Alles wat jij noemt gebeurt hier al meer dan een jaar. Ik kan me ook de laatste keer niet herinneren dat ik een roze kaart op een bundel heb gezien.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik snap wel dat die pilots altijd een succes zijn bij PostNL. Volgende week gaan ze hier testen met alle pakjes in een aparte tas. En dan dus ook veel van die kleine rotzooi die altijd gewoon in de bundel zit.
Althans normaal zaten ze altijd in de bundel. Nu hebben ze voor de pilot eerst meegekeken om te kijken hoe het in de huidige situatie gaat. Maar sinds die gasten meelopen zitten opeens alle pakjes bovenop de bundel. Dan krijg je natuurlijk nogal een raar beeld van de oude situatie. Het gaat natuurlijk nergens over om die Chinese "pakjes" van een paar millimeter niet gewoon tussen de post te zetten
Dit is hier ook al een tijdje aan de gang.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 21:55 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Alles wat jij noemt gebeurt hier al meer dan een jaar. Ik kan me ook de laatste keer niet herinneren dat ik een roze kaart op een bundel heb gezien.
Hier zit alles altijd per straat (of blok) gebundeld in een aparte tas. Ze mochten een tijd lang geen elastieken om de pakjes doen maar daar zijn ze uiteindelijk weer op teruggekomen toen de pakjes niet meer op volgorde gezet mochten worden. Ze hebben binnen expliciet de instructie gekregen om pakjes niet op volgorde van huisnummer te bundelen.
Het enige verschil is dat de pakjes (voor zover ik weet) niet door een aparte ploeg worden verwerkt.
De nieuwe codering bij de post is zodanig dat het foutgevoeliger is. In de huidige situatie kun je 2 routes op 1 sorteerkast hebben. Die heten beide bijvoorbeeld xxxxD2. De ene wijk gebruikt vakje 1-10 en de andere 11-20. Als de sorteerder niet oplet komt het pakje in de verkeerde tas terecht. De bezorger kijkt naar de code rechtsonder en denkt dat het goed is. Dan gaat het mis, want de bezorger moet op adres letten.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Hey hoe kan een pakket van mij van bol.com zomaar een paar dorpen verderop bij iemand terechtkomen? En wat gebeurt er als de mensen die dit pakket per abuis gekregen hebben niet retourneren?
Zelf gewoon netjes compensatie gekregen van bol.com plus pakketje komt morgen, maar was wel benieuwd eigenlijk.
Naam en postcode lijken niet eens op waar het bezorgd is.
matang Kalabot Flip.
Ah oké helder. Ik dacht al als ze die postcode of naam of zo zien dan weten ze toch gelijk dit hoort hier niet maar daar hoef je niet naar te kijken.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De nieuwe codering bij de post is zodanig dat het foutgevoeliger is. In de huidige situatie kun je 2 routes op 1 sorteerkast hebben. Die heten beide bijvoorbeeld xxxxD2. De ene wijk gebruikt vakje 1-10 en de andere 11-20. Als de sorteerder niet oplet komt het pakje in de verkeerde tas terecht. De bezorger kijkt naar de code rechtsonder en denkt dat het goed is. Dan gaat het mis, want de bezorger moet op adres letten.
Ingewikkeld antwoord voor: het systeem is niet logisch meer en bevat meer kans op fouten
De bezorger moet er wel naar kijken, maar die schakels in het proces daarvoor letten alleen maar op een code die als het goed is correspondeert met jouw adresquote:Op maandag 29 oktober 2018 18:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah oké helder. Ik dacht al als ze die postcode of naam of zo zien dan weten ze toch gelijk dit hoort hier niet maar daar hoef je niet naar te kijken.
Ah oké, apart wel dan want ik bestel al jaren met dezelfde account bij bol.com.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De bezorger moet er wel naar kijken, maar die schakels in het proces daarvoor letten alleen maar op een code die als het goed is correspondeert met jouw adres
Het gaat ook prima, maar het kan een keer voor komen dat het niet goed gaat. Dit was dus helaas zo'n gevalquote:Op maandag 29 oktober 2018 18:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah oké, apart wel dan want ik bestel al jaren met dezelfde account bij bol.com.
Gaisuwan alheri Flip.
Ja nou ja kan gebeuren.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gaat ook prima, maar het kan een keer voor komen dat het niet goed gaat. Dit was dus helaas zo'n geval
Volgens mij kijkt de bezorger gewoon naar het adres, en niet naar de codeerregel. Legio bezorgers weten niet eens hoe je de codeerregel moet lezen.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De bezorger kijkt naar de code rechtsonder en denkt dat het goed is. Dan gaat het mis, want de bezorger moet op adres letten.
weet niet of dat ook bij pakjes het geval is, maar krijg de laatste weken regelmatig "correctiestickertjes" op mijn postronde die gebaseerd zijn op postcode. Dus als bv een bejaarde dame de postcode fout schrijft, maar het adres goed komt het heel ergens anders terecht. Ik probeer dat dan na te vragen en dat stickertje blijkt bijna altijd fout. Dus uitgaan van het adres is toch wel handiger. Codeerregel lezen? Weet niet eens wat dat is..quote:Op maandag 29 oktober 2018 21:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij kijkt de bezorger gewoon naar het adres, en niet naar de codeerregel. Legio bezorgers weten niet eens hoe je de codeerregel moet lezen.
`quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 08:22 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
weet niet of dat ook bij pakjes het geval is, maar krijg de laatste weken regelmatig "correctiestickertjes" op mijn postronde die gebaseerd zijn op postcode. Dus als bv een bejaarde dame de postcode fout schrijft, maar het adres goed komt het heel ergens anders terecht. Ik probeer dat dan na te vragen en dat stickertje blijkt bijna altijd fout. Dus uitgaan van het adres is toch wel handiger. Codeerregel lezen? Weet niet eens wat dat is..
Ligt er aan of je het met postbezorgers of postbodes vergelijkt. Ze zitten er een beetje tussenin, wel richting de postbezorgerskant. Ik vraag me af of je er mee rond kunt komen.quote:Op donderdag 1 november 2018 23:27 schreef Rafierafie het volgende:
"Is er nog leven na november"
Er is nu al geen leven hier. Heeft niemand iets spannends te melden?
Onze Belgische collega's gaan vanaf volgende week staken. Ze beginnen met een staking van vijf dagen.
Artikel: https://www.hln.be/nieuws(...)Fwww.facebook.com%2F
Edit: https://www.jobboost.be/
Als ik dat zo lees hebben ze het daar helemaal zo slecht nog niet...
Brutoloon van EUR 1831 (bij aanvang dienstverband), eindejaarsbonus van EUR 1200, 5 tot 8 euro maaldtijdvergoeding per dag. Daar kun je heus wel van rondkomen, volgens mij. Ik denk dat ze welbeschouwd beter betaald worden dan Nederlandse postbodes, want je moet natuurlijk wel bedenken dat die vacaturetekst betrekking heeft op startende postbodes, en dat de ouderwetse Nederlandse postbodes die er nog zijn, vaak al 30-40 jaar in dienst zijn. En die krijgen geen maaltijdvergoeding, en de eindejaarsuitkering is ook al lang afgeschaft.quote:Op vrijdag 2 november 2018 04:43 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Ligt er aan of je het met postbezorgers of postbodes vergelijkt. Ze zitten er een beetje tussenin, wel richting de postbezorgerskant. Ik vraag me af of je er mee rond kunt komen.
Nou ja, maar je hoeft maar naar 1 werkoverleg toch? En je hebt meerdere dagen om die dingen te bezorgen volgens mij, dus dan hoeft het in principe niet echt een probleem te zijn toch?quote:Op donderdag 1 november 2018 07:27 schreef Globetrottertje het volgende:
Vandaag bij ons cadeaukaarten van de PCL erbij.
20 november komen bij ons de agenda's. Hebben ze net die dag en de woensdag en vrijdag erop werkoverleg gepland.
Wat voor kaarten moeten dat zijn geweest?quote:Ik koop 3 kaarten bij bruna, per kaart 2,95 euro, en dat maakt me niet uit, maar, toen de kaarten ook gewogen moesten worden, moest er op elke kaart 2 euro aan postzegels
quote:(...) de filiaalhouder van de PTT bij de Bruna (...)
Dat is zonder twijfel de schuld van Post.nlquote:Een pakje naar Engeland gestuurd, aangetekend, nooit aangekomen. Cadeautjes weg en aangetekend is ook niet goedkoop meer. Fantastische service Post.nl!
Drie keer per week. Hoe komen mensen daar toch bij?quote:Het personeel van de postdiensten werkt bijna als slaven, de tarieven rijzen de pan uit, terwijl de post nog maar een keer of drie per week bezorgd wordt.
Hoe lang was Sandd ook al weer actief op de postmarkt?quote:(...) omdat je de monopoliepositie hebt in Nederland (...)
Dus de oplossing voor het probleem van het enorme verloop is het sturen van een sms'je? Nooit gedacht dat het zo eenvoudig was.quote:We kunnen veel geld uitgeven om mensen te zoeken en aan te nemen als de business daarom vraagt, maar misschien is het verstandiger om die euro’s te besteden aan het behoud van mensen. Ofwel, misschien zit het probleem niet bij de instroom maar bij het verloop. We zien dat het verloop onder mensen die langer bij ons werken beduidend lager is dan mensen die kort bij ons werken. Juist in de eerste weken is het ontzettend belangrijk dat we nieuwe medewerkers goed opvangen. Als je daar aandacht aan besteedt, nieuwe collega’s zich thuis laat voelen en hen helpt om zich het werk eigen te maken, dan blijven zij echt niet om zich heen kijken naar een andere baan. Als je waardering krijgt en het zit een keer tegen, dan zet je je daar overheen. Als dat niet gebeurt, dan doet dat een beroep op je loyaliteit. Die loyaliteit is er eenvoudigweg niet na een paar weken, dat kost tijd. De echte vraag is dus wellicht: hoe kunnen we ervoor zorgen dat we met name in de eerste weken onze nieuwe collega’s behouden, wetende dat een forse daling van verloop juist in die eerste periode het meeste bijdraagt aan het realiseren van de doelstellingen van de business.
Een antwoord op die vraag kan zijn dat je zorgt voor een betere zogenaamde ‘onboarding experience’. Feitelijk betekent dit dat de teamleider een paar dagen voordat een nieuwe medewerker start een smsje krijgt met de vraag of alles voor hem of haar klaar ligt. De nieuwe medewerker ontvangt drie dagen voordat hij of zij begint ook een bericht: ‘Wat fijn dat je bij ons komt werken! Ik ben je teamleider en zal zorgen dat alles voor je klaar ligt. Tot dan!’. Die aandacht is cruciaal. Mensen merken dat ze bij een bedrijf gaan werken waar op hen gerekend wordt, en ze het verschil kunnen maken.
Goed gefact-checked dat bericht ook. Betreffende persoon heeft op 3 kaarten 7,23 postzegels moeten plakken. 2 euro postzegels bestaan niet. Ze zal de 2 zegels wel verward hebben voor 2 euro. Maar die zijn 1,66 euro.quote:Op vrijdag 2 november 2018 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
’PostNL melkt mensheid uit’
[..]
Wat voor kaarten moeten dat zijn geweest?
Kleine greep uit de commentaren:
[..]
[..]
Dat is zonder twijfel de schuld van Post.nl
En waarom hebben mensen het nog steeds over post punt nl?
[..]
Drie keer per week. Hoe komen mensen daar toch bij?
[..]
Hoe lang was Sandd ook al weer actief op de postmarkt?
Nou, het is alvast een betere start dan op je eerste werkdag (wie?) te moeten bellen waar en hoe laat je verwacht wordt (huh, hebben we een nieuwe bezorger dan?), zoals bij mijn eerste entree. Eerste half jaar wist ik niet wie mijn TC was. Desondanks ben ik wel vijf jaar gebleven.quote:Op vrijdag 2 november 2018 23:16 schreef Rafierafie het volgende:
Bob van Ierland, PostNL: 'We willen meer instroom van mensen vanuit de business naar HR'
Waarschuwing vooraf: er worden bijzonder veel "vaktermen" in dit artikel gebruikt. Daar kan vooral Kramerica-Industries wel van genieten vermoed ik.
[..]
Dus de oplossing voor het probleem van het enorme verloop is het sturen van een sms'je? Nooit gedacht dat het zo eenvoudig was.
Misschien van die hele grote verjaardagskaarten op A4-formaat?quote:Op vrijdag 2 november 2018 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
’PostNL melkt mensheid uit’
[..]
Wat voor kaarten moeten dat zijn geweest?
Het verloop heeft natuurlijk niks te maken met steeds krappere looptijden, steeds slechtere sorteerkwaliteit, achterlijke vindingen als combibundels en postvesten, en dat eeuwige gereorganiseerquote:Op vrijdag 2 november 2018 23:16 schreef Rafierafie het volgende:
Bob van Ierland, PostNL: 'We willen meer instroom van mensen vanuit de business naar HR'
Waarschuwing vooraf: er worden bijzonder veel "vaktermen" in dit artikel gebruikt. Daar kan vooral Kramerica-Industries wel van genieten vermoed ik.
[..]
Dus de oplossing voor het probleem van het enorme verloop is het sturen van een sms'je? Nooit gedacht dat het zo eenvoudig was.
Blijkbaar hoef je alleen je welgemeende waardering te uiten in de eerste weken van iemands dienstverband. Daarna maakt het allemaal niet zoveel meer uit.
Fascinerende figuren die managers. Zij begrijpen ons niet en wij begrijpen hen niet.
duhuhuh en vergeet niet het gebrek aan kennis want dat is niet meer nodigquote:Op zaterdag 3 november 2018 18:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het verloop heeft natuurlijk niks te maken met steeds krappere looptijden, steeds slechtere sorteerkwaliteit, achterlijke vindingen als combibundels en postvesten, en dat eeuwige gereorganiseer
ZORG DAT JE ER BENT! In Nijmegen? Ik verwacht een niet al te grote opkomst.quote:Uitnodiging a.s. woensdag 7 november
Beste collega,
A.s. woensdag, 7 november, organiseert de Bedrijsledengroep FNV Doetinchem Arnhem Nijmegen (DAN) een thema-avond “Voorwaarts Voor Waardering!” voor alle collega’s in ons Voorbereidings- en Bezorggebied.
Locatie : Restaurant Valdin, van Peltlaan 4, 6533 ZM Nijmegen
Tijd : 19.00 – 21.00 uur (inloop vanaf 18.30 uur)
We bespreken de huidige situatie binnen PostNL en alle actuele thema’s. Aan de hand hiervan willen we met zoveel mogelijk mensen vooral nadenken over de toekomst en hoe het volgens ons, de mensen van de werkvloer, verder zou moeten met het bedrijf en met ons.
De uitnodiging geldt voor alle collega’s van de werkvloer : postbezorgers, voorbereiders, postbodes, chauffeurs, operators. En het maakt niet uit of je voltijder/deeltijder bent, een vast of een tijdelijk contract hebt. Je hoeft ook geen lid van de FNV te zijn. Dus leden, niet-leden en leden van andere bonden, jij bent van harte welkom om mee te praten en mee te denken.
ZORG DAT JE ER BENT! EN ZEGT HET VOORT!! (In verband met organisatie en kosten graag zo spoedig mogelijk aanmelden via nelamrood@hotmail.com)
Met vriendelijke groet,
Toon van Doormalen, voorzitter BLG/FNV DAN
Fijn dat het bezorgen wel bevalt. Bijzonder dat het inwerken buiten wel kan worden aangepast aan jouw behoeften. Het blijft belachelijk hoe ze je in de voorbereiding hebben behandeld.quote:Op zaterdag 3 november 2018 22:32 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Hoi hoi!
Tijdje geleden 2 dagen gewerkt als postvoorbereider, maar dat was helaas niks geworden.
Nu een maandje verder heb ik vandaag mijn eerste dag gehad ( opleiding) als postbezorger. En het is mij zeer goed bevallen!
Einde van mijn werkdag kreeg ik alleen maar complimenten en positieve feedback! Ik heb zelfs al de eerste dag stukken alleen gedaan terwijl mijn collegea andere stukken van de wijk ging doen.
Donderdag en zaterdag mag in weer. Ik ga uiteindelijk werken van dinsdag tot en met zaterdag, maar ivm met autisme en alle informatie die ik moet verwerken bouwen we het langzaam op. Vanaf 2 december neem ik de wijk van mijn collega over en werk ik op volle kracht!
Ja, laatste keer is het weer fout gegaan met vakantie-uren. Toen was het echter geen flinke rekening, omdat ik niet zolang in dienst was geweest, alleen kleine lettertjes op mijn laatste salarisstrook: afkoop vakantie. Dat terwijl ik mijn laatste vakantiedagen zelfs weer had 'ingeleverd'.quote:Op zondag 4 november 2018 06:04 schreef Globetrottertje het volgende:
@DieSnelle, toen je vorig jaar stopte, kreeg je toen weer daarna een flinke rekening gepresenteerd? Of viel het toen mee?
Ik weet natuurlijk niet wat jouw situatie is wat uitzicht op en het belang van een andere baan is betreft, maar realiseer je dat je het huidige personeelstekort in jouw voordeel kunt gebruiken. Ik heb jaren geleden met een ontslagbrief in het kantoor van mijn tc gestaan omdat er wat zaken waren die mij niet bevielen. Toen konden ze ook geen mensen missen en heb ik het voor elkaar gekregen dat er dingen zijn veranderd. Zoals diesnelle al heeft gezegd; geef duidelijk aan dat je overweegt om ermee op te houden als de dingen zo doorgaan.quote:Op zondag 4 november 2018 06:04 schreef Globetrottertje het volgende:
@DieSnelle, toen je vorig jaar stopte, kreeg je toen weer daarna een flinke rekening gepresenteerd? Of viel het toen mee? Ik ga stoppen zodra de combibundel bij ons komt. Ik ben volgens de tc de reserve, dus kan en wordt ook op alle restjes neergezet. Ik baal daar nu al van en zelfs de PET bij ons krijgt het niet voor elkaar om mij een vaste wijk te laten krijgen of zelfs alleen maar vanuit een depot te laten lopen.
Als flexkip is het voor mij dan niet meer te doen. Maar ik zorg er wel voor dat ik alles op papier en uitgeprint heb. Ik wacht even 20 november af. Dan zullen we wel horen wanneer bij ons het postvest en combibundel komen. Heel vervelend is dat alle anderen (die niet flex zijn) alles voor elkaar kunnen krijgen en ik helemaal niets.
@Rijstwafel, hartstikke fijn dat het zo goed beviel. Is het de wijk die je graag wilde? Fijn dat zij wel rekening met je houden!!
Volgens mij boden ze ook aan dat je 's nachts als sorteerder aan de slag kon ipv voorbereiden. Is dat nog doorgegaan? Of hou je het gewoon enkel bij bezorgen?
De opzegtermijn is een maand, maar het gaat per hele maand. Dus als je vandaag opzegt, is 31 december je laatste werkdag. Maar je hoeft dus niet te wachten tot 30 november met opzeggen.quote:Op maandag 5 november 2018 16:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Deze baan is geen noodzaak gelukkig. Ik doe het omdat ik het werk leuk vind en natuurlijk de verdiensten gebruik ik om te sparen en voor de extra's.
Als je opzegt, mag dat ook bijvoorbeeld halverwege de maand met een maand opzegtermijn? Dus dan halverwege de volgende maand stoppen. Of moet je persé de 30ste november opzeggen en dan stoppen per bijvoorbeeld 1 januari?
Zou mooi zijn als Postnl Sandd echt over zou kunnen nemen. Kwa postvolume.quote:Op dinsdag 6 november 2018 21:52 schreef diesnelle het volgende:
https://vgpnl.nl/nieuws/6(...)s-over-aankoop-sandd
PostNL heeft een groot tekort aan bezorgers, dus ik denk dat ze de bezorgers in loondienst gewoon overnemen. Degenen met een ovo kunnen zonder problemen opgezegd worden.quote:Op woensdag 7 november 2018 07:18 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als Postnl Sandd echt over zou kunnen nemen. Kwa postvolume.
Maar zouden we dan van die Bamvesten en combibundel afkomen? En wat gaat er gebeuren met de bezorgers van Sandd?
hoezo zou je dan van het vest en de combibundel afkomen? Dat blijft uiteraard gewoon.quote:Op woensdag 7 november 2018 07:18 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als Postnl Sandd echt over zou kunnen nemen. Kwa postvolume.
Maar zouden we dan van die Bamvesten en combibundel afkomen? En wat gaat er gebeuren met de bezorgers van Sandd?
maar die tekorten hebben ze niet overal. In mijn eigen gebied is er bijvoorbeeld geen tekort, als ze dan die mensen van Sandd moeten gaan overnemen zou dat wel problemen opleveren denk ik.quote:Op woensdag 7 november 2018 10:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
PostNL heeft een groot tekort aan bezorgers, dus ik denk dat ze de bezorgers in loondienst gewoon overnemen. Degenen met een ovo kunnen zonder problemen opgezegd worden.
Leuk, zo'n retailer. Niet op te lossen met een sticker? (Of zat die er al op). Ben erg blij dat ik tegenwoordig in een wijk zonder retailer werk: morgen nog een poging en dan rode bakquote:Op woensdag 7 november 2018 14:33 schreef V__L_N het volgende:
Die plaatsen ze gewoon ergens anders naar toe dan...
Retailer die de pakjes niet aan wil nemen. Ze Krijgt ze niet gescanned... Wat ik er mee moet vragen ze zich niet af.
Mooie boel.. Ben benieuwd hoe het er straks vanuit Zwolle aan toegaat tijdens de KNJ..quote:Op dinsdag 6 november 2018 17:23 schreef gelestipjes het volgende:
Hier is inmiddels besloten dat er voorlopig ook op de maandag gewerkt wordt binnen (ik verwacht tot zeker eind dit jaar), niet gedwongen, gewoon als je wilt. Bappen, dagverwerking en alle eerste wijken vast ingooien, anders redden we het gewoon niet met al die vroege afvoertijden. Ook is de aanvangstijd van vossen op de piekdagen met een kwartier vervroegd (van 5:00 naar 4:45) en op de daldagen zelfs met een uur (van 06:00 naar 05:00).
Mensen zijn er uiteraard niet erg blij mee, van hogerop komen ze met allerlei leuke ideeen en wij kunnen steeds vroeger op komen draven.
Een ander nadeel is ook dat de druk dus heel erg aan het begin zit, dus daar zijn veel mensen nodig. Later is dat eigenlijk niet meer zo, maar je kunt die mensen dan moeilijk wegsturen. Met als gevolg dat men afgelopen vrijdag bijvoorbeeld al om 8:45 naar huis kon (de eerste kon zelfs al voor 8:00 weer naar huis). Daar zit ook niemand op te wachten. Op deze manier hebben we straks natuurlijk weer gesodemieter met mensen die niet aan hun uren kunnen komen.
Al met al is het er niet bepaald beter op geworden.
Slecht. Kennis is immers niet meer nodig.quote:Op woensdag 7 november 2018 23:21 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Mooie boel.. Ben benieuwd hoe het er straks vanuit Zwolle aan toegaat tijdens de KNJ..
Als je het al heel zeker weet (óf nog een poging wil wagen om tot een goed gesprek en oplossing te komen) zou je ook nu kunnen opzeggen. Volgens de regels moet je dan tot 1 januari door, maar ik meen me te herinneren dat bij mij het dienstverband kon eindigen op het moment dat ik door mijn vakantievoorraad heen zou zijn. (Waarna ik dus toch de rekening gepresenteerd kreeg.) En dat was veel, bijna een half jaar geloof ik. Daarna werd natuurlijk wel geprobeerd of ik alsnog wilde blijven, maar nee.quote:Op maandag 5 november 2018 16:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Als je opzegt, mag dat ook bijvoorbeeld halverwege de maand met een maand opzegtermijn? Dus dan halverwege de volgende maand stoppen. Of moet je persé de 30ste november opzeggen en dan stoppen per bijvoorbeeld 1 januari?
Zoiets gebeurde er hier vorig jaar met de kookboeken vd PCL. Postbode 1 had ze op dinsdag laten staan, postbode 2 op woensdag wilde ze dan ook niet mee nemen. Uiteindelijk heeft een postbezorger ze in overleg maar met de auto nagebracht . Was bij wijken die op daldagen door postbodes gedaan werden ook al wat gedoe om. En flexibelen moesten zelf maar met collega's gaan overleggen wie wat zou doen, handig als je steeds een andere wijk hebt en je ziet de betreffende collega's ook niet altijd.quote:Op donderdag 8 november 2018 18:12 schreef Globetrottertje het volgende:
Wij hadden Djoser erbij zitten. Gisteren en morgen de Tony Chocolonely prijs erbij. Collega, een postbode, die gewoon de post op het depot ophaalt, had zijn aandeel van gisteren laten staan. Vandaag had ik die wijk en morgen iemand anders. Was wel balen want wij hadden gisteren netjes onze wijken met prijzen weggebracht. We hebben het maar verdeeld met zijn tweeën. Maar erg collegiaal vond ik het niet van die postbode. Het ging maar om vier tassen, maar toch.
Morgen heb ik drie andere wijken, met restant Tony dus heb zijn aandeel maar vandaag weggebracht. Ging uiteindelijk best snel.
Ik vrees het ergste. De combinatie codeerregel en kerstkaarten is geen gelukkige. Vorig jaar was het een puinhoop en liep er heel veel post een flinke vertraging op, omdat het allemaal door handcoderen moest, omdat zonder wijkkennis de voorbereiders volkomen onthand zijn als er geen codeerregel op staat. En dat terwijl de KNJ qua hoeveelheid kerstpost eigenlijk geen bal meer voorstelt. Meer dan 2 hooguit 3 rode bakken per wijk heb ik niet gezien.quote:Op donderdag 8 november 2018 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Slecht. Kennis is immers niet meer nodig.
Vroeger kreeg Bep van twee hoog haar kaartje gewoon, zelfs als de postcode verkeerd was, maar tegenwoordig gaat dat niet meer lukken.
Was nog in de tijd dat je onbeperkt MIVT-uren kon blijven opsparen.quote:Op donderdag 8 november 2018 21:24 schreef Globetrottertje het volgende:
Bijna een half jaar? Hoeveel uur in de week werkte je? Half jaar aan vakantie uren toch neem ik aan dat je bedoelt?
Eigenlijk wel heel vreemd dat degene die stopt er altijd achteraan moet zitten. Ik hoor het van iedereen! Er is bij iedereen iets dat niet klopt ten voordele van Postnl.quote:Op donderdag 8 november 2018 21:35 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Was nog in de tijd dat je onbeperkt MIVT-uren kon blijven opsparen.
Tot de buren van veelbestellers er ook van balen. Blij dat ik daar (China) niet werk:quote:Op zaterdag 10 november 2018 08:29 schreef Globetrottertje het volgende:
Daarom probeer ik altijd maar zoveel mogelijk dan maar bij buren af te leveren. Meestal lukt dat ook wel.
Dan nemen de buren de pakketjes aan terwijl jij er geld voor vangt. Beetje vreemd.quote:2.3 Wat kan ik doen als ik niet thuis ben, wanneer een pakket wordt afgeleverd?
Het kan voorkomen dat je de bezorgpoging hebt gemist en een brief ontvangt van de logistieke dienstverlener:
Je krijgt een brief van de logistieke dienstverlener dat het pakket is 'Bezorgd bij de buren'. Je haalt zo snel mogelijk het pakket op bij de buren en scant het pakket in.
Je krijgt een brief van de logistieke dienstverlener ‘morgen nieuwe poging voor bezorging’. Je wacht totdat de volgende dag het pakket wordt bezorgd. Als deze is bezorgd scan je het geleverde pakket in.
retailer er niet gewoon meee gestopt dan omdat het meer ellende oplevert dan financieel gewin?quote:Op zaterdag 10 november 2018 17:46 schreef Schrijverke het volgende:
Hallo allemaal,
ik ben postbezorger, lees al een tijdje hier mee en heb nu een vraag.
Weet iemand hoe het zit met de afhaalberichten voor een chinapakje (die kaartjes met een foto van de adressering erop).
Wie bepaalt waar die pakjes afgehaald moeten worden?
Is dat de verzender, of PostNL?
Sinds 2 weken moeten de ontvangers in mijn wijk naar een ander afhaalpunt (veel verder weg, ergens op een industrieterrein), terwijl de pakjes die wij als postbezorger niet kwijt kunnen gewoon nog naar de dichtsbijzijnde retailer gaan.
Dat bepaalt PostNL. Die spreiden het een beetje over de diverse retailers in het gebied, en dat gaat obv postcode. Dat kan er toe leiden dat mensen hun pakje (meestal gaat het dan om bijv. een aangetekend stuk of een rembourszending) bij een retailer moeten afhalen die niet de dichtstbijzijnde is. Sterker nog: als ze ook nog een pakje zonder aanvullende dienst moeten afhalen, ligt dat vaak weer bij een andere retailer.quote:Op zaterdag 10 november 2018 17:46 schreef Schrijverke het volgende:
Hallo allemaal,
ik ben postbezorger, lees al een tijdje hier mee en heb nu een vraag.
Weet iemand hoe het zit met de afhaalberichten voor een chinapakje (die kaartjes met een foto van de adressering erop).
Wie bepaalt waar die pakjes afgehaald moeten worden?
Is dat de verzender, of PostNL?
Sinds 2 weken moeten de ontvangers in mijn wijk naar een ander afhaalpunt (veel verder weg, ergens op een industrieterrein), terwijl de pakjes die wij als postbezorger niet kwijt kunnen gewoon nog naar de dichtsbijzijnde retailer gaan.
Ok bedankt! Duidelijke uitleg dan kan ik dat doorgeven als de mensen met vragen komen. Van de week vroeg iemand in mijn wijk er ook al naar.quote:Op zaterdag 10 november 2018 18:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat bepaalt PostNL. Die spreiden het een beetje over de diverse retailers in het gebied, en dat gaat obv postcode. Dat kan er toe leiden dat mensen hun pakje (meestal gaat het dan om bijv. een aangetekend stuk of een rembourszending) bij een retailer moeten afhalen die niet de dichtstbijzijnde is. Sterker nog: als ze ook nog een pakje zonder aanvullende dienst moeten afhalen, ligt dat vaak weer bij een andere retailer.
dat mogen ze niet doen. Ziek is ziek. Ken je rechtenquote:Op zondag 11 november 2018 10:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Als je je op een zaterdag ziek meldt. Deed ik gisteren omdat ik flauw was gevallen. Zetten ze die zaterdag dan altijd als "extra verlof" in het rooster ipv "ziek?"
Ik zei dat ik denk dat ik dinsdag wel weer zal proberen te beginnen.
Is dat gemakkelijker en goedkoper voor hen? Waarom zouden ze dit doen?
En krijg je die uren dan wel uitbetaald? Of kost je dit uren?
Ik liep al een week ziek door ivm die chocolade. Wilde niet dat collega's de dupe zouden worden, maar gisteren was de koek op.
Bij een dagje ziek deed mijn TC het (in overleg) ook wel eens, op extra verlof. Niet zoals het hoort, maar het kost jou geen uren en je krijgt de tijd gewoon uitbetaald. Het is het soort verlof dat je krijgt bij calamiteiten, begrafenissen e.d. Het scheelt de TC een hoop rompslomp en het drukt 'zijn' verzuimscore. Doe je even rustig aan, Globetrottertje? Ben ook wel eens doorgegaan tot ik erbij neerviel, om collega's niet extra te belasten... vervolgens was TC er een uur mee kwijt om mij naar de eerste hulp te brengen, wat ik niet wilde. (Belde 112 - mevrouw mag niet vervoerd worden - o maar we staan al voor de deur )quote:Op zondag 11 november 2018 10:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Als je je op een zaterdag ziek meldt. Deed ik gisteren omdat ik flauw was gevallen. Zetten ze die zaterdag dan altijd als "extra verlof" in het rooster ipv "ziek?"
Ik zei dat ik denk dat ik dinsdag wel weer zal proberen te beginnen.
Is dat gemakkelijker en goedkoper voor hen? Waarom zouden ze dit doen?
En krijg je die uren dan wel uitbetaald? Of kost je dit uren?
Ik heb de wijk die ik graag wilde! Fijne en rustige wijk. Ik heb mijn laatste opleidingsdag erop zitten, volgende week ga ik zelf aan de slag!quote:Op zaterdag 10 november 2018 06:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Rijstwafel77, is het de wijk die je graag wilde? Super blij voor je trouwens!!
V_L_N, gaat leuk worden tijdens de KNJ periode als er niet gauw een oplossing komt. Ik had er gisteren een pakket bij zitten. Iemand had een Footlocker schoenendoos gebruikt. Uiteraard was de ontvanger niet thuis en de buren ook niet. Gelukkig is de retailer niet ver van het depot. Ze doen moeilijk met aannemen en laten je lang wachten, maar tot nu toe nemen ze nog wel aan.
Belastingbrieven worden veel door Sandd bezorgd, en het is een puinhoop daar, enorm veel wijken openquote:Op maandag 12 november 2018 12:47 schreef Bezorgertje het volgende:
Zaterdag best druk met al die nieuwe polissen. Liep achter een bloedsjagerijnige Sandd bezorger aan (op zaterdag?), en heb hem wat geholpen door zijn post voor die kleddernat was door te duwen. Kwam ik thuis lagen er drie belastingbrieven van hele andere adressen. Die ook nog maar bezorgd. Was trouwens helemaal niet goed te zien dat die van Sandd waren..
Oh, ik schrijf altijd verkeerd bezorgd retour afzender er op.quote:Op maandag 12 november 2018 12:47 schreef Bezorgertje het volgende:
Zaterdag best druk met al die nieuwe polissen. Liep achter een bloedsjagerijnige Sandd bezorger aan (op zaterdag?), en heb hem wat geholpen door zijn post voor die kleddernat was door te duwen. Kwam ik thuis lagen er drie belastingbrieven van hele andere adressen. Die ook nog maar bezorgd. Was trouwens helemaal niet goed te zien dat die van Sandd waren..
Ik normaal ook wel, maar de brievenbus is anderhalve kilometer en de twee adressen waren samen een minuut wandelen En zat nog in de "doe-modus".quote:Op maandag 12 november 2018 14:11 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Oh, ik schrijf altijd verkeerd bezorgd retour afzender er op.
Ik flikker het altijd zo in de prullenbak. Kutsandd.quote:Op maandag 12 november 2018 14:11 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Oh, ik schrijf altijd verkeerd bezorgd retour afzender er op.
Pittige wijk, heb hem nu inmiddels al een paar keer gelopen dus vind alles wel maar doe er langer over dan de tijd die er voor staat, ik heb hem steeds op zaterdag en er zit veel reclame in de wijk.quote:Op maandag 12 november 2018 14:19 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Ik normaal ook wel, maar de brievenbus is anderhalve kilometer en de twee adressen waren samen een minuut wandelen En zat nog in de "doe-modus".
Bottendaal: hoe vond je de V? Was in het begin een van mijn "angstgegners" en duurde zeker vijf keer voor ik wist waar ik liep.
Aanmeten is een groot woord, want er zijn maar 2 maten, te weten het loopvest en het scootervest. Je kunt nog wel wat bijstellen mbt de riemen maar dat is het.quote:Op dinsdag 13 november 2018 23:09 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Morgen naar de bijeenkomst over de combibundel. Ben benieuwd. Wat ik begreep van een collega is dat de postvesten worden aangemeten en uitgereikt.
Ik zeg: oranje kaartquote:Op woensdag 14 november 2018 06:11 schreef Globetrottertje het volgende:
Die vieze ratten. Ze hadden toen ik mij afgelopen zaterdag ziek had gemeld op extra verlof gezet. Ik was voor 3 uur ingedeeld. Hebben ze maar 1 wijk gerekend. De andere is niet meegerekend. Dus ipv 3 uur uitbetaald krijgen, krijg ik maar 1:35. Ik dacht het gisteren al te zien aan de meertijd. Maar het is dus inderdaad zo. (Ik zou een wijk doen van 1:35 en 1:25)
Als je maar uitkijkt dat je niet té enthousiast wordt van het postvest. Er is een reële kans dat je in extase raakt.quote:Op dinsdag 13 november 2018 23:09 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Morgen naar de bijeenkomst over de combibundel. Ben benieuwd. Wat ik begreep van een collega is dat de postvesten worden aangemeten en uitgereikt.
Die zat altijd verkeerd gedraaid. Laatste keer in het seal was ook niet echt handig.quote:Op vrijdag 16 november 2018 12:42 schreef VixenFromHell het volgende:
NS Treinpakkers, dat is toch een partij die prima met ander HAH kan???
Popups etc. kun je toch uitzetten in de instellingen van je telefoon?quote:Op vrijdag 16 november 2018 15:44 schreef V__L_N het volgende:
De chat functie van de app heeft tegenwoordig een belletje en een popupje voor elk bericht.
Dat fijne deel van de app heeft dus mijn hele telefoon van de rel. Inmiddels doet ie het weer. Zolang de app maar uitstaat... Kan dus niks meer, ook niet uitloggen.
Stelletje eikels bij de ict denken ook nirt na he.
Onder je naam en adres zie je een lijstje en daar staat "smartphonevergoeding" tussen.quote:Op vrijdag 16 november 2018 17:32 schreef 24Fan het volgende:
Weten jullie waar de telefoonvergoeding op je salarisstrookje ergens staat? Is dit zichtbaar onder een apart kopje?
Bang dat ze zelf moeten gaan lopenquote:Op vrijdag 16 november 2018 22:36 schreef Rafierafie het volgende:
Waarom testen die idioten nooit iets voordat ze het doorvoeren? Iedere keer als ze iets nieuws introduceren of een bug fixen, gaat er weer iets anders kapot. Zijn ze bang om zonder werk te zitten?
Tip 1 bij PostNL. Hou je uren heel goed bij. Al gaat het, nu je het direct digitaal terug kan zien op mijn werk, een stuk beter dan voorheen.quote:Op zaterdag 17 november 2018 19:26 schreef Paretozen het volgende:
Om er toch een nuttig verhaal van te maken: Houden jullie bij hoeveel uur je hebt gewerkt, of vertrouw je op PostNL om alles goed te verwerken?
Ik had oprecht de neiging dat ding direct te verscheuren toen ik thuis kwam.quote:Op zaterdag 17 november 2018 09:00 schreef ophaling10 het volgende:
Met een beetje geluk krijgt iedereen vandaag een kaartje(thuis) van de directeur
In de Facebook groepen zijn ze er maar wat blij mee!quote:Op zaterdag 17 november 2018 21:56 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik had oprecht de neiging dat ding direct te verscheuren toen ik thuis kwam.
'PS kijk ook even op postnl.nl/aandacht' Waarom
En dat is exact de reden dat je mij daar nooit zal tegenkomen.quote:Op zaterdag 17 november 2018 22:23 schreef the_X het volgende:
[..]
In de Facebook groepen zijn ze er maar wat blij mee!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn pH-waarde daalt altijd flink als ik weer eens zo'n oprecht bedankje voorbij zie komen.
over het algemeen een contract voor bepaalde tijd.quote:Op zondag 18 november 2018 18:31 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Afgelopen zaterdag mijn eerste werkdag alleen gehad. Alles ging super goed had geen moeite met de wijk. Wel was het nog even zoeken naar de juiste huisnummers en waar sommige brievenbussen zaten en dat nam (samen met HAH) even wat tijd in beslag waardoor ik omgeveer een half uurtje over de tijd zat, maar dat is niet erg in het begin begreep ik van mijn tc.
Volgende week einde proeftijd en mijn tc zei “ als het aan ons ligt mag je blijven”.. dus dat is wel goed nieuws. Hoe gaat het verder na een proefperiode? Weten jullie dat? Teken je dan voor een contract voor bepaalde/onbepaalde tijd?
Ja, dat was me ook opgevallen. Dat dat bericht verwijderd is. De berichtgeving is ook een beetje verwarrend. Zo stond er in dat verwijderde nieuwsbericht dat de agenda's deze week op dinsdag en woensdag aangeleverd zouden worden en ook op die dagen bezorgd moesten worden, terwijl er later gezegd is dat ze vandaag en vrijdag komen en je er de hele week over mag doen. En dan komt er zaterdag a.s. nog een lading die vanaf volgende week maandag bezorgd mag worden, en op dinsdag en woensdag in week 48 komt er ook nog wat.quote:Op maandag 19 november 2018 10:37 schreef Globetrottertje het volgende:
Wij hebben eigenlijk een vergadering. Ook nog.
Ik dacht dat de agenda's afgelopen zaterdag aan geleverd zouden worden zodat we vandaag alvast wat weg konden brengen. Ze kwamen zaterdag niet en een collega zei dat ze pas volgende week en de week erop zouden komen. Blijkbaar zijn ze er dus toch deze week al?
Had ik het dus toch goed gelezen in het bericht dat overigens is verwijderd.
Die communicatie ook altijd. Ik krijg altijd alleen de landelijke berichten, niet de lokale. Dan mis je af en toe ook de nodige info.quote:Op maandag 19 november 2018 10:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, dat was me ook opgevallen. Dat dat bericht verwijderd is. De berichtgeving is ook een beetje verwarrend. Zo stond er in dat verwijderde nieuwsbericht dat de agenda's deze week op dinsdag en woensdag aangeleverd zouden worden en ook op die dagen bezorgd moesten worden, terwijl er later gezegd is dat ze vandaag en vrijdag komen en je er de hele week over mag doen. En dan komt er zaterdag a.s. nog een lading die vanaf volgende week maandag bezorgd mag worden, en op dinsdag en woensdag in week 48 komt er ook nog wat.
Heb je dan nog geen contract getekend? Hoe krijg je je eerste dagen dan betaald?quote:Op zondag 18 november 2018 18:31 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Volgende week einde proeftijd en mijn tc zei “ als het aan ons ligt mag je blijven”.. dus dat is wel goed nieuws. Hoe gaat het verder na een proefperiode? Weten jullie dat? Teken je dan voor een contract voor bepaalde/onbepaalde tijd?
Wel getekend, maar teamcoach zei dat het contract definitief maken door te tekenen maar dat heb ik inderdaad al gedaan, dus vandaar. Bel hem zaterdag na mn dienst even op over hoe en wat..quote:Op maandag 19 november 2018 14:23 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Heb je dan nog geen contract getekend? Hoe krijg je je eerste dagen dan betaald?
Ik denk dat je in je contract dan kan zien hoe lang het duurt en alle andere bepalingen. Meestal is het een jaarcontract.quote:Op maandag 19 november 2018 16:36 schreef Rijstwafel77 het volgende:
[..]
Wel getekend, maar teamcoach zei dat het contract definitief maken door te tekenen maar dat heb ik inderdaad al gedaan, dus vandaar. Bel hem zaterdag na mn dienst even op over hoe en wat..
Ja, al stonden ze er zaterdag al bij ons.quote:Op maandag 19 november 2018 20:28 schreef Thomas-sama het volgende:
Komen morgen trouwens die PCL agenda's? Ik kan dat bericht niet meer terugvinden.
Toch weer een uurtje en gevulde koekquote:Op dinsdag 20 november 2018 03:21 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik wilde eigenlijk niet gaan, aangezien ik eind december toch ga stoppen. Maar ik ga maar wel. Ben maar op een wijk ingepland vandaag.
Sinds een test hier liggen ze wel altijd op volgorde. Alleen doordat alles een pakjes is, ook die Chinese dingen van 1 millimeter, hebben we vaak meer tassen pakjes dan postquote:
Niks op volgorde maar ook gewoon pakketjes voor andere wijken. Gooi het er gewoon in joh. Ik vind het enig om half bevroren bij en brievenbus pakjes te stikkeren?quote:
die oproepen gaan wel via postnl,waarom de rest niet,iets van goedkoop=?quote:Op dinsdag 20 november 2018 09:56 schreef diesnelle het volgende:
De concurrent staat er ook weer mooi op (hoewel het maar de vraag is of PostNL hier geen rol bij speelt):
https://www.ad.nl/hengelo(...)wijgen-toe~a4357978/
En sinds wanneer moeten problemen altijd uitdagingen worden genoemd?
De 'poepzakken' gaan via Sandd (denk goedkoper en geen haast), het opsturen van de poep moet dan weer via PostNL en de uitslag... ? Als er iets mis is word je toch wel gebeld.quote:Op dinsdag 20 november 2018 19:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die oproepen gaan wel via postnl,waarom de rest niet,iets van goedkoop=?
Die poepzakken, zijn dat die paarse dingen? Want die gaan tegenwoordig ook met PostNL.quote:Op dinsdag 20 november 2018 21:44 schreef diesnelle het volgende:
[..]
De 'poepzakken' gaan via Sandd (denk goedkoper en geen haast), het opsturen van de poep moet dan weer via PostNL en de uitslag... ? Als er iets mis is word je toch wel gebeld.
Ja, die bedoel ik. Ook al over dus.quote:Op woensdag 21 november 2018 21:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die poepzakken, zijn dat die paarse dingen? Want die gaan tegenwoordig ook met PostNL.
Is dat niet gewoon de regel voor pakjes? Binnen op volgorde leggen kost natuurlijk tijd en dat willen ze niet. Dat het vervolgens dan buiten tijd kost is niet het probleem van 'binnen' natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 november 2018 14:26 schreef V__L_N het volgende:
Welke knuppel heeft het bedacht om willekeurig voor een wijk maar wat pakjes in een tas te stoppen. Die snapt het echt niet.
Voor zover ik weet moeten binnen de pakjes nog steeds op volgorde in de tas gedaan worden. Als bezorgers zelf de post en/of pakjes moeten gaan sorteren werken ze in strijd met hun CAO.quote:Op donderdag 22 november 2018 10:55 schreef lololo het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon de regel voor pakjes? Binnen op volgorde leggen kost natuurlijk tijd en dat willen ze niet. Dat het vervolgens dan buiten tijd kost is niet het probleem van 'binnen' natuurlijk.
Kom je dat in Nieuwegein dan ook even vertellen? Pakjes zitten altijd dwars door elkaar in de tas(sen) hier... Kost me min. 5-10 minuten om alles op volgorde te leggenquote:Op donderdag 22 november 2018 11:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moeten binnen de pakjes nog steeds op volgorde in de tas gedaan worden. Als bezorgers zelf de post en/of pakjes moeten gaan sorteren werken ze in strijd met hun CAO.
Toen ik er nog werkte mochten we het op een gegeven moment niet meer op volgorde leggen. Geen idee of dat 'officieel' was.quote:Op donderdag 22 november 2018 11:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moeten binnen de pakjes nog steeds op volgorde in de tas gedaan worden. Als bezorgers zelf de post en/of pakjes moeten gaan sorteren werken ze in strijd met hun CAO.
Verwijs ze anders naar het Detailontwerp Bezorgen. Hierin staat oa. het volgende over pakjes:quote:Op donderdag 22 november 2018 11:43 schreef Woef het volgende:
[..]
Kom je dat in Nieuwegein dan ook even vertellen? Pakjes zitten altijd dwars door elkaar in de tas(sen) hier... Kost me min. 5-10 minuten om alles op volgorde te leggen
quote:6. Pakjes Kleine/dunne pakjes zitten in de bundel. Niet in de bundel zitten de pakjes die dikker zijn dan 1,5
cm. Tevens de pakjes waarbij het niet handig is om deze in de bundel op te nemen; bijvoorbeeld
door de kans op het beschadigen van de post.
Deze pakjes worden gesorteerd op loopvolgorde en in (een) separate tas(sen) verpakt. Bij het
beladen is de tas direct herkenbaar d.m.v. een “B”, +evt. volgnummer, op het taslabel van de
betreffende loop.
Bij een (zeer) geringe hoeveelheid post, bijv. op een daldag i.c.m. een enkel pakje, wordt dit
natuurlijk wel in 1 tas verpakt.
Boven op de betreffende bundel waar één of meerdere pakjes voor zijn, zit een (roze) Let opkaart
als teken dat er (een) pakje(s) bij deze bundel hoort/horen. (Deze kaarten kun je als je weer
op het depot bent in de betreffende bak deponeren)
Natuurlijk is dat niet officieel. PostNL is een kei in het bedenken van lokale regels en dan vervolgens beweren dat dit landelijk beleid is.quote:Op donderdag 22 november 2018 11:52 schreef lololo het volgende:
[..]
Toen ik er nog werkte mochten we het op een gegeven moment niet meer op volgorde leggen. Geen idee of dat 'officieel' was.
Ze kunnen heel creatief zijn, wat dat betreft, maar nee is nee....(ik zag eens een speeltje waar op tig verschillende manieren NO uit klonk als je het aanraakte).quote:Op donderdag 22 november 2018 10:33 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik zet mijn mobiel op stil. En duimen dat ze me nu met rust laten.
De TC heeft die loop nu op de app van twee depots gezet. Wie hem wil lopen, mag eventueel maandag.quote:Op donderdag 22 november 2018 12:25 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Ze kunnen heel creatief zijn, wat dat betreft, maar nee is nee....(ik zag eens een speeltje waar op tig verschillende manieren NO uit klonk als je het aanraakte).
Zou nog een mooi moment kiezen om je opzegmail/-brief op de mat (of het scherm) te laten knallen
Klagen bij de afzender dat je niks gehad hebt. Krijg je je geld terug of de tweede levering gratisquote:Op donderdag 22 november 2018 16:34 schreef Globetrottertje het volgende:
Dochter had iets via Yoursurprise besteld. Zet de bezorger van DHL het vandaag voor de deur.
Ik was aan het bezorgen, dus niet thuis. Andere dochter vond het pakket voor de voordeur dus.
Het had best bij een van de huren afgeleverd mogen worden hoor. Of anders hadden we het wel bij een punt opgehaald. Maar voor de deur zetten zeg! Zo voor de grijp!
Had laatst ook een wijk waar het bij diverse adressen gewoon voor de deur stond. Kon ik die pakketten aan de kant gaan zetten om bij de brievenbus te komenquote:Op donderdag 22 november 2018 16:34 schreef Globetrottertje het volgende:
bij een van de huren afgeleverd mogen worden hoor. Of anders hadden we het wel bij een punt opgehaald. Maar voor de deur zetten zeg! Zo voor de grijp!
Speculatie: pakjes is gescand op het depot en daarna kwam de bezorger de achter dat het niet voor zijn wijk was en is (zonder de status aan te passen) in de bak gegooid. Chauffeur neemt het de volgende dag mee waarna het correct wordt gesorteerd en jij krijgt hem twee dagen te laat in huis.quote:Op donderdag 22 november 2018 10:55 schreef lololo het volgende:
Iemand een idee wat hier nou fout is gegaan?
Ik had vandaag allemaal kpn black friday flyers erbij. Dunne meuk in plastic.quote:Op donderdag 22 november 2018 17:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Die KPN is regionaal neem ik aan? Ik heb er hier nog niks over gehoord.
Ik had ze ook vandaag, vreselijke dingen.quote:Op donderdag 22 november 2018 19:43 schreef Thomas-sama het volgende:
Djoser boeken pffffff, je tilt je een hernia
Komt vaak voor tegenwoordig. Nu die brievenbussen alleen nog op drukke plekke staan. Ziet er vooral vaag uit als je stapel zo groot is dat het niet in één keer door de gleuf past.quote:Op donderdag 22 november 2018 19:22 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Werd ook lekker aangekeken toen ik een dikke stapel foutlopers in de oranje bus bij de AH deed
Ik heb er eentje naar de retailer gebrachtquote:Op donderdag 22 november 2018 20:22 schreef Rijstwafel77 het volgende:
[..]
Ik had ze ook vandaag, vreselijke dingen.
Die dingen van Kras niet tegengekomen neem ik aan? Die waren nog een stuk dikker.quote:Op donderdag 22 november 2018 19:43 schreef Thomas-sama het volgende:
Djoser boeken pffffff, je tilt je een hernia
Het zou ook kunnen dat er wel een logica in zit maar dat je dat pas ziet als je de wijk een beetje beter kent.quote:Op donderdag 22 november 2018 19:04 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Vandaag een wijk gelopen die ik niet kende. Alle bundels door elkaar, klopte helemaal niks van, dus moest alles nog zelf in elkaar zetten.
Wat mij vaak opvalt is dat de voorbereiders de tassen verkeerd nummeren.
Verder heb ik mijn teamcoach gesproken en hij zei dat ik mijn proeftijd goed heb doorstaan. Dus ik mag blijven..
Heb nu een contract voor een jaar.
En vandaag de rest. Eigenlijk net teveel om lekker van adres naar adres te fietsen, maar net te weinig om fatsoenlijk rondjes te lopenquote:Op donderdag 22 november 2018 19:22 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ik had vandaag allemaal kpn black friday flyers erbij. Dunne meuk in plastic.
Hier ook. Bijna hah. En die kutkneuzen zullen ook niks doorgeven, hè.quote:Op vrijdag 23 november 2018 14:05 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
En vandaag de rest. Eigenlijk net teveel om lekker van adres naar adres te fietsen, maar net te weinig om fatsoenlijk rondjes te lopen
De eerste agenda's stonden er ook. Liggen achterste voren. En dan dus niet alleen achterste deel vd wijk eerst, maar laatste adres bovenop. Mijn wijk lag iig zo.... De 3,5 tas die er voor mijn grootste wijk stond, was denk ik voor nog maar een kwart vd wijk
Hier hetzelfde verhaal. Zo goed als hah en geen info vanuit het management. Als ik niet het bericht van Globetrottertje had gezien hier, had ik van niets geweten.quote:Op vrijdag 23 november 2018 16:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier ook. Bijna hah. En die kutkneuzen zullen ook niks doorgeven, hè.
Dat mogen ze toch niet zomaar doen, bezwaar afkeuren? Hooguit tenzij je minuren hebt en die extra wijk echt nodig hebt om aan je uren te komen, en dan nog alleen binnen de grenzen van het redelijke, dus niet als je met deze extra wijk ineens een hele lange werkdag krijgt. Want daar hebben ze bij onze Admie ook wel een handje van: als ze krap zitten, dan plannen ze je rustig in voor 7 uur lopen op een dag (of meer)quote:Op zaterdag 24 november 2018 06:48 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb volgende week dinsdag en donderdag er een volslagen onbekende wijk tussen zitten. Met die agenda's en hah donderdag. Bezwaar afgekeurd. Hadden ze die wijk nu echt echt niet aan iemand kunnen geven die hem kent?
Zou mooi zijn als ze alles maar op je rooster kunnen gooien. Sinds ik geen vaste wijk meer op zaterdag heb vinden ze het ook leuk om me af ten toe flink wat wijken te geven. Maar daar ga ik dan ook echt niet mee akkoord. Geef je aan dat je het te veel vind op de zaterdag en passen ze het aan, en een paar weken later proberen ze weer zonder overleg diezelfde wijken te gevenquote:Op zaterdag 24 november 2018 09:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat mogen ze toch niet zomaar doen, bezwaar afkeuren? Hooguit tenzij je minuren hebt en die extra wijk echt nodig hebt om aan je uren te komen, en dan nog alleen binnen de grenzen van het redelijke, dus niet als je met deze extra wijk ineens een hele lange werkdag krijgt. Want daar hebben ze bij onze Admie ook wel een handje van: als ze krap zitten, dan plannen ze je rustig in voor 7 uur lopen op een dag (of meer)
Sommige admie-medewerkers denken alleen maar aan het dicht krijgen van hun planning, en willen je van alles in de maag splitsen. Ik heb ook wel eens gehad dat ze mijn bezwaar weigerden te honoreren. Toen heb ik gewoon gezegd dat ik die wijk hoe dan ook niet ging lopen, en heb ik meteen de TC gebeld. En vervolgens ging de betreffende wijk toch weer van mijn rooster af. Maar sommige nieuwe en/of timide uitgevallen postbezorgers laten zich gewoon overdonderen door zo'n admie-medewerker.quote:Op zaterdag 24 november 2018 14:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als ze alles maar op je rooster kunnen gooien. Sinds ik geen vaste wijk meer op zaterdag heb vinden ze het ook leuk om me af ten toe flink wat wijken te geven. Maar daar ga ik dan ook echt niet mee akkoord. Geef je aan dat je het te veel vind op de zaterdag en passen ze het aan, en een paar weken later proberen ze weer zonder overleg diezelfde wijken te geven
Oef, dat is vervelend bjanaan. Vanwege Black Friday hebben ze het iets drukker dan normaal. Ik hoop dat onze pakketbezorger snel bij je is!quote:Op zaterdag 24 november 2018 16:42 schreef bjanaan het volgende:
Post NL ik zit met smart op mijn pakketje te wachten nu een uur te laat..
Vervelend, maar volgens PostNL is een pakketje nooit te laat, want de bezorgtijd is slechts een indicatie.quote:Op zaterdag 24 november 2018 16:42 schreef bjanaan het volgende:
Post NL ik zit met smart op mijn pakketje te wachten nu een uur te laat..
en zelf gaan ze om 1530 naar huis,ze kunnen ook een wijk gaan lopenquote:Op zaterdag 24 november 2018 09:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat mogen ze toch niet zomaar doen, bezwaar afkeuren? Hooguit tenzij je minuren hebt en die extra wijk echt nodig hebt om aan je uren te komen, en dan nog alleen binnen de grenzen van het redelijke, dus niet als je met deze extra wijk ineens een hele lange werkdag krijgt. Want daar hebben ze bij onze Admie ook wel een handje van: als ze krap zitten, dan plannen ze je rustig in voor 7 uur lopen op een dag (of meer)
Mooi, de kogel is door de kerk.quote:Op zondag 25 november 2018 10:31 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb overigens afgelopen donderdag ontslag genomen
Als ik probeer een nieuw wachtwoord aan te maken krijg ik de verificatie code niet per e-mail/sms die ik moet invullen... heel vreemd.quote:Op zondag 25 november 2018 21:21 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Op mijnwerk kun je volgens mij wel een nieuw wachtwoord aanmaken (er is iig een link "wachtwoord vergeten?"). Problemen met de app zijn legio, hij heeft niet voor niets een schamele 2,4 sterren in de Play Store.
Moet je dan niet IT bellen?quote:Op zondag 25 november 2018 20:12 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Hebben jullie ook zo vaak gezeik met de werkapp? Probeerde afgelopen zaterdag voor mijn dienst in te loggen mijn touch ID. Normaal geen problemen mee, maar hij gooide ineens mijn touch ID eruit en wist mijn wachtwoord niet dus ik het wachtwoord opnieuw opvragen.. geen link/code voor het herstellen van het wachtwoord. Na 2 , 3 x opnieuw ook niks. Dus kon mijn app niet gebruiken tijdens het werk...
Morgen maar weer de HR service bellen..
Hij zoekt een activiteitsverbinding met je telefoon. Als je de scanner aanzet moet je daarna ook nog een keer je telefoon en app even wakker maken. Dus scherm aan en app open zetten.quote:Op zondag 25 november 2018 22:20 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Moet je dan niet IT bellen?
Het meest irritante probleem met de app vind ik als ik bij het scannen met de handscanner continu een rood lampje krijg en ik alleen kan scannen met dat ding als ik het scherm van mijn telefoon aan heb staan met de app geopend.
Weet iemand hier waarom die scanner tegenwoordig altijd zes keer een serie van drie piepjes geeft als je hem hebt aangezet? Ik kan mij herinneren dat dat heel in het begin namelijk niet zo was. Nu krijg ik ook niet meer alle piepjes direct na elkaar, maar gebeurt dat vaak over een periode van een half uur.
Ja, blij toe!quote:
Makkelijk lullen, als je die 'rol' eenmaal hebt is het heel moeilijk te doorbreken, dat had ik precies zo toen ik de eerste keer ontslag nam. Natuurlijk is er daarvóór iets misgegaan, je wil ook niet meteen nee zeggen als ze de eerste keer iets extra's vragen, of je vindt het zelfs leuk om eens een andere wijk te lopen. Ergens daar tussenin gaat het mis... en kom je een keer heel moeizaam tot afspraken, is het een week later alweer mis En nul medewerking als er iets met jou is (bv hondenbeet), niet eens de moeite om je even te woord te staan of een formulier te sturen.quote:Op maandag 26 november 2018 06:59 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Ja, blij toe!
Ik heb nog nooit ergens gewerkt waar de tc en admi zo over mij heen liepen. Mensen zeggen wel, dat heb je laten doen, maar ik heb zoveel geprotesteerd. Niets hielp. Zelfs anderen lukte het niet om iets voor mij te doen.
Collega's op de depots hadden gemakkelijk praten. Het gebeurde bij mij en niet bij anderen. (Behalve bij nog een flexibele. Ook een vrouw waar ze overheen lopen)
Dat probleem dat de scanner alleen werkt als je telefoonscherm aan staat, heb ik ook af en toe. De telefoon opnieuw opstarten helpt bij mij altijd, maar wel tijdelijk. Helaas heb ik vaak al een paar pakjes gescand en bezorgd, voordat ik er achter kom dat ze nog steeds op "open staan". Ik krijg itt jij namelijk geen rood lampje, maar gewoon een groene. Dat van al die piepjes aan het begin heb ik trouwens ook, geen idee waar dat op duidt.quote:Op zondag 25 november 2018 22:20 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Moet je dan niet IT bellen?
Het meest irritante probleem met de app vind ik als ik bij het scannen met de handscanner continu een rood lampje krijg en ik alleen kan scannen met dat ding als ik het scherm van mijn telefoon aan heb staan met de app geopend.
Weet iemand hier waarom die scanner tegenwoordig altijd zes keer een serie van drie piepjes geeft als je hem hebt aangezet? Ik kan mij herinneren dat dat heel in het begin namelijk niet zo was. Nu krijg ik ook niet meer alle piepjes direct na elkaar, maar gebeurt dat vaak over een periode van een half uur.
Maar je kunt toch aan het blauwe lampje op je scanner zien of er verbinding is tussen de scanner en de telefoon? Als deze snel knippert zoekt hij verbinding, knippert íe langzaam dan is de verbinding al tot stand gebracht. En wat bedoel je met bovenstaand stappenplan? Wat is het verschil tussen de app op het scherm zetten en de app aanzetten? Als je de app aanzet verschijnt deze toch automatisch op het scherm?quote:Op zondag 25 november 2018 23:41 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hij zoekt een activiteitsverbinding met je telefoon. Als je de scanner aanzet moet je daarna ook nog een keer je telefoon en app even wakker maken. Dus scherm aan en app open zetten.
Een collega heeft het zelfde probleem wat jij hebt. Die heeft ontdekt dat ze eerste de app moet aanzetten, dan de scanner, dan de app op het scherm zetten en dan het scherm uitzetten... Anders werkt het voor haar niet. Ik heb het probleem weer niet, en ik geloof ook niet dat het voor iedereen de oplossing was.
Klopt, hoor van die blauwe lampjes. Maar toch moet je ook die piepjes nog een keer hebben ook.quote:Op maandag 26 november 2018 09:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar je kunt toch aan het blauwe lampje op je scanner zien of er verbinding is tussen de scanner en de telefoon? Als deze snel knippert zoekt hij verbinding, knippert íe langzaam dan is de verbinding al tot stand gebracht. En wat bedoel je met bovenstaand stappenplan? Wat is het verschil tussen de app op het scherm zetten en de app aanzetten? Als je de app aanzet verschijnt deze toch automatisch op het scherm?
Klinkt precies als dat probleem.quote:Ik doe altijd eerst de app aan, dan bluetooth aan, en dan de scanner aan. Dan knippert de scanner eerst snel, daarna geeft íe een tweetonige piep (als de verbinding tot stand is gekomen), en daarna gaat íe langzaam knipperen. Desondanks heb ik geregeld dat de scanresultaten niet doorkomen op de telefoon, ook al krijg ik bij het scannen een groen lampje. Tenzij ik het scherm van de telefoon eerst aan zet. Maar na 30 seconden gaat het scherm weer uit, zodat het zich bij het volgende pakje weer herhaalt. En als ik nou bij elk scanpakje eerst mijn telefoon uit m'n zak moet halen en het scherm aanzetten, en daarna de scanner pakken en het pakje scannen, dan heeft zo'n aparte scanner ook geen toegevoegde waarde. De IT helpdesk geeft aan dat dit een bekend probleem is met de scanner en de Huawei, en dat ze er ook geen oplossing voor hebben.
Die piepje heb ik ook hoor. Als de scanner naar de bluetooth-verbinding zoekt knippert het blauwe lampje snel, als íe de verbinding tot stand heeft gebracht klinkt er een piepje en gaat het lampje langzaam knipperen. Maar desondanks, en ook ondanks het groene lampje en het bevestigende piepje bij de scans die ik vervolgens uitvoer, kan het toch voorkomen dat de telefoon de scans niet verwerkt als het scherm uit staat.quote:Op maandag 26 november 2018 10:53 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Klopt, hoor van die blauwe lampjes. Maar toch moet je ook die piepjes nog een keer hebben ook.
Sommige telefoons draaien de app niet op de voorgrond als je je scherm uitzet. Dus zet ze de app nog een keer echt op de voorgrond. Anders werkt het dus niet.
[..]
Klinkt precies als dat probleem.
Ik doe trouwens eerst mijn bluetooth aan. Weet niet of het verschil maakt, maar heb het idee dat verbinding zoeken in ieder geval vlotter gaat.
gewoon HAHquote:Op maandag 26 november 2018 20:37 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ik verwacht donderdag een zware dag. Is de kerstspecial van de AH nou geadresseerd of HAH? Snap het niet helemaal..
Het is hah. Het zijn die gidsen die je wel in de appie zit liggen.quote:Op maandag 26 november 2018 20:37 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ik verwacht donderdag een zware dag. Is de kerstspecial van de AH nou geadresseerd of HAH? Snap het niet helemaal..
Ik zie het niet als een marathon, want dan moet je alsnog rennen. Het is meer een soort 4-daagse, maar dan met meer dan 4 dagen.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2466373/5/50#p183389107]
December/sknj is geen sprint, het is een marathon. Als je nu vol gas gaat met die agenda's en gidsen, dan ga je straks met de extra pakjes/kerstkaarten/bedelbrieven en reclame onderuit.
Goed punt inderdaad.quote:Op maandag 26 november 2018 20:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zie het niet als een marathon, want dan moet je alsnog rennen. Het is meer een soort 4-daagse, maar dan met meer dan 4 dagen.
Ja ik verwacht ook 2 pakketten van Bol.com Kreeg vanmiddag een melding van vertraging. Heb ze met 5 december nodig. Zal wel moeten lukken.quote:Op dinsdag 27 november 2018 20:15 schreef Fietsertje70 het volgende:
Tsja, en het pakketje wat ik maandag zou krijgen zou nu morgen moeten komen....is afgelopen vrijdag verzonden
Paar jaar geleden kregen we hier als basistijd een half uur per wijk.quote:Op dinsdag 27 november 2018 22:58 schreef Rafierafie het volgende:
De vraag of we 24 december willen komen werken komt nu steeds vaker voorbij. Schijnbaar hadden de teamleiders graag gezien dat het een verplichte werkdag zou zijn geworden, maar de OR lag dwars.
Ze wilden toch zo graag de maandag afschaffen als werkdag? Dan is dit het resultaat. Er is geen hond die die dag wil werken. "Maar je krijgt een uur extra en het zijn alleen maar kaarten". Echt geen haar op mijn hoofd!
Sowieso heb ik nergens gezien wat er als basistijd op die dag gehanteerd wordt. GTIBT plus een uurtje?
Leuk als je een winkel in moetquote:Op dinsdag 27 november 2018 23:14 schreef Rafierafie het volgende:
Amerikaans alternatief voor het postvest:
[ afbeelding ]
Meer details hier
'Wie zoet is', met daaronder een foto van een lading postbezorgers die allemaal hun postvest dragen... Heel subtiel.quote:Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan!
De Sint is weer in het land en wie zoet is krijgt ook dit jaar weer wat lekkers! De Sint en zijn hulpjes van de BVPP zijn door het land getrokken om onze lieve post personeel te bedanken met zakjes pepernoten.
In feite maken ze het met die reactie alleen maar triester, ze zeggen eigenlijk: het valt hier nog wel mee, elders is het nog veel erger.quote:Op woensdag 28 november 2018 11:07 schreef Globetrottertje het volgende:
Als het niet zo triest was geweest, dan was het grappig die reactie.
Plaat voor de kop hebben ze.
Als je de postcodes en straatnamen en huisnummers goed dubbelcheckt en duidelijk opschrijft, zou de post die je in welke brievenbus dan ook doet, in principe de volgende dag aan moeten komen. Plak de enveloppen ook goed dicht en schrijf je retouradres klein linksbovenin of op de achterkant. Alleen zogenaamde "eenlingbrievenbussen", bussen met maar een gleuf, worden heel vroeg op de dag gelicht omdat een bezorger dat tijdens de route doet. Dat staat dan op de bus aangegeven. Dat kan voor een dag vertraging zorgen omdat de bus al gelicht is als je je brieven post. Als post soms niet aankomt of als deze zonder duidelijke reden vertraagd is, is dat een reden om een klacht in te dienen bij de klantendienst.quote:Op maandag 26 november 2018 18:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Zijn er hier ook mensen die de post ophalen uit de brievenbussen? Ik moet best wel wat post versturen en met de feestdagen die er aan komen merk ik toch dat er vaak vertraging is of post die gewoon compleet verdwijnt. Is het veiliger om het bij zo'n brievenbus bij een pakketpunt in te leveren of zijn er nog andere tips?
Op mijn depot toch wel een flink aantal mensen die zich er voor hebben opgegeven. Zo me bijna schuldig voelen dat ik er vriendelijk voor bedankt heb ( ).quote:Op dinsdag 27 november 2018 22:58 schreef Rafierafie het volgende:
De vraag of we 24 december willen komen werken komt nu steeds vaker voorbij. Schijnbaar hadden de teamleiders graag gezien dat het een verplichte werkdag zou zijn geworden, maar de OR lag dwars.
Ze wilden toch zo graag de maandag afschaffen als werkdag? Dan is dit het resultaat. Er is geen hond die die dag wil werken. "Maar je krijgt een uur extra en het zijn alleen maar kaarten". Echt geen haar op mijn hoofd!
Sowieso heb ik nergens gezien wat er als basistijd op die dag gehanteerd wordt. GTIBT plus een uurtje?
Hier worden inmiddels al complete depots uitbesteed aan externe bedrijven. Toevallig is het tekort groter geworden na invoering van de combibundel. Van te voren zou het tekort niet groter mogen worden door dit gebeuren. Maar terugdraaien gaan ze niet doen natuurlijk. Want het kan aan alles liggen maar niet aan de combibundelquote:Op woensdag 28 november 2018 09:39 schreef diesnelle het volgende:
Oei, niet met de pers praten hè.
https://www.gelderlander.(...)-leuk-meer~a177089b/
Gebruikelijke reactie van PostNL: het valt wel mee. Het aantal duimpjes onder de reacties zegt genoeg.
Dit had ik meteen al aangeven bij mijn tc. Waarom nie, net zoals binnen, 40% extra. Alleen al om die scheve verhouding kom ik die dag niet langs om even het bedrijf uit de brand te helpen.quote:Op woensdag 28 november 2018 12:59 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Op mijn depot toch wel een flink aantal mensen die zich er voor hebben opgegeven. Zo me bijna schuldig voelen dat ik er vriendelijk voor bedankt heb ( ).
Overigens slaat een uurtje extra nergens op. Voor een wijk waar 2 uur voor staat krijg je een uur extra, maar voor een wijk waar 1 uur voor staat ook. Vaag toch?
Nou dat is mijn ervaring niet haha. Er zijn genoeg klanten die klagen dat het bijvoorbeeld pas na 5 dagen bezorgd is. De bubbelenveloppen zitten goed dicht, adreslabel is geprint en het retouradres staat op de print van de frankeermachine. Het vreemde is dat het vaak een hele groep klanten is die het niet geleverd krijgen op een zelfde dag. Alsof er dus af en toe een zak uit die brievenbus pas een paar dagen later wordt geleegd ofzo. Klinkt onlogisch, maar het komt de laatste tijd te vaak voor.quote:Op woensdag 28 november 2018 12:17 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Als je de postcodes en straatnamen en huisnummers goed dubbelcheckt en duidelijk opschrijft, zou de post die je in welke brievenbus dan ook doet, in principe de volgende dag aan moeten komen. Plak de enveloppen ook goed dicht en schrijf je retouradres klein linksbovenin of op de achterkant. Alleen zogenaamde "eenlingbrievenbussen", bussen met maar een gleuf, worden heel vroeg op de dag gelicht omdat een bezorger dat tijdens de route doet. Dat staat dan op de bus aangegeven. Dat kan voor een dag vertraging zorgen omdat de bus al gelicht is als je je brieven post. Als post soms niet aankomt of als deze zonder duidelijke reden vertraagd is, is dat een reden om een klacht in te dienen bij de klantendienst.
Maar de feestdagen zijn echt nog niet begonnen, dus dat kan het probleem niet zijn. Pakketzendingen zijn wel een beetje vertraagd vanwege Black Friday, maar dat is maar een keer. Zoals ik zei is dit dan een goede reden om te kijken of er misschien bij de klantenservice achterhaald kan worden hoe het kan dat de zendingen zo vaak vertraagd zijn. Rouwpost gaat idd met de hoogste prioriteit via een apart kanaal, maar dat is niet iets wat je voor gewone post kunt aanvragen.quote:Op woensdag 28 november 2018 14:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Vooral nu met de feestdagen. Kan ik op zich wel begrijpen ook, maar is er dan niet een manier om het beter erdoor te krijgen? Ik zag namelijk ooit eens een bordje dat rouwpost enzo via een speciale bak kon...
Vanmiddag was het er. Die arme bezorger moest om 15.00 uur nog 50 pakketten bezorgen.quote:Op dinsdag 27 november 2018 20:15 schreef Fietsertje70 het volgende:
Tsja, en het pakketje wat ik maandag zou krijgen zou nu morgen moeten komen....is afgelopen vrijdag verzonden
Hier is er tijdens het werkoverleg gezegd: Je krijgt de tijd voor die er staat voor een piekdag (maar dan niet voor welke piekdag) + dat uur extra. MAAR omdat het (waarschijnlijk) alleen kaarten zullen zijn MAG je ook minnen.quote:Op dinsdag 27 november 2018 22:58 schreef Rafierafie het volgende:
De vraag of we 24 december willen komen werken komt nu steeds vaker voorbij. Schijnbaar hadden de teamleiders graag gezien dat het een verplichte werkdag zou zijn geworden, maar de OR lag dwars.
Ze wilden toch zo graag de maandag afschaffen als werkdag? Dan is dit het resultaat. Er is geen hond die die dag wil werken. "Maar je krijgt een uur extra en het zijn alleen maar kaarten". Echt geen haar op mijn hoofd!
Sowieso heb ik nergens gezien wat er als basistijd op die dag gehanteerd wordt. GTIBT plus een uurtje?
mwah, bij ons wil iets van 60% van de mensen wel werken, vind ik toch best een aardig percentage.quote:Op dinsdag 27 november 2018 22:58 schreef Rafierafie het volgende:
De vraag of we 24 december willen komen werken komt nu steeds vaker voorbij. Schijnbaar hadden de teamleiders graag gezien dat het een verplichte werkdag zou zijn geworden, maar de OR lag dwars.
Ze wilden toch zo graag de maandag afschaffen als werkdag? Dan is dit het resultaat. Er is geen hond die die dag wil werken. "Maar je krijgt een uur extra en het zijn alleen maar kaarten". Echt geen haar op mijn hoofd!
Sowieso heb ik nergens gezien wat er als basistijd op die dag gehanteerd wordt. GTIBT plus een uurtje?
Damn, ze gooien je wel echt in het diepe. Zou toch overleg met je TC voorstellen want dit is niet ok van de pensioenada. En voor je het weet ben je de gek die alles doet..quote:Op woensdag 28 november 2018 16:48 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Collega die gisteren met pensioen is gegaan heeft gewoon alle 6 de tassen met NPL laten staan. Moet nu dus in 2 dagen die 6 zakken met NPL bezorgen...
En morgen nog een andere wijk waar ik nog 2 zakken NPL staan...
Oh, nou fijn dat het mag zeg...quote:Op woensdag 28 november 2018 16:52 schreef the_X het volgende:
[..]
Hier is er tijdens het werkoverleg gezegd: Je krijgt de tijd voor die er staat voor een piekdag (maar dan niet voor welke piekdag) + dat uur extra. MAAR omdat het (waarschijnlijk) alleen kaarten zullen zijn MAG je ook minnen.
En ze zouden mijn werkuren/dagen rustig opbouwen... maar ik versta dit niet onder rustig. Die vent die met pensioen is heeft ook echt op z’n sodemieter gehad, maarja... daar schiet ik niks mee op. Ga morgen even mijn TC bellen want ik weiger gewoon om nog 8 zakken ( in totaal) aan NPL weg te brengen.quote:Op woensdag 28 november 2018 17:10 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Damn, ze gooien je wel echt in het diepe. Zou toch overleg met je TC voorstellen want dit is niet ok van de pensioenada. En voor je het weet ben je de gek die alles doet..
Waar ben je dit jaar niet ingestonken?quote:Op dinsdag 27 november 2018 20:30 schreef diesnelle het volgende:
Zó blij dat ik er dit jaar niet ingestonken ben!
Daar heeft Bezorgertje gelijk in. En hou je poot stijf!!quote:Op woensdag 28 november 2018 17:10 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Damn, ze gooien je wel echt in het diepe. Zou toch overleg met je TC voorstellen want dit is niet ok van de pensioenada. En voor je het weet ben je de gek die alles doet..
ik ken wel de zaterdagblokkade, maar dat komt niet vanuit postnl zelf, dat is dan aangevraagd door degene op dat adres.quote:Op woensdag 28 november 2018 20:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh trouwens hebben jullie ooit gehoord van een "zaterdagblokkade"? Laatste tijd als ik vrijdag bestelde dan werd er zaterdag niet geleverd... ik maar telkens denken dat het aan de webwinkel lag tot ik een keer een mailtje kreeg waarin stond dat ze op zaterdag niet meer op m'n adres bezorgen (industrieterrein). Toen heb ik PostNL gebeld en zouden ze die blokkade opheffen. Maar dit is dus gewoon zomaar gebeurd want begin van het jaar kwam PostNL gewoon zaterdag langs.
En het hilarische is dat iedere zaterdag ik wel gewoon die bus langs zie rijden.... ze kwamen alleen niet bij mij
Vraag me af ze je wel kunnen verplichten dan te werken, contract is volgens mij voor werken van dinsdag t/m zaterdag. Daarnaast zullen er ook een aantal mensen zijn met andere verlichtingen op maandagenquote:Op dinsdag 27 november 2018 22:58 schreef Rafierafie het volgende:
De vraag of we 24 december willen komen werken komt nu steeds vaker voorbij. Schijnbaar hadden de teamleiders graag gezien dat het een verplichte werkdag zou zijn geworden, maar de OR lag dwars.
Ze wilden toch zo graag de maandag afschaffen als werkdag? Dan is dit het resultaat. Er is geen hond die die dag wil werken. "Maar je krijgt een uur extra en het zijn alleen maar kaarten". Echt geen haar op mijn hoofd!
Sowieso heb ik nergens gezien wat er als basistijd op die dag gehanteerd wordt. GTIBT plus een uurtje?
Nee, dat kunnen ze niet gelukkig. Er zijn nu dus gebieden waar ze heel veel moeite hebben om de planning die dag rond te krijgen. Daarom hadden teamleiders dus graag gezien dat het een verplichte werkdag zou zijn geworden. Ze zoeken het maar lekker uit.quote:Op woensdag 28 november 2018 21:09 schreef zerebus het volgende:
[..]
Vraag me af ze je wel kunnen verplichten dan te werken, contract is volgens mij voor werken van dinsdag t/m zaterdag. Daarnaast zullen er ook een aantal mensen zijn met andere verlichtingen op maandagen
En sinds wanneer houdt sannd zich aan de opgelegde regels?quote:Vandaag bepaalde de rechter dat werknemers van postbedrijf Sandd betaald moeten worden volgens de algemeen verbindend verklaarde cao voor de transportsector (TLN-cao). (...)
Ja de bedoeling is omdat veel bedrijven op zaterdag dicht zijn, dat die dan zelf kunnen aangeven dat de post niet voor niks hoeft te komen. Maar ik heb op twitter wel (vooral ongeveer een jaar terug) heel vaak mensen gezien die klaagden dat ze nooit zo'n blokkade hebben aangevraagd. Dus ik denk dat daar op een gegeven moment iets verkeerd is gegaan. Hopelijk komen ze nu wel weer langs.quote:Op woensdag 28 november 2018 20:43 schreef YoshiBignose het volgende:
En het hilarische is dat iedere zaterdag ik wel gewoon die bus langs zie rijden.... ze kwamen alleen niet bij mij
Probleem is volgens mij dat die dichte bedrijven vroeger op pure kennis gingen. Attentiekaarten waren er niet, je moest ze gewoon uit je hoofd leren. Met het vertrek van de postbodes is een deel van die kennis omgezet in attentiekaarten. Maar er is nu alleen geen terugkoppeling meer van bezorgen naar voorbereiden als een bedrijf verhuisd, of opeens wel op zaterdag open is. Daardoor blijven die attentiekaarten ten onrechte in het systeem zitten.quote:Op donderdag 29 november 2018 04:29 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Ja de bedoeling is omdat veel bedrijven op zaterdag dicht zijn, dat die dan zelf kunnen aangeven dat de post niet voor niks hoeft te komen. Maar ik heb op twitter wel (vooral ongeveer een jaar terug) heel vaak mensen gezien die klaagden dat ze nooit zo'n blokkade hebben aangevraagd. Dus ik denk dat daar op een gegeven moment iets verkeerd is gegaan. Hopelijk komen ze nu wel weer langs.
Jaa maar dit gaat over pakketten volgens mijquote:Op donderdag 29 november 2018 13:29 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Probleem is volgens mij dat die dichte bedrijven vroeger op pure kennis gingen. Attentiekaarten waren er niet, je moest ze gewoon uit je hoofd leren. Met het vertrek van de postbodes is een deel van die kennis omgezet in attentiekaarten. Maar er is nu alleen geen terugkoppeling meer van bezorgen naar voorbereiden als een bedrijf verhuisd, of opeens wel op zaterdag open is. Daardoor blijven die attentiekaarten ten onrechte in het systeem zitten.
Ik ben wel een beetje klaar met admie. Al meerdere keren aangegeven een bepaalde wijk niet te willen lopen op zaterdag. Simpelweg te groot. Zetten ze hem er volgende week zaterdag weer opquote:Op donderdag 29 november 2018 18:10 schreef VixenFromHell het volgende:
Baal er hier een beetje van dat het rooster duidelijk nog niet af is. Heb elke dag alleen maar 1 wijkje. Daar gaat zeker nog wat bij komen, maar waarschijnlijk weten ze zelf nog niet helemaal hoe en wat. Balen, ik wil gewoon nu kunnen zien wat ik volgende week moet doen
En het is ook maar de helft van mijn contract, dus accepteren en zeggen dat ik er niks bij loop kan ook niet.
Ik zie het net. Degene die het stukje geschreven heeft noemt PostNL, Post.nl en zelfs een voormalige postbode doet dat. De reacties zijn trouwens best om te smullen.quote:Op woensdag 28 november 2018 09:39 schreef diesnelle het volgende:
Oei, niet met de pers praten hè.
https://www.gelderlander.(...)-leuk-meer~a177089b/
Gebruikelijke reactie van PostNL: het valt wel mee. Het aantal duimpjes onder de reacties zegt genoeg.
Hier hetzelfde, behalve van die NPL tassen. 6 uur over gedaan.quote:Op donderdag 29 november 2018 18:47 schreef K21 het volgende:
Hoi allemaal. Doe dit werk al een tijdje en lees ook al aardig lang mee maar had nooit de ballen om te posten, tot ik me vandaag zo heb lopen ergeren dat ik er maar eens een paar woorden aan wilde wijden.
Ik had drie wijken, wat al best een opgave was met die fijne kerstboeken van de AH, maar ze hadden hier de Kampioen en één of andere gare mailing van de Postcodeloterij (net als je denkt dat je niet een nog grotere hekel aan ze kon krijgen na die agenda's) er ook maar bij gedaan. Daarnaast nog wat KPN brieven voor heel veel adressen en uiteraard een stuk of 20 scanpakjes + de gebruikelijke dikke aanbelchinezen. Echt een berg post, joh. Had gewoon pijn in mijn rug ervan en heb bijna de gehele zeven uur dat ik erover gedaan heb zachtjes lopen vloeken (vooral omdat die HaH zo lekker glad was ook).
Wat mijn humeur ook geen goed deed was dat voor één van de wijken alle NPL tassen er nog stonden, nadat ik voor mijn eigen vaste wijken wel netjes alles weggelopen heb. De pipo die 'm dinsdag en gisteren liep had er kennelijk geen zin in. Nou, ik heb twee tassen gedaan, en verder bekijken ze het maar.
Ik ben wel een beetje klaar met elk onderdeel van PostNL en alles wat erbij hoort eigenlijk. Wat een puinhoop is het de laatste tijd weer. Hier nu in ene het bericht dat we het rooster niet mogen bevestigen totdat we morgen bericht krijgen dat het is toegestaan omdat het een en ander nog kan wijzigen. Voorheen kregen we steeds berichten dat we op donderdag al moesten bevestigen want "dat is onderdeel van je werk".quote:Op donderdag 29 november 2018 18:52 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ik ben wel een beetje klaar met admie. Al meerdere keren aangegeven een bepaalde wijk niet te willen lopen op zaterdag. Simpelweg te groot. Zetten ze hem er volgende week zaterdag weer op
Jazeker. 3 van de 6 tassen heb ik gedaan in de ochtend voor dat de post kwam en de andere 3 tassen met NPL namen 2 andere collega’s van mij over, dat had de teamcoach voor elkaar gekregen!quote:Op donderdag 29 november 2018 09:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Heb je nog contact kunnen leggen met je tc @Rijstwafel77?
Bij onze Primera is het juist andersom. Als de postbezorger komt, wordt de klanten gevraagd even te wachten, post gaat voor.quote:Op vrijdag 30 november 2018 00:46 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Het valt mij op als ik bij de retailer kom en ik keurig sta te wachten het personeel gewoon lekker verder gaat met klanten helpen en na 3 minuten komen aanlopen kakken en dan even snel het pakket overnemen..
De officiele afspraak is dat we de eerstvolgende zijn.. Helaas wil het vooral in de supermarkten nogal eens voorkomen dat het niet gecommuniceerd word naar alle medewerkers. Kunst is dan om het aan te geven, en dat vinden 9 van de 10 bezorgers niet nodig/beschamend. Zelf doe ik het vaak wel, maar dan staat er de volgende keer weer iemand anders..quote:Op vrijdag 30 november 2018 08:24 schreef Essebes het volgende:
[..]
Bij onze Primera is het juist andersom. Als de postbezorger komt, wordt de klanten gevraagd even te wachten, post gaat voor.
Wellicht helpt het om een iets assertievere houding aan te nemen bij de retailer en aan te geven dat je vertrekt als ze je niet helpen?
(Ben gewoon een klant die uit interesse meeleest met jullie lief en leed, dus ik weet niet wat de officiele afspraken zijn in dit geval)
quote:Op vrijdag 30 november 2018 09:11 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
De officiele afspraak is dat we de eerstvolgende zijn. Helaas wil het vooral in de supermarkten nogal eens voorkomen dat het niet gecommuniceerd word naar alle medewerkers. Kunst is dan om het aan te geven, en dat vinden 9 van de 10 bezorgers niet nodig/beschamend. Zelf doe ik het vaak wel, maar dan staat er de volgende keer weer iemand anders.. Overigens gaat dreigen met weglopen niks opleveren behalve problemen voor de bezorger zelf, wij moeten het gewoon kwijt en hebben de kennisgeving daarvan al in de bus liggen.
Oeps, foutje met editten.
quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:14 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier is ook een retailer waarbij het personeel de instructie heeft gekregen om gewoon eerst de eigen klanten te helpen, ondanks afspraken met PostNL. Met deze retailer is hier ook gedoe om geweest. Heb daar zelf op een gegeven moment ook een opmerking gemaakt over dat ze mij eigenlijk tussendoor moeten helpen, maar het antwoord was dat dat met die drukte (voor kerst) niet kon. Konden ze niet maken richting de klanten blabla. Erg fijn als er zo'n 10 man al in de rij staat, het is al half 7 dus lange drukke dag gehad, en ze laten je wachten. Heb toen netjes aangegeven dat ik het zou melden bij PostNL. Inmiddels moeten we voor een bepaald gebied naar een retailer een stuk verderop, zodat er minder van ons naar die probleemretailer hoeven...
Die andere retailer liet mij laatst trouwens ook wachten. Waren 2 medewerksters achter de balie, eentje hielp iemand met een pakje. Zodra die klaar was liep ik daar naar toe (ik was ook de eerstvolgende klant), en toen liep die medewerkster weg omdat degene bij de kassa daar pauze ging houden. Ik bleef bij het PostNL apparaat staan met mijn pakje, en vervolgens ging die medewerkster doodleuk ook eerst nog de klant helpen die na mij binnen gekomen was! En ik weet zeker dat ze me gezien had
Enige retailer hier waarvan ik weet dat het altijd wel netjes gaat is de Bruna.
En gewoon op de balie leggen? Of is er een hele officiële overdracht nodig?quote:Op vrijdag 30 november 2018 12:11 schreef gelestipjes het volgende:
Ik wacht altijd gewoon. Zou het zelf als wachtende klant ook vervelend vinden als iemand anders zomaar voor mag gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denk dat veel retailers ook vooral meedoen omdat de concurrent het ook doet. Niet omdat het zoveel oplevert.
Ik wil er toch altijd wel graag zeker van zijn dat ze het afhandelen. Bovendien is het een nogal smalle bedoening daar, dus dan moet ik me eerst langs de wachtende klanten wurmen om het op de balie te kunnen leggen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:01 schreef lololo het volgende:
[..]
[..]
En gewoon op de balie leggen? Of is er een hele officiële overdracht nodig?
Wel met de werkklok nog lopend dan hoop ikquote:Op vrijdag 30 november 2018 15:06 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik wil er toch altijd wel graag zeker van zijn dat ze het afhandelen. Bovendien is het een nogal smalle bedoening daar, dus dan moet ik me eerst langs de wachtende klanten wurmen om het op de balie te kunnen leggen.
uiteraard, ga dat natuurlijk niet in mijn eigen tijd doenquote:Op vrijdag 30 november 2018 15:11 schreef lololo het volgende:
[..]
Wel met de werkklok nog lopend dan hoop ik
Je zal ze er vast bij hebben die dat doen. Toen ik er nog werkte hoefde er nog niks naar de retailer, foutlopers in de oranje bus en spul dat niet in de bus past terug naar het depot. Dat rekenden er best wel een paar niet als werktijd. Kan ik me met de foutlopers nog iets bij voorstellen maar de trip terug naar het depot, open maken, spullen dumpen, dicht maken kostte zelfs in het allergunstigste geval minstens 5 minuten. Voor de meesten zal het meer 10-15 minuten zijn geweest.quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:12 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
uiteraard, ga dat natuurlijk niet in mijn eigen tijd doen
Nee, dan ging ik ook staan wachten. Lijkt me wel ontzettend frustrerend weer. Aan de ene kant je teamleider die verwacht dat jij lekker assertief gaat doen en niet gaat staan wachten, aan de andere kant personeel en klanten die niet blij met jou zijn. Als dat dagelijkse kost wordt zou ik er echt chagrijnig van worden.quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:18 schreef VixenFromHell het volgende:
Als er wat aan de hand is moet je het bonnetje kunnen laten zien, met handtekeningen erop. Dus het pakketje neerleggen en weg gaan zie ik ook niet zitten
Het schijnt ook dat er bij 1 retailer hier soms onze stickers eraf gehaald worden en dat ze ze dan weer op de container voor de pakketbezorging dumpen. Daar gaat vast gezeik van komen
Maar ja, ik zou dat als klant ook niet leuk vinden dan nee. Maar het is wel de afspraak die gemaakt is met PostNL en de teamleiders hier zien dus liever ook niet dat we in werktijd gaan staan wachten..
En ja, voor die retailers is het helemaal niet zo fijn, begreep van iemand dat er iig eentje hier er ook eigenlijk vanaf wil.
Leuk weer die lokale richtlijnen. Bonnetjes heb ik alleen de eerste keer aangenomen. Maar na navraag bleek dat hier niet nodig te zijn.quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:18 schreef VixenFromHell het volgende:
Als er wat aan de hand is moet je het bonnetje kunnen laten zien, met handtekeningen erop. Dus het pakketje neerleggen en weg gaan zie ik ook niet zitten
quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:43 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Leuk weer die lokale richtlijnen. Bonnetjes heb ik alleen de eerste keer aangenomen. Maar na navraag bleek dat hier niet nodig te zijn.
In dat geval zou ik me er dus gewoon weer langs wurmen en het op de balie leggen. Maar er is dus enige onduidelijkheid blijkbaar over of het wel of niet nodig moet. Je verwacht het niet van PostNL.quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:45 schreef gelestipjes het volgende:
Ik heb nog nooit een bonnetje gekregen, en er is ook nog nooit naar gevraagd. Ik meen me ook te herinneren dat het al een hele tijd geleden is afgeschaft dat je een bonnetje moest hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |