Bijzonder, gebeurt mij nooit. Daarom heb ik moeite om het te gelovenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:27 schreef Coppi het volgende:
[..]
Oh de levertijd staat gewoon op 2 dagen, maar in de praktijk levert de partner het dan vaak na een week.
Tja, je kan het naief noemen, maar niet iedereen weet wat een partner doet. Tegenwoordig gebruik ik Bol vaak als zoekmachine en ga dan vervolgens rechtstreeks naar de website van de partner. In veel gevallen is dat goedkoper en bovendien hoeft een kleine sympatieke webwinkel dan geen afdracht te doen aan Bol.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:27 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Die “we weten niet dat we niet bij bol.com bestellen maar bij een partner” kaart vind ik nogal naïef al kan ik het me nog enigszins inbeelden bij ouderen. Toch staat het altijd duidelijk vermeld. Miljoenen producten bij 1 bedrijf op voorraad hebben is een illusie.
Aan de andere kant is het toch ook alleen maar mooi dat die specifieke brij-set door oma gewoon te bestellen is en ze niet fysieke speciaal-winkeltjes af moet struinen hiervoor. Dat er dan een retourbon niet wordt geleverd zal oma toch minder uitmaken. De positieve kant van het partner-model weegt voor mij veel zwaarder op (mega-assortiment maar ook een lagere prijs door concurrentie op de site). Soms heeft bol iets zelf op voorraad en wordt het partneraanbod getoond omdat die goedkoper is. (Al kan je natuurlijk altijd nog bol.com als verkoper selecteren)
Als het bij jou niet gebeurt dan geldt dat voor heel Nederland? Je kan ook uitzondering op de regel zijn he.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Bijzonder, gebeurt mij nooit. Daarom heb ik moeite om het te geloven
Daarnaast is bol van ahold en heb je dus hele hoop extra afhaal en retourpunten in de vorm van albertheijns.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Bol.com is groter, al is het maar omdat ze meer pakketjes versturen dan coolblue (lagere order-waarde omdat coolblue eigenlijk alleen elektronica doet).
Niet met de hoeveelheid bestellingen die ik doe. Mijn bestelhistorie bij bol.com gaat ruim over de 100 pagina's heenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Als het bij jou niet gebeurt dan geldt dat voor heel Nederland? Je kan ook uitzondering op de regel zijn he.
Dat is zeker een plus, alhoewel het personeel van Appie daar niet heel blij mee is. Heel veel extra werk voor ze.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:31 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Daarnaast is bol van ahold en heb je dus hele hoop extra afhaal en retourpunten in de vorm van albertheijns.
werk je toevallig bij Bol?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Bijzonder, gebeurt mij nooit. Daarom heb ik moeite om het te geloven
Tja dan doe je het niet en blijf je er lekker bestellen. Voor mij is service en zekerheid een belangrijk punt waarvoor ik bereid ben meer te betalen. Omdat Bol dit inmiddels niet meer zo goed kan ga ik naar de concurrenten die dit wel kunnen. Laten we het de wet van de remmend voorsprong noemen die Bol momenteel heeft ingehaald.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Bijzonder, gebeurt mij nooit. Daarom heb ik moeite om het te geloven
Idem hier. Dat heb ik op Amazon ook overigens Blijven bestellen genot.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Niet met de hoeveelheid bestellingen die ik doe. Mijn bestelhistorie bij bol.com gaat ruim over de 100 pagina's heen
bij kleine bestellingen is dat sowieso niet rendabel om bij losse webshops te kopen, met een beetje pech betaal je dan iedere keer verzendkosten.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:29 schreef Coppi het volgende:
[..]
Tja, je kan het naief noemen, maar niet iedereen weet wat een partner doet. Tegenwoordig gebruik ik Bol vaak als zoekmachine en ga dan vervolgens rechtstreeks naar de website van de partner. In veel gevallen is dat goedkoper en bovendien hoeft een kleine sympatieke webwinkel dan geen afdracht te doen aan Bol.
Waarom versturen ze dan naar een DPD punt ergens in de rimboe via een partner die niet toestaat dat ik de bezorgtijd zelf bepaal?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:31 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Daarnaast is bol van ahold en heb je dus hele hoop extra afhaal en retourpunten in de vorm van albertheijns.
ik heb enige ervaring met het bestellen bij bol.com met 100+ pagina's aan bestelhistoriequote:
Probleem voor veel externe partners op Bol is hun soepele retourprocedure. Dat is bijna niet te behappen, want je hebt al veel minder marge door commissie en maandelijkse afdracht en je mag de prijs niet verhogen om die kosten te dekken.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:33 schreef Blik het volgende:
[..]
bij kleine bestellingen is dat sowieso niet rendabel om bij losse webshops te kopen, met een beetje pech betaal je dan iedere keer verzendkosten.
Dat doet de partner, die is een cheap-ass en wil niet betalen voor service.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:33 schreef Coppi het volgende:
[..]
Waarom versturen ze dan naar een DPD punt ergens in de rimboe via een partner die niet toestaat dat ik de bezorgtijd zelf bepaal?
je geeft geen antwoord op mijn vraag...quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:34 schreef Blik het volgende:
[..]
ik heb enige ervaring met het bestellen bij bol.com met 100+ pagina's aan bestelhistorie
Jij snapt duidelijk het businessmodel niet van een platform. Die partner bepaalt toch zelf hoe ie iets bij de klant krijgt, bol.com moet je puur zien als (bemiddelende) tussenpartij (het combineren van vraag met aanbod). Ik heb het bij albertheijnpunten over producten besteld bij VERKOPER bol.com en niet externe partijen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:33 schreef Coppi het volgende:
[..]
Waarom versturen ze dan naar een DPD punt ergens in de rimboe via een partner die niet toestaat dat ik de bezorgtijd zelf bepaal?
Hoeveel soepeler is bol.com dan? Wet koop op afstand geldt altijd toch?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Probleem voor veel externe partners op Bol is hun soepele retourprocedure. Dat is bijna niet te behappen, want je hebt al veel minder marge door commissie en maandelijkse afdracht en je mag de prijs niet verhogen om die kosten te dekken.
Bol.com moet gewoon FFA gaan doen. Dan hebben de externe verkopers ook iets meer marge.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:36 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Hij snapt duidelijk het businessmodel niet van een platform. Die partner bepaalt toch zelf hoe ie iets bij de klant krijgt, bol.com moet je puur zien als (bemiddelende) tussenpartij (het combineren van vraag met aanbod). Ik heb het bij albertheijnpunten over producten besteld bij VERKOPER bol.com en niet externe partijen.
Ze zijn makkelijker met retourneren van wat ik lees en uit eigen ervaringen. Zo heb ik ooit per ongeluk (eigen schuld) een headset gebroken. Kon gebeuren etc en ik kreeg direct een nieuwe. Dat zie ik een MM niet snel doen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoeveel soepeler is bol.com dan? Wet koop op afstand geldt altijd toch?
Nee, ik werk niet bij bol.com. Zit in de advieswereld en weet wel iets af van de retailquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:36 schreef Peter het volgende:
[..]
je geeft geen antwoord op mijn vraag...
Uiteraard niet bij kleine bestellingen, maar die koop ik ook niet bij Bol, want dan moet je meestal ook minstens voor 20 euro besteden voordat je je spullen gratis krijgt. Ik bestel tegenwoordig ook veel bij Futurumshop. Die hebben nog de service die Bol.com vroeger had.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:33 schreef Blik het volgende:
[..]
bij kleine bestellingen is dat sowieso niet rendabel om bij losse webshops te kopen, met een beetje pech betaal je dan iedere keer verzendkosten.
Maar het allergrootste nadeel van verkopen via Bol is DATA. Data is goud waard en als verkoper krijg je die niet. Je ziet geen emailadres van de klant bijvoorbeeld. Die pikt Bol netjes inquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoeveel soepeler is bol.com dan? Wet koop op afstand geldt altijd toch?
Partner of Bol maakt mij niet uit. Als Bol een slechte partner heeft ga ik niet bestellen via Bol.com natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat doet de partner, die is een cheap-ass en wil niet betalen voor service.
Bol.com zit op 2.1 miljard als ik de nieuwsberichten van gisteren moet geloven. Groei van Coolblue in 2018 was 13% tegen Bol.com 30+%. De groei van Coolblue is enorm aan het afvlakken (2016 nog 55% groei, 2017 was 38% groei en 2018 slechts 13% terwijl de verwachting 25% was) terwijl die van bol.com gewoon boven de 30% blijftquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het ligt veel dichter bijelkaar als jij denkt. CB zit op 1,3 MILJARD, Bol op 1,9. Dat terwijl Bol veel langer bestaat.
Heel leuk, maar ik heb het over de webwinkel Bol.com. Ik koop daar steeds minder omdat de meeste spullen niet meer te koop zijn via VERKOPER Bol.com maar via partners die voor een deel gewoon niet zo goed zijn.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:36 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk het businessmodel niet van een platform. Die partner bepaalt toch zelf hoe ie iets bij de klant krijgt, bol.com moet je puur zien als (bemiddelende) tussenpartij (het combineren van vraag met aanbod). Ik heb het bij albertheijnpunten over producten besteld bij VERKOPER bol.com en niet externe partijen.
Groei zegt mij niet veel. Zeker niet gezien het feit dat CB veel panden heeft geopend en ook bezig was met Frankrijk en Belgie oftewel veel kosten heeft gemaakt. CB bestaat veel korter en zit nu al boven het miljard, bizar.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Bol.com zit op 2.1 miljard als ik de nieuwsberichten van gisteren moet geloven. Groei van Coolblue in 2018 was 13% tegen Bol.com 30+%. De groei van Coolblue is enorm aan het afvlakken (2016 nog 55% groei, 2017 was 38% groei en 2018 slechts 13% terwijl de verwachting 25% was) terwijl die van bol.com gewoon boven de 30% blijft
voor fietsspullen ja, de overige 15.999.000 producten verkopen ze niet bij futurumshop. Als je voor 10 euro Select neemt dan betaal je ook voor bestellingen onder de 20 euro geen verzendkostenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:38 schreef Coppi het volgende:
[..]
Uiteraard niet bij kleine bestellingen, maar die koop ik ook niet bij Bol, want dan moet je meestal ook minstens voor 20 euro besteden voordat je je spullen gratis krijgt. Ik bestel tegenwoordig ook veel bij Futurumshop. Die hebben nog de service die Bol.com vroeger had.
Ouderwetse gedachte maargoed dan bestel jij toch ergens anders . Ik heb zelden problemen met producten die ik koop van partners op de site. Maar misschien heb jij het dan niet getroffen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:41 schreef Coppi het volgende:
[..]
Heel leuk, maar ik heb het over de webwinkel Bol.com. Ik koop daar steeds minder omdat de meeste spullen niet meer te koop zijn via VERKOPER Bol.com maar via partners die voor een deel gewoon niet zo goed zijn.
Overigens denk ik wel dat Bol niet het eeuwige leven is gegeven. Amazon gaat het gewoon kopen uiteindelijk. Ahold gaat er flink mee cashen. Ik moet wel zeggen dat ik mij gigantisch stoor aan wachtrijen bij de Appie vanwege het afhalen van pakketjes. Daarom kom ik er ook niet meer. Dat gaan ze op termijn wel voelen. Beter zou zijn als ze pakket kluisjes zouden plaatsen in plaats van aan de servicebalie.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:42 schreef Blik het volgende:
[..]
voor fietsspullen ja, de overige 15.999.000 producten verkopen ze niet bij futurumshop
Groei lijkt me essentieel om te bepalen of een partij groter is dan de ander toch? Je zou verwachten dat het openen van panden en expansie naar andere landen juist voor een hogere omzetgroei zou moeten zorgen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Groei zegt mij niet veel. Zeker niet gezien het feit dat CB veel panden heeft geopend en ook bezig was met Frankrijk en Belgie oftewel veel kosten heeft gemaakt. CB bestaat veel korter en zit nu al boven het miljard, bizar.
Nee, maar ze zijn wel een goed voorbeeld voor Bol.com hoe het wel kan. Coolblue voor electronica, Futurumshop voor sport etc. Er zijn steeds meer goede webwinkels die het qua service beter doen dan Bol. Ik geloof best dat Bol.com een toekomst heeft in Nederland, maar steeds minder voor mensen die een bepaald serviceniveau verwachten.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:42 schreef Blik het volgende:
[..]
voor fietsspullen ja, de overige 15.999.000 producten verkopen ze niet bij futurumshop
Dat gaat het ook doen > lange termijn. Nu hebben ze voor miljoenen gebouwd/verbouwd.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:45 schreef Blik het volgende:
[..]
Groei lijkt me essentieel om te bepalen of een partij groter is dan de ander toch? Je zou verwachten dat het openen van panden en expansie naar andere landen juist voor een hogere omzetgroei zou moeten zorgen.
Pakketjes worden gewoon afgehaald bij de srvicebalie en niet bij de kassa. Dus ik vraag mij af hoe je hier last van kan hebben, of moet je peuken kopen?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Overigens denk ik wel dat Bol niet het eeuwige leven is gegeven. Amazon gaat het gewoon kopen uiteindelijk. Ahold gaat er flink mee cashen. Ik moet wel zeggen dat ik mij gigantisch stoor aan wachtrijen bij de Appie vanwege het afhalen van pakketjes. Daarom kom ik er ook niet meer. Dat gaan ze op termijn wel voelen. Beter zou zijn als ze pakket kluisjes zouden plaatsen in plaats van aan de servicebalie.
Als je goed leest dan zeg ik ook dat ik steeds meer ergens anders koop. Ik houd inderdaad van ouderwetse service en koop daarom ook vaak bij fysieke buurtwinkels. Zo verwacht ik dus ook ouderwetse service van een webwinkel. Ik snap dat niet iedereen dit wil dus zal Bol wel een toekomst hebben, maar voor mij is het gewoon vaak niet goed genoeg meer. Als ik iets heel goedkoop wil heb ik Amazon.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:44 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Ouderwetse gedachte maargoed dan bestel jij toch ergens anders . Ik heb zelden problemen met producten die ik koop van partners op de site. Maar misschien heb jij het dan niet getroffen.
Als ik daar moet zijn voor bijvoorbeeld geld terug want de bon klopte niet, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:47 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Pakketjes worden gewoon afgehaald bij de srvicebalie en niet bij de kassa. Dus ik vraag mij af hoe je hier last van kan hebben, of moet je peuken kopen?
Zeker. Via Bol verdienen ze waarschijnlijk niks tot 1-2 euro. Dan compenseert dat via hun eigen shop etc.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:49 schreef Persefoneia het volgende:
Ik koop eiwitshake van Body & Fit via Bol. Daar kost het 26,90 en betaal ik geen verzendkosten.
Bestel ik het rechtstreeks bij Body & Fit betaal ik 3,95 verzendkosten omdat het bedrag onder de 30 euro is.
Toch is het doosje wat bij mij bezorgd wordt afkomstig van Body & Fit.
Die verzendkosten bij rechtstreeks bestellen zijn volgens mij gewoon wat extra inkomsten.
Mwah, ik moet heel regelmatig pakketjes afhalen en dan doe ik daar ook gelijk mijn boodschappen. Dus wat dat betreft trekt het ook klandizie aan. Denk trouwens dat dat zelfs een van de redenen is dat ze die pakketpunten hebben.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Overigens denk ik wel dat Bol niet het eeuwige leven is gegeven. Amazon gaat het gewoon kopen uiteindelijk. Ahold gaat er flink mee cashen. Ik moet wel zeggen dat ik mij gigantisch stoor aan wachtrijen bij de Appie vanwege het afhalen van pakketjes. Daarom kom ik er ook niet meer. Dat gaan ze op termijn wel voelen. Beter zou zijn als ze pakket kluisjes zouden plaatsen in plaats van aan de servicebalie.
Jup of de consument pushen naar een hogere bestelwaarde.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:49 schreef Persefoneia het volgende:
Ik koop eiwitshake van Body & Fit via Bol. Daar kost het 26,90 en betaal ik geen verzendkosten.
Bestel ik het rechtstreeks bij Body & Fit betaal ik 3,95 verzendkosten omdat het bedrag onder de 30 euro is.
Toch is het doosje wat bij mij bezorgd wordt afkomstig van Body & Fit.
Die verzendkosten bij rechtstreeks bestellen zijn volgens mij gewoon wat extra inkomsten.
Het is zoveel makkelijker om een goed functionerende webshop te maken voor 1.000 producten uit een bepaalde nichegroep. Ik ben overigens ook fan van Futurum, ik koop mijn fietsspullen daar ook.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:45 schreef Coppi het volgende:
[..]
Nee, maar ze zijn wel een goed voorbeeld voor Bol.com hoe het wel kan. Coolblue voor electronica, Futurumshop voor sport etc. Er zijn steeds meer goede webwinkels die het qua service beter doen dan Bol. Ik geloof best dat Bol.com een toekomst heeft in Nederland, maar steeds minder voor mensen die een bepaald serviceniveau verwachten.
Fysiek is verleden tijd. Alleen als verlengstuk van online, wat CB nu doet. Panden zijn te duur, marges te dun en personeel laat zich niet meer piepelen voor 9 euro bruto per uur (retailsalarissen).quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is zoveel makkelijker om een goed functionerende webshop te maken voor 1.000 producten uit een bepaalde nichegroep. Ik ben overigens ook fan van Futurum, ik koop mijn fietsspullen daar ook.
Er zal altijd ruimte zijn voor goed functionerende winkels, fysiek en online. Futurum is een goed voorbeeld daarvan. Futurum heeft ook winkels, maar dat is meer om een beleving te creëren dan om ook daadwerkelijk producten te verkopen. Prima winkel
Dank voor de tip. Zeker het proberen waard! (sorry voor off-topic)quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:52 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Jup of de consument pushen naar een hogere bestelwaarde.
Voor proteïne(shakes) raad ik myprotein aan (goedkoper met kortingscode en meer kwaliteit) maar dat geheel terzijde
Dat is precies hoe futurum hun winkels positioneert, als verlengstuk van onlinequote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:56 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Fysiek is verleden tijd. Alleen als verlengstuk van online, wat CB nu doet. Panden zijn te duur, marges te dun en personeel laat zich niet meer piepelen voor 9 euro bruto per uur (retailsalarissen).
Hebben ze al. 9 stuks maar liefst.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 15:08 schreef KingRadler het volgende:
CoolBlue komt ook met winkels zij zien dit ook als verlengstuk
Kijk mij in een grote stad wonenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Overigens denk ik wel dat Bol niet het eeuwige leven is gegeven. Amazon gaat het gewoon kopen uiteindelijk. Ahold gaat er flink mee cashen. Ik moet wel zeggen dat ik mij gigantisch stoor aan wachtrijen bij de Appie vanwege het afhalen van pakketjes. Daarom kom ik er ook niet meer. Dat gaan ze op termijn wel voelen. Beter zou zijn als ze pakket kluisjes zouden plaatsen in plaats van aan de servicebalie.
Ik woon in een dorp en verder eensquote:Op vrijdag 22 februari 2019 15:19 schreef Godshand het volgende:
[..]
Kijk mij in een grote stad wonen
Geen last van de rijen, eerder dat de 14-jarige miep ongeïnteresseerd rond kijkt, niet zoekt op bestelnummer maar "hoe heet u ook alweer?", "Oh nee hoor niet gezien" terwijl ik het zelf al die tijd al op het schap zie liggen
Dan moet je dus gaan wijzen en "Ohja" (geen sorry natuurlijk) en dan pas "Veel plezier etc".
Die kutpubers ook. Altijd ongeinteresseerd en hetzelfde zie ik voor de andere zooi die ze bij de balie regelen/verkopen ("Wat voor batterijen?" "We hebben geen sigaren hoor" "Eh staatslot, hoe moet dat ook alweer, ff vragen"...
Ok, Apple verplicht de winkels met ene lage marge genoegen te nemen zonder mogelijkheden daar iets aan te doen. Wat ik dan alleen nog niet zo goed begrijp is waarom alle winkels daar zo gedwee in mee gaan. Geef meer aandacht aan Samsung en Huawei en laat Apple verrekken.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:17 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Apple bepaalt ook de verkoopprijs aangezien die ook capped is. Daarom dat je ook zelden aanbiedingen van Apple ziet met bijv BTW dagen bij MM.
Omdat Samsung etc dat ook doen en ja dan zitten ze in de verkeerde business, correct, maar consumenten willen het hoe dan ook kopen. Ik snap ook niet dat hier wereldwijd niets aan gedaan wordt.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 15:33 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ok, Apple verplicht de winkels met ene lage marge genoegen te nemen zonder mogelijkheden daar iets aan te doen. Wat ik dan alleen nog niet zo goed begrijp is waarom alle winkels daar zo gedwee in mee gaan. Geef meer aandacht aan Samsung en Huawei en laat Apple verrekken.
Als geen enkele fabrikant schappelijke marges toestaat zit je in de verkeerde business en moet je gewoon lekker stoppen en wat anders gaan doen.
Maar ik koop alleen speelgoed voor verjaardagen. Wat is dáár nu weer het probleem mee? Dan hoort het rommel te zijn?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:28 schreef Blik het volgende:
[..]
13 euro vind ik laagwaardig speelgoed, verjaardagcadeau materiaal
Ook 0% mee eens. Screen én audit je partners of stap in een andere business als je dat niet kunt of wilt.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:30 schreef Blik het volgende:
[..]
dat lijkt mij dan meer het probleem van de partner dan dat bol.com dat voor de 100% in de hand kan houden. Ze hebben 23.000 partners tegenwoordig
Waarom eigenlijk BTW is voor de overheid.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:17 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Apple bepaalt ook de verkoopprijs aangezien die ook capped is. Daarom dat je ook zelden aanbiedingen van Apple ziet met bijv BTW dagen bij MM.
Die BTW dagen zijn gewoon een marketing dingetje omdat consumenten zo'n hekel hebben aan BTW. Dat snap jij zelf ook wel.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 15:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk BTW is voor de overheid.
Daar zal de curator blij mee zijnquote:Op Intertoys-cadeaukaarten staat nog 1 miljoen euro uit
Twee dagen voordat de Intertoys-cadeaukaarten totaal waardeloos worden, zijn er nog steeds tienduizenden in omloop met daarop in totaal zo’n 1 miljoen euro. Dat bevestigt de speelgoedketen die gisteren failliet werd verklaard.
https://www.ad.nl/economi(...)n-euro-uit~a3d988e0/
Waarom deze zoals ik las is de voorraad toch niet van deze.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 16:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Daar zal de curator blij mee zijn
Ik begrijp niet wat je bedoeld john en ik geloof dat je mijn post ook niet begrijpt. Een curator heeft als taak en doel om nog zoveel mogelijk geld uit een failliete boedel te krijgen. Als een Intertoys dan nog een schuld, in de vorm van cadeaukaarten, aan klanten heeft ter grote van een miljoen, dan wordt het moeilijker voor een curator om er nog iets uit te halen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 16:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom deze zoals ik las is de voorraad toch niet van deze.
Klopt inderdaad voor de schuldeisers echter ik las in of op msn dat de voorraad van de eigenaar blijft dus buiten de curator.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 16:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je bedoeld john en ik geloof dat je mijn post ook niet begrijpt. Een curator heeft als taak en doel om nog zoveel geld uit een failliete boedel te krijgen. Als een Intertoys dan nog een schuld, in de vorm van cadeaukaarten, aan klanten heeft ter grote van een miljoen, dan wordt het moeilijker voor een curator om er nog iets uit te halen.
Leveranciers die producten geleverd hebben en daar geen betaling voor hebben gekregen kunnen mogelijk hun producten terug vorderen. Maar ik snap niet wat cadeaukaarten daar mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 16:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad voor de schuldeisers echter ik las in of op msn dat de voorraad van de eigenaar blijft dus buiten de curator.
Zijn dat geen schuldeisers de eigenaren van die kaarten?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 16:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Leveranciers die producten geleverd hebben en daar geen betaling voor hebben gekregen kunnen mogelijk hun producten terug vorderen. Maar ik snap niet wat cadeaukaarten daar mee te maken hebben.
Grapje?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 15:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk BTW is voor de overheid.
Wat denk je zelf? Honderdduizenden consumenten die tot een tientje op een cadeaukaart hebben staan?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 16:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zijn dat geen schuldeisers de eigenaren van die kaarten?
Klopt helemaal. Ik beheer zelf een webshop met een miljoenenomzet, en we zaten als marketingteam eens te kijken de rommel aan te bieden via B0L. Nou, mooi niet. Je betaalt 20 procent commissie en B0L houdt zich het recht voor de overeenkomst eenzijdig te ontbinden omdat ze het zelf kunnen en willen verkopenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bol.com knijpt hun 3de partijen helemaal uit met die walgelijk hoge commissies. Loopt een product goed? Dan gaan ze het zelf inkopen.
Ik bedoelde met laagwaardig producten met lage waarde, niet lage kwaliteitquote:Op vrijdag 22 februari 2019 15:40 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Maar ik koop alleen speelgoed voor verjaardagen. Wat is dáár nu weer het probleem mee? Dan hoort het rommel te zijn?
Dat gebeurt op zeker (vriend van mij is partner), maar niet op het niveau van dat ze monitoren dat er een retourform bij zit bijvoorbeeld. Gelukkig maar, ik hoef die rotzooi niet. Bol.com geeft genoeg digitale mogelijkhedenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 15:41 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ook 0% mee eens. Screen én audit je partners of stap in een andere business als je dat niet kunt of wilt.
Dat het gebeurt geloof ik ook wel, maar Bol zóu er beter op moeten letten. Met 23 partners en ook met 23.000 partners. Ik hoop dat ze daar uiteindelijk de rekening voor krijgen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 17:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat gebeurt op zeker (vriend van mij is partner), maar niet op het niveau van dat ze monitoren dat er een retourform bij zit bijvoorbeeld. Gelukkig maar, ik hoef die rotzooi niet. Bol.com geeft genoeg digitale mogelijkheden
Je wilt geen fee betalen en exclusiviteit? Bij amazon creeren ze dan gewoon een eigen label om je uit de markt te duwenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 17:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Ik beheer zelf een webshop met een miljoenenomzet, en we zaten als marketingteam eens te kijken de rommel aan te bieden via B0L. Nou, mooi niet. Je betaalt 20 procent commissie en B0L houdt zich het recht voor de overeenkomst eenzijdig te ontbinden omdat ze het zelf kunnen en willen verkopen
Dat is wel een verschil tussen platform en retailer bol.com wat je daar schetst. Op het moment dat een product bii een partner gekocht wordt ligt de service bij de partner. Je kunt moeilijk bol de schuld geven als een partner bewust kiest voor eigen verzending en daar een fuckup mee creeert.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 17:44 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat het gebeurt geloof ik ook wel, maar Bol zóu er beter op moeten letten. Met 23 partners en ook met 23.000 partners. Ik hoop dat ze daar uiteindelijk de rekening voor krijgen.
Wij mopperen hier graag dat personeel in fysieke winkels nergens verstand van heeft of niet klantvriendelijk is, maar op webshops is ook zeker het een en ander aan te merken.
quote:De speelgoedwinkelketen Maxi Toys neemt Bart Smit over van Intertoys, zo is vrijdag bekendgemaakt.
Het gaat om de Belgische winkels die vallen onder de vennootschap Bart Smit Speelgoedpaleizen. De Nederlandse filialen van Bart Smit zijn bijna allemaal getransformeerd naar Intertoys-filialen.
Schijnbaar is maxi toys ook voormalig Blokker holding: https://www.nu.nl/onderne(...)erder-green-swan.ampquote:
Blijkt te zijn veroorzaakt door DDOS aanvalquote:Op zaterdag 23 februari 2019 13:51 schreef Blik het volgende:
Het is ook wel erg toevallig dat er nu opeens storing is met cadeaukaarten
Ok, dat is wel sneu dan als dat waar is. Benieuwd vanaf welke hoek die ddos aanval dan is gekomenquote:Op zaterdag 23 februari 2019 14:01 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Blijkt te zijn veroorzaakt door DDOS aanval
Helemaal eens!quote:Op zaterdag 23 februari 2019 14:11 schreef KingRadler het volgende:
Het ergste is dat medewerkers worden aangevallen bij de Intertoys
Dat soort hufterigheid zie je wel vaker. Als er om wat voor reden dan ook een trein niet rijdt mogen conducteurs en machinisten het doorgaans ook ontgelden.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 14:11 schreef KingRadler het volgende:
Het ergste is dat medewerkers worden aangevallen bij de Intertoys
Dan ben je ook wel een enorm sneue tokkie als je dat doet.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 14:11 schreef KingRadler het volgende:
Het ergste is dat medewerkers worden aangevallen bij de Intertoys
behoorlijk treurig. Ik had ook nog een cadeaubon liggen, duurde ongeveer 30 minuten per klant. Maar het ging er gemoedelijk aan toe hier.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Belaagd en bespuugd nog wel. Dat personeel zit zelf in de shit, krijg je nog asociaal kutvolk aan je kassa.
Gelukkig. Ik ga hier niet de moraalridder uithangen, ik zou inwendig ook pissig zijn dat het zo lang duurt. Maar ik zou dat niet projecteren op 16jarige weekend hulpen die er ook niks aan kunnen doen. Ongelooflijk hoe mensen loco kunnen gaan om zoiets als dit. Beangstigend ook wel.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
behoorlijk treurig. Ik had ook nog een cadeaubon liggen, duurde ongeveer 30 minuten per klant. Maar het ging er gemoedelijk aan toe hier.
Nouja, wat niet meehielp was dat er maar 1 kassa was. Er stonden ook mensen in die rij die geen cadeaubon hadden en wel wat aan het zuchten waren maar over het algemeen begrepen ze het wel. Met 2 kassa's had je de rijen kunnen sorteren, maar so it.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Gelukkig. Ik ga hier niet de moraalridder uithangen, ik zou inwendig ook pissig zijn dat het zo lang duurt. Maar ik zou dat niet projecteren op 16jarige weekend hulpen die er ook niks aan kunnen doen. Ongelooflijk hoe mensen loco kunnen gaan om zoiets als dit. Beangstigend ook wel.
Ik denk een combi, goedkoop speelgoed haal je ook bij andere winkels zoals kruidvat, blokker en action. Duurder speelgoed is te vaak een groot prijsverschil tov online. daarnaast heeft intertoys geen beleving, je kunt geen games uittesten, geen lego speelhoek, geen bovenmatige service, etcquote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:44 schreef KingRadler het volgende:
Ik begin te twijfelen of Intertoys wel kapot is gegaan door Online winkels.
Het hele winkel concept had al 10 jaar geleden aangepast moeten worden. Dan was dit ook niet gebeurt.
Tsja, dit kun je Intertoys niet echt aanrekenen denk ik. Ze hebben een hoop personeel in dienst die ze moeten betalen. Om over de hoge huur nog maar te zwijgen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 20:26 schreef Dagoduck het volgende:
Ben ''for old times' sake'' vandaag weer eens de Intertoys binnengelopen. Na wat buggy's te hebben ontweken nog even bij de Lego staan kijken. ¤55 voor model 21043, online te vinden voor ¤43. Mocht ik zoiets willen kopen dan ga ik dat ook gewoon online bestellen natuurlijk.
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:05 schreef KingRadler het volgende:
Welke kadobon gaat de opvolger worden voor kinderen. (Blijkbaar spaarde kinderen Intertoys Kadobonnen)
Ik ga voor het blauwe mannetje
Natuurlijk wel. Hun bedrijfsconcept was gewoon achterhaald. Als je 25% duurder bent dan de concurrent dan is er gewoon iets mis met je marges. Ze hoeven als fysieke retailer niet altijd het goedkoopste te zijn, maar 25% duurder zijn dan de concurrent kan echt niet.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 20:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tsja, dit kun je Intertoys niet echt aanrekenen denk ik. Ze hebben een hoop personeel in dienst die ze moeten betalen. Om over de hoge huur nog maar te zwijgen.
Ze verkopen er genoeg voor kinderen/ de jeugd.quote:
Ik zie toch iets meer linkjes met het andere blauwe mannetjequote:Op zaterdag 23 februari 2019 20:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze verkopen er genoeg voor kinderen/ de jeugd.
De post was dan ook niet bedoeld om aan te geven wat het populairste blauwe mannetje was, maar dat er meerdere populaire blauwe mannetjes zijn onder de jeugd.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zie toch iets meer linkjes met het andere blauwe mannetje
Je weet dat cadeaukaarten vooraf betaald worden?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:57 schreef Godshand het volgende:
Ik snap niet dat die cadeaukaarten straks niet meer geldig zijn.
Intertoys krijgt toch het geld uitgekeerd van elke cadeaukaart/-bon die besteed wordt? En de curator kan elke euro gebruiken...
Dan is er niet iets mis met je marges, dan pakken de online retailers gewoon minder marge.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 20:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Hun bedrijfsconcept was gewoon achterhaald. Als je 25% duurder bent dan de concurrent dan is er gewoon iets mis met je marges. Ze hoeven als fysieke retailer niet altijd het goedkoopste te zijn, maar 25% duurder zijn dan de concurrent kan echt niet.
Allebei begonnen in 1999...quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het ligt veel dichter bijelkaar als jij denkt. CB zit op 1,3 MILJARD, Bol op 1,9. Dat terwijl Bol veel langer bestaat.
Wow, coolblue ook al zolang bezig, weer wat geleerd vandaagquote:
Coolblue is toch begonnen als een hele reeks online winkeltjes, met soms ook echte winkels, zoals laptop.nl, ipac.nl, printer.nl etc? Daar kocht ik vroeger ook al wel eens iets.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Wow, coolblue ook al zolang bezig, weer wat geleerd vandaag
En precies alléén bij de cadeaubonnen, beetje moeilijk te geloven.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 14:01 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Blijkt te zijn veroorzaakt door DDOS aanval
Ja was alweer vergeten dat het eerst 101 verschillende winkels/urls waren, en ik denk poepz0r ookquote:Op zondag 24 februari 2019 12:56 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Coolblue is toch begonnen als een hele reeks online winkeltjes, met soms ook echte winkels, zoals laptop.nl, ipac.nl, printer.nl etc? Daar kocht ik vroeger ook al wel eens iets.
Als jij een cadeaubon hebt oké, maar anders zou ik, met het oog op de garantie waar jij waarschijnlijk geen gebruik meer van kan maken, niks meer bij de Intertoys kopen.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net nog even bij de Intertoys geweest voor een barbiepop. Vriendinnetje van dochter is binnenkort jarig. Feestje is pas in maart, maar uit principe koop ik (voor zolang het kan) alleen in een speelgoedwinkel speelgoed. Rotterdam Alexandrium was prima te doen. Personeel nog even vriendelijk.
Garantie op een barbiepop...quote:Op zondag 24 februari 2019 23:32 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als jij een cadeaubon hebt oké, maar anders zou ik, met het oog op de garantie waar jij waarschijnlijk geen gebruik meer van kan maken, niks meer bij de Intertoys kopen.
Alles, ook hetgeen waarvan jij het niet verwacht, kan kapot gaan of een productiefout bevatten. Hoewel de kans bij sommige producten klein zal zijn, zou ik niet weten waarom je het risico zou nemen.quote:
Sinds ik van een oud-collega hoorde dat iemand bij de Action was teruggekomen met een zwangerschapstest van 1,50 die niet correct bleek te zijn, kijk ik nergens meer van op.quote:Op zondag 24 februari 2019 23:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Alles, ook hetgeen waarvan jij het niet verwacht, kan kapot gaan of een productiefout bevatten. Hoewel de kans bij sommige producten klein zal zijn, zou ik niet weten waarom je het risico zou nemen.
quote:Op maandag 25 februari 2019 10:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Sinds ik van een oud-collega hoorde dat iemand bij de Action was teruggekomen met een zwangerschapstest van 1,50 die niet correct bleek te zijn, kijk ik nergens meer van op.
"Risico" bij een barbiepop van een paar euro
Ik denk totaal niet aan de HEMA als ik online iets nodig heb. Offline eigenlijk ook niet, trouwens. Maar het kan dus wél.quote:Vooral vaste klanten gebruiken apps, blijkt uit onderzoek van Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN). De top drie van populairste winkelapps in Nederland? Bol.com, AliExpress en HEMA.
Ik gebruik de Hema app om de voorraad te checken van de Winkels.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:34 schreef Cynix ® het volgende:
Zo, die HEMA.
[..]
Ik denk totaal niet aan de HEMA als ik online iets nodig heb. Offline eigenlijk ook niet, trouwens. Maar het kan dus wél.
Computerstoring my assquote:Op maandag 25 februari 2019 16:37 schreef KingRadler het volgende:
Klanten hebben voor tonnen aan cadeaubonnen van het failliete Intertoys laten liggen. Volgens een woordvoerder van het bedrijf heeft ,,iets meer dan de helft van alle klanten zijn bonnen ingeleverd’’.
https://www.telegraaf.nl/(...)-laten-tonnen-liggen
Ik wist niet eens dat dat kon Wat super handigquote:Op maandag 25 februari 2019 17:42 schreef KingRadler het volgende:
Ik gebruik de Hema app om de voorraad te checken van de Winkels.
Is super handig. Als ik iets nodig heb dat ik niet voor niks naar de Hema ga.
Kon men op diezelfde computer nog nazien wat de voorraad was/is bij intertoys? Op landelijk niveau wel te verstaan, of rekeningen maken, als ja dan zeg ik er was niks aan de hand.quote:
Met de HEMA klantenkaart krijg je kortingen en vouchers, de kaart is gratis op de app, maar kost je 50 cent als je hem fysiek wil.. Dus dan gaan veel mensen aan de app.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:34 schreef Cynix ® het volgende:
Zo, die HEMA.
[..]
Ik denk totaal niet aan de HEMA als ik online iets nodig heb. Offline eigenlijk ook niet, trouwens. Maar het kan dus wél.
denk dat de fotoservice online ook wel loopt van de HEMAquote:Op maandag 25 februari 2019 17:34 schreef Cynix ® het volgende:
Zo, die HEMA.
[..]
Ik denk totaal niet aan de HEMA als ik online iets nodig heb. Offline eigenlijk ook niet, trouwens. Maar het kan dus wél.
Hun online winkel is op zich ook wel goed en geeft duidelijk aan of ze de spullen hebben bij je Hema om de hoek.quote:Op maandag 25 februari 2019 20:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
denk dat de fotoservice online ook wel loopt van de HEMA
Hunkemöller.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:04 schreef KingRadler het volgende:
benieuwd welk winkelbedrijf het einde van dit jaar niet gaat halen.
hoezo dat? Draait winstgevend en omzet stijgt en ze breiden uitquote:
Oh ja? Geen idee verder, maar dit leek me typisch zo'n keten dat het niet gaat redden. Persoonlijk vind ik de kwaliteit van bijvoorbeeld Zeeman net zo prima. Betaal je alleen wel minimaal 2 tientjes minder.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hoezo dat? Draait winstgevend en omzet stijgt en ze breiden uit
Dat is natuurlijk een totaal andere markt, ondergoed van Zeeman of van Hunkemollerquote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh ja? Geen idee verder, maar dit leek me typisch zo'n keten dat het niet gaat redden. Persoonlijk vind ik de kwaliteit van bijvoorbeeld Zeeman net zo prima. Betaal je alleen wel minimaal 2 tientjes minder.
Blokker.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:04 schreef KingRadler het volgende:
benieuwd welk winkelbedrijf het einde van dit jaar niet gaat halen.
Manmanman, ondergoed van Zeeman net zo goed . Ziet er niet uit man, niks sexy aan!quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh ja? Geen idee verder, maar dit leek me typisch zo'n keten dat het niet gaat redden. Persoonlijk vind ik de kwaliteit van bijvoorbeeld Zeeman net zo prima. Betaal je alleen wel minimaal 2 tientjes minder.
Ik heb het over de kwaliteit.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:57 schreef Djeez het volgende:
[..]
Manmanman, ondergoed van Zeeman net zo goed . Ziet er niet uit man, niks sexy aan!
Ondergoed van AliExpressquote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:57 schreef Djeez het volgende:
[..]
Manmanman, ondergoed van Zeeman net zo goed . Ziet er niet uit man, niks sexy aan!
Ik vraag me nog steeds af hoe BCC overleeft. Die zie ik nog wel op de fles gaan, in ieder geval de fysieke winkels. Of ze online kunnen concurreren met een Coolblue is ook erg twijfelachtig.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:04 schreef KingRadler het volgende:
benieuwd welk winkelbedrijf het einde van dit jaar niet gaat halen.
de resultaten over 2017 waren juist beter dan daarvoorquote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:18 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af hoe BCC overleeft. Die zie ik nog wel op de fles gaan, in ieder geval de fysieke winkels. Of ze online kunnen concurreren met een Coolblue is ook erg twijfelachtig.
nee, hebben ze eerder voor 1 euro verkochtquote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:39 schreef john2406 het volgende:
Ik verwacht er nog veel heel veel, er zijn nog zat detail wat van de beurs van klein bedeelden afhankelijk zijn.
Blokker echter die is toch eigenaar van Intertoys of niet?
Aan de zus van deze?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nee, hebben ze eerder voor 1 euro verkocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |