abonnement Unibet Coolblue
pi_183444095
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 18:10 schreef VixenFromHell het volgende:


Baal er hier een beetje van dat het rooster duidelijk nog niet af is. Heb elke dag alleen maar 1 wijkje. Daar gaat zeker nog wat bij komen, maar waarschijnlijk weten ze zelf nog niet helemaal hoe en wat. Balen, ik wil gewoon nu kunnen zien wat ik volgende week moet doen -O-
En het is ook maar de helft van mijn contract, dus accepteren en zeggen dat ik er niks bij loop kan ook niet.
Ik ben wel een beetje klaar met admie. Al meerdere keren aangegeven een bepaalde wijk niet te willen lopen op zaterdag. Simpelweg te groot. Zetten ze hem er volgende week zaterdag weer op |:(
pi_183445075
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:39 schreef diesnelle het volgende:
Oei, niet met de pers praten hè.

https://www.gelderlander.(...)-leuk-meer~a177089b/

Gebruikelijke reactie van PostNL: het valt wel mee. Het aantal duimpjes onder de reacties zegt genoeg.

Ik zie het net. Degene die het stukje geschreven heeft noemt PostNL, Post.nl en zelfs een voormalige postbode doet dat. De reacties zijn trouwens best om te smullen. _O-
pi_183447325
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 18:47 schreef K21 het volgende:
Hoi allemaal. :W Doe dit werk al een tijdje en lees ook al aardig lang mee maar had nooit de ballen om te posten, tot ik me vandaag zo heb lopen ergeren dat ik er maar eens een paar woorden aan wilde wijden.

Ik had drie wijken, wat al best een opgave was met die fijne kerstboeken van de AH, maar ze hadden hier de Kampioen en één of andere gare mailing van de Postcodeloterij (net als je denkt dat je niet een nog grotere hekel aan ze kon krijgen na die agenda's) er ook maar bij gedaan. Daarnaast nog wat KPN brieven voor heel veel adressen en uiteraard een stuk of 20 scanpakjes + de gebruikelijke dikke aanbelchinezen. Echt een berg post, joh. Had gewoon pijn in mijn rug ervan en heb bijna de gehele zeven uur dat ik erover gedaan heb zachtjes lopen vloeken (vooral omdat die HaH zo lekker glad was ook). :')

Wat mijn humeur ook geen goed deed was dat voor één van de wijken alle NPL tassen er nog stonden, nadat ik voor mijn eigen vaste wijken wel netjes alles weggelopen heb. De pipo die 'm dinsdag en gisteren liep had er kennelijk geen zin in. Nou, ik heb twee tassen gedaan, en verder bekijken ze het maar. :)
Hier hetzelfde, behalve van die NPL tassen. 6 uur over gedaan.
pi_183447425
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 18:52 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ik ben wel een beetje klaar met admie. Al meerdere keren aangegeven een bepaalde wijk niet te willen lopen op zaterdag. Simpelweg te groot. Zetten ze hem er volgende week zaterdag weer op |:(
Ik ben wel een beetje klaar met elk onderdeel van PostNL en alles wat erbij hoort eigenlijk. Wat een puinhoop is het de laatste tijd weer. Hier nu in ene het bericht dat we het rooster niet mogen bevestigen totdat we morgen bericht krijgen dat het is toegestaan omdat het een en ander nog kan wijzigen. Voorheen kregen we steeds berichten dat we op donderdag al moesten bevestigen want "dat is onderdeel van je werk".
Vandaag net als bij K21 hier idioot veel met onder andere de kampioen die niet een paar dagen kon wachten.
Werd ik vanmiddag toen ik eindelijk thuis was gebeld door de admi met de mededeling 'ik heb een probleem'. Of ik een wijk kon weglopen die de hele fucking week al open staat. Als ik het eerder had geweten had ik hem waarschijnlijk nog wel weggelopen. Sowieso mogen ze blij zijn dat ik me deze week niet ziek heb gemeld.

Ik zag op die kampioen vandaag vaker dit:


dan dit:


Ergens in een machine hangen duizenden euro's korting.
pi_183450560
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 09:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Heb je nog contact kunnen leggen met je tc @Rijstwafel77?
Jazeker. 3 van de 6 tassen heb ik gedaan in de ochtend voor dat de post kwam en de andere 3 tassen met NPL namen 2 andere collega’s van mij over, dat had de teamcoach voor elkaar gekregen! _O_

Verder mijn 2 wijken gelopen en dat ging goed en best vlot. 6 uur over alles gedaan, maar ik heb t overleefd!
pi_183450588
Het valt mij op als ik bij de retailer kom en ik keurig sta te wachten het personeel gewoon lekker verder gaat met klanten helpen en na 3 minuten komen aanlopen kakken en dan even snel het pakket overnemen.. :+
pi_183451517
@K12, welkom aan boord! Ja hier ook, de Kampioen ertussen en die Loterij dingen. Die hadden ze met de rest van de A-4 formaat en groter, een halve slag gedraaid, met het adres naar beneden. Dus lastig leesbaar.

Wij hadden wel bericht gekregen dat ze post van de donderdag vanwege het volume naar vrijdag zouden verschuiven. Niets van gemerkt.

Ik had geluk dat ik de huismeester van een zorgflat tegenkwam. Ik had een hele tas van die Ah en een tas met post. Ik moest de AH maar bij de andere folders in het rookkamertje leggen. Dat scheelde een tas sjouwen.

Ze hadden mij op deze wijk en nog op een Kl :( :( wijk gezet, maar die heb ik eraf kunnen krijgen. Ik heb mijn poot stijf gehouden.

@Rijstwafel77, bekend verhaal. Hier laten ze ons ook wachten. De teller tikt bij mij gewoon door. Ik zet hem pas op stop als ik weer buiten sta. De retailer van mijn voormalige vaste wijk hielp wel meteen omdat we geen klanten waren en elke klant had daar begrip voor.

Ze moeten ons eigenlijk wel eerst helpen. Al snap ik hen wel. Eigenlijk zou de tc als iedereen op jouw depot hier last van heeft erachteraan moeten gaan. 3 minuten is niet erg, maar het kunnen er 20 worden met de KNJ.
pi_183451599
@Vixen, ik zag gisteren dat ik volgende week de hele week twee wijken voor iemand loop. Die had wat ik van hem weet nog heel veel uren over. Hij zal dan toch ook wel vrij hebben gekregen.

Dus dan geldt het natuurlijk geen vrij na de 10e. Ahaaa.
pi_183451914
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:46 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Het valt mij op als ik bij de retailer kom en ik keurig sta te wachten het personeel gewoon lekker verder gaat met klanten helpen en na 3 minuten komen aanlopen kakken en dan even snel het pakket overnemen.. :+
Bij onze Primera is het juist andersom. Als de postbezorger komt, wordt de klanten gevraagd even te wachten, post gaat voor.

Wellicht helpt het om een iets assertievere houding aan te nemen bij de retailer en aan te geven dat je vertrekt als ze je niet helpen?

(Ben gewoon een klant die uit interesse meeleest met jullie lief en leed, dus ik weet niet wat de officiele afspraken zijn in dit geval)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_183452409
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 08:24 schreef Essebes het volgende:

[..]

Bij onze Primera is het juist andersom. Als de postbezorger komt, wordt de klanten gevraagd even te wachten, post gaat voor.

Wellicht helpt het om een iets assertievere houding aan te nemen bij de retailer en aan te geven dat je vertrekt als ze je niet helpen?

(Ben gewoon een klant die uit interesse meeleest met jullie lief en leed, dus ik weet niet wat de officiele afspraken zijn in dit geval)
De officiele afspraak is dat we de eerstvolgende zijn.. Helaas wil het vooral in de supermarkten nogal eens voorkomen dat het niet gecommuniceerd word naar alle medewerkers. Kunst is dan om het aan te geven, en dat vinden 9 van de 10 bezorgers niet nodig/beschamend. Zelf doe ik het vaak wel, maar dan staat er de volgende keer weer iemand anders..
pi_183452508
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 09:11 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

De officiele afspraak is dat we de eerstvolgende zijn. Helaas wil het vooral in de supermarkten nogal eens voorkomen dat het niet gecommuniceerd word naar alle medewerkers. Kunst is dan om het aan te geven, en dat vinden 9 van de 10 bezorgers niet nodig/beschamend. Zelf doe ik het vaak wel, maar dan staat er de volgende keer weer iemand anders.. Overigens gaat dreigen met weglopen niks opleveren behalve problemen voor de bezorger zelf, wij moeten het gewoon kwijt en hebben de kennisgeving daarvan al in de bus liggen.

Oeps, foutje met editten.
pi_183454053
Hier is ook een retailer waarbij het personeel de instructie heeft gekregen om gewoon eerst de eigen klanten te helpen, ondanks afspraken met PostNL. Met deze retailer is hier ook gedoe om geweest. Heb daar zelf op een gegeven moment ook een opmerking gemaakt over dat ze mij eigenlijk tussendoor moeten helpen, maar het antwoord was dat dat met die drukte (voor kerst) niet kon. Konden ze niet maken richting de klanten blabla. Erg fijn als er zo'n 10 man al in de rij staat, het is al half 7 dus lange drukke dag gehad, en ze laten je wachten. Heb toen netjes aangegeven dat ik het zou melden bij PostNL. Inmiddels moeten we voor een bepaald gebied naar een retailer een stuk verderop, zodat er minder van ons naar die probleemretailer hoeven...

Die andere retailer liet mij laatst trouwens ook wachten. Waren 2 medewerksters achter de balie, eentje hielp iemand met een pakje. Zodra die klaar was liep ik daar naar toe (ik was ook de eerstvolgende klant), en toen liep die medewerkster weg omdat degene bij de kassa daar pauze ging houden. Ik bleef bij het PostNL apparaat staan met mijn pakje, en vervolgens ging die medewerkster doodleuk ook eerst nog de klant helpen die na mij binnen gekomen was! En ik weet zeker dat ze me gezien had :(

Enige retailer hier waarvan ik weet dat het altijd wel netjes gaat is de Bruna.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183454957
Ik wacht altijd gewoon. Zou het zelf als wachtende klant ook vervelend vinden als iemand anders zomaar voor mag gaan.
pi_183456390
Ik handel gewoon net zoals dat ik de post komt brengen in een winkelcentrum. Ik geef het aan ze/ leg het op de balie. Wanneer ze het scannen mogen ze helemaal zelf weten. Daar hoef ik niet bij te zijn.
pi_183458140
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:14 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier is ook een retailer waarbij het personeel de instructie heeft gekregen om gewoon eerst de eigen klanten te helpen, ondanks afspraken met PostNL. Met deze retailer is hier ook gedoe om geweest. Heb daar zelf op een gegeven moment ook een opmerking gemaakt over dat ze mij eigenlijk tussendoor moeten helpen, maar het antwoord was dat dat met die drukte (voor kerst) niet kon. Konden ze niet maken richting de klanten blabla. Erg fijn als er zo'n 10 man al in de rij staat, het is al half 7 dus lange drukke dag gehad, en ze laten je wachten. Heb toen netjes aangegeven dat ik het zou melden bij PostNL. Inmiddels moeten we voor een bepaald gebied naar een retailer een stuk verderop, zodat er minder van ons naar die probleemretailer hoeven...

Die andere retailer liet mij laatst trouwens ook wachten. Waren 2 medewerksters achter de balie, eentje hielp iemand met een pakje. Zodra die klaar was liep ik daar naar toe (ik was ook de eerstvolgende klant), en toen liep die medewerkster weg omdat degene bij de kassa daar pauze ging houden. Ik bleef bij het PostNL apparaat staan met mijn pakje, en vervolgens ging die medewerkster doodleuk ook eerst nog de klant helpen die na mij binnen gekomen was! En ik weet zeker dat ze me gezien had :(

Enige retailer hier waarvan ik weet dat het altijd wel netjes gaat is de Bruna.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:11 schreef gelestipjes het volgende:
Ik wacht altijd gewoon. Zou het zelf als wachtende klant ook vervelend vinden als iemand anders zomaar voor mag gaan.
En gewoon op de balie leggen? Of is er een hele officiële overdracht nodig?

Niet iedere retailer even blij met pakketten blijkt weer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat veel retailers ook vooral meedoen omdat de concurrent het ook doet. Niet omdat het zoveel oplevert.
pi_183458243
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:01 schreef lololo het volgende:

[..]

[..]

En gewoon op de balie leggen? Of is er een hele officiële overdracht nodig?

Ik wil er toch altijd wel graag zeker van zijn dat ze het afhandelen. Bovendien is het een nogal smalle bedoening daar, dus dan moet ik me eerst langs de wachtende klanten wurmen om het op de balie te kunnen leggen.
pi_183458342
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:06 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik wil er toch altijd wel graag zeker van zijn dat ze het afhandelen. Bovendien is het een nogal smalle bedoening daar, dus dan moet ik me eerst langs de wachtende klanten wurmen om het op de balie te kunnen leggen.
Wel met de werkklok nog lopend dan hoop ik :P
pi_183458353
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:11 schreef lololo het volgende:

[..]

Wel met de werkklok nog lopend dan hoop ik :P
uiteraard, ga dat natuurlijk niet in mijn eigen tijd doen :P
pi_183458492
Als er wat aan de hand is moet je het bonnetje kunnen laten zien, met handtekeningen erop. Dus het pakketje neerleggen en weg gaan zie ik ook niet zitten :P
Het schijnt ook dat er bij 1 retailer hier soms onze stickers eraf gehaald worden en dat ze ze dan weer op de container voor de pakketbezorging dumpen. Daar gaat vast gezeik van komen :X

Maar ja, ik zou dat als klant ook niet leuk vinden dan nee. Maar het is wel de afspraak die gemaakt is met PostNL en de teamleiders hier zien dus liever ook niet dat we in werktijd gaan staan wachten..
En ja, voor die retailers is het helemaal niet zo fijn, begreep van iemand dat er iig eentje hier er ook eigenlijk vanaf wil.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 30 november 2018 @ 15:24:10 #295
481998 K21
Cappuccino
pi_183458596
Mij laten ze ook gewoon wachten. En ik koop er soms nog wel een reep chocolade als het een lange loop is geweest. Ik had gehoopt dat deze investeringen in de zaak me er een graag geziene gast maakten, maar helaas. ;(
pi_183458611
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:12 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

uiteraard, ga dat natuurlijk niet in mijn eigen tijd doen :P
Je zal ze er vast bij hebben die dat doen. Toen ik er nog werkte hoefde er nog niks naar de retailer, foutlopers in de oranje bus en spul dat niet in de bus past terug naar het depot. Dat rekenden er best wel een paar niet als werktijd. Kan ik me met de foutlopers nog iets bij voorstellen maar de trip terug naar het depot, open maken, spullen dumpen, dicht maken kostte zelfs in het allergunstigste geval minstens 5 minuten. Voor de meesten zal het meer 10-15 minuten zijn geweest.

Foutlopers gingen in de eerste oranje bus die op de route naar huis lag en dan pas schreef ik mijn tijd.
pi_183458845
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:18 schreef VixenFromHell het volgende:
Als er wat aan de hand is moet je het bonnetje kunnen laten zien, met handtekeningen erop. Dus het pakketje neerleggen en weg gaan zie ik ook niet zitten :P
Het schijnt ook dat er bij 1 retailer hier soms onze stickers eraf gehaald worden en dat ze ze dan weer op de container voor de pakketbezorging dumpen. Daar gaat vast gezeik van komen :X

Maar ja, ik zou dat als klant ook niet leuk vinden dan nee. Maar het is wel de afspraak die gemaakt is met PostNL en de teamleiders hier zien dus liever ook niet dat we in werktijd gaan staan wachten..
En ja, voor die retailers is het helemaal niet zo fijn, begreep van iemand dat er iig eentje hier er ook eigenlijk vanaf wil.
Nee, dan ging ik ook staan wachten. Lijkt me wel ontzettend frustrerend weer. Aan de ene kant je teamleider die verwacht dat jij lekker assertief gaat doen en niet gaat staan wachten, aan de andere kant personeel en klanten die niet blij met jou zijn. Als dat dagelijkse kost wordt zou ik er echt chagrijnig van worden. :X

Kennis van me werkt in een supermarkt die sinds een half jaar als pakketpunt dienst doet. Daar is het personeel er ook alles behalve blij mee. Levert een hoop extra rennen en omschakelen op en draagt weer bij aan de toch al niet geringe werkdruk.
pi_183458970
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:18 schreef VixenFromHell het volgende:
Als er wat aan de hand is moet je het bonnetje kunnen laten zien, met handtekeningen erop. Dus het pakketje neerleggen en weg gaan zie ik ook niet zitten :P

Leuk weer die lokale richtlijnen. Bonnetjes heb ik alleen de eerste keer aangenomen. Maar na navraag bleek dat hier niet nodig te zijn.
pi_183459029
Ik heb nog nooit een bonnetje gekregen, en er is ook nog nooit naar gevraagd. Ik meen me ook te herinneren dat het al een hele tijd geleden is afgeschaft dat je een bonnetje moest hebben.
pi_183459034
Tsjonge jonge. We gaan in deze zware week even de vrijdag vergallen met bijna ongesorteerde bijna hah van de postcodeloterij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')