraan) kan wel fijn zijn.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 10:58:40 #254
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185473500
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 10:54 schreef lunapuella het volgende:
[..]

Tenzij hij aan bepaald speelgoed héél gehecht is, is dat doorgaans niet nodig. Een kledingstuk van jou (met jouw geur eraan) kan wel fijn zijn.
Oh fijne tip! Dat ga ik doen. Ik kan me van te voren zo onzeker maken over dit soort dingen :'). Ze hebben laatst volgens mij gezegd dat ik ook geen flesvoeding mee hoef te geven; dat hebben ze daar. Maar is het niet beter als hij hetzelfde krijgt als wat we thuis aanbieden? Luiers hoeven niet mee in ieder geval. Setje extra kleding?
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 11:01:28 #255
382129 crew  Donna
pi_185473549
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 10:58 schreef Helsinki het volgende:
[..]

Oh fijne tip! Dat ga ik doen. Ik kan me van te voren zo onzeker maken over dit soort dingen :'). Ze hebben laatst volgens mij gezegd dat ik ook geen flesvoeding mee hoef te geven; dat hebben ze daar. Maar is het niet beter als hij hetzelfde krijgt als wat we thuis aanbieden? Luiers hoeven niet mee in ieder geval. Setje extra kleding?
Extra kleding idd en een speen/slaap knuffel? Of beide.

Wij geven wel flesvoeding, eigen fles en luiers mee. Die eerste 2 ook bestickert met naam.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 11:04:45 #256
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185473609
* Helsinki Surft snel naar goedgemerkt.nl :')

Oké, komt wel goed zo. En anders is L. er ook zo om iets af te geven (het is nog geen 5 minuten lopen voor ons).
pi_185473675
Verstickerd heeft leukere vind ik @Helsinki :P
pi_185473716
Jip heeft op de opvang zijn eigen knuffel en setje extra kleding en slofjes in zijn bakje.

Ik geef borstvoeding mee en verder krijgt ie nutrilon van daar. Luiers ook van de opvang, ze gebruiken daar wel andere luiers dan wij thuis maar die van daar zijn ook prima (kruidvat).
pi_185473850
Hier de bewegende takken/bomen/struiken; die waren enorm fascinerend :D

@Helsinki: Ik gaf een knuffeldoekje mee (maar daar had ik expres de dag er voor mee geslapen;.. dus wellicht iets meegeven wat je geur heeft idd; of die knuffel nu gewoon in je bh proppen hehe :+ ); puckababy/slaapzak; extra setje kleren; z'n fiep; z'n flesje (met naam er op) en schriftje (ze schrijven hier altijd in hoe het is gegaan).
Hier vroegen ze wel wat voor voeding we gaven en als we iets anders wensten dan hero/nutrilon, dan mochten we die zelf meegeven.
Luiers hebben ze daar genoeg.

Hier afgelopen dinsdag weer naar KDV en door carnavalsvakantie waren er maar beperkt aantal kindjes en ook andere leiding.. Nou dat heb ik geweten... We gingen hem ophalen om 17.45 en toen meldde de leidster (niet diegene die hij normaal heeft); dat ie lag te slapen en hem er even uit zou halen. Dus wij lopen met haar mee; doet ze de deur open en hoor ik een ontzettend overstuurde, krijsende Tijn -O- Zelfs toen ze hem er uit haalde was hij nog helemaal overstuurd en zo huilen heb ik nog nóóit meegemaakt. Dikke vette tranen, ogen helemaal rood.. nou ik wil dus echt niet weten hoe lang hij al lag te krijsen; ik was er zelf helemaal van overdonderd.. Twijfel of ik hem nog wegbreng met vakanties als de leiding anders is tbh.. Toen ik er namelijk iets van zei dat ie nooit zo huilt, kreeg ik als antwoord 'ja maar hij is ook wel heel moe'.
Ja prima; maar zo laten huilen wordt hij niet beter van en ik al helemaal niet. Ik had er verder niks van gezegd maar thuis kwam de woede ook pas :( Ook al was er wellicht een onderbezetting, het gaat om míjn baby en dan moeten ze gvd opletten ;( :@

Gelukkig is dinsdag de vaste leidster er weer; maar ik denk wel dat ik het nog even aankaart... :@
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  vrijdag 8 maart 2019 @ 13:01:31 #260
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185475600
Heb inmiddels een setje stickers met girafje via verstickerd besteld O+. Cute.
Geef hem ook onze eigen voeding mee, voor de zekerheid.

Wat vervelend om je kindje zo aan te treffen, Priem. Denk je dat ze niet in de gaten heeft gehad dat hij huilde, of juist dat ze hem bewust heeft laten huilen? Hoe dan ook: als het je dwarszit, dan zou ik het zeker wel bespreken hoor :*.
pi_185476166
Voor mijn gevoel hadden ze het gewoon niet in de gaten.. Ze waren met 2-en en het was natuurlijk al 'druk' door carnaval en kindjes die werden opgehaald enzo; maar het feit dat ze er daarna zo laconiek over deed, heb ik ook het gevoel dat die begeleidster normaal niet bij de baby-groep zit zeg maar.. Ja denk dat ik het vlg week dinsdag even met de vaste begeleiding er over heb.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  vrijdag 8 maart 2019 @ 17:49:51 #262
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185481018
Verstandig! Het is niet fijn als je het gevoel hebt alsof het ze maar weinig doet.

I. opgehaald en kreeg te horen dat hij het heel goed heeft gedaan O+. Ze hebben zich aan mijn max. wakkertijd gehouden en hij sliep na 5 minuten zonder maar ook even gekrijst te hebben. Verder vonden ze hem ontzettend alert; hij houdt alles in de gaten :D. Wel een mega pruillip toen de leidster hem van mij overnam, maar bij het ophalen zag ik een kindje dat vooral moe maar ook wel oké was en dat is fijn.

Was wel even verbaasd te horen dat we altijd eigen voeding mee moeten geven. Zat anders in m'n hoofd maar dat geeft verder niet.
pi_185481839
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:30 schreef PriemGirl het volgende:
Voor mijn gevoel hadden ze het gewoon niet in de gaten.. Ze waren met 2-en en het was natuurlijk al 'druk' door carnaval en kindjes die werden opgehaald enzo; maar het feit dat ze er daarna zo laconiek over deed, heb ik ook het gevoel dat die begeleidster normaal niet bij de baby-groep zit zeg maar.. Ja denk dat ik het vlg week dinsdag even met de vaste begeleiding er over heb.
Je mag daar echt wat van zeggen. Zo lang je netjes blijft, kan dat prima.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185481929
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 18:45 schreef Malteser het volgende:
[..]

Je mag daar echt wat van zeggen. Zo lang je netjes blijft, kan dat prima.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben jij overgestapt naar werken op een kdv? Eerst zat je toch op een school?
pi_185482207
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 18:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]

Ben jij overgestapt naar werken op een kdv? Eerst zat je toch op een school?
Bingo!
  vrijdag 8 maart 2019 @ 19:12:19 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_185482336
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 19:05 schreef Malteser het volgende:
[..]

Bingo!
Oh, in ons dorp ook toevallig?
disclaimer
pi_185482496
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 19:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Oh, in ons dorp ook toevallig?
Yep (en dit is cryptisch ;) ).
pi_185482535
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 19:05 schreef Malteser het volgende:
[..]

Bingo!
Leuk, bevalt het?
pi_185482618
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 19:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]

Leuk, bevalt het?
Heel goed! Had ik veel eerder moeten doen, wat een verademing.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 19:29:44 #270
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185482716
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 19:25 schreef Malteser het volgende:
[..]

Heel goed! Had ik veel eerder moeten doen, wat een verademing.
Neem je de kinderen dan ook mee naar je werkplek?
Mijn tante deed dat altijd met haar dochter, ideaal :D
  vrijdag 8 maart 2019 @ 19:36:13 #271
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_185482875
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 19:29 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]

Neem je de kinderen dan ook mee naar je werkplek?
Mijn tante deed dat altijd met haar dochter, ideaal :D
Mijn moeder ook met ons. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_185482991
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 18:45 schreef Malteser het volgende:
[..]

Je mag daar echt wat van zeggen. Zo lang je netjes blijft, kan dat prima.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou precies :) ik ga er ook verder geen groot drama van maken; want verder gaat het hartstikke goed op kdv en de vaste begeleiders zijn helemaal gek van Tijn dus kan me niet voorstellen dat dit anders ook gebeurt. Wellicht even pech ivm vakantie/drukte/andere bezetting ;)

Oehhhh straks op mauw en noud passen?? Nee? :D O-)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_185483114
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 19:29 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]

Neem je de kinderen dan ook mee naar je werkplek?
Mijn tante deed dat altijd met haar dochter, ideaal :D
Ja, al werk ik niet op hun groepen. Dat zou niet goed zijn.
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 19:40 schreef PriemGirl het volgende:
[..]

Nou precies :) ik ga er ook verder geen groot drama van maken; want verder gaat het hartstikke goed op kdv en de vaste begeleiders zijn helemaal gek van Tijn dus kan me niet voorstellen dat dit anders ook gebeurt. Wellicht even pech ivm vakantie/drukte/andere bezetting ;)

Oehhhh straks op mauw en noud passen?? Nee? :D O-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 19:47:07 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_185483133
Niet op de grote soberso want die is dan al vijf ( ??? )
disclaimer
  vrijdag 8 maart 2019 @ 19:58:26 #275
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185483381
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 19:46 schreef Malteser het volgende:
[..]

Ja, al werk ik niet op hun groepen. Dat zou niet goed zijn.[..]

Leuk!

Mijn achternicht? (oid weet niet goed wat ze is :D :') ) is juf en heeft haar dochter in de klas, ze vindt het inderdaad verschrikkelijk.
pi_185484190
Meh priem, zou ik ook van balen, je baby! -O- gewoon even aankaarten als je dat prettig vind, jopelijk inderdaad een eenmalig incident en houden de vaste leiders de kinderen doorgaans beter in de gaten!

Wat fijn dat het goed ging Helsinki! *O* en dat je er een goed gevoel over had ^O^

Hier begint de vermoeidheid nu een beetje in te kicken. Pas drie weken gebroken nachten natuurlijk, maar pff. Ook een vriend met Manflu die nu al twee dagen thuis is want pff steun zucht zo moe ook al slaapt hij alweer twee weken gewoon elke nacht door alle nachtvoedingen heen :( en dat werkt me vreselijk op m’n zenuwen. Hij snauwt om alles en ik ben zo moe/uitgeput dat ik daarop alleen maar kan huilen.

Gelukkig doet T. het verder prima. Hij drinkt altijd wat onrustig en slordig heb ik het idee, maar heeft hele dikke plasluiers en was vorige week heel goed aangekomen, dus ik maak me voorlopig niet te druk daarover. Hij houdt z’n hoofdje al regelmatig een paar tellen omhoog, is vaker en langer wakker overdag en ik zou zweren dat ‘ie vanuit de tummy tub steeds naar me lacht O+ kan me niet schelen als dat heul nog niet kan :')
pi_185490589
Ha ha ha ;( weer ieder uur wakker vannacht. Geen idee of het kramp is of reflux of iets anders, z’n eten blijft steeds omhoog komen en ik hoor hem steeds slikken. Ook heel hard huilen en O verstrekken. Honger is het duidelijk niet, maar bv is wel de enige manier waarop ik ‘m rustig krijg. Maar daar wordt alles uiteindelijk weer erger van dus :'( word er nu (al) best een beetje wanhopig van :@
pi_185490918
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 07:02 schreef krijgerrtje het volgende:
Ha ha ha ;( weer ieder uur wakker vannacht. Geen idee of het kramp is of reflux of iets anders, z’n eten blijft steeds omhoog komen en ik hoor hem steeds slikken. Ook heel hard huilen en O verstrekken. Honger is het duidelijk niet, maar bv is wel de enige manier waarop ik ‘m rustig krijg. Maar daar wordt alles uiteindelijk weer erger van dus :'( word er nu (al) best een beetje wanhopig van :@
Ah wat naar. Hier geen enkele ervaring met reflux maar dat vele slikken is wel een kenmerk toch? Ik zou het aankaarten bij het CB en/of de huisarts want als het echt reflux is, dan helpt medicatie wellicht.
:*
  zaterdag 9 maart 2019 @ 08:37:13 #279
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185491055
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 07:02 schreef krijgerrtje het volgende:
Ha ha ha ;( weer ieder uur wakker vannacht. Geen idee of het kramp is of reflux of iets anders, z’n eten blijft steeds omhoog komen en ik hoor hem steeds slikken. Ook heel hard huilen en O verstrekken. Honger is het duidelijk niet, maar bv is wel de enige manier waarop ik ‘m rustig krijg. Maar daar wordt alles uiteindelijk weer erger van dus :'( word er nu (al) best een beetje wanhopig van :@
Ik weet wel dat er altijd snel reflux geroepen wordt, maar dit klinkt wel echt als textbook reflux. Dat slikken, overstrekken, melk verzacht heel even maar maakt het uiteindelijk ook weer erger. O had dit precies zo. Ik zou het zeker even aankaarten bij huisarts of cb, als je een fijn cb hebt.
pi_185491501
Wat de rest ook zei Krijger, ik zou maandag even een afspraak maken met de huisarts of cb :*

Hoe gaat het overdag?(misschien heb kr dat al lang verteld, maar iets met te weinig energie om terug te lezen ;) )
pi_185491511
Vind het zelf zo lastig te beoordelen omdat ‘ie overdag nergens last van lijkt te hebben? Daarom ook twijfel of het niet gewoon krampjes zijn. Het slikken doet ‘ie al sinds de geboorte, soms heeft ‘ie er zo last van dat hij erin lijkt te stikken, met kokhalzen en al. Hij spuugt ook vrij veel, al lijkt dat de afgelopen dagen wel beter geworden.

Zou zo fijn zijn als ‘ie gewoon kon zeggen wat er aan de hand was :')
pi_185491723
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:21 schreef krijgerrtje het volgende:
Vind het zelf zo lastig te beoordelen omdat ‘ie overdag nergens last van lijkt te hebben? Daarom ook twijfel of het niet gewoon krampjes zijn. Het slikken doet ‘ie al sinds de geboorte, soms heeft ‘ie er zo last van dat hij erin lijkt te stikken, met kokhalzen en al. Hij spuugt ook vrij veel, al lijkt dat de afgelopen dagen wel beter geworden.

Zou zo fijn zijn als ‘ie gewoon kon zeggen wat er aan de hand was :')
Hier hadden de jongens overdag ook minder last, tot ik ze even wilde neerleggen en dan begon het hele slik en spuug festijn weer. Ik geef nu flesvoeding dus daar kan ik je geen tips over geven bij de bv, maar wellicht toch even met een arts contacten voor medicatie.
pi_185491954
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:21 schreef krijgerrtje het volgende:

Zou zo fijn zijn als ‘ie gewoon kon zeggen wat er aan de hand was :')
Ik heb vannacht zitten lezen over een babyfluisteraar ;)

Maar maak aankomende nacht er een filmpje van, dan kan je dat laten zien aan een huisarts :* en zijn het alleen maar krampjes weet je dat ook tenminste :)
  zaterdag 9 maart 2019 @ 10:20:47 #284
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185492161
Krijgertje, zou inderdaad ook even langs de HA! Indien reflux is er medicatie en dat kan dan verlichting geven. Als het krampjes zijn dan weet je dat ook weer.

Ik zat gisteren nog toevallig naar vacatures voor in de kinderopvang te kijken. Kwam er eentje voorbij waarvan ik dacht: perfect! Maar financieel niet aantrekkelijk genoeg. Ik kijk nog even verder. Het zou gaan om iets voor max. 2 jaar ofzo. Ik ben van plan om als programmeur aan de slag te gaan maar ben nog lerende en heb nog een aantal projecten te gaan :+. Tot die tijd zou het fijn zijn als ik een baan heb waar ik met plezier naartoe kan.

Goed, wij gaan zo op pad voor wat kleding. Iemand ervaring met de leggings die ze @ Dilling verkopen? Ik bestelde er gisteren 4 dus had deze vraag op zich wel wat eerder kunnen stellen :').
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 10:35:19 #285
447051 crew  Peejtur
pi_185492333
En toen hoorde ik ineens in dit topic sinds afgelopen maandag O+

Net weer gewogen en nog 5 gram te gaan en ze zit weer op het geboortegewicht. Best snel haha.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 10:38:37 #286
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185492384
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 10:35 schreef Peejtur het volgende:
En toen hoorde ik ineens in dit topic sinds afgelopen maandag O+

Net weer gewogen en nog 5 gram te gaan en ze zit weer op het geboortegewicht. Best snel haha.
Jaaa! Eindelijk, ze is er :*. Hoe gaat het met jullie en de kleine?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 maart 2019 @ 10:53:13 #287
269689 crew  Viv
pi_185492535
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 10:20 schreef Helsinki het volgende:
Iemand ervaring met de leggings die ze @ Dilling verkopen? Ik bestelde er gisteren 4 dus had deze vraag op zich wel wat eerder kunnen stellen :').
Ik vond ze heel erg fijn, maar alvast een waarschuwing: ze gaan kapot bij kruipen over een ruwe ondergrond (in ons geval stenen tegelvloer met voegen). Dat gebeurt waarschijnlijk bij al dat dunne wollen spul ongeacht het merk, maar ik had er niet bij stil gestaan tot het al te laat was. :')

ZZ heeft nu alleen nog een Dilling setje sokken+legging+trui bij wijze van thermo onderlaagje in de winter(vakantie).
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 14:46:35 #288
447051 crew  Peejtur
pi_185496205
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 10:38 schreef Helsinki het volgende:
[..]

Jaaa! Eindelijk, ze is er :*. Hoe gaat het met jullie en de kleine?
Ja het gaat goed. Voor mijn vrouw en ik zijn de gebroken nachten even wennen. Aanleggen gaat nu ook goed sinds ze even kort handkolft kort ervoor om de bosretn wat minder gespannen te maken.

Eerste dagen lekker geen visite laten komen. Gisteren pas eerste. Op directe familie kort na op geboortedag.

Helaas heeft de kleine wel wat last van krampjes waar we weinig aan kunnen doen helaas. Pink in de mond helpt wel iets maar het blijft sneu ;{
pi_185496599
Krijgertje ik zie dat je al goed advies hebt gehad. Ik zou ook naar de huisarts gaan. Succes, t klinkt pittig :*

Welkom Peetjur en gefeliciteerd *O* Fijn dat jullie de tijd voor elkaar hebben genomen. Naar van die krampjes he ;(

Ik heb deze week veel gewerkt en Draakje ontzettend gemist en mij verheugd op deze dag. 3x dagen wie er niet te genieten is en niet wilt slapen en daardoor nog chagrijniger is :') Hij drinkt zichzelf nu hopelijk in slaap voor een lange dut.
pi_185497191
Bleh, ik voel me even zo’n prutmoeder...

Ik heb deze week 4 dagen gewerkt, di tm vrij. Woensdag en donderdag gaat Bollie dan naar het kdv. Woensdagavond heb ik haar in bad gedaan, toen was er niks aan de hand. Donderdag sliep ze nog toen we wegmoesten, dus ik heb haar uit bed gevist, verschoond en aangekleed en in de maxi cosi gedaan. Man heeft haar die dag bij het kdv opgehaald om half 6.
Belde haar juf om iets na 6: ze was wat vergeten over te dragen; ze had gezien dat Bollie een blaar op haar beentje had, kwam vocht uit ook. Of we dat wisten en hoe ze er dan aan kwam? Zij hadden daar niks gemerkt..

Ik had ook niks gemerkt, dus het zal wel, dacht ik. En toen verschoonde ik haar wat later en bleek die blaar toch best een vervelende plek. Vrijdag kwam er weer vocht uit, schoongemaakt. Heeft ze dus vandaag ineens flink koorts. Kan, baby’s zijn wel is ziek, maar in combinatie met die blaar/wond op haar been zat dat me toch niet lekker dus even de HAP gebeld. Arts aldaar wilde haar toch even zien.

Blijkt die “blaar” volgens de arts dus gewoon een brandwond (3e graads zelfs) en ik heb dus echt géén idee hoe mijn kleine meisje daar is aangekomen en dat vind ik écht écht heel erg naar. :'(
pi_185500748
Is het nog goed gekomen Fuchsia?

Welkom Peetjur.. krampjes zijn stom!

Vreemd Sillie en vooral wat naar :’( :*
Gaat het nu al wat beter?

Zo en echt.....
Hoe dan?!!!!
Mijn kind komt serieus vooruit! Dat wordt de Lego naar boven..
Maar echt, 6 maanden! Hoe dan :o

Li is trouwens ook opeens enorm eenkennig... misschien had ze een sprongetje, waar ze alleen ‘s nachts last van had ;) #hoopvol ;)
pi_185501487
Sillie is mijn vriendin met haar baby ook overkomen. Heel protocol in werking ivm verdenking kindermishandeling. Bleek later een mis-diagnose te zijn en krentenbaard te zijn en het was juist erger geworden door een verkeerde behandeling.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:09:49 #293
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185502763
@silliegirl ik moet ook gelijk denken aan wat Arja schrijft. Het heet impetigo bullosa en ik vind zo snel geen beter linkje dan dit: klik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185506871
He sillie, wat naar en raar ook. Benieuwd wat het nu is, want een brandwond loop je niet zo maar op.

Ja en nee Loj. Hij heeft daarna bijna 2 uur gedut en was even gezellig, maar niet zo goedlachs als normaal, dus volgens mij zit er iets dwars. Of het waren de 3 waterdunne poepbroeken van vanmiddag :X Dus 19.30 uur lag hij weer te slapen (en ik deed ff lekker een tukkie mee O-) )

Wow! Wat knap van Li! Hup de Lego weg, dat is echt gevaarlijk spul voor baby’s.
En :* voor de nachten. Nog geen verbetering?
Draakje gaat wel heel zn bed door, maar beneden blijft hij grotendeels op zn speelkleed (nog).
Het liefst zou hij al ongeveer lopen geloof ik. Hij zit sinds kort in de kinderstoel en trots dat hij dan is O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 maart 2019 @ 22:14:01 #295
74056 crew  ToT
pi_185507029
_O- Begint mini-ToT gisteren of eergisteren met een beetje "Gagaga" zo af en toe, zit-ie vandaag echt een HELE tijd "Da da da da da da da da da da" bij oma te doen, en nog wat op de terugweg naar huis toe, en ook nog een beetje hier thuis. :D O+
pi_185512368
Ik ben een nachtje weg met m’n lief, naar een concert in de Melkweg en daarna een hotel. Voor het eerst dat Phi een nacht doorbrengt zonder een van ons. Mijn ouders logeren bij ons thuis, zodat de kinderen gewoon lekker in hun eigen bed slapen. Zo raar, maar ook wel heel erg fijn hoor. We liepen gister weer echt samen knuffelend door de stad zoals vroegah :)

Ik voel me wel altijd een beetje een muts, want ik vond dit echt best wel spannend. Mijn broer brengt zijn zoontje echter al vanaf dat die een paar weken oud was bij mijn ouders voor een/twee/drie nachtjes logeren. Dat boeit ‘m echt helemaal niks.
Ik wil ook graag dat de kinderen gewoon op tijd in bed liggen, dus feestjes tot ‘s avonds laat doen we niet met kinderen (we regelen oppas) óf we gaan niet allebei en een van ons blijft thuis bij hen. (Met name geldt dit voor Phi hoor, met Caesar ligt dat wel wat anders inmiddels, maar die is ook al 4,5). Mijn neven en nichten zie ik baby’s meenemen op alle mogelijke tijdstippen en naar alle mogelijke locaties. Ik moet er niet aan denken en als het eens echt niet anders kan, vind ik het echt ontzettend a-relaxed. Gevolg is dat men mij echt het trutje van de familie vindt, geloof ik :') en dat vind ik wel eens lastig.
pi_185512452
Wat versta je onder late feestjes jentin? Verjaardagen in onze familie lopen ook vaak uit tot een uur of 21:00 en daar ging onze baby/peuter/kleuter ook gewoon altijd mee naar toe. Hield ze prima vol en we konden haar ook gewoon in bed krijgen daarna, zonder dat ze er de dag erna last van heeft :) is natuurlijk maar een paar keer per jaar en njet ieder weekend haha. Maar wel stom dat je familie daar zo’n sterke mening over heeft, is toch jouw kind jouw keuze? Als jij dat liever niet wilt met kind dan niet en dat zou voor hen ook gewoon voldoende moeten zijn natuurlijk!

Oh ToT zo leuk dat baby gebrabbel O+

Oh sillie wat klinkt dat sneu ;( en raar ook dat het er zomaar zit joh, heeft ze er veel last van ook of valt het mee?


Mijn baby kon ik na widm zo slapend wegleggen en hij sliep door tot 2:15! :o volgens mij heb ik sinds ie er is nog niet weer zo lang aan één stuk geslapen. Ongeveer een half uurtje nadat ik m weer had weggelegd begon hij weer te krijsen en overstrekken maar door die paar uurtjes slaap kon ik ‘t wel weer redelijk hebben. Bel maandag toch even de HA, thanks ^O^
pi_185512513
Feestjes tot einde avond, 23.00 of later. Verschil is ook dat iedereen op max 20 mins rijden van elkaar woont, behalve wij: wij wonen op een uur, vijf kwartier rijden. Het zal ook per kind verschillen hoor, mijnese worden schijtchagrijnig na bedtijd en zijn niet van het ‘op bed leggen, slapend over in de auto en thuis weer op bed’ :+ Ik kan er inmiddels wel aardig m’n schouders over ophalen, maar soms knaagt het een beetje.

Fijn dat T even een paar uur doortrok! Moet heerlijk zijn geweest. Goed dat je de ha inschakelt, het klinkt heel sneu.

ToT, wat schattig O+ Phi zegt sinds een paar dagen ‘mama’. Niet heel gericht, maar wel als losse uiting, dus het klinkt al heel echt. Je kunt me opvegen O+

@silliegirl, krentenbaardoptie zou ik ook laten onderzoeken. Caesar zat een tijd terug helemaal onder en heeft nog steeds een groot litteken op z’n arm ervan. Het is echt naar en kan er vreselijk uitzien, met blaren en pus en korsten.
pi_185513380
Ik geloof dat wij onze baby compleet overprikkeld hebben op een kinderverjaardag gisteren :+ de nacht was echt zo klote, ontelbaar vaak wakker en niet in slaap te krijgen, alleen maar huilen. Dat zijn we helemaal niet van hem gewend. En hij trekt het nu nog even door. Heb hem maar weer op bed gelegd nu. Dat was uiteraard ook huilen maar na een minuit of 5 viel ie dan toch in slaap... Hopelijk straks een wat vrolijkere baby.
pi_185514058
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 22:08 schreef Fuchsia_roze het volgende:

Ja en nee Loj. Hij heeft daarna bijna 2 uur gedut en was even gezellig, maar niet zo goedlachs als normaal, dus volgens mij zit er iets dwars. Of het waren de 3 waterdunne poepbroeken van vanmiddag :X Dus 19.30 uur lag hij weer te slapen (en ik deed ff lekker een tukkie mee O-) )

Wow! Wat knap van Li! Hup de Lego weg, dat is echt gevaarlijk spul voor baby’s.
En :* voor de nachten. Nog geen verbetering?
Draakje gaat wel heel zn bed door, maar beneden blijft hij grotendeels op zn speelkleed (nog).
Het liefst zou hij al ongeveer lopen geloof ik. Hij zit sinds kort in de kinderstoel en trots dat hij dan is O+
Mooi hè, hoe blij ze kunnen zijn als ze in de kinderstoel zitten O+
Vandaag iets vrolijker?

Slapen gaat *** inderdaad. Li slaapt tot +/- half 2 heerlijk in haar eigen bed, maar daarna is het drama. Ze slaapt dan alleen nog maar op mijn arm (en nee, niet bij manlief) en dus slaap ik niet meer. Dus ik duik iedere dag maar rond half 9 mn bed in ;)

Doe ik ook niet hoor Jentin! Bij familie gaan we na het eten weg (en is er ver weg nemen we pyjama’s mee en leggen we ze meteen in bed) en anders gaat er slechts 1 van ons..

Fijn Krijger, dat de nacht wat beter ging :)

En ik hoop met je mee Aure :)
pi_185518376
En DICHT.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')