abonnement Unibet Coolblue
pi_184476892
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 17:38 schreef riazop het volgende:

[..]

In Zwitserland , Belgie en Frankrijk bv is dat al jaren een minderheid.
Wat is een minderheid ? Sorry mijn engels is niet zo best, dus kan dat nieuws bericht niet lezen
pi_184476955
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 17:39 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

Wat is een minderheid ? Sorry mijn engels is niet zo best, dus kan dat nieuws bericht niet lezen
Minderheid onder de babies; er worden vanaf 2025 minder blanke Britse babies geboren dan allochtoon-babies (daaronder vallen echter wel anders-Europese babies). Ierland met haar 'plan voor 2040' is ook een zorgenkindje. Ik ben in de verste verte geen fan van Molyneux maar deze uiteenzetting daaromtrent is zeer degelijk:



[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 17:45:02 ]
pi_184477391
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 17:38 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Wist ik van Frankrijk (en delen van België) maar Zwitserland??
Zwitserland is al sinds de jaren 90 koploper op immigratiegebied

Nog 60 % vd Zwitsers heeft GEEN immigratie achtergrond
Van de babies is dat nog 39%

https://www.bfs.admin.ch/(...)grationsstatuts.html
pi_184477413
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:08 schreef riazop het volgende:

[..]

Zwitserland is al sinds de jaren 90 koploper op immigratiegebied

Nog 60 % vd Zwitsers heeft GEEN immigratie achtergrond
Van de babies is dat nog 39%

https://www.bfs.admin.ch/(...)grationsstatuts.html
Ik dacht altijd dat Zwitersland het wat rustiger aan deed. Wat is de opmaak van het aandeel migrant? Misschien ligt het daar aan.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 18:10:46 #205
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_184477426
Mooi om te lezen dat vrouwen verstandig aan het worden zijn.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_184477453
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:10 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat Zwitersland het wat rustiger aan deed. Wat is de opmaak van het aandeel migrant? Misschien ligt het daar aan.
wel eens naar hun nationale elftal gekeken? Of andere sporten? Alleen de skiers zijn nog autochtoon.
pi_184477504
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:11 schreef riazop het volgende:

[..]

wel eens naar hun nationale elftal gekeken? Of andere sporten? Alleen de skiers zijn nog autochtoon.
Nee, ik kijk geen voetbal/sport of eigenlijk überhaupt geen tv meer, maar sport heeft nog nooit een reëel beeld gegeven. 90% van Frankrijk is (nog) niet Afrikaans.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 18:15:27 ]
pi_184477594
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:14 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Nee, ik kijk geen voetbal/sport of eigenlijk überhaupt geen tv meer, maar sport heeft nog nooit een reëel beeld gegeven. 90% van Frankrijk is (nog) niet Afrikaans.
maak van die 90 maar 74%
pi_184478231
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:02 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Nee, dat heet neo-liberalisme.
Is ook nodig in de wereld waar we naartoe gaan. Amerikanen, Indiers en Chinezen werken zich uit de naad, de verwende tijden zijn voorbij in NL.
pi_184478309
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:58 schreef jakosi het volgende:

[..]

Is ook nodig in de wereld waar we naartoe gaan. Amerikanen, Indiers en Chinezen werken zich uit de naad, de verwende tijden zijn voorbij in NL.
Frapant dat we harder moeten werken ondanks giga-ontwikkelingen op het gebied van W&T de laatste decennia. Dit komt door het bestaan van vijanden. Intern en internationaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 19:04:13 ]
  vrijdag 18 januari 2019 @ 19:37:10 #211
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_184479015
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:03 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Frapant dat we harder moeten werken ondanks giga-ontwikkelingen op het gebied van W&T de laatste decennia. Dit komt door het bestaan van vijanden. Intern en internationaal.
Volgens mij moet niks. Het is m.i. niet zo dat hier meteen de Chinese soldaten op de stoep staan zouden de Chinezen rijker worden dan NL'ers.
pi_184479059
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:03 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Frapant dat we harder moeten werken ondanks giga-ontwikkelingen op het gebied van W&T de laatste decennia. Dit komt door het bestaan van vijanden. Intern en internationaal.
Een kleinere overheid is een oplossing.
pi_184479062
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:37 schreef tfors het volgende:

[..]

Volgens mij moet niks. Het is m.i. niet zo dat hier meteen de Chinese soldaten op de stoep staan zouden de Chinezen rijker worden dan NL'ers.
Chinezen staan halverwege de rij joh.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 19:39:02 ]
  Beste debater 2022 vrijdag 18 januari 2019 @ 19:45:17 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184479237
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:38 schreef jakosi het volgende:

[..]

Een kleinere overheid is een oplossing.
Ja, nog meer macht bij de markt en het bedrijfsleven. Topshow.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184479430
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, nog meer macht bij de markt en het bedrijfsleven. Topshow.
Anderzijds, heb je het idee dat de vergroting van de overheid onder leiding van de VVD de macht van de markt en het bedrijfsleven heeft ingeperkt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 19:52:20 ]
  vrijdag 18 januari 2019 @ 23:00:12 #216
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184483446
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:52 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Anderzijds, heb je het idee dat de vergroting van de overheid onder leiding van de VVD de macht van de markt en het bedrijfsleven heeft ingeperkt?
Ik hou er wel van dat de ziekenfondsen winst kunnen maken en dat onze woningbouwvereniging de vrije hand hebben om huurders af te persen , de pensioenfondsen met de buit ervan door gaan , dat grote aandeelhouders in het buitenland en Willem Alexander geen dividendbelasting meer hoeven te betalen , dat de erfbelasting voor miljonairs nagenoeg afgeschaft is , dat Dijkhoff de bijstand verder wil verlagen , dat de BTW op eerste levensbehoeften verhoogd is , dat jongen mensen geen woning meer kunnen vinden om een gezin te stichten , dat studie geld is vervangen door een rentedragende lening

ja ik mag dat wel
gele hesjes hier ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184483648
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 17:42 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Minderheid onder de babies; er worden vanaf 2025 minder blanke Britse babies geboren dan allochtoon-babies (daaronder vallen echter wel anders-Europese babies). Ierland met haar 'plan voor 2040' is ook een zorgenkindje. Ik ben in de verste verte geen fan van Molyneux maar deze uiteenzetting daaromtrent is zeer degelijk:

Molyneus is vooral een verwarde gek. Als er meer autochtone baby's worden geboren zouden de (niet-westerse) "allochtone" bevolking dat alleen maar aanmoedigen. Dat die lage geboortecijfers vooral ontstonden door culturele veranderingen die door de autochtone bevolking zelf worden omarmt en ook door zullen werken op de allochtone bevolking maakt het alleen maar wranger. Een samenleving met een meerderheid aan ouderen is iets dat nooit eerder in de geschiedenis heeft bestaan en ik geloof niet dat het gezond kan zijn.
pi_184483706
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 23:11 schreef up7 het volgende:
Als er meer autochtone baby's worden geboren zouden de (niet-westerse) "allochtone" bevolking dat alleen maar aanmoedigen.
Uiteraard, maar daar is m.u.v. enkele gevallen nooit op ingezet door onze westerse leiders, hè. In tegenstelling: vrijwel al het beleid heeft het de autochtoon bemoeilijkt. (Woningruimte met stipt op één). Dát is het wrange. Er zijn er zelfs die stellen dat we in zijn geheel moeten ophouden met het krijgen van kinderen zodat er meer ruimte zal zijn voor Afrikaanse migranten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2019 16:56:06 ]
pi_184483775
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 23:11 schreef up7 het volgende:
Een samenleving met een meerderheid aan ouderen is iets dat nooit eerder in de geschiedenis heeft bestaan en ik geloof niet dat het gezond kan zijn.
Hiermee beargumenteer je oneindige groei. Hoe kan dat wél gezond zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 23:22:18 ]
pi_184484179
pi_184484313
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 23:19 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Hiermee beargumenteer je oneindige groei. Hoe kan dat wél gezond zijn?
Dat ik een bevolkingsopbouw met een meerderheid aan 65+ (of welke arbitrair cijfer je aan het woord "ouderen" toekent") niet gezond vind voor de culturele ontwikkeling en geestesgesteldheid van een samenleving betekent niet dat ik pleit voor oneindige groei. Iets waar ik overigens niet tegen ben mits aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan, waaronder de last op het milieu drastisch te beperken. We hebben ook alle technologie in huis om dat te bereiken maar er zullen zoveel mensen, sectoren en landen onevenredig geraakt worden dat ze niet mee willen zonder een vorm van compensatie. Dat is vooral een kwestie van politieke wil en lef en zal heel moeilijk worden.

Maar de vooruitzichten laten juist dalende geboortecijfers zien in heel veel delen van de wereld waarbij de stijging van de levensverwachting nog een beetje de effecten remt. In Japan sterven er jaarlijks een half miljoen mensen meer dan er geboren worden maar geen enkele urgentie bij de gewone bevolking. Als je puur naar de aantallen kijkt dan lijkt het alsof het gewoon weer zoals vroeger was maar als je dan naar de bevolkingsopbouw kijkt dan zie je het verschil. Hier hebben samenlevingen geen ervaring mee en of dat (goed) werkt moet nog blijken.

pi_184484346
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:38 schreef jakosi het volgende:

[..]

Een kleinere overheid is een oplossing.
Zolang men zich niet onderling bijten doet wat heeft het voor doel?
pi_184485488
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 23:14 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Uiteraard, maar daar is m.u.v. enkele gevallen nooit op ingezet door onze westerse leiders, hè. In tegenstelling: vrijwel al het beleid heeft het de autochtoon bemoeilijkt. (Woningruimte met stipt op één). Dát is het wrange. Er zijn er zelfs die stellen dat we moeten in zijn geheel moeten ophouden met het krijgen van kinderen zodat er meer ruimte zal zijn voor Afrikaanse migranten.
De autochtone bevolking zou zich niet door de door hen verkozen leiders tot dwaling aangezet moeten worden maar ze moeten zich ook niet laten verleiden tot de notie dat Afrikaanse migranten enige schuld hebben van de dalende geboortecijfers.

Als de kinderwens daadwerkelijk serieus werd genomen werd er niet zo gedramd op het zo vroeg mogelijk op jezelf wonen voordat je gaat samenwonen. Dat samenwonen en daarna trouwen eerder tot het stuklopen van het huwelijk leidt dan direct trouwen na het uit huis gaan daar trekt niemand zich wat van aan en zo heb je een hele reeks aan vreemde tot voor kort cultureel niet geaccepteerde opvattingen bij de autochtone bevolkingen. Een ding is zeker de Afrikaanse migranten hebben hebben al die veranderingen niet bedacht.
pi_184485510
Waarvandaan toch de behoefte om de onschuld van Afrikaanse migranten te duiden? Nergens worden ze als schuldigen aangewezen. Vermoeiend overbodig pc-isme. De rest voor later.
pi_184486479
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 01:06 schreef EipNiC het volgende:
Waarvandaan toch de behoefte om de onschuld van Afrikaanse migranten te duiden? Nergens worden ze als schuldigen aangewezen. Vermoeiend overbodig pc-isme. De rest voor later.
Ik ben verre van een SJW maar ik ben ook niet blind voor de onevenredige focus op de "buitenlanders" en de bijdrage die uitingen van personen zoals Stefan Molyneux leveren. Hij heeft ook wel een punt maar de opmerkingen die hij zijdelings maakt en de conclusies die hij veelal trekt zijn dubieus te noemen. Maar het is misschien ook een kwestie van een persoonlijke voorkeur. Er is iets dat mij totaal niet aanstaat bij de wijze waarop hij allerlei onderwerpen aansnijdt en de betweterigheid gecombineerd met een verwarde vorm van fatalisme.

Zijn hele houding is bijtijds behoorlijk losgeslagen, het is minder opzichtig dan Alex Jones maar bij hem is het duidelijk gespeeld, dat heb ik bij Molyneux veel minder. Ik volgde hem jaren geleden al en ben wat geschrokken toen ik zijn recentere films tegen kwam.

Pak een oude video erbij en vergelijk dat met de wijze waarop hij zijn hoofd en mond nu beweegt, het was altijd wel een beetje theatraal maar nu staat zijn mond vaak scheef en maakt hij haast onnatuurlijke en spastische bewegingen met het hoofd. Ik weet niet of hij in al die jaren gezondheidsproblemen heeft gehad en dat dit is wat er hier speelt maar in combinatie met zijn woordgebruik baart het mij zorgen. Ik hoop dat ik het mis heb al was het alleen voor zijn eigen geestelijke gesteldheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door up7 op 19-01-2019 02:51:36 ]
pi_184487561
Carrière is tegenwoordig belangrijker.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184487604
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 10:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Kinderen zijn gewoon geen vanzelfsprekendheid meer. We leven niet meer in die tijd van trouwen op je 20e, standaard 2-4 kinderen en dan minstens bij elkaar blijven tot die het huis uit zijn. Die regel wordt steeds meer uitzondering.

Daarnaast kosten kinderen ook gewoon veel geld, geld dat schijnt te verdwijnen bij de middenklasse en voor zover het er is, aan zoveel andere dingen kan worden uitgegeven.

Op zich is de ontwikkeling zelf een goede, het betekent immers dat degenen die wel kinderen nemen, daar beter over nagedacht zouden moeten hebben. Bovendien zitten we op deze wereld niet om nog meer mensen verlegen.
Helaas is groeit de percentage aan domme mensen ten opzichte van slimme mensen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 09:33:17 #228
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184487735
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:19 schreef HSG het volgende:

[..]

Helaas is groeit de percentage aan domme mensen ten opzichte van slimme mensen.
we hebben slimme robots he tegenwoordig , dus dat maakt niet uit
en Jou natuurlijk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184487805
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:19 schreef HSG het volgende:

[..]

Helaas is groeit de percentage aan domme mensen ten opzichte van slimme mensen.
Tot op een zekere hoogte waar, idd. De allerlaagste werkloze klasse, die hebben meestal wel kinderen. Zij krijgen zoveel subsidies en tegelijkertijd hebben ze zeeën van tijd. Kinderen nemen is bijna lucratief voor deze klasse.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 09:43:37 #230
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184487879
Dan moet men de maatschappij drastisch anders gaan inrichten. Het krijgen van kinderen moet veel goedkoper en eenvoudiger worden. Ouders moeten als keizers door het leven gaan en het bedrijfsleven moet gaan mee werken op straffe van zeer ernstige gevolgen. Over zulke drastische plannen kan men een paar maanden brainstormen en dan op papier zetten. Men doet geen moeite dus geen resultaten. Eenvoudig zat.

[ Bericht 36% gewijzigd door Jellereppe op 19-01-2019 09:49:40 ]
  zaterdag 19 januari 2019 @ 09:49:51 #231
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184487968
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:43 schreef Jellereppe het volgende:
Dan moet men de maatschappij drastisch anders gaan inrichten. Het krijgen van kinderen moet veel goedkoper en eenvoudiger worden. Ouders moeten als keizers door het leven gaan en het bedrijfsleven moet gaan mee werken op straffe van zeer ernstige gevolgen. Over zulke drastische plannen kan men een paar maanden brainstormen en dan op papier zetten.
gewoon kinderbijslag verdriedubbelen , gewoon kinderen maken moet lonend worden
500 euro per kind per maand netto en kinderopvang subsidie afschaffen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 19 januari 2019 @ 09:53:52 #232
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184488028
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:38 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Tot op een zekere hoogte waar, idd. De allerlaagste werkloze klasse, die hebben meestal wel kinderen. Zij krijgen zoveel subsidies en tegelijkertijd hebben ze zeeën van tijd. Kinderen nemen is bijna lucratief voor deze klasse.
En ze denken er wat minder over na. Kinderen van hoger opgeleiden zijn vaak zorgvuldiger gepland en hoger opgeleiden blijven vaker bewust kinderloos. Meer geld ertegenaan gooien zal juist de lager opgeleiden aansporen tot (meer) kinderen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184488203
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:49 sjchreef michaelmoore het volgende:

[..]

gewoon kinderbijslag verdriedubbelen , gewoon kinderen maken moet lonend worden
500 euro per kind per maand netto en kinderopvang subsidie afschaffen
Ja zo denk ik er ook over.
pi_184488221
Bij aardrijkskunde hadden ze het vroeger over de pilknik, om de verlaging van het geboortegetal in de jaren wat is het 60 te verklaren.

In Japan en Zuid-Korea hebben ze ook absurd lage geboortegetallen. Die komen voort uit een samenleving die rot is: mannen die niet meedoen en altijd werken. Dure huizen, veel uren maken.

In Nederland zal ook wel zoiets spelen.

Maar wat ik me afvraag he... hebben we nu met een Facebook/Instagram/Smartphone-knik te maken?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:13:35 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184488246
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:11 schreef Lyrebird het volgende:
Bij aardrijkskunde hadden ze het vroeger over de pilknik, om de verlaging van het geboortegetal in de jaren wat is het 60 te verklaren.

In Japan en Zuid-Korea hebben ze ook absurd lage geboortegetallen. Die komen voort uit een samenleving die rot is: mannen die niet meedoen en altijd werken. Dure huizen, veel uren maken.

In Nederland zal ook wel zoiets spelen.

Maar wat ik me afvraag he... hebben we nu met een Facebook/Instagram/Smartphone-knik te maken?
Pilknik? Pilk-nik? Pilk nik??


Oh. Pil knik!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184488608
Pil-knik ws.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_184489743
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

gewoon kinderbijslag verdriedubbelen , gewoon kinderen maken moet lonend worden
500 euro per kind per maand netto en kinderopvang subsidie afschaffen
Uh nee... Kinderopvang subsidie verhogen voor werkende ouders. Anders heb je allemaal werklozen die kinderen nemen voor het geld en tegelijkertijd geen fuck uitvoeren.
pi_184494351
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

gewoon kinderbijslag verdriedubbelen , gewoon kinderen maken moet lonend worden
500 euro per kind per maand netto en kinderopvang subsidie afschaffen
Allemaal middelen om te camoufleren dat het fiscale landschap niet "natuurlijk" functioneert. Je zou met 1 salaris een gezin moeten kunnen onderhouden zoals dat sinds mensenheugenis het geval is geweest. Dat hoeft niet gemakkelijk te gaan maar dat velen het niet denken te kunnen betalen is wat gek in een tijd waarin we zogenaamd welvarender zijn dan ooit te voren. Ik denk dat er meer speelt, we hebben er te weinig zin in en geven ons geld liever aan andere zaken uit. Dan moeten we niet gek op kijken dat dit niet zonder gevolgen blijft.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 18:07:18 #239
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184495691
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 16:53 schreef up7 het volgende:

[..]

Allemaal middelen om te camoufleren dat het fiscale landschap niet "natuurlijk" functioneert. Je zou met 1 salaris een gezin moeten kunnen onderhouden zoals dat sinds mensenheugenis het geval is geweest. Dat hoeft niet gemakkelijk te gaan maar dat velen het niet denken te kunnen betalen is wat gek in een tijd waarin we zogenaamd welvarender zijn dan ooit te voren. Ik denk dat er meer speelt, we hebben er te weinig zin in en geven ons geld liever aan andere zaken uit. Dan moeten we niet gek op kijken dat dit niet zonder gevolgen blijft.
Zolang starters geen woonruimte kunnen vinden om een gezin te stichten, dan zal dat nog wel blijven

Geen eigen hokkie, geen eigen kindje

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 20-01-2019 07:05:26 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 20 januari 2019 @ 07:07:04 #240
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184506260
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:38 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

De allerlaagste klasse, die hebben meestal wel kinderen.

Zij krijgen zoveel subsidies en tegelijkertijd hebben ze zeeën van tijd.

Kinderen nemen is bijna lucratief voor deze klasse.
En voor jouw klasse ?? De zolderkamertje klasse ?

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 20-01-2019 07:43:25 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184506295
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:16 schreef matspontius het volgende:

[..]

Import waarbij het geboortecijfer alleen maar stijgt - dus dat belooft een fraaie toekomst voor onze kinderen
Daarom dus geen kinderen nemen.
pi_184506318
Groeiende financiële onzekerheid speelt ook mee. Groeiend aantal flexbanen helpt niet mee om aan kinderen te beginnen. En iedere man weet wel dat een vrouw een hoge mate van zekerheid wil (overigens in allerlei opzichten) voordat zij aan kinderen wil beginnen.
pi_184506365
Er zijn zoveel factoren maar de belangrijkste lijkt me dat je in eerste wereldlanden geen brede familie nodig hebt voor je eigen vangnet en verzekering.

Vroeger toen je geboren werd en alleen de "zegen van God"had was het wel belangrijk dat pa een opvolger had voor zn functie en liever nog 2 of 3. En als pa ziek werd was het wel handig dat de dochter voor 'm zorgde als ma te oud was of niet meer in leven was. Het leven was killer en harder en gezinnen waren meer een team.

Nu is dat in Nederland niet aan de orde. Men werkt en er is steun uit vangnetten als je arbeidsongeschikt raakt. Als je ziek op bed komt te liggen is er weinig kans dat niemand er voor je is. Maar immigranten kennen deze backup nog wel.

[ Bericht 10% gewijzigd door Beathoven op 20-01-2019 08:19:51 ]
pi_184506400
We hebben gelukkig het pact van Marrakech getekend,

oftewel ‘ The UN replacement immigration pact’;

import van exotische volken gaan voor hoger geboortecijfer zorgen.
  zondag 20 januari 2019 @ 08:30:23 #245
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184506471
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 08:14 schreef Beobachter het volgende:
We hebben gelukkig het pact van Marrakech getekend,

oftewel ‘ The UN replacement immigration pact’;

import van exotische volken gaan voor hoger geboortecijfer zorgen.
zodra ze ingeburgerd zijn en een baan hebben dan is dat ook over
dan moeten ze ook kinderopvang betalen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 20 januari 2019 @ 08:32:47 #246
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184506488
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 07:46 schreef HPoi het volgende:
Groeiende financiële onzekerheid speelt ook mee. Groeiend aantal flexbanen helpt niet mee om aan kinderen te beginnen. En iedere man weet wel dat een vrouw een hoge mate van zekerheid wil (overigens in allerlei opzichten) voordat zij aan kinderen wil beginnen.
klopt, een flexbaan en geen woning maakt het onmogelijk om kinderen te nemen

Dat was vroeger anders
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184506747
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 07:32 schreef Chia het volgende:

[..]

Daarom dus geen kinderen nemen.
die luxe heb je als pampergeneratie.
pi_184506773
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 09:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

die luxe heb je als pampergeneratie.
Is geen luxe, is noodzaak. Tegenwoordig heb je de luxe niet meer dat je kinderen het beter zullen hebben dan jijzelf. Het zal alleen maar bergafwaarts gaan.

Bovendien is de mogelijkheid geen kinderen te nemen er al verschillende decennia in Nederland, dat is dus niet generatiegebonden. ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2019 09:03:37 ]
pi_184506828
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 08:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt, een flexbaan en geen woning maakt het onmogelijk om kinderen te nemen

Dat was vroeger anders
Nederlanders willen en kunnen vooral steeds meer op jongere leeftijd veel en / of lang reizen, alleen of met zn tweeen. Dat is een luxe die ze elders ter wereld nauwelijks kunnen veroorloven op de schaal waarop men het in NL doet. Een soort pre-pensioen voor of tijdens de carriere.
pi_184506842
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 09:02 schreef Chia het volgende:

[..]

Is geen luxe, is noodzaak. Tegenwoordig heb je de luxe niet meer dat je kinderen het beter zullen hebben dan jijzelf. Het zal alleen maar bergafwaarts gaan.

Bovendien is de mogelijkheid geen kinderen te nemen er al verschillende decennia in Nederland, dat is dus niet generatiegebonden. ;)
Geen kinderen hoeven nemen maar de keuze wel hebben is een luxe.
  zondag 20 januari 2019 @ 09:18:19 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184506973
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 09:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Geen kinderen hoeven nemen maar de keuze wel hebben is een luxe.
In veel landen is neuken de enige ontspanning , en gratis, en condooms zijn duur,

Hier hebben jongeren Netflix , de Pil en geen zelfstandige woonruimte , dus kindjes maken dat gaat hier niet meer

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 20-01-2019 10:20:59 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184508329
Nieuwste cijfers uit Rusland van Rosstat 2018
Geboorten dalen met 4.9% en sterfte met 0.4%, het geboortetekort stijgt van -122k to -193k,

De TFR blijft op 1.58
netto immigratie = 140k,

Bevolking daalde met 53.000 afgelopen jaar
pi_184508586
Alles wordt steeds maar duurder en slechter. Door die fantastische marktwerking hebben we een zorgverzekeringsstelsel met debiel "eigen risico" dat onbetaalbaar wordt evenals de maandrekening.

Een dak boven je hoofd is in deze tijden niet eens meer vanzelfsprekend. Voor een huurwoning mag je tientallen jaren wachten en als je teveel verdient kan je fluiten naar je huurwoning. Voor kopen verdien je te weinig met het gemiddelde inkomen van tegenwoordig en die woekerprijzen die ze vragen voor oude krotten uit de jaren 60/70 die net groot genoeg zijn om je kont in te keren is belachelijk. Bovendien kan de gemeente flink met de WOZ waarde gaan spelen waardoor je gewoon fucked bent.

Het lage BTW op voedsel en zo is ook verhoogd. Energie (gas, stroom, enz.) ook steeds duurder en duurder. Kinderbijslag, bestaat dat nog? _O-

Onderwijs wordt steeds slechter. Basis, voortgezet, middelbaar, hoger. Teleurstellend allemaal. De gemiddelde basisscholier in het buitenland weet meer dan de Nederlandse (eigen constatering).

Intussen worden door Den Haag honderdtallen goudzoekers geïmporteerd die op kosten van de samenleving onderhouden zullen moeten worden.

Werkgevers zoeken jongeren zonder 9-5 mentaliteit, met minstens 30 jaar ervaring die tegen een minimumloon voor hen willen werken. Altijd bereikbaar zijn, enz.

En dan die prestatiedruk van tegenwoordig. Je moet heel wat klaarspelen wil je "iets voorstellen" op deze wereld.

Nederland wordt steeds onaantrekkelijker om je kind op de wereld te zetten en op te voeden.
pi_184508613
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:08 schreef Gruj0 het volgende:
Alles wordt steeds maar duurder en slechter. Door die fantastische marktwerking hebben we een zorgverzekeringsstelsel met debiel "eigen risico" dat onbetaalbaar wordt evenals de maandrekening.

Een dak boven je hoofd is in deze tijden niet eens meer vanzelfsprekend. Voor een huurwoning mag je tientallen jaren wachten en als je teveel verdient kan je fluiten naar je huurwoning. Voor kopen verdien je te weinig met het gemiddelde inkomen van tegenwoordig en die woekerprijzen die ze vragen voor oude krotten uit de jaren 60/70 die net groot genoeg zijn om je kont in te keren.

Het lage BTW op voedsel en zo is ook verhoogd. Energie (gas, stroom, enz.) ook steeds duurder en duurder.

Onderwijs wordt steeds slechter. Basis, voortgezet, middelbaar, hoger. Teleurstellend allemaal. De gemiddelde basisscholier in het buitenland weet meer dan de Nederlandse (eigen constatering).

Intussen worden door Den Haag honderdtallen goudzoekers geïmporteerd die op kosten van de samenleving onderhouden zullen moeten worden.

Werkgevers zoeken jongeren zonder 9-5 mentaliteit , met minstens 30 jaar ervaring die tegen een minimumloon voor hen willen werken. Altijd bereikbaar zijn, enz.

En dan die prestatiedruk van tegenwoordig. Je moet heel wat klaarspelen wil je "iets voorstellen" op deze wereld.

Nederland wordt steeds onaantrekkelijker om je kind op de wereld te zetten en op te voeden.
Als je in Nederland dat idee al hebt heb je vooral zelf echt zwaar gefaald om wat van je leven te maken :D
pi_184508631
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:09 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Als je in Nederland dat idee al hebt heb je vooral zelf echt zwaar gefaald om wat van je leven te maken :D
Ik heb gewoon een goede baan. Maar blijf vooral die oogkleppen ophouden en voor de VVD stemmen. :')
pi_184508641
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:10 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een goede baan. Maar blijf vooral die oogkleppen ophouden en voor de VVD stemmen. :')
Als je echt een goede baan had had je geen last van al die nonproblemen die je noemde.
pi_184508660
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:10 schreef Gruj0 het volgende:

[..]
Maar blijf vooral die oogkleppen ophouden en voor de VVD stemmen. :')
we hebben het hier over hert extreem lage NL gevboortencijfer

De VVD zorgt er tenminste voor dat immigranten het land in kunnen komen om bevolkingsdaling te voorkomen.

Ik vermoed dat met jouw partij we een KRIMP zouden krijgen
pi_184508661
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:11 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Als je echt een goede baan had had je geen last van al die nonproblemen die je noemde.
Ik verdien geen 5000 netto per maand nee. Middeninkomens lopen tegen deze problemen aan. Maar dat zie jij waarschijnlijk niet, anders zou je het niet in je hoofd halen om het "nonproblemen" te noemen.
pi_184508671
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:12 schreef riazop het volgende:

[..]

we hebben het hier over hert extreem lage NL gevboortencijfer

De VVD zorgt er tenminste voor dat immigranten het land in kunnen komen om bevolkingsdaling te voorkomen.

Ik vermoed dat met jouw partij we een KRIMP zouden krijgen
Ik stem niet voor PVV. :)
Dat het geboortecijfer zo laag ligt heeft een reden.
pi_184508677
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:12 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ik verdien geen 5000 netto per maand nee. Middeninkomens lopen tegen deze problemen aan. Maar dat zie jij waarschijnlijk niet, anders zou je het niet in je hoofd halen om het "nonproblemen" te noemen.
Punt gemaakt ja.
Protip: het ligt niet aan vluchteling dat je op een schamel loon blijft hangen.
pi_184508746
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:13 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Punt gemaakt ja.
Protip: het ligt niet aan vluchteling dat je op een schamel loon blijft hangen.
Dus omdat het geen 5000 euro is, is het een schamel loon? Prachtig.

Waar geef ik vluchtelingen de schuld van de situatie? Ik heb het over goudzoekers die tot voor kort nog flink met elkaar in gevecht waren daar in Irak/Syrie/Libie, waar dan ook. Mensen, veelal mannen van 25-30 jaar die nu hier op kosten van de samenleving leven en ook nog eens handtastelijk/geweldadig zijn.
pi_184508775
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:17 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Dus omdat het geen 5000 euro is, is het een schamel loon? Prachtig.

Waar geef ik vluchtelingen de schuld van de situatie? Ik heb het over goudzoekers die tot voor kort nog flink met elkaar in gevecht waren daar in Irak/Syrie/Libie, waar dan ook. Mensen, veelal mannen van 25-30 jaar die nu hier op kosten van de samenleving leven en ook nog eens handtastelijk/geweldadig zijn.
Ook die dragen er niet aan bij dat jij niets van je leven kan maken in een van de meest welvarende landen ter wereld.
pi_184508812
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:18 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Ook die dragen er niet aan bij dat jij niets van je leven kan maken in een van de meest welvarende landen ter wereld.
Ik kaart problemen aan die steeds groter worden voor de middeninkomens. Dat jij dat niet wil zien is jouw probleem.

Je doet trouwens een aanname die niet klopt. Maar als je je daar beter van voelt, vooral doen.
pi_184508844
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:18 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

in een van de meest welvarende landen ter wereld.
Des te vreemder uiteraard dat de middenklasse in een dergelijk land het hebben van kinderen nauwelijks meer kan betalen
  zondag 20 januari 2019 @ 11:25:05 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184508897
Het is echt onzin dat de geboortecijfers laag liggen omdat er te weinig geld. Er is nog nooit meer welvaart en luxe geweest dan op dit moment. Ook is het historisch bijna een unicum hoe veilig, vooral voor kinderen, Nederland op dit moment is.
Er is dus volop geld en volop zekerheid op alle vlakken. Ga je dit ontkennen ben je wereldvreemd.
.
Mensen kiezen voor geen kinderen uit pure luxe. Ik ken veel mensen in mijn vriendenkring en familie die geen kinderen (meestal ook geen relatie) hebben. Dat zijn mensen die voor een gemakkelijk leventje kiezen met veel vrijheid, veel geld, vaak uitgaan, festivals, vakanties. Eventueel wisselende partners (al valt dat vaak tegen). Gewoon een leventje van wel de lusten, niet de lasten. Mensen die kinderen hebben weten hoe veel tijd je er mee kwijt bent.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184509021
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:08 schreef Gruj0 het volgende:
Alles wordt steeds maar duurder en slechter. Door die fantastische marktwerking hebben we een zorgverzekeringsstelsel met debiel "eigen risico" dat onbetaalbaar wordt evenals de maandrekening.
Hoezo ligt dat aan de marktwerking?

Ligt het niet aan de vergrijzing? Of aan migranten die een relatief groot deel van de zorgkosten voor hun rekening nemen (omdat ze gemiddeld ongezonder leven)? Of dat er steeds meer mogelijk is qua behandelmethodes?

En kun je ons systeem vergelijken met dat in andere landen? Landen met minder marktwerking, maar waar het wel beter geregeld is?
pi_184509030
Overigens heb ik nog helemaal geen bewijs gezien dat het geboortecijfer nog dieper terug gevallen is. En dan vooral onder autochtonen.

Wat toch de basis van de openingspost met topictitel is.
  zondag 20 januari 2019 @ 11:38:32 #268
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_184509128
Wat is het percentage autochtoon en niet- Westerse allochtoon onder de 21 jaar? En onder geboortes van dit jaar? Ik voorzie hier echt problemen in op mijn oude dag. Gaat allemaal veel te snel. Cultuuromslag gaat altijd met veel ellende gepaard. En dat ga je door het toestaan van migratie en een laag autochtoon geboortecijfer echt wel krijgen op den duur. Als we om ons heen kijken zien we grote migrantengroepen zich vooral mengen met hun eigen culturele achtergrond. Zelfs bij de 3e/4e generatie. En wat als er een oorlog uitbreekt in een demografische groeiend zwart Afrika, moeten wij die dan ook opvangen?
  zondag 20 januari 2019 @ 11:45:54 #269
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_184509256
Toch zie ik om mij heen op dit moment gigantisch veel zwangere vrouwen en baby's. Kan natuurlijk zijn omdat ik nu in die generatie zit (ben van 1984) maar heb sterk de indruk dat men weer meer kinderen op de wereld zet. In mijn vriendenclub is er eigenlijk maar 1 kinderloos.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  zondag 20 januari 2019 @ 12:22:10 #270
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184509919
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:45 schreef Walterwhite64 het volgende:
Toch zie ik om mij heen op dit moment gigantisch veel zwangere vrouwen en baby's. Kan natuurlijk zijn omdat ik nu in die generatie zit (ben van 1984) maar heb sterk de indruk dat men weer meer kinderen op de wereld zet. In mijn vriendenclub is er eigenlijk maar 1 kinderloos.
Hoeveel zetten ze op de wereld. Een stabiele populatie vraagt om een nationale geboortecijfer van 2,1. Alleen niet iedereen kan kinderen baren (ouderen/kinderen) dus om dat gat op te vangen moet een deel van de vruchtbare koppels voor drie/vier kinderen gaan om op een nationale geboortecijfer van 2,1 uit te komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jellereppe op 20-01-2019 12:28:42 ]
pi_184509930
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:45 schreef Walterwhite64 het volgende:
Toch zie ik om mij heen op dit moment gigantisch veel zwangere vrouwen en baby's. Kan natuurlijk zijn omdat ik nu in die generatie zit (ben van 1984) maar heb sterk de indruk dat men weer meer kinderen op de wereld zet. In mijn vriendenclub is er eigenlijk maar 1 kinderloos.
En hoeveel kinderen hebben die mensen in jouw sociale cirkel gemiddeld?

Het geboortecijfer ligt in vrijwel alle westerse landen gewoon ver onder de 2.0 gemiddeld. Er zijn namelijk ook veel vrijgezellen die helemaal geen kinderen krijgen en daarnaast krijgen de meeste koppels er ook niet meer dan 2 of max 3. Daar compenseer je dat niet meer mee.

De reden hiervoor is simpeler dan je denkt. Geld.
Onze overheid (en die van vrijwel alle westerse landen) heeft feminisme door onze strot geduwd. Onze vrouwen moesten en zullen aan het werk gaan. En zo geschiede.
Dit heeft (uiteraard) als gevolg dat de prijzen stijgen en deze maatschappij nu ook is 'ingericht' op twee-verdieners. Waar je 20 jaar geleden nog makkelijk op 1 modaal salaris een huis kon kopen en een gezin kon onderhouden, heb je daar nu al 2 salarissen voor nodig.

En het is niet alleen kwestie van moeten, want vrouwen willen nu ook echt carrière maken. Weliswaar alleen in verwarmde kantoorbaantjes en op scholen en ziekenhuizen, maar toch. Kinderen krijgen is gewoon niet meer een 'hoofddoel' van veel vrouwen en is dat wel het geval, dan mogen dat er maximaal maar 1 of 2 zijn.

Nou probeer ik dit zonder waardeoordeel uit een te zetten dus of dit een goede of slechte ontwikkeling is laat ik tot zo ver buiten beschouwing.

Het probleem is wel dat, onze economie gebaseerd is op groei. Ook op bevolkingsgroei.
En dus verzint onze overheid een alternatief. Het importeren van immigranten. De bevolking mag namelijk niet afnemen volgens hen.

En dat doet niet alleen onze overheid, dat doen ze vrijwel allemaal in het westen. Precies volgens 'advies' van de Verenigde Naties.

https://www.un.org/en/dev(...)ment-migration.shtml

Dit heeft natuurlijk weer flinke gevolgen op de cultuur, sociale cohesie en brengt zelfs spanningen met zich mee. Maar dat is het blijkbaar allemaal waard als je alleen in Eurotekens denkt.

Er zijn 2 partijen in dit land die hier gelukkig wel vraagtekens bij zetten. Je weet zelf wel welke dit zijn. Doe er je voordeel mee.

Ik bijt even liever door de zure appel heen met een kleinere bevolking, dan dat we op deze grote schaal buitenlanders blijven importeren. En nog veel beter, zou onze overheid ook Nederlanders kunnen stimuleren om kinderen te krijgen. Dat lijkt me een veel betere oplossing voor het probleem. Dit korte-termijn denken is gewoon onverstandig.
  zondag 20 januari 2019 @ 12:41:00 #272
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184510301
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:22 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Het probleem is wel dat, onze economie gebaseerd is op groei.

Ook op bevolkingsgroei.
En dus verzint onze overheid een alternatief.
Het importeren van immigranten. De bevolking mag namelijk niet afnemen volgens hen.

En dat doet niet alleen onze overheid, dat doen ze vrijwel allemaal in het westen. Precies volgens 'advies' van de Verenigde Naties.

https://www.un.org/en/dev(...)ment-migration.shtml

Dit heeft natuurlijk weer flinke gevolgen op de cultuur, sociale cohesie en brengt zelfs spanningen met zich mee. Maar dat is het blijkbaar allemaal waard als je alleen in Eurotekens denkt.

Er zijn 2 partijen in dit land die hier gelukkig wel vraagtekens bij zetten. Je weet zelf wel welke dit zijn. Doe er je voordeel mee.

Ik bijt even liever door de zure appel heen met een kleinere bevolking, dan dat we op deze grote schaal buitenlanders blijven importeren. En nog veel beter, zou onze overheid ook Nederlanders kunnen stimuleren om kinderen te krijgen. Dat lijkt me een veel betere oplossing voor het probleem. Dit korte-termijn denken is gewoon onverstandig.
Het importeren van immigranten moet beter en gerichter

Nu gaat het maar om wie er in staat is het vaste land van Europa te bereiken en ten dele door greencards

Het moet veel meer op uitnodiging van bedrijven
vooralsnog is de import nu groter dan de geboorte-cijfer ooit was en dat zal door blijven gaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184510779
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:25 schreef LXIV het volgende:
Het is echt onzin dat de geboortecijfers laag liggen omdat er te weinig geld. Er is nog nooit meer welvaart en luxe geweest dan op dit moment. Ook is het historisch bijna een unicum hoe veilig, vooral voor kinderen, Nederland op dit moment is.
Er is dus volop geld en volop zekerheid op alle vlakken. Ga je dit ontkennen ben je wereldvreemd.
.
Mensen kiezen voor geen kinderen uit pure luxe. Ik ken veel mensen in mijn vriendenkring en familie die geen kinderen (meestal ook geen relatie) hebben. Dat zijn mensen die voor een gemakkelijk leventje kiezen met veel vrijheid, veel geld, vaak uitgaan, festivals, vakanties. Eventueel wisselende partners (al valt dat vaak tegen). Gewoon een leventje van wel de lusten, niet de lasten. Mensen die kinderen hebben weten hoe veel tijd je er mee kwijt bent.
Achja ergens vind ik een dergelijke instelling wel een beetje egoistisch, terwijl ik zelf ook niet per se kinderen wil. Aan de andere kant zorgen onze politieke leiders voor genoeg (jong) import dus denk ik; waarom zou je ook.
  zondag 20 januari 2019 @ 13:13:08 #274
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184510858
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:22 schreef matigeuser het volgende:

[..]

En hoeveel kinderen hebben die mensen in jouw sociale cirkel gemiddeld?

Het geboortecijfer ligt in vrijwel alle westerse landen gewoon ver onder de 2.0 gemiddeld. Er zijn namelijk ook veel vrijgezellen die helemaal geen kinderen krijgen en daarnaast krijgen de meeste koppels er ook niet meer dan 2 of max 3. Daar compenseer je dat niet meer mee.

De reden hiervoor is simpeler dan je denkt. Geld.
Onze overheid (en die van vrijwel alle westerse landen) heeft feminisme door onze strot geduwd. Onze vrouwen moesten en zullen aan het werk gaan. En zo geschiede.
Dit heeft (uiteraard) als gevolg dat de prijzen stijgen en deze maatschappij nu ook is 'ingericht' op twee-verdieners. Waar je 20 jaar geleden nog makkelijk op 1 modaal salaris een huis kon kopen en een gezin kon onderhouden, heb je daar nu al 2 salarissen voor nodig.

En het is niet alleen kwestie van moeten, want vrouwen willen nu ook echt carrière maken. Weliswaar alleen in verwarmde kantoorbaantjes en op scholen en ziekenhuizen, maar toch. Kinderen krijgen is gewoon niet meer een 'hoofddoel' van veel vrouwen en is dat wel het geval, dan mogen dat er maximaal maar 1 of 2 zijn.

Nou probeer ik dit zonder waardeoordeel uit een te zetten dus of dit een goede of slechte ontwikkeling is laat ik tot zo ver buiten beschouwing.

Het probleem is wel dat, onze economie gebaseerd is op groei. Ook op bevolkingsgroei.
En dus verzint onze overheid een alternatief. Het importeren van immigranten. De bevolking mag namelijk niet afnemen volgens hen.

En dat doet niet alleen onze overheid, dat doen ze vrijwel allemaal in het westen. Precies volgens 'advies' van de Verenigde Naties.

https://www.un.org/en/dev(...)ment-migration.shtml

Dit heeft natuurlijk weer flinke gevolgen op de cultuur, sociale cohesie en brengt zelfs spanningen met zich mee. Maar dat is het blijkbaar allemaal waard als je alleen in Eurotekens denkt.

Er zijn 2 partijen in dit land die hier gelukkig wel vraagtekens bij zetten. Je weet zelf wel welke dit zijn. Doe er je voordeel mee.

Ik bijt even liever door de zure appel heen met een kleinere bevolking, dan dat we op deze grote schaal buitenlanders blijven importeren. En nog veel beter, zou onze overheid ook Nederlanders kunnen stimuleren om kinderen te krijgen. Dat lijkt me een veel betere oplossing voor het probleem. Dit korte-termijn denken is gewoon onverstandig.
Ik ben het opzich met je eens. Maar jij zegt, stem op partijen die immigratie willen stopzetten.

Maar daarmee los je het probleem van de oorzaak niet op; het huidige kapitalistische stelsel wat die groei altijd nodig heeft.

Is het niet beter om op partijen te stemmen die hele nieuwe ideeen hebben voor de economie? Mensen die kijken naar verregaande automatsering, basisinkomen, etc?

Als er namelijk niets veranderd aan het systeem zelf is die beet door de zure appel niet 'even' maar gewoon permanent.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184510873
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 07:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En voor jouw klasse ?? De zolderkamertje klasse ?

:')
  zondag 20 januari 2019 @ 13:14:34 #276
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184510887
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:22 schreef matigeuser het volgende:

[..]

En hoeveel kinderen hebben die mensen in jouw sociale cirkel gemiddeld?

Het geboortecijfer ligt in vrijwel alle westerse landen gewoon ver onder de 2.0 gemiddeld. Er zijn namelijk ook veel vrijgezellen die helemaal geen kinderen krijgen en daarnaast krijgen de meeste koppels er ook niet meer dan 2 of max 3. Daar compenseer je dat niet meer mee.

De reden hiervoor is simpeler dan je denkt. Geld.
Onze overheid (en die van vrijwel alle westerse landen) heeft feminisme door onze strot geduwd. Onze vrouwen moesten en zullen aan het werk gaan. En zo geschiede.
Dit heeft (uiteraard) als gevolg dat de prijzen stijgen en deze maatschappij nu ook is 'ingericht' op twee-verdieners. Waar je 20 jaar geleden nog makkelijk op 1 modaal salaris een huis kon kopen en een gezin kon onderhouden, heb je daar nu al 2 salarissen voor nodig.

En het is niet alleen kwestie van moeten, want vrouwen willen nu ook echt carrière maken. Weliswaar alleen in verwarmde kantoorbaantjes en op scholen en ziekenhuizen, maar toch. Kinderen krijgen is gewoon niet meer een 'hoofddoel' van veel vrouwen en is dat wel het geval, dan mogen dat er maximaal maar 1 of 2 zijn.

Nou probeer ik dit zonder waardeoordeel uit een te zetten dus of dit een goede of slechte ontwikkeling is laat ik tot zo ver buiten beschouwing.

Het probleem is wel dat, onze economie gebaseerd is op groei. Ook op bevolkingsgroei.
En dus verzint onze overheid een alternatief. Het importeren van immigranten. De bevolking mag namelijk niet afnemen volgens hen.

En dat doet niet alleen onze overheid, dat doen ze vrijwel allemaal in het westen. Precies volgens 'advies' van de Verenigde Naties.

https://www.un.org/en/dev(...)ment-migration.shtml

Dit heeft natuurlijk weer flinke gevolgen op de cultuur, sociale cohesie en brengt zelfs spanningen met zich mee. Maar dat is het blijkbaar allemaal waard als je alleen in Eurotekens denkt.

Er zijn 2 partijen in dit land die hier gelukkig wel vraagtekens bij zetten. Je weet zelf wel welke dit zijn. Doe er je voordeel mee.

Ik bijt even liever door de zure appel heen met een kleinere bevolking, dan dat we op deze grote schaal buitenlanders blijven importeren. En nog veel beter, zou onze overheid ook Nederlanders kunnen stimuleren om kinderen te krijgen. Dat lijkt me een veel betere oplossing voor het probleem. Dit korte-termijn denken is gewoon onverstandig.
Politici denken alleen maar in termijnen van 4 jaar, en zelfs die tijdspanne is voor de meesten nog teveel gevraagd.
  zondag 20 januari 2019 @ 13:17:02 #277
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184510936
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Politici denken alleen maar in termijnen van 4 jaar, en zelfs die tijdspanne is voor de meesten nog teveel gevraagd.
Nederland heeft wel een denktank volgens mij, die 100 jaar voorruit denkt. Maar daar wordt politiek gezien weinig mee gedaan helaas.

Hoewel dat niet alleen de schuld van de politiek is. Niemand wil namelijk betalen voor iets wat pas belangrijk gaat zijn voor de volgende generatie he. (wordt vaak nog als 'linkse hobbies' gezien ook)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 20 januari 2019 @ 13:41:31 #278
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_184511248
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:22 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hoeveel zetten ze op de wereld. Een stabiele populatie vraagt om een nationale geboortecijfer van 2,1. Alleen niet iedereen kan kinderen baren (ouderen/kinderen) dus om dat gat op te vangen moet een deel van de vruchtbare koppels voor drie/vier kinderen gaan om op een nationale geboortecijfer van 2,1 uit te komen.
De meesten houden het ook wel bij 2 inderdaad. Een enkele 3. Bij mij zelf kan de eerste ieder moment ter aarde vallen btw, ik zal zien hoe me dat af gaat en hoeveel er dan nog bij komen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_184511283
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:08 schreef Gruj0 het volgende:
Alles wordt steeds maar duurder en slechter. Door die fantastische marktwerking hebben we een zorgverzekeringsstelsel met debiel "eigen risico" dat onbetaalbaar wordt evenals de maandrekening.

Een dak boven je hoofd is in deze tijden niet eens meer vanzelfsprekend. Voor een huurwoning mag je tientallen jaren wachten en als je teveel verdient kan je fluiten naar je huurwoning. Voor kopen verdien je te weinig met het gemiddelde inkomen van tegenwoordig en die woekerprijzen die ze vragen voor oude krotten uit de jaren 60/70 die net groot genoeg zijn om je kont in te keren is belachelijk. Bovendien kan de gemeente flink met de WOZ waarde gaan spelen waardoor je gewoon fucked bent.

Het lage BTW op voedsel en zo is ook verhoogd. Energie (gas, stroom, enz.) ook steeds duurder en duurder. Kinderbijslag, bestaat dat nog? _O-

Onderwijs wordt steeds slechter. Basis, voortgezet, middelbaar, hoger. Teleurstellend allemaal. De gemiddelde basisscholier in het buitenland weet meer dan de Nederlandse (eigen constatering).

Intussen worden door Den Haag honderdtallen goudzoekers geïmporteerd die op kosten van de samenleving onderhouden zullen moeten worden.

Werkgevers zoeken jongeren zonder 9-5 mentaliteit, met minstens 30 jaar ervaring die tegen een minimumloon voor hen willen werken. Altijd bereikbaar zijn, enz.

En dan die prestatiedruk van tegenwoordig. Je moet heel wat klaarspelen wil je "iets voorstellen" op deze wereld.

Nederland wordt steeds onaantrekkelijker om je kind op de wereld te zetten en op te voeden.
Beroepsklager 😂
pi_184511323
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:25 schreef LXIV het volgende:
Het is echt onzin dat de geboortecijfers laag liggen omdat er te weinig geld. Er is nog nooit meer welvaart en luxe geweest dan op dit moment. Ook is het historisch bijna een unicum hoe veilig, vooral voor kinderen, Nederland op dit moment is.
Er is dus volop geld en volop zekerheid op alle vlakken. Ga je dit ontkennen ben je wereldvreemd.
.
Mensen kiezen voor geen kinderen uit pure luxe. Ik ken veel mensen in mijn vriendenkring en familie die geen kinderen (meestal ook geen relatie) hebben. Dat zijn mensen die voor een gemakkelijk leventje kiezen met veel vrijheid, veel geld, vaak uitgaan, festivals, vakanties. Eventueel wisselende partners (al valt dat vaak tegen). Gewoon een leventje van wel de lusten, niet de lasten. Mensen die kinderen hebben weten hoe veel tijd je er mee kwijt bent.
Dus volgens jou kun je op een normale manier met 1 inkomen net als 50 jaar gelden een gezin met 2 of 3 kinderen financieel rond draaien?

Nee dus.

Je hebt nu 2 inkomens nodig om een normaal leefpatroon te borgen (1 vakantie, paar dafgtrips, nieuwe kleding voor de kids, etc).

En dan nog redden veel mensen het financieel niet
pi_184511503
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:47 schreef riazop het volgende:

[..]

Dus volgens jou kun je op een normale manier met 1 inkomen net als 50 jaar gelden een gezin met 2 of 3 kinderen financieel rond draaien?

Nee dus.

Je hebt nu 2 inkomens nodig om een normaal leefpatroon te borgen (1 vakantie, paar dafgtrips, nieuwe kleding voor de kids, etc).

En dan nog redden veel mensen het financieel niet
De tijden zijn veranderd, vijftig jaar geleden was twee weken Friesland al een hele happening, nu vliegt men de wereld over.

Vroeger had men één tv in huis, nu heeft iedereen een smartphone en laptop.

Dus ja, vrouwen zijn massaal gaan werken, en daar hebben we onze levens op aangepast.

Wel is het zo dat wonen belachelijk duur geworden is, vooral in de randstad, maar voedsel, elektronica en kleding zijn dan weer veel goedkoper geworden.
pi_184511765
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De tijden zijn veranderd, vijftig jaar geleden was twee weken Friesland al een hele happening, nu vliegt men de wereld over.
Sterker

Twee weken Friesland is duurder dan 2 weken Turkije bv. Zeker als je met je gezin met de trein moet.

Nochtans kon je vroeger een middenklasse leven leiden op 1 inkomen. Nu is dat totaal onmogelijk.
  zondag 20 januari 2019 @ 14:45:09 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184512173
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:47 schreef riazop het volgende:

[..]

Dus volgens jou kun je op een normale manier met 1 inkomen net als 50 jaar gelden een gezin met 2 of 3 kinderen financieel rond draaien?

Nee dus.

Je hebt nu 2 inkomens nodig om een normaal leefpatroon te borgen (1 vakantie, paar dafgtrips, nieuwe kleding voor de kids, etc).

En dan nog redden veel mensen het financieel niet
Honderdduizenden gezinnen in Nederland waar niemand werkt en meerdere kinderen. En die kinderen komen niks tekort. Ze gaan ook op vakantie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184512403
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Honderdduizenden gezinnen in Nederland waar niemand werkt en meerdere kinderen. En die kinderen komen niks tekort. Ze gaan ook op vakantie.
Heb je het nu over Bijstandsgezinnen? :')

Want die gaan echt niet op vakantie.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184512414
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:15 schreef riazop het volgende:

[..]

Sterker

Twee weken Friesland is duurder dan 2 weken Turkije bv. Zeker als je met je gezin met de trein moet.

Nochtans kon je vroeger een middenklasse leven leiden op 1 inkomen. Nu is dat totaal onmogelijk.
Een vliegticket Istanbul is 130 euro, een dagkaart NS 20 euro.

Als je dan ook nog ergens op een boerderij of bed-n-breakfast boekt, is Friesland echt niet duurder dan een hotel in Turkije.
  zondag 20 januari 2019 @ 15:04:45 #286
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_184512421
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:47 schreef riazop het volgende:

[..]

Dus volgens jou kun je op een normale manier met 1 inkomen net als 50 jaar gelden een gezin met 2 of 3 kinderen financieel rond draaien?

Nee dus.

Je hebt nu 2 inkomens nodig om een normaal leefpatroon te borgen (1 vakantie, paar dafgtrips, nieuwe kleding voor de kids, etc).

En dan nog redden veel mensen het financieel niet
In de arme volksbuurten zie je genoeg ouders met riedels van tig kinderen rondlopen, dus het kan wel.
pi_184512633
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:04 schreef tfors het volgende:

[..]

In de arme volksbuurten zie je genoeg ouders met riedels van tig kinderen rondlopen, dus het kan wel.
ja als je zwart bijbeunt, een hennepplantage hebt of wat prostitutie ernaast doet....
  zondag 20 januari 2019 @ 15:36:16 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184512849
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Heb je het nu over Bijstandsgezinnen? :')

Want die gaan echt niet op vakantie.
Jawel hoor. En soms ook nog ver weg. Dat kan nog goedkoper zijn dan in nl blijven. Zeker als je daar familie hebt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 20 januari 2019 @ 15:37:08 #289
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184512859
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jawel hoor. En soms ook nog ver weg. Dat kan nog goedkoper zijn dan in nl blijven. Zeker als je daar familie hebt.
uiteraard
retour Agadir is niet zo duur
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184512874
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jawel hoor. En soms ook nog ver weg. Dat kan nog goedkoper zijn dan in nl blijven. Zeker als je daar familie hebt.
Als je met het hele gezin 4 weken bij je tante in Marokko gaat logeren misschien wel ja. :P

Anders niet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184512878
Een groot deel van de jonge vrouwen zien er anders uit alsof ze permanent zwanger zijn :') Geen wonder dat niemand daar een kind mee wil.
  zondag 20 januari 2019 @ 15:40:09 #292
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184512898
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als je met het hele gezin 4 weken bij je tante in Marokko gaat logeren misschien wel ja. :P

Anders niet.
je kan ook bij je vrienden verblijven
maar ja die heb jij niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184512907
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

je kan ook bij je vrienden verblijven
maar ja die heb jij niet
:D Waar komt dat ineens vandaan?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184512963
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Heb je het nu over Bijstandsgezinnen? :')

Want die gaan echt niet op vakantie.
Volgens mij hangen de elastieken er in Nederland wel zo bij dat iedereen binnen redelijke termijn en redelijke kosten op vakantie kan.

De gevallen als in dat kinderen huilend de klas uitliepen omdat de juf vroeg waar ze geweest zijn tijdens de vakantie en men moest opbiechten dat pa en / of ma niet op vakantie kunnen omdat ze het zich niet kunnen veroorloven liggen wel achter de rug. Het zijn diezelfde juffen en meesters uit het verleden geweest die zulke misstanden ook mede zichtbaar hebben gemaakt.

Alles binnen het redelijke van waar je een kind ongelukkig mee zou maken als ze er niet aan mee kunnen doen binnen het leven wordt wel ergens goed opgevangen. Dat is het stukje gelijkheid en humaniteit in de verzorgingsstaat / participatiesamenleving. Als je die muren wegslaat hou je gewoon weer grote delen over die zich nauwelijks tot niet kunnen ontplooien en delen die zich meer dan noodzakelijk kunnen ontplooien.
pi_184513040
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Volgens mij hangen de elastieken er in Nederland wel zo bij dat iedereen binnen redelijke termijn en redelijke kosten op vakantie kan.

De gevallen als in dat kinderen huilend de klas uitliepen omdat de juf vroeg waar ze geweest zijn tijdens de vakantie en men moest opbiechten dat pa en / of ma niet op vakantie kunnen omdat ze het zich niet kunnen veroorloven liggen wel achter de rug. Alles binnen het redelijke van waar je een kind ongelukkig mee zou maken als ze er niet aan mee kunnen doen binnen het leven wordt wel ergens goed opgevangen. Dat is het stukje gelijkheid en humaniteit in de verzorgingsstaat / participatiesamenleving.
Nee, ik geloof echt niet dat een Bijstandsgezin zich een gemiddelde vakantie kan veroorloven (en anders maken ze foute keuzes wrs).

Niet dat dat een ramp is overigens, echt weg op vakantie is geen eerste levensbehoefte.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184513076
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, ik geloof echt niet dat een Bijstandsgezin zich een gemiddelde vakantie kan veroorloven (en anders maken ze foute keuzes wrs).

Niet dat dat een ramp is overigens, echt weg op vakantie is geen eerste levensbehoefte.
Als je een bijstandsuitkering hebt, mag je 4 weken per jaar op vakantie. Je uitkering krijg je tijdens je vakantie doorbetaalt.

en dat is geen foute keuze, om hetgeen wat ik hierboven schreef.
  zondag 20 januari 2019 @ 15:53:11 #297
80382 manny
30 is best veel
pi_184513155
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:08 schreef Gruj0 het volgende:
Alles wordt steeds maar duurder en slechter. Door die fantastische marktwerking hebben we een zorgverzekeringsstelsel met debiel "eigen risico" dat onbetaalbaar wordt evenals de maandrekening.

Een dak boven je hoofd is in deze tijden niet eens meer vanzelfsprekend. Voor een huurwoning mag je tientallen jaren wachten en als je teveel verdient kan je fluiten naar je huurwoning. Voor kopen verdien je te weinig met het gemiddelde inkomen van tegenwoordig en die woekerprijzen die ze vragen voor oude krotten uit de jaren 60/70 die net groot genoeg zijn om je kont in te keren is belachelijk. Bovendien kan de gemeente flink met de WOZ waarde gaan spelen waardoor je gewoon fucked bent.

Het lage BTW op voedsel en zo is ook verhoogd. Energie (gas, stroom, enz.) ook steeds duurder en duurder. Kinderbijslag, bestaat dat nog? _O-

Onderwijs wordt steeds slechter. Basis, voortgezet, middelbaar, hoger. Teleurstellend allemaal. De gemiddelde basisscholier in het buitenland weet meer dan de Nederlandse (eigen constatering).

Intussen worden door Den Haag honderdtallen goudzoekers geïmporteerd die op kosten van de samenleving onderhouden zullen moeten worden.

Werkgevers zoeken jongeren zonder 9-5 mentaliteit, met minstens 30 jaar ervaring die tegen een minimumloon voor hen willen werken. Altijd bereikbaar zijn, enz.

En dan die prestatiedruk van tegenwoordig. Je moet heel wat klaarspelen wil je "iets voorstellen" op deze wereld.

Nederland wordt steeds onaantrekkelijker om je kind op de wereld te zetten en op te voeden.
Raar is dat. Hoe het menselijk brein werkt. Bij gebrek aan echte problemen verzinnen we er een heleboel.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_184513192
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als je een bijstandsuitkering hebt, mag je 4 weken per jaar op vakantie. Je uitkering krijg je tijdens je vakantie doorbetaalt.

en dat is geen foute keuze, om hetgeen wat ik hierboven schreef.
Ik weet ook wel dat ze 4 weken per jaar weg mogen, dat betekent niet dat ze zich dat ook financieel kunnen veroorloven.

Zelfs met alle toeslagen en vakantiegeld houdt dat echt niet over hoor, als je daar een heel gezin van moet onderhouden (op een financieel verantwoorde wijze, dus inclusief sparen bijvoorbeeld).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 20 januari 2019 @ 16:01:10 #299
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184513329
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:08 schreef Gruj0 het volgende:
Alles wordt steeds maar duurder en slechter. Door die fantastische marktwerking hebben we een zorgverzekeringsstelsel met debiel "eigen risico" dat onbetaalbaar wordt evenals de maandrekening.

Een dak boven je hoofd is in deze tijden niet eens meer vanzelfsprekend. Voor een huurwoning mag je tientallen jaren wachten en als je teveel verdient kan je fluiten naar je huurwoning. Voor kopen verdien je te weinig met het gemiddelde inkomen van tegenwoordig en die woekerprijzen die ze vragen voor oude krotten uit de jaren 60/70 die net groot genoeg zijn om je kont in te keren is belachelijk. Bovendien kan de gemeente flink met de WOZ waarde gaan spelen waardoor je gewoon fucked bent.

Het lage BTW op voedsel en zo is ook verhoogd. Energie (gas, stroom, enz.) ook steeds duurder en duurder. Kinderbijslag, bestaat dat nog? _O-

Onderwijs wordt steeds slechter. Basis, voortgezet, middelbaar, hoger. Teleurstellend allemaal. De gemiddelde basisscholier in het buitenland weet meer dan de Nederlandse (eigen constatering).

Intussen worden door Den Haag honderdtallen goudzoekers geïmporteerd die op kosten van de samenleving onderhouden zullen moeten worden.

Werkgevers zoeken jongeren zonder 9-5 mentaliteit, met minstens 30 jaar ervaring die tegen een minimumloon voor hen willen werken. Altijd bereikbaar zijn, enz.

En dan die prestatiedruk van tegenwoordig. Je moet heel wat klaarspelen wil je "iets voorstellen" op deze wereld.

Nederland wordt steeds onaantrekkelijker om je kind op de wereld te zetten en op te voeden.
KLOPT

Toen ik kinderen kreeg , (mijn vrouw dus)
was ik particulier verzekerd en voor de bevalling kreeg ik ineens 2000 gulden overgemaakt , (30 jaar gelden was dat een 1,5 modaal maandloon) en kon zelf de hulp bij de bevalling regelen
De Interim vergoeding dekte de ziektekostenpremie makkelijk
We woonden toen in een gesubsidieerde premie A woning van 80,000 gulden uit te keren bedragen over 24 jaar, ( 36.000 gulden contante waarde) afhankelijk van je belastbaar loon in voorgaand jaar, (je kon toen nog onbeperkt koopsompolis kopen om je inkomen te verlagen)

De kinderbijslag was een gelijk bedrag vanaf de geboorte en niet leeftijd afhankelijk en rum twee keer zoveel als tegenwoordig

Ja het was toen wel een stuk makkelijker , 30 jaar geleden
mijn vrouw werkte niet , was ook absoluut niet nodig met een modaal inkomen

huurwoningen waren er in overvloed beschikbaar bij de woningbouwvereniging , wachttijd twee weken., moest je wel lid worden
Woonruimte was sowieso geen enkel probleem , (stond zat te koop, en werd volop nieuw gebouwd) alleen de hypotheek was maximaal 70% van de koopbedrag , en de KK moest je ook zelf ophoesten
Maar op nieuwbouw kreeg je 90%

Tja 3 kinderen was geen enkel probleem met een modaal inkomen
Ik snap die gele hesjes wel

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 20-01-2019 16:37:28 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184513999
quote:
2s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik ben het opzich met je eens. Maar jij zegt, stem op partijen die immigratie willen stopzetten.

Maar daarmee los je het probleem van de oorzaak niet op; het huidige kapitalistische stelsel wat die groei altijd nodig heeft.

Is het niet beter om op partijen te stemmen die hele nieuwe ideeen hebben voor de economie? Mensen die kijken naar verregaande automatsering, basisinkomen, etc?

Als er namelijk niets veranderd aan het systeem zelf is die beet door de zure appel niet 'even' maar gewoon permanent.
Klopt wel, maar als de immigratie stopt dan zal er 'vanzelfsprekend' weer een andere oplossing gezocht moeten worden voor de bevolkingsafname.

En die zijn er wel. Ofwel meer kinderen maken ofwel overgaan op een ander monetair systeem. Beiden zullen alleen waarschijnlijk vooral in het begin wel even een economische dip ten gevolge hebben. Maar hopelijk zien we met zijn allen wel in dat wat terug gaan in luxe (wat we volgens mij makkelijk kunnen) het zeker waard is om onze cultuur, vrijheid en etniciteit te behouden.

Andere landen, behalve dan die in het Westen doen dit namelijk ook. En met gegronde redenen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')