SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)
INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:
• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:
Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'
• Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.
• Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.quote:• Documentaire 'Wild Geraas':quote:
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.
http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/
Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!
Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...
Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.Het boekje van Schenkman is online in te zien: https://www.slideshare.net/FeenyNL/sint-nikolaas-en-zijn-knechtquote:Een mysterieuze oorsprong
Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.
Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.
Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Vreselijk !! Wat ga jij daaraan doen?quote:Op dinsdag 6 november 2018 20:07 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ing-van-politie.html
Zwarte mensen die geweerd worden ! dat is toch puur racisme
Erg goede post!quote:Op maandag 5 november 2018 22:54 schreef NanKing het volgende:
[..]
Eens dat het belevingen zijn, oneens dat dit een punt is wat voor altijd onverigbaar zal blijven, zonder erover te praten of inzichten te krijgen in mensen die anders denken zal het idd altijd zo blijven als dat het nu is.
[..]
Je deelt hier direct iedereen al in een bepaald kamp in. De anti piet ziet de pro piet per definitie als racist. Dat dit gebeurt zal ik zeker niet ontkennen, maar dat dit geen feit is zul je om de discussie helder te houden, gewoon naast je neer moeten leggen. Je bent hier in gesprek met mensen die niet sylvana zijn, die ook al zijn ze het eens met bepaalde punten en het racisme punt snappen, jou geen racist noemen omdat je pro piet bent. (en ik ben niet blind ik heb dit ook op FOK! beweerd zien worden).
Ik moet jou op je woorden hier geloven als jij de link niet legt met zwarte piet en een neger. Ik geloof je, ik kan niet anders, omwille de discussie zal ik dit moeten geloven want jij vertelt jouw standpunt. Wat ik persoonlijk merk aan hoe er hier gepraat wordt is dat alles of in het extreme getrokken wordt of gewoonweg niet geloofd. Er wordt niet geloofd dat mensn aanstoot nemen aan ZP en als ze dat wel vinden moeten ze hun muil houden (zo ongeveer dan).
Heb je je persoonlijk weleens afgevraagd waarom mensen er aanstoot aannemen zonder naar een sylvana of een of andere extremen in deze discussie te kijken. De gewone boerenlul die zegt 'joah van mij hoeft dat hele ZP gebeuren niet meer' en dan gevraagd waarom?
Een zooi topics terug heb ik geprobeerd te vertellen hoe ik zwarte piet als kind ervaren heb en hoe ik geleerd heb vroeger dat zwarte piet een vrijgekochte slaaf was die vrijwillig bij Nicolaus bleef. Wat hierover waar is weet ik ook niet (meer, maar mij werd direct verteld dat het onzin is want zwarte piet is gewoon geen neger maar alleen maar zwart.
En hier gaat het in veel gevallen fout voor mij. Ik geloof jou maar een ander gelooft jou niet en zegt 'ha stiekeme racist' of een ander gelooft mijn verhaal niet en noemt mij 'ha sjwert'
Ik ben groot geworden in de jaren 90 waar veel pieten een dik surinaams accent nadeden en dan met het zwart erbij, was het voor mij als kind duidelijk wat er afgebeeld werd. Nu ben ik al heel wat jaren volwassen en kijk alleen maar met warme herrinneringen terug aan de Sint en Piet en zie zwarte piet als persoon helemaal niet als racistische vertoning. Ik kom uit een hele multiculturele wijk, of nou ja een arme wijk met 80% allochtonen en verschillende vriendjes van Surinaamse afkomst werden weleens gekscherend Zwarte Piet genoemd. Nu hang ik daar geen waardeoordeel aan en bestempel deze mensen (die zwarte piet zeiden) absoluut niet als een racist, want dat geloof ik gewoon niet.
Maar dit zijn wel de kleine dingen die steken, althans dat kan ik me voorstellen. Ik kan me er in inleven.
Dat blackface in deze discussie gemengd wordt vind ik persoonlijk moeilijk maar wel begrijpelijk. Het is niet onze cultuur het is de Amerikaanse cultuur, maar Nederland is veel opzichten klein Amerika en dan waaien dingen over, eigenen we ons dingen toe.
Het is in die zin een niet helemaal eerlijk argument in het ZP probleem omdat het iets is waar wij niet zo mee groot geworden zijn zoals een Amerikaan. Maar door internet, tv, films, kennen wij het probleem wel en kunnen we best zeggen 'ho dat wil ik hier niet'.
[..]
Maar dit is iets wat ik exact hetzelfde zie in het andere kamp. Zwarte Piet MOET zwart zijn en niet met een roetveegje hier en daar. Er zitten hier mensen op FOK! die in 1 van deze twee kampen zitten en relatief extreem posten maar ik zie of zag ook heel veel mensen die helemaal geen duidelijk standpunt hebben maar direct in een kamp toegewezen worden.
Ik merk het ook aan mezelf dat ik voorzichtig ben met mijn uitspraken want ik wil niet ingedeeld worden bij een sylvana maar wil wel over deze punten kunnen praten, zonder de ander direct als racist te benoemen,of een sjwert om mijn oren te krijgen. want hier word ik dood en doodziek van
[..]
Elke verandering die niet vanuit jezelf komt kan gezien worden als opdringen. Want jij wil helemaal niet veranderen en jij (in algemeenheid) ziet het probleem helemaal niet, dus waar zeuren die mensen nou over?
[..]
Ik heb voordat ik deze discussie kende, voordat een sylvana of dhr arifryert zich er mee bemoeiden, weleens foto's of afbeelding van een vastgeketende zwarte piet gezien, als je ZP vergelijkt met 150 jaar geleden is er heel veel veranderd in zijn uiterlijk (en ten opzichte van 25 jaar geleden iig zijn accent).
Voor mij persoonlijk is deze discussie zo moeilijk omdat ik zo ontzettend weinig op heb met tradities en het feit dat ze er zijn en we deze in ere moeten houden omwille van de traditie, want ik voel dat niet zo in geen aspect van mijn leven.
In onze samenleving is het volgens mij heel erg belangrijk dat we luisteren naar elkaar, niet elkaar direct gelijk geven of direct de wensen inwilligen van mensen die iets willen, maar luisteren. Nu is dit wel echt een kutvoorbeeld van luisteren naar elkaar want ik heb niet het idee dat de mensen die zo'n podium hebben gekregen in deze discussie zelf zo goed luisteren naar andere meningen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 37% gewijzigd door Slayage op 07-11-2018 10:48:01 ]Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
NOSquote:Kick Out Zwarte Piet wil demonstreren in 18 gemeenten, niet in Zaandijk
De organisatie Kick Out Zwarte Piet (KOZP) wil dit jaar met de intocht van Sinterklaas opnieuw gaan demonstreren. De actiegroep wil in 18 gemeenten betogen tegen Zwarte Piet.
KOZP heeft vooralsnog geen plannen om te demonstreren bij de landelijke intocht van Sinterklaas, die op 17 november in Zaandijk wordt gehouden, ook al kondigde de burgemeester van de gemeente Zaanstad vorige week aan dat demonstraties zijn toegestaan. Wel wil de groep demonstreren in onder meer Amstelveen, Apeldoorn, Groningen, Rotterdam en op Curaçao, in Willemstad.
Demo Dokkum
"We zijn niet uit op geweld, rellen of andere vormen van protest die onnodige provocatie en agressie teweeg kunnen brengen", schrijft de actiegroep in een persbericht.
Ook wil de groep demonstreren in het Friese Dokkum, de plaats waar Sinterklaas vorig jaar aankwam in Nederland. Toen werden demonstranten tegengehouden op de A7 bij Joure door een groep die wilde voorkomen dat ze de Sinterklaasintocht bereikten. De blokkeerders stonden vorige maand voor de rechter.
Ook in Gouda is namens KOZP een oproep gedaan te demonstreren.quote:Op woensdag 7 november 2018 11:50 schreef AchJa het volgende:
Was dit bericht al voorbij gekomen? Bij elke intocht 1 persoon ofzo?
[..]
NOS
Maar goed, een doorzichtige poging natuurlijk... Net doen alsof ze overal en nergens heengaan behalve naar de landelijke intocht... Uiteraard...
quote:FBI 6 november 2018 at 16:43
@ Jacko,
Allemaal aandachttrekkers die uit zijn op een paar subsidiecenten, uitkeringsstrekkers, krakers, illegalen enz. Het is een godsschandaal dat dit volk nog binnen de Nederlandse grenzen verblijft. Geen enkele onderbouwing van hun acties, geen idee wat slavernij inhield, kortom: gebakken lucht die gasten. Er moet nodig weer eens een bataljon mariniers op ze worden losgelaten, zoals enkele decennia geleden tegen die hippies en provo’s op de Dam!
https://www.waterkant.net(...)racao/?cn-reloaded=1quote:J.Zwartmans 6 november 2018 at 16:08
@ prosuri
Volkomen terechte opmerking : wij zwarten hebben ook altijd sinterklaas feest gevierd in Su.
En nu komen ze met een heleboel bombari, de Hindustanen en wij Zwarten vieren toch ook
de afschaffing van de slavernij in NL ???? Niemand zegt wat, ( blanken ) maar wij als zwarten moeten zo nodig gaan protesteren, zielig hoor !
sari tori
Jacko
Hier kan je kijken of je gemeente er bij staat en via de links kan je meteen het animo checken:quote:Op woensdag 7 november 2018 13:50 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ook in Gouda is namens KOZP een oproep gedaan te demonstreren.
Dat is hun nieuwe strategie.quote:Op woensdag 7 november 2018 14:46 schreef Bottendaal het volgende:
Helaas komen die parasieten ook in Nijmegen
Mocht het dit jaar de spuigaten uitlopen dan vermoed ik juist dat het dán een reden kan worden om demonstraties tijdens Sinterklaas intochten niet meer toe te staan.quote:Op woensdag 7 november 2018 15:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is hun nieuwe strategie.
In Zaanstad is de stad nu al streng beveiligd. Tijdens de intocht zullen er maar liefst 600 agenten in uniform en nog een aantal undercover agenten zijn. Mensen die daar willen demonstreren krijgen niet zo'n prominente plek als bij andere landelijke intochten.
Voor partijen als de Grauwe Eeuw, die openlijk aangeven het feest te willen verstoren, valt hier weinig eer meer te halen. Door in allerlei andere intochten wel aanwezig te zijn hopen zij dat al die beveiliging en ophef tot zoveel maatschappelijke druk gaat zorgen dat dit in de toekomst niet meer georganiseerd kan worden.
Het zal op 1 van de 2 scenario's uit gaan lopen. Zo'n Grauwe Eeuw, wiens doel het is om het feest te ontregelen, zal niet graag op zo'n zwaarbeveiligde landelijke intocht komen, maar gaat liever naar provinciesteden.quote:Op woensdag 7 november 2018 15:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mocht het dit jaar de spuigaten uitlopen dan vermoed ik juist dat het dán een reden kan worden om demonstraties tijdens Sinterklaas intochten niet meer toe te staan.
Als je het maatschappelijke belang moet gaan afwegen dan lijkt me dat het recht en de mogelijkheid om Sinterklaasintochten te organiseren een flink stuk zwaarder zal wegen dan het recht op demonstratie.
Het zou al helpen als we de uiterste extremen eruit zetten. De grauwe eeuw is daar 1 van.quote:Op woensdag 7 november 2018 15:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het zal op 1 van de 2 scenario's uit gaan lopen. Zo'n Grauwe Eeuw, wiens doel het is om het feest te ontregelen, zal niet graag op zo'n zwaarbeveiligde landelijke intocht komen, maar gaat liever naar provinciesteden.
Voor verzamelaars zijn ze interessant, ze zitten al.een paar jaar niet meer in het regulierw assortiment. En dan kun je zo MIB kopen voor een normale prijs. Geldt ook voor andere Playmobil.quote:Op woensdag 7 november 2018 15:22 schreef DavidTwente het volgende:
Trekpleister had Sinterklaas en Zwarte Pietpoppetjes van Playmobil in de aanbieding. Ik ging gisteren naar de winkel. Uitverkocht. Verkoopster vertelde dat men voor de deur stond te wachten toen de winkel open ging![]()
Aan de pro-kant zitten ook vreemde figuren die rustig blijven. Neem Marcel Bas van het boekje Zwarte Piet, uitgeverij Aspekt. Die uitgeverij heeft vaker uitgaven met (extreem) rechtse inslag. Hoewel dat in Zwarte Piet niet zo opvalt, haalt het als bronnen wel verdachte figuren aan uit het rechtse rijk: Farwerck en De Benoist, plus veel inmiddels verdachte bronnen uit de nazitijd. Hoe serieus kun je die claims nog nemen? Hij gaat dan ook vooral in op het Sinterklaas = Wodan aspect, waarvan de onderbouwing rammelt. Maar het hele boekje is zoete koek voor rechts Nederland en wie dat niet weet komt daar via de bronnen wel mee in aanraking. Kortom, niet zo fris.quote:Op woensdag 7 november 2018 15:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het zou al helpen als we de uiterste extremen eruit zetten. De grauwe eeuw is daar 1 van.
Maar zo zag ik een maand ofzo geleden ook Zwarte pieten (ja, met hoofdletter omdat ze er nogal de nadruk op legde) die even hun ei op kwamen dringen. Zelfde groep als die op een schoolplein kwamen en bij sylvana voor de deur stonden.
De politie moest erbij komen omdat ze jan en alleman lastig vielen met hun stokpaardje. Zat op een terras op dat moment en kon het goed zien en horen. Hoe ze mensen aanklampte om hun mening op te dringen. Waaronder willekeurige mensen met een donkere huidskleur die ze even de les gingen lezen over zwarte piet (waarvan meer dan de helft flabbergasted was omdat ze geen probleem hadden met zp en de ander helft meer problemen had met hun manier van doen dan met zp). Toen ze bewust jongeren op gingen zoeken kwam de politie erbij.
Aan beide kanten zitten extremen. En die moeten we uit de discussie snijden.
Die willen geen dialoog, die willen conflict. Wat zeer kinderachtig is, dus laten we er ook zo mee omgaan. Kan je niet normaal praten? Ga dan maar even afkoelen, maar zolang je niet afgekoeld bent mag je niet deelnemen aan de discussie.
Je bedoelt uit een gemeente van sintintocht zetten op die dag ?quote:Op woensdag 7 november 2018 15:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het zou al helpen als we de uiterste extremen eruit zetten. De grauwe eeuw is daar 1 van.
Dat kan wel op school. Maar niet in de volwassen wereld. Een burgemeester kan iemand niet verbieden zijn mening te uiten op internet, krant, radio of tv.quote:Kan je niet normaal praten? Ga dan maar even afkoelen, maar zolang je niet afgekoeld bent mag je niet deelnemen aan de discussie.
blokkeerfriezen 2.0quote:Op de komst van Actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP), tijdens de intocht van Sinterklaas in Den Helder, is een tegenreactie ontstaan. De groep Warm Onthaal Kick Out Zwarte Piet wil de actievoerders tegenhouden bij de toegangswegen in Den Helder.
https://www.noordhollands(...)-intocht-sinterklaas
En al giertonnen in Dokkum en raadsvragen in Leeuwarden en Eindhoven.quote:
Ja, het sinterklaasfeest komt nu echt op gangquote:Op woensdag 7 november 2018 21:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
En al giertonnen in Dokkum en raadsvragen in Leeuwarden en Eindhoven.
quote:Kick Out Zwarte Piet: Waarom is Sinterklaas geen vrouw?
Van activiste Naomie Pieter mag Sinterklaas ook een vrouw zijn. Of iemand in een rolstoel. Zaterdag 17 november voert ze daarom met Kick Out Zwarte Piet actie tegen Zwarte Piet.
https://www.ad.nl/den-haa(...)geen-vrouw~afcc6c35/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op woensdag 7 november 2018 21:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, het sinterklaasfeest komt nu echt op gang![]()
Verder: Na zwarte piet is Sinterklaas aan de beurt. Waarom is Sinterklaas eigenlijk een man op een paard? Het moet een vrouw in een rolstoel worden, aldus KOZP-lid en feministe Naomi Pieter
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die KOZP-leden hebben ook geen enkele notie wat traditie nou eigenlijk is he...
Misschien is een lespakket een idee!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Ik ben creatief genoeg om daar een oplossing op te vinden maar heb wel eens gehoord dat vrouwen vaak orgasmes hebben als ze paard rijden...gaat een speciale intocht worden.quote:Op woensdag 7 november 2018 23:00 schreef Lunatiek het volgende:
Hoe willen ze die rolstoel op Amigo krijgen
Da's makkelijk. Ff bij Kooypunt het kruispunt platleggen.quote:
De andere Kees Flodder Sinterklaas laten spelen ?quote:Op woensdag 7 november 2018 21:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Verder: Na zwarte piet is Sinterklaas aan de beurt. Waarom is Sinterklaas eigenlijk een man op een paard? Het moet een vrouw in een rolstoel worden, aldus KOZP-lid en feministe Naomi Pieter
Zie bisschoptrice Doortje Doorzon in de OP.quote:Op donderdag 8 november 2018 00:48 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Ik ben creatief genoeg om daar een oplossing op te vinden maar heb wel eens gehoord dat vrouwen vaak orgasmes hebben als ze paard rijden...gaat een speciale intocht worden.
Pieten komen toch niet uit het riool? Zwart van het roet, minder zwart omdat de schoorstenen steeds schoner worden.quote:Op woensdag 7 november 2018 12:18 schreef Gia het volgende:
Het sinterklaasfeest moet voor iedereen plezierig zijn....
Voor mij is het alleen plezierig met zwarte of donkerbruine pieten.
quote:Op woensdag 7 november 2018 23:00 schreef Lunatiek het volgende:
quote:Op woensdag 7 november 2018 21:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]Ik kan niet zeggen hoe en waarvan, maar ik ken Naomie Pieter. Zij is nog een kwadraat erger dan Sylvana Simons.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zolang ik geen vragenlijst gezien heb, kan ik hier niet over oordelen. Want ik weet wel hoe gemakkelijk een vragenlijst te manipuleren is.quote:Op donderdag 8 november 2018 00:47 schreef eNGine10 het volgende:
Jullie zullen het vast al besproken hebben maar las net een artikel over de kinderombudsman die onderzoek gedaan had in Zaanstadgoed gelachen
"..dus is er een voorkeur voor roetveegpieten"
Ben heel benieuwd hoe dat onderzoek gegaan is en verder is het ook niet zo relevant... Als ze zwart zijn hebben die kids een feestje en als ze paars zijn net zo goed. Lekker stemming maken met je onderzoekje.
Erger in welke zin?quote:Op donderdag 8 november 2018 18:34 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik kan niet zeggen hoe en waarvan, maar ik ken Naomie Pieter. Zij is nog een kwadraat erger dan Sylvana Simons.
Laten we hopen dat zij nooit in de buurt van de macht kan komen die Sylvana Simons wel heeft.quote:Op donderdag 8 november 2018 18:34 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik kan niet zeggen hoe en waarvan, maar ik ken Naomie Pieter. Zij is nog een kwadraat erger dan Sylvana Simons.
Ja, een rolstoel op Amigo, en Zwarte Piet wordt dan " Oranje Kees"quote:Op woensdag 7 november 2018 23:00 schreef Lunatiek het volgende:
Leuke agitprop van de Volkskrant: een poging om voorstanders vermoeidheid aan te praten. Juist in een jaar waarin het wemelt van de intochten met een Zwarte Piet (zie kaart GeenStijl, eerder in deze serie). Juist in een jaar waarin ook de lokale politiek anti-groepen wil bemoeilijken om te protesteren. Juist in een jaar waarin de burgerlijke ongehoorzaamheid toeneemt.quote:
Ja fantastisch! En ze zegt ook duidelijk dat een demonstratie niet past bij een feest voor kinderen!quote:Op donderdag 8 november 2018 18:16 schreef Slayage het volgende:
Haagse burgemeesteres Krikke verbiedt de demonstratie van kick out zwarte piet. Op het Plein, waar een kinderfeest gepland staat aan het einde van optocht van de Sint door den haag. Mooie zaak.
Je kunt de discussie moe zijn. Maar dat wil niet zeggen dat je de tegenstander dan gelijk geeft. Je bent er gewoon klaar mee.quote:Op donderdag 8 november 2018 20:12 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Leuke agitprop van de Volkskrant: een poging om voorstanders vermoeidheid aan te praten. Juist in een jaar waarin het wemelt van de intochten met een Zwarte Piet (zie kaart GeenStijl, eerder in deze serie). Juist in een jaar waarin ook de lokale politiek anti-groepen wil bemoeilijken om te protesteren. Juist in een jaar waarin de burgerlijke ongehoorzaamheid toeneemt.
Nee Volkskrant, men is de discussie over Zwarte Piet niet moe. Men is de valsheid, de leugens en de verkeerde voorstelling van zaken van radicale groepjes en hun mediahulpjes moe.
Volgens sommige users in deze reeks kan dat helemaal niet. Een burgemeester zou nooit de macht hebben om vooraf een demonstratie eigenhandig te verbieden.quote:Op donderdag 8 november 2018 20:20 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Ja fantastisch! En ze zegt ook duidelijk dat een demonstratie niet past bij een feest voor kinderen!
Ftfy.quote:Op donderdag 8 november 2018 20:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, een rolstoel op Amigo, en Zwarte Piet wordt dan " Oranje Kees"
Opgelost.
Rolstoel Klaas en Oranje Kees..
"Heeeey daar hebben we Rolstoel Klaas met zijnhaar Oranje kezen."
De cijfers zijn helder. Zp gaat langzaam ten onder.quote:
Precies mijn idee. ik denk dat ze volgend jaar aankondigen dat ze naar 400 verschillende gaan, al hebben we er maar 380.quote:Op woensdag 7 november 2018 11:50 schreef AchJa het volgende:
Was dit bericht al voorbij gekomen? Bij elke intocht 1 persoon ofzo?
[..]
NOS
Maar goed, een doorzichtige poging natuurlijk... Net doen alsof ze overal en nergens heengaan behalve naar de landelijke intocht... Uiteraard...
Ja, net zoals het Sinterklaasfeest tijdens de Reformatie.quote:Op donderdag 8 november 2018 23:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
De cijfers zijn helder. Zp gaat langzaam ten onder.
quote:Tijdens de reformatie wilde de nieuwe protestantse religie en zijn kerken alles uitroeien wat Rooms Katholiek was. Sint Nicolaas en zijn begeleider waren daarom verboden in deze periode. Het is interessant om op te merken dat men er nooit in geslaagd is het feest uit te roeien.
...
Vaak wordt beweerd dat de moeders deze traditie voor hun kinderen bewaarden. Dit is heel goed mogelijk omdat dat is hoe het door de eeuwen heen waarschijnlijk gegaan is. Vaak is het feest niet meer zo zichtbaar in deze tijd. (Maar het is er wel, zoals Arnold Jan Scheer heeft aangetoond). Waarschijnlijk is het in Nederland zo dat het feest is blijven bestaan juist omdat er zoveel tegenstand van de kerk was. Het heeft iets van burgerlijke ongehoorzaamheid tegen wat mensen als onredelijke bemoeizucht beschouwden.
bron
ik neem aan dat je doelt op de schavuiten die dachten dat het een goed idee was om een snelweg te blokkeren om een bus tegen te houden met demonstranten ?quote:Op vrijdag 9 november 2018 10:14 schreef Red_85 het volgende:
Vandaag toch uitspraak voor blokkeerfriezen?
quote:Op vrijdag 9 november 2018 10:17 schreef manny het volgende:
[..]
ik neem aan dat je doelt op de schavuiten die dachten dat het een goed idee was om een snelweg te blokkeren om een bus tegen te houden met demonstranten ?
Jazeker. Vandaag uitspraak.
Bij de meesten daar valt het kwartje nog steeds niet dat deze rechtszaak niet gaat over zwarte piet.
quote:Op vrijdag 9 november 2018 10:30 schreef Droathoah het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-intocht-sinterklaas
quote:Stichting Majority Perspective is gevestigd in Utrecht, in een pand waar momenteel krakers zouden wonen.
Stomme aandachtshoeren met te veel vrije tijd.quote:Op vrijdag 9 november 2018 10:30 schreef Droathoah het volgende:
Je bron is niet heel betrouwbaar - Sinterklaas had tijdens de reformatie helemaal geen metgezelquote:Op vrijdag 9 november 2018 09:02 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ja, net zoals het Sinterklaasfeest tijdens de Reformatie.
[..]
https://www.facebook.com/(...)4352/?type=3&theaterquote:Zojuist is dit bericht naar de Nederlandse media gestuurd.
Persbericht:
Kort geding aangespannen tegen racistische nationale intocht.
Vandaag zijn er zes partijen gedagvaard om zich tegenover rechtbank Haarlem te verantwoorden voor hun bijdrage aan het organiseren, uitzenden, financieren en/of niet tegenhouden van racisme. Het kort geding is gestart door Stichting Majority Perspective en anderen. De gedagvaarde partijen zijn;
-Stichting De NTR;
-De commissariaat van de media;
-Burgemeester Jan Hamming, als
vertegenwoordiger van de gemeente
Zaanstad;
-De Staat der Nederlanden;
-Stichting NICAM, beter bekend als
‘Kijkwijzer’;
-Vinke Vision B.V.
“Alle partijen maakten zich schuldig aan het niet naleven van wetten en internationale verdragen, waaronder VN kinderrechten verdragen en anti-racisme verdragen, dit deden ze in georganiseerd verband.”, aldus Stichting Majority Perspective. “Dit kan en mag zo niet meer verder gaan, vandaar dat we via de rechter een verbod gaan afdwingen op de racistische nationale intocht van 17 november a.s. te Zaanstad.” vervolgt de stichting.
“Het kort geding zal plaatsvinden op dinsdag 13 November, om 11.00, te Rechtbank Noord Holland in Haarlem. Indien mensen willen deelnemen als eisende partij is er voor hun mogelijkheid om ons te machtigen, meer informatie daarover is te vinden op onze Facebookpagina”, besluit het bericht.
HAHAHAHAquote:Op vrijdag 9 november 2018 10:54 schreef Montagui het volgende:
Persbericht van Majority Perspective:
[..]
https://www.facebook.com/(...)4352/?type=3&theater
Eindelijk weer eens een clubje dat naar de rechter durft te stappen. Ben benieuwd.
Er zijn 1000 intochten met alleen zwarte pieten aangemeld dus dat valt echt wel mee. Het echte "probleem" speelt zich alleen in grote steden af.quote:Op donderdag 8 november 2018 23:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
De cijfers zijn helder. Zp gaat langzaam ten onder.
Net als je denkt dat die zeurpieten het dieptepunt al hebben bereikt, blijken ze toch nog dieper te kunnen zinkenquote:Op vrijdag 9 november 2018 10:30 schreef Droathoah het volgende:
Ja, die kinderrechten zijn echt heel belangrijk voor ze, gezien de wijze waarop ze een kinderfeest de nek om willen draaien.quote:De tot nu onbekende stichting, begin deze maand opgericht en gevestigd in Utrecht, vindt de intocht ‘racistisch en discriminerend door de aanwezigheid van zwarte pieten en roetveegpieten’. Ook zouden kinderrechten en internationale verdragen niet worden nageleefd.
bron
Dat is van meet af aan al de opzet geweest en als het dit keer niet lukt zullen ze het blijven proberen.quote:
duhquote:Op vrijdag 9 november 2018 11:46 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat is van meet af aan al de opzet geweest en als het dit keer niet lukt zullen ze het blijven proberen.
Je hebt moreel gelijk of je hebt het nietquote:Op vrijdag 9 november 2018 11:30 schreef DaMart het volgende:
[..]
Net als je denkt dat die zeurpieten het dieptepunt al hebben bereikt, blijken ze toch nog dieper te kunnen zinken.
[..]
Ja, die kinderrechten zijn echt heel belangrijk voor ze, gezien de wijze waarop ze een kinderfeest de nek om willen draaien.
Vestigingsadres in de KvK op het adres van een voormalig asielzoekerscentrum en momenteel een kraakpandquote:Op vrijdag 9 november 2018 10:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
Eindelijk weer eens een clubje dat naar de rechter durft te stappen. Ben benieuwd.
Dat zeg ik al jaren. Dat is het doel ook, feest moet vernietigd worden.quote:Op vrijdag 9 november 2018 11:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Even samenvatten voor de duidelijkheid:
Dit jaar hebben we een nationale intocht waar de pietenhaters volledig hun zin hebben: er zullen geen zwarte pieten meedoen. Missie geslaagd en de anti-pietenclubs zijn blij met deze handreiking?
Nou, nee.
Er zijn weer aankondigingen dat Sinterklaas door zijn hoofd geschoten dient te worden tijdens de intocht. Er moet helemaal geen Sinterklaas meedoen, maar een vrouw in een rolstoel moet de stoet leiden. De roetveegpiet is ook geen oplossing, piet moet helemaal weg.
Twee organisaties hebben iedereen die meewerkt aan de intocht voor de rechter gedaagd.
De Grauwe Eeuw heeft aangekondigd niet te gaan demonstreren, maar ze hebben wel verschillende 'verrassingen' gepland om de intocht onmogelijk te maken.
Er zijn demonstraties aangekondigd op 18 andere locaties waar een intocht word gehouden. In 1 plaats is de demonstratie bij voorbaat verboden, in Friesland is zijn als tegenactie weer blokkades gepland en in Brabant wil een groep 'voetbalfans' de demonstratie voorkomen.
Zaanstad zelf wordt al een paar dagen beveiligd en op de dag van de intocht zullen 600 agenten in uniform de boel bewaken en zijn er ook nog eens een aantal undercover agenten.
Oftewel: iedereen die zegt dat we maar de kleur van zwarte piet moeten aanpassen en dat het feest dan weer zoals vroeger wordt heeft het niet begrepen. Er zijn vele groepen die geen genoegen nemen met wat voor maatregel dan ook en niet rusten voordat het feest volledig verdwenen is. Indien nodig met rechtszaken, bedreiging en geweld.
Daarom ben ik best wel blij met de stap naar de rechter, zodat we eindelijk duidelijkheid kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 9 november 2018 11:46 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat is van meet af aan al de opzet geweest en als het dit keer niet lukt zullen ze het blijven proberen.
Je doet net of dit de eerste rechtszaak is om een intocht te verbieden. Het is inmiddels een onderdeel van de traditie geworden om ieder jaar intochten te verbieden. Het is dit jaar zelfs de 2e rechtszaak om de intocht in Zaanstad te verbieden.quote:Op vrijdag 9 november 2018 11:56 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarom ben ik best wel blij met de stap naar de rechter, zodat we eindelijk duidelijkheid kunnen krijgen.
Als ze geen gelijk krijgen geeft het de burgemeesters een extra handvat om dergelijke demonstraties (in ieder geval tijdens de intochten waar kinderen bij zijn) te verbieden.
Krijgen ze wel gelijk dan verwacht ik een volksopstand.
De volgende usual suspects als in Saidy Smeenk en Christa Noella hebben zich ook al gemeld.quote:Op vrijdag 9 november 2018 11:07 schreef Montagui het volgende:
Gvd, dacht ik meteen al aan een naam (Rogier Meijerink) die bij dit clubje zou kunnen horen zie ik op de facebook pagina van die club die naam als iemand die het bericht 'geweldig' vindt.
twitter:TPO_Lidnr_285 twitterde op vrijdag 09-11-2018 om 11:32:09Hoi @BartNijman en @jndkgrf, ik heb even gecheckt wie er achter St. Majority Perspectives zitten. Het zijn volgens de KvK:1. Christa Sandra Noëlla Soeters2. Michael Willem Hendrik van Zeijl3. Jeffrey Marcel Pondaag4. Rogier Meijerink.Het is dus de Grauwe Eeuw! reageer retweet
Ah, ze willen dus internationaal.quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:03 schreef Montagui het volgende:
En hoppa:twitter:TPO_Lidnr_285 twitterde op vrijdag 09-11-2018 om 11:32:09Hoi @BartNijman en @jndkgrf, ik heb even gecheckt wie er achter St. Majority Perspectives zitten. Het zijn volgens de KvK:1. Christa Sandra Noëlla Soeters2. Michael Willem Hendrik van Zeijl3. Jeffrey Marcel Pondaag4. Rogier Meijerink.Het is dus de Grauwe Eeuw! reageer retweet
Er is al eens een rechterlijke uitspraak geweest...quote:Op vrijdag 9 november 2018 11:56 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarom ben ik best wel blij met de stap naar de rechter, zodat we eindelijk duidelijkheid kunnen krijgen.
Als ze geen gelijk krijgen geeft het de burgemeesters een extra handvat om dergelijke demonstraties (in ieder geval tijdens de intochten waar kinderen bij zijn) te verbieden.
Krijgen ze wel gelijk dan verwacht ik een volksopstand.
Of we verbieden demonstraties tijdens intochten compleet en we nemen geen adviezen over veranderingen bij zwarte piet meer over van KOZP, GE en andere radicale groepen. Er zijn genoeg alternatieven te bedenken om demonstraties wel toe te staan, maar tijdens intochten gaat niet meer.quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:00 schreef KingRadler het volgende:
Dus als ik het zo lees dan kan dit wel eens de laatste keer Sinterklaas worden in huidige vorm.
Het moet wel eens een keer uit de hand lopen.
En dat gaat weer een geld kosten. We hadden dit al veel eerder de kop in moeten drukken, maar nu is het te laat.quote:Op vrijdag 9 november 2018 10:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
De kritiek op het zp-theater bestaat al vele jaren, maar de publieke opinie wilde het niet weten en negeerde het. Die methode van 'de kop indrukken' faalde dus.quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:07 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
En dat gaat weer een geld kosten. We hadden dit al veel eerder de kop in moeten drukken, maar nu is het te laat.
Joh... doe niet zo angry. Iets aankondigen en niet doen, is normale oudhollandse bezigheid.quote:[b]Op vrijdag 9 november 2018 12:24
Die 18 aanvragen is niks meer dan een afleidingsmanoeuvre omdat ze tegenstand verwachten (en krijgen). Smerig misbruik van hun demonstratierecht is dit dan ook.
Groepen als KOZP en GE hebben een groot voordeel wat dat betreft. Op het moment dat zij demonstraties aankondigen bij intochten moeten de organisaties van die intochten al voor beveiliging zorgen om een vergunning te kunnen krijgen. Daarvoor hoeven KOZP en GE niet eens te komen.quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:23 schreef sp3c het volgende:
helemaal alsof je het halve politiekorps nodig gaat hebben het is niet alsof we het over de keiharde kern van de lokale FC hebben ofzo
sterker nog als je de boel op gaat splitsen loop je de kans dat er bij sommige demo's slechts 4 man en de hond druk staat te doen straks
ik neem aan dat ze op dat moment een stuk of 17 rekeningen toegestuurd krijgenquote:Op vrijdag 9 november 2018 12:24 schreef CrashO het volgende:
Ik verwacht dan ook niet dat er straks 4 man bij elk van de 18 demonstraties staat, Maar 0 man bij 17 en dan "alle" ~20 KOZP'ers bij 1 demonstratie. Terwijl ze de gemeentes lekker laten opdraaien voor alle voorzorgsmaatregelen.
Of ze komen bij alle 18 niet en gaan party crashen bij een optocht zonder politie
Die 18 aanvragen is niks meer dan een afleidingsmanoeuvre omdat ze tegenstand verwachten (en krijgen). Smerig misbruik van hun demonstratierecht is dit dan ook.
ik denk dat je een wat te hoge pet op hebt van die gastenquote:Op vrijdag 9 november 2018 12:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Groepen als KOZP en GE hebben een groot voordeel wat dat betreft. Op het moment dat zij demonstraties aankondigen bij intochten moeten de organisaties van die intochten al voor beveiliging zorgen om een vergunning te kunnen krijgen. Daarvoor hoeven KOZP en GE niet eens te komen.
Dit jaar hebben ze bij 18 steden een demonstratie aangekondigd en die hebben toch al beveiliging moeten regelen om daarvoor een vergunning te kunnen krijgen. Maar als ze volgend jaar aankondigen op 50 locaties in dorpen te willen demonstreren, dan zullen daar een aantal de organisatie daarvoor niet meer rond krijgen. KOZP en GE kunnen de voor hun meest gunstige locaties uitkiezen.
Nee dat kan dus niet. Demonstraties mogen gewoon aangekondigd worden zonder dat demonstranten de rekening daarvoor krijgen en als organisatie moet je je aan allerlei regels houden om een vergunning te krijgen voor jouw evenement.quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik neem aan dat ze op dat moment een stuk of 17 rekeningen toegestuurd krijgen
Het kost hun nauwelijks moeite. Gewoon roepen dat je daar en daar gaat demonstreren en die organisaties jaag je op een hoop kosten en ellende als ze hun intocht door willen laten gaan.quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk dat je een wat te hoge pet op hebt van die gasten
Nooit demonstraties toe staan op kinder aangelegenheden.quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De kritiek op het zp-theater bestaat al vele jaren, maar de publieke opinie wilde het niet weten en negeerde het. Die methode van 'de kop indrukken' faalde dus.
Hoe had men in jouw visie die kritiek 'de kop indrukken' moeten doen ?
en terecht ze kunnen hem beter naar een kinderdagverblijf sturenquote:Op vrijdag 9 november 2018 12:30 schreef F1gamer het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfs Sinterklaas is erbij.
en hij mag de rechtbank niet in![]()
Zo’n geintje kun je één keer uithalen. De volgende keer krijg je geen vergunning meer.quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:24 schreef CrashO het volgende:
Ik verwacht dan ook niet dat er straks 4 man bij elk van de 18 demonstraties staat, Maar 0 man bij 17 en dan "alle" ~20 KOZP'ers bij 1 demonstratie. Terwijl ze de gemeentes lekker laten opdraaien voor alle voorzorgsmaatregelen.
Of ze komen bij alle 18 niet en gaan party crashen bij een optocht zonder politie
Goh, in een kraakpand gevestigd... Dat verwacht je toch ook niet...quote:
Dat gaan we dan volgend jaar meemaken. Je gelooft toch niet echt dat KOZP en GE bij alle 18 steden gaat demonstreren? Als ze op 10 locaties verschijnen vind ik dat al veel.quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:41 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zo’n geintje kun je één keer uithalen. De volgende keer krijg je geen vergunning meer.
Nee, dat dit tactiek is, is overduidelijk. Maximaal vier is mijn gok.quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat gaan we dan volgend jaar meemaken. Je gelooft toch niet echt dat KOZP en GE bij alle 18 steden gaat demonstreren? Als ze op 10 locaties verschijnen vind ik dat al veel.
Dat het er normaal al niet veel zijn lijkt me juist al een reden om aan te nemen dat veel demo's leeg zullen blijven. Ik kan me niet voorstellen dat ze het aandurven om daar met 1 of 2 man te staan tegenover anti-anti-pieten. En meer dan een mannetje of 20 hebben ze niet in totaal.quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:45 schreef sp3c het volgende:
al zullen het er niet veel zijn overal maar dat zijn het eigenlijk nooit
Ook in Leeuwarden waar blokkeerfriezen aan hebben gegeven ze tegen te houden? Of in Eindhoven waar PSV-fans de demonstratie willen voorkomen? En in Den Haag waar de burgemeester elke demonstratie tijdens de intocht verboden heeft?quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:45 schreef sp3c het volgende:
ik geloof het wel
zolang ze zich gewoon gedragen en blijven staan waar ze horen te staan gebeurt er geen kut, daar gaat het juist iedere keer fout met die figurenquote:Op vrijdag 9 november 2018 12:47 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dat het er normaal al niet veel zijn lijkt me juist al een reden om aan te nemen dat veel demo's leeg zullen blijven. Ik kan me niet voorstellen dat ze het aandurven om daar met 1 of 2 man te staan tegenover anti-anti-pieten. En meer dan een mannetje of 20 hebben ze niet in totaal.
Bij die blokkade vorig jaar bij Dokkum hadden ze slechts 2 bussen, waarvan meer dan de helft pers was
quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook in Leeuwarden waar blokkeerfriezen aan hebben gegeven ze tegen te houden? Of in Eindhoven waar PSV-fans de demonstratie willen voorkomen? En in Den Haag waar de burgemeester elke demonstratie tijdens de intocht verboden heeft?
quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:45 schreef sp3c het volgende:
ik geloof het wel
Niet elke demonstratie is verboden. Wel op het Plein rond dat tijdstipquote:Op vrijdag 9 november 2018 12:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En in Den Haag waar de burgemeester elke demonstratie tijdens de intocht verboden heeft?
https://www.ad.nl/den-haa(...)ij-intocht~a758adff/quote:Burgemeester Pauline Krikke verbiedt activisten van Kick Out Zwarte Piet, 17 november, tijdens de intocht van Sinterklaas in Den Haag te demonstreren tegen Zwarte Piet op het Plein.
De activisten mogen wel elders in de stad op een zichtbare en hoorbare plek hun manifestatie houden.
Ja, dat bedoel ik ook met dat in de toekomst demonstraties tijdens intochten onhoudbaar zullen worden. Om toch aan het recht op demonstratie te voldoen kan je tijdens de intocht 1 of meerdere lokaties kiezen waar ze mogen demonstreren en niemand die van het feest wil genieten tot last zal zijn. De Veluwe lijkt me wel geschikt.quote:Op vrijdag 9 november 2018 13:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet elke demonstratie is verboden. Wel op het Plein rond dat tijdstip
[..]
https://www.ad.nl/den-haa(...)ij-intocht~a758adff/
Zelfs als je een lesbische,moslima-feministe in een rolstoel op een paarse Amigo zet, en je maakt Regenboog Pieten, dan is er nog wel altijd iets te zeuren, ja.quote:Op vrijdag 9 november 2018 11:46 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
KOZP heeft niet het doel dat oubollige sintgedoe op zich af te schaffen. Waarom denk je dat ?quote:Op vrijdag 9 november 2018 11:46 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Omdat het in hun agenda staat die jij steeds negeert.quote:Op vrijdag 9 november 2018 16:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
KOZP heeft niet het doel dat oubollige sintgedoe op zich af te schaffen. Waarom denk je dat ?
Het jammere is dat als dit straks weg is het volgende aan de beurt is door zulke groepjes.quote:Op vrijdag 9 november 2018 17:06 schreef indiaantje89 het volgende:
Ach het feest is toch al verpest.... of je nu voor of tegen bent. Het niveau gaat met het jaar omlaag. Taakstraffen, dreigen met moord, zwaar beveiligde intochten. Man man waar gaat dit naar toe. Ik ben nooit tegen zwarte piet geweest, maar je mag het hebben van me hoor. Als het deze ellende allemaal waard is... succes er mee dan.
Het is wel heel zielig voor de kindjes dat het allemaal zo loopt. Vind ik.quote:Op vrijdag 9 november 2018 17:06 schreef indiaantje89 het volgende:
Ach het feest is toch al verpest.... of je nu voor of tegen bent. Het niveau gaat met het jaar omlaag. Taakstraffen, dreigen met moord, zwaar beveiligde intochten. Man man waar gaat dit naar toe. Ik ben nooit tegen zwarte piet geweest, maar je mag het hebben van me hoor. Als het deze ellende allemaal waard is... succes er mee dan.
Ja die lopen dan straks allemaal cadeautjes mis enzo, de arme zielen.quote:Op vrijdag 9 november 2018 17:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het is wel heel zielig voor de kindjes dat het allemaal zo loopt. Vind ik.
Waarom mag een kind geen kadootjes?quote:Op vrijdag 9 november 2018 17:11 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ja die lopen dan straks allemaal cadeautjes mis enzo, de arme zielen.
:Heb je een linkje naar die agenda ?quote:Op vrijdag 9 november 2018 16:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Omdat het in hun agenda staat die jij steeds negeert.
Staat volgens mij in de OP. Montagui heeft het ook pas een paar honderd keer gelinktquote:Op vrijdag 9 november 2018 18:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
:Heb je een linkje naar die agenda ?
Mij komt het over dat jij fantaseert dat KOZP het sintgedoe wilt afschaffen.
Ze willen zpgedoe afschaffen.... Niet sintfeestjes zonder zp
Staat niet in de OP. Geen linkje naar een bewijs dat KOZP de opheffing van den Sint zelve nastreeftquote:Op vrijdag 9 november 2018 18:39 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Staat volgens mij in de OP. Montagui heeft het ook pas een paar honderd keer gelinkt
bronquote:Activist Grauwe Eeuw achter geding intocht Sinterklaas
ZAANSTAD - Activist Michael van Zeijl van De Grauwe Eeuw blijkt ook bestuurder te zijn van Majority Perspective. Dat is een stichting die een kort geding heeft aangespannen tegen de NTR en de burgemeester van Zaanstad, om de intocht van Sinterklaas te laten verbieden.
Van Zeijl bevestigt op Facebook dat hij bestuurslid is van die stichting, maar zegt dat hij die functie alleen maar heeft om anderen uit de wind te houden. „Degenen in het bestuur komen namelijk in de statuten te staan en wij zijn die witte woede al gewend”, schrijft hij. Ook mede-activisten Rogier Meijerink en Christa Soeters (beide van #Geen4meivoormij) zitten in het bestuur. „Dat de bekende personen bestuursleden zijn heeft niets te maken met wie erachter zit maar ALLES met de veiligheid van andere leden van onze stichting”, aldus Van Zeijl.
Het kort geding dient dinsdag voor de civiele rechter in Haarlem. De Grauwe Eeuw zegt er alles aan te doen om de intocht in Zaanstad te stoppen.
Ik draaf niet door. Jij weigert verbanden te zien en je lijdt aan selectieve amnesia. KOZP bestaat niet als zelfstandig orgaan, het is aan alle kanten verbonden met diverse andere organisaties en de belangrijkste daarvan streven de herstelbetalingen na. Sandrew Hira is de naam die je zoekt.quote:Op vrijdag 9 november 2018 18:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Staat niet in de OP. Geen linkje naar een bewijs dat KOZP de opheffing van den Sint zelve nastreeft
En kennelijk heb jij ook niet een bron van KOZP zelf ? Linkje naar een beginselprogramma van hun, waar het in staat ?
Je draafde een beetje door ?
“Naomie Pieter, actievoerder van Kick Out Zwarte Piet, stelde gisteren in een interview bij Den Haag FM dat de organisatie niet alleen tegen Zwarte Piet is “maar ook voor een inclusief feest en racismevrij Nederland” tijdens Sinterklaas.quote:
Negertjes ? Wat een minachting op basis van ras.quote:Op vrijdag 9 november 2018 19:49 schreef Lunatiek het volgende:
Verdiep je eens in de materie met je naieve geneuzel. De negertjes zijn geen nobele wilden.
Hoe moeten we dat precies interpreteren dat-ie er alles aan doet om die intocht niet te laten doorgaan. Eerst via de rechter, en dat gaat wrs niet lukken, en dan?quote:
Van Zeijl heeft op social media aangegeven verschillende 'verrassingen' te hebben die bedoeld zijn om de nationale intocht te ontregelen. Hij wil niet aangeven wat voor verrassingen hij heeft.quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe moeten we dat precies interpreteren dat-ie er alles aan doet om die intocht niet te laten doorgaan. Eerst via de rechter, en dat gaat wrs niet lukken, en dan?
Lekker dan.quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Van Zeijl heeft op social media aangegeven verschillende 'verrassingen' te hebben die bedoeld zijn om de nationale intocht te ontregelen. Hij wil niet aangeven wat voor verrassingen hij heeft.
Dat is ook een van de redenen dat het terrein in Zaanstad al dagen lang beveiligd wordt.quote:
Gekkenwerk langzamerhand. Sinterklaas-intocht is het niet waard dat er slachtoffers vallen. Maar moet men dan maar die intocht niet laten doorgaan? Of er idd een warzone van maken?quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is ook een van de redenen dat het terrein in Zaanstad al dagen lang beveiligd wordt.
Hij bluft, hij intimideert. Zijn winst is door deze "dreiging" vooraf veel publiciteit te krijgen.quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Van Zeijl heeft op social media aangegeven verschillende 'verrassingen' te hebben die bedoeld zijn om de nationale intocht te ontregelen. Hij wil niet aangeven wat voor verrassingen hij heeft.
In de volksmond wordt zo iemand doorgaans een lamzak genoemd.quote:
Wat mij betreft mag elke demonstratie tijdens een intocht bij voorbaat verboden worden. En figuren als van Zeijl moet je zoveel mogelijk aanpakken als de wet je toestaat.quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gekkenwerk langzamerhand. Sinterklaas-intocht is het niet waard dat er slachtoffers vallen. Maar moet men dan maar die intocht niet laten doorgaan? Of er idd een warzone van maken?
We gaan het zien volgende week.quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hij bluft, hij intimideert. Zijn winst is door deze "dreiging" vooraf veel publiciteit te krijgen.
Een van die verrassingen is dus deze rechtszaak.
Die verliest hij toch, weet hij ook .... maar hij heeft nu al veel aandacht
Jij doet alsof het verpest is ik zie er niets verpest aan. Als we het afschaffen dan komt er wel kerst en als we zwarte piet afschaffen zijn er nog caddies dat is waar het om gaat.quote:Op vrijdag 9 november 2018 17:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waarom mag een kind geen kadootjes?
Moet je dan maar tegen je kind zeggen " ja, ik wilde je wel heel erg graag, maar ik ga verder niks leuks met je doen en ook geen stuiver aan je uitgeven, en je mag ook nooit naar een feest. Want het leven is kut"
Ja, goed, dat zou ik ook kunnen billijken ogv verstoring van openbare orde.quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag elke demonstratie tijdens een intocht bij voorbaat verboden worden. En figuren als van Zeijl moet je zoveel mogelijk aanpakken als de wet je toestaat.
Je weet het niet. Ik geef hem geen twee centen bij dat kort geding iig en wat dan?quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hij bluft, hij intimideert. Zijn winst is door deze "dreiging" vooraf veel publiciteit te krijgen.
Een van die verrassingen is dus deze rechtszaak.
Die verliest hij toch, weet hij ook .... maar hij heeft nu al veel aandacht
quote:Ze besloten niet zelf te demonstreren, maar te blokkeren.
Natuurlijk rekent van Zeijl erop dat hij verliest, maar ik zag zijn kop al op tv vanavond.quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je weet het niet. Ik geef hem geen twee centen bij dat kort geding iig en wat dan?
Wel ironisch dat dat mens Naomie Pieter heetquote:Op vrijdag 9 november 2018 20:46 schreef mspoez het volgende:
[..]
“Naomie Pieter, actievoerder van Kick Out Zwarte Piet, stelde gisteren in een interview bij Den Haag FM dat de organisatie niet alleen tegen Zwarte Piet is “maar ook voor een inclusief feest en racismevrij Nederland” tijdens Sinterklaas.
Als het aan Pieter ligt, gaat het hele feest op de schop. Dus ook Sinterklaas. “Waarom moet het een man zijn op een paard met knechten en hulpjes? Kan het niet een vrouw zijn, of iemand in een rolstoel?””
bron
En dat keert zich tegen hem en zijn organisatie dus.quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Natuurlijk rekent van Zeijl erop dat hij verliest, maar ik zag zijn kop al op tv vanavond.
Hij doet net als vriendje Meijerink van geen4mei. Vooraf dreigende dingen zeggen, --->> veel aandacht krijgen.
Heb je ook hier gekeken?quote:Op vrijdag 9 november 2018 20:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Negertjes ? Wat een minachting op basis van ras.
Ok...natuurlijk heb je geen bron voor je bewering dat KOZP mister Klaas wilt afschaffen.
quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:32 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Wel ironisch dat dat mens Naomie Pieter heet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]Naomi Pieter dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja Naomie, die zegt: Queerness is een radicale strijd tegen de heteronormativiteit van de samenleving. Maar het signaleert ook een bewustzijn van een strijd die niet alleen over jou gaat. Bijvoorbeeld tegen bio-industrie, islamofobie, hiv-stigma en zelfs tegen monogamie tussen twee mensen als enige juiste relatievorm. Die solidariteit is ook hoe ik queer interpreteer.”quote:
ah ja... gezien.quote:
Het is toch ook niet moreel ontoelaatbaar dat vrouwen zich als mannen verkleden en vice versa? Het levert misschien wel een geloofwaardigheidsprobleem op als de eerbiedwaardige oude heer Klaas met zijn lange baard ineens met een vrouwenstem begint te spreken.quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ah ja... gezien.
Die dame zegt niet dat ze het sintfeest wil afschaffen.
En als wel.... dan spreekt ze voor zichzelf , niet namens KOZP.
Overigens.... als het normaal is dat een blank mens een donker mens imiteert in zp-modus, dan moet het ook moreel toelaatbaar kunnen zijn dat een vrouwmens een manmens als de heer Nicolaas imiteert.
[ afbeelding ]
Nee, natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ah ja... gezien.
Die dame zegt niet dat ze het sintfeest wil afschaffen.
En als wel.... dan spreekt ze voor zichzelf , niet namens KOZP.
Overigens.... als het normaal is dat een blank mens een donker mens imiteert in zp-modus, dan moet het ook moreel toelaatbaar kunnen zijn dat een vrouwmens een manmens als de heer Nicolaas imiteert.
[ afbeelding ]
Die hele sinterklaas is niet realistisch, is niet geloofwaardig.quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:59 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het is toch ook niet moreel ontoelaatbaar dat vrouwen zich als mannen verkleden en vice versa? Het levert misschien wel een geloofwaardigheidsprobleem op als de eerbiedwaardige oude heer Klaas met zijn lange baard ineens met een vrouwenstem begint te spreken.
Mooi dat je erkent dat ze het gedoe op zich niet wilt afschaffen.quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:59 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet.![]()
Zo ongeveer alles moet veranderen maar het feest schaf je niet af.
Eerlijk gezegd hoop ik dat de eerste doden zullen vallen bij de landelijke intocht van Sinterklaas waarbij Dokkum straks gezien wordt als ideaal. "toen een kinderfeest nog echt een kinderfeest. was"quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gekkenwerk langzamerhand. Sinterklaas-intocht is het niet waard dat er slachtoffers vallen. Maar moet men dan maar die intocht niet laten doorgaan? Of er idd een warzone van maken?
Het voordeel van Dokkum was wel dat die brandstichter op gepaste afstand zat op de snelweg, zo iemand wil je toch niet in de buurt van je kinderen.quote:Op vrijdag 9 november 2018 22:24 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd hoop ik dat de eerste doden zullen vallen bij de landelijke intocht van Sinterklaas waarbij Dokkum straks gezien wordt als ideaal. "toen een kinderfeest nog echt een kinderfeest. was"
Je hoopt op doden.... Waarom eigenlijk?quote:Op vrijdag 9 november 2018 22:24 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd hoop ik dat de eerste doden zullen vallen bij de landelijke intocht van Sinterklaas waarbij Dokkum straks gezien wordt als ideaal. "toen een kinderfeest nog echt een kinderfeest. was"
Was er een brandstichter tussen die lieden die de vrije meningsuiting wilden opheffen voor een bepaalde groep ?quote:Op vrijdag 9 november 2018 22:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het voordeel van Dokkum was wel dat die brandstichter op gepaste afstand zat op de snelweg, zo iemand wil je toch niet in de buurt van je kinderen.
Omdat Justitie een heel verkeerd signaal heeft afgegeven aan de demonstranten. Blijkbaar mag je in Nederland met geweld demonstreren. Nou laat de eerste dooie dan maar vallen.quote:Op vrijdag 9 november 2018 22:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je hoopt op doden.... Waarom eigenlijk?
Om het gelijk van een bepaalde mening of club te bewijzen ?
Een van de lieverdjes die de snelweg blokkeerden werd op de dag dat zijn zaak speelde veroordeeld voor een eerder geval van brandstichting.quote:Op vrijdag 9 november 2018 22:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Was er een brandstichter tussen die lieden die de vrije meningsuiting wilden opheffen voor een bepaalde groep ?
opruiingquote:Op vrijdag 9 november 2018 22:24 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dan is het misschien nog wel een feest maar zeker geen sinterklaasfeest.quote:Op vrijdag 9 november 2018 22:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mooi dat je erkent dat ze het gedoe op zich niet wilt afschaffen.
Verder maken mensen zelf hun feest en theaterspelen naar eigen inzichten.
De sint wordt transgender ... zou een leuke film kunnen zijn.
Van Zeijl heeft meerdere malen opgeroepen om Sinterklaas door zijn kop te schieten en tevens geeft hij aan niet naar Zaanstad te gaan. Waarschijnlijk blijft hij gewoon in zijn thuisbasis Amsterdam.quote:Op vrijdag 9 november 2018 22:40 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Omdat Justitie een heel verkeerd signaal heeft afgegeven aan de demonstranten. Blijkbaar mag je in Nederland met geweld demonstreren. Nou laat de eerste dooie dan maar vallen.
Het zou al helpen die "Nationale Intocht" af te schaffen. Gewoon alle kindjes naar de plaatselijke intocht sturen en als dat niet lukt voor de verslaglegging van de locale tv zetten. Is voor de kinderen net zo leuk, zo niet leuker, en omdat er dan geen nationale media-aandacht is, is het voor demonstranten nutteloos.quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij bent weinig bekend met dit feest blijkbaar. Al sinds jaar en dag zijn er vrouwen die de Sint spelen. Daarentegen is er niemand die met het Sinterklaasfeest een donker mens imiteert, een paar racistische Randstadters daargelaten.quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:41 schreef Bluesdude het volgende:
Hoofdkankerlulpiet.quote:Op vrijdag 9 november 2018 23:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hee....weet je wie net Sinterklaas geworden is in Amsterdam?
Ik ken het al vele tientallen jaren . Net zoals jij... vermoedelijk langer.quote:Op vrijdag 9 november 2018 23:12 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Jij bent weinig bekend met dit feest blijkbaar.
Je weet dat je onzin kletst, maar je denkt dat je een sterk argument heb door dit botweg te ontkennen.quote:Daarentegen is er niemand die met het Sinterklaasfeest een donker mens imiteert,
Je overdrijft, antipieters zijn normale mensen die ook bepaalde tradities waarderen en anderen weer niet. Zo hoort het ook.quote:Op vrijdag 9 november 2018 23:15 schreef Montagui het volgende:
Moet niet gekker worden met al die achterlijke ideeën van mensen die niets op hebben met tradities.
KOZP, heeft banden met:quote:Op vrijdag 9 november 2018 18:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Staat niet in de OP. Geen linkje naar een bewijs dat KOZP de opheffing van den Sint zelve nastreeft
En kennelijk heb jij ook niet een bron van KOZP zelf ? Linkje naar een beginselprogramma van hun, waar het in staat ?
Je draafde een beetje door ?
Nee, anti-Pieters waarderen geen tradities. Tradities zijn conservatief. Zij zien in deze traditie dan ook alleen racisme en kunnen zich niet voorstellen dat pro-Pieters dat niet zien. Duidelijk een gebrek in voorstellingsvermogen. Kan je van de pro-Pieters niet zeggen, die hebben op verzoek van de anti-Pieters de (volgens de anti-Pieters) racistische elementen verwijderd. ZIJ hebben dus geluisterd en gehandeld. Zij hebben empathie en voorstellingsvermogen getoond. Het zou fijn zijn als de anti-Pieters deze gestes weten te waarderen en het zou ze sieren om hun winst te claimen en het daar bij te laten nu. Maar nee, het moet de blanken ook nog ontzegt worden zich zwart te schminken. Een eis die eigenlijk niets meer of minder is dan een grove schending van artikel 1 van de Grondwet.quote:Op vrijdag 9 november 2018 23:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je overdrijft, antipieters zijn normale mensen die ook bepaalde tradities waarderen en anderen weer niet. Zo hoort het ook.
Blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 9 november 2018 22:40 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Omdat Justitie een heel verkeerd signaal heeft afgegeven aan de demonstranten. Blijkbaar mag je in Nederland met geweld demonstreren. Nou laat de eerste dooie dan maar vallen.
De Blokkeerfriezen hebben slechts een bus op een snelweg tot stilstand gebracht, zonder enig letsel of noemenswaardige materiële schade. Onder de links-extremistische Zwarte Piet-haters bevinden zich types die desnoods een aanslag willen plegen op de acteur die Sinterklaas speelt.quote:Op zaterdag 10 november 2018 00:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Blijkbaar niet.
Zo'n dokkumerblokkade is een fysieke dwingende confrontatie, een mogelijke voorfase van geweld tussen groepen, maar nog geen geweld. Om dit te voorkomen oa kregen de blokkeerders straffen.
Dat jij hoopt op doden lijkt op verkapt geweld promoten
Dat zou er nog eens bij moeten komen...quote:Op zaterdag 10 november 2018 00:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De Blokkeerfriezen hebben slechts een bus op een snelweg tot stilstand gebracht, zonder enig letsel of noemenswaardige materiële schade.
Er is een ruit van een bus gesneuveld, niet? Ik doelde op schade aan voertuigen (kortom: aanrijdingen) als gevolg van de opstopping.quote:Op zaterdag 10 november 2018 01:07 schreef Kansenjongere het volgende:
Toch bijzonder dat er, als we elfletterig mogen geloven, geen noemenswaardige materiële schade was en de brandstichter en zijn kompaan toch mogen opdraaien voor de materiële schade die ze veroorzaakt hebben.
Mooie researchquote:Op vrijdag 9 november 2018 23:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
KOZP, heeft banden met:
New Urban Collective (die van Soros), Stichting Nederland Wordt Beter, Landelijk Beraad van Marokkanen, Back to Palestine, Euro Mediterraan Centrum Migratie & Ontwikkeling (EMCEMO), Platform stop racisme en uitsluiting, Soul Rebel Movement, Stichting Overlegorgaan Caribische Nederlanders, Stichting Komitas Vardapet, Think-Kabir, Transnational Migrant Platform, Commission For Filipino Migrant Workers (CFMW), Mad Mothers, Platform of Filipino Migrant Organisations, Foundation University, Kromantse Foundation (Ghana), Social Development Cooperative (Ghana), Africa Roots Movement, RESPECT Network, TRUSTED Migrants, KOOP Natin.
https://www.facebook.com/(...)and/922680797759889/
Daarbij in het verleden een nauwe samenwerking met Abu JahJah en zijn Movement X, en nu dus met de Grauwe Eeuw en aanverwante dreigclubjes.
Jerry Afriyie heeft het media stokje overgenomen van Quinsy nadat Sandew Hira (decolonizing your mind) zijn plan de campagne tegen Zwarte Piet (via links op mijn naam in de OP kun je nog wat terugvinden) ontvouwde. En inmiddels ook zo goed als nauwgezet gevolgd is.
Jerry zelf zal niet zelf claimen dat hij uit is op herstelbetalingen (de groeperingen waarmee hij nauw verbonden is zegt wat dat betreft al genoeg), tot dusver heeft hij alleen maar 'begrip' wanneer er herstelbetalingen geeïst worden. Grote aanjager daarin is die Sandew Hira (Dew Baboeram) e.a. zoals Perez Jong Loy, Berryl Biekman en niet te vergeten Verene Shepherd.
Jerry kán daar gewoonweg niet over ijveren gelet op zijn eigen Ashanti achtergrond. met name hét Afrikaanse slavenhandelaarsvolk. Hypocriet much, oh yes!
Zonder het zwart is de traditie niet meer de traditie maar een hol, oppervlakkig feestje met een ouwe sullige baas en met ondefinieerbaar huppelkutjes. De kindertjes zullen er niets om geven, maar de traditie 'an sich' is om zeep. Sinterklaas dus ook.
Maar ik dwing je nergens toe. Blijf jij maar lekker geloven dat Jerry te goeder trouw is.
Al die stichtingen zijn terug te voeren op een handvol personen. Een beproefde tactiek in activistenland. Een ‘samenwerkingsverband’ van een aantal stichtingen met mooie lange namen maakt natuurlijk veel meer indruk dan een handvol personen.quote:Op vrijdag 9 november 2018 23:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
KOZP, heeft banden met:
New Urban Collective (die van Soros), Stichting Nederland Wordt Beter, Landelijk Beraad van Marokkanen, Back to Palestine, Euro Mediterraan Centrum Migratie & Ontwikkeling (EMCEMO), Platform stop racisme en uitsluiting, Soul Rebel Movement, Stichting Overlegorgaan Caribische Nederlanders, Stichting Komitas Vardapet, Think-Kabir, Transnational Migrant Platform, Commission For Filipino Migrant Workers (CFMW), Mad Mothers, Platform of Filipino Migrant Organisations, Foundation University, Kromantse Foundation (Ghana), Social Development Cooperative (Ghana), Africa Roots Movement, RESPECT Network, TRUSTED Migrants, KOOP Natin.
https://www.facebook.com/(...)and/922680797759889/
Daarbij in het verleden een nauwe samenwerking met Abu JahJah en zijn Movement X, en nu dus met de Grauwe Eeuw en aanverwante dreigclubjes.
Jerry Afriyie heeft het media stokje overgenomen van Quinsy nadat Sandew Hira (decolonizing your mind) zijn plan de campagne tegen Zwarte Piet (via links op mijn naam in de OP kun je nog wat terugvinden) ontvouwde. En inmiddels ook zo goed als nauwgezet gevolgd is.
Jerry zelf zal niet zelf claimen dat hij uit is op herstelbetalingen (de groeperingen waarmee hij nauw verbonden is zegt wat dat betreft al genoeg), tot dusver heeft hij alleen maar 'begrip' wanneer er herstelbetalingen geeïst worden. Grote aanjager daarin is die Sandew Hira (Dew Baboeram) e.a. zoals Perez Jong Loy, Berryl Biekman en niet te vergeten Verene Shepherd.
Jerry kán daar gewoonweg niet over ijveren gelet op zijn eigen Ashanti achtergrond. met name hét Afrikaanse slavenhandelaarsvolk. Hypocriet much, oh yes!
Zonder het zwart is de traditie niet meer de traditie maar een hol, oppervlakkig feestje met een ouwe sullige baas en met ondefinieerbaar huppelkutjes. De kindertjes zullen er niets om geven, maar de traditie 'an sich' is om zeep. Sinterklaas dus ook.
Maar ik dwing je nergens toe. Blijf jij maar lekker geloven dat Jerry te goeder trouw is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
Je wil het tuig dus een schouderklopje geven voor het oplettende gedrag van het overige verkeer dat ervoor gezorgd heeft dat er geen ongelukken zijn gebeurd?quote:Op zaterdag 10 november 2018 01:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er is een ruit van een bus gesneuveld, niet? Ik doelde op schade aan voertuigen (kortom: aanrijdingen) als gevolg van de opstopping.
quote:Op zaterdag 10 november 2018 01:37 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Al die stichtingen zijn terug te voeren op een handvol personen. Een beproefde tactiek in activistenland. Een ‘samenwerkingsverband’ van een aantal stichtingen met mooie lange namen maakt natuurlijk veel meer indruk dan een handvol personen.Klopt, maar hier legt het ook de verschillende doelstellingen bloot die die handvol personen nastreeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jazeker, die brakke bus moest zo hard remmen dat de voorruit spontaan scheurde.quote:Op zaterdag 10 november 2018 01:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er is een ruit van een bus gesneuveld, niet?
Had je liever gezien dat die bus niet geremd had zodat de brandstichter het misschien niet meer had kunnen navertellen?quote:Op zaterdag 10 november 2018 02:00 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Jazeker, die brakke bus moest zo hard remmen dat de voorruit spontaan scheurde.
Ik had liever gezien dat dit brakke vehikel nooit de weg was op gegaan.quote:Op zaterdag 10 november 2018 02:05 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Had je liever gezien dat die bus niet geremd had zodat de brandstichter het misschien niet meer had kunnen navertellen?
Rij jij ook in een barrel dat uit elkaar valt als je remt? Hadden ze een moderne bus gehad en niet een uit 1955 dan was er niets aan de hand geweest. En had het ook minder opgevallen met de zwartjes verplicht achterin.quote:Op zaterdag 10 november 2018 02:05 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Had je liever gezien dat die bus niet geremd had zodat de brandstichter het misschien niet meer had kunnen navertellen?
Het tuig zat in de busquote:Op zaterdag 10 november 2018 01:48 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je wil het tuig dus een schouderklopje geven voor het oplettende gedrag van het overige verkeer dat ervoor gezorgd heeft dat er geen ongelukken zijn gebeurd?
Streaken?quote:Op vrijdag 9 november 2018 21:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Al die stichtingen zijn terug te voeren op een handvol personen. Een beproefde tactiek in activistenland. Een ‘samenwerkingsverband’ van een aantal stichtingen met mooie lange namen maakt natuurlijk veel meer indruk dan een handvol personen.Ik mis People’s Front of Judea en Judean People’s Front.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
[..]
Al die stichtingen zijn terug te voeren op een handvol personen. Een beproefde tactiek in activistenland. Een ‘samenwerkingsverband’ van een aantal stichtingen met mooie lange namen maakt natuurlijk veel meer indruk dan een handvol personen.Zo goed als allemaal links extremistisch activistische groeperingen. De gematigde anti-Pieten zouden zich moeten schamen dat ze zich voor dat karretje hebben laten spannen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“To destroy a people you must first sever their roots.”
Bovenstaande bron impliceert wellicht ook weer dat de Sint al in de eerste helft van de 17e eeuw in Amsterdam zwart was, via dat schoorsteenverhaal. Maar dat is allemaal indirect.quote:
https://www.volkskrant.nl(...)verspreidt~b1714693/quote:Joden, gelooft Roel, zijn de bron van alle identiteitspolitieke splijtzwammen. Voorbeelden te over: ‘De Zwarte Pietendiscussie is een Joodse truc. Zij (Joden, red.) willen die traditie ondermijnen omdat het een blanke traditie is.’
45.000 euro opgehaald en weer met 0 moeten beginnen aan het hoger beroepquote:Op zaterdag 10 november 2018 12:13 schreef govie het volgende:
Heb net gedoneerd aan het friese verzet, ik adviseer iedereen die een band heeft met zwarte piet dit ook te doen. De meeste mensen kunnen best wel een paar euro missen, dan maar geen stroopwafels bij de kofie.
https://www.doneeractie.nl/blokkeeractie-a7-hoger-beroep/-31174
Viel me ook op dat die lui van Qanon ronduit antisemitisch zijn op dat voat.co.quote:Op zaterdag 10 november 2018 12:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter
![]()
![]()
tis lachen soms, met jodenhaters
de rechtszaak ging niet over zwarte pietquote:Op zaterdag 10 november 2018 12:13 schreef govie het volgende:
Heb net gedoneerd aan het friese verzet, ik adviseer iedereen die een band heeft met zwarte piet dit ook te doen. De meeste mensen kunnen best wel een paar euro missen, dan maar geen stroopwafels bij de kofie.
https://www.doneeractie.nl/blokkeeractie-a7-hoger-beroep/-31174
Dan ben je dom als je dat denkt en nee ik ga niet verder discussieren met kuttrollen.quote:Op zaterdag 10 november 2018 12:58 schreef manny het volgende:
[..]
de rechtszaak ging niet over zwarte piet
Dat gaat snel inderdaad meneer buitendam, maar ik heb toch gedaan omdat het duidelijk een geval is van klasse-justitie en dat moet bestreden worden (klassenjustitie waar ik meten met 2 of meer maten mee bedoel).quote:Op zaterdag 10 november 2018 12:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
45.000 euro opgehaald en weer met 0 moeten beginnen aan het hoger beroep
onzin....quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:01 schreef govie het volgende:
[..]
Dat gaat snel inderdaad meneer buitendam, maar ik heb toch gedaan omdat het duidelijk een geval is van klasse-justitie en dat moet bestreden worden (klassenjustitie waar ik meten met 2 of meer maten mee bedoel).
Ik ben sprakeloos. Dat mensen bij dit onderwerp zoiets opschrijven...quote:
ik vrees dat je het nog echt meent ook.quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:00 schreef govie het volgende:
[..]
Dan ben je dom als je dat denkt en nee ik ga niet verder discussieren met kuttrollen.
Precies. En dat zulke mensen dan ook nog betrokken gaan worden bij een kinderfeestquote:Op zaterdag 10 november 2018 13:08 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik ben sprakeloos. Dat mensen bij dit onderwerp zoiets opschrijven...
quote:Op zaterdag 10 november 2018 12:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)verspreidt~b1714693/
![]()
![]()
tis lachen soms, met jodenhaters
Welke FOK!ker is dat?!quote:Roel, (...) Voordat hij de oversteek maakte naar 4chan – via een link op het onlineforum fok.nl – las hij vooral GeenStijl.
Dat lijkt me evident en ik denk dat alle piet-o-risten dat ook vinden. Maar het gaat om de strafmaat die niet in verhouding is met de overtreding en niet in lijn is met andere duizenden uitspraken uit het verleden. Daarnaast geldt dat alle mensen die iets is aangedaan of een familielid heeft verloren door een dader en voor de rechtbank hebben gehoord, "taakstraaf voor de dader van xxx uur", is deze uitspraak een aanfluiting en stront in hun gezicht. Het is echt minachting van de burgers en slachtoffers uit het verleden. De uitspraak is dus eigenlijk veel breder.quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
onzin....
een snelweg blokkeren is voor iedereen verboden... een demonstratie fysiek verhinderen kan ook bestraft worden
De nieuwe Sint van Amsterdam was voorheen de nationale hoofdpiet, bekeerd tot antipiet en tweette in een discussie over Zwarte Piet het inmiddels beruchte "kankerlul".quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:08 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik ben sprakeloos. Dat mensen bij dit onderwerp zoiets opschrijven...
Heb jij dan die duizenden andere uitspraken over blokkeren van snelwegen onderzocht ?quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:17 schreef govie het volgende:
[..]
Dat lijkt me evident en ik denk dat alle piet-o-risten dat ook vinden. Maar het gaat om de strafmaat die niet in verhouding is met de overtreding en niet in lijn is met andere duizenden uitspraken uit het verleden.
Waarom ? Is hij pedo? Brengt hij kinderen op hele foute ideeën ?quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:21 schreef Lunatiek het volgende:
Waardoor ik sprakeloos ben dat ze die man überhaupt nog in de buurt van kinderen laten komen.
Daar ga je al de mist in, het is geen overtreding maar een misdrijf.quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:17 schreef govie het volgende:
[..]
Maar het gaat om de strafmaat die niet in verhouding is met de overtreding
Ja? En ik maak denken dat het onafhankelijke rechtspraak is die mensen op hun flikker geeft vanwege het blokkeren van een snelweg en het ontnemen van iemands recht op demonstratie. Die ze netjes volgens de wet hebben ingediend, trouwens.quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:01 schreef govie het volgende:
[..]
Dat gaat snel inderdaad meneer buitendam, maar ik heb toch gedaan omdat het duidelijk een geval is van klasse-justitie en dat moet bestreden worden (klassenjustitie waar ik meten met 2 of meer maten mee bedoel).
Jij bent helemaal niet sprakeloos. Ik vermoed dat je in de top tien staat van posters in deze reeks.quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:21 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De nieuwe Sint van Amsterdam was voorheen de nationale hoofdpiet, bekeerd tot antipiet en tweette in een discussie over Zwarte Piet het inmiddels beruchte "kankerlul".
https://www.show.nl/showf(...)erik-van-muiswinkel/
Waardoor ik sprakeloos ben dat ze die man überhaupt nog in de buurt van kinderen laten komen.
Afgezien van het anti-pietgebeuren zie ik mijn kinderen niet graag in de buurt van mensen die publiekelijk het woord kankerlul gebruiken, of überhaupt kanker als scheldwoord.quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom ? Is hij pedo? Brengt hij kinderen op hele foute ideeën ?
Wederom lijkt het mij dat je een overdreven antipieterbestrijder bent.
Dus jij vindt het prima dat de Sinterklaas met kankerlul scheldt?quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:36 schreef OllieA het volgende:
[..]
Jij bent helemaal niet sprakeloos. Ik vermoed dat je in de top tien staat van posters in deze reeks.
Je standpunt is inmiddels overduidelijk, maar je blijft je een slag in de rondte posten. Lekker polariseren, fijn gelijk hebben, schelden.
je overdrijft.... je gebruikt dat woord ook net in een posting..quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:37 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Afgezien van het anti-pietgebeuren zie ik mijn kinderen niet graag in de buurt van mensen die publiekelijk het woord kankerlul gebruiken, of überhaupt kanker als scheldwoord.
Sterker nog, hij heeft het woord inmiddels zo vaak gebruikt dat hij volgens zijn eigen normen nergens meer aan de bak kan.quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
je overdrijft.... je gebruikt dat woord ook net in een posting..
Je maakt van je "vijanden" monsterachtige wezens. Zoek eens dat monster bij jezelf,, tussen de oren.
Hoe men bepaalde meningsuiting over racisme van anderen mn van een buitenlandse afkomst wil inperken onder het mom van: ..... kinderen beschermen.quote:De actiegroep wil onder meer demonstaties organiseren in Den Helder, Eindhoven, Dokkum, Roermond en Groningen. De aankondiging heeft in Den Helder er al toe geleid dat een groep boze inwoners een oproep heeft gedaan om de toegangswegen naar de stad te blokkeren op de dag van de intocht, op 17 november. Hiermee willen de inwoners proberen de KOZP-actievoerders tegen te houden.
Wie schreef hier "Hoofdkankerlulpiet"?quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:40 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dus jij vindt het prima dat de Sinterklaas met kankerlul scheldt?
Lekker dan voor al die kindjes met kanker. Fijn inclusief Sinterklaasfeest weer
Alweer schelden ? En dan klagen wie dat woord gebruikt gelieve niet in de buurt van jouw kinderen te verblijven.quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:44 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ooooh... ik had het "dat woord dat niet genoemd mag worden" moeten noemen ter verduidelijking. Jij bent hier een echte autist met je onbegrip voor abstracten. Lul.
Afijn, ik bijt. moet nog lunchenquote:Op zaterdag 10 november 2018 13:46 schreef OllieA het volgende:
[..]
Wie schreef hier "Hoofdkankerlulpiet"?
Jij.
Je zou een beetje uit de buurt van je kinderen moeten blijven, wanneer je ook maar enigszins consequent bent.
Hoe komt men er toch bij dat Sinterklaas blank moet zijn? Het is inderdaad gebruikelijk dat de neus van Sinterklaas wit is, en naarmate de avond vordert steeds roder wordt, maar volgens mij is het niet iets dat per sé moet. Sinterklaas zijn huid is bleker vanwege de ouderdom, niet vanwege een vermeend ras o.i.d.quote:Op zaterdag 10 november 2018 12:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ongelooflijk dat er al ongeveer 43601 posts gediscussieerd wordt over dit onderwerp, het is voor mij een overbodig onderwerp.
Het is een eeuwen oude traditie. die moet blijven bestaan.
Sinterklaas die blank is
Zwarte piet die zwart is
Om het toch wat te sussen kan er e.v.t toch een roetpiet bijzitten
Stel je voor de Sint komt met zijn 2 pieten:
Sinterklaas die blank is
Zwarte piet die zwart is
Zwarte piet die half zwart is ( van de roet)
Mooie oplossing toch? behoud je het cultuur + toevoeging van de roetpiet (of een kaaspiet mag ook) of gewoon een blanke piet
Hij is wit omdat het een dooie is. Een spook. Een elf (gerelateerd aan latijn alba, wit).quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:49 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Hoe komt men er toch bij dat Sinterklaas blank moet zijn? Het is inderdaad gebruikelijk dat de neus van Sinterklaas wit is, en naarmate de avond vordert steeds roder wordt, maar volgens mij is het niet iets dat per sé moet. Sinterklaas zijn huid is bleker vanwege de ouderdom, niet vanwege een vermeend ras o.i.d.
Dat vind ik ook weer overdreven. Het is Twitter en niet Sesamstraat.quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:37 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Afgezien van het anti-pietgebeuren zie ik mijn kinderen niet graag in de buurt van mensen die publiekelijk het woord kankerlul gebruiken, of überhaupt kanker als scheldwoord.
quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:49 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Hoe komt men er toch bij dat Sinterklaas blank moet zijn? Het is inderdaad gebruikelijk dat de neus van Sinterklaas wit is, en naarmate de avond vordert steeds roder wordt, maar volgens mij is het niet iets dat per sé moet. Sinterklaas zijn huid is bleker vanwege de ouderdom, niet vanwege een vermeend ras o.i.d.
En toch vindt ik dat iemand die mensen die voor het huidige feest zijn een "pro-Zwarte Piet fascist" noemt, compleet en volkomen ongeschikt is om Sinterklaas te zijn.quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:53 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat vind ik ook weer overdreven. Het is Twitter en niet Sesamstraat.
Ik vind dat net zo’n onzin als het afbranden van een schooljuf omdat ze in haar vrije tijd een hobby heeft die niet bij het stereotype ‘ brave juf’ hoort.
Muahhaah, prachtig, al dat weggegooide geld.quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:06 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
Inzameling pruttelt gestaag door![]()
Het gaat niet om of ze dat hebben gedaan (dat staat al vast), het gaat om de hoogte van de strafmaat t.o.v. andere vergrijpen+strafmaten.quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja? En ik maak denken dat het onafhankelijke rechtspraak is die mensen op hun flikker geeft vanwege het blokkeren van een snelweg en het ontnemen van iemands recht op demonstratie. Die ze netjes volgens de wet hebben ingediend, trouwens.
Volgens mij waren de Zwarte Pieten toch het dodenleger (naast duivels, boemannen etc) en zijn dus dood of ze zijn gerelateerd aan de dood (die weer nieuw leven voortbrengt). Het is de Sint die weigert dood te gaan.quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:52 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Hij is wit omdat het een dooie is. Een spook. Een elf (gerelateerd aan latijn alba, wit).
Dat is een reconstructiepoging op basis van beenderen die wel of niet van hem kunnen zijn plus wat extrapolatie o.b.v. bestaande menstypes in die regio. Eigenlijk weten we gewoon niet hoe de man eruitzag.quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://sinterklaasmijnho(...)weetjes/ware-gezicht
Andere vergrijpen+strafmaten kun je alleen gebruiken als het om eenzelfde vergrijp gaat. Bij een mishandeling gebruikt de rechter een vergelijkbare mishandelingszaak als jurisprudentie. Welke vorm van jurispredentie is er in een zaak waarbij een bus vol demonstranten wordt tegengehouden op de snelweg na een oproep op Facebook?quote:Op zaterdag 10 november 2018 14:01 schreef govie het volgende:
[..]
Het gaat niet om of ze dat hebben gedaan (dat staat al vast), het gaat om de hoogte van de strafmaat t.o.v. andere vergrijpen+strafmaten.
Maar ik kan er niet uit opmaken dat hij het over mensen die pro zwarte zijn heeft. Hij heeft over een specifiek persoon.quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:58 schreef CrashO het volgende:
[..]
En toch vindt ik dat iemand die mensen die voor het huidige feest zijn een "pro-Zwarte Piet fascist" noemt, compleet en volkomen ongeschikt is om Sinterklaas te zijn.
[ afbeelding ]
Als die 'brave juf' in haar vrije tijd staat te demonstreren dat er een verbod op kinderen moet komen dan kan je daar ook terecht vragen over stellen.
De dagen na die Tweets kwam er een flinke bak terugslag en toen heeft hij flink lopen deleten op zijn twitter. Ook de schuld afschuiven op `hackers` edquote:Op zaterdag 10 november 2018 14:04 schreef NanKing het volgende:
Kan ik ergens de hele conversatie lezen of zien waar hij daar op reageert?
Daar zijn we het dus niet mee eens dat het alleen om eenzelfde vergrijp moet gaan, maar het afzetten van een snelweg is zeerzeker al vaker gebeurt dus dan neem dat toch. Punt verandert niet, veel mensen kunnen het niet vinden in de strafmaat, waarvan ¤75.000 binnen 6 uur akte van is.quote:Op zaterdag 10 november 2018 14:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Andere vergrijpen+strafmaten kun je alleen gebruiken als het om eenzelfde vergrijp gaat. Bij een mishandeling gebruikt de rechter een vergelijkbare mishandelingszaak als jurisprudentie. Welke vorm van jurispredentie is er in een zaak waarbij een bus vol demonstranten wordt tegengehouden op de snelweg na een oproep op Facebook?
Ik denk niet dat Muiswinkel iedereen bedoelde 'die voor het huidige feest zijn'quote:Op zaterdag 10 november 2018 13:58 schreef CrashO het volgende:
[..]
En toch vindt ik dat iemand die mensen die voor het huidige feest zijn een "pro-Zwarte Piet fascist" noemt, compleet en volkomen ongeschikt is om Sinterklaas te zijn.
Zwarte piet is juist de essentie van die rechtszaak, anders was de strafmaat wel lager geweest.quote:Op zaterdag 10 november 2018 14:06 schreef NanKing het volgende:
Voor de discussie over de snelwegblokkeerders hebben we een heel topic. Ik snap dat het ook met dit topic/thema te maken heeft maar laten we het niet in dit topic alleen daar over hebben. Maar gewoon over zp
Het is niet een kwestie van eens zijn. Jurispredentie is een onderdeel van strafrecht, dat heeft voorwaarden.quote:Op zaterdag 10 november 2018 14:05 schreef govie het volgende:
[..]
Daar zijn we het dus niet mee eens dat het alleen om eenzelfde vergrijp moet gaan, maar het afzetten van een snelweg is zeerzeker al vaker gebeurt dus dan neem dat toch. Punt verandert niet, veel mensen kunnen het niet vinden in de strafmaat, waarvan ¤75.000 binnen 6 uur akte van is.
Wel, succes met je voorwaarden van illegaal afzetten snelweg.quote:Op zaterdag 10 november 2018 14:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is niet een kwestie van eens zijn. Jurispredentie is een onderdeel van strafrecht, dat heeft voorwaarden.
Yo bedankt.quote:Op zaterdag 10 november 2018 14:09 schreef govie het volgende:
[..]
Wel, succes met je voorwaarden van illegaal afzetten snelweg.
Een Sinterklaas die volledig op de historische figuur gebaseerd is draagt geen hoge mijter (een laat-middeleeuwse ontwikkeling), is orthodox-christelijk, heeft vast een hekel aan ketters en heidenen en spreekt zijn Nederlands met een Grieks accent.quote:Op zaterdag 10 november 2018 14:02 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Als je Sinterklaas als de heilige Sint Nicolaas ziet (wat niet overal gebruikelijk is/was) dan is de blanke huidskleur (neus) niet noodzakelijk. Als elf-figuur weer wel.
De historische Sint Nicolaas is in het westen altijd afgebeeld als blanke Europeaan. Net zoals alle heiligen worden afgebeeld zoals de bevolking er uit ziet. Dat is ook logisch want dat maakt het geloven in hen wat makkelijker.quote:Op zaterdag 10 november 2018 14:10 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Een Sinterklaas die volledig op de historische figuur gebaseerd is draagt geen hoge mijter (een laat-middeleeuwse ontwikkeling), is orthodox-christelijk, heeft vast een hekel aan ketters en heidenen en spreekt zijn Nederlands met een Grieks accent.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaas_van_Myraquote:Op zaterdag 10 november 2018 14:02 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Volgens mij waren de Zwarte Pieten toch het dodenleger (naast duivels, boemannen etc) en zijn dus dood of ze zijn gerelateerd aan de dood (die weer nieuw leven voortbrengt). Het is de Sint die weigert dood te gaan.Het witte komt ook terug in de kleding en het haar.
Als je Sinterklaas als de heilige Sint Nicolaas ziet (wat niet overal gebruikelijk is/was) dan is de blanke huidskleur (neus) niet noodzakelijk. Als elf-figuur weer wel.
Van Piet weten we zo langzamerhand wel wie hij is en waar hij vandaan komt. Maar wie is eigenlijk Sinterklaas?
Ik bedoelde het niet gemeen. Maar volgens mij is het voor de meeste donateurs van deze antidemonstranten om de strafmaat te doen in verhouding tot wat iedereen dan maar vind wat een juiste strafmaat zou moeten. M.i. kan je deze hoge donaties zelfs meenemen richting gekozen rechters, want velen voelen zich niet meer juist vertegenwoordigd door de gerechtelijke macht, maar dit komt wel weer aan bod nu omdat het rechterskorps niet aansluit bij de samenleving (gezien het grote aandeel linkse en centrum-rechters). Maar dat valt volgens de regeltjes buiten deze zaak. Maar voor mij persoonlijk is de donatie een protest tegen de gerechtelijke macht en hoe men stilletjes politiek bedrijft door een onjuiste politieke verdeling van rechters met daaruitvolgend schade voor de friese helden in dit geval. Soms doe je wat omdat het goed voelt, en zo geschiede. Je zult best gelijk hebben op juridische gronden, maar deze zaak rijkt veel verder dan dat, gezien het grote aantal dat het niet eens is met het oordeel en hun recht om zich cultureel te uiten zonder kwaad aangekeken te worden of hun feestje wordt verpest door een paar negers met aandachtstekort of quelerantenwaan.quote:
Nee, ik wil straffen die passen bij de ernst van het vergrijp, namelijk zeer bescheiden taakstraffen of slechts boetes. De nu opgelegde straffen zijn bijzonder zwaar in vergelijking met andere zaken waarvoor 120-240 uur taakstraf wordt opgelegd. Dat is wat hier zo misselijkmakend aan is: een puur politiek proces met dito vonnis.quote:Op zaterdag 10 november 2018 01:48 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je wil het tuig dus een schouderklopje geven voor het oplettende gedrag van het overige verkeer dat ervoor gezorgd heeft dat er geen ongelukken zijn gebeurd?
Hoe zou het staan met de vervolging en berechting van degenen die de Pegida-demonstratie onmogelijk maakten? Zou het politieteam al ver zijn met op de opsporing? Gaan de dagvaardingen al snel de deur uit? Kunnen de daders ook van die forse taakstraffen tegemoet zien?quote:"Kick Out Zwarte Piet heeft op vervolging aangedrongen en aangifte gedaan en nu moeten onze koppen eraf. We hebben volgens onze advocaten, de Ankers, buitenproportionele dagvaardingen gekregen. Dit hadden ze nog nooit meegemaakt. Het lijkt een politiek proces. Er is een compleet team de politie maanden met onze zaak bezig geweest. Fulltime. Op oudejaarsavond had iemand elders in Friesland voor 50.000 euro schade door vandalisme. Er waren foto's en filmpjes. De daders waren bekend. Die zaak is geseponeerd omdat de politie geen tijd had om onderzoek te doen..."
Zelfs als dat niet zo was, dan nog blijft overeind dat er tijd en energie is gestoken in de opsporing van de wegblokkeerders en hun vervolging. Zit dit af tegen de figuren die Pegida-demonstranten bekogelden met onder meer flessen, blikken, tomaten en eieren.quote:Op zaterdag 10 november 2018 15:30 schreef sp3c het volgende:
hier is echt geen team aan politie fulltime mee bezig geweest hoor, dat gelooft echt niemand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |