quote:Ketel is half juni jarig en 19 juli begint de zomervakantie. Die gaat dus ook lekker pas in augustus/september naar school. Was geen probleem voor de school, wij mochten zelf kiezen of we eind dit schooljaar al starten of begin volgend.
Krijg alleen net een mail met "over 6 maanden start uw kind..." dus de registratie van die keuze kan nog wat beter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In mijn jeugd (in 040) werd het in ieder geval door andere kinderen niet raar gevonden. Op het schoolplein ging het dan zo van:quote:Op maandag 3 december 2018 07:47 schreef Nazil het volgende:
Voor Nederlanders klinkt het denk ik heel raar, omdat het uitpakken hier zo'n groot onderdeel van het geheel is.
quote:Maar je moet gewoon doen wat je zelf het leukst vindt!
Ja, dat is ook zo! Ik denk dat we onze oude traditie gaan voortzetten.quote:Op maandag 3 december 2018 08:45 schreef Quoi het volgende:
Geen ervaring mee. Doen waar jij je het best bij voelt?
The fuck, wat ongezellig.quote:Pas eind vd programma kwam de sint en konden we met een bonnetje een kado ophalen bij de balie.
Ja, zo deden wij dit ook thuis vroeger (midden-Brabant). Mijn vriend (uit Zeeland) vond het ook maar vreemd. Dit jaar doen we de 6 december ochtend, want op pakjesavond moet ik naar school (echt, degene die dat verzonnen heeftquote:Op maandag 3 december 2018 07:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
Herkenbaar voor iemand hier? Ik twijfel nog steeds wat ik voor ZZ wil aanhouden. (Mijn man heeft sowieso geen tradities meegekregen op dit gebied, als 2e generatie allochtoon.)
Nou, knaks dusquote:Op maandag 3 december 2018 14:37 schreef Molo het volgende:
Gevulde eieren waren bij ons vroeger in de jaren 80 altijd een dikke hit, of een huzarensalade ofzo.
Wat zou je zelf maken voor een groep vrienden als je weinig tijd hebt? Gaat om het idee toch, welk schooltype dan ook
Bij mijn vader’s werk ook én dat is dus nu de werkgever van mijn vriend. Heb daar warme herinneringen aan. Dus expectations were sky highquote:The fuck, wat ongezellig.Bij mijn vader op het werk vroeger zat Sinterklaas op een podium en mochten de kinderen één voor één naar voren komen (en op schoot, als je durfde), en dan las hij iets uit het grote boek waarvan je dacht "hoe wéét hij dat van mij!
" en dan kreeg je een cadeau en wat pepernoten aangereikt. Verder ook geen poespas. Hier overigens geen Sint-feest op het werk van mij (te kleine organisatie) of mijn man (te groot).
Waren wij op hetzelfde sinterklaasfeest?quote:Op maandag 3 december 2018 20:38 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ken van vroeger juist de massale sinterklaasviering op het werk zoals jullie het hebben meegemaakt, maar wij kregen juist een totaal ander soort viering op mans werk. Eerst inloop met kleuren en de mogelijkheid om wat eten/drinken te pakken, daarna een erg leuke goochelaar van een half uurtje en daarna kwamen Sint en pieten die uiteindelijk grote zakken met kado's hadden met namen erop en die uitdeelden. Kado's moest iedereen zelf een week van tevoren inleveren voor eigen kinderen, ¤10 pp kreeg je vergoed. Ik vond het perfect zo!
Ja, kwestie van op tijd uit bed plukken dan, denk ik.quote:Op maandag 3 december 2018 20:16 schreef Hupje het volgende:
Vivi, klinkt ook leuk! Alleen misschien in de toekomst wel lastig als ZZ naar school zou moeten op 6 december.
Oh wat slim zeg!quote:Op maandag 3 december 2018 20:38 schreef FlyingFish het volgende:
Kado's moest iedereen zelf een week van tevoren inleveren voor eigen kinderen
quote:Vivi, ik zou aan je eigen traditie vast houden, ook al is dat niet standaard. Familietradities zijn veel waardevoller dan hoe je het 'hoort'. En waarschijnlijk 'tweak' je het in de loop der tijd toch vanzelf.
Toen ook mijn zusje niet meer in Sinterklaas geloofde hebben we wel nog een tijd pakjesavond gevierd met lootjes trekken, maar mijn vader en ik kunnen dus totaal niet dichten, terwijl mijn moeder en zusje het zó uit de pen toveren.quote:Op maandag 3 december 2018 22:48 schreef LeSage het volgende:
En vooral de gedichten, want daar zijn we super fanatiek in.
Terug naar de huisarts, wij hier weten het echt niet beterquote:Op dinsdag 4 december 2018 16:26 schreef Tyr80 het volgende:
Excusi, moet toch even binnen vallen met een vraag.
Onze kleine van 2 was een paar dagen geleden wat koortsig, maar dat is omgeslagen in onderkoeling, vannacht 35.5. Tussendoor is ie superfit, kamer is warm etc, maar het is nog niet over.
Van de ha krijg ik geen helder antwoord, dus hoop ik dat de ervaringsdeskundigen hun kennis willen delen. Wat is dit voor rare ziekte?
Mee eens, als je je zorgen maakt of niet weet of je hier nu iets mee moet doen of het prima even kan aankijken, overleg dan opnieuw met de huisarts.quote:Op dinsdag 4 december 2018 17:04 schreef Molo het volgende:
Terug naar de huisarts, wij hier weten het echt niet beter
Jezus, jouw geheugenquote:Op dinsdag 4 december 2018 20:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Mee eens, als je je zorgen maakt of niet weet of je hier nu iets mee moet doen of het prima even kan aankijken, overleg dan opnieuw met de huisarts.
Dat gezegd hebbende, er werd om ervaringen gevraagd en die heb jij toevallig wel op dit vlak, Molo.Ja, ik onthoud zo ongeveer alles.
quote:Op dinsdag 4 december 2018 20:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat fijn lesage, kan me voorstellen dat dat je goed deed.
In het kader daarvan, ik vraag T elke dag als ik hem naar bed breng "wil je me nog wat vertellen?" En elke avond is het antwoord hetzelfde. "Een auto reed tegen een boom". En als ik dan vraag of hij nog wat wil vertellen gaat het verder in variaties daarop, altijd een auto die ergens tegenaan rijdt. Gek kind
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |