abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183459825
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!
pi_183459854
Het ging over wanneer starten met school. Laatste post van mij:
quote:
Ketel is half juni jarig en 19 juli begint de zomervakantie. Die gaat dus ook lekker pas in augustus/september naar school. Was geen probleem voor de school, wij mochten zelf kiezen of we eind dit schooljaar al starten of begin volgend.

Krijg alleen net een mail met "over 6 maanden start uw kind..." dus de registratie van die keuze kan nog wat beter. :')
pi_183462246
Mijn eerste helft september peuter start op 19 augustus direct na de zomervakantie als de scholen hier in de regio weer beginnen. Want ons lijkt instromen drie weken na de start van het schooljaar minder fijn dan ‘gewoon meteen’ tegelijk met de rest starten.
pi_183463213
Ik ben wat dat betreft inderdaad blij met mijn eind-januari kind. Gisteren toevallig een rondleiding gehad op een school die heel goed voelde. Andere school gaan we ook nog kijken. Verwacht dat de school van gisteren het gaat worden, aangezien alle kinderen uit onze straat daar ook heen gaan. Is wel handig ook.

S. is echt zo into de Sint. Hij snapt het helemaal, echt apart wel. Maar ook heel leuk, samen liedjes zingen enzo O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_183463375
Ik zou dan ook voor de start van het jaar kiezen, Malteser...

O heeft z'n draai gevonden op de nieuwe school. Zo fijn. Z'n driftbuien zijn ook voorbij, over het algemeen.

Wij vieren morgen voor het eerst Sinterklaas. Zoveel zin in. T snapt het ook redelijk. Hij mocht ook een aantal keer z'n allen zetten en zingt continue sinterklaasliedjes O+
pi_183463485
N. start dit schooljaar na de meivakantie. :o

We hebben uiteindelijk de knoop doorgehakt en haar toch gewoon op de dichtstbijzijnde school ingeschreven. Deze school voelde prima, en aangezien we bij N. niet zo veel bijzonders verwachten leek ons deze keuze prima. Lekker in de buurt, dus praktisch.

We hebben op heel veel verschillende scholen gekeken en ik zag echt door de bomen het bos niet meer. De ene bood een hele goede zorgstructuur, maar wil ik daar dan bij voorbaat mijn (makkelijke) meisje al inschrijven 'voor het grval dat'? En zo was er bij elke school wel iets dat voor of tegen die school sprak. En ik bleef dus maar malen.

Nu dus gekozen voor het sociale aspect, de school is 5 minuten lopen, dus lekker de vriendjes in de buurt straks. O+

Het hielp me wel gewoon te denken dat het niet per se een keuze 'voor altijd is, al zou dat natuurlijk wel fijn zijn. :)
pi_183464663
Sjaak start 8 januari op school, volgens mij had ik hier al eens uitgelegd hoe en wat. Hij start dus met 2 ochtenden in de week voorlopig.

Jager, wat fijn dat de driftbuien minder zijn en dat T het naar zijn zin heeft op de nieuwe school! Het lijkt me prettig om de bevestiging te krijgen dat je keuze de juiste is geweest.

Wij zouden niet echt aan Sinterklaas doen maar mijn moeder is toch een soort van los gegaan. Ze mocht 1 cadeautje van me en ze heeft er nu 4. En ze had er eigenlijk nog eentje maar die moest ze doorschuiven naar Kerst van me. Maar goed, ze vindt het zo leuk voor Sjaak dus dan neem ik het toch maar voor lief O+

Ik heb ondertussen al de hele week de griep from hell. Sjaak vond het aan het begin van de week heel moeilijk om te zien dat ik alleen maar in bed kon liggen en kon slapen. Vanaf donderdag komt hij heel lief naast me liggen om YouTube te kijken en komt hij aanzetten met “dat rode ding waar het eten in kan als het uit je mond komt.” O+

En als ik toch aan het typen ben: ik hou zou van zijn tweetaligheid! Hij doet het echt zo goed in allebei de talen, hele verhalen in allebei de talen, het ligt er maar net aan welke moeder er in de buurt is.
pi_183465337
Gaaf die talen, MwC!

Jagar, fijn dat T weer beter in zijn vel zit.

Ik heb er nog geen contact over gehad met de toekomstige school van J (gewoon de dorpsschool), maar ik ga er van uit dat hij in de week van zijn verjaardag (midden april) start. Ik ga wel voor de wendagen nog een gesprek aanvragen met de intern begeleider.
pi_183467315
Bedankt voor de ervaringen. Budda ik kan je niet meer quoten maar dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik ga het overleggen met de school, zodra ik een keuze gemaakt heb that is.

Selv fijn dat jullie eruit zijn, moeilijk lijkt me dat als je ZO veel keuze hebt ook.

De school die hier om de hoek zit vind ik niet zo goed, dus blijven 2 scholen over. Een school verderop staat heel goed aangeschreven, maar die heeft geen bso erbij zitten dus dan moet ze naar een andere locatie gebracht worden (vind ik niet zo fijn). Of school in het centrum (aan de andere kant vh dorp voor ons), waar de bso bij in zit. En mijn schoonmoeder woont er dichtbij, dus als we die school kiezen mag ze daar ‘s middags komen op de dagen die we beide werken zodat ze tussen de middag niet hoeft over te blijven. Dat lijkt me ook wel fijn voor haar. Onder voorbehoud dat continurooster niet wordt ingevoerd ;). En dan hoop ik dat we volgend jaar toch eindelijk een keer een huis kunnen vinden in onze prijsklasse meer in die buurt.. hopeloze woningmarkt momenteel hier.

MevrC ik vind het zo knap als kindjes 2talig zijn, lijkt me zo bijzonder. En bijzonder useful voor de toekomst ;).
pi_183469860
Wat fijn Jagar dat T het naar z'n zin heeft op de nieuwe school en het beter gaat met de driftbuien. Hebben jullie hier nog hulp bij gehad of is het uiteindelijk na de scholenwissel vanzelf beter gegaan?

Selvaria, dicht bij lijkt mij ook het belangrijkst als je verder geen duidelijke voorkeur hebt. Maar in mei al naar school :o

Ik vind het knap MwC! 1 taal is al moeilijk genoeg voor O hier. En wel fijn zo'n hulp!
  zondag 2 december 2018 @ 09:25:35 #11
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183489198
Max sliep vannacht bij mijn ouders omdat wij een feestje hadden. Ik dacht 5 min geleden: dit is wel een tijdstip waarop ik een appje kan sturen. Nee, slaapt hij nog :o 8)7 Sabotage!
pi_183493995
Al zoveel (bijna) schoolgaande kindjes! Wat lijkt dat nog ver weg voor Jewel, maar die 2 jaar vliegen voorbij vrees ik :{

Quoi, zal je net zien, wel elders uitslapen maar niet thuis :')

Wij zijn gisteren naar een Sinterklaasvoorstelling geweest vanaf 2 jaar. Ik was bang dat het nog iets te spannend zou zijn voor Jewel, maar ze was diep onder de indruk, heeft meegedanst, geklapt en zelfs een beetje meegezongen. Ze had zo'n plezier dat mijn hart ervan smolt O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183501051
Max _O- zo hoort het ook!

Schanu, wat een leuk Pietje O+

Hier is het tijd dat de sint weer gaat vertrekken eigenlijk. Veel te veel spanning en we merken het aan de drama’s die ermee gepaard gaan ;(
pi_183501172
Ha, ik kom op het juiste moment binnenvallen! Mijn peuter van drie vindt het magisch interessant, het hele Sinterklaasgebeuren. Maar staat tegenwoordig ook om 05.00 uur op, wordt 's nachts vaak wakker en is een enorme draak af en toe. Herkenbaar voor meer ouders?
pi_183501590
Ja bij L begint de dag ook erg vroeg, dan weer een paar dagen 5.30, dan eens een keer 7.30 en er is geen peil op te trekken. Middagdutjes doet hij wel weer sinds ik alle overbodige dingen van zijn kamer heb afgehaald.

Sinterklaas is eng. Hij heeft ze een paar keer in het echt gezien op de markt, de laatste keer kon hij net kijken toen hij kruidnoten kreeg en daarna kon er zelfs nen high five vanaf (hai sjef volgens L).
Vanmiddag hebben wij pakjesmiddag gevierd. Hij kreeg een nieuw dekbedovertrek voor zijn grote bed, een nieuwe pyjama en electrische tandenborstel en nog wat speelgoed. Dus ik dat dekbedovertrek er op doen en zeg: sinterklaas vindt dat je al groot bent, zullen we je kleine bed uit elkaar halen? Dus hij heeft daadwerkelijk goed geholpen om het uit elkaar te schroeven. Net even drama, hij wilde niet liggen, kleine bed moest gemaakt worden etc. Ik heb hem een kus gegeven, gezegd dat ik trots op hem ben en ben weggelopen. Volgens mij is hij er niet uit geklommen en binnen een minuut was het stil. Ik ga zo even kijken. *O*
pi_183501624
https://www.jmouders.nl/pepernotenkoorts-en-kerststress/

Blijkbaar is het normaal.
Hier overigens niets van te merken, N vindt het allemaal prachtig :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Manager PR/Moderator maandag 3 december 2018 @ 07:33:46 #17
269689 crew  Viv
pi_183508457
Hier ook geen pepernotenkoorts ( :') ), maar afgezien van de intocht kijken op tv hebben we er zelf ook nog niks aan gedaan. Ze heeft trouwens al langer dit setje:

En ze snapte heel goed dat het dezelfde figuren waren als op tv. Als ze ergens een afbeelding ziet van Sint & Piet vraagt ze ook "paardje?". O+

Op het kdv hebben ze een schoen geknutseld die ze een keer mogen zetten en ik zag dat ze boekjes over Sinterklaas hebben liggen.

We gaan wel naar mijn ouders voor een gezellig avondje, maar in ieder geval dit jaar nog geen pakjesavond. Ik ben trouwens ook niet opgegroeid met die traditie, mijn ouders volgden de traditie die in België meer gebruikelijk is dan hier: cadeautjes in de ochtend op de daadwerkelijke verjaardag van Sinterklaas: 6 december. Na de laatste keer schoen zetten van het jaar was dan de eettafel met Sint-cadeaupapier bedekt als een soort tafelkleed, en bezaaid met pepernoten en snoepgoed, en daar stond dan het cadeau tussen. O+

Herkenbaar voor iemand hier? Ik twijfel nog steeds wat ik voor ZZ wil aanhouden. (Mijn man heeft sowieso geen tradities meegekregen op dit gebied, als 2e generatie allochtoon.)
pi_183508521
Ik ken het van de facebookgroepen. Voor Nederlanders klinkt het denk ik heel raar, omdat het uitpakken hier zo'n groot onderdeel van het geheel is. Maar je moet gewoon doen wat je zelf het leukst vindt!

L heeft tot half 7 in z'n grote bed geslapen en toen hij wakker werd mij geroepen O+
pi_183508890
Tot nu toe hebben wij nog niet echt iets gedaan aan Sinterklaas. Ik ben denk ik de enige Nederlander die het helemaal niets vind :@ :+. Mijn man kwam hier toen hij 15 was, dus voor hem hoeft het ook niet. Ik vind kerst veel leuker.

M. slaapt de laatste tijd wel slecht. Ze moet vaak hoesten, dat helpt natuurlijk ook niet mee. Ik ben ook ziek geweest, dus ze heeft ook *iets* teveel schermtijd gehad. Ach ja :P
Vanaf maart gaat ze beginnen op de psz, ben benieuwd! Er was ook een plaatsje vanaf januari, maar we gaan in februari op vakantie dus dat leek me niet zo handig met wennen.

Wat fijn dat het slapen goed is gegaan Nazil!
Leuke foto's Schanu O+
  maandag 3 december 2018 @ 08:45:06 #20
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183508898
Geen ervaring mee. Doen waar jij je het best bij voelt?

Wat goed van L, Nazil!

Wij hadden 2 sintfeesten in 1 week, van ons beider werk. Die bij mij was leuk, die bij mijn vriend zaterdag vond ik slopend :') Alles was uit de kast gehaald. Continu drukke muziek, eten, drinken, dansen, schminken en nog 100 dingen. Pas eind vd programma kwam de sint en konden we met een bonnetje een kado ophalen bij de balie. In het trappenhuis kwamen we de sint daarna gelukkig even in persoon tegen en heeft Max weer lief een handje gegeven. Ik ben niet ondankbaar, maar van al dat opzwepende gedoe krijg je echt draken van kinderen man. Max heeft het supernetjes gedaan, maar waarom niet een sint, een boek, paar kindjes op schoot en dat je de kadootjes dan ook gééft? Of ik moet soms nog wennen aan wat men voor kinderen leuk denkt te vinden :P
pi_183508914
Ik vind Sint ook niet leuk. Vroeger had ik er zelfs een hekel aan en had besloten nooit met de grote leugen mee te doen met m'n oudste. Toen bleek dat hij het allemaal wel heel leuk vond ben ik daar van afgestapt, en ik genoot wel van hem die het zo leuk vond.
Vind 't nogsteeds niet leuk though :P dus met A wilde ik 't zo lang mogelijk uitstellen. We hebben 2x schoen gezet en hij vindt 't wel oké zo geloof ik. Wel twee keer een bezoekje gebracht aan het sinthuis hier in de stad en dat vond ie geweldig :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Manager PR/Moderator maandag 3 december 2018 @ 09:43:13 #22
269689 crew  Viv
pi_183509417
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 07:47 schreef Nazil het volgende:
Voor Nederlanders klinkt het denk ik heel raar, omdat het uitpakken hier zo'n groot onderdeel van het geheel is.
In mijn jeugd (in 040) werd het in ieder geval door andere kinderen niet raar gevonden. Op het schoolplein ging het dan zo van:

"Gisteravond werd er heel hard op de deur geklopt en toen we gingen kijken stond daar een zak met cadeaus! :o "
- "Oh, bij ons zijn ze vannacht geweest want toen ik vanochtend beneden kwam zag ik..."

Als we er al iets van dachten, dan vonden we het wel logisch omdat Sint & Piet niet overal tegelijk kunnen zijn. <O) 8}

Ik heb overigens geen Belgische roots. w/ Ik denk dat mijn ouders (en hun ouders) gewoon van de oude stempel waren, want volgens Wikipedia:

"Pakjesavond was vķķr de Tweede Wereldoorlog geen algemeen verschijnsel. Oorspronkelijk was het de avond waarop Sinterklaas in de nacht de cadeautjes brengt waarbij de kinderen op de zesde december ze in de ochtend aantreffen."
quote:
Maar je moet gewoon doen wat je zelf het leukst vindt!
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 08:45 schreef Quoi het volgende:
Geen ervaring mee. Doen waar jij je het best bij voelt?
Ja, dat is ook zo! Ik denk dat we onze oude traditie gaan voortzetten. O+
quote:
Pas eind vd programma kwam de sint en konden we met een bonnetje een kado ophalen bij de balie.
The fuck, wat ongezellig. :{ Bij mijn vader op het werk vroeger zat Sinterklaas op een podium en mochten de kinderen één voor één naar voren komen (en op schoot, als je durfde), en dan las hij iets uit het grote boek waarvan je dacht "hoe wéét hij dat van mij! :o " en dan kreeg je een cadeau en wat pepernoten aangereikt. Verder ook geen poespas. Hier overigens geen Sint-feest op het werk van mij (te kleine organisatie) of mijn man (te groot).
pi_183509735
Wie hebben zaterdag thuis Sint gevierd. Al vroeg op de morgen, zodat meneer goed de kans had om met z’n nieuwe cadeau te spelen. Een treinstation/garage. Ik had me wat verkeken op hoe groot het was :o . Hij was er super blij mee, en riep de hele dag “Ik ben zo verbaasd over sinterklaas” . O+ Hij was wel uitgeput, want tijdens een wandeling ‘s middags viel hij in slaap in de kinderwagen, dat is al meer dan een jaar niet gebeurd. En gister viel hij op mijn schoot in slaap O+ O+ O+ O+ We waren ‘s morgens met z’n tweetjes wezen zwemmen. We zijn wel 30 keer van de grote glijbaan geweest, hij vond het zo leuk. Ik ben zo blij dat m’n oude mannetje weer terug is, zonder driftbuien.
  maandag 3 december 2018 @ 10:59:37 #24
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_183510279
Van dag tot dag lijken ze hier anders te reageren op Sinterklaas. Van super enthousiast tot super verlegen :D

Vv zwaait af in dit topic, hij is donderdag 4 jaar geworden O+
We mochten kiezen of hij vandaag naar school zou gaan of na de kerstvakantie. Omdat hij zelf niet kon wachten en hij heel makkelijk went aan nieuwe kinderen/groepen is hij vandaag voor het eerst echt naar school *O* Stoer ventje!

Aa is vandaag voor het eerst naar het nieuwe kdv (naast de school van Vv). Hij riep "spelen!" Toen we naar binnen liepen en moest voor de 1e keer niet te huilen toen ik weg ging. Lieve ventjes zijn het O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 3 december 2018 @ 11:35:13 #25
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_183510786
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 07:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
Herkenbaar voor iemand hier? Ik twijfel nog steeds wat ik voor ZZ wil aanhouden. (Mijn man heeft sowieso geen tradities meegekregen op dit gebied, als 2e generatie allochtoon.)
Ja, zo deden wij dit ook thuis vroeger (midden-Brabant). Mijn vriend (uit Zeeland) vond het ook maar vreemd. Dit jaar doen we de 6 december ochtend, want op pakjesavond moet ik naar school (echt, degene die dat verzonnen heeft :( ), kunnen ze lekker de hele dag met hun kado's spelen, want op 6 dec heeft kleuter's school studiedag.
pi_183514106
Nazil, wat goed dat N in zijn eigen bed heeft geslapen!

Quoi, dat klinkt inderdaad niet als een leuk sinterklaasfeest, voor kinderen is al die opsmuk mijn inziens ook helemaal niet nodig.

Jagar, wat fijn dat je weer een vrolijk kind hebt en dat je er zo van kan genieten O+

Bij mij is de ellende van intekenlijsten begonnen, haha. Ik kreeg zojuist een nieuwsbrief van onze kinderdagopvang met daarin de mededeling dat er op 24 december een kerstbrunch wordt georganiseerd, en het verzoek voor eenieder die hiervoor wat wil maken zich op te geven met het te maken gerecht. Onze meiden gaan sinds oktober naar deze opvang en ik wil natuurlijk wel graag een goede indruk maken, plus dat ik het een kleine moeite vind gelet op alles wat ze voor onze kinderen doen daar. Maar wat máák je dan? :o Het betreft een Montessori opvang en ik ben zelf niet zo Montessori ingesteld, dus wil de plank niet volledig mis slaan door met ingeblikte knaks of poffertjes bestrooid met veel poedersuiker op de proppen te komen. Ik kreeg al mooie fruitspies ideeën van een collega, maar ligt dat niet een beetje teveel voor de hand? Iemand nog andere wilde ideeën die leuk, lekker maar stiekem ook eenvoudig zijn?
  maandag 3 december 2018 @ 14:37:08 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183514396
Gevulde eieren waren bij ons vroeger in de jaren 80 altijd een dikke hit, of een huzarensalade ofzo.

Wat zou je zelf maken voor een groep vrienden als je weinig tijd hebt? Gaat om het idee toch, welk schooltype dan ook ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183514429
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 14:37 schreef Molo het volgende:
Gevulde eieren waren bij ons vroeger in de jaren 80 altijd een dikke hit, of een huzarensalade ofzo.

Wat zou je zelf maken voor een groep vrienden als je weinig tijd hebt? Gaat om het idee toch, welk schooltype dan ook ;)
Nou, knaks dus :')
  maandag 3 december 2018 @ 14:40:39 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183514462
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 14:39 schreef Schanu het volgende:

[..]

Nou, knaks dus :')
Prima dan toch :)
pi_183514527
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 14:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Prima dan toch :)
Misschien moet ik er inderdaad niet al te zwaar aan tillen :+
pi_183514602
Nazil, wat goed zeg! En Jagar, fijn dat de rust weer wat is teruggekeerd!

Grappig om de verschillende reacties op het Sinterklaasgebeuren te lezen. Ik moet er ook eerlijk bijzeggen dat ik er zelf ook wat hyper van word, en dat zal ik ongetwijfeld overbrengen op mijn zoon. Ik had er trouwens totaal niet bij stilgestaan dat je 5/12 ook het weekend voor 5/12 kan vieren, slim :')

Schanu, borduur lekker voort op de knaks, en wikkel er wat bladerdeeg omheen :D
  maandag 3 december 2018 @ 17:45:06 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183517622
Jägar, wat tof om te lezen dat alles weer OK is!

Knaks :9~

quote:
The fuck, wat ongezellig. :{ Bij mijn vader op het werk vroeger zat Sinterklaas op een podium en mochten de kinderen één voor één naar voren komen (en op schoot, als je durfde), en dan las hij iets uit het grote boek waarvan je dacht "hoe wéét hij dat van mij! :o " en dan kreeg je een cadeau en wat pepernoten aangereikt. Verder ook geen poespas. Hier overigens geen Sint-feest op het werk van mij (te kleine organisatie) of mijn man (te groot).
Bij mijn vader’s werk ook én dat is dus nu de werkgever van mijn vriend. Heb daar warme herinneringen aan. Dus expectations were sky high ;) Tijden zijn veranderd.

Zei de moeder van Max.
pi_183520678
Vivi, klinkt ook leuk! Alleen misschien in de toekomst wel lastig als ZZ naar school zou moeten op 6 december. Wij vierden het vroeger altijd op zaterdag, maar nu J nog niet naar school gaat, doen we het gewoon op 5 december. Volgend jaar zien we wel weer.

Jagar, dat klinkt heel fijn O+

Schanu, ik zou gewoon even bij een leidster navragen wat voor gerechtjes ze daar gewend zijn.
pi_183521190
Ik ken van vroeger juist de massale sinterklaasviering op het werk zoals jullie het hebben meegemaakt, maar wij kregen juist een totaal ander soort viering op mans werk. Eerst inloop met kleuren en de mogelijkheid om wat eten/drinken te pakken, daarna een erg leuke goochelaar van een half uurtje en daarna kwamen Sint en pieten die uiteindelijk grote zakken met kado's hadden met namen erop en die uitdeelden. Kado's moest iedereen zelf een week van tevoren inleveren voor eigen kinderen, ¤10 pp kreeg je vergoed. Ik vond het perfect zo! En ook heel leuk om te zien wat de kinderen kregen, zoveel variatie en iedereen iets wat ze leuk vonden. Maar dat is het verschil tussen 40 en 500+ kinderen...

Vivi, ik zou aan je eigen traditie vast houden, ook al is dat niet standaard. Familietradities zijn veel waardevoller dan hoe je het 'hoort'. En waarschijnlijk 'tweak' je het in de loop der tijd toch vanzelf.

Sinterklaas is mijn favoriete feestdag. Vond het als kind al leuker dan mijn eigen verjaardag. Kerst heb ik niet zoveel mee, daar kijk ik alleen naar uit vanwege m'n schoonmoeders kookkunsten.
pi_183524345
Sinterklaas is juist mijn allerlievelingst O+
Afgelopen zaterdag bij mijn schoonouders, hartstikke gezellig en de jongens hebben genoten, maar die hebben er minder traditie in.

Bij ons thuis doen we al 30 jaar pakjesavond en dit jaar voor het eerst heeft mijn moeder maar 1/2 cadeaus pp in plaats van de gebruikelijke 10+ :@

Eerst doen we de kindjes, krijgen van ons allerlei attributen en een gepimpte Ikea-keuken. En ze krijgen van hun tantes en opa en oma ook nog.
Daarna gaan zij naar bed en doen we pakjesavond met de volwassenen :D we kopen dus ook allemaal iets voor iedereen en de helft weten we al enzo. Maar toch altijd genieten! En vooral de gedichten, want daar zijn we super fanatiek in.
  maandag 3 december 2018 @ 23:47:58 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183525346
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:38 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ken van vroeger juist de massale sinterklaasviering op het werk zoals jullie het hebben meegemaakt, maar wij kregen juist een totaal ander soort viering op mans werk. Eerst inloop met kleuren en de mogelijkheid om wat eten/drinken te pakken, daarna een erg leuke goochelaar van een half uurtje en daarna kwamen Sint en pieten die uiteindelijk grote zakken met kado's hadden met namen erop en die uitdeelden. Kado's moest iedereen zelf een week van tevoren inleveren voor eigen kinderen, ¤10 pp kreeg je vergoed. Ik vond het perfect zo!
Waren wij op hetzelfde sinterklaasfeest?
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 00:19:20 #37
269689 crew  Viv
pi_183525765
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:16 schreef Hupje het volgende:
Vivi, klinkt ook leuk! Alleen misschien in de toekomst wel lastig als ZZ naar school zou moeten op 6 december.
Ja, kwestie van op tijd uit bed plukken dan, denk ik. :D
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:38 schreef FlyingFish het volgende:
Kado's moest iedereen zelf een week van tevoren inleveren voor eigen kinderen
Oh wat slim zeg! O+
quote:
Vivi, ik zou aan je eigen traditie vast houden, ook al is dat niet standaard. Familietradities zijn veel waardevoller dan hoe je het 'hoort'. En waarschijnlijk 'tweak' je het in de loop der tijd toch vanzelf.
:Y
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 22:48 schreef LeSage het volgende:
En vooral de gedichten, want daar zijn we super fanatiek in.
Toen ook mijn zusje niet meer in Sinterklaas geloofde hebben we wel nog een tijd pakjesavond gevierd met lootjes trekken, maar mijn vader en ik kunnen dus totaal niet dichten, terwijl mijn moeder en zusje het zķ uit de pen toveren. :(
  dinsdag 4 december 2018 @ 16:26:53 #38
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_183533349
Excusi, moet toch even binnen vallen met een vraag.

Onze kleine van 2 was een paar dagen geleden wat koortsig, maar dat is omgeslagen in onderkoeling, vannacht 35.5. Tussendoor is ie superfit, kamer is warm etc, maar het is nog niet over.

Van de ha krijg ik geen helder antwoord, dus hoop ik dat de ervaringsdeskundigen hun kennis willen delen. Wat is dit voor rare ziekte?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 4 december 2018 @ 17:04:11 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183534009
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 16:26 schreef Tyr80 het volgende:
Excusi, moet toch even binnen vallen met een vraag.

Onze kleine van 2 was een paar dagen geleden wat koortsig, maar dat is omgeslagen in onderkoeling, vannacht 35.5. Tussendoor is ie superfit, kamer is warm etc, maar het is nog niet over.

Van de ha krijg ik geen helder antwoord, dus hoop ik dat de ervaringsdeskundigen hun kennis willen delen. Wat is dit voor rare ziekte?
Terug naar de huisarts, wij hier weten het echt niet beter
  Manager PR/Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 20:00:35 #40
269689 crew  Viv
pi_183537328
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 17:04 schreef Molo het volgende:
Terug naar de huisarts, wij hier weten het echt niet beter
Mee eens, als je je zorgen maakt of niet weet of je hier nu iets mee moet doen of het prima even kan aankijken, overleg dan opnieuw met de huisarts.

Dat gezegd hebbende, er werd om ervaringen gevraagd en die heb jij toevallig wel op dit vlak, Molo. :Y) Ja, ik onthoud zo ongeveer alles. :')
  dinsdag 4 december 2018 @ 20:11:34 #41
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183537626
Of ik een sinterklaasverhaaltje wou voorlezen voor het slapengaan. Daarna graag een sinterklaasliedje zingen. At your service <O)

Geen ervaringen met een lage temperatuur nee. Ik temperatuur sowieso nooit zo vaak en kijk meer naar de algehele toestand. Koorts kan ik dan wel zonder thermometer inschatten en onderkoeling komt zo weinig voor (tenzij ramp met de titanic of zeer zeldzame aandoeningen).

Maar als je je zorgen maakt, altijd even aan een belletje trekken :)
pi_183537718
Tyr80, wat hierboven gezegd wordt: als je je zorgen maakt, bellen. Mijn peuter krijgt altijd een poosje ondertemperatuur (echt lager dan 35,5) nadat hij koorts heeft gehad. Daarna is hij dan weer fit. Het 'kan' dus.

J heeft zo'n zin in pakjesavond O+ Zķ schattig.
pi_183537987
S. was net (zoals iedere avond ;( ) compleet door het lint aan het gaan met slapen. Toen ik uiteindelijk even heel streng werd werd hij rustig. Toen zei hij: ‘Ik moet nog iets vertellen, mama.’ Normaal is dat vooral een manier om tijd te rekken. Nu zei hij: ‘Ik vond het leuk.’
:'( :'( O+ O+
De laatste tijd heb ik best veel struggles met S. en trekt hij erg van me weg naar papa toe. Vandaag hadden we het zo gezellig, met pepernoten bakken en samen koken en knuffelen op de bank. Dus toen hij dit zei kreeg ik even tranen in mijn ogen O+
pi_183538209
Pepernotenkoorts, die term :') maar peuter heeft wel er wel last van ja, best onrustig. Slaapt weer iedere nacht tussen ons in. Met haar hoofd tegen mij aan geplakt en haar voeten in de rug van mijn vriend. Die laatste is not amused 's ochtends :+.

Schanu wat leuk dat Jewel het zo leuk vond en O+ leuke foto's ook van je pietje!

Vivi ik zou ook gewoon jouw traditie aanhouden als je dat zelf het leukste vind, of je geeft er idd je eigen draai aan.

Klinkt leuk LeSage! Ik hou d'r van, hoe jullie Sinterklaas vieren. Balen dat S het zo moeilijk heeft met bedtijd, dat blijft moeilijk voor 'm he? Wel een fijne afsluiter van de dag zo O+.

Ik heb trouwens n.a.v. dit topic vanmiddag een eerste hoofdkussen voor peuter gehaald. Ben benieuwd hoe ze slaapt, of ze het fijn vindt etc. Ze was in elk geval super trots op d'r kussen, toen papa thuis kwam zei ze gelijk "papa ik ga jou dalijk mijn kussen laten zien!" :D. En babyzusje moest ook even in haar bed op haar kussen liggen. Schatje.
pi_183538441
Wat fijn lesage, kan me voorstellen dat dat je goed deed.

In het kader daarvan, ik vraag T elke dag als ik hem naar bed breng "wil je me nog wat vertellen?" En elke avond is het antwoord hetzelfde. "Een auto reed tegen een boom". En als ik dan vraag of hij nog wat wil vertellen gaat het verder in variaties daarop, altijd een auto die ergens tegenaan rijdt. Gek kind O+
pi_183538449
Lesage wat vervelend van het naar bed gaan maar leuk dat s. Aangaf het vandaag zo leuk gehad te hebben.

Hetzusjevan ik was ook toevallig voor een kussen aan het kijken. Ik heb 'm nu nog een kussen van mij gegeven (ik wissel er 2 af) om het bed optisch kleiner en knusser te maken omdat de overgang nog zo groot is. Maar vanmiddag trof ik hem volledig op het kussen aan :') de draak had daarvoor tactisch z'n lievelingsknuffels uit bed gegooid en was mij gaan roepen in de hoop dat ik kwam, maar daar trapte ik niet in. En hij had vanuit bed het gordijn open getrokken _O- hij heeft wel door dat hij overal bij kan vanuit bed, maar hij gaat er nog niet uit. Nou zit er ook een hekje voor, maar dat aapje komt daar echt wel overheen met wat moeite.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:03:51 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183538936
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Mee eens, als je je zorgen maakt of niet weet of je hier nu iets mee moet doen of het prima even kan aankijken, overleg dan opnieuw met de huisarts.

Dat gezegd hebbende, er werd om ervaringen gevraagd en die heb jij toevallig wel op dit vlak, Molo. :Y) Ja, ik onthoud zo ongeveer alles. :')
Jezus, jouw geheugen _O-

Het was hier uiteindelijk niks gelukkig (ik vermoedde een schildklierdefect vanwege mijn eigen gedoe wat genetisch kan zijn), ze is tegenwoordig qua basistemperatuur vrij hoog eigenlijk. Heeft het iig nooit meer koud of ondertemperatuur ;)
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:08:32 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183539041
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat fijn lesage, kan me voorstellen dat dat je goed deed.

In het kader daarvan, ik vraag T elke dag als ik hem naar bed breng "wil je me nog wat vertellen?" En elke avond is het antwoord hetzelfde. "Een auto reed tegen een boom". En als ik dan vraag of hij nog wat wil vertellen gaat het verder in variaties daarop, altijd een auto die ergens tegenaan rijdt. Gek kind O+
_O-
Ramptoerist in miniformaat :D

Die kleine hier heeft in de file naar huis toe vanavond blijkbaar de chocoladeletter die ze op de crčche kreeg te pakken en open gekregen. En hoefde na die hele letter dus geen avondeten meer :')
Dit hoorde ik toen ik net het eten op tafel zette, top :+

Hier verstopt ze zich trouwens steeds onder de deken en gaat dan een spookie nadoen. Zo lollig, zeker als er nog een voet of een enorme bos haar onder de dekens vandaan komen _O-
En maar lachen _O-
pi_183550501
Tyr, mijn jongste had moeite met haar temperatuur op peil te houden en de kraamverzorgster waarschuwde ons er toen voor dat ziekte zich bij baby's ook kan openbaren in ondertemperatuur in plaats van koorts. Maar goed, dat is 1 geval en ik ben ook geen dokter, dus ik hoop dat de huisarts je beter kan helpen :)

LeSage, wat fijn dat het zo gezellig was en dat hij dat ook benoemde, ik begrijp dat je daareven emotioneel van wordt O+

Zusje, hoe ging het slapen op een hoofdkussen? :D

Molo, die chocoladeletter :')

Ik heb navraag gedaan bij mijn kdv voor de kerstbrunch en fruitspiesjes it is! Nog even op zoek naar een uitsteekvormpje van een ster en dan kan ik mooi aan de knutsel :')

En gisteren is vrouwlief bij het cb geweest, Jewel weer helemaal goedgekeurd, 11,5 kilo en 86 cm. Ook de testjes meer dan goed doorlopen, behalve dat ze bij de 2e pagina dingen aanwijzen en opnoemen de kinderarts ging papegaaien waardoor er dus geen zinnig woord meer uit kwam. Maar toen had de arts al wel door dat ze prima kan praten en goed van begrip is, dus alsnog geslaagd gelukkig :+
Ze heeft meteen ook even naar de billetjes van Jewel gekeken, gelet op het vele pijn bij het poepen. Volgens haar was dat dus niét normaal op die leeftijd. Ze kon het niet goed zien maar vermoed dat Jewel een klein scheurtje heeft waardoor het pijn doet om te poepen, ze het ophoudt en het dus ophoopt waardoor het poepen uiteindelijk ook alleen maar meer pijn gaat doen. De probiotica helpt heel goed in zoverre dat de poep sindsdien nog maar zelden zo hard is, maar de pijn gaat dus alsnog niet over omdat Jewel dus niet wil poepen. Nu dus aan de laxeermiddel zodat het echt even dun genoeg blijft en ze het niet meer op kan houden, zodat het scheurtje kan helen en het daarna hopelijk beter blijft gaan.
  donderdag 6 december 2018 @ 08:38:29 #50
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183561916
Hoop maar dat het zo heelt Schanu.

Zo, Vivi, sinterklaasochtend leuk geweest? ;)

Iedereen een gezellig avondje gehad? Wij hadden wat kleine kadootjes voor elkaar in een zak gedaan en meneertje lag weer bijtijds in zijn bed :)

Haal ik op mijn werk een politieauto uit mn jaszak 8)7
  donderdag 6 december 2018 @ 09:36:27 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183562369
Wat een lief cadeau van je partner zeg, wat om mee te spelen op je werk O+

Hier worden enthousiast sinterklaasliedjes gezongen, gisteravond tot een uur of half twaalf uiteindelijk :')
Wel absurd hoeveel ze er kan zingen achter elkaar. Die mini's leren zo ontiegelijk snel 😅
We vieren het a.s. zaterdag, klein, met vriendin met haar babyzoontje erbij. Ben benieuwd hoe Miep het vindt.

Sterkte met die kleine Schanu! Dat klinkt pijnlijk, hopelijk werkt dit voor haar.
pi_183563711
Nazil hij gaat er dus nog niet uit maar voor de rest zet ie de boel mooi op stelten.. haha :D. Eef heeft al twee nachten echt su-pergoed geslapen trouwens, dus ik zeg prima investering die 25 euro voor een kinderkussen ;).

Fijn dat Jewel weer is goedgekeurd Schanu. Goed dat ze ook even bij de billen gekeken hebben. Had ik niet al eens gepost of het niet kloofjes konden zijn? (soms reageer ik in m'n hoofd maar vergeet ik het te typen of op 'invoeren' te klikken :@) Ik heb dat vroeger als klein kind ook gehad, daar heb je schijnbaar ook een zalfje oid voor. Tenminste volgens mijn moeder :+. Hopelijk is het snel geheeld, arme Jewel, echt niet fijn als het zo pijn doet.

Haha Quoi, heeft Max dat in je jaszak gedaan of? :D

Haha molo, ik geef d'r geen ongelijk (chocola :9~). Ja echt hč, bi-zar hoe snel ze leren. En alles oppikken. ALLES. Ik word er soms echt gek van, moet echt opletten waar we het over hebben als ze in dezelfde ruimte is :{. Wat is vrij hoog in basistemp. bij Larf trouwens (of wat is haar forumnaam tegenwoordig)?

Eef is juist laag (36,6 standaard), baby heeft standaard 37,2 maar omdat peuter mijn referentiekader is denk ik elke keer dat baby warm aanvoelt en verhoging heeft. Maar dat is gewoon verschil in hun basistemperatuur :').
pi_183567037
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:38 schreef Quoi het volgende:
Hoop maar dat het zo heelt Schanu.

Iedereen een gezellig avondje gehad? Wij hadden wat kleine kadootjes voor elkaar in een zak gedaan en meneertje lag weer bijtijds in zijn bed :)

Haal ik op mijn werk een politieauto uit mn jaszak 8)7
Ik haalde vanochtend een ondergeplast onderbroekje in maat 104 uit mijn jaszak ;(

Snap nu waarom ze zo raar deed gisteravond in de badkamer (waar wat droge onderbroekjes aan de verwarming hingen).
pi_183571852
L heeft een lichtbruine en een donkerbruine playmobilkoe. 'die koe donker!' En die koe dan, L? 'Die koe lamp aan!' kinderlogica, i like it O+
  donderdag 6 december 2018 @ 22:27:21 #55
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183574935
Creatief bedacht van L :)
Max kreeg de brandweerauto van duplo en is de hele tijd brandjes aan het blussen thuis.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:11 schreef hetzusjevan het volgende:
Haha Quoi, heeft Max dat in je jaszak gedaan of?
Het was een ..... compromis. Hij wil telkens maar dingen van thuis meenemen naar de gastouder 's ochtends. Hij mag wel 1 ding meenemen, vindt de gastouder ook prima. Eenmaal bij de gastouder heeft hij er geen oog meer voor en stop ik het weer in mijn zak ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:44 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Ik haalde vanochtend een ondergeplast onderbroekje in maat 104 uit mijn jaszak ;(

Snap nu waarom ze zo raar deed gisteravond in de badkamer (waar wat droge onderbroekjes aan de verwarming hingen).
Die had ze dus in jouw zak gestopt? :o :D Whoea!

Nog zo'n compromis: niet meer tillen. We zitten weer eens in een "mama tillen!" fase. Ik wil hem best af en toe tillen, maar ik kan het echt soms niet vanwege mijn rug. We hebben nu een goede afspraak daarover. Tot aan de lift en fiets loopt hij zelf. Kleine stukje naar de gastouder til ik hem. En zo spreken we de laatste tijd echt wat dingen af, want meneer dacht echt alles te dirigeren de laatste tijd. Het lukte me daardoor ook gewoon niet meer om op tijd te zijn 's ochtends. Ik moet zeggen dat het hartstikke goed gaat momenteel, het luisteren. En die Fokwet bestaat vast niet :{w :X

Oh, en ik zit aan te hikken tegen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183575423
Quoi
SPOILER
  donderdag 6 december 2018 @ 23:03:21 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183575696
Dat is zeker een valkuil ja. Een reden om het niet te doen idd. Dat is sowieso lastig aan parttime werken. Je kunt elk extra uurtje wel vullen.
pi_183576803
Dat is een leuke verrassing Aerenia -O-

Mooie kinderlogica Nazil :D

Je werkt nu voor een baas toch Quoi? Heb je dan niet gewoon teveel werk voor het aantal uur dat je werkt? Dat lijkt me dan hun probleem... de valkuil waar Nazil het over heeft hoor ik vaker. Ik heb dat zelf ook een beetje, dinsdags werk ik tot 13:00 uur en heb ik de middag voor mezelf, maar meestal is het zo chaotisch dat ik niet voor 14:00 uur weg ben want die ene dag kan dat ook.

O heeft een leren lezen puzzel van de Sint gekregen. Dat is dan een plaatje met daar onder het woord en dan opgeknipt in stroken met per strook een letter. Hij heeft die dus heel enthousiast gepuzzeld en daarna allerlei woorden voor me gespeld als ik bijv vroeg "hoe spel je bloem?". Daarna probeerden we het andersom met dezelfde puzzels. Hij puzzelde een zeehond met een bal. "B A L" "en wat heb je nu gelezen?" "Zeehond"
pi_183582416
Dat is echt superknap FF! Wat leuk dat ie zo met letters bezig is :)

Moeilijk he Quoi? Ik ben zzp' er maar ik herken het ook; je zegt immers niet snel nee tegen een nieuwe klant. Dus voor je het weet bent je veel meer aan het werk dan je wil.

Gister een oudergesprek gehad over N bij het kdv; nu ook onafhankelijk bevestigd dat ons kind de liefste en leukste is :) Ze is dus de eerste die nieuwe kindje verwelkomt en met ze gaat spelen, die andere kinderen troost als ze verdrietig zijn en met iedereen kletst, kind of volwassene. Van mij heeft ze dat echt niet! Alleen wat divagedrag gaven ze aan, dat hebben we thuis ook gemerkt. Ze laat zich graag bedienen, en ik geef daar dan veel te snel aan toe om het gezellig te houden. Toch maar eens wat strenger zijn misschien...

Sinterklaas ook gister gevierd, natuurlijk veel te veel gekregen (een wereldbol, Playdoh, kleurenzand, een muziekdoosje, twee kettingen, drie dinosaurussen, dino-duplo en een skateboard, dat was echt het allermooist). N was blij kortom :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Manager PR/Moderator vrijdag 7 december 2018 @ 19:33:49 #60
269689 crew  Viv
pi_183591069
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:38 schreef Quoi het volgende:
Haha nee, ze had dit jaar ook nog geen schoen gezet. ;) Wel een klein Sinterklaas-gerelateerd drama die ochtend. Ik had de avond ervoor zo'n grote Sint-Wuppie tevoorschijn gehaald (jaren geleden bij AH gekocht):

en ze vond Sinterklaas ("kaas") zo tof dat ze 'm mee wilde nemen naar het kdv. Aangezien ik drie knuffels wat te gortig vond worden (ze neemt er al twee heen en terug), ging ik daar niet in mee. De hele weg jengelde ze "kaas halen, kaas halen". :')
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 22:27 schreef Quoi het volgende:
Het was een ..... compromis. Hij wil telkens maar dingen van thuis meenemen naar de gastouder 's ochtends. Hij mag wel 1 ding meenemen, vindt de gastouder ook prima. Eenmaal bij de gastouder heeft hij er geen oog meer voor en stop ik het weer in mijn zak ;)
Ja, dat dus. :')
quote:
Oh, en ik zit aan te hikken tegen
SPOILER
Ik werk 4 dagen terwijl mijn directe collega's 3 dagen werken en ik zou niet willen ruilen. In de praktijk werken zij namelijk redelijk structureel onbetaald extra op hun vrije dagen (omdat het werk eigenlijk niet in 3 dagen te doen is), terwijl ik mijn vrije dag echt vrij houd en dus wél alle gewerkte uren betaald krijg. :Y)
  vrijdag 7 december 2018 @ 20:58:12 #61
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183593422
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 19:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Haha nee, ze had dit jaar ook nog geen schoen gezet. ;) Wel een klein Sinterklaas-gerelateerd drama die ochtend. Ik had de avond ervoor zo'n grote Sint-Wuppie tevoorschijn gehaald (jaren geleden bij AH gekocht):
[ afbeelding ]
en ze vond Sinterklaas ("kaas") zo tof dat ze 'm mee wilde nemen naar het kdv. Aangezien ik drie knuffels wat te gortig vond worden (ze neemt er al twee heen en terug), ging ik daar niet in mee. De hele weg jengelde ze "kaas halen, kaas halen". :')

[..]

Ja, dat dus. :')

[..]

Ik werk 4 dagen terwijl mijn directe collega's 3 dagen werken en ik zou niet willen ruilen. In de praktijk werken zij namelijk redelijk structureel onbetaald extra op hun vrije dagen (omdat het werk eigenlijk niet in 3 dagen te doen is), terwijl ik mijn vrije dag echt vrij houd en dus wél alle gewerkte uren betaald krijg. :Y)
:D :D

Dat is het wel een beetje ja. Of 28 uur in 3 dagen proppen en standaard na een werkdag pas na het eten aan komen zetten thuis, of 4 wat meer relaxte dagen werken. Ik dub nog even verder. Thanks voor jullie ideeën hierover.

Nu is het iig weekendddddd! :B
pi_183612256
Weekend :Y) ik zwaai af met peuter nr 1. Vandaag vierden we zijn verjaardag! *O*

Maar ik blijf nog even met peuter 2 :')

NEE!!! :( :(
pi_183613909
Gefeliciteerd Crumpette! Je hebt gewoon een kleuter!
  zaterdag 8 december 2018 @ 22:49:52 #64
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183615234
Gefeliciteeeeeeeerd! w/
pi_183616624
Gefeliciteerd Crumpette *O*

Wij hebben vandaag de boom op gezet. O heeft minimaal vijf keer gevraagd wanneer de kersen er nou in gingen :') De twee hangers van toettoet hebben de beste plek gekregen (voor zijn hoogte).
pi_183619845
Gefeliciteerd crumpette!

Ff wij hebben vrijdag de boom opgezet. L heeft 99 procent van de ballen er in gedaan (hij heeft inzicht) en ik de aparte dingen zoals vogels en dennenappels. Ik heb maar een paar ballen hoeven te verhangen. Gisteren vroeg hij of we nog een boom kregen :')
pi_183620222
Gefeliciteerd Crumpette! Naar school, ik ben zo benieuwd hoe dat gaat zijn.

Ik las nog leuke sintverhalen en zo te zien gaan peuters naadloos over in kerst. Hier wel in ieder geval :') De ochtend na pakjesavond had J het liefst alle sintspullen naar zolder gebonjourd en het huis versierd voor kerst. Helaas voor hem moest hij toen een dagje naar oma omdat ik studiedag had op het werk. Gisteren hebben we een kerstboom gekocht, en sindsdien vraagt hij elk uur of we hem al binnen gaan zetten en versieren ~:) Vanmiddag.
pi_183620707
Wij hebben na Thanksgiving de boom opgezet. Sjaak vindt het helemaal geweldig O+ Alle lichtjes in huis (en die we onderweg zien als we in de auto zitten), het versieren van de boom... Hij wilde overal mee helpen. Vorig jaar had ik alle kerstversiering al uitgezocht en de niet-breekbare spullen bij elkaar in 1 doos gedaan. Dus die heeft Sjaak op mogen hangen in het onderste deel van de boom. Hij was zo blij overal mee O+

Van oma kreeg hij een mini nepboom (van 30cm hoog) die helemaal voor hem alleen is. Hij heeft samen met zijn andere moeder gekleurde lampjes gekocht voor in dat boompje en hij is er zo trots op. Een boompje, alleen voor hem!

Ik ben nog steeds ziek, nu 2 weken (longontsteking). Sjaak vindt dat moeilijk, die wil graag dat ik spelletjes mee speel (het liefste Twister :') ) en dat ik met hem ga rennen buiten, maar dat gaat allemaal niet. Dus soms komt hij bij me knuffelen en daarna wordt hij weer heel recalcitrant. Sneu voor hem, hij vindt het niet leuk om me zo te zien.
  zondag 9 december 2018 @ 10:07:06 #69
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183620794
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 23:48 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben vandaag de boom op gezet. O heeft minimaal vijf keer gevraagd wanneer de kersen er nou in gingen :').
*; !
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_183621011
Gefeliciteerd crumpette! :)

Wij hebben vorige week zondag Sint (en mijn verjaardag) gevierd. Ik heb daarna alle Sint-spul het huis uit gezet 'want bij ons is ie al geweest' en woensdag, toen ik vroeg mocht stoppen op t werk en het kdv om 5u dicht ging, hebben ik en A eerst thuis haar lievelingseten gegeten (KFC crispy strips voor haar en een salade voor mij...leve Deliveroo O+ ) en hebben we samen de boom opgetuigd (ik vooral) en de FisherPrice kerststal en andere kerstdingetjes neergestald (A dus). A heeft ook een miniboompje op haar kamer en kerstlampjes. Ze vind het hartstikke mooi en is af en toe nog bezig de candy canes opnieuw te herschikken in de boom O+

Het is zo'n heerlijk kind O+
  zondag 9 december 2018 @ 23:08:18 #71
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183632843
Ik denk dat Max in maart nķg sinterklaasliedjes zingt :') En goed ook trouwens! Ook ik moet eraan geloven voor het naar bed gaan. Hij heeft zelf een routine bedacht. Hij drukt zelf het liedje van de babyfoon aan en we zingen samen "de zak van sinterklaas" of "sinterklaas kapoentje".

Wij blijven alledrie elkaar maar aansteken met virusjes trouwens. En waar het hoesten bij Max net weg was, is het ineens hartstikke terug en dit keer echt een hele vervelende. Hij is net een hond en moest net ook spugen, omdat het hoesten gewoon zo vervelend is. Hem net weer in bed gelegd en we kijken af en toe eventjes of hij er niet in blijft }:|

En as we speak weer alles eruit. Great. Arm ventje.

Aerenia, dat klinkt gezellig O+

Ik snap nu de kersen van O _O-
  Manager PR/Moderator maandag 10 december 2018 @ 01:35:21 #72
269689 crew  Viv
pi_183634564
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 23:48 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben vandaag de boom op gezet. O heeft minimaal vijf keer gevraagd wanneer de kersen er nou in gingen :')
:D O+
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 10:31 schreef Aerenia het volgende:
woensdag, toen ik vroeg mocht stoppen op t werk en het kdv om 5u dicht ging, hebben ik en A eerst thuis haar lievelingseten gegeten (KFC crispy strips voor haar en een salade voor mij...leve Deliveroo O+ ) en hebben we samen de boom opgetuigd (ik vooral) en de FisherPrice kerststal en andere kerstdingetjes neergestald (A dus). A heeft ook een miniboompje op haar kamer en kerstlampjes. Ze vind het hartstikke mooi en is af en toe nog bezig de candy canes opnieuw te herschikken in de boom O+

Het is zo'n heerlijk kind O+
Klinkt als een hele fijne avond! O+ Ik heb laatst deze houten kerststal van Dick Bruna in huis gehaald, één dezer dagen maar eens tevoorschijn halen:

quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 23:08 schreef Quoi het volgende:
En as we speak weer alles eruit. Great. Arm ventje.
Ach wat sneu :*
  maandag 10 december 2018 @ 07:47:32 #73
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183635331
Wat lief, die kerststalletjes. Vertellen jullie daar dan ook een verhaal bij, vraag ik me af?

Ik heb net de gastouder afgebeld en zit met een zieke hummel op schoot. Na 3 x spugen is hij tussen ons in komen slapen (dát was lang geleden & wát een lange en beweeglijke benen :') ) en plakt sindsdien aan ons vast en slaapt alleen maar.
pi_183635520
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 07:47 schreef Quoi het volgende:
Wat lief, die kerststalletjes. Vertellen jullie daar dan ook een verhaal bij, vraag ik me af?
Dat heb ik nu voor het eerst met mijn ruim 3,5-jarige prul gedaan. Er is een leuk filmpje van Nijntje over het kerstverhaal dat ik heel geschikt vond. Met exact de figuren uit de kerststal van Vivi hierboven. O+

Beterschap met je kleintje. :*
  Manager PR/Moderator maandag 10 december 2018 @ 08:21:47 #75
269689 crew  Viv
pi_183635540
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 07:47 schreef Quoi het volgende:
Het is wel mijn bedoeling dat ze uiteindelijk het kerstverhaal kent, maar dat hoeft niet dit jaar al. :+ Ik ben zelf niet gelovig, maar vind het wel belangrijk dat ze dit soort dingen meekrijgt. Ik kende als kind iemand die naar een openbare school ging, en die dacht dus dat Kerst over de kerstman ging. :') (Ik zat als kind van atheīstische/agnostische ouders op een rooms-katholieke school, voor ZZ zijn we er nog niet uit.)
quote:
Ik heb net de gastouder afgebeld en zit met een zieke hummel op schoot. Na 3 x spugen is hij tussen ons in komen slapen (dát was lang geleden & wát een lange en beweeglijke benen :') ) en plakt sindsdien aan ons vast en slaapt alleen maar.
Aww, stiekem ook van dat plakken genieten hč? O+
pi_183635556
Quoi, beterschap voor Max! Wat sneu voor hem, maar dat plakken is ook wel weer O+
pi_183635931
Beterschap quoi!
pi_183637291
Beterschap voor Max! Wat sneu dat ie zo ziek is.

Kerstverhaal ga ik hier wel vertellen, gewoon als cultuur ding. Ik ben zelf atheīstisch. Was ik overigens al vroeg, want in groep 1 kregen we uitleg over het verhaal van Jezus en toen mijn moeder thuis vroeg of ik het geloofde zei ik: ‘Dat geloof je zelf toch ook niet, mama?’ :')
Qua basisschool heb ik er wel een beetje rekening mee gehouden. We hebben hier een protestantse school waar ze iedere ochtend bidden en dat past gewoon niet binnen mijn geloofsovertuiging, namelijk de overtuiging dat het niet bestaat. Een niet-praktiserende katholieke school staat nog wel tussen de twijfelgevallen.
pi_183637693
Mijn moeder vroeg hoe we Kerst aan wilden pakken qua geloof etc. Ik ben zelf atheīst en vrouw is Mormoons. Mijn moeder is katholiek en wil graag een kerststal neerzetten. Ik heb haar verteld dat ze het verhaal aan Sjaak mag vertellen als hij er om vraagt. Ik ken het zelf namelijk niet goed.

LeSage, ik snap je overweging voor die school. Iedere ochtend bidden zou bij ons ook niet passen. Sjaak gaat straks wel naar een christelijke school, maar daar wordt verder nauwelijks iets mee gedaan.
pi_183637835
Zusje, dat had je inderdaad geopperd! De kinderarts kon het niet goed zien dus het blijft een (aannemelijk) vermoeden, waarschijnlijk zit er dieper binnen een scheurtje. Maar er zit verbetering in, hopelijk blijvend!

Crumpette, een verlate maar niet minder gemeende gefeliciteerd!

MevrouwCactus, beterschap!
En ook voor je kleine Max, Quoi!

Qua kerst, de kerstboom staat hier nog steeds niet :X De bedoeling was hem gisteren op te zetten, na de laatste sinterklaasviering. Maar we kwamen zo afgepeigerd thuis dat het er niet meer van is gekomen. Vanavond ben ik niet thuis, dus dat wordt op z'n vroegst morgen. En het erge is, dat ik er niet eens zin in heb om hem op te zetten :')

Ik zit ook een beetje te worstelen met hoe kerst te vieren nu we kinderen hebben. Ik ben niet gelovig, vrouwlief ook niet, maar ik vind het wel belangrijk dat de meiden het verhaal erachter kennen. Mijn schoonouders zijn wel gelovig dus ik hoop dat zij het met ze willen delen. Anders koop ik wel een mooi kinderboek en doe ik het zelf :+
Vrouwlief is dan ook nog eens jarig op 1e kerstdag, dat maakt het nog drukker en lastiger want we houden maar 1 kerstdag over. Dus ik denk dat we er maar gewoon een 3e kerstdag achteraan plakken als bonus, altijd leuk O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')