Ik heb niet onder een steen geleefd. Ik stel slechts vast dat een nieuw punt is bereikt.quote:Op maandag 10 december 2018 20:47 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Jonguh...je hebt onder een steen geleefd de afgelopen decennia?
Voor mij als Hagenaar is dit toch echt verrekte oud nieuws.
Gewoon kansloos op kansloos blijven binnen halen en blijven stapelen.
Fijn blijven tolereren, zwichten, draaien en plezieren.
Dan krijg je vanzelf dit gezelligs.
Tering.
Het is om te janken, lachen en te meppen.
Dat is al een tijdje collectief ontstegen. Met de gay parade als resultaat.quote:Op maandag 10 december 2018 18:33 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dierlijk gedrag als kuddegedrag en verstoten van mensen die niet bij de kudde horen bijv. Ik zou daarbij ook graag eens zien dat we het gedrag dat we religie noemen eens collectief zouden ontstijgen. Biedt ons helemaal niks goeds.
Het blijkt duidelijk uit het nieuwsbericht in de OP dat diverse partijen het zien als een mogelijke opmaat naar beperking van het evenement. En de beweegreden van GroenLinks is duidelijk hun opvatting dat de waardering voor het evenement aan inflatie onderhevig is.quote:Op maandag 10 december 2018 21:18 schreef sp3c het volgende:
lol, ik geloof dat we op FOK! idd betere enquetes tegenkomen iedere week ja
maar verder zie ik niet direct hoe je van 'ben je geweest, wat vond je ervan en als je 1 ding zou kunnen veranderen wat zou dat zijn?' op GROENLINKS WIL DE CANAL PARADE KILLEN!!!!! uitkomt hoor, je kunt met de zelfde logica stellen dat Groenlinks het uit wil breiden
lijken me sowieso vragen die je na ieder evenement zou moeten stellen
Zullen we anders eens uitzoeken hoeveel mensen problemen hebben met bepaalde bevolkingsgroepen? Of gaat je argument dan ineens niet op?quote:Op maandag 10 december 2018 22:05 schreef Bluesdude het volgende:
Maar wat heeft deze peiling over de canal parade te maken met communisten in Groen Links.
Of is het woord communisten in de TT een verkapte stigmatisering/ scheldpartij?
Politici worden vaak verweten niet naar het volk te luisteren .
En nu is er een wethouder die wel luistert en een zekere onvrede verder wilt uitzoeken en dan is het ook weer niet goed.
Natuurlijk is die Canal Parade een overlast voor de buurtbewoners. In welke mate, moet de stad in de peiling houden.quote:Op maandag 10 december 2018 21:25 schreef Elfletterig het volgende:
In plaats van gewoon te staan voor dit jaarlijkse feest, gaat GroenLinks een enquête doen. Je kunt op je klompen aanvoelen wat daar de insteek én de uitkomst van is: het evenement geeft overlast, mensen moeten rekening houden met elkaar, dit kan zo niet langer.
De moskee bezorgt mij ook overlast, afschaffen dan maar? Nee dat mag weer niet, ik zie je nu alweer in de politiek-correcte stuip schieten.quote:Op maandag 10 december 2018 22:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Natuurlijk is die Canal Parade een overlast voor de buurtbewoners. In welke mate, moet de stad in de peiling houden.
Wat valt er op je klompen aan te voelen ? Wordt Groenlinks verdacht van de canal parade te verbieden. Dat is toch politiek incorrect ?
Ja er ff overna gedacht en doodeng is inderdaad een juiste bewoording.quote:Op maandag 10 december 2018 19:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De term doodeng vind ik op z'n plaats als we te maken hebben met: doorgeslagen ontslag voor radicaal-gelovigen, het afzwakken, aanpassen of tenietdoen van eigen tradities, het censureren van bepaald taalgebruik en bepaalde symbolen, om gelovigen maar niet voor het hoofd te stoten - en dat alles in combinatie met een zorgwekkende "weg met ons"-mentaliteit.
We schuiven steeds een beetje verder op. En veel mensen reageren schouderophalend, met teksten als "wat maakt dat nu uit?" - ook nu weer. Op internet gelezen: wat maakt het nu uit dat die botentocht niet doorgaat? Idem voor Zwarte Piet: wat maakt het nu uit welke kleur het is? Kinderen zien het verschil toch niet.
Nederland verliest z'n eigenheid, z'n tradities en z'n cultuur. En ondertussen is het ruim baan voor van allerlei geïmporteerde zaken.
niemand heeft het over afschaffen, die figuren moeten gewoon ophouden om bij iedereen in de tuin te pissen en shitquote:Op maandag 10 december 2018 22:11 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
De moskee bezorgt mij ook overlast, afschaffen dan maar? Nee dat mag weer niet, ik zie je nu alweer in de politiek-correcte stuip schieten.
Oh sorry hoor, misschien moeten we dan ook ADE, carnaval, O&N en koningsnacht afschaffen!! Want ze pissen in onze tuinen!!! Gelachen wel.quote:Op maandag 10 december 2018 22:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
niemand heeft het over afschaffen, die figuren moeten gewoon ophouden om bij iedereen in de tuin te pissen en shit
😱quote:Op maandag 10 december 2018 22:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
niemand heeft het over afschaffen, die figuren moeten gewoon ophouden om bij iedereen in de tuin te pissen en shit
we moeten helemaal niets afschaffen maar het is raar als we een punt gaan maken over rekening houden met elkaar en vervolgens de klachten van de daadwerkelijke bewoners van tafel schuivenquote:Op maandag 10 december 2018 22:14 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Oh sorry hoor, misschien moeten we dan ook ADE, carnaval, O&N en koningsnacht afschaffen!! Want ze pissen in onze tuinen!!! Gelachen wel.
quote:
Moskeeën hebben hier niks mee te maken.quote:Op maandag 10 december 2018 22:11 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
De moskee bezorgt mij ook overlast, afschaffen dan maar? Nee dat mag weer niet, ik zie je nu alweer in de politiek-correcte stuip schieten.
Ik heb ook wel eens last van bepaalde feestelijke gelegenheden, ik ben ook een inwoner en ik eis dat dit wordt afgeschaft gofferdomme!quote:Op maandag 10 december 2018 22:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
we moeten helemaal niets afschaffen maar het is raar als we een punt gaan maken over rekening houden met elkaar en vervolgens de klachten van de daadwerkelijke bewoners van tafel schuiven
Wat een onzin. Het is niet alsof dit dagelijks is. Je hebt niet zomaar het recht om te zeggen, 'yo ik heb hier last van, verbied het want de rest van de buurt vind dat ook'. Anders kan ik wel een lijstje beginnen... Maar als jij werkelijk die mening hebt dan verwacht ik ook geen weerspraak meer op dat bepaalde acties van individuen onwenselijk zijn en dat ze moeten verdwijnen.quote:Op maandag 10 december 2018 22:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Moskeeën hebben hier niks mee te maken.
De verdachtmaking is hier dat GL de canal parade wilt afschaffen, dat is een politieke incorrecte daad, terwijl GL altijd verweten word politiekcorrect te zijn.
Ik ben voorstander van demonstratierechten, ook in deze vorm. En GL is dat ook altijd geweest.
Maar het kan geen kwaad om de mate van overlast in de gaten te houden. Dat is oa "naar het volk luisteren" Ook al zoiets wat GL verweten wordt niet te doen. Nu luisteren ze wel met deze peiling
nou en man, niemand kan het wat schelen tot ze in je tuin staan te dansenquote:Op maandag 10 december 2018 22:19 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik heb ook wel eens last van bepaalde feestelijke gelegenheden, ik ben ook een inwoner en ik eis dat dit wordt afgeschaft gofferdomme!
Het stoere modje op FOK! heeft ook een mening oei oei oei zegquote:Op maandag 10 december 2018 22:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou en man, niemand kan het wat schelen
soooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooowquote:Op maandag 10 december 2018 22:21 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het stoere modje op FOK! heeft ook een mening oei oei oei zeg
Als je een bepaalde mening hebt hoef je het niet ineens te nuanceren om het salonfähig te maken. Je mag best zeggen dat je mij een lul vindt, maar om het dan met een ninja-edit aan te gaan passen...quote:Op maandag 10 december 2018 22:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
soooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooow
Het gaat mij er meer om dat het om 1 dag in het jaar gaat, waar medium overlast van komt (ADE heeft sowieso meer overlast maar heeft niet eens een overtuiging). En dan is de mening van het volk ineens wel belangrijk, maar het raadgevend referendum... Nee fuck die shit.quote:Op maandag 10 december 2018 22:28 schreef sp3c het volgende:
ik ken je uberhaupt niet dus ik heb geen idee tbh, als jij een probleem hebt met je lokale moskee dan moet je bij je lokale overheid gaan klagen
enige wat GL hier doet is vragen hoe men over het evenement denkt en wat er beter kan
snap niet zo goed dat iedereen erover loopt te trippen
Lees mijn reactie nog eens goed..... Ik ben voor vrije meningsuiting, ook een demonstratie in deze vorm, schreef ik, dus.... ik ben tegen het verbieden van de Canal. Parade.quote:Op maandag 10 december 2018 22:19 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wat een onzin. Het is niet alsof dit dagelijks is. Je hebt niet zomaar het recht om te zeggen, 'yo ik heb hier last van, verbied het want de rest van de buurt vind dat ook'. Anders kan ik wel een lijstje beginnen... Maar als jij werkelijk die mening hebt dan verwacht ik ook geen weerspraak meer op dat bepaalde acties van individuen onwenselijk zijn en dat ze moeten verdwijnen.
Misschien kunnen ze daarna een plintentrapje gaan halen en de luchtbel uit een waterpas gaan halen. Lijken me even nuttige bezigheden dan deze verspilling van tijd. Zo van "nee het wordt niet substantieel aangepast of verboden, maar we komen toch je mening vragen".quote:Op maandag 10 december 2018 22:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Lees mijn reactie nog eens goed..... Ik ben voor vrije meningsuiting, ook een demonstratie in deze vorm, schreef ik, dus.... ik ben tegen het verbieden van de Canal. Parade.
Dat er buurtbewoners zijn die het wel willen verbieden kan best zijn. Maar dat is niet mijn mening als buitenstaander. Ik woon niet daar en ik heb er nooit last van.
Maar een overheid moet de openbare orde bewaken en daar valt ook onder de overlast voor bewoners te beperken. En hoe doe je dat? Te beginnen om de meningen te peilen.
Een peiling houden is geen bindend referendum . En het kan nuttig zijn om exacter te weten hoe men de overlast beperkt kan houden op die dag.quote:Op maandag 10 december 2018 22:36 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze daarna een plintentrapje gaan halen en de luchtbel uit een waterpas gaan halen. Lijken me even nuttige bezigheden dan deze verspilling van tijd. Zo van "nee het wordt niet substantieel aangepast of verboden, maar we komen toch je mening vragen".Persoonlijk vind ik dat je dan wel heel stoer kan schermen met het polsen van eenieders meningen, maar als de uitkomst al vaststaat is dat pure tijdsverspilling.
Ik sprak daarom ook over een raadgevend referendum. En misschien moet GL men dan geen reden geven om hen te wantrouwen door dit soort achterlijke plannen ten uitvoer te brengen/te opperen.quote:Op maandag 10 december 2018 22:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een peiling houden is geen bindend referendum . En het kan nuttig zijn om exacter te weten hoe men de overlast beperkt kan houden op die dag.
Voorlopig heeft GL en dit college en gemeenteraad geen plan de canal parade te verbieden.... al die ophef is erg voorbarig en dogmatisch politiekcorrect of het lijkt maar zo en de boze burgers zoeken een stok om GL mee te slaan.
lekker wegkijken.quote:Op zondag 9 december 2018 22:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou nou, hate... Volgens mij krijg je een stijve terwijl je het vertelt.
Hoe dan ook, Amsterdam kan wat mij betreft in de grond zakken. Die willen niet bij Nederland horen, dan moeten ze het zelf maar weten.
Daarbij zie ik hier het probleem niet zo. Niemand is aan het onderzoeken of ze de gay pride af moeten schaffen, ze houden enkel een enquete over hoe men er tegenover staat.
Als het overgrote merendeel die rare optocht, waar homo's in gekke pakjes paraderen en politiek correct Nederland voorop staat om ze op die boten om beurten in de mond te nemen om maar te tonen hoe oke ze zijn, liever ziet verdwijnen omdat het voor de gemiddelde amsterdammer meer ellende dan plezier oplevert mag dat best gezegd worden lijkt me.
Je vindt het achterlijk de meningen van buurtbewoners te peilen welke overlast men heeft?quote:Op maandag 10 december 2018 22:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
door dit soort achterlijke plannen ten uitvoer te brengen/te opperen.
Laat ik het zo verduidelijken: Als je het gaat peilen en je gaat er bij voorbaat geen actie naar ondernemen is het zinloos. Ten tweede, als je na peiling van 'de buurt' actie gaat ondernemen bij een landelijk georiënteerde activiteit die 1x per jaar plaats vindt dan hoeft de gewone burger ook geen respect meer te hebben voor de zogenaamde tradities en gebruiken. Corrigeer me waar ik het fout heb hoor...quote:Op maandag 10 december 2018 23:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je vindt het achterlijk de meningen van buurtbewoners te peilen welke overlast men heeft?
Moet dat een taboe zijn?
Jij snapt duidelijk niet hoe politiek werkt!quote:Op maandag 10 december 2018 23:04 schreef MadJackthePirate het volgende:
Laat ik het zo verduidelijken: Als je het gaat peilen en je gaat er bij voorbaat geen actie naar ondernemen is het zinloos.
Dit is helemaal geen; als dan -stelling. Wat lul je man.quote:Ten tweede, als je na peiling van 'de buurt' actie gaat ondernemen bij een landelijk georiënteerde activiteit die 1x per jaar plaats vindt dan hoeft de gewone burger ook geen respect meer te hebben voor de zogenaamde tradities en gebruiken. Corrigeer me waar ik het fout heb hoor...
Zo begint het altijd. Eerst vragen wat er beter kan of wat er veranderd moet worden..quote:Op maandag 10 december 2018 22:28 schreef sp3c het volgende:
ik ken je uberhaupt niet dus ik heb geen idee tbh en als jij een probleem hebt met je lokale moskee dan moet je bij je lokale overheid gaan klagen ipv er hier over te klagen in topics waar het niet heel erg irrelevant is
enige wat GL hier doet is vragen hoe men over het evenement denkt en wat er beter kan
snap niet zo goed dat iedereen erover loopt te trippen
Vreselijk inderdaad.quote:Op dinsdag 11 december 2018 08:20 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Zo begint het altijd. Eerst vragen wat er beter kan of wat er veranderd moet worden..
En dan is het weg..
Je ziet toch wie het schrijftquote:
Mooi, ook hoe je het verwoordt. Dat religie ontstegen kan worden. Ben met je eens dat religie van een soort tribalisme is waar we vanaf moeten.quote:Op maandag 10 december 2018 21:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is al een tijdje collectief ontstegen. Met de gay parade als resultaat.
Naakt op een boot dansen doet me eerlijk gezegd meer aan tribalisme denken.quote:Op dinsdag 11 december 2018 10:29 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Mooi, ook hoe je het verwoordt. Dat religie ontstegen kan worden. Ben met je eens dat religie van een soort tribalisme is waar we vanaf moeten.
Nederland kennende... Elfletterig heeft wel gelijk dat er een trend gaande is dat er van allerlei dingen verboden worden omdat er ergens een groepje een probleem van maakt. Op z'n minst erg irritant, op z'n hoogst een poging om steeds wat van de Nederlandse open cultuur weg te hakken. Het irriteert mij al enorm en ik ben doorgaans niet iemand om snel opgefokt te raken. Ik vrees dat de tegenbeweging op een gegeven moment fors gaat zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2018 10:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Elfletterig......
Van een peiling om de stemming te peilen over een bepaald evenement naar -> ZE GAAN DE GAYPARADE VERBIEDEN111!!!!![]()
![]()
De liberalen van GroenLinks kennende mondt zo'n peiling eerder uit in een bijsturing van zo'n grootschalig evenement. Bijvoorbeeld dat het iets minder grootschalig en massaal wordt of dat de toestroom beter gemanaged wordt bijvoorbeeld.
Want dat Amsterdam flink te lijden heeft onder de massale toeloop dat is wel duidelijk. Het is onderhand een toeristenreservaat geworden.
Al heb ik zelf - mede daardoor - helemaal niks met Amsterdam.
Nee joh, mooi stukje vrije expressie dat onder de juk van het tribalistische christendom of de tribalistische koran nooit zouden kunnen. Hoe boeddhisten etc. hier in staan weet ik trouwens niet. Zijn dat ook zo'n stel preutse mietjes?quote:Op dinsdag 11 december 2018 10:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Naakt op een boot dansen doet me eerlijk gezegd meer aan tribalisme denken.
voorbeeld?quote:Op dinsdag 11 december 2018 08:20 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Zo begint het altijd. Eerst vragen wat er beter kan of wat er veranderd moet worden..
En dan is het weg..
Noem een 'ding' dat is verboden nadat een groepje mensen er een probleem van maakte.quote:Op dinsdag 11 december 2018 10:51 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Nederland kennende... Elfletterig heeft wel gelijk dat er een trend gaande is dat er van allerlei dingen verboden worden omdat er ergens een groepje een probleem van maakt. Op z'n minst erg irritant, op z'n hoogst een poging om steeds wat van de Nederlandse open cultuur weg te hakken. Het irriteert mij al enorm en ik ben doorgaans niet iemand om snel opgefokt te raken. Ik vrees dat de tegenbeweging op een gegeven moment fors gaat zijn.
Ik heb bewust een beetje smeuïge TT gekozen, maar de strekking van het artikel is wel degelijk dat bij meerdere partijen de angst leeft dat GroenLinks aanstuurt op een verbod.quote:Op dinsdag 11 december 2018 10:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Elfletterig......
Van een peiling om de stemming te peilen over een bepaald evenement naar -> ZE GAAN DE GAYPARADE VERBIEDEN111!!!!![]()
![]()
De liberalen van GroenLinks kennende mondt zo'n peiling eerder uit in een bijsturing van zo'n grootschalig evenement. Bijvoorbeeld dat het iets minder grootschalig en massaal wordt of dat de toestroom beter gemanaged wordt bijvoorbeeld.
Want dat Amsterdam flink te lijden heeft onder de massale toeloop dat is wel duidelijk. Het is onderhand een toeristenreservaat geworden.
Al heb ik zelf - mede daardoor - helemaal niks met Amsterdam.
Bewust nepnieuws in de TT gezet dus.quote:Op dinsdag 11 december 2018 23:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb bewust een beetje smeuïge TT gekozen,
Nee, want de neiging om het evenement aan te tasten is wel degelijk reëel aanwezig. Zie volledige artikel in de OP, zie uitlatingen van Wassink, zie de vrees die bij andere partijen leeft.quote:Op dinsdag 11 december 2018 23:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bewust nepnieuws in de TT gezet dus.
Aanpassing, ja. Niet het verdwijnen. Dat maak jij er weer van.quote:Op woensdag 12 december 2018 00:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, want de neiging om het evenement aan te tasten is wel degelijk reëel aanwezig. Zie volledige artikel in de OP, zie uitlatingen van Wassink, zie de vrees die bij andere partijen leeft.
En waarom precies zou het aangepast moeten worden? Uit welke hoek komt dat idee?quote:Op woensdag 12 december 2018 01:06 schreef Xa1pt het volgende:
Aanpassing, ja. Niet het verdwijnen. Dat maak jij er weer van.
Dat hoeft niet. Mocht dat gebeuren, dan waarschijnlijk uit de hoek van de respondenten.quote:Op woensdag 12 december 2018 01:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
En waarom precies zou het aangepast moeten worden? Uit welke hoek komt dat idee?
Nep 1 in TT: Wethouder Groot Wassink en andere belangrijke Groenlinksers in Amsterdam zijn communisten.quote:Op woensdag 12 december 2018 00:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, want de neiging om het evenement aan te tasten is wel degelijk reëel aanwezig. Zie volledige artikel in de OP, zie uitlatingen van Wassink, zie de vrees die bij andere partijen leeft.
https://www.oudestadt.nl/burgerdialoog-botenparade-pride/quote:Vragen
De eerste vraag is of u de botenparade in 2018 bezocht heeft (of niet). Omwonende die binnen gezichts/gehoorsafstand thuis was? Kies maar wat.
Daarna waardeert u de botenparade (van 1-10).
Vervolgens komen er 2 open vragen
(3.Wat waardeer je het meest aan de botenparade?;
4. Als je één ding zou kunnen veranderen aan de botenparade, wat zou dat dan zijn?).
Het antwoord daarop is beperkt tot 220 tekens. Op basis van steekwoorden uit uw antwoord reageert het systeem meteen met reacties die andere schreven (zie onder). De toegevoegde waarde van de gimmick is onduidelijk en werkt sturend.
Daarna volgen 3 achtergrond vragen “voor de statistische verwerking van het onderzoek”. Dat zijn vragen over leeftijd, waarvan ons de relevantie ontgaat evenals de postcode en als laatste of u zich identificeert met de lhbti gemeenschap, of niet. Na versturen ontvangt u een email om uw deelname te bevestigen.
Vul in
Voor de goede orde: wij hebben niets tegen het idee achter de Pride. Echter volgens ons is de laatste jaren de Pride: nog steeds te luid, te druk, en met te weinig handhaving. De gemeente heeft van een kritische noot nooit willen horen. Het zou goed zijn als de gemeente door deze enquête anders gaat denken over (de organisatie van) de Pride en evenementen in het algemeen. Of deze enquête daartoe bijdraagt ligt aan de antwoorden. Wij roepen u daarom op deze enquête in te vullen.
Je TT is keihard nepnieuws, beste jongen.quote:Op woensdag 12 december 2018 00:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
die laatste vetgedrukte quote is niet van de gemeente maar van een groep omwonenden volgens mijquote:Op woensdag 12 december 2018 11:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nep 1 in TT: Wethouder Groot Wassink en andere belangrijke Groenlinksers in Amsterdam zijn communisten.
Nep 2 in TT: Ze willen de botenparade slopen
De OP gaat verder met de verkettering
[..]
https://www.oudestadt.nl/burgerdialoog-botenparade-pride/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |