abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 december 2018 @ 20:32:41 #176
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183927785
Wij hebben vooral heel veel behoefte aan lekker weer. In 't zand spelen is toch minder lekker in de regen en in het donker. We willen naar buiten! En we doen 't wel, maar we willen dan toch snel weer naar huis.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 23 december 2018 @ 20:35:08 #177
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183927861
Misschien gaan we een keer kerst vieren in de zon.. Is vast onbetaalbaar, maar dromen mag :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 23 december 2018 @ 20:45:40 #178
327807 Mariposas
יה&#14
pi_183928174
Ik vind het met dit weer ook wel een uitdaging om naar buiten te gaan. Ik vind er namelijk helemaal niets aan, ik ben echt een zomermens. Het kan mij niet warm en zonnig genoeg zijn. Dit jaar was van mei t/m september dus absolute hemel voor mij, ontelbaar keer naar het strand geweest. O+ O+ O+
Maar ik merk dat peuter daardoor echt minder zn energie kwijt kan. Vooral dat rennen en springen door huis, arghhh.
No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
pi_183928261
Het enige wat wij buiten doen op dit moment is naar de supermarkt fietsen en in de plassen stampen als het geregend heeft :+

Verder is L heel erg lief, maar de zelfspeelfunctie is kapot en dat vind ik heel irritant. Even samen spelen, gezellig maar niet de hele dag weken lang.
pi_183928370
Wij maken buiten ruzie over dat ze dr jas dicht moet houden van me, ze echt niet dood gaat van die ene spetter die ze tien minuten geleden voelde en dat ze niet zomaar alleen mag oversteken. Dus wij gaan morgen naar de indoor speelhal, want de supermarkt vandaag was geen succes. :+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_183928462
Hier juist winter mensen.
Dikke trui en jas aan, sjaal, muts en wantjes aan en gaan. Naar 't park, naar de stad, in de bakfiets met dekentje op schoot in het donker kerstlichtjes kijken, met paraplu en laarsjes in de plassen stampen. Love it.

En vorig weekend om 7u sochtends in de tuin in de verse sneeuw spelen en dan met thee, krentenbolletjes en dekentje tekenfilms kijken. <3
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_183930356
Ik hou zelf ook echt wel van de winter. Vandaag was vriend in de tuin aan het werken, S. kreeg zijn skipak aan, regenlaarzen eronder en heeft heerlijk ‘geholpen’.
Gelukkig kan buiten spelen ook prima in de winter ja.
Op de opvang hebben ze tientallen regenbakken hangen en gaan ze ook altijd naar buiten, ondanks regen.

Ik vind het tegenwoordig vooral heel vervelend doordat de kinderen zoveel ziek zijn in deze periode.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_183930439
Hier gelukkig een kind wat bijna nooit ziek is maar dat komt omdat hij ook nog niet naar de psz gaat.

Zolang het niet vriest vind Kwark het buiten hartstikke leuk.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_183930513
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 21:59 schreef ReginaFalange het volgende:
Hier gelukkig een kind wat bijna nooit ziek is maar dat komt omdat hij ook nog niet naar de psz gaat.

Zolang het niet vriest vind Kwark het buiten hartstikke leuk.
Hier psz en opvang. En dan zitten beide jongens op een andere groep. Dus ze krijgen letterlijk ieder griepje mee naar huis ;(
pi_183930553
Gefeliciteerd RF *O*

Sterkte iedereen met de horrorpeuters! Hier valt het gelukkig altijd wel mee. Sinterklaas vindt N gewoon leuk, kdv ook, en kerst doen we niets aan.
Vandaag alleen een beetje huilen bij vertrek uit de monkeytown, maarja, natuurlijk wil je dan niet weg :P

Leuke dingen doen buitenshuis is idd wel moeilijker met dit weer, maar je kan toch moeilijk voor de honderdste keer naar de bieb of het kindercafé gaan... dus vandaag toch maar 15 min in de regen gefietst naar de monkeytown (we hebben geen auto en die mis ik zelden, maar soms... -O- )

Zelf spelen kan ze sowieso niet, dus ik ben eraan gewend dat ik altijd samen met haar iets moet doen. Wat doen jullie kinderen dan zelf allemaal??

N heeft nu waterpokken trouwens, maar nog geen last van. ‘Geeft niks hoor, is niet erg!’ Hopelijk wordt het niet nog erger....
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_183930653
Hij kon zich zo een tijd vermaken met een paar auto’s of de duplo trein. Speel je dan ook echt altijd samen? Ik heb daar echt geen hele dag zin in, dan wil ik ook wel even een tijdschrift lezen ofzo. Gewoon even rustig zitten.
  zondag 23 december 2018 @ 22:06:52 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183930657
Ik zet haar regelmatig tussen een berg speelgoed neer en dan gaat ze zelf zingend een rollenspelletje doen, blokjes stapelen of een boekje lezen.

Ik zou best gek worden als ik haar continu zou moeten vermaken, pas ik voor ook.

Geen drama december hier eigenlijk, weleens tranen of een peuterdramabui maar dat heeft weinig met december te maken.
Kerstboom vindt ze prachtig, eten met kaarsjes op tafel ook. Al had ze eerst nog de associatie van kaarsjes en uitblazen, dus moesten alle kaarsen eraan geloven als ze langs kwam lopen _O- :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 23 december 2018 @ 22:14:00 #188
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183930895
Peuterbuien, neeeeeee hoor :)

Wou ik posten. Maar vanavond moest hij even mama’s grenzen her-verkennen :') Nou die grens was bereikt toen hij in de wasbak stond met de spiegel in zijn handen. Hij ligt nu net. Roep maar als je je dekentje over je heen wil, riep ik nog na. Niks meer gehoord, want doodop van alle drama :')

Gelukkig horen er tussendoor heeeeel veel knuffelmomentjes bij, vreet hij als een bootwerker en speelt hij zo gezellig zelf.

KWARK! Welkom O+
pi_183931269
Kerst vindt meneer ook helemaal geweldig. Nog steeds trots op de kerstboom, hij heeft meegeholpen optuigen. We hebben van een groente potje ook een theelicht gemaakt met gekleurd papier, lijm en glasstiften (action). Ook die is helemaal fantastisch en het kaarsje moet altijd aan. Is een electrisch ding dus prima. En elke dag een cadeautje uit de kalender! En dan aanwijzen op de doos welke hij al heeft en welke hij 'morgen' krijgt. Hij is nog steeds onder de indruk van sinterklaas en de cadeaus, hij heeft het er nog vaak over. Vandaag zei hij dat sinterklaas in Spanje is, geen idee waar hij dat van heeft :+ het beste cadeau van heel sinterklaas was toch wel de elmo knuff die m'n moeder gaf, maar die hadden we al een keer. Boeiend, het is elmo!
pi_183931292
Hier ook geen drama december, maar wel iemand die buiten continu zit te piepen als het een beetje waait. "Winter moet weg mama". Hij snapt het verschil tussen wind en winter nog niet helemaal.

Maar hier ook toe aan warmer weer, vooral omdat ik dan niet minimaal een kwartier bezig ben om überhaupt de deur uit te kunnen maar binnen vijf minuten de deur uit kan. En ze het dan ook allemaal leuk vinden om buiten te zijn.
pi_183931779
Dat lijkt me echt heel pittig, Saskia, als je de hele dag mee moet spelen. Ik kan prima een treinrails bouwen en hem er vervolgens een uurtje alleen mee laten.
Dan kan ik gewoon iets aan het huishouden doen, of lekker breien ofzo.

S. maakt er zoveel van mee, die hele decembermaand. Het houdt hem ontzettend bezig. En dan gecombineerd met ziek zijn kost het hem teveel energie om ook nog gezellig te zijn. En ik snap het wel en het is ook heel zielig, maar af en toe heb ik het zelf ook wel gehad en ben ik blij als ik een dagje kan gaan werken :@
pi_183935103
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 20:45 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het met dit weer ook wel een uitdaging om naar buiten te gaan. Ik vind er namelijk helemaal niets aan, ik ben echt een zomermens. Het kan mij niet warm en zonnig genoeg zijn. Dit jaar was van mei t/m september dus absolute hemel voor mij, ontelbaar keer naar het strand geweest. O+ O+ O+
Maar ik merk dat peuter daardoor echt minder zn energie kwijt kan. Vooral dat rennen en springen door huis, arghhh.
Dit precies. Wij willen graag naar het bos kunnen en dat kan natuurlijk wel als het winter is, maar de drempel is een stuk hoger.
  maandag 24 december 2018 @ 07:38:01 #193
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_183935144
Ik merk ook dat ik makkelijker naar buiten ga met mooi weer. Onze gastouder is als het enigszins droog is buiten te vinden. Echt een topper.
Hier spelen ze zelf, maar bedenken ook hele verhalen samen. Dat rollenspel is zooo leuk!
Op dit moment zijn het 2 bootwerkers die heel de dag ‘hommer’ hebben, behalve bij het avondeten 🙈. L is dol op mandarijnen en zou zo een net achter elkaar opvreten als ze de kans kreeg. Na 3 vind ik het wel genoeg en kan ze iets anders aan fruit krijgen.
Sinds kort hebben we een slaapwekker en dat ding werkt gewoon. Niet dat ze helemaal stil zijn, maar ze blijven op hun eigen kamer (en het is geen 5:45-6:00 meer). Ze lijken nu ook een stuk uitgeruster en vrolijker.
Grappig is ook dat ze nu pahap zeggen ipv papa. Klinkt zo grappig uit zo’n klein mondje. Vooral het gezicht er bij.
pi_183936056
Regina, gefeliciteerd met Kwark! *O*

Roepen om eten, heel herkenbaar. Bij het avondeten wordt alleen nog maar 'TOEET' geroepen want mevrouw wil alleen maar toetjes. En de hele dag door natuurlijk snoep, snoep. Gelukkig neemt ze dan vaak nog wel genoegen met een cracker of fruit, maar hoe lang dat nog duurt weet ik niet :')

Decembermaand is hier ook tot monstermaand verworden. Slapen is een crime en de dagen zijn zo mogelijk nog erger dan de nachten. Eergisteren tilde ze haar peuterbuien naar het hoogste niveau door erbij op de grond te gaan liggen en met vuisten en voeten op de grond te slaan. Ik ben ernaast gaan liggen en mee gaan doen, luchtte best op ^O^

In de winter naar buiten doe ik ook minder dan in de zomer, maar eergisteren lekker 2 uur in de plassen gestampt en rond gerend en dat vond Jewel toch wel echt fantastisch O+

Saskia, beterschap met N! :*
Het zelf spelen is hier helemaal voorbij, alles is 'met mama doen'. Voorheen kon ze lekker zelf kleuren, zelf bouwen met de duplo, zelf buiten spelen, zelf puzzelen. Nu moet vrouwlief of ik overal bij helpen, en aan meedoen. Wat soms lastig is, maar ook begrijpelijk met de geboorte van Vlokje.

Ik merk wel dat Jewel opeens sprongen maakt in haar ontwikkeling nu ze 2 is geworden. Tekenen doet ze niet meer door alleen te krassen, maar echt in opperste concentratie. Ze heeft opeens helemaal door hoe de vormenstoof werkt (beetje laat :')), haar woordenschat lijkt met de dag te groeien, ze aait de kat opeens heel lief in plaats van alleen aan de staart te trekken, ze wil alleen nog maar lezen in bed. Dat laatste is zo lief, ik heb een boekje van Nijntje gekocht met harde bladzijdes zodat ze deze in bed kan houden en zelf nog even plaatjes kan kijken als ze gaat slapen. Ik bleef vorige week bij haar deur staan luisteren toen ik haar had ingestopt, hoor ik haar zeggen: koe, moeeeee, vis in water, papegeit (papegaai dus :')). Ging ze alle dieren opnoemen en de geluiden erbij maken alsof ze zichzelf echt aan het voorlezen was. Dat was wel echt een smelt-moment O+

Verder vandaag kerstlunch op het kdv, ben benieuwd hoe het gaat, wij hebben gefreubeld met fruit om 6.30 uur 's ochtends :')

pi_183936380
Knap dat jullie kinderen wel zo lekker zelf kunnen spelen! Ik parkeer N best vaak achter de ipad om iets in het huishouden te doen, of te douchen ofzo. Of ik zit op mn telefoon terwijl ik met haar speel :@ en ga me daar dan weer schuldig over voelen :{

De waterpokken jeuken nu best wel, arme N... helpt kidsclin een beetje? Of andere tips?

Leuk he Schanu! En het wordt ook alleen maar leuker :Y

De ‘maham’ is hier ook in gebruik. Inclusief verveelde pubergezicht en toon :D
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 24 december 2018 @ 10:20:00 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183936396
BH waszakje vullen met havermout en dat in bad gooien, beetje over de huid heen knijpen enzo

Hopelijk snel voorbij! Gelukkig maar één keertje in hun leven die pokken :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183937023
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 10:17 schreef SaskiaR het volgende:
Knap dat jullie kinderen wel zo lekker zelf kunnen spelen! Ik parkeer N best vaak achter de ipad om iets in het huishouden te doen, of te douchen ofzo. Of ik zit op mn telefoon terwijl ik met haar speel :@ en ga me daar dan weer schuldig over voelen :{

De waterpokken jeuken nu best wel, arme N... helpt kidsclin een beetje? Of andere tips?

Leuk he Schanu! En het wordt ook alleen maar leuker :Y

De ‘maham’ is hier ook in gebruik. Inclusief verveelde pubergezicht en toon :D
Havermout inderdaad, in een hydrofiel waszakje. Lekker laten weken en daarna uitknijpen. Dat witte gelachtige spul over haar laten lopen en uitsmeren.
Beterschap voor N.!

Ik durfde nooit meer met Sjaak naar de supermarkt voor de grote boodschappen, omdat hij dan echt niet te houden is. Hij pakt mandjes af van andere mensen, rent weg, gooit spullen in karretjes van vreemden, dat soort dingen. Dus we laten altijd bezorgen. Helaas kon dat nu niet meer, want alle bezorgtijden waren al bezet, dus ik moest vanmorgen met Sjaak boodschappen doen.
En wat ging het goed O+ ! Hij was super lief, ging allemaal dingen voor me pakken (ook dingen die we niet nodig hebben, maar hij wilde perse boter meenemen, dus toch maar meegenomen) en ook in de rij voor de kassa ging het goed. Van de caissičre mocht hij achter de kassa komen om op knopjes te drukken O+ dus toen was het feest compleet.

Daarna konden we zelfs nog gymschoenen kopen voor school, en hij heeft zelfs (voor het eerst ooit!) in een schoenenwinkel schoenen gepast *O*

Echt waar, het is pas 11.00u maar mijn dag kan niet meer kapot. Wat heb ik een heerlijk kind en wat ben ik blij dat dit nu allemaal met hem kan.
pi_183937217
Wat klinkt dat heerlijk Cactus O+

En Saskia, Jewel krijgt hier soms ook meer beeldtijd dan mij lief is hoor, anders ben ik de hele dag bezig om haar te vermaken en dat lukt nu eenmaal niet. Daar worden ze vast niet slechter van ;)
pi_183960101
Wij hebben vanochtend de cadeautjes verdeeld over de ochtend. Eentje bij het ontbijt, eentje erna, eentje toen we terugkwamen van mijn opa. Eigenlijk best ideaal, want nu is hij elke keer oprecht blij met het cadeau ipv alles snel uitpakken. Hij heeft een zaklampprojector gekregen (zo'n ouderwets ding met die ronde dia's) en de arc van noach van playmobil 123. Hij heeft van de sint de adventskalender van playmobil 123 gekregen dus dit sloot mooi aan. L's reactie: een nieuwe! Hij was er super blij mee, al die dieren samen met de dieren en poppetjes die hij al in de kalender had vormen een mooi geheel waar hij heel leuk mee kan spelen. Moest gelijk mee naar mijn opa en dat kon ook makkelijk want je stopt het onderin en het kan dicht. Aanrader voor de jongere peuters!
  dinsdag 25 december 2018 @ 14:08:58 #200
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183960508
Wat een leuke kadootjes Nazil :) En nu ligt hij lekker te knorren in zijn bed?

Wij deden zondag een high tea met mijn familie bij een brasserie pal aan de start-/landingsbaan van R’dam/The Hague airport. Ook een tip voor peuters ;) Max’ oom is vliegtuigmonteur en daar vertel ik altijd een verhaaltje over voor het slapen gaan. Nu hadden mijn zus en zwager samen met zijn collega’s een fotoboekje gemaakt over zijn werk O+ Zo’n lief kadootje! Tractors, auto’s etc etc zijn nog steeds leuk, maar vliegtuigen zijn dus echt even de bom.

Vandaag looooooooow profile. Enige dat we hebben gedaan is duplo’en to the max en we fietsen zo ff langs mijn ouders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')