abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184367964
registreer om deze reclame te verbergen
Dat is hier eigenlijk alleen maar om eten. Zoals vandaag met de gratis ‘hou-je-kind-stil-banaan’ in de Jumbo. Hij liet zich dramatisch achterover vallen in het wagentje, omdat ik die banaan zo nodig moest uitpakken. Waar was ik in vredesnaam ook mee bezig :{
pi_184368967
Het is hier ook vaak om eten als in wat jij eet wil ik ook, ongeacht of ie net gegeten heeft en wat het is (rundertong, haring) :'). Maar we hebben hier dagelijks stervende zwanen omdat ie de televisie niet 45 graden mag draaien op het tv-meubel/de stekker van de lamp er niet uit mag trekken/niet bij de houtkachel-set mag komen/niet aan de knoppen van de oven mag komen want daar kan ie nu bij :') etc etc. Fijn dat dit herkenbaar is :P

Maar heeel af en toe (‘s avonds/‘s nachts :')) ben je ook gewoon nog heel klein O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 13 januari 2019 @ 07:38:59 #103
19376 LadyS
Truus en Miep
pi_184372173
Oooh, heerlijk is dat hè, Fleur O+ Ik geniet er nu extra van.

Hier heeft meneer ook een eigen wil gekregen: nee tegen de bloemkool en ja tegen het vlees bijvoorbeeld.
En o wee als je toch bloemkool op zijn vorkje prikt...
Remember: No man is worth your tears and the one who is, won't make you cry!!
  zondag 13 januari 2019 @ 08:01:29 #104
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184372333
Oh wat herkenbaar allemaal! Hier kan ze de hele dag door jammeren om 'appel', dan geef je haar de mandarijn die ze wil ( :') ), heeft ze een minuut lol met het uit elkaar trekken van de partjes en dan is het klaar. Opeten, ho maar. En dan 5 minuten later weer in de keuken staan "appel, appel". Hier dus ook geregeld een stervende zwaan in huis.

Maar ze heeft ook een eigen wil als we naar buiten gaan. Laatst gingen we dus bij 8 graden naar buiten in snowboots, dikke jas, muts en 2 sjaals. Tuurlijk kind, als jij dat wil O+
pi_184372362
Wat een mooie foto, Fleur! Lekker genieten van die momenten O+

Ik lees wel vaker dat dreumesen helemaal gek zijn van vlees. Simon heeft dat (nog) niet. Kip vindt ie wel lekker, maar wordt ook rustig weer uitgespuugd als het zo uitkomt. Verder vlees eet ie bijna alleen maar het soort van verstopt zit in het eten (bv. gehakt door de pasta).

Hier gisteravond weer inslaapdrama, uiteindelijk sliep ie om 22 uur pas }:| Weg avond voor jezelf }:| }:| Snap het ook niet zo goed, 's middags kun je hem gewoon wakker en bed leggen, dan gaat ie nog even kletsen en zijn bed verkennen en dan valt ie in slaap. 's Avonds werkt dat hele ritueel niet. Dan moet ie aan de borst in slaap vallen zodat ik hem slapend in zijn bed kan leggen, of wakker in zijn bed en dan erbij blijven zitten tot ie slaapt. Als je dan wegloopt net als overdag dan is het krijsen geblazen en hij roept dan alleen maar om mama. }:| En dat in slaap vallen duurt dan best lang, terwijl ie wel hartstikke moe is en steeds zit te gapen en oogjes wrijven.
pi_184372372
O, Stroop, dat heeft Simon ook. Dan wil ie absoluut zijn skipak aan, terwijl dat qua temperatuur niet nodig is. En dan te bedenken dat de eerste paar keer zijn skipak aantrekken alleen maar huilen was, want hij wilde hem nu aan. _O- _O- _O-
pi_184373330
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 22:50 schreef LeSage het volgende:
Dat is hier eigenlijk alleen maar om eten. Zoals vandaag met de gratis ‘hou-je-kind-stil-banaan’ in de Jumbo. Hij liet zich dramatisch achterover vallen in het wagentje, omdat ik die banaan zo nodig moest uitpakken. Waar was ik in vredesnaam ook mee bezig :{
laatst zette tilde ik hem na het eten uit de kinderstoel (dat wilde hij) en daarna zette ik de kinderstoel in een hoek, dat wilde ie duidelijk niet _O- krijsen, stampvoeten 8)7 :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 13 januari 2019 @ 10:13:28 #108
221912 minilot
Puer aeternus
pi_184373391
Dank voor alle uitgebreide uiteenzettingen aangaande de dramaschopperij die ons nog te wachten staat, luitjes! O+ ^O^

Fleur, wat een ontzettend lieve foto! :* Ik vind dat toch ook wel vaak momenteel: staat Günther als -ie wakker is full on te dreumessen, maar zodra -ie tegen me aan ligt te slapen (zoals nu) is het direct weer een zoet babietje om te zien :Y
Wo ist der Führer, der mich führt?
  zondag 13 januari 2019 @ 10:20:33 #109
221912 minilot
Puer aeternus
pi_184373468
Tolstoi (sterkte met de slaapissues! :* ), Günther stond neutraal tegenover de taart en hield het na drie happen voor gezien. 8-)

Voor de nieuwsgierigen: om te vieren dat babies geen maar éénjarigen wél honing mogen, bakte ik voor z'n verjaardag een Russische honingtaart. :7

I74gFAk.jpg

lrggeHi.jpg

Waterpokkenvaccinatie bovenal simpelweg omdat het kán, het soms ernstig uitpakt en anders in elk geval flink oncomfortabel is en potentieel (zoals bij mij én mijn lief) voor littekentjes zorgt.
  Moderator zondag 13 januari 2019 @ 10:24:22 #110
447051 crew  Peejtur
pi_184373505
Ik vind dat de laagjes wel wat gelijkmatiger moeten en ik vind de botercreme net wat te dik. Ook mis ik het zuurtje!

/uit HHB-modus!
pi_184373562
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 10:20 schreef minilot het volgende:
Tolstoi (sterkte met de slaapissues! :* ), Günther stond neutraal tegenover de taart en hield het na drie happen voor gezien. 8-)

Voor de nieuwsgierigen: om te vieren dat babies geen maar éénjarigen wél honing mogen, bakte ik voor z'n verjaardag een Russische honingtaart. :7

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waterpokkenvaccinatie bovenal simpelweg omdat het kán, het soms ernstig uitpakt en anders in elk geval flink oncomfortabel is en potentieel (zoals bij mij én mijn lief) voor littekentjes zorgt.

Wauw! _O_ O+
  zondag 13 januari 2019 @ 10:30:42 #112
221912 minilot
Puer aeternus
pi_184373575
quote:
12s.gif Op zondag 13 januari 2019 10:24 schreef Peejtur het volgende:
Ik vind dat de laagjes wel wat gelijkmatiger moeten en ik vind de botercreme net wat te dik. Ook mis ik het zuurtje!

/uit HHB-modus!
Laagjes zijn superslordig! :Y Ik zei al in CUL dat ik 'm binnenkort nog eens moet maken zodat -ie wat netter kan.

De tussenlagen zijn géén botercrème en allesbehalve te dik ;)
Het is een mengsel van geslagen slagroom, dulce de leche en gekaramelliseerde honing. Heel licht en fluffy O+
Door die gekaramelliseerde honing overigens wel degelijk een zuurtje en een bittertje diep in de achtergrond :+
[/offtopic]
  Moderator zondag 13 januari 2019 @ 10:34:11 #113
447051 crew  Peejtur
pi_184373618
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 10:30 schreef minilot het volgende:

[..]

Laagjes zijn superslordig! :Y Ik zei al in CUL dat ik 'm binnenkort nog eens moet maken zodat -ie wat netter kan.

De tussenlagen zijn géén botercrème en allesbehalve te dik ;)
Het is een mengsel van geslagen slagroom, dulce de leche en gekaramelliseerde honing. Heel licht en fluffy O+
Door die gekaramelliseerde honing overigens wel degelijk een zuurtje en een bittertje diep in de achtergrond :+
[/offtopic]
Ik heb er echt nul verstand van maar vind HHB leuk om te zien. Voor mij ziet die er lekker uit :Y
pi_184374136
Oeeeh so pwetty O+ minilot

Waar vind je de tijd om dat soort dingen te doen joh _O-?
  zondag 13 januari 2019 @ 11:08:54 #115
221912 minilot
Puer aeternus
pi_184374169
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:06 schreef littledrummergirl het volgende:
Oeeeh so pwetty O+ minilot

Waar vind je de tijd om dat soort dingen te doen joh _O-?
Had mijn lief met de koter uit het huis geschopt voor zeer, zeer langdurig eendjes voeren :)
  zondag 13 januari 2019 @ 11:11:08 #116
221912 minilot
Puer aeternus
pi_184374202
Ik kookte en bakte overigens wel een duizendvoud meer toen ik nog fulltime werkte zonder Günther dan nu niet-werkend mét Günther. :')
pi_184374721
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:08 schreef minilot het volgende:

[..]

Had mijn lief met de koter uit het huis geschopt voor zeer, zeer langdurig eendjes voeren :)
efficient :D
pi_184375179
Oh LDG, het lijkt me ook zo ontzettend frustrerend om dreumes te zijn. Al die wereldproblemen en niemand die je snapt :D

Oooh, mini, die ziet er goddelijk uit! Ik heb van de week dreumes in de triptrap gezet met eten en samen met peuter een taart gemaakt voor de verjaardag van vriend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 13 januari 2019 @ 14:13:41 #119
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184377555
Ik ben vooral benieuwd of je oefenen op het kaarsjeblazen effect heeft gehad, mini.

En of iemand hier even een stukje taart wil komen brengen }:| .

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 13-01-2019 14:50:52 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184378109
O, daar ben ik ook wel benieuwd naar, Mini, die blaastraining :D

Lemijn, hoe slaapt Jacob tegenwoordig? Slaapt ie nu structureel door of in ieder geval zo vaak doorslapen dat het voor jezelf acceptabel is?
pi_184378288
Wauw wat een taarten. _O_
Ik heb nog nooit een taart gebakken. Ik haalde wel alles in huis om appeltaart te bakken met voor mijn uitgerekende datum maar op die datum begonnen mijn voorweeën al. :D

Dat moeten dikke eendjes zijn geworden Mini. ;)

Banaan heeft volgens mij nog steeds niet echt voorkeur voor bepaald eten. Wel voor sperziebonen, die kun je mooi een voor een op de grond gooien. Ik vind het op zich niet zo'n probleem en moet juist mijn best doen er niet om te lachen. :@ Hij heeft er ook zo'n lol in. :D

Tolstoi als je Simon 's avonds in slaap voedt of erbij blijft totdat hij in slaap valt, gaat het dan wel goed? Dan zou ik daar namelijk voor blijven kiezen.
Ik probeer het nooit anders. Kost extra tijd waarin Banaan niet slaapt en ik alsnog geen tijd voor mezelf heb. Bovendien moet hij daarna alsnog aan de borst, is hij nog vermoeider en kost het meer moeite dan anders om hem in slaap te krijgen. Ik vertrouw erop dat Banaan het vanzelf beter gaat doen.
Rot dat je avond zo voorbij ging. :* Heb je vandaag nog wat tijd voor jezelf?

Wat lief Fleur. O+ Ik vind Banaan ook soms al heel groot en dan weer heel klein. :)

Jullie boze kindjes. Ik hoop dat het mild blijft bij ons. En ik bereid me mentaal voor op het ergste. ;)
Banaan zijn eerste weken vond ik wel zo zwaar dat ik de rest van de babytijd meestal goed te doen vond. Ik kan me zo voorstellen dat dit ook komend jaar zo blijft. Als Banaan geen hele nachten huilt en ik geen dagelijkse inzinking heb is het prima. :D #lagestandaard

Mini bankboks. Banaan klom gisteren ook voor het eerst zelf op de bank (en ging gelijk springen). :D

Wij bezochten vanochtend mijn schoonmoeder. Bij thuiskomst hoorden we veel "wa wa" (waf waf).
Banaan was blij met zijn oom die ook kon vertellen wat "die" is. :D
Relativeer, adem in, adem uit en luister niet naar het geluid!
  zondag 13 januari 2019 @ 14:54:46 #122
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184378386
Tolstoi, het lijkt erop dat het doorslapen structureel is geworden :o . Ongelooflijk he? En het opstaan is de laatste dagen ook niet meer voor 6 uur. Ik rust nog uit als we zo doorgaan.

Zo. Fijn. _O_ .
En met echt amper strijd.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 13 januari 2019 @ 16:10:37 #123
221912 minilot
Puer aeternus
pi_184380039
*O* voor je tractortaart, LeSage! En ligt er nou allemaal fudge op? :D :9

quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:13 schreef Lemijn het volgende:
Ik ben vooral benieuwd of je oefenen op het kaarsjeblazen effect heeft gehad, mini.

Hehe, nope. Kaarsjeblaastraining bleef hardnekkig steken op vlammetjegrijpen. :') Volgend jaar hernieuwde poging!

[ Bericht 21% gewijzigd door minilot op 13-01-2019 16:16:55 ]
  zondag 13 januari 2019 @ 16:13:30 #124
221912 minilot
Puer aeternus
pi_184380095
Bankboks terug PKM! Toeval! :D En inderdaad, ook hier bij élk slaapje wordt Günther in slaap geboobd. Is de snelste, makkelijkste manier en ik verzin pas wat anders als -ie geen borstvoeding meer lust. :+
pi_184386330
Lemijn, wat ontzettend fijn, niet alleen voor Jacob, maar ook voor jou!! En helemaal super dat het nog met weinig strijd is gegaan ^O^

In slaap voeden vind ik geen probleem, heeft eigenlijk ook mijn voorkeur na alle slaapellende. Maar de laatste tijd wordt Simon bij in bed leggen weer wakker (heb ik dus niet lang genoeg gewacht :{ ), dan moet ik blijven zitten tot ie slaapt, maar dat duurt laaaaaang in zo'n geval. Gister dacht ik dat ie sliep, maar toen ik heel ninja achtig de kamer uit wilde sluipen, draaide hij zich bijna in een nano seconde om en ging weer huilen e.d.

Vandaag ging echter weer helemaal super ^O^ We hebben hem vanmiddag helemaal afgemat in de Ikea ;) Misschien elke middag daar maar even langs :+
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')