quote:Op donderdag 27 december 2018 19:59 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Klopt, en ik bestel niet wanneer ik betaald moet terugsturen, zelfs niet met producten die ik toch wel wil houden (boeken enzo). Dus ik doe er zelf ook aan mee.
Maar alles bij elkaar maken we wel de economie en het milieu met elkaar kapot door deze race to the bottom... Dus daar mag best iets aan gedaan worden. Zelf bewuster shoppen bijvoorbeeld.
Dat dus. Ik beheer zelf een webshop, en daar verkopen we ook werkkleding. Hoewel er duidelijk een maattabel bij staat, bestelt men toch met regelmaat een L, XL en een XXL als ze confectiemaat XL hebben. Want ja, het is wettelijk verplicht om kosteloos retourneren te faciliteren. Hoop nawerk heb je ervan, en kost meer dan het oplevertquote:Op donderdag 27 december 2018 21:13 schreef Cynix ® het volgende:
Ik stuur vrijwel nooit iets terug. Ik check vooraf secuur(der) hoe kleding valt qua maat of ik neem mijn verlies omdat iets toch al erg goedkoop was.
Het jammere is dat ik natuurlijk wel meebetaal voor iedereen die wel alles terugstuurt, dus wat mij betreft hoeft terugsturen niet kosteloos.
Weer dan.... Miss Etam heeft idd een herstart gemaakt, MS mode weet ik niet, is hier wel weg iig.quote:Op donderdag 27 december 2018 21:30 schreef Boca_Raton het volgende:
@OP: Miss Etam en MS mode zijn er nog!
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/MS_Modequote:MS Mode vroeg begin augustus 2016 uitstel van betaling aan. Op 11 augustus 2016 ging de keten failliet. Op 8 september 2016 werd bekend dat de failliete winkelketen een doorstart maakte onder de oude eigenaar Roland Kahn. 100 van de 130 filialen in Nederland bleven open. De filialen in Frankrijk en Duitsland gingen dicht. In eerste instantie zouden ook alle 46 filialen in België sluiten, maar begin oktober 2016 werd bekend dat Roland Kahn de helft van de Belgische vestigingen overnam en met deze winkels een doorstart maakte.
Of weer idd. Ik zag ze vanmiddag nog in Sneek.quote:Op donderdag 27 december 2018 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weer dan.... Miss Etam heeft idd een herstart gemaakt, MS mode weet ik niet, is hier wel weg iig.
Ah, ook een doorstart:
[..]
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/MS_Mode
Ik hoop niet dat je die kleding met je paarsgepunte lans zelf ook probeert.quote:Op donderdag 27 december 2018 21:20 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. Ik beheer zelf een webshop, en daar verkopen we ook werkkleding. Hoewel er duidelijk een maattabel bij staat, bestelt men toch met regelmaat een L, XL en een XXL als ze confectiemaat XL hebben. Want ja, het is wettelijk verplicht om kosteloos retourneren te faciliteren. Hoop nawerk heb je ervan, en kost meer dan het oplevert
Waar slaat dit nou weer op?quote:Op donderdag 27 december 2018 22:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je die kleding met je paarsgepunte lans zelf ook probeert.
De portokosten voor het terugsturen zijn wettelijk niet voor jou. Veel webwinkels bieden dat wel aan, maar in principe is de klant verantwoordelijk voor (portokosten van) terugsturen.quote:Op donderdag 27 december 2018 21:20 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. Ik beheer zelf een webshop, en daar verkopen we ook werkkleding. Hoewel er duidelijk een maattabel bij staat, bestelt men toch met regelmaat een L, XL en een XXL als ze confectiemaat XL hebben. Want ja, het is wettelijk verplicht om kosteloos retourneren te faciliteren. Hoop nawerk heb je ervan, en kost meer dan het oplevert
Het is sowieso maar de vraag of dat de boel duurder maakt als je alles meeneemt. Als het terugsturen niet mogelijk zou zijn scheelt dat omzet / volume waardoor vaste laten weer zwaarder drukken op de kostprijs van individuele producten.quote:Op donderdag 27 december 2018 22:55 schreef Peter het volgende:
[..]
De portokosten voor het terugsturen zijn wettelijk niet voor jou. Veel webwinkels bieden dat wel aan, maar in principe is de klant verantwoordelijk voor (portokosten van) terugsturen.
Als de drempel al hoger wordt, bestelt men wellicht minder maten en wordt de totale retourstroom ook minder..quote:Op donderdag 27 december 2018 23:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is sowieso maar de vraag of dat de boel duurder maakt als je alles meeneemt. Als het terugsturen niet mogelijk zou zijn scheelt dat omzet / volume waardoor vaste laten weer zwaarder drukken op de kostprijs van individuele producten.
Ja, maar er wordt dan überhaupt minder besteld. De relevante vraag is of de retourkosten opwegen tegen de extra omzet / grotere volumes.quote:Op vrijdag 28 december 2018 00:05 schreef Peter het volgende:
[..]
Als de drempel al hoger wordt, bestelt men wellicht minder maten en wordt de totale retourstroom ook minder..
Niet helemaal juist: De portokosten zijn bij volledig terugsturen wettelijk voor de winkelier, vanwege de verplichting om de koop ongedaan te kunnen maken. Wanneer je 2 van de 3 producten terugstuurt, geldt deze wettelijke verplichting niet.quote:Op donderdag 27 december 2018 22:55 schreef Peter het volgende:
[..]
De portokosten voor het terugsturen zijn wettelijk niet voor jou. Veel webwinkels bieden dat wel aan, maar in principe is de klant verantwoordelijk voor (portokosten van) terugsturen.
Je bent die nep Bijenkorf vergetenquote:Op vrijdag 28 december 2018 10:16 schreef raptorix het volgende:
Even pol gemaakt voor 2019, zelf denk ik dat Blokker zal sluiten.
Poll: Welke keten valt om in 2019
• BCC
• Blokker
• Bart Smit
• Big Bazar
• Anders
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Die gaat niet failliet hoor, is 1 van de weinige die het goed doet.quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:35 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je bent die nep Bijenkorf vergeten
Heb ik het nieuws gemist?quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:54 schreef raptorix het volgende:
Die gaat niet failliet hoor, is 1 van de weinige die het goed doet.
Bart Smit bestaat al niet meer, hequote:Op vrijdag 28 december 2018 10:16 schreef raptorix het volgende:
Even pol gemaakt voor 2019, zelf denk ik dat Blokker zal sluiten.
Poll: Welke keten valt om in 2019
• BCC
• Blokker
• Bart Smit
• Big Bazar
• Anders
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Dat zou best kunnenquote:Op vrijdag 28 december 2018 10:56 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij heb jij het over De Bijenkorf....boswachter niet.
HoutBrox?quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:59 schreef KingRadler het volgende:
HB zou graag enkele winkels sluiten maar dat is helaas niet mogelijk...
Bart Smit is al weg, is nu allemaal Intertoys.quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:16 schreef raptorix het volgende:
Even pol gemaakt voor 2019, zelf denk ik dat Blokker zal sluiten.
Poll: Welke keten valt om in 2019
• BCC
• Blokker
• Bart Smit
• Big Bazar
• Anders
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Omzetgroei zegt weinig als je duurdere producten gaat verkopen en als het zo goed gaat neem je niet afscheid van 133 werknemers die in een magazijn werken. Ik heb altijd zoiets van als een bedrijf winst maakt dan zeggen ze gewoon dat ze winst maken en komen niet met boekhoudkundige termen als operationele winst voor afschrijvingen enz enz. Vooral bij het webshop gedeelte is omzet een vaag verhaal want gemiddeld genomen komt 50% van de artikelen terug, hoe verwerkt men dat in de boekhouding? Daarom worden grote kledingwebshops ook wel een piramidespel genoemd want de daadwerkelijke omzet is vaak onduidelijk.quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die gaat niet failliet hoor, is 1 van de weinige die het goed doet.
12 procent groei in 2017
Als Blokker omvalt dan valt Big Bazar ook om. Blokker is de grootste winkel van de holding en die trekt zeker alle andere ondernemingen mee in zijn val.quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:16 schreef raptorix het volgende:
Even pol gemaakt voor 2019, zelf denk ik dat Blokker zal sluiten.
Poll: Welke keten valt om in 2019
• BCC
• Blokker
• Bart Smit
• Big Bazar
• Anders
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Idd gisteren even bij BCC lijkt op soort Dixons tegenwoordig.quote:Op vrijdag 28 december 2018 12:00 schreef Cynix ® het volgende:
BCC is inderdaad ook een kanshebber. Op 9 van de 10 willekeurige momenten lopen er meer verkopers dan klanten. Nou ja, verkopers, déden ze dat maar. Ze hebben het meestal druk met paperassen naar achteren brengen of zo, want die sporadische keren dát je er een nodig hebt, zijn ze er niet.
Dan mag je me een bron geven waar dat uit blijkt. Voor zover ik de regels ken moet men de porto- en aankoopkosten richting klant terugbetalen. De kosten voor terugsturen hoeft een winkelier niet te vergoeden. (wel bij non-conformiteit of andere defecten overigens)quote:Op vrijdag 28 december 2018 07:47 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Niet helemaal juist: De portokosten zijn bij volledig terugsturen wettelijk voor de winkelier, vanwege de verplichting om de koop ongedaan te kunnen maken. Wanneer je 2 van de 3 producten terugstuurt, geldt deze wettelijke verplichting niet.
Excuses. Jij hebt gelijk.quote:Op vrijdag 28 december 2018 16:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan mag je me ene bron geven waar dat uit blijkt. Voor zover ik de regels ken moet men de porto- en aankoopkosten richting klant terugbetalen. De kosten voor terugsturen hoeft een winkelier niet te vergoeden. (wel bij non-conformiteit of andere defecten overigens)
Hudsons Bay is de nep bijenkorf die bedoeld werd.quote:
Daarom hoop ik dat bedrijven toch wat minder het 'gratis terugsturen' promoten.. Of dat alleen voor de eerste 2 retourzendingen zouden doen, om zo de consument een beetje op te voeden dat terugsturen niet de norm is.quote:Op vrijdag 28 december 2018 17:51 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Excuses. Jij hebt gelijk.
Wat ik zeg, geldt alleen voor terugbetaling van de verzendkosten en niet voor de terugzendkosten.
Hoeven ze niet dat heeft de wet al voor ze gedaan!quote:Op vrijdag 28 december 2018 18:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Daarom hoop ik dat bedrijven toch wat minder het 'gratis terugsturen' promoten.. Of dat alleen voor de eerste 2 retourzendingen zouden doen, om zo de consument een beetje op te voeden dat terugsturen niet de norm is.
Hoe is die pagina relevant?quote:Op vrijdag 28 december 2018 19:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeven ze niet dat heeft de wet al voor ze gedaan!
https://www.consuwijzer.n(...)-bij-online-aankopen
Uiteraard doe het zelf vaak genoeg, van alle maten iets, weet ik zeker dat ik niet hoef te wachten op het volgende, de wetgever maakte het mogelijk.quote:Op vrijdag 28 december 2018 19:31 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe is die pagina relevant?
Ik zeg dat ik hoop dat verkopers vaker gaan melden/bepalen dat je zelf de terugstuurkosten moet betalen. De huidige trend is om maar alles te vergoeden aan een koper, dat stimuleert terugsturen (en dus meer bestellen dan dat je nodig hebt).
Maar stimuleert het daarmee ook juist niet überhaupt de online verkopen?quote:Op vrijdag 28 december 2018 19:31 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe is die pagina relevant?
Ik zeg dat ik hoop dat verkopers vaker gaan melden/bepalen dat je zelf de terugstuurkosten moet betalen. De huidige trend is om maar alles te vergoeden aan een koper, dat stimuleert terugsturen (en dus meer bestellen dan dat je nodig hebt).
Daar staat nog steeds niet dat de verkoper ook jouw retourkosten moet betalen...quote:Op vrijdag 28 december 2018 19:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Uiteraard doe het zelf vaak genoeg, van alle maten iets, weet ik zeker dat ik niet hoef te wachten op het volgende, de wetgever maakte het mogelijk.
Ik hoef het niet aangeboden te krijgen ik weet hoe het erin staat, jij nu ook!
https://www.consuwijzer.n(...)aalt-geld-niet-terug
Klopt dan mag je verder kijken als je neus lang is.quote:Op vrijdag 28 december 2018 21:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Daar staat nog steeds niet dat de verkoper ook jouw retourkosten moet betalen...
Je valt in herhaling en we gaan offtopic..quote:Op vrijdag 28 december 2018 21:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Klopt dan mag je verder kijken als je neus lang is.
https://www.consuwijzer.n(...)-bij-online-aankopen
Niet we jij wil verder uitleg maar weigert zelf te kijken het staat er duidelijk hoor, ja mag er wel eerst op klikken: Wat moet de verkoper mij terug betalen, wanneer en hoe?quote:Op vrijdag 28 december 2018 21:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Je valt in herhaling en we gaan offtopic..
quote:Op vrijdag 28 december 2018 21:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet we jij wil verder uitleg maar weigert zelf te kijken het staat er duidelijk hoor, ja mag er wel eerst op klikken: Wat moet de verkoper mij terug betalen, wanneer en hoe?
https://www.consumentenbo(...)open-terugsturen#no2quote:De (retour)kosten voor het terugsturen betaal je wel zelf, tenzij de verkoper dit gratis aanbiedt.
https://ictrecht.nl/juridisch-advies/recht-van-retour/quote:Wel mag u de klant zelf laten opdraaien voor de directe kosten van het terugzenden. Hij moet dus zelf de postzegels betalen die op het retourpakket geplakt moeten worden. U moet wel een inschatting geven van die kosten, tenzij het met de gewone post retour kan.
http://www.wetboek-online(...)%20Boek%207/46d.html lid 2quote:In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
Niet persee, Blokker zal technisch niet failliet gaan, de stekker eruit kan natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 28 december 2018 13:24 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Als Blokker omvalt dan valt Big Bazar ook om. Blokker is de grootste winkel van de holding en die trekt zeker alle andere ondernemingen mee in zijn val.
De Bijenkorf maakt gewoon gezonde winst, daarnaast is omzet in die zin belangrijk dat het je zaken als inkoopvoordeel geeft.quote:Op vrijdag 28 december 2018 13:13 schreef ConnerJohn het volgende:
[..]
Omzetgroei zegt weinig als je duurdere producten gaat verkopen en als het zo goed gaat neem je niet afscheid van 133 werknemers die in een magazijn werken. Ik heb altijd zoiets van als een bedrijf winst maakt dan zeggen ze gewoon dat ze winst maken en komen niet met boekhoudkundige termen als operationele winst voor afschrijvingen enz enz. Vooral bij het webshop gedeelte is omzet een vaag verhaal want gemiddeld genomen komt 50% van de artikelen terug, hoe verwerkt men dat in de boekhouding? Daarom worden grote kledingwebshops ook wel een piramidespel genoemd want de daadwerkelijke omzet is vaak onduidelijk.
Met die D, massagestaaf, met stront?quote:Op zaterdag 29 december 2018 12:33 schreef Fietsertje70 het volgende:
In de volkskrant van vandaag een artikel over hoe het is om bij bol te werken:
https://www.volkskrant.nl(...)te-het-mee~b18a9510/
Wat mij ook opvalt aan de reclames van de Blokker dat ze bij aanbiedingen altijd afsluiten met 'Assortiment kan per filiaal verschillen en op = op'. Komt mij altijd over als we doen maar wat en grote kans dat wat je wilt er niet is (en dan zelf op een touchscreen kunt bestellen, iets wat je thuis ook had kunenn doen.)quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:16 schreef raptorix het volgende:
Even pol gemaakt voor 2019, zelf denk ik dat Blokker zal sluiten.
Poll: Welke keten valt om in 2019
• BCC
• Blokker
• Bart Smit
• Big Bazar
• Anders
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
leuk artikelquote:Op zaterdag 29 december 2018 12:33 schreef Fietsertje70 het volgende:
In de volkskrant van vandaag een artikel over hoe het is om bij bol te werken:
https://www.volkskrant.nl(...)te-het-mee~b18a9510/
Prima stuk, wel jammer dat ze niet in het magazijn van bol.com zelf zaten maar in het magazijn van Ingram Micro, dat scheelt nogal aangezien het magazijn van bol.com net 1 jaar oud is en dus een stuk verder zal zijn qua mechanisering. Verder weinig echte hele boeiende punten naar boven gekomen.quote:
Dit.quote:Op zaterdag 29 december 2018 13:40 schreef Zelva het volgende:
"Blokker heeft in het huis" is de slogan.
Waarom ik Blokker de laatste tijd echt verschrikkelijk vind en ik er eigenlijk nooit meer kom omdat ze juist niks meer in huis hebben, in ieder geval nooit datgene waar ik dan naar op zoek ben.
Ik vind het retourgedrag van mensen anders zeker wel een punt. Niet dat ze het doen, maar de schaamteloosheid waarop.quote:Op zaterdag 29 december 2018 13:42 schreef Blik het volgende:
Verder weinig echte hele boeiende punten naar boven gekomen.
Ja, dat zeker. Maar dat is meer een kritiekpunt op de consument als een kritiekpunt op bol.com (en de undercoveractie was wel gericht op om te kijken of er bij bol.com ook misstanden aan de gang waren)quote:Op zaterdag 29 december 2018 13:45 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ik vind het retourgedrag van mensen anders zeker wel een punt. Niet dat ze het doen, maar de schaamteloosheid waarop.
Kruidvat is een verschrikkelijke winkel maar wat ze hebben is wel goedkoop.quote:Op zaterdag 29 december 2018 13:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
En het ergste is nog dat dat vaak artikelen op huishoudelijk gebied zijn.
En de hut vol staat met rotzooi die helemaal niet in hun assortiment hoort.
Om dezelfde reden heb ik ook zo'n hekel aan het Kruidvat.
Daar stond vrijdag twee weken geleden dan weer een stukje over in de Metro. Maar dat was gewoon een rondleiding, dus een promopraatje van bol.com. Niet minder vermakelijk overigens, over hoe ze het doen.quote:Op zaterdag 29 december 2018 13:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Prima stuk, wel jammer dat ze niet in het magazijn van bol.com zelf zaten maar in het magazijn van Ingram Micro, dat scheelt nogal aangezien het magazijn van bol.com net 1 jaar oud is en dus een stuk verder zal zijn qua mechanisering. Verder weinig echte hele boeiende punten naar boven gekomen.
Ik vind Kruidvat ook een rommelige, onprettige winkel. Maar ik vind tussen al die zooi soms best wel iets leuks. En dat vind ik toch knap, dat ze me weten te verrassen met iets waarvan ik niet wist dat ik het wilde hebben. Maar ik kom er praktisch nooit hoor. Etos is meer mijn winkel.quote:Op zaterdag 29 december 2018 13:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
En het ergste is nog dat dat vaak artikelen op huishoudelijk gebied zijn.
En de hut vol staat met rotzooi die helemaal niet in hun assortiment hoort.
Om dezelfde reden heb ik ook zo'n hekel aan het Kruidvat.
Was inderdaad niet het punt van het artikel, maar wel een shockerende bijzaak. Nederlanders schamen zich nergens voor. Zou zo graag bij zo'n onbehoorlijk teruggestuurd gewoon op bezoek willen bij die mensen en er een gesprek over voeren. Waarom doen mensen dit? Wtf? Gebruikte stofzuigers wat denk je dan als consument?quote:Op zaterdag 29 december 2018 13:45 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ik vind het retourgedrag van mensen anders zeker wel een punt. Niet dat ze het doen, maar de schaamteloosheid waarop.
Ik vind het wel sneu dat er een soort van onderklasse hier in Nederland rondloopt die dat gezeik met die roosters, de hoge woonkosten en de zekerheid van ontslag na anderhalf jaar accepteert. En als ze dat hele proces van orderpicken geautomatiseerd hebben kunnen ze ook nog optyfen.quote:Op zaterdag 29 december 2018 16:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, dat zeker. Maar dat is meer een kritiekpunt op de consument als een kritiekpunt op bol.com (en de undercoveractie was wel gericht op om te kijken of er bij bol.com ook misstanden aan de gang waren)
Dus als dat het meeat schokkende punt is is dat denk ik alleen maar goed voor een bedrijf als bol.com
De Nederlanders accepteren het veelal niet meer, daarom dus Oost-Europeanen... en handwerk is altijd nodig. Nederland heeft de schaalgrootte niet voor een volwaardig warehouse aangestuurd door robots dat ieder type pakketje aan zou kunnenquote:Op zaterdag 29 december 2018 20:47 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Ik vind het wel sneu dat er een soort van onderklasse hier in Nederland rondloopt die dat gezeik met die roosters, de hoge woonkosten en de zekerheid van ontslag na anderhalf jaar accepteert. En als ze dat hele proces van orderpicken geautomatiseerd hebben kunnen ze ook nog optyfen.
Omdat ze de grootste willen zijn, en kostenafweging denk ik.quote:Op zaterdag 29 december 2018 20:30 schreef Postbus100 het volgende:
En waarom accepteert bol.com het?
Stuk service voor de gemiddelde consument. En daar wordt uiteraard misbruik van gemaakt door sommigenquote:Op zondag 30 december 2018 08:36 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Omdat ze de grootste willen zijn, en kostenafweging denk ik.
En omdat ze dat doen verheffen consumenten dit tot de standaard in online winkelen.
Dat is een kwestie van tijd totdat robots nog goedkoper en nog wat flexibeler worden.quote:Op zaterdag 29 december 2018 21:53 schreef Blik het volgende:
[..]
De Nederlanders accepteren het veelal niet meer, daarom dus Oost-Europeanen... en handwerk is altijd nodig. Nederland heeft de schaalgrootte niet voor een volwaardig warehouse aangestuurd door robots dat ieder type pakketje aan zou kunnen
Misschien wel, maar daar gaat nog wel een fors paar jaar overheenquote:Op zondag 30 december 2018 09:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van tijd totdat robots nog goedkoper en nog wat flexibeler worden.
quote:Op zondag 30 december 2018 09:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van tijd totdat robots nog goedkoper en nog wat flexibeler worden.
Ik zie de koelkast, servies, strijkplank en de grote bbq niet op deze manier door een warehouse gaan, en dat was precies mijn punt.quote:
Dat is ook slechts een kwestie van tijd lijkt me als je ziet welke vorderingen er bijvoorbeeld door Boston Dynamics worden gemaakt op het gebied van de robotica:quote:Op zondag 30 december 2018 16:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zie de koelkast, servies, strijkplank en de grote bbq niet op deze manier door een warehouse gaan, en dat was precies mijn punt.
En een dergelijk warehouse enkel en alleen voor Nederland kan gewoon niet uit. Daarvoor moet je in China zijn
De laatste 3 keer dat ik er kwam had ik dat ook, ik wilde een baardtrimmer kopen, dus ik zeg doe die maar: na 5 minuten zoeken in magazijn: hebben we niet. Dus ik zeg, nou doe die maar, dat ging dus zo 2 keer door en heb er toen maar 1 op de markt gekocht.quote:Op zaterdag 29 december 2018 13:15 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Wat mij ook opvalt aan de reclames van de Blokker dat ze bij aanbiedingen altijd afsluiten met 'Assortiment kan per filiaal verschillen en op = op'. Komt mij altijd over als we doen maar wat en grote kans dat wat je wilt er niet is (en dan zelf op een touchscreen kunt bestellen, iets wat je thuis ook had kunenn doen.)
quote:Op zondag 30 december 2018 16:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is ook slechts een kwestie van tijd lijkt me als je ziet welke vorderingen er bijvoorbeeld door Boston Dynamics worden gemaakt op het gebied van de robotica:
Het soort geautomatiseerde distributiecentra met gestandaardiseerde eenheden is inderdaad minder geschikt voor een grote verscheidenheid aan goederen, maar als het soort robotica met motorische vaardigheden vergelijkbaar met die van mens en dier de massaproductie in gaat, dan zal dat op termijn het gros van de productiemedewerkers wel gaan vervangen.
Je ziet ook niet voor niets weer een kleine trend van productiewerk dat terugkomt uit lagelonenlanden, omdat het westen met hoogtechnologische productie met veel minder, maar beter geschoold personeel de concurrentiestrijd weer aan kan.
Naar mijn weten verkoop Bol alleen boeken zelf, de rest gaat via derden.quote:Op zondag 30 december 2018 16:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is ook slechts een kwestie van tijd lijkt me als je ziet welke vorderingen er bijvoorbeeld door Boston Dynamics worden gemaakt op het gebied van de robotica:
Het soort geautomatiseerde distributiecentra met gestandaardiseerde eenheden is inderdaad minder geschikt voor een grote verscheidenheid aan goederen, maar als het soort robotica met motorische vaardigheden vergelijkbaar met die van mens en dier de massaproductie in gaat, dan zal dat op termijn het gros van de productiemedewerkers wel gaan vervangen.
Je ziet ook niet voor niets weer een kleine trend van productiewerk dat terugkomt uit lagelonenlanden, omdat het westen met hoogtechnologische productie met veel minder, maar beter geschoold personeel de concurrentiestrijd weer aan kan.
Ze distribueren in ieder geval veel meer dan dat. Zie ook het stuk van de Volkskrant.quote:Op zondag 30 december 2018 16:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Naar mijn weten verkoop Bol alleen boeken zelf, de rest gaat via derden.
Niet echt, ze verkopen zelf ook bijna alles. Tot aan dildos toe zijn zelfs de grootste op dat gebied. Las net nog een artikel dat die zelfs gebruikt worden teruggestuurd.quote:Op zondag 30 december 2018 16:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
[..]
Naar mijn weten verkoop Bol alleen boeken zelf, de rest gaat via derden.
Ok, in het verleden was dat namelijk niet het geval, doen deden ze alleen de boeken, maar moet zeggen dat dit alweer tijdje terug was.quote:Op zondag 30 december 2018 17:02 schreef Ericr het volgende:
[..]
Niet echt, ze verkopen zelf ook bijna alles. Tot aan dildos toe zijn zelfs de grootste op dat gebied. Las net nog een artikel dat die zelfs gebruikt worden teruggestuurd.
Je kan wel als webshop op Bol verkopen natuurlijk maar dan moet je of goedkoper zijn of niche producten verkopen.
dat is inderdaad het verre verleden....quote:Op zondag 30 december 2018 17:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ok, in het verleden was dat namelijk niet het geval, doen deden ze alleen de boeken, maar moet zeggen dat dit alweer tijdje terug was.
Ken meerdere bedrijven waar men geautomatiseerd orders pickt, van webshop detailhandel tot groothandel b2b.quote:Op zondag 30 december 2018 16:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zie de koelkast, servies, strijkplank en de grote bbq niet op deze manier door een warehouse gaan, en dat was precies mijn punt.
En een dergelijk warehouse enkel en alleen voor Nederland kan gewoon niet uit. Daarvoor moet je in China zijn
Zie hier het belang van een vak leren cq je best doen op school.quote:Op zaterdag 29 december 2018 20:47 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Ik vind het wel sneu dat er een soort van onderklasse hier in Nederland rondloopt die dat gezeik met die roosters, de hoge woonkosten en de zekerheid van ontslag na anderhalf jaar accepteert. En als ze dat hele proces van orderpicken geautomatiseerd hebben kunnen ze ook nog optyfen.
Klopt, het moet toch in een doos verstuurt worden, dus dan kun je het net zo goed gelijk zo in je magazijn knallen.quote:Op zondag 30 december 2018 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken meerdere bedrijven waar men geautomatiseerd orders pickt, van webshop detailhandel tot groothandel b2b.
Onzin dat het niet uit kan, handmatig orderpicken is vaak duurder
Dat is nog een best gevaarlijke uitspraak omdat ik juist verwacht dat de grootste automatisering zal plaatsvinden bij de "intilligentere beroepen", ik zou op dit moment zeker geen rechten of accountancy gaan studeren.quote:Op zondag 30 december 2018 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie hier het belang van een vak leren cq je best doen op school.
Meerdere artikelen in bestelling samenvoegen tot 1 pakket en de doos geautomatiseerd de juiste maat geven. Enorm stapelmagazijn waar robots zo snel doorheen gaan dat het met een dubbel hek is afgescheiden van het deel waar je kan rondlopen omdat het anders levensgevaarlijk is.quote:Op zondag 30 december 2018 17:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, het moet toch in een doos verstuurt worden, dus dan kun je het net zo goed gelijk zo in je magazijn knallen.
Rechten studeren was 10-15 jaar geleden al geen goed idee, veel te veel die dat deden.quote:Op zondag 30 december 2018 17:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is nog een best gevaarlijke uitspraak omdat ik juist verwacht dat de grootste automatisering zal plaatsvinden bij de "intilligentere beroepen", ik zou op dit moment zeker geen rechten of accountancy gaan studeren.
Mechatronica zou ik nu voor kiezen als ik nog jong zou zijn. Tenminste als je voor techniek kiest.quote:Op zondag 30 december 2018 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rechten studeren was 10-15 jaar geleden al geen goed idee, veel te veel die dat deden.
Wordt loodgieter cq installateur, daar gaat de komende 30 jaar veel vraag naar zijn.
Dat is voorlopig nog wel flink voorbarig, blijkt ook uit alle studies naar banen die het grootste risico lopen om weggeautomatiseerd te worden, zie bijvoorbeeld deze van McKinsey. De hedendaagse AI is vooral heel goed in afgebakende, repetitieve taakjes. Daarom is de categorie activiteiten die het grootste risico loopt op automatisering 'voorspelbaar fysiek werk' en daarna het verzamelen en verwerken van data.quote:Op zondag 30 december 2018 17:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is nog een best gevaarlijke uitspraak omdat ik juist verwacht dat de grootste automatisering zal plaatsvinden bij de "intilligentere beroepen", ik zou op dit moment zeker geen rechten of accountancy gaan studeren.
En van wie zou dit volledig geautomatiseerde magazijn in Nederland dan staan?quote:Op zondag 30 december 2018 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meerdere artikelen in bestelling samenvoegen tot 1 pakket en de doos geautomatiseerd de juiste maat geven. Enorm stapelmagazijn waar robots zo snel doorheen gaan dat het met een dubbel hek is afgescheiden van het deel waar je kan rondlopen omdat het anders levensgevaarlijk is.
Zo een systeem werkt 24/7 en veel sneller dan mensen.
Wel met dien verstande dat je warehouse dan 3x zo groot moet zijn om alles in pakketjes te krijgenquote:Op zondag 30 december 2018 17:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, het moet toch in een doos verstuurt worden, dus dan kun je het net zo goed gelijk zo in je magazijn knallen.
https://www.nu.nl/economi(...)n-faillissement.htmlquote:Webwinkels van Tom Coronel vragen faillissement aan
Create2Fit, het moederbedrijf van webshops als Televisiewinkel.nl en Sneeuwkettingen.com, heeft faillissement aangevraagd. Dat bevestigt ondernemer Marc Koster, die het bedrijf samen met autocoureur Tom Coronel leidt, aan NU.nl.
Het bedrijf, dat 41 medewerkers telt, hoopt op een doorstart. Het is al een paar dagen onmogelijk om producten te bestellen op de sites van Create2Fit.
Create2Fit is de afgelopen jaren een aantal keer van eigenaar gewisseld. Het bedrijf werd in 2004 opgericht door Koster, later kwam Coronel erbij.
In 2009 werd een meerderheidsbelang verkocht aan Wehkamp, dat op haar beurt weer in handen van RFS Holland Holding kwam. In 2017 kocht Coronel het bedrijf naar eigen zeggen voor een euro weer terug van RFS, dat het bedrijf wilde liquideren. Het plan was destijds om het bedrijf in kleinere vorm weer op te bouwen.
Sjim en Sjom zin onderweg naar de Ziggo studio.quote:Op donderdag 3 januari 2019 21:55 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)n-faillissement.html
DOEI DOEI.
Klootzakken zijn te druk met dat Dakar aids.quote:Op donderdag 3 januari 2019 22:01 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Sjim en Sjom zin onderweg naar de Ziggo studio.
twitter:TomCoronel twitterde op donderdag 03-01-2019 om 12:36:38 Ready to go! ✈️👊🏻 On my way to my bro @TimCoronel who’s already in #Peru #Lima 🇵🇪 See you there guys. Follow us for the toughest adventure of the year.. #Dakar2019 🙌🏻 https://t.co/yh53k6IIf2 reageer retweet
hopelijk drogen ze uitquote:Op donderdag 3 januari 2019 22:02 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Klootzakken zijn te druk met dat Dakar aids.twitter:TomCoronel twitterde op donderdag 03-01-2019 om 12:36:38 Ready to go! ✈️👊🏻 On my way to my bro @TimCoronel who’s already in #Peru #Lima 🇵🇪 See you there guys. Follow us for the toughest adventure of the year.. #Dakar2019 🙌🏻 https://t.co/yh53k6IIf2 reageer retweet
Blokker, Big Bazaar en Bart Smit zijn toch dezelfde keten.quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:16 schreef raptorix het volgende:
Even pol gemaakt voor 2019, zelf denk ik dat Blokker zal sluiten.
Poll: Welke keten valt om in 2019
• BCC
• Blokker
• Bart Smit
• Big Bazar
• Anders
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Oei, waarom? Vind die gasten wel grappig... Nog niet zolang geleden een portret tv aflevering gezien van Tim & Tom.quote:
niet meer...quote:Op donderdag 3 januari 2019 22:20 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Blokker, Big Bazaar en Bart Smit zijn toch dezelfde keten.
Sowieso nooit dezelfde keten geweest. Wel dezelfde moedermaatschappij/holding. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet individueel failliet kunnen gaan.quote:
Haten is een groot woord, maar ze hebben een fijne neus voor irritante, schreeuwerige reclame.quote:
Of wel? Ik kon er niet veel over vinden, maar wel dit berichtje van juni 2018:quote:
quote:Big Bazar is, naast het Belgische Maxi Toys, de enige formule die Blokker Holding nog niet heeft verkocht. Voor Leen Bakker, Intertoys en Bart Smit werden vorig jaar al nieuwe eigenaren gevonden, dit jaar gevolgd door Xenos.
En daarom zitten dat soort centras op hele goedkope plekken, wat je ook niet moet onderschatten is dat die panden enorm hoog zijn, ik vermoed dat ze in de toekomst nog wel hoger worden omdat toch alles met robots gebeurt.quote:Op zondag 30 december 2018 18:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Wel met dien verstande dat je warehouse dan 3x zo groot moet zijn om alles in pakketjes te krijgen
Aandachtshoeren, betweters van die semi-playboy figuren kijk hier ben ik. En bij Ziggo zitten ze ook heeeeeel vaak.quote:Op donderdag 3 januari 2019 23:12 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Oei, waarom? Vind die gasten wel grappig... Nog niet zolang geleden een portret tv aflevering gezien van Tim & Tom.
Bestaat Bart Smit nog wel? Hier is het allemaal Intertoys nu...quote:Op donderdag 3 januari 2019 22:20 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Blokker, Big Bazaar en Bart Smit zijn toch dezelfde keten.
Hier ook. In Belgie zitten ze blijkbaar (nog?) wel: http://m.bartsmit.com/winkels.phpquote:Op vrijdag 4 januari 2019 10:58 schreef soapie het volgende:
[..]
Bestaat Bart Smit nog wel? Hier is het allemaal Intertoys nu...
Bart Smit is overgenomen door Intertoys.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 10:58 schreef soapie het volgende:
[..]
Bestaat Bart Smit nog wel? Hier is het allemaal Intertoys nu...
quote:Op donderdag 3 januari 2019 21:55 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)n-faillissement.html
DOEI DOEI.
quote:'Create2Fit heeft schuld van twee tot drie miljoen'
Er is veel belangstelling voor een overname van de webshops van Create2Fit. Meerdere overnamekandidaten hebben zich gemeld voor het failliete e-commercebedrijf, zegt curator Robert de Lauwere tegenover het AD.
Het faillissement van Create2Fit werd donderdag uitgesproken door de rechtbank Midden-Nederland. De directe oorzaak is volgens De Lauwere dat een belangrijke leverancier zijn vordering opeiste en de voorraden vasthield. Eigenaren Marc Koster en Tom Coronel hebben nog geprobeerd een crediteurenakkoord te sluiten, maar toen dat niet lukte hebben ze het faillissement aangevraagd.
De totale schuld van Create2Fit bedraagt volgens de curator zo’n twee tot drie miljoen euro. Toch draaiden de webshops volgens hem niet allemaal slecht. “Er waren alleen veel fluctuaties in omzet en de marges waren te laag.” Ook de overgang naar een nieuw ict-platform, die leidde tot een tijdelijk lagere omzet, speelde mee. “Toen werd een belangrijke leverancier zenuwachtig.”
Toen Create2Fit in 2016 door oprichters Coronel en Koster werd teruggekocht van Wehkamp-moeder RFS Holding, stond het bedrijf er slecht voor. De omzet was in vijf jaar tijd gedaald van 48 naar 32 miljoen euro en er werd verlies gemaakt. Onder Create2Fit vallen webshops als Televisiewinkel.nl en Koffiediscounter.nl. Alle webwinkels en de fysieke winkel in Naarden zijn voorlopig gesloten.
quote:MyCom sluit de helft van zijn winkels
De keten van computerwinkels MyCom verkeert opnieuw in de problemen. De keten heeft per direct zeven van de veertien resterende filialen gesloten. Onder de gesloten vestigingen zijn die van Arnhem en Den Bosch.
Op zijn website meldt MyCom dat er nog zeven fysieke vestigingen zijn, waar er tot dinsdag nog veertien winkels waren. De keten heeft de panden in Amstelveen, Arnhem, Den Bosch, Den Helder, Helmond, Leiden en Zeist gesloten. Het bedrijf was niet bereikbaar om een toelichting te geven en ook de helpdesk was op het moment van schrijven niet beschikbaar.
Het is niet de eerste keer dat MyCom in moeilijkheden verkeert. In 2015 werd het bedrijf failliet verklaard, waarna Relevant Holdings, de eigenaar van The Phone House, de computerwinkelketen overnam, maar 19 van de destijds 41 vestigingen sloot.
Begin 2016 namen twee MyCom-ondernemers, Peter Groenewoud en Marco Heestermans, het bedrijf op hun beurt over van Relevant Holdings en begin 2018 kwam de keten in handen van een Zweedse investeerder, waarbij de directie intact bleef. Groenewoud blijkt vorig jaar oktober MyCom echter verlaten te hebben.
MyCom heeft de sluiting nog niet officieel bevestigd. Half december communiceerde de keten met een kortingsactie dat het in 2019 'alles anders gaat doen' en daarbij het winkelconcept zou gaan vernieuwen. Sindsdien gaf het twintig procent korting op de voorraden in fysieke winkels.
blijft niet veel meer van overquote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)an-zijn-winkels.html
[..]
Een gevalletje wist niet eens dat die zaak nog bestond.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)an-zijn-winkels.html
[..]
Heb daar de afgelopen twee maanden twee keer een bestelling gedaan bij de webshop. Allebei na enkele dagen geannuleerd want 'niet meer leverbaar'. Ontiegelijke prutsers en volkomen logisch dat die het niet redden. Wat een amateurs.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)an-zijn-winkels.html
[..]
Ik kocht daar ~20 jaar geleden mijn toenmalige game-PC.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 16:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Heb daar de afgelopen twee maanden twee keer een bestelling gedaan bij de webshop. Allebei na enkele dagen geannuleerd want 'niet meer leverbaar'. Ontiegelijke prutsers en volkomen logisch dat die het niet redden. Wat een amateurs.
Triest altijd voor het werkpersoneel natuurlijk maar dit is volledig eigen schuld dikke bult.
Nope. 41 kleine negertjes. Nu nog 7 over. En die gaan natuurlijk ook binnenkort.quote:
Ik ook, maar 10 jaar geleden was het al een soort Kijkshop. Maar dan minder in de vitrine en nog minder op voorraad.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 17:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik kocht daar ~20 jaar geleden mijn toenmalige game-PC.
* Perrin voelt zich nostalgisch.
Ja, vroeger was dat echt een grote speler waarbij het niet op kon. Getuige hun actie destijds dat ze computers gingen bezorgen met (wel tweedehands) Ferrari's. Ook hadden ze (half)jaarlijks een aanbiedingsweekend waar lange rijen bij de winkels stonden om maar niet mis te grijpen.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 17:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik kocht daar ~20 jaar geleden mijn toenmalige game-PC.
* Perrin voelt zich nostalgisch.
Aantal keren geweest de afgelopen jaren (vestiging Den Bosch) en altijd netjes geholpen door mensen die nog echt verstand van zaken hadden. Bestellingen ook geen problemen mee gehad.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 16:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Heb daar de afgelopen twee maanden twee keer een bestelling gedaan bij de webshop. Allebei na enkele dagen geannuleerd want 'niet meer leverbaar'. Ontiegelijke prutsers en volkomen logisch dat die het niet redden. Wat een amateurs.
Triest altijd voor het werkpersoneel natuurlijk maar dit is volledig eigen schuld dikke bult.
Vestiging Amsterdam was/is ook altijd primaquote:Op woensdag 9 januari 2019 10:03 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Aantal keren geweest de afgelopen jaren (vestiging Den Bosch) en altijd netjes geholpen door mensen die nog echt verstand van zaken hadden. Bestellingen ook geen problemen mee gehad.
Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:00 schreef rubbereend het volgende:
Coolblue kiest voor een grote winkel in Tilburg
Misschien heeft Coolblue het voorraad beheer / automatisering veel beter op orde waardoor dat gestroomlijnder loopt.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:07 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.
Op zich prima, maar ik vraag me nu nóg meer af wat de 'klassieke' winkels dan zou fout deden. Die hadden dit toch ook kunnen doen?
Ik denk dat de efficiency van een bedrijf van met name het logistieke gedeelte gewoon goed op orde is en daar gaat normaal gesproken veel geld verloren.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:07 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.
Op zich prima, maar ik vraag me nu nóg meer af wat de 'klassieke' winkels dan zou fout deden. Die hadden dit toch ook kunnen doen?
De winkels van Coolblue zijn dan ook zo opgezet en ingericht dat het gaaf is om er te komen, producten uit te testen en advies te vragen. En op gunstige plekken.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:07 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.
Op zich prima, maar ik vraag me nu nóg meer af wat de 'klassieke' winkels dan zou fout deden. Die hadden dit toch ook kunnen doen?
online winkels danken hun winstgevendheid voor een groot deel aan een goed en uitgekiend logistiek systeem. Iets waar veel fysieke retail vaak mee in de problemen komt. Zoals HEMA, Blokker en anderen daar zijn bakken geld aan slechte logistiek en voorraadbeheer eruit gegaan. Als je dat als webwinkel doet kan je nooit succesvol zijnquote:Op woensdag 9 januari 2019 16:07 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.
Op zich prima, maar ik vraag me nu nóg meer af wat de 'klassieke' winkels dan zou fout deden. Die hadden dit toch ook kunnen doen?
Denk dat het naast vraagzijde (consument orienteert zich eerst online en gaat dan naar een digitale of fysieke winkel, i.p.v. andersom) ook qua aanbodszijde wel een verschil zit. Online retailers komen eenvoudiger aan startkapitaal en is het niet zo erg als ze een paar kwartalen/jaren verlies draaien. Als een Blokker o.i.d. het een paar procent minder goed doet kost ze dat tientallen miljoenen en het ombouwen van fysieke winkels naar een nieuw concept is heel wat kostbaarder dan een volledige make-over van je online shop. En voor traditionele winkels en e-commerce geldt: online werkt anders dan offline. Daarom zie je nu ook dat Amazon / Microsoft fysieke winkels opkopen en alle fysieke winkels fors investeren in hun websites.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:07 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.
Op zich prima, maar ik vraag me nu nóg meer af wat de 'klassieke' winkels dan zou fout deden. Die hadden dit toch ook kunnen doen?
Ja, precies! Dat gevaar kan natuurlijk ook op de loer liggen bij een Coolblue, Super goedkoop zijn ze eigenlijk al niet (meer) en als de goodwill wat slijt kunnen die logge winkels ook geld verslinden.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:18 schreef Metalfreak het volgende:
In het begin had de MediaMarkt ook een grote naam en reputatie van "daar moet je zijn" en was het dus ook altijd druk in de winkels. Maar zoiets slijt ook weer zoals we nu zien.
Begin me zo langzamerhand ook af te vragen waar ik mijn volgende pc en/of accesoires moet gaan kopen in het centrum van Den Bosch....quote:Op woensdag 9 januari 2019 10:03 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Aantal keren geweest de afgelopen jaren (vestiging Den Bosch) en altijd netjes geholpen door mensen die nog echt verstand van zaken hadden. Bestellingen ook geen problemen mee gehad.
Alternate dus maar. Centrum zit geen echt pc zaak meer nu.quote:Op woensdag 9 januari 2019 17:21 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Begin me zo langzamerhand ook af te vragen waar ik mijn volgende pc en/of accesoires moet gaan kopen in het centrum van Den Bosch....
Op z'n Bosch gezegd: Kutquote:Op woensdag 9 januari 2019 17:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Alternate dus maar. Centrum zit geen echt pc zaak meer nu.
Goeie uitspraak ook: "Verlies van vandaag is winst van morgen"quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:46 schreef Blik het volgende:
Gaat lekker met Picnic, 45 miljoen verlies op een omzet van 100 miljoen
https://retailtrends.nl/n(...)-is-winst-van-morgen
Da's wel veel idd. Maar ze investeren natuurlijk veel in deze fase.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:46 schreef Blik het volgende:
Gaat lekker met Picnic, 45 miljoen verlies op een omzet van 100 miljoen
https://retailtrends.nl/n(...)-is-winst-van-morgen
Gaan het natuurlijk nooit winnen van de grote spelers als AH en Jumbo.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Da's wel veel idd. Maar ze investeren natuurlijk veel in deze fase.
Gaan het makkelijk winnen. Ze zijn met A-merken goedkoper dan alle supermarkten. 1 probleem; Ze moeten sneller een landelijke dekking hebben, zo niet dan gaan ze kapot.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaan het natuurlijk nooit winnen van de grote spelers als AH en Jumbo.
Goedkoper is goed natuurlijk, maar dan zul je je toch stevig in de markt moeten positioneren om een X aandeel te krijgen in die hele 'thuisbreng' boodschappen service die nu aan het ontploffen is. Ik betwijfel het..quote:Op vrijdag 11 januari 2019 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Gaan het makkelijk winnen. Ze zijn met A-merken goedkoper dan alle supermarkten. 1 probleem; Ze moeten sneller een landelijke dekking hebben, zo niet dan gaan ze kapot.
Dat positioneren is exact wat ik zeg > dekking. Dekking duurt veel en veel te lang. Leuk Amsterdam,.Rotterdam etc, maar pak 1 grote stad met kleine dorpjes/steden er in een klap bij in plaats van stad voor stad etc. Sommigen staan al 2 jaar op de wachtlijst.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goedkoper is goed natuurlijk, maar dan zul je je toch stevig in de markt moeten positioneren om een X aandeel te krijgen in die hele 'thuisbreng' boodschappen service die nu aan het ontploffen is. Ik betwijfel het..
en ondertussen zitten Jumbo en AH ook niet stil. Als je daar straks tevreden bent bezorgen/afhalen dan maak je de overstap niet meer zo snel.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 11:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat positioneren is exact wat ik zeg > dekking. Dekking duurt veel en veel te lang. Leuk Amsterdam,.Rotterdam etc, maar pak 1 grote stad met kleine dorpjes/steden er in een klap bij in plaats van stad voor stad etc. Sommigen staan al 2 jaar op de wachtlijst.
Picnic heeft 2 hele grote voordelen waar hun niet tegenop kunnen, namelijk;quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en ondertussen zitten Jumbo en AH ook niet stil. Als je daar straks tevreden bent bezorgen/afhalen dan maak je de overstap niet meer zo snel.
en 45 miljoen op 100 miljoen. Dan moet er de komende jaren nog heeeeeeeel veeeeeeeeel geld bij voor het rendabel en redelijk dekkend is, vraag is of de geldzakken zo diep zijn.
PR uitspraken uit de dikke duim Het klinkt geinig, slaat nergens op.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
Goeie uitspraak ook: "Verlies van vandaag is winst van morgen"
Kan prima zijn dat AH daar ook naar toe gaat in hun nieuwe strategie. Zeker aangezien ze zich minder op een aantal soorten boodschappen richten. Ook is de optie als ze bij BOL aanbieden dat je voor een bepaald bedrag per jaar geen verzendkosten meer hebt een optie.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Picnic heeft 2 hele grote voordelen waar hun niet tegenop kunnen, namelijk;
Bezorging vanaf 25 euro (never dat de AH etc daarin meegaan)
GRATIS bezorging vanaf 25 euro
45 miljoen is een habbekrats. Zalando maakte 500 miljoen verlies een aantal jaren. Dat is allemaal geen probleem, zolang er maar toekomst in zit en dat zit er zeker in Picnic.
Ik verwacht dat Amazon Bol.com gewoon gaat kopen en Bol.com over x-aantal jaar niet meer bestaat.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:38 schreef Blik het volgende:
AH heeft juist een groot voordeel dat hun online-propositie nu al kostendekkend is en ze in de toekomst veel beter gebruik kunnen gaan maken van de propositie die bol.com heeft. De visie van AH om veel meer vers voedsel en dergelijke mogelijk te maken in de winkel en dat sommige producten gewoon besteld moeten gaan worden (diervoeding bijv.) heeft 1-op-1 relatie met bol.com. Reken maar dat bol.com nog veel meer supermarkt producten gaat toevoegen.
Blendle roept het ook en doet hetzelfde; verlies incasseren om te kunnen investeren om door te kunnen groeien.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
PR uitspraken uit de dikke duim Het klinkt geinig, slaat nergens op.
Vorig jaar Maart is picnic al begonnen in Duitslandquote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Zalando niet alleen Nederland is. Picknick moet het uit Nederland trekken en verliezen gaan groeien naar mate de organisatie moet groeien en je distributienetwerk groeit. Ik weet niet hoeveel de investeerders erin willen blijven pompen.
Dat denk ik ook. Over 10 jaar bestaat de supermarkt zoals we die nu kennen niet meer en heeft men elkaar kapot geconcurreerd met het bezorgen van boodschappen. Het bezorgen van warme maaltijden is slechts een volgende stap om consumenten steeds minder in de fysieke winkel te hebben (want dat zal waarschijnlijk wel kostenbesparend zijn qua panden en personeel)..quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:38 schreef Blik het volgende:
AH heeft juist een groot voordeel dat hun online-propositie nu al kostendekkend is en ze in de toekomst veel beter gebruik kunnen gaan maken van de propositie die bol.com heeft. De visie van AH om veel meer vers voedsel en dergelijke mogelijk te maken in de winkel en dat sommige producten gewoon besteld moeten gaan worden (diervoeding bijv.) heeft 1-op-1 relatie met bol.com. Reken maar dat bol.com nog veel meer supermarkt producten gaat toevoegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |