abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184888702
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:04 schreef gebrokenglas het volgende:
Sommigen maken er zo'n bende van. Ondanks dat het op zich flexplekken zijn hier, maken sommigen het erg bont. Een enorme snoerenbende achter de monitor, beeldschermen altijd aanlaten, post-it's en aantekeningen op het bureau, vergeten papieren die weken onder het bureau blijven liggen, halfvolle koffiebekertjes aan het einde van de dag niet opruimen (die handel blijft een heel weekend zo staan)...
Of was er weer eens iemand jarig en is er op taart en koek getrakteerd, waarbij bestek en schoteltjes uit de bedrijskantine zijn gepakt... En ipv netjes terugbrengen wordt alle bestek/schoteltjes in de koffiehoek op het aanrecht gedumpt; dat blijft er serieus meerdere dagen, soms weken liggen.... met de taartresten er nog aan. |:(
Wat is er mis met beeldschermen aan laten staan? Scheelt de volgende ochtend weer moeite.
(Ja, 1 knop indrukken is moeite :P)
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  vrijdag 8 februari 2019 @ 08:23:32 #152
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184890791
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 00:04 schreef KennyPowers het volgende:
Wat is er mis met beeldschermen aan laten staan? Scheelt de volgende ochtend weer moeite.
(Ja, 1 knop indrukken is moeite )
Heel veel asociale puntjes noemt KennyPowers op, zeker:
• halfvolle koffiebekertjes laten staan
• aantekeningen op het bureau laten liggen - Sommige bedrijven zien dit zelfs als een security breach
• bestek en schoteltjes niet opruimen en gewoon laten liggen? Schandalig..

Maar inderdaad, mijn beeldscherm staat ook het gehele jaar aan. :+
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 08:26:32 #153
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184890819
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:07 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:
Maar een ergenis van mijn kant. Ik heb een mannelijke collega die het steeds over 'het vrouwtje' heeft. 'Het vrouwtje had gisteren zo lekker gekookt' en 'het vrouwtje zorgt ervoor dat ik niets in het huishouden hoeft te doen'. Hij zal ook nooit koffie halen of de vaatwasser leeg ruimen, heel irritant.
De term 'het vrouwtje is ook erg irritant. Vind ik eigenlijk ook als iemand constant 'mijn vriendin' zegt. Als je het dan toch vaak over je partner hebt, gebruik dan gewoon z'n voornaam.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184891135
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:25 schreef Modus het volgende:

[..]

Ik heb het over we-ken lang op de minuut exact. Nooit 1 minuut later, nooit eens 3 minuten later, niet 5, niet 2 eerder. Nooit.
Ik heb er ook zo één. Trekt om 15:55u dr jas aan en gaat dan met dr jas aan bij dr computer staan wachten tot het 16:00u is en dan op de SECONDE nauwkeurig weg. Als je om 16:00:02 langsloopt is ze weg. Zo bizar.
pi_184891157
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:01 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Ik heb er ook zo één. Trekt om 15:55u dr jas aan en gaat dan met dr jas aan bij dr computer staan wachten tot het 16:00u is en dan op de SECONDE nauwkeurig weg. Als je om 16:00:02 langsloopt is ze weg. Zo bizar.
Hanteert dit overigens ook bij bedrijfsuitjes e.d. Ze werkt tot 16:00u en gaat dus om 16:00u naar huis. Ook als we dan met ‘t hele bedrijf aan de andere kant van ‘t land een uitje hebben. Zij is weg om 16:00u.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:24:32 #156
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184891369
quote:
Trekt om 15:55u dr jas aan en gaat dan met dr jas aan bij dr computer staan wachten tot het 16:00u is en dan op de SECONDE nauwkeurig weg.
*PROEST*

Dat lijkt me geweldig. Samen met een paar collega's kan je haar helpen door af te tellen.

"EN DRIE...TWEE...EEEN!! JA CORRIE HET ZIT ER WEER OP! TOT MOGGEEEEEE" _O-
pi_184891803
Collegae die klagen dat ik nooit op de borrels ben of aanwezig was bij het kerstontbijt of de nieuwjaarsreceptie :')

Al die dingen zijn standaard op donderdag en dat is mijn vaste dag vrij en nee ik ga niet op-en-neer rijden voor zoiets. Schijnbaar is dat raar.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184892240
quote:

[..]

Ik heb meer moeite met collega's die zich bemoeien met andermans werktijden. Toen ik een saaie kutbaan had bij een van mijn eerste werkgevers stond ik ook om 16.31 buiten.

Dat heeft exact 2 maanden geduurd , toen was ik er klaar mee en ben vertrokken naar een werkgever die je niet geestdodend werk laat doen.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:38:42 #159
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184892387
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:26 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

De term 'het vrouwtje is ook erg irritant. Vind ik eigenlijk ook als iemand constant 'mijn vriendin' zegt. Als je het dan toch vaak over je partner hebt, gebruik dan gewoon z'n voornaam.
Die collega's kennen mijn vriendin niet, dus daarom gebruik ik altijd gewoon de term "mijn vriendin". Dat namedropping van mensen die ik niet ken vind ik juist altijd irritant.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:41:54 #160
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184892454
quote:

[..]

Ik heb ook bij een bedrijf gewerkt waar het zo ging, bij iedereen. De werktijden daar waren 8:30 - 12:30 en 13:00 - 16:45. Mensen die om 8:25 binnen kwamen gingen ook letterlijk eerst nog 5 minuten op hun telefoon kloten oid totdat het 8:30 was om stipt op die tijd te beginnen _O-
Net zoals om 12:31 iedereen in de kantine zat, niemand was om 12:59 alweer aan het werk, om 16:45 stond er een rij bij het uitklokken (ja, dat moesten we ook doen)..... Alleen tijdens de maandafsluiting (ik ben controller/boekhouder, dus dat is altijd een dingetje :P ) werd er overgewerkt omdat we dan strikte deadlines hadden, maar verder werd om 16:45 alles uit handen geflikkerd en ging men naar huis.

Nou moet ik ook zeggen dat dat gecreëerd was door de cultuur binnen het bedrijf. Ze stonden daar absoluut niet open voor flexwerk oid, geven en nemen was er absoluut niet bij daar. Daardoor werden de werknemers ook heel star (terwijl iedereen over het algemeen best flexibel binnen kwam) en had iedereen op een gegeven moment een mentaliteit gekregen van "dan hebben wij ook niks meer over voor de werkgever". Het verloop in het team was ook best groot, veel mensen wilden al snel weer weg en ik ben ook blij dat ik er nu niet meer werk..

[ Bericht 0% gewijzigd door Irritatie100 op 08-02-2019 13:49:35 ]
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:42:11 #161
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184892461
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:38 schreef Metalfreak het volgende:
Dat namedropping van mensen die ik niet ken vind ik juist altijd irritant.
Ha, grappig dat wij er recht tegenover staan. Ik vind het altijd fijner als de naam gewoon wordt genoemd. De eerste keer in het gesprek als "mijn vriendin, Sjannie", maar dan de rest van het gesprek gewoon simpelweg Sjannie i.p.v. continu 'mijn vriendin' zeggen.

Maakt het wat makkelijker en als je collega's vaak erover spreekt schept 't ook wat minder afstand
pi_184892791
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 10:41 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb ook bij een bedrijf gewerkt waar het zo ging, bij iedereen. De werktijden daar waren 8:30 - 12:30 en 13:00 - 16:45. Mensen die om 8:25 binnen kwamen gingen ook letterlijk eerst nog 5 minuten op het telefoon kloten oid totdat het 8:30 was om stipt op die tijd te beginnen _O-
Net zoals om 12:31 iedereen in de kantine zat, niemand was om 12:59 alweer aan het werk, om 16:45 stond er een rij bij het uitklokken (ja, dat moesten we ook doen)..... Alleen tijdens de maandafsluiting (ik ben controller/boekhouder, dus dat is altijd een dingetje :P ) werd er overgewerkt omdat we dan strikte deadlines hadden, maar verder werd om 16:45 alles uit handen geflikkerd en ging men naar huis.

Nou moet ik ook zeggen dat dat gecreëerd was door de cultuur binnen het bedrijf. Ze stonden daar absoluut niet open voor flexwerk oid, geven en nemen was er absoluut niet bij daar. Daardoor werden de werknemers ook heel star (terwijl iedereen over het algemeen best flexibel binnen kwam) en had iedereen op een gegeven moment een mentaliteit gekregen van "dan hebben wij ook niks meer over voor de werkgever". Het verloop in het team was ook best groot, veel mensen wilden al snel weer weg en ik ben ook blij dat ik er nu niet meer werk..
Was dat toevallig een handels bedrijf in Rotterdam? :D Zo ja, dan vermoed ik dat ik daar ooit heb gesolliciteerd (als Finance controller). Ik moest zelf heel flexibel zijn idd tijdens maandafsluiting, maar kreeg ondertussen wel een druppel mee om in en uit te klokken. Pauzes waren ook geregisseerd.

Ik heb tijdens het gesprek aangegeven dat ik bij een dergelijk bedrijf niet pas, dus was niet verrast dat ik niet naar 2e gesprek mocht.

Ik vond ze ook erg arrogant overkomen, alsof iedereen bij dit bedrijf wil werken. (dat was wellicht in 2008 het geval, maar anno nu echt niet meer, als controller heb je de banen voor het uitkiezen ).

[ Bericht 2% gewijzigd door Sport_Life op 08-02-2019 11:18:29 ]
  vrijdag 8 februari 2019 @ 11:11:08 #163
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184892860
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 11:06 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Was dat toevallig een handels bedrijf in Rotterdam? :D Zo ja, dan vermoed ik dat ik daar ooit heb gesolliciteerd (als Finance controller). Ik moest zelf heel flexibel zijn idd tijdens maandafsluiting, maar kreeg ondertussen wel een druppel mee om in en uit te klokken. Pauzes waren ook geregisseerd.

Ik heb tijdens het gesprek aangegeven dat ik bij een dergelijk bedrijf niet pas, dus was niet verrast dat ik niet naar 2e gesprek mocht.
Het was wel in omgeving Rotterdam (niet Rotterdam zelf) en een handelsbedrijf. Zal er verder niet al te veel op in gaan waar het precies was, maar het zat in de automotive branche.

Overuren werden overigens wel uitbetaald, maar werden wegens die mentaliteit dus zelden gemaakt.
pi_184893348
quote:

[..]

Ik heb ook bij een bedrijf gewerkt waar het zo ging, bij iedereen. De werktijden daar waren 8:30 - 12:30 en 13:00 - 16:45. Mensen die om 8:25 binnen kwamen gingen ook letterlijk eerst nog 5 minuten op het telefoon kloten oid totdat het 8:30 was om stipt op die tijd te beginnen _O-

Ik heb ook wel eens bij zo'n bedrijf gewerkt waar ik moest klokken omdat het deels een 'productiebedrijf' was, maar wel netjes tijd-voor-tijd kreeg. Daar kreeg ik al vrij snel de opmerking of ik niet elke dag nog even 0,5-1 uur extra wilde maken, want ik bouwde zoveel verlof op. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 februari 2019 @ 12:05:24 #165
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184893676
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 11:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens bij zo'n bedrijf gewerkt waar ik moest klokken omdat het deels een 'productiebedrijf' was, maar wel netjes tijd-voor-tijd kreeg. Daar kreeg ik al vrij snel de opmerking of ik niet elke dag nog even 0,5-1 uur extra wilde maken, want ik bouwde zoveel verlof op. :')
Ik heb ook eens voor een bedrijf gewerkt waar ik moest klokken, maar het voordeel was toen dat elke gewerkte minuut extra, je ook een minuut als TvT uur opleverde. Dan gaat het toch hard met je overuren hoor.
Don't let my username fool you...
pi_184893727
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 12:05 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb ook eens voor een bedrijf gewerkt waar ik moest klokken, maar het voordeel was toen dat elke gewerkte minuut extra, je ook een minuut als TvT uur opleverde. Dan gaat het toch hard met je overuren hoor.
Maar bij 1 bedrijf gehad, leuke was daar dat je als externe niet gebruik mocht maken van de parkeergarage die onder het pand zat. Dus wat je kreeg was dat iedereen inklokte en daarna doorreed naar de woonwijk / transferium waar we wel terecht konden. 's-Middags terug natuurlijk dezelfde ongein.
Verschrikkelijk systeem dat klokken.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184894201
Big brother is watching you.
pi_184894530
Gewoon ambtenaar zijn En elke dag extra pauze en eerder naar huis En later beginnen
pi_184894558
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 13:22 schreef Argo het volgende:
Gewoon ambtenaar zijn En elke dag extra pauze en eerder naar huis En later beginnen
En jij dacht dat dit bij de grote corporates heel veel anders was?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184894607
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 13:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

En jij dacht dat dit bij de grote corporates heel veel anders was?
Nog nooit voor een grote corporatie gewerkt Maar je kan daar dus ook lamlullen?
  vrijdag 8 februari 2019 @ 13:43:41 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184894823
quote:

[..]

Mooi he dat bedrijven absoluut niet zien dat ze dat zelf in de hand hebben. Zou het echt bijzonder vervelend vinden om zo inflexibel (en inefficiënt) te moeten werken.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 13:53:13 #172
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184895045
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 13:43 schreef daNpy het volgende:

[..]

Mooi he dat bedrijven absoluut niet zien dat ze dat zelf in de hand hebben. Zou het echt bijzonder vervelend vinden om zo inflexibel (en inefficiënt) te moeten werken.
Inderdaad ja.. Het was mijn eerste "echte" baan, dus ik realiseerde me ook nog niet hoe raar deze situatie eigenlijk was. Ik ben er uiteindelijk na 2 jaar vertrokken en pas bij mijn volgende werknemers merkte ik pas ECHT dat ik het bij dat bedrijf eigenlijk helemaal niet zo naar m'n zin had.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 14:15:05 #173
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184895480
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 13:26 schreef Argo het volgende:

[..]

Nog nooit voor een grote corporatie gewerkt Maar je kan daar dus ook lamlullen?
Nou ja, wat ik heb gemerkt bij sommige grotere internationals is dat de boel uit de kluiten loopt met het aantal afdelingen en werknemers, waardoor je soms minder duidelijk weet waar mensen mee bezig zijn. De zichtbaarheid in de verantwoordelijkheden verdwijnt langzaam.

Overdreven voorbeeld: Is Pietje een hele middag weg, dan gaat iedereen er maar vanuit dat hij in een workshop zit voor een project. Gaat iemand rond 15:00 al naar huis, dan kan dit al snel omdat men denkt dat hij 's avonds nog wat gaat project-klussen ofzo.
pi_184896410
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 14:15 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Nou ja, wat ik heb gemerkt bij sommige grotere internationals is dat de boel uit de kluiten loopt met het aantal afdelingen en werknemers, waardoor je soms minder duidelijk weet waar mensen mee bezig zijn. De zichtbaarheid in de verantwoordelijkheden verdwijnt langzaam.

Overdreven voorbeeld: Is Pietje een hele middag weg, dan gaat iedereen er maar vanuit dat hij in een workshop zit voor een project. Gaat iemand rond 15:00 al naar huis, dan kan dit al snel omdat men denkt dat hij 's avonds nog wat gaat project-klussen ofzo.
Oh wauw bedankt voor de tips. Dus hele grote bedrijven die gebukt gaan onder hun grootheid kun je wel goed vertoeven. Beetje zoals het Romeinse rijk waarschijnlijk kapot ging aan haar grootte. Alleen in het begin is het natuurlijk lastig jezelf in een goeie positie te hijsen. Als beginnende werknemer heb je het niet zo makkelijk vermoed ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2019 15:03:48 ]
  vrijdag 8 februari 2019 @ 15:14:39 #175
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184896639
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 15:03 schreef Argo het volgende:
Oh wauw bedankt voor de tips. Dus hele grote bedrijven die gebukt gaan onder hun grootheid kun je wel goed vertoeven.
Ik vind zelf dat je verantwoordelijk met je tijd om moet gaan :) Mensen die de boel misbruiken en laks omgaan met hun verantwoordelijkheden lopen op de lange termijn altijd tegen de lamp aan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 15:03 schreef Argo het volgende:
Als beginnende werknemer heb je het niet zo makkelijk vermoed ik.
Afhankelijk van het bedrijf natuurlijk, maar als beginnend werknemer is het wel verstandig om binnen te komen met een bepaald project om wat naamsbekendheid te krijgen. Zodra je die hebt - en ook altijd je beste beentje voor zet - wordt je al snel gezien als een van de 'nieuwe talenten', waardoor promoties best snel kunnen volgen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')