abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183459825
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!
pi_183459854
Het ging over wanneer starten met school. Laatste post van mij:
quote:
Ketel is half juni jarig en 19 juli begint de zomervakantie. Die gaat dus ook lekker pas in augustus/september naar school. Was geen probleem voor de school, wij mochten zelf kiezen of we eind dit schooljaar al starten of begin volgend.

Krijg alleen net een mail met "over 6 maanden start uw kind..." dus de registratie van die keuze kan nog wat beter. :')
pi_183462246
Mijn eerste helft september peuter start op 19 augustus direct na de zomervakantie als de scholen hier in de regio weer beginnen. Want ons lijkt instromen drie weken na de start van het schooljaar minder fijn dan ‘gewoon meteen’ tegelijk met de rest starten.
pi_183463213
Ik ben wat dat betreft inderdaad blij met mijn eind-januari kind. Gisteren toevallig een rondleiding gehad op een school die heel goed voelde. Andere school gaan we ook nog kijken. Verwacht dat de school van gisteren het gaat worden, aangezien alle kinderen uit onze straat daar ook heen gaan. Is wel handig ook.

S. is echt zo into de Sint. Hij snapt het helemaal, echt apart wel. Maar ook heel leuk, samen liedjes zingen enzo O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_183463375
Ik zou dan ook voor de start van het jaar kiezen, Malteser...

O heeft z'n draai gevonden op de nieuwe school. Zo fijn. Z'n driftbuien zijn ook voorbij, over het algemeen.

Wij vieren morgen voor het eerst Sinterklaas. Zoveel zin in. T snapt het ook redelijk. Hij mocht ook een aantal keer z'n allen zetten en zingt continue sinterklaasliedjes O+
pi_183463485
N. start dit schooljaar na de meivakantie. :o

We hebben uiteindelijk de knoop doorgehakt en haar toch gewoon op de dichtstbijzijnde school ingeschreven. Deze school voelde prima, en aangezien we bij N. niet zo veel bijzonders verwachten leek ons deze keuze prima. Lekker in de buurt, dus praktisch.

We hebben op heel veel verschillende scholen gekeken en ik zag echt door de bomen het bos niet meer. De ene bood een hele goede zorgstructuur, maar wil ik daar dan bij voorbaat mijn (makkelijke) meisje al inschrijven 'voor het grval dat'? En zo was er bij elke school wel iets dat voor of tegen die school sprak. En ik bleef dus maar malen.

Nu dus gekozen voor het sociale aspect, de school is 5 minuten lopen, dus lekker de vriendjes in de buurt straks. O+

Het hielp me wel gewoon te denken dat het niet per se een keuze 'voor altijd is, al zou dat natuurlijk wel fijn zijn. :)
pi_183464663
Sjaak start 8 januari op school, volgens mij had ik hier al eens uitgelegd hoe en wat. Hij start dus met 2 ochtenden in de week voorlopig.

Jager, wat fijn dat de driftbuien minder zijn en dat T het naar zijn zin heeft op de nieuwe school! Het lijkt me prettig om de bevestiging te krijgen dat je keuze de juiste is geweest.

Wij zouden niet echt aan Sinterklaas doen maar mijn moeder is toch een soort van los gegaan. Ze mocht 1 cadeautje van me en ze heeft er nu 4. En ze had er eigenlijk nog eentje maar die moest ze doorschuiven naar Kerst van me. Maar goed, ze vindt het zo leuk voor Sjaak dus dan neem ik het toch maar voor lief O+

Ik heb ondertussen al de hele week de griep from hell. Sjaak vond het aan het begin van de week heel moeilijk om te zien dat ik alleen maar in bed kon liggen en kon slapen. Vanaf donderdag komt hij heel lief naast me liggen om YouTube te kijken en komt hij aanzetten met “dat rode ding waar het eten in kan als het uit je mond komt.” O+

En als ik toch aan het typen ben: ik hou zou van zijn tweetaligheid! Hij doet het echt zo goed in allebei de talen, hele verhalen in allebei de talen, het ligt er maar net aan welke moeder er in de buurt is.
pi_183465337
Gaaf die talen, MwC!

Jagar, fijn dat T weer beter in zijn vel zit.

Ik heb er nog geen contact over gehad met de toekomstige school van J (gewoon de dorpsschool), maar ik ga er van uit dat hij in de week van zijn verjaardag (midden april) start. Ik ga wel voor de wendagen nog een gesprek aanvragen met de intern begeleider.
pi_183467315
Bedankt voor de ervaringen. Budda ik kan je niet meer quoten maar dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik ga het overleggen met de school, zodra ik een keuze gemaakt heb that is.

Selv fijn dat jullie eruit zijn, moeilijk lijkt me dat als je ZO veel keuze hebt ook.

De school die hier om de hoek zit vind ik niet zo goed, dus blijven 2 scholen over. Een school verderop staat heel goed aangeschreven, maar die heeft geen bso erbij zitten dus dan moet ze naar een andere locatie gebracht worden (vind ik niet zo fijn). Of school in het centrum (aan de andere kant vh dorp voor ons), waar de bso bij in zit. En mijn schoonmoeder woont er dichtbij, dus als we die school kiezen mag ze daar ‘s middags komen op de dagen die we beide werken zodat ze tussen de middag niet hoeft over te blijven. Dat lijkt me ook wel fijn voor haar. Onder voorbehoud dat continurooster niet wordt ingevoerd ;). En dan hoop ik dat we volgend jaar toch eindelijk een keer een huis kunnen vinden in onze prijsklasse meer in die buurt.. hopeloze woningmarkt momenteel hier.

MevrC ik vind het zo knap als kindjes 2talig zijn, lijkt me zo bijzonder. En bijzonder useful voor de toekomst ;).
pi_183469860
Wat fijn Jagar dat T het naar z'n zin heeft op de nieuwe school en het beter gaat met de driftbuien. Hebben jullie hier nog hulp bij gehad of is het uiteindelijk na de scholenwissel vanzelf beter gegaan?

Selvaria, dicht bij lijkt mij ook het belangrijkst als je verder geen duidelijke voorkeur hebt. Maar in mei al naar school :o

Ik vind het knap MwC! 1 taal is al moeilijk genoeg voor O hier. En wel fijn zo'n hulp!
  zondag 2 december 2018 @ 09:25:35 #11
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183489198
Max sliep vannacht bij mijn ouders omdat wij een feestje hadden. Ik dacht 5 min geleden: dit is wel een tijdstip waarop ik een appje kan sturen. Nee, slaapt hij nog :o 8)7 Sabotage!
pi_183493995
Al zoveel (bijna) schoolgaande kindjes! Wat lijkt dat nog ver weg voor Jewel, maar die 2 jaar vliegen voorbij vrees ik :{

Quoi, zal je net zien, wel elders uitslapen maar niet thuis :')

Wij zijn gisteren naar een Sinterklaasvoorstelling geweest vanaf 2 jaar. Ik was bang dat het nog iets te spannend zou zijn voor Jewel, maar ze was diep onder de indruk, heeft meegedanst, geklapt en zelfs een beetje meegezongen. Ze had zo'n plezier dat mijn hart ervan smolt O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183501051
Max _O- zo hoort het ook!

Schanu, wat een leuk Pietje O+

Hier is het tijd dat de sint weer gaat vertrekken eigenlijk. Veel te veel spanning en we merken het aan de drama’s die ermee gepaard gaan ;(
pi_183501172
Ha, ik kom op het juiste moment binnenvallen! Mijn peuter van drie vindt het magisch interessant, het hele Sinterklaasgebeuren. Maar staat tegenwoordig ook om 05.00 uur op, wordt 's nachts vaak wakker en is een enorme draak af en toe. Herkenbaar voor meer ouders?
pi_183501590
Ja bij L begint de dag ook erg vroeg, dan weer een paar dagen 5.30, dan eens een keer 7.30 en er is geen peil op te trekken. Middagdutjes doet hij wel weer sinds ik alle overbodige dingen van zijn kamer heb afgehaald.

Sinterklaas is eng. Hij heeft ze een paar keer in het echt gezien op de markt, de laatste keer kon hij net kijken toen hij kruidnoten kreeg en daarna kon er zelfs nen high five vanaf (hai sjef volgens L).
Vanmiddag hebben wij pakjesmiddag gevierd. Hij kreeg een nieuw dekbedovertrek voor zijn grote bed, een nieuwe pyjama en electrische tandenborstel en nog wat speelgoed. Dus ik dat dekbedovertrek er op doen en zeg: sinterklaas vindt dat je al groot bent, zullen we je kleine bed uit elkaar halen? Dus hij heeft daadwerkelijk goed geholpen om het uit elkaar te schroeven. Net even drama, hij wilde niet liggen, kleine bed moest gemaakt worden etc. Ik heb hem een kus gegeven, gezegd dat ik trots op hem ben en ben weggelopen. Volgens mij is hij er niet uit geklommen en binnen een minuut was het stil. Ik ga zo even kijken. *O*
pi_183501624
https://www.jmouders.nl/pepernotenkoorts-en-kerststress/

Blijkbaar is het normaal.
Hier overigens niets van te merken, N vindt het allemaal prachtig :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Manager PR/Moderator maandag 3 december 2018 @ 07:33:46 #17
269689 crew  Viv
pi_183508457
Hier ook geen pepernotenkoorts ( :') ), maar afgezien van de intocht kijken op tv hebben we er zelf ook nog niks aan gedaan. Ze heeft trouwens al langer dit setje:

En ze snapte heel goed dat het dezelfde figuren waren als op tv. Als ze ergens een afbeelding ziet van Sint & Piet vraagt ze ook "paardje?". O+

Op het kdv hebben ze een schoen geknutseld die ze een keer mogen zetten en ik zag dat ze boekjes over Sinterklaas hebben liggen.

We gaan wel naar mijn ouders voor een gezellig avondje, maar in ieder geval dit jaar nog geen pakjesavond. Ik ben trouwens ook niet opgegroeid met die traditie, mijn ouders volgden de traditie die in België meer gebruikelijk is dan hier: cadeautjes in de ochtend op de daadwerkelijke verjaardag van Sinterklaas: 6 december. Na de laatste keer schoen zetten van het jaar was dan de eettafel met Sint-cadeaupapier bedekt als een soort tafelkleed, en bezaaid met pepernoten en snoepgoed, en daar stond dan het cadeau tussen. O+

Herkenbaar voor iemand hier? Ik twijfel nog steeds wat ik voor ZZ wil aanhouden. (Mijn man heeft sowieso geen tradities meegekregen op dit gebied, als 2e generatie allochtoon.)
pi_183508521
Ik ken het van de facebookgroepen. Voor Nederlanders klinkt het denk ik heel raar, omdat het uitpakken hier zo'n groot onderdeel van het geheel is. Maar je moet gewoon doen wat je zelf het leukst vindt!

L heeft tot half 7 in z'n grote bed geslapen en toen hij wakker werd mij geroepen O+
pi_183508890
Tot nu toe hebben wij nog niet echt iets gedaan aan Sinterklaas. Ik ben denk ik de enige Nederlander die het helemaal niets vind :@ :+. Mijn man kwam hier toen hij 15 was, dus voor hem hoeft het ook niet. Ik vind kerst veel leuker.

M. slaapt de laatste tijd wel slecht. Ze moet vaak hoesten, dat helpt natuurlijk ook niet mee. Ik ben ook ziek geweest, dus ze heeft ook *iets* teveel schermtijd gehad. Ach ja :P
Vanaf maart gaat ze beginnen op de psz, ben benieuwd! Er was ook een plaatsje vanaf januari, maar we gaan in februari op vakantie dus dat leek me niet zo handig met wennen.

Wat fijn dat het slapen goed is gegaan Nazil!
Leuke foto's Schanu O+
  maandag 3 december 2018 @ 08:45:06 #20
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183508898
Geen ervaring mee. Doen waar jij je het best bij voelt?

Wat goed van L, Nazil!

Wij hadden 2 sintfeesten in 1 week, van ons beider werk. Die bij mij was leuk, die bij mijn vriend zaterdag vond ik slopend :') Alles was uit de kast gehaald. Continu drukke muziek, eten, drinken, dansen, schminken en nog 100 dingen. Pas eind vd programma kwam de sint en konden we met een bonnetje een kado ophalen bij de balie. In het trappenhuis kwamen we de sint daarna gelukkig even in persoon tegen en heeft Max weer lief een handje gegeven. Ik ben niet ondankbaar, maar van al dat opzwepende gedoe krijg je echt draken van kinderen man. Max heeft het supernetjes gedaan, maar waarom niet een sint, een boek, paar kindjes op schoot en dat je de kadootjes dan ook gééft? Of ik moet soms nog wennen aan wat men voor kinderen leuk denkt te vinden :P
pi_183508914
Ik vind Sint ook niet leuk. Vroeger had ik er zelfs een hekel aan en had besloten nooit met de grote leugen mee te doen met m'n oudste. Toen bleek dat hij het allemaal wel heel leuk vond ben ik daar van afgestapt, en ik genoot wel van hem die het zo leuk vond.
Vind 't nogsteeds niet leuk though :P dus met A wilde ik 't zo lang mogelijk uitstellen. We hebben 2x schoen gezet en hij vindt 't wel oké zo geloof ik. Wel twee keer een bezoekje gebracht aan het sinthuis hier in de stad en dat vond ie geweldig :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Manager PR/Moderator maandag 3 december 2018 @ 09:43:13 #22
269689 crew  Viv
pi_183509417
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 07:47 schreef Nazil het volgende:
Voor Nederlanders klinkt het denk ik heel raar, omdat het uitpakken hier zo'n groot onderdeel van het geheel is.
In mijn jeugd (in 040) werd het in ieder geval door andere kinderen niet raar gevonden. Op het schoolplein ging het dan zo van:

"Gisteravond werd er heel hard op de deur geklopt en toen we gingen kijken stond daar een zak met cadeaus! :o "
- "Oh, bij ons zijn ze vannacht geweest want toen ik vanochtend beneden kwam zag ik..."

Als we er al iets van dachten, dan vonden we het wel logisch omdat Sint & Piet niet overal tegelijk kunnen zijn. <O) 8}

Ik heb overigens geen Belgische roots. w/ Ik denk dat mijn ouders (en hun ouders) gewoon van de oude stempel waren, want volgens Wikipedia:

"Pakjesavond was vķķr de Tweede Wereldoorlog geen algemeen verschijnsel. Oorspronkelijk was het de avond waarop Sinterklaas in de nacht de cadeautjes brengt waarbij de kinderen op de zesde december ze in de ochtend aantreffen."
quote:
Maar je moet gewoon doen wat je zelf het leukst vindt!
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 08:45 schreef Quoi het volgende:
Geen ervaring mee. Doen waar jij je het best bij voelt?
Ja, dat is ook zo! Ik denk dat we onze oude traditie gaan voortzetten. O+
quote:
Pas eind vd programma kwam de sint en konden we met een bonnetje een kado ophalen bij de balie.
The fuck, wat ongezellig. :{ Bij mijn vader op het werk vroeger zat Sinterklaas op een podium en mochten de kinderen één voor één naar voren komen (en op schoot, als je durfde), en dan las hij iets uit het grote boek waarvan je dacht "hoe wéét hij dat van mij! :o " en dan kreeg je een cadeau en wat pepernoten aangereikt. Verder ook geen poespas. Hier overigens geen Sint-feest op het werk van mij (te kleine organisatie) of mijn man (te groot).
pi_183509735
Wie hebben zaterdag thuis Sint gevierd. Al vroeg op de morgen, zodat meneer goed de kans had om met z’n nieuwe cadeau te spelen. Een treinstation/garage. Ik had me wat verkeken op hoe groot het was :o . Hij was er super blij mee, en riep de hele dag “Ik ben zo verbaasd over sinterklaas” . O+ Hij was wel uitgeput, want tijdens een wandeling ‘s middags viel hij in slaap in de kinderwagen, dat is al meer dan een jaar niet gebeurd. En gister viel hij op mijn schoot in slaap O+ O+ O+ O+ We waren ‘s morgens met z’n tweetjes wezen zwemmen. We zijn wel 30 keer van de grote glijbaan geweest, hij vond het zo leuk. Ik ben zo blij dat m’n oude mannetje weer terug is, zonder driftbuien.
  maandag 3 december 2018 @ 10:59:37 #24
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_183510279
Van dag tot dag lijken ze hier anders te reageren op Sinterklaas. Van super enthousiast tot super verlegen :D

Vv zwaait af in dit topic, hij is donderdag 4 jaar geworden O+
We mochten kiezen of hij vandaag naar school zou gaan of na de kerstvakantie. Omdat hij zelf niet kon wachten en hij heel makkelijk went aan nieuwe kinderen/groepen is hij vandaag voor het eerst echt naar school *O* Stoer ventje!

Aa is vandaag voor het eerst naar het nieuwe kdv (naast de school van Vv). Hij riep "spelen!" Toen we naar binnen liepen en moest voor de 1e keer niet te huilen toen ik weg ging. Lieve ventjes zijn het O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 3 december 2018 @ 11:35:13 #25
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_183510786
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 07:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
Herkenbaar voor iemand hier? Ik twijfel nog steeds wat ik voor ZZ wil aanhouden. (Mijn man heeft sowieso geen tradities meegekregen op dit gebied, als 2e generatie allochtoon.)
Ja, zo deden wij dit ook thuis vroeger (midden-Brabant). Mijn vriend (uit Zeeland) vond het ook maar vreemd. Dit jaar doen we de 6 december ochtend, want op pakjesavond moet ik naar school (echt, degene die dat verzonnen heeft :( ), kunnen ze lekker de hele dag met hun kado's spelen, want op 6 dec heeft kleuter's school studiedag.
pi_183514106
Nazil, wat goed dat N in zijn eigen bed heeft geslapen!

Quoi, dat klinkt inderdaad niet als een leuk sinterklaasfeest, voor kinderen is al die opsmuk mijn inziens ook helemaal niet nodig.

Jagar, wat fijn dat je weer een vrolijk kind hebt en dat je er zo van kan genieten O+

Bij mij is de ellende van intekenlijsten begonnen, haha. Ik kreeg zojuist een nieuwsbrief van onze kinderdagopvang met daarin de mededeling dat er op 24 december een kerstbrunch wordt georganiseerd, en het verzoek voor eenieder die hiervoor wat wil maken zich op te geven met het te maken gerecht. Onze meiden gaan sinds oktober naar deze opvang en ik wil natuurlijk wel graag een goede indruk maken, plus dat ik het een kleine moeite vind gelet op alles wat ze voor onze kinderen doen daar. Maar wat máák je dan? :o Het betreft een Montessori opvang en ik ben zelf niet zo Montessori ingesteld, dus wil de plank niet volledig mis slaan door met ingeblikte knaks of poffertjes bestrooid met veel poedersuiker op de proppen te komen. Ik kreeg al mooie fruitspies ideeën van een collega, maar ligt dat niet een beetje teveel voor de hand? Iemand nog andere wilde ideeën die leuk, lekker maar stiekem ook eenvoudig zijn?
  maandag 3 december 2018 @ 14:37:08 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183514396
Gevulde eieren waren bij ons vroeger in de jaren 80 altijd een dikke hit, of een huzarensalade ofzo.

Wat zou je zelf maken voor een groep vrienden als je weinig tijd hebt? Gaat om het idee toch, welk schooltype dan ook ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183514429
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 14:37 schreef Molo het volgende:
Gevulde eieren waren bij ons vroeger in de jaren 80 altijd een dikke hit, of een huzarensalade ofzo.

Wat zou je zelf maken voor een groep vrienden als je weinig tijd hebt? Gaat om het idee toch, welk schooltype dan ook ;)
Nou, knaks dus :')
  maandag 3 december 2018 @ 14:40:39 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183514462
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 14:39 schreef Schanu het volgende:

[..]

Nou, knaks dus :')
Prima dan toch :)
pi_183514527
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 14:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Prima dan toch :)
Misschien moet ik er inderdaad niet al te zwaar aan tillen :+
pi_183514602
Nazil, wat goed zeg! En Jagar, fijn dat de rust weer wat is teruggekeerd!

Grappig om de verschillende reacties op het Sinterklaasgebeuren te lezen. Ik moet er ook eerlijk bijzeggen dat ik er zelf ook wat hyper van word, en dat zal ik ongetwijfeld overbrengen op mijn zoon. Ik had er trouwens totaal niet bij stilgestaan dat je 5/12 ook het weekend voor 5/12 kan vieren, slim :')

Schanu, borduur lekker voort op de knaks, en wikkel er wat bladerdeeg omheen :D
  maandag 3 december 2018 @ 17:45:06 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183517622
Jägar, wat tof om te lezen dat alles weer OK is!

Knaks :9~

quote:
The fuck, wat ongezellig. :{ Bij mijn vader op het werk vroeger zat Sinterklaas op een podium en mochten de kinderen één voor één naar voren komen (en op schoot, als je durfde), en dan las hij iets uit het grote boek waarvan je dacht "hoe wéét hij dat van mij! :o " en dan kreeg je een cadeau en wat pepernoten aangereikt. Verder ook geen poespas. Hier overigens geen Sint-feest op het werk van mij (te kleine organisatie) of mijn man (te groot).
Bij mijn vader’s werk ook én dat is dus nu de werkgever van mijn vriend. Heb daar warme herinneringen aan. Dus expectations were sky high ;) Tijden zijn veranderd.

Zei de moeder van Max.
pi_183520678
Vivi, klinkt ook leuk! Alleen misschien in de toekomst wel lastig als ZZ naar school zou moeten op 6 december. Wij vierden het vroeger altijd op zaterdag, maar nu J nog niet naar school gaat, doen we het gewoon op 5 december. Volgend jaar zien we wel weer.

Jagar, dat klinkt heel fijn O+

Schanu, ik zou gewoon even bij een leidster navragen wat voor gerechtjes ze daar gewend zijn.
pi_183521190
Ik ken van vroeger juist de massale sinterklaasviering op het werk zoals jullie het hebben meegemaakt, maar wij kregen juist een totaal ander soort viering op mans werk. Eerst inloop met kleuren en de mogelijkheid om wat eten/drinken te pakken, daarna een erg leuke goochelaar van een half uurtje en daarna kwamen Sint en pieten die uiteindelijk grote zakken met kado's hadden met namen erop en die uitdeelden. Kado's moest iedereen zelf een week van tevoren inleveren voor eigen kinderen, ¤10 pp kreeg je vergoed. Ik vond het perfect zo! En ook heel leuk om te zien wat de kinderen kregen, zoveel variatie en iedereen iets wat ze leuk vonden. Maar dat is het verschil tussen 40 en 500+ kinderen...

Vivi, ik zou aan je eigen traditie vast houden, ook al is dat niet standaard. Familietradities zijn veel waardevoller dan hoe je het 'hoort'. En waarschijnlijk 'tweak' je het in de loop der tijd toch vanzelf.

Sinterklaas is mijn favoriete feestdag. Vond het als kind al leuker dan mijn eigen verjaardag. Kerst heb ik niet zoveel mee, daar kijk ik alleen naar uit vanwege m'n schoonmoeders kookkunsten.
pi_183524345
Sinterklaas is juist mijn allerlievelingst O+
Afgelopen zaterdag bij mijn schoonouders, hartstikke gezellig en de jongens hebben genoten, maar die hebben er minder traditie in.

Bij ons thuis doen we al 30 jaar pakjesavond en dit jaar voor het eerst heeft mijn moeder maar 1/2 cadeaus pp in plaats van de gebruikelijke 10+ :@

Eerst doen we de kindjes, krijgen van ons allerlei attributen en een gepimpte Ikea-keuken. En ze krijgen van hun tantes en opa en oma ook nog.
Daarna gaan zij naar bed en doen we pakjesavond met de volwassenen :D we kopen dus ook allemaal iets voor iedereen en de helft weten we al enzo. Maar toch altijd genieten! En vooral de gedichten, want daar zijn we super fanatiek in.
  maandag 3 december 2018 @ 23:47:58 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183525346
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:38 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ken van vroeger juist de massale sinterklaasviering op het werk zoals jullie het hebben meegemaakt, maar wij kregen juist een totaal ander soort viering op mans werk. Eerst inloop met kleuren en de mogelijkheid om wat eten/drinken te pakken, daarna een erg leuke goochelaar van een half uurtje en daarna kwamen Sint en pieten die uiteindelijk grote zakken met kado's hadden met namen erop en die uitdeelden. Kado's moest iedereen zelf een week van tevoren inleveren voor eigen kinderen, ¤10 pp kreeg je vergoed. Ik vond het perfect zo!
Waren wij op hetzelfde sinterklaasfeest?
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 00:19:20 #37
269689 crew  Viv
pi_183525765
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:16 schreef Hupje het volgende:
Vivi, klinkt ook leuk! Alleen misschien in de toekomst wel lastig als ZZ naar school zou moeten op 6 december.
Ja, kwestie van op tijd uit bed plukken dan, denk ik. :D
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:38 schreef FlyingFish het volgende:
Kado's moest iedereen zelf een week van tevoren inleveren voor eigen kinderen
Oh wat slim zeg! O+
quote:
Vivi, ik zou aan je eigen traditie vast houden, ook al is dat niet standaard. Familietradities zijn veel waardevoller dan hoe je het 'hoort'. En waarschijnlijk 'tweak' je het in de loop der tijd toch vanzelf.
:Y
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 22:48 schreef LeSage het volgende:
En vooral de gedichten, want daar zijn we super fanatiek in.
Toen ook mijn zusje niet meer in Sinterklaas geloofde hebben we wel nog een tijd pakjesavond gevierd met lootjes trekken, maar mijn vader en ik kunnen dus totaal niet dichten, terwijl mijn moeder en zusje het zķ uit de pen toveren. :(
  dinsdag 4 december 2018 @ 16:26:53 #38
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_183533349
Excusi, moet toch even binnen vallen met een vraag.

Onze kleine van 2 was een paar dagen geleden wat koortsig, maar dat is omgeslagen in onderkoeling, vannacht 35.5. Tussendoor is ie superfit, kamer is warm etc, maar het is nog niet over.

Van de ha krijg ik geen helder antwoord, dus hoop ik dat de ervaringsdeskundigen hun kennis willen delen. Wat is dit voor rare ziekte?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 4 december 2018 @ 17:04:11 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183534009
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 16:26 schreef Tyr80 het volgende:
Excusi, moet toch even binnen vallen met een vraag.

Onze kleine van 2 was een paar dagen geleden wat koortsig, maar dat is omgeslagen in onderkoeling, vannacht 35.5. Tussendoor is ie superfit, kamer is warm etc, maar het is nog niet over.

Van de ha krijg ik geen helder antwoord, dus hoop ik dat de ervaringsdeskundigen hun kennis willen delen. Wat is dit voor rare ziekte?
Terug naar de huisarts, wij hier weten het echt niet beter
  Manager PR/Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 20:00:35 #40
269689 crew  Viv
pi_183537328
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 17:04 schreef Molo het volgende:
Terug naar de huisarts, wij hier weten het echt niet beter
Mee eens, als je je zorgen maakt of niet weet of je hier nu iets mee moet doen of het prima even kan aankijken, overleg dan opnieuw met de huisarts.

Dat gezegd hebbende, er werd om ervaringen gevraagd en die heb jij toevallig wel op dit vlak, Molo. :Y) Ja, ik onthoud zo ongeveer alles. :')
  dinsdag 4 december 2018 @ 20:11:34 #41
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183537626
Of ik een sinterklaasverhaaltje wou voorlezen voor het slapengaan. Daarna graag een sinterklaasliedje zingen. At your service <O)

Geen ervaringen met een lage temperatuur nee. Ik temperatuur sowieso nooit zo vaak en kijk meer naar de algehele toestand. Koorts kan ik dan wel zonder thermometer inschatten en onderkoeling komt zo weinig voor (tenzij ramp met de titanic of zeer zeldzame aandoeningen).

Maar als je je zorgen maakt, altijd even aan een belletje trekken :)
pi_183537718
Tyr80, wat hierboven gezegd wordt: als je je zorgen maakt, bellen. Mijn peuter krijgt altijd een poosje ondertemperatuur (echt lager dan 35,5) nadat hij koorts heeft gehad. Daarna is hij dan weer fit. Het 'kan' dus.

J heeft zo'n zin in pakjesavond O+ Zķ schattig.
pi_183537987
S. was net (zoals iedere avond ;( ) compleet door het lint aan het gaan met slapen. Toen ik uiteindelijk even heel streng werd werd hij rustig. Toen zei hij: ‘Ik moet nog iets vertellen, mama.’ Normaal is dat vooral een manier om tijd te rekken. Nu zei hij: ‘Ik vond het leuk.’
:'( :'( O+ O+
De laatste tijd heb ik best veel struggles met S. en trekt hij erg van me weg naar papa toe. Vandaag hadden we het zo gezellig, met pepernoten bakken en samen koken en knuffelen op de bank. Dus toen hij dit zei kreeg ik even tranen in mijn ogen O+
pi_183538209
Pepernotenkoorts, die term :') maar peuter heeft wel er wel last van ja, best onrustig. Slaapt weer iedere nacht tussen ons in. Met haar hoofd tegen mij aan geplakt en haar voeten in de rug van mijn vriend. Die laatste is not amused 's ochtends :+.

Schanu wat leuk dat Jewel het zo leuk vond en O+ leuke foto's ook van je pietje!

Vivi ik zou ook gewoon jouw traditie aanhouden als je dat zelf het leukste vind, of je geeft er idd je eigen draai aan.

Klinkt leuk LeSage! Ik hou d'r van, hoe jullie Sinterklaas vieren. Balen dat S het zo moeilijk heeft met bedtijd, dat blijft moeilijk voor 'm he? Wel een fijne afsluiter van de dag zo O+.

Ik heb trouwens n.a.v. dit topic vanmiddag een eerste hoofdkussen voor peuter gehaald. Ben benieuwd hoe ze slaapt, of ze het fijn vindt etc. Ze was in elk geval super trots op d'r kussen, toen papa thuis kwam zei ze gelijk "papa ik ga jou dalijk mijn kussen laten zien!" :D. En babyzusje moest ook even in haar bed op haar kussen liggen. Schatje.
pi_183538441
Wat fijn lesage, kan me voorstellen dat dat je goed deed.

In het kader daarvan, ik vraag T elke dag als ik hem naar bed breng "wil je me nog wat vertellen?" En elke avond is het antwoord hetzelfde. "Een auto reed tegen een boom". En als ik dan vraag of hij nog wat wil vertellen gaat het verder in variaties daarop, altijd een auto die ergens tegenaan rijdt. Gek kind O+
pi_183538449
Lesage wat vervelend van het naar bed gaan maar leuk dat s. Aangaf het vandaag zo leuk gehad te hebben.

Hetzusjevan ik was ook toevallig voor een kussen aan het kijken. Ik heb 'm nu nog een kussen van mij gegeven (ik wissel er 2 af) om het bed optisch kleiner en knusser te maken omdat de overgang nog zo groot is. Maar vanmiddag trof ik hem volledig op het kussen aan :') de draak had daarvoor tactisch z'n lievelingsknuffels uit bed gegooid en was mij gaan roepen in de hoop dat ik kwam, maar daar trapte ik niet in. En hij had vanuit bed het gordijn open getrokken _O- hij heeft wel door dat hij overal bij kan vanuit bed, maar hij gaat er nog niet uit. Nou zit er ook een hekje voor, maar dat aapje komt daar echt wel overheen met wat moeite.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:03:51 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183538936
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Mee eens, als je je zorgen maakt of niet weet of je hier nu iets mee moet doen of het prima even kan aankijken, overleg dan opnieuw met de huisarts.

Dat gezegd hebbende, er werd om ervaringen gevraagd en die heb jij toevallig wel op dit vlak, Molo. :Y) Ja, ik onthoud zo ongeveer alles. :')
Jezus, jouw geheugen _O-

Het was hier uiteindelijk niks gelukkig (ik vermoedde een schildklierdefect vanwege mijn eigen gedoe wat genetisch kan zijn), ze is tegenwoordig qua basistemperatuur vrij hoog eigenlijk. Heeft het iig nooit meer koud of ondertemperatuur ;)
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:08:32 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183539041
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat fijn lesage, kan me voorstellen dat dat je goed deed.

In het kader daarvan, ik vraag T elke dag als ik hem naar bed breng "wil je me nog wat vertellen?" En elke avond is het antwoord hetzelfde. "Een auto reed tegen een boom". En als ik dan vraag of hij nog wat wil vertellen gaat het verder in variaties daarop, altijd een auto die ergens tegenaan rijdt. Gek kind O+
_O-
Ramptoerist in miniformaat :D

Die kleine hier heeft in de file naar huis toe vanavond blijkbaar de chocoladeletter die ze op de crčche kreeg te pakken en open gekregen. En hoefde na die hele letter dus geen avondeten meer :')
Dit hoorde ik toen ik net het eten op tafel zette, top :+

Hier verstopt ze zich trouwens steeds onder de deken en gaat dan een spookie nadoen. Zo lollig, zeker als er nog een voet of een enorme bos haar onder de dekens vandaan komen _O-
En maar lachen _O-
pi_183550501
Tyr, mijn jongste had moeite met haar temperatuur op peil te houden en de kraamverzorgster waarschuwde ons er toen voor dat ziekte zich bij baby's ook kan openbaren in ondertemperatuur in plaats van koorts. Maar goed, dat is 1 geval en ik ben ook geen dokter, dus ik hoop dat de huisarts je beter kan helpen :)

LeSage, wat fijn dat het zo gezellig was en dat hij dat ook benoemde, ik begrijp dat je daareven emotioneel van wordt O+

Zusje, hoe ging het slapen op een hoofdkussen? :D

Molo, die chocoladeletter :')

Ik heb navraag gedaan bij mijn kdv voor de kerstbrunch en fruitspiesjes it is! Nog even op zoek naar een uitsteekvormpje van een ster en dan kan ik mooi aan de knutsel :')

En gisteren is vrouwlief bij het cb geweest, Jewel weer helemaal goedgekeurd, 11,5 kilo en 86 cm. Ook de testjes meer dan goed doorlopen, behalve dat ze bij de 2e pagina dingen aanwijzen en opnoemen de kinderarts ging papegaaien waardoor er dus geen zinnig woord meer uit kwam. Maar toen had de arts al wel door dat ze prima kan praten en goed van begrip is, dus alsnog geslaagd gelukkig :+
Ze heeft meteen ook even naar de billetjes van Jewel gekeken, gelet op het vele pijn bij het poepen. Volgens haar was dat dus niét normaal op die leeftijd. Ze kon het niet goed zien maar vermoed dat Jewel een klein scheurtje heeft waardoor het pijn doet om te poepen, ze het ophoudt en het dus ophoopt waardoor het poepen uiteindelijk ook alleen maar meer pijn gaat doen. De probiotica helpt heel goed in zoverre dat de poep sindsdien nog maar zelden zo hard is, maar de pijn gaat dus alsnog niet over omdat Jewel dus niet wil poepen. Nu dus aan de laxeermiddel zodat het echt even dun genoeg blijft en ze het niet meer op kan houden, zodat het scheurtje kan helen en het daarna hopelijk beter blijft gaan.
  donderdag 6 december 2018 @ 08:38:29 #50
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183561916
Hoop maar dat het zo heelt Schanu.

Zo, Vivi, sinterklaasochtend leuk geweest? ;)

Iedereen een gezellig avondje gehad? Wij hadden wat kleine kadootjes voor elkaar in een zak gedaan en meneertje lag weer bijtijds in zijn bed :)

Haal ik op mijn werk een politieauto uit mn jaszak 8)7
  donderdag 6 december 2018 @ 09:36:27 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183562369
Wat een lief cadeau van je partner zeg, wat om mee te spelen op je werk O+

Hier worden enthousiast sinterklaasliedjes gezongen, gisteravond tot een uur of half twaalf uiteindelijk :')
Wel absurd hoeveel ze er kan zingen achter elkaar. Die mini's leren zo ontiegelijk snel 😅
We vieren het a.s. zaterdag, klein, met vriendin met haar babyzoontje erbij. Ben benieuwd hoe Miep het vindt.

Sterkte met die kleine Schanu! Dat klinkt pijnlijk, hopelijk werkt dit voor haar.
pi_183563711
Nazil hij gaat er dus nog niet uit maar voor de rest zet ie de boel mooi op stelten.. haha :D. Eef heeft al twee nachten echt su-pergoed geslapen trouwens, dus ik zeg prima investering die 25 euro voor een kinderkussen ;).

Fijn dat Jewel weer is goedgekeurd Schanu. Goed dat ze ook even bij de billen gekeken hebben. Had ik niet al eens gepost of het niet kloofjes konden zijn? (soms reageer ik in m'n hoofd maar vergeet ik het te typen of op 'invoeren' te klikken :@) Ik heb dat vroeger als klein kind ook gehad, daar heb je schijnbaar ook een zalfje oid voor. Tenminste volgens mijn moeder :+. Hopelijk is het snel geheeld, arme Jewel, echt niet fijn als het zo pijn doet.

Haha Quoi, heeft Max dat in je jaszak gedaan of? :D

Haha molo, ik geef d'r geen ongelijk (chocola :9~). Ja echt hč, bi-zar hoe snel ze leren. En alles oppikken. ALLES. Ik word er soms echt gek van, moet echt opletten waar we het over hebben als ze in dezelfde ruimte is :{. Wat is vrij hoog in basistemp. bij Larf trouwens (of wat is haar forumnaam tegenwoordig)?

Eef is juist laag (36,6 standaard), baby heeft standaard 37,2 maar omdat peuter mijn referentiekader is denk ik elke keer dat baby warm aanvoelt en verhoging heeft. Maar dat is gewoon verschil in hun basistemperatuur :').
pi_183567037
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:38 schreef Quoi het volgende:
Hoop maar dat het zo heelt Schanu.

Iedereen een gezellig avondje gehad? Wij hadden wat kleine kadootjes voor elkaar in een zak gedaan en meneertje lag weer bijtijds in zijn bed :)

Haal ik op mijn werk een politieauto uit mn jaszak 8)7
Ik haalde vanochtend een ondergeplast onderbroekje in maat 104 uit mijn jaszak ;(

Snap nu waarom ze zo raar deed gisteravond in de badkamer (waar wat droge onderbroekjes aan de verwarming hingen).
pi_183571852
L heeft een lichtbruine en een donkerbruine playmobilkoe. 'die koe donker!' En die koe dan, L? 'Die koe lamp aan!' kinderlogica, i like it O+
  donderdag 6 december 2018 @ 22:27:21 #55
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183574935
Creatief bedacht van L :)
Max kreeg de brandweerauto van duplo en is de hele tijd brandjes aan het blussen thuis.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:11 schreef hetzusjevan het volgende:
Haha Quoi, heeft Max dat in je jaszak gedaan of?
Het was een ..... compromis. Hij wil telkens maar dingen van thuis meenemen naar de gastouder 's ochtends. Hij mag wel 1 ding meenemen, vindt de gastouder ook prima. Eenmaal bij de gastouder heeft hij er geen oog meer voor en stop ik het weer in mijn zak ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:44 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Ik haalde vanochtend een ondergeplast onderbroekje in maat 104 uit mijn jaszak ;(

Snap nu waarom ze zo raar deed gisteravond in de badkamer (waar wat droge onderbroekjes aan de verwarming hingen).
Die had ze dus in jouw zak gestopt? :o :D Whoea!

Nog zo'n compromis: niet meer tillen. We zitten weer eens in een "mama tillen!" fase. Ik wil hem best af en toe tillen, maar ik kan het echt soms niet vanwege mijn rug. We hebben nu een goede afspraak daarover. Tot aan de lift en fiets loopt hij zelf. Kleine stukje naar de gastouder til ik hem. En zo spreken we de laatste tijd echt wat dingen af, want meneer dacht echt alles te dirigeren de laatste tijd. Het lukte me daardoor ook gewoon niet meer om op tijd te zijn 's ochtends. Ik moet zeggen dat het hartstikke goed gaat momenteel, het luisteren. En die Fokwet bestaat vast niet :{w :X

Oh, en ik zit aan te hikken tegen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183575423
Quoi
SPOILER
  donderdag 6 december 2018 @ 23:03:21 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183575696
Dat is zeker een valkuil ja. Een reden om het niet te doen idd. Dat is sowieso lastig aan parttime werken. Je kunt elk extra uurtje wel vullen.
pi_183576803
Dat is een leuke verrassing Aerenia -O-

Mooie kinderlogica Nazil :D

Je werkt nu voor een baas toch Quoi? Heb je dan niet gewoon teveel werk voor het aantal uur dat je werkt? Dat lijkt me dan hun probleem... de valkuil waar Nazil het over heeft hoor ik vaker. Ik heb dat zelf ook een beetje, dinsdags werk ik tot 13:00 uur en heb ik de middag voor mezelf, maar meestal is het zo chaotisch dat ik niet voor 14:00 uur weg ben want die ene dag kan dat ook.

O heeft een leren lezen puzzel van de Sint gekregen. Dat is dan een plaatje met daar onder het woord en dan opgeknipt in stroken met per strook een letter. Hij heeft die dus heel enthousiast gepuzzeld en daarna allerlei woorden voor me gespeld als ik bijv vroeg "hoe spel je bloem?". Daarna probeerden we het andersom met dezelfde puzzels. Hij puzzelde een zeehond met een bal. "B A L" "en wat heb je nu gelezen?" "Zeehond"
pi_183582416
Dat is echt superknap FF! Wat leuk dat ie zo met letters bezig is :)

Moeilijk he Quoi? Ik ben zzp' er maar ik herken het ook; je zegt immers niet snel nee tegen een nieuwe klant. Dus voor je het weet bent je veel meer aan het werk dan je wil.

Gister een oudergesprek gehad over N bij het kdv; nu ook onafhankelijk bevestigd dat ons kind de liefste en leukste is :) Ze is dus de eerste die nieuwe kindje verwelkomt en met ze gaat spelen, die andere kinderen troost als ze verdrietig zijn en met iedereen kletst, kind of volwassene. Van mij heeft ze dat echt niet! Alleen wat divagedrag gaven ze aan, dat hebben we thuis ook gemerkt. Ze laat zich graag bedienen, en ik geef daar dan veel te snel aan toe om het gezellig te houden. Toch maar eens wat strenger zijn misschien...

Sinterklaas ook gister gevierd, natuurlijk veel te veel gekregen (een wereldbol, Playdoh, kleurenzand, een muziekdoosje, twee kettingen, drie dinosaurussen, dino-duplo en een skateboard, dat was echt het allermooist). N was blij kortom :)
  Manager PR/Moderator vrijdag 7 december 2018 @ 19:33:49 #60
269689 crew  Viv
pi_183591069
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:38 schreef Quoi het volgende:
Haha nee, ze had dit jaar ook nog geen schoen gezet. ;) Wel een klein Sinterklaas-gerelateerd drama die ochtend. Ik had de avond ervoor zo'n grote Sint-Wuppie tevoorschijn gehaald (jaren geleden bij AH gekocht):

en ze vond Sinterklaas ("kaas") zo tof dat ze 'm mee wilde nemen naar het kdv. Aangezien ik drie knuffels wat te gortig vond worden (ze neemt er al twee heen en terug), ging ik daar niet in mee. De hele weg jengelde ze "kaas halen, kaas halen". :')
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 22:27 schreef Quoi het volgende:
Het was een ..... compromis. Hij wil telkens maar dingen van thuis meenemen naar de gastouder 's ochtends. Hij mag wel 1 ding meenemen, vindt de gastouder ook prima. Eenmaal bij de gastouder heeft hij er geen oog meer voor en stop ik het weer in mijn zak ;)
Ja, dat dus. :')
quote:
Oh, en ik zit aan te hikken tegen
SPOILER
Ik werk 4 dagen terwijl mijn directe collega's 3 dagen werken en ik zou niet willen ruilen. In de praktijk werken zij namelijk redelijk structureel onbetaald extra op hun vrije dagen (omdat het werk eigenlijk niet in 3 dagen te doen is), terwijl ik mijn vrije dag echt vrij houd en dus wél alle gewerkte uren betaald krijg. :Y)
  vrijdag 7 december 2018 @ 20:58:12 #61
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183593422
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 19:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Haha nee, ze had dit jaar ook nog geen schoen gezet. ;) Wel een klein Sinterklaas-gerelateerd drama die ochtend. Ik had de avond ervoor zo'n grote Sint-Wuppie tevoorschijn gehaald (jaren geleden bij AH gekocht):
[ afbeelding ]
en ze vond Sinterklaas ("kaas") zo tof dat ze 'm mee wilde nemen naar het kdv. Aangezien ik drie knuffels wat te gortig vond worden (ze neemt er al twee heen en terug), ging ik daar niet in mee. De hele weg jengelde ze "kaas halen, kaas halen". :')

[..]

Ja, dat dus. :')

[..]

Ik werk 4 dagen terwijl mijn directe collega's 3 dagen werken en ik zou niet willen ruilen. In de praktijk werken zij namelijk redelijk structureel onbetaald extra op hun vrije dagen (omdat het werk eigenlijk niet in 3 dagen te doen is), terwijl ik mijn vrije dag echt vrij houd en dus wél alle gewerkte uren betaald krijg. :Y)
:D :D

Dat is het wel een beetje ja. Of 28 uur in 3 dagen proppen en standaard na een werkdag pas na het eten aan komen zetten thuis, of 4 wat meer relaxte dagen werken. Ik dub nog even verder. Thanks voor jullie ideeën hierover.

Nu is het iig weekendddddd! :B
pi_183612256
Weekend :Y) ik zwaai af met peuter nr 1. Vandaag vierden we zijn verjaardag! *O*

Maar ik blijf nog even met peuter 2 :')

NEE!!! :( :(
pi_183613909
Gefeliciteerd Crumpette! Je hebt gewoon een kleuter!
  zaterdag 8 december 2018 @ 22:49:52 #64
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183615234
Gefeliciteeeeeeeerd! w/
pi_183616624
Gefeliciteerd Crumpette *O*

Wij hebben vandaag de boom op gezet. O heeft minimaal vijf keer gevraagd wanneer de kersen er nou in gingen :') De twee hangers van toettoet hebben de beste plek gekregen (voor zijn hoogte).
pi_183619845
Gefeliciteerd crumpette!

Ff wij hebben vrijdag de boom opgezet. L heeft 99 procent van de ballen er in gedaan (hij heeft inzicht) en ik de aparte dingen zoals vogels en dennenappels. Ik heb maar een paar ballen hoeven te verhangen. Gisteren vroeg hij of we nog een boom kregen :')
pi_183620222
Gefeliciteerd Crumpette! Naar school, ik ben zo benieuwd hoe dat gaat zijn.

Ik las nog leuke sintverhalen en zo te zien gaan peuters naadloos over in kerst. Hier wel in ieder geval :') De ochtend na pakjesavond had J het liefst alle sintspullen naar zolder gebonjourd en het huis versierd voor kerst. Helaas voor hem moest hij toen een dagje naar oma omdat ik studiedag had op het werk. Gisteren hebben we een kerstboom gekocht, en sindsdien vraagt hij elk uur of we hem al binnen gaan zetten en versieren ~:) Vanmiddag.
pi_183620707
Wij hebben na Thanksgiving de boom opgezet. Sjaak vindt het helemaal geweldig O+ Alle lichtjes in huis (en die we onderweg zien als we in de auto zitten), het versieren van de boom... Hij wilde overal mee helpen. Vorig jaar had ik alle kerstversiering al uitgezocht en de niet-breekbare spullen bij elkaar in 1 doos gedaan. Dus die heeft Sjaak op mogen hangen in het onderste deel van de boom. Hij was zo blij overal mee O+

Van oma kreeg hij een mini nepboom (van 30cm hoog) die helemaal voor hem alleen is. Hij heeft samen met zijn andere moeder gekleurde lampjes gekocht voor in dat boompje en hij is er zo trots op. Een boompje, alleen voor hem!

Ik ben nog steeds ziek, nu 2 weken (longontsteking). Sjaak vindt dat moeilijk, die wil graag dat ik spelletjes mee speel (het liefste Twister :') ) en dat ik met hem ga rennen buiten, maar dat gaat allemaal niet. Dus soms komt hij bij me knuffelen en daarna wordt hij weer heel recalcitrant. Sneu voor hem, hij vindt het niet leuk om me zo te zien.
  zondag 9 december 2018 @ 10:07:06 #69
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183620794
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 23:48 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben vandaag de boom op gezet. O heeft minimaal vijf keer gevraagd wanneer de kersen er nou in gingen :').
*; !
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_183621011
Gefeliciteerd crumpette! :)

Wij hebben vorige week zondag Sint (en mijn verjaardag) gevierd. Ik heb daarna alle Sint-spul het huis uit gezet 'want bij ons is ie al geweest' en woensdag, toen ik vroeg mocht stoppen op t werk en het kdv om 5u dicht ging, hebben ik en A eerst thuis haar lievelingseten gegeten (KFC crispy strips voor haar en een salade voor mij...leve Deliveroo O+ ) en hebben we samen de boom opgetuigd (ik vooral) en de FisherPrice kerststal en andere kerstdingetjes neergestald (A dus). A heeft ook een miniboompje op haar kamer en kerstlampjes. Ze vind het hartstikke mooi en is af en toe nog bezig de candy canes opnieuw te herschikken in de boom O+

Het is zo'n heerlijk kind O+
  zondag 9 december 2018 @ 23:08:18 #71
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183632843
Ik denk dat Max in maart nķg sinterklaasliedjes zingt :') En goed ook trouwens! Ook ik moet eraan geloven voor het naar bed gaan. Hij heeft zelf een routine bedacht. Hij drukt zelf het liedje van de babyfoon aan en we zingen samen "de zak van sinterklaas" of "sinterklaas kapoentje".

Wij blijven alledrie elkaar maar aansteken met virusjes trouwens. En waar het hoesten bij Max net weg was, is het ineens hartstikke terug en dit keer echt een hele vervelende. Hij is net een hond en moest net ook spugen, omdat het hoesten gewoon zo vervelend is. Hem net weer in bed gelegd en we kijken af en toe eventjes of hij er niet in blijft }:|

En as we speak weer alles eruit. Great. Arm ventje.

Aerenia, dat klinkt gezellig O+

Ik snap nu de kersen van O _O-
  Manager PR/Moderator maandag 10 december 2018 @ 01:35:21 #72
269689 crew  Viv
pi_183634564
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 23:48 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben vandaag de boom op gezet. O heeft minimaal vijf keer gevraagd wanneer de kersen er nou in gingen :')
:D O+
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 10:31 schreef Aerenia het volgende:
woensdag, toen ik vroeg mocht stoppen op t werk en het kdv om 5u dicht ging, hebben ik en A eerst thuis haar lievelingseten gegeten (KFC crispy strips voor haar en een salade voor mij...leve Deliveroo O+ ) en hebben we samen de boom opgetuigd (ik vooral) en de FisherPrice kerststal en andere kerstdingetjes neergestald (A dus). A heeft ook een miniboompje op haar kamer en kerstlampjes. Ze vind het hartstikke mooi en is af en toe nog bezig de candy canes opnieuw te herschikken in de boom O+

Het is zo'n heerlijk kind O+
Klinkt als een hele fijne avond! O+ Ik heb laatst deze houten kerststal van Dick Bruna in huis gehaald, één dezer dagen maar eens tevoorschijn halen:

quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 23:08 schreef Quoi het volgende:
En as we speak weer alles eruit. Great. Arm ventje.
Ach wat sneu :*
  maandag 10 december 2018 @ 07:47:32 #73
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183635331
Wat lief, die kerststalletjes. Vertellen jullie daar dan ook een verhaal bij, vraag ik me af?

Ik heb net de gastouder afgebeld en zit met een zieke hummel op schoot. Na 3 x spugen is hij tussen ons in komen slapen (dát was lang geleden & wát een lange en beweeglijke benen :') ) en plakt sindsdien aan ons vast en slaapt alleen maar.
pi_183635520
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 07:47 schreef Quoi het volgende:
Wat lief, die kerststalletjes. Vertellen jullie daar dan ook een verhaal bij, vraag ik me af?
Dat heb ik nu voor het eerst met mijn ruim 3,5-jarige prul gedaan. Er is een leuk filmpje van Nijntje over het kerstverhaal dat ik heel geschikt vond. Met exact de figuren uit de kerststal van Vivi hierboven. O+

Beterschap met je kleintje. :*
  Manager PR/Moderator maandag 10 december 2018 @ 08:21:47 #75
269689 crew  Viv
pi_183635540
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 07:47 schreef Quoi het volgende:
Het is wel mijn bedoeling dat ze uiteindelijk het kerstverhaal kent, maar dat hoeft niet dit jaar al. :+ Ik ben zelf niet gelovig, maar vind het wel belangrijk dat ze dit soort dingen meekrijgt. Ik kende als kind iemand die naar een openbare school ging, en die dacht dus dat Kerst over de kerstman ging. :') (Ik zat als kind van atheīstische/agnostische ouders op een rooms-katholieke school, voor ZZ zijn we er nog niet uit.)
quote:
Ik heb net de gastouder afgebeld en zit met een zieke hummel op schoot. Na 3 x spugen is hij tussen ons in komen slapen (dát was lang geleden & wát een lange en beweeglijke benen :') ) en plakt sindsdien aan ons vast en slaapt alleen maar.
Aww, stiekem ook van dat plakken genieten hč? O+
pi_183635556
Quoi, beterschap voor Max! Wat sneu voor hem, maar dat plakken is ook wel weer O+
pi_183635931
Beterschap quoi!
pi_183637291
Beterschap voor Max! Wat sneu dat ie zo ziek is.

Kerstverhaal ga ik hier wel vertellen, gewoon als cultuur ding. Ik ben zelf atheīstisch. Was ik overigens al vroeg, want in groep 1 kregen we uitleg over het verhaal van Jezus en toen mijn moeder thuis vroeg of ik het geloofde zei ik: ‘Dat geloof je zelf toch ook niet, mama?’ :')
Qua basisschool heb ik er wel een beetje rekening mee gehouden. We hebben hier een protestantse school waar ze iedere ochtend bidden en dat past gewoon niet binnen mijn geloofsovertuiging, namelijk de overtuiging dat het niet bestaat. Een niet-praktiserende katholieke school staat nog wel tussen de twijfelgevallen.
pi_183637693
Mijn moeder vroeg hoe we Kerst aan wilden pakken qua geloof etc. Ik ben zelf atheīst en vrouw is Mormoons. Mijn moeder is katholiek en wil graag een kerststal neerzetten. Ik heb haar verteld dat ze het verhaal aan Sjaak mag vertellen als hij er om vraagt. Ik ken het zelf namelijk niet goed.

LeSage, ik snap je overweging voor die school. Iedere ochtend bidden zou bij ons ook niet passen. Sjaak gaat straks wel naar een christelijke school, maar daar wordt verder nauwelijks iets mee gedaan.
pi_183637835
Zusje, dat had je inderdaad geopperd! De kinderarts kon het niet goed zien dus het blijft een (aannemelijk) vermoeden, waarschijnlijk zit er dieper binnen een scheurtje. Maar er zit verbetering in, hopelijk blijvend!

Crumpette, een verlate maar niet minder gemeende gefeliciteerd!

MevrouwCactus, beterschap!
En ook voor je kleine Max, Quoi!

Qua kerst, de kerstboom staat hier nog steeds niet :X De bedoeling was hem gisteren op te zetten, na de laatste sinterklaasviering. Maar we kwamen zo afgepeigerd thuis dat het er niet meer van is gekomen. Vanavond ben ik niet thuis, dus dat wordt op z'n vroegst morgen. En het erge is, dat ik er niet eens zin in heb om hem op te zetten :')

Ik zit ook een beetje te worstelen met hoe kerst te vieren nu we kinderen hebben. Ik ben niet gelovig, vrouwlief ook niet, maar ik vind het wel belangrijk dat de meiden het verhaal erachter kennen. Mijn schoonouders zijn wel gelovig dus ik hoop dat zij het met ze willen delen. Anders koop ik wel een mooi kinderboek en doe ik het zelf :+
Vrouwlief is dan ook nog eens jarig op 1e kerstdag, dat maakt het nog drukker en lastiger want we houden maar 1 kerstdag over. Dus ik denk dat we er maar gewoon een 3e kerstdag achteraan plakken als bonus, altijd leuk O-)
  maandag 10 december 2018 @ 11:55:11 #81
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_183638340
Hier heb aan J het kerstverhaal verteld aan de hand van een boek speciaal gericht op peuters en kleuters (https://www.bol.com/nl/f/(...)n-kleuters/30012738/). Hij was de eerste keer bijna 3. Ook bij F (nu 3) wil ik het op deze manier introduceren, ze houden beide nogal van voorlezen.

Wij zijn beide niet gelovig, ik van huis uit wel katholiek. J zit ook op een katholieke school, en krijgt dus daar het verhaal ook mee. Hij vond het ook wel interessant.

Een kerststal heb ik dan weer niet, dat is alleen maar speelgoed voor onze kat (die heeft ook de onderste 40cm van de kerstboom al 'leeggehaald' inmiddels...)
pi_183644785
Ik moet gaan nadenken over een traktatie ter afscheid van de psz, bedacht ik me... Sjaak gaat eind december voor het laatst. Tips zijn welkom! Met zijn verjaardag hebben we zwierezwaais gedaan en dat vond iedereen heel erg leuk. Iets in die richting (dus een cadeautje en geen eten) heeft mijn voorkeur.
  maandag 10 december 2018 @ 17:18:03 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183644839
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:15 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik moet gaan nadenken over een traktatie ter afscheid van de psz, bedacht ik me... Sjaak gaat eind december voor het laatst. Tips zijn welkom! Met zijn verjaardag hebben we zwierezwaais gedaan en dat vond iedereen heel erg leuk. Iets in die richting (dus een cadeautje en geen eten) heeft mijn voorkeur.
Ik wilde handvliegers voorstellen, maar dat zijn denk ik zwierezwaais?
KuikenGuppy
pi_183645562
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 17:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik wilde handvliegers voorstellen, maar dat zijn denk ik zwierezwaais?
Ja, dat is hetzelfde.
pi_183648094
Beterschap voor Max!
Na een drama avond gisteren vreesde ik ook voor een zieke, maar hij kwam de nacht goed door en had een prima dag op het kdv.

MwC, lastig. Wil je iets wat past bij de feestdagen (sneeuwbollen ofzo), iets wat altijd kan, of juist iets antroposofisch oid? Ik weet niet meer zeker naar wat voor psz Sjaak nu gaat.

Ik vertel het verhaal van kerst. Wij zijn zelf gelovig opgevoed (nu niet meer actief) en ik vind het zeker bij zulke feesten goed als je een idee hebt waar het vandaan komt. J heeft de Little People kerststal zodat hij van de onze af blijft. Hij speelt daarmee (soms) het hele kerstverhaal na. Vorig jaar ben ik ook met J naar de kindermis in de kerk gegaan. Zo krijgt hij ook een idee van de kerk en wat daar gebeurt. Wordt hij niet slechter van.
pi_183650391
https://www.bol.com/nl/p/het-kerstverhaal/9200000079785042/
het kerstverhaal van mies van hout hebben wij en vind ik erg mooi..
we hebben ook een kindrbijbel, maar die brengt t zo plat en geheel zonder verwondering, daar heb ik weinig mee..
pi_183650578
Ik weet nog niet hoe ik het ga doen met het kerstverhaal. Dit jaar is hij nog te jong om er iets van te snappen. Ik wilde de kerststal van little people halen maar toch niet gedaan, ik denk niet dat hij er iets van snapt. Ik ben overtuigd atheist en we moeten volgend jaar maar even zien wat we doen.

Schoolkeuze is ook nog een dingetje, de openbare school het dichtsbij wordt afgeraden van alle kanten, de school iets verder is een buurtschapsschool en dat lijkt mij niet praktisch met spelen enzo later en die midden in het dorp is christelijk en ik moet nog even uitvogelen hoeveel ze er mee doen. L hoeft niet te bidden enzo van mij. Is dit alle 3 niks, dan hebben we er nog een stuk of 5 om uit te kiezen in dit dorp :')
pi_183650763
A gaat ook naar een Christelijke school, maar die doen er praktisch niks mee (behalve Pasen en Kerstmis).
Ik heb zelf ook op een Christelijke school gezeten. Daar was men wel erg fanatiek. Altijd leuk als we onderwerpen hadden als de prehistorie enzo. Kon je lekker rellen als 9 jarige :P

A vindt de LittlePeople kerststal leuk om haar eigen verhaaltjes mee te spelen. Ga het niet proberen uit te leggen, komt vanzelf als ze groter wordt en ernaar vraagt.
pi_183651246
Quoi beterschap voor Max!

Aerenia wat klinkt dat fijn zeg O+.

Ik ben vandaag bij een basisschool wezen kijken, katholiek maar ze bidden 's ochtends niet meer (had ik even gevraagd) :+. Ze doen wel wat met kerst en pasen en vertellen er dan ook eea over, maar verder wordt er weinig meer mee gedaan. Op zich maakt me dat niets uit, als ze de dag willen beginnen met een gebed ook prima hoor, ik kan me daar niet druk om maken. Heb het zelf ook 8/9 jaar gedaan ook al geloofde ik niet. Ik zag het meer als een terugkerend ochtendritueel en het is best rustgevend eigenlijk, iedereen is dan instant rustig van dat toonloze gezamenlijke gemompel ;).
  maandag 10 december 2018 @ 22:44:30 #90
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183651912
Hoop overtuigend atheīsten hier }) Nooit helemaal overtuigd, maar wel atheīst hier. Altijd op christelijke scholen gezeten en op school gebeden enzo. Zelfs tot en met heel hard bijbelse liederen zingen aan toe. Ik vond het geweldig :D Ik weet nog niet hoe ik dat ga duiden qua schoolkeuze voor Max, maar ik hoop dat hij - net als ik - het als hij oud genoeg is zelf kan begrijpen (en dan opzij kan zetten ja/nee). Ik vind het wel fijn dat ik het allemaal geleerd heb. Ik zie het ook nog steeds als de overlevering van een heel mooi verhaal.

Afijn. Zieke Max. Die heeft heerlijk gehangen vandaag. Niet meer gespuugd. Verder vrolijk tussen het gehang door. Morgen ben ik gelukkig een dagje thuis.

Zwierezwaais! Wat een leuk woord O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Quoi op 10-12-2018 23:27:50 ]
  Manager PR/Moderator maandag 10 december 2018 @ 23:06:06 #91
269689 crew  Viv
pi_183652313
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:44 schreef Quoi het volgende:
Zwierezwaais! Wat een leuk woord O+
Volgens mij heeft MwCactus dat woord er zelf aan gegeven, want via google images is de enige relevante foto eentje die op haar website staat. :+
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:15 schreef MevrouwCactus het volgende:
Tips zijn welkom!
Laatst met de verjaardag van ZZ heb ik geen traktatie geregeld voor ieder kind apart, maar een cadeau gekocht wat ze op de groep (kdv, 0-4 jaar) blijven gebruiken. Ik wilde ook niet per se eten geven, en ieder een klein cadeautje is al snel afgezaagd (in het eerste jaar al 3x hetzelfde boekje gekregen en ook 3x een bellenblaas). Dus had ik aan de leidster gevraagd waar ze nog behoefte aan hadden binnen een bepaald budget, en dat was zachte klei voor de kleinsten en De Pratende Pen voor de oudere kindjes. Zo gezegd, zo gedaan. :Y)
pi_183652478
Ik ben opgevoed door 2 nogal atheīstische ouders, papa met lang haar, Pink Floyd op de achtergrond, haha. Maar wel altijd vrij gelaten om te doen met welk geloof dan ook wat we wilden.
Zo heb ik dus in een kerkkoor gezongen, liep ik met een herdertjestocht mee en heb ik ook weleens stukken bijbel gelezen.
Uiteindelijk besloten dat het inderdaad een mooi stuk historie is, prachtig omschreven enzo.
Ik hoop het mijn kinderen ook zo mee te geven. De protestantse school wil toch wel heel graag kinderen vast in een richting sturen en dat vind ik niet prettig.
pi_183652517
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 23:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Volgens mij heeft MwCactus dat woord er zelf aan gegeven, want via google images is de enige relevante foto eentje die op haar website staat. :+

[..]

Laatst met de verjaardag van ZZ heb ik geen traktatie geregeld voor ieder kind apart, maar een cadeau gekocht wat ze op de groep (kdv, 0-4 jaar) blijven gebruiken. Ik wilde ook niet per se eten geven, en ieder een klein cadeautje is al snel afgezaagd (in het eerste jaar al 3x hetzelfde boekje gekregen en ook 3x een bellenblaas). Dus had ik aan de leidster gevraagd waar ze nog behoefte aan hadden binnen een bepaald budget, en dat was zachte klei voor de kleinsten en De Pratende Pen voor de oudere kindjes. Zo gezegd, zo gedaan. :Y)
S. heeft een tiptoi voor Sinterklaas gekregen. Hij vroeg ook steeds om een pratende pen :D wel heel leuk speelgoed vind ik!
pi_183652920
Ik vertel het kerstverhaal niet bewust aan O. Komt vanzelf wel een keer als hij ouder is. Ik heb hem ook niet over de oorsprong van sinterklaas of Pasen verteld. En volgens mij komt de oorsprong van christelijke feestdagen ook gewoon op een niet christelijke school aan bod, zij het wat beperkter.

Tiptoi is idd leuk spul. Ik had een setje op de vrijmarkt opgepikt en met zijn verjaardag heeft O van opa een flinke uitbreiding gehad die allemaal worden gelezen, zelfs het 8+ leesboek over dino's wat ik op z'n lijstje had gezet omdat het over dino's ging en niet op de leeftijd had gelet :') voor kerst krijgt hij van oma avontuur in het dierenrijk, een bordspel-achtig iets. Ben benieuwd hoe dat werkt.

Een kado voor de opvang zelf vind ik overigens wel een erg goed idee! Alleen een beetje jammer als je zelf net weggaat en er zelf dus geen gebruik van kan maken/kan zien hoe anderen het gebruiken.

Hier zijn danoontjes en stickers getrakteerd. Danoontjes na overleg met de juf over wat handig was, en stickers omdat ik ook een dubbele traktatie moest en twee Danoontjes wat veel was, en stickers zijn toch zo op.
pi_183654857
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 23:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

[..]

Oh, ik dacht dat zwierezwaai een gangbaar vrije school woord was... vond het namelijk ook een tof woord! Heb het niet zelf bedacht dus :D

Een cadeau voor de hele groep is eigenlijk ook wel erg leuk! Het kdv/psz (en straks de bso, allemaal met dezelfde leidsters) is echt geweldig, ze helpen ons altijd zo goed. Toen vrouw ziek was kon Sjaak altijd komen, al was het maar een uurtje als wij naar het ziekenhuis moesten. Dus ik vind dat ze ook echt wel iets tofs verdienen.
pi_183655108
J heeft de juffen een keer getrakteerd op een zelfgemaakte boekenlegger en daarbij een boekenbon zodat ze een boek voor de groep aan konden schaffen.
pi_183655200
Hier op de vrije school heet het zwierezwaaiers :Y er zijn trouwens vele soorten, bijv een denneappel met lintjes en een touwtje.

Traditie is hier om een boek voor de groep te geven, niet iets voor de kinderen zelf.
pi_183656191
Wij hebben in Duitsland toen ook iets voor de groep gegeven. Ik geloof twee boeken. Eén over auto's ivm T z'n grote auto liefde.

Gister T vroeger opgehaald van school, en jongetje had een stuk rails tegen z'n hoofd gegooid en dat bloedde flink. De juf was erg onder de indruk, heeft zich wel 5x verontschuldigt, en het andere jongetje moest met de zorgcoördinator mee en de juf ging nog een gesprek met de ouders hebben. Vond de reactie en beetje overtrokken. Natuurlijk sneu voor T, maar komop, het zijn 3-jarigen. Dan gebeurt zoiets soms.

Voor die peuter ouders met babies of dreumes en, hoe doen jullie het volgende? Sinds baby O mobiel is wil hij niets legers dan het speelgoed van T, natuurlijk tot grote ergernis van T. Maar, zodra ik O ergens anders neerzet, maar ook wat anders aanbiedt gaat hij heerlijk weer naar T z'n speelgoed. Ik kan heel moeilijk en balans tussen die twee bewaren. Hebben jullie tips?
pi_183656348
Mevrouwcactus, een cadeau voor de hele groep is wel heel leuk inderdaad. En qua cadeautje per kind, kan een combi met speeltje en eten ook? Als je van een ontbijkoek een weg maakt (zwart papier en witte wegstrepen erop zetten) dan kan je er een trekautootje op plakken (bij de ah hebben ze hele goedkope) en dan met een leuke tekst erbij. Ik zag ook nog ergens een schepje (ik wil niet opscheppen, maar ik ga naar groep 4), of een springtouw (ik spring naar groep 4).

Jagar, hier hetzelfde probleem. Vlokje is nu 6 maanden en steeds meer geīnteresseerd in het speelgoed van Jewel. Jewel kan daar zo boos over worden en grist het dan uit haar handen. Ik probeer gewoon elke keer opnieuw uit te leggen dat ze er samen mee kunnen spelen. Dat als Vlokje met iets speelt, Jewel met wat anders kan spelen tot Vlokje er klaar mee is. Soms is Jewel zo slim om dan wat anders te pakken en Vlokje daarmee te verleiden zodat ze het andere speeltje loslaat, dan gaat Jewel daar pijlsnel mee vandoor :') Ik denk dat het ook een fase is waarbij beide kinderen moeten leren om samen te spelen, en vooral voor de oudste om te leren delen. Ik probeer dat dan ook juist in te begeleiden en te stimuleren.
pi_183656519
Jagar, hier mag iedereen met alles spelen, maar speelgoed dat niet zo geschikt is voor de meiden (met name puzzels en spelletjes) worden aan de grote tafel gedaan (kunnen ze niet bij), of als ze op bed liggen. Enige nadeel daarvan is dat mijn eettafel bezaaid ligt met puzzels, spelletjes en boekjes die niet dreumesproof zijn. En als iemand al ergens mee speelt hebben de anderen pech of moeten ze vragen of ze ook mee mogen spelen (wat alleen O kan natuurlijk). Maar het probleem is hier vooral dat O speelgoed van de meiden af pakt, andersom vindt hij het alleen vervelend als hij echt ergens zelf mee wil spelen.
pi_183657228
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 10:01 schreef FlyingFish het volgende:
Jagar, hier mag iedereen met alles spelen, maar speelgoed dat niet zo geschikt is voor de meiden (met name puzzels en spelletjes) worden aan de grote tafel gedaan (kunnen ze niet bij), of als ze op bed liggen. Enige nadeel daarvan is dat mijn eettafel bezaaid ligt met puzzels, spelletjes en boekjes die niet dreumesproof zijn. En als iemand al ergens mee speelt hebben de anderen pech of moeten ze vragen of ze ook mee mogen spelen (wat alleen O kan natuurlijk). Maar het probleem is hier vooral dat O speelgoed van de meiden af pakt, andersom vindt hij het alleen vervelend als hij echt ergens zelf mee wil spelen.
Ja, hier mag in principe ook iedereen met alles spelen, al is T nogal territoriaal. Het probleem is met wanneer T een mooie treinbaan gebouwd heeft, of iets van Duplo ofzo, dan wil O gelijk dat hebben, en ik kan hem er dan bijna niet weghouden..
pi_183657571
Ik heb Willem uitgelegd dat als hij ergens mee wil spelen waar Kevin niet mee mag spelen hij aan de grote tafel mag zitten. Dat doet hij regelmatig. Inderdaad het bouwen met Duplo, puzzels en spelletjes oid.

Tegenwoordig klimt Kevin ook op een stoel, dat mag niet van mij.

Moet eerlijk zeggen dat nu sinds een paar weken het ook wel eens een dag goed gaat, samen op de grond spelen en ieder zijn eigen ding. Kevin maakt nu ook eindelijk niet meer standaard alles kapot wat Willem heeft gemaakt. Ik kon mij heel goed voorstellen dat het frustrerend was voor Willem. Kevin is nu 1,5 jaar.

Maar er zijn ook dagen dat ze standaard willen spelen met dat waar broerlief mee aan het spelen is. Vanuit beide kanten. Pfffff. Dan ben ik fijn een hele dag politieagent mama. Ik blijf uitleggen dat afpakken niet mag en dat ze iets anders kunnen geven waar de broer wel mee kan spelen ipv meteen te gaan slaan.(schoppen, bijten, krabben of knijpen)
Of we gaan dan knutselen oid: afleiding.

[ Bericht 13% gewijzigd door Adrian4 op 11-12-2018 11:18:01 ]
pi_183660285
Oh ja die fase krijgen wij straks ook nog, heerlijk politieagenten zo te lezen, ik kijk er al naar uit ;) hehe.

Eef weegt nu 14,75 kg en is 97 cm lang (3 jaar). Ze moet terugkomen voor de oogtest, er was twijfel of ze de 3e regel van onder niet goed kon zien of dat ze gewoon haar concentratie kwijt was. Wat gebeurt er als ze 'm de 2e keer ook niet kan lezen eigenlijk? (De CB arts zei dat 8 vd 10 kids terug moesten komen omdat ze bij zo'n afspraak veel dingen doen en de meeste kindjes dus de concentratie kwijt zijn bij de oogtest, dus ik maak me er niet al te druk om maar ik vroeg het me gewoon af).
pi_183662923
Oeps verkeerde topic :')
pi_183666054
Zusje, hier was het na de tweede keer niet halen van de ogentest een verwijzing mee voor de oogarts.
  woensdag 12 december 2018 @ 13:30:58 #106
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183680976
Volgens mij gaat alles hier weer goed ;)

SPOILER
Heeft vanmorgen uit volle borst Woutertje Woutertje meegezongen bij de piano, dat de juf er bijna verlegen van werd O+
pi_183683349
Fijn Q!

Wij hebben zo’n heerlijke dag gehad. Met zijn drietjes naar het strand en ze vond het machtig mooi: al het water, de golven, meeuwen, zand en de boten. Ze kon ook al best aardig op haar stoel blijven zitten tijdens de lunch en daarna nog naar Sealife: de reuzenschildpad, de otters en de pinguins waren favoriet.
Heerlijk en met een zonnetje O+
pi_183683640
Quoi L heeft het overgenomen van max :+ ik werd net gebeld door de opvang, hij bleef maar spugen. Vanochtend nog niks aan de hand. Nu dus een zielig mensje op de bank.
  donderdag 13 december 2018 @ 20:48:50 #109
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183712015
Hoe gaat het Nazil?
pi_183712260
Beterschap, Nazil.
Klinkt heerlijk, Arja!
Die Max O+ Wat een stapel boterhammen :o

De wonderen zijn de wereld nog niet uit... J heeft vandaag zijn halfjaarlijkse controle bij de tandarts zonder gedoe doorstaan! Oke, er moest wat omkoping tegenover staan (extra Netflix tijd), maar toch.
En toen ik langs de schoenwinkel kwam dacht ik eraan om even zijn voeten te laten opmeten, want de vorige keer had ik niet door dat zijn voeten veel gegroeid waren. Maar goed ook, want we mogen weer door naar de volgende maat. Wat een prijzen trouwens, pfff.
pi_183712394
L is beter! Een kort virusje. Ik was vanochtend ziek, net niet overgegeven op het werk zeg maar. Is nu ook weer over :?
  vrijdag 14 december 2018 @ 21:46:48 #112
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183734040
Arja, wat leuk, een dagje Scheveningen. Ik had me voorgenomen vaak een dagje daarheen te gaan (want Scheveningen O+ ), maar doe het te weinig.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:56 schreef Hupje het volgende:
Wat een stapel boterhammen
Niet allemaal voor hem hoor ;) Ik maak altijd een stapel voor ons allebei.

Max heeft vanmiddag samen met zijn vader de kerstboom opgetuigd. Zulke lieve foto's leverde dat op O+
SPOILER
Zo cliché, maar wat worden ze rond deze leeftijd ineens groooooooot.
pi_183734058
Leuk hč.
Zo hebben wij vandaag een pindaketting voor de vogeltjes zitten rijgen. Hij kon het al best!

Mijnes zit nu in de fase 'mamageenfotomaken }:|' Zķ jammer soms.
pi_183745165
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 21:46 schreef Quoi het volgende:
Arja, wat leuk, een dagje Scheveningen. Ik had me voorgenomen vaak een dagje daarheen te gaan (want Scheveningen O+ ), maar doe het te weinig.

[..]

Niet allemaal voor hem hoor ;) Ik maak altijd een stapel voor ons allebei.

Max heeft vanmiddag samen met zijn vader de kerstboom opgetuigd. Zulke lieve foto's leverde dat op O+
SPOILER
Zo cliché, maar wat worden ze rond deze leeftijd ineens groooooooot.
O+ O+

Beterschap voor alle zieke kindjes
S. 2014
J. 2016
pi_183759840
Wij hebben vanochtend met de slee door de sneeuw gewandeld O+ J genoot (maar had het uiteindelijk heel koud, ook met 3 jaar nog steeds iets met eigenwijs en dan maar moeten ervaren).
  zondag 16 december 2018 @ 10:02:06 #116
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183759883
Is dat toevallig net als hier iets met geen handschoenen en muts op willen? :')

Hier een te dun laagje om te sleeën helaas.
pi_183760101
Dat ja, of je voet uitsteken en naast de slee door de sneeuw slepen en dan mopperen dat je voet koud wordt :')

Jammer dat het bij jullie niet kon! Hier begint het inmiddels al behoorlijk te smelten, dus ik ben blij dat we vroeg zijn gegaan vanochtend.
pi_183760165
Heel andere vraag: mijn zusje komt in de kerstvakantie naar Nederland en wil dan graag iets met J (bijna 4) gaan doen. Vorig jaar zijn we gaan zwemmen. Ik zoek nu iets anders, wat te doen is met koud weer, liefst niet te druk (maar dat zal onvermijdelijk zijn in de vakantie, vrees ik) en geen uren onderweg vanaf oost-Brabant.
Ik dacht zelf aan een museum (maar welke?), kleine dierentuin hier in de buurt of bioscoop. Heeft iemand nog andere leuke ideeën?
  zondag 16 december 2018 @ 10:29:41 #119
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_183760169
Mijn peuter en kleuter zijn (geheel vrijwillig) de stoep en de oprit sneeuwvrij aan het maken (met sneeuwscheo, graafmachine en kiepwagen). Ik zie net dat ze de stoep van onze bejaarde buren ook hebben gedaan. Mooi, maken we als nieuw komers in de buurt toch een beetje een goede indruk ^O^
  zondag 16 december 2018 @ 10:32:59 #120
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_183760211
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 10:29 schreef Hupje het volgende:
Heel andere vraag: mijn zusje komt in de kerstvakantie naar Nederland en wil dan graag iets met J (bijna 4) gaan doen. Vorig jaar zijn we gaan zwemmen. Ik zoek nu iets anders, wat te doen is met koud weer, liefst niet te druk (maar dat zal onvermijdelijk zijn in de vakantie, vrees ik) en geen uren onderweg vanaf oost-Brabant.
Ik dacht zelf aan een museum (maar welke?), kleine dierentuin hier in de buurt of bioscoop. Heeft iemand nog andere leuke ideeën?
Houdt J van dieren? De Steenuil in Oirschot is leuk. Speelboerderij met binnenzandbak en bandenglijbaan, buitenzandbak en skelters en je mag elke dag helpen met de dieren voeren (25 kinderen op een rij met kruiwagentje naar de koeien en schapen O+ ). In de kerstvakantie hebben ze ook nog extra activiteiten, dat kun je vast op de website vinden. Entree is geloof ik ¤5 per kind en ¤2 per volwassene, maar dan krijg je dacht ik ook weer een gratis consumptie. Onze J gaat er zn kinderfeestje vieren, zo tof vind ie het er.
pi_183760629
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 10:29 schreef Hupje het volgende:
Er is Mattel Play in Sevenum, wat Sjaak errug tof vond. Als ze vroeg gaan, zal het nog wel rustig zijn denk ik. Ik weet niet hoe J motorisch is, maar anders is schaatsen misschien een optie.
Het Natuurmuseum in Tilburg is ook al leuk om naartoe te gaan. Je hebt in Tilburg ook nog de Oliemeulen, een reptielenhuis.
pi_183760695
Ziezoo in Volkel is ook leuk :)
  zondag 16 december 2018 @ 11:21:01 #123
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183760773
Ah Hupje, ook lekker eigenwijs dus.

Mousemicky goed bezig jullie! Je kunt ze misschien verhuren ;)

Ik had mijn berichtje nog niet getikt, toen mijn ouders een appje stuurden met een foto van Max vorig jaar in z’n skipak met muts op (weet je nog Molo, met larf op het ijs!) Ik aan Max laten zien en hij wilde dat eigenlijk wel aan.

Dus nu zijn we al een rondje door de sneeuw en langs de supermarkt geweest - in skipak en muts. Past nog :o

En nu wil hij het niet meer uit en staat in vol ornaat op Boney M te dansen bij de kerstboom.

Ik geniet nog ff volop, want dinsdag ga ik 4 dagen naar (hartje O+ ) Londen voor werk. Leuk natuurlijk, maar ik zal die kleine man weer missen.
  zondag 16 december 2018 @ 11:47:24 #124
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183761152
Ja weet ik nog, zķ leuk dat O+ (en zķ koud 😅)

Hier vanmorgen toen ik haar weg bracht (dagje oppas geregeld omdat beneden leeg moet voor lekkagereparatie komende week) even eerst lekker stampen en springen en dansen door de sneeuw.
Zalig die kinderen _O_
pi_183761545
Hupje; is het gouden woud in Liempde te ver voor jullie? Echte 'goudklompjes' zoeken met zeefjes in grote bak zand met in het midden van de ruimte een 'riviertje'. Pas met bijna 3 en 5-jarige geweest en was heerlijk warm, goed uitzicht vanaf tafeltjes op de speelruimte en beide kinders hebben zich uren vermaakt :). Was ook niet druk ondanks zaterdagmiddag. Wel neem ik volgende keer handdoek en extra kleding of zwemkleding mee wegens nat en zanderig worden :P. Hullies in Uden is ook erg leuk, maar dit vond ik wat rustiger en overzichtelijker
  zondag 16 december 2018 @ 12:28:07 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183761795
Ik las tot twee keer toe Huillies _O- :')
pi_183761863
:D _O- dat is het gelukkig eigenlijk nooit :P Echt brabants he? Tis een wat donker krijspaleis, maar wel brabantse relax atmosfeer en tenminste ook fijn voer voor volwassenen ipv alleen kinderhap.
  zondag 16 december 2018 @ 12:34:34 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183761886
Klinkt goed, lekker samen met de koekwauzen _O_
pi_183761925
Ook zo leuk: pas peuter tijdlang uit het oog bij Hullies. Had hij een ouder jongetje zover gekregen om voor hem telkens een sleetje op het roetsbaantje te zetten. Dat kind vertelde dat hij wel elke keer was meegelopen met de baan voor als peuter vast zou komen te zitten. Zo lief O+
pi_183772670
Ook wij banjerden vanochtend door het kleine laagje sneeuw dat er hier gevallen was. Skibroek aan, muts en sjaal allemaal vrijwillig. Hij wist nog dat sneeuw koud was. Even sneeuwballen gemaakt, rondgelopen en toen had hij ‘handjes koud, hadsjoetjes aan, naar binnen Elmo hebben’ . Helemaal in paniek om zijn koude handen. Snel naar binnen, Elmo gegeven en geholpen handjes opwarmen. ‘Handjes koelkast’ _O- zo koud waren ze dus! En toen ging het weer opnieuw sneeuwen:’sneeuwregen!’ Fantastisch die taal van hem O+
pi_183780953
:W Wij komen ook weer eens binnenvallen.

Sneeuw vind James nog steeds helemaal niks... kwam na 3 minuten binnen :( "SNEEUW NIET LEUK MAMA"

Hij is afgelopen dinsdag na 2x uitstellen nu dan eindelijk geopereerd aan zn amandelen. en nieuwe buisjes. Ging allemaal goed, tot hij donderdag in korte tijd heel heel ziek werd, suf apatisch hoge koorts... Bleek hij een longontsteking te hebben... :{ :'( Maar goed, antibiotica sloeg aan, en nu is het weer een vrolijk manneke met zn boevenstreken. Nog wel een piepende/rochelende ademhaling maar morgen heeft hij controle dus dan horen we t wel.

Verder is het een boef, Bedenkt en doet alles wat zijn zus nooit bedacht heeft, gooit hele wagenparken in de kerstboom :') (en ik vreesde de katten :') ) maar ook een enorme vrijkous, "ik vind jou lief mama" "mama beste vriend" O+ O+ zijn spraak is sowieso heel goed voor iemand van zijn leeftijd. Hij is nu 91cm en 12.9 kg en mag in februari naar psz. Stop de tijd!!

Ik probeer echt vaker mee te lezen maar chronisch tijdgebrek. :@

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_183781024
Enmy had het steeds over op de slee willen, maar puntje bij paaltje wilde ze niet op de slee. “Ik vind een beetje spannend mama”. Uiteindelijk zat ik op de slee en werd ik voort getrokken door mijn broer en emmy.

Gm wat fijn dat de operaties achter de rug zijn en goed verlopen. Wat een pech met de longontsteking. Knappe vent is het en een echte peuter. En jouw dame heeft mooi haar.
pi_183781671
Peuters en sneeuw, heerlijk O+ Jewel vond het ook geweldig, al lag er maar een heel klein laagje helaas. Ik heb wel meteen maar een skipak en sneeuwschoenen voor haar gekocht, want met een spijkerbroek in de natte sneeuw gaan zitten = geen succes gebleken :')

James een longontsteking, wat zielig. Heel veel beterschap voor hem, hopelijk is hij snel weer volledig opgeknapt! Die foto O+

Toen ik zwanger was van Vlokje zag ik trouwens al helemaal voor mij hoe Jewel haar later zou gaan helpen met bijvoorbeeld kruipen en andere ontwikkelingen. Prachtig leek mij dat. Het omgekeerde is nu echter het geval. Als Vlokje op de grond ligt te draaien, of een dappere poging tot kruipen doet, gaat Jewel ernaast liggen om haar na te doen. Als Vlokje op mijn schoot zit en gaat staan, springt Jewel op en roept triomfantelijk: Jewel ook staan! Als Vlokje eet en de helft uit haar mond laat vallen, spuugt Jewel prompt ook alles uit. En als klapper op de vuurpijl, Vlokje kwijlt wat af en als ik haar mondje dan afveeg, produceert Jewel ook snel wat spuug zodat ik haar mond ook af moet vegen. En zo gebeurde het dat ik 2 baby's heb :')
pi_183782971
pakt toch altijd anders uit he :') James heeft wel 2 moeders, alleen is die moeder van 4 een stuk strenger, Nee James dat mag niet, JAAAAAAAAMES :( :( "mamamaaaaaa"

#innerpeace#
S. 2014
J. 2016
pi_183783092
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 12:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
pakt toch altijd anders uit he :') James heeft wel 2 moeders, alleen is die moeder van 4 een stuk strenger, Nee James dat mag niet, JAAAAAAAAMES :( :( "mamamaaaaaa"

#innerpeace#
Hahaha, oooh heerlijk :')
Die fase gaat Jewel ook nog wel door als ze wat ouder is vermoed ik, ze ontwikkelt zich nu al als een hele goede klikspaan aangezien ze de hele dag aan ons rapporteert wat Vlokje aan het doen is :')
pi_183784864
Zo herkenbaar Schanu _O- dingen pakken toch anders uit dan je vooraf denkt :')
Hier trouwens ook wel bezorgdheid. Zit Mijm zich keihard aan te stellen in zijn stoel aan tafel (omdat het te lang duurt voordat het eten op tafel staat), dan komt S. er al aan: ‘Stil maar Mijmpie, ik kom er al aan hoor.’
pi_183802380
Ik heb een discussie met een peuter over mijn naam. Hoe heet papa? (noemt naam). Hoe heet mama? Mmmmmmmmmmm! Nee, mama heet Nazil. Nee, mama mmmmmm! En hoe heet oma? (noemt weer goede naam) en mama? Mmmmmm!
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:15:18 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183802447
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:11 schreef Nazil het volgende:
Ik heb een discussie met een peuter over mijn naam. Hoe heet papa? (noemt naam). Hoe heet mama? Mmmmmmmmmmm! Nee, mama heet Nazil. Nee, mama mmmmmm! En hoe heet oma? (noemt weer goede naam) en mama? Mmmmmm!
haha lekker eigenwijs.
Hier een peuter die zijn broer consequent 'broer' noemt. Iedereen noemt hij bij z'n naam, van 'nieuwe' kindjes wordt de naam meteen 20x geoefend, maar broer blijft broer. :').
KuikenGuppy
pi_183802494
Ik heet gewoon ‘mama’ O+
Papa heeft wel een naam, inclusief achternaam. Mijn achternaam is dan gewoon ‘mama Jansen’. En dan de achternaam van vriend, terwijl we niet getrouwd zijn. Voorlopig laat ik het maar zo :')
Van broer wordt gewoon nog steeds bij hoog en laag beweerd dat hij Mijmpie heet. Ach, kan ik ook mee leven :7
pi_183802551
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:11 schreef Nazil het volgende:
ik word stapelgek van mijn peuter. Hij vraagt me 100x per dag hoe ik heet. En hij weet het prima. Dus na 2x zeg ik ‘piet’. Neehee, N.... 2 seconden later, ‘mama, hoe heet jij?’ 8)7

En het waarom houdt ook niet op. Oh man, ik vind het erg vermoeiend.
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:27:26 #141
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183802611
Hahaha die vragen idd. Mien Got.
Vooral de (kloppende!) antwoorden waar meneer het niet mee eens is :+ dan blijf je bezig he.
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:38:56 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183802729
"wat denk je zelf" is soms een prima antwoord ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 18 december 2018 @ 11:46:35 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183804604
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik word stapelgek van mijn peuter. Hij vraagt me 100x per dag hoe ik heet. En hij weet het prima. Dus na 2x zeg ik ‘piet’. Neehee, N.... 2 seconden later, ‘mama, hoe heet jij?’ 8)7

Ik was ook zo, en mijn kind ook, dus moet er wel om lachen

Ik geef meestal gewoon een dom of gek antwoord terug en dan komt ze wel lachend uit die bui.

Gisteren wilde ze geen bloemkool eten, toen ik zei dat het geen bloemkool maar poep was en of ze het dan wel wilde ging het met happen tegelijkertijd naar binnen.

Ze zijn gewoon gek die peuters :+
  dinsdag 18 december 2018 @ 12:21:18 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183805117
Dat heb ik ook wel eens gezegd Molo, gevolg was dat de peuter met honger naar bed is gegaan :X :').
KuikenGuppy
  dinsdag 18 december 2018 @ 12:35:58 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183805366
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 12:21 schreef Burdie het volgende:
Dat heb ik ook wel eens gezegd Molo, gevolg was dat de peuter met honger naar bed is gegaan :X :').
Die van mij is een viesnek :+
pi_183815178
Ketel klaagde de laatste tijd over honger bij het naar bed gaan, dus nu maar afgesproken dat hij bij het avondeten dan meer moet eten. Dat gaat verrassend goed, het bord gaat nu zelfs wel eens leeg. ^O^

En vanmiddag heeft hij bij de gastouder voor het eerst op de wc gepoept. Zo trots! O+ Eens kijken of het morgen thuis ook lukt. De thuiskapper komt dan ook al langs, dus hopelijk is het niet te veel voor een dag.

O ja, dat duizend keer hetzelfde vragen... Hier is zijn stokpaardje zo:
"Mama? Mama? Mama?"
"Ja?"
"Mooie dag." Ongeacht of het zonnig of bewolkt is of dat het pijpenstelen regent :')

Hij is wel een schat van een grote broer trouwens. Vanavond was ik aan het koken en begon de baby een beetje te piepen in de box. Toen ik kwam kijken wat er was, was Ketel al 'hoofd schouders knie en teen' voor hem aan het zingen om hem te vermaken, inclusief dansje *;
pi_183815395
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

“Waarom?” Ja, dat vond ik echt vermoeiend! Ineens was het over, na 5 maanden denk ik. Ik besefte het me pas na een tijdje dat ik het totaal niet miste!

Afspraken maken met de peuter, het kan O+
Sjaak werd al een paar weken wakker tussen 5.00u en 5.30u en wilde dan niet meer slapen. Zaterdag viel hij van vermoeidheid op de bank in slaap. Dat vond hij maar niets. Dus we hebben gezegd dat als hij langer slaapt, hij niet meer zo moe is en niet ziek wordt. Sjaak zei: “ok, dan ga ik langer slapen mama” en hij slaapt sindsdien tot minimaal 6.45u *O*

Vanmorgen zijn we in de kleuterklas geweest waar Sjaak na de kerstvakantie gaat starten. We hebben de ene juf ontmoet. Sjaak vond het allemaal heel spannend en gek, hij wilde geen handje geven en hij probeerde steeds weg te rennen. Maar toen de juf zijn naambordje liet zien, was ze binnen en luisterde hij naar haar O+ Donderdag ontmoeten we juf 2 en hopen we wat kinderen te zien die bij Sjaak in de klas zitten. Dan 2 weken vakantie en daarna begint het echt...
Mijn kleine grote jongen, hij is zo stoer en hij is nog zo klein. En hij gaat gewoon al bijna naar school :'(
pi_183815565
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:16 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

“Waarom?” Ja, dat vond ik echt vermoeiend! Ineens was het over, na 5 maanden denk ik. Ik besefte het me pas na een tijdje dat ik het totaal niet miste!

Afspraken maken met de peuter, het kan O+
Sjaak werd al een paar weken wakker tussen 5.00u en 5.30u en wilde dan niet meer slapen. Zaterdag viel hij van vermoeidheid op de bank in slaap. Dat vond hij maar niets. Dus we hebben gezegd dat als hij langer slaapt, hij niet meer zo moe is en niet ziek wordt. Sjaak zei: “ok, dan ga ik langer slapen mama” en hij slaapt sindsdien tot minimaal 6.45u *O*

Vanmorgen zijn we in de kleuterklas geweest waar Sjaak na de kerstvakantie gaat starten. We hebben de ene juf ontmoet. Sjaak vond het allemaal heel spannend en gek, hij wilde geen handje geven en hij probeerde steeds weg te rennen. Maar toen de juf zijn naambordje liet zien, was ze binnen en luisterde hij naar haar O+ Donderdag ontmoeten we juf 2 en hopen we wat kinderen te zien die bij Sjaak in de klas zitten. Dan 2 weken vakantie en daarna begint het echt...
Mijn kleine grote jongen, hij is zo stoer en hij is nog zo klein. En hij gaat gewoon al bijna naar school :'(
en dan gaat alles weer in stroomversnelling...

vond dat wel echt een vetgrote mijlpaal... (en nu is t heerlijk als ze naar school gaat :X )
S. 2014
J. 2016
pi_183815833
Ik las toffe tips voor een uitje met J's tante, dankjewel.

Schattig, luna! Lijkt me zo leuk, de interactie tussen groot en klein kind.

Psz, school, er komen weer grootse dingen aan voor sommige peuters!

De fase van constant dezelfde vragen (naar namen enzo) zijn wij voorbij. Het gaat over!
pi_183824284
Wat knap van Sjaak dat hij nu langer doorslaapt! En al bijna naar school, wat een mijlpaal, ik kan mij voorstellen dat dat wel een dingetje voor je is om je kleine jongen opeens naar school te moeten brengen straks. Heeft hij er zelf wel een beetje zin in?

Jewel vraagt niet hoe wij heten, ze heeft pas sinds kort door dat haar zusje geen zusje heet en noemt haar eindelijk bij de naam :') Wij zijn nog 'gewoon' mam en mama voor haar. Soms gebeurt het dan wel dat ze in herhaling blijft vallen: 'mam'? vrouwlief: ja? Kijkt Jewel naar mij 'mama?' ik: 'ja?' and repeat een stuk of 100 keer. Vindt ze kennelijk heel grappig, wij dan weer wat minder :')
  woensdag 19 december 2018 @ 13:53:59 #151
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183827707
Ha, dat vragen. Ik vroeg mezelf al af: begint dat nu al?

Hier is de terugkerende vraag: "mama/papa, wat is dāt nou?" (insert zwaar Rotterdams accent, geen idee waar hij dat vandaan heeft)

Ik krijg net foto's door van een dansende peuter met papa. Bij de les mochten ze hun ouder versieren met kerstspul :D
  donderdag 20 december 2018 @ 16:45:58 #152
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183857667
Ik skype dus nu al 2 dagen met Max en mān wat is dat tof O+ Die leeftijd ook hč, ze snappen zoveel. Al hoewel hem knuffelen veel toffer zou zijn, want het wordt wel weer tijd om naar huis te gaan, vind ik :P

Heb me compleet het lazarus gewerkt deze week en heb dan nu eindelijk tijd om te shoppen @ Harrod's enzo. Woeaaaa.
pi_183862527
Leuk Q dat skypen!

Emmy zag laatst een foto van oma en zei toen dat ze oma wilde bellen en dat deden we. Zegt ze: hajjo met Emmy, ja, even stil, oma ik vind jou lief!
pi_183864870
Gaaf Quoi! Sowieso Londen met Kerst! O+
Ik skype elke maandagmiddag met A om te vragen hoe t op school was (gewoon bellen zit er voor mij niet in natuurlijk). Is ook zo tof. Vooral die kusjes die ze op oma's telefoon geeft O+ (soms net op de 'ophangknop', maar dat terzijde :') )

Dat vragen inderdaad... als ik kauwend de kamer in loop, is het standaard: "WAT HEB JIJ DAAR? WAT ZIT ER NOU IN JOUW MONDJE? LAAT EENS ZIEN! MAG IK EVEN KIJKEN?!" :')
pi_183915972
Stormloop topic dit wel.

Ik kom me vandaag hier melden. Kwark ligt heel erg jarig te zijn in zijn bed nu. Hij heeft pas 3 kadootjes open gemaakt maar wijst en roept steeds MEER DOOTJE naar de stapel kadootjes op tafel. :')
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zondag 23 december 2018 @ 12:08:31 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183916019
Gefeliciteerd!!! *O*

Ennuh, Kwark? _O-
pi_183916073
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 12:08 schreef Molo het volgende:
Gefeliciteerd!!! *O*

Ennuh, Kwark? _O-
Vernoemd naar zijn lievelingseten natuurlijk. :D
pi_183916120
Gefeliciteerd RF *O* maar hoeveel kado's liggen er nog op tafel dan? Mijn peuter kreeg maar 1 kado...

En voor de mensen met tabletspelende kinderen, in zowel de AppStore als de playstore is de afgelopen weken elke week een spel van dr panda gratis, deze week iets met het verzorgen van de schildpad toto. Zijn erg leuke simpele spelletjes die ook soepel draaien op oude tablets.
pi_183916219
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 12:13 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd RF *O* maar hoeveel kado's liggen er nog op tafel dan? Mijn peuter kreeg maar 1 kado...

En voor de mensen met tabletspelende kinderen, in zowel de AppStore als de playstore is de afgelopen weken elke week een spel van dr panda gratis, deze week iets met het verzorgen van de schildpad toto. Zijn erg leuke simpele spelletjes die ook soepel draaien op oude tablets.
Hij heeft een garage, boek, loopfiets, dekbed, water paint, extra autootjes en snijfruit van ons gekregen.
Maar er liggen ook kado's van familie uit de UK op tafel omdat ze hier niet konden zijn en kado's van mijn ouders die zijn overgevlogen voor zijn verjaardag.

Dan ook nog kerst kado's, voornamelijk van familie uit de UK, maar ook een paar van ons.

Máár we hebben ook heel veel speelgoed en spullen verkocht of gedoneerd de afgelopen 2 maanden want ook wij willen geen peuter zooi tsunami in huis.
  zondag 23 december 2018 @ 12:22:24 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183916274
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 12:11 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Vernoemd naar zijn lievelingseten natuurlijk. :D
Ja hier is dat ook kwark of yoghurt. Beide 'yoghurtjuhhhh' genoemd :')

En zo, flinke buit voor die kleine! Veel plezier!
pi_183916402
Ja. Hier wordt zijn bord demonstratief weg geschoven en wordt er KWARK geroepen. :D

Laatste tijd wordt er trouwens ook choco geroepen terwijl hij nooit chocola krijgt. }:|
  zondag 23 december 2018 @ 12:31:45 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183916462
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 12:13 schreef FlyingFish het volgende:

Goeie tip!

Hier staat King Julians kerstspecial van Madagascar op. Zo leuk, ook voor mij _O_
  zondag 23 december 2018 @ 12:32:46 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183916482
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 12:29 schreef ReginaFalange het volgende:
Ja. Hier wordt zijn bord demonstratief weg geschoven en wordt er KWARK geroepen. :D

Laatste tijd wordt er trouwens ook choco geroepen terwijl hij nooit chocola krijgt. }:|
_O-

Mandarijntjes en chocolade hier favoriet :+

Gisteren had Koos haar chocolade gegeven bij het ontbijt, nou... Dat vond ze wel wat. Vroeg er vanmorgen weer om. Ja doeiiiiiii :+
pi_183916604
Kwark wil alleen mensen op youtube kijken die met houten treinbanen spelen. Als ik iets kerstigs op zet wordt er meteen gedemonstreerd. Vette pech want het kerst film en vreetfestijn begint morgen. :')

Lievelings op brood is hier pindakaas (die droge 100% pindakaas van de AH waarna je meteen een liter water moet drinken omdat je anders per direct uitdroogt). Laatst liet hij zijn laatste stukje brood per ongeluk op de grond vallen, nog nooit iemand zo intens verdrietig gezien.
pi_183916824
Phoebe, gefeliciteerd met Kwark!
pi_183920529
RF, gefeliciteerd! *O*

Kan iemand mij even vertellen dat het echt aan de decembermaand ligt dat mijn grote zo onmogelijk ontiegelijk stronteigenwijs en irritant is en dat ik niet de reīncarnatie van Satan heb gebaard? :X
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 23 december 2018 @ 15:32:20 #167
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183920588
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 15:29 schreef Krisvc het volgende:
RF, gefeliciteerd! *O*

Kan iemand mij even vertellen dat het echt aan de decembermaand ligt dat mijn grote zo onmogelijk ontiegelijk stronteigenwijs en irritant is en dat ik niet de reīncarnatie van Satan heb gebaard? :X
Decembermaand! Totally.

En over een half jaar is 't omdat ze net naar school gaat. En 't half jaar daarna is het die decembermaand gecombineerd met school. En..
pi_183926025
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 15:29 schreef Krisvc het volgende:
RF, gefeliciteerd! *O*

Of ik heb haar halfbroertje gebaard of het ligt hier ook aan de decembermaand :X
Of aan het feit dat die koters hier gewoon altijd ziek, zwak en misselijk zijn. :'(
Ik was echt liefhebber van de winter, maar dat is op het moment niet echt het geval :')

Gefeliciteerd RF O+ Hier is alles altijd TOETJE!
pi_183926670
Bedankt voor alle felicitaties!

Wat een fijne dag was het. <3
We zijn nu eigenaar van zo ongeveer het hele Duplo assortiment dankzij het bezoek. Dus we gaan morgen lekker die-hard duplo-en.
pi_183926681
Ik geef de schuld aan de decembermaand. Man, man, man, we hopen echt dat dit tijdelijk is en het niet is zoals hij de rest van zijn leven zal zijn. Gelukkig zijn er ook momenten dat hij wel heel leuk is en er met hem te praten valt.
  zondag 23 december 2018 @ 20:02:15 #171
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183927013
Gefeliciteerd Phoebe! *O*
KuikenGuppy
pi_183927226
Gefeliciteerd met kwark! *O*

Ik heb vanochtend een prijsstickertje die ik ergens vanaf gepeuterd (hehe) had op mijn peuter geplakt, foto gemaakt en het kleine monster op de familie app te koop aangeboden :'). Dus ik denk dat het de decembermaand is als ze het allemaal hebben ;).
pi_183927277
Hier was het tot vorige week ook drama galore, maar het is nu al een week rustiger *O*

En als ik zeg ‘rustiger’, bedoel ik natuurlijk niet ‘rustig’, maar ‘een beetje meer rustig dan de week ervoor’. Want Sjaak blijft een peuter natuurlijk...
  zondag 23 december 2018 @ 20:15:04 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183927343
Kom ze maar brengen hoor, de monsters :D. Strikje er om en onder de kerstboom. Ik hou echt van peuters, vind dit zo'n heerlijke leeftijd O+.
KuikenGuppy
pi_183927642
Dezelfde stormachtige peuter kwam net op schoot gekropen om vervolgens in mijn oor te fluisteren: "Ik vind je heel lief, mama!" O+
  zondag 23 december 2018 @ 20:32:41 #176
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183927785
Wij hebben vooral heel veel behoefte aan lekker weer. In 't zand spelen is toch minder lekker in de regen en in het donker. We willen naar buiten! En we doen 't wel, maar we willen dan toch snel weer naar huis.
  zondag 23 december 2018 @ 20:35:08 #177
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183927861
Misschien gaan we een keer kerst vieren in de zon.. Is vast onbetaalbaar, maar dromen mag :P
  zondag 23 december 2018 @ 20:45:40 #178
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_183928174
Ik vind het met dit weer ook wel een uitdaging om naar buiten te gaan. Ik vind er namelijk helemaal niets aan, ik ben echt een zomermens. Het kan mij niet warm en zonnig genoeg zijn. Dit jaar was van mei t/m september dus absolute hemel voor mij, ontelbaar keer naar het strand geweest. O+ O+ O+
Maar ik merk dat peuter daardoor echt minder zn energie kwijt kan. Vooral dat rennen en springen door huis, arghhh.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_183928261
Het enige wat wij buiten doen op dit moment is naar de supermarkt fietsen en in de plassen stampen als het geregend heeft :+

Verder is L heel erg lief, maar de zelfspeelfunctie is kapot en dat vind ik heel irritant. Even samen spelen, gezellig maar niet de hele dag weken lang.
pi_183928370
Wij maken buiten ruzie over dat ze dr jas dicht moet houden van me, ze echt niet dood gaat van die ene spetter die ze tien minuten geleden voelde en dat ze niet zomaar alleen mag oversteken. Dus wij gaan morgen naar de indoor speelhal, want de supermarkt vandaag was geen succes. :+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_183928462
Hier juist winter mensen.
Dikke trui en jas aan, sjaal, muts en wantjes aan en gaan. Naar 't park, naar de stad, in de bakfiets met dekentje op schoot in het donker kerstlichtjes kijken, met paraplu en laarsjes in de plassen stampen. Love it.

En vorig weekend om 7u sochtends in de tuin in de verse sneeuw spelen en dan met thee, krentenbolletjes en dekentje tekenfilms kijken. <3
pi_183930356
Ik hou zelf ook echt wel van de winter. Vandaag was vriend in de tuin aan het werken, S. kreeg zijn skipak aan, regenlaarzen eronder en heeft heerlijk ‘geholpen’.
Gelukkig kan buiten spelen ook prima in de winter ja.
Op de opvang hebben ze tientallen regenbakken hangen en gaan ze ook altijd naar buiten, ondanks regen.

Ik vind het tegenwoordig vooral heel vervelend doordat de kinderen zoveel ziek zijn in deze periode.
pi_183930439
Hier gelukkig een kind wat bijna nooit ziek is maar dat komt omdat hij ook nog niet naar de psz gaat.

Zolang het niet vriest vind Kwark het buiten hartstikke leuk.
pi_183930513
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 21:59 schreef ReginaFalange het volgende:
Hier gelukkig een kind wat bijna nooit ziek is maar dat komt omdat hij ook nog niet naar de psz gaat.

Zolang het niet vriest vind Kwark het buiten hartstikke leuk.
Hier psz en opvang. En dan zitten beide jongens op een andere groep. Dus ze krijgen letterlijk ieder griepje mee naar huis ;(
pi_183930553
Gefeliciteerd RF *O*

Sterkte iedereen met de horrorpeuters! Hier valt het gelukkig altijd wel mee. Sinterklaas vindt N gewoon leuk, kdv ook, en kerst doen we niets aan.
Vandaag alleen een beetje huilen bij vertrek uit de monkeytown, maarja, natuurlijk wil je dan niet weg :P

Leuke dingen doen buitenshuis is idd wel moeilijker met dit weer, maar je kan toch moeilijk voor de honderdste keer naar de bieb of het kindercafé gaan... dus vandaag toch maar 15 min in de regen gefietst naar de monkeytown (we hebben geen auto en die mis ik zelden, maar soms... -O- )

Zelf spelen kan ze sowieso niet, dus ik ben eraan gewend dat ik altijd samen met haar iets moet doen. Wat doen jullie kinderen dan zelf allemaal??

N heeft nu waterpokken trouwens, maar nog geen last van. ‘Geeft niks hoor, is niet erg!’ Hopelijk wordt het niet nog erger....
pi_183930653
Hij kon zich zo een tijd vermaken met een paar auto’s of de duplo trein. Speel je dan ook echt altijd samen? Ik heb daar echt geen hele dag zin in, dan wil ik ook wel even een tijdschrift lezen ofzo. Gewoon even rustig zitten.
  zondag 23 december 2018 @ 22:06:52 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183930657
Ik zet haar regelmatig tussen een berg speelgoed neer en dan gaat ze zelf zingend een rollenspelletje doen, blokjes stapelen of een boekje lezen.

Ik zou best gek worden als ik haar continu zou moeten vermaken, pas ik voor ook.

Geen drama december hier eigenlijk, weleens tranen of een peuterdramabui maar dat heeft weinig met december te maken.
Kerstboom vindt ze prachtig, eten met kaarsjes op tafel ook. Al had ze eerst nog de associatie van kaarsjes en uitblazen, dus moesten alle kaarsen eraan geloven als ze langs kwam lopen _O- :')
  zondag 23 december 2018 @ 22:14:00 #188
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183930895
Peuterbuien, neeeeeee hoor :)

Wou ik posten. Maar vanavond moest hij even mama’s grenzen her-verkennen :') Nou die grens was bereikt toen hij in de wasbak stond met de spiegel in zijn handen. Hij ligt nu net. Roep maar als je je dekentje over je heen wil, riep ik nog na. Niks meer gehoord, want doodop van alle drama :')

Gelukkig horen er tussendoor heeeeel veel knuffelmomentjes bij, vreet hij als een bootwerker en speelt hij zo gezellig zelf.

KWARK! Welkom O+
pi_183931269
Kerst vindt meneer ook helemaal geweldig. Nog steeds trots op de kerstboom, hij heeft meegeholpen optuigen. We hebben van een groente potje ook een theelicht gemaakt met gekleurd papier, lijm en glasstiften (action). Ook die is helemaal fantastisch en het kaarsje moet altijd aan. Is een electrisch ding dus prima. En elke dag een cadeautje uit de kalender! En dan aanwijzen op de doos welke hij al heeft en welke hij 'morgen' krijgt. Hij is nog steeds onder de indruk van sinterklaas en de cadeaus, hij heeft het er nog vaak over. Vandaag zei hij dat sinterklaas in Spanje is, geen idee waar hij dat van heeft :+ het beste cadeau van heel sinterklaas was toch wel de elmo knuff die m'n moeder gaf, maar die hadden we al een keer. Boeiend, het is elmo!
pi_183931292
Hier ook geen drama december, maar wel iemand die buiten continu zit te piepen als het een beetje waait. "Winter moet weg mama". Hij snapt het verschil tussen wind en winter nog niet helemaal.

Maar hier ook toe aan warmer weer, vooral omdat ik dan niet minimaal een kwartier bezig ben om überhaupt de deur uit te kunnen maar binnen vijf minuten de deur uit kan. En ze het dan ook allemaal leuk vinden om buiten te zijn.
pi_183931779
Dat lijkt me echt heel pittig, Saskia, als je de hele dag mee moet spelen. Ik kan prima een treinrails bouwen en hem er vervolgens een uurtje alleen mee laten.
Dan kan ik gewoon iets aan het huishouden doen, of lekker breien ofzo.

S. maakt er zoveel van mee, die hele decembermaand. Het houdt hem ontzettend bezig. En dan gecombineerd met ziek zijn kost het hem teveel energie om ook nog gezellig te zijn. En ik snap het wel en het is ook heel zielig, maar af en toe heb ik het zelf ook wel gehad en ben ik blij als ik een dagje kan gaan werken :@
pi_183935103
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 20:45 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het met dit weer ook wel een uitdaging om naar buiten te gaan. Ik vind er namelijk helemaal niets aan, ik ben echt een zomermens. Het kan mij niet warm en zonnig genoeg zijn. Dit jaar was van mei t/m september dus absolute hemel voor mij, ontelbaar keer naar het strand geweest. O+ O+ O+
Maar ik merk dat peuter daardoor echt minder zn energie kwijt kan. Vooral dat rennen en springen door huis, arghhh.
Dit precies. Wij willen graag naar het bos kunnen en dat kan natuurlijk wel als het winter is, maar de drempel is een stuk hoger.
  maandag 24 december 2018 @ 07:38:01 #193
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_183935144
Ik merk ook dat ik makkelijker naar buiten ga met mooi weer. Onze gastouder is als het enigszins droog is buiten te vinden. Echt een topper.
Hier spelen ze zelf, maar bedenken ook hele verhalen samen. Dat rollenspel is zooo leuk!
Op dit moment zijn het 2 bootwerkers die heel de dag ‘hommer’ hebben, behalve bij het avondeten 🙈. L is dol op mandarijnen en zou zo een net achter elkaar opvreten als ze de kans kreeg. Na 3 vind ik het wel genoeg en kan ze iets anders aan fruit krijgen.
Sinds kort hebben we een slaapwekker en dat ding werkt gewoon. Niet dat ze helemaal stil zijn, maar ze blijven op hun eigen kamer (en het is geen 5:45-6:00 meer). Ze lijken nu ook een stuk uitgeruster en vrolijker.
Grappig is ook dat ze nu pahap zeggen ipv papa. Klinkt zo grappig uit zo’n klein mondje. Vooral het gezicht er bij.
pi_183936056
Regina, gefeliciteerd met Kwark! *O*

Roepen om eten, heel herkenbaar. Bij het avondeten wordt alleen nog maar 'TOEET' geroepen want mevrouw wil alleen maar toetjes. En de hele dag door natuurlijk snoep, snoep. Gelukkig neemt ze dan vaak nog wel genoegen met een cracker of fruit, maar hoe lang dat nog duurt weet ik niet :')

Decembermaand is hier ook tot monstermaand verworden. Slapen is een crime en de dagen zijn zo mogelijk nog erger dan de nachten. Eergisteren tilde ze haar peuterbuien naar het hoogste niveau door erbij op de grond te gaan liggen en met vuisten en voeten op de grond te slaan. Ik ben ernaast gaan liggen en mee gaan doen, luchtte best op ^O^

In de winter naar buiten doe ik ook minder dan in de zomer, maar eergisteren lekker 2 uur in de plassen gestampt en rond gerend en dat vond Jewel toch wel echt fantastisch O+

Saskia, beterschap met N! :*
Het zelf spelen is hier helemaal voorbij, alles is 'met mama doen'. Voorheen kon ze lekker zelf kleuren, zelf bouwen met de duplo, zelf buiten spelen, zelf puzzelen. Nu moet vrouwlief of ik overal bij helpen, en aan meedoen. Wat soms lastig is, maar ook begrijpelijk met de geboorte van Vlokje.

Ik merk wel dat Jewel opeens sprongen maakt in haar ontwikkeling nu ze 2 is geworden. Tekenen doet ze niet meer door alleen te krassen, maar echt in opperste concentratie. Ze heeft opeens helemaal door hoe de vormenstoof werkt (beetje laat :')), haar woordenschat lijkt met de dag te groeien, ze aait de kat opeens heel lief in plaats van alleen aan de staart te trekken, ze wil alleen nog maar lezen in bed. Dat laatste is zo lief, ik heb een boekje van Nijntje gekocht met harde bladzijdes zodat ze deze in bed kan houden en zelf nog even plaatjes kan kijken als ze gaat slapen. Ik bleef vorige week bij haar deur staan luisteren toen ik haar had ingestopt, hoor ik haar zeggen: koe, moeeeee, vis in water, papegeit (papegaai dus :')). Ging ze alle dieren opnoemen en de geluiden erbij maken alsof ze zichzelf echt aan het voorlezen was. Dat was wel echt een smelt-moment O+

Verder vandaag kerstlunch op het kdv, ben benieuwd hoe het gaat, wij hebben gefreubeld met fruit om 6.30 uur 's ochtends :')

pi_183936380
Knap dat jullie kinderen wel zo lekker zelf kunnen spelen! Ik parkeer N best vaak achter de ipad om iets in het huishouden te doen, of te douchen ofzo. Of ik zit op mn telefoon terwijl ik met haar speel :@ en ga me daar dan weer schuldig over voelen :{

De waterpokken jeuken nu best wel, arme N... helpt kidsclin een beetje? Of andere tips?

Leuk he Schanu! En het wordt ook alleen maar leuker :Y

De ‘maham’ is hier ook in gebruik. Inclusief verveelde pubergezicht en toon :D
  maandag 24 december 2018 @ 10:20:00 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183936396
BH waszakje vullen met havermout en dat in bad gooien, beetje over de huid heen knijpen enzo

Hopelijk snel voorbij! Gelukkig maar één keertje in hun leven die pokken :)
pi_183937023
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 10:17 schreef SaskiaR het volgende:
Knap dat jullie kinderen wel zo lekker zelf kunnen spelen! Ik parkeer N best vaak achter de ipad om iets in het huishouden te doen, of te douchen ofzo. Of ik zit op mn telefoon terwijl ik met haar speel :@ en ga me daar dan weer schuldig over voelen :{

De waterpokken jeuken nu best wel, arme N... helpt kidsclin een beetje? Of andere tips?

Leuk he Schanu! En het wordt ook alleen maar leuker :Y

De ‘maham’ is hier ook in gebruik. Inclusief verveelde pubergezicht en toon :D
Havermout inderdaad, in een hydrofiel waszakje. Lekker laten weken en daarna uitknijpen. Dat witte gelachtige spul over haar laten lopen en uitsmeren.
Beterschap voor N.!

Ik durfde nooit meer met Sjaak naar de supermarkt voor de grote boodschappen, omdat hij dan echt niet te houden is. Hij pakt mandjes af van andere mensen, rent weg, gooit spullen in karretjes van vreemden, dat soort dingen. Dus we laten altijd bezorgen. Helaas kon dat nu niet meer, want alle bezorgtijden waren al bezet, dus ik moest vanmorgen met Sjaak boodschappen doen.
En wat ging het goed O+ ! Hij was super lief, ging allemaal dingen voor me pakken (ook dingen die we niet nodig hebben, maar hij wilde perse boter meenemen, dus toch maar meegenomen) en ook in de rij voor de kassa ging het goed. Van de caissičre mocht hij achter de kassa komen om op knopjes te drukken O+ dus toen was het feest compleet.

Daarna konden we zelfs nog gymschoenen kopen voor school, en hij heeft zelfs (voor het eerst ooit!) in een schoenenwinkel schoenen gepast *O*

Echt waar, het is pas 11.00u maar mijn dag kan niet meer kapot. Wat heb ik een heerlijk kind en wat ben ik blij dat dit nu allemaal met hem kan.
pi_183937217
Wat klinkt dat heerlijk Cactus O+

En Saskia, Jewel krijgt hier soms ook meer beeldtijd dan mij lief is hoor, anders ben ik de hele dag bezig om haar te vermaken en dat lukt nu eenmaal niet. Daar worden ze vast niet slechter van ;)
pi_183960101
Wij hebben vanochtend de cadeautjes verdeeld over de ochtend. Eentje bij het ontbijt, eentje erna, eentje toen we terugkwamen van mijn opa. Eigenlijk best ideaal, want nu is hij elke keer oprecht blij met het cadeau ipv alles snel uitpakken. Hij heeft een zaklampprojector gekregen (zo'n ouderwets ding met die ronde dia's) en de arc van noach van playmobil 123. Hij heeft van de sint de adventskalender van playmobil 123 gekregen dus dit sloot mooi aan. L's reactie: een nieuwe! Hij was er super blij mee, al die dieren samen met de dieren en poppetjes die hij al in de kalender had vormen een mooi geheel waar hij heel leuk mee kan spelen. Moest gelijk mee naar mijn opa en dat kon ook makkelijk want je stopt het onderin en het kan dicht. Aanrader voor de jongere peuters!
  dinsdag 25 december 2018 @ 14:08:58 #200
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183960508
Wat een leuke kadootjes Nazil :) En nu ligt hij lekker te knorren in zijn bed?

Wij deden zondag een high tea met mijn familie bij een brasserie pal aan de start-/landingsbaan van R’dam/The Hague airport. Ook een tip voor peuters ;) Max’ oom is vliegtuigmonteur en daar vertel ik altijd een verhaaltje over voor het slapen gaan. Nu hadden mijn zus en zwager samen met zijn collega’s een fotoboekje gemaakt over zijn werk O+ Zo’n lief kadootje! Tractors, auto’s etc etc zijn nog steeds leuk, maar vliegtuigen zijn dus echt even de bom.

Vandaag looooooooow profile. Enige dat we hebben gedaan is duplo’en to the max en we fietsen zo ff langs mijn ouders.
pi_183960758
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 14:08 schreef Quoi het volgende:

Wij deden zondag een high tea met mijn familie bij een brasserie pal aan de start-/landingsbaan van R’dam/The Hague airport. Ook een tip voor peuters ;) Max’ oom is vliegtuigmonteur en daar vertel ik altijd een verhaaltje over voor het slapen gaan. Nu hadden mijn zus en zwager samen met zijn collega’s een fotoboekje gemaakt over zijn werk O+ Zo’n lief kadootje! Tractors, auto’s etc etc zijn nog steeds leuk, maar vliegtuigen zijn dus echt even de bom.

Vandaag looooooooow profile. Enige dat we hebben gedaan is duplo’en to the max en we fietsen zo ff langs mijn ouders.
wat een leuke locatie voor een high tea! Beetje ver weg alleen :') hij ligt idd even lekker te slapen. Vanochtend heeft hij 2 uur lang de woonkamer van mijn opa doorgerend. 'hier kan niet door! Dicht! Openmaken assebief?' en dan ging de 'poort' weer open. Kind genoot van alle aandacht.

En over een uur gaan we richting mijn broer om daar lekker te eten. Ik houd er van, alle familie langs tijdens kerst O+
  woensdag 26 december 2018 @ 08:14:44 #202
360012 Shopaholic1984
pi_183974168
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 14:08 schreef Quoi het volgende:

Die brasserie is leuk hč. Wij zijn er ook een keer met N en L geweest. Als er een vliegtuig kwam gelijk kijken. Inderdaad een aanrader. Ook kindvriendelijk. Met zelfs een kindertoilet.
pi_183979308
Hoe is jullie kerst? Hebben jullie speciale kerst tradities of zijn jullie allemaal netjes in jullie mooiste outfits naar familie geweest voor 5 gangen gourmet diners?

Wij hebben nu zo ongeveer de hele Intertoys aan speelgoed. :{ Bizar wat hij van vrienden en familie allemaal heeft gekregen.
Gisteren wel de hele middag films gekeken want Kwark heeft een houten treinbaan gekregen en is nu al 2 dagen obsessief met die trein aan het spelen dat in alle rust op de bank kunnen zitten. Janken ook als hij naar bed nu. :') Ook janken als hij moet stoppen met spelen om te eten, dus hij heeft gisteren alleen Mcvitties koekjes en kerststol op.

Maar wat een gezelligheid zo'n peuter. O+ Hij vind het allemaal prachtig de kerstboom, lichtjes, kaarsjes, cadeautjes en het vreten de hele dag.
  woensdag 26 december 2018 @ 21:50:17 #204
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_183988738
Wat leuk om al die verschillende kerstverhalen te lezen O+
  woensdag 26 december 2018 @ 23:35:32 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183991843
Max at vanavond eendenborstfilet en deed mee aan het moordspel tijdens het diner met vrienden :') Ik hoop dat hij een aantal aangeleerde woorden morgen weer is vergeten.

Ik vreet ‘m nog eens op, zo lief is hij :P
pi_183991999
Wij hebben geen kersttradities, die moeten we nog maken. De konijn-traditie die er was is vanwege het grote aantal kleine kinderen juist verdwenen dit jaar :( De enige echte traditie is dat m'n schoonouders te veel kadootjes kopen en zij daarvoor in ruil een fotokalender van de kleinkinderen krijgen. En wij hadden elke twee jaar een aankondiging voor een nieuw kleinkind, maar daar zijn we maar mee gestopt nu.

Peuter is helemaal gelukkig met z'n kidizoom camera. Erg tof ding is dat, zeker een aanrader. Alleen jammer dat de meegeleverde koptelefoon letterlijk binnen een minuut na uitpakken sneuvelde. Die is niet peuterproof dus. Hij heeft gisteren de hele middag lol gehad met zijn puber-nicht daarmee.

Qua avondeten was het hier ook vrij weinig, maar hij had zich de hele middag volgegeten aan andere dingen, dus prima. Vanaf morgen eet hij weer (een beetje) normaal!

Wat een tof kado Quoi! En ik heb even gegoogled, was dat Waalhaven?
  woensdag 26 december 2018 @ 23:51:37 #207
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183992324
Yep!

Die eerste alinea van jouw post :D
pi_183992386
hai Phoebe, gefeliciteerd met Kwark!

Bij ons maakt peuter elke dag samen met mijn man de houtkachel aan.
Eerste kerstdag was mijn schoonfamilie hier en hebben we tapas gemaakt. En sjoelen doen we elk jaar. Emmy huppelde er vrolijk doorheen.
Tweede kerstdag eerst geluierd en daarna ging ik hardlopen. ‘S middags naar mijn familie en daar hebben we altijd cadeautjes voor elkaar en Emmy was superblij met haar kassa, garage en dokterkoffertje en hoe ze het ook altijd weer doet, dat stralende middelpunt wezen. Mijn neef van 12 is ook zo vaak ontroerd door haar en dat vind ik dan weer ontroerend. Mijn kind.
Een heel kind ook al. Haar broeken en truien ineens te klein. En ze kan nu een echt staartje en wat een ander mensje is het dan. Het lijkt verdorie wel een kleuter
:D

En dan de woorden die ze heeft, zoals op het juiste moment zeggen “zeker wel” of “oke vooruit dan maar” of “‘mama wat heb ik je nou net gezegd?” :')
pi_183993273
‘Moet je eens even luisteren, mama!’
En ineens allemaal ‘Mag ik misschien de hagelslag van u, mamje?’ U??? Waar haalt is het vandaan?
Heerlijk inderdaad Arja!

Wij waren 2 nachten in Frankrijk bij mijn schoonbroers. Gisteren naar het strand geweest en S. vond het (met gelukkige zucht): ‘Mooooooi.’ O+
Slecht gegeten, slecht geslapen, super lief geweest en vanmiddag en vanavond ook weer bij mijn familie O+
Echt zo genieten als ie zo goed in zijn vel zit!
pi_183995615
Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen O+
Het is zo leuk dat de peuters nu kerst voor het eerst goed mee krijgen en snappen etc. Ik kan daar ook wel van genieten.

Sjaak is hier schandalig verwend, met allemaal huisjes voor zijn treinrails, Lego, een spelletje, boeken, nieuwe laarzen en nog wat klein speelgoed. Wij doen niet aan familiebezoeken met kerst, alleen mijn moeder komt altijd bij ons. Na de lunch gaan we dan naar de Efteling voor een paar uur, om ‘s avonds weer samen te eten.
Tweede kerstdag hebben we de ochtend lekker in pyjama gezeten en in de middag zijn we naar wat tuincentra geweest, om nieuwe ornamenten te kopen voor in onze kerstboom. Gelukkig hebben we wat leuke gevonden. Gisteravond bestelden we Chinees en dat was het. Vandaag weer (bijna) normaal, want vrouw moet werken en Sjaak gaat naar het kdv.

Ik heb een dag alleen thuis dus O+ En een hele waslijst aan dingen die ik wil/moet doen, maar ik kan nog niet kiezen. Zo wil ik het plafond schilderen (is echt nodig), winkelen, slapen, Netflixen, spullen naar de kringloop/stort brengen, het huis poetsen etc. En ik heb maar 7 uur de tijd. Dus ik denk dat ik de eerste 4 uur besluiteloos op de bank doorbreng om vervolgens alles in 3 uur te proberen te proppen. Gelukkig heb ik morgen nog een paar uur alleen.
pi_183996781
Welkom RF!
U is wel heel netjes, LeSage!
Geniet van je dag voor jezelf, MwC!

Onze kersttradities: ik vul de adventskalender met gezellige activiteiten (en soms een klein cadeautje) voor J. En met kerst gaan we beide dagen 's middags tot na het avondeten naar familie. We nemen dan altijd iets lekkers mee wat we zelf hebben gebakken. Vorig ben ik voor het eerst met J naar een kinderdienst in de kerk geweest, dat gaan we er ook in houden.
De ene opa en oma doen niet aan Sinterklaas maar geven altijd een cadeautje met kerst. J kreeg dus gisteren een kleine brandweerauto van Brandweerman Sam. Hij is de gelukkigste peuter op aarde volgens mij. O+
  vrijdag 28 december 2018 @ 01:42:49 #212
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184021344
En MevrC? alles in een uurtje gepropt? Herkenbaar :Y

Wij gingen vanmiddag naar de plaatselijke ijsbaan. Max was al tijden nieuwsgierig naar de schaatsen die in de schuur aan de muur hingen. Wij gaan een keertje samen schaatsen, zei ik dan telkens. Toen ik eenmaal rondjes schaatste (heerlijk!) wilde hij heel graag ook. Daar had ik geen rekening mee gehouden. Wij dus ijzertjes huren. Die wilde hij toch niet onder, want ze waren rood en niet blauw, zoals mijn schaatsen. Toen we eenmaal blauwe hadden, had hij er toch echt geen zin meer in. Wel vond hij het erg leuk om zijn moeder 100 rondjes te zien schaatsen :D
pi_184022791
Hahaha quoi, rode schaatsen, dat kan toch ook niet!

L wil altijd sokken aan in bed en toen ik van de week dat per ongeluk expres vergeten was (want +10 graden) hoorde ik hem na een tijdje over de babyfoon. BOEM. Ik kijken, wil hij net weer in bed kruipen met 3 paar sokken :') sokjes aan? Vanochtend pakte hij alvast een broek uit de kast.

Op de opvang gisteren moest hij even opruimen van mij.' Helpen? Samen spelen samen opruimen!' :') ik keek de leidster aan, dat zeggen jullie hier vaker, of niet? _O-
pi_184024122
Haha Quoi. Ben je lekker klaar mee ;)
Ik heb gisteren speciaal schaatsen (glij ijzers) voor A besteld. Blauw-met-roze. Om dergelijke drama's te voorkomen ;)
Wij wilden vanmiddag ook even gaan kijken bij die baan. Is het erg druk?

Mooi hoe die peuters iedereen gaan napraten! A kreeg met kerst een schaaltje ijs als toetje. Toen zei mijn moeder: eet maar lekker op lieverd.
Zegt A: Maar ik heb mijn mooie truitje aan, dus ik moet een slabbetje voor de zekerheid. Anders kan ik erop knoeien en dat is niet de bedoeling! :')
  vrijdag 28 december 2018 @ 11:37:31 #215
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184025989
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 10:07 schreef Aerenia het volgende:
Haha Quoi. Ben je lekker klaar mee ;)
Ik heb gisteren speciaal schaatsen (glij ijzers) voor A besteld. Blauw-met-roze. Om dergelijke drama's te voorkomen ;)
Wij wilden vanmiddag ook even gaan kijken bij die baan. Is het erg druk?

Mooi hoe die peuters iedereen gaan napraten! A kreeg met kerst een schaaltje ijs als toetje. Toen zei mijn moeder: eet maar lekker op lieverd.
Zegt A: Maar ik heb mijn mooie truitje aan, dus ik moet een slabbetje voor de zekerheid. Anders kan ik erop knoeien en dat is niet de bedoeling! :')
Best druk ja, vooral ‘s middags. Maar niet vervelend druk, vond ik. Veel plezier!

Bij ons komen pake en beppe een dagje, dus op naar het station om ze op te halen :)
pi_184027166
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 10:07 schreef Aerenia het volgende:

Oh wat schattig! O+

Mijne begon vorige week met zinnen van 2 woordjes en spreekt nu ineens zinnen van 4 woorden en kent ineens allemaal kleuren en vormen. Flinke boost gekregen na zijn verjaardag.

Onze kerst traditie is vooral heel veel kerst films kijken, veel vreten en alles kan en alles mag. Op kerstavond krijgt iedereen een foute kerstpyjama, kerstsokken en een kerstmok.
Oh en derde kerstdag. Want als je kind de dag voor kerst jarig is dan kun je er net zo goed nog een extra feestdag aan vast plakken.
pi_184028700
Ohja, wanneer zijn jullie overgegaan op een peuterbed (of 1 persoonsbed)?
Kwark wil de hele tijd op ons bed slapen, niet perse bij ons maar gewoon op een groot bed met een dekbed en kussen. Maar ik twijfel, want hij past nog best in zijn ledikantje.
pi_184028772
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:41 schreef ReginaFalange het volgende:
Kwark wil de hele tijd op ons bed slapen, niet perse bij ons maar gewoon op een groot bed met een dekbed en kussen. Maar ik twijfel, want hij past nog best in zijn ledikantje.
2 jaar en eh 3 maanden ofzo? Sinds sinterklaas slaapt hij er in. Past nog makkelijk in het ledikantje maar alleen een deken vond ik te dun voor de winter zonder slaapzak en jammer geld om nieuw beddengoed voor het ledikantje te kopen. Duurde even voordat hij er in wilde maar sinds we het ledikant uit elkaar hebben gehaald gaat het prima. 1 persoons, wel beide kanten hekjes (1 helemaal en 1 3/4 dicht)
pi_184029325
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:41 schreef ReginaFalange het volgende:
Geen optie om eerst een dekbedje en kussen te geven? Heb ik ook zo gedaan met A. En toen ze er goed onder bleef liggen (en het concept 'dekentje over je heen trekken als je het koud hebt' doorhad), zijn we overgestapt. Was wel op het allerlaatste moment want ze paste niet echt meer in de ledikant met haar 105cm op dat moment :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Aerenia op 28-12-2018 20:23:31 ]
pi_184029900
Wij hebben bewust al een dekbed in het ledikant gegeven, daar kon het tenminste niet uitvallen. Een peuterdekbed is ¤10 bij de Ikea en prima om mee te oefenen. Toen dat goed ging ging de zijkant van z'n bed er uit (en vaak ook de deken) en sinds sinterklaas heeft hij een 1-persoons dekbed wat eigenlijk veel te groot is voor in een junior ledikant, maar wel lekker warm! Wij hadden voor zijn geboorte al een juniorledikant gekocht waar ze in principe tot een jaar of 7 mee kunnen doen en hij past er nu ook nog makkelijk in. Het is alleen een rot maat voor matras en hoezen ed.

Wow 105 cm al Aerenia :D O was vorige week bij het cb precies 1 meter
pi_184040318
Ja, groot he :o
Vanavond nog eens nagemeten. Maar ze is sinds oktober niet meer gegroeid.
(Gelukkig!!!! :') )
pi_184040433
Tip van flip: dr oetker koekhuisje maken. Ok, iets te laat, maar ach. Ik kreeg twee dozen en heb met L en een vriendinnetje van hem zon huisje versieren. Het in elkaar zetten is een knoeiboel, maar zodra het staat is het echt feest. Ze vonden het fantastisch om het huisje helemaal vol met snoep en chocola te plakken en af en toe wat te snoepen.
  vrijdag 28 december 2018 @ 20:47:52 #223
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184041059
En dan te bedenken dat die kerel van ons nog in zijn ledikant ligt, die wat begint te kraken inmiddels :D

Hij kreeg vandaag een 40(!)delige boerderij van pake en beppe. We kunnen er bijna zelf in gaan wonen :P

Nog geschaatst Aerenia?

Koekhuisje klinkt leuk Nazil.
  vrijdag 28 december 2018 @ 21:01:11 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184041522
Ik had gisteren een wandelmeet met fokkers in Amsterdam.
Koos is toen gaan schaatsen met Miepie hier _O_
Onderbinders gekocht en gaan!

Zullen we een keer samen proberen met die vlerkjes van ons Quoi? :D
  vrijdag 28 december 2018 @ 21:18:08 #225
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184042152
Woooow goed van larf!

Sja, graag. Die van mij is alleen wel een tikkeltje stubborn op dat gebied. Misschien als hij larf ziet glijden ^O^
  vrijdag 28 december 2018 @ 21:19:43 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184042218
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 21:18 schreef Quoi het volgende:
Woooow goed van larf!

Sja, graag. Die van mij is alleen wel een tikkeltje stubborn op dat gebied. Misschien als hij larf ziet glijden ^O^
Peer pressure werkt soms wel :P
pi_184043319
Schaatsen O+

Ledikant was hier al rond de 2e verjaardag, ivm kleine broer die het ledikant nodig had. Hij sliep toen nooit door in zijn ledikant en nu ook niet in zijn gewone bed. Voor ons was de overgang dus eigenlijk neutraal :')
pi_184045401
L. Is nog (net) geen peuter, maar ligt al 2 ā 3 maanden in een peuterbed, ook omdat ze alleen bij ons wilde slapen en dan maar bleef woelen, zodat uiteindelijk niemand sliep. Sinds haar nieuwe bed slaapt ze door en ze vindt het helemaal geweldig dat ze er zelf in en uit kan. Dat laatste doet ze overigens ook gewoon en gaat dan spelen. Eerst in het donker, maar sinds een week of 3 kan ze eindelijk bij de lichtknop. :')

Schaatsen, heerlijk! Wij hebben het de afgelopen week twee keer gedaan met N. (ruim 3,5), glijdertjes onder, achter zo'n zeehond en gaan. O+ Wat ze nog leuker vond was het rondgesjeesd worden terwijl man of ik achter die zeehond stond. :D
pi_184047529
Hier net na de 2e verjaardag overgegaan naar peuterbedje omdat we toen kerstvakantie hadden en dus tijd en rust om te kijken of dat goed ging. En ik vond het echt irritant dat lage ledikant, kon er niet bij met nachtkus geven en ik wilde gezellig samen op bed boekjes lezen als avondritueel O+.

Over boekje lezen voor het slapengaan gesproken: ik zag vandaag in een winkel het boekje slaapklets voor kleuters en die schijnt er ook te zijn voor peuters maar die kan ik niet vinden op zeh interwebs. Kent iemand dat toevallig? Kan de kleutervariant ook al voor een 3,3 jarige? :P Het leek me heel leuk.
pi_184056608
Niet gaan schaatsen...de bestelde schaatsen kwamen gisteravond 22.30 pas aan :') Morgen een 2e poging.

Ik was donderdagochtend gaan sporten bij een nieuwe sportschool met kinderopvang. Heb daar iets gedaan wat ik normaal nooit doe qua sportroutine. Nu heb ik enorme spierpijn. Dus ik klaagde daarover tegen A. Zegt ze: "Ja, dat heb ik ook! Heel veel spierpijn van het sporten! Maar ik wil volgende week weer hoor!" :')
Nu hebben we allebei op allebei onze benen een Frozen-pleister. Helpt goed volgens dokter A. :+
pi_184058049
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 12:30 schreef Aerenia het volgende:
Ik was donderdagochtend gaan sporten bij een nieuwe sportschool met kinderopvang. Heb daar iets gedaan wat ik normaal nooit doe qua sportroutine. Nu heb ik enorme spierpijn. Dus ik klaagde daarover tegen A. Zegt ze: "Ja, dat heb ik ook! Heel veel spierpijn van het sporten! Maar ik wil volgende week weer hoor!" :')
Nu hebben we allebei op allebei onze benen een Frozen-pleister. Helpt goed volgens dokter A. :+
_O- Gewoon doorzetten :P

J weigerde gisteren om te gaan slapen, toen ik sporten was. Heel de slaapkamer op z'n kop }:| Om vervolgens wel klokje rond te slapen tot half 10 vanochtend. Daar ging mijn ochtendplanning.
pi_184123799
Ik zag een vraag over ledikant voorbij komen, Jewel slaapt sinds 15 maanden al in een peuterbed omdat ze niet goed meer sliep in het ledikant. Daarnaast beviel ik van Vlokje toen Jewel krap 19 maanden was dus dat was anders sowieso ook het moment geweest waarop ze over moest. Het bevalt hier gelukkig erg goed, ze klimt er niet uit en blijft ook 's ochtends keurig liggen tot vrouwlief of ik haar uit bed haal.

Zusje, klinkt als een leuk boekje! Ik ken het niet, maar ga er ook eens naar kijken want Jewel wil altijd lezen voor het slapen gaan. Mocht ik het vinden, dan laat ik het weten. Andersom ook graag natuurlijk *)

Sportscholen met kinderopvang _O_
Ik heb zelf jaren lang hard gelopen, ook gedaan aan fitness en spinning. Dat is er nu allemaal bij ingeschoten en dat merk ik ook aan mijn lijf en de kilo's :') Misschien moet ik hier ook eens kijken naar zo'n sportschool ^O^

Jewel lijkt nog steeds problemen te hebben met haar stoelgang, ondanks de zakjes die we van de dokter hebben gekregen. Wel poept ze nu echt heel vaak, gemiddeld 3 keer op een dag, dus daar kan het mee te maken hebben. Ook valt het mij op dat ze een bol buikje heeft die gedurende de dag nog boller wordt, maar echt hard. Verder is ze juist heel tenger. Wij denken dat er misschien meer speelt, iets van een reactie op eten bijvoorbeeld (vrouwlief had het over glutenallergie), dus toch maar weer terug naar de huisarts als het volgende week niet over is.

Ik wens iedereen alvast een ontzettend goed oud & nieuw, en een gelukkig, gezond en liefdevol 2019 waarin alle dromen uitkomen. Hopelijk kan iedereen er een mooi feestje van maken :*
  maandag 31 december 2018 @ 19:19:44 #233
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184128983
Bij dat laatste sluit ik me aan!

Ik was gister jarig en vierde dat bij het tentje waar we altijd pasta eten met Max. Max himself ging van vroeg, zonder middagdut door tot laat. En supergezellig O+

Vanmorgen sliep hij gelukkig uit _O_ en de middagdut duurde tot 17:00 :P Klaar dus voor oudejaarsavond, die we vieren met familie bij ons, dus dat is wel relaxed.
pi_184137264
Beste wensen voor jullie allemaal :*

Wij hebben gisteren zitten gourmetten met vrienden. S. heeft tot 10 uur opgezeten, ging toen in ‘het grote bed van papa en mama’ liggen en heeft tot vanmorgen doorgeslapen _O_
Kind slaapt al jaren bagger, maar op vuurwerk doet ie het blijkbaar goed :')
  dinsdag 1 januari 2019 @ 10:42:33 #235
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184137439
Nohhh wat heerlijk LeSage. Die aanpak probeerden we hier ook, maar na 10 minuten even chillen in ons bed kwam hij dan weer aangewandeld.

Zijn 2 nichten (13 en 16) en tante waren er, dus slapen was niet aan de orde. Om 1:30 :o op bed gelegd. Ligt nu nog te slapen, dat wel O+

Hoe deed de rest van de peuters het?
pi_184137536
Wij hebben ze alledrie gewoon op bed gelegd gisteren, dus ondanks ook bezoek van grote nichten (12 en 15 hier :D) heeft peuter daar niks van meegekregen. Hij heeft van 19:30 tot 8:45 geslapen. Maar het scheelt ook wel dat hij qua nachtelijk geluid wel wat gewend is met zijn zusjes. Daarvan heeft er wel een de jaarwisseling meegemaakt, vorig jaar de ander. Uiteindelijk hebben ze nu dus allemaal 1 jaarwisseling bewust meegemaakt. M'n vader had een kindervuurwerkpakket gehaald en daar hebben we twee potten van bewaard voor vanavond als het donker is, voor peuter.
pi_184137633
Ketel sliep de afgelopen jaren probleemloos door het vuurwerk heen, maar vannacht werd hij er wakker van. Wel heel sneu, ik merkte het pas toen ik langs zijn kamer liep om zelf naar bed te gaan en hem hoorde snikken. ;( Met even door het raam naar het vuurwerk kijken en een stapel kusjes ging hij gelukkig weer rustig liggen.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 11:02:38 #238
360012 Shopaholic1984
pi_184137669
Hier 1 peuter die niet ging slapen. We waren op visite bij vrienden en ze vond het toch te spannend. Wel kunnen proosten om 0:00 met haar 😍. Zij appelsap, ik bubbels. De ander is wel netjes gaan slapen. Die werd alleen rond 0:15 door haar zus gewekt. We gingen boven vuurwerk kijken en N gooide de deur open bij L en knalde het licht aan. Dus we hebben toen vuurwerk gekeken. Rond 1:00 in de auto naar huis. Vanmorgen was het 8:50 toen ze uit bed kwamen. Ik denk dat N vanmiddag nog wel een powernapje op de bank doet.

pi_184137966
Wat leuk Shop O+

Mijn peuter heeft overal doorheen geslapen in mijn oude bed bij opa en oma ^O^
pi_184138516
Nog gefeliciteerd Quoi!
Proosten met peuter wat gezellig! O+

Wij waren zoals inmiddels traditie is met kerst en nieuwjaar ziek. Vriend met kerst, ik ben zelf nu hartstikke beroerd. Gister middag liepen ze al flink vuurwerk af te steken hier en Kwark vond het heel interessant. Dacht dat hij net zoals vorig jaar dus wel wakker zou worden en we samen vuurwerk konden kijken.

Hij heeft de hele nacht overal doorgeslapen en werd vanmorgen ziek wakker.

Kunnen jullie je oud en nieuw nog herinneren van toen jullie klein waren? Ik kan me voornamelijk herinneren dat ik bij familie of vrienden in het grote bed ging slapen en dan op magische wijze weer in mijn eigen bed wakker werd de volgende ochtend. Of dat ik als 4 of 5 jarige op een familiefeestje was met hapjes tafel en ik mezelf helemaal misselijk had gegeten aan oliebollen.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 12:26:50 #241
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184138780
Ik was de volgende dag altijd woest dat mijn ouders me niet hadden wakkergemaakt :') (in werkelijkheid sliep ik blijkbaar zo vast)

Beterschap!!
pi_184138816
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 12:26 schreef Quoi het volgende:
Ik was de volgende dag altijd woest dat mijn ouders me niet hadden wakkergemaakt :') (in werkelijkheid sliep ik blijkbaar zo vast)

Beterschap!!
Zelfde hier! Elk jaar zou ze me wakker maken om 12 uur. Maar nooit het vuurwerk gezien tot ik mocht opblijven tot 12 uur. :')
Kan me trouwens ook nog wel een jaar herinneren dat ik mocht opblijven tot middernacht maar toch zelf naar bed ben gegaan omdat ik te moe was.
pi_184138975
J deed een dutje in de auto in de namiddag en is daarna wakker geweest tot 0.45u. Was niet bepaald de bedoeling, maar er werd de hele avond al wat vuurwerk afgestoken en hij kwam bij elke grote knal uit bed om te vragen of dat het echte grote vuurwerk was O+ :') Dus toen heb ik hem maar uit bed gehaald. Hij vond het vuurwerk geweldig. Vanochtend geslapen tot 10.30u.

Ik zelf weet alleen van toen ik wat ouder was. De eerste keer dat ik tot 12u op mocht blijven en toen toch op de bank in slaap viel. En eindeloos potjes Yahtzee.
pi_184139037
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 10:17 schreef LeSage het volgende:
Dit. Ik koop zo nog een jaarvoorraad aan vuurwerk en ga gewoon iedere avond aan de slag denk ik.
pi_184139117
Wij hebben oud en nieuw gevierd bij vrienden, zij hebben een dochter die ruim 6 maanden ouder is dan Jewel en ze zijn echt dikke vriendinnen O+ eerst samen gespeeld, toen samen in bad en samen in het grote bed om te slapen. Ze sliepen uiteindelijk rond 22.30 uur en hebben door het hele vuurwerkspektakel heen geslapen. Toen we naar huis gingen werd ze natuurlijk wel wakker, maar om 3.45 uur lag ze weer in haar eigen bedje en ze heeft heerlijk doorgeslapen tot 9.20 uur :D zelfs Vlokje werd pas om 9 uur wakker, was een cadeautje om wat langer te kunnen uitslapen O+
pi_184139994
Gelukkig nieuwjaar!

Wij waren bij mijn ouders, om 8 uur in bed gelegd daar (eigen bedje daar), om kwart over 12 hoorde ik hem over de babyfoon kletsen. We hadden hem al voorbereid dat er heel veel vuurwerk kwam als hij sliep, dus hij schrok er niet van. Samen nog even gekeken en daarna naar huis gereden. Daar in bed gelegd en hij sliep zo verder tot half 9. Alleen zo jammer dat hij vanochtend gelijk op onderzoek uitging en de rookmelder vond. Die hangt in het trapgat en en met wat moeite kan je er bij. Die testte hij even uit :')
pi_184140197
De rookmelder :D

Feli Q!

Ik vind het maar wonderlijk dat ze door al de herrie heen sliep. Het leek wel oorlog buiten. Ik ben een aantal keer vol ongeloof gaan luisteren, maar het ging goed.

Wel jammer dat ze alweeeer verkouden is. Net nu ze weer goed sliep en at na de afgelopen 4 virusjes die zij en ik al hadden opgepikt.
pi_184150901
Ik vind dat ZO frappant. Vuurwerk slaapt Eef ook dwars doorheen, geeft geen kik. Maar O WEE als ik 1 voet op haar kamer zet en het laminaat kraakt een piepkleinbeetje. Meteen hoofd omhoog, versuft om zich heen kijken en "mama?". |:( Maar ook hier een doorslaper. We hadden ook niets beloofd, ze snapt het dit jaar nog niet zo en dat hebben we expres zo gelaten.

Het enige wat ik me nog herinner van oud en nieuw is dat pap en mam me een keer niet wakker gemaakt hebben en daar was ik zo boos over. Heb me dan ook voorgenomen om Eef altijd wakker te maken als we het beloven in de toekomst. Als het lukt :P.

Oh en shop die foto, zo leuk O+!

Hahah nazil, iedereen meteen goed wakker dus :D
pi_184156223
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 10:17 schreef LeSage het volgende:
Beste wensen voor jullie allemaal :*

+1
Plus dat mijn peuter bij vrienden in een campingbedje heeft geslapen en overal goed slaapt, behalve in zijn eigen huis. Toen we rond 3 uur 's nachts thuis waren was het dus ook een klein drama om hem weer in slaap te krijgen.

Ik word er af en toe wanhopig van. Gisteravond ook. Helemaal afgepeigerd was hij. En zowel bij man als bij mij gewoon vechten om niet in slaap te vallen in zijn eigen bed. En het voelt steeds meer alsof hij ons aan het uittesten is. Hij heeft wel doorgeslapen. vannacht. Dat is het voordeel van uitgeteld in slaap vallen.
pi_184156238
En voor jullie ook allemaal de beste wensen voor 2019!
pi_184163136
Mijn jaar is al goed begonnen. Ben net 2 weken 30 maar er stond net iemand van Nuon aan de deur met de vraag of mijn ouders thuis waren. :')
pi_184167440
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:49 schreef ReginaFalange het volgende:
Mijn jaar is al goed begonnen. Ben net 2 weken 30 maar er stond net iemand van Nuon aan de deur met de vraag of mijn ouders thuis waren. :')
:D
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:17:22 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184168364
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:49 schreef ReginaFalange het volgende:
Lekker bezig met je strakke babyface :+

Allen een goeden gezegend 2019 gewenst 8-)

Die kleine hier vond al die feesten en al die lekkere hapjes en gezelligheid wel top geloof ik. Één en al feest iig, en hier ook door alle vuurwerk heen geslapen.
Tot wij om half vijf ons nest in wilden (sliepen bij vrienden) en toen wakker werd en dacht dat het ochtendgloren was aangebroken, zingend en wel _O-
Jokerfles melk erin gemikt op de gok (is ze verslaafd aan :') ) en toen heeft ze samen met ons getukt tot 11 uur.

Ik mag niet klagen over afgelopen twee weken _O_ *O* _O_ O+
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:25:31 #254
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184168547
RF, gefeliciteerd met deze opmerking. Straks is die tijd ineens voorbij :P

Wij doen alleen maar aan jokerflessen geloof ik. Vanmorgen werd hij zelfs wakker en riep heel hard zijn bestelling door (“MALLLLK!!!”) :D

En verder is het op straat alleen maar:
— Wat is dat nou? (X 100) :')
— Nou, een huis, boom, man, vrouw, gracht, fiets, auto, [insert willekeurig iets]

En me dan soms corrigeren hč?
— Neeeeee mama, dat is een huis!

:')
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:43:20 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184168914
Yep, herkenbaar

"Nee mama, zijn geen schoenen, láárzen!"

Genieten deze leeftijd, zo lekker eigenwijs ook, lachen man

In de auto op nieuwjaarsdag zegt ze "Miepje beetje moe"
Dus ik vroeg of ze dan ging slapen
"Nee niet slapen, toch niet moe" _O- :')
pi_184170440
RF, babyface boks. Met dubbele kinderwagen, 29 jaar oud, een shitload aan volwassen boodschappen en een flesje wijn. ‘Mag ik even uw legitimatie zien?’
:{

Wij hebben hier de ‘waarom’ fase. In de ochtend vind ik het wel lollig, maar gedurende de dag wordt het steeds iets irritanter :')
  donderdag 3 januari 2019 @ 09:21:27 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184175553
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 22:44 schreef LeSage het volgende:
RF, babyface boks. Met dubbele kinderwagen, 29 jaar oud, een shitload aan volwassen boodschappen en een flesje wijn. ‘Mag ik even uw legitimatie zien?’
Volgens de Drank- en Horecawet moet je je ID laten zien als je <25 bent, dus ik zie niet zo goed in waarom dat " :{ " is?
KuikenGuppy
pi_184175782
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Volgens de Drank- en Horecawet moet je je ID laten zien als je <25 bent, dus ik zie niet zo goed in waarom dat " :{ " is?
Omdat ik dus inmiddels ook al wel ruim boven de 25 ben en de 19 jarige meisjes om me heen alles meekrijgen zonder ID.
Overigens snap ik de regel geloof ik niet zo, want eigenlijk hoef ik hem dan dus niet te laten zien, want 25+.
  donderdag 3 januari 2019 @ 09:54:18 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184175892
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:46 schreef LeSage het volgende:

[..]

Omdat ik dus inmiddels ook al wel ruim boven de 25 ben en de 19 jarige meisjes om me heen alles meekrijgen zonder ID.
Overigens snap ik de regel geloof ik niet zo, want eigenlijk hoef ik hem dan dus niet te laten zien, want 25+.
Kennelijk lijk je een paar jaar jonger, ik zou het opvatten als een compliment.
KuikenGuppy
  donderdag 3 januari 2019 @ 10:01:46 #260
360012 Shopaholic1984
pi_184175991
Hihi ik had het pas ook met boodschappen bezorgen.
Ben je ouder dan 18? En toen ben je ouder dan 25?
Op allebei kon in ja antwoorden en hoefde mijn legitimatie niet te laten zien, maar ik vind het ook niet erg als ik het wel zou moeten. Ik vat het dan inderdaad maar op als compliment.
Stom trouwens dat zetpillen en Nix18 product zijn 🙈.
pi_184176008
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kennelijk lijk je een paar jaar jonger, ik zou het opvatten als een compliment.
+1
En als je nou een vuilniszakjas met zo'n dooie bever als capuchonkraag aantrekt en Uggs aan je voeten doet, dan krijg je het voortaan wel zo mee zonder ID. ;)

Sommige types hoeven hun ID nooit te laten zien idd... :{
pi_184176410
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 10:01 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Hihi ik had het pas ook met boodschappen bezorgen.
Ben je ouder dan 18? En toen ben je ouder dan 25?
Op allebei kon in ja antwoorden en hoefde mijn legitimatie niet te laten zien, maar ik vind het ook niet erg als ik het wel zou moeten. Ik vat het dan inderdaad maar op als compliment.
Stom trouwens dat zetpillen en Nix18 product zijn 🙈.
En tienermoeders van 16 jaar? Daar mogen de kinderen geen zetpil van? :D
  donderdag 3 januari 2019 @ 10:40:31 #263
360012 Shopaholic1984
pi_184176460
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 10:35 schreef LeSage het volgende:

[..]

En tienermoeders van 16 jaar? Daar mogen de kinderen geen zetpil van? :D
Dat vroeg ik me dus ook af. Alleen op de bon van de ah staat het dus als Nix18 artikel.
pi_184177344
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 10:40 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me dus ook af. Alleen op de bon van de ah staat het dus als Nix18 artikel.
Wat vreemd... Daar heb ik nog nooit op gelet eigenlijk...

Ik heb vanmorgen Sjaak voor de laatste keer naar het kdv gebracht :'( Net kreeg ik via de mail foto’s van zijn feestje met cadeautjes enzo, super leuk dat ze dat doen. Dinsdag de eerste schooldag voor Sjaak.
pi_184178411
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 22:44 schreef LeSage het volgende:

Wij hebben hier de ‘waarom’ fase. In de ochtend vind ik het wel lollig, maar gedurende de dag wordt het steeds iets irritanter :')
Bij de kassa hoef ik nooit mijn ID te laten zien. Bij de servicebalie ook niet -altijd prijs op mijn December krasloten *) - maar het meisje van 18 bij de Gall en Gall wil altijd mijn ID zien.

Sta je daar zichtbaar met je saaie grote mensen boodschappen (wasmiddel, wc papier, allesreiniger, stapel biologische shit, kindermeuk én Elmo kinderpyjama want DIEEEE DIEEEE ELMO PEEEASE), man én kind. Begrijp niet waarom zij dan denkt dat wij daarmee een wild feest gaan geven en stiekem een cadeaubox speciaalbier gaan drinken.

Toen ik zichtbaar hoogzwanger was trouwens samen met mijn moeder boodschappen gedaan. Toen mochten we de fles wijn niet mee nemen omdat ik mijn ID niet bij had. :') Zei toen nog dat het niet voor mij was want mijn baby blieft alleen zware shag en een fles wodka maar die grap ontging haar geloof ik.
pi_184178443
Ooh eerste schooldag Mevrouw Cactus, spannend! Ik dacht daar vanmorgen ineens aan dat ik hem over 2 jaar 5 dagen per week af moet geven. :'(
  donderdag 3 januari 2019 @ 12:36:26 #267
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184178505
Lang leve mijn lengte, want ik kan me niet herinneren dat ik me ooit heb hoeven legitimeren in een winkel.

Die Sjaak! Hopelijk heeft hij een leuke dag. Spannend allemaal.
pi_184178944
Ik kocht met J sterretjes voor oud en nieuw. Hij was trots, dus mocht ze van mij afrekenen bij de kassa. Pakje geven, muntje geven. Krijgt hij het wisselgeld terug en ik de sterretjes, want die mogen ze niet verkopen aan 12-. Als hij 8 is, ben ik er blij mee als ze die niet verkopen als ik er niet bij ben, hoor, maar toch.

Spannend, MwC!
  donderdag 3 januari 2019 @ 23:11:51 #269
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184191796
Effe pochen met ons kleine menneke hoor. We zagen vandaag de 3 leeuwenwelpjes in Blijdorp O+ En leeuwen zijn tof, vond Max :D

SPOILER
Elk bezoek aan de dierentuin merk je zo het leeftijdsverschil. Kris kras rende hij door het park, wát een energie. Dan zie ik buggies en kinderwagens en nooit van ze langzalzeleven dat we ‘m daar in krijgen. Wel voor eventjes in zo’n giraffenkarretje.

Herkent iemand de eenkennigheid van een peuter zodra beide ouders er zijn? Alleen met zijn vader is het koek en ei, maar o wee als ik in de buurt ben, dan moet ik alles doen en is papa niet ok. En streng zijn/optreden lijkt ook kansloos als we er allebei zijn. Het zal een fase zijn :')
  donderdag 3 januari 2019 @ 23:26:38 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184192028
Toffe foto, menneke!

Ik besta niet meer zodra Koos ook in beeld is :')

Ze gaan morgen naar het kerstcircus met zijn tweetjes, el cheapo kaartjes via ticketveilig oid. Prrrrima, heb ik een schurfthekel aan en ik ga dus gewoon lekker werken :+
pi_184194733
Hier hetzelfde hoor Quoi. Alleen wij dwongen m om een gegeven moment in de wagen en dan viel hij binnen een paar minuten in slaap. En nu accepteerd hij het wel zelf, maar moet hij vaak wachten tot een van z'n zusjes wakker is om die plek over te nemen. Wij gaan dit weekend naar de leeuwtjes kijken!

Mijn schoonmoeder wilde graag met O naar het kerstcircus, maar dat leek mij nog een veel te lange zit, dus hebben we maar niet gedaan. Ben benieuwd hoe Larf het gaat doen Molo! O is zaterdag wel naar Marsha en de beer geweest, en dat is wel een erg leuke voorstelling van een uurtje! En hij wil het sindsdien ook eindelijk op tv kijken.

Eenkennigheid hebben we hier ook in fases gehad, maar nu valt dat wel mee. Papa is de tofste ooit, maar zodra er echt iets aan de hand is loopt hij papa straal voorbij naar mij :')

Gisteren was O een dagje bij oma spelen en eten. Mijn schoonmoeder kan heerlijk koken, maar hij weigerde haar verse soep te eten want "alleen mama's soep lekker". Een paar jaar geleden had ik echt niet verwacht die woorden ooit uit de mond van een kind van mij te horen :D lang leve de verspakketten van Albert Heijn!
  vrijdag 4 januari 2019 @ 19:29:56 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184205113
Wat kan zo'n opmerking over soep toch lief zijn he :D

Ze vond het fantastisch, heeft het zonder middagtuk en alles prima volgehouden. Wilde wel graag een oliebol eten toen ze de kraam zag staan dus daaraan is door Koos maar gehoor aan gegeven.
Ze deden ook nog schminken in de pauze dus we hadden voor een paar uur een Dalmatiër als kind :+
  vrijdag 4 januari 2019 @ 22:20:01 #273
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184208794
Ze - de meisjes en O - kunnen nu natuurlijk in dezelfde wagen, dat is wel handig! Hoe gaat het eigenlijk met de 2 kleine zusjes? En kunnen ze een beetje met elkaar overweg?

Molo, klinkt leuk!

Onze buurtjes trouwden begin van de avond. Een informele kleine bruiloft. Na lang twijfelen besloten om Max mee te nemen. Hij had een lange middagdut gedaan, dus wij al bijtijds richting het centrum om een kadootje te kopen en even iets kleins te eten vooraf. Compleet uit het niks gooide Max - midden in een babbel - zijn hele maaginhoud op straat. Oeps. Erna weer meteen vrolijk. Dat herhaalde zich het uur erna 3x :o Gekke was dat Max verder ok was. Die was bijna tijdens het kotsen al aan het vertellen dat zijn broek vies was geworden, bij wijze van spreken. Toch was het reden hem maar niet mee te nemen en zouden we splitsen. Eenmaal bij het stadhuis - waar vriend en Max op de fiets naar huis zouden stappen - kwam het bruidspaar aan onder massale politiebegeleiding (zij werkt er). Max totaal in de zevende hemel O+ O+ (en ik in tranen - dat heb ik met dat soort dingen :') :') )

Afijn, leve de acuut aangeschafte Robijn geurspray, die misschien een beeeeeetje hielp. Nog nooit zo ongemakkelijk in het stadhuis gezeten, me afvragend of er niet nog een plakkaat op mijn rug zat. En ik moet hebben gestonken. Desondanks was het een toffe bruiloft :)

Thuis nog 2x bingo, maar nog steeds vrolijk. Tikkeltje hangerig en gloeiend warm, dus ik houd rekening met een actief nachtje. Of over 5 min een "mamaaaaaaaaa!" en dan een ondergekotst bed.
pi_184216943
Tof Molo!

Hoe is het met Max? S. moet altijd spugen als hij niet fit is, maar is dan ook zo weer zijn oude zelf.

We gingen deze ochtend mijn zus naar het vliegveld brengen, of zoals S. nu zegt: Eindhoven AirPort. We zagen haar boarden en hij heeft een vliegtuig zien opstijgen en landen. Perfecte peuterochtend O+
pi_184217273
Quoi: Wat is Max groot geworden! Is al even geleden sinds ik een foto van hem heb gezien.
En wat sneu dat hij zo moest spugen.

Molo: Wat tof. Blijf het wel gek vinden dat die babies van ons ineens echt een middagje uit kunnen en daar dan zo van genieten.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 16:36:14 #276
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184220503
Ja hč RF. Groeit als kool die kerel.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 12:38 schreef LeSage het volgende:
Tof Molo!

Hoe is het met Max? S. moet altijd spugen als hij niet fit is, maar is dan ook zo weer zijn oude zelf.

We gingen deze ochtend mijn zus naar het vliegveld brengen, of zoals S. nu zegt: Eindhoven AirPort. We zagen haar boarden en hij heeft een vliegtuig zien opstijgen en landen. Perfecte peuterochtend O+
Die heeft vanaf 1 uur vannacht OP me geslapen :') Hij knapt nu weer wat op en begint weer wat te eten. As we speak zit hij aan de stokbrood met pesto. Doet ‘ie meteen goed :D

Klinkt als een uitstekende peuterochtend ja!
pi_184223751
Heel ander snoetje ook Quoi!

Wij hebben vandaan nieuwe schoentjes gekocht. 24 maanden en maat 24. Vrees voor een kind wat met maat 40 op zijn eerste schooldag. :')
  zaterdag 5 januari 2019 @ 23:16:39 #278
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184230397
Grote jongen! Hier 28 maanden en maat 27-28 :D Er zal wel een keer een eind aan komen.

Toch weer gekøts hier. Hij ligt nu op de supergrote fauteuil op z’n kamertje, ingestopt en wel, omdat hij daar weer (zo lief) in slaap viel. Ik houd maar weer rekening met een nachtelijke verhuizing naar ‘op zijn moeder’.
pi_184238000
Ah wat sneu Quoi.

Hebben jullie peuters ook dagen waarop ze midden in de nacht uren lang wakker zijn en heul luidruchtig in bed spelen? Ik word er helemaal gek van. Vannacht weer bingo en van 1.30 tot een uur of 4 de hele tijd wakker gelegen. Op bed springen, met zijn knuffel spelen, slaapzak open maken en andere ellende. Zeggen dat ie moet gaan slapen helpt niet. Als ik hem streng toespreek zegt hij oh-uh en gaat dan heel hard lachen. Wallen tot op m'n knieën.
pi_184238288
Ah beterschap arme Max.

Nee phoebe gelukkig niet. Later naar bed doen of zonder middagslaapje proberen zou ik zeggen?
pi_184246764
Beterschap voor Max!

quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 12:32 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik dacht daar vanmorgen ineens aan dat ik hem over 2 jaar 5 dagen per week af moet geven. :'(
Ik over 3 maanden al! Dat voelt helemaal nog niet zo.

Ik heb de speelgoed mand van J opgeruimd en ineens speelt hij weer ontzettend intensief en leuk. O+
Morgen weer naar de opvang. De groepen zijn per 1-1 veranderd, dus hij zit niet meer bij zijn vriendje in de groep. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat.

Ik ging intussen ook eens nadenken over het veranderen van zijn kamer. Hij heeft (al lang) een groot bed, maar de commode staat nog steeds (ongebruikt) op zijn kamer. Maar ik weet niet zo goed wat ik daar wil als dat ding weg gaat. In een dwarse bui gaat J spelen of boekjes lezen als het tijd is om te slapen, dus om nou een speeltafeltje te maken lijkt me niet handig. Maar wat wel... Ik Pinterest nog maar even verder.
pi_184246871
Beterschap max!

Ik vind het idd ook erg naar om te bedenken dat hij over 1.5 jaar 5 dagen naar school moet. Zo klein en snel!

Vannacht heeft hij bij opa en oma geslapen. Hij wou niet mee naar huis vanochtend :+ opa en oma hadden een groot huis :Y
Vanmiddag een middagje opruimen en schoonmaken gedaan, L heeft meegeholpen ramen schoonmaken en fitnessapparatuur uit elkaar schroeven. Vanavond ruimde ik de kelder op en daar ligt speelgoed dus ik wilde niet dat hij kwam. Te laat :+ er moest weer speelgoed mee naar de kamer.
  zondag 6 januari 2019 @ 20:14:54 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184247104
Opruimen kunnen ze idd goed, die peuters, alleen wel op hún manier :P
Ennuh.... fitnessapparatuur uit elkaar schroeven? Het is januari :+

RF, geen last van! Lijkt me tamelijk lachwekkend.

Het is idd zo snel al, maar ik kan er ook veel zin in hebben, in de basisschool. Best een leergierig ventje hier, dus volgens mij vind hij het geweldig. Maar goed, anderhalf jaar duurt ook best wel weer lang.

Afgelopen nacht sliep Max dus dwars op een fauteuil op zijn kamer, tot half 9 de volgende morgen :D Vandaag was hij nog wat hangerig, maar verder heeft hij weer goed gegeten. Slechts een klein middagdutje laten doen en vanavond vroeg naar bed - en géén flesje melk in zijn bed (want spuugde telkens daarna). So far so good :X We hebben nu dus ineens een avond :o
  zondag 6 januari 2019 @ 20:48:15 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184248011
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:07 schreef Nazil het volgende:
Beterschap max!

Ik vind het idd ook erg naar om te bedenken dat hij over 1.5 jaar 5 dagen naar school moet. Zo klein en snel!
Tegen die tijd zijn de meeste kinderen daar ook heel erg aan toe, dat gaat sneller dan je denkt!
KuikenGuppy
pi_184248584
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:14 schreef Quoi het volgende:
Opruimen kunnen ze idd goed, die peuters, alleen wel op hún manier :P
Ennuh.... fitnessapparatuur uit elkaar schroeven? Het is januari :+

Dat is onderdeel van de goede voornemens _O- minder rotzooi in huis. Nam een volledige kamer in beslag en hij heeft hem al een jaar niet gebruikt, te druk, te koud, te warm, te moe. Ik was het al een tijd zo zat en ik vond het een mooie tijd om hem te verkopen voor iemand anders zn goede voornemens.
pi_184249718
Ik kijk uit naar 5 dagen per week school :@ al zou 3 ook prima zijn. Ik denk dat O daar ook wel aan toe is, niet steeds gestoord worden door zijn zusjes.

Beterschap voor Max! O vindt z'n zusjes met fases leuk. Het is nu regelmatig speelgoed afpakken, ruzie maken om aandacht en niet rustig met bepaalde dingen kunnen spelen (waar hij wil) omdat z'n zusjes overal aanzitten. Maar aan tafel hebben ze vaak de grootste lol en ze spelen ook regelmatig leuk samen, wat steeds meer wordt omdat ze meer begrijpen. Ik denk dat hij stiekem heel blij is dat ze er zijn, maar dat voor hem 1 zusje wel genoeg was :)

Nazil, dat klinkt erg herkenbaar, opgeruimd speelgoed spotten...
pi_184250963
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Tegen die tijd zijn de meeste kinderen daar ook heel erg aan toe, dat gaat sneller dan je denkt!
en dan ben je na 2 weken kerstvakantie heel blij dat morgen de regelmaat van school weer begint. :D
Mijn kabouter mag volgende maand naar psz, dat valt me best wel n btj zwaar merk ik... rare muts ben ik.

Quoi beterschap voor Max!
S. 2014
J. 2016
pi_184257177
Ik zie veel mensen die jonger worden geschat dan ze zijn, lijkt mij inderdaad een mooi compliment! Ik weet nog dat ik begin 20 was en boodschappen wilde doen net tijdens de pauze van een verderop gelegen middelbare school. Toen werd mij vriendelijk verzocht om in de rij aan te sluiten bij de 'andere scholieren' gelet op het maximaal 2 scholieren in de winkel beleid. Ik kon wel door de grond zakken. Vanaf dat moment ook nooit meer boodschappen gedaan op dat tijdstip :')

Sjaak dinsdag naar school, wat een mijlpaal! Wat leuk dat ze zijn laatste dag op het kdv wel feestelijk hebben gemaakt. Heeft hij zelf zin in de volgende stap? En hoe voelt het voor jou?

Eenkennigheid als beide ouders er zijn, check maar dan helaas andersom bij ons :{ Als ik alleen met Jewel ben dan is het allemaal hartstikke leuk, maar zodra vrouwlief er ook is dan is alles 'mam doen' (vrouwlief dus). Dat is hier echter al begonnen toen ik zwanger was van Vlokje, helaas nooit meer opgehouden.

O die alleen soep van mama wil O+

Wat fijn dat Larf het zo leuk vond bij het kerstcircus!

Arme Max opeens zo spugen :o Gelukkig ging het daarna wel weer wat beter, hopelijk blijft dat zo!

Regina, hier ook maat 24 met 26 maanden. Ze leven op grote voet ;)

En spelende peuters in bed, praat me er niet van... Vannacht werd Jewel huilend wakker, dus heb haar mee naar onze slaapkamer genomen maar ze wilde alleen maar naar beneden (om te spelen natuurlijk). Dat grapje ken ik, maar zodra ik haar mee naar beneden neem kan ik er donder op zeggen dat ze de hele nacht blijft spelen omdat ze met geen mogelijkheid terug in bed is te krijgen. Dus ze heeft verplicht tussen ons in gelegen, heeft ons vervolgens nog 3 uur lang geterroriseerd en is ongeveer een uur voor de wekker ging toch nog in slaap gevallen. En toen BOOS dat ze er uit moest :')

Het schattigheidsgehalte van Jewel en Vlokje samen wordt steeds groter. Als Jewel voor zichzelf een appel of een cracker pakt, dan pakt ze er tegenwoordig ook standaard één voor Vlokje. Ze deelt haar speelgoed ook vrijwillig met Vlokje, dat wil zeggen zolang ze het zelf aanbiedt. Als Vlokje uit zichzelf iets aanraakt dan leidt dat nog wel tot verontwaardig geroep aan de zijde van Jewel :')

Sinds een ruime week is het naar bed brengen van Jewel wel weer een enorme strijd. Ze toont enorm uitstelgedrag, roept dat honger heeft, dorst, pijn, dat ze wil spelen, knuffelen, ze trekt echt alles uit de kast om niet naar bed te hoeven. We hebben besloten nu echt consequent te zijn en haar na het in bed leggen 's avonds niet meer uit bed te halen, dan eindigt ze elke nacht tussen ons in en dat trekken wij gewoon echt niet meer met ook nog een slecht slapende baby erbij (als ze 's nachts huilt haal ik haar er overigens altijd uit, maar op die tijdstippen kan en wil ik geen slaapstrijd voeren). Wel met als gevolg dat Jewel nu dus úren in bed afwisselend ligt te huilen en te roepen voor ze eindelijk in slaap valt en mijn hart breekt elke avond opnieuw. Gisteren zijn we met haar naar de prenatal gegaan waar ze zelf een muziekmobiel mocht uitzoeken, omdat ze altijd muziek wil bij het slapen. Ik hoopte dat het haar betrekken bij het kiezen voor iets voor 's nachts ertoe zou leiden dat het slapen ook iets beter zou gaan. Ze heeft uiteindelijk gekozen voor een schaap dat mekkert, zingt en verhaaltjes vertelt en de vooruitgang was er in zoverre dat ze nu naast huilen en roepen ook veel speelde met haar nieuwe slaapmaatje. Maar nog steeds uren wakker voor ze sliep en ook tussendoor nog veel gehuild. En vannacht dus wel weer tussen ons in geëindigd :+ Ik heb de hoop dat dit een fase is die erbij hoort, waar we 'even doorheen moeten', klinkt het voor iemand herkenbaar?

[ Bericht 1% gewijzigd door Schanu op 07-01-2019 11:43:15 ]
  maandag 7 januari 2019 @ 11:16:40 #289
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184257311
Klinkt voor mij niet herkenbaar, maar het is geloof ik geen ongewoon probleem. Maakt 't niet minder vervelend natuurlijk.

Mijn slaap is me te dierbaar, dus wij zijn heel "toegeeflijk" wat dat betreft. Als je de ruimte hebt is samen slapen ideaal. Maar dat is voor iedereen zo verschillend heb ik inmiddels gemerkt ;)

Ik heb verder ook geen tips eigenlijk, kan je er achter komen waarom ze niet wil slapen?
pi_184257523
Het is vast een fase, zoals alles, hij duurt hier echter al 2 jaar :')
Dat samen in bed eindigen vind ik allemaal niet het einde van de wereld.
Ik wil alleen wel dat er eerst in eigen bed in slaap gevallen wordt, anders is het einde helemaal zoek en ligt meneer iedere avond op de bank te slapen.
Tegenwoordig kan ik er een gesprek over beginnen, dus leg ik uit dat hij eerst gaat slapen in zijn eigen bed, als hij wakker wordt mag ie naar ons bed lopen.
S. probeert dan nog 3 keer: ‘Als ik niet kan slapen, loop ik gewoon naar papa en mama’s bed.’
Neeeeee, eerst hier slapen...
En dan slaapt hij tegenwoordig vrijwel altijd in zijn eigen bed de eerste uren.
Het is echt een kwestie van volhouden, bepalen wat je grenzen zijn (wat betreft slaapgedrag, maar ook wat je acceptabel vindt qua huilen). En hoe ouder ze worden, hoe makkelijker een gesprek te houden is.
pi_184257558
Hiervoor ging het in slaap vallen prima maar werd ze 's nachts voortdurend huilend wakker en eindigde ze dus ook altijd bij ons in bed. In die situaties haal ik haar er altijd uit. Echter slaapt de jongste ook nog bij ons in bed omdat ze niet goed slaapt. We hebben nu een inklapbaar logeerbed, met de bedoeling deze bij Jewel op de kamer te zetten zodat er altijd iemand bij haar kan slapen als dat nodig is maar dat werkte niet dus die staat nu op onze slaapkamer. Als Jewel dan 's nachts wakker wordt, kruipt vrouwlief in het logeerbed en slaapt Jewel in ons bed als het nodig is. Echter houd Jewel Vlokje wakker en andersom. Dus van slapen komt het in die gevallen alsnog vaak niet en dat maakt de situatie helaas ook verre van ideaal.

Wat het nu extra problematisch maakt is dat het opeens al mis gaat bij het naar bed brengen en dat was voorheen bijna nooit zo. Als we eraan zouden toegeven en Jewel dan dus uit bed zouden halen, zou ze of structureel te laat naar bed gaan (namelijk met ons mee naar bed als wij gaan slapen) of we zouden als gezin elke avond rond 7 a 8 uur naar bed moeten gaan :')

Waarom ze niet wil slapen is mij niet duidelijk. Ze is niet ziek, als ze echt overstuur is en ik ga wel bij haar kijken is ze meteen weer vrolijk zodra ze op mijn schoot zit. Ik heb haar afgelopen week na 2 uur af en aan jengelen en huilen uit bed gehaald omdat ik bang was dat ze misschien toch honger zou hebben, maar de boterham die ik haar gaf at ze niet op. Drinken krijgt ze mee naar bed dus dorst kan het ook niet zijn. Het komt op mij over als echt gewoon niet willen, omdat ze geen zin heeft, terwijl ze alle tekenen van vermoeidheid vertoont. 's Middags minder lang laten slapen en 's ochtends eerder uit bed halen hebben ook niets uitgehaald.

Die grenzen probeer ik nu ook te bepalen inderdaad, maar merk dat ik het lastig vind omdat het tegen mijn gevoel indruist om haar te laten huilen, laat staan zo lang. Maar anderzijds ben ik bang dat als ik haar van bed af blijf halen, ze daarmee haar gedrag doorzet omdat het vruchten afwerpt (voor haar). Dat is ook de reden dat ik even heel streng ben, in de hoop dat ik door het stellen van duidelijke grenzen iets kan doorbreken omdat Jewel hopelijk alleen mijn grenzen aan het uittesten is. Ik leg haar ook elke avond weer opnieuw uit dat het belangrijk is dat ze slaapt en dat als ze huilt terwijl er niets aan de hand is wij niet naar haar toekomen. Maar daar trekt ze zich vooralsnog dus bar weinig van aan :')

Maar een mogelijk lange fase dus, daar komt met wat pech over 1 of 1,5 jaar Vlokje bij als partner in crime en dan is het feest helemaal compleet :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Schanu op 07-01-2019 11:45:31 ]
pi_184267615
Wij hebben ook zo'n fase gehad, Schanu, en bij ons was uitleggen en consequent blijven wel de manier die uiteindelijk werkt. Na bedtijd geen gezellige aandacht meer. Heel zakelijk elke 10 minuten teruggaan en in bed leggen. En nog steeds is het af en toe (even nodig), zoals deze week. Uitzondering geweest met oud en nieuw en dan voelt peuter ruimte...

Peuter had een Donald Duck kijkplaat-poster gekregen (opa is lid van het tijdschrift) en nu zoeken we elke avond iets grappigs op waar hij een verhawltje bij verzint O+
Op de opvang ging alles goed. Kennelijk goed voorbereid op de nieuwe groepsindeling, hij deed alsof het altijd al zo was. Fijn.
  maandag 7 januari 2019 @ 21:25:17 #293
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184268967
Lastig Schanu. Hoe oud is Jewel nu eigenlijk? Hier gaat het echt in fases. Merk wel dat Max nu echt grenzen nodig heeft. Ik ben erg van het poldermodel, maar ik merk dat als ik gewoon mijn geplande acties mededeel, dat goed werkt. In praktijk is hij toch stiekem erg moe en heeft hij baat bij een plan. Vaak protesteert hij wel hoor, maar als ik de volgende avond weer hetzelfde doe, merk ik toch dat hij wat beter meedoet.

Maar het is telkens weer op een nieuwe manier inspringen op gedrag. Vergt wat van je creativiteit, dat ouderschap :P

Vandaag ging Max weer naar de gastouder. Speciaal wat eerder vertrokken, me voorbereidend op wat drama, maar hij was zo meegaand als wat. Verder lijkt alles weer ok, al spuugde hij wel een keertje vanavond - out of the blue.

Sneu, want bij de gastouder zijn voor de kerstvakantie 2 meisjes vertrokken en vertrekt over een week Max' beste maatje. Leegloop :{ Zijn andere grote vriend blijft over, maar that's it. Hopelijk snel nieuwe aanwas.
pi_184274213
Wat fijn om te lezen dat grenzen aangeven en consequent zijn in ieder geval bij sommigen wel helpt, dan zetten we dat maar gewoon door. Jewel is trouwens 26 maanden. Gisteravond ging het opeens wonderbaarlijk goed, ze heeft nog even gespeeld met haar nieuwe slaapmaatje maar ze huilde niet en is binnen een uur gaan slapen. Ze zal ook goed moe zijn geweest van de nacht ervoor :') Vanmorgen moest ze om 6.45 uur van bed omdat vrouwlief haar naar haar ouders moest brengen, toen wilde ze uiteraard haar bed weer niet uit. Arme schaapje hartstikke hysterisch, ontroostbaar maar ik mocht haar ook met geen vinger aanraken. Mijn hart brak ter plekke in tweeën, en nu zie ik mijn meisjes pas morgenavond weer omdat ze er blijven slapen dus dat was niet het meest prettige 'afscheid' ;(

Hupje, wat fijn dat het goed ging op de opvang! En die verhaaltjes verzinnen, wat mooi O+

En wat vervelend dat Max nog steeds spuugt, al lijkt hij er dus gelukkig weinig last van te hebben. Ik hoop dat het wel snel overgaat! Wat sneu, die leegloop bij de gastouder, beseft Max al dat zijn beste maatje straks ook weg gaat? Ik hoop dat hij het er niet te moeilijk mee heeft :{
pi_184274659
Ach, wat sneu voor max, Quoi. En vervelend, die slaapdrama’s Schanu. Mijn oudste sliep als baby vreselijk, maar nu doet hij het zo goed. Naar bed brengen is geen probleem, gaat zo slapen en is ‘s morgens tussen zes en zeven wakker. 1x in de week ofzo horen we hem ‘s nachts.

Ik ben sowieso zo trots op hem. Gister ging mijn vader met pensioen, wat nogal een big deal was blijkbaar. Wij waren erbij, en moesten met hem op een podium zitten in het plaatselijke theater, op een grote bank, in de spotlights. 300 man in het publiek. T dus ook op het podium. Heeft zoet staan kleuren, vier op een rij gespeeld (alle dingetjes in het ding doen, repeat x100) en geklapt als er geklapt werd. Achteraf kwamen er zoveel mensen naar me toe om te vertellen hoe goed hij het gedaan had.. O+
pi_184275369
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben sowieso zo trots op hem. Gister ging mijn vader met pensioen, wat nogal een big deal was blijkbaar. Wij waren erbij, en moesten met hem op een podium zitten in het plaatselijke theater, op een grote bank, in de spotlights. 300 man in het publiek. T dus ook op het podium. Heeft zoet staan kleuren, vier op een rij gespeeld (alle dingetjes in het ding doen, repeat x100) en geklapt als er geklapt werd. Achteraf kwamen er zoveel mensen naar me toe om te vertellen hoe goed hij het gedaan had.. O+
Wat ontzettend knap van hem! Terecht dat je dan overloopt van trots O+
  dinsdag 8 januari 2019 @ 16:35:18 #297
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184281530
Zeker knap jagar!

Wat is dat voor spuugvirus man.. Vandaag een half dagje bij opa en oma en ja hoor, spugen. Verder heeft hij al dagen best droge luiers. Drinkt behalve melk dan ook niet zoveel, ondanks veel aanbieden. En echt extreeeeeeem vrolijk tussendoor hoor, dus geen echte zorgen. Maar toch: hij kwam bij opa en oma vandaan zonder dus (netto, want alles er weer uitgegooid) gegeten te hebben. Ook niet geslapen, dus jengeldejengel. Maar ff een bordje penne met broccolipesto voor 'm gemaakt en nu zit hij gelukzalig casper & emma te kijken op de bank.

En hij heeft het ineens over dingen die hij morgen gaat doen. En dan eerst dit, en dan dat etc. Concept tijd lijkt ook beter door te dringen.
pi_184282344
Quoi ach wat sneu... Zo zielig is dat. L heeft het idd ook over als... Dan... Maar hij wil het ook nog wel graag zelf verzinnen en zich er aan houden. Hij kreeg vanmiddag 1 tumtum. Zegt hij: als papa thuis is dan nog een. Ik zei nee :') man is thuis en eerste wat hij deed was de zak tumtum pakken :')
pi_184285520
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Ach, wat sneu voor max, Quoi. En vervelend, die slaapdrama’s Schanu. Mijn oudste sliep als baby vreselijk, maar nu doet hij het zo goed. Naar bed brengen is geen probleem, gaat zo slapen en is ‘s morgens tussen zes en zeven wakker. 1x in de week ofzo horen we hem ‘s nachts.

Wat knap, die van mij zou al weigeren het podium op te gaan. En fijn dat hij nu zo goed slaapt! Gaat het met O ook al wat beter qua slapen?

Mijn O ging vandaag voor het eerst uit zichzelf vertellen wat hij vandaag op school gedaan had (nu moeten wij alleen nog alles leren begrijpen...). En tijdens een spelletje net (Leo gaat naar de kapper) ging hij voor het eerst heel duidelijk vooruit denken welke kaart hij moest uitspelen. Nog eventjes en we kunnen het spel met de echte regels gaan spelen :D
pi_184290659
Wat een knappe peuters allemaal O+

Ik was vandaag ook zo trots op mijn grote vent. Vriend was jarig, dus de hele dag was feest voor S. (ook al was vriend gewoon aan het werk). Vanmorgen in bed begon hij al over dat we ballonnen en slingers op gingen hangen en dat we als verrassing een taart gingen bakken. Dit alles zonder overleg met mij uiteraard :') maar ik ben de beroerdste niet en heb een heerlijke brownietaart staan bakken en het huis versierd.
Toen kwam het bezoek en dan geniet hij zo ontzettend. Met iedereen kletsen, chipjes uitdelen, knuffelen. Echt zo leuk O+

Dat begrip van tijd vind ik ook zo bijzonder. S. kan nu echt zijn hele dag oprakelen in bed. Dan krijgen we een zeer gedetailleerd verslag van alles wat hij heeft gedaan (en dat is helemaaaal niet om tijd te rekken :') ). Ook zo leuk vind ik dat hij ineens besef heeft dat andere mensen ook een dag hebben gehad: ‘Papa, wat heb je vandaag gedaan op je werk?’ O+
pi_184290669
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')