abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 februari 2019 @ 15:42:52 #1
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_184836397
Originele OP:

quote:
TS leeft dus die kantoor leven en merkt vaak dingen op die best irritant zijn.

Laten we ze hier opsommen ^O^

- Iemand is dus aan de telefoon en er komt een collega binnen die wilt wat vragen. Ipv dat die collega later terug komt gaat deze collega er naast staan en wachten totdat de ander is uitgebeld.....Zeer vervelend. Vaak is het dan ook nog een nutteloze kut vraag van "wil je wat te drinken ".
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 15:45:36 #2
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_184836434
Iedereen is aan het snotteren in de kantoortuin, dus lekker veel zieken straks.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 5 februari 2019 @ 15:48:16 #3
176766 crew  zoem
zoemt
pi_184836470
Geef mijn portie maar aan fikkie. Heb net 2 weken ziek thuis mogen zitten. Dan ben ik toch veel liever aan het werk hoor.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 15:51:56 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184836529
Momenteel zijn vooral de kinderen van m'n collega's ziek, dus zij thuis en eventueel beschikbaar voor thuiswerk.
pi_184836618
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 15:45 schreef Geelman het volgende:
Iedereen is aan het snotteren in de kantoortuin, dus lekker veel zieken straks.
Yup, hier ook..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_184836741
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 15:51 schreef Cue_ het volgende:
Momenteel zijn vooral de kinderen van m'n collega's ziek, dus zij thuis en eventueel beschikbaar voor thuiswerk.
Oftewel, werken op halve kracht, voor het volle salaris :')
pi_184836843
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 15:51 schreef Cue_ het volgende:
Momenteel zijn vooral de kinderen van m'n collega's ziek, dus zij thuis en eventueel beschikbaar voor thuiswerk.
Ja, doen mijn collega's ook. Lekker thuis hangen zonder ziek te melden :')
pi_184837372
Mag deze irritatie hier ook: organisaties met een pauperinfrastructuur? Probeer ik bij een klant een bestuurlijk voorstel te genereren met zo'n hinderlijke generator en document management system, loopt de hele tyfusboel vast. :') En vloeken is hier uit den boze, dus moet me nog inhouden ook.

TIjd om naar huis te gaan, nog 2 uur rijden voor de boeg, :')
  dinsdag 5 februari 2019 @ 18:25:30 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_184839252
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 16:12 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ja, doen mijn collega's ook. Lekker thuis hangen zonder ziek te melden :')
Hebben ze zich daar zelf niet mee? Als ik een paar dagen weg ben blijft mijn werk gewoon liggen. Nog minder tijd om deadlines te halen of afspraken na te komen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 18:44:09 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184839686
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 16:06 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Oftewel, werken op halve kracht, voor het volle salaris :')
Meestal nemen ze wel een vrije dag op en vragen ze evt tvt op voor een gewerkt uurtje fozo.
Dus gaat gelukkig nog wel goed.

Tis alleen heel irritant als je ze nodig hebt.
pi_184839798
Bij ons op werk was er eentje thuis gaan werken omdat ie anders te dicht bij iemand anders moest zitten.. :')
pi_184840299
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:25 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hebben ze zich daar zelf niet mee? Als ik een paar dagen weg ben blijft mijn werk gewoon liggen. Nog minder tijd om deadlines te halen of afspraken na te komen.
Met een beetje mazzel komt dat gewoon lekker op jouw bord.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 5 februari 2019 @ 19:24:47 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_184840657
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Met een beetje mazzel komt dat gewoon lekker op jouw bord.
Hoe bedoel je?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_184841379
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
"We zijn een team".
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 5 februari 2019 @ 19:53:30 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_184841502
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

"We zijn een team".
Zo werkt het bij ons niet. Ik ben eindverantwoordelijk. En mijn collega’s ook. Geen overdracht dus.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_184841529
Ik heb een hekel aan collega's met wie je stiekem vreemdgaat en die dan gaan doen alsof je een relatie met ze hebt ofzo.

Niet snappen dat je gewoon een buitenvrouw bent. :') Leer je plaats kennen.
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 5 februari 2019 @ 19:55:55 #17
176766 crew  zoem
zoemt
pi_184841569
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:54 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Ik heb een hekel aan collega's met wie je stiekem vreemdgaat en die dan gaan doen alsof je een relatie met ze hebt ofzo.

Niet snappen dat je gewoon een buitenvrouw bent. :') Leer je plaats kennen.
Wut?
pi_184841584
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:55 schreef zoem het volgende:

[..]

Wut?
Vrouwen die doen alsof je een relatie hebt. :) Niet fijn!
pi_184841608
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

"We zijn een team".
Dat werkt bij jou? Of is dat hoe je baas erover denkt? :+
Bij mij zijn we ook "een team", met 5 mensen die min of meer elkaars rol moeten (kunnen) uitvoeren. Maar in de praktijk doet iedereen zijn eigen specialiteit dusdanig ingewerkt, dat zelfs het een week laten liggen tot de persoon die het normaal doet weer terug is. Minder tijd kost dan dat iemand anders het oppakt :') Of het moet echt om langdurige afwezigheid gaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2019 19:59:35 ]
pi_184841635
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:53 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Zo werkt het bij ons niet. Ik ben eindverantwoordelijk. En mijn collega’s ook. Geen overdracht dus.
Ja, maar in veel gevallen werkt het wel zo. Sterker nog, juist als je veel initiatief neemt krijg je dit probleem terwijl juist de meelifters heel vervangbaar zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 5 februari 2019 @ 20:01:44 #21
176766 crew  zoem
zoemt
pi_184841687
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, maar in veel gevallen werkt het wel zo. Sterker nog, juist als je veel initiatief neemt krijg je dit probleem terwijl juist de meelifters heel vervangbaar zijn.
Ik heb echt een hekel aan initiatiefloze/afwachtende collega's. Dan moet ik er de hele tijd achteraan vragen hoe het ermee staat. Uiteindelijk doe ik het dan nog liever zelf.
pi_184841807
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:58 schreef CrashO het volgende:

[..]

Dat werkt bij jou? Of is dat hoe je baas erover denkt? :+
Bij mij zijn we ook "een team", met 5 mensen die min of meer elkaars rol moeten (kunnen) uitvoeren. Maar in de praktijk doet iedereen zijn eigen specialiteit dusdanig ingewerkt, dat zelfs het een week laten liggen tot de persoon die het normaal doet weer terug is. Minder tijd kost dan dat iemand anders het oppakt :') Of het moet echt om langdurige afwezigheid gaan.
Meer de klant waar ik dan toevallig zit.
Nu ook weer zo'n klant waar ze eigenlijk te veel geld hebben en interne incompetentie meer regel dan uitzondering is en een paar van die afwachtende types die vrij weinig uitvoeren. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184841857
Afwezige collega’s.

Dat je overleg moet hebben, ervan uitgaat dat je collega op kantoor is volgens diens agenda maar dat hij opeens besluit een paar uur vrij te nemen of er is weer een familie calamiteit waardoor hij plotseling weg moet. Baas vindt flexwerken geen probleem, maar als dat ertoe leidt dat je nooit meer kunt overleggen omdat er altijd iemand opeens weg is, dan gaat het zijn doel voorbij.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184841935
Ik snap sowieso het geheel van kantoortuinen & flexplekken niet. Wat een onrust.. Wordt er hypernerveus van.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_184844236
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 20:13 schreef Natalie het volgende:
Ik snap sowieso het geheel van kantoortuinen & flexplekken niet. Wat een onrust.. Wordt er hypernerveus van.
Managers zitten wel allemaal in een eigen kamer, weg van al die onrust.
En de meute die helaas wel in zo'n kantoortuin moeten zitten, zit meest met koptelefoon met muziek op, om al dat constante geklets, gelach en geroezemoes zoveel mogelijk weg te filteren.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 21:46:09 #26
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_184844353
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 16:41 schreef itchycoo het volgende:
Mag deze irritatie hier ook: organisaties met een pauperinfrastructuur? Probeer ik bij een klant een bestuurlijk voorstel te genereren met zo'n hinderlijke generator en document management system, loopt de hele tyfusboel vast. :') En vloeken is hier uit den boze, dus moet me nog inhouden ook.

TIjd om naar huis te gaan, nog 2 uur rijden voor de boeg, :')
Je werkt bij BMC en bent gedetacheerd bij gemeenteHardinxveld-Giessendam?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_184845518
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:46 schreef Geelman het volgende:

[..]

Je werkt bij BMC en bent gedetacheerd bij gemeenteHardinxveld-Giessendam?
Nee, maar had wel gekund (ware het niet dat ik BMC niks vind)
pi_184845608
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 20:13 schreef Natalie het volgende:
Ik snap sowieso het geheel van kantoortuinen & flexplekken niet. Wat een onrust.. Wordt er hypernerveus van.
Ik kan me best goed afsluiten doorgaans, maar de klant waar ik nu zit maakt het wel heel bont. Regelmatig mensen die letterlijk tegen elkaar staan te schreeuwen. De hele dag door stand-ups met luid tetterende Indiërs via Skype achter me, geroezemoes alsof je in een kroeg staat en ga zo maar door. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 5 februari 2019 @ 22:42:56 #29
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_184845674
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:42 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Managers zitten wel allemaal in een eigen kamer, weg van al die onrust.
En de meute die helaas wel in zo'n kantoortuin moeten zitten, zit meest met koptelefoon met muziek op, om al dat constante geklets, gelach en geroezemoes zoveel mogelijk weg te filteren.
Iedereen hier zit ook aan de oordoppen of van die Bose noise canceling headphones.

Maar dat werkt ook echt perfect als je je even niet concentreren
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_184849021
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 15:27 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Nou... ik heb zojuist alweer iets groots binnen geharkt dus ik mag best even :') doen naar jou !
Ja, zeker mijn bolus die het toilet blokkeert die jij mag opruimen :')
pi_184849080
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:42 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Managers zitten wel allemaal in een eigen kamer, weg van al die onrust.
En de meute die helaas wel in zo'n kantoortuin moeten zitten, zit meest met koptelefoon met muziek op, om al dat constante geklets, gelach en geroezemoes zoveel mogelijk weg te filteren.
Onze directeur is groot voorstander van flexplekken 'want die bevorderen communicatie'.
Vroeg of hij de toename in email en skype bedoelde want voor de rest zit iedereen met z'n koptelefoon op zich te ergeren. De enigen die voorstander zijn van de kantoortuin zijn managers met een eigen kamer idd.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184849134
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:14 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ja, zeker mijn bolus die het toilet blokkeert die jij mag opruimen :')
Oké die was echt niet grappig, gewoon Niet.
Ik was hier...
pi_184849142
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:30 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Oké die was echt niet grappig, gewoon Niet.
Is het toilet al schoon?
pi_184849148
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:22 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Onze directeur is groot voorstander van flexplekken 'want die bevorderen communicatie'.
Vroeg of hij de toename in email en skype bedoelde want voor de rest zit iedereen met z'n koptelefoon op zich te ergeren. De enigen die voorstander zijn van de kantoortuin zijn managers met een eigen kamer idd.
Meerendeel is geen voorstander van kantoortuin omdat iedereen dan op hun scherm kan meekijken als ze aan het itnernetten zijn :')
  woensdag 6 februari 2019 @ 07:36:46 #35
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_184849205
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:31 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Meerendeel is geen voorstander van kantoortuin omdat iedereen dan op hun scherm kan meekijken als ze aan het itnernetten zijn :')
Beter het merendeel van de dag efficiënt bezig zijn met af en toe wat ontspanning i.p.v. de hele dag ergeren aan de kantoortuin.
pi_184849217
Ik heb vijf plekken waar ik mijn werk doe, verdeeld over twee locaties. Voor mij snap ik flexplekken. Iemand die echter elke dag op dezelfde verdieping/ruimte zit, is het complete onzin. Zeker in de IT. Agile teams moeten gewoon altijd bij elkaar zitten. En de 1.1 of 1.2 FTE per werkplek is dus ook complete onzin voor IT-medewerkers.

Gelukkig snapt MT IT dat wel, dus die werkt om de algemene regelgeving heen. En dat lukt bijna :)
pi_184849251
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:31 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Meerendeel is geen voorstander van kantoortuin omdat iedereen dan op hun scherm kan meekijken als ze aan het itnernetten zijn :')
Ik zit hier heel de dag met fok en whatsapp open, dat boeit me niet zoveel. Het feit dat ik iedereen hoor vanaf de koffiehoek 50m verderop tot aan HR in de andere hoek vind ik toch echt de grootste ergernis.
Als ik geconcentreerd werk wil doen werk ik thuis in m'n eigen kantoor waar ik WEL een ergonomische werkplek heb en een fatsoenlijk scherm om op te werken. Kantoor is om even sociaal m'n kop te laten zien, meetings te doen en voor taken die <10min werk kosten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184849264
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:31 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Meerendeel is geen voorstander van kantoortuin omdat iedereen dan op hun scherm kan meekijken als ze aan het itnernetten zijn :')
Niks mis met even internet tussen je werk door, om je gedachten te ontladen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2019 07:44:27 ]
  woensdag 6 februari 2019 @ 07:44:37 #39
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184849267
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 16:06 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Oftewel, werken op halve kracht, voor het volle salaris :')
Net een nieuw topic en jahoor - We zijn weer terug bij af met de thuiswerkdiscussie _O- _O-
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184849273
quote:
99s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:44 schreef CrashO het volgende:

[..]

Niks mis met even internet tussen je werk door, om je gedachten te ontladen.
CL is als manager nog een beetje blijven steken in de 90's.
pi_184849275
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:44 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Net een nieuw topic en jahoor - We zijn weer terug bij af met de thuiswerkdiscussie _O- _O-
Niet zo zeer thuiswerken. Ik heb het over thuiswerken en zorg voor de kinderen combineren.
pi_184849288
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:30 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Is het toilet al schoon?
Nee ik zit nog even te frituren.
Ik was hier...
  woensdag 6 februari 2019 @ 07:48:52 #43
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184849300
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:45 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Niet zo zeer thuiswerken. Ik heb het over thuiswerken en zorg voor de kinderen combineren.
Dat bedoel ik ook - Daar ging de hele discussie eind vorig topic over:

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 07:30 schreef Kaizen_ het volgende:
Vreselijk. Ik snap niet dat een baas dat goedkeurt.. Thuiswerken omdat je geen oppas hebt is misschien wel de slechte reden ooit om thuis te werken. Zo weet de baas al helemaal dat je de heel dag bent afgeleid ;(
Maar het blijft een heerlijk onderwerp oO/
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184849307
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:48 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook - Daar ging de hele discussie eind vorig topic over:

[..]

Maar het blijft een heerlijk onderwerp oO/
Ah ok, ik haak dit topic pas aan :Y)

Ik ga binnenkort wel een dag thuis werken. Moet een presentatie maken. Dat zijn nou typische thuiswerktaken :D

EN ik heb geen kinderen, dus dat scheelt nogal.
  woensdag 6 februari 2019 @ 07:50:54 #45
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184849316
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:50 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Ik ga binnenkort wel een dag thuis werken. Moet een presentatie maken. Dat zijn nou typische thuiswerktaken

Pyama aanhouden, muziekje op. En lekker designer pro powerpoint decks maken op de bank _O_
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184849319
Ik kan mij totaal niet concentreren in de kantoortuin met +12 man

Maar in elke kantoortuin is dat weer anders, want bij de vorige werkgevers had ik daar nooit zo'n last van, eigenlijk dus raar dat het hier wel aan de orde is.

Voor nu heb ik oordopjes in en dat gaat redelijk, maar dat mag eigenlijk niet
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_184849323
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:50 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ah ok, ik haak dit topic pas aan :Y)

Ik ga binnenkort wel een dag thuis werken. Moet een presentatie maken. Dat zijn nou typische thuiswerktaken :D

EN ik heb geen kinderen, dus dat scheelt nogal.
Wat zijn dan niet-typische thuiswerktaken? Ben wel benieuwd.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184849338
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:51 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wat zijn dan niet-typische thuiswerktaken? Ben wel benieuwd.
Alles waar je collega's bij nodig hebt.
pi_184849343
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:22 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Onze directeur is groot voorstander van flexplekken 'want die bevorderen communicatie'.
Vroeg of hij de toename in email en skype bedoelde want voor de rest zit iedereen met z'n koptelefoon op zich te ergeren. De enigen die voorstander zijn van de kantoortuin zijn managers met een eigen kamer idd.
Want flexplekken zijn per se alleen gesitueerd in een kantoortuin? Dat zie ik niet vaak, meestal is er wel keuze. Ik hoef niet elke dag alleen te zitten, maar als ik van tevoren weet dat ik een hele dag aan het bellen ben is het handig om op een flexplek in zo'n individueel hokje te kunnen gaan zitten.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:45 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Niet zo zeer thuiswerken. Ik heb het over thuiswerken en zorg voor de kinderen combineren.
Als men gewoon wordt beoordeeld op output is dat geen probleem. Wanneer iemand dan minder productief is door rondrennende kinderen moeten ze dat zelf maar linksom of rechtsom weer zien recht te breien.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2019 07:56:09 ]
pi_184849362
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:53 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Alles waar je collega's bij nodig hebt.
Daar hebben we Skype & Co voor. Als ik ze al nodig heb is het om even iets te regelen qua rechten oid zeldzaamheid dat ik echt fysiek met een collega lang aan een probleem moet werken. Zit in de IT zal wel iets vakgebied gerelateerd zijn maar ik heb zelden collegae nodig.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184849377
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:56 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Daar hebben we Skype & Co voor. Als ik ze al nodig heb is het om even iets te regelen qua rechten oid zeldzaamheid dat ik echt fysiek met een collega lang aan een probleem moet werken. Zit in de IT zal wel iets vakgebied gerelateerd zijn maar ik heb zelden collegae nodig.
Old-school IT dan waarschijnlijk. New-school draait voor 80% om samenwerken. Wij hebben gemerkt dat als een groep een verdieping verderop zit, dat de samenwerking al enorm schaadt.
  woensdag 6 februari 2019 @ 08:01:17 #52
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184849397
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:56 schreef Ceased2Be het volgende:
collegae
Nieuwe kantoortaal?
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184849398
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:57 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Old-school IT dan waarschijnlijk. New-school draait voor 80% om samenwerken. Wij hebben gemerkt dat als een groep een verdieping verderop zit, dat de samenwerking al enorm schaadt.
Ik ben geen developer en ik zit, doorgaands, niet in scrum teams :)
En ook dan is samenwerken <> naast elkaar zitten.

Laatste team waar ik in zat zat ik in voor databasedesign en specifieke queries te ontwikkelen, ontwikkelteam zat gedeeltelijk in nederland en gedeeltelijk aan de andere kant van de wereld. Dan werk je hoe dan ook al gescheiden en heb je alles in-place voor remote werk.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184849403
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:01 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Nieuwe kantoortaal?
Neuh, da's gewoon correct meervoud van collega. Het is collega's of collegae en die laatste vind ik persoonlijk mooier.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 6 februari 2019 @ 08:03:53 #55
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184849419
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:53 schreef Chia het volgende:
Als men gewoon wordt beoordeeld op output is dat geen probleem. Wanneer iemand dan minder productief is door rondrennende kinderen moeten ze dat zelf maar linksom of rechtsom weer zien recht te breien.
Goed punt, maar het blijft irritant als je een thuiswerkende collega belt of mailt en hij reageert niet. Ook al is zijn output aan het eind van de maand dik in orde, het is not done om te niksen of andere dingen te doen tijdens een thuiswerkdag. Niet chill voor je collega's.

-----
Update: Maar het is een feit dat bij werkgevers de knop langzaam wordt omgedraait: Het gaat om je performance & output, niet zodanig om het aantal uren dat je aanwezig bent. Goede ontwikkeling, maar de werknemers moeten hier geen misbruik van maken.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184849424
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:01 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik ben geen developer en ik zit, doorgaands, niet in scrum teams :)
En ook dan is samenwerken <> naast elkaar zitten.
Ik heb gemerkt bij zeker tien teams die ik heb begeleid, dat bij elkaar zitten enorm helpt. En de rand-figuren die je nodig hebt, kun je ook beter in de buurt hebben.

Is mijn ervaring :Y)
pi_184849446
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:04 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik heb gemerkt bij zeker tien teams die ik heb begeleid, dat bij elkaar zitten enorm helpt. En de rand-figuren die je nodig hebt, kun je ook beter in de buurt hebben.

Is mijn ervaring :Y)
Zie edit; de meeste teams waar ik mee heb gewerkt waren verspreid over de hele wereld. Dan kun je de 3 nederlanders wel bij elkaar hebben zitten, de Indiërs en Amerikanen zitten dan alsnog remote. De enige keren dat het team dan bij elkaar zit is voor planning en de huddle. De rest gebeurd allemaal remote via teamchat evt met skype voor snelle meetings.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184849502
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:06 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Zie edit; de meeste teams waar ik mee heb gewerkt waren verspreid over de hele wereld. Dan kun je de 3 nederlanders wel bij elkaar hebben zitten, de Indiërs en Amerikanen zitten dan alsnog remote. De enige keren dat het team dan bij elkaar zit is voor planning en de huddle. De rest gebeurd allemaal remote via teamchat evt met skype voor snelle meetings.
Ja, als de teams echt verspreid zitten, moet je doen wat je kan. Dat snap ik.
pi_184849522
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:11 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ja, als de teams echt verspreid zitten, moet je doen wat je kan. Dat snap ik.
En laatste offtopic even :)
Denk dat je dat meer en meer gaat zien, laatste bedrijf had zo'n moeite developers te vinden om de leegloop op te vangen dat die een development-tak hebben opgezet in Portugal. Daar zat binnen 2 maanden een team van 12 man.
Werk al 20 jaar met veel buitenlandse teams en ben eigenlijk niet anders meer gewend moet ik zeggen.

Ontopic;
Mijn fijne luidruchtige achterbuurman is er weer :'(
Die gozer staat al een half uur bij de koffieautomaat te ouwehoeren hier 50m verderop en ik versta hem woord voor woord.
Dus dat wordt weer met de koptelefoon op werken vandaag :(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184849536
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:03 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Goed punt, maar het blijft irritant als je een thuiswerkende collega belt of mailt en hij reageert niet. Ook al is zijn output aan het eind van de maand dik in orde, het is not done om te niksen of andere dingen te doen tijdens een thuiswerkdag. Niet chill voor je collega's.

-----
Update: Maar het is een feit dat bij werkgevers de knop langzaam wordt omgedraait: Het gaat om je performance & output, niet zodanig om het aantal uren dat je aanwezig bent. Goede ontwikkeling, maar de werknemers moeten hier geen misbruik van maken.
Gewoon duidelijk zijn over je bereikbaarheid. Thuis is toch niet ineens heel anders dan als externe bij de klant aan het werk zijn? Afhankelijk van wat je aan het doen bent, ben je dan ook misschien niet de hele dag bereikbaar. Dat kan. Als dan maar duidelijk is wanneer je wel bereikbaar bent/terug belt.
pi_184849649
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:42 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Managers zitten wel allemaal in een eigen kamer, weg van al die onrust.
En de meute die helaas wel in zo'n kantoortuin moeten zitten, zit meest met koptelefoon met muziek op, om al dat constante geklets, gelach en geroezemoes zoveel mogelijk weg te filteren.
Ja idd.
Je vraagt je af wie ooit bedacht heeft dat zoiets een goed idee was. Waarschijnlijk iemand met een eigen kantoor.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_184849672
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik kan me best goed afsluiten doorgaans, maar de klant waar ik nu zit maakt het wel heel bont. Regelmatig mensen die letterlijk tegen elkaar staan te schreeuwen. De hele dag door stand-ups met luid tetterende Indiërs via Skype achter me, geroezemoes alsof je in een kroeg staat en ga zo maar door. :')
Is thuiswerken geen optie in het laatste geval? Kan me zo voorstellen dat je amper kunt werken in zo'n omgeving.

Het is mij nooit gelukt. Hoef echt niet helemaal alleen te zitten, maar wat jij omschrijft is het andere uiterste.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_184849722
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:22 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Onze directeur is groot voorstander van flexplekken 'want die bevorderen communicatie'.
Vroeg of hij de toename in email en skype bedoelde want voor de rest zit iedereen met z'n koptelefoon op zich te ergeren. De enigen die voorstander zijn van de kantoortuin zijn managers met een eigen kamer idd.
Ik lees nu je reactie pas. Maar idd, dat is het precies.

Het is zo'n populaire uitspraak, hè : "Het is goed voor de communicatie." Korte lijntjes, open-deur policy etc. In de praktijk werkt het alleen vaak niet. Teveel herrie, onrust, iedereen loopt heen & weer, achter je langs, praat door elkaar heen, telefoons rinkelen, geuren van koffie, thee en de vreselijke soep van de collega achter je.

Moet manager worden *)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_184849731
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:02 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Neuh, da's gewoon correct meervoud van collega. Het is collega's of collegae en die laatste vind ik persoonlijk mooier.
Eens O+

Nieuwe ergernis: koud kantoor :X
Maar dat had ik kunnen voorkomen als ik eraan had gedacht de verwarming via remote vanuit huis aan te zetten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184849743
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:02 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Neuh, da's gewoon correct meervoud van collega. Het is collega's of collegae en die laatste vind ik persoonlijk mooier.
Idem.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_184849812
Of mensen die een raam openzetten midden in de winter :'). Doe normaal.
pi_184849852
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:44 schreef Leonos het volgende:
Of mensen die een raam openzetten midden in de winter :'). Doe normaal.
Of collega's die binnenlopen en dusdanig meuren, dat het nodig is om een raam open te zetten midden in de winter :r
pi_184850022
quote:
99s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:48 schreef CrashO het volgende:

[..]

Of collega's die binnenlopen en dusdanig meuren, dat het nodig is om een raam open te zetten midden in de winter :r
Oh ;(
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:16:04 #69
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184850057
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:14 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Tl;dr. Jij bent gewoon lui. Wat doe je op fok! als je het zogenaamd 'te druk' hebt.
:')
De reactie 'die je wist dat zou komen' :')

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:06 schreef Ceased2Be het volgende:
en de huddle
De wat? :')

Alleen dat woord is al klachtwaardig :')
Don't let my username fool you...
pi_184850075
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

De reactie 'die je wist dat zou komen' :')

[..]

De wat? :')

Alleen dat woord is al klachtwaardig :')
Als je scrum/agile/jeukwoord werkt kom je om de x-tijd bij elkaar om te vertellen waar je mee bezig bent en of je niet verder kunt, dat werd de 'huddle' genoemd zoals bij het rugby :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184850090
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:44 schreef Leonos het volgende:
Of mensen die een raam openzetten midden in de winter :'). Doe normaal.
De thermostaat werkt niet meer, dus tegenwoordig wordt de temperatuur gereguleerd door het opendraaien van verwarmingen. En andere mensen in dit gebouw zetten de verwarming zo hoog open dat het op onze verdieping gewoon 25 graden wordt zonder raam open. :')
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:19:06 #72
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184850094
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:17 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Als je scrum/agile/jeukwoord werkt kom je om de x-tijd bij elkaar om te vertellen waar je mee bezig bent en of je niet verder kunt, dat werd de 'huddle' genoemd zoals bij het rugby :')
Ik heb zelf een tweedaagse Scrum/Agile cursus gedaan, maar dat woord kwam daar niet voor... Maar überhaupt die hele Scrum theorie stelt eigenlijk geen zak voor, dat stamp je er echt binnen een dag in.
Don't let my username fool you...
pi_184850102
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:17 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Als je scrum/agile/jeukwoord werkt kom je om de x-tijd bij elkaar om te vertellen waar je mee bezig bent en of je niet verder kunt, dat werd de 'huddle' genoemd zoals bij het rugby :')
Tja scrum is ook keihard van rugby gejat natuurlijk.
pi_184850131
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:19 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb zelf een tweedaagse Scrum/Agile cursus gedaan, maar dat woord kwam daar niet voor... Maar überhaupt die hele Scrum theorie stelt eigenlijk geen zak voor, dat stamp je er echt binnen een dag in.
7 bedrijven gehad sindsdien, 7 verschillende termen voor hetzelfde periodieke overlegje geen idee of het in die theorie zat. Dat heel Agile werken heeft ook 0 zin voor mijn werkzaamheden maar krijg om de zoveel tijd weer een manager die het door m'n strot wil duwen want hip.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:23:49 #75
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184850143
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:22 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

7 bedrijven gehad sindsdien, 7 verschillende termen voor hetzelfde periodieke overlegje geen idee of het in die theorie zat. Dat heel Agile werken heeft ook 0 zin voor mijn werkzaamheden maar krijg om de zoveel tijd weer een manager die het door m'n strot wil duwen want hip.
"Agile", gewoon een ander woord voor flexibel met dingen omgaan... Blijk ik ineens al jaren Agile te werken.
Don't let my username fool you...
pi_184850147
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:42 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Managers zitten wel allemaal in een eigen kamer, weg van al die onrust.
En de meute die helaas wel in zo'n kantoortuin moeten zitten, zit meest met koptelefoon met muziek op, om al dat constante geklets, gelach en geroezemoes zoveel mogelijk weg te filteren.
Ik vind een kantoortuin juist veel fijner dan alleen in zo'n kantoor zitten. Dat lijkt mij erg saai en troosteloos. Moet wel zeggen dat wij een erg ruime kantoortuin hebben van 170m² voor 8 personen :X . Met nog aparte overlegkamers.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184850180
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik vind een kantoortuin juist veel fijner dan alleen in zo'n kantoor zitten. Dat lijkt mij erg saai en troosteloos. Moet wel zeggen dat wij een erg ruime kantoortuin hebben van 170m² voor 8 personen :X . Met nog aparte overlegkamers.
ik zit met 40+ man op 2/3 daarvan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184850243
quote:
8s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:27 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

ik zit met 40+ man op 2/3 daarvan.
Ah ja dat is niet conform nen. Ik werk voor de vastgoedafdeling (vandaar ook het goede kantoor >:) ) en voor persoonlijke werkplekken hanteren wij 7m² per medewerker ex overlegruimte.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184850267
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ah ja dat is niet conform nen. Ik werk voor de vastgoedafdeling (vandaar ook het goede kantoor >:) ) en voor persoonlijke werkplekken hanteren wij 7m² per medewerker ex overlegruimte.
Dat neem ik hier even mee,hier staan er al 4 bureaus op die 7m2 :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184850439
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:23 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

"Agile", gewoon een ander woord voor flexibel met dingen omgaan... Blijk ik ineens al jaren Agile te werken.
"Agile". Ander woord voor "dingen zonder te plannen door je strot te duwen" :Y Hoe vaak ik wel niet een projectmanager aan me bureau heb staan dat er toch echt morgen een release nodig is terwijl de sprint net 2 dagen bezig is en bij het plannen daarvan toch echt niet genoemd was :')
pi_184850506
Baas die last second gegevens nodig heeft.
Collega die een deel hiervan moet aanleveren maar er niet is.
Afspraak die afzegt waardoor ik vandaag heerlijk thuis had kunnen werken ipv in mijn eentje op kantoor te zitten.

Maar een kantoortuin lijkt me vele malen erger. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184850518
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:34 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat neem ik hier even mee,hier staan er al 4 bureaus op die 7m2 :D
Ter info, tel je dit op dan kom je op minimaal 6m² per medewerker uit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:59:02 #83
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184850645
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik vind een kantoortuin juist veel fijner dan alleen in zo'n kantoor zitten. Dat lijkt mij erg saai en troosteloos. Moet wel zeggen dat wij een erg ruime kantoortuin hebben van 170m² voor 8 personen :X . Met nog aparte overlegkamers.
Er is een speciaal plekje in de hel gereserveerd voor de uitvinder van kantoortuinen... Echt, als er iets je productiviteit omlaag haalt is het wel een kantoortuin. En alleen in een kantoor zitten hoeft niet, maar met 3 man die van elkaar weten wat ze aan het doen zijn werkt het prima. Overlegkamers zijn óf niet aanwezig, óf zijn er veel te weinig, óf altijd volgeboekt. En dat je aparte kamers nodig blijkt te hebben om je werk af te kunnen maken zegt wat mij betreft al genoeg over de ellende van een kantoortuin. Het is gewoon een manier om geld te besparen qua huisvesting en aangezien het verlies van productiviteit niet direct meetbaar is, is directie hier al lang blij mee.
Don't let my username fool you...
pi_184850736
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik kan mij totaal niet concentreren in de kantoortuin met +12 man

Maar in elke kantoortuin is dat weer anders, want bij de vorige werkgevers had ik daar nooit zo'n last van, eigenlijk dus raar dat het hier wel aan de orde is.

Voor nu heb ik oordopjes in en dat gaat redelijk, maar dat mag eigenlijk niet
hoezo mogen oordopjes niet?
pi_184850851
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:19 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb zelf een tweedaagse Scrum/Agile cursus gedaan,
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:16 schreef Metalfreak het volgende:
De reactie 'die je wist dat zou komen'
Daar leerde je zeker zulke scherpe opmerkingen te maken man man man :')
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:03:55 #86
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184851640
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:14 schreef C.L.Werner het volgende:

Daar leerde je zeker zulke scherpe opmerkingen te maken man man man :')
Executive Vice-Fokmanager Werner laat ons wel even zien hoe het moet _O_
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184852117
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:03 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Executive Vice-Fokmanager Werner laat ons wel even zien hoe het moet _O_
Ik zou vooral luisteren naar iemand die een 2 daagse agile / scrum cursus heeft gevolgd.
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:40:29 #88
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184852256
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:32 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ik zou vooral luisteren naar iemand die een 2 daagse agile / scrum cursus heeft gevolgd.
Bedankt voor de responsiveness! Goede feedback, deze gaan we tacklen in de volgende huddle vanuit een end-to-end perspectief, eventueel materialiseert dit initiatief in een Kaizen!
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:42:21 #89
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184852292
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:40 schreef Kaizen_ het volgende:

Kaizen!
Kaizen _O_
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184852343
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:59 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Er is een speciaal plekje in de hel gereserveerd voor de uitvinder van kantoortuinen... Echt, als er iets je productiviteit omlaag haalt is het wel een kantoortuin. En alleen in een kantoor zitten hoeft niet, maar met 3 man die van elkaar weten wat ze aan het doen zijn werkt het prima. Overlegkamers zijn óf niet aanwezig, óf zijn er veel te weinig, óf altijd volgeboekt. En dat je aparte kamers nodig blijkt te hebben om je werk af te kunnen maken zegt wat mij betreft al genoeg over de ellende van een kantoortuin. Het is gewoon een manier om geld te besparen qua huisvesting en aangezien het verlies van productiviteit niet direct meetbaar is, is directie hier al lang blij mee.
Hear hear! Alle onderzoeken en enquêtes wijzen hierop, maar toch houdt elk bedrijf er aan vast |:(
Erger nog: flexplekken, maar structureel thuiswerken niet toestaan. Als ik elke dag op kantoor moet zijn, eis ik een eigen werkplek :W
pi_184852370
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 20:13 schreef Natalie het volgende:
Ik snap sowieso het geheel van kantoortuinen & flexplekken niet. Wat een onrust.. Wordt er hypernerveus van.
Het voordeel voor een bedrijf is dat het flink duiten scheelt; en je kunt het mooi verkopen onder het mom van 'samenwerken motiveren'.
Ze moeten ook altijd mij hebben
pi_184852743
In de praktijk zijn flexplekken bij ons buro's waar eens per week een bepaald iemand zit. Echte flexplekken komen feitelijk niet voor.
pi_184852759
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:40 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Bedankt voor de responsiveness! Goede feedback, deze gaan we tacklen in de volgende huddle vanuit een end-to-end perspectief, eventueel materialiseert dit initiatief in een Kaizen!
Soms overleg met de jongens van IT maar daar komen al die kut termen vandaan :r
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184853338
ik pak dit later even op
pi_184853488
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Soms overleg met de jongens van IT maar daar komen al die kut termen vandaan :r
:7
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:30:10 #96
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_184854164
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nieuwe ergernis: koud kantoor

Een te warm kantoor vind ik nog erger.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_184854537
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:32 schreef Natalie het volgende:

[..]

Is thuiswerken geen optie in het laatste geval? Kan me zo voorstellen dat je amper kunt werken in zo'n omgeving.

Het is mij nooit gelukt. Hoef echt niet helemaal alleen te zitten, maar wat jij omschrijft is het andere uiterste.
Ik werk minimaal één dag in de week vanuit het kantoor van m'n eigen werkgever. Voor mij voelt dat echt als een oase van rust, terwijl ik dan collega's heb die klagen over het rumoer.
Er zit hier ook zo'n bejaarde 'manager' die geen idee heeft wat al z'n externen uitspoken, dus die wil ze gewoon het liefst 8 uur achter een scherm op locatie zien.

Ik merk ook wel dat de omgeving m'n werktempo hindert, maar het gemiddelde werktempo ligt hier zo ontiegelijk laag dat ik met 4 uur stampen meer doe dan driekwart van de andere mensen hier in een hele week. Blij dat ik alleen nog dit kwartaal hoef af te maken. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184854972
quote:
99s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:46 schreef CrashO het volgende:

[..]

"Agile". Ander woord voor "dingen zonder te plannen door je strot te duwen" :Y Hoe vaak ik wel niet een projectmanager aan me bureau heb staan dat er toch echt morgen een release nodig is terwijl de sprint net 2 dagen bezig is en bij het plannen daarvan toch echt niet genoemd was :')
Een pm heeft dan ook geen reet te zoeken in Agile.
pi_184855285
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:05 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

hoezo mogen oordopjes niet?
Ik heb het heel toevallig even aangekaart en gewoon gezegd dat ik gek word, dus nu mag het wel :')
Stiekem deed ik het toch al, maar goed.

Ja, omdat je dan niet aanspreekbaar bent of zo ..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 6 februari 2019 @ 16:38:42 #100
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184858317
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:05 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

hoezo mogen oordopjes niet?
Bij ons mag het wel maar liever niet.
Ten eerste omdat je dan niet simpel aanspreekbaar bent.
En ten tweede krijg je dan minder mee van eventuele zaken die rondgaan.
pi_184858686
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:38 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Bij ons mag het wel maar liever niet.
Ten eerste omdat je dan niet simpel aanspreekbaar bent.
En ten tweede krijg je dan minder mee van eventuele zaken die rondgaan.
ik ben wel aanspreekbaar, ze kloppen meestal op tafel of zo als ze mijn aandacht willen.
Ik kan extreem slecht tegen eetgeluiden van anderen, dus als er iemand smakkend een appel eet of die irritante collega die elke ochtend een half uur met metalen lepel in een metalen bakje zit te schrapen omdat hij thuis niet ontbijt...noise canseling oordopjes! *)
pi_184859264
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:14 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ja, zeker mijn bolus die het toilet blokkeert die jij mag opruimen :')
:')...
pi_184859346
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:38 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Bij ons mag het wel maar liever niet.
Ten eerste omdat je dan niet simpel aanspreekbaar bent.
En ten tweede krijg je dan minder mee van eventuele zaken die rondgaan.
Ja dat is de bedoeling
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_184859357
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:38 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Bij ons mag het wel maar liever niet.
Ten eerste omdat je dan niet simpel aanspreekbaar bent.
En ten tweede krijg je dan minder mee van eventuele zaken die rondgaan.
Daarom voor mij, als ik oordopjes gebruik, altijd maar één.
  woensdag 6 februari 2019 @ 17:35:31 #105
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_184859469
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:29 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Daarom voor mij, als ik oordopjes gebruik, altijd maar één.
Dan heb je er alleen maar nog een bron van ruis bij.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_184859586
Dat is ook het hele probleem met zo'n kantoortuin. Enerzijds wil men zoveel mogelijk de teams bij elkaar hebben zodat iedereen goed kan samenwerken. Vervolgens is het zo'n chaos dat driekwart met noise cancellation volledig in hun eigen cocon zit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184859722
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:35 schreef Geelman het volgende:

[..]

Dan heb je er alleen maar nog een bron van ruis bij.
Als je dat als ruis ervaart wel ja.
  woensdag 6 februari 2019 @ 18:32:01 #108
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_184860495
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:49 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Als je dat als ruis ervaart wel ja.
Naja, ik gebruik muziek vooral om me beter te kunnen concentreren op m'n taak. Als ik naast muziek ook nog een gaand gesprek over een yogales van gisteren moet aanhoren, helpt het niet echt.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_184861235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:32 schreef Geelman het volgende:

[..]

Naja, ik gebruik muziek vooral om me beter te kunnen concentreren op m'n taak. Als ik naast muziek ook nog een gaand gesprek over een yogales van gisteren moet aanhoren, helpt het niet echt.
Ik luister muziek, omdat ik muziek tof vindt. Niet om mij af te sluiten :)
  woensdag 6 februari 2019 @ 19:05:59 #110
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_184861295
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 19:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik luister muziek, omdat ik muziek tof vindt. Niet om mij af te sluiten :)
Ah ok.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_184869704
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:41 schreef Monolith het volgende:
Dat is ook het hele probleem met zo'n kantoortuin. Enerzijds wil men zoveel mogelijk de teams bij elkaar hebben zodat iedereen goed kan samenwerken. Vervolgens is het zo'n chaos dat driekwart met noise cancellation volledig in hun eigen cocon zit.
_O- True
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 7 februari 2019 @ 09:18:06 #112
414767 Pierre_Ranja
Je suis une artiste!
pi_184869994
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:55 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik ben wel aanspreekbaar, ze kloppen meestal op tafel of zo als ze mijn aandacht willen.
Ik kan extreem slecht tegen eetgeluiden van anderen, dus als er iemand smakkend een appel eet of die irritante collega die elke ochtend een half uur met metalen lepel in een metalen bakje zit te schrapen omdat hij thuis niet ontbijt...noise canseling oordopjes! *)
Dit heb ik ook. Ik word er zo kwaad Van!!
Don't call me Shirley
pi_184870007
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:55 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik ben wel aanspreekbaar, ze kloppen meestal op tafel of zo als ze mijn aandacht willen.
Ik kan extreem slecht tegen eetgeluiden van anderen, dus als er iemand smakkend een appel eet of die irritante collega die elke ochtend een half uur met metalen lepel in een metalen bakje zit te schrapen omdat hij thuis niet ontbijt...noise canseling oordopjes! *)
Autisme is geen grap idd.
pi_184870044
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:19 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Autisme is geen grap idd.
Klopt en daarom is de kantoortuin zo'n hel voor me.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184870166
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:21 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Klopt en daarom is de kantoortuin zo'n hel voor me.
Huh? Ben jij ook havermoutkoekje?
pi_184870184
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:29 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Huh? Ben jij ook havermoutkoekje?
Da's de enige autist op fok ja? :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184870191
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:30 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Da's de enige autist op fok ja? :D
We zijn uiteindelijk allemaal autisten :P Maar je reageert op een stukje wat ik aan hem/haar had gericht :P
pi_184870219
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:31 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

We zijn uiteindelijk allemaal autisten :P Maar je reageert op een stukje wat ik aan hem/haar had gericht :P
Nee en klopt en dat was vooral omdat zijn stuk ook herkenbaar was.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184875147
Collega's van andere afdelingen komen echt pas om 10 uur, half 11 binnen en gaan dan ook nog ff lekker relaxed lunchen en daarna een half uurtje wandelen. Per saldo zouden ze dan tot minimaal 7 uur s'avonds moeten zitten, maar dat gebeurt dan weer niet... 6 uur is een mooie tijd :')

Dat ze dit soort mensen maar afschieten.
  donderdag 7 februari 2019 @ 14:33:57 #120
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184875394
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:22 schreef C.L.Werner het volgende:
Collega's van andere afdelingen komen echt pas om 10 uur, half 11 binnen en gaan dan ook nog ff lekker relaxed lunchen en daarna een half uurtje wandelen. Per saldo zouden ze dan tot minimaal 7 uur s'avonds moeten zitten, maar dat gebeurt dan weer niet... 6 uur is een mooie tijd

Dat ze dit soort mensen maar afschieten.
Managers die kijken naar aantal uren gewerkt i.p.v. productiviteit of targets :')
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184875526
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:33 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Managers die kijken naar aantal uren gewerkt i.p.v. productiviteit of targets :')
De opmerking die je wist dat ging komen.

Flexibiliteit prima, maar dit is een collega die de kantjes er af loopt en daardoor heeft het team het ook zwaar. En dan kom je dus aan mij.
  donderdag 7 februari 2019 @ 14:49:07 #122
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184875673
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:40 schreef C.L.Werner het volgende:
De opmerking die je wist dat ging komen.
Het was inderdaad een mooie open deur.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:40 schreef C.L.Werner het volgende:
Flexibiliteit prima, maar dit is een collega die de kantjes er af loopt en daardoor heeft het team het ook zwaar. En dan kom je dus aan mij.
Volledig mee eens. Een collega (gelukkig geen directe collega) begint standaard rond een uur of 9 / half 10 en vertrekt om half 4 weer naar huis want 'piano-les' of 'Ja, even de kids oppikken'. Heel leuk en aardig, maar niet met een 40-uur contract... Hoe goed je performance ook is, deze werktijden zijn onacceptabel en oneerlijk t.o.v. je collega's.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184875964
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:49 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Het was inderdaad een mooie open deur.

[..]

Volledig mee eens. Een collega (gelukkig geen directe collega) begint standaard rond een uur of 9 / half 10 en vertrekt om half 4 weer naar huis want 'piano-les' of 'Ja, even de kids oppikken'. Heel leuk en aardig, maar niet met een 40-uur contract... Hoe goed je performance ook is, deze werktijden zijn onacceptabel en oneerlijk t.o.v. je collega's.
Inderdaad. Je tekent een contract voor 40 uur, en je krijg ook betaald naar die 40 uur. Dan is het oneerlijk tegenover collega's om standaard 30 - 35 uur te werken terwijl de rest wel zwoegt en 40+ uur maakt. Oneerlijk en onacceptabel is het inderdaad.
pi_184876212
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:02 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Inderdaad. Je tekent een contract voor 40 uur, en je krijg ook betaald naar die 40 uur. Dan is het oneerlijk tegenover collega's om standaard 30 - 35 uur te werken terwijl de rest wel zwoegt en 40+ uur maakt. Oneerlijk en onacceptabel is het inderdaad.
Want werken kan per se alleen maar op kantoor? Zo lang er dan maar wel voor 40 u aan werk wordt verzet zie ik het probleem niet.
pi_184876268
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:16 schreef Chia het volgende:

[..]

Want werken kan per se alleen maar op kantoor? Zo lang er dan maar wel voor 40 u aan werk wordt verzet zie ik het probleem niet.
Okee, dan werk jij 20 uur in het weekend, in de avond een paar uurtjes en dan ben je twee dagen voor 5 uur op kantoor. Zolang het werk maar gedaan wordt toch!
  donderdag 7 februari 2019 @ 15:20:49 #126
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184876323
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:16 schreef Chia het volgende:
Want werken kan per se alleen maar op kantoor? Zo lang er dan maar wel voor 40 u aan werk wordt verzet zie ik het probleem niet.
In dit voorbeeld wordt er niet thuisgewerkt om de gemiste uren te compenseren. :)

Zelf ga ik ook weleens rond 15:30 naar huis, maar dan wel om een meeting thuis mee te pakken. (bv van 17:00 tot 18:00). In het voorbeeld werkt die collega structureel 'n uur minder per dag.. Heel leuk en aardig, maar dat mag de manager mooi met die persoon bespreken:
1) Uren aanpassen, dus normale tijden werken. En kan dit niet i.v.m. je priveleven:
2) Contract aanpassen naar bv 36 uur.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184877459
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:20 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

In dit voorbeeld wordt er niet thuisgewerkt om de gemiste uren te compenseren. :)

Zelf ga ik ook weleens rond 15:30 naar huis, maar dan wel om een meeting thuis mee te pakken. (bv van 17:00 tot 18:00). In het voorbeeld werkt die collega structureel 'n uur minder per dag.. Heel leuk en aardig, maar dat mag de manager mooi met die persoon bespreken:
1) Uren aanpassen, dus normale tijden werken. En kan dit niet i.v.m. je priveleven:
2) Contract aanpassen naar bv 36 uur.
Ik ben voor flexibiliteit maar dit gaat idd ook wel ver als het structureel is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 7 februari 2019 @ 16:46:15 #128
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_184878029
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:49 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Het was inderdaad een mooie open deur.

[..]

Volledig mee eens. Een collega (gelukkig geen directe collega) begint standaard rond een uur of 9 / half 10 en vertrekt om half 4 weer naar huis want 'piano-les' of 'Ja, even de kids oppikken'. Heel leuk en aardig, maar niet met een 40-uur contract... Hoe goed je performance ook is, deze werktijden zijn onacceptabel en oneerlijk t.o.v. je collega's.
Daarom: afrekenen op targets en toegevoegde waarde voor de organisatie.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 7 februari 2019 @ 17:48:39 #129
36461 Joppy
geen colaboy
pi_184879161
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 16:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Daarom: afrekenen op targets en toegevoegde waarde voor de organisatie.
Dat is niet altijd een mogelijkheid.
Let the beat control your body!
pi_184879267
Als "hoeveelheid verzet werk" een criterium zou zijn dan kan ik terug naar een 10-urige werkweek of een paar van mijn huidige teamgenoten naar een 160-urige werkweek. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184879304
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 17:54 schreef Monolith het volgende:
Als "hoeveelheid verzet werk" een criterium zou zijn dan kan ik terug naar een 10-urige werkweek of een paar van mijn huidige teamgenoten naar een 160-urige werkweek. :P
Dat bedoel ik dus niet hè. Het moet dan wel de hoeveelheid zijn die jij kan verzetten :+
pi_184879642
Ik heb een collega die elke dag echt op de minuut exact stopt met werken.

Dat kan helemaal niet. Dat lukt alleen als je ook elke dag een paar minuten daarvoor stopt met wat dan ook.
pi_184880329
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:22 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Onze directeur is groot voorstander van flexplekken 'want die bevorderen communicatie'.
Vroeg of hij de toename in email en skype bedoelde want voor de rest zit iedereen met z'n koptelefoon op zich te ergeren. De enigen die voorstander zijn van de kantoortuin zijn managers met een eigen kamer idd.
Ik heb bij verschillende verzekeraars gezeten, maar overal waar ik was zaten de managers gewoon in de kantoortuin. Er zijn wel wat hokjes waar je je kan afsluiten, maar daar mag iedereen gebruik van maken. Van die aparte kantoorkamers zie je niet meer.
ROBODEMONS..................|:(
pi_184880824
quote:
11s.gif Op donderdag 7 februari 2019 18:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik heb bij verschillende verzekeraars gezeten, maar overal waar ik was zaten de managers gewoon in de kantoortuin. Er zijn wel wat hokjes waar je je kan afsluiten, maar daar mag iedereen gebruik van maken. Van die aparte kantoorkamers zie je niet meer.
Ik heb een eigen kantoor :W

quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2019 18:11 schreef Modus het volgende:
Ik heb een collega die elke dag echt op de minuut exact stopt met werken.

Dat kan helemaal niet. Dat lukt alleen als je ook elke dag een paar minuten daarvoor stopt met wat dan ook.
Tja, dat doe ik ook vaak, maar ik begin ook altijd behoorlijk vroeg. Waar de anderen (die stipt op tijd binnen komen) vaak nog een kwartier zitten te ouwehoeren ben ik als 1e binnen en ga ik gelijk aan het werk. Maar goed, ik kan dan ook niet ouwehoeren vanwege dat eigen kantoor ;(

Maar een ergenis van mijn kant. Ik heb een mannelijke collega die het steeds over 'het vrouwtje' heeft. 'Het vrouwtje had gisteren zo lekker gekookt' en 'het vrouwtje zorgt ervoor dat ik niets in het huishouden hoeft te doen'. Hij zal ook nooit koffie halen of de vaatwasser leeg ruimen, heel irritant.
pi_184881163
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:07 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:

Maar een ergenis van mijn kant. Ik heb een mannelijke collega die het steeds over 'het vrouwtje' heeft. 'Het vrouwtje had gisteren zo lekker gekookt' en 'het vrouwtje zorgt ervoor dat ik niets in het huishouden hoeft te doen'. Hij zal ook nooit koffie halen of de vaatwasser leeg ruimen, heel irritant.
Heeft hij ook bammetjes mee die door het vrouwtje zijn gesmeerd?
pi_184881299
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:07 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:

[..]

Tja, dat doe ik ook vaak
Ik heb het over we-ken lang op de minuut exact. Nooit 1 minuut later, nooit eens 3 minuten later, niet 5, niet 2 eerder. Nooit.
pi_184881496
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 17:55 schreef Chia het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus niet hè. Het moet dan wel de hoeveelheid zijn die jij kan verzetten :+
Tja, en hoe meet je dat?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184881506
Kantoortuinen vind ik prima, als ik iets moet doen wat volle aandacht vereist (juridische stukken doorlezen bv) ga ik thuiswerken. Wat mij meer irriteert is de slechte automaat koffie...
pi_184881543
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:33 schreef Sport_Life het volgende:
Kantoortuinen vind ik prima, als ik iets moet doen wat volle aandacht vereist (juridische stukken doorlezen bv) ga ik thuiswerken. Wat mij meer irriteert is de slechte automaat koffie...
Thuiswerken en dan niks doen zeker. :(

:D
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_184881673
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:34 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Thuiswerken en dan niks doen zeker. :(

:D
Precies, je hebt mij (en alle andere thuiswerkers) door.En thuis goede koffie :9
Ik zou niet meer bij een bedrijf kunnen werken waar je van 8 tot 17u op de klok kijkt.

Ik word overigens betaald obv resultaat, of het nou in 30 of 40 uur past, zal mijn manager een zorg zijn. Praktijk is 36 uur gemiddeld genomen, toevallig ook het aantal uur dat ik betaald krijg :P
Liever een goed resultaat in 30uur dan een slecht resultaat in 80 uur ;)
Deze week een avondje doorgewerkt (buitenlandse trip) dus morgen om 12u weekend!
pi_184881848
Vandaag een collega die haar mobiele telefoon op het luidste volume liet liggen maar wel gewoon weg was. Bedoel ik mag haar best wel graag (op een non-seksuele manier), maar waarom denken mensen niet om zulk soort simpele dingetjes?
pi_184882086
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:44 schreef phoenyx het volgende:
Vandaag een collega die haar mobiele telefoon op het luidste volume liet liggen maar wel gewoon weg was.
waarom denken mensen niet om zulk soort simpele dingetjes?
Daar kun je dan wel wat van zeggen als ze terug is? Of het ding uitdrukken.
Of het ding gewoon wat verder 'wegleggen', ergens op een archiefkast ofzo, dat ze schrikt dat 'ie kwijt is.
pi_184882198
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:52 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Daar kun je dan wel wat van zeggen als ze terug is? Of het ding uitdrukken.
Of het ding gewoon wat verder 'wegleggen', ergens op een archiefkast ofzo, dat ze schrikt dat 'ie kwijt is.
Klopt, anderen zeiden er ook wel wat van.
En ik begrijp wat je zegt maar in de praktijk is dat niet echt zo verstandig in sommige bedrijven/organisaties. Gaat hier in sommige gevallen om zeer vertrouwelijke informatie, zelf wil ik niet aan de telefoon van een jurist hier zitten bijvoorbeeld. Ook niet om het uit te drukken. Maar goed ik ben misschien wat te voorzichtig, net zoals dat ik niet diegene ben die het gemeld heeft :p
pi_184882472
Sommigen maken er zo'n bende van. Ondanks dat het op zich flexplekken zijn hier, maken sommigen het erg bont. Een enorme snoerenbende achter de monitor, beeldschermen altijd aanlaten, post-it's en aantekeningen op het bureau, vergeten papieren die weken onder het bureau blijven liggen, halfvolle koffiebekertjes aan het einde van de dag niet opruimen (die handel blijft een heel weekend zo staan)...
Of was er weer eens iemand jarig en is er op taart en koek getrakteerd, waarbij bestek en schoteltjes uit de bedrijskantine zijn gepakt... En ipv netjes terugbrengen wordt alle bestek/schoteltjes in de koffiehoek op het aanrecht gedumpt; dat blijft er serieus meerdere dagen, soms weken liggen.... met de taartresten er nog aan. |:(
pi_184882576
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:04 schreef gebrokenglas het volgende:
Sommigen maken er zo'n bende van. Ondanks dat het op zich flexplekken zijn hier, maken sommigen het erg bont. Een enorme snoerenbende achter de monitor, beeldschermen altijd aanlaten, post-it's en aantekeningen op het bureau, vergeten papieren die weken onder het bureau blijven liggen, halfvolle koffiebekertjes aan het einde van de dag niet opruimen (die handel blijft een heel weekend zo staan)...
Of was er weer eens iemand jarig en is er op taart en koek getrakteerd, waarbij bestek en schoteltjes uit de bedrijskantine zijn gepakt... En ipv netjes terugbrengen wordt alle bestek/schoteltjes in de koffiehoek op het aanrecht gedumpt; dat blijft er serieus meerdere dagen, soms weken liggen.... met de taartresten er nog aan. |:(
Wow
pi_184882599
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:07 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Wow
Ja. Ik breng het niet terug. :+
Soms wordt er door iemand dan nog wel de moeite genomen om die dingen nog even onder de kraan schoon te spoelen.
Maar het is gewoon te zot voor woorden.
pi_184882639
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:07 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja. Ik breng het niet terug. :+
Het bedrijf ontvangt geen klanten verder ofzo?
pi_184882654
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:09 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Het bedrijf ontvangt geen klanten verder ofzo?
Jawel, maar da's allemaal op de begane grond... Niet op die verdiepingen.
  donderdag 7 februari 2019 @ 23:11:57 #149
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184887534
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:49 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Het was inderdaad een mooie open deur.

[..]

Volledig mee eens. Een collega (gelukkig geen directe collega) begint standaard rond een uur of 9 / half 10 en vertrekt om half 4 weer naar huis want 'piano-les' of 'Ja, even de kids oppikken'. Heel leuk en aardig, maar niet met een 40-uur contract... Hoe goed je performance ook is, deze werktijden zijn onacceptabel en oneerlijk t.o.v. je collega's.
Ik heb ook zo'n collega: hij beweert met droge ogen tegen onze manager dat hij dagelijks om 8 uur begint en dat heeft hij ook op zijn werkrooster ingevuld, maar in de praktijk is hij er echt nog nooit voor 9 uur geweest. En meestal op tijd weer weg. Maar omdat hij per dag dan volgens zijn werkrooster meer dan 8 uur draait, kan hij vrijdag eerder weg... Maar die extra uren de rest van de week draait hij nooit. Maar goed, mijn manager geeft ook niet bepaald het goede voorbeeld, hij komt ook nooit aan zijn contracturen...
Don't let my username fool you...
pi_184888607
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:38 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Precies, je hebt mij (en alle andere thuiswerkers) door.En thuis goede koffie :9
Ik zou niet meer bij een bedrijf kunnen werken waar je van 8 tot 17u op de klok kijkt.

Was een soort van grapje omdat het daar al 1,5 topic over ging.

Thuiswerkgenot _O_
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_184888702
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:04 schreef gebrokenglas het volgende:
Sommigen maken er zo'n bende van. Ondanks dat het op zich flexplekken zijn hier, maken sommigen het erg bont. Een enorme snoerenbende achter de monitor, beeldschermen altijd aanlaten, post-it's en aantekeningen op het bureau, vergeten papieren die weken onder het bureau blijven liggen, halfvolle koffiebekertjes aan het einde van de dag niet opruimen (die handel blijft een heel weekend zo staan)...
Of was er weer eens iemand jarig en is er op taart en koek getrakteerd, waarbij bestek en schoteltjes uit de bedrijskantine zijn gepakt... En ipv netjes terugbrengen wordt alle bestek/schoteltjes in de koffiehoek op het aanrecht gedumpt; dat blijft er serieus meerdere dagen, soms weken liggen.... met de taartresten er nog aan. |:(
Wat is er mis met beeldschermen aan laten staan? Scheelt de volgende ochtend weer moeite.
(Ja, 1 knop indrukken is moeite :P)
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  vrijdag 8 februari 2019 @ 08:23:32 #152
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184890791
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 00:04 schreef KennyPowers het volgende:
Wat is er mis met beeldschermen aan laten staan? Scheelt de volgende ochtend weer moeite.
(Ja, 1 knop indrukken is moeite )
Heel veel asociale puntjes noemt KennyPowers op, zeker:
• halfvolle koffiebekertjes laten staan
• aantekeningen op het bureau laten liggen - Sommige bedrijven zien dit zelfs als een security breach
• bestek en schoteltjes niet opruimen en gewoon laten liggen? Schandalig..

Maar inderdaad, mijn beeldscherm staat ook het gehele jaar aan. :+
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 08:26:32 #153
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184890819
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:07 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:
Maar een ergenis van mijn kant. Ik heb een mannelijke collega die het steeds over 'het vrouwtje' heeft. 'Het vrouwtje had gisteren zo lekker gekookt' en 'het vrouwtje zorgt ervoor dat ik niets in het huishouden hoeft te doen'. Hij zal ook nooit koffie halen of de vaatwasser leeg ruimen, heel irritant.
De term 'het vrouwtje is ook erg irritant. Vind ik eigenlijk ook als iemand constant 'mijn vriendin' zegt. Als je het dan toch vaak over je partner hebt, gebruik dan gewoon z'n voornaam.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184891135
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:25 schreef Modus het volgende:

[..]

Ik heb het over we-ken lang op de minuut exact. Nooit 1 minuut later, nooit eens 3 minuten later, niet 5, niet 2 eerder. Nooit.
Ik heb er ook zo één. Trekt om 15:55u dr jas aan en gaat dan met dr jas aan bij dr computer staan wachten tot het 16:00u is en dan op de SECONDE nauwkeurig weg. Als je om 16:00:02 langsloopt is ze weg. Zo bizar.
pi_184891157
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:01 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Ik heb er ook zo één. Trekt om 15:55u dr jas aan en gaat dan met dr jas aan bij dr computer staan wachten tot het 16:00u is en dan op de SECONDE nauwkeurig weg. Als je om 16:00:02 langsloopt is ze weg. Zo bizar.
Hanteert dit overigens ook bij bedrijfsuitjes e.d. Ze werkt tot 16:00u en gaat dus om 16:00u naar huis. Ook als we dan met ‘t hele bedrijf aan de andere kant van ‘t land een uitje hebben. Zij is weg om 16:00u.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:24:32 #156
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184891369
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:01 schreef Slacentrifuge het volgende:
Trekt om 15:55u dr jas aan en gaat dan met dr jas aan bij dr computer staan wachten tot het 16:00u is en dan op de SECONDE nauwkeurig weg.
*PROEST*

Dat lijkt me geweldig. Samen met een paar collega's kan je haar helpen door af te tellen.

"EN DRIE...TWEE...EEEN!! JA CORRIE HET ZIT ER WEER OP! TOT MOGGEEEEEE" _O-
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184891803
Collegae die klagen dat ik nooit op de borrels ben of aanwezig was bij het kerstontbijt of de nieuwjaarsreceptie :')

Al die dingen zijn standaard op donderdag en dat is mijn vaste dag vrij en nee ik ga niet op-en-neer rijden voor zoiets. Schijnbaar is dat raar.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184892240
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:01 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Ik heb er ook zo één. Trekt om 15:55u dr jas aan en gaat dan met dr jas aan bij dr computer staan wachten tot het 16:00u is en dan op de SECONDE nauwkeurig weg. Als je om 16:00:02 langsloopt is ze weg. Zo bizar.
Ik heb meer moeite met collega's die zich bemoeien met andermans werktijden. Toen ik een saaie kutbaan had bij een van mijn eerste werkgevers stond ik ook om 16.31 buiten.

Dat heeft exact 2 maanden geduurd , toen was ik er klaar mee en ben vertrokken naar een werkgever die je niet geestdodend werk laat doen.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:38:42 #159
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184892387
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:26 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

De term 'het vrouwtje is ook erg irritant. Vind ik eigenlijk ook als iemand constant 'mijn vriendin' zegt. Als je het dan toch vaak over je partner hebt, gebruik dan gewoon z'n voornaam.
Die collega's kennen mijn vriendin niet, dus daarom gebruik ik altijd gewoon de term "mijn vriendin". Dat namedropping van mensen die ik niet ken vind ik juist altijd irritant.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:41:54 #160
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184892454
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:01 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Ik heb er ook zo één. Trekt om 15:55u dr jas aan en gaat dan met dr jas aan bij dr computer staan wachten tot het 16:00u is en dan op de SECONDE nauwkeurig weg. Als je om 16:00:02 langsloopt is ze weg. Zo bizar.
Ik heb ook bij een bedrijf gewerkt waar het zo ging, bij iedereen. De werktijden daar waren 8:30 - 12:30 en 13:00 - 16:45. Mensen die om 8:25 binnen kwamen gingen ook letterlijk eerst nog 5 minuten op hun telefoon kloten oid totdat het 8:30 was om stipt op die tijd te beginnen _O-
Net zoals om 12:31 iedereen in de kantine zat, niemand was om 12:59 alweer aan het werk, om 16:45 stond er een rij bij het uitklokken (ja, dat moesten we ook doen)..... Alleen tijdens de maandafsluiting (ik ben controller/boekhouder, dus dat is altijd een dingetje :P ) werd er overgewerkt omdat we dan strikte deadlines hadden, maar verder werd om 16:45 alles uit handen geflikkerd en ging men naar huis.

Nou moet ik ook zeggen dat dat gecreëerd was door de cultuur binnen het bedrijf. Ze stonden daar absoluut niet open voor flexwerk oid, geven en nemen was er absoluut niet bij daar. Daardoor werden de werknemers ook heel star (terwijl iedereen over het algemeen best flexibel binnen kwam) en had iedereen op een gegeven moment een mentaliteit gekregen van "dan hebben wij ook niks meer over voor de werkgever". Het verloop in het team was ook best groot, veel mensen wilden al snel weer weg en ik ben ook blij dat ik er nu niet meer werk..

[ Bericht 0% gewijzigd door Irritatie100 op 08-02-2019 13:49:35 ]
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:42:11 #161
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184892461
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:38 schreef Metalfreak het volgende:
Dat namedropping van mensen die ik niet ken vind ik juist altijd irritant.
Ha, grappig dat wij er recht tegenover staan. Ik vind het altijd fijner als de naam gewoon wordt genoemd. De eerste keer in het gesprek als "mijn vriendin, Sjannie", maar dan de rest van het gesprek gewoon simpelweg Sjannie i.p.v. continu 'mijn vriendin' zeggen.

Maakt het wat makkelijker en als je collega's vaak erover spreekt schept 't ook wat minder afstand
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184892791
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:41 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb ook bij een bedrijf gewerkt waar het zo ging, bij iedereen. De werktijden daar waren 8:30 - 12:30 en 13:00 - 16:45. Mensen die om 8:25 binnen kwamen gingen ook letterlijk eerst nog 5 minuten op het telefoon kloten oid totdat het 8:30 was om stipt op die tijd te beginnen _O-
Net zoals om 12:31 iedereen in de kantine zat, niemand was om 12:59 alweer aan het werk, om 16:45 stond er een rij bij het uitklokken (ja, dat moesten we ook doen)..... Alleen tijdens de maandafsluiting (ik ben controller/boekhouder, dus dat is altijd een dingetje :P ) werd er overgewerkt omdat we dan strikte deadlines hadden, maar verder werd om 16:45 alles uit handen geflikkerd en ging men naar huis.

Nou moet ik ook zeggen dat dat gecreëerd was door de cultuur binnen het bedrijf. Ze stonden daar absoluut niet open voor flexwerk oid, geven en nemen was er absoluut niet bij daar. Daardoor werden de werknemers ook heel star (terwijl iedereen over het algemeen best flexibel binnen kwam) en had iedereen op een gegeven moment een mentaliteit gekregen van "dan hebben wij ook niks meer over voor de werkgever". Het verloop in het team was ook best groot, veel mensen wilden al snel weer weg en ik ben ook blij dat ik er nu niet meer werk..
Was dat toevallig een handels bedrijf in Rotterdam? :D Zo ja, dan vermoed ik dat ik daar ooit heb gesolliciteerd (als Finance controller). Ik moest zelf heel flexibel zijn idd tijdens maandafsluiting, maar kreeg ondertussen wel een druppel mee om in en uit te klokken. Pauzes waren ook geregisseerd.

Ik heb tijdens het gesprek aangegeven dat ik bij een dergelijk bedrijf niet pas, dus was niet verrast dat ik niet naar 2e gesprek mocht.

Ik vond ze ook erg arrogant overkomen, alsof iedereen bij dit bedrijf wil werken. (dat was wellicht in 2008 het geval, maar anno nu echt niet meer, als controller heb je de banen voor het uitkiezen ).

[ Bericht 2% gewijzigd door Sport_Life op 08-02-2019 11:18:29 ]
  vrijdag 8 februari 2019 @ 11:11:08 #163
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184892860
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 11:06 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Was dat toevallig een handels bedrijf in Rotterdam? :D Zo ja, dan vermoed ik dat ik daar ooit heb gesolliciteerd (als Finance controller). Ik moest zelf heel flexibel zijn idd tijdens maandafsluiting, maar kreeg ondertussen wel een druppel mee om in en uit te klokken. Pauzes waren ook geregisseerd.

Ik heb tijdens het gesprek aangegeven dat ik bij een dergelijk bedrijf niet pas, dus was niet verrast dat ik niet naar 2e gesprek mocht.
Het was wel in omgeving Rotterdam (niet Rotterdam zelf) en een handelsbedrijf. Zal er verder niet al te veel op in gaan waar het precies was, maar het zat in de automotive branche.

Overuren werden overigens wel uitbetaald, maar werden wegens die mentaliteit dus zelden gemaakt.
pi_184893348
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:41 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb ook bij een bedrijf gewerkt waar het zo ging, bij iedereen. De werktijden daar waren 8:30 - 12:30 en 13:00 - 16:45. Mensen die om 8:25 binnen kwamen gingen ook letterlijk eerst nog 5 minuten op het telefoon kloten oid totdat het 8:30 was om stipt op die tijd te beginnen _O-
Net zoals om 12:31 iedereen in de kantine zat, niemand was om 12:59 alweer aan het werk, om 16:45 stond er een rij bij het uitklokken (ja, dat moesten we ook doen)..... Alleen tijdens de maandafsluiting (ik ben controller/boekhouder, dus dat is altijd een dingetje :P ) werd er overgewerkt omdat we dan strikte deadlines hadden, maar verder werd om 16:45 alles uit handen geflikkerd en ging men naar huis.

Nou moet ik ook zeggen dat dat gecreëerd was door de cultuur binnen het bedrijf. Ze stonden daar absoluut niet open voor flexwerk oid, geven en nemen was er absoluut niet bij daar. Daardoor werden de werknemers ook heel star (terwijl iedereen over het algemeen best flexibel binnen kwam) en had iedereen op een gegeven moment een mentaliteit gekregen van "dan hebben wij ook niks meer over voor de werkgever". Het verloop in het team was ook best groot, veel mensen wilden al snel weer weg en ik ben ook blij dat ik er nu niet meer werk..
Ik heb ook wel eens bij zo'n bedrijf gewerkt waar ik moest klokken omdat het deels een 'productiebedrijf' was, maar wel netjes tijd-voor-tijd kreeg. Daar kreeg ik al vrij snel de opmerking of ik niet elke dag nog even 0,5-1 uur extra wilde maken, want ik bouwde zoveel verlof op. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 februari 2019 @ 12:05:24 #165
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184893676
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 11:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens bij zo'n bedrijf gewerkt waar ik moest klokken omdat het deels een 'productiebedrijf' was, maar wel netjes tijd-voor-tijd kreeg. Daar kreeg ik al vrij snel de opmerking of ik niet elke dag nog even 0,5-1 uur extra wilde maken, want ik bouwde zoveel verlof op. :')
Ik heb ook eens voor een bedrijf gewerkt waar ik moest klokken, maar het voordeel was toen dat elke gewerkte minuut extra, je ook een minuut als TvT uur opleverde. Dan gaat het toch hard met je overuren hoor.
Don't let my username fool you...
pi_184893727
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 12:05 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb ook eens voor een bedrijf gewerkt waar ik moest klokken, maar het voordeel was toen dat elke gewerkte minuut extra, je ook een minuut als TvT uur opleverde. Dan gaat het toch hard met je overuren hoor.
Maar bij 1 bedrijf gehad, leuke was daar dat je als externe niet gebruik mocht maken van de parkeergarage die onder het pand zat. Dus wat je kreeg was dat iedereen inklokte en daarna doorreed naar de woonwijk / transferium waar we wel terecht konden. 's-Middags terug natuurlijk dezelfde ongein.
Verschrikkelijk systeem dat klokken.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184894201
Big brother is watching you.
pi_184894530
Gewoon ambtenaar zijn En elke dag extra pauze en eerder naar huis En later beginnen
pi_184894558
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 13:22 schreef Argo het volgende:
Gewoon ambtenaar zijn En elke dag extra pauze en eerder naar huis En later beginnen
En jij dacht dat dit bij de grote corporates heel veel anders was?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184894607
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 13:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

En jij dacht dat dit bij de grote corporates heel veel anders was?
Nog nooit voor een grote corporatie gewerkt Maar je kan daar dus ook lamlullen?
  vrijdag 8 februari 2019 @ 13:43:41 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184894823
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:41 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb ook bij een bedrijf gewerkt waar het zo ging, bij iedereen. De werktijden daar waren 8:30 - 12:30 en 13:00 - 16:45. Mensen die om 8:25 binnen kwamen gingen ook letterlijk eerst nog 5 minuten op het telefoon kloten oid totdat het 8:30 was om stipt op die tijd te beginnen _O-
Net zoals om 12:31 iedereen in de kantine zat, niemand was om 12:59 alweer aan het werk, om 16:45 stond er een rij bij het uitklokken (ja, dat moesten we ook doen)..... Alleen tijdens de maandafsluiting (ik ben controller/boekhouder, dus dat is altijd een dingetje :P ) werd er overgewerkt omdat we dan strikte deadlines hadden, maar verder werd om 16:45 alles uit handen geflikkerd en ging men naar huis.

Nou moet ik ook zeggen dat dat gecreëerd was door de cultuur binnen het bedrijf. Ze stonden daar absoluut niet open voor flexwerk oid, geven en nemen was er absoluut niet bij daar. Daardoor werden de werknemers ook heel star (terwijl iedereen over het algemeen best flexibel binnen kwam) en had iedereen op een gegeven moment een mentaliteit gekregen van "dan hebben wij ook niks meer over voor de werkgever". Het verloop in het team was ook best groot, veel mensen wilden al snel weer weg en ik ben ook blij dat ik er nu niet meer werk..
Mooi he dat bedrijven absoluut niet zien dat ze dat zelf in de hand hebben. Zou het echt bijzonder vervelend vinden om zo inflexibel (en inefficiënt) te moeten werken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 13:53:13 #172
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184895045
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 13:43 schreef daNpy het volgende:

[..]

Mooi he dat bedrijven absoluut niet zien dat ze dat zelf in de hand hebben. Zou het echt bijzonder vervelend vinden om zo inflexibel (en inefficiënt) te moeten werken.
Inderdaad ja.. Het was mijn eerste "echte" baan, dus ik realiseerde me ook nog niet hoe raar deze situatie eigenlijk was. Ik ben er uiteindelijk na 2 jaar vertrokken en pas bij mijn volgende werknemers merkte ik pas ECHT dat ik het bij dat bedrijf eigenlijk helemaal niet zo naar m'n zin had.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 14:15:05 #173
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184895480
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 13:26 schreef Argo het volgende:

[..]

Nog nooit voor een grote corporatie gewerkt Maar je kan daar dus ook lamlullen?
Nou ja, wat ik heb gemerkt bij sommige grotere internationals is dat de boel uit de kluiten loopt met het aantal afdelingen en werknemers, waardoor je soms minder duidelijk weet waar mensen mee bezig zijn. De zichtbaarheid in de verantwoordelijkheden verdwijnt langzaam.

Overdreven voorbeeld: Is Pietje een hele middag weg, dan gaat iedereen er maar vanuit dat hij in een workshop zit voor een project. Gaat iemand rond 15:00 al naar huis, dan kan dit al snel omdat men denkt dat hij 's avonds nog wat gaat project-klussen ofzo.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184896410
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 14:15 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Nou ja, wat ik heb gemerkt bij sommige grotere internationals is dat de boel uit de kluiten loopt met het aantal afdelingen en werknemers, waardoor je soms minder duidelijk weet waar mensen mee bezig zijn. De zichtbaarheid in de verantwoordelijkheden verdwijnt langzaam.

Overdreven voorbeeld: Is Pietje een hele middag weg, dan gaat iedereen er maar vanuit dat hij in een workshop zit voor een project. Gaat iemand rond 15:00 al naar huis, dan kan dit al snel omdat men denkt dat hij 's avonds nog wat gaat project-klussen ofzo.
Oh wauw bedankt voor de tips. Dus hele grote bedrijven die gebukt gaan onder hun grootheid kun je wel goed vertoeven. Beetje zoals het Romeinse rijk waarschijnlijk kapot ging aan haar grootte. Alleen in het begin is het natuurlijk lastig jezelf in een goeie positie te hijsen. Als beginnende werknemer heb je het niet zo makkelijk vermoed ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2019 15:03:48 ]
  vrijdag 8 februari 2019 @ 15:14:39 #175
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184896639
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 15:03 schreef Argo het volgende:
Oh wauw bedankt voor de tips. Dus hele grote bedrijven die gebukt gaan onder hun grootheid kun je wel goed vertoeven.
Ik vind zelf dat je verantwoordelijk met je tijd om moet gaan :) Mensen die de boel misbruiken en laks omgaan met hun verantwoordelijkheden lopen op de lange termijn altijd tegen de lamp aan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 15:03 schreef Argo het volgende:
Als beginnende werknemer heb je het niet zo makkelijk vermoed ik.
Afhankelijk van het bedrijf natuurlijk, maar als beginnend werknemer is het wel verstandig om binnen te komen met een bepaald project om wat naamsbekendheid te krijgen. Zodra je die hebt - en ook altijd je beste beentje voor zet - wordt je al snel gezien als een van de 'nieuwe talenten', waardoor promoties best snel kunnen volgen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184896690
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 15:14 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Ik vind zelf dat je verantwoordelijk met je tijd om moet gaan :) Mensen die de boel misbruiken en laks omgaan met hun verantwoordelijkheden lopen op de lange termijn altijd tegen de lamp aan.
Iedereen parasiteert. Ik geloof dat mensen het laagste van het laagste zijn.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 15:38:02 #177
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184897092
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 15:16 schreef Argo het volgende:

[..]

Iedereen parasiteert. Ik geloof dat mensen het laagste van het laagste zijn.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 15:54:18 #178
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184897451
Verder de opperklacht van vandaag: Collega's zijn aan het dreigen m'n werkplekje te versieren wanneer ik over paar weken jarig ben. Klootzakken.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 15:56:27 #179
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184897501
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 13:26 schreef Argo het volgende:

[..]

Nog nooit voor een grote corporatie gewerkt Maar je kan daar dus ook lamlullen?
Goh, misschien werken ze wel met mensen... Wat had jij voor onrealistische ideeën bij grote corporaties dan :?
Don't let my username fool you...
pi_184897598
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 15:56 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Goh, misschien werken ze wel met mensen... Wat had jij voor onrealistische ideeën bij grote corporaties dan :?
.... Ik zeg nergens dat ik niet dacht dat daar mensen werkte. Dat ik denk dat het daar streng eraan toe gaat is je wel wat anders.
pi_184897909
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 15:54 schreef Kaizen_ het volgende:
Verder de opperklacht van vandaag: Collega's zijn aan het dreigen m'n werkplekje te versieren wanneer ik over paar weken jarig ben. Klootzakken.
Waarom weten je collega's wanneer je jarig bent dan? :') Ik heb mijn geboortedatum uit het systeem laten slopen op het moment dat de privacywetgeving die mogelijkheid bood.
pi_184901195
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 16:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Waarom weten je collega's wanneer je jarig bent dan? :') Ik heb mijn geboortedatum uit het systeem laten slopen op het moment dat de privacywetgeving die mogelijkheid bood.
Wel handig, hoef je nooit te trakteren :P
pi_184901761
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 15:54 schreef Kaizen_ het volgende:
Verder de opperklacht van vandaag: Collega's zijn aan het dreigen m'n werkplekje te versieren wanneer ik over paar weken jarig ben. Klootzakken.
Geen vakantiedag opnemen voor je verjaardag :')
Werken op je verjaardag :')
pi_184902148
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 16:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Waarom weten je collega's wanneer je jarig bent dan? :') Ik heb mijn geboortedatum uit het systeem laten slopen op het moment dat de privacywetgeving die mogelijkheid bood.
Gelijk heb je.
Leuk bedoeld, al die aandacht op je verjaardag, maar van mij hoeft het ook niet. En op een gegeven moment kom je op het punt dat je eigenlijk niet aan je verjaardag herinnert wil worden ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_184902882
Ik ben volgende week jarig, mooi een weekje weg. Niet die felicitatie bullshit en "trakteruuuuuuh!!!!!".
Bleuh.
  maandag 11 februari 2019 @ 07:36:23 #186
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184949760
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 19:38 schreef TRON2.0 het volgende:
Werken op je verjaardag :')
De week erna voor een maand naar Costa Rica gaan en daar je vakantie dagen aan spenderen :')
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 16:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb mijn geboortedatum uit het systeem laten slopen op het moment dat de privacywetgeving die mogelijkheid bood.
Ha, heerlijk - Helaas is het al te laat, m'n baas heeft alle verjaardagen via de mail doorgegeven aan iedereen. -O- Gelukkig worden er al geen kantoren meer versiert normaliter, maar helaas wordt er hier en daar nog een uitzondering gemaakt..
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  maandag 11 februari 2019 @ 07:38:28 #187
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184949766
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 20:36 schreef PimD het volgende:
Ik ben volgende week jarig, mooi een weekje weg. Niet die felicitatie bullshit en "trakteruuuuuuh!!!!!".
Kunnen de mods je Fok! account niet versieren en je dringend verzoeken een 'trakteer-topic' aan te maken? :+
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  maandag 11 februari 2019 @ 08:08:02 #188
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_184949947
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 16:01 schreef Argo het volgende:

[..]

.... Ik zeg nergens dat ik niet dacht dat daar mensen werkte. Dat ik denk dat het daar streng eraan toe gaat is je wel wat anders.
Hoe groter een organisatie is, des te makkelijker je met van alles kan wegkomen.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_184951573
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 08:08 schreef Geelman het volgende:

[..]

Hoe groter een organisatie is, des te makkelijker je met van alles kan wegkomen.
Dit idd. Daarom zijn grote bedrijven ook net overheden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184951598
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 08:08 schreef Geelman het volgende:

[..]

Hoe groter een organisatie is, des te makkelijker je met van alles kan wegkomen.
En hoe meer mensen denken dat ze keihard bezig zijn met heel belangrijk werk dat er voor de rest van de organisatie echt nauwelijks toe doet. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184951741
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 16:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Waarom weten je collega's wanneer je jarig bent dan? :') Ik heb mijn geboortedatum uit het systeem laten slopen op het moment dat de privacywetgeving die mogelijkheid bood.
Same here, blijkbaar had iemand het onthouden op m'n vorige werk en had m'n werkplek versierd. Heb alles eraf gehaald en bij collega op z'n bureau gedumpt.
Helemaal geen trek in die onzin. Ik vier het voor niemand en ik trakteer niet en daar moeten ze het maar mee doen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184951763
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:44 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Same here, blijkbaar had iemand het onthouden op m'n vorige werk en had m'n werkplek versierd. Heb alles eraf gehaald en bij collega op z'n bureau gedumpt.
Helemaal geen trek in die onzin. Ik vier het voor niemand en ik trakteer niet en daar moeten ze het maar mee doen.
Gezellige collega's zijn jullie :')

En hoe voelt dat dan? Om dat heerlijk op je bureau van je collega te dumpen en zo je punt te maken?
Somebody that I used to know
pi_184951849
quote:
14s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Gezellige collega's zijn jullie :')

En hoe voelt dat dan? Om dat heerlijk op je bureau van je collega te dumpen en zo je punt te maken?
Ik ben geweldig als collega :P ik werk graag mee, zorg voor wat humor en als ik koekjes gebakken heb neem ik ze graag mee naar kantoor.
Maar als ik al weken aangeef dat ik niets met m'n verjaardag doe en waarschuw dat ik de hele flikkerse bende op je bureau dump als je toch m'n bureau versierd moet je niet raar opkijken als dat ook gebeurd.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184951900
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik ben geweldig als collega :P ik werk graag mee, zorg voor wat humor en als ik koekjes gebakken heb neem ik ze graag mee naar kantoor.
Maar als ik al weken aangeef dat ik niets met m'n verjaardag doe en waarschuw dat ik de hele flikkerse bende op je bureau dump als je toch m'n bureau versierd moet je niet raar opkijken als dat ook gebeurd.
Dramaqueenking. Ik kan me best voorstellen dat je het niet leuk vind enzo, maar dat kan je toch ook wel normaal aangeven? Als je mijn collega was, had ik nu ook je bureau versierd. Met een extra ballonnetje erbij.
Somebody that I used to know
pi_184951930
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:56 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dramaqueenking. Ik kan me best voorstellen dat je het niet leuk vind enzo, maar dat kan je toch ook wel normaal aangeven? Als je mijn collega was, had ik nu ook je bureau versierd. Met een extra ballonnetje erbij.
Ik heb het weken zo niet maanden vantevoren aangegeven, ik heb mijn verjaardag uit het systeem laten halen en uit de algemene kalender. Ik heb aan de 3 andere mensen van mijn bureaublok netjes aangegeven dat ik daar niet op zit te wachten.

Hoeveel meer had ik moeten doen dan?

Wat denk je dan te winnen door mijn bureau te versieren trouwens? :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 11 februari 2019 @ 11:17:46 #196
46794 Berkery
Fat bastard
pi_184952122
Bij mijn eerste kantoorbaan (overheid) zat in mijn team een secretaresse die halve dagen werkte en met van alles bezig was, maar ik heb haar nooit op secretaresse-achtige werkzaamheden kunnen betrappen. Ze was nl. erg druk binnen de personeelsvereniging en dat slokte volgens mij al haar tijd op. Mijn toenmalige manager vond het allang best want ik had al snel in de gaten dat ze iemand was die productiever was wanneer ze niet aanwezig was (en ze zat dicht tegen haar pensioen aan). Het kan best zijn dat hij het zelfs aanmoedigde.

Met haar heb ik eens dit gesprek gehad:
Zij: Ik krijg 25 gulden van je.
Ik: Wat
Zij: Voor de verjaardagspot. Iedereen stopt daar 25 gulden in en daar kopen we bij verjaardagen een aardigheidje voor.
Ik: Eh, dat heb ik niet bij me.
Zij: Oh dat kan ook wel een volgende keer. Niet vergeten hè?
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_184952224
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:58 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik heb het weken zo niet maanden vantevoren aangegeven, ik heb mijn verjaardag uit het systeem laten halen en uit de algemene kalender. Ik heb aan de 3 andere mensen van mijn bureaublok netjes aangegeven dat ik daar niet op zit te wachten.

Hoeveel meer had ik moeten doen dan?

Wat denk je dan te winnen door mijn bureau te versieren trouwens? :D
Poeh poeh, nou, dan is het vast wel héééél belangrijk voor je dat je verjaardag niet gevierd wordt. Drie maanden van tevoren al maatregelen treffen zodat die dag vergeten wordt.
Man, maak je niet zo druk.

En wat ik ermee gewonnen had? Woede, irritatie, frustatie bij jou. Geniaal als mensen zich zo kunnen opvreten over iets O+
Somebody that I used to know
pi_184952322
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:30 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Poeh poeh, nou, dan is het vast wel héééél belangrijk voor je dat je verjaardag niet gevierd wordt. Drie maanden van tevoren al maatregelen treffen zodat die dag vergeten wordt.
Man, maak je niet zo druk.
Ik vier m'n verjaardag al 20 jaar niet en dat zou genoeg moeten zijn toch? Dat jij het helemaal geweldig vind en prachtig is ook helemaal goed. Ik heb er niets mee en zou graag zien dat dat gerespecteerd wordt, zo moelijk zou het niet moeten zijn toch?

quote:
En wat ik ermee gewonnen had? Woede, irritatie, frustatie bij jou. Geniaal als mensen zich zo kunnen opvreten over iets O+
Mijn god, ben je 12 ofzo? :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator maandag 11 februari 2019 @ 11:39:20 #199
236264 crew  capricia
pi_184952324
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:30 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Poeh poeh, nou, dan is het vast wel héééél belangrijk voor je dat je verjaardag niet gevierd wordt. Drie maanden van tevoren al maatregelen treffen zodat die dag vergeten wordt.
Man, maak je niet zo druk.

En wat ik ermee gewonnen had? Woede, irritatie, frustatie bij jou. Geniaal als mensen zich zo kunnen opvreten over iets O+
Als iemand duidelijk Nee zegt, kun je dat ook gewoon accepteren. Vind het weinig respectvol om dan door te drammen en toch van alles te versieren.
Definitely not CIA
  maandag 11 februari 2019 @ 17:19:07 #200
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_184957351
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

En hoe meer mensen denken dat ze keihard bezig zijn met heel belangrijk werk dat er voor de rest van de organisatie echt nauwelijks toe doet. :P
Je hebt er een paar die in de waan zijn, maar ook een hoop die het toneelstuk met liefde meespelen.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_184963165
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Als iemand duidelijk Nee zegt, kun je dat ook gewoon accepteren. Vind het weinig respectvol om dan door te drammen en toch van alles te versieren.
Heel veel mensen kunnen simpelweg niet handlen dat sommige mensen iets anders doen/denken dan de grijze massa waar ze zelf toe behoren.

Verjaardagen en dat soort geneuzel behoren echt tot de absolute hoogtepunten van de werkdagen van dat soort mensen. Ook altijd opvallend dat iedereen altijd druk druk is maar als er ergens iets te snaaien valt, kunnen mensen ineens direct alles laten vallen en van hun werk weg lopen. Heel apart dat dat dan ineens wel kan.
  Moderator maandag 11 februari 2019 @ 21:46:33 #202
236264 crew  capricia
pi_184963272
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:42 schreef Modus het volgende:

[..]

Heel veel mensen kunnen simpelweg niet handlen dat sommige mensen iets anders doen/denken dan de grijze massa waar ze zelf toe behoren.

Verjaardagen en dat soort geneuzel behoren echt tot de absolute hoogtepunten van de werkdagen van dat soort mensen. Ook altijd opvallend dat iedereen altijd druk druk is maar als er ergens iets te snaaien valt, kunnen mensen ineens direct alles laten vallen en van hun werk weg lopen. Heel apart dat dat dan ineens wel kan.
Gaat mij meer om het gepush om te conformeren.
Idem bij zgn feestjes met hotelovernachtingen. Je moet je zo waar verdedigen als je gewoon Nee zegt.

Dat mensen toch je halve bureau versieren terwijl duidelijk is dat je daar niet van gediend bent, vind ik gewoon op pestgedrag lijken.
Definitely not CIA
pi_184963318
Jarig zijn vind ik niet zo erg.

De vraag "hoe je het gaat vieren / hoe je het gevierd hebt" wel.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_184963929
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Gaat mij meer om het gepush om te conformeren.
Idem bij zgn feestjes met hotelovernachtingen. Je moet je zo waar verdedigen als je gewoon Nee zegt.

Dat mensen toch je halve bureau versieren terwijl duidelijk is dat je daar niet van gediend bent, vind ik gewoon op pestgedrag lijken.
Ja dat bedoel ik. Maar dat zie je overal en altijd, dat mensen niet kunnen handlen als niet aan de norm wordt voldaan, wat die norm ook is.
  Moderator maandag 11 februari 2019 @ 22:17:54 #205
236264 crew  capricia
pi_184964049
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 22:13 schreef Modus het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik. Maar dat zie je overal en altijd, dat mensen niet kunnen handlen als niet aan de norm wordt voldaan, wat die norm ook is.
En dan ook gewoon pestgedrag gaan vertonen.
“Ah, doe niet zo flauw”
“Het was maar een geintje” :r
Definitely not CIA
pi_185028407
Deze kan er ook bij: mensen die op hun werkplek lunchen. Ben nu bij een klant waar ze een ruime kantine hebben en waar, zeker op vrijdag, plek zat is. Gaat degene achter mij daar eten halen om dat vervolgens aan haar bureau op te eten. Optyfen met je salade met tonijn en je wortels. :(
pi_185038189
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:21 schreef itchycoo het volgende:
Deze kan er ook bij: mensen die op hun werkplek lunchen. Ben nu bij een klant waar ze een ruime kantine hebben en waar, zeker op vrijdag, plek zat is. Gaat degene achter mij daar eten halen om dat vervolgens aan haar bureau op te eten. Optyfen met je salade met tonijn en je wortels. :(
Doe ik ook 2 of 3 keer per week. Bemoei je er niet mee. :6
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_185038309
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:21 schreef itchycoo het volgende:
Deze kan er ook bij: mensen die op hun werkplek lunchen. Ben nu bij een klant waar ze een ruime kantine hebben en waar, zeker op vrijdag, plek zat is. Gaat degene achter mij daar eten halen om dat vervolgens aan haar bureau op te eten. Optyfen met je salade met tonijn en je wortels. :(
doe ik altijd.
pi_185038395
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:21 schreef itchycoo het volgende:
Gaat degene achter mij daar eten halen om dat vervolgens aan haar bureau op te eten. Optyfen met je salade met tonijn en je wortels. :(
Dat zijn ook altijd dezelfde mensen die dan zelf als 1e gaan zeiken wanneer je zelf iets gaat eten waar een geur vanaf komt :')
pi_185038398
quote:
10s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:48 schreef KennyPowers het volgende:
Jarig zijn vind ik niet zo erg.

De vraag "hoe je het gaat vieren / hoe je het gevierd hebt" wel.
Dat vind ik elke vrijdag/maandag ook over het weekend. 'Ga je nog wat leuks doen?', 'nog wat leuks gedaan?'.
pi_185038410
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:21 schreef itchycoo het volgende:
Deze kan er ook bij: mensen die op hun werkplek lunchen. Ben nu bij een klant waar ze een ruime kantine hebben en waar, zeker op vrijdag, plek zat is. Gaat degene achter mij daar eten halen om dat vervolgens aan haar bureau op te eten. Optyfen met je salade met tonijn en je wortels. :(
doe ik ook :+ maar dan met eigen boterhammetjes en dan rest van lunchtijd even naar buiten
pi_185041165
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 21:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

doe ik ook :+ maar dan met eigen boterhammetjes en dan rest van lunchtijd even naar buiten
ja bammetjes oke, die kun je vrij geruisloos wegwerken. Deze dame had een heel dienblad inclusief diep bord wat met mes en vork leeggemaakt moest worden :P
  vrijdag 15 februari 2019 @ 23:40:10 #213
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_185041366
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:30 schreef itchycoo het volgende:

[..]

ja bammetjes oke, die kun je vrij geruisloos wegwerken. Deze dame had een heel dienblad inclusief diep bord wat met mes en vork leeggemaakt moest worden :P
Aha, dus niet zozeer het eten achter t bureau is een probleem maar het geluid!

Ik heb meer een hekel aan de collega die dan een broodje bal met extra ui ofzoiets haalt en dat achter z’n bureau op eet. Het hele kantoor meurt om 17u nog naar kadaver met uien. Wel wat van gezegd, sindsdien eet ie z’n ranzige broodjes buiten op.
pi_185043544
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:30 schreef itchycoo het volgende:

[..]

ja bammetjes oke, die kun je vrij geruisloos wegwerken. Deze dame had een heel dienblad inclusief diep bord wat met mes en vork leeggemaakt moest worden :P
ja dat soort eetgeluiden vind ik ook vreselijk
  zaterdag 16 februari 2019 @ 07:32:42 #215
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_185043548
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 21:07 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:

[..]

Dat vind ik elke vrijdag/maandag ook over het weekend. 'Ga je nog wat leuks doen?', 'nog wat leuks gedaan?'.
Wat zeg je dan?


"Ik ga het hele weekend op m'n zolderkamer fokken en jij?"
  dinsdag 19 februari 2019 @ 09:33:34 #216
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_185099277
Bah, een collega die stinkt :r We hebben hier iemand op de afdeling die spastisch is, verder kan hij wel alles, maar volgens mij is het met de persoonlijke hygiëne niet zo goed gesteld. Sjezus, wat stinkt die vent vandaag en dan zit die op meer dan 5 meter afstand... :r
Don't let my username fool you...
  dinsdag 19 februari 2019 @ 09:41:28 #217
46794 Berkery
Fat bastard
pi_185099419
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:40 schreef kloon_bassie het volgende:

Aha, dus niet zozeer het eten achter t bureau is een probleem maar het geluid!

Ik heb meer een hekel aan de collega die dan een broodje bal met extra ui ofzoiets haalt en dat achter z’n bureau op eet. Het hele kantoor meurt om 17u nog naar kadaver met uien. Wel wat van gezegd, sindsdien eet ie z’n ranzige broodjes buiten op.
Ik had een collega die elke vrijdag voor de lunch een 'vissie' ging halen. En dan achter zijn bureau ging opeten. :{
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_185099525
Nieuwe klacht, systeembeheerders die fok blokkeren }:|
Nu iig wel weer een reden om geen enkele minuut langer dan 8 uur door te werken *O*

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2019 09:48:11 ]
pi_185110131
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 07:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ja dat soort eetgeluiden vind ik ook vreselijk
Een bepaald soort eetgeluiden dan. Collega die elke ochtend zijn eerste hete bakkie leegslurpt :r. En smakgeluiden hoor je om 1 of andere reden ook o-ver-al bovenuit.

Tevens: collega's die Microsoft Exol zeggen. :{.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 19:14:50 #220
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185110223
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:10 schreef Modus het volgende:

[..]

Een bepaald soort eetgeluiden dan. Collega die elke ochtend zijn eerste hete bakkie leegslurpt :r. En smakgeluiden hoor je om 1 of andere reden ook o-ver-al bovenuit.

Tevens: collega's die Microsoft Exol zeggen. :{.
Walgelijk inderdaad.

Of wat ook storend is: mensen die heel luid en net te lang tegen de computer praten ("kom op! Wat is dit nu weer!... Ooooowww! Toe nou! *Zucht*") Beetje schelden en mopperen, ok. Maar dat dramatische is echt irritant.
pi_185126082
Ik heb een collega die steeds hardop nadenkt. Erg irritant.
Protège moi de mes désirs.
pi_185132287
quote:
9s.gif Op woensdag 20 februari 2019 14:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik heb een collega die steeds hardop nadenkt. Erg irritant.
Mijn collegas bellen hardop, dat is pas irritant. :( Mail gewoon.
pi_185132578
Morgen jarig... Ga zoals gewoonlijk sociaal gewenst trakteren.. Flikker wat mars minis in de kantine en veel plezier dr met haha :')
pi_185132602
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:14 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Walgelijk inderdaad.

Of wat ook storend is: mensen die heel luid en net te lang tegen de computer praten ("kom op! Wat is dit nu weer!... Ooooowww! Toe nou! *Zucht*") Beetje schelden en mopperen, ok. Maar dat dramatische is echt irritant.
"Ik snap er helemaal niks van", tig keer herhalen ook. Zolang je niet direct om hulp vraagt maar zo er omheen loopt te draaien negeer ik je.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  woensdag 20 februari 2019 @ 20:30:28 #225
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_185132849
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:44 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Same here, blijkbaar had iemand het onthouden op m'n vorige werk en had m'n werkplek versierd. Heb alles eraf gehaald en bij collega op z'n bureau gedumpt.

Puur, ongefilterd autisme. Keihard door het spectrum heen dit. Mooi man.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  woensdag 20 februari 2019 @ 21:11:42 #226
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_185134209
quote:
8s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:12 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Mijn collegas bellen hardop, dat is pas irritant. :( Mail gewoon.
Weet je wat ik irritant vind? Al die mails. Bel gewoon even. Ik breng te weinig tijd achter een laptop door om me bezig te houden met onzinmails.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 20 februari 2019 @ 21:48:00 #227
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_185135452
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:14 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Walgelijk inderdaad.

Of wat ook storend is: mensen die heel luid en net te lang tegen de computer praten ("kom op! Wat is dit nu weer!... Ooooowww! Toe nou! *Zucht*") Beetje schelden en mopperen, ok. Maar dat dramatische is echt irritant.
Dit.
Overdreven aanstellerig gedrag
pi_185136923
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:14 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Walgelijk inderdaad.

Of wat ook storend is: mensen die heel luid en net te lang tegen de computer praten ("kom op! Wat is dit nu weer!... Ooooowww! Toe nou! *Zucht*") Beetje schelden en mopperen, ok. Maar dat dramatische is echt irritant.
Collega's die digibeet zijn _O_

Verdomme ik kan niet inloggen. :(
10 minuten later: nu ben ik het zat, ik bel de mensen van ICT.
ICT mannetje komt langs. Caps lock staat aan :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2019 22:48:30 ]
pi_185137415
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 22:44 schreef KoningPils het volgende:

[..]

Collega's die digibeet zijn _O_

Verdomme ik kan niet inloggen. :(
10 minuten later: nu ben ik het zat, ik bel de mensen van ICT.
ICT mannetje komt langs. Caps lock staat aan :D
Of het scherm was uitgezet en dat gebeurde normaal NOOIT ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 20 februari 2019 @ 23:10:40 #230
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185137542
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 23:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Of het scherm was uitgezet en dat gebeurde normaal NOOIT ;(
Paniek om ctrl alt pijltje is ook zo een :')
pi_185140230
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:10 schreef Modus het volgende:

Tevens: collega's die Microsoft Exol zeggen. :{.
Zolang ze maar geen Miekrosoft zeggen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_185140247
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 21:11 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Weet je wat ik irritant vind? Al die mails. Bel gewoon even. Ik breng te weinig tijd achter een laptop door om me bezig te houden met onzinmails.
En ik heb echt een schijthekel aan dat gebeld tussendoor. Ben je net ergens mee bezig, word je weer gestoord door iemand met een onbenullig vraagje. Stuur me dan gewoon een mail, dan antwoord ik echt wel hoor.

quote:
9s.gif Op donderdag 21 februari 2019 08:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Zolang ze maar geen Miekrosoft zeggen
Ik heb collega's gehad die Mickeysoft zeggen :{
Don't let my username fool you...
pi_185140256
quote:
Ik heb collega's gehad die Mickeysoft zeggen :{
Goddomme, daar had ik er ook een paar van. Maar volgens mij andere toko :')
Bleuh.
pi_185140291
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 08:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb collega's gehad die Mickeysoft zeggen :{
Als grap ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_185140298
quote:
9s.gif Op donderdag 21 februari 2019 08:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Als grap ?
Yep ;(
Don't let my username fool you...
pi_185140301
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 08:42 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Yep ;(
:{ !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_185140456
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 23:10 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Paniek om ctrl alt pijltje is ook zo een :')
Ik zeg: Num Lock.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_185140612
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 22:44 schreef KoningPils het volgende:

[..]

Collega's die digibeet zijn _O_

Verdomme ik kan niet inloggen. :(
10 minuten later: nu ben ik het zat, ik bel de mensen van ICT.
ICT mannetje komt langs. Caps lock staat aan :D
Hardop. 😂
pi_185141083
Collega's die "goedemiddag" roepen als ik om 9.30 binnen kom wandelen. Kom net m'n bed uit :(.
Collega's die om 6u al mailen met "spoed" in de header.. :(
pi_185143845
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:30 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Puur, ongefilterd autisme. Keihard door het spectrum heen dit. Mooi man.
Of je leest de rest ook even, maar voel je vrij om de discussie weer aan te wakkeren :P

Irritatie van deze week was dat m'n vaste telefoonlijn was verwijderd zonder dat even te melden, terwijl dat mijn afdelingstelefoon is.
'want het zijn tenslotte allemaal flexplekken'

Daarnaast geen parkeerpas meer beschikbaar omdat die werden uitgedeeld om mijn standaard vrije dag :') Parkeerbeleid is al zo waardeloos.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_185145366
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 11:40 schreef Ceased2Be het volgende:

Daarnaast geen parkeerpas meer beschikbaar omdat die werden uitgedeeld om mijn standaard vrije dag :') Parkeerbeleid is al zo waardeloos.
Dit was bij mijn vorige werk het onderwerp van een 1 april grap. We zaten tegen een verhuizing aan, en eind maart ging deze mail rond:

'Wegens het beperkt aantal parkeerplaatsen op de nieuwe locatie is besloten deze toe te wijzen op basis van wie het eerst komt, het eerst maalt. Je kan aanstaande woensdag vanaf 9:00 je parkeerplaats claimen in kamer 1.22. Wees er snel bij want op=op!'

Kamer 1.22 was een WC, uiteraard. Maar er trapten nogal wat mensen in, vooral degenen die op woensdag thuis werkten waren woest, want dan 'moesten ze naar kantoor komen'.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  donderdag 21 februari 2019 @ 13:20:29 #242
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185145962
Hehe das een goeie :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185145973
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:56 schreef Berkery het volgende:

[..]

Dit was bij mijn vorige werk het onderwerp van een 1 april grap. We zaten tegen een verhuizing aan, en eind maart ging deze mail rond:

'Wegens het beperkt aantal parkeerplaatsen op de nieuwe locatie is besloten deze toe te wijzen op basis van wie het eerst komt, het eerst maalt. Je kan aanstaande woensdag vanaf 9:00 je parkeerplaats claimen in kamer 1.22. Wees er snel bij want op=op!'

Kamer 1.22 was een WC, uiteraard. Maar er trapten nogal wat mensen in, vooral degenen die op woensdag thuis werkten waren woest, want dan 'moesten ze naar kantoor komen'.
Haha dit kan ik wel erg waarderen _O-
  donderdag 21 februari 2019 @ 14:13:29 #244
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_185146922
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 23:10 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Paniek om ctrl alt pijltje is ook zo een :')
:?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 21 februari 2019 @ 15:16:26 #245
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_185148017
quote:
10s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:48 schreef KennyPowers het volgende:
Jarig zijn vind ik niet zo erg.

De vraag "hoe je het gaat vieren / hoe je het gevierd hebt" wel.
'Kisten bier, dozen sterk en mezelf helemaal de Piet Gijs gesnoven. Ik ben vandaag ook wat minder scherp dan normaal dus maak het me niet te moeilijk vandaag'.

Dan vragen ze het nooit meer.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 21 februari 2019 @ 15:18:54 #246
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_185148072
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 09:46 schreef CrashO het volgende:
Nieuwe klacht, systeembeheerders die fok blokkeren }:|
Nu iig wel weer een reden om geen enkele minuut langer dan 8 uur door te werken *O*
Mobiel, of gewoon Teamviewer naar huis toe ofzo.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_185148234
quote:
Dan gaat je scherm ondersteboven xD
  donderdag 21 februari 2019 @ 16:10:28 #248
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_185149162
quote:
9s.gif Op donderdag 21 februari 2019 08:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik zeg: Num Lock.
Of de insert toets. Of ctrl-shift :D
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 21 februari 2019 @ 16:13:04 #249
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_185149216
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:26 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dan gaat je scherm ondersteboven xD
Bij mij niet ;(
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_185149234
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:18 schreef fathank het volgende:

[..]

Mobiel, of gewoon Teamviewer naar huis toe ofzo.
VPN *O*
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:09:59 #251
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_185152929
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 16:12 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ja, doen mijn collega's ook. Lekker thuis hangen zonder ziek te melden :')
Ik werk tweemaal weeks thuis voor het volle salaris omdat dat heen en terug toch nog 40 minuten scheelt aan reistijd.

Naar kantoor komen is eigenlijk alleen noodzakelijk als je een meeting oid hebt, en zelfs dat is al achterhaald. De meeste meetings hebben we tegenwoordig via de computer... Hoezo is het dan nog nodig om naar kantoor te komen?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:13:56 #252
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_185153028
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 09:41 schreef Sport_Life het volgende:
Collega's die "goedemiddag" roepen als ik om 9.30 binnen kom wandelen. Kom net m'n bed uit :(.
Collega's die om 6u al mailen met "spoed" in de header.. :(
Wat is dat voor werk om 6 uur? :D
Hier hebben we sinds 1 januari niet eens toegang tot de systemen tussen 17.00 uur en 08.30 uur. _O- Volgens hen een middel om burn outs tegen te gaan :') Je werkt 7 uurtjes per dag waarvan we tussen 10 en 12 vaak niks anders doen dan Netflixen :')
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_185153164
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:18 schreef fathank het volgende:

[..]

Mobiel, of gewoon Teamviewer naar huis toe ofzo.
Mweh. Zou niet nodig moeten zijn.

Ik maak structureel teveel onbetaalde overuren omdat die lutsers niet voldoende programmeurs kunnen aanhouden. En dan is het blijkbaar een probleem als ik tussen het werk door af en toe even mijn brein reset met het lezen van fora :')
Als de baas zich drukt maakt om wat ik tijdens werktijd doe, doe ik dat erbuiten. Dus dat is nu voorbij *O*

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2019 19:20:01 ]
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:18:14 #254
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_185153181
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Wat is dat voor werk om 6 uur? :D
Hier hebben we sinds 1 januari niet eens toegang tot de systemen tussen 17.00 uur en 08.30 uur. _O- Volgens hen een middel om burn outs tegen te gaan :') Je werkt 7 uurtjes per dag waarvan we tussen 10 en 12 vaak niks anders doen dan Netflixen :')
Genot, waar kan ik mijn sollicitatie naartoe sturen?
pi_185153387
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Mikeytt het volgende:
Je werkt 7 uurtjes per dag waarvan we tussen 10 en 12 vaak niks anders doen dan Netflixen :')
Zoeken jullie nog collega's? _O-
pi_185153424
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Wat is dat voor werk om 6 uur? :D
Hier hebben we sinds 1 januari niet eens toegang tot de systemen tussen 17.00 uur en 08.30 uur. _O- Volgens hen een middel om burn outs tegen te gaan :') Je werkt 7 uurtjes per dag waarvan we tussen 10 en 12 vaak niks anders doen dan Netflixen :')
Waar kan ik solliciteren?
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:27:32 #257
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_185153484
quote:
99s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:24 schreef CrashO het volgende:

[..]

Zoeken jullie nog collega's? _O-
Toevallig zijn er nu sollicitatierondes. Ze zoeken een paar mensen vanaf 1 maart :o
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_185153922
Heb je netjes via het intranet een vergaderkamer gereserveerd, gaan er een aantal figuren doodgemoedereerd ongevraagd in die kamer zitten overleggen.
Vervolgens klop je aan en meld je van 'kunnen jullie weggaan, ik heb deze ruimte gereserveerd'
Durven ze ook nog te zeggen 'Ow is dat zo? Hmm. Kun jij niet ergens anders zitten? We zijn net lekker bezig.'

NEE. Eruit! Moven! Had je zelf maar moeten reserveren.
Mopperend gaan ze weg.
pi_185153938
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:13 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Wat is dat voor werk om 6 uur? :D
Hier hebben we sinds 1 januari niet eens toegang tot de systemen tussen 17.00 uur en 08.30 uur. _O- Volgens hen een middel om burn outs tegen te gaan :') Je werkt 7 uurtjes per dag waarvan we tussen 10 en 12 vaak niks anders doen dan Netflixen :')
Ik zou juist gestrest raken wanneer het systeem om 17u stopt..

Hier gaat alles in principe 24/7 door. Best handig, maakt niet uit of het om 6u of 18 gedaan wordt, als 't maar gedaan wordt.
Ik kan met mijn laptop overal werken en wanneer ik op het bedrijfs netwerk inplug synchronized ie met de server. Thuis of op kantoor of in de trein maakt niet uit.
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:47:55 #260
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_185154058
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:43 schreef gebrokenglas het volgende:
Heb je netjes via het intranet een vergaderkamer gereserveerd, gaan er een aantal figuren doodgemoedereerd ongevraagd in die kamer zitten overleggen.
Vervolgens klop je aan en meld je van 'kunnen jullie weggaan, ik heb deze ruimte gereserveerd'
Durven ze ook nog te zeggen 'Ow is dat zo? Hmm. Kun jij niet ergens anders zitten? We zijn net lekker bezig.'

NEE. Eruit! Moven! Had je zelf maar moeten reserveren.
Mopperend gaan ze weg.
Godverdomme herkenbaar dit :')
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_185154186
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:43 schreef gebrokenglas het volgende:
Heb je netjes via het intranet een vergaderkamer gereserveerd, gaan er een aantal figuren doodgemoedereerd ongevraagd in die kamer zitten overleggen.
Vervolgens klop je aan en meld je van 'kunnen jullie weggaan, ik heb deze ruimte gereserveerd'
Durven ze ook nog te zeggen 'Ow is dat zo? Hmm. Kun jij niet ergens anders zitten? We zijn net lekker bezig.'

NEE. Eruit! Moven! Had je zelf maar moeten reserveren.
Mopperend gaan ze weg.
Andersom maak ik vaak mee. Dan zijn er 5 zalen vrij, komt er iemand vertellen dat ie gereserveerd heeft in het enige hokje dat bezet is..
pi_185154540
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:51 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Andersom maak ik vaak mee. Dan zijn er 5 zalen vrij, komt er iemand vertellen dat ie gereserveerd heeft in het enige hokje dat bezet is..
Komt inderdaad ook wel voor. Vrijdags. Alle managers zijn dan afwezig. En dan zou ik ook zeggen van nouja pak dat andere hok maar even.
Maar meestal zit het wel vol. Er wordt bij ons nogal wat overlegd... Dus reserveren is een must.
pi_185155082
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:51 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Andersom maak ik vaak mee. Dan zijn er 5 zalen vrij, komt er iemand vertellen dat ie gereserveerd heeft in het enige hokje dat bezet is..
Ja, en dan ga je daarin mee en neem je plaats in een andere ruimte, komen er na een half uur weer andere mensen die díe ruimte gereserveerd hebben.
Kom op zeg, gereserveerd is gereserveerd.

Wat pas echt stom is, zijn mensen die ruimtes reserveren en vervolgens doodleuk geen gebruik maken van deze reservering zonder deze te annuleren. :{
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:06:07 #264
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185156704
Mensen die mails half beantwoorden.

Stel je een half epistel op over 2 kwesties en met aan het eind 2 vragen. Word er maar 1 beantwoord.
Ik typ goffer dat mailtje niet voor niets, soms kan je beter naar die persoon lopen en dan gewoon vragen. Dan heb je dat tenminste duidelijk.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_185156881
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:06 schreef bokkepoot het volgende:
Mensen die mails half beantwoorden.

Stel je een half epistel op over 2 kwesties en met aan het eind 2 vragen. Word er maar 1 beantwoord.
Ik typ goffer dat mailtje niet voor niets, soms kan je beter naar die persoon lopen en dan gewoon vragen. Dan heb je dat tenminste duidelijk.
Email is niet echt geschikt voor lange epistels, gewoon kort en bondig formuleren.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:12:19 #266
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185156926
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:11 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Email is niet echt geschikt voor lange epistels, gewoon kort en bondig formuleren.
Als ik dingen van 10 zinnen typ is dat lang, ik ben niet zo uitgebreid.
Meestal probeer ik het nog een beetje meer te vertellen omdat anders niet begrepen word van wat ik wil.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_185159450
quote:
11s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:27 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Toevallig zijn er nu sollicitatierondes. Ze zoeken een paar mensen vanaf 1 maart :o
Ik ben beschikbaar, kan je mij meer info sturen
pi_185168040
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:06 schreef bokkepoot het volgende:
Mensen die mails half beantwoorden.

Stel je een half epistel op over 2 kwesties en met aan het eind 2 vragen. Word er maar 1 beantwoord.
Ik typ goffer dat mailtje niet voor niets, soms kan je beter naar die persoon lopen en dan gewoon vragen. Dan heb je dat tenminste duidelijk.
Ik stuur elke vraag in een aparte mail, juist om deze reden.
En opvolgings markering erop, zodat ik na bv twee weken een mail erachteraan kan sturen waarom hij of zij niet gereageerd heeft en of de persoon dat alsnog wil doen...
  vrijdag 22 februari 2019 @ 13:16:16 #269
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_185169474
Heb een collega die sinds 7 jaar in Nederland woont. Ze is niet bepaald dom, maar omdat ze last heeft van een taalbarrière, vinden een paar racisten dat reden genoeg om tegen haar te schreeuwen alsof het een hond is. Had al een mail gestuurd naar HR dat dit echt niet door de beugel kan, maar zij 'kunnen er niets aan doen'.

Echt, arm meisje. Een nieuwe baan zal ze niet snel vinden vanwege die taalbarrière.

[ Bericht 1% gewijzigd door girlnextdoor. op 22-02-2019 13:23:40 ]
With love :*
pi_185169531
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:16 schreef girlnextdoor. het volgende:
Heb een collega die sinds 7 jaar in Nederland woont. Ze is niet bepaald dom, maar omdat ze last heeft van een taalbarrière, vinden een paar racisten dat reden genoeg om tegen haar te schreeuwen alsof het een hond is. Had al een mail gestuurd naar HR gestuurd dat dit echt niet door de beugel kan, maar zij 'kunnen er niets aan doen'.

Echt, arm meisje. Een nieuwe baan zal ze niet snel vinden vanwege die taalbarrière.
Moet je niet bij de leidinggevende(n) zijn?
pi_185169568
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:16 schreef girlnextdoor. het volgende:
Heb een collega die sinds 7 jaar in Nederland woont. Ze is niet bepaald dom, maar omdat ze last heeft van een taalbarrière, vinden een paar racisten dat reden genoeg om tegen haar te schreeuwen alsof het een hond is. Had al een mail gestuurd naar HR gestuurd dat dit echt niet door de beugel kan, maar zij 'kunnen er niets aan doen'.

Echt, arm meisje. Een nieuwe baan zal ze niet snel vinden vanwege die taalbarrière.
Waarom doe jij dan niks?
pi_185169588
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:18 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Moet je niet bij de leidinggevende(n) zijn?
Als de HR niks kan doen dan kan de leidinggevende ook niks doen, er vanuitgaande dat er een leidinggevende is.
pi_185169736
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:20 schreef Atak het volgende:

[..]

Als de HR niks kan doen dan kan de leidinggevende ook niks doen, er vanuitgaande dat er een leidinggevende is.
tuurlijk wel, leidingevende gaat over gedrag over werkvloer en bejegening van collega’s.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 13:27:20 #274
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_185169808
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:18 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Moet je niet bij de leidinggevende(n) zijn?
Leidinggevende is een lapzwans. Ziet het gebeuren maar doet niks. Want taalbarrière dus volgens hem is het normaal dat mensen gaan schreeuwen (???).

Ik heb mensen erop aangesproken maar ze gaan gewoon door, in de trant van, 'ja maar zo ben ik nu eenmaal'. Echt, dat onrespectvolle gedrag naar elkaarz door mensen die te lang op dezelfde plek zitten. Ik ga dan ook niet lang op die plek blijven.
With love :*
  vrijdag 22 februari 2019 @ 13:33:53 #275
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_185170056
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:16 schreef girlnextdoor. het volgende:
Heb een collega die sinds 7 jaar in Nederland woont. Ze is niet bepaald dom, maar omdat ze last heeft van een taalbarrière, vinden een paar racisten dat reden genoeg om tegen haar te schreeuwen alsof het een hond is. Had al een mail gestuurd naar HR dat dit echt niet door de beugel kan, maar zij 'kunnen er niets aan doen'.

Echt, arm meisje. Een nieuwe baan zal ze niet snel vinden vanwege die taalbarrière.
Schreeuwen alsof ze een hond is is natuurlijk nooit gepast of goed en daar hoort een leidinggevende gewoon tegen op te treden, maar na 7 jaar moet het toch wel eens gelukt zijn om redelijk goed Nederlands te spreken? Ik heb Syriërs gesproken die zich na 1,5 jaar als behoorlijk goed kunnen uitdrukken in het Nederlands en dan komen die uit een land waarvan de taal niets lijkt op die van ons.
Don't let my username fool you...
pi_185170155
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:33 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Schreeuwen alsof ze een hond is is natuurlijk nooit gepast of goed en daar hoort een leidinggevende gewoon tegen op te treden, maar na 7 jaar moet het toch wel eens gelukt zijn om redelijk goed Nederlands te spreken? Ik heb Syriërs gesproken die zich na 1,5 jaar als behoorlijk goed kunnen uitdrukken in het Nederlands en dan komen die uit een land waarvan de taal niets lijkt op die van ons.
wat een aaname.
Ik werk met Britten en Indiërs, en ondanks dat ik engels beheers merk ik dagelijks een enorme taalbarriere. Ik vind vaak de juiste woorden niet op juiste moment
pi_185170235
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:16 schreef girlnextdoor. het volgende:
Heb een collega die sinds 7 jaar in Nederland woont. Ze is niet bepaald dom, maar omdat ze last heeft van een taalbarrière, vinden een paar racisten dat reden genoeg om tegen haar te schreeuwen alsof het een hond is. Had al een mail gestuurd naar HR dat dit echt niet door de beugel kan, maar zij 'kunnen er niets aan doen'.

Echt, arm meisje. Een nieuwe baan zal ze niet snel vinden vanwege die taalbarrière.
Waarom is er na 7 jaar nog steeds een taalbarrière dan? Mijn vrouw sprak na een paar weken al fatsoenlijk Nederlands...
pi_185170311
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Waarom is er na 7 jaar nog steeds een taalbarrière dan? Mijn vrouw sprak na een paar weken al fatsoenlijk Nederlands...
De gemiddelde Nederlander spreekt in een zakelijke context na 10-20 jaar ook nog steeds Engels waarvan de tranen me in de ogen springen. Zogenaamd een taal spreken en op een beetje fatsoenlijk niveau kunnen communiceren zijn twee verschillende zaken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185170344
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlander spreekt in een zakelijke context na 10-20 jaar ook nog steeds Engels waarvan de tranen me in de ogen springen. Zogenaamd een taal spreken en op een beetje fatsoenlijk niveau kunnen communiceren zijn twee verschillende zaken.
Dat duurt inderdaad wat langer dan een paar weken, maar hoeft zeker geen zeven jaar te duren.
pi_185170442
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Waarom is er na 7 jaar nog steeds een taalbarrière dan? Mijn vrouw sprak na een paar weken al fatsoenlijk Nederlands...
:')
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 15:11:02 #281
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_185172580
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Waarom is er na 7 jaar nog steeds een taalbarrière dan? Mijn vrouw sprak na een paar weken al fatsoenlijk Nederlands...
Ze spreekt wel Nederlands, maar met een Aziatische tongval is ze af e toe moeilijk te verstaan.
With love :*
pi_185172796
Nu we het toch over taalbarrières hebben, ik heb één Friese collega. We zijn beide alleen op vrijdagen op kantoor, de rest van de week onderweg door het beloofde land. Vond hollandse collega niet zo leuk dat ik daar zonet Fries mee praatte _O- :@
  vrijdag 22 februari 2019 @ 15:28:04 #283
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185173006
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlander spreekt in een zakelijke context na 10-20 jaar ook nog steeds Engels waarvan de tranen me in de ogen springen. Zogenaamd een taal spreken en op een beetje fatsoenlijk niveau kunnen communiceren zijn twee verschillende zaken.
Dat is pas een ergernis. Engels en Duits praten van collega's :X

De headlines van het nieuws worden hier vertaald naar Engelse woorden maar het is soms gewoon niet te lezen :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185173162
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:28 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat is pas een ergernis. Engels en Duits praten van collega's :X

De headlines van het nieuws worden hier vertaald naar Engelse woorden maar het is soms gewoon niet te lezen :')
Paar Indiërs die het concept lidwoord niet snappen, wat van die Nederlandse knauwers die totaal niet snappen dat de zinsvolgorde in het Engels nogal eens anders is en ga zo maar door. Bloedende oren krijg je er van. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 22 februari 2019 @ 15:36:37 #285
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_185173181
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

wat een aaname.
Ik werk met Britten en Indiërs, en ondanks dat ik engels beheers merk ik dagelijks een enorme taalbarriere. Ik vind vaak de juiste woorden niet op juiste moment
Tja, ik begrijp eigenlijk uit haar post dat het echt gaat om iemand die de taal gewoon niet spreekt. Dat er af en toe een woord niet gevonden kan worden of dat er een (zwaar) accent aanwezig is, noem ik geen taalbarrière.

Als iemand omwille van zijn of haar accent wordt behandeld als een mindere, dan moet de leidinggevende gewoon ingrijpen anders is dat niet iemand die een leidinggevende functie zou moeten hebben.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 22 februari 2019 @ 15:37:53 #286
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_185173215
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Waarom is er na 7 jaar nog steeds een taalbarrière dan? Mijn vrouw sprak na een paar weken al fatsoenlijk Nederlands...
Jouw vrouw is een talenwonder. Ik neem aan dat jullie dit talent ook direct hebben ingezet op andere talen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_185174148
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:37 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Jouw vrouw is een talenwonder. Ik neem aan dat jullie dit talent ook direct hebben ingezet op andere talen?
Ze is wel een vertaalbureau begonnen naar aanleiding van het snelle leren ja. Ze spreekt ondertussen ook Fries en Spaans (nog niet goed genoeg om te vertalen op dit moment) en Frans staat nog op de todolist :P
  vrijdag 22 februari 2019 @ 16:39:00 #288
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_185174390
Maargoed, dan heb je het ook wel over iemand met een talenknobbel.. Dat is ook niet iedereen :+
  vrijdag 22 februari 2019 @ 16:41:11 #289
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_185174443
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 16:27 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ze is wel een vertaalbureau begonnen naar aanleiding van het snelle leren ja. Ze spreekt ondertussen ook Fries en Spaans (nog niet goed genoeg om te vertalen op dit moment) en Frans staat nog op de todolist :P
ik denk dat de ergernis er vooral is dat je lijkt te suggereren dat omdat jouw vrouw het na een paar weken goed kon iedereen dat moet kunnen. Zo simpel is het niet.
pi_185174597
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Nu we het toch over taalbarrières hebben, ik heb één Friese collega. We zijn beide alleen op vrijdagen op kantoor, de rest van de week onderweg door het beloofde land. Vond hollandse collega niet zo leuk dat ik daar zonet Fries mee praatte _O- :@
ik heb een aantal collega’s van turkse afkomst, die spreken onderling ook turks en dat vind ik op werk op een of andere manier ook niet zo fijn. Niet beleefd zeg maar
  vrijdag 22 februari 2019 @ 17:17:52 #291
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185175154
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Paar Indiërs die het concept lidwoord niet snappen, wat van die Nederlandse knauwers die totaal niet snappen dat de zinsvolgorde in het Engels nogal eens anders is en ga zo maar door. Bloedende oren krijg je er van. :')
Idd. En totaal geen idee hebben van het gebruik van persoonlijke voornaamwoorden en welke woorden of vervoegingen er gebruikt moeten worden :X
"I have did that".
Consequent woorden fout spellen (iff, diverse varianten van holliday, etc)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 17:18:31 #292
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185175169
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 16:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik heb een aantal collega’s van turkse afkomst, die spreken onderling ook turks en dat vind ik op werk op een of andere manier ook niet zo fijn. Niet beleefd zeg maar
En wat doen wij als Nederlanders (werkend) in het buitenland? ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185175565
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:18 schreef daNpy het volgende:

[..]

En wat doen wij als Nederlanders (werkend) in het buitenland? ;)
geen idee want geen ervaring, maar nl spreken terwijl er anderen bij zijn zou ik dus niet doen.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 17:41:34 #294
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185175606
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:38 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

geen idee want geen ervaring, maar nl spreken terwijl er anderen bij zijn zou ik dus niet doen.
Even snel overleggen met een collega of partner? Tuurlijk in het Nederlands. Sneller, je hoeft geen woorden te zoeken en kan preciezer uitleggen wat je bedoelt. Iedereen doet dat.

Of praat jij in het buitenland op vakantie ook de taal van het land in openbare gelegenheden zoals restaurants, het strand, winkels etc?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185175724
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Even snel overleggen met een collega of partner? Tuurlijk in het Nederlands. Sneller, je hoeft geen woorden te zoeken en kan preciezer uitleggen wat je bedoelt. Iedereen doet dat.

Of praat jij in het buitenland op vakantie ook de taal van het land in openbare gelegenheden zoals restaurants, het strand, winkels etc?
als anderen bij mij aan tafel zitten wel ja.
pi_185175852
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Even snel overleggen met een collega of partner? Tuurlijk in het Nederlands. Sneller, je hoeft geen woorden te zoeken en kan preciezer uitleggen wat je bedoelt. Iedereen doet dat.

Of praat jij in het buitenland op vakantie ook de taal van het land in openbare gelegenheden zoals restaurants, het strand, winkels etc?
In gezelschap (dus geen wildvreemden in het openbaar) van anderen is het wel de fatsoensnorm om dan de gemeenschappelijke taal te spreken ja. Of in ieder geval proberen dat te doen. Dat niet iedereen even fatsoenlijk is staat daar los van.
pi_185176165
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:27 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Leidinggevende is een lapzwans. Ziet het gebeuren maar doet niks. Want taalbarrière dus volgens hem is het normaal dat mensen gaan schreeuwen (???).

Ik heb mensen erop aangesproken maar ze gaan gewoon door, in de trant van, 'ja maar zo ben ik nu eenmaal'. Echt, dat onrespectvolle gedrag naar elkaarz door mensen die te lang op dezelfde plek zitten. Ik ga dan ook niet lang op die plek blijven.
Wat een pauperbedrijf werk jij zeg, zou snel weggaan bij zo’n toko.
Play hard, go pro.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 18:08:56 #298
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185176184
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:54 schreef Chia het volgende:

[..]

In gezelschap (dus geen wildvreemden in het openbaar) van anderen is het wel de fatsoensnorm om dan de gemeenschappelijke taal te spreken ja. Of in ieder geval proberen dat te doen. Dat niet iedereen even fatsoenlijk is staat daar los van.
Eens, maar dat is niet wat er staat. Er staat dat mensen onderling een andere taal praten op het werk, niet dat dit tijdens de lunch aan dezelfde tafel is ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 18:14:11 #299
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_185176277
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:18 schreef daNpy het volgende:

[..]

En wat doen wij als Nederlanders (werkend) in het buitenland? ;)
Volgens mij is het voor een Fries ook niet zo moeilijk om Nederlands te spreken als Engels voor de gemiddelde Nederlander.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_185176296
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Eens, maar dat is niet wat er staat. Er staat dat mensen onderling een andere taal praten op het werk, niet dat dit tijdens de lunch aan dezelfde tafel is ;)
je wil graag je puntje scoren geloof ik, maar werken in zelfde ruimte aan zelfde project is voor mij niet zo verschillend als gezamelijk aan tafel.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 18:19:59 #301
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185176396
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je wil graag je puntje scoren geloof ik, maar werken in zelfde ruimte aan zelfde project is voor mij niet zo verschillend als gezamelijk aan tafel.
Oke dat kan. In gezamenlijke overleggen wordt er bij ons Duits of Engels gesproken, afhankelijk van de groep (of Nederlands). Maar als een Chinese collega bij de Chinese collega die tegenover mij zit langskomt, praten ze Kantonees. Lekker belangrijk.

Ik vind het eigenlijk vreemder dat er tegen Duitsers Duits gesproken wordt, ook als ze er al 10 jaar werkzaam zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door daNpy op 22-02-2019 18:39:32 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')