Niet persee, Blokker zal technisch niet failliet gaan, de stekker eruit kan natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 28 december 2018 13:24 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Als Blokker omvalt dan valt Big Bazar ook om. Blokker is de grootste winkel van de holding en die trekt zeker alle andere ondernemingen mee in zijn val.
De Bijenkorf maakt gewoon gezonde winst, daarnaast is omzet in die zin belangrijk dat het je zaken als inkoopvoordeel geeft.quote:Op vrijdag 28 december 2018 13:13 schreef ConnerJohn het volgende:
[..]
Omzetgroei zegt weinig als je duurdere producten gaat verkopen en als het zo goed gaat neem je niet afscheid van 133 werknemers die in een magazijn werken. Ik heb altijd zoiets van als een bedrijf winst maakt dan zeggen ze gewoon dat ze winst maken en komen niet met boekhoudkundige termen als operationele winst voor afschrijvingen enz enz. Vooral bij het webshop gedeelte is omzet een vaag verhaal want gemiddeld genomen komt 50% van de artikelen terug, hoe verwerkt men dat in de boekhouding? Daarom worden grote kledingwebshops ook wel een piramidespel genoemd want de daadwerkelijke omzet is vaak onduidelijk.
Met die D, massagestaaf, met stront?quote:Op zaterdag 29 december 2018 12:33 schreef Fietsertje70 het volgende:
In de volkskrant van vandaag een artikel over hoe het is om bij bol te werken:
https://www.volkskrant.nl(...)te-het-mee~b18a9510/
Wat mij ook opvalt aan de reclames van de Blokker dat ze bij aanbiedingen altijd afsluiten met 'Assortiment kan per filiaal verschillen en op = op'. Komt mij altijd over als we doen maar wat en grote kans dat wat je wilt er niet is (en dan zelf op een touchscreen kunt bestellen, iets wat je thuis ook had kunenn doen.)quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:16 schreef raptorix het volgende:
Even pol gemaakt voor 2019, zelf denk ik dat Blokker zal sluiten.
Poll: Welke keten valt om in 2019
• BCC
• Blokker
• Bart Smit
• Big Bazar
• Anders
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
leuk artikelquote:Op zaterdag 29 december 2018 12:33 schreef Fietsertje70 het volgende:
In de volkskrant van vandaag een artikel over hoe het is om bij bol te werken:
https://www.volkskrant.nl(...)te-het-mee~b18a9510/
Prima stuk, wel jammer dat ze niet in het magazijn van bol.com zelf zaten maar in het magazijn van Ingram Micro, dat scheelt nogal aangezien het magazijn van bol.com net 1 jaar oud is en dus een stuk verder zal zijn qua mechanisering. Verder weinig echte hele boeiende punten naar boven gekomen.quote:
Dit.quote:Op zaterdag 29 december 2018 13:40 schreef Zelva het volgende:
"Blokker heeft in het huis" is de slogan.
Waarom ik Blokker de laatste tijd echt verschrikkelijk vind en ik er eigenlijk nooit meer kom omdat ze juist niks meer in huis hebben, in ieder geval nooit datgene waar ik dan naar op zoek ben.
Ik vind het retourgedrag van mensen anders zeker wel een punt. Niet dat ze het doen, maar de schaamteloosheid waarop.quote:Op zaterdag 29 december 2018 13:42 schreef Blik het volgende:
Verder weinig echte hele boeiende punten naar boven gekomen.
Ja, dat zeker. Maar dat is meer een kritiekpunt op de consument als een kritiekpunt op bol.com (en de undercoveractie was wel gericht op om te kijken of er bij bol.com ook misstanden aan de gang waren)quote:Op zaterdag 29 december 2018 13:45 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ik vind het retourgedrag van mensen anders zeker wel een punt. Niet dat ze het doen, maar de schaamteloosheid waarop.
Kruidvat is een verschrikkelijke winkel maar wat ze hebben is wel goedkoop.quote:Op zaterdag 29 december 2018 13:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
En het ergste is nog dat dat vaak artikelen op huishoudelijk gebied zijn.
En de hut vol staat met rotzooi die helemaal niet in hun assortiment hoort.
Om dezelfde reden heb ik ook zo'n hekel aan het Kruidvat.
Daar stond vrijdag twee weken geleden dan weer een stukje over in de Metro. Maar dat was gewoon een rondleiding, dus een promopraatje van bol.com. Niet minder vermakelijk overigens, over hoe ze het doen.quote:Op zaterdag 29 december 2018 13:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Prima stuk, wel jammer dat ze niet in het magazijn van bol.com zelf zaten maar in het magazijn van Ingram Micro, dat scheelt nogal aangezien het magazijn van bol.com net 1 jaar oud is en dus een stuk verder zal zijn qua mechanisering. Verder weinig echte hele boeiende punten naar boven gekomen.
Ik vind Kruidvat ook een rommelige, onprettige winkel. Maar ik vind tussen al die zooi soms best wel iets leuks. En dat vind ik toch knap, dat ze me weten te verrassen met iets waarvan ik niet wist dat ik het wilde hebben. Maar ik kom er praktisch nooit hoor. Etos is meer mijn winkel.quote:Op zaterdag 29 december 2018 13:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
En het ergste is nog dat dat vaak artikelen op huishoudelijk gebied zijn.
En de hut vol staat met rotzooi die helemaal niet in hun assortiment hoort.
Om dezelfde reden heb ik ook zo'n hekel aan het Kruidvat.
Was inderdaad niet het punt van het artikel, maar wel een shockerende bijzaak. Nederlanders schamen zich nergens voor. Zou zo graag bij zo'n onbehoorlijk teruggestuurd gewoon op bezoek willen bij die mensen en er een gesprek over voeren. Waarom doen mensen dit? Wtf? Gebruikte stofzuigers wat denk je dan als consument?quote:Op zaterdag 29 december 2018 13:45 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ik vind het retourgedrag van mensen anders zeker wel een punt. Niet dat ze het doen, maar de schaamteloosheid waarop.
Ik vind het wel sneu dat er een soort van onderklasse hier in Nederland rondloopt die dat gezeik met die roosters, de hoge woonkosten en de zekerheid van ontslag na anderhalf jaar accepteert. En als ze dat hele proces van orderpicken geautomatiseerd hebben kunnen ze ook nog optyfen.quote:Op zaterdag 29 december 2018 16:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, dat zeker. Maar dat is meer een kritiekpunt op de consument als een kritiekpunt op bol.com (en de undercoveractie was wel gericht op om te kijken of er bij bol.com ook misstanden aan de gang waren)
Dus als dat het meeat schokkende punt is is dat denk ik alleen maar goed voor een bedrijf als bol.com
De Nederlanders accepteren het veelal niet meer, daarom dus Oost-Europeanen... en handwerk is altijd nodig. Nederland heeft de schaalgrootte niet voor een volwaardig warehouse aangestuurd door robots dat ieder type pakketje aan zou kunnenquote:Op zaterdag 29 december 2018 20:47 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Ik vind het wel sneu dat er een soort van onderklasse hier in Nederland rondloopt die dat gezeik met die roosters, de hoge woonkosten en de zekerheid van ontslag na anderhalf jaar accepteert. En als ze dat hele proces van orderpicken geautomatiseerd hebben kunnen ze ook nog optyfen.
Omdat ze de grootste willen zijn, en kostenafweging denk ik.quote:Op zaterdag 29 december 2018 20:30 schreef Postbus100 het volgende:
En waarom accepteert bol.com het?
Stuk service voor de gemiddelde consument. En daar wordt uiteraard misbruik van gemaakt door sommigenquote:Op zondag 30 december 2018 08:36 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Omdat ze de grootste willen zijn, en kostenafweging denk ik.
En omdat ze dat doen verheffen consumenten dit tot de standaard in online winkelen.
Dat is een kwestie van tijd totdat robots nog goedkoper en nog wat flexibeler worden.quote:Op zaterdag 29 december 2018 21:53 schreef Blik het volgende:
[..]
De Nederlanders accepteren het veelal niet meer, daarom dus Oost-Europeanen... en handwerk is altijd nodig. Nederland heeft de schaalgrootte niet voor een volwaardig warehouse aangestuurd door robots dat ieder type pakketje aan zou kunnen
Misschien wel, maar daar gaat nog wel een fors paar jaar overheenquote:Op zondag 30 december 2018 09:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van tijd totdat robots nog goedkoper en nog wat flexibeler worden.
quote:Op zondag 30 december 2018 09:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van tijd totdat robots nog goedkoper en nog wat flexibeler worden.
Ik zie de koelkast, servies, strijkplank en de grote bbq niet op deze manier door een warehouse gaan, en dat was precies mijn punt.quote:
Dat is ook slechts een kwestie van tijd lijkt me als je ziet welke vorderingen er bijvoorbeeld door Boston Dynamics worden gemaakt op het gebied van de robotica:quote:Op zondag 30 december 2018 16:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zie de koelkast, servies, strijkplank en de grote bbq niet op deze manier door een warehouse gaan, en dat was precies mijn punt.
En een dergelijk warehouse enkel en alleen voor Nederland kan gewoon niet uit. Daarvoor moet je in China zijn
De laatste 3 keer dat ik er kwam had ik dat ook, ik wilde een baardtrimmer kopen, dus ik zeg doe die maar: na 5 minuten zoeken in magazijn: hebben we niet. Dus ik zeg, nou doe die maar, dat ging dus zo 2 keer door en heb er toen maar 1 op de markt gekocht.quote:Op zaterdag 29 december 2018 13:15 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Wat mij ook opvalt aan de reclames van de Blokker dat ze bij aanbiedingen altijd afsluiten met 'Assortiment kan per filiaal verschillen en op = op'. Komt mij altijd over als we doen maar wat en grote kans dat wat je wilt er niet is (en dan zelf op een touchscreen kunt bestellen, iets wat je thuis ook had kunenn doen.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |