Ik zie veel mensen die jonger worden geschat dan ze zijn, lijkt mij inderdaad een mooi compliment! Ik weet nog dat ik begin 20 was en boodschappen wilde doen net tijdens de pauze van een verderop gelegen middelbare school. Toen werd mij vriendelijk verzocht om in de rij aan te sluiten bij de 'andere scholieren' gelet op het maximaal 2 scholieren in de winkel beleid. Ik kon wel door de grond zakken. Vanaf dat moment ook nooit meer boodschappen gedaan op dat tijdstip
Sjaak dinsdag naar school, wat een mijlpaal! Wat leuk dat ze zijn laatste dag op het kdv wel feestelijk hebben gemaakt. Heeft hij zelf zin in de volgende stap? En hoe voelt het voor jou?
Eenkennigheid als beide ouders er zijn, check maar dan helaas andersom bij ons

Als ik alleen met Jewel ben dan is het allemaal hartstikke leuk, maar zodra vrouwlief er ook is dan is alles 'mam doen' (vrouwlief dus). Dat is hier echter al begonnen toen ik zwanger was van Vlokje, helaas nooit meer opgehouden.
O die alleen soep van mama wil
Wat fijn dat Larf het zo leuk vond bij het kerstcircus!
Arme Max opeens zo spugen

Gelukkig ging het daarna wel weer wat beter, hopelijk blijft dat zo!
Regina, hier ook maat 24 met 26 maanden. Ze leven op grote voet
En spelende peuters in bed, praat me er niet van... Vannacht werd Jewel huilend wakker, dus heb haar mee naar onze slaapkamer genomen maar ze wilde alleen maar naar beneden (om te spelen natuurlijk). Dat grapje ken ik, maar zodra ik haar mee naar beneden neem kan ik er donder op zeggen dat ze de hele nacht blijft spelen omdat ze met geen mogelijkheid terug in bed is te krijgen. Dus ze heeft verplicht tussen ons in gelegen, heeft ons vervolgens nog 3 uur lang geterroriseerd en is ongeveer een uur voor de wekker ging toch nog in slaap gevallen. En toen BOOS dat ze er uit moest
Het schattigheidsgehalte van Jewel en Vlokje samen wordt steeds groter. Als Jewel voor zichzelf een appel of een cracker pakt, dan pakt ze er tegenwoordig ook standaard één voor Vlokje. Ze deelt haar speelgoed ook vrijwillig met Vlokje, dat wil zeggen zolang ze het zelf aanbiedt. Als Vlokje uit zichzelf iets aanraakt dan leidt dat nog wel tot verontwaardig geroep aan de zijde van Jewel
Sinds een ruime week is het naar bed brengen van Jewel wel weer een enorme strijd. Ze toont enorm uitstelgedrag, roept dat honger heeft, dorst, pijn, dat ze wil spelen, knuffelen, ze trekt echt alles uit de kast om niet naar bed te hoeven. We hebben besloten nu echt consequent te zijn en haar na het in bed leggen 's avonds niet meer uit bed te halen, dan eindigt ze elke nacht tussen ons in en dat trekken wij gewoon echt niet meer met ook nog een slecht slapende baby erbij (als ze 's nachts huilt haal ik haar er overigens altijd uit, maar op die tijdstippen kan en wil ik geen slaapstrijd voeren). Wel met als gevolg dat Jewel nu dus úren in bed afwisselend ligt te huilen en te roepen voor ze eindelijk in slaap valt en mijn hart breekt elke avond opnieuw. Gisteren zijn we met haar naar de prenatal gegaan waar ze zelf een muziekmobiel mocht uitzoeken, omdat ze altijd muziek wil bij het slapen. Ik hoopte dat het haar betrekken bij het kiezen voor iets voor 's nachts ertoe zou leiden dat het slapen ook iets beter zou gaan. Ze heeft uiteindelijk gekozen voor een schaap dat mekkert, zingt en verhaaltjes vertelt en de vooruitgang was er in zoverre dat ze nu naast huilen en roepen ook veel speelde met haar nieuwe slaapmaatje. Maar nog steeds uren wakker voor ze sliep en ook tussendoor nog veel gehuild. En vannacht dus wel weer tussen ons in geëindigd

Ik heb de hoop dat dit een fase is die erbij hoort, waar we 'even doorheen moeten', klinkt het voor iemand herkenbaar?
[ Bericht 1% gewijzigd door Schanu op 07-01-2019 11:43:15 ]