abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183646239
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 15:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik wilde nog iets toevoegen aan mijn reactie.

Er zijn dieren die uitwerpselen eten, elkaar opeten, en nog allerlei andere dingen doen die al dan niet natuurlijk zijn. Volgens mij is de uitdaging van een mens nou juist om zijn dierlijke natuur te overstijgen en een intelligentere aanpak te ontwikkelen. Dat wil ook zeggen dat je je drangen niet altijd de vrije loop laat gaan. Dat heet beschaving.
Dierlijk gedrag als kuddegedrag en verstoten van mensen die niet bij de kudde horen bijv. Ik zou daarbij ook graag eens zien dat we het gedrag dat we religie noemen eens collectief zouden ontstijgen. Biedt ons helemaal niks goeds.
pi_183646378
Groenlinks probeert met alle macht Denk voor te blijven.
pi_183647796
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 16:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

doodeng vind ik een groot woord, bizar..

Maar je hebt compleet gelijk, maar waar is het goed voor en wat is het doel?
De term doodeng vind ik op z'n plaats als we te maken hebben met: doorgeslagen ontslag voor radicaal-gelovigen, het afzwakken, aanpassen of tenietdoen van eigen tradities, het censureren van bepaald taalgebruik en bepaalde symbolen, om gelovigen maar niet voor het hoofd te stoten - en dat alles in combinatie met een zorgwekkende "weg met ons"-mentaliteit.

We schuiven steeds een beetje verder op. En veel mensen reageren schouderophalend, met teksten als "wat maakt dat nu uit?" - ook nu weer. Op internet gelezen: wat maakt het nu uit dat die botentocht niet doorgaat? Idem voor Zwarte Piet: wat maakt het nu uit welke kleur het is? Kinderen zien het verschil toch niet.

Nederland verliest z'n eigenheid, z'n tradities en z'n cultuur. En ondertussen is het ruim baan voor van allerlei geïmporteerde zaken.
pi_183649180
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 19:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

............

Nederland verliest z'n eigenheid, z'n tradities en z'n cultuur. En ondertussen is het ruim baan voor van allerlei geïmporteerde zaken.
Jonguh...je hebt onder een steen geleefd de afgelopen decennia?

Voor mij als Hagenaar is dit toch echt verrekte oud nieuws.

Gewoon kansloos op kansloos blijven binnen halen en blijven stapelen.

Fijn blijven tolereren, zwichten, draaien en plezieren.

Dan krijg je vanzelf dit gezelligs.

Tering.

Het is om te janken, lachen en te meppen.
pi_183649266
Dat is het probleem met linkse partijen, die zijn iedere keer op zoek naar een nieuwe minderheid om aan te trekken. De homo's hebben hun nut bewezen en we hebben een homohuwelijk en adoptie. Dus die kunnen aan de kant voor de volgende minderheid, de moslims.
pi_183649463
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 20:47 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Jonguh...je hebt onder een steen geleefd de afgelopen decennia?

Voor mij als Hagenaar is dit toch echt verrekte oud nieuws.

Gewoon kansloos op kansloos blijven binnen halen en blijven stapelen.

Fijn blijven tolereren, zwichten, draaien en plezieren.

Dan krijg je vanzelf dit gezelligs.

Tering.

Het is om te janken, lachen en te meppen.
Ik heb niet onder een steen geleefd. Ik stel slechts vast dat een nieuw punt is bereikt.
Verder deel ik je mening volledig.
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 21:18:01 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183649913
lol, ik geloof dat we op FOK! idd betere enquetes tegenkomen iedere week ja _O-

maar verder zie ik niet direct hoe je van 'ben je geweest, wat vond je ervan en als je 1 ding zou kunnen veranderen wat zou dat zijn?' op GROENLINKS WIL DE CANAL PARADE KILLEN!!!!! uitkomt hoor, je kunt met de zelfde logica stellen dat Groenlinks het uit wil breiden _O-

lijken me sowieso vragen die je na ieder evenement zou moeten stellen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183650100
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:33 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dierlijk gedrag als kuddegedrag en verstoten van mensen die niet bij de kudde horen bijv. Ik zou daarbij ook graag eens zien dat we het gedrag dat we religie noemen eens collectief zouden ontstijgen. Biedt ons helemaal niks goeds.
Dat is al een tijdje collectief ontstegen. Met de gay parade als resultaat.
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 21:25:05 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183650136
lijkt mij een verbetering
pi_183650142
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 21:18 schreef sp3c het volgende:
lol, ik geloof dat we op FOK! idd betere enquetes tegenkomen iedere week ja _O-

maar verder zie ik niet direct hoe je van 'ben je geweest, wat vond je ervan en als je 1 ding zou kunnen veranderen wat zou dat zijn?' op GROENLINKS WIL DE CANAL PARADE KILLEN!!!!! uitkomt hoor, je kunt met de zelfde logica stellen dat Groenlinks het uit wil breiden _O-

lijken me sowieso vragen die je na ieder evenement zou moeten stellen
Het blijkt duidelijk uit het nieuwsbericht in de OP dat diverse partijen het zien als een mogelijke opmaat naar beperking van het evenement. En de beweegreden van GroenLinks is duidelijk hun opvatting dat de waardering voor het evenement aan inflatie onderhevig is.

In plaats van gewoon te staan voor dit jaarlijkse feest, gaat GroenLinks een enquête doen. Je kunt op je klompen aanvoelen wat daar de insteek én de uitkomst van is: het evenement geeft overlast, mensen moeten rekening houden met elkaar, dit kan zo niet langer.
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 21:27:19 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183650192
mja ik heb de vragen ff opgezocht en daar blijkt het niet duidelijk uit

kom wel tegen dat er veel klachten over het evenement zijn en dat er al jaren gesteggel is tussen organisatoren en de politiek/politie en omwonenden

maar dit lijkt me vrij onschuldig hoor
pi_183650631
Elfletterig, wat neem jij jezelf altijd bloedserieus in de discussies hier op FOK. :D
Eens kijken
pi_183651172
Maar wat heeft deze peiling over de canal parade te maken met communisten in Groen Links.
Of is het woord communisten in de TT een verkapte stigmatisering/ scheldpartij?

Politici worden vaak verweten niet naar het volk te luisteren .
En nu is er een wethouder die wel luistert en een zekere onvrede verder wilt uitzoeken en dan is het ook weer niet goed.
pi_183651212
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:05 schreef Bluesdude het volgende:
Maar wat heeft deze peiling over de canal parade te maken met communisten in Groen Links.
Of is het woord communisten in de TT een verkapte stigmatisering/ scheldpartij?

Politici worden vaak verweten niet naar het volk te luisteren .
En nu is er een wethouder die wel luistert en een zekere onvrede verder wilt uitzoeken en dan is het ook weer niet goed.
Zullen we anders eens uitzoeken hoeveel mensen problemen hebben met bepaalde bevolkingsgroepen? Of gaat je argument dan ineens niet op?
pi_183651229
#nietinmijngracht
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183651235
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 21:25 schreef Elfletterig het volgende:

In plaats van gewoon te staan voor dit jaarlijkse feest, gaat GroenLinks een enquête doen. Je kunt op je klompen aanvoelen wat daar de insteek én de uitkomst van is: het evenement geeft overlast, mensen moeten rekening houden met elkaar, dit kan zo niet langer.
Natuurlijk is die Canal Parade een overlast voor de buurtbewoners. In welke mate, moet de stad in de peiling houden.
Wat valt er op je klompen aan te voelen ? Wordt Groenlinks verdacht van de canal parade te verbieden. Dat is toch politiek incorrect ?

ps... modjes .... in hoeverre is de TT nepnieuws ?
pi_183651277
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Natuurlijk is die Canal Parade een overlast voor de buurtbewoners. In welke mate, moet de stad in de peiling houden.
Wat valt er op je klompen aan te voelen ? Wordt Groenlinks verdacht van de canal parade te verbieden. Dat is toch politiek incorrect ?
De moskee bezorgt mij ook overlast, afschaffen dan maar? Nee dat mag weer niet, ik zie je nu alweer in de politiek-correcte stuip schieten.
pi_183651302
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 19:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De term doodeng vind ik op z'n plaats als we te maken hebben met: doorgeslagen ontslag voor radicaal-gelovigen, het afzwakken, aanpassen of tenietdoen van eigen tradities, het censureren van bepaald taalgebruik en bepaalde symbolen, om gelovigen maar niet voor het hoofd te stoten - en dat alles in combinatie met een zorgwekkende "weg met ons"-mentaliteit.

We schuiven steeds een beetje verder op. En veel mensen reageren schouderophalend, met teksten als "wat maakt dat nu uit?" - ook nu weer. Op internet gelezen: wat maakt het nu uit dat die botentocht niet doorgaat? Idem voor Zwarte Piet: wat maakt het nu uit welke kleur het is? Kinderen zien het verschil toch niet.

Ja er ff overna gedacht en doodeng is inderdaad een juiste bewoording.

Zet ook maar in het rijtje "kerstmis" wordt vervangen door Winterfeest. Is al paar jaar aan de gang maar op de school hier wordt gezongen over een Poolhaas in plaats van over een stille nacht, kindje Jezus oorsprong van het kerstfeest wordt ook niet meer behandeld.
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 22:13:09 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183651311
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:11 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

De moskee bezorgt mij ook overlast, afschaffen dan maar? Nee dat mag weer niet, ik zie je nu alweer in de politiek-correcte stuip schieten.
niemand heeft het over afschaffen, die figuren moeten gewoon ophouden om bij iedereen in de tuin te pissen en shit
pi_183651338
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

niemand heeft het over afschaffen, die figuren moeten gewoon ophouden om bij iedereen in de tuin te pissen en shit
Oh sorry hoor, misschien moeten we dan ook ADE, carnaval, O&N en koningsnacht afschaffen!! Want ze pissen in onze tuinen!!! Gelachen wel.
pi_183651343
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

😱
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 22:15:36 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183651364
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:14 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Oh sorry hoor, misschien moeten we dan ook ADE, carnaval, O&N en koningsnacht afschaffen!! Want ze pissen in onze tuinen!!! Gelachen wel.
we moeten helemaal niets afschaffen maar het is raar als we een punt gaan maken over rekening houden met elkaar en vervolgens de klachten van de daadwerkelijke bewoners van tafel schuiven
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 22:15:50 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183651369
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 22:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

😱
oO/
pi_183651381
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:11 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Moskeeën hebben hier niks mee te maken.
De verdachtmaking is hier dat GL de canal parade wilt afschaffen, dat is een politieke incorrecte daad, terwijl GL altijd verweten word politiekcorrect te zijn.

Ik ben voorstander van demonstratierechten, ook in deze vorm. En GL is dat ook altijd geweest.
Maar het kan geen kwaad om de mate van overlast in de gaten te houden. Dat is oa "naar het volk luisteren" Ook al zoiets wat GL verweten wordt niet te doen. Nu luisteren ze wel met deze peiling
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 22:17:53 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183651404
Halsema heeft juist een hekel aan politiek correctheid

er is ook geen sprake van luisteren naar mening, dat is net zo goed fake news en framing en al die floptermen bij elkaar ... ze vragen er alleen naar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')