quote:Ketel is half juni jarig en 19 juli begint de zomervakantie. Die gaat dus ook lekker pas in augustus/september naar school. Was geen probleem voor de school, wij mochten zelf kiezen of we eind dit schooljaar al starten of begin volgend.
Krijg alleen net een mail met "over 6 maanden start uw kind..." dus de registratie van die keuze kan nog wat beter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In mijn jeugd (in 040) werd het in ieder geval door andere kinderen niet raar gevonden. Op het schoolplein ging het dan zo van:quote:Op maandag 3 december 2018 07:47 schreef Nazil het volgende:
Voor Nederlanders klinkt het denk ik heel raar, omdat het uitpakken hier zo'n groot onderdeel van het geheel is.
quote:Maar je moet gewoon doen wat je zelf het leukst vindt!
Ja, dat is ook zo! Ik denk dat we onze oude traditie gaan voortzetten.quote:Op maandag 3 december 2018 08:45 schreef Quoi het volgende:
Geen ervaring mee. Doen waar jij je het best bij voelt?
The fuck, wat ongezellig.quote:Pas eind vd programma kwam de sint en konden we met een bonnetje een kado ophalen bij de balie.
Ja, zo deden wij dit ook thuis vroeger (midden-Brabant). Mijn vriend (uit Zeeland) vond het ook maar vreemd. Dit jaar doen we de 6 december ochtend, want op pakjesavond moet ik naar school (echt, degene die dat verzonnen heeftquote:Op maandag 3 december 2018 07:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
Herkenbaar voor iemand hier? Ik twijfel nog steeds wat ik voor ZZ wil aanhouden. (Mijn man heeft sowieso geen tradities meegekregen op dit gebied, als 2e generatie allochtoon.)
Nou, knaks dusquote:Op maandag 3 december 2018 14:37 schreef Molo het volgende:
Gevulde eieren waren bij ons vroeger in de jaren 80 altijd een dikke hit, of een huzarensalade ofzo.
Wat zou je zelf maken voor een groep vrienden als je weinig tijd hebt? Gaat om het idee toch, welk schooltype dan ook
Bij mijn vader’s werk ook én dat is dus nu de werkgever van mijn vriend. Heb daar warme herinneringen aan. Dus expectations were sky highquote:The fuck, wat ongezellig.Bij mijn vader op het werk vroeger zat Sinterklaas op een podium en mochten de kinderen één voor één naar voren komen (en op schoot, als je durfde), en dan las hij iets uit het grote boek waarvan je dacht "hoe wéét hij dat van mij!
" en dan kreeg je een cadeau en wat pepernoten aangereikt. Verder ook geen poespas. Hier overigens geen Sint-feest op het werk van mij (te kleine organisatie) of mijn man (te groot).
Waren wij op hetzelfde sinterklaasfeest?quote:Op maandag 3 december 2018 20:38 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ken van vroeger juist de massale sinterklaasviering op het werk zoals jullie het hebben meegemaakt, maar wij kregen juist een totaal ander soort viering op mans werk. Eerst inloop met kleuren en de mogelijkheid om wat eten/drinken te pakken, daarna een erg leuke goochelaar van een half uurtje en daarna kwamen Sint en pieten die uiteindelijk grote zakken met kado's hadden met namen erop en die uitdeelden. Kado's moest iedereen zelf een week van tevoren inleveren voor eigen kinderen, ¤10 pp kreeg je vergoed. Ik vond het perfect zo!
Ja, kwestie van op tijd uit bed plukken dan, denk ik.quote:Op maandag 3 december 2018 20:16 schreef Hupje het volgende:
Vivi, klinkt ook leuk! Alleen misschien in de toekomst wel lastig als ZZ naar school zou moeten op 6 december.
Oh wat slim zeg!quote:Op maandag 3 december 2018 20:38 schreef FlyingFish het volgende:
Kado's moest iedereen zelf een week van tevoren inleveren voor eigen kinderen
quote:Vivi, ik zou aan je eigen traditie vast houden, ook al is dat niet standaard. Familietradities zijn veel waardevoller dan hoe je het 'hoort'. En waarschijnlijk 'tweak' je het in de loop der tijd toch vanzelf.
Toen ook mijn zusje niet meer in Sinterklaas geloofde hebben we wel nog een tijd pakjesavond gevierd met lootjes trekken, maar mijn vader en ik kunnen dus totaal niet dichten, terwijl mijn moeder en zusje het zķ uit de pen toveren.quote:Op maandag 3 december 2018 22:48 schreef LeSage het volgende:
En vooral de gedichten, want daar zijn we super fanatiek in.
Terug naar de huisarts, wij hier weten het echt niet beterquote:Op dinsdag 4 december 2018 16:26 schreef Tyr80 het volgende:
Excusi, moet toch even binnen vallen met een vraag.
Onze kleine van 2 was een paar dagen geleden wat koortsig, maar dat is omgeslagen in onderkoeling, vannacht 35.5. Tussendoor is ie superfit, kamer is warm etc, maar het is nog niet over.
Van de ha krijg ik geen helder antwoord, dus hoop ik dat de ervaringsdeskundigen hun kennis willen delen. Wat is dit voor rare ziekte?
Mee eens, als je je zorgen maakt of niet weet of je hier nu iets mee moet doen of het prima even kan aankijken, overleg dan opnieuw met de huisarts.quote:Op dinsdag 4 december 2018 17:04 schreef Molo het volgende:
Terug naar de huisarts, wij hier weten het echt niet beter
Jezus, jouw geheugenquote:Op dinsdag 4 december 2018 20:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Mee eens, als je je zorgen maakt of niet weet of je hier nu iets mee moet doen of het prima even kan aankijken, overleg dan opnieuw met de huisarts.
Dat gezegd hebbende, er werd om ervaringen gevraagd en die heb jij toevallig wel op dit vlak, Molo.Ja, ik onthoud zo ongeveer alles.
quote:Op dinsdag 4 december 2018 20:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat fijn lesage, kan me voorstellen dat dat je goed deed.
In het kader daarvan, ik vraag T elke dag als ik hem naar bed breng "wil je me nog wat vertellen?" En elke avond is het antwoord hetzelfde. "Een auto reed tegen een boom". En als ik dan vraag of hij nog wat wil vertellen gaat het verder in variaties daarop, altijd een auto die ergens tegenaan rijdt. Gek kind
Ik haalde vanochtend een ondergeplast onderbroekje in maat 104 uit mijn jaszakquote:Op donderdag 6 december 2018 08:38 schreef Quoi het volgende:
Hoop maar dat het zo heelt Schanu.
Zo, Vivi, sinterklaasochtend leuk geweest?
Iedereen een gezellig avondje gehad? Wij hadden wat kleine kadootjes voor elkaar in een zak gedaan en meneertje lag weer bijtijds in zijn bed![]()
Haal ik op mijn werk een politieauto uit mn jaszak
Het was een ..... compromis. Hij wil telkens maar dingen van thuis meenemen naar de gastouder 's ochtends. Hij mag wel 1 ding meenemen, vindt de gastouder ook prima. Eenmaal bij de gastouder heeft hij er geen oog meer voor en stop ik het weer in mijn zakquote:Op donderdag 6 december 2018 11:11 schreef hetzusjevan het volgende:
Haha Quoi, heeft Max dat in je jaszak gedaan of?
Die had ze dus in jouw zak gestopt?quote:Op donderdag 6 december 2018 14:44 schreef Aerenia het volgende:
[..]
Ik haalde vanochtend een ondergeplast onderbroekje in maat 104 uit mijn jaszak![]()
Snap nu waarom ze zo raar deed gisteravond in de badkamer (waar wat droge onderbroekjes aan de verwarming hingen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha nee, ze had dit jaar ook nog geen schoen gezet.quote:Op donderdag 6 december 2018 08:38 schreef Quoi het volgende:
Zo, Vivi, sinterklaasochtend leuk geweest?
Ja, dat dus.quote:Op donderdag 6 december 2018 22:27 schreef Quoi het volgende:
Het was een ..... compromis. Hij wil telkens maar dingen van thuis meenemen naar de gastouder 's ochtends. Hij mag wel 1 ding meenemen, vindt de gastouder ook prima. Eenmaal bij de gastouder heeft hij er geen oog meer voor en stop ik het weer in mijn zak
quote:Oh, en ik zit aan te hikken tegenIk werk 4 dagen terwijl mijn directe collega's 3 dagen werken en ik zou niet willen ruilen. In de praktijk werken zij namelijk redelijk structureel onbetaald extra op hun vrije dagen (omdat het werk eigenlijk niet in 3 dagen te doen is), terwijl ik mijn vrije dag echt vrij houd en dus wél alle gewerkte uren betaald krijg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Haha nee, ze had dit jaar ook nog geen schoen gezet.Wel een klein Sinterklaas-gerelateerd drama die ochtend. Ik had de avond ervoor zo'n grote Sint-Wuppie tevoorschijn gehaald (jaren geleden bij AH gekocht):
[ afbeelding ]
en ze vond Sinterklaas ("kaas") zo tof dat ze 'm mee wilde nemen naar het kdv. Aangezien ik drie knuffels wat te gortig vond worden (ze neemt er al twee heen en terug), ging ik daar niet in mee. De hele weg jengelde ze "kaas halen, kaas halen".
[..]
Ja, dat dus.
[..]
Ik werk 4 dagen terwijl mijn directe collega's 3 dagen werken en ik zou niet willen ruilen. In de praktijk werken zij namelijk redelijk structureel onbetaald extra op hun vrije dagen (omdat het werk eigenlijk niet in 3 dagen te doen is), terwijl ik mijn vrije dag echt vrij houd en dus wél alle gewerkte uren betaald krijg.
quote:Op zaterdag 8 december 2018 23:48 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben vandaag de boom op gezet. O heeft minimaal vijf keer gevraagd wanneer de kersen er nou in gingen.
quote:Op zaterdag 8 december 2018 23:48 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben vandaag de boom op gezet. O heeft minimaal vijf keer gevraagd wanneer de kersen er nou in gingen![]()
Klinkt als een hele fijne avond!quote:Op zondag 9 december 2018 10:31 schreef Aerenia het volgende:
woensdag, toen ik vroeg mocht stoppen op t werk en het kdv om 5u dicht ging, hebben ik en A eerst thuis haar lievelingseten gegeten (KFC crispy strips voor haar en een salade voor mij...leve Deliveroo) en hebben we samen de boom opgetuigd (ik vooral) en de FisherPrice kerststal en andere kerstdingetjes neergestald (A dus). A heeft ook een miniboompje op haar kamer en kerstlampjes. Ze vind het hartstikke mooi en is af en toe nog bezig de candy canes opnieuw te herschikken in de boom
![]()
Het is zo'n heerlijk kind
Ach wat sneuquote:Op zondag 9 december 2018 23:08 schreef Quoi het volgende:
En as we speak weer alles eruit. Great. Arm ventje.
Dat heb ik nu voor het eerst met mijn ruim 3,5-jarige prul gedaan. Er is een leuk filmpje van Nijntje over het kerstverhaal dat ik heel geschikt vond. Met exact de figuren uit de kerststal van Vivi hierboven.quote:Op maandag 10 december 2018 07:47 schreef Quoi het volgende:
Wat lief, die kerststalletjes. Vertellen jullie daar dan ook een verhaal bij, vraag ik me af?
Het is wel mijn bedoeling dat ze uiteindelijk het kerstverhaal kent, maar dat hoeft niet dit jaar al.quote:Op maandag 10 december 2018 07:47 schreef Quoi het volgende:
Wat lief, die kerststalletjes. Vertellen jullie daar dan ook een verhaal bij, vraag ik me af?
Aww, stiekem ook van dat plakken genieten hč?quote:Ik heb net de gastouder afgebeld en zit met een zieke hummel op schoot. Na 3 x spugen is hij tussen ons in komen slapen (dát was lang geleden & wát een lange en beweeglijke benen) en plakt sindsdien aan ons vast en slaapt alleen maar.
Ik wilde handvliegers voorstellen, maar dat zijn denk ik zwierezwaais?quote:Op maandag 10 december 2018 17:15 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik moet gaan nadenken over een traktatie ter afscheid van de psz, bedacht ik me... Sjaak gaat eind december voor het laatst. Tips zijn welkom! Met zijn verjaardag hebben we zwierezwaais gedaan en dat vond iedereen heel erg leuk. Iets in die richting (dus een cadeautje en geen eten) heeft mijn voorkeur.
Ja, dat is hetzelfde.quote:Op maandag 10 december 2018 17:18 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik wilde handvliegers voorstellen, maar dat zijn denk ik zwierezwaais?
Volgens mij heeft MwCactus dat woord er zelf aan gegeven, want via google images is de enige relevante foto eentje die op haar website staat.quote:
Laatst met de verjaardag van ZZ heb ik geen traktatie geregeld voor ieder kind apart, maar een cadeau gekocht wat ze op de groep (kdv, 0-4 jaar) blijven gebruiken. Ik wilde ook niet per se eten geven, en ieder een klein cadeautje is al snel afgezaagd (in het eerste jaar al 3x hetzelfde boekje gekregen en ook 3x een bellenblaas). Dus had ik aan de leidster gevraagd waar ze nog behoefte aan hadden binnen een bepaald budget, en dat was zachte klei voor de kleinsten en De Pratende Pen voor de oudere kindjes. Zo gezegd, zo gedaan.quote:
S. heeft een tiptoi voor Sinterklaas gekregen. Hij vroeg ook steeds om een pratende penquote:Op maandag 10 december 2018 23:06 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Volgens mij heeft MwCactus dat woord er zelf aan gegeven, want via google images is de enige relevante foto eentje die op haar website staat.
[..]
Laatst met de verjaardag van ZZ heb ik geen traktatie geregeld voor ieder kind apart, maar een cadeau gekocht wat ze op de groep (kdv, 0-4 jaar) blijven gebruiken. Ik wilde ook niet per se eten geven, en ieder een klein cadeautje is al snel afgezaagd (in het eerste jaar al 3x hetzelfde boekje gekregen en ook 3x een bellenblaas). Dus had ik aan de leidster gevraagd waar ze nog behoefte aan hadden binnen een bepaald budget, en dat was zachte klei voor de kleinsten en De Pratende Pen voor de oudere kindjes. Zo gezegd, zo gedaan.
Oh, ik dacht dat zwierezwaai een gangbaar vrije school woord was... vond het namelijk ook een tof woord! Heb het niet zelf bedacht dusquote:Op maandag 10 december 2018 23:06 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Volgens mij heeft MwCactus dat woord er zelf aan gegeven, want via google images is de enige relevante foto eentje die op haar website staat.
[..]
Laatst met de verjaardag van ZZ heb ik geen traktatie geregeld voor ieder kind apart, maar een cadeau gekocht wat ze op de groep (kdv, 0-4 jaar) blijven gebruiken. Ik wilde ook niet per se eten geven, en ieder een klein cadeautje is al snel afgezaagd (in het eerste jaar al 3x hetzelfde boekje gekregen en ook 3x een bellenblaas). Dus had ik aan de leidster gevraagd waar ze nog behoefte aan hadden binnen een bepaald budget, en dat was zachte klei voor de kleinsten en De Pratende Pen voor de oudere kindjes. Zo gezegd, zo gedaan.
Ja, hier mag in principe ook iedereen met alles spelen, al is T nogal territoriaal. Het probleem is met wanneer T een mooie treinbaan gebouwd heeft, of iets van Duplo ofzo, dan wil O gelijk dat hebben, en ik kan hem er dan bijna niet weghouden..quote:Op dinsdag 11 december 2018 10:01 schreef FlyingFish het volgende:
Jagar, hier mag iedereen met alles spelen, maar speelgoed dat niet zo geschikt is voor de meiden (met name puzzels en spelletjes) worden aan de grote tafel gedaan (kunnen ze niet bij), of als ze op bed liggen. Enige nadeel daarvan is dat mijn eettafel bezaaid ligt met puzzels, spelletjes en boekjes die niet dreumesproof zijn. En als iemand al ergens mee speelt hebben de anderen pech of moeten ze vragen of ze ook mee mogen spelen (wat alleen O kan natuurlijk). Maar het probleem is hier vooral dat O speelgoed van de meiden af pakt, andersom vindt hij het alleen vervelend als hij echt ergens zelf mee wil spelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft vanmorgen uit volle borst Woutertje Woutertje meegezongen bij de piano, dat de juf er bijna verlegen van werd![]()
Niet allemaal voor hem hoorquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo cliché, maar wat worden ze rond deze leeftijd ineens groooooooot.
quote:Op vrijdag 14 december 2018 21:46 schreef Quoi het volgende:
Arja, wat leuk, een dagje Scheveningen. Ik had me voorgenomen vaak een dagje daarheen te gaan (want Scheveningen), maar doe het te weinig.
[..]
Niet allemaal voor hem hoorIk maak altijd een stapel voor ons allebei.
Max heeft vanmiddag samen met zijn vader de kerstboom opgetuigd. Zulke lieve foto's leverde dat op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo cliché, maar wat worden ze rond deze leeftijd ineens groooooooot.![]()
![]()
Beterschap voor alle zieke kindjesS. 2014
J. 2016
Houdt J van dieren? De Steenuil in Oirschot is leuk. Speelboerderij met binnenzandbak en bandenglijbaan, buitenzandbak en skelters en je mag elke dag helpen met de dieren voeren (25 kinderen op een rij met kruiwagentje naar de koeien en schapenquote:Op zondag 16 december 2018 10:29 schreef Hupje het volgende:
Heel andere vraag: mijn zusje komt in de kerstvakantie naar Nederland en wil dan graag iets met J (bijna 4) gaan doen. Vorig jaar zijn we gaan zwemmen. Ik zoek nu iets anders, wat te doen is met koud weer, liefst niet te druk (maar dat zal onvermijdelijk zijn in de vakantie, vrees ik) en geen uren onderweg vanaf oost-Brabant.
Ik dacht zelf aan een museum (maar welke?), kleine dierentuin hier in de buurt of bioscoop. Heeft iemand nog andere leuke ideeën?
Er is Mattel Play in Sevenum, wat Sjaak errug tof vond. Als ze vroeg gaan, zal het nog wel rustig zijn denk ik. Ik weet niet hoe J motorisch is, maar anders is schaatsen misschien een optie.quote:Op zondag 16 december 2018 10:29 schreef Hupje het volgende:
Heel andere vraag: mijn zusje komt in de kerstvakantie naar Nederland en wil dan graag iets met J (bijna 4) gaan doen. Vorig jaar zijn we gaan zwemmen. Ik zoek nu iets anders, wat te doen is met koud weer, liefst niet te druk (maar dat zal onvermijdelijk zijn in de vakantie, vrees ik) en geen uren onderweg vanaf oost-Brabant.
Ik dacht zelf aan een museum (maar welke?), kleine dierentuin hier in de buurt of bioscoop. Heeft iemand nog andere leuke ideeën?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Hahaha, oooh heerlijkquote:Op maandag 17 december 2018 12:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
pakt toch altijd anders uit heJames heeft wel 2 moeders, alleen is die moeder van 4 een stuk strenger, Nee James dat mag niet, JAAAAAAAAMES
![]()
"mamamaaaaaa"
#innerpeace#
haha lekker eigenwijs.quote:Op dinsdag 18 december 2018 09:11 schreef Nazil het volgende:
Ik heb een discussie met een peuter over mijn naam. Hoe heet papa? (noemt naam). Hoe heet mama? Mmmmmmmmmmm! Nee, mama heet Nazil. Nee, mama mmmmmm! En hoe heet oma? (noemt weer goede naam) en mama? Mmmmmm!
ik word stapelgek van mijn peuter. Hij vraagt me 100x per dag hoe ik heet. En hij weet het prima. Dus na 2x zeg ik ‘piet’. Neehee, N.... 2 seconden later, ‘mama, hoe heet jij?’quote:Op dinsdag 18 december 2018 09:11 schreef Nazil het volgende:
Ik heb een discussie met een peuter over mijn naam. Hoe heet papa? (noemt naam). Hoe heet mama? Mmmmmmmmmmm! Nee, mama heet Nazil. Nee, mama mmmmmm! En hoe heet oma? (noemt weer goede naam) en mama? Mmmmmm!
Ik was ook zo, en mijn kind ook, dus moet er wel om lachenquote:Op dinsdag 18 december 2018 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik word stapelgek van mijn peuter. Hij vraagt me 100x per dag hoe ik heet. En hij weet het prima. Dus na 2x zeg ik ‘piet’. Neehee, N.... 2 seconden later, ‘mama, hoe heet jij?’![]()
En het waarom houdt ook niet op. Oh man, ik vind het erg vermoeiend.
Die van mij is een viesnekquote:Op dinsdag 18 december 2018 12:21 schreef Burdie het volgende:
Dat heb ik ook wel eens gezegd Molo, gevolg was dat de peuter met honger naar bed is gegaan![]()
.
“Waarom?” Ja, dat vond ik echt vermoeiend! Ineens was het over, na 5 maanden denk ik. Ik besefte het me pas na een tijdje dat ik het totaal niet miste!quote:Op dinsdag 18 december 2018 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik word stapelgek van mijn peuter. Hij vraagt me 100x per dag hoe ik heet. En hij weet het prima. Dus na 2x zeg ik ‘piet’. Neehee, N.... 2 seconden later, ‘mama, hoe heet jij?’![]()
En het waarom houdt ook niet op. Oh man, ik vind het erg vermoeiend.
en dan gaat alles weer in stroomversnelling...quote:Op dinsdag 18 december 2018 20:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
“Waarom?” Ja, dat vond ik echt vermoeiend! Ineens was het over, na 5 maanden denk ik. Ik besefte het me pas na een tijdje dat ik het totaal niet miste!
Afspraken maken met de peuter, het kan![]()
Sjaak werd al een paar weken wakker tussen 5.00u en 5.30u en wilde dan niet meer slapen. Zaterdag viel hij van vermoeidheid op de bank in slaap. Dat vond hij maar niets. Dus we hebben gezegd dat als hij langer slaapt, hij niet meer zo moe is en niet ziek wordt. Sjaak zei: “ok, dan ga ik langer slapen mama” en hij slaapt sindsdien tot minimaal 6.45u![]()
Vanmorgen zijn we in de kleuterklas geweest waar Sjaak na de kerstvakantie gaat starten. We hebben de ene juf ontmoet. Sjaak vond het allemaal heel spannend en gek, hij wilde geen handje geven en hij probeerde steeds weg te rennen. Maar toen de juf zijn naambordje liet zien, was ze binnen en luisterde hij naar haarDonderdag ontmoeten we juf 2 en hopen we wat kinderen te zien die bij Sjaak in de klas zitten. Dan 2 weken vakantie en daarna begint het echt...
Mijn kleine grote jongen, hij is zo stoer en hij is nog zo klein. En hij gaat gewoon al bijna naar school
Hij heeft een garage, boek, loopfiets, dekbed, water paint, extra autootjes en snijfruit van ons gekregen.quote:Op zondag 23 december 2018 12:13 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd RFmaar hoeveel kado's liggen er nog op tafel dan? Mijn peuter kreeg maar 1 kado...
En voor de mensen met tabletspelende kinderen, in zowel de AppStore als de playstore is de afgelopen weken elke week een spel van dr panda gratis, deze week iets met het verzorgen van de schildpad toto. Zijn erg leuke simpele spelletjes die ook soepel draaien op oude tablets.
Ja hier is dat ook kwark of yoghurt. Beide 'yoghurtjuhhhh' genoemdquote:Op zondag 23 december 2018 12:11 schreef ReginaFalange het volgende:
[..]
Vernoemd naar zijn lievelingseten natuurlijk.
Goeie tip!quote:Op zondag 23 december 2018 12:13 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd RFmaar hoeveel kado's liggen er nog op tafel dan? Mijn peuter kreeg maar 1 kado...
En voor de mensen met tabletspelende kinderen, in zowel de AppStore als de playstore is de afgelopen weken elke week een spel van dr panda gratis, deze week iets met het verzorgen van de schildpad toto. Zijn erg leuke simpele spelletjes die ook soepel draaien op oude tablets.
quote:Op zondag 23 december 2018 12:29 schreef ReginaFalange het volgende:
Ja. Hier wordt zijn bord demonstratief weg geschoven en wordt er KWARK geroepen.
Laatste tijd wordt er trouwens ook choco geroepen terwijl hij nooit chocola krijgt.
Decembermaand! Totally.quote:Op zondag 23 december 2018 15:29 schreef Krisvc het volgende:
RF, gefeliciteerd!
Kan iemand mij even vertellen dat het echt aan de decembermaand ligt dat mijn grote zo onmogelijk ontiegelijk stronteigenwijs en irritant is en dat ik niet de reīncarnatie van Satan heb gebaard?
Of ik heb haar halfbroertje gebaard of het ligt hier ook aan de decembermaandquote:Op zondag 23 december 2018 15:29 schreef Krisvc het volgende:
RF, gefeliciteerd!
Kan iemand mij even vertellen dat het echt aan de decembermaand ligt dat mijn grote zo onmogelijk ontiegelijk stronteigenwijs en irritant is en dat ik niet de reīncarnatie van Satan heb gebaard?
Hier psz en opvang. En dan zitten beide jongens op een andere groep. Dus ze krijgen letterlijk ieder griepje mee naar huisquote:Op zondag 23 december 2018 21:59 schreef ReginaFalange het volgende:
Hier gelukkig een kind wat bijna nooit ziek is maar dat komt omdat hij ook nog niet naar de psz gaat.
Zolang het niet vriest vind Kwark het buiten hartstikke leuk.
Dit precies. Wij willen graag naar het bos kunnen en dat kan natuurlijk wel als het winter is, maar de drempel is een stuk hoger.quote:Op zondag 23 december 2018 20:45 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het met dit weer ook wel een uitdaging om naar buiten te gaan. Ik vind er namelijk helemaal niets aan, ik ben echt een zomermens. Het kan mij niet warm en zonnig genoeg zijn. Dit jaar was van mei t/m september dus absolute hemel voor mij, ontelbaar keer naar het strand geweest.![]()
![]()
![]()
Maar ik merk dat peuter daardoor echt minder zn energie kwijt kan. Vooral dat rennen en springen door huis, arghhh.
Havermout inderdaad, in een hydrofiel waszakje. Lekker laten weken en daarna uitknijpen. Dat witte gelachtige spul over haar laten lopen en uitsmeren.quote:Op maandag 24 december 2018 10:17 schreef SaskiaR het volgende:
Knap dat jullie kinderen wel zo lekker zelf kunnen spelen! Ik parkeer N best vaak achter de ipad om iets in het huishouden te doen, of te douchen ofzo. Of ik zit op mn telefoon terwijl ik met haar speelen ga me daar dan weer schuldig over voelen
![]()
De waterpokken jeuken nu best wel, arme N... helpt kidsclin een beetje? Of andere tips?
Leuk he Schanu! En het wordt ook alleen maar leuker![]()
De ‘maham’ is hier ook in gebruik. Inclusief verveelde pubergezicht en toon
wat een leuke locatie voor een high tea! Beetje ver weg alleenquote:Op dinsdag 25 december 2018 14:08 schreef Quoi het volgende:
Wat een leuke kadootjes NazilEn nu ligt hij lekker te knorren in zijn bed?
Wij deden zondag een high tea met mijn familie bij een brasserie pal aan de start-/landingsbaan van R’dam/The Hague airport. Ook een tip voor peutersMax’ oom is vliegtuigmonteur en daar vertel ik altijd een verhaaltje over voor het slapen gaan. Nu hadden mijn zus en zwager samen met zijn collega’s een fotoboekje gemaakt over zijn werk
Zo’n lief kadootje! Tractors, auto’s etc etc zijn nog steeds leuk, maar vliegtuigen zijn dus echt even de bom.
Vandaag looooooooow profile. Enige dat we hebben gedaan is duplo’en to the max en we fietsen zo ff langs mijn ouders.
Die brasserie is leuk hč. Wij zijn er ook een keer met N en L geweest. Als er een vliegtuig kwam gelijk kijken. Inderdaad een aanrader. Ook kindvriendelijk. Met zelfs een kindertoilet.quote:Op dinsdag 25 december 2018 14:08 schreef Quoi het volgende:
Wat een leuke kadootjes NazilEn nu ligt hij lekker te knorren in zijn bed?
Wij deden zondag een high tea met mijn familie bij een brasserie pal aan de start-/landingsbaan van R’dam/The Hague airport. Ook een tip voor peutersMax’ oom is vliegtuigmonteur en daar vertel ik altijd een verhaaltje over voor het slapen gaan. Nu hadden mijn zus en zwager samen met zijn collega’s een fotoboekje gemaakt over zijn werk
Zo’n lief kadootje! Tractors, auto’s etc etc zijn nog steeds leuk, maar vliegtuigen zijn dus echt even de bom.
Vandaag looooooooow profile. Enige dat we hebben gedaan is duplo’en to the max en we fietsen zo ff langs mijn ouders.
Best druk ja, vooral ‘s middags. Maar niet vervelend druk, vond ik. Veel plezier!quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:07 schreef Aerenia het volgende:
Haha Quoi. Ben je lekker klaar mee
Ik heb gisteren speciaal schaatsen (glij ijzers) voor A besteld. Blauw-met-roze. Om dergelijke drama's te voorkomen![]()
Wij wilden vanmiddag ook even gaan kijken bij die baan. Is het erg druk?
Mooi hoe die peuters iedereen gaan napraten! A kreeg met kerst een schaaltje ijs als toetje. Toen zei mijn moeder: eet maar lekker op lieverd.
Zegt A: Maar ik heb mijn mooie truitje aan, dus ik moet een slabbetje voor de zekerheid. Anders kan ik erop knoeien en dat is niet de bedoeling!
Oh wat schattig!quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:07 schreef Aerenia het volgende:
Zegt A: Maar ik heb mijn mooie truitje aan, dus ik moet een slabbetje voor de zekerheid. Anders kan ik erop knoeien en dat is niet de bedoeling!
2 jaar en eh 3 maanden ofzo? Sinds sinterklaas slaapt hij er in. Past nog makkelijk in het ledikantje maar alleen een deken vond ik te dun voor de winter zonder slaapzak en jammer geld om nieuw beddengoed voor het ledikantje te kopen. Duurde even voordat hij er in wilde maar sinds we het ledikant uit elkaar hebben gehaald gaat het prima. 1 persoons, wel beide kanten hekjes (1 helemaal en 1 3/4 dicht)quote:Op vrijdag 28 december 2018 13:41 schreef ReginaFalange het volgende:
Ohja, wanneer zijn jullie overgegaan op een peuterbed (of 1 persoonsbed)?
Kwark wil de hele tijd op ons bed slapen, niet perse bij ons maar gewoon op een groot bed met een dekbed en kussen. Maar ik twijfel, want hij past nog best in zijn ledikantje.
Geen optie om eerst een dekbedje en kussen te geven? Heb ik ook zo gedaan met A. En toen ze er goed onder bleef liggen (en het concept 'dekentje over je heen trekken als je het koud hebt' doorhad), zijn we overgestapt. Was wel op het allerlaatste moment want ze paste niet echt meer in de ledikant met haar 105cm op dat momentquote:Op vrijdag 28 december 2018 13:41 schreef ReginaFalange het volgende:
Ohja, wanneer zijn jullie overgegaan op een peuterbed (of 1 persoonsbed)?
Kwark wil de hele tijd op ons bed slapen, niet perse bij ons maar gewoon op een groot bed met een dekbed en kussen. Maar ik twijfel, want hij past nog best in zijn ledikantje.
Peer pressure werkt soms welquote:Op vrijdag 28 december 2018 21:18 schreef Quoi het volgende:
Woooow goed van larf!
Sja, graag. Die van mij is alleen wel een tikkeltje stubborn op dat gebied. Misschien als hij larf ziet glijden
quote:Op zaterdag 29 december 2018 12:30 schreef Aerenia het volgende:
Ik was donderdagochtend gaan sporten bij een nieuwe sportschool met kinderopvang. Heb daar iets gedaan wat ik normaal nooit doe qua sportroutine. Nu heb ik enorme spierpijn. Dus ik klaagde daarover tegen A. Zegt ze: "Ja, dat heb ik ook! Heel veel spierpijn van het sporten! Maar ik wil volgende week weer hoor!"![]()
Nu hebben we allebei op allebei onze benen een Frozen-pleister. Helpt goed volgens dokter A.
Zelfde hier! Elk jaar zou ze me wakker maken om 12 uur. Maar nooit het vuurwerk gezien tot ik mocht opblijven tot 12 uur.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 12:26 schreef Quoi het volgende:
Ik was de volgende dag altijd woest dat mijn ouders me niet hadden wakkergemaakt(in werkelijkheid sliep ik blijkbaar zo vast)
Beterschap!!
Dit. Ik koop zo nog een jaarvoorraad aan vuurwerk en ga gewoon iedere avond aan de slag denk ik.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 10:17 schreef LeSage het volgende:
Kind slaapt al jaren bagger, maar op vuurwerk doet ie het blijkbaar goed
+1quote:Op dinsdag 1 januari 2019 10:17 schreef LeSage het volgende:
Beste wensen voor jullie allemaal![]()
Kind slaapt al jaren bagger, maar op vuurwerk doet ie het blijkbaar goed
quote:Op woensdag 2 januari 2019 16:49 schreef ReginaFalange het volgende:
Mijn jaar is al goed begonnen. Ben net 2 weken 30 maar er stond net iemand van Nuon aan de deur met de vraag of mijn ouders thuis waren.
Lekker bezig met je strakke babyfacequote:Op woensdag 2 januari 2019 16:49 schreef ReginaFalange het volgende:
Mijn jaar is al goed begonnen. Ben net 2 weken 30 maar er stond net iemand van Nuon aan de deur met de vraag of mijn ouders thuis waren.
Volgens de Drank- en Horecawet moet je je ID laten zien als je <25 bent, dus ik zie niet zo goed in waarom dat "quote:Op woensdag 2 januari 2019 22:44 schreef LeSage het volgende:
RF, babyface boks. Met dubbele kinderwagen, 29 jaar oud, een shitload aan volwassen boodschappen en een flesje wijn. ‘Mag ik even uw legitimatie zien?’
![]()
Omdat ik dus inmiddels ook al wel ruim boven de 25 ben en de 19 jarige meisjes om me heen alles meekrijgen zonder ID.quote:Op donderdag 3 januari 2019 09:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens de Drank- en Horecawet moet je je ID laten zien als je <25 bent, dus ik zie niet zo goed in waarom dat "" is?
Kennelijk lijk je een paar jaar jonger, ik zou het opvatten als een compliment.quote:Op donderdag 3 januari 2019 09:46 schreef LeSage het volgende:
[..]
Omdat ik dus inmiddels ook al wel ruim boven de 25 ben en de 19 jarige meisjes om me heen alles meekrijgen zonder ID.
Overigens snap ik de regel geloof ik niet zo, want eigenlijk hoef ik hem dan dus niet te laten zien, want 25+.
+1quote:Op donderdag 3 januari 2019 09:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kennelijk lijk je een paar jaar jonger, ik zou het opvatten als een compliment.
En tienermoeders van 16 jaar? Daar mogen de kinderen geen zetpil van?quote:Op donderdag 3 januari 2019 10:01 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Hihi ik had het pas ook met boodschappen bezorgen.
Ben je ouder dan 18? En toen ben je ouder dan 25?
Op allebei kon in ja antwoorden en hoefde mijn legitimatie niet te laten zien, maar ik vind het ook niet erg als ik het wel zou moeten. Ik vat het dan inderdaad maar op als compliment.
Stom trouwens dat zetpillen en Nix18 product zijn 🙈.
Dat vroeg ik me dus ook af. Alleen op de bon van de ah staat het dus als Nix18 artikel.quote:Op donderdag 3 januari 2019 10:35 schreef LeSage het volgende:
[..]
En tienermoeders van 16 jaar? Daar mogen de kinderen geen zetpil van?
Wat vreemd... Daar heb ik nog nooit op gelet eigenlijk...quote:Op donderdag 3 januari 2019 10:40 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me dus ook af. Alleen op de bon van de ah staat het dus als Nix18 artikel.
Bij de kassa hoef ik nooit mijn ID te laten zien. Bij de servicebalie ook niet -altijd prijs op mijn December kraslotenquote:Op woensdag 2 januari 2019 22:44 schreef LeSage het volgende:
RF, babyface boks. Met dubbele kinderwagen, 29 jaar oud, een shitload aan volwassen boodschappen en een flesje wijn. ‘Mag ik even uw legitimatie zien?’
![]()
Wij hebben hier de ‘waarom’ fase. In de ochtend vind ik het wel lollig, maar gedurende de dag wordt het steeds iets irritanter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Elk bezoek aan de dierentuin merk je zo het leeftijdsverschil. Kris kras rende hij door het park, wát een energie. Dan zie ik buggies en kinderwagens en nooit van ze langzalzeleven dat we ‘m daar in krijgen. Wel voor eventjes in zo’n giraffenkarretje.
Herkent iemand de eenkennigheid van een peuter zodra beide ouders er zijn? Alleen met zijn vader is het koek en ei, maar o wee als ik in de buurt ben, dan moet ik alles doen en is papa niet ok. En streng zijn/optreden lijkt ook kansloos als we er allebei zijn. Het zal een fase zijn![]()
Die heeft vanaf 1 uur vannacht OP me geslapenquote:Op zaterdag 5 januari 2019 12:38 schreef LeSage het volgende:
Tof Molo!
Hoe is het met Max? S. moet altijd spugen als hij niet fit is, maar is dan ook zo weer zijn oude zelf.
We gingen deze ochtend mijn zus naar het vliegveld brengen, of zoals S. nu zegt: Eindhoven AirPort. We zagen haar boarden en hij heeft een vliegtuig zien opstijgen en landen. Perfecte peuterochtend
Ik over 3 maanden al! Dat voelt helemaal nog niet zo.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:32 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik dacht daar vanmorgen ineens aan dat ik hem over 2 jaar 5 dagen per week af moet geven.
Tegen die tijd zijn de meeste kinderen daar ook heel erg aan toe, dat gaat sneller dan je denkt!quote:Op zondag 6 januari 2019 20:07 schreef Nazil het volgende:
Beterschap max!
Ik vind het idd ook erg naar om te bedenken dat hij over 1.5 jaar 5 dagen naar school moet. Zo klein en snel!
Dat is onderdeel van de goede voornemensquote:Op zondag 6 januari 2019 20:14 schreef Quoi het volgende:
Opruimen kunnen ze idd goed, die peuters, alleen wel op hún manier![]()
Ennuh.... fitnessapparatuur uit elkaar schroeven? Het is januari![]()
en dan ben je na 2 weken kerstvakantie heel blij dat morgen de regelmaat van school weer begint.quote:Op zondag 6 januari 2019 20:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Tegen die tijd zijn de meeste kinderen daar ook heel erg aan toe, dat gaat sneller dan je denkt!
Wat ontzettend knap van hem! Terecht dat je dan overloopt van trotsquote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben sowieso zo trots op hem. Gister ging mijn vader met pensioen, wat nogal een big deal was blijkbaar. Wij waren erbij, en moesten met hem op een podium zitten in het plaatselijke theater, op een grote bank, in de spotlights. 300 man in het publiek. T dus ook op het podium. Heeft zoet staan kleuren, vier op een rij gespeeld (alle dingetjes in het ding doen, repeat x100) en geklapt als er geklapt werd. Achteraf kwamen er zoveel mensen naar me toe om te vertellen hoe goed hij het gedaan had..
Wat knap, die van mij zou al weigeren het podium op te gaan. En fijn dat hij nu zo goed slaapt! Gaat het met O ook al wat beter qua slapen?quote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Ach, wat sneu voor max, Quoi. En vervelend, die slaapdrama’s Schanu. Mijn oudste sliep als baby vreselijk, maar nu doet hij het zo goed. Naar bed brengen is geen probleem, gaat zo slapen en is ‘s morgens tussen zes en zeven wakker. 1x in de week ofzo horen we hem ‘s nachts.
Ik ben sowieso zo trots op hem. Gister ging mijn vader met pensioen, wat nogal een big deal was blijkbaar. Wij waren erbij, en moesten met hem op een podium zitten in het plaatselijke theater, op een grote bank, in de spotlights. 300 man in het publiek. T dus ook op het podium. Heeft zoet staan kleuren, vier op een rij gespeeld (alle dingetjes in het ding doen, repeat x100) en geklapt als er geklapt werd. Achteraf kwamen er zoveel mensen naar me toe om te vertellen hoe goed hij het gedaan had..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |