En daarom zitten dat soort centras op hele goedkope plekken, wat je ook niet moet onderschatten is dat die panden enorm hoog zijn, ik vermoed dat ze in de toekomst nog wel hoger worden omdat toch alles met robots gebeurt.quote:Op zondag 30 december 2018 18:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Wel met dien verstande dat je warehouse dan 3x zo groot moet zijn om alles in pakketjes te krijgen
Aandachtshoeren, betweters van die semi-playboy figuren kijk hier ben ik. En bij Ziggo zitten ze ook heeeeeel vaak.quote:Op donderdag 3 januari 2019 23:12 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Oei, waarom? Vind die gasten wel grappig... Nog niet zolang geleden een portret tv aflevering gezien van Tim & Tom.
Bestaat Bart Smit nog wel? Hier is het allemaal Intertoys nu...quote:Op donderdag 3 januari 2019 22:20 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Blokker, Big Bazaar en Bart Smit zijn toch dezelfde keten.
Hier ook. In Belgie zitten ze blijkbaar (nog?) wel: http://m.bartsmit.com/winkels.phpquote:Op vrijdag 4 januari 2019 10:58 schreef soapie het volgende:
[..]
Bestaat Bart Smit nog wel? Hier is het allemaal Intertoys nu...
Bart Smit is overgenomen door Intertoys.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 10:58 schreef soapie het volgende:
[..]
Bestaat Bart Smit nog wel? Hier is het allemaal Intertoys nu...
quote:Op donderdag 3 januari 2019 21:55 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)n-faillissement.html
DOEI DOEI.
quote:'Create2Fit heeft schuld van twee tot drie miljoen'
Er is veel belangstelling voor een overname van de webshops van Create2Fit. Meerdere overnamekandidaten hebben zich gemeld voor het failliete e-commercebedrijf, zegt curator Robert de Lauwere tegenover het AD.
Het faillissement van Create2Fit werd donderdag uitgesproken door de rechtbank Midden-Nederland. De directe oorzaak is volgens De Lauwere dat een belangrijke leverancier zijn vordering opeiste en de voorraden vasthield. Eigenaren Marc Koster en Tom Coronel hebben nog geprobeerd een crediteurenakkoord te sluiten, maar toen dat niet lukte hebben ze het faillissement aangevraagd.
De totale schuld van Create2Fit bedraagt volgens de curator zo’n twee tot drie miljoen euro. Toch draaiden de webshops volgens hem niet allemaal slecht. “Er waren alleen veel fluctuaties in omzet en de marges waren te laag.” Ook de overgang naar een nieuw ict-platform, die leidde tot een tijdelijk lagere omzet, speelde mee. “Toen werd een belangrijke leverancier zenuwachtig.”
Toen Create2Fit in 2016 door oprichters Coronel en Koster werd teruggekocht van Wehkamp-moeder RFS Holding, stond het bedrijf er slecht voor. De omzet was in vijf jaar tijd gedaald van 48 naar 32 miljoen euro en er werd verlies gemaakt. Onder Create2Fit vallen webshops als Televisiewinkel.nl en Koffiediscounter.nl. Alle webwinkels en de fysieke winkel in Naarden zijn voorlopig gesloten.
quote:MyCom sluit de helft van zijn winkels
De keten van computerwinkels MyCom verkeert opnieuw in de problemen. De keten heeft per direct zeven van de veertien resterende filialen gesloten. Onder de gesloten vestigingen zijn die van Arnhem en Den Bosch.
Op zijn website meldt MyCom dat er nog zeven fysieke vestigingen zijn, waar er tot dinsdag nog veertien winkels waren. De keten heeft de panden in Amstelveen, Arnhem, Den Bosch, Den Helder, Helmond, Leiden en Zeist gesloten. Het bedrijf was niet bereikbaar om een toelichting te geven en ook de helpdesk was op het moment van schrijven niet beschikbaar.
Het is niet de eerste keer dat MyCom in moeilijkheden verkeert. In 2015 werd het bedrijf failliet verklaard, waarna Relevant Holdings, de eigenaar van The Phone House, de computerwinkelketen overnam, maar 19 van de destijds 41 vestigingen sloot.
Begin 2016 namen twee MyCom-ondernemers, Peter Groenewoud en Marco Heestermans, het bedrijf op hun beurt over van Relevant Holdings en begin 2018 kwam de keten in handen van een Zweedse investeerder, waarbij de directie intact bleef. Groenewoud blijkt vorig jaar oktober MyCom echter verlaten te hebben.
MyCom heeft de sluiting nog niet officieel bevestigd. Half december communiceerde de keten met een kortingsactie dat het in 2019 'alles anders gaat doen' en daarbij het winkelconcept zou gaan vernieuwen. Sindsdien gaf het twintig procent korting op de voorraden in fysieke winkels.
blijft niet veel meer van overquote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)an-zijn-winkels.html
[..]
Een gevalletje wist niet eens dat die zaak nog bestond.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)an-zijn-winkels.html
[..]
Heb daar de afgelopen twee maanden twee keer een bestelling gedaan bij de webshop. Allebei na enkele dagen geannuleerd want 'niet meer leverbaar'. Ontiegelijke prutsers en volkomen logisch dat die het niet redden. Wat een amateurs.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)an-zijn-winkels.html
[..]
Ik kocht daar ~20 jaar geleden mijn toenmalige game-PC.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 16:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Heb daar de afgelopen twee maanden twee keer een bestelling gedaan bij de webshop. Allebei na enkele dagen geannuleerd want 'niet meer leverbaar'. Ontiegelijke prutsers en volkomen logisch dat die het niet redden. Wat een amateurs.
Triest altijd voor het werkpersoneel natuurlijk maar dit is volledig eigen schuld dikke bult.
Nope. 41 kleine negertjes. Nu nog 7 over. En die gaan natuurlijk ook binnenkort.quote:
Ik ook, maar 10 jaar geleden was het al een soort Kijkshop. Maar dan minder in de vitrine en nog minder op voorraad.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 17:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik kocht daar ~20 jaar geleden mijn toenmalige game-PC.
* Perrin voelt zich nostalgisch.
Ja, vroeger was dat echt een grote speler waarbij het niet op kon. Getuige hun actie destijds dat ze computers gingen bezorgen met (wel tweedehands) Ferrari's. Ook hadden ze (half)jaarlijks een aanbiedingsweekend waar lange rijen bij de winkels stonden om maar niet mis te grijpen.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 17:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik kocht daar ~20 jaar geleden mijn toenmalige game-PC.
* Perrin voelt zich nostalgisch.
Aantal keren geweest de afgelopen jaren (vestiging Den Bosch) en altijd netjes geholpen door mensen die nog echt verstand van zaken hadden. Bestellingen ook geen problemen mee gehad.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 16:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Heb daar de afgelopen twee maanden twee keer een bestelling gedaan bij de webshop. Allebei na enkele dagen geannuleerd want 'niet meer leverbaar'. Ontiegelijke prutsers en volkomen logisch dat die het niet redden. Wat een amateurs.
Triest altijd voor het werkpersoneel natuurlijk maar dit is volledig eigen schuld dikke bult.
Vestiging Amsterdam was/is ook altijd primaquote:Op woensdag 9 januari 2019 10:03 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Aantal keren geweest de afgelopen jaren (vestiging Den Bosch) en altijd netjes geholpen door mensen die nog echt verstand van zaken hadden. Bestellingen ook geen problemen mee gehad.
Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:00 schreef rubbereend het volgende:
Coolblue kiest voor een grote winkel in Tilburg
Misschien heeft Coolblue het voorraad beheer / automatisering veel beter op orde waardoor dat gestroomlijnder loopt.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:07 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.
Op zich prima, maar ik vraag me nu nóg meer af wat de 'klassieke' winkels dan zou fout deden. Die hadden dit toch ook kunnen doen?
Ik denk dat de efficiency van een bedrijf van met name het logistieke gedeelte gewoon goed op orde is en daar gaat normaal gesproken veel geld verloren.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:07 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.
Op zich prima, maar ik vraag me nu nóg meer af wat de 'klassieke' winkels dan zou fout deden. Die hadden dit toch ook kunnen doen?
De winkels van Coolblue zijn dan ook zo opgezet en ingericht dat het gaaf is om er te komen, producten uit te testen en advies te vragen. En op gunstige plekken.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:07 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.
Op zich prima, maar ik vraag me nu nóg meer af wat de 'klassieke' winkels dan zou fout deden. Die hadden dit toch ook kunnen doen?
online winkels danken hun winstgevendheid voor een groot deel aan een goed en uitgekiend logistiek systeem. Iets waar veel fysieke retail vaak mee in de problemen komt. Zoals HEMA, Blokker en anderen daar zijn bakken geld aan slechte logistiek en voorraadbeheer eruit gegaan. Als je dat als webwinkel doet kan je nooit succesvol zijnquote:Op woensdag 9 januari 2019 16:07 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.
Op zich prima, maar ik vraag me nu nóg meer af wat de 'klassieke' winkels dan zou fout deden. Die hadden dit toch ook kunnen doen?
Denk dat het naast vraagzijde (consument orienteert zich eerst online en gaat dan naar een digitale of fysieke winkel, i.p.v. andersom) ook qua aanbodszijde wel een verschil zit. Online retailers komen eenvoudiger aan startkapitaal en is het niet zo erg als ze een paar kwartalen/jaren verlies draaien. Als een Blokker o.i.d. het een paar procent minder goed doet kost ze dat tientallen miljoenen en het ombouwen van fysieke winkels naar een nieuw concept is heel wat kostbaarder dan een volledige make-over van je online shop. En voor traditionele winkels en e-commerce geldt: online werkt anders dan offline. Daarom zie je nu ook dat Amazon / Microsoft fysieke winkels opkopen en alle fysieke winkels fors investeren in hun websites.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:07 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.
Op zich prima, maar ik vraag me nu nóg meer af wat de 'klassieke' winkels dan zou fout deden. Die hadden dit toch ook kunnen doen?
Ja, precies! Dat gevaar kan natuurlijk ook op de loer liggen bij een Coolblue, Super goedkoop zijn ze eigenlijk al niet (meer) en als de goodwill wat slijt kunnen die logge winkels ook geld verslinden.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:18 schreef Metalfreak het volgende:
In het begin had de MediaMarkt ook een grote naam en reputatie van "daar moet je zijn" en was het dus ook altijd druk in de winkels. Maar zoiets slijt ook weer zoals we nu zien.
Begin me zo langzamerhand ook af te vragen waar ik mijn volgende pc en/of accesoires moet gaan kopen in het centrum van Den Bosch....quote:Op woensdag 9 januari 2019 10:03 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Aantal keren geweest de afgelopen jaren (vestiging Den Bosch) en altijd netjes geholpen door mensen die nog echt verstand van zaken hadden. Bestellingen ook geen problemen mee gehad.
Alternate dus maar. Centrum zit geen echt pc zaak meer nu.quote:Op woensdag 9 januari 2019 17:21 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Begin me zo langzamerhand ook af te vragen waar ik mijn volgende pc en/of accesoires moet gaan kopen in het centrum van Den Bosch....
Op z'n Bosch gezegd: Kutquote:Op woensdag 9 januari 2019 17:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Alternate dus maar. Centrum zit geen echt pc zaak meer nu.
Goeie uitspraak ook: "Verlies van vandaag is winst van morgen"quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:46 schreef Blik het volgende:
Gaat lekker met Picnic, 45 miljoen verlies op een omzet van 100 miljoen
https://retailtrends.nl/n(...)-is-winst-van-morgen
Da's wel veel idd.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:46 schreef Blik het volgende:
Gaat lekker met Picnic, 45 miljoen verlies op een omzet van 100 miljoen
https://retailtrends.nl/n(...)-is-winst-van-morgen
Gaan het natuurlijk nooit winnen van de grote spelers als AH en Jumbo.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Da's wel veel idd.Maar ze investeren natuurlijk veel in deze fase.
Gaan het makkelijk winnen. Ze zijn met A-merken goedkoper dan alle supermarkten. 1 probleem; Ze moeten sneller een landelijke dekking hebben, zo niet dan gaan ze kapot.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaan het natuurlijk nooit winnen van de grote spelers als AH en Jumbo.
Goedkoper is goed natuurlijk, maar dan zul je je toch stevig in de markt moeten positioneren om een X aandeel te krijgen in die hele 'thuisbreng' boodschappen service die nu aan het ontploffen is. Ik betwijfel het..quote:Op vrijdag 11 januari 2019 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Gaan het makkelijk winnen. Ze zijn met A-merken goedkoper dan alle supermarkten. 1 probleem; Ze moeten sneller een landelijke dekking hebben, zo niet dan gaan ze kapot.
Dat positioneren is exact wat ik zeg > dekking. Dekking duurt veel en veel te lang. Leuk Amsterdam,.Rotterdam etc, maar pak 1 grote stad met kleine dorpjes/steden er in een klap bij in plaats van stad voor stad etc. Sommigen staan al 2 jaar op de wachtlijst.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goedkoper is goed natuurlijk, maar dan zul je je toch stevig in de markt moeten positioneren om een X aandeel te krijgen in die hele 'thuisbreng' boodschappen service die nu aan het ontploffen is. Ik betwijfel het..
en ondertussen zitten Jumbo en AH ook niet stil. Als je daar straks tevreden bent bezorgen/afhalen dan maak je de overstap niet meer zo snel.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 11:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat positioneren is exact wat ik zeg > dekking. Dekking duurt veel en veel te lang. Leuk Amsterdam,.Rotterdam etc, maar pak 1 grote stad met kleine dorpjes/steden er in een klap bij in plaats van stad voor stad etc. Sommigen staan al 2 jaar op de wachtlijst.
Picnic heeft 2 hele grote voordelen waar hun niet tegenop kunnen, namelijk;quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en ondertussen zitten Jumbo en AH ook niet stil. Als je daar straks tevreden bent bezorgen/afhalen dan maak je de overstap niet meer zo snel.
en 45 miljoen op 100 miljoen. Dan moet er de komende jaren nog heeeeeeeel veeeeeeeeel geld bij voor het rendabel en redelijk dekkend is, vraag is of de geldzakken zo diep zijn.
PR uitspraken uit de dikke duimquote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
Goeie uitspraak ook: "Verlies van vandaag is winst van morgen"
Kan prima zijn dat AH daar ook naar toe gaat in hun nieuwe strategie. Zeker aangezien ze zich minder op een aantal soorten boodschappen richten. Ook is de optie als ze bij BOL aanbieden dat je voor een bepaald bedrag per jaar geen verzendkosten meer hebt een optie.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Picnic heeft 2 hele grote voordelen waar hun niet tegenop kunnen, namelijk;
Bezorging vanaf 25 euro (never dat de AH etc daarin meegaan)
GRATIS bezorging vanaf 25 euro
45 miljoen is een habbekrats. Zalando maakte 500 miljoen verlies een aantal jaren. Dat is allemaal geen probleem, zolang er maar toekomst in zit en dat zit er zeker in Picnic.
Ik verwacht dat Amazon Bol.com gewoon gaat kopen en Bol.com over x-aantal jaar niet meer bestaat.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:38 schreef Blik het volgende:
AH heeft juist een groot voordeel dat hun online-propositie nu al kostendekkend is en ze in de toekomst veel beter gebruik kunnen gaan maken van de propositie die bol.com heeft. De visie van AH om veel meer vers voedsel en dergelijke mogelijk te maken in de winkel en dat sommige producten gewoon besteld moeten gaan worden (diervoeding bijv.) heeft 1-op-1 relatie met bol.com. Reken maar dat bol.com nog veel meer supermarkt producten gaat toevoegen.
Blendle roept het ook en doet hetzelfde; verlies incasseren om te kunnen investeren om door te kunnen groeien.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
PR uitspraken uit de dikke duimHet klinkt geinig, slaat nergens op.
Vorig jaar Maart is picnic al begonnen in Duitslandquote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Zalando niet alleen Nederland is. Picknick moet het uit Nederland trekken en verliezen gaan groeien naar mate de organisatie moet groeien en je distributienetwerk groeit. Ik weet niet hoeveel de investeerders erin willen blijven pompen.
Dat denk ik ook. Over 10 jaar bestaat de supermarkt zoals we die nu kennen niet meer en heeft men elkaar kapot geconcurreerd met het bezorgen van boodschappen. Het bezorgen van warme maaltijden is slechts een volgende stap om consumenten steeds minder in de fysieke winkel te hebben (want dat zal waarschijnlijk wel kostenbesparend zijn qua panden en personeel)..quote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:38 schreef Blik het volgende:
AH heeft juist een groot voordeel dat hun online-propositie nu al kostendekkend is en ze in de toekomst veel beter gebruik kunnen gaan maken van de propositie die bol.com heeft. De visie van AH om veel meer vers voedsel en dergelijke mogelijk te maken in de winkel en dat sommige producten gewoon besteld moeten gaan worden (diervoeding bijv.) heeft 1-op-1 relatie met bol.com. Reken maar dat bol.com nog veel meer supermarkt producten gaat toevoegen.
Ik zie ook een markt om zelf warme maaltijden te bestellen bij de Super.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Over 10 jaar bestaat de supermarkt zoals we die nu kennen niet meer en heeft men elkaar kapot geconcurreerd met het bezorgen van boodschappen. Het bezorgen van warme maaltijden is slechts een volgende stap om consumenten steeds minder in de fysieke winkel te hebben (want dat zal waarschijnlijk wel kostenbesparend zijn qua panden en personeel)..
Precies wat de appie nu gaat doen bedoel je?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:14 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Ik zie ook een markt om zelf warme maaltijden te bestellen bij de Super.
Je hoeft het alleen maar op te halen, bezorgen is ook mogelijk betaal je extra.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |