quote:Op donderdag 27 december 2018 19:59 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Klopt, en ik bestel niet wanneer ik betaald moet terugsturen, zelfs niet met producten die ik toch wel wil houden (boeken enzo). Dus ik doe er zelf ook aan mee.
Maar alles bij elkaar maken we wel de economie en het milieu met elkaar kapot door deze race to the bottom... Dus daar mag best iets aan gedaan worden. Zelf bewuster shoppen bijvoorbeeld.
Dat dus. Ik beheer zelf een webshop, en daar verkopen we ook werkkleding. Hoewel er duidelijk een maattabel bij staat, bestelt men toch met regelmaat een L, XL en een XXL als ze confectiemaat XL hebben. Want ja, het is wettelijk verplicht om kosteloos retourneren te faciliteren. Hoop nawerk heb je ervan, en kost meer dan het oplevertquote:Op donderdag 27 december 2018 21:13 schreef Cynix ® het volgende:
Ik stuur vrijwel nooit iets terug. Ik check vooraf secuur(der) hoe kleding valt qua maat of ik neem mijn verlies omdat iets toch al erg goedkoop was.
Het jammere is dat ik natuurlijk wel meebetaal voor iedereen die wel alles terugstuurt, dus wat mij betreft hoeft terugsturen niet kosteloos.
Weer dan.... Miss Etam heeft idd een herstart gemaakt, MS mode weet ik niet, is hier wel weg iig.quote:Op donderdag 27 december 2018 21:30 schreef Boca_Raton het volgende:
@OP: Miss Etam en MS mode zijn er nog!
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/MS_Modequote:MS Mode vroeg begin augustus 2016 uitstel van betaling aan. Op 11 augustus 2016 ging de keten failliet. Op 8 september 2016 werd bekend dat de failliete winkelketen een doorstart maakte onder de oude eigenaar Roland Kahn. 100 van de 130 filialen in Nederland bleven open. De filialen in Frankrijk en Duitsland gingen dicht. In eerste instantie zouden ook alle 46 filialen in België sluiten, maar begin oktober 2016 werd bekend dat Roland Kahn de helft van de Belgische vestigingen overnam en met deze winkels een doorstart maakte.
Of weer idd. Ik zag ze vanmiddag nog in Sneek.quote:Op donderdag 27 december 2018 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weer dan.... Miss Etam heeft idd een herstart gemaakt, MS mode weet ik niet, is hier wel weg iig.
Ah, ook een doorstart:
[..]
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/MS_Mode
Ik hoop niet dat je die kleding met je paarsgepunte lans zelf ook probeert.quote:Op donderdag 27 december 2018 21:20 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. Ik beheer zelf een webshop, en daar verkopen we ook werkkleding. Hoewel er duidelijk een maattabel bij staat, bestelt men toch met regelmaat een L, XL en een XXL als ze confectiemaat XL hebben. Want ja, het is wettelijk verplicht om kosteloos retourneren te faciliteren. Hoop nawerk heb je ervan, en kost meer dan het oplevert
Waar slaat dit nou weer op?quote:Op donderdag 27 december 2018 22:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je die kleding met je paarsgepunte lans zelf ook probeert.
De portokosten voor het terugsturen zijn wettelijk niet voor jou. Veel webwinkels bieden dat wel aan, maar in principe is de klant verantwoordelijk voor (portokosten van) terugsturen.quote:Op donderdag 27 december 2018 21:20 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. Ik beheer zelf een webshop, en daar verkopen we ook werkkleding. Hoewel er duidelijk een maattabel bij staat, bestelt men toch met regelmaat een L, XL en een XXL als ze confectiemaat XL hebben. Want ja, het is wettelijk verplicht om kosteloos retourneren te faciliteren. Hoop nawerk heb je ervan, en kost meer dan het oplevert
Het is sowieso maar de vraag of dat de boel duurder maakt als je alles meeneemt. Als het terugsturen niet mogelijk zou zijn scheelt dat omzet / volume waardoor vaste laten weer zwaarder drukken op de kostprijs van individuele producten.quote:Op donderdag 27 december 2018 22:55 schreef Peter het volgende:
[..]
De portokosten voor het terugsturen zijn wettelijk niet voor jou. Veel webwinkels bieden dat wel aan, maar in principe is de klant verantwoordelijk voor (portokosten van) terugsturen.
Als de drempel al hoger wordt, bestelt men wellicht minder maten en wordt de totale retourstroom ook minder..quote:Op donderdag 27 december 2018 23:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is sowieso maar de vraag of dat de boel duurder maakt als je alles meeneemt. Als het terugsturen niet mogelijk zou zijn scheelt dat omzet / volume waardoor vaste laten weer zwaarder drukken op de kostprijs van individuele producten.
Ja, maar er wordt dan überhaupt minder besteld. De relevante vraag is of de retourkosten opwegen tegen de extra omzet / grotere volumes.quote:Op vrijdag 28 december 2018 00:05 schreef Peter het volgende:
[..]
Als de drempel al hoger wordt, bestelt men wellicht minder maten en wordt de totale retourstroom ook minder..
Niet helemaal juist: De portokosten zijn bij volledig terugsturen wettelijk voor de winkelier, vanwege de verplichting om de koop ongedaan te kunnen maken. Wanneer je 2 van de 3 producten terugstuurt, geldt deze wettelijke verplichting niet.quote:Op donderdag 27 december 2018 22:55 schreef Peter het volgende:
[..]
De portokosten voor het terugsturen zijn wettelijk niet voor jou. Veel webwinkels bieden dat wel aan, maar in principe is de klant verantwoordelijk voor (portokosten van) terugsturen.
Je bent die nep Bijenkorf vergetenquote:Op vrijdag 28 december 2018 10:16 schreef raptorix het volgende:
Even pol gemaakt voor 2019, zelf denk ik dat Blokker zal sluiten.
Poll: Welke keten valt om in 2019
• BCC
• Blokker
• Bart Smit
• Big Bazar
• Anders
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Die gaat niet failliet hoor, is 1 van de weinige die het goed doet.quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:35 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je bent die nep Bijenkorf vergeten
Heb ik het nieuws gemist?quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:54 schreef raptorix het volgende:
Die gaat niet failliet hoor, is 1 van de weinige die het goed doet.
Bart Smit bestaat al niet meer, hequote:Op vrijdag 28 december 2018 10:16 schreef raptorix het volgende:
Even pol gemaakt voor 2019, zelf denk ik dat Blokker zal sluiten.
Poll: Welke keten valt om in 2019
• BCC
• Blokker
• Bart Smit
• Big Bazar
• Anders
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Dat zou best kunnenquote:Op vrijdag 28 december 2018 10:56 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij heb jij het over De Bijenkorf....boswachter niet.
HoutBrox?quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:59 schreef KingRadler het volgende:
HB zou graag enkele winkels sluiten maar dat is helaas niet mogelijk...
Bart Smit is al weg, is nu allemaal Intertoys.quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:16 schreef raptorix het volgende:
Even pol gemaakt voor 2019, zelf denk ik dat Blokker zal sluiten.
Poll: Welke keten valt om in 2019
• BCC
• Blokker
• Bart Smit
• Big Bazar
• Anders
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Omzetgroei zegt weinig als je duurdere producten gaat verkopen en als het zo goed gaat neem je niet afscheid van 133 werknemers die in een magazijn werken. Ik heb altijd zoiets van als een bedrijf winst maakt dan zeggen ze gewoon dat ze winst maken en komen niet met boekhoudkundige termen als operationele winst voor afschrijvingen enz enz. Vooral bij het webshop gedeelte is omzet een vaag verhaal want gemiddeld genomen komt 50% van de artikelen terug, hoe verwerkt men dat in de boekhouding? Daarom worden grote kledingwebshops ook wel een piramidespel genoemd want de daadwerkelijke omzet is vaak onduidelijk.quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die gaat niet failliet hoor, is 1 van de weinige die het goed doet.
12 procent groei in 2017
Als Blokker omvalt dan valt Big Bazar ook om. Blokker is de grootste winkel van de holding en die trekt zeker alle andere ondernemingen mee in zijn val.quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:16 schreef raptorix het volgende:
Even pol gemaakt voor 2019, zelf denk ik dat Blokker zal sluiten.
Poll: Welke keten valt om in 2019
• BCC
• Blokker
• Bart Smit
• Big Bazar
• Anders
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Idd gisteren even bij BCC lijkt op soort Dixons tegenwoordig.quote:Op vrijdag 28 december 2018 12:00 schreef Cynix ® het volgende:
BCC is inderdaad ook een kanshebber. Op 9 van de 10 willekeurige momenten lopen er meer verkopers dan klanten. Nou ja, verkopers, déden ze dat maar. Ze hebben het meestal druk met paperassen naar achteren brengen of zo, want die sporadische keren dát je er een nodig hebt, zijn ze er niet.
Dan mag je me een bron geven waar dat uit blijkt. Voor zover ik de regels ken moet men de porto- en aankoopkosten richting klant terugbetalen. De kosten voor terugsturen hoeft een winkelier niet te vergoeden. (wel bij non-conformiteit of andere defecten overigens)quote:Op vrijdag 28 december 2018 07:47 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Niet helemaal juist: De portokosten zijn bij volledig terugsturen wettelijk voor de winkelier, vanwege de verplichting om de koop ongedaan te kunnen maken. Wanneer je 2 van de 3 producten terugstuurt, geldt deze wettelijke verplichting niet.
Excuses. Jij hebt gelijk.quote:Op vrijdag 28 december 2018 16:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan mag je me ene bron geven waar dat uit blijkt. Voor zover ik de regels ken moet men de porto- en aankoopkosten richting klant terugbetalen. De kosten voor terugsturen hoeft een winkelier niet te vergoeden. (wel bij non-conformiteit of andere defecten overigens)
Hudsons Bay is de nep bijenkorf die bedoeld werd.quote:
Daarom hoop ik dat bedrijven toch wat minder het 'gratis terugsturen' promoten.. Of dat alleen voor de eerste 2 retourzendingen zouden doen, om zo de consument een beetje op te voeden dat terugsturen niet de norm is.quote:Op vrijdag 28 december 2018 17:51 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Excuses. Jij hebt gelijk.
Wat ik zeg, geldt alleen voor terugbetaling van de verzendkosten en niet voor de terugzendkosten.
Hoeven ze niet dat heeft de wet al voor ze gedaan!quote:Op vrijdag 28 december 2018 18:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Daarom hoop ik dat bedrijven toch wat minder het 'gratis terugsturen' promoten.. Of dat alleen voor de eerste 2 retourzendingen zouden doen, om zo de consument een beetje op te voeden dat terugsturen niet de norm is.
Hoe is die pagina relevant?quote:Op vrijdag 28 december 2018 19:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeven ze niet dat heeft de wet al voor ze gedaan!
https://www.consuwijzer.n(...)-bij-online-aankopen
Uiteraard doe het zelf vaak genoeg, van alle maten iets, weet ik zeker dat ik niet hoef te wachten op het volgende, de wetgever maakte het mogelijk.quote:Op vrijdag 28 december 2018 19:31 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe is die pagina relevant?
Ik zeg dat ik hoop dat verkopers vaker gaan melden/bepalen dat je zelf de terugstuurkosten moet betalen. De huidige trend is om maar alles te vergoeden aan een koper, dat stimuleert terugsturen (en dus meer bestellen dan dat je nodig hebt).
Maar stimuleert het daarmee ook juist niet überhaupt de online verkopen?quote:Op vrijdag 28 december 2018 19:31 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe is die pagina relevant?
Ik zeg dat ik hoop dat verkopers vaker gaan melden/bepalen dat je zelf de terugstuurkosten moet betalen. De huidige trend is om maar alles te vergoeden aan een koper, dat stimuleert terugsturen (en dus meer bestellen dan dat je nodig hebt).
Daar staat nog steeds niet dat de verkoper ook jouw retourkosten moet betalen...quote:Op vrijdag 28 december 2018 19:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Uiteraard doe het zelf vaak genoeg, van alle maten iets, weet ik zeker dat ik niet hoef te wachten op het volgende, de wetgever maakte het mogelijk.
Ik hoef het niet aangeboden te krijgen ik weet hoe het erin staat, jij nu ook!
https://www.consuwijzer.n(...)aalt-geld-niet-terug
Klopt dan mag je verder kijken als je neus lang is.quote:Op vrijdag 28 december 2018 21:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Daar staat nog steeds niet dat de verkoper ook jouw retourkosten moet betalen...
Je valt in herhaling en we gaan offtopic..quote:Op vrijdag 28 december 2018 21:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Klopt dan mag je verder kijken als je neus lang is.
https://www.consuwijzer.n(...)-bij-online-aankopen
Niet we jij wil verder uitleg maar weigert zelf te kijken het staat er duidelijk hoor, ja mag er wel eerst op klikken: Wat moet de verkoper mij terug betalen, wanneer en hoe?quote:Op vrijdag 28 december 2018 21:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Je valt in herhaling en we gaan offtopic..
quote:Op vrijdag 28 december 2018 21:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet we jij wil verder uitleg maar weigert zelf te kijken het staat er duidelijk hoor, ja mag er wel eerst op klikken: Wat moet de verkoper mij terug betalen, wanneer en hoe?
https://www.consumentenbo(...)open-terugsturen#no2quote:De (retour)kosten voor het terugsturen betaal je wel zelf, tenzij de verkoper dit gratis aanbiedt.
https://ictrecht.nl/juridisch-advies/recht-van-retour/quote:Wel mag u de klant zelf laten opdraaien voor de directe kosten van het terugzenden. Hij moet dus zelf de postzegels betalen die op het retourpakket geplakt moeten worden. U moet wel een inschatting geven van die kosten, tenzij het met de gewone post retour kan.
http://www.wetboek-online(...)%20Boek%207/46d.html lid 2quote:In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |