Nattekat | vrijdag 2 november 2018 @ 05:57 |
![]() ![]() Mercedes AMG Petronas F1 Team ![]() ![]() ![]() ![]() #44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas Scuderia Ferrari ![]() ![]() ![]() ![]() #5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen Aston Martin Red Bull Racing ![]() ![]() ![]() ![]() #3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen Sahara Force India F1 Team ![]() ![]() ![]() ![]() #11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon Williams Martini Racing ![]() ![]() ![]() ![]() #18 Lance Stroll en #35 Sergey Sirotkin Renault Sport Formula One Team ![]() ![]() ![]() ![]() #27 Nico Hulkenberg en #55 Carlos Sainz Red Bull Toro Rosso Honda ![]() ![]() ![]() ![]() #10 Pierre Gasly en #28 Brendon Hartley Haas F1 Team ![]() ![]() ![]() ![]() #8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen McLaren F1 Team ![]() ![]() ![]() ![]() #14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne Alfa Romeo Sauber F1 Team ![]() ![]() ![]() ![]() #9 Marcus Ericsson en #16 Charles Leclerc ![]() ![]() Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) - Regulations pagina van FIA F1 nieuws portals: Andere autosport gerelateerde topics: Wijzigingen 2018 uitgelegd | |
Nattekat | vrijdag 2 november 2018 @ 05:57 |
F1 / De Grote Prijs van Nederland @ Zandvoort | |
#ANONIEM | vrijdag 2 november 2018 @ 06:13 |
Bolk | |
ondeugend | woensdag 7 november 2018 @ 09:58 |
Hanoi ![]() ![]() https://www.formula1.com/(...)r56A0GCycMuUM0G.html https://www.formula1.com/(...)82kcqi88y0mMsUU.html | |
Rossdale | woensdag 7 november 2018 @ 10:31 |
Gooi de saaiste stukken van Sochi en Baku bij elkaar en wat krijg je dan... Hanoi ![]() | |
PzKpfw | woensdag 7 november 2018 @ 10:52 |
Leuk voor Ferrari en Mercedes... | |
Nattekat | woensdag 7 november 2018 @ 11:48 |
Dat is nog erger dan Assen ![]() ![]() | |
fathank | woensdag 7 november 2018 @ 11:51 |
3km recht stuk ![]() Plus nog bochten waar je plankgas doorheen kan. Hebben ze alleen nog maar een aan/uit schakelaar nodig ![]() | |
sasquatsch | zondag 11 november 2018 @ 12:58 |
Voormalig F1 coureur Jenson Button is kampioen in de Super GT. http://www.dailysportscar(...)-formula-double.html | |
nogeenoudebekende | zondag 11 november 2018 @ 13:04 |
Ik zie in de OP nog Sahara Force India staat, moet dat niet Racing Point zijn? | |
Karstman | zondag 11 november 2018 @ 23:19 |
volgend seizoen pas toch? | |
#ANONIEM | zondag 11 november 2018 @ 23:24 |
Beetje half half Sahara is rond de zomer vervallen bij die overname, toen verloren ze ook al hun punten. Force India gebruiken ze nog tot einde van het seizoen. Racing point inderdaad vanaf volgend jaat. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2018 23:27:08 ] | |
Sinister-D- | maandag 19 november 2018 @ 14:49 |
Topman Renault Carlos Ghosn gearresteerd wegens belastingfraude: https://www.ad.nl/auto/to(...)ontduiking~a386173e/ Benieuwd of dit nog gevolgen gaat hebben voor de race activiteiten van Renault en/of Nissan. Ghosn is een voorstander van en race afdeling, niet elke topman ziet dat graag. [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 19-11-2018 18:48:12 ] | |
TheFreshPrince | maandag 19 november 2018 @ 16:39 |
Uit betrouwbare bron hoorde ik dat de topman nog geprobeerd heeft te vluchten maar na 2km liep z’n motor in de soep. | |
Smacked_Actor | maandag 19 november 2018 @ 16:59 |
🤡 | |
Fer | maandag 19 november 2018 @ 19:25 |
Lol, volgens mij zijn de grotere auto’s voorzien van Nissan motoren, zoals de 2.0 en 3.5 v6. Maar ja, dit kan wel een dingetje zijn, Ghosn is een drijvende kracht achter Nissan-Renault net als Marchionne dat was voor FCA. Wie weet komt er nu een Japanner aan de top. | |
nogeenoudebekende | maandag 19 november 2018 @ 19:32 |
Lees net op gpblog dat ze hem willen ontslaan. | |
ondeugend | vrijdag 14 december 2018 @ 11:16 |
de 2019 Ferrari wordt 15 feb onthult | |
Sunri5e | vrijdag 14 december 2018 @ 11:49 |
Nou dat zal een spannende race gaan worden zeg. | |
Nieuwschierig | vrijdag 14 december 2018 @ 13:30 |
Jammer dat dat bochtenstuk niet bochtiger is anders was het best vergelijkbaar met Suzuka. Recht stuk, sneller rechterbocht, bochtencombinatie LRLRLRL, hairpin, spooncurve, rechtstuk met uitrem-bocht (ipv -chicane) | |
sasquatsch | maandag 17 december 2018 @ 17:26 |
maar even een lijstje met presentaties bij gaan houden. Ferrari was al bekend op 15 februari en nu is bekend dat Racing Point hun nieuwe naam en auto op 13 februari gaat presenteren op de Canadian International AutoShow in Toronto. Presentaties: 13 februari Racing Point 15 februari Ferrari | |
ondeugend | dinsdag 18 december 2018 @ 18:00 |
Verse rugnummers 4️ Norris 23 Albon 63 Russell 88 Kubica 9️9 Giovinazzi | |
wimderon | donderdag 20 december 2018 @ 18:04 |
| |
wimderon | donderdag 20 december 2018 @ 18:05 |
| |
sasquatsch | vrijdag 21 december 2018 @ 11:14 |
Renault heeft de datum van de presentatie van de nieuwe F1 wagen bekend gemaakt. De auto wordt op 12 februari in de fabriek in Enstone gepresenteerd. https://www.crash.net/f1/(...)son-launch-date-2019 Presentaties: 12 februari Renault (Enstone) 13 februari Racing Point (Toronto) 15 februari Ferrari | |
sasquatsch | donderdag 3 januari 2019 @ 17:05 |
McLaren presenteert de MCL34 op Valentijnsdag. Presentaties: 12 februari Renault (Enstone) 13 februari Racing Point (Toronto) 14 februari McLaren 15 februari Ferrari | |
Rossdale | donderdag 3 januari 2019 @ 19:05 |
Deze is wel leuk ![]() https://twitter.com/McLarenF1/status/1080846604758908928?s=19 | |
vosss | zaterdag 5 januari 2019 @ 13:28 |
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/244225 Problemen met de Honda motor die Illien niet opgelost krijgt en de samenwerking met AVL zou op de tocht staan. ![]() RIP Max WDC 2019 ![]() | |
Tarado | zaterdag 5 januari 2019 @ 13:31 |
pagina is weg gehaald | |
vosss | zaterdag 5 januari 2019 @ 13:32 |
Net stond ie er nog. Andere link dan: https://www.gpblog.com/nl(...)onje-in-de-top-.html | |
vosss | zaterdag 5 januari 2019 @ 13:33 |
https://www.f1today.net/n(...)ieve-vibe-rond-honda Hier doet ie het gewoon? | |
vosss | zaterdag 5 januari 2019 @ 13:34 |
Ow ze hebben de url aangepast zie ik. | |
sasquatsch | zaterdag 5 januari 2019 @ 13:36 |
Is een kopie van Autobild https://www.autobild.de/a(...)honda--10924171.html Ferrari had ook al problemen met de projectleider van AVL net zoals Honda nu. Verschil van inzicht blijkbaar. Illiens oplossing voor motorvibraties scheen niet te werken, maar schijnen ze zelf al opgelost te hebben(volgens een bron op Reddit) Edit:
[ Bericht 37% gewijzigd door sasquatsch op 05-01-2019 13:42:06 ] | |
JimmyManna | zaterdag 5 januari 2019 @ 21:28 |
Opvallend genoeg maakte Ferrari de grootste stap qua motor toen AVL weg was. Dus ach. | |
Whiskers2009 | zondag 6 januari 2019 @ 10:54 |
Niki Lauda weer op de IC: https://www.f1maximaal.nl(...)ensive-care-na-griep En weer op Ibiza opgelopen kennelijk: https://racingnews365.nl/(...)ederom-in-ziekenhuis [ Bericht 33% gewijzigd door Whiskers2009 op 06-01-2019 11:02:25 ] | |
twiFight | zondag 6 januari 2019 @ 11:14 |
Dat zal wel blijven gebeuren. Hij had al een donororgaan en dan krijg je medicijnen die je weerstand onderdrukken dus dit is nu helaas een beetje part of the game voor die man. | |
sasquatsch | zondag 6 januari 2019 @ 12:44 |
Op Ibiza heeft hij al ruim 30 jaar een huis, dus zo vreemd is dat niet. Had ook in Oostenrijk kunnen gebeuren. | |
Whiskers2009 | zondag 6 januari 2019 @ 19:03 |
Het lijkt gelukkig mee te vallen: https://www.f1maximaal.nl(...)nd-voor-komende-week | |
Whiskers2009 | maandag 7 januari 2019 @ 06:18 |
En Jos wordt weer vader: https://www.nu.nl/achterk(...)erde-keer-vader.html | |
sasquatsch | maandag 7 januari 2019 @ 06:30 |
Dat was hier ook al gepost! F1 / [F1 Algemeen] 2018 Formula1 GP's #731 Winter is coming! | |
Whiskers2009 | maandag 7 januari 2019 @ 09:04 |
En Arrivabene zou vervangen worden: https://racingnews365.nl/(...)moet-het-veld-ruimen | |
vosss | maandag 7 januari 2019 @ 10:01 |
Speciaal voor de luie flikkers die niet willen klikken: Ik ben eens aan het denken, maar liep die Arrivabene niet ook al bij Ferrari rond toen Schumacher daar nog reed? ![]() | |
Nattekat | maandag 7 januari 2019 @ 10:16 |
Ja. Daarvoor zelfs al. | |
sasquatsch | maandag 7 januari 2019 @ 10:29 |
Het was of Arrivabene of Binotto. Onder Marchionne zou Binotto waarschijnlijk de nieuwe teambaas worden maar sinds zijn dood leek de voorkeur uit te gaan naar Arrivabene om de stabiliteit te bewaren. Binotto zou al gepolst zijn door Mercedes en Renault. Maar nu lijkt men dus toch voor Binotto te kiezen. | |
Ener-G | maandag 7 januari 2019 @ 10:47 |
Dat wordt dan nog een interessant seizoen voor Vettel, Binotto is zwaar op de hand van Leclerc. Zou dit een seizoen gaan worden zonder een 1e en 2e rijder? | |
kaledobber | maandag 7 januari 2019 @ 10:56 |
Gelukkig nieuwjaar | |
Sinister-D- | maandag 7 januari 2019 @ 11:03 |
En bevestigd: https://m.gpupdate.net/nl(...)vabene-door-binotto/ | |
vosss | maandag 7 januari 2019 @ 11:04 |
dat geloof ik niet zo heel hard eerlijk gezegd ![]() | |
Tarado | maandag 7 januari 2019 @ 11:07 |
Leclerc moet het eerst maar even laten zien, Vettel rijd je er niet zomaar af | |
vosss | maandag 7 januari 2019 @ 11:09 |
Precies. En hoewel Leclerc best een potje kan sturen ben ik nog immer van mening dat zijn resultaten gekleurd zijn door die pannenkoek van een teamgenoot van hem afgelopen jaar. We zullen zien. ![]() | |
Rossdale | maandag 7 januari 2019 @ 11:11 |
Klein tikje tegen zijn achterband of hem blokkeren tijdens een inhaalactie is genoeg hoor. Dat hebben zowel Hamilton als Verstappen vorig jaar wel laten zien ![]() | |
vosss | maandag 7 januari 2019 @ 11:18 |
Ik denk echt niet dat Leclerc een Ricciardo'tje kan doen, maar wellicht zit ik er compleet naast. In elk geval kijk ik weer uit naar het nieuwe seizoen. Belooft toch weer spannend te worden ![]() | |
Tarado | maandag 7 januari 2019 @ 11:18 |
is niet te hopen want lijkt me ook voor 2019 de enige uitdager van Hamilton | |
ondeugend | maandag 7 januari 2019 @ 11:31 |
Meestal doet Vettel dat zelf wel | |
Whiskers2009 | maandag 7 januari 2019 @ 18:31 |
En nu is het officieel: Binotto vervangt Arrivabene https://racingnews365.nl/(...)-teambaas-arrivabene https://www.gpblog.com/nl(...)m_content=Ferrari%2C Arrivabene%2C Binotto [ Bericht 40% gewijzigd door Whiskers2009 op 07-01-2019 18:37:26 ] | |
sasquatsch | maandag 7 januari 2019 @ 22:35 |
Misschien dat zonder Italiaan aan het hoofd Ferrari eindelijk weer succesvol wordt. | |
JayHovah | dinsdag 8 januari 2019 @ 06:53 |
Weltschmerz heeft al gesolliciteerd in Maranello... | |
sasquatsch | dinsdag 8 januari 2019 @ 09:25 |
Binotto is Zwitser. Edit: En ook Italiaans ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door sasquatsch op 08-01-2019 13:44:21 ] | |
KillerBee4ever | dinsdag 8 januari 2019 @ 12:56 |
Dat kan niet, dan moet ie van z'n zolderkamer af ![]() | |
Nattekat | dinsdag 8 januari 2019 @ 22:18 |
Lijkt er echt op dat Honda flink kan verrassen. | |
bokkepoot | dinsdag 8 januari 2019 @ 22:31 |
Renooit had ook al een partymode. Bracht niet veel, maar ze hadden hem ook. | |
4-elements | dinsdag 8 januari 2019 @ 22:36 |
Vergeet niet dat hij in zijn eerste jaar in de F2 alles op een hoop reed. Net als in de GP3. ![]() | |
Rossdale | dinsdag 8 januari 2019 @ 22:41 |
Vandoorne ook | |
Nattekat | dinsdag 8 januari 2019 @ 22:43 |
Ze konden iets harder lopen over 1 rondje zonder te ontploffen ja, maar bij party mode denk ik aan wat anders ![]() | |
4-elements | dinsdag 8 januari 2019 @ 22:48 |
Dat klopt (al deed Vandoorne er twee jaar over om GP2-kampioen te worden). Daarentegen heeft Vandoorne niks spectaculairs laten zien in de F1 (op zijn allereerste race na), Leclerc wel. | |
vosss | woensdag 9 januari 2019 @ 00:01 |
Zo ken ik er nog wel 1 die in de opstartklasses alles en iedereen de moeder neukte reed. Frijns ![]() Anyway, volgens mij deed Hulkenberg het ook alleraardigst in de opstartklasses door zo een beetje alles te winnen en die moet het nog steeds laten zien. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 9 januari 2019 @ 05:08 |
Ja, als je het zo allemaal leest, zou je al bijna iets gaan hopen voor 2019. ![]() | |
Tarado | woensdag 9 januari 2019 @ 10:08 |
eerst zien dan geloven, die koude oorlog tussen Honda en Renault is voor alsnog lachwekkend | |
Dven | woensdag 9 januari 2019 @ 11:46 |
Vandoorne was dan ook geen tweede rijder maar 36e rijder ofzo, zo hard werd Alonso voorgetrokken ![]() ![]() | |
bokkepoot | woensdag 9 januari 2019 @ 12:12 |
Zak Brown zat/zit ook wel heel diep in Alonso's aars, beetje schrijnend verhaal ook. | |
Tarado | woensdag 9 januari 2019 @ 12:15 |
ook wel begrijpelijk, hij gaf ze nog een beetje aanzien en veel publiciteit, dat wordt dit jaar een stuk minder | |
Nattekat | woensdag 9 januari 2019 @ 12:23 |
Honda laat op elk vlak meer potentie zien dan Renault vooralsnog. Renault wordt in het nauw gedreven en gaat om zich heen slaan. Mensen die geen vertrouwen in Honda hebben, hebben 2 jaar onder een steen gelegen. Ze hebben echt gigantische stappen gezet. | |
Tarado | woensdag 9 januari 2019 @ 12:26 |
op elk vlak nog wel, wacht nou eerst even af wat ze laten zien, ik vermoed ook dat ze Renault voorbij zijn maar dat is niet op feiten gebaseerd, we weten het snel. | |
Nattekat | woensdag 9 januari 2019 @ 12:28 |
Zijn ze er nu niet voorbij, dan zijn ze er over een half jaar wel voorbij. Vooralsnog leek het erop dat dat punt vorig seizoen al bereikt is. | |
Weltschmerz | woensdag 9 januari 2019 @ 17:11 |
Een knalfuif wordt het. Ik denk dat Honda zich wat steiler blijft ontwikkelen dan Renault, maar ze komen ook van verder. Daarnaast gaat RBR inleveren op het chassis omdat ze de Honda motor alle ruimte geven. Dat is niet omdat dat de optimale balans zal zijn, wat best het geval zou kunnen zijn, maar omdat ze de juistheid van hun keuze voor Honda bevestigd willen zien. | |
Nattekat | woensdag 9 januari 2019 @ 17:15 |
Honda is compacter dan Renault, er hoeft niks ingeleverd te worden. | |
Rossdale | woensdag 9 januari 2019 @ 17:17 |
Honda was compacter, maar sinds ze met TR samenwerken is de motor zelf ook wat logger geworden | |
twiFight | woensdag 9 januari 2019 @ 17:42 |
Waar komt toch die drang vandaan om zogenaamd te moeten weten of die motor wel/niet beter is. Is er een website waar je dat in kan leveren voor penispunten of zo? We zien het in Australie wel, tevens is die ontknoping de reden dat die race leuk is want verder vind ik het maar saai daar. En als Max niet met de Honda had gereden komend jaar dan had 1. de meerderheid het nooit over die motor gehad en 2. zou het ze aan de reet roesten hoe die presteert en 3. die motor helemaal niet nu al de hemel in prijzen. | |
Bonobo11 | woensdag 9 januari 2019 @ 17:45 |
![]() | |
Smacked_Actor | woensdag 9 januari 2019 @ 20:22 |
Boem! Hoewel dit wel een forum is, waar speculeren bij hoort... | |
ender_xenocide | donderdag 10 januari 2019 @ 11:35 |
Wat moet je anders doen off-season? Alleen maar de dagen aftellen? | |
ondeugend | donderdag 10 januari 2019 @ 12:11 |
Andreas Seidl![]() https://www.bbc.com/sport/formula1/46816256 | |
twiFight | donderdag 10 januari 2019 @ 15:30 |
sim-racen ![]() | |
vosss | zondag 13 januari 2019 @ 13:16 |
Gaat weer lekker daar ![]() | |
Nattekat | zondag 13 januari 2019 @ 13:31 |
Dat Liberty en de FIA gingen clashen zat er natuurlijk keihard aan te komen. De FIA zit helemaal niet te wachten op Amerikaanse onzin. | |
Rossdale | zondag 13 januari 2019 @ 13:34 |
Todt is zo conservatief als de pest, die zou op veiligsheidsellende (Halo, verplaatsen wall of champions etc) na liever niets veranderen. | |
sasquatsch | zondag 13 januari 2019 @ 13:40 |
De FIA wilde die budgetlimiet zelf al eerder invoeren maar dat is toen nooit gelukt. Net als dat ze al eerder de auto's wilden aanpassen om het inhalen te bevorderen. Dat werd altijd door de teams tegengehouden. Nu met het verstrijken van het Concorde Agreement en een nieuwe eigenaar in Liberty hebben ze daar de beste kans voor om beide in te voeren. Alleen gaat het (mede door de weerstand van de teams) niet zo makkelijk als gehoopt. | |
Nattekat | zondag 13 januari 2019 @ 13:41 |
| |
sasquatsch | zondag 13 januari 2019 @ 13:52 |
Dat zeg ik. Er staat nergens dat de FIA er niet mee eens is. | |
Nattekat | zondag 13 januari 2019 @ 14:19 |
Iemand moet die plannen hebben afgeschoten, anders waren ze er allang uit. | |
sasquatsch | zondag 13 januari 2019 @ 14:28 |
Dat is jouw mening, niet de mijne (zeker niet dat dat de FIA is, aangezien er meer weerstand van de grote teams is) | |
sasquatsch | maandag 21 januari 2019 @ 20:15 |
Sauber presenteert de nieuwe auto op 18 februari voor het begin van de testen in Barcelona. https://www.motorsport.co(...)launch-date/4327033/ Presentaties: 12 februari Renault (Enstone) 13 februari Racing Point (Toronto) 14 februari McLaren 15 februari Ferrari 18 februari Sauber (Barcelona) | |
sasquatsch | maandag 21 januari 2019 @ 20:19 |
Sky gaat (een deel van) de wintertesten live uitzenden. Elke dag wordt van 1pm tot 5pm (UK tijd) live de test uitgezonden en daarna een uur lang een terugblik van de dag. https://www.skysports.com(...)e-coverage-on-sky-f1 Ziggo komt elke dag online met 10 minuten terugkijken op de testdag met Olav Mol en aan het eind van de twee weken testen een samenvatting op tv. https://nl.motorsport.com(...)s-barcelona/4326974/ | |
TagForce | dinsdag 22 januari 2019 @ 16:40 |
De plannen zijn niet afgeschoten, maar het finetunen kost gewoon veel tijd. Zowel de FIA als Liberty willen een budgetcap. Alleen wil Liberty nog veel meer zaken aanpassen, en over al die zaken moet nagedacht worden, niet alleen over de wijzigingen maar ook over de gevolgen daarvan voor andere regels e.d. Dat proces kost gewoon veel tijd. Meer dan ze gedacht hadden | |
Whiskers2009 | dinsdag 22 januari 2019 @ 17:59 |
Nou, Assen heeft kennelijk de financiering rond. Ik dat ze dat al lang hadden, maar ok. https://www.gpblog.com/nl(...)rland-te-halen-.html | |
Whiskers2009 | dinsdag 22 januari 2019 @ 20:02 |
De ironie (mits het klopt): https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=FIA%2C Asian%2C F3%2C winterseries%2C geen superlicentiepunten![]() | |
sasquatsch | dinsdag 22 januari 2019 @ 22:55 |
SPT / [Junior] Formuleklassen #34 met Ronald van Dam frustraties! | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 23 januari 2019 @ 11:10 |
https://www.gpblog.com/nl(...)ault-op-twitter.html Hij is wel leuk. ![]() | |
Rossdale | woensdag 23 januari 2019 @ 11:16 |
![]() | |
sasquatsch | woensdag 23 januari 2019 @ 11:34 |
Hier staan er nog veel meer. https://www.grandprix247.(...)-cheeky-suggestions/ | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 23 januari 2019 @ 11:37 |
Zitten wel goeie tussen! ![]() | |
nils7 | donderdag 24 januari 2019 @ 13:10 |
Ik verwacht er wel wat van nu Sean Bull voor hun werkt ![]() | |
ChatGirl | vrijdag 25 januari 2019 @ 11:59 |
Toro Rosso lanceert hun nieuwe auto op 11 februari:
| |
sasquatsch | vrijdag 25 januari 2019 @ 12:22 |
En Red Bull Racing pas op 18 februari. https://m.gpupdate.net/nl(...)e-test-in-barcelona/ Presentaties: 11 februari Toro Rosso 12 februari Renault (Enstone) 13 februari Racing Point (Toronto) 14 februari McLaren 15 februari Ferrari 18 februari Sauber (Barcelona) 18 februari Red Bull Racing (Barcelona) | |
vosss | vrijdag 25 januari 2019 @ 12:23 |
Red Bulll heeft 15 miljoen uitgegeven om hun auto langzamer te maken dan vorig jaar aldus Dr. Marko ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 25 januari 2019 @ 12:54 |
dan heb je dat fout gelezen: ze hebben ¤15mlj uitgegeven om de auto op hetzelfde niveau te krijgen als vorig jaar, ondanks de regelgeving van de nieuwe vleugels die ervoor zouden zorgen dat de wagens iets langzamer zou worden. | |
vosss | vrijdag 25 januari 2019 @ 13:20 |
ow, net wakker, excuus ![]() | |
Rossdale | vrijdag 25 januari 2019 @ 13:38 |
Net wakker, wtf ![]() | |
vosss | vrijdag 25 januari 2019 @ 13:47 |
Nouja ik was al vanaf 08:15 op, maar vanwege middagdienst lig ik al de hele week ergens tussen 2 en 3 in bed 's nachts en elke dag weer om 08:15 op voor de hond uit te laten dus ik was nog niet helemaal wakker zegmaar P | |
sasquatsch | vrijdag 25 januari 2019 @ 14:48 |
Minder turbulentie achter de auto zodat ze beter kunnen inhalen. Maar de hoeveelheid downforce is al weer terug op het niveau van halverwege vorig jaar. Het is te hopen dat die turbulentie dat niet is. ![]() | |
ondeugend | woensdag 30 januari 2019 @ 11:43 |
13 februari Mercedes | |
sasquatsch | zondag 3 februari 2019 @ 22:31 |
Haas presenteert de nieuwe livery op 7 februari. https://www.racefans.net/(...)-livery-on-thursday/ Presentaties: 7 februari Haas (livery) 11 februari Toro Rosso 12 februari Renault (Enstone) 13 februari Mercedes (Silverstone) 13 februari Racing Point (Toronto) 14 februari McLaren 15 februari Ferrari 18 februari Sauber (Barcelona) 18 februari Red Bull Racing (Barcelona) | |
JayHovah | maandag 4 februari 2019 @ 06:52 |
Dat is donderdag dus al! | |
Pino112 | maandag 4 februari 2019 @ 11:04 |
| |
NaturalScience | maandag 4 februari 2019 @ 11:10 |
Presentaties: 7 februari Haas (livery) 11 februari Toro Rosso 12 februari Renault (Enstone) 13 februari Mercedes (Silverstone) 13 februari Racing Point (Toronto) 13 februari Red Bull Racing 14 februari McLaren 15 februari Ferrari 18 februari Sauber (Barcelona) | |
KingRadler | maandag 4 februari 2019 @ 11:47 |
waarom niet allemaal op dezelfde dag | |
sasquatsch | maandag 4 februari 2019 @ 11:59 |
Omdat de teams daar op tegen zijn. | |
vosss | maandag 4 februari 2019 @ 12:07 |
Waarom eigenlijk? Denken ze dan minder exposure te krijgen of iets? Je kan toch gewoon allemaal net zo veel zendtijd krijgen en er een evenement van maken wat live uitgezonden wordt op de gangbare F1 kanalen wereldwijd. Gewoon een showtje van maken en dan als presentator Davide Valsecchi ![]() Zou kijken ![]() | |
Smacked_Actor | maandag 4 februari 2019 @ 12:20 |
Davide Watzeggie... ![]() ![]() | |
Rossdale | maandag 4 februari 2019 @ 12:43 |
Omdat de teams die nauwelijks van livery wijzigen dan vrijwel geen exposure krijgen. Dit jaar zou er dan vooral over de Haas gesproken worden, maar teams als ferrari en mercedes veranderen natuurlijk nauwelijks. Daar praat dan niemand over. Ik ben eigenlijk alleen benieuwd naar Red Bull met subtiele Honda kleuren/tinten, de zwart/gouden Haas (?) en de livery van Williams nu Martini ze niet meer sponsort. | |
Rossdale | maandag 4 februari 2019 @ 12:44 |
| |
vosss | maandag 4 februari 2019 @ 12:44 |
Als iedereen evenveel tijd krijgt dan is dat toch geen issue? Dan wordt er misschien minder over een livery gepraat, maar meer over vleugeltjes of bargeboards of weet ik het wat. | |
Rossdale | maandag 4 februari 2019 @ 12:47 |
Ik bedoel meer achteraf. Nu zit er veelal een dag tussen, dus dan krijg je meer persberichtjes en exposure op nieuwssites. | |
Tarado | maandag 4 februari 2019 @ 12:48 |
als je bijvoorbeeld hier in NL kijkt heb je door de interesse in Verstappen kans dat de kranten een artikel wijden aan de presentatie van al die anderen, als iedereen het gelijk doet krijgen alleen Verstappen, Ferrari en Mercedes die exposure. | |
flipsen | maandag 4 februari 2019 @ 13:21 |
Zou zelfmoord plegen ![]() | |
vosss | maandag 4 februari 2019 @ 13:22 |
heb meteen mijn vriend Davide opgebeld, hij gaat het doen!! | |
flipsen | maandag 4 februari 2019 @ 13:54 |
Verkapte doodsverwensing, TR gemacht ![]() | |
vosss | maandag 4 februari 2019 @ 13:56 |
![]() Hoogste tijd dat het weer begint, kunnen we stoppen met deze onderbroekenlol ![]() | |
Kickstart | maandag 4 februari 2019 @ 15:24 |
Honda-droom Verstappen valt in duigen https://racingnews365.nl/honda-droom-verstappen-valt-in-duigen Lees en huiver! ![]() Maar inderdaad tijd dat het F1 seizoen weer begint, dit jaar zonder Alonso en een shit load of broekie drivers, GO MAX!! | |
sasquatsch | woensdag 6 februari 2019 @ 20:33 |
De FIA heeft de officiële inschrijvingslijst voor 2019 bekend gemaakt. ![]() | |
franklop | woensdag 6 februari 2019 @ 20:38 |
Mission win now, serieus? | |
Peterselieman | woensdag 6 februari 2019 @ 20:40 |
Jup. Is een sponsordingetje | |
sasquatsch | woensdag 6 februari 2019 @ 21:03 |
We kunnen nog minimaal 5 jaar genieten van de race in Azerbeidzjan. Het contract is tot en met 2023 verlengd. Well done, Baku! https://www.motorsportweek.com/news/id/21420 | |
sasquatsch | woensdag 6 februari 2019 @ 22:22 |
| |
sasquatsch | woensdag 6 februari 2019 @ 22:26 |
De presentatie van de nieuwe Haas livery wordt morgen om 12.00 uur live gestreamd op Motorsport.com. https://www.motorsport.co(...)reveal-live/4333716/ | |
PPL | donderdag 7 februari 2019 @ 10:51 |
![]() Verkapte sigaretten sponsoring. PMI = Philip Morris Interantional. En die M (W in spiegelschrift) is gewoon de M van Marlboro. https://www.missionwinnow.com/ | |
sasquatsch | donderdag 7 februari 2019 @ 18:59 |
Presentaties: 7 februari Haas (livery) 11 februari Williams (Grove, livery) 11 februari Toro Rosso 12 februari Renault (Enstone) 13 februari Mercedes (Silverstone) 13 februari Racing Point (Toronto) 13 februari Red Bull Racing 14 februari McLaren 15 februari Ferrari 18 februari Alfa Romeo Racing (Barcelona) | |
sasquatsch | vrijdag 8 februari 2019 @ 10:59 |
Blijkbaar zijn er meer die dat vinden ![]() Er loopt een onderzoek in Australië naar dat logo en dat zou er toe kunnen leiden dat dit logo niet op de auto's mogen staan tijdens de Grand Prix in Melbourne. http://f1i.com/news/32921(...)le-in-australia.html | |
vosss | vrijdag 8 februari 2019 @ 11:40 |
Beetje raar dat Ricciardo boven Hülkenberg staat (waarvan ik trouwens niet wist dat ie Nicolas heette ![]() De rest is duidelijk 1ste rijder boven zn teamgenoot, behalve daar. Ricciardo moet dat nog maar eens laten zien dat hij de Hulk de baas kan ![]() | |
Nattekat | vrijdag 8 februari 2019 @ 12:18 |
Heb je hun salarissen al gezien? | |
sasquatsch | dinsdag 28 mei 2019 @ 13:17 |
Fiat-Chrysler en Renault gaan mogelijk samen. https://amp.ft.com/content/fad8b3b2-8041-11e9-b592-5fe435b57a3b Ben benieuwd wat dit voor de F1 gaat betekenen. Ferrari zal hierdoor niet geraakt worden aangezien ze een aparte entiteit zijn en niet onder FCA vallen, maar het zou wel van invloed kunnen zijn op de aanwezigheid van Alfa Romeo, waarvan toch al het gerucht gaat dat ze hun inbreng willen verminderen vanwege tegenvallende verkoopcijfers. | |
sasquatsch | zondag 2 juni 2019 @ 11:37 |
Volgens Auto Motor und Sport zullen de nieuwe regels voor 2021 eind deze week aan de teams bekend gemaakt worden. De week erop zouden ze geratificeerd moeten worden door de WMSC. Eén van de nieuwe elementen in de regels wordt het gebruik van (CO2 neutrale) synthetische brandstof, dat in 2021 voor 20% door normale brandstof gemixt moet worden. In de jaren erna zou dat steeds meer moeten worden. https://www.auto-motor-un(...)off-co2-neutral/amp/ | |
Sinister-D- | dinsdag 25 juni 2019 @ 12:37 |
Paddy Lowe definitief weg bij Williams. https://nl.motorsport.com(...)ef-williams/4481980/ Iets wat totaal niet onverwachts komt. | |
Nattekat | dinsdag 25 juni 2019 @ 13:26 |
Toch denk ik niet dat hij het probleem was. Er is er maar eentje die echt wat aan te rekenen is, en dat is Claire. | |
Tarado | dinsdag 25 juni 2019 @ 14:23 |
ik weet niet hoe exact de taakverdeling was maar je mag een technisch directeur deze knakenbak best aanrekenen | |
Kleffe_Dop | woensdag 17 juli 2019 @ 16:33 |
![]() F1 commits to reintroducing ground effect aero concept with '21 rules Formula 1 is committed to reintroducing "ground effect" with its 2021 rules package, with senior figures convinced the aerodynamic concept's return is key to helping cars race closer together. autosport.com -------------- Eenvoudigere aero, meer grond effect. En lage neuzen zouden wel heel sexy zijn, maar dat is wellicht slechts de interpretatie van Giorgio Piola voor deze schets. | |
Fir3fly | woensdag 17 juli 2019 @ 17:22 |
![]() | |
Smacked_Actor | woensdag 17 juli 2019 @ 17:46 |
![]() | |
Nebelwerfer | woensdag 17 juli 2019 @ 20:01 |
Wel grappig: Over de lulligste dingen heeft men commentaar wat weken aan kan houden. Komen er eindelijk berichten over 2021is het gros stil. | |
Smacked_Actor | woensdag 17 juli 2019 @ 22:22 |
Eerst zien dan geloven | |
opgebaarde | woensdag 17 juli 2019 @ 23:14 |
Over welke lullige dingen heb je het? Betreft zeker geent regelgeving want dan is het pas grappig | |
Fir3fly | woensdag 17 juli 2019 @ 23:29 |
Er zijn al zoveel berichten over 2021 geweest. Allemaal gebakken lucht. | |
Karstman | donderdag 18 juli 2019 @ 09:49 |
Nou ja als het goed is dan zijn we wel verlost van al die kledinghangers en minivleugels | |
Fer | donderdag 18 juli 2019 @ 12:44 |
Dit was toch al bekend? Minder tierlantijnen, meer aero onder de vloer. | |
DaggerOne | donderdag 18 juli 2019 @ 23:04 |
Ik lees net op een forum dat Grosjean per direct vervangen wordt door Ocon. Iemand ook deze info gelezen? | |
Whiskers2009 | donderdag 18 juli 2019 @ 23:05 |
Reddit? Is over bericht op GPBlog. Al zijnde een gerucht. https://www.gpblog.com/nl(...)j-gp-duitsland-.html | |
sasquatsch | donderdag 18 juli 2019 @ 23:16 |
Ik las het ook. Ik waag het te betwijfelen, vooral omdat Ocon een Mercedes coureur is en die niet zo snel bij een Ferrari team gestald worden. Maar dat Grosjean weg moet (waarschijnlijk aan het einde van het seizoen) lijkt bijna zeker. Als vervanger worden Hulkenberg en Perez genoemd. Voor de volledigheid de link naar de originele bron: https://www.reddit.com/r/(...)n_regarding_changes/ | |
Rossdale | vrijdag 19 juli 2019 @ 06:47 |
Ocon werd toch vrij gelaten door Mercedes? Dit zodat hij eventueel naar Renault zou kunnen? | |
opreis | vrijdag 19 juli 2019 @ 08:04 |
Lijkt me sterk dat dat mid season gebeurd. Al weet je niet exact de gevolgen van dat rich energy gebeuren | |
Sinister-D- | vrijdag 19 juli 2019 @ 08:53 |
![]() ![]() | |
nogeenoudebekende | vrijdag 19 juli 2019 @ 08:55 |
Dat is een hardnekkig misverstand. Ocon is niet echt een Mercedesrijder. Hij staat onder contract bij wolff. Die heeft gezegd dat ocon vrij is om te onderhandelen voor een stoeltje buiten mercedes. | |
THEFXR | vrijdag 19 juli 2019 @ 10:03 |
goede degelijke vervangers, beter dan die crashtest dummy | |
sasquatsch | vrijdag 19 juli 2019 @ 10:30 |
Dat kan ook als Mercedescoureur. Dat gebeurde vorig seizoen al bijna, voordat Ricciardo overstapte naar Renault. | |
sasquatsch | vrijdag 19 juli 2019 @ 10:31 |
Hij maakt al sinds 2015 deel uit van het Mercedes junior programma en is reserverijder bij Mercedes. | |
Rossdale | vrijdag 19 juli 2019 @ 11:10 |
Ik moet wel zeggen dat Grosjean een brokkenpiloot is, maar zowel Ocon als Perez hebben elkaar behoorlijk vaak van de baan gekegeld. Of dat nou de perfecte vervangers zijn ![]() Qua racepace is Ocon de beste keuze, al zou qua betrouwbare rijder de Hulk beter passen. Hulk naar Haas en Ocon naar Renault? Dat lijkt me een betere match | |
Sinister-D- | vrijdag 19 juli 2019 @ 11:11 |
Wollf is zijn manager, maar hij staat wel degelijk onder contract bij Mercedes als junior sinds zijn F3 periode. | |
flipsen | vrijdag 19 juli 2019 @ 11:47 |
Ik heb de nare grijns van hem al een tijdje niet meer gezien achter Wolff tijdens de races, hm... | |
nils7 | zaterdag 27 juli 2019 @ 09:52 |
Hoorde ik het nu goed in het F1 café dat ze het inschrijfgeld op 200 miljoen willen zetten? Waarom dan? Zo stapt er niemand meer in en doet 1 team het wel en willen ze dit toch terug draaien gaat dat team nooit meer akkoord daarmee. | |
Ghost_Nappa | zaterdag 27 juli 2019 @ 10:29 |
200 miljoen alleen al in inschrijfgeld is echt veel te veel... (Zo komt er echt geen team meer bij.. Volgens mij was het altijd 48 miljoen ofzo, (En dat was een soort van borg die je na 3 jaar (in de sport) weer terug kreeg | |
Karstman | zaterdag 27 juli 2019 @ 11:27 |
Lijkt verdorie de kamerverhuurmarkt wel. Maand huur vooraf, maand huur als borg en een maand huur als "bemiddelingskosten"... | |
TheRipper | zondag 28 juli 2019 @ 20:54 |
In Ted's Notebook wordt Wehrlein voorzichtig genoemd als vervanger bij Haas. Ik zeg doen, hoe eerder hoe beter. | |
Kleffe_Dop | zondag 28 juli 2019 @ 21:01 |
Hoewel Grosjean het minste seizoen tot nu toe meemaakt lijkt Magnussen toch vooral het huidige probleemkind bij Haas. Hij gaat makkelijk over de schreef, ook deze wedstrijd weer... en ik vraag me bij hem altijd af in hoeverre zijn teams in staat zijn geweest om hem in de hand te houden. Ted heeft trouwens wel een beetje een hard piemeltje voor Wehrlein, dus zou het met een korreltje zout nemen voorlopig. [ Bericht 3% gewijzigd door Kleffe_Dop op 28-07-2019 21:12:15 ] | |
sasquatsch | zondag 28 juli 2019 @ 23:14 |
En deden al eerder de namen van Hulkenberg, Perez en Ocon de ronde. | |
ondeugend | zondag 28 juli 2019 @ 23:16 |
Allebei de Haasjes de zak en twee rookies er in zetten. Er is met beide coureurs geen land te bezeilen. | |
JayHovah | maandag 29 juli 2019 @ 06:17 |
Magnussen heeft nog een paar kruiwagens met dollars van Jack & Jones die vrij overtuigend is... | |
#ANONIEM | maandag 29 juli 2019 @ 06:39 |
20 nu. | |
#ANONIEM | maandag 29 juli 2019 @ 06:39 |
Wat heeft hij met Jack & Jones dan? | |
Rossdale | maandag 29 juli 2019 @ 06:56 |
Persoonlijke sponsor | |
#ANONIEM | maandag 29 juli 2019 @ 07:22 |
Ik dacht die van Haas. | |
Yngwie | maandag 29 juli 2019 @ 14:58 |
https://www.rtlnieuws.nl/(...)weg-naar-hungaroring Gaat goed met Renault F1 ![]() | |
Rossdale | donderdag 8 augustus 2019 @ 22:49 |
https://www.autosport.com(...)rospective-new-teams Budgetcap is er doorheen, vanaf 2021 175 mil per jaar excl rijder salarissen en geld voor motoren. | |
Sinister-D- | vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:54 |
Dat werd in 2009/2010 ook gedacht door HRT, lotus/Caterham en Virgin/Marussia. In de praktijk bleek het toch net wat anders. [ Bericht 11% gewijzigd door Sinister-D- op 09-08-2019 09:26:33 ] | |
DaggerOne | vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:52 |
Zitten teams zoals Mercedes hier nu ver boven? | |
rubbereend | vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:07 |
zouden ze de cijfers zo publiekelijk hebben dat je het uit kan splitsen?? | |
beantherio | vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:30 |
Het lijkt me supermakkelijk voor teams als Mercedes en Ferrari om geld voor ontwikkeling van de auto te "verstoppen" in de kosten van het moederbedrijf. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan afdekken (en of ze dat wel gaan doen). | |
Rossdale | vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:09 |
Nouja de motoren vallen buiten de budgetcap, dus de ontwikkeling daarin zal gigantisch hard doorgaan. En dan is het aan enkele klantenteams het geluk dat ze kunnen profiteren van het op dat moment hebben van de sterkste motor. Daarnaast zie ik al snel contructies van bijvoorbeeld Red Bull en Toro Rosso, waarbij bijvoorbeeld Red Bull 175 mil aan aero spendeert en TR 175 miljoen aan het chassis. Vervolgens delen ze de info met elkaar. | |
sasquatsch | vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:17 |
Sowieso worden de motoren niet ontwikkeld door de F1 teams maar door aparte afdelingen/bedrijven. Dus die kosten vielen er al buiten. Maar nu dus ook de kosten van de teams aan de leveranciers. En alles moet verantwoord worden en wordt gecontroleerd door accountants, dus zo makkelijk is het niet. | |
flipsen | vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:13 |
Ik heb jarenlang bij KPMG gewerkt... Zo makkelijk is ht echt wel ![]() | |
jpjedi | vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:48 |
Lijkt me ook, zeker Italianen schromen echt niet om wat te foefelen met cijfers. | |
Peterselieman | vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:00 |
Van wat ik geleerd heb ook ja. Voor de bakker op de hoek is het een stuk lastiger ![]() | |
flipsen | vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:52 |
Je zou het bijna kunnen vergelijken met de puntentelling van het "Voorspel de uitslag" spel op FOK! ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:14 |
klopt. Je hebt geen zicht op wat er achter de schermen gebeurt ![]() | |
Nattekat | maandag 12 augustus 2019 @ 12:42 |
| |
nils7 | maandag 12 augustus 2019 @ 12:50 |
Oef dacht dat ie wel safe was volgens Marko | |
Nattekat | maandag 12 augustus 2019 @ 12:57 |
Als Marko A zegt dan moet je bijna per definitie B verwachten ![]() | |
Crazy-M | maandag 12 augustus 2019 @ 13:00 |
Ik had deze niet aan zien komen in dit seizoen. Vooral omdat iedereen riep dat ze eerst het seizoen zouden afmaken. | |
Wertha | maandag 12 augustus 2019 @ 13:30 |
Dit gaat niet werken.. Alleen absolute toptalenten kunnen het aan om bij RBR in te stappen. De rest verdrinkt. | |
Rianne84 | donderdag 15 augustus 2019 @ 15:28 |
https://www.instagram.com/p/B1Lc0RgBH3J/?igshid=n7a6c35vludb Zoontje van Kimi voor het eerst in de kart. | |
potjecreme | vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:25 |
Dit is shownieuws. F1 / F1 Shownieuws! | |
Rianne84 | vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:27 |
Niet als hij ooit mee doet in de F1 ![]() (Had dat topic niet gezien, thanks) | |
vosss | vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:44 |
Nouja dat Max het zo goed doet is eigenlijk wel een dik probleem voor Red Bull. Ricciardo is (mede) daardoor vertrokken, Kvyat is gewogen en te licht bevonden, Gasly is gewogen en te licht bevonden, nu hebben ze Albon nog die ze kunnen wegen en dan houdt het op. Als Albon ook tegenvalt dan heeft Red Bull wel een vet probleem, wat mogelijk nog veel vetter kan worden mocht Max na zijn contract vertrekken. Dan zitten ze eigenlijk zo goed als met lege handen. Mocht dat zo zijn dan zie ik ze ook zo nog maar die stekker eruit trekken. En dan heeft de F1 een dik probleem met nog maar 16 auto's op de grid. Ik zeg niet dat dat allemaal gaat gebeuren natuurlijk, maar als dan is het wel zo dat omdat Max zo goed is hij min of meer de schuldige is daarvan ![]() | |
THEFXR | vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:54 |
na vettel vonden ze max en na max zetten ze norris erin. | |
Nattekat | vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:59 |
Er gaan echt geen twee teams met een geschiedenis van ver voor RB ter ziele hoor. | |
nogeenoudebekende | vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:06 |
Soberso staat Mazepin te springen om een team te kopen. | |
sasquatsch | zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:49 |
F1 / [Silly Season] 2020 #1 Vallteri of Esteban bij Mercedes? | |
ChatGirl | dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:14 |
Volledige tekst hier | |
sasquatsch | vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:30 |
De F1 wil in 2021 vier kwalificatieraces van 100km gaan houden om de grid voor de hoofdrace te bepalen. De startopstelling voor de kwalificatierace is de omgekeerde stand in het WK. De vier races die gekozen worden, zouden de saaiste races op de kalender zijn, waar inhalen mogelijk is, dus geen Monaco. Als mogelijke circuits worden Shanghai, Barcelona en Paul Ricard genoemd. Mogelijk ook Zandvoort. https://www.auto-motor-un(...)ix-startaufstellung/ | |
Nattekat | vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:34 |
Hahaha, nee. | |
zoem | dinsdag 10 september 2019 @ 09:15 |
Le Parisien: Schumacher wordt in geheim behandeld in Parijs | |
nogeenoudebekende | dinsdag 10 september 2019 @ 09:19 |
Overal in het nieuws dus zo geheim is het niet meer. ![]() | |
Tarado | dinsdag 10 september 2019 @ 09:29 |
blijf dat toch vreemd vinden van de mensen om hem heen, nu krijg je dit soort shit | |
Dven | woensdag 11 september 2019 @ 14:29 |
| |
vosss | woensdag 11 september 2019 @ 14:43 |
NWS / Michael Schumacher ondergaat geheime behandeling in Parijs Hij zou bij bewustzijn zijn ![]() | |
Tarado | woensdag 11 september 2019 @ 14:46 |
fake news vrees ik | |
Lokale_Notabele | woensdag 11 september 2019 @ 15:52 |
Hoezo, denk je dat hij sinds 2013 buiten bewustzijn is? Vanuit meerdere kanten is door de jaren heen bevestigd dat hij aan het "revalideren" is en mensen herkent. Waarschijnlijk is hij een halve kasplant maar toch. De geheimzinnigheid van de familie Schumacher begrijp ik nog steeds niet. Natuurlijk hebben ze recht op privacy maar we hebben het hier over Michael Schumacher. Ze hebben jarenlang de commerciële vruchten geplukt van zijn populariteit maar nu gaat opeens niemand het lot van Der Michael iets aan blijkbaar. Wat is er mis mee om de kaarten op tafel te leggen en duidelijkheid te scheppen. Nu is het een soort sport geworden voor roddelbladen om info over de toestand van Der Schumi te vinden. | |
Tarado | woensdag 11 september 2019 @ 16:06 |
dat zijn allemaal van die horen zeggen geruchten, van de directe mensen om hem heen heeft nog niemand gezegd dat hij bij bewustzijn is. | |
Dven | woensdag 11 september 2019 @ 16:10 |
Bij bewustzijn is in die zin natuurlijk al een wat rekbaar begrip. Z'n vriend Todt heeft ook al eens het e.e.a. losgelaten. | |
Lokale_Notabele | woensdag 11 september 2019 @ 16:11 |
Jean Todt is wel serieus te nemen toch? https://autobahn.eu/artik(...)schumacher-formule-1 https://www.gptoday.net/n(...)-niet-meer-hetzelfde | |
Tarado | woensdag 11 september 2019 @ 16:12 |
dat is ook een eigen leven gaan leiden, hij zei dat hij bij Schumacher F1 had gekeken maar in hoeverre Schumacher dat zelf heeft gekeken heeft hij niets over gezegd | |
sasquatsch | vrijdag 13 september 2019 @ 13:12 |
Eh, ja!
| |
opgebaarde | vrijdag 13 september 2019 @ 13:15 |
Ik denk dat wel leuk kan zijn. Maar er is m.i. niks mis met de huidige kwalificatie format | |
daNpy | vrijdag 13 september 2019 @ 13:16 |
Wat is de startopstelling dan van deze mini race? Wat bepaald de uiteindelijke startvolgorde? Rondetijd of eerste over de finish? Als het allemaal zo moeilijk moet, laat dan elk team 2 vliegende rondes doen. Outlap is inlap van de volgende om tijd te sparen. Of accepteer gewoon dat als de teams lopen te kutten, dit (afgelopen zaterdag) het resultaat is. Het zijn toch geen kleine kinderen? | |
nogeenoudebekende | vrijdag 13 september 2019 @ 13:19 |
Mercedes en Williams door tot 2026. https://www.gpblog.com/nl(...)dium=Breaking%20News | |
Nattekat | vrijdag 13 september 2019 @ 13:23 |
*zucht* Ik wil snelle rondetijden zien godverdomme. | |
opgebaarde | vrijdag 13 september 2019 @ 13:32 |
We hebben gewoon echt geen enkel idee hoe de gesteldheid van Michael is. Toch? Enige wat ik opmerkelijk vond, was dat Todt blijkbaar in het ziekenhuis 3 kwartier bij Michael op de kamer is geweest. Dan zou ik toch denken dat Michael gelukkig wel kan communiceren | |
Tarado | vrijdag 13 september 2019 @ 13:38 |
dat laatste weten we natuurlijk ook niet, hij was 3 kwartier in het ziekenhuis, misschien was het voor een bespreking samen met de vrouw van en de behandelend artsen over de toestand van Michael en dat kan zomaar in die kamer hebben plaats gevonden. [ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 13-09-2019 13:43:52 ] | |
sasquatsch | vrijdag 13 september 2019 @ 13:40 |
Startvolgorde van de kwalificatierace is omgekeerde stand in het WK en de uitslag van deze race is de startopstelling van de hoofdrace. Dit staat in het artikel dat boven de post staat waar ik op reageerde, aangezien dat een reactie was op die post ![]() Maar voor de volledigheid https://www.auto-motor-un(...)ix-startaufstellung/ | |
Nattekat | vrijdag 13 september 2019 @ 13:47 |
Monaco is hier dus echt finaal om zeep geholpen | |
Nattekat | vrijdag 13 september 2019 @ 13:47 |
Los van het feit dat het sowieso pure onzin is | |
H_T | vrijdag 13 september 2019 @ 13:49 |
Nou ja, met al die gridstraffen van de laatste tijd weet je na de kwalificatie vooral dat ze sowieso niet in die volgorde gaan starten | |
Tinos85 | vrijdag 13 september 2019 @ 13:50 |
Waarom? Dit is niet van toepassing op Monaco. | |
Tarado | vrijdag 13 september 2019 @ 13:53 |
vreemd plan inderdaad, de top 10 Q in een shoot out doen lijkt me wel een aardige oplossing, alle 10 een vrij rondje zonder tow | |
daNpy | vrijdag 13 september 2019 @ 16:19 |
Bedankt, lees al die links niet echt ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 september 2019 @ 18:37 |
Zucht. Wat is er mis met het huidige kwalificatieformat, behalve dan vorig weekend? | |
potjecreme | vrijdag 13 september 2019 @ 18:46 |
Niks en vorige week was gewoon grappig. | |
sasquatsch | vrijdag 13 september 2019 @ 19:31 |
Dit voorstel stamt van voor afgelopen weekend en is bedoeld om enkele van oudsher saaie races wat op te peppen, zoals Shanghai, Barcelona en Paul Ricard. Het zou ook maar voor vier races per seizoen gaan. De overige races zouden volgens het normale format plaats vinden. | |
opreis | vrijdag 13 september 2019 @ 19:33 |
Alsof je het verschil ziet tussen een rondje 1:20 of 1:22 | |
Blik | vrijdag 13 september 2019 @ 20:13 |
We kunnen ook die circuits gewoon verbannen, zoals Paul fucking Ricard | |
4-elements | vrijdag 13 september 2019 @ 20:22 |
Wat een onzin om voor een paar races een andere kwalificatie te houden. De kwalificaties zijn al spannend genoeg. En wil je saaie races voorkomen, verander dan van circuit. Of zorg er voor dat de wagens gelijkwaardiger zijn. | |
KaheemSaid | vrijdag 13 september 2019 @ 20:25 |
Vind het nu ook heel spannend en entertaining! Stuk beter dan het was | |
Lokale_Notabele | vrijdag 13 september 2019 @ 22:05 |
Mi gado wat een onzin. Een kwalificatierace die begint met een reverse grid. Dit is echt Renault Clio Cup achtige bullshit. De mensen die aan het roer staan van de F1 nemen de sport echt totaal niet serieus. En dan moet ik als fan zijnde dit circus nog wel serieus nemen? Die Amerikaanse marketing boys zijn alleen maar bezig met ratings en "de show verbeteren" ipv dat ze het beste voor hebben met de sport. De snelste verdient het om vooraan te starten, te winnen en kampioen te worden. Zo simpel is het, of zou het moeten zijn. Al wint diegene 21 van 21 races. Dit soort kunstmatige gimmicks om de boel "spannend" te maken zijn alleen leuk voor mensen die af en toe F1 kijken uit verveling. De echte fans gaan hierop afknappen. Markeer mijn woorden. Autosport wordt blijkbaar nog steeds niet serieus genomen als pure sport. Ieder seizoen worden er weer allerlei proefballonnetjes losgelaten door totale idioten. Je denkt toch niet dat voetbalfans zouden accepteren dat er ieder seizoen met de spelregels gekloot werd door commerciële partijen in een wanhopige poging aandeelhouders tevreden te stellen? In de F1 moet alles maar kunnen en is niks te gek. | |
sasquatsch | vrijdag 27 september 2019 @ 22:20 |
'McLaren gaat vanaf 2021 weer met Mercedes motoren rijden.' https://www.bbc.co.uk/sport/amp/formula1/49859259 | |
flipsen | vrijdag 27 september 2019 @ 23:37 |
Weer eentje in het rijtje "Wie kunnen we de schuld geven van ONZE problemen" ![]() | |
twiFight | zaterdag 28 september 2019 @ 00:01 |
Welke problemen? Ze zijn best of the rest met een mindere motor en verslaan daarmee het fabrieksteam. Ze hebben gewoon goed onderhandeld en optijd een Mercedesmotor weten te strikken. Met de beperkingen van het aantal klantenteam vist mogelijk een ander team buiten de boot (afhankelijk van welke regels er in 2021 gelden), maar McLaren i.i.g. niet. | |
sasquatsch | zaterdag 28 september 2019 @ 09:00 |
Scuderia Toro Rosso gaat vanaf volgend jaar Scuderia Alpha Tauri heten, vernoemd naar een Red Bull modemerk. https://www.racefans.net/(...)ange-to-alpha-tauri/ | |
vosss | zaterdag 28 september 2019 @ 09:01 |
Red Bull modemerk?? Nooit van gehoord ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 28 september 2019 @ 09:02 |
Daarom de naamsverandering. Nu ken je het wel ![]() | |
Tarado | zaterdag 28 september 2019 @ 09:05 |
ik ook niet, wel wat prijzig voor wat het is zo op het eerste gezicht https://alphatauri.com/en-nl/c/men-aw19/ | |
sasquatsch | zaterdag 28 september 2019 @ 09:33 |
De split met Renault is bevestigd.
| |
Tarado | zaterdag 28 september 2019 @ 09:37 |
| |
Tarado | zaterdag 28 september 2019 @ 09:38 |
Kan Renault de stekker uit hun F1 project trekken per 2021? | |
fathank | zaterdag 28 september 2019 @ 09:40 |
Dat gaat een flinke dobber worden voor Red Bull.. | |
Tinos85 | zaterdag 28 september 2019 @ 09:42 |
Benieuwd hoe ze dat gaan fixen, volgens de regels mag 1 team niet aan 4 teams motoren leveren toch? | |
Sinister-D- | zaterdag 28 september 2019 @ 09:43 |
4 was toch het max.? 2016: Mercedes, Manor, Force India en Williams. | |
Tinos85 | zaterdag 28 september 2019 @ 09:45 |
https://www.gpblog.com/nl(...)enault-afloopt-.html 3 volgens die link. | |
Tarado | zaterdag 28 september 2019 @ 09:45 |
Article 8.3 of F1's sporting regulations states: "A major car manufacturer may not directly or indirectly supply engines for more than three teams of two cars each without the consent of the FIA." This means that if supply rules remain as they are, Mercedes will either have to ask permission from the FIA for the McLaren deal to be approved, or to be able to supply its own team from 2021. However, Appendix 9 of the sporting regulations, which deals with the number of supply deals, could be interpreted as allowing Mercedes to have a third customer without needing approval. McLaren switching to Mercedes would currently leave Renault without any customer teams. However, it is understood the manufacturer would be content being able to focus entirely on its own works operation. https://www.autosport.com(...)ngines-again-in-2021 | |
Sinister-D- | zaterdag 28 september 2019 @ 09:46 |
2016 Mercedes: Mercedes, Manor, Force India en Williams. Ferrari: Ferrari, STR, Sauber en Haas. | |
Tarado | zaterdag 28 september 2019 @ 09:50 |
wordt op deze manier wel kostbaar voor Renault | |
sasquatsch | zaterdag 28 september 2019 @ 10:00 |
Dat was toen met toestemming van de FIA omdat Honda aan slechts een team wilde leveren. Later zijn de regels nog aangepast en is er een berekening gekomen gebaseerd op het aantal teams en leveranciers, waaruit blijkt dat een leverancier niet kan weigeren tenminste 3 teams te leveren als de FIA daar om vraagt en aan max 4 teams mag leveren. En hoewel artikel 8 het heeft over max 3 teams, staat in Appendix 9.C een belangrijk woord die artikel 8 uitschakelt. (Notwithstanding) De berekening is Waarbij A en C 0 zijn, dus T=11/4=2,75, naar boven afgerond 3. Dus minimaal 3 teams leveren zonder te mogen weigeren en max 4 teams leveren. Maar deze regels gelden tussen 2017 en 2020. Ik weet niet of ze ook daarna nog gelden. | |
Tinos85 | zaterdag 28 september 2019 @ 10:04 |
Doodsteek voor Renault? | |
sasquatsch | zaterdag 28 september 2019 @ 10:06 |
Of dat nieuwe team Panthera Asia moet met Renault motoren gaan rijden. | |
ESF1Gamer | zaterdag 28 september 2019 @ 10:09 |
In 2021 gaan de reglementen op de schop, dus het kan ook zo zijn dat ze besluiten dat een motorleverancier maximaal maar aan 3 teams mag leveren. | |
Sunri5e | zaterdag 28 september 2019 @ 10:09 |
Dat is nu toch ook al? | |
Sunri5e | zaterdag 28 september 2019 @ 10:10 |
Goede zet van McLaren. Ik hoop dat ze weer in de top mee gaan draaien. Mooi team voor Max. | |
Dauthi | zaterdag 28 september 2019 @ 10:12 |
Er komt geen nieuw team. Zeker niet in 2021. | |
ESF1Gamer | zaterdag 28 september 2019 @ 10:13 |
Ik had bericht over dat McLaren meer serieus genomen als het nieuws volgend jaar naar buiten kwam. Het is nu gewoon en gerucht. De vraag is dan ook wel team dan Mercedes dan niet gaat leveren in 2021: Racing Point of Williams. Als de reglementen zo zijn dat er max aan 3 teams mag worden geleverd. | |
Tinos85 | zaterdag 28 september 2019 @ 10:16 |
Wel bijzonder dat Mercedes wel aan McLaren wil leveren maar destijds niet aan Red Bull. | |
Sinister-D- | zaterdag 28 september 2019 @ 10:17 |
Als je op deze manier een regel maakt met continue uitzonderingen, dan heeft die regel compleet zijn doel voorbij geschoten en is die dus nutteloos. | |
sasquatsch | zaterdag 28 september 2019 @ 10:18 |
Het is bevestigd. Contracten zijn getekend. En in de reglementen (die tot en met 2020 lopen en dus niet gelden voor 2021) staat een berekening die aangeeft dat er aan vier teams geleverd mag worden. Ik weet alleen niet of Racing Point al een contract heeft voor 2021 en verder. | |
Tinos85 | zaterdag 28 september 2019 @ 10:19 |
Williams wel toch? | |
Sinister-D- | zaterdag 28 september 2019 @ 10:19 |
Dat wilt dus zeggen dat ze of McLaren niet als bedreiging zien, of Mercedes stopt en ziet hun oude worksteam als ideale partner voor de toekomst. | |
sasquatsch | zaterdag 28 september 2019 @ 10:19 |
Die regels gelden dan ook (nog) niet voor 2021. | |
sasquatsch | zaterdag 28 september 2019 @ 10:21 |
Dat gerucht las ik ook ergens op Twitter. Een journalist die dat opperde. | |
sasquatsch | zaterdag 28 september 2019 @ 10:21 |
Yep, tot en met 2025. | |
Sinister-D- | zaterdag 28 september 2019 @ 10:23 |
Je zegt zelf dat de uitzondering al in de huidige regels staat, dus is die regel nu ook al nutteloos. | |
Tarado | zaterdag 28 september 2019 @ 10:25 |
zou best kunnen dat ze zich op Formule e gaan richten inderdaad, ze stoppen ook met het ontwikkelen van verbrandingsmotoren voor de commerciële auto's dus niet zo vreemd. | |
ESF1Gamer | zaterdag 28 september 2019 @ 10:27 |
Als Mercedes als fabrieksteam zal stoppen in de F1, wat is dan minimaal aantal deelnemers dat aan de start van GP aanwezig moet zijn? | |
#ANONIEM | zaterdag 28 september 2019 @ 11:15 |
Het zou mij niet verbazen als Mercedes inderdaad stopt na volgend jaar. Kunnen ze roepen dat ze zo succesvol zijn geweest in de Formule 1. | |
Nattekat | zaterdag 28 september 2019 @ 11:21 |
| |
ondeugend | zaterdag 28 september 2019 @ 11:37 |
Een bizar duur kledingmerk zag ik net. 70 euro voor een stom rood mutsje. | |
Rossdale | zaterdag 28 september 2019 @ 11:40 |
90 euro voor een sjaal ![]() | |
nils7 | woensdag 16 oktober 2019 @ 15:13 |
F1 richt zich op Hard Rock Stadium als alternatief voor stratenrace in Miami
![]() ![]() ![]() | |
Rossdale | woensdag 16 oktober 2019 @ 15:39 |
Ziet er eigenlijk wel uit als een prima baantje! Haakse bochten, haarspelden en lange doordraaier, twee lange stukken erbij. Mja ik zie dit wel zitten ![]() | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 18:35 |
Romain Grosjean en Kevin Magnussen willen geen water bij de wijn doen om Robert Kubica als simulatorcoureur naar Haas te halen. De Pool lijkt alleen te willen komen als hij ook circuittijd krijgt, maar Grosjean en Magnussen staan niet te springen om vrijdagse trainingen op te geven. https://www.gpupdate.net/(...)leveren-voor-kubica/ | |
Karstman | maandag 28 oktober 2019 @ 08:38 |
Terecht, enige reden voor haas om hem binnen te halen is de centen die hij meeneemt. | |
THEFXR | maandag 28 oktober 2019 @ 09:49 |
bepalen hun niet | |
twiFight | maandag 28 oktober 2019 @ 11:39 |
Dat beweren ze ook niet, dat noemt Grosjean nota bene nog zelf in het artikel. Overigens schijnt Magnussen het wel te bepalen gezien een clausule in zijn contract daarover, maar dat heb ik nog niet ergens anders bevestigd gezien. | |
nils7 | maandag 28 oktober 2019 @ 12:25 |
Waarom zou je een coureur die altijd 120% moet geven als simulator coureur willen inzetten? | |
THEFXR | maandag 28 oktober 2019 @ 14:39 |
sponsor geld | |
Rossdale | maandag 28 oktober 2019 @ 15:14 |
Volgens mij moet Grosjean blij zijn dat hij uberhaupt nog een baan heeft, dus denk niet dat hij daar veel over te zeggen gaat hebben. | |
sasquatsch | maandag 28 oktober 2019 @ 18:50 |
Omdat hij juist in de simulator erg goed schijnt te zijn. | |
twiFight | maandag 28 oktober 2019 @ 21:35 |
Daar zet je de force feedback natuurlijk gewoon op 50% ![]() | |
Rossdale | dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:18 |
Ze hebben nu twee man in de simulator zitten die totaal geen F1 ervaring hebben, dus iemand als Kubica is dan sowieso al een aanwinst | |
vosss | dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:20 |
Ik zou hem in elk geval sowieso niet met een direct drive wheelbase laten rijden. Beter gebruikt ie gewoon een beltdrive zoals de T300 van Thrustmaster ![]() | |
JayHovah | dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:47 |
Die NASCAR zal niet zo heel veel langzamer zijn dan de Haas op dit moment... | |
Peterselieman | dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:36 |
mwah, ze gaan rijden in een tank en de Haas F1-wagens moeten op een niet-oval zo'n tank nog net wel voor kunnen blijven ja. Met de Williams zou het spannender zijn | |
twiFight | dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:51 |
Euh, zo snel zijn die wagens niet hoor. Op een oval zou je een F1 wagen ook heel anders opzetten. | |
daNpy | woensdag 30 oktober 2019 @ 08:17 |
Nascar topsnelheid is rond de 321 km/h. Zonder DRS. | |
THEFXR | woensdag 30 oktober 2019 @ 09:49 |
oefff, sick burn ![]() | |
twiFight | woensdag 30 oktober 2019 @ 23:52 |
Precies wat ik bedoel. F1 gaat al een stukje sneller met een set up voor een circuit ipv oval. | |
daNpy | donderdag 31 oktober 2019 @ 08:25 |
En dat is gebaseerd op de dikke duim? Misschien gaan ze op een oval juist wel langzamer door de andere omgeving. |