abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 januari 2019 @ 22:59:20 #201
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184522844
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik vroeg Elfletterig op de man af wat hij denkt niet te mogen zeggen wat gelovigen wel mogen zeggen
dat is niet hetzelfde als nou Elf je mag alles zeggen wat gelovigen mogen zeggen

ze heeft niet goed gelezen
Nog 1 keer: het antwoord op deze vraag was al lang gegeven en uitvoerig besproken nog voordat je deze vraag aan elf stelde. Kennelijk heb jij een probleem met lezen / luisteren.

Maar goed, ik ga mijn tijd hier echt niet verder aan besteden. Zoek het maar uit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator zondag 20 januari 2019 @ 23:00:20 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184522860
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nog 1 keer: het antwoord op deze vraag was al lang gegeven en uitvoerig besproken nog voordat je deze vraag aan elf stelde. Kennelijk heb jij een probleem met lezen / luisteren.

Maar goed, ik ga mijn tijd hier echt niet verder aan besteden. Zoek het maar uit.
gelijk op de man natuurlijk

jammer maar ik doe niet mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 20 januari 2019 @ 23:01:58 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184522891
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

gelijk op de man natuurlijk

jammer maar ik doe niet mee
Je doet zeker niet mee.*tandenpoetsen klaar*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 20 januari 2019 @ 23:02:37 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184522907
nope, geen behoefte aan :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184523222
quote:
16s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:11 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Nee dat doen de volgelingen wel, homogeweld is wereldwijd een enorm probleem, van kleine pesterijen tot vervolging, foltering en moord, en hoe meer er benadrukt wordt dat échte christenen dat niet mogen accepteren, hoe zij zich gesterkt voelen in hun acties. :{
Dat werkt toch net zo goed voor volgelingen van de "regenboog"? Hoe meer ze benadrukken dat geloven in wat de Nashville-verklaring of de Bijbel stelt kwaadaardig is hoe meer volgelingen zich gesterkt voelen in het gebruiken van geweld.

Als bepaalde veganisten maar vaak genoeg roepen dat vlees eten moord is dan kan dat evengoed voor gestoorden aanleiding geven om het "recht" in eigen handen te nemen. Zo stelt deze dame dat ze zich afvraagt of vleeseters het wel verdienen om te leven op deze planeet, we zouden verplicht moeten worden om vegan te worden. Ze noemt het zelf extreem maar vervolgt dan dat we in een extreme wereld leven.

https://www.youtube.com/user/Freelea

Ze heeft bijna 800k aan Youtube volgers en honderden miljoenen views. Gaan we dat soort veganisten dan maar verplicht vlees laten eten? Dit kan je op meer niet-religieuze "groeperingen" toepassen, maar ik wil hier niet nog een paar beerputten openen.
pi_184523330
Volop janken en haten op achterlijke christenen door het regenboog en sneeuwvlok deugvolk.

En tegelijkertijd de nummer 1 achterlijke religieuze homo-haters selectief links laten liggen.

Koekoek.
pi_184523338
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:21 schreef up7 het volgende:

[..]

Dat werkt toch net zo goed voor volgelingen van de "regenboog"? Hoe meer ze benadrukken dat geloven in wat de Nashville-verklaring of de Bijbel stelt kwaadaardig is hoe meer volgelingen zich gesterkt voelen in het gebruiken van geweld.

Als bepaalde veganisten maar vaak genoeg roepen dat vlees eten moord is dan kan dat evengoed voor gestoorden aanleiding geven om het "recht" in eigen handen te nemen. Zo stelt deze dame dat ze zich afvraagt of vleeseters het wel verdienen om te leven op deze planeet, we zouden verplicht moeten worden om vegan te worden. Ze noemt het zelf extreem maar vervolgt dan dat we in een extreme wereld leven.

https://www.youtube.com/user/Freelea

Ze heeft bijna 800k aan Youtube volgers en honderden miljoenen views. Gaan we dat soort veganisten dan maar verplicht vlees laten eten? Dit kan je op meer niet-religieuze "groeperingen" toepassen, maar ik wil hier niet nog een paar beerputten openen.
Dit soort mensen dwingen vlees te eten is equivalent aan stellen dat van der Staaij zich droog in zijn poeperd moet laten nemen door Gordon. Dat stelt helemaal niemand.

Volgens mij is deze vrouw ook geen Nederlandse of hier woonachtig dus ik zie haar relevantie niet zo.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 20 januari 2019 @ 23:34:17 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184523438
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:28 schreef DrMabuse het volgende:
Volop janken en haten op achterlijke christenen door het regenboog en sneeuwvlok deugvolk.

En tegelijkertijd de nummer 1 achterlijke religieuze homo-haters selectief links laten liggen.

Koekoek.
Er is een gradatie in religieuze homohaters ja?

*why the fuck slaap ik nog niet?*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 20 januari 2019 @ 23:35:00 #209
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184523448
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:28 schreef DrMabuse het volgende:
Volop janken en haten op achterlijke christenen door het regenboog en sneeuwvlok deugvolk.

En tegelijkertijd de nummer 1 achterlijke religieuze homo-haters selectief links laten liggen.

Koekoek.
Hoezo "nummer 1"?

https://www.volkskrant.nl(...)t-dit-wel-~b930bb6c/

"Opgeteld zijn dat allemaal aanwijzingen dat ons land inderdaad twee tot drie keer méér intolerante christenen telt dan intolerante moslims. Het percentage christenen dat problemen heeft met homo- en vrouwenrechten is weliswaar veel kleiner dan het percentage intolerante moslims, maar omdat er in ons land zoveel meer christenen zijn, is dat kleine percentage in absolute aantallen groter dan het totaal aantal intolerante moslims."

En dan vergeten we nog maar even dat we het hier niet over Moslims en Christenen in Rotterdam en Urk hebben, maar over politici en volksvertegenwoordigers. Mensen waarvan - in elk geval wat mij betreft - een hogere standaard verwacht en geeist mag worden.

Als iemand hier selectiviteit verweten kan worden dan zijn dat nou juist de mensen die de grootste mond hebben over de Islam in Nederland, die over het algemeen vrij weinig moeite hebben met Christelijke conservatieven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184523493
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit soort mensen dwingen vlees te eten is equivalent aan stellen dat van der Staaij zich droog in zijn poeperd moet laten nemen door Gordon. Dat stelt helemaal niemand.

Volgens mij is deze vrouw ook geen Nederlandse of hier woonachtig dus ik zie haar relevantie niet zo.
Lees het nog een keer in context, zo moeilijk is het niet om de relevantie in te zien.

Wat betreft je opmerking dat niemand hier verwacht dat van der Staaij letterlijk voorover moet buigen wil niet zeggen dat er niet opgeroepen wordt dat van der Staaij en medestanders gedwongen moeten zwijgen over hun opvattingen over homoseksuelen en transseksuelen.. Ik wil hem geen woorden in de mond doen maar ik denk zo dat hij nog liever dood zou gaan voordat hij zijn geloofsovertuiging zou inruilen. Wat denk jij?
  zondag 20 januari 2019 @ 23:41:19 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184523561
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:37 schreef up7 het volgende:

[..]

Lees het nog een keer in context, zo moeilijk is het niet om de relevantie in te zien.

Wat betreft je opmerking dat niemand hier verwacht dat van der Staaij letterlijk voorover moet buigen wil niet zeggen dat er niet opgeroepen wordt dat van der Staaij en medestanders gedwongen moeten zwijgen over hun opvattingen over homoseksuelen en transseksuelen.. Ik wil hem geen woorden in de mond doen maar ik denk zo dat hij nog liever dood zou gaan voordat hij zijn geloofsovertuiging zou inruilen. Wat denk jij?
Ik denk dat hij niet bij zijn kersenpit is. Jij?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184523681
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:37 schreef up7 het volgende:

[..]

Lees het nog een keer in context, zo moeilijk is het niet om de relevantie in te zien.

Wat betreft je opmerking dat niemand hier verwacht dat van der Staaij letterlijk voorover moet buigen wil niet zeggen dat er niet opgeroepen wordt dat van der Staaij en medestanders gedwongen moeten zwijgen over hun opvattingen over homoseksuelen en transseksuelen.. Ik wil hem geen woorden in de mond doen maar ik denk zo dat hij nog liever dood zou gaan voordat hij zijn geloofsovertuiging zou inruilen. Wat denk jij?
Ik denk dat je er omheen draait. Je analogie klopt niet. De correcte analogie zou zijn dat je deze mevrouw verbiedt zich publiekelijk uit te spreken over de onwenselijkheid van vlees eten.

Maar verbieden is een juridische kwestie en derhalve lijkt een of andere buitenlandse YouTuber mij niet direct relevant in de Nederlandse juridische context.

Een fundamenteel verschil is natuurlijk ook homoseksualiteit een geaardheid is en geen gedragskeuze zoals vlees eten. Vleeseters demoniseren zou ik eerder gelijk stellen aan wat er gebeurt omtrent abortus. In Nederland blijft dat vooralsnog vooral beperkt tot intimidatie bij klinieken, in de VS leidt het tot brandstichting, moord en bomaanslagen. Het wordt pas gevaarlijk als mensen morele rechtvaardigingen denken te hebben die de wet te boven gaan. Dierenactivisten en militante gelovigen zijn een voorbeeld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 21 januari 2019 @ 00:07:37 #213
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184523934
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:28 schreef DrMabuse het volgende:
Volop janken en haten op achterlijke christenen door het regenboog en sneeuwvlok deugvolk.

En tegelijkertijd de nummer 1 achterlijke religieuze homo-haters selectief links laten liggen.

Koekoek.
Jij mag blijven.
+1
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 21 januari 2019 @ 00:10:27 #214
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184523975
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoezo "nummer 1"?

https://www.volkskrant.nl(...)t-dit-wel-~b930bb6c/

"Opgeteld zijn dat allemaal aanwijzingen dat ons land inderdaad twee tot drie keer méér intolerante christenen telt dan intolerante moslims. Het percentage christenen dat problemen heeft met homo- en vrouwenrechten is weliswaar veel kleiner dan het percentage intolerante moslims, maar omdat er in ons land zoveel meer christenen zijn, is dat kleine percentage in absolute aantallen groter dan het totaal aantal intolerante moslims."

En dan vergeten we nog maar even dat we het hier niet over Moslims en Christenen in Rotterdam en Urk hebben, maar over politici en volksvertegenwoordigers. Mensen waarvan - in elk geval wat mij betreft - een hogere standaard verwacht en geeist mag worden.

Als iemand hier selectiviteit verweten kan worden dan zijn dat nou juist de mensen die de grootste mond hebben over de Islam in Nederland, die over het algemeen vrij weinig moeite hebben met Christelijke conservatieven.
De Volkskrant. :') :') :')
Ben je ook geabonneerd op de VARA gids?

De islam is de snelstgroeiende religie ter wereld.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184524370
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat je er omheen draait. Je analogie klopt niet. De correcte analogie zou zijn dat je deze mevrouw verbiedt zich publiekelijk uit te spreken over de onwenselijkheid van vlees eten.

Maar verbieden is een juridische kwestie en derhalve lijkt een of andere buitenlandse YouTuber mij niet direct relevant in de Nederlandse juridische context.
Het leek mij niet nodig om het te verduidelijken, allereerst wordt in tegenstelling tot de vegan-extremist die vleeseters onder dwang vegan laat worden (of erger) door de Nashville-ondertekenaars niet gesuggereerd dat alle homo's gedwongen moeten worden om als "hetero" te leven. Dus als ik al een analogie had willen maken dan zou het op dat punt ook scheef gaan. Ik reageerde op YuckFou die stelde dat volgelingen van de Nashville-ondertekenaars zich gesterkt zouden kunnen voelen om tot geweld over te gaan. Ik gaf aan dat dit voor meerdere overtuigingen op zou gaan. Ik zie niet in waarom een buitenlands voorbeeld van vegan extremisme er niet bij zou kunnen trekken.
quote:
Een fundamenteel verschil is natuurlijk ook homoseksualiteit een geaardheid is en geen gedragskeuze zoals vlees eten.
De analogie die je maakt, als we dan toch op die toer bezig zijn, is verkeerd. Je seksuele geaardheid wordt je niet kwalijk genomen, het is de gedragskeuze om tot homoseks over te gaan. Daarbij is een vleeseter kennelijk zo "geaard" dat hij van vlees houdt, de een meer dan de ander. Dus waar is dan dat fundamentele verschil gebleven?

quote:
Vleeseters demoniseren zou ik eerder gelijk stellen aan wat er gebeurt omtrent abortus. In Nederland blijft dat vooralsnog vooral beperkt tot intimidatie bij klinieken, in de VS leidt het tot brandstichting, moord en bomaanslagen. Het wordt pas gevaarlijk als mensen morele rechtvaardigingen denken te hebben die de wet te boven gaan. Dierenactivisten en militante gelovigen zijn een voorbeeld.
Ik heb meer het idee dat je een ander politiek-incorrecte overtuiging van o.a. christenen erbij wilt halen maar misschien is dat wat cynisch van me. Ik weet niet of we abortus, dat in bepaalde gevallen weinig onder doet voor kindermoord, erbij moeten halen. Dat je nota bene over de situatie in de VS begint nadat je mij hebt vermaand dat ik niet over buitenlandse gevallen moest beginnen vind ik verder wat eigenaardig.

[ Bericht 0% gewijzigd door up7 op 21-01-2019 00:50:45 ]
pi_184524614
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

Maar wat mag je nu itt gelovigen niet zeggen dan?
Onlangs is in Oostenrijk nog een vrouw veroordeeld omdat ze vaststelde dat Mohammed een pedofiel was. Kennelijk mag je een volwassen man die seks heeft met een 9-jarige echter niet zo noemen. En dat puur en alleen omdat de persoon in kwestie een "profeet" is en omdat gelovigen daar aanstoot aan nemen. Religie wordt in zo'n geval boven de wet geplaatst, wat zeer zorgelijk is.

De strafbaarheid van Godslastering werd in Nederland pas in 2014 afgeschaft. Toen Theo van Gogh door een moslimextremist werd vermoord, kwam toenmalig justitieminister Donner (CDA) nog met het "geniale" idee om de (door zijn opa ingevoerde) wet juist aan te scherpen...

Kritiek op religie is al verdomd snel "laster", "haat" of "belediging". Gelovigen mogen van alles over andere groepen mensen roepen; hun boeken bevatten zelfs expliciete haatpassages die niet onder doen voor Mein Kampf. Maar als je religiekritiek uit of kritisch bent op gelovigen zelf, dan heet het al snel "islamofobie" (modewoord-alert).

In 13 landen riskeren atheïsten de doodstraf. Zo worden ze (we) in Saoedi-Arabië gelijkgesteld aan terroristen. In een groot deel van de wereld riskeren atheïsten vervolging of worden ze gediscrimineerd. Door gelovigen, laat dat even heel duidelijk zijn.

Een paar linkjes:
https://nos.nl/artikel/22(...)-niet-gelovigen.html
https://www.humanistischv(...)gelovigen-wereldwijd

Geen enkele groep is wereldwijd gezien slechter af dan atheïsten en agnosten. Wereldwijd mogen zij veel minder dan gelovigen, genieten zij veel minder vrijheid en lopen ze een veel grotere kans op vervolging en discriminatie.
  maandag 21 januari 2019 @ 02:28:02 #218
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_184525130
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:21 schreef up7 het volgende:
Dat werkt toch net zo goed voor volgelingen van de "regenboog"? Hoe meer ze benadrukken dat geloven in wat de Nashville-verklaring of de Bijbel stelt kwaadaardig is hoe meer volgelingen zich gesterkt voelen in het gebruiken van geweld.

Ik heb een voorstel om je iets duidelijk te maken, als jij nou 25 berichten zoekt die over geweld, haat, marteling en doodslag van homosexuelen jegens christenen zoekt, wereldwijd, dan zoek ik 25 berichten van religieus geïnspireerd anti homo geweld okay?

quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 00:35 schreef up7 het volgende:
Je seksuele geaardheid wordt je niet kwalijk genomen, het is de gedragskeuze om tot homoseks over te gaan.
Dit he? Dit zinnetje...besef je wat je zegt? Heb je door dat dit iemand een leven lang liefde ontzegd? Sorry eerst 84 jaar een bij elkaar gelogen kutleven en dan mag je eindelijk verlost in de hemel genieten....

quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:28 schreef DrMabuse het volgende:
Volop janken en haten op achterlijke christenen door het regenboog en sneeuwvlok deugvolk.
En tegelijkertijd de nummer 1 achterlijke religieuze homo-haters selectief links laten liggen.
Koekoek.
Nee, moslims zijn in Nederland inderdaad een groter probleem voor homo's , simple as that, en daar wordt veel te soft mee omgesprongen, maar dat was en is de insteek van dit topic niet, en de verwoede pogingen om de islam er wel bij te betrekken zijn redelijk irritant.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 05:24:56 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184525513
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 01:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Onlangs is in Oostenrijk nog een vrouw veroordeeld omdat ze vaststelde dat Mohammed een pedofiel was. Kennelijk mag je een volwassen man die seks heeft met een 9-jarige echter niet zo noemen. En dat puur en alleen omdat de persoon in kwestie een "profeet" is en omdat gelovigen daar aanstoot aan nemen. Religie wordt in zo'n geval boven de wet geplaatst, wat zeer zorgelijk is.

De strafbaarheid van Godslastering werd in Nederland pas in 2014 afgeschaft. Toen Theo van Gogh door een moslimextremist werd vermoord, kwam toenmalig justitieminister Donner (CDA) nog met het "geniale" idee om de (door zijn opa ingevoerde) wet juist aan te scherpen...

Kritiek op religie is al verdomd snel "laster", "haat" of "belediging". Gelovigen mogen van alles over andere groepen mensen roepen; hun boeken bevatten zelfs expliciete haatpassages die niet onder doen voor Mein Kampf. Maar als je religiekritiek uit of kritisch bent op gelovigen zelf, dan heet het al snel "islamofobie" (modewoord-alert).

In 13 landen riskeren atheïsten de doodstraf. Zo worden ze (we) in Saoedi-Arabië gelijkgesteld aan terroristen. In een groot deel van de wereld riskeren atheïsten vervolging of worden ze gediscrimineerd. Door gelovigen, laat dat even heel duidelijk zijn.

Een paar linkjes:
https://nos.nl/artikel/22(...)-niet-gelovigen.html
https://www.humanistischv(...)gelovigen-wereldwijd

Geen enkele groep is wereldwijd gezien slechter af dan atheïsten en agnosten. Wereldwijd mogen zij veel minder dan gelovigen, genieten zij veel minder vrijheid en lopen ze een veel grotere kans op vervolging en discriminatie.
Op zich wel mee eens maar ik doel specifiek op Nederland natuurlijk want dat andere landen kut zijn geloof ik zo ook wel en ik zie hier vooral een heleboel pedograppen over katholieken en Islam dat tot de tweede kamer aan toe gelijkgesteld wordt met facisme en dat vinden ongetwijfeld een heleboel mensen laster maar weinig gevallen waarin de rechtstaat de deur dicht doet

Up7 levert een voorbeeld maar dat gaat juist om een gelovigen die (erg licht) bestraft is

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 21-01-2019 08:59:58 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184526226
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:28 schreef DrMabuse het volgende:
Volop janken en haten op achterlijke christenen door het regenboog en sneeuwvlok deugvolk.

En tegelijkertijd de nummer 1 achterlijke religieuze homo-haters selectief links laten liggen.

Koekoek.
Dat is veiliger. Christen kan je redelijk veilig aanpakken hier in Nederland. Als je fel ageert tegen de islam, dan loop je het risico op een Theo van Goghje. ;(
pi_184526636
Ondertussen is na een heleboel posts nog steeds niet duidelijk waarom een god uberhaupt iets op homoseksuele activiteit zou hebben, behalve "het staat ergens in een boek".
-
pi_184526661
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 00:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

De islam is de snelstgroeiende religie ter wereld.
En de relevantie daarvan voor dit topic is....?

En kom nou niet aan met "over een paar decennia bestaat half Nederland uit Moslims", want dat is toch wel echt bullshit. De groep Moslims in Nederland groeit op z'n best een heel klein beetje, en het zal echt nog wel een hele tijd duren voordat intolerante Christenen in Nederland niet meer ruim de grootste groep zijn, als het ooit zover komt.

[ Bericht 25% gewijzigd door Molurus op 21-01-2019 08:37:09 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 21 januari 2019 @ 08:47:49 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184526828
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 05:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

Op zich wel mee eens maar ik doel specifiek op Nederland natuurlijk want dat andere landen out zijn geloof ik so ook wel en ik zie hier vooral een heleboel pedograppen over katholieken en Islam dat tot de tweede kamer aan toe gelijkgesteld wordt met facisme en dat vinden ongetwijfeld een heleboel mensen laster maar weinig gevallen waarin de rechtstaat de deur dicht don't

Up7 levert een voorbeeld maar dat gaat juist om een gelovigen die (erg licht) bestraft is
Die voorbeelden heb je al gehad.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 08:58:23 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184526921
Jaja ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184527089
Misschien kan het inhoudelijk over de Nashville-verklaring zelf gaan.

Molurus lijkt het liefst ondertekenen van deze verklaring strafbaar te willen zien. In het bijzonder voor een kamerlid. Ik vind deze inperking van de vrijheid van meningsuiting eng en gevaarlijk. Een facistische dictatuur van de meerderheid ligt dan op de loer, waar je niet alleen je aan de wet moet houden, maar je ook je afkeer van delen van de wet niet mag uiten.
Hier worden zelfs zaken omgedraaid, waar in veel gevallen de vrijheid van meningsuitingen van politici nog wat breder wordt gezien dan van andere mensen (zij gaan over de wetten, en mogelijke voorstellen tot verandering, wil Molurus de vrijheid van meningsuiting en geweten juist beperken voor politici).

Maar nu inhoudelijk over de verklaring. Als ik de verklaring lees en de achterliggende mening probeer te peilen, dan is er juist in deze verklaring heel erg geprobeerd om niet onnodig te kwetsen. Ik zie niet in hoe de mening die naar voren wordt gebracht minder kwetsend gebracht kan worden zonder de boodschap zelf aan te passen. Maar misschien heb ik het mis. Zo niet, dan betekent vervolging van ondertekenaars dus dat mensen niet alleen niet mogen discrimineren op grond van seksuele geaardheid, maar ook geen afwijkende mening mogen verwoorden.

Juist in de verklaring worden dingen verwoordt in religieuze termen zoals "zonde". Er wordt geen enkele aanleiding gegeven om buiten de wet om te discrimineren of geweld of haat te rechtvaardigen. Als er al iets aan de gang is wordt er opgeroepen tot zorg en liefde en probeert men door het erkennen van de eigen zonde naast de ander te gaan staan. Deze verklaring neemt ook afstand van "voetbalkantinepraat" over homos.

Verder gaat het in de verklaring ook om heteroseksuele relaties buiten het huwelijk en wordt homoseksualiteit niet als erger weggezet.

Ik denk dat je veilig kunt zeggen dat de verklaring niet "onnodig grievend" is, als je de mening die de opstellers hebben mag hebben en uiten en dat er geen expliciete of impliciete oproep tot haat en geweld is.

Mijn inziens staan mensen die hier oproepen tot vervolging van opstellers of ondertekenaars van de verklaring vergelijkbaar met McCarthy in de jaren 50 in de VS, maar dan vanuit de andere kant van het politieke spectrum.
  maandag 21 januari 2019 @ 10:03:01 #226
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_184527706
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 00:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

De Volkskrant. :') :') :')
Ben je ook geabonneerd op de VARA gids?
ipv zo'n inhoudloze reactie te plaatsen, ga eens in op het stuk, dan draag tenminste bij aan de discussie.. :{

Dus: Waarin slaat de VK volgens jou de plank mis, m.b.t. dit artikel?
nee, jij dan!
pi_184527791
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:21 schreef DrParsifal het volgende:
Misschien kan het inhoudelijk over de Nashville-verklaring zelf gaan.

Molurus lijkt het liefst ondertekenen van deze verklaring strafbaar te willen zien. In het bijzonder voor een kamerlid. Ik vind deze inperking van de vrijheid van meningsuiting eng en gevaarlijk. Een facistische dictatuur van de meerderheid ligt dan op de loer, waar je niet alleen je aan de wet moet houden, maar je ook je afkeer van delen van de wet niet mag uiten.
Hoo even. Als van der Staaij de inhoud van de grondwet en de wetsartikelen tav homodiscriminatie wil aanvechten mag hij dat doen hoor. Alleen doet hij dat niet. En dan heeft hij zich daar, wmb, wel aan te houden.

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:21 schreef DrParsifal het volgende:

Hier worden zelfs zaken omgedraaid, waar in veel gevallen de vrijheid van meningsuitingen van politici nog wat breder wordt gezien dan van andere mensen (zij gaan over de wetten, en mogelijke voorstellen tot verandering, wil Molurus de vrijheid van meningsuiting en geweten juist beperken voor politici).
Dit heb ik nergens gezegd. De huidige wetgeving en de huidige grenzen van de vrije meningsuiting zijn wat mij betreft prima.

Zoals vaker gezegd: de vrijheid van meningsuiting is niet absoluut, en is dat ook nooit geweest. Dat is ook helemaal niet wenselijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184527911
quote:
Zoals vaker gezegd: de vrijheid van meningsuiting is niet absoluut, en is dat ook nooit geweest. Dat is ook helemaal niet wenselijk.
Ja, die vrijheid wordt beperkt door "onnodig kwetsend" en haatzaaien en oproep tot geweld. Je maakt op geen enkele manier duidelijk dat iets in de verklaring ook maar in de buurt van die kwalificaties komt.
pi_184528492
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:17 schreef DrParsifal het volgende:
Ja, die vrijheid wordt beperkt door "onnodig kwetsend" en haatzaaien en oproep tot geweld. Je maakt op geen enkele manier duidelijk dat iets in de verklaring ook maar in de buurt van die kwalificaties komt.
Dat ligt eraan; vind je burgers een (in onze maatschappij fundamenteel) burgerrecht willen ontnemen op basis van een irrationele discriminatie niet onnodig kwetsend?

Als ik (op basis van een religie of ideologie) een brede verklaring onderteken met een groep mensen, waaronder politici en kerkleiders, waarin b.v. interraciale huwelijken worden afgekeurd en ontmoedigd, hoe zou je dat willen noemen? Of als ik iets soortgelijks doe waarin wordt ondertekend dat mensen met een donkere huidskleur geen rijbewijs afgegeven zou mogen worden?

Ik snap dat het subjectief is, maar ik ben gewoon benieuwd naar waar de grens ligt :) Dat het niet direct oproept tot geweld, dat ben ik wel met je eens trouwens.
-
pi_184528719
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat ligt eraan; vind je burgers een (in onze maatschappij fundamenteel) burgerrecht willen ontnemen op basis van een irrationele discriminatie niet onnodig kwetsend?

Als ik (op basis van een religie of ideologie) een brede verklaring onderteken met een groep mensen, waaronder politici en kerkleiders, waarin b.v. interraciale huwelijken worden afgekeurd en ontmoedigd, hoe zou je dat willen noemen? Of als ik iets soortgelijks doe waarin wordt ondertekend dat mensen met een donkere huidskleur geen rijbewijs afgegeven zou mogen worden?

Ik snap dat het subjectief is, maar ik ben gewoon benieuwd naar waar de grens ligt :) Dat het niet direct oproept tot geweld, dat ben ik wel met je eens trouwens.
Als kerkleiders interraciale huwelijken afkeuren noem ik ze immoreel, niet-in-lijn-met-hun-basis en slecht. Verder hoop ik dat de wet er van afblijft.

Verder vraag ik me af of er wordt opgeroepen om een fundamenteel burgerrecht te ontnemen (het recht van huwelijk voor mensen van hetzelfde geslacht had 30 jaar geleden volgens mij nog niemand in de wereld). Het wordt wat anders als er wordt opgeroepen om homoseksualiteit door de staat (of erger door volksgericht) te laten bestraffen.

Huwelijk ligt wat gevoelig omdat het eeuwenlang het domein van de kerk was. Een huwelijk werd in de kerk geregistreerd en vervolgens door de overheid erkend. Dat is begin 19e eeuw veranderd in veel Europese landen (maar in bijvoorbeeld Indonesie of Israel werkt het nog steeds zo). Ik denk dat een deel van de verklaring voortkomt uit dat de kerk haar huwelijk terug wil.

Verder is denk ik vanuit de geschiedenis een punt te maken dat "vrijheid van Godsdienst" "vrijheid van meningsuiting" en "vrijheid van geweten" eerder als fundamenteel burgerrecht worden gezien dan "vrijheid om in het huwelijk te treden" (Dat is iets anders dan de vrijheid om een relatie aan te gaan). En m.i. terecht anders kom je inderdaad heel dicht bij een facistische dictatuur van de meerderheid waarbij een geuite mening zonder acties al strafbaar is.
  maandag 21 januari 2019 @ 11:46:59 #231
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184529300
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 08:29 schreef Molurus het volgende:
En kom nou niet aan met "over een paar decennia bestaat half Nederland uit Moslims", want dat is toch wel echt bullshit. De groep Moslims in Nederland groeit op z'n best een heel klein beetje, en het zal echt nog wel een hele tijd duren voordat intolerante Christenen in Nederland niet meer ruim de grootste groep zijn, als het ooit zover komt.
Mijn punt is dat op de lange termijn de islam gevaarlijker is voor de wereld en het westen dan het christendom.

En van intolerante christenen merken we vrij weinig. Ik zie de afgelopen jaren bar weinig christenen de straten van Frankrijk en Duitsland vullen met bloed van ongelovigen, jij wel?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 21 januari 2019 @ 11:48:53 #232
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184529324
quote:
15s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:03 schreef Gehenna het volgende:

[..]

ipv zo'n inhoudloze reactie te plaatsen, ga eens in op het stuk, dan draag tenminste bij aan de discussie.. :{

Dus: Waarin slaat de VK volgens jou de plank mis, m.b.t. dit artikel?
Iemand die bronnen van de VK plaatst moet je net zo hard uitlachen als iemand die linkjes van GeenStijl of Powned hier neergooit.

Duidelijk politiek gekleurd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 12:10:34 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184529702
dat lijkt me onzinnig eerlijk gezegd

je kunt de bronnen best met een korreltje zout nemen maar om nu irritant te gaan lopen doen omdat ze je niet aan staan is wel het andere uiterste hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184530099
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoezo "nummer 1"?

https://www.volkskrant.nl(...)t-dit-wel-~b930bb6c/

"Opgeteld zijn dat allemaal aanwijzingen dat ons land inderdaad twee tot drie keer méér intolerante christenen telt dan intolerante moslims. Het percentage christenen dat problemen heeft met homo- en vrouwenrechten is weliswaar veel kleiner dan het percentage intolerante moslims, maar omdat er in ons land zoveel meer christenen zijn, is dat kleine percentage in absolute aantallen groter dan het totaal aantal intolerante moslims."

En dan vergeten we nog maar even dat we het hier niet over Moslims en Christenen in Rotterdam en Urk hebben, maar over politici en volksvertegenwoordigers. Mensen waarvan - in elk geval wat mij betreft - een hogere standaard verwacht en geeist mag worden.

Als iemand hier selectiviteit verweten kan worden dan zijn dat nou juist de mensen die de grootste mond hebben over de Islam in Nederland, die over het algemeen vrij weinig moeite hebben met Christelijke conservatieven.
Ik heb grote moeite met homo haters ongeacht de sprookjes en/of politieke club waar ze wel of niet lid van zijn.

En ik heb ook grote moeite met mensen die keer op keer relativerend en selectief proberen aan te tonen dat het wat islamitische homohaat betreft wel meevalt.

Daarom graag deze debiliteit gewoon over één kam scheren en hard veroordelen.

En niet vanwege de eigen regenboog gekleurde en politiek correcte onderbuik en/ of angstgevoelens (terecht) wel losgaan op elke geloofskudde en net die ene kudde fijn laten grazen en rondhuppelen.

Religieuze en politieke achterlijkheid moet je, naar mijn idee, universeel niet willen tolereren.
  maandag 21 januari 2019 @ 12:51:58 #235
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184530298
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:10 schreef sp3c het volgende:
dat lijkt me onzinnig eerlijk gezegd

je kunt de bronnen best met een korreltje zout nemen maar om nu irritant te gaan lopen doen omdat ze je niet aan staan is wel het andere uiterste hoor
Molurus is er duidelijk door beïnvloed.
Hij heeft al eerder aangekaart dat hij niet veel problemen met islamisering ziet maar dat vooral de christenen een probleem zijn. Zo denkt regressief links dus ook. Het verdedigen van islamisme vanwege culturele tolerantie. Dat is een ontzettend groot probleem in dit land.

Dat islam veel feller en vijandiger staat tegenover homofielen en andersdenkenden in vergelijking met het huidige christendom en daardoor dus ook een groter gevaar is voor het westen, dat lijkt er bij hem maar moeilijk in te gaan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 12:56:45 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184530363
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Molurus is er duidelijk door beïnvloed.
Hij heeft al eerder aangekaart dat hij niet veel problemen met islamisering ziet maar dat vooral de christenen een probleem zijn. Zo denkt regressief links dus ook. Het verdedigen van islamisme vanwege culturele tolerantie. Dat is een ontzettend groot probleem in dit land.

Dat islam veel feller en vijandiger staat tegenover homofielen en andersdenkenden in vergelijking met het huidige christendom en daardoor dus ook een groter gevaar is voor het westen, dat lijkt er bij hem maar moeilijk in te gaan.
ow daar geloof ik ook niet in, ik zie sowieso niet zo heel veel dreiging voor het westen atm ... de Russen misschien of de Chinezen maar dan moet er nog heel wat water door de rijn vloeien en er moet wel echt een enorme staatsmongool aan de macht komen voor we er echt wat van merken

maar dat is niet het punt waar ik op reageerde
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184530398
Er zijn m.i. ook nog genoeg niet-gelovigen die weinig tolerant zijn t.o.v. homo's e/o zelfs overgaan tot geweld. Die non-tolerantie van homo's is niet per se geloof gerelateerd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 21 januari 2019 @ 13:06:18 #238
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184530485
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow daar geloof ik ook niet in, ik zie sowieso niet zo heel veel dreiging voor het westen atm ... de Russen misschien of de Chinezen maar dan moet er nog heel wat water door de rijn vloeien en er moet wel echt een enorme staatsmongool aan de macht komen voor we er echt wat van merken

maar dat is niet het punt waar ik op reageerde
Ik heb het niet over oorlogen en militaire conflicten maar over interne problematiek en cultuurbotsingen in de Europese samenlevingen.

Als je als homokoppel hand in hand door de straten in NL loopt. Door hoeveel christenen zullen ze lastig worden gevallen denk je? Ik denk niet veel. Het zullen islamieten zijn die dat soort mensen gaan lastig vallen en dood zullen wensen. Hetzelfde overigens met Joodse mensen die publiekelijk geen keppeltje op durven te doen, en die langzamerhand ons land verlaten vanwege toenemend antisemitisme. Dat gevaar komt uit de islamitische hoek dankzij jarenlange islamitische import.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 13:14:33 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184530620
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over oorlogen en militaire conflicten maar over interne problematiek en cultuurbotsingen in de Europese samenlevingen.

Als je als homokoppel hand in hand door de straten in NL loopt. Door hoeveel christenen zullen ze lastig worden gevallen denk je? Ik denk niet veel. Het zullen islamieten zijn die dat soort mensen gaan lastig vallen en dood zullen wensen. Hetzelfde overigens met Joodse mensen die publiekelijk geen keppeltje op durven te doen, en die langzamerhand ons land verlaten vanwege toenemend antisemitisme. Dat gevaar komt uit de islamitische hoek dankzij jarenlange islamitische import.
ik denk dat dat een (groot) probleem is dat zichzelf in de toekomst zelf oplost net zoals het bij het christendom zelf gedaan heeft (tot op zekere hoogte), ik denk ook dat het niet echt relevant is als je het over holdouts aan de overkant hebt, beiden zijn kut en 'die ander is kutter' is echt geen argument als je het over misstanden aan de ene kant hebt

dan nog vind ik het onzin om mensen uit te lachen omdat ze een bepaalde bron gebruiken, als je de tekst onzin vind dan noem je het onzin maar lees het, denk erover na en reageer er dan op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 13:17:48 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184530679
anders gezegd als ik 20 kilometer te hard ga op de snelweg dan hoef ik echt niet aan te komen met 'jamaar die ander reed me gewoon voorbij'

die had ook een boete verdiend ... nadruk op ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184531298
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Mijn punt is dat op de lange termijn de islam gevaarlijker is voor de wereld en het westen dan het christendom.
En wat voor termijn denk je dan voor Nederland aan? Want als dat meer dan een halve eeuw is zie ik echt niet waarom we dat dan hier zouden moeten bespreken.

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:46 schreef Harvest89 het volgende:

En van intolerante christenen merken we vrij weinig. Ik zie de afgelopen jaren bar weinig christenen de straten van Frankrijk en Duitsland vullen met bloed van ongelovigen, jij wel?
Dit topic gaat nu ineens ook over de rest van de wereld? Waarom?

Wil jij werkelijk homo-intolerantie in, zeg, Oeganda meenemen in deze discussie? 8)7
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184531325
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:38 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik heb grote moeite met homo haters ongeacht de sprookjes en/of politieke club waar ze wel of niet lid van zijn.

En ik heb ook grote moeite met mensen die keer op keer relativerend en selectief proberen aan te tonen dat het wat islamitische homohaat betreft wel meevalt.
Even voor de duidelijkheid: dit topic gaat over Nederland. En in Nederland valt dat daadwerkelijk mee. Tenzij je de cijfers waaraan de Volkskrant refereert inhoudelijk betwist en/of andere cijfers daarover hebt. Maar als je daarbij moet komen met zaken die in het buitenland gebeuren vind ik dat compleet ongeloofwaardig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184531425
In Nederland valt het percentage moslims mee (vergeleken met christenen), dat is wat anders.
pi_184531505
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:58 schreef EipNiC het volgende:
In Nederland valt het percentage moslims mee (vergeleken met christenen), dat is wat anders.
Hoezo is dat "wat anders"? In termen van aantallen bestaat de religieus gemotiveerde intolerantie voor homoseksuelen in Nederland voor 70-75% uit Christenen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184531611
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:01 schreef Molurus het volgende:

[..]
Hoezo is dat "wat anders"? In termen van aantallen bestaat de religieus gemotiveerde intolerantie voor homoseksuelen in Nederland voor 70-75% uit Christenen.
Omdat het niets zegt over de 'mate' van homohaat binnen de groep. Voor die vraag maakt het niet uit of christenen überhaupt bestaan. Als je er op staat om jouw methode te hanteren dan moet je het op zijn minst terugrekenen naar het relatieve aandeel.

Daarbij vraag ik mij af hoe we de mate kunnen beoordelen zonder de vraag wat ' religieus gemotiveerde intolerantie' is en of elke vorm daarvan hetzelfde gewicht heeft. Is homo's bewerken met een hamer hetzelfde als 'vieze KK homo's' roepen? Worden deze beide genoteerd als 'homo intelorantie'?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 14:16:54 ]
  maandag 21 januari 2019 @ 14:22:43 #246
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184531823
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:14 schreef sp3c het volgende:
dan nog vind ik het onzin om mensen uit te lachen omdat ze een bepaalde bron gebruiken, als je de tekst onzin vind dan noem je het onzin maar lees het, denk erover na en reageer er dan op
Goed dat geef ik toe, ik zal er in het vervolg op letten.
Maar bronnen zoals o.a. Volkskrant, Joop, GeenStijl neem ik niet serieus.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 21 januari 2019 @ 14:24:27 #247
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184531852
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:51 schreef Molurus het volgende:

En in Nederland valt dat daadwerkelijk mee.
Alleen als je je wenst blind te staren, op het feit dat er inderdaad meer Christenen zijn in NL:

quote:
Het percentage christenen dat problemen heeft met homo- en vrouwenrechten is weliswaar veel kleiner dan het percentage intolerante moslims, maar omdat er in ons land zoveel meer christenen zijn, is dat kleine percentage in absolute aantallen groter dan het totaal aantal intolerante moslims."
Maar het staat er echt hé, moslims zijn gewoon erger. Niet zo talrijk, maar wel erger.
&lt;signature here&gt;.
pi_184533281
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:08 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Omdat het niets zegt over de 'mate' van homohaat binnen de groep. Voor die vraag maakt het niet uit of christenen überhaupt bestaan. Als je er op staat om jouw methode te hanteren dan moet je het op zijn minst terugrekenen naar het relatieve aandeel.
Waarom? Waarom vind je de percentages interessanter dan de aantallen? Om toch te doen alsof de Islam in Nederland een groter probleem is op dit punt? (Wat eenvoudig niet waar is.)

quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:08 schreef EipNiC het volgende:

Daarbij vraag ik mij af hoe we de mate kunnen beoordelen zonder de vraag wat ' religieus gemotiveerde intolerantie' is en of elke vorm daarvan hetzelfde gewicht heeft. Is homo's bewerken met een hamer hetzelfde als 'vieze KK homo's' roepen? Worden deze beide genoteerd als 'homo intelorantie'?
Homo's bewerken met een hamer is (net als al het andere geweld) gewoon strafbaar. Geweldsdelicten lijken me hier niet bepaald het onderwerp van gesprek.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184533310
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Alleen als je je wenst blind te staren, op het feit dat er inderdaad meer Christenen zijn in NL:

[..]

Maar het staat er echt hé, moslims zijn gewoon erger. Niet zo talrijk, maar wel erger.
Ook aan jou: waarom vind je de percentages interessanter dan de absolute aantallen?

Misschien vind je wel een *nog* hoger percentage als je alleen kijkt naar mannen ouder dan 50 wonende in Urk. Is dan die groep ineens het grootste probleem hier? Dat lijkt me echt onzin.

[ Bericht 12% gewijzigd door Molurus op 21-01-2019 15:42:37 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184533427
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 08:24 schreef Haushofer het volgende:
Ondertussen is na een heleboel posts nog steeds niet duidelijk waarom een god uberhaupt iets op homoseksuele activiteit zou hebben, behalve "het staat ergens in een boek".
'Het staat geschreven'. En daar moet je het dan mee doen voor de rest van je leven. Kennelijk.
pi_184533677
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:38 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

'Het staat geschreven'. En daar moet je het dan mee doen voor de rest van je leven. Kennelijk.
Het paradoxale is dat 1 en hetzelfde boek leidt tot een enorme diversiteit aan verschillende geloofsopvattingen. Ook ten aanzien van homoseksuelen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 21 januari 2019 @ 15:53:13 #252
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184533770
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:38 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

'Het staat geschreven'. En daar moet je het dan mee doen voor de rest van je leven. Kennelijk.
En als dat je niet bevalt, zoek je lekker een andere kerk. Keuze zat. Dat is wat deze hele discussie zo krom maakt. Geen enkele homo is verplicht in een homo-vijandige kerk te blijven. Als je besluit je heil elders te zoeken, wordt je geen strobreed in de weg gelegd. Er zijn genoeg tolerante christelijke gemeenschappen in dit land waar je meer dan welkom bent. Waarom je tijd verspillen met een stel zwartekousen?

Als je in de Islam een ''zonde'' begaat, kan het zijn dat je eigen broer aanbelt met de bedoeling je keel door te snijden. Slaagt hij daarin, dan draait broerlief grijnzend de bak in, toegejuicht door familieleden: er was zelfs een zaak bekend van een man die zijn zus ombracht en van pappa een gouden horloge kreeg als dank. Hij had immers de familie eer gered.

Feestje familie in eermoordzaak wekt walging
pi_184533822
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het paradoxale is dat 1 en hetzelfde boek leidt tot een enorme diversiteit aan verschillende geloofsopvattingen. Ook ten aanzien van homoseksuelen.
Dat klopt inderdaad. Ook eens gesproken met een moslim homo die een eigen interpretatie had waarbij de Koran en homoseksualiteit wel samen gaan maar dit alleen niet goedgekeurd werd binnen een context waarbij sprake was van dwang. Hij had daar vrede mee en kon daarmee gelovig en homo zijn. Wie zijn wij dan om te zeggen dat zijn visie niet klopt?
pi_184534041
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:55 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad. Ook eens gesproken met een moslim homo die een eigen interpretatie had waarbij de Koran en homoseksualiteit wel samen gaan maar dit alleen niet goedgekeurd werd binnen een context waarbij sprake was van dwang. Hij had daar vrede mee en kon daarmee gelovig en homo zijn. Wie zijn wij dan om te zeggen dat zijn visie niet klopt?
Exact. ^O^

Ik denk dan ook dat wij religie-critici ons niet bezig zouden moeten houden met interpretaties van dit soort boeken (en al zeker niet de meest conservatieve interpretaties zouden moeten verdedigen), maar vooral blij zouden moeten zijn met dit soort liberalere stromingen binnen de religies.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184534796
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Exact. ^O^

Ik denk dan ook dat wij religie-critici ons niet bezig zouden moeten houden met interpretaties van dit soort boeken (en al zeker niet de meest conservatieve interpretaties zouden moeten verdedigen), maar vooral blij zouden moeten zijn met dit soort liberalere stromingen binnen de religies.
Absoluut mee eens.
pi_184535143
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:31 schreef Molurus het volgende:
Waarom? Waarom vind je de percentages interessanter dan de aantallen? Om toch te doen alsof de Islam in Nederland een groter probleem is op dit punt? (Wat eenvoudig niet waar is.)

Ik zeg niet dat ik percentages per se interessanter vind dan de aantallen. (Omdat absolute aantallen zo belangrijk zijn ben ik juist een groot tegenstander van islamitische migratie richting Nederland). Jij reageerde op dit citaat:

quote:
En ik heb ook grote moeite met mensen die keer op keer relativerend en selectief proberen aan te tonen dat het wat islamitische homohaat betreft wel meevalt.
Een algemene stelling die gaat over ''de islamitische homohaat''. De islamitische homohaat die bestaat valt volgens hem niet mee en volgens jou wel, eenmaal beperkt tot Nederland en in vergelijking van absolute aantallen. (Je gebruikt natuurlijk de schaal die je bevalt. Waarom niet de absolute aantallen van het M-O, de Randstad, Amsterdam/R'dam, bepaalde stadsdelen, wijken, etc. ?). Maar valt die homohaat op zichzelf, bijvoorbeeld gemeten aan het aantal 'intoleranten' binnen de groep, volgens jou ook mee? Als je de percentages er op na slaat (Volkskrant) is het binnen de islamtische groep een groter probleem.
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:31 schreef Molurus het volgende:
Homo's bewerken met een hamer is (net als al het andere geweld) gewoon strafbaar. Geweldsdelicten lijken me hier niet bepaald het onderwerp van gesprek.
Geweldsdelicten als uiting van religieus gemotiveerde intolerantie lijken mij toebehorende aan de kern van het gesprek.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 17:24:54 ]
pi_184535180
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:49 schreef Molurus het volgende:
Het paradoxale is dat 1 en hetzelfde boek leidt tot een enorme diversiteit aan verschillende geloofsopvattingen. Ook ten aanzien van homoseksuelen.
De Nashville-verklaring kent ook 7 miljard interpretaties.
pi_184535499
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:03 schreef EipNiC het volgende:

[..]

De Nashville-verklaring kent ook 7 miljard interpretaties.
De enige die in dit verband telt is die van de rechter.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184535521
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

De enige die in dit verband telt is die van de rechter.
Ja, ga je een stukje tekst voor de rechter dagen?
pi_184535575
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:01 schreef EipNiC het volgende:

De islamitische homohaat die bestaat valt volgens hem niet mee en volgens jou wel, eenmaal beperkt tot Nederland en in vergelijking van absolute aantallen.
Sja, zo maak je er gewoon een sharpshooter fallacy van. De staatsloterij kun je veel geld mee verdienen, als je alleen kijkt naar de winnaars.

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:01 schreef EipNiC het volgende:

Maar valt die homohaat op zichzelf, bijvoorbeeld gemeten aan het aantal 'intoleranten' binnen de groep, volgens jou ook mee?
Waarom sta je erop dit af te meten ten opzichte van de groep?

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:01 schreef EipNiC het volgende:

Als je de percentages er op na slaat (Volkskrant) is het binnen de islamtische groep een groter probleem.
Het percentage miljonairs onder staatsloterij-winnaars is groot. Maar welk punt wil je daar dan mee maken?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184535582
quote:
11s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:20 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ja, ga je een stukje tekst voor de rechter dagen?
Nee, de ondertekenaar daarvan.

Dat je hier een homofobe politieke verklaring tracht te vergelijken met historische religieuze teksten is in mijn beleving wel echt heel bizar trouwens.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184535710
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:23 schreef Molurus het volgende:
Sja, zo maak je er gewoon een sharpshooter fallacy van. De staatsloterij kun je veel geld mee verdienen, als je alleen kijkt naar de winnaars.

Dat is nou precies wat jij doet. Je gebruikt namelijk de schaal die je bevalt, Nederland in dit geval. Waarom niet de absolute aantallen van het M-O, de Randstad, Amsterdam/R'dam, bepaalde stadsdelen, wijken, etc, wanneer je reageert op een reactie die gaat over 'islamitische homohaat' en niet ''islamitische homohaat in Nederland vergeleken met de homo intolerantie van christenen''? EEN BETERE VRAAG, om het nog wat duidelijker te maken: Waarom vergelijk je de 'islamitische homohaat' niet met die van de LGBT-gemeenschap? :7. Het enige waarop ik schiet, zijn jouw fallacies.

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:23 schreef Molurus het volgende:
Waarom sta je erop dit af te meten ten opzichte van de groep?
Omdat het, nogmaals, gaat over 'islamitische homohaat' en niet ''islamitische homohaat in Nederland vergeleken met de homo intolerantie van christenen''. (Algemeen vs één particuliere).

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:23 schreef Molurus het volgende:
Het percentage miljonairs onder staatsloterij-winnaars is groot. Maar welk punt wil je daar dan mee maken?
Je begrijpt dat je homohaters hier gelijkstelt aan moslims, hè. Zover zou ik niet willen gaan. Het punt dat hiermee gemaakt wordt is dat islamitische homohaat onterecht gerelativeerd wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 18:02:25 ]
pi_184535771
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, de ondertekenaar daarvan.

Dat je hier een homofobe politieke verklaring tracht te vergelijken met historische religieuze teksten is in mijn beleving wel echt heel bizar trouwens.
Alleen (historische) religieuze teksten zijn vatbaar voor interpretatie? Dat wist ik niet. Interessant wereldbeeld heb je geschilderd, op die plank voor je kop.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 17:34:47 ]
  maandag 21 januari 2019 @ 17:54:14 #264
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184536087
quote:
11s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:34 schreef EipNiC het volgende:
Interessant wereldbeeld heb je geschilderd, op die plank voor je kop.
_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184536491
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

De enige die in dit verband telt is die van de rechter.
Dat weten we nog niet, de zaak is vooralsnog niet onder de rechter. Momenteel beoordeeld men of er een zaak gestart moet worden.

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ook aan jou: waarom vind je de percentages interessanter dan de absolute aantallen?

Misschien vind je wel een *nog* hoger percentage als je alleen kijkt naar mannen ouder dan 50 wonende in Urk. Is dan die groep ineens het grootste probleem hier? Dat lijkt me echt onzin.
Percentages zijn relevant omdat ze een disproportie blootleggen van agressie vanuit moslims in vergelijking met christenen richting homo's.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_184537343
Binnen deze discussie is dit artikel interessant:

https://allthatsinteresti(...)LawKJT_GgoAV6GU_P75A

Conclusie is dat homosexualiteit volgens de bijbel is toegestaan omdat de opmerking dat het niet is toegestaan geen betrekking heeft op de homosexuele relatie, maar om het feit dat deze in dat tijdsgewricht alleen toegestaan was als de relatie ongelijkwaardig was.

Interessante denktrend. Daar valt wel een nieuwe afsplitsing van het christendom op te baseren. Werkt misschien in de islam ook zo.
  maandag 21 januari 2019 @ 19:15:49 #267
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184537900
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:53 schreef VanAvesaat het volgende:
Binnen deze discussie is dit artikel interessant:

https://allthatsinteresti(...)LawKJT_GgoAV6GU_P75A

Conclusie is dat homosexualiteit volgens de bijbel is toegestaan omdat de opmerking dat het niet is toegestaan geen betrekking heeft op de homosexuele relatie, maar om het feit dat deze in dat tijdsgewricht alleen toegestaan was als de relatie ongelijkwaardig was.

Interessante denktrend. Daar valt wel een nieuwe afsplitsing van het christendom op te baseren. Werkt misschien in de islam ook zo.
Ja, zou kunnen. Men lijkt vrij algemeen de opvatting te hebben gehad dat degene die zich bij seksueel verkeer liet penetreren, man of vrouw, zich daarmee passief, onderworpen en "inferieur" opstelde. Er was dus altijd ongelijkwaardigheid in seksuele relaties, niet alleen in homoseksuele, maar terwijl het vrouwen paste zich te onderwerpen aan een man, werd op een vrije, volwassen man die dezelfde rol aannam neergekeken.
pi_184538321
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:53 schreef VanAvesaat het volgende:
Binnen deze discussie is dit artikel interessant:

https://allthatsinteresti(...)LawKJT_GgoAV6GU_P75A

Conclusie is dat homosexualiteit volgens de bijbel is toegestaan omdat de opmerking dat het niet is toegestaan geen betrekking heeft op de homosexuele relatie, maar om het feit dat deze in dat tijdsgewricht alleen toegestaan was als de relatie ongelijkwaardig was.

Interessante denktrend. Daar valt wel een nieuwe afsplitsing van het christendom op te baseren. Werkt misschien in de islam ook zo.
Wel interressant maar je kan je ook afvragen of ze bepaalde opvattingen in een nieuw jasje willen stoppen.
pi_184538996
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:33 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Wel interressant maar je kan je ook afvragen of ze bepaalde opvattingen in een nieuw jasje willen stoppen.
Lijkt me niks mis mee. Voortschrijdend inzicht noemen ze dat?

In dit licht is het volgende ook interessant:

https://en.wikipedia.org/wiki/Men_who_have_sex_with_men
Er bestaat ook een vrouwelijke variant:
https://en.wikipedia.org/wiki/Women_who_have_sex_with_women

Klaarblijkelijk kan dit ook. Jezelf niet identificeren als homo of bi, maar toch sex hebben met hetzelfde geslacht. Ik heb me laten vertellen dat dit in een bekrompen sectarisch land als Saudi Arabie wijdverspreid is, zeker onder de mannen. Gek vind ik dit overigens niet. In een land waar de sexen streng gescheiden worden en je alleen met een vrouw kan gaan rommelen als je getrouwd bent met haar is het dan maar sex hebben met je matties een prima alternatief. Ook als deze maatschappij het hebben van meerdere vrouwen voor de meer succesvolle mannen propageerd. Je gaat toch een mannenoverschot creeren die ook wat wilt. Dan maar op elkaars piemels sabbelen.

Een soortgelijk iets zie je natuurlijk ook im gevangenispopulaties. Als er geen mensen van het andere geslacht beschikbaar zijn, en je wil toch lekker neuken dan is homosex de enige optie. Ik heb ook wel eens gelezen over een snuiter die een tijd in de bak zat en bi is geworden, want in de gevangenis leer je al snel dat gender niet zoveel uitmaakt voor een leuke sexy tijd.

Als de SGP en dergelijke instanties moeite hebben met homosexualiteit, dan moeten ze natuurlijk ook zorgen dat heterosex wijdverbreid en makkelijk te krijgen is. Lekkere kinky gereformeerde meiden met van die schattige sokjes. Mhhhhhhhh :P :P
pi_184539082
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:59 schreef VanAvesaat het volgende:

[..]

Lijkt me niks mis mee. Voortschrijdend inzicht noemen ze dat?

In dit licht is het volgende ook interessant:

https://en.wikipedia.org/wiki/Men_who_have_sex_with_men
Er bestaat ook een vrouwelijke variant:
https://en.wikipedia.org/wiki/Women_who_have_sex_with_women

Klaarblijkelijk kan dit ook. Jezelf niet identificeren als homo of bi, maar toch sex hebben met hetzelfde geslacht. Ik heb me laten vertellen dat dit in een bekrompen sectarisch land als Saudi Arabie wijdverspreid is, zeker onder de mannen. Gek vind ik dit overigens niet. In een land waar de sexen streng gescheiden worden en je alleen met een vrouw kan gaan rommelen als je getrouwd bent met haar is het dan maar sex hebben met je matties een prima alternatief. Ook als deze maatschappij het hebben van meerdere vrouwen voor de meer succesvolle mannen propageerd. Je gaat toch een mannenoverschot creeren die ook wat wilt. Dan maar op elkaars piemels sabbelen.

Een soortgelijk iets zie je natuurlijk ook im gevangenispopulaties. Als er geen mensen van het andere geslacht beschikbaar zijn, en je wil toch lekker neuken dan is homosex de enige optie. Ik heb ook wel eens gelezen over een snuiter die een tijd in de bak zat en bi is geworden, want in de gevangenis leer je al snel dat gender niet zoveel uitmaakt voor een leuke sexy tijd.

Als de SGP en dergelijke instanties moeite hebben met homosexualiteit, dan moeten ze natuurlijk ook zorgen dat heterosex wijdverbreid en makkelijk te krijgen is. Lekkere kinky gereformeerde meiden met van die schattige sokjes. Mhhhhhhhh :P :P
Tja. Wat moet ik hier op zeggen... :D
Ik hoor zelf ook officieel bij de SGP achterban (stem het nauwelijks) maar ik zal het voordragen :D
  maandag 21 januari 2019 @ 20:32:41 #271
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184539904
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:53 schreef VanAvesaat het volgende:
Binnen deze discussie is dit artikel interessant:

https://allthatsinteresti(...)LawKJT_GgoAV6GU_P75A

Conclusie is dat homosexualiteit volgens de bijbel is toegestaan omdat de opmerking dat het niet is toegestaan geen betrekking heeft op de homosexuele relatie, maar om het feit dat deze in dat tijdsgewricht alleen toegestaan was als de relatie ongelijkwaardig was.

Interessante denktrend. Daar valt wel een nieuwe afsplitsing van het christendom op te baseren. Werkt misschien in de islam ook zo.
Mooi zo, goede vonst!
pi_184539998
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Mooi zo, goede vonst!
Ik vind het geen inhoudsvolle argument.
Alleen maar voor omdat de romeinen het ook deden....
pi_184540725
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:36 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik vind het geen inhoudsvolle argument.
Alleen maar voor omdat de romeinen het ook deden....
De inhoud in deze zit in de stelling dat je teksten in hun historische context moet plaatsen en dat je dus niet klakkeloos van de huidige maatschappij uit moet gaan als je 2000 jaar oude teksten voor je hebt.

Iets wat idd vaak vergeten wordt. En ook erg moeilijk is.

Vergelijkbare problemen zie je met uitdrukkingen. Regende het in Noahs tijd letterlijk 40 dagen en nachten nonstop; of was dat destijds een gangbare figuurlijke uitdrukking zoals "het regent pijpestelen" of "it's raining cats and dogs" dat nu zijn ? Daar achter komen is moeilijk.
pi_184540760
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:03 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De inhoud in deze zit in de stelling dat je teksten in hun historische context moet plaatsen en dat je dus niet klakkeloos van de huidige maatschappij uit moet gaan als je 2000 jaar oude teksten voor je hebt.

Iets wat idd vaak vergeten wordt. En ook erg moeilijk is.

Vergelijkbare problemen zie je met uitdrukkingen. Regende het in Noahs tijd letterlijk 40 dagen en nachten nonstop; of was dat destijds een gangbare figuurlijke uitdrukking zoals "het regent pijpestelen" of "it's raining cats and dogs" dat nu zijn ? Daar achter komen is moeilijk.
Ik geloof dat het 40 dagen achter elkaar regende, waarom zou hij dan een boot moeten bouwen als het maar even hard regende ?
pi_184540939
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:05 schreef Geytenbeekje het volgende:
Ik geloof dat het 40 dagen achter elkaar regende, waarom zou hij dan een boot moeten bouwen als het maar even hard regende ?
Wie zegt dat hij een boot heeft gebouwd? Misschien bedoelde ie wel badeend nu zijn waterton volgelopen was na een dagje regen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 21:13:22 ]
pi_184540957
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:13 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij een boot heeft gebouwd? Misschien bedoelde ie wel badeend nu zijn waterton volgelopen was na een dagje regen.
de Bijbel.
De maten worden nu zelfs gebruikt in de scheepsbouw
  maandag 21 januari 2019 @ 21:34:22 #277
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184541361
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:14 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

de Bijbel.
De maten worden nu zelfs gebruikt in de scheepsbouw
Geef toe, je bent aan het trollen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 21 januari 2019 @ 21:36:17 #278
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184541386
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:13 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij een boot heeft gebouwd? Misschien bedoelde ie wel badeend nu zijn waterton volgelopen was na een dagje regen.
:D
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 22:01:37 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184541931
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:05 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik geloof dat het 40 dagen achter elkaar regende, waarom zou hij dan een boot moeten bouwen als het maar even hard regende ?
hij moest een boot bouwen omdat er een zondvloed (ik lees tsunami) aan zat te komen, niet vanwege de regen ;)

verder heeft kassamiep wel gelijk in dat je de boel niet al te letterlijk moet nemen, een heleboel getallen lopen een beetje als bindmiddel door de bijbel heen ... soort uitdrukkingen

het regende 40 dagen, het volk van Israel moest 40 jaar wachten voor ze israel binnenkonden, tussen het kruis en de wederopstanding zat jezus 40 dagen in de kast, etc.

met 40 bedoelen ze gewoon kankerlang ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184542038
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geef toe, je bent aan het trollen
Nergens is Poe's law zo toepasselijk als bij mensen die de bijbel iets te letterlijk nemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 22:21:18 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184542416
op zich kun je een prima bootje bouwen als je de maten voor de ark letterlijk neemt als het goed is

vergelijkbaar met LPD8000 van ons aller Damen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184542422
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geef toe, je bent aan het trollen
And God said, "Aaarrrr matie, build me ay boat!" :7

In de Gilgamesh is er trouwens ook een versie waarin de god Enlil de kraan openzet omdat de mens teveel herrie maakt en Ie niet kan slapen :P
-
pi_184542634
Het is best mogelijk dat er een big flood heeft plaatsgevonden (als gevolg van een meteoriet, mogelijk in de buurt van Groenland). Randall Carlson (geological theorist) heeft daar best interessante dingen over te zeggen. Het is niet voor niets een terugkerend thema in culturen wereldwijd. Maar een boot volgepropt met alle diersoorten? Hoogstens een vlot met vee en huisdieren.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 22:33:24 ]
pi_184542723
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:30 schreef EipNiC het volgende:
Het is best mogelijk dat er een big flood heeft plaatsgevonden. Randall Carlson (geological theorist) heeft daar best interessante dingen over te zeggen. Het is niet voor niets een terugkerend thema in culturen wereldwijd.
Één of andere crackpot zonder wetenschappelijke carrière volgens wiki.
Overigens is het vrij logisch dat vele culturen een vloedthema kennen, want dat komt nou eenmaal vaak voor. Niet dat ze verder de middelen hadden om een lokale vloed van een globale te onderscheiden overigens. Die hebben we tegenwoordig wel en nee, er is geen enkel spoor van een globale vloed terug te vinden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184543062
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Één of andere crackpot zonder wetenschappelijke carrière volgens wiki.
Overigens is het vrij logisch dat vele culturen een vloedthema kennen, want dat komt nou eenmaal vaak voor. Niet dat ze verder de middelen hadden om een lokale vloed van een globale te onderscheiden overigens. Die hebben we tegenwoordig wel en nee, er is geen enkel spoor van een globale vloed terug te vinden.
Fijn dat je gewillig bent om naar de man te luisteren en je niet genoodzaakt voelt om binnen de eerste minuut met de term crackpot te smijten. Gelukkig nam Marc Defant (professor of geology en schrijft voor Skeptic) hem wel serieus genoeg om er met hem een interessante discussie over te voeren. Zou jij de moeite nemen, dan zou je misschien nog ontdekken dat er wel degelijk sporen van meerdere gelijktijdige vloeden aan kunstgebieden in meerdere delen van de wereld terug te vinden zijn (met typische gevolgen in weer andere delen).

Globaal als in 'elk stuk landmassa kwam onder water' is een stropop.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 22:53:07 ]
pi_184543439
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:52 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Fijn dat je gewillig bent om naar de man te luisteren en je niet genoodzaakt voelt om binnen de eerste minuut met de term crackpot te smijten. Gelukkig nam Marc Defant (professor of geology en schrijft voor Skeptic) hem wel serieus genoeg om er met hem een interessante discussie over te voeren. Zou jij de moeite nemen, dan zou je misschien nog ontdekken dat er wel degelijk sporen van meerdere gelijktijdige vloeden aan kunstgebieden in meerdere delen van de wereld terug te vinden zijn (met typische gevolgen in weer andere delen).

Globaal als in 'elk stuk landmassa kwam onder water' is een stropop.
Nee dat is geen stropop. Dat is immers het hele idee van de zondvloed.

En het aloude "er gaat iemand met hem in discussie dus zijn claims zijn serieus" is een volstrekte drogredenen. Ik heb legio discussies tussen creationistische klapjosti's en serieuze geologen, fysici en biologen. Vaak is het meer een poging om het publiek te doceren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184543490
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:10 schreef Monolith het volgende:
Nee dat is geen stropop. Dat is immers het hele idee van de zondvloed.

En het aloude "er gaat iemand met hem in discussie dus zijn claims zijn serieus" is een volstrekte drogredenen. Ik heb legio discussies tussen creationistische klapjosti's en serieuze geologen, fysici en biologen. Vaak is het meer een poging om het publiek te doceren.
Ik bedoelde niet de Bijbelse zondvloed te verdedigen. Dat leek mij impliciet vanwege mijn eerdere (vlot en vee-)post m.b.t. de Bijbelse weergave.

Drogreden voor welk argument? Het is geen drogreden waarmee ik poog zijn stelling hard te maken. Ik leg dat gegeven enkel op tafel om jouw drogreden (geen carriére en crackpot, dus onzin) te pareren. Het schijnt voor jou immers van levensbelang te zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 23:19:15 ]
pi_184543637
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:13 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Drogreden voor welk argument? Het is geen drogreden waarmee ik poog zijn stelling hard te maken.
De drogreden dat het feit dat hij met een echte wetenschapper in "debat" mocht zijn verhaaltjes opeens geloofwaardig zouden maken. Als ik een Google dan lijkt de "discussie" vooral dat te zijn geweest wat ik al stelde:
https://www.marcdefant.com

quote:
Ik leg dat gegeven enkel op tafel om jouw drogreden (geen carriére en crackpot, dus onzin) te pareren.
Nou, hoeveel wetenschappelijke publicaties heeft de man op zijn naam?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184543708
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

De drogreden dat het feit dat hij met een echte wetenschapper in "debat" mocht zijn verhaaltjes opeens geloofwaardig zouden maken. Als ik een Google dan lijkt de "discussie" vooral dat te zijn geweest wat ik al stelde:
https://www.marcdefant.com
Nogmaals: Het is geen drogreden waarmee ik poog zijn stelling hard te maken. Ik leg dat gegeven enkel op tafel om jouw drogreden (geen carriére en crackpot, dus onzin) te pareren. (Het blijft daarmee voor mij een meta-discussie).

(De gegeven link leest weg als een script voor een soapserie).

quote:
Nou, hoeveel wetenschappelijke publicaties heeft de man op zijn naam?
Wat een akelig beknellend (ik zou haast zeggen: religieus) wereldbeeld heb jij jezelf opgelegd. In dat geval weet ik het beter gemaakt: ik ondermijn simpelweg de waarde van wetenschappelijke publicaties met twee linkjes.


https://www.irishtimes.co(...)f-academia-1.3655500

"Human Reactions to Rape Culture and Queer Performativity at the Dog Park''

"incredibly innovative, rich in analysis, and extremely well-written and organized" by the first reviewer :W _O-

--------------------------

Nu weer terug naar de vloed, meteoriet, en zo?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 23:30:31 ]
pi_184543812
quote:
9s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:25 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Nogmaals: Het is geen drogreden waarmee ik poog zijn stelling hard te maken. Ik leg dat gegeven enkel op tafel om jouw drogreden (geen carriére en crackpot, dus onzin) te pareren. (Het blijft daarmee voor mij een meta-discussie).
Nee, het blijft één of andere aanhanger van vergezochte theorieën zonder wetenschappelijke carrière. Dat zijn gewoon de feiten.

quote:
[..]

Wat een akelig beknellend (ik zou haast zeggen: religieus) wereldbeeld heb jij jezelf opgelegd. In dat geval weet ik het beter gemaakt: ik ondermijn simpelweg de waarde van wetenschappelijke publicaties met twee linkjes.


https://www.irishtimes.co(...)f-academia-1.3655500

"Human Reactions to Rape Culture and Queer Performativity at the Dog Park''

"incredibly innovative, rich in analysis, and extremely well-written and organized" by the first reviewer :W _O-
Dit is niet BNW.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 21 januari 2019 @ 23:31:14 #291
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184543818
quote:
9s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:25 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Nogmaals: Het is geen drogreden waarmee ik poog zijn stelling hard te maken. Ik leg dat gegeven enkel op tafel om jouw drogreden (geen carriére en crackpot, dus onzin) te pareren. (Het blijft daarmee voor mij een meta-discussie).

(De gegeven link leest weg als een script voor een soapserie).

[..]

Wat een akelig beknellend (ik zou haast zeggen: religieus) wereldbeeld heb jij jezelf opgelegd. In dat geval weet ik het beter gemaakt: ik ondermijn simpelweg de waarde van wetenschappelijke publicaties met twee linkjes.


https://www.irishtimes.co(...)f-academia-1.3655500

"Human Reactions to Rape Culture and Queer Performativity at the Dog Park''

"incredibly innovative, rich in analysis, and extremely well-written and organized" by the first reviewer :W _O-

--------------------------

Nu weer terug naar de vloed, meteoriet, en zo?
Ik ben vast niet de enige die zich af vraagt wat je punt nou eigenlijk is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 21 januari 2019 @ 23:35:25 #292
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184543896
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:30 schreef EipNiC het volgende:
Maar een boot volgepropt met alle diersoorten? Hoogstens een vlot met vee en huisdieren.
Veel dieren zijn klein dus dat valt nog wel mee.
Maar die olifanten, neushoorns, struisvogels en giraffen lijken me wel een probleem.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184543928
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:30 schreef Monolith het volgende:
Dit is niet BNW.
Wat heeft het met Brave New World te maken? Een prof filosofie en wiskunde-drop-out schrijven tientallen gefabriceerde absurde (troll)publicaties en een groot deel kwam door de peermolen. Een kreeg zelfs een award.
pi_184543989
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:36 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Wat heeft het met Brave New World te maken? Een prof filosofie en wiskunde-drop-out schrijven tientallen gefabriceerde absurde (troll)publicaties en een groot deel kwam door de peermolen. Een kreeg zelfs een award.
Dat wetenschap niet onfeilbaar is lijkt me niet zo relevant voor de vraag of willekeurige crackpots op internet er wel toe zouden doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184544086
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat wetenschap niet onfeilbaar is lijkt me niet zo relevant voor de vraag of willekeurige crackpots op internet er wel toe zouden doen.
Jammer, zelfs na deze kennisname maak je nog de fout 'wetenschappelijke publicaties' als fundering van 'de wetenschap' te zien. En ik ben bang dat je niet begrijpt waar BNW voor staat.
pi_184544109
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:35 schreef Harvest89 het volgende:
Veel dieren zijn klein dus dat valt nog wel mee.
Maar die olifanten, neushoorns, struisvogels en giraffen lijken me wel een probleem.
Dat zal best, maar hoe krijg je al die (kleine of grote) dieren (m én v) bijeen? :')
  maandag 21 januari 2019 @ 23:46:08 #297
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184544149
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:44 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dat zal best, maar hoe krijg je al die (kleine of grote) dieren (m én v) bijeen? :')
Christenen kunnen hier creatieve antwoorden op geven.
Een tijd terug op Reddit beweerde iemand dat God de dieren tijdelijk had verkleind.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184544177
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Christenen kunnen hier creatieve antwoorden op geven.
Een tijd terug op Reddit beweerde iemand dat God de dieren tijdelijk had verkleind.
Een vliegtuig was mi logischer geweest.
pi_184544211
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:43 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Jammer, zelfs na deze kennisname maak je nog de fout 'wetenschappelijke publicaties' als fundering van 'de wetenschap' te zien. En ik ben bang dat je niet begrijpt waar BNW voor staat.
Jezus, wat een abominabel niveau. :')
Dat staat niet in mijn post. Daarin word je gewoon gewezen op de zoveelste drogreden. Jij denkt dat je door wat misstanden in de wetenschappelijke wereld aan te kaarten aantoont dat één of andere lijmsnuiver opeens net zo geloofwaardig zou zijn.

Dat is natuurlijk net als stellen dat ingestraald water drinken een prima alternatief voor een operatie en bestraling is omdat het tweede ook niet altijd een goede afloop garandeert.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184544368
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat staat niet in mijn post.
Dat staat in al jouw posts, of je er zelf bewust van bent of niet :'). Volgens jou: wetenschappelijke waarde uitspraak is afhankelijk van wetenschappelijke carrière (= aantal publicaties).

quote:
Daarin word je gewoon gewezen op de zoveelste drogreden.
Je kan dat wel blijven halen, maar we dansen nog steeds op jouw nummer 'persoonlijke aanval, ik hou van jou'.

quote:
Jij denkt dat je door wat misstanden in de wetenschappelijke wereld aan te kaarten aantoont dat één of andere lijmsnuiver opeens net zo geloofwaardig zou zijn.
Je zet het nummer nog even wat harder? ^O^ . IK HOORDE JE DROGREDEN AL HOOR.
De stropop daarentegen is wel weer een nieuwe in de reeks.

quote:
Dat is natuurlijk net als stellen dat ingestraald water drinken een prima alternatief voor een operatie en bestraling is omdat het tweede ook niet altijd een goede afloop garandeert.
Over operaties gesproken; wist je dat artsen in de jaren 70 zonder verdoving op babies opereerden omdat niemand beter wist (behalve ieder met gezond verstand)?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')