Dierlijk gedrag als kuddegedrag en verstoten van mensen die niet bij de kudde horen bijv. Ik zou daarbij ook graag eens zien dat we het gedrag dat we religie noemen eens collectief zouden ontstijgen. Biedt ons helemaal niks goeds.quote:Op maandag 10 december 2018 15:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik wilde nog iets toevoegen aan mijn reactie.
Er zijn dieren die uitwerpselen eten, elkaar opeten, en nog allerlei andere dingen doen die al dan niet natuurlijk zijn. Volgens mij is de uitdaging van een mens nou juist om zijn dierlijke natuur te overstijgen en een intelligentere aanpak te ontwikkelen. Dat wil ook zeggen dat je je drangen niet altijd de vrije loop laat gaan. Dat heet beschaving.
De term doodeng vind ik op z'n plaats als we te maken hebben met: doorgeslagen ontslag voor radicaal-gelovigen, het afzwakken, aanpassen of tenietdoen van eigen tradities, het censureren van bepaald taalgebruik en bepaalde symbolen, om gelovigen maar niet voor het hoofd te stoten - en dat alles in combinatie met een zorgwekkende "weg met ons"-mentaliteit.quote:Op maandag 10 december 2018 16:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
doodeng vind ik een groot woord, bizar..
Maar je hebt compleet gelijk, maar waar is het goed voor en wat is het doel?
Jonguh...je hebt onder een steen geleefd de afgelopen decennia?quote:Op maandag 10 december 2018 19:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
............
Nederland verliest z'n eigenheid, z'n tradities en z'n cultuur. En ondertussen is het ruim baan voor van allerlei geïmporteerde zaken.
Ik heb niet onder een steen geleefd. Ik stel slechts vast dat een nieuw punt is bereikt.quote:Op maandag 10 december 2018 20:47 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Jonguh...je hebt onder een steen geleefd de afgelopen decennia?
Voor mij als Hagenaar is dit toch echt verrekte oud nieuws.
Gewoon kansloos op kansloos blijven binnen halen en blijven stapelen.
Fijn blijven tolereren, zwichten, draaien en plezieren.
Dan krijg je vanzelf dit gezelligs.
Tering.
Het is om te janken, lachen en te meppen.
Dat is al een tijdje collectief ontstegen. Met de gay parade als resultaat.quote:Op maandag 10 december 2018 18:33 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dierlijk gedrag als kuddegedrag en verstoten van mensen die niet bij de kudde horen bijv. Ik zou daarbij ook graag eens zien dat we het gedrag dat we religie noemen eens collectief zouden ontstijgen. Biedt ons helemaal niks goeds.
Het blijkt duidelijk uit het nieuwsbericht in de OP dat diverse partijen het zien als een mogelijke opmaat naar beperking van het evenement. En de beweegreden van GroenLinks is duidelijk hun opvatting dat de waardering voor het evenement aan inflatie onderhevig is.quote:Op maandag 10 december 2018 21:18 schreef sp3c het volgende:
lol, ik geloof dat we op FOK! idd betere enquetes tegenkomen iedere week ja
maar verder zie ik niet direct hoe je van 'ben je geweest, wat vond je ervan en als je 1 ding zou kunnen veranderen wat zou dat zijn?' op GROENLINKS WIL DE CANAL PARADE KILLEN!!!!! uitkomt hoor, je kunt met de zelfde logica stellen dat Groenlinks het uit wil breiden
lijken me sowieso vragen die je na ieder evenement zou moeten stellen
Zullen we anders eens uitzoeken hoeveel mensen problemen hebben met bepaalde bevolkingsgroepen? Of gaat je argument dan ineens niet op?quote:Op maandag 10 december 2018 22:05 schreef Bluesdude het volgende:
Maar wat heeft deze peiling over de canal parade te maken met communisten in Groen Links.
Of is het woord communisten in de TT een verkapte stigmatisering/ scheldpartij?
Politici worden vaak verweten niet naar het volk te luisteren .
En nu is er een wethouder die wel luistert en een zekere onvrede verder wilt uitzoeken en dan is het ook weer niet goed.
Natuurlijk is die Canal Parade een overlast voor de buurtbewoners. In welke mate, moet de stad in de peiling houden.quote:Op maandag 10 december 2018 21:25 schreef Elfletterig het volgende:
In plaats van gewoon te staan voor dit jaarlijkse feest, gaat GroenLinks een enquête doen. Je kunt op je klompen aanvoelen wat daar de insteek én de uitkomst van is: het evenement geeft overlast, mensen moeten rekening houden met elkaar, dit kan zo niet langer.
De moskee bezorgt mij ook overlast, afschaffen dan maar? Nee dat mag weer niet, ik zie je nu alweer in de politiek-correcte stuip schieten.quote:Op maandag 10 december 2018 22:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Natuurlijk is die Canal Parade een overlast voor de buurtbewoners. In welke mate, moet de stad in de peiling houden.
Wat valt er op je klompen aan te voelen ? Wordt Groenlinks verdacht van de canal parade te verbieden. Dat is toch politiek incorrect ?
Ja er ff overna gedacht en doodeng is inderdaad een juiste bewoording.quote:Op maandag 10 december 2018 19:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De term doodeng vind ik op z'n plaats als we te maken hebben met: doorgeslagen ontslag voor radicaal-gelovigen, het afzwakken, aanpassen of tenietdoen van eigen tradities, het censureren van bepaald taalgebruik en bepaalde symbolen, om gelovigen maar niet voor het hoofd te stoten - en dat alles in combinatie met een zorgwekkende "weg met ons"-mentaliteit.
We schuiven steeds een beetje verder op. En veel mensen reageren schouderophalend, met teksten als "wat maakt dat nu uit?" - ook nu weer. Op internet gelezen: wat maakt het nu uit dat die botentocht niet doorgaat? Idem voor Zwarte Piet: wat maakt het nu uit welke kleur het is? Kinderen zien het verschil toch niet.
Nederland verliest z'n eigenheid, z'n tradities en z'n cultuur. En ondertussen is het ruim baan voor van allerlei geïmporteerde zaken.
niemand heeft het over afschaffen, die figuren moeten gewoon ophouden om bij iedereen in de tuin te pissen en shitquote:Op maandag 10 december 2018 22:11 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
De moskee bezorgt mij ook overlast, afschaffen dan maar? Nee dat mag weer niet, ik zie je nu alweer in de politiek-correcte stuip schieten.
Oh sorry hoor, misschien moeten we dan ook ADE, carnaval, O&N en koningsnacht afschaffen!! Want ze pissen in onze tuinen!!! Gelachen wel.quote:Op maandag 10 december 2018 22:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
niemand heeft het over afschaffen, die figuren moeten gewoon ophouden om bij iedereen in de tuin te pissen en shit
😱quote:Op maandag 10 december 2018 22:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
niemand heeft het over afschaffen, die figuren moeten gewoon ophouden om bij iedereen in de tuin te pissen en shit
we moeten helemaal niets afschaffen maar het is raar als we een punt gaan maken over rekening houden met elkaar en vervolgens de klachten van de daadwerkelijke bewoners van tafel schuivenquote:Op maandag 10 december 2018 22:14 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Oh sorry hoor, misschien moeten we dan ook ADE, carnaval, O&N en koningsnacht afschaffen!! Want ze pissen in onze tuinen!!! Gelachen wel.
quote:
Moskeeën hebben hier niks mee te maken.quote:Op maandag 10 december 2018 22:11 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
De moskee bezorgt mij ook overlast, afschaffen dan maar? Nee dat mag weer niet, ik zie je nu alweer in de politiek-correcte stuip schieten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |