abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182889078
"Is er nog leven na november"
Er is nu al geen leven hier. Heeft niemand iets spannends te melden?

Onze Belgische collega's gaan vanaf volgende week staken. Ze beginnen met een staking van vijf dagen. :o
Artikel: https://www.hln.be/nieuws(...)Fwww.facebook.com%2F

Edit: https://www.jobboost.be/
Als ik dat zo lees hebben ze het daar helemaal zo slecht nog niet...

[ Bericht 12% gewijzigd door Rafierafie op 01-11-2018 23:40:25 ]
pi_182890932
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:27 schreef Rafierafie het volgende:
"Is er nog leven na november"
Er is nu al geen leven hier. Heeft niemand iets spannends te melden?

Onze Belgische collega's gaan vanaf volgende week staken. Ze beginnen met een staking van vijf dagen. :o
Artikel: https://www.hln.be/nieuws(...)Fwww.facebook.com%2F

Edit: https://www.jobboost.be/
Als ik dat zo lees hebben ze het daar helemaal zo slecht nog niet...
Ligt er aan of je het met postbezorgers of postbodes vergelijkt. Ze zitten er een beetje tussenin, wel richting de postbezorgerskant. Ik vraag me af of je er mee rond kunt komen.
pi_182892598
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 04:43 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ligt er aan of je het met postbezorgers of postbodes vergelijkt. Ze zitten er een beetje tussenin, wel richting de postbezorgerskant. Ik vraag me af of je er mee rond kunt komen.
Brutoloon van EUR 1831 (bij aanvang dienstverband), eindejaarsbonus van EUR 1200, 5 tot 8 euro maaldtijdvergoeding per dag. Daar kun je heus wel van rondkomen, volgens mij. Ik denk dat ze welbeschouwd beter betaald worden dan Nederlandse postbodes, want je moet natuurlijk wel bedenken dat die vacaturetekst betrekking heeft op startende postbodes, en dat de ouderwetse Nederlandse postbodes die er nog zijn, vaak al 30-40 jaar in dienst zijn. En die krijgen geen maaltijdvergoeding, en de eindejaarsuitkering is ook al lang afgeschaft.

Tegelijkertijd is het werk als Belgische postbode volgens mij wel zwaarder, want ze hebben daar meer post dan hier (minder volumedaling), ze bezorgen ook kranten, en hoewel ik dacht dat het iets uit een ver verleden was, bezorgen ze blijkbaar ook nog steeds de pensioenen aan huis. (zie punt 4).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182894151
Bedankt voor het delen van je gedachten daarover.

Dit kwam ik ook nog tegen, niet echt nieuws maar wel grappig dat de SP toch een balletje probeert op te gooien in the Tweede Kamer: https://www.rijksoverheid(...)postbezorgers-postnl
pi_182898027
Nou, ze hebben bij ons nu meerdere uitzendbureaus ingeschakeld om de bezetting op orde te krijgen. Echt alles wordt maar doorgestuurd nu, volgens mij hoeft men aan geen enkele eis te voldoen om geplaatst te worden bij postnl. Zo spreekt de helft geen woord Nederlands, er kwam er vandaag 1 voor het eerst, daar wordt dan tijd ingestoken om zo iemand op te leiden, en dan zegt ie aan het eind van de ochtend dat morgen zijn laatste dag is want volgende week begint ie ergens anders. Echt, stuur zo iemand dan gewoon niet onze kant op :') . Of dat er dan gevraagd wordt welke dagen ze beschikbaar zijn, en dan blijken ze nauwelijks beschikbaar, "ja, woensdag kan ik wel, maar pas vanaf 07:30". Zegt zo'n teamcoach tegen iemand "nou, tot morgen". "huh, tot morgen? Op zaterdagen wil ik niet werken hoor!"
Er waren er vandaag 4 voor het eerst, 3 daarvan zijn binnen een half uur alweer naar huis gestuurd :P .
"Vanaf volgende week kun je iedere dag om half 5 beginnen".
"Oh, ik weet niet of ik volgende week wel kan".
Of mensen die gewoon echt helemaal niks snappen. Die 15 fouten maken in een bundel van 20 stuks. Die ook serieus niet doorhebben dat het niet heel handig is als je een poststuk met het adres aan de achterkant in een bundel zet.
Er was deze week wel minder post dan vorige week, dat scheelde dan nog, dus de meeste wijken kwamen wel weg. Gisteren her en der wel een paar wijken blijven staan, maar vergeleken met vorige week mag dat geen naam hebben.
pi_182901477
De werkdag van een Belgische postbode.
Zo ging het in 2011. En aangezien het België betreft, zal er weinig veranderd zijn in de jaren sindsdien.
pi_182903850
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 07:27 schreef Globetrottertje het volgende:
Vandaag bij ons cadeaukaarten van de PCL erbij.

20 november komen bij ons de agenda's. Hebben ze net die dag en de woensdag en vrijdag erop werkoverleg gepland. :N
Nou ja, maar je hoeft maar naar 1 werkoverleg toch? En je hebt meerdere dagen om die dingen te bezorgen volgens mij, dus dan hoeft het in principe niet echt een probleem te zijn toch?

Volgende week tony chocolonely pakjes lees ik net. Maar goed, in het ergste geval heb ik er volgens die lijst die erbij zit 1 te bezorgen, want er is blijkbaar maar 1 pakje voor het hele postcodegebied hier, dat is te overzien :P .
pi_182908888
’PostNL melkt mensheid uit’
quote:
Ik koop 3 kaarten bij bruna, per kaart 2,95 euro, en dat maakt me niet uit, maar, toen de kaarten ook gewogen moesten worden, moest er op elke kaart 2 euro aan postzegels
Wat voor kaarten moeten dat zijn geweest?

Kleine greep uit de commentaren:
quote:
(...) de filiaalhouder van de PTT bij de Bruna (...)
:?
quote:
Een pakje naar Engeland gestuurd, aangetekend, nooit aangekomen. Cadeautjes weg en aangetekend is ook niet goedkoop meer. Fantastische service Post.nl!
Dat is zonder twijfel de schuld van Post.nl
En waarom hebben mensen het nog steeds over post punt nl?
quote:
Het personeel van de postdiensten werkt bijna als slaven, de tarieven rijzen de pan uit, terwijl de post nog maar een keer of drie per week bezorgd wordt.
Drie keer per week. Hoe komen mensen daar toch bij?
quote:
(...) omdat je de monopoliepositie hebt in Nederland (...)
Hoe lang was Sandd ook al weer actief op de postmarkt?
pi_182909977
Bob van Ierland, PostNL: 'We willen meer instroom van mensen vanuit de business naar HR'
Waarschuwing vooraf: er worden bijzonder veel "vaktermen" in dit artikel gebruikt. Daar kan vooral Kramerica-Industries wel van genieten vermoed ik. ;)

quote:
We kunnen veel geld uitgeven om mensen te zoeken en aan te nemen als de business daarom vraagt, maar misschien is het verstandiger om die euro’s te besteden aan het behoud van mensen. Ofwel, misschien zit het probleem niet bij de instroom maar bij het verloop. We zien dat het verloop onder mensen die langer bij ons werken beduidend lager is dan mensen die kort bij ons werken. Juist in de eerste weken is het ontzettend belangrijk dat we nieuwe medewerkers goed opvangen. Als je daar aandacht aan besteedt, nieuwe collega’s zich thuis laat voelen en hen helpt om zich het werk eigen te maken, dan blijven zij echt niet om zich heen kijken naar een andere baan. Als je waardering krijgt en het zit een keer tegen, dan zet je je daar overheen. Als dat niet gebeurt, dan doet dat een beroep op je loyaliteit. Die loyaliteit is er eenvoudigweg niet na een paar weken, dat kost tijd. De echte vraag is dus wellicht: hoe kunnen we ervoor zorgen dat we met name in de eerste weken onze nieuwe collega’s behouden, wetende dat een forse daling van verloop juist in die eerste periode het meeste bijdraagt aan het realiseren van de doelstellingen van de business.
Een antwoord op die vraag kan zijn dat je zorgt voor een betere zogenaamde ‘onboarding experience’. Feitelijk betekent dit dat de teamleider een paar dagen voordat een nieuwe medewerker start een smsje krijgt met de vraag of alles voor hem of haar klaar ligt. De nieuwe medewerker ontvangt drie dagen voordat hij of zij begint ook een bericht: ‘Wat fijn dat je bij ons komt werken! Ik ben je teamleider en zal zorgen dat alles voor je klaar ligt. Tot dan!’. Die aandacht is cruciaal. Mensen merken dat ze bij een bedrijf gaan werken waar op hen gerekend wordt, en ze het verschil kunnen maken.
Dus de oplossing voor het probleem van het enorme verloop is het sturen van een sms'je? Nooit gedacht dat het zo eenvoudig was. :')
Blijkbaar hoef je alleen je welgemeende waardering te uiten in de eerste weken van iemands dienstverband. Daarna maakt het allemaal niet zoveel meer uit.
Fascinerende figuren die managers. Zij begrijpen ons niet en wij begrijpen hen niet.
pi_182911239
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 22:27 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Kleine greep uit de commentaren:

[..]

:?

[..]

Dat is zonder twijfel de schuld van Post.nl
En waarom hebben mensen het nog steeds over post punt nl?

[..]

Drie keer per week. Hoe komen mensen daar toch bij?

[..]

Hoe lang was Sandd ook al weer actief op de postmarkt?
Goed gefact-checked dat bericht ook. Betreffende persoon heeft op 3 kaarten 7,23 postzegels moeten plakken. 2 euro postzegels bestaan niet. Ze zal de 2 zegels wel verward hebben voor 2 euro. Maar die zijn 1,66 euro.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_182914488
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 23:16 schreef Rafierafie het volgende:
Bob van Ierland, PostNL: 'We willen meer instroom van mensen vanuit de business naar HR'
Waarschuwing vooraf: er worden bijzonder veel "vaktermen" in dit artikel gebruikt. Daar kan vooral Kramerica-Industries wel van genieten vermoed ik. ;)

[..]

Dus de oplossing voor het probleem van het enorme verloop is het sturen van een sms'je? Nooit gedacht dat het zo eenvoudig was. :')
Nou, het is alvast een betere start dan op je eerste werkdag (wie?) te moeten bellen waar en hoe laat je verwacht wordt (huh, hebben we een nieuwe bezorger dan?), zoals bij mijn eerste entree. Eerste half jaar wist ik niet wie mijn TC was. Desondanks ben ik wel vijf jaar gebleven.
Tweede dienstverband voelde ik me hartstikke welkom en werd op me gerekend maar duurde het een maand voor HR de formaliteiten voor elkaar had.

Maar er moet inderdaad 'iets' meer gebeuren (of niet gebeuren) om mensen binnen te houden. Want het grote verloop gaat nu niet over nieuwelingen die het toch niet zien zitten, maar ouwe rotten die het bezorgen leuk vinden, maar het bedrijf zat zijn.
pi_182917119
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 22:27 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Misschien van die hele grote verjaardagskaarten op A4-formaat?
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_182922445
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 23:16 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Blijkbaar hoef je alleen je welgemeende waardering te uiten in de eerste weken van iemands dienstverband. Daarna maakt het allemaal niet zoveel meer uit.
Fascinerende figuren die managers. Zij begrijpen ons niet en wij begrijpen hen niet.
Het verloop heeft natuurlijk niks te maken met steeds krappere looptijden, steeds slechtere sorteerkwaliteit, achterlijke vindingen als combibundels en postvesten, en dat eeuwige gereorganiseer :')
pi_182923029
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 18:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het verloop heeft natuurlijk niks te maken met steeds krappere looptijden, steeds slechtere sorteerkwaliteit, achterlijke vindingen als combibundels en postvesten, en dat eeuwige gereorganiseer :')
duhuhuh en vergeet niet het gebrek aan kennis want dat is niet meer nodig
pi_182926350
quote:
Uitnodiging a.s. woensdag 7 november

Beste collega,

A.s. woensdag, 7 november, organiseert de Bedrijsledengroep FNV Doetinchem Arnhem Nijmegen (DAN) een thema-avond “Voorwaarts Voor Waardering!” voor alle collega’s in ons Voorbereidings- en Bezorggebied.

Locatie : Restaurant Valdin, van Peltlaan 4, 6533 ZM Nijmegen
Tijd : 19.00 – 21.00 uur (inloop vanaf 18.30 uur)

We bespreken de huidige situatie binnen PostNL en alle actuele thema’s. Aan de hand hiervan willen we met zoveel mogelijk mensen vooral nadenken over de toekomst en hoe het volgens ons, de mensen van de werkvloer, verder zou moeten met het bedrijf en met ons.
De uitnodiging geldt voor alle collega’s van de werkvloer : postbezorgers, voorbereiders, postbodes, chauffeurs, operators. En het maakt niet uit of je voltijder/deeltijder bent, een vast of een tijdelijk contract hebt. Je hoeft ook geen lid van de FNV te zijn. Dus leden, niet-leden en leden van andere bonden, jij bent van harte welkom om mee te praten en mee te denken.

ZORG DAT JE ER BENT! EN ZEGT HET VOORT!! (In verband met organisatie en kosten graag zo spoedig mogelijk aanmelden via nelamrood@hotmail.com)

Met vriendelijke groet,

Toon van Doormalen, voorzitter BLG/FNV DAN
ZORG DAT JE ER BENT! In Nijmegen? Ik verwacht een niet al te grote opkomst.
Het VOORTZEGGEN heb ik bij dezen in ieder geval gedaan.
pi_182926643
Hoi hoi! :s)

Tijdje geleden 2 dagen gewerkt als postvoorbereider, maar dat was helaas niks geworden.

Nu een maandje verder heb ik vandaag mijn eerste dag gehad ( opleiding) als postbezorger. En het is mij zeer goed bevallen! :s)

Einde van mijn werkdag kreeg ik alleen maar complimenten en positieve feedback! Ik heb zelfs al de eerste dag stukken alleen gedaan terwijl mijn collegea andere stukken van de wijk ging doen. *)

Donderdag en zaterdag mag in weer. Ik ga uiteindelijk werken van dinsdag tot en met zaterdag, maar ivm met autisme en alle informatie die ik moet verwerken bouwen we het langzaam op. Vanaf 2 december neem ik de wijk van mijn collega over en werk ik op volle kracht!
pi_182927031
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 22:32 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Hoi hoi! :s)

Tijdje geleden 2 dagen gewerkt als postvoorbereider, maar dat was helaas niks geworden.

Nu een maandje verder heb ik vandaag mijn eerste dag gehad ( opleiding) als postbezorger. En het is mij zeer goed bevallen! :s)

Einde van mijn werkdag kreeg ik alleen maar complimenten en positieve feedback! Ik heb zelfs al de eerste dag stukken alleen gedaan terwijl mijn collegea andere stukken van de wijk ging doen. *)

Donderdag en zaterdag mag in weer. Ik ga uiteindelijk werken van dinsdag tot en met zaterdag, maar ivm met autisme en alle informatie die ik moet verwerken bouwen we het langzaam op. Vanaf 2 december neem ik de wijk van mijn collega over en werk ik op volle kracht!
Fijn dat het bezorgen wel bevalt. Bijzonder dat het inwerken buiten wel kan worden aangepast aan jouw behoeften. Het blijft belachelijk hoe ze je in de voorbereiding hebben behandeld.
Als je straks alleen loopt is het van belang dat je wel je gewerkte tijd goed doorgeeft. Als je 20 minuten langer bent bezig geweest moet je dat vooral doorgeven. Enige assertiviteit is van belang als je niet gebruikt wilt worden.
Je werktijd begint als je start met het inladen van de post en eindigt als je klaar bent met je wijk. Dat kan zijn bij je laatste adres, de oranje brievenbus als je herstelpost hebt of als je bij de retailer bent geweest voor overgebleven pakketjes.
Aangezien je op 2 december echt begint, moet je rekening houden met heel veel pakketjes.
Is het een grote wijk die je gaat lopen?
pi_182931058
@DieSnelle, toen je vorig jaar stopte, kreeg je toen weer daarna een flinke rekening gepresenteerd? Of viel het toen mee? Ik ga stoppen zodra de combibundel bij ons komt. Ik ben volgens de tc de reserve, dus kan en wordt ook op alle restjes neergezet. Ik baal daar nu al van en zelfs de PET bij ons krijgt het niet voor elkaar om mij een vaste wijk te laten krijgen of zelfs alleen maar vanuit een depot te laten lopen.

Als flexkip is het voor mij dan niet meer te doen. Maar ik zorg er wel voor dat ik alles op papier en uitgeprint heb. Ik wacht even 20 november af. Dan zullen we wel horen wanneer bij ons het postvest en combibundel komen. Heel vervelend is dat alle anderen (die niet flex zijn) alles voor elkaar kunnen krijgen en ik helemaal niets.

@Rijstwafel, hartstikke fijn dat het zo goed beviel. Is het de wijk die je graag wilde? Fijn dat zij wel rekening met je houden!!

Volgens mij boden ze ook aan dat je 's nachts als sorteerder aan de slag kon ipv voorbereiden. Is dat nog doorgegaan? Of hou je het gewoon enkel bij bezorgen?

[ Bericht 20% gewijzigd door Globetrottertje op 04-11-2018 06:57:01 ]
pi_182932233
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 06:04 schreef Globetrottertje het volgende:
@DieSnelle, toen je vorig jaar stopte, kreeg je toen weer daarna een flinke rekening gepresenteerd? Of viel het toen mee?
Ja, laatste keer is het weer fout gegaan met vakantie-uren. Toen was het echter geen flinke rekening, omdat ik niet zolang in dienst was geweest, alleen kleine lettertjes op mijn laatste salarisstrook: afkoop vakantie. Dat terwijl ik mijn laatste vakantiedagen zelfs weer had 'ingeleverd'.

Groot gelijk dat je ermee stopt als het zo doorgaat. Ik zou in elk geval zeggen dat je stopt als je alleen als afvoerputje wordt gebruikt. Nee hebben ze, nog meer nee kunnen ze krijgen...
  zondag 4 november 2018 @ 09:11:20 #45
327191 RobertNL
For your gear.
pi_182932515
Ik kreeg bij mijn eindafrekening te weinig uitbetaald. Gelukkig wel vrij snel nog opgelost, maar kan alleen maar aanraden om alles bij te houden.

Zelf had ik een excel waar ik alles invulde. Die rekende alles uit, van vakantieuren per gewerkt uur en vakantiegeld tot het saldo plus uren.

Iedere week vulde ik mijn gewerkte uren in en vanaf de loonstrook de uitbetaalde uren. Had ik altijd actueel inzicht :7
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_182933482
Bij wie kun je erachteraan gaan? Admi? Of hoofdkantoor?Onze tc is niet echt een grote hulp.

Ik heb in ieder geval rechtsbijstand. Die was de vorige keer ook zeer behulpzaam toen ik een afrekening kreeg van zo'n 550 euro.
pi_182946373
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 06:04 schreef Globetrottertje het volgende:
@DieSnelle, toen je vorig jaar stopte, kreeg je toen weer daarna een flinke rekening gepresenteerd? Of viel het toen mee? Ik ga stoppen zodra de combibundel bij ons komt. Ik ben volgens de tc de reserve, dus kan en wordt ook op alle restjes neergezet. Ik baal daar nu al van en zelfs de PET bij ons krijgt het niet voor elkaar om mij een vaste wijk te laten krijgen of zelfs alleen maar vanuit een depot te laten lopen.

Als flexkip is het voor mij dan niet meer te doen. Maar ik zorg er wel voor dat ik alles op papier en uitgeprint heb. Ik wacht even 20 november af. Dan zullen we wel horen wanneer bij ons het postvest en combibundel komen. Heel vervelend is dat alle anderen (die niet flex zijn) alles voor elkaar kunnen krijgen en ik helemaal niets.

@Rijstwafel, hartstikke fijn dat het zo goed beviel. Is het de wijk die je graag wilde? Fijn dat zij wel rekening met je houden!!

Volgens mij boden ze ook aan dat je 's nachts als sorteerder aan de slag kon ipv voorbereiden. Is dat nog doorgegaan? Of hou je het gewoon enkel bij bezorgen?
Ik weet natuurlijk niet wat jouw situatie is wat uitzicht op en het belang van een andere baan is betreft, maar realiseer je dat je het huidige personeelstekort in jouw voordeel kunt gebruiken. Ik heb jaren geleden met een ontslagbrief in het kantoor van mijn tc gestaan omdat er wat zaken waren die mij niet bevielen. Toen konden ze ook geen mensen missen en heb ik het voor elkaar gekregen dat er dingen zijn veranderd. Zoals diesnelle al heeft gezegd; geef duidelijk aan dat je overweegt om ermee op te houden als de dingen zo doorgaan.
pi_182959237
Verbaast me niks dat het daar niet goed werkt. Vind het ook wel opvallend dat ze hier regelmatig fouten maken met het omzetten van meeruren naar verlof, en dan vooral bij mensen die veel werken en vrijwel overal inzetbaar zijn.
pi_182960559
Deze baan is geen noodzaak gelukkig. Ik doe het omdat ik het werk leuk vind en natuurlijk de verdiensten gebruik ik om te sparen en voor de extra's.

Als je opzegt, mag dat ook bijvoorbeeld halverwege de maand met een maand opzegtermijn? Dus dan halverwege de volgende maand stoppen. Of moet je persé de 30ste november opzeggen en dan stoppen per bijvoorbeeld 1 januari?
pi_182961511
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 16:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Deze baan is geen noodzaak gelukkig. Ik doe het omdat ik het werk leuk vind en natuurlijk de verdiensten gebruik ik om te sparen en voor de extra's.

Als je opzegt, mag dat ook bijvoorbeeld halverwege de maand met een maand opzegtermijn? Dus dan halverwege de volgende maand stoppen. Of moet je persé de 30ste november opzeggen en dan stoppen per bijvoorbeeld 1 januari?
De opzegtermijn is een maand, maar het gaat per hele maand. Dus als je vandaag opzegt, is 31 december je laatste werkdag. Maar je hoeft dus niet te wachten tot 30 november met opzeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')