Ik ken ook een Syra en Myra.quote:Op zaterdag 15 december 2018 16:06 schreef Bleie het volgende:
Bij mijn dochter op muziekles zit een tweeling: Annabel en Isabel.
Ja, haast alsof het allemaal een grote grap was of zoquote:Op zaterdag 15 december 2018 16:27 schreef Bleie het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen dat doen. Ook al niet bij ‘gewone’ broers en zussen, maar al helemaal niet bij tweelingen, die vaak samen genoemd worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
Deze vind ik nog meevallen, Anna en Isa.quote:Op zaterdag 15 december 2018 16:06 schreef Bleie het volgende:
Bij mijn dochter op muziekles zit een tweeling: Annabel en Isabel.
Ik had vroeger een Tim & Tom in de klas. En nee niet de Coronel's.quote:Op zaterdag 15 december 2018 17:52 schreef Kyara het volgende:
Oh breek me de bek niet open over tweelingcombinaties. Soms met slechts 1 letter verschil.
Afgekort wel, maar ze worden niet afgekort...quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:10 schreef mootie het volgende:
[..]
Deze vind ik nog meevallen, Anna en Isa.
quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:00 schreef Moonah het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lol!quote:Op zaterdag 15 december 2018 15:38 schreef Poes. het volgende:
Ha cool, hier bij de kinderboerderij werd net een Leandra omgeroepen
Ja, maar hou het dan op Puck en Cato, of Angelica en Samantha.quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:44 schreef vencodark het volgende:
Nu begrijp ik wel dat je bij een tweeling de ene niet Angelica noemt en de andere Puck.![]()
Dus qua saamhorigheid een beetje afstemt.
Misschien kloppen de beginletters?quote:Op zondag 16 december 2018 05:10 schreef Jentin het volgende:
Nu hebben mijn kinderen hier op Fok ook nicks die ongetwijfeld idioot te noemen zijn, maar op FB trof ik iemand die haar gezinsleden aanduidt met, jawel: P.upke, D.rupke, G.upke, F.rupke en B.lupkeHóe is dat handig?
Ja dat bedoel ik eigenlijk, de gevoelsmatige robuustheid van de namen is verschillend.quote:Op zondag 16 december 2018 07:44 schreef vencodark het volgende:
Ik heb juist een robuuster beeld bij een B.oris dan dan een softie van een F.lorian.![]()
Zonder iemand hier te beledigen.
Maar dat weet je van tevoren niet.quote:Op zondag 16 december 2018 08:02 schreef pinquit het volgende:
Maar een tweeling is ook wel eens niet hetzelfde toch? Misschien klopt 't wel super met de kindjes.
Misschien leven we wel naar onze naamquote:Op zondag 16 december 2018 08:17 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar dat weet je van tevoren niet.![]()
Al vind ik het vaak wel typisch hoe sommige namen zo perfect bij iemand passen.
Marc-Marie Huybregts bijvoorbeeld.
Tot op zekere hoogte doen we dat inderdaad, dat heet nominatief determinisme. Wetenschappelijk onderzoek suggereert dat mensen met een passende naam oververtegenwoordigd zijn bij bepaalde beroepen (bijvoorbeeld bakkers met de achternaam Bakker, Brood, etc).quote:Op zondag 16 december 2018 08:44 schreef pinquit het volgende:
[..]
Misschien leven we wel naar onze naam![]()
Marc-Marie is idd bijzonder passend!
Vind ik trouwens wel leuke namen, ook voor een tweeling. Het bijt elkaar niet, allebei leuke moderne namen en dezelfde beginletter kan ik nog wel waarderen.quote:
Dezelfde beginletter bij een tweeling met zelfde geslacht is vragen om moeilijkheden.quote:Op zondag 16 december 2018 09:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vind ik trouwens wel leuke namen, ook voor een tweeling. Het bijt elkaar niet, allebei leuke moderne namen en dezelfde beginletter kan ik nog wel waarderen.
Nee, ik stem niet af op mijn eigen naam of die van mijn vriend. Nu zou dat ook een vreemde combi worden aangezien ik een Franse naam heb en mijn vriend een oerhollandsequote:Op zondag 16 december 2018 09:10 schreef Seven. het volgende:
Vinden jullie het voor meisjes ook makkelijker om namen te bedenken?
Ik heb al jaaaaaren Jill bovenaan de lijst staan. Onlangs is daar nog Maggie bijgekomen. Voor jongens heb ik veel minder sterkere voorkeuren.
En stemmen jullie af op je eigen namen? Six. en ik heten J.ason en E.mily buiten FOK, dus het is wel redelijk logisch om daar Engelse namen bij te zoeken.
Ik zag met DigiD ingelogd bij een bepaalde instantie pas dat ze op het scherm ook alleen mijn eerste voorletter gebruikten (op brieven wel alledrie), dus dat los je ook niet altijd op door meerdere voornamen te gebruiken.quote:Op zondag 16 december 2018 09:20 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dezelfde beginletter bij een tweeling met zelfde geslacht is vragen om moeilijkheden.
Nee, dat niet. Maar ach, als je toch de namen van de kinderen op elkaar afstemt, waarom dan ook niet op jezelf?quote:Op zondag 16 december 2018 09:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee, ik stem niet af op mijn eigen naam of die van mijn vriend. Nu zou dat ook een vreemde combi worden aangezien ik een Franse naam heb en mijn vriend een oerhollandse![]()
Ook al hebben jullie allebei een Engelsklinkende naam, dat hoeft toch niet te betekenen dat je ook voor een Engelse/Amerikaanse naam moet gaan? Vallen dan alle andere namen voor jullie af?
Haha, je hebt nog een paar weken. Jullie weten nog niet of het een jongentje of een meisje wordt?quote:Op zondag 16 december 2018 09:18 schreef krijgerrtje het volgende:
![]()
33+ weken zwanger en onze meisjesnaam staat al sinds den beginne als een huis terwijl de jongensnaam letterlijk nog alle kanten op gaat
Wij zijn allebei nogal oerHollands. Vooral als je naar onze doopnamen kijkt en namen die veel in de families voorkomen. Ik vind het dan zelf niet erg passend om 'exotische', buitenlandse namen voor onze kinderen te kiezen. En daarbij houd ik ook wel van namen met een lange geschiedenis en traditie. Daarom kwamen wij uit op namen voor onze kinderen die oud en redelijk Hollands zijn. De naam van onze dochter is niet typisch Hollands, maar kwam hier - alhoewel niet vaak - wel ook voor in vroegere tijden en is sowieso bekend vanwege het Middeleeuwse verhaal van Tristan en Isolde.quote:Op zondag 16 december 2018 09:10 schreef Seven. het volgende:
Vinden jullie het voor meisjes ook makkelijker om namen te bedenken?
Ik heb al jaaaaaren Jill bovenaan de lijst staan. Onlangs is daar nog Maggie bijgekomen. Voor jongens heb ik veel minder sterkere voorkeuren.
En stemmen jullie af op je eigen namen? Six. en ik heten J.ason en E.mily buiten FOK, dus het is wel redelijk logisch om daar Engelse namen bij te zoeken.
Al neem jij als vrouw zijn naam aan, de achternaam voor de kinderen blijft toch altijd een keuze?quote:Op zondag 16 december 2018 09:41 schreef Kyara het volgende:
Hier hebben de kinderen de achternaam van hun vader. Die beslissing moest ik al nemen toen we trouwden. Ik heb toen zijn naam aangenomen (gebruik hem in de praktijk amper maar dat terzijde) en dat betekende dat de kinderen ook automatisch die naam kregen.
Het ligt toch ook grotendeels aan je opvoeding en het milieu waarin je opgroeit? Ben je geboren in een rijke familie, zal je misschien Gert-Jan, Sophie of Diederick heten, op hockey gaan, in Ralph Lauren kleding rondlopen en lid worden van het corps. Woon je in een vogelaarsbuurt, dan kiezen je ouders waarschijnlijk eerder voor een naam als Destiny, D'Shantey of Jordi, ga je op voetbal, hang je op straat, krijg je een trainingspak of paaseistrik en ga je, net als je ouders, nadat je je vmbo opleiding wegens gebrek aan motivatie afbreekt, de bijstand in.quote:Op zondag 16 december 2018 08:44 schreef pinquit het volgende:
[..]
Misschien leven we wel naar onze naam![]()
Marc-Marie is idd bijzonder passend!
Haha, zelf Durkje en Jeroen heten, en dan de kinderen de meest waanzinnige namen die je maar kunt bedenkenquote:Op zondag 16 december 2018 09:46 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Wij zijn allebei nogal oerHollands. Vooral als je naar onze doopnamen kijkt en namen die veel in de families voorkomen. Ik vind het dan zelf niet erg passend om 'exotische', buitenlandse namen voor onze kinderen te kiezen. En daarbij houd ik ook wel van namen met een lange geschiedenis en traditie. Daarom kwamen wij uit op namen voor onze kinderen die oud en redelijk Hollands zijn. De naam van onze dochter is niet typisch Hollands, maar kwam hier - alhoewel niet vaak - wel ook voor in vroegere tijden en is sowieso bekend vanwege het Middeleeuwse verhaal van Tristan en Isolde.
Nou ja, het wijkt af van de (nu nog) standaard keuze voor aannemen van de naam van je man + doorgeven van zijn naam aan de kinderen.quote:Op zondag 16 december 2018 09:49 schreef Franny_G het volgende:
Hoezo een statement?
Ik trouw niet, onze kinderen hebben zijn naam, maar dat was niet vanzelfsprekend. Wegens zeer duidelijke emotionele afwegingen zijn we daarop uitgekomen, al vind ik het wel jammer. Mijn achternaam is leuker en mooier, vind ik..
Wow, dat laatste.... Was dat sarcastisch bedoeld? Want toevallig wonen wij in een vogelaarsbuurt. We werken allebei, mijn dochter heeft absoluut geen naam die jij opsomt en ze heeft nog nooit een paaseistrik om haar hoofd gehad. Trainingspak heb ik trouwens ook niet in huisquote:Op zondag 16 december 2018 09:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het ligt toch ook grotendeels aan je opvoeding en het milieu waarin je opgroeit? Ben je geboren in een rijke familie, zal je misschien Gert-Jan, Sophie of Diederick heten, op hockey gaan, in Ralph Lauren kleding rondlopen en lid worden van het corps. Woon je in een vogelaarsbuurt, dan kiezen je ouders waarschijnlijk eerder voor een naam als Destiny, D'Shantey of Jordi, ga je op voetbal, hang je op straat, krijg je een trainingspak of paaseistrik en ga je, net als je ouders, nadat je je vmbo opleiding wegens gebrek aan motivatie afbreekt, de bijstand in.
Een klasgenootje van mijn jongste heeft ook de achternaam van zijn moeder, dat lijkt me in hun geval ook een bewuste keuze (weinig voorkomend, terwijl de vader een vrij standaard naam heeft), en volgens mij heeft moeder ook alleen maar zussen.quote:Op zondag 16 december 2018 09:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou ja, het wijkt af van de (nu nog) standaard keuze voor aannemen van de naam van je man + doorgeven van zijn naam aan de kinderen.
Ik vraag me af hoeveel stellen daar over nadenken. Wel cool om te lezen dat ik niet de enige ben die er bij stil staat.
Ja duh, ik heb uiteraard flink gechargeerdquote:Op zondag 16 december 2018 09:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wow, dat laatste.... Was dat sarcastisch bedoeld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |