Wat wil je ermee zeggen?quote:Op maandag 24 december 2018 11:47 schreef Aiciu het volgende:
Lopen jullie wel een beetje door, ik heb altijd het idee dat ik nog sneller ben zodra ik even temporiseer dan dat sommige mensen "snel" lopen
Nog dronken van het pre-Kerstkerstbuffet.quote:Op maandag 24 december 2018 12:30 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Lekker laten waaien joh. Kansloze opmerking.
Door mensen zoals ik ben jij “snel”. Wees blijquote:Op maandag 24 december 2018 11:47 schreef Aiciu het volgende:
Lopen jullie wel een beetje door, ik heb altijd het idee dat ik nog sneller ben zodra ik even temporiseer dan dat sommige mensen "snel" lopen
Ja, dat heb ik ook wel eens. Maar alleen bij mensen die herstellende zijn van een herseninfarct of polio hebben.quote:Op maandag 24 december 2018 11:47 schreef Aiciu het volgende:
Eyyyyy rustig maat, voordat ik afstap.quote:Op maandag 24 december 2018 18:18 schreef Guard het volgende:
Alsof de weg alleen voor hen is, het zijn gewoon de wielrenners onder de hardlopers
Zie je wel, gelijk dreigenquote:Op maandag 24 december 2018 19:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eyyyyy rustig maat, voordat ik afstap.
Technisch parcoursquote:Op maandag 24 december 2018 18:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ging er vandaag zelfs bij liggen. Zo langzaam ben ik
Asfalt. Moet je niet op gaan liggen. Is hardquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 december 2018 17:06 schreef heywoodu het volgende:
Voor het eerst in anderhalve maand ofzo weer 10km hardgelopen vandaagIk liep ook een 10km na anderhalve maand lamballen, maar dat leverde me een aardige rugpijn op gisteren. Toch maar iets langzamer opbouwen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
Nee he, bijzonder slecht geregeld. Heb afgelopen zondag voorzichtig weer wat gewichten getild. En ondanks dat ik 40% ben gezakt met alles heb ik toch spierpijn van het squaten. Volgende week maar weer eens rustig beginnen met hardlopen. Anders kan ik nooit Hats inhalen in Schoorl.quote:Op maandag 17 december 2018 20:10 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Niet![]()
Dat heb je niet echt lekker geregeld!
Ik had een heul volle planning, met lopen en fietsen en nog meer lopen tijdens de Kerstdagen. En toen ging ik tijdens m'n rondje op Kerstavond op m'n plaat. Dus zit ik nu vol schaafwonden en dikke knieën op de bank kerstkilo's te verzamelenquote:Op woensdag 26 december 2018 16:16 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Nee he, bijzonder slecht geregeld. Heb afgelopen zondag voorzichtig weer wat gewichten getild. En ondanks dat ik 40% ben gezakt met alles heb ik toch spierpijn van het squaten. Volgende week maar weer eens rustig beginnen met hardlopen. Anders kan ik nooit Hats inhalen in Schoorl.
Eujhquote:Op maandag 24 december 2018 23:03 schreef Frsh het volgende:
Zojuist terug van een rondje strand en trailwaardig-asfalt. Je moet toch wat op kerstavond.
Meteen ook maar ingeschreven voor de Pierewaai Trail nav eerdere post van La Tramposa. Mooie starttijd wel, 6.00u...
Langer dan 2:10 over een marathon doenquote:Op maandag 24 december 2018 18:30 schreef SuperWeber het volgende:
Langzaam is wat mij betreft relatief. Voor Kipchoge is iedereen die een marathon langzamer dan 2.10 afwerkt langzaam. Ik vermoed dat niemand in dit topic dat haalt... We zijn allemaal dus langzaam...
Volgens Opsporing Verzocht nog niet... :|quote:Op woensdag 26 december 2018 19:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Weet iemand of die gek in Egmond eigenlijk al gevonden is?
Niks meer van gehoord hier in de buurt... weet niet of dat een goed teken is...quote:Op woensdag 26 december 2018 19:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Als hij 13 januari maar niet opduikt.quote:Op woensdag 26 december 2018 19:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Nee!!! Dat meen je niet 😀quote:Op woensdag 26 december 2018 16:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik had een heul volle planning, met lopen en fietsen en nog meer lopen tijdens de Kerstdagen. En toen ging ik tijdens m'n rondje op Kerstavond op m'n plaat. Dus zit ik nu vol schaafwonden en dikke knieën op de bank kerstkilo's te verzamelen
Jawel 😢quote:
Dat vind ik mooiquote:Op donderdag 27 december 2018 09:19 schreef Maraca het volgende:
Toen ik mijn ouders vertelde dat ik de marathon van Rotterdam wilde lopen, reageerden ze erg sceptisch. "Weet je wel hoe ver dat is?" "Je hebt toch nooit zulke afstanden gelopen?" en nu zijn ze volledig gedraaidze gaan nu kijken of ze aanwezig kunnen zijn om me aan te moedigen en ga straks een rondje lopen van 23km terwijl mijn stiefmoeder meefietst
Mooi kerstcadeau dit
Ff afkloppen hoor, maar ik heb dit jaar gewoon helemaal niks aan blessures gehadquote:Op donderdag 27 december 2018 09:39 schreef YUR het volgende:
Zullen we met zijn allen afspreken dat we in 2019 gaan kappen met allerlei rare, vervelende en frustrerende blessures en valpartijen?
Klinkt als een fijn jaarquote:Op donderdag 27 december 2018 09:45 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ff afkloppen hoor, maar ik heb dit jaar gewoon helemaal niks aan blessures gehad
Wel m'n eerste 15k 10m 20k en HM gelopen en een sub 50 10k en sub 22 5k
Benieuwd wat 2019 me gaat brengen
Goeien deal!quote:Op donderdag 27 december 2018 09:39 schreef YUR het volgende:
Zullen we met zijn allen afspreken dat we in 2019 gaan kappen met allerlei rare, vervelende en frustrerende blessures en valpartijen?
Ik heb heel hard aan je gedacht toen ik aan het aanmoedigen was bij de crossquote:Op donderdag 27 december 2018 11:37 schreef Quoi het volgende:
Wat goed van de 30 min weer Yur!
En Gups, spierpijn nu?
Ik zag ook dat the Slacker man weer in the house is.
Ik liep gister voor het eerst in jaren NIET de kerstcross bij Haag. Vorig jaar begon de ellende na het plat op den muyl gaan daar. Op naar een mooi hardloopjaar! Things can only get better
quote:
En hardloopdipjes.quote:Op donderdag 27 december 2018 09:39 schreef YUR het volgende:
Graag!quote:Op donderdag 27 december 2018 09:39 schreef YUR het volgende:
quote:Op donderdag 27 december 2018 09:19 schreef Maraca het volgende:
Toen ik mijn ouders vertelde dat ik de marathon van Rotterdam wilde lopen, reageerden ze erg sceptisch. "Weet je wel hoe ver dat is?" "Je hebt toch nooit zulke afstanden gelopen?" en nu zijn ze volledig gedraaidze gaan nu kijken of ze aanwezig kunnen zijn om me aan te moedigen en ga straks een rondje lopen van 23km terwijl mijn stiefmoeder meefietst
Mooi kerstcadeau dit
Goed gedaan!!quote:Op donderdag 27 december 2018 09:19 schreef Maraca het volgende:
Mooi kerstcadeau dit
Is sowieso reuze meegevallen! De spierpijn dan. M'n knieën zijn nog steeds geschaafd, blauw en dik... Al is het vandaag al stukken beter!quote:
Nou gezien je PR op de 5k in ieder geval een mooie verbetering van je 10k tijdquote:Op donderdag 27 december 2018 09:45 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ff afkloppen hoor, maar ik heb dit jaar gewoon helemaal niks aan blessures gehad
Wel m'n eerste 15k 10m 20k en HM gelopen en een sub 50 10k en sub 22 5k
Benieuwd wat 2019 me gaat brengen
Lekker hoorquote:Op donderdag 27 december 2018 19:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
Vandaag trouwens 1 minuut 16 van mijn pr op de 5 km gehaald. Ben er nog beduusd van...Moet haast wel iets te maken hebben met het feit dat ik dit jaar meer dan 30 kilo ben afgevallen...
![]()
![]()
Voor mij gaat het hardlopen in 2019 pas echt beginnen!
Want? Geen vooruitgang? Blessures?quote:Op donderdag 27 december 2018 19:48 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Lekker hoor
Hier nogal een motivatiedip.
Is die nog steeds vervelend?quote:Op vrijdag 28 december 2018 14:12 schreef YUR het volgende:
Eindelijk weer eens een baantraining mee kunnen doen
Uit enthousiasme veel te hard gelopen natuurlijk... Nu maar eens kijken hoe meneer Pees daar op gaat reageren
De grote remmende en bepalende factor. Zondag eens kijken of ik een half uur onafgebroken kan duurlopen. Mits pees nu goed reageert natuurlijkquote:
Meh...quote:Op vrijdag 28 december 2018 15:07 schreef YUR het volgende:
[..]
De grote remmende en bepalende factor. Zondag eens kijken of ik een half uur onafgebroken kan duurlopen. Mits pees nu goed reageert natuurlijk
Pfff, ja vertel mij wat. Zit nu wederom 2 weken nagenoeg stil door die achterlijke pezen in m'n knieën.quote:
Frustrerend hé! En dan moet ik niet eens zeuren, want ik heb nagenoeg nooit iets. Maar tochquote:Op vrijdag 28 december 2018 16:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Pfff, ja vertel mij wat. Zit nu wederom 2 weken nagenoeg stil door die achterlijke pezen in m'n knieën.
Ellende.
En wanneer komt het moment dat je je erbij neerlegt dat je niets kunt?quote:Op vrijdag 28 december 2018 16:08 schreef YUR het volgende:
Ik ben er achter gekomen dat er een moment komt dat je je erbij neerlegt dat je niet kunt. Dat duurt een paar maanden....maar dan heb je eindelijk wat rust
Dammen.quote:Op vrijdag 28 december 2018 16:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wanneer komt het moment dat je je erbij neerlegt dat je niets kunt?
In de zomer ben ik vrij hard op m'n snuit gegaan met een motorfiets en daarbij m'n linker schouder en rechter elleboog verpest. Mountainbiken en zwemmen zit er even niet meer in, dus ik dacht na een paar maanden helemaal stilzitten het hardlopen weer op te pakken (vroeger veel gedaan). Nu moet ik daar ook mee kappen, maar dan blijven er bijzonder weinig sporten over.
/Huil
Huh? Je had toch een stressfractuur in je voetquote:Op vrijdag 28 december 2018 15:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ging goed stuk tijdens mijn training vanochtend, 3x5km op 4.35-4.40 was de bedoeling, dat werd meer 4.45. Ik was ook veel te warm aangekleed. Maar goed, wel weer een halve marathon gelopen, al viel het me erg tegen hoeveel moeite dat kostte.
Nog geen echte breuk, een beginnende stressfractuur/zwakker stukje bot. 2 weken rustiger aan doen, geen echt harde tempo's en steeds een rustdag tussen trainingen. Maar de belasting maakt het bot wel weer sterker. Heb vandaag met mijn stevigste schoenen getraind en mijn voet niet gevoeld (ook niet naderhand).quote:Op vrijdag 28 december 2018 17:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Huh? Je had toch een stressfractuur in je voet
Dat is kut jaquote:Op vrijdag 28 december 2018 16:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In de zomer ben ik vrij hard op m'n snuit gegaan met een motorfiets en daarbij m'n linker schouder en rechter elleboog verpest. Mountainbiken en zwemmen zit er even niet meer in, dus ik dacht na een paar maanden helemaal stilzitten het hardlopen weer op te pakken (vroeger veel gedaan). Nu moet ik daar ook mee kappen, maar dan blijven er bijzonder weinig sporten over.
/Huil
Ahh topquote:Op vrijdag 28 december 2018 17:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nog geen echte breuk, een beginnende stressfractuur/zwakker stukje bot. 2 weken rustiger aan doen, geen echt harde tempo's en steeds een rustdag tussen trainingen. Maar de belasting maakt het bot wel weer sterker. Heb vandaag met mijn stevigste schoenen getraind en mijn voet niet gevoeld (ook niet naderhand).
Durf het bijna niet toe te geven tussen alle geblesseerden die graag lopen, maar nee geen blessures oid. Beetje zwart gat na mn 10km PR. Heb eigenlijk gewoon een schop onder mn hol nodig.quote:Op vrijdag 28 december 2018 13:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Want? Geen vooruitgang? Blessures?
Meh... dat is echt kut inderdaadquote:Op vrijdag 28 december 2018 16:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
/Huil
Zo fijnquote:Op vrijdag 28 december 2018 16:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Pfff, ja vertel mij wat. Zit nu wederom 2 weken nagenoeg stil door die achterlijke pezen in m'n knieën.
Ellende.
Niet wachten met lopen tot de motivatie komt, de motivatie komt juist door het lopenquote:Op vrijdag 28 december 2018 19:23 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Durf het bijna niet toe te geven tussen alle geblesseerden die graag lopen, maar nee geen blessures oid. Beetje zwart gat na mn 10km PR. Heb eigenlijk gewoon een schop onder mn hol nodig.
In december nog maar 2x gelopen. Moet nodig de draad weer oppakken.
Dan ga ik rustig die kant op bouwen, als het 2020 wordt is het ook geen probleem. Zo lang ik gestaag vooruitgang blijf zien vind ik het prima, zoals de 10km die ik deze week best lekker liep (in tegenstelling tot twee maanden geleden, toen dat nog echt zwaar was).quote:Op vrijdag 28 december 2018 20:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Sorry voor de reality check maar als je op een goede manier een halve marathon wilt lopen zul je meer dan 400km moeten lopen in een jaar. Een weekgemiddelde van 25-30km lijkt me een aardig streven voor zo'n doel..
Oefeningetjes en noem het maar op deed ik altijd al heel netjes, maar helaas. Welke pezen zijn het bij jou?quote:Op vrijdag 28 december 2018 19:30 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Zo fijn![]()
Ik heb ongeveer hetzelfde, voor het eerst in 2-3 jaar bijna een heel jaar geen last van de knie pezen gehad. Komt het sinds 3 weken weer terug. In plaats van complete rust te nemen, ga ik weer beginnen met squatten en andere oefeningetjes. Zolang het niet slechter wordt kan ik nog doorgaan. *afkloppen*
Oke dit is een iets positievere manier om hetzelfde te zeggen, note to selfquote:Op vrijdag 28 december 2018 20:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Als dat je doelen zijn, kom je MAKKELIJK aan 400km per jaar. 3x per week 5km is al 780km per jaar, dat loop ik zelfs!
quote:Op vrijdag 28 december 2018 21:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oke dit is een iets positievere manier om hetzelfde te zeggen, note to self
Volgens mij kwam jouw manier ook prima overquote:Op vrijdag 28 december 2018 21:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oke dit is een iets positievere manier om hetzelfde te zeggen, note to self
Nou kom op dan! Huppekee: doelen stellen en plannen!quote:Op vrijdag 28 december 2018 19:23 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Durf het bijna niet toe te geven tussen alle geblesseerden die graag lopen, maar nee geen blessures oid. Beetje zwart gat na mn 10km PR. Heb eigenlijk gewoon een schop onder mn hol nodig.
In december nog maar 2x gelopen. Moet nodig de draad weer oppakken.
Pees van het scheenbeen naar de knieschijf, beetje een lopersknie dus. Bij deze knie is een aantal jaar geleden ook de voorste kruisband al eens afgescheurd geweest. Sindsdien is het altijd een beetje sukkelen, behalve dit jaar dus...quote:Op vrijdag 28 december 2018 20:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oefeningetjes en noem het maar op deed ik altijd al heel netjes, maar helaas. Welke pezen zijn het bij jou?
Bij opkomende blessures heb ik nooit direct complete rust genomen, maar eerst de kilometers per week gehalveerd. Werd het dan niet beter, dan wel wel even helemaal stoppen met hardlopen.
Ik had er stiekem al eentje gemaaktquote:Op zaterdag 29 december 2018 00:15 schreef Barbewire het volgende:
Zijn er al mensen die klaar zijn met 2018? Is het al tijd voor lijstjes en overzichtjes? Vind het altijd wel leuk hoe mensen het afgelopen hardloop jaar hebben beleefd
Misschien kun je hier wat ideeën opdoenquote:Op zaterdag 29 december 2018 10:53 schreef Guard het volgende:
Morgen laatste loopje van het jaar, daarna een retrospective
Ik ben benieuwd hoeveel paginas jij gaat vullen!quote:Op zaterdag 29 december 2018 10:53 schreef Guard het volgende:
Morgen laatste loopje van het jaar, daarna een retrospective
Je hebt nog 2 dagen om die uit te breidenquote:Op zaterdag 29 december 2018 11:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik had er stiekem al eentje gemaaktKijk maar
In theorie, maar ik heb afgelopen maandag een flinke smak gemaakt, dus als ik op Oudjaarsdag nog een klein rondje kan, ben ik al blijquote:Op zaterdag 29 december 2018 15:58 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Je hebt nog 2 dagen om die uit te breiden
De mooiste medaille is helaas van het fietsen. Daar moet je even het lintje van af halen en dan heb je een prima flessenopener. En die van de Posbankloop wil ik ook wel hebben,komend jaar misschien...
Ik ga voor je duimen!quote:Op zaterdag 29 december 2018 22:35 schreef Quoi het volgende:
Zo Steffelonio, jij bent er ook even tussenuit geweest. Hoop dat de pijntjes uitblijven.
Ik heb net een oude bekende/trainer gemaild om weer te gaan hardlopen. Aangezien minuutjes (en ook 2 minuutjes) op de loopband in de sportschool lukt, wil ik toch zo langzamerhand weer voor het echie gaan lopen. Ik zou al zielsgelukkig zijn als ik elke zaterdagochtend een beetje hobbel - hoelang maakt me geen drol uit. Maar ik wil het wel echt rustig aanpakken, dus fysio er maar weer bij betrekken enzo, want klachtenvrij ben ik eigenlijk nog niet. Goede scenario is dat alles weer wat sterker wordt en daardoor de pijn minder - een zeurend pijntje op de achtergrond mag. Slechte scenario is dat ik na 1-2x weet dat dit nog te vroeg was. Ik weet het pas als ik het probeer, right?
Word ik eigenlijk wel blij van
SPOILER: TLDR, in 2018 liep ik zo af en toe wel eens een aardig stukje verOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
quote:Op zondag 30 december 2018 17:23 schreef Guard het volgende:
Zo mijn hardloopjaar zit erop:SPOILER: TLDR, in 2018 liep ik zo af en toe wel eens een aardig stukje verOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi werk man
F means you're fucked
Zo mijn hardloopjaar zit erop:Wow, dat lijken me niet alleen mooie loopjes, maar ook mooie avonturenSPOILER: TLDR, in 2018 liep ik zo af en toe wel eens een aardig stukje verOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Zo mijn hardloopjaar zit erop:SPOILER: TLDR, in 2018 liep ik zo af en toe wel eens een aardig stukje verOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zou een standaard schema richting 5 km pakken en hier op gevoel wat sneller doorheen lopen, bijvoorbeeld alle even weken overslaan oid.quote:Op zondag 30 december 2018 19:30 schreef BredeBroeder het volgende:
Even een vraagje,
Ik wil het hardlopen weer gaan opbouwen, maar niet te hard van stapel lopen. Daar bedoel ik mee dat ik het rustig wil opbouwen over een langere periode.
Ik heb aardig wat ervaring, meerdere evenementen gelopen en een paar jaar geleden nog een 10K neergezet in 48 minuten. Mijn conditie is goed, echter heb ik al een jaar niet meer hardgelopen.
Waar ik vooral dus rustig aan mee wil doen zijn de belasting op de spieren en gewrichten, die zijn immers niets meer gewend.
Hoe kan ik dit 't beste opbouwen? Ik weet dat ik de neiging heb om weer veel te snel te gaan waardoor de kans op blessures toeneemt. Dit wil ik voorkomen. Mijn plan is om 3x per week te gaan rennen waarvan 1 keer een interval training en 2 duurlopen: kort en "lang". Maar hoe op te bouwen qua kilometers en snelheid? Hoeveel tijd moeten de spieren en gewrichten wennen tot ik weer op m'n dooie gemak een 5K mag lopen? Is hier een algemene indicatie voor?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |