SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is om te zorgen dat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.
Hahahaha hier worden ook alle namen gemixtquote:Op woensdag 28 november 2018 12:43 schreef Jentin het volgende:
Leuke combi, Nismo. Roep je niet heel vaak ‘Oven’ naar je oudste? Dat zou mij gebeuren, denk ik.
Wat ik voor 'Nim' online vind:quote:Op woensdag 28 november 2018 12:47 schreef CassElliot het volgende:
Demayo
Malteser, volgende wordt denk ik een Jayy
En nu ik hier toch zit: kunnen jullie even helpen met een betekenis voor de naam van mijn jongste? Er wordt regelmatig om gevraagd, maar ik heb geen idee en als ik mensen vertel dat we de klanken gewoon bij hem vonden passen krijg ik meestal een hele lege blik terug
Wiktionairy:quote:Early 20th century: apparently from archaic nim ‘to take’ or from German nimm! ‘take!’, imperative of nehmen.
Misschien kun je nog iets met de 'originen'?!quote:nim(Noun)
A game in which players take turns removing objects from heaps.
nim(Verb)
To take (in all senses); to seize.
nim(Verb)
To take one's way; to go.
nim(Verb)
To filch, steal.
nim(Verb)
To walk with short, quick strides; trip along.
Origin: From nimen, from niman, from nemanan, from neme-. Cognate with nimme, nemen, nehmen, nemme. Related to numb, nimble.
Had dan eerder verteld dat jouw naam schaap betekentquote:Op woensdag 28 november 2018 13:31 schreef Schanu het volgende:
Zeg, gaat iedereen nu een beetje lopen spotten met schapen![]()
My bad!quote:Op woensdag 28 november 2018 13:34 schreef pinquit het volgende:
[..]
Had dan eerder verteld dat jouw naam schaap betekent![]()
Thanks !!quote:Op woensdag 28 november 2018 12:43 schreef Jentin het volgende:
Leuke combi, Nismo. Roep je niet heel vaak ‘Oven’ naar je oudste? Dat zou mij gebeuren, denk ik.
Mijn vriend heeft zich een tijd echt verdiept in voornamen en betekenissen, en als er nu een 'Jaëlle' op tv is zegt hij altijd dat dat Berggeit is in het Hebreeuwsquote:Op woensdag 28 november 2018 13:31 schreef Schanu het volgende:
Zeg, gaat iedereen nu een beetje lopen spotten met schapen![]()
Lol, berggeit, dat klinkt bijna als scheldenquote:Op woensdag 28 november 2018 14:38 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft zich een tijd echt verdiept in voornamen en betekenissen, en als er nu een 'Jaëlle' op tv is zegt hij altijd dat dat Berggeit is in het Hebreeuws
Dan is 'schaap' toch leuker
Beide mooi! C haar naam betekent dapper en vrij, vond ik ook erg mooi. Mijn naam betekent godin van de vredequote:Op woensdag 28 november 2018 16:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
De mijne heer “geluk”, en dat klopt ook gewoon.
En mijn naam betekent “episch”.
Ik vind betekenissen wel belangrijk.
Dat is een beetje het nadeel van het internet tegenwoordig, dat je later hoopt dat je kind niet van alles over zichzelf terugvind, vandaar dat ik de naam niet open en bloot neerzetquote:Op woensdag 28 november 2018 17:20 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het altijd jammer dat ik jullie namen en die van de kinderen over het algemeen niet ken, dan snap je niets van alle postshebben jullie elkaar allemaal op Facebook ofzo?
Ik heb geen FB, en nee.... mijn jongste heet niet echt Sonealquote:Op woensdag 28 november 2018 17:20 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het altijd jammer dat ik jullie namen en die van de kinderen over het algemeen niet ken, dan snap je niets van alle postshebben jullie elkaar allemaal op Facebook ofzo?
Oh, allemaal prachtige namen!quote:Op woensdag 28 november 2018 12:22 schreef Nismo91 het volgende:
Ik heb 2 zoontjes, Owen en Evan, wij verwachten in januari onze dochter en zij gaat Paige heten![]()
Dit is serieus de eerste keer dat ik haar naam deel !
Haha. Die namen zijn erg, maar wat de heck staat er nou voor johquote:Op woensdag 28 november 2018 21:32 schreef Vlindur het volgende:
Hallo mama, het duurde lang maar. Mij twins geboren: 7-9-2018
D'Von-Jarreau & Ty-Jarreau 🤗🤗
Omg
Ik lees Deevon Djarro & Taai Djarroquote:Op woensdag 28 november 2018 21:47 schreef pinquit het volgende:
[..]
Haha. Die namen zijn erg, maar wat de heck staat er nou voor joh
Dat snap ik ookquote:Op woensdag 28 november 2018 17:29 schreef rena het volgende:
[..]
Dat is een beetje het nadeel van het internet tegenwoordig, dat je later hoopt dat je kind niet van alles over zichzelf terugvind, vandaar dat ik de naam niet open en bloot neerzet
Dat je zoon niet Soneal heet ben ik sinds een tijdje achter jaquote:Op woensdag 28 november 2018 17:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb geen FB, en nee.... mijn jongste heet niet echt Soneal
Nergens voor nodig de namen van mijn kinderen (de ene is al volwassen) online te gebruiken, mijn kleinzoon heet hier dus ook nog gewoon Henk.
Soms vraag ik hetquote:Op woensdag 28 november 2018 22:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat snap ik ookMaar anderen lijken het wel te weten en dan is het wat lastig meelezen met reacties als "jouw naam vind ik mooi" of "de naam van jouw kind vind ik niet raar". Daar word ik alleen maar nog nieuwsgieriger door
[..]
quote:Op woensdag 28 november 2018 22:36 schreef CassElliot het volgende:
Volgens mij weet alleen Vivi alle namen, want die onthoudt alles.
Haha ik vond/vind dat ook zo stom, krijg die vraag inmiddels niet meer maar in eerste jaar nog wel.quote:Op woensdag 28 november 2018 13:04 schreef CassElliot het volgende:
Nou, ik vind de naam zelf gewoon wel mooi, ook zonder betekenis. Wij hebben er ook niet bij stil gestaan. Hij werd geboren en hij heette gewoon zo. Dus dan gewoon maar dealen met de lege blikken. Ik snap ook niet zo goed waarom het iets moet betekenen (maar ik vind het dan ook weer irritant om dat uit te leggen haha)
quote:Op donderdag 29 november 2018 21:34 schreef Kyara het volgende:
Mijn zoon wil later zijn kindje Kyara noemen. Ik vraag me toch af of ie niet stiekem op Fok zit met zijn tablet![]()
Gheghequote:Op donderdag 29 november 2018 21:34 schreef Kyara het volgende:
Mijn zoon wil later zijn kindje Kyara noemen. Ik vraag me toch af of ie niet stiekem op Fok zit met zijn tablet![]()
Mooi, Jah'Lysaquote:Op maandag 10 december 2018 09:34 schreef Vlindur het volgende:
Een Powermommy zoekt een meisjesnaam. Zomaar een greep![]()
[ afbeelding ]
Ik heb ook nog gereageerd. Ik was één van de enige met normale namenquote:Op maandag 10 december 2018 09:34 schreef Vlindur het volgende:
[ afbeelding ]
Het is heerlijk. Ik reageer ook soms moet ik eerlijk bekennen, maar dan wel op de wat serieuzere zaken die daar best schaars zijn.quote:Op maandag 10 december 2018 11:49 schreef Schanu het volgende:
Is dat wat, die pagina? Ik krijg zin om mij ook aan te melden namelijk, maar dan ter vermaak
Twilight.quote:Op maandag 10 december 2018 11:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog gereageerd. Ik was één van de enige met normale namen
Ik zie trouwens ook steeds de naam Renesmee daar voorbij komen. Ik snap echt niks van die naam.
Haha, ik ben nieuwsgierig, ga meteen even kijkenquote:Op maandag 10 december 2018 11:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is heerlijk. Ik reageer ook soms moet ik eerlijk bekennen, maar dan wel op de wat serieuzere zaken die daar best schaars zijn.
Kan dat ook nogquote:Op maandag 10 december 2018 11:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik ben geblokkeerd op die pagina. 😂 Blijkbaar werd mijn mening niet gewaardeerd.
Degene met de meeste leden denk ikquote:Op maandag 10 december 2018 11:54 schreef Schanu het volgende:
[..]
Kan dat ook nog![]()
![]()
Maar als ik zoek op Powermommy's dan zie ik meerdere groepen (wat best zorgwekkend is, maar dat terzijde), welke is het exact?
Dan heb ik goed gegokt, ik heb mijn aanvraag tot toetreding al toegestuurd. Dit komt toch niet openbaar op mijn facebook? Weg reputatiequote:Op maandag 10 december 2018 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Degene met de meeste leden denk ik
Aha. Maar hoe spreek je die naam uit dan? Gewoon Ren esmee? Zoals het er staat dus?quote:
Wel op die van onsquote:Op maandag 10 december 2018 09:39 schreef Logician2.0 het volgende:
Carlijn staat nog helemaal niet op het lijstje zie ik
Ik heb echt spontaan medelijden met deze kinderen.quote:Op maandag 10 december 2018 09:34 schreef Vlindur het volgende:
[ afbeelding ]
Laatste die gereageerd heeft, heeft haar kind J.illz genoemdquote:Op maandag 10 december 2018 12:23 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wel op die van ons. Met nog een rij andere namen, dat wel.
[..]
Ik heb echt spontaan medelijden met deze kinderen.
Matcht mooi met het meisje wat ik op moest halen bij rijles eerder dit jaar.quote:Op maandag 10 december 2018 12:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Laatste die gereageerd heeft, heeft haar kind J.illz genoemd![]()
Wat een armoe..
Volgens mij Ren Esmee iddquote:Op maandag 10 december 2018 12:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Aha. Maar hoe spreek je die naam uit dan? Gewoon Ren esmee? Zoals het er staat dus?
Of Renee smee?
Ik vind ze alle twee belachelijk
Onder invloed van gedurende de conceptie?quote:Op maandag 10 december 2018 12:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Laatste die gereageerd heeft, heeft haar kind J.illz genoemd![]()
Wat een armoe..
Als ik jouw reacties op andere pagina’s zie die we beide volgen vind ik je een heerlijk mensquote:Op maandag 10 december 2018 11:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik ben geblokkeerd op die pagina. 😂 Blijkbaar werd mijn mening niet gewaardeerd.
Ik reageer ook soms op de serieuzere zaken.quote:Op maandag 10 december 2018 11:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is heerlijk. Ik reageer ook soms moet ik eerlijk bekennen, maar dan wel op de wat serieuzere zaken die daar best schaars zijn.
Ik vraag me bijna af of het iemand van hier is die me aan het trollen isquote:
Nou dat denk ik niet. Ik zat een tijdje in een Facebook groep van 80 dames die tegelijk met mij uitgerekend waren en daar was ook iemand die met 3-4 maanden al op 2 of 3 flessen zat. Alleen het idee vond ik al zo zielig dat ik uit die groep gegaan ben.quote:Op maandag 10 december 2018 14:37 schreef rena het volgende:
[..]
Ik vraag me bijna af of het iemand van hier is die me aan het trollen isIk ga niet reageren want ik ben bang dat ik me niet in kan houden
Voor een volwassene is 3 eetmomenten per dag al niet gezond, dat zijn er ideaal een stuk of 6.quote:Op maandag 10 december 2018 14:40 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Nou dat denk ik niet. Ik zat een tijdje in een Facebook groep van 80 dames die tegelijk met mij uitgerekend waren en daar was ook iemand die met 3-4 maanden al op 2 of 3 flessen zat. Alleen het idee vond ik al zo zielig dat ik uit die groep gegaan ben.
quote:Op maandag 10 december 2018 13:54 schreef rena het volgende:
[..]
Als ik jouw reacties op andere pagina’s zie die we beide volgen vind ik je een heerlijk mens![]()
Oeh! Weer een namentopic daar?quote:Op dinsdag 11 december 2018 12:01 schreef rena het volgende:
Ik kom nu een G.orgienya en M.aryovana tegen op powermommy’s, hoe komen mensen daar toch bij? Heel apart.
Veel plezier!quote:Op dinsdag 11 december 2018 12:03 schreef Schanu het volgende:
Mijn aanvraag is goedgekeurdNog geen G.orgienya en M.aryovana tegengekomen, misschien zit ik toch in de verkeerde groep
Het stond ergens in de reacties van een topic, maar het gaat best hard daarquote:Op dinsdag 11 december 2018 12:03 schreef Schanu het volgende:
Mijn aanvraag is goedgekeurdNog geen G.orgienya en M.aryovana tegengekomen, misschien zit ik toch in de verkeerde groep
Mooie naam...quote:Op dinsdag 11 december 2018 21:46 schreef amaranta het volgende:
Op Facebook kwam een bericht voorbij van een meisje dat vermist is. Even los van de ernst van de zaak....
Het betreffende meisje heet B.r.i.scilla
Haha heerlijk dit.quote:Op dinsdag 11 december 2018 12:03 schreef Schanu het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij zijn uit over de naam!
Doopnaam wordt een vernoeming naar m’n vader.
Ik vind het een stuk echter wanneer je kunt praten tegen je buik met een naam.Zonder hoop geen leven.
Precies wat ik dachtquote:Op dinsdag 11 december 2018 22:31 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Mooie naam...
voor een luchtverfrisser ofzo.
Ik ken ook een Syra en Myra.quote:Op zaterdag 15 december 2018 16:06 schreef Bleie het volgende:
Bij mijn dochter op muziekles zit een tweeling: Annabel en Isabel.
Ja, haast alsof het allemaal een grote grap was of zoquote:Op zaterdag 15 december 2018 16:27 schreef Bleie het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen dat doen. Ook al niet bij ‘gewone’ broers en zussen, maar al helemaal niet bij tweelingen, die vaak samen genoemd worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
Deze vind ik nog meevallen, Anna en Isa.quote:Op zaterdag 15 december 2018 16:06 schreef Bleie het volgende:
Bij mijn dochter op muziekles zit een tweeling: Annabel en Isabel.
Ik had vroeger een Tim & Tom in de klas. En nee niet de Coronel's.quote:Op zaterdag 15 december 2018 17:52 schreef Kyara het volgende:
Oh breek me de bek niet open over tweelingcombinaties. Soms met slechts 1 letter verschil.
Afgekort wel, maar ze worden niet afgekort...quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:10 schreef mootie het volgende:
[..]
Deze vind ik nog meevallen, Anna en Isa.
quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:00 schreef Moonah het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lol!quote:Op zaterdag 15 december 2018 15:38 schreef Poes. het volgende:
Ha cool, hier bij de kinderboerderij werd net een Leandra omgeroepen
Ja, maar hou het dan op Puck en Cato, of Angelica en Samantha.quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:44 schreef vencodark het volgende:
Nu begrijp ik wel dat je bij een tweeling de ene niet Angelica noemt en de andere Puck.![]()
Dus qua saamhorigheid een beetje afstemt.
Misschien kloppen de beginletters?quote:Op zondag 16 december 2018 05:10 schreef Jentin het volgende:
Nu hebben mijn kinderen hier op Fok ook nicks die ongetwijfeld idioot te noemen zijn, maar op FB trof ik iemand die haar gezinsleden aanduidt met, jawel: P.upke, D.rupke, G.upke, F.rupke en B.lupkeHóe is dat handig?
Ja dat bedoel ik eigenlijk, de gevoelsmatige robuustheid van de namen is verschillend.quote:Op zondag 16 december 2018 07:44 schreef vencodark het volgende:
Ik heb juist een robuuster beeld bij een B.oris dan dan een softie van een F.lorian.![]()
Zonder iemand hier te beledigen.
Maar dat weet je van tevoren niet.quote:Op zondag 16 december 2018 08:02 schreef pinquit het volgende:
Maar een tweeling is ook wel eens niet hetzelfde toch? Misschien klopt 't wel super met de kindjes.
Misschien leven we wel naar onze naamquote:Op zondag 16 december 2018 08:17 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar dat weet je van tevoren niet.![]()
Al vind ik het vaak wel typisch hoe sommige namen zo perfect bij iemand passen.
Marc-Marie Huybregts bijvoorbeeld.
Tot op zekere hoogte doen we dat inderdaad, dat heet nominatief determinisme. Wetenschappelijk onderzoek suggereert dat mensen met een passende naam oververtegenwoordigd zijn bij bepaalde beroepen (bijvoorbeeld bakkers met de achternaam Bakker, Brood, etc).quote:Op zondag 16 december 2018 08:44 schreef pinquit het volgende:
[..]
Misschien leven we wel naar onze naam![]()
Marc-Marie is idd bijzonder passend!
Vind ik trouwens wel leuke namen, ook voor een tweeling. Het bijt elkaar niet, allebei leuke moderne namen en dezelfde beginletter kan ik nog wel waarderen.quote:
Dezelfde beginletter bij een tweeling met zelfde geslacht is vragen om moeilijkheden.quote:Op zondag 16 december 2018 09:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vind ik trouwens wel leuke namen, ook voor een tweeling. Het bijt elkaar niet, allebei leuke moderne namen en dezelfde beginletter kan ik nog wel waarderen.
Nee, ik stem niet af op mijn eigen naam of die van mijn vriend. Nu zou dat ook een vreemde combi worden aangezien ik een Franse naam heb en mijn vriend een oerhollandsequote:Op zondag 16 december 2018 09:10 schreef Seven. het volgende:
Vinden jullie het voor meisjes ook makkelijker om namen te bedenken?
Ik heb al jaaaaaren Jill bovenaan de lijst staan. Onlangs is daar nog Maggie bijgekomen. Voor jongens heb ik veel minder sterkere voorkeuren.
En stemmen jullie af op je eigen namen? Six. en ik heten J.ason en E.mily buiten FOK, dus het is wel redelijk logisch om daar Engelse namen bij te zoeken.
Ik zag met DigiD ingelogd bij een bepaalde instantie pas dat ze op het scherm ook alleen mijn eerste voorletter gebruikten (op brieven wel alledrie), dus dat los je ook niet altijd op door meerdere voornamen te gebruiken.quote:Op zondag 16 december 2018 09:20 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dezelfde beginletter bij een tweeling met zelfde geslacht is vragen om moeilijkheden.
Nee, dat niet. Maar ach, als je toch de namen van de kinderen op elkaar afstemt, waarom dan ook niet op jezelf?quote:Op zondag 16 december 2018 09:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee, ik stem niet af op mijn eigen naam of die van mijn vriend. Nu zou dat ook een vreemde combi worden aangezien ik een Franse naam heb en mijn vriend een oerhollandse![]()
Ook al hebben jullie allebei een Engelsklinkende naam, dat hoeft toch niet te betekenen dat je ook voor een Engelse/Amerikaanse naam moet gaan? Vallen dan alle andere namen voor jullie af?
Haha, je hebt nog een paar weken. Jullie weten nog niet of het een jongentje of een meisje wordt?quote:Op zondag 16 december 2018 09:18 schreef krijgerrtje het volgende:
![]()
33+ weken zwanger en onze meisjesnaam staat al sinds den beginne als een huis terwijl de jongensnaam letterlijk nog alle kanten op gaat
Wij zijn allebei nogal oerHollands. Vooral als je naar onze doopnamen kijkt en namen die veel in de families voorkomen. Ik vind het dan zelf niet erg passend om 'exotische', buitenlandse namen voor onze kinderen te kiezen. En daarbij houd ik ook wel van namen met een lange geschiedenis en traditie. Daarom kwamen wij uit op namen voor onze kinderen die oud en redelijk Hollands zijn. De naam van onze dochter is niet typisch Hollands, maar kwam hier - alhoewel niet vaak - wel ook voor in vroegere tijden en is sowieso bekend vanwege het Middeleeuwse verhaal van Tristan en Isolde.quote:Op zondag 16 december 2018 09:10 schreef Seven. het volgende:
Vinden jullie het voor meisjes ook makkelijker om namen te bedenken?
Ik heb al jaaaaaren Jill bovenaan de lijst staan. Onlangs is daar nog Maggie bijgekomen. Voor jongens heb ik veel minder sterkere voorkeuren.
En stemmen jullie af op je eigen namen? Six. en ik heten J.ason en E.mily buiten FOK, dus het is wel redelijk logisch om daar Engelse namen bij te zoeken.
Al neem jij als vrouw zijn naam aan, de achternaam voor de kinderen blijft toch altijd een keuze?quote:Op zondag 16 december 2018 09:41 schreef Kyara het volgende:
Hier hebben de kinderen de achternaam van hun vader. Die beslissing moest ik al nemen toen we trouwden. Ik heb toen zijn naam aangenomen (gebruik hem in de praktijk amper maar dat terzijde) en dat betekende dat de kinderen ook automatisch die naam kregen.
Het ligt toch ook grotendeels aan je opvoeding en het milieu waarin je opgroeit? Ben je geboren in een rijke familie, zal je misschien Gert-Jan, Sophie of Diederick heten, op hockey gaan, in Ralph Lauren kleding rondlopen en lid worden van het corps. Woon je in een vogelaarsbuurt, dan kiezen je ouders waarschijnlijk eerder voor een naam als Destiny, D'Shantey of Jordi, ga je op voetbal, hang je op straat, krijg je een trainingspak of paaseistrik en ga je, net als je ouders, nadat je je vmbo opleiding wegens gebrek aan motivatie afbreekt, de bijstand in.quote:Op zondag 16 december 2018 08:44 schreef pinquit het volgende:
[..]
Misschien leven we wel naar onze naam![]()
Marc-Marie is idd bijzonder passend!
Haha, zelf Durkje en Jeroen heten, en dan de kinderen de meest waanzinnige namen die je maar kunt bedenkenquote:Op zondag 16 december 2018 09:46 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Wij zijn allebei nogal oerHollands. Vooral als je naar onze doopnamen kijkt en namen die veel in de families voorkomen. Ik vind het dan zelf niet erg passend om 'exotische', buitenlandse namen voor onze kinderen te kiezen. En daarbij houd ik ook wel van namen met een lange geschiedenis en traditie. Daarom kwamen wij uit op namen voor onze kinderen die oud en redelijk Hollands zijn. De naam van onze dochter is niet typisch Hollands, maar kwam hier - alhoewel niet vaak - wel ook voor in vroegere tijden en is sowieso bekend vanwege het Middeleeuwse verhaal van Tristan en Isolde.
Nou ja, het wijkt af van de (nu nog) standaard keuze voor aannemen van de naam van je man + doorgeven van zijn naam aan de kinderen.quote:Op zondag 16 december 2018 09:49 schreef Franny_G het volgende:
Hoezo een statement?
Ik trouw niet, onze kinderen hebben zijn naam, maar dat was niet vanzelfsprekend. Wegens zeer duidelijke emotionele afwegingen zijn we daarop uitgekomen, al vind ik het wel jammer. Mijn achternaam is leuker en mooier, vind ik..
Wow, dat laatste.... Was dat sarcastisch bedoeld? Want toevallig wonen wij in een vogelaarsbuurt. We werken allebei, mijn dochter heeft absoluut geen naam die jij opsomt en ze heeft nog nooit een paaseistrik om haar hoofd gehad. Trainingspak heb ik trouwens ook niet in huisquote:Op zondag 16 december 2018 09:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het ligt toch ook grotendeels aan je opvoeding en het milieu waarin je opgroeit? Ben je geboren in een rijke familie, zal je misschien Gert-Jan, Sophie of Diederick heten, op hockey gaan, in Ralph Lauren kleding rondlopen en lid worden van het corps. Woon je in een vogelaarsbuurt, dan kiezen je ouders waarschijnlijk eerder voor een naam als Destiny, D'Shantey of Jordi, ga je op voetbal, hang je op straat, krijg je een trainingspak of paaseistrik en ga je, net als je ouders, nadat je je vmbo opleiding wegens gebrek aan motivatie afbreekt, de bijstand in.
Een klasgenootje van mijn jongste heeft ook de achternaam van zijn moeder, dat lijkt me in hun geval ook een bewuste keuze (weinig voorkomend, terwijl de vader een vrij standaard naam heeft), en volgens mij heeft moeder ook alleen maar zussen.quote:Op zondag 16 december 2018 09:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou ja, het wijkt af van de (nu nog) standaard keuze voor aannemen van de naam van je man + doorgeven van zijn naam aan de kinderen.
Ik vraag me af hoeveel stellen daar over nadenken. Wel cool om te lezen dat ik niet de enige ben die er bij stil staat.
Ja duh, ik heb uiteraard flink gechargeerdquote:Op zondag 16 december 2018 09:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wow, dat laatste.... Was dat sarcastisch bedoeld?
Mooiquote:Op zondag 16 december 2018 09:56 schreef Leandra het volgende:
Mijn jongste heeft de naam van mijn man, wij waren toen nog niet getrouwd.
Mijn oudste heeft mijn achternaam, die is van voor 1998, dus buitenechtelijk/niet erkend, want destijds was de achternaam nog geen keuze; kind kreeg de achternaam van de vader, tenzij er geen vader bekend was.
Dat ik al een kind met mijn achternaam had (en nu zelfs een kleinkind met mijn achternaam) maakte het wel makkelijker de jongste de achternaam van zijn vader te geven.
Ah, oefquote:Op zondag 16 december 2018 10:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja duh, ik heb uiteraard flink gechargeerd.
Ja okey, maar het zou wel erg suf zijn als ik de naam van mijn man zou aannemen en de kinderen mijn naam zou gevenquote:Op zondag 16 december 2018 09:48 schreef laziness het volgende:
[..]
Al neem jij als vrouw zijn naam aan, de achternaam voor de kinderen blijft toch altijd een keuze?
Met zo'n leeftijdsverschil maakt dat weinig uit denk ik, mijn oudste ziet mijn jongste absoluut als zijn broertje, ondanks het leeftijdsverschil (19 jaar) en de andere achternaam.quote:Op zondag 16 december 2018 09:59 schreef Seven. het volgende:
Wat bij ons ook mee zou spelen, Six. heeft 2 prachtdochters met zijn achternaam. Daarop aansluiten is een belangrijke afweging. Allemaal dezelfde achternaam verbroedert misschien wel meer.
Bevorder je de band door dezelfde achternaam? Ik denk deels wel, hoewel het niet doorslaggevend zal zijn.
Volgens mij mag dat dan weer niet.quote:Op zondag 16 december 2018 09:46 schreef Seven. het volgende:
Ik zou eigenlijk het allerliefst een samenvoeging van onze beider achternamen gebruiken, toevallig klinkt dat in ons geval heel mooi. Als wij een dagje sauna doen of zo, dan melden we ons standaard aan onder onze samenvoeging.
Haha, je moeder bij d'r achternaam aansprekenquote:Op zondag 16 december 2018 10:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met zo'n leeftijdsverschil maakt dat weinig uit denk ik, mijn oudste ziet mijn jongste absoluut als zijn broertje, ondanks het leeftijdsverschil (19 jaar) en de andere achternaam.
Hij ziet mijn man ook als de opa van zijn zoon, terwijl mijn man pas in zijn leven kwam toen hij 16 was, dus hij ziet mijn man niet als vader(figuur).
Al met al denk ik dat die achternaam voor de verbroedering niet zoveel uitmaakt, ze liggen elkaar of ze liggen elkaar niet, en daarbij is het nakomertje de eerste jaren sowieso in het voordeel, want klein en schattig
Grappig; mijn oudste spreekt mij altijd bij mijn achternaam aan als hij belt, zo van "Hee, Jansen, heb je zaterdagavond wat?"
Dus wat dat betreft is het misschien wel een stukje bonding en eigen zijn.
Nee klopt. Best jammer want dat vind ik voor ons echt de allerfijnste oplossing.quote:
Nee, dat mag idd niet, het is het een of het ander, geen samenvoeging of combinatie.quote:
Helemaal exact dit!quote:Op zondag 16 december 2018 10:24 schreef lunapuella het volgende:
Grrrr dat uiterst restrictieve Nederlandse achternamenbeleid, breek me de bek niet open.![]()
Ik heb mijn eigen achternaam gehouden. Zo heet ik, dat is wie ik ben, dat verandert niet doordat ik mijn leven met een ander deel. De kinderen hebben zijn achternaam, maar dat was wel een strijd en ik vind het nog steeds jammer.
Daarom ook grrrr naar de Nederlandse wetgeving die je hierin NUL ruimte voor compromis biedt, het is naam A of naam B, voor eeuwig en alle kinderen. Geen samenvoegingen of splitsingen mogelijk. Heel stom vind ik dat. Het zou zogenaamd voor de saamhorigheid in het gezin zijn, maar ik geloof niet dat een naam daar zo cruciaal voor is.
Wij waren ook altijd met z'n tweeën natuurlijk, en vroeger deed hij dat niet, toen was ik nog gewoon mam (of: Hee ma! Wat nou Hema, ik ben verdomme geen winkel!), maar ik heb daardoor en het gevoel dat hij een vaderfiguur niet echt gemist heeft (je vader met zijn achternaam aanspreken kan veel makkelijker), en dat het een soort "one of the guys" ding is.quote:Op zondag 16 december 2018 10:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haha, je moeder bij d'r achternaam aanspreken. In sommige families zou dat echt niet kunnen
. Ik weet wel dat Six. zijn jongste een broertje wil, geen zusje
dus dat zal ook nog wel van invloed worden.
Je mag niet het ene kind jouw achternaam geven en het andere kind zijn achternaam? Is dat als je getrouwd bent of ook als je niet getrouwd bent? Ik wist dat niet.quote:Op zondag 16 december 2018 10:24 schreef lunapuella het volgende:
Daarom ook grrrr naar de Nederlandse wetgeving die je hierin NUL ruimte voor compromis biedt, het is naam A of naam B, voor eeuwig en alle kinderen. Geen samenvoegingen of splitsingen mogelijk. Heel stom vind ik dat. Het zou zogenaamd voor de saamhorigheid in het gezin zijn, maar ik geloof niet dat een naam daar zo cruciaal voor is.
Volgens mij zolang je met dezelfde partner bent. Getrouwd of ongetrouwd.quote:Op zondag 16 december 2018 10:29 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Je mag niet het ene kind jouw achternaam geven en het andere kind zijn achternaam? Is dat als je getrouwd bent of ook als je niet getrouwd bent? Ik wist dat niet.
Nope, kinderen van dezelfde ouders krijgen dezelfde achternaam.quote:Op zondag 16 december 2018 10:29 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Je mag niet het ene kind jouw achternaam geven en het andere kind zijn achternaam? Is dat als je getrouwd bent of ook als je niet getrouwd bent? Ik wist dat niet.
Dat mag inderdaad niet. Je kiest 1 naam en "de gekozen achternaam geldt ook voor alle volgende kinderen." Ongeacht burgerlijke status, zover ik bij de Rijksoverheid kan zien.quote:Op zondag 16 december 2018 10:29 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Dar duomoederverhaal bij een onbekende donor is ook raar trouwens.quote:Op zondag 16 december 2018 10:39 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat mag inderdaad niet. Je kiest 1 naam en "de gekozen achternaam geldt ook voor alle volgende kinderen." Ongeacht burgerlijke status, zover ik bij de Rijksoverheid kan zien.
Ook stom trouwens dat, wanneer je de keuze niet voor de geboorte samen vast komt leggen op het gemeentehuis, de achternaam (bij getrouwde m/v-stellen) automatisch die van de vader wordt. Daarmee is de keuze ook niet helemaal gelijk, want voor de ene optie moet je moeite doen en voor de andere niet.
Bron:
https://www.rijksoverheid(...)hternaam-kind-kiezen
Nee, weten we inderdaad nog niet! Dus hoop dat ik ‘m óf niet nodig heb, óf dat hij ineens in me op komt als er een jongen uit komtquote:Op zondag 16 december 2018 09:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haha, je hebt nog een paar weken. Jullie weten nog niet of het een jongentje of een meisje wordt?
Ongehuwd is het juist andersom, zonder erkenning standaard achternaam van de moederquote:Op zondag 16 december 2018 10:39 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat mag inderdaad niet. Je kiest 1 naam en "de gekozen achternaam geldt ook voor alle volgende kinderen." Ongeacht burgerlijke status, zover ik bij de Rijksoverheid kan zien.
Ook stom trouwens dat, wanneer je de keuze niet voor de geboorte samen vast komt leggen op het gemeentehuis, de achternaam (bij getrouwde m/v-stellen) automatisch die van de vader wordt. Daarmee is de keuze ook niet helemaal gelijk, want voor de ene optie moet je moeite doen en voor de andere niet.
Bron:
Lijkt me logisch; zonder erkenning is er immers geen vader bekendquote:Op zondag 16 december 2018 10:48 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Ongehuwd is het juist andersom, zonder erkenning standaard achternaam van de moeder
Het idee daarachter is geloof ik dat de duomoeder daarmee gelijke status heeft als een vader bij m/v-ouders. Barende moeders hebben gewoon altijd pech.quote:Op zondag 16 december 2018 10:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dar duomoederverhaal bij een onbekende donor is ook raar trouwens.
Ja precies, in die situatie is er ook geen keuze.quote:Op zondag 16 december 2018 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lijkt me logisch; zonder erkenning is er immers geen vader bekend
Hoe doen ze dat dan als vrouw 1 kind 1 van een onbekende donor krijgt en vrouw 2 kind 2 vam een onbekende donor krijgt.quote:Op zondag 16 december 2018 10:53 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Het idee daarachter is geloof ik dat de duomoeder daarmee gelijke status heeft als een vader bij m/v-ouders. Barende moeders hebben gewoon altijd pech.
Wel of niet erkennen is dat vaak wel, het juridisch wel of niet bekend zijn van een vader zegt niet zoveel over de feitelijke situatie.quote:Op zondag 16 december 2018 10:54 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja precies, in die situatie is er ook geen keuze.
Volgens mij gaat dan het 'alle kinderen dezelfde naam' principe voor. Maar het is inderdaad allemaal nogal krom, meer vrije keuze en minder automatisering zou veel beter zijn.quote:Op zondag 16 december 2018 10:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat dan als vrouw 1 kind 1 van een onbekende donor krijgt en vrouw 2 kind 2 vam een onbekende donor krijgt.
In principe staat het er zo dat ze dan wel allebei een andere achternaam zouden hebben.
Dan krijgt kind 2 dezelfde achternaam als kind 1. En heeft vrouw 1 als enige dus een andere achternaam.quote:Op zondag 16 december 2018 10:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat dan als vrouw 1 kind 1 van een onbekende donor krijgt en vrouw 2 kind 2 vam een onbekende donor krijgt.
In principe staat het er zo dat ze dan wel allebei een andere achternaam zouden hebben.
je kan het volgens mij omzeilen door het tweede kind pas na de geboorte te laten erkennen en dan de achternaam niet te laten wijzigen?quote:Op zondag 16 december 2018 10:39 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Bron:
Moet je niet al getrouwd zijn, dan is er sowieso een juridische vader en heb je die keus dus niet. (Een scheiding voor de gewenste achternaam ging ons net wat te ver).quote:Op zondag 16 december 2018 11:56 schreef tombolafan het volgende:
[..]
je kan het volgens mij omzeilen door het tweede kind pas na de geboorte te laten erkennen en dan de achternaam niet te laten wijzigen?
nee idd als je getrouwd bent werkt dat nietquote:Op zondag 16 december 2018 12:24 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Moet je niet al getrouwd zijn, dan is er sowieso een juridische vader en heb je die keus dus niet. (Een scheiding voor de gewenste achternaam ging ons net wat te ver).
Dat denk ik ook, maar binnen een huwelijk of geregistreerd partnerschap werkt dat niet.quote:Op zondag 16 december 2018 11:56 schreef tombolafan het volgende:
[..]
je kan het volgens mij omzeilen door het tweede kind pas na de geboorte te laten erkennen en dan de achternaam niet te laten wijzigen?
Geen hard wetenschappelijk onderzoek, maar volgens dit artikel van nrc uit 2016 is het veranderen van je naam juist weer populairder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)aam-5466814-a1533411quote:Op zondag 16 december 2018 12:57 schreef Lemijn het volgende:
Ik ben benieuwd wat tegenwoordig meer voorkomend is, dat vrouwen hun mans aannemen of niet. En dan is er nog het verschil in wat ze officieel doen en wat ze in praktijk hanteren - ik ken behoorlijk veel vrouwen die in praktijk namelijk nooit hun mailadres hebben gewijzigd en verder ook gewoon hun eigen naam zijn blijven gebruiken.
Iemand met goede googleskills toevallig?
Dat is als je hetero bentquote:Op zondag 16 december 2018 10:29 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja bizar dat de bekendheid van de donor iets uitmaakt voor de achternaam.quote:Op zondag 16 december 2018 10:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dar duomoederverhaal bij een onbekende donor is ook raar trouwens.
Abcdequote:Op zondag 16 december 2018 16:38 schreef pinquit het volgende:
Gooien jullie er nog eens wat leuke meisjesnamen in voor ons
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
Iris.quote:Op zondag 16 december 2018 16:38 schreef pinquit het volgende:
Ik vind de naam Belén prachtig.quote:Op zondag 16 december 2018 16:38 schreef pinquit het volgende:
ik zou uit automatisme floris en borian gaan zeggenquote:Op zondag 16 december 2018 07:40 schreef Leandra het volgende:
Ik zag trouwens pas een bord voor een tweeling F.lorian en B.oris, en dat vind ik gevoelsmatig zulke verschillende namen, alsof de een veel kwetsbaarder is dan de ander.
Maar dat komt vooral door de combinatie met B.oris, an sich heb ik bij F.lorian helemaal niet zo'n beeld van een kwetsbaar kind, maar gewoon van een leuk bijdehand joch.
Ik heb daar een associatie bij die ik niet ga uitspreken want ik wil het niet verpesten.quote:Op maandag 17 december 2018 15:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind de naam Belén prachtig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 december 2018 15:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik zou uit automatisme floris en borian gaan zeggen
quote:Op maandag 17 december 2018 15:48 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb daar een associatie bij die ik niet ga uitspreken want ik wil het niet verpesten.![]()
Nou ja, in een spoilertje dan.
Spreek je dat hetzelfde uit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De accent aigu doet mij anders vermoeden 🤔Ignorance is bliss, but knowledge is power.
quote:Op maandag 17 december 2018 15:48 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb daar een associatie bij die ik niet ga uitspreken want ik wil het niet verpesten.![]()
Nou ja, in een spoilertje dan.
Maar zo spreek je het niet uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee, maar ik weet niet hoe dan?quote:Op maandag 17 december 2018 16:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar zo spreek je het niet uit
Beel-zachte e- en dan n. Spaanse naam.quote:Op maandag 17 december 2018 16:06 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nee, maar ik weet niet hoe dan?![]()
Belien? Belan? Beleen?
Lijkt nog steeds op de associatie die ik had maar dat zegt niks over de naam. Het is mooi maar ik link het teveel aan dat andere.quote:Op maandag 17 december 2018 16:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Beel-zachte e- en dan n. Spaanse naam.
Ja kloptquote:Op maandag 17 december 2018 16:13 schreef Tante_Soesa het volgende:
Moet het streepje op de e dan niet de andere kant op?
Mijn man vond het niks.quote:Op maandag 17 december 2018 17:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind de naam Iris echt![]()
![]()
![]()
Maar helaas betere vrienden van ons hebben al een dochter met die naam.
Nee. Als je het op zn Spaans uit wil spreken is het billinquote:Op maandag 17 december 2018 16:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Beel-zachte e- en dan n. Spaanse naam.
quote:
Kan makkelijk.quote:Op maandag 17 december 2018 18:46 schreef douche-eendje het volgende:
Iris. Maar die kan niet op ons lijstje, want mijn schoonzusje heet zo.
Nee deze zeker niet mijden. Mijn schoonzusje woont om de hoek en is een stuk jonger dan wij zijn. Ideaal als wij straks een keer een avond weg willen, zij komt dan oppassenquote:Op maandag 17 december 2018 19:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
Kan makkelijk.
In mijn familie zijn tig mannen die Jan heten.
Ik heet Laurentien en mijn schoonmoeder heet toevallig ook Laurentien.
Gewoon zo veel mogelijk mijden 😇😂
Petra toch?quote:Op maandag 17 december 2018 19:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
Kan makkelijk.
In mijn familie zijn tig mannen die Jan heten.
Ik heet Laurentien en mijn schoonmoeder heet toevallig ook Laurentien.
Gewoon zo veel mogelijk mijden 😇😂
Weg met die schoonzus!quote:Op maandag 17 december 2018 18:46 schreef douche-eendje het volgende:
quote:
De dochter van mijn aangetrouwde schoonvader heet Karlijn en die vonden het juist prachtig dat wij onze dochter Carlijn noemden.quote:Op maandag 17 december 2018 18:46 schreef douche-eendje het volgende:
Cloë kan nog. Ons lijstje is nu zoiets:quote:Op maandag 17 december 2018 19:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Weg met die schoonzus!![]()
Wel jammer natuurlijk. Cloë ofzo?
Of Amy.
Met een K.quote:Op maandag 17 december 2018 19:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind Femke ook nog steeds leuk. Carlijn ook, maar ik ben er nog steeds niet over uit of ik het leuker met een C of met een K vind. Jasmijn vind ik ook mooi.
Hier 2 volle nichtjes (achternichtjes van mij) van elkaar die een maand schelen aan leeftijd en elkaar vaak zien met dezelfde naam.quote:Op maandag 17 december 2018 19:59 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier ook 2x dezelfde naam in de familie. Neefje en achterneefje zovaak zien die elkaar niet
Mijn zus en nicht hebben ook dezelfde naam. Maar dat ligt wat anders dus wisten ze niet van elkaarquote:Op maandag 17 december 2018 20:00 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hier 2 volle nichtjes (achternichtjes van mij) van elkaar die een maand schelen aan leeftijd en elkaar vaak zien met dezelfde naam.
Pepijn? Ik weet niet, ik vind heel weinig jongensnamen echt leuk.quote:Op maandag 17 december 2018 20:03 schreef douche-eendje het volgende:
Maar nu nog jongensnamen voor ons dus. Of wachten tot 5 februari.
Wij hebben voor de C gekozen omdat de achternaam met een K begint en het zo minder hard klinkt/leest.quote:Op maandag 17 december 2018 19:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind Femke ook nog steeds leuk. Carlijn ook, maar ik ben er nog steeds niet over uit of ik het leuker met een C of met een K vind. Jasmijn vind ik ook mooi.
Hier bizar veel Henk-en in de familie, allemaal vernoemd naar opa Hendrik.quote:Op maandag 17 december 2018 20:38 schreef Leandra het volgende:
Vroeger was het met al die vernoemingen vrij standaard dat neven en nichten dezelfde namen hadden, de oudste zoon werd immers naar opa aan vaderskant genoemd, dus als vader broers had dan hadden hun oudste zonen meestal dezelfde naam, want allemaal naar dezelfde opa genoemd.
(Piet van Kees, Piet van Henk, Piet van Jan).
En zo ook met het vernoemen van dochters naar oma.
Geen idee wat jullie mooi vinden dus zo maar een greep:quote:Op zondag 16 december 2018 16:38 schreef pinquit het volgende:
Ik denk dat het bij heel veel families tot de jaren 70 redelijk standaard was, met hier een uitzondering dat men wat inventief ging vernoemen, of wel vernoemde maar de roepnaam helemaal anders maakte.quote:Op maandag 17 december 2018 20:40 schreef Poes. het volgende:
[..]
Hier bizar veel Henk-en in de familie, allemaal vernoemd naar opa Hendrik.
Siri en Alexa. 2018tweeling ftw.quote:Op maandag 17 december 2018 20:45 schreef amaranta het volgende:
Siri? Wil je dat het kind gepest wordt?
Ik ken 3 siri’s. 2 zijn 30+ en 1 als leerling op school. Wordt echt niet moeilijk over gedaan door kinderen hoor.quote:Op maandag 17 december 2018 20:45 schreef amaranta het volgende:
Siri? Wil je dat het kind gepest wordt?
Dat is natuurlijk net pech dat je dezelfde naam als een Disney figuur heet. Niks aan te doen.quote:Op maandag 17 december 2018 20:51 schreef Sisu het volgende:
[..]
Ik ken 3 siri’s. 2 zijn 30+ en 1 als leerling op school. Wordt echt niet moeilijk over gedaan door kinderen hoor.
Elsa daarentegen. Onze leuke Franse collega moet al jaren Let iT gooooo horen.
Dát lijkt me pas naar.
Ons Gtje!quote:Op maandag 17 december 2018 20:42 schreef Malteser het volgende:
[..]
Geen idee wat jullie mooi vinden dus zo maar een greep:
Nora
Nore
Veer
Lynn
Sofia
Nina
Loren
Rodée
Caro
Ziva
Charlie
Gwen
Siri
Lola
Mare
Lenne
Emme
Niene
Belle
Mette
Uiteraard blijkt dit kind nu bij mijn dochter in de klas te zittenquote:Op maandag 9 september 2013 15:29 schreef Sleehakschoen het volgende:
Net via via op Facebook:
T.uyn T.iger
Tuintijger, zo noem ik mijn kat ook altijd
kun je het niet achterstevoren met puntjes schrijven?quote:Op maandag 17 december 2018 22:25 schreef Schanu het volgende:
Pep, arm kind![]()
Ik ken een kind met een naam waar ik nooit aan heb kunnen wennen. Maar kan die hier niet delen omdat het zo'n unieke naam is dat een bekende het meteen naar dat kind zal herleiden. En toch ben ik zo benieuwd wat jullie van die naam hadden gevonden
Oké maar niet quoten alsjeblieftquote:Op maandag 17 december 2018 22:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
kun je het niet achterstevoren met puntjes schrijven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pep kan tenminste nog hard op zijn neus duwen en PEP! zeggen.quote:Op maandag 17 december 2018 22:42 schreef Lemijn het volgende:
Joh.
Ik vind het zielig. Ook achterstevoren. Zieliger dan p.e.P.
+1quote:Op maandag 17 december 2018 22:44 schreef Lemijn het volgende:
Nou moet ik lachen. Ik doe dat namelijk dagelijks bij mijn kind.
Je bent niet de enige gelukkig, de ouders vinden het ook een mooie naamquote:Op maandag 17 december 2018 22:58 schreef lunapuella het volgende:
Ik moest ook meteen aan Noorse goden denken en vind het wel mooi. Maar ik ben dan ook een soort wannabe-viking.
quote:Op zondag 16 december 2018 16:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
AbcdeIk ben er nog steeds niet uit hoe je dit nu uit moet sprekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf denk ik ep-sie-die maar geen idee of dat klopt
![]()
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Kennen pa en ma elkaar van de corporale roeivereniging?quote:Op maandag 17 december 2018 22:25 schreef Schanu het volgende:
Pep, arm kind![]()
Ik ken een kind met een naam waar ik nooit aan heb kunnen wennen. Maar kan die hier niet delen omdat het zo'n unieke naam is dat een bekende het meteen naar dat kind zal herleiden. En toch ben ik zo benieuwd wat jullie van die naam hadden gevonden
Een van mijn beste vriendinnetjes heet zoquote:Op maandag 17 december 2018 22:42 schreef Stormqueen het volgende:
Mieke, echt waar?
Ik kan toch het beeld van mijn 60 jarige collega met pittig rood kapsel en kekke Theo bril daar nooit meer los van zien
quote:Op maandag 17 december 2018 22:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Pep kan tenminste nog hard op zijn neus duwen en PEP! zeggen.
quote:Op maandag 17 december 2018 22:55 schreef Limone het volgende:
Ik vind het typisch zo’n naam voor een studentenroeivereniging.. Oh wacht.
quote:Op maandag 17 december 2018 23:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben er nog steeds niet uit hoe je dit nu uit moet sprekenZelf denk ik ep-sie-die maar geen idee of dat klopt
![]()
Teveel eer voor de Pepijn die we al kennen.quote:Op maandag 17 december 2018 20:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Pepijn? Ik weet niet, ik vind heel weinig jongensnamen echt leuk.
Boris!quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:02 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Teveel eer voor de Pepijn die we al kennen.
En zo stuitte ik gisteren in het namenboek op Boris en nu ben ik wel een beetje verliefd. Ach, eerst maar eens de SEO en zien of we echt jongensnamen moeten gaan bedenken.
Benjaminquote:Op dinsdag 18 december 2018 08:08 schreef vencodark het volgende:
Ik vond Benjamin leuk totdat we een klojo van een benjamin leerde kennen.
Paaien juist, met dezelfde naam kan ze nooooooit weigeren om op te passen natuurlijk!quote:Op maandag 17 december 2018 19:15 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nee deze zeker niet mijden. Mijn schoonzusje woont om de hoek en is een stuk jonger dan wij zijn. Ideaal als wij straks een keer een avond weg willen, zij komt dan oppassen
Ohh ja, er woont hier in de buurt zo'n ontzettend schattig, leuk, lief jochie met die naam! Zo'n kind zou ik zelf ook wel willen!quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:02 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En zo stuitte ik gisteren in het namenboek op Boris en nu ben ik wel een beetje verliefd. Ach, eerst maar eens de SEO en zien of we echt jongensnamen moeten gaan bedenken.
Onze kat heet Borisquote:Op dinsdag 18 december 2018 07:02 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Reza? voor een jongenquote:Op dinsdag 18 december 2018 08:55 schreef elamanilo het volgende:
Dus als iemand nog leuke suggesties heeft?!
Opgelost! Slotjequote:Op dinsdag 18 december 2018 09:22 schreef pinquit het volgende:
Dank Ela! Mooi lijstje
Onze jongenslijst:
Sil![]()
Mees![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |