abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 november 2018 @ 13:01:15 #201
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183060270
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]

45.000 euro opgehaald en weer met 0 moeten beginnen aan het hoger beroep :')
Dat gaat snel inderdaad meneer buitendam, maar ik heb toch gedaan omdat het duidelijk een geval is van klasse-justitie en dat moet bestreden worden (klassenjustitie waar ik meten met 2 of meer maten mee bedoel).
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_183060351


Inzameling pruttelt gestaag door _O_

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2018 13:06:44 ]
pi_183060371
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:01 schreef govie het volgende:

[..]

Dat gaat snel inderdaad meneer buitendam, maar ik heb toch gedaan omdat het duidelijk een geval is van klasse-justitie en dat moet bestreden worden (klassenjustitie waar ik meten met 2 of meer maten mee bedoel).
onzin....
een snelweg blokkeren is voor iedereen verboden... een demonstratie fysiek verhinderen kan ook bestraft worden
pi_183060397
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 23:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoofdkankerlulpiet.
Ik ben sprakeloos. Dat mensen bij dit onderwerp zoiets opschrijven...
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 10 november 2018 @ 13:13:44 #205
80382 manny
30 is best veel
pi_183060477
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:00 schreef govie het volgende:

[..]

Dan ben je dom als je dat denkt en nee ik ga niet verder discussieren met kuttrollen.
ik vrees dat je het nog echt meent ook.

hoe moeilijk is het om te snappen dat dit niet over zwarte piet gaat, maar over de blokkade van de snelweg (en het daarmee verhinderen van een demonstratie).

ik ben ook geen fan van de anti-pieten, maar het is toch duidelijk waarover die rechtszaak gaat.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_183060488
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:08 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik ben sprakeloos. Dat mensen bij dit onderwerp zoiets opschrijven...
Precies. En dat zulke mensen dan ook nog betrokken gaan worden bij een kinderfeest :r





[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2018 13:16:27 ]
  zaterdag 10 november 2018 @ 13:15:20 #207
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183060504
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)verspreidt~b1714693/

_O- _O-
tis lachen soms, met jodenhaters
quote:
Roel, (...) Voordat hij de oversteek maakte naar 4chan – via een link op het onlineforum fok.nl – las hij vooral GeenStijl.
Welke FOK!ker is dat?!
  zaterdag 10 november 2018 @ 13:17:19 #208
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183060532
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

onzin....
een snelweg blokkeren is voor iedereen verboden... een demonstratie fysiek verhinderen kan ook bestraft worden
Dat lijkt me evident en ik denk dat alle piet-o-risten dat ook vinden. Maar het gaat om de strafmaat die niet in verhouding is met de overtreding en niet in lijn is met andere duizenden uitspraken uit het verleden. Daarnaast geldt dat alle mensen die iets is aangedaan of een familielid heeft verloren door een dader en voor de rechtbank hebben gehoord, "taakstraaf voor de dader van xxx uur", is deze uitspraak een aanfluiting en stront in hun gezicht. Het is echt minachting van de burgers en slachtoffers uit het verleden. De uitspraak is dus eigenlijk veel breder.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zaterdag 10 november 2018 @ 13:21:07 #209
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183060578
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:08 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik ben sprakeloos. Dat mensen bij dit onderwerp zoiets opschrijven...
De nieuwe Sint van Amsterdam was voorheen de nationale hoofdpiet, bekeerd tot antipiet en tweette in een discussie over Zwarte Piet het inmiddels beruchte "kankerlul".
https://www.show.nl/showf(...)erik-van-muiswinkel/
Waardoor ik sprakeloos ben dat ze die man überhaupt nog in de buurt van kinderen laten komen.
pi_183060620
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:17 schreef govie het volgende:

[..]

Dat lijkt me evident en ik denk dat alle piet-o-risten dat ook vinden. Maar het gaat om de strafmaat die niet in verhouding is met de overtreding en niet in lijn is met andere duizenden uitspraken uit het verleden.
Heb jij dan die duizenden andere uitspraken over blokkeren van snelwegen onderzocht ?
Niemand, denk ik.
Misschien hadden deze straffen nog strenger moeten zijn, gezien de plannen van andere groepen
wegen en groepen mensen te blokkeren. Dit laatste is anti-democratisch, want de democratie garandeert veel vrije meningsuiting.
Het argument om de kinderen te vrijwaren van rellen bij de intocht gaat niet op. Het gaat die blokkeerders niet om de kinderen... Het gaat om verkrampt traditionalisme, neurotisch discriminatie ontkennen en buitenlanderhaat t/m racisme speelt mee.
pi_183060643
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:21 schreef Lunatiek het volgende:

Waardoor ik sprakeloos ben dat ze die man überhaupt nog in de buurt van kinderen laten komen.
Waarom ? Is hij pedo? Brengt hij kinderen op hele foute ideeën ?
Wederom lijkt het mij dat je een overdreven antipieterbestrijder bent.
pi_183060651
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:17 schreef govie het volgende:

[..]

Maar het gaat om de strafmaat die niet in verhouding is met de overtreding
Daar ga je al de mist in, het is geen overtreding maar een misdrijf.
pi_183060685
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:01 schreef govie het volgende:

[..]

Dat gaat snel inderdaad meneer buitendam, maar ik heb toch gedaan omdat het duidelijk een geval is van klasse-justitie en dat moet bestreden worden (klassenjustitie waar ik meten met 2 of meer maten mee bedoel).
Ja? En ik maak denken dat het onafhankelijke rechtspraak is die mensen op hun flikker geeft vanwege het blokkeren van een snelweg en het ontnemen van iemands recht op demonstratie. Die ze netjes volgens de wet hebben ingediend, trouwens.
Dit, dus.
pi_183060750
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De nieuwe Sint van Amsterdam was voorheen de nationale hoofdpiet, bekeerd tot antipiet en tweette in een discussie over Zwarte Piet het inmiddels beruchte "kankerlul".
https://www.show.nl/showf(...)erik-van-muiswinkel/
Waardoor ik sprakeloos ben dat ze die man überhaupt nog in de buurt van kinderen laten komen.
Jij bent helemaal niet sprakeloos. Ik vermoed dat je in de top tien staat van posters in deze reeks.
Je standpunt is inmiddels overduidelijk, maar je blijft je een slag in de rondte posten. Lekker polariseren, fijn gelijk hebben, schelden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 10 november 2018 @ 13:37:44 #215
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183060766
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waarom ? Is hij pedo? Brengt hij kinderen op hele foute ideeën ?
Wederom lijkt het mij dat je een overdreven antipieterbestrijder bent.
Afgezien van het anti-pietgebeuren zie ik mijn kinderen niet graag in de buurt van mensen die publiekelijk het woord kankerlul gebruiken, of überhaupt kanker als scheldwoord.
pi_183060778
Als 120 uur schoffelen voor het blokkeren van een snelweg om mensen hun demonstratierecht te ontnemen veel te zwaar gestraft is, wat zou dan een gepaste straf zijn voor het gebruik van het woord "kankerlul" op twitter, levenslange dwangarbeid in een Siberisch strafkamp?
  zaterdag 10 november 2018 @ 13:40:19 #217
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183060791
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:36 schreef OllieA het volgende:

[..]

Jij bent helemaal niet sprakeloos. Ik vermoed dat je in de top tien staat van posters in deze reeks.
Je standpunt is inmiddels overduidelijk, maar je blijft je een slag in de rondte posten. Lekker polariseren, fijn gelijk hebben, schelden.
Dus jij vindt het prima dat de Sinterklaas met kankerlul scheldt?

Lekker dan voor al die kindjes met kanker. Fijn inclusief Sinterklaasfeest weer :(
pi_183060812
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Afgezien van het anti-pietgebeuren zie ik mijn kinderen niet graag in de buurt van mensen die publiekelijk het woord kankerlul gebruiken, of überhaupt kanker als scheldwoord.
je overdrijft.... je gebruikt dat woord ook net in een posting..
Je maakt van je "vijanden" monsterachtige wezens. Zoek eens dat monster bij jezelf,, tussen de oren.
pi_183060837
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

je overdrijft.... je gebruikt dat woord ook net in een posting..
Je maakt van je "vijanden" monsterachtige wezens. Zoek eens dat monster bij jezelf,, tussen de oren.
Sterker nog, hij heeft het woord inmiddels zo vaak gebruikt dat hij volgens zijn eigen normen nergens meer aan de bak kan.
Fraai is dat, nu kunnen wij dus zijn uitkering gaan ophoesten omdat hij zijn toetsenbordTourette niet onder controle heeft...
pi_183060848
quote:
De actiegroep wil onder meer demonstaties organiseren in Den Helder, Eindhoven, Dokkum, Roermond en Groningen. De aankondiging heeft in Den Helder er al toe geleid dat een groep boze inwoners een oproep heeft gedaan om de toegangswegen naar de stad te blokkeren op de dag van de intocht, op 17 november. Hiermee willen de inwoners proberen de KOZP-actievoerders tegen te houden.
Hoe men bepaalde meningsuiting over racisme van anderen mn van een buitenlandse afkomst wil inperken onder het mom van: ..... kinderen beschermen.
Zij sturen aan op fysieke confrontatie....wat kan overgaan in geweld.
https://www.blikopnieuws.(...)tegen-te-houden.html
pi_183060854
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dus jij vindt het prima dat de Sinterklaas met kankerlul scheldt?

Lekker dan voor al die kindjes met kanker. Fijn inclusief Sinterklaasfeest weer :(
Wie schreef hier "Hoofdkankerlulpiet"?
Jij.
Je zou een beetje uit de buurt van je kinderen moeten blijven, wanneer je ook maar enigszins consequent bent.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_183060872
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ooooh... ik had het "dat woord dat niet genoemd mag worden" moeten noemen ter verduidelijking. Jij bent hier een echte autist met je onbegrip voor abstracten. Lul.
Alweer schelden ? En dan klagen wie dat woord gebruikt gelieve niet in de buurt van jouw kinderen te verblijven.

ps... autisme is geen scheldwoord.....maar word veel te veel als scheldwoord gebruikt
pi_183060879
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:46 schreef OllieA het volgende:

[..]

Wie schreef hier "Hoofdkankerlulpiet"?
Jij.
Je zou een beetje uit de buurt van je kinderen moeten blijven, wanneer je ook maar enigszins consequent bent.
Afijn, ik bijt. moet nog lunchen



[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2018 13:49:46 ]
pi_183060886
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ongelooflijk dat er al ongeveer 43601 posts gediscussieerd wordt over dit onderwerp, het is voor mij een overbodig onderwerp.

Het is een eeuwen oude traditie. die moet blijven bestaan.

Sinterklaas die blank is
Zwarte piet die zwart is
Om het toch wat te sussen kan er e.v.t toch een roetpiet bijzitten

Stel je voor de Sint komt met zijn 2 pieten:
Sinterklaas die blank is
Zwarte piet die zwart is
Zwarte piet die half zwart is ( van de roet)

Mooie oplossing toch? behoud je het cultuur + toevoeging van de roetpiet (of een kaaspiet mag ook) of gewoon een blanke piet :)
Hoe komt men er toch bij dat Sinterklaas blank moet zijn? Het is inderdaad gebruikelijk dat de neus van Sinterklaas wit is, en naarmate de avond vordert steeds roder wordt, maar volgens mij is het niet iets dat per sé moet. Sinterklaas zijn huid is bleker vanwege de ouderdom, niet vanwege een vermeend ras o.i.d.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  zaterdag 10 november 2018 @ 13:52:03 #225
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183060938
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:49 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Hoe komt men er toch bij dat Sinterklaas blank moet zijn? Het is inderdaad gebruikelijk dat de neus van Sinterklaas wit is, en naarmate de avond vordert steeds roder wordt, maar volgens mij is het niet iets dat per sé moet. Sinterklaas zijn huid is bleker vanwege de ouderdom, niet vanwege een vermeend ras o.i.d.
Hij is wit omdat het een dooie is. Een spook. Een elf (gerelateerd aan latijn alba, wit).
pi_183060961
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Afgezien van het anti-pietgebeuren zie ik mijn kinderen niet graag in de buurt van mensen die publiekelijk het woord kankerlul gebruiken, of überhaupt kanker als scheldwoord.
Dat vind ik ook weer overdreven. Het is Twitter en niet Sesamstraat.
Ik vind dat net zo’n onzin als het afbranden van een schooljuf omdat ze in haar vrije tijd een hobby heeft die niet bij het stereotype ‘ brave juf’ hoort.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_183061007
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:49 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Hoe komt men er toch bij dat Sinterklaas blank moet zijn? Het is inderdaad gebruikelijk dat de neus van Sinterklaas wit is, en naarmate de avond vordert steeds roder wordt, maar volgens mij is het niet iets dat per sé moet. Sinterklaas zijn huid is bleker vanwege de ouderdom, niet vanwege een vermeend ras o.i.d.

https://sinterklaasmijnho(...)weetjes/ware-gezicht
pi_183061025
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:53 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat vind ik ook weer overdreven. Het is Twitter en niet Sesamstraat.
Ik vind dat net zo’n onzin als het afbranden van een schooljuf omdat ze in haar vrije tijd een hobby heeft die niet bij het stereotype ‘ brave juf’ hoort.
En toch vindt ik dat iemand die mensen die voor het huidige feest zijn een "pro-Zwarte Piet fascist" noemt, compleet en volkomen ongeschikt is om Sinterklaas te zijn.


Als die 'brave juf' in haar vrije tijd staat te demonstreren dat er een verbod op kinderen moet komen dan kan je daar ook terecht vragen over stellen. Mensen mogen prima hun mening hebben, maar als je vervolgens kiest voor een beroep die daar regelrecht tegenover staat dan ben je niet helemaal goed in je pepernoot :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2018 14:03:24 ]
pi_183061043
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:06 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]

Inzameling pruttelt gestaag door _O_
Muahhaah, prachtig, al dat weggegooide geld.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:01:15 #230
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183061061
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja? En ik maak denken dat het onafhankelijke rechtspraak is die mensen op hun flikker geeft vanwege het blokkeren van een snelweg en het ontnemen van iemands recht op demonstratie. Die ze netjes volgens de wet hebben ingediend, trouwens.
Het gaat niet om of ze dat hebben gedaan (dat staat al vast), het gaat om de hoogte van de strafmaat t.o.v. andere vergrijpen+strafmaten.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_183061076
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:52 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hij is wit omdat het een dooie is. Een spook. Een elf (gerelateerd aan latijn alba, wit).
Volgens mij waren de Zwarte Pieten toch het dodenleger (naast duivels, boemannen etc) en zijn dus dood of ze zijn gerelateerd aan de dood (die weer nieuw leven voortbrengt). Het is de Sint die weigert dood te gaan. ;) Het witte komt ook terug in de kleding en het haar.

Als je Sinterklaas als de heilige Sint Nicolaas ziet (wat niet overal gebruikelijk is/was) dan is de blanke huidskleur (neus) niet noodzakelijk. Als elf-figuur weer wel.
Van Piet weten we zo langzamerhand wel wie hij is en waar hij vandaan komt. Maar wie is eigenlijk Sinterklaas?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:03:26 #232
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183061099
quote:
Dat is een reconstructiepoging op basis van beenderen die wel of niet van hem kunnen zijn plus wat extrapolatie o.b.v. bestaande menstypes in die regio. Eigenlijk weten we gewoon niet hoe de man eruitzag.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:04:01 #233
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183061111
Doen negers op curacao moeilijk? Nee, die maken de nederlandse negers juist belachelijk.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_183061113
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:01 schreef govie het volgende:

[..]

Het gaat niet om of ze dat hebben gedaan (dat staat al vast), het gaat om de hoogte van de strafmaat t.o.v. andere vergrijpen+strafmaten.
Andere vergrijpen+strafmaten kun je alleen gebruiken als het om eenzelfde vergrijp gaat. Bij een mishandeling gebruikt de rechter een vergelijkbare mishandelingszaak als jurisprudentie. Welke vorm van jurispredentie is er in een zaak waarbij een bus vol demonstranten wordt tegengehouden op de snelweg na een oproep op Facebook?
Dit, dus.
pi_183061130
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:58 schreef CrashO het volgende:

[..]

En toch vindt ik dat iemand die mensen die voor het huidige feest zijn een "pro-Zwarte Piet fascist" noemt, compleet en volkomen ongeschikt is om Sinterklaas te zijn.
[ afbeelding ]

Als die 'brave juf' in haar vrije tijd staat te demonstreren dat er een verbod op kinderen moet komen dan kan je daar ook terecht vragen over stellen.
Maar ik kan er niet uit opmaken dat hij het over mensen die pro zwarte zijn heeft. Hij heeft over een specifiek persoon.
Kan ik ergens de hele conversatie lezen of zien waar hij daar op reageert?
ijs_beer fan!
pi_183061156
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:04 schreef NanKing het volgende:
Kan ik ergens de hele conversatie lezen of zien waar hij daar op reageert?
De dagen na die Tweets kwam er een flinke bak terugslag en toen heeft hij flink lopen deleten op zijn twitter. Ook de schuld afschuiven op `hackers` ed :')

https://www.nu.nl/achterk(...)er-kwam-hackers.html

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2018 14:09:07 ]
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:05:55 #237
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183061157
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Andere vergrijpen+strafmaten kun je alleen gebruiken als het om eenzelfde vergrijp gaat. Bij een mishandeling gebruikt de rechter een vergelijkbare mishandelingszaak als jurisprudentie. Welke vorm van jurispredentie is er in een zaak waarbij een bus vol demonstranten wordt tegengehouden op de snelweg na een oproep op Facebook?
Daar zijn we het dus niet mee eens dat het alleen om eenzelfde vergrijp moet gaan, maar het afzetten van een snelweg is zeerzeker al vaker gebeurt dus dan neem dat toch. Punt verandert niet, veel mensen kunnen het niet vinden in de strafmaat, waarvan ¤75.000 binnen 6 uur akte van is.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_183061170
Voor de discussie over de snelwegblokkeerders hebben we een heel topic. Ik snap dat het ook met dit topic/thema te maken heeft maar laten we het niet in dit topic alleen daar over hebben. Maar gewoon over zp
NWS / Het mega-proces tegen de Dokkumse snelwegblokkeerders #8
ijs_beer fan!
pi_183061177
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:58 schreef CrashO het volgende:

[..]

En toch vindt ik dat iemand die mensen die voor het huidige feest zijn een "pro-Zwarte Piet fascist" noemt, compleet en volkomen ongeschikt is om Sinterklaas te zijn.
Ik denk niet dat Muiswinkel iedereen bedoelde 'die voor het huidige feest zijn'
Het zal wel een driftig terugmeppen zijn op twitter zijn naar mensen die hem beledigend, lasterlijk, onbeschoft of racistisch en extreemrechts benaderde.
Inderdaad..... hij moet zich niet zo laten opfokken. Terugmeppen kan ook meer ingehouden... of reageer niet meer op die drammers.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 10-11-2018 14:26:53 ]
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:08:00 #240
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183061193
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:06 schreef NanKing het volgende:
Voor de discussie over de snelwegblokkeerders hebben we een heel topic. Ik snap dat het ook met dit topic/thema te maken heeft maar laten we het niet in dit topic alleen daar over hebben. Maar gewoon over zp
Zwarte piet is juist de essentie van die rechtszaak, anders was de strafmaat wel lager geweest.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_183061207
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:05 schreef govie het volgende:

[..]

Daar zijn we het dus niet mee eens dat het alleen om eenzelfde vergrijp moet gaan, maar het afzetten van een snelweg is zeerzeker al vaker gebeurt dus dan neem dat toch. Punt verandert niet, veel mensen kunnen het niet vinden in de strafmaat, waarvan ¤75.000 binnen 6 uur akte van is.
Het is niet een kwestie van eens zijn. Jurispredentie is een onderdeel van strafrecht, dat heeft voorwaarden.
Dit, dus.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:09:33 #242
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183061226
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het is niet een kwestie van eens zijn. Jurispredentie is een onderdeel van strafrecht, dat heeft voorwaarden.
Wel, succes met je voorwaarden van illegaal afzetten snelweg.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_183061236
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:09 schreef govie het volgende:

[..]

Wel, succes met je voorwaarden van illegaal afzetten snelweg.
Yo bedankt.
Dit, dus.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:10:12 #244
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183061240
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:02 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Als je Sinterklaas als de heilige Sint Nicolaas ziet (wat niet overal gebruikelijk is/was) dan is de blanke huidskleur (neus) niet noodzakelijk. Als elf-figuur weer wel.
Een Sinterklaas die volledig op de historische figuur gebaseerd is draagt geen hoge mijter (een laat-middeleeuwse ontwikkeling), is orthodox-christelijk, heeft vast een hekel aan ketters en heidenen en spreekt zijn Nederlands met een Grieks accent.
pi_183061323
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:10 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Een Sinterklaas die volledig op de historische figuur gebaseerd is draagt geen hoge mijter (een laat-middeleeuwse ontwikkeling), is orthodox-christelijk, heeft vast een hekel aan ketters en heidenen en spreekt zijn Nederlands met een Grieks accent.
De historische Sint Nicolaas is in het westen altijd afgebeeld als blanke Europeaan. Net zoals alle heiligen worden afgebeeld zoals de bevolking er uit ziet. Dat is ook logisch want dat maakt het geloven in hen wat makkelijker. ;)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:50:34 #246
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_183061927
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:02 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Volgens mij waren de Zwarte Pieten toch het dodenleger (naast duivels, boemannen etc) en zijn dus dood of ze zijn gerelateerd aan de dood (die weer nieuw leven voortbrengt). Het is de Sint die weigert dood te gaan. ;) Het witte komt ook terug in de kleding en het haar.

Als je Sinterklaas als de heilige Sint Nicolaas ziet (wat niet overal gebruikelijk is/was) dan is de blanke huidskleur (neus) niet noodzakelijk. Als elf-figuur weer wel.
Van Piet weten we zo langzamerhand wel wie hij is en waar hij vandaan komt. Maar wie is eigenlijk Sinterklaas?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaas_van_Myra
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:57:09 #247
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183062041
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Yo bedankt.
Ik bedoelde het niet gemeen. Maar volgens mij is het voor de meeste donateurs van deze antidemonstranten om de strafmaat te doen in verhouding tot wat iedereen dan maar vind wat een juiste strafmaat zou moeten. M.i. kan je deze hoge donaties zelfs meenemen richting gekozen rechters, want velen voelen zich niet meer juist vertegenwoordigd door de gerechtelijke macht, maar dit komt wel weer aan bod nu omdat het rechterskorps niet aansluit bij de samenleving (gezien het grote aandeel linkse en centrum-rechters). Maar dat valt volgens de regeltjes buiten deze zaak. Maar voor mij persoonlijk is de donatie een protest tegen de gerechtelijke macht en hoe men stilletjes politiek bedrijft door een onjuiste politieke verdeling van rechters met daaruitvolgend schade voor de friese helden in dit geval. Soms doe je wat omdat het goed voelt, en zo geschiede. Je zult best gelijk hebben op juridische gronden, maar deze zaak rijkt veel verder dan dat, gezien het grote aantal dat het niet eens is met het oordeel en hun recht om zich cultureel te uiten zonder kwaad aangekeken te worden of hun feestje wordt verpest door een paar negers met aandachtstekort of quelerantenwaan.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_183062507
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 01:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je wil het tuig dus een schouderklopje geven voor het oplettende gedrag van het overige verkeer dat ervoor gezorgd heeft dat er geen ongelukken zijn gebeurd?
Nee, ik wil straffen die passen bij de ernst van het vergrijp, namelijk zeer bescheiden taakstraffen of slechts boetes. De nu opgelegde straffen zijn bijzonder zwaar in vergelijking met andere zaken waarvoor 120-240 uur taakstraf wordt opgelegd. Dat is wat hier zo misselijkmakend aan is: een puur politiek proces met dito vonnis.

En kom me niet aan met dat recht om te demonstreren dat verstoord is. Ten eerste hebben de links-extremisten later alsnog hun sneue protest in Dokkum kunnen houden, ten tweede is onlangs een Pegida-demonstratie bij een moskee Utrecht vroegtijdig afgebroken nadat demonstranten werden bekogeld. Er zijn nul aanhoudingen verricht; nul mensen worden vervolgd.

Zet dat eens af tegen het fanatisme waarmee de Blokkeerfriezen werden vervolgd. Een fragment uit een interview met Jenny Douwes in de krant The Post Offline:
quote:
"Kick Out Zwarte Piet heeft op vervolging aangedrongen en aangifte gedaan en nu moeten onze koppen eraf. We hebben volgens onze advocaten, de Ankers, buitenproportionele dagvaardingen gekregen. Dit hadden ze nog nooit meegemaakt. Het lijkt een politiek proces. Er is een compleet team de politie maanden met onze zaak bezig geweest. Fulltime. Op oudejaarsavond had iemand elders in Friesland voor 50.000 euro schade door vandalisme. Er waren foto's en filmpjes. De daders waren bekend. Die zaak is geseponeerd omdat de politie geen tijd had om onderzoek te doen..."
Hoe zou het staan met de vervolging en berechting van degenen die de Pegida-demonstratie onmogelijk maakten? Zou het politieteam al ver zijn met op de opsporing? Gaan de dagvaardingen al snel de deur uit? Kunnen de daders ook van die forse taakstraffen tegemoet zien? :') Je weet het antwoord zelf ook wel hè?

(NB: Demonstreren voor de deur van een moskee vind ik geen goed idee. Maar dat geldt ook voor links-extremisten die zo nodig tijdens een kinderfeest moeten demonstreren)
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 15:30:37 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183062668
hier is echt geen team aan politie fulltime mee bezig geweest hoor, dat gelooft echt niemand
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183062840
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:30 schreef sp3c het volgende:
hier is echt geen team aan politie fulltime mee bezig geweest hoor, dat gelooft echt niemand
Zelfs als dat niet zo was, dan nog blijft overeind dat er tijd en energie is gestoken in de opsporing van de wegblokkeerders en hun vervolging. Zit dit af tegen de figuren die Pegida-demonstranten bekogelden met onder meer flessen, blikken, tomaten en eieren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')