Oh ja, jij hebt straks gewoon weer een babyquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit is een wat oudere, de honger was hier duidelijk al gestild:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
Nee, een oud-collega noemde me altijd zoquote:Op dinsdag 8 januari 2019 11:26 schreef rena het volgende:
En nog een nieuw gezicht, Lorelay, toevallig fan van gilmore girls? Ik kan je helaas geen goed advies geven verder.
Ik ben nu helemaal fan van heilwol. Zodra het ook wat rood wordt, doe ik het meteen zijn zijn luier!quote:Op dinsdag 8 januari 2019 07:53 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Een tijdje terug ging het hier over heilwol. Helpt dat ook al bij heel rode billen of pas als het echt open/stuk is? Haar billen zijn nu zo vuurrood, het doet haast pijn om er naar te kijken
Nee!quote:Op maandag 7 januari 2019 21:00 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Oh ja, jij hebt straks gewoon weer een baby. Kan je je dat al voorstellen?
Ooooh, ik had je helemaal gemist!quote:Op dinsdag 8 januari 2019 21:32 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Bedankt voor de felicitaties![]()
Wat stats van Casper met 1 jaar:
77cm - ongeveer 10kg, loopt en staat nog niet los, snapt sinds een paar weken het principe van de vormenstoof en eet vrijwel alles, tot haring aan toe![]()
Wat eet ie al goed Lemijn!Ik heb dat vanavond door jouw filmpjes met Casper ook getest (met bestek eten kan hij wel als ik het aangeef) dit was vooral nog frustratie aan beide kanten
![]()
LadyS wat goed van Mie!
Wat goed van C.![]()
Wat een toffe bedjes LDG! En duidelijk toe aan de dreumesgroep zo te lezen. En dat kuifje, ik kan écht niks met jongenshaar en laat mijn vriend z’n haar doen
![]()
Hier ook een tussen ons in slaper (vanaf een uur of 4:00) en ik heb vooral geleerd dat je dat niet in het openbaar moet gaan vermelden
Zo herkenbaar dit.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:26 schreef littledrummergirl het volgende:
Onze kaptein is aan het wennen op de dreumesgroep op het kdv, vandaag kwam zijn eigen leidster even bij hem kijken, keek hij haar geschrokken aan en draaide snel zn rug naar haar toehij ging vandaag na n halve dag wennen weer terug naar de babygroep, en dat heeft iedereen geweten
hij was niet pleased haha. Hij is duidelijk toe aan wat meer ruimte, nieuw speelgoed en meer uitdaging.
Jaquote:Op dinsdag 8 januari 2019 21:22 schreef TolstoiFan het volgende:
Lemijn, wat eet Jacob al goed! Zie ik nou een echt glas met water staan? Dat zou ik dus op dit moment echt niet durven met al dat gooien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 09-01-2019 08:39:10 ]
Ja, dat bedoel ik met 'ik heb een groter dan gemiddeld kind'. Ik hoef niet te proberen 'm in iets kleiners dan 98 te proppenquote:Op woensdag 9 januari 2019 12:31 schreef vencodark het volgende:
Hier wel fan van Hema. Niet gek duur en vaak aanbiedingen. Kleding zit bij Z. altijd perfect.
Ze heeft een poezenromper (in 2017 hadden ze heel veel poezenprinten) maat 68 die ze nog past.
![]()
En die tulerokjes in allerlei kleuren.
dat knuistjesprobleem had de kaptein ook toen ie kleiner was, hij had echt kolenschoppen als handenquote:Op woensdag 9 januari 2019 12:20 schreef Messina het volgende:
Die rompers van de Hema vind ik echt helemaal niks. Hema stikt de polsjes heel smal waardoor ik amper z'n handen erdoor krijg. Vind ze sowieso erg strak zitten om het lijfje ook, maar ik heb dan ook een groter-dan-gemiddeld kind.
H&M rompers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, bij mij zitten die hema-rompers gewoon goed en zijn de h&m rompers veel te ruimquote:Op woensdag 9 januari 2019 12:20 schreef Messina het volgende:
Die rompers van de Hema vind ik echt helemaal niks. Hema stikt de polsjes heel smal waardoor ik amper z'n handen erdoor krijg. Vind ze sowieso erg strak zitten om het lijfje ook, maar ik heb dan ook een groter-dan-gemiddeld kind.
H&M rompers
Z. is nog te klein maar toen A. zo’n 2 was (denk ik) noemde hij zichzelf ook Nènè.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 08:33 schreef Nolita het volgende:
Hier ook fan van Hema stretchrompers!
Zeggen jullie dreumessen ook al hun eigen naam? Hier probeert ze dat sinds kort en noemt ze zichzelf nènè en heel soms nini. Dat klinkt zo schattig![]()
Nijntje noemt ze overigens ook nènè
Wat grappig. Als alle dreumessen dat doen dan is het toeval dat haar naam ook met een N begint en twee lettergrepen heeft.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 08:39 schreef vencodark het volgende:
[..]
Z. is nog te klein maar toen A. zo’n 2 was (denk ik) noemde hij zichzelf ook Nènè.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We slepen het kind graag mee naar van alles - enkele hoogtepunten van het afgelopen jaar:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het jong almaar leuker worden naarmate -ie ouder wordt en kijk dan ook stuiterend benieuwd uit naar het komende jaar!![]()
Jullie bij voorbaat alvast bedankt voor alle komende ervaringen, adviezen en anekdotes.
Let me see you stripped down to the bone
V is straks 1 jaar en 8 maanden als de baby komt.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 19:16 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Flav, hoeveel schelen V en baby straks? Krijgt hij er wat van mee? Muppet nog helemaal niet, al vindt ze het wel heel interessant dat ze nu een nieuwe kamer heeft!
Die van mij heeft nog nooit de huisarts gezien (voor zichzelf). Ik durf zelfs te stellen dat sommige ouders wel erg snel naar de huisarts rennen (terwijl ze zelf stiekem ook best weten dat hun kind niet iets ernstigs heeft. Griep of zo.)quote:Op vrijdag 11 januari 2019 20:59 schreef vencodark het volgende:
“DIE!!!!” en dan wijzen inderdaad.![]()
Maar mijn Z is stuk.![]()
Sinds dinsdag is ze niet zo fit. Meer willen slapen (op ons!), hangerig, ‘zeurderig’ en verkouden.
Ze eet prima, drinkt goed, fatsoenlijke luiers en er kan soms best een lachje, grapje en speelmomentje vanaf. Het is alleen allemaal wat minder. Ze had alleen nu net een beetje verhoging.
Nu hebben vandaag al 3 mensen gevraagd waarom ik niet naar de huisarts ben gegaan (man, schoonzus en schoonmoeder, bij die laatste was ze vandaag vanwege werk).
Doe ik het nou zo verkeerd? Ben ik dan te makkelijk of is een ander te bezorgd?
Ik begrijp dat een ander liever het zekere voor het onzekere weet maar Z. is naar mijn idee gewoon een beetje grieperig. Niks geks of bijzonders verder.
Hoe zien jullie dit? Wat is jullie ervaring met twijfels van naar de huisarts gaan of niet?
quote:Op vrijdag 11 januari 2019 20:09 schreef Flav het volgende:
[..]
V is straks 1 jaar en 8 maanden als de baby komt.
Hij krijgt er niks van mee maar aait wel mijn buik als ik zeg dat er een baby’tje in zit![]()
Kan ook zijn dat hij me na doet aangezien ik vaak kruimels van mijn buik moet vegen![]()
Hoeveel schelen Muppet en baby straks?
Ik vertel het ook: wat moet ik de dokter dan vertellen? Ze is verkouden en niet fit/vrolijk? Maar verder doet ze alles prima?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 21:15 schreef Lemijn het volgende:
venco, ik zou ook niet gaan als ik geen vraag of zorgen had. ik bedoel, wat kom je dan doen? zijn je man/schoonzus/schoonmoeder wel bezorgd? waarover dan?
Soms spookt gewoon zo’n gedachte door mijn hoofd van: wat als ik wél een signaal mis?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 21:29 schreef Lemijn het volgende:
Het is ook niet prettig. Ziek zijn is niet prettig, een ziek kind hebben ook niet. Maar gelukkig is het meestal 'gewoon' ziek en daar kan een dokter echt niks aan doen hoor. En dat kan je als ouder doorgaans redelijk goed inschatten, zeker met onze dreumesen: die kennen we al meer dan een jaar, ze zijn niet meer zo superkwetsbaar als eerst, etc.
Dus, venco: je doet het wel goed.
volg je eigen gevoelquote:Op vrijdag 11 januari 2019 20:59 schreef vencodark het volgende:
“DIE!!!!” en dan wijzen inderdaad.![]()
Maar mijn Z is stuk.![]()
Sinds dinsdag is ze niet zo fit. Meer willen slapen (op ons!), hangerig, ‘zeurderig’ en verkouden.
Ze eet prima, drinkt goed, fatsoenlijke luiers en er kan soms best een lachje, grapje en speelmomentje vanaf. Het is alleen allemaal wat minder. Ze had alleen nu net een beetje verhoging.
Nu hebben vandaag al 3 mensen gevraagd waarom ik niet naar de huisarts ben gegaan (man, schoonzus en schoonmoeder, bij die laatste was ze vandaag vanwege werk).
Doe ik het nou zo verkeerd? Ben ik dan te makkelijk of is een ander te bezorgd?
Ik begrijp dat een ander liever het zekere voor het onzekere weet maar Z. is naar mijn idee gewoon een beetje grieperig. Niks geks of bijzonders verder.
Hoe zien jullie dit? Wat is jullie ervaring met twijfels van naar de huisarts gaan of niet?
Daar vraag je ook niet gauw speciaal oppas voor hè.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 19:47 schreef Lemijn het volgende:
En hoera voor grootouders die je de kans geven om al die achterstallige shizzle te doen. De hemel vind ik dat.
quote:Op zaterdag 12 januari 2019 19:46 schreef Lemijn het volgende:
Ik probeer nu op de commode de el-serie: tepel/navel/piemel.
Vanuit mijn ervaring. Het grote verschil tussen baby IJsje en dreumes IJsje is dat hij als baby in de draagdoek als hij wat mopperig was lekker ging slapen, terwijl ik dan met mijn oudste bijv naar de speeltuin ging of gewoon alleen een stukje wandelen.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 10:24 schreef minilot het volgende:
Lemijn, wat ik nog wilde vragen, waarin zat de afgelopen maanden die eigen wil praktisch gezien in de weg?Ik probeerde net zo eens te bedenken op welke punten dat bij Günther de komende tijd al problematisch zou worden, maar ik kan eigenlijk niets verzinnen. Dreumesoudern00b als ik nog ben.
Verlicht me!
laatst zette tilde ik hem na het eten uit de kinderstoel (dat wilde hij) en daarna zette ik de kinderstoel in een hoek, dat wilde ie duidelijk nietquote:Op zaterdag 12 januari 2019 22:50 schreef LeSage het volgende:
Dat is hier eigenlijk alleen maar om eten. Zoals vandaag met de gratis ‘hou-je-kind-stil-banaan’ in de Jumbo. Hij liet zich dramatisch achterover vallen in het wagentje, omdat ik die banaan zo nodig moest uitpakken. Waar was ik in vredesnaam ook mee bezig
Wauw!quote:Op zondag 13 januari 2019 10:20 schreef minilot het volgende:
Tolstoi (sterkte met de slaapissues!), Günther stond neutraal tegenover de taart en hield het na drie happen voor gezien.
![]()
Voor de nieuwsgierigen: om te vieren dat babies geen maar éénjarigen wél honing mogen, bakte ik voor z'n verjaardag een Russische honingtaart.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waterpokkenvaccinatie bovenal simpelweg omdat het kán, het soms ernstig uitpakt en anders in elk geval flink oncomfortabel is en potentieel (zoals bij mij én mijn lief) voor littekentjes zorgt.
Laagjes zijn superslordig!quote:Op zondag 13 januari 2019 10:24 schreef Peejtur het volgende:
Ik vind dat de laagjes wel wat gelijkmatiger moeten en ik vind de botercreme net wat te dik. Ook mis ik het zuurtje!
/uit HHB-modus!
Ik heb er echt nul verstand van maar vind HHB leuk om te zien. Voor mij ziet die er lekker uitquote:Op zondag 13 januari 2019 10:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Laagjes zijn superslordig!Ik zei al in CUL dat ik 'm binnenkort nog eens moet maken zodat -ie wat netter kan.
De tussenlagen zijn géén botercrème en allesbehalve te dik
Het is een mengsel van geslagen slagroom, dulce de leche en gekaramelliseerde honing. Heel licht en fluffy
Door die gekaramelliseerde honing overigens wel degelijk een zuurtje en een bittertje diep in de achtergrond
[/offtopic]
Had mijn lief met de koter uit het huis geschopt voor zeer, zeer langdurig eendjes voerenquote:Op zondag 13 januari 2019 11:06 schreef littledrummergirl het volgende:
Oeeeh so pwettyminilot
Waar vind je de tijd om dat soort dingen te doen joh?
efficientquote:Op zondag 13 januari 2019 11:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Had mijn lief met de koter uit het huis geschopt voor zeer, zeer langdurig eendjes voeren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Hehe, nope. Kaarsjeblaastraining bleef hardnekkig steken op vlammetjegrijpen.quote:Op zondag 13 januari 2019 14:13 schreef Lemijn het volgende:
Ik ben vooral benieuwd of je oefenen op het kaarsjeblazen effect heeft gehad, mini.
Karamel zeezout fudge, maar die is gewoon gekocht. En karamel popcorn ook.quote:Op zondag 13 januari 2019 16:10 schreef minilot het volgende:
voor je tractortaart, LeSage! En ligt er nou allemaal fudge op?
![]()
[..]
Hehe, nope. Kaarsjeblaastraining bleef hardnekkig steken op vlammetjegrijpen.Volgend jaar hernieuwde poging!
Het een is niet beter dan het ander, hè. Onze dreumesen eten allemaal wat ze nodig hebben, of dat nu twee of zes boterhammen zijn.quote:Op maandag 14 januari 2019 01:32 schreef Nanuke het volgende:
Ok, maar even serieus, hè. Hóe dan. 3 boterhammen? Als ontbijt? Ik doe heel hard mijn best nu niet onzeker te worden, maar als Dirk over een hele dag 2 boterhammen, een stuk fruit en een klein bordje avondeten eet, noemen we dat serieus veel...
Ik vraag me ook af hoe, maar ze doen het soms... Ik denk dat je daar als ouder ook weinig invloed op hebt. Maar moet er wel bij zeggen dat dat rond 9:30 pas is, als ze vroeg op moeten voor de opvang (6:45) gaat er met moeite 1 boterham in. Lunch is meestal 1,5e boterham. En mijn kinderen zijn sowieso alle drie dol op brood. 's Avonds stokbrood eten is peuters favoriete etenquote:Op maandag 14 januari 2019 01:32 schreef Nanuke het volgende:
Ok, maar even serieus, hè. Hóe dan. 3 boterhammen? Als ontbijt? Ik doe heel hard mijn best nu niet onzeker te worden, maar als Dirk over een hele dag 2 boterhammen, een stuk fruit en een klein bordje avondeten eet, noemen we dat serieus veel...
Dan voor de beeldvorming mijn peuter erbij:quote:Op maandag 14 januari 2019 01:32 schreef Nanuke het volgende:
niet doen, ieder lichaam werkt anders. Ik heb een niet- magere kleuter van 4 die ongeveer net zo veel eet als dirkquote:Op maandag 14 januari 2019 01:32 schreef Nanuke het volgende:
nope, elke dag is andersquote:Op maandag 14 januari 2019 08:24 schreef rena het volgende:
Je doet niet aan ongeveer vaste tijdstippen voor ontbijt, lunch en avondeten? Ik noem het schema bij gebrek aan een betere term
Ik wil dat niet eens kunnen.quote:Op maandag 14 januari 2019 08:50 schreef LeSage het volgende:
Dat is hier ook sowieso, geen vaste tijden. Ik kan dat blijkbaar niet.
Dat dus, het zijn bij mij ook gemiddelde tijden. En ik zit ook niet te tellen hoeveel uren er tussen zitten. Als ze honger heeft heeft ze honger dus dan krijgt ze ook eten, probeer wel echt haar behoeftes te volgen.quote:Op maandag 14 januari 2019 08:58 schreef Netelig het volgende:
Die schema’s zijn ook niet altijd wat ze lijken. Als ik het zo opschrijf, lijkt het heel gestructureerd, maar in de praktijk krijgt dreumes tussendoortjes als hij in de keuken staat te brullen om eten.
Ik houd geen vast schema aan, maar er gebeurt toch echt wel wat elke 1,5 tot 2 uur. Hij slaapt ook nog wel zo'n 4 uur overdag (2 slaapjes), dus dan zit je daar al snel aan als hij wakker is met zo'n 5 eetmomenten per dag.quote:Op maandag 14 januari 2019 08:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik wil dat niet eens kunnen.Ik krijg altijd de zenuwen van die schema's hier, vooral die waar iedere 1,5 à 2 uur weer iets moet gebeuren.
En zo blijkt maar weer hoe universeel het is dat we best graag willen dat ze goed eten. Dat willen we allemaal, al uit de een het wat harder dan de ander, en daarin speelt ons eigen karakter mee en intake & uiterlijk van het betreffende kind.quote:Op maandag 14 januari 2019 09:42 schreef minilot het volgende:
...maar ik kijk wel uit naar het moment dat -ie weer stevig eet
Nee hoor. Mensen beschrijven gewoon wat ze zelf doen en hoe een gewoonte van een ander voor hunzelf zou zijn. Laat je niet gek maken, gebruik de woorden die je wil en heb een fijne dagquote:Op maandag 14 januari 2019 09:03 schreef rena het volgende:
Ik zie al dat het benoemen van haar eten als schema hier dus verkeerd valt
Tuurlijk! Ik maak me er echt niet druk om dat -ie nu zo weinig binnenkrijgt, maar het is tegelijkertijd ook gewoon heel fijn en geruststellend om je kind met smaak een bord gezond eten te zien wegbunkeren.quote:Op maandag 14 januari 2019 09:51 schreef Lemijn het volgende:
[..]
En zo blijkt maar weer hoe universeel het is dat we best graag willen dat ze goed eten.
quote:Op maandag 14 januari 2019 09:53 schreef Lemijn het volgende:
Jacob had vanmorgen een autootje vast op weg naar de opvang. Ik kon wel janken zo gezellig vond ik het, dat hummende jongetje voorop met een auto in zijn knuistjes. Dat is zo'n beeld dat vroeger door mijn hoofd kon flitsen als ik door de stad fietste, en nu was het er opeens.
x 1000.
Oh nee joh, helemaal niet. En daarbij, als een schema voor jou werkt, dan is dat helemaal prima!quote:Op maandag 14 januari 2019 09:03 schreef rena het volgende:
Ik zie al dat het benoemen van haar eten als schema hier dus verkeerd valt
quote:Op maandag 14 januari 2019 09:53 schreef Lemijn het volgende:
Jacob had vanmorgen een autootje vast op weg naar de opvang. Ik kon wel janken zo gezellig vond ik het, dat hummende jongetje voorop met een auto in zijn knuistjes. Dat is zo'n beeld dat vroeger door mijn hoofd kon flitsen als ik door de stad fietste, en nu was het er opeens.
x 1000.
Als ik het popje voor z'n neus houd dan geeft hij iets dat het midden houdt tussen een kwijlkus en een kopstoot. En daarna zwiept ie hem door de kamer. Bij jullie?quote:Op maandag 14 januari 2019 10:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Hoe is het met het Jacobs popje trouwens, naast de autootjesliefde?
Exact hetzelfde!quote:Op maandag 14 januari 2019 10:22 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Als ik het popje voor z'n neus houd dan geeft hij iets dat het midden houdt tussen een kwijlkus en een kopstoot. En daarna zwiept ie hem door de kamer. Bij jullie?
oh jaaa, dat is leuk!quote:Op maandag 14 januari 2019 09:53 schreef Lemijn het volgende:
x 1000.
Ik reageerde een beetje overemotioneel, mijn PMS lijkt tegenwoordig wel een tandje ergerquote:Op maandag 14 januari 2019 10:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh nee joh, helemaal niet. En daarbij, als een schema voor jou werkt, dan is dat helemaal prima!
Mijn respons komt vooral voort vanuit mijn eigen onzekerheid bij mijn eerste kind. Toen was iedereen hier zó bezig met schema's, hoeveelheden, alles zo biologisch mogelijk. Alles klonk zo doordacht, en ik deed maar wat, en dat maakte me ongelooflijk onzeker. Dus daarom ben ik altijd een beetje geneigd om tegengeluid te geven. Dat ligt dus meer aan mij dan aan jou
Dat snap ik wel. Ik dacht ook altijd dat als ik 25 zou zijn, mijn leven op orde zou zijn en ik me volwassen zou voelen. Ik werd in september 30 en wacht nog altijd op die dag.quote:Op maandag 14 januari 2019 10:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh nee joh, helemaal niet. En daarbij, als een schema voor jou werkt, dan is dat helemaal prima!
Mijn respons komt vooral voort vanuit mijn eigen onzekerheid bij mijn eerste kind. Toen was iedereen hier zó bezig met schema's, hoeveelheden, alles zo biologisch mogelijk. Alles klonk zo doordacht, en ik deed maar wat, en dat maakte me ongelooflijk onzeker. Dus daarom ben ik altijd een beetje geneigd om tegengeluid te geven. Dat ligt dus meer aan mij dan aan jou
Ooohquote:Op maandag 14 januari 2019 09:53 schreef Lemijn het volgende:
x 1000.
Het moment dat ik besefte dat ik toch echt volwassen ben is het moment dat ik met tieners in aanraking kwam en met regelmaat dacht; 'Mijn hemel, wat een debielen'.quote:Op maandag 14 januari 2019 20:57 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Ik dacht ook altijd dat als ik 25 zou zijn, mijn leven op orde zou zijn en ik me volwassen zou voelen. Ik werd in september 30 en wacht nog altijd op die dag.
Ik moet ook nog steeds wennen aan mijn ‘grotemensenhuis’ en het feit dat ik ooit zeg: ‘Dat zijn mijn kinderen.’
Helemaal dit!quote:Op maandag 14 januari 2019 20:57 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Ik dacht ook altijd dat als ik 25 zou zijn, mijn leven op orde zou zijn en ik me volwassen zou voelen. Ik werd in september 30 en wacht nog altijd op die dag.
Ik moet ook nog steeds wennen aan mijn ‘grotemensenhuis’ en het feit dat ik ooit zeg: ‘Dat zijn mijn kinderen.’
Dit.quote:Op maandag 14 januari 2019 20:57 schreef LeSage het volgende:
[..]
ja, dit wel ja. Ik heb dat inmiddels ook al wel bij 23-jarige collega's die net uit school komen en nog die extreme (uiterlijke) bewijsdrang hebbenquote:Op maandag 14 januari 2019 21:43 schreef Messina het volgende:
[..]
Het moment dat ik besefte dat ik toch echt volwassen ben is het moment dat ik met tieners in aanraking kwam en met regelmaat dacht; 'Mijn hemel, wat een debielen'.
Datquote:Op maandag 14 januari 2019 21:43 schreef Messina het volgende:
[..]
Het moment dat ik besefte dat ik toch echt volwassen ben is het moment dat ik met tieners in aanraking kwam en met regelmaat dacht; 'Mijn hemel, wat een debielen'.
ben jij nóg ouder dan ik?quote:Op maandag 14 januari 2019 22:38 schreef minilot het volgende:
Argh, hou op! Twintig jaar geleden zat ik al niet meer op de middelbare school.![]()
Ik had het helemaal niet erg gevonden om me dat niet te realiseren.Heh.
Weet ik niet!quote:
oh nee, dan win ik het met een paar maanden van je. Ook havo, maar heb de vierde klas twee keer mogen doenquote:Op maandag 14 januari 2019 22:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Weet ik niet!
Ik ben in elk geval nu een paar weken zevenendertig en destijds HAVO-schoolverlater
Ik was tien toen ik in de brugklas kwam, wegens anderhalve klas overgeslagen op de basisschool. Dat bleek geen precedent te zijn voor een flitsend educatief vervolg.quote:Op maandag 14 januari 2019 22:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh nee, dan win ik het met een paar maanden van je. Ook havo, maar heb de vierde klas twee keer mogen doen
Ik dacht altijd dat ouders wel wisten wat ze deden. Net als grote mensen van al 18 jaarquote:Op maandag 14 januari 2019 22:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dit.![]()
En dat elke andere moeder van jouw leeftijd het veeel beter voor elkaar hebben en vast veel volwassener zijn dan jijzelf.
Hier 33.Maar ik hoor nog steeds bij de 24 jarigen, vind ik.
Behalve dat ik allang geen studie meer volg...of ergens ‘pas’ stage heb gelopen of al bijna 17 jaar geleden mijn vbo-diloma heb behaald.
Oh en dat mijn zoon echt niet bij mijn oude basisschool zit en echt niet bij het kind van mijn oud klasgenootje.![]()
quote:Op maandag 14 januari 2019 22:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dit.![]()
En dat elke andere moeder van jouw leeftijd het veeel beter voor elkaar hebben en vast veel volwassener zijn dan jijzelf.
Ooooh, die is gaafquote:Op dinsdag 15 januari 2019 11:35 schreef minilot het volgende:
Dreumeskeukenschort binnengekregen met klittenband en elastiek, voor de kleine souschef![]()
[ afbeelding ]
Ditquote:Op dinsdag 15 januari 2019 10:06 schreef minilot het volgende:
Ik omarm en koester het restje onvolwassen klunzigheid in mij juist. Ik voel me op zich helemaal geen 37 36 (en moet me bij drank kopen nog geregeld legitimeren), maar als ik kijk naar de gemiddelde begin-twintiger zie ik echt wel dat ik zelf sindsdien een stevige ontwikkeling heb doorgemaakt
Niet zozeer in materiële zaken voor elkaar hebben, wel in zelfverzekerdheid en relativeringsvermogen.
https://www.etsy.com/shop/marulatreequote:Op dinsdag 15 januari 2019 12:24 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Leuk schort, mini! Waar is die van?
quote:Op dinsdag 15 januari 2019 12:46 schreef minilot het volgende:
[..]
https://www.etsy.com/shop/marulatree
Ja, ik vind het nu dus ook niet erg, maar vroeger dacht ik dat je dan gewoon klaar was. Kon je nog 50 jaar hetzelfde doen en dan was het dat.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 14:16 schreef Franny_G het volgende:
Ja jongens, het zou wat zijn als je je rond je 30e al 'af', helemaal in balans, en volwassen zou voelen. Hoe moet dat dan met de volgende 50 jaar van je leven?
Dat kan ineens hard gaan hoor.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 12:27 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wat veel tanden allemaal! Hier is tand 3 net door
Ja ik zie er ook al 3 meer zitten! Andere boventand komt ook bijna door. Ik vind het wel grappig want hier heeft dus ruim 7 maanden tussen tand 2&3 gezeten.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 14:20 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat kan ineens hard gaan hoor.
Hier inmiddels de eerste set kiezen door en bezig met de hoektanden. Laat het maar gauw voorbij zijn.
quote:Op woensdag 16 januari 2019 08:37 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Zo culinair als een stoeptegelIk ben het ook
. Mijn vriend kookt elke dag, ik bak hoogstens eens een ei ofzo
.
Ah leuk die zwijmelmomenten bij het kdv![]()
I.v.m. herkenbaarheid in een spoiler maar iemand wat ik ken was gisteren in shock toen ze haar kind bij de gastouder ophaalde:Wbt je spoiler, ik zou echt aangifte doen als ik dat zou zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en een melding bij de organisatie waarbij de gastouder aangesloten is.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Voor schilderen hebben we hier idd een echt schort met mouwen en van echt plastic, maar koken gaat meestal met alleen de handen, dus mouwen opstropen is dan genoeg. Schort is vooral om kleding te beschermen tegen tomatensaus-spettersquote:Op woensdag 16 januari 2019 09:03 schreef Lemijn het volgende:
Kan je als schort niet beter iets hebben met mouwen eraan? Ook voor schilderen etc? Of onderschat ik 1- en 2-jarigen nu teveel.
quote:Op woensdag 16 januari 2019 08:37 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Zo culinair als een stoeptegelIk ben het ook
. Mijn vriend kookt elke dag, ik bak hoogstens eens een ei ofzo
.
Ah leuk die zwijmelmomenten bij het kdv![]()
I.v.m. herkenbaarheid in een spoiler maar iemand wat ik ken was gisteren in shock toen ze haar kind bij de gastouder ophaalde:Je spoiler. Hoe dan!?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat slecht van die gastouder.
Dat past toch niet? Dan zie je zo dat dat echt geen porum is.
Ik deed Z. vorige maand testen in de maxi cosi tobi en ik zag al dat ze daarvoor nog niet comfortabel zit. Afgezien van de lengte -en gewicht-richtlijnen die daar bij horen.
Schandalig.![]()
Auwquote:Op woensdag 16 januari 2019 11:39 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij zagen kaptein een keer schoppen naar de bal van de hond.
we hebben n vrouwtjeshondquote:
Ja, hier!quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:58 schreef vencodark het volgende:
Meer mensen die per ongeluk een boodschapje uit winkel hebben meegenomen zonder te betalen omdat het op de wandelwagen lag i.p.v. op de band?
Nee, dat nog niet. Wel een keer mijn pinpas vergeten bij de kassa omdat ik 2 krijsende kinderen in de kinderwagen hadquote:Op woensdag 16 januari 2019 16:58 schreef vencodark het volgende:
Meer mensen die per ongeluk een boodschapje uit winkel hebben meegenomen zonder te betalen omdat het op de wandelwagen lag i.p.v. op de band?
Sjaak had vaak zo’n afwasborstel in zijn handen bij de Ikea, wanneer hij op mijn rug in de draagzak zat. Ik geloof dat ik hier 6 van die dingen heb liggen zonder ervoor te betalen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 19:42 schreef Stormqueen het volgende:
Oh ja hoor. Of omdat mijn kind een product in de knuistjes had.
Maar goed, het feit dat ze bij deze buurtsuper vroeger vaak vergaten mijn krat bier aan te slaan heeft ze véél meer geld gekost
Ik ben 1 keer teruggegaan om een bak met schroeven nog te betalen. Die waren we vergeten omdat die onderin de kinderwagen lag. De kassadame was zwaar verbaasd dat ik terugkwam om het alsnog netjes af te rekenenquote:Op donderdag 17 januari 2019 08:15 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sjaak had vaak zo’n afwasborstel in zijn handen bij de Ikea, wanneer hij op mijn rug in de draagzak zat. Ik geloof dat ik hier 6 van die dingen heb liggen zonder ervoor te betalen.
1 keer werd het gezien en zei de vrouw van Ikea dat dit veel vaker gebeurt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Gewoon inderdaad om alvast een beetje te wennen, verder geen haast hoor.quote:
Günther lust het pas op kamertemperatuur of kouder, dus hier geen issuequote:Op vrijdag 18 januari 2019 16:42 schreef Messina het volgende:
Een snel tussendoor vraagje: Avondeten is vaak koud voordat het op is. Warmen jullie het opnieuw op of gewoon warm-lauw-koud door?
Nee, begin ik niet aan. Dikke kans dat ik al die moeite doe en is ze 2 happen later alsnog klaar.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 16:42 schreef Messina het volgende:
Een snel tussendoor vraagje: Avondeten is vaak koud voordat het op is. Warmen jullie het opnieuw op of gewoon warm-lauw-koud door?
Dat dacht ik bij kleuter destijds ook, maar ze durfde niet op de wc, ook niet met verkleiner.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 20:03 schreef Nolita het volgende:
Potje voelt nog als een ver van mijn bed show, maar vroeg me laatst wel af waarom je een potje boven een wc-bril -verkleiner zou verkiezen? Want dan is het meteen waar het moet enzo.
Dit was ook mijn gedachte, ja. Sowieso zoveel mogelijk zaken inrichten op zelf doen, gisteren bij de voordeur ook alvast een laag haakje voor de jas van Günther, spiegel op kabouterhoogte en een laag krukje voor schoentjes aantrekken geregeld.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 20:24 schreef Sylver_ het volgende:
Ik vind het wel handig dat ze zelf naar het potje kan lopen en op kan gaan zitten als ze moet.
Echt hè? Ik stel het me vast te idyllisch voor, maar ik val al steeds om van vertedering als ik nou z'n klittenbandschoenen onder z'n krukje zie staan.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 21:02 schreef littledrummergirl het volgende:
Ooh nu wil ik ook een laag haakje voor t jasje van kapteinin mn hoofd is het zo zoet als hij zn jasje op kan hangen zelf
De slijm wel, Ella spuugde gisteren zichzelf en de autostoel onder met een lading zure slijm. Alleen niet bleek en drinkt juist erg goed (thee vooral).quote:Op zaterdag 19 januari 2019 09:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Muuuuh, de kaptein hoest net toch al rochelend/kokhalzend een sloot slijm opwe zaten allebei helemaal onder. Verder issie harstikke bleek en eet niks en drinkt amper. Ik kijk het nog ff n paar uurtjes aan, maar als er weer zo'n golf komt bel ik wel even de HAP of we er iets mee moeten. Komt t iemand bekend voor?
Zuur idd, alsof hij het eerder misschien had doorgeslikt ofzoquote:Op zaterdag 19 januari 2019 10:31 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
De slijm wel, Ella spuugde gisteren zichzelf en de autostoel onder met een lading zure slijm. Alleen niet bleek en drinkt juist erg goed (thee vooral).
Is hij verder wel gewoon alert?
Overleggen kan natuurlijk nooit kwaad.
Dat had mijn dreumes ook, tot 2x toe. Het was dan niet echt krentenbaard over het hele gezicht, maar de eczeemplekjes naast haar oor waren aan het natten en er kwamen gele korsten op. De huisarts zei dat als ze een kweekje zouden doen, dat het hoogstwaarschijnlijk wel dezelfde bacterie als van krentenbaard op zou leveren, daarom kregen we er fusidine zalf voor mee. Dat werkte heel snel en daarna konden we weer verder smeren om de eczeem onder controle te krijgen. Het heeft zich gelukkig niet verder uitgebreid over de rest van het gezicht.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 12:06 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh trws, weten jullie nog dat ik n tijdje geleden vertelde over kaptein zn eczeem/smet oortje? Het ging steeds maar niet helemaal over of kwam weer terug dus we zijn weer naar de huisarts geweest. Die dacht dat het misschien krentenbaard kon zijnDus nu een nieuw zalfje om te kijken of dat wat doet.
Jaaa! Erg benieuwd!quote:Op zaterdag 19 januari 2019 20:44 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ja ik zal morgen een filmpje maken!![]()
quote:Op zondag 20 januari 2019 10:41 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
het hoofddeksel is nog een uitdaging
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kijk dat nou!
Heb je ook een outfit voor jezelf?
Let me see you stripped down to the bone
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |