abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182776203


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Betaaldata:


Emolumententabel:


Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, voormalig teamcoach. Nu coach van dit topic })
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

pi_182780889
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 14:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik snap wel dat die pilots altijd een succes zijn bij PostNL. Volgende week gaan ze hier testen met alle pakjes in een aparte tas. En dan dus ook veel van die kleine rotzooi die altijd gewoon in de bundel zit.

Althans normaal zaten ze altijd in de bundel. Nu hebben ze voor de pilot eerst meegekeken om te kijken hoe het in de huidige situatie gaat. Maar sinds die gasten meelopen zitten opeens alle pakjes bovenop de bundel. Dan krijg je natuurlijk nogal een raar beeld van de oude situatie. Het gaat natuurlijk nergens over om die Chinese "pakjes" van een paar millimeter niet gewoon tussen de post te zetten 8)7
Alles wat jij noemt gebeurt hier al meer dan een jaar. Ik kan me ook de laatste keer niet herinneren dat ik een roze kaart op een bundel heb gezien.
Hier zit alles altijd per straat (of blok) gebundeld in een aparte tas. Ze mochten een tijd lang geen elastieken om de pakjes doen maar daar zijn ze uiteindelijk weer op teruggekomen toen de pakjes niet meer op volgorde gezet mochten worden. Ze hebben binnen expliciet de instructie gekregen om pakjes niet op volgorde van huisnummer te bundelen.
Het enige verschil is dat de pakjes (voor zover ik weet) niet door een aparte ploeg worden verwerkt.
pi_182786555
Ik had gisteren twee smalle bol.com pakjes aan elkaar met elastiek erom tussen de bundel voor een adres aan het einde van een loop. Meestal is het bij ons dan zo dat ze voor hetzelfde adres zijn. Alleen gisteren was een pakje bestemd voor een adres aan het begin van de wijk. Kon ik weer terug.

Ik had het van te voren in de taken kunnen zien natuurlijk. Had alleen gisteren even niet gekeken.
pi_182790169
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 21:55 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Alles wat jij noemt gebeurt hier al meer dan een jaar. Ik kan me ook de laatste keer niet herinneren dat ik een roze kaart op een bundel heb gezien.
Hier zit alles altijd per straat (of blok) gebundeld in een aparte tas. Ze mochten een tijd lang geen elastieken om de pakjes doen maar daar zijn ze uiteindelijk weer op teruggekomen toen de pakjes niet meer op volgorde gezet mochten worden. Ze hebben binnen expliciet de instructie gekregen om pakjes niet op volgorde van huisnummer te bundelen.
Het enige verschil is dat de pakjes (voor zover ik weet) niet door een aparte ploeg worden verwerkt.
Dit is hier ook al een tijdje aan de gang.
pi_182803083
De koude dagen komen er aan. Wat zijn jullie favoriete handschoenen?
pi_182808714
Als rechtshandige heb ik links een wat dikkere handschoen. Rechts heb ik de vingerloze handschoenen van de post.

Met het vest wordt het denk ik wat lastiger om links een normale handschoen de dragen omdat je dan daar ook post mee moet pakken.
pi_182808846
Ik gebruik die halve vinger handschoenen. Niet die van Postnl, omdat die voor mij te groot en te dik zijn.

Linkerhand niets of als het vriest die handschoen van Bever met een griptopje aan de vingers voor mobiel gebruik en dan rechts de halve vinger handschoen.

Die halve vinger handschoenen kun je overal kopen of eventueel zelf maken van oude handschoenen.
pi_182810866
Ik gebruik helemaal geen handschoenen, kan daar niet mee werken. Even een paar minuten pijn lijden en daarna heb ik meestal nergens meer last van, totdat ik even thuiszit en het voelt alsof mijn handen in brand staan. Maar goed, dat gaat ook wel weer over.
  maandag 29 oktober 2018 @ 10:59:54 #9
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_182811811
Ik gebruik altijd vrij dunne handschoenen met veel bewegingsvrijheid. Heb weleens vingerloze geprobeerd, maar dan voelt het net alsof m’n handen eraf vriezen.

Het is even oefenen, maar dan werkt het net zo snel als normaal.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_182817168
Tijdens het lopen gebruik ik dit soort handschoenen:

Die zijn goedkoop en prima te gebruiken met touchscreens. Omdat die wat dunner zijn, zijn ze goed te gebruiken om mee te bezorgen.

Als het kouder wordt gaan daar dit soort overheen:


De doorbloeding in mijn handen is nogal slecht, heb aanvallen van raynaud's, meerdere vingers zijn al meerdere malen bevroren geweest door dit werk en ik heb last van winterhanden. Ik heb een hele verzameling van handschoenen. Bovenstaande combinatie werkt voor mij het best.
  maandag 29 oktober 2018 @ 18:11:13 #11
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_182819434
Hey hoe kan een pakket van mij van bol.com zomaar een paar dorpen verderop bij iemand terechtkomen? En wat gebeurt er als de mensen die dit pakket per abuis gekregen hebben niet retourneren?

Zelf gewoon netjes compensatie gekregen van bol.com plus pakketje komt morgen, maar was wel benieuwd eigenlijk. :D

Naam en postcode lijken niet eens op waar het bezorgd is. 8)7

matang Kalabot Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2018 @ 18:16:07 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182819534
quote:
16s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Hey hoe kan een pakket van mij van bol.com zomaar een paar dorpen verderop bij iemand terechtkomen? En wat gebeurt er als de mensen die dit pakket per abuis gekregen hebben niet retourneren?

Zelf gewoon netjes compensatie gekregen van bol.com plus pakketje komt morgen, maar was wel benieuwd eigenlijk. :D

Naam en postcode lijken niet eens op waar het bezorgd is. 8)7

matang Kalabot Flip.
De nieuwe codering bij de post is zodanig dat het foutgevoeliger is. In de huidige situatie kun je 2 routes op 1 sorteerkast hebben. Die heten beide bijvoorbeeld xxxxD2. De ene wijk gebruikt vakje 1-10 en de andere 11-20. Als de sorteerder niet oplet komt het pakje in de verkeerde tas terecht. De bezorger kijkt naar de code rechtsonder en denkt dat het goed is. Dan gaat het mis, want de bezorger moet op adres letten.

Ingewikkeld antwoord voor: het systeem is niet logisch meer en bevat meer kans op fouten
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 29 oktober 2018 @ 18:18:04 #13
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_182819568
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De nieuwe codering bij de post is zodanig dat het foutgevoeliger is. In de huidige situatie kun je 2 routes op 1 sorteerkast hebben. Die heten beide bijvoorbeeld xxxxD2. De ene wijk gebruikt vakje 1-10 en de andere 11-20. Als de sorteerder niet oplet komt het pakje in de verkeerde tas terecht. De bezorger kijkt naar de code rechtsonder en denkt dat het goed is. Dan gaat het mis, want de bezorger moet op adres letten.

Ingewikkeld antwoord voor: het systeem is niet logisch meer en bevat meer kans op fouten
Ah oké helder. Ik dacht al als ze die postcode of naam of zo zien dan weten ze toch gelijk dit hoort hier niet maar daar hoef je niet naar te kijken. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2018 @ 18:38:23 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182820010
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oké helder. Ik dacht al als ze die postcode of naam of zo zien dan weten ze toch gelijk dit hoort hier niet maar daar hoef je niet naar te kijken. :o
De bezorger moet er wel naar kijken, maar die schakels in het proces daarvoor letten alleen maar op een code die als het goed is correspondeert met jouw adres
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 29 oktober 2018 @ 18:39:36 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_182820044
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De bezorger moet er wel naar kijken, maar die schakels in het proces daarvoor letten alleen maar op een code die als het goed is correspondeert met jouw adres
Ah oké, apart wel dan want ik bestel al jaren met dezelfde account bij bol.com. :P

Gaisuwan alheri Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 oktober 2018 @ 18:41:05 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182820081
quote:
16s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oké, apart wel dan want ik bestel al jaren met dezelfde account bij bol.com. :P

Gaisuwan alheri Flip.
Het gaat ook prima, maar het kan een keer voor komen dat het niet goed gaat. Dit was dus helaas zo'n geval
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 29 oktober 2018 @ 18:41:47 #17
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_182820097
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het gaat ook prima, maar het kan een keer voor komen dat het niet goed gaat. Dit was dus helaas zo'n geval
Ja nou ja kan gebeuren. :P

З найлепшымі пажаданнямі Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_182824256
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
De bezorger kijkt naar de code rechtsonder en denkt dat het goed is. Dan gaat het mis, want de bezorger moet op adres letten.
Volgens mij kijkt de bezorger gewoon naar het adres, en niet naar de codeerregel. Legio bezorgers weten niet eens hoe je de codeerregel moet lezen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182829463
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 21:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgens mij kijkt de bezorger gewoon naar het adres, en niet naar de codeerregel. Legio bezorgers weten niet eens hoe je de codeerregel moet lezen.
weet niet of dat ook bij pakjes het geval is, maar krijg de laatste weken regelmatig "correctiestickertjes" op mijn postronde die gebaseerd zijn op postcode. Dus als bv een bejaarde dame de postcode fout schrijft, maar het adres goed komt het heel ergens anders terecht. Ik probeer dat dan na te vragen en dat stickertje blijkt bijna altijd fout. Dus uitgaan van het adres is toch wel handiger. Codeerregel lezen? Weet niet eens wat dat is..
pi_182833582
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 08:22 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

weet niet of dat ook bij pakjes het geval is, maar krijg de laatste weken regelmatig "correctiestickertjes" op mijn postronde die gebaseerd zijn op postcode. Dus als bv een bejaarde dame de postcode fout schrijft, maar het adres goed komt het heel ergens anders terecht. Ik probeer dat dan na te vragen en dat stickertje blijkt bijna altijd fout. Dus uitgaan van het adres is toch wel handiger. Codeerregel lezen? Weet niet eens wat dat is..
`
dat komt omdat er 9 van de 10 keer nitwits zitten bij handcoderen die gewoon de postcode klakkeloos over nemen (0 kennis want dat heb je tegenwoordig toch niet meer nodig) en er dan een huisnummer achter tikken en niet kijken of dat wel het adres is wat mensen ook op de brief zetten (of de plaats uberhaupt) al zooooo vaak wat van gezegd ook, maar dat dringt niet door daar, vaak gaan dingen naar handcoderen omdat het op de postcode fout gaat die mensen verkeerd opschrijven....
vroeger lag er gewoon een lijst met veel gebruikte postcodes bij elke kast en gingen mensen hun foutpost stickeren en wisten dan meestal ook wel te vinden welke postcode het dan WEL moest zijn.... kortom die lui moeten ze opvoeden die hercoderen! Je kan het nl ook prima doen op woonplaats straat en huisnummer, of check ieg of dat overeenkomt als je zo'n sticker uitdraait
pi_182833618
Lang verhaal kort, ik gok dat de BOL doos geen codeerregel had (komt vaak voor) en dat er bij hercoderen iemand heeft zitten slapen
pi_182834491
Leuke pilot. Meer tassen "pakjes" dan post :')
pi_182836650
Herfst is echt bezig hier
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182839285
matang Kalabot Flip
pi_182869857
Vandaag bij ons cadeaukaarten van de PCL erbij.

20 november komen bij ons de agenda's. Hebben ze net die dag en de woensdag en vrijdag erop werkoverleg gepland. :N
pi_182889078
"Is er nog leven na november"
Er is nu al geen leven hier. Heeft niemand iets spannends te melden?

Onze Belgische collega's gaan vanaf volgende week staken. Ze beginnen met een staking van vijf dagen. :o
Artikel: https://www.hln.be/nieuws(...)Fwww.facebook.com%2F

Edit: https://www.jobboost.be/
Als ik dat zo lees hebben ze het daar helemaal zo slecht nog niet...

[ Bericht 12% gewijzigd door Rafierafie op 01-11-2018 23:40:25 ]
pi_182890932
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:27 schreef Rafierafie het volgende:
"Is er nog leven na november"
Er is nu al geen leven hier. Heeft niemand iets spannends te melden?

Onze Belgische collega's gaan vanaf volgende week staken. Ze beginnen met een staking van vijf dagen. :o
Artikel: https://www.hln.be/nieuws(...)Fwww.facebook.com%2F

Edit: https://www.jobboost.be/
Als ik dat zo lees hebben ze het daar helemaal zo slecht nog niet...
Ligt er aan of je het met postbezorgers of postbodes vergelijkt. Ze zitten er een beetje tussenin, wel richting de postbezorgerskant. Ik vraag me af of je er mee rond kunt komen.
pi_182892598
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 04:43 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ligt er aan of je het met postbezorgers of postbodes vergelijkt. Ze zitten er een beetje tussenin, wel richting de postbezorgerskant. Ik vraag me af of je er mee rond kunt komen.
Brutoloon van EUR 1831 (bij aanvang dienstverband), eindejaarsbonus van EUR 1200, 5 tot 8 euro maaldtijdvergoeding per dag. Daar kun je heus wel van rondkomen, volgens mij. Ik denk dat ze welbeschouwd beter betaald worden dan Nederlandse postbodes, want je moet natuurlijk wel bedenken dat die vacaturetekst betrekking heeft op startende postbodes, en dat de ouderwetse Nederlandse postbodes die er nog zijn, vaak al 30-40 jaar in dienst zijn. En die krijgen geen maaltijdvergoeding, en de eindejaarsuitkering is ook al lang afgeschaft.

Tegelijkertijd is het werk als Belgische postbode volgens mij wel zwaarder, want ze hebben daar meer post dan hier (minder volumedaling), ze bezorgen ook kranten, en hoewel ik dacht dat het iets uit een ver verleden was, bezorgen ze blijkbaar ook nog steeds de pensioenen aan huis. (zie punt 4).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182894151
Bedankt voor het delen van je gedachten daarover.

Dit kwam ik ook nog tegen, niet echt nieuws maar wel grappig dat de SP toch een balletje probeert op te gooien in the Tweede Kamer: https://www.rijksoverheid(...)postbezorgers-postnl
pi_182898027
Nou, ze hebben bij ons nu meerdere uitzendbureaus ingeschakeld om de bezetting op orde te krijgen. Echt alles wordt maar doorgestuurd nu, volgens mij hoeft men aan geen enkele eis te voldoen om geplaatst te worden bij postnl. Zo spreekt de helft geen woord Nederlands, er kwam er vandaag 1 voor het eerst, daar wordt dan tijd ingestoken om zo iemand op te leiden, en dan zegt ie aan het eind van de ochtend dat morgen zijn laatste dag is want volgende week begint ie ergens anders. Echt, stuur zo iemand dan gewoon niet onze kant op :') . Of dat er dan gevraagd wordt welke dagen ze beschikbaar zijn, en dan blijken ze nauwelijks beschikbaar, "ja, woensdag kan ik wel, maar pas vanaf 07:30". Zegt zo'n teamcoach tegen iemand "nou, tot morgen". "huh, tot morgen? Op zaterdagen wil ik niet werken hoor!"
Er waren er vandaag 4 voor het eerst, 3 daarvan zijn binnen een half uur alweer naar huis gestuurd :P .
"Vanaf volgende week kun je iedere dag om half 5 beginnen".
"Oh, ik weet niet of ik volgende week wel kan".
Of mensen die gewoon echt helemaal niks snappen. Die 15 fouten maken in een bundel van 20 stuks. Die ook serieus niet doorhebben dat het niet heel handig is als je een poststuk met het adres aan de achterkant in een bundel zet.
Er was deze week wel minder post dan vorige week, dat scheelde dan nog, dus de meeste wijken kwamen wel weg. Gisteren her en der wel een paar wijken blijven staan, maar vergeleken met vorige week mag dat geen naam hebben.
pi_182901477
De werkdag van een Belgische postbode.
Zo ging het in 2011. En aangezien het België betreft, zal er weinig veranderd zijn in de jaren sindsdien.
pi_182903850
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 07:27 schreef Globetrottertje het volgende:
Vandaag bij ons cadeaukaarten van de PCL erbij.

20 november komen bij ons de agenda's. Hebben ze net die dag en de woensdag en vrijdag erop werkoverleg gepland. :N
Nou ja, maar je hoeft maar naar 1 werkoverleg toch? En je hebt meerdere dagen om die dingen te bezorgen volgens mij, dus dan hoeft het in principe niet echt een probleem te zijn toch?

Volgende week tony chocolonely pakjes lees ik net. Maar goed, in het ergste geval heb ik er volgens die lijst die erbij zit 1 te bezorgen, want er is blijkbaar maar 1 pakje voor het hele postcodegebied hier, dat is te overzien :P .
pi_182908888
’PostNL melkt mensheid uit’
quote:
Ik koop 3 kaarten bij bruna, per kaart 2,95 euro, en dat maakt me niet uit, maar, toen de kaarten ook gewogen moesten worden, moest er op elke kaart 2 euro aan postzegels
Wat voor kaarten moeten dat zijn geweest?

Kleine greep uit de commentaren:
quote:
(...) de filiaalhouder van de PTT bij de Bruna (...)
:?
quote:
Een pakje naar Engeland gestuurd, aangetekend, nooit aangekomen. Cadeautjes weg en aangetekend is ook niet goedkoop meer. Fantastische service Post.nl!
Dat is zonder twijfel de schuld van Post.nl
En waarom hebben mensen het nog steeds over post punt nl?
quote:
Het personeel van de postdiensten werkt bijna als slaven, de tarieven rijzen de pan uit, terwijl de post nog maar een keer of drie per week bezorgd wordt.
Drie keer per week. Hoe komen mensen daar toch bij?
quote:
(...) omdat je de monopoliepositie hebt in Nederland (...)
Hoe lang was Sandd ook al weer actief op de postmarkt?
pi_182909977
Bob van Ierland, PostNL: 'We willen meer instroom van mensen vanuit de business naar HR'
Waarschuwing vooraf: er worden bijzonder veel "vaktermen" in dit artikel gebruikt. Daar kan vooral Kramerica-Industries wel van genieten vermoed ik. ;)

quote:
We kunnen veel geld uitgeven om mensen te zoeken en aan te nemen als de business daarom vraagt, maar misschien is het verstandiger om die euro’s te besteden aan het behoud van mensen. Ofwel, misschien zit het probleem niet bij de instroom maar bij het verloop. We zien dat het verloop onder mensen die langer bij ons werken beduidend lager is dan mensen die kort bij ons werken. Juist in de eerste weken is het ontzettend belangrijk dat we nieuwe medewerkers goed opvangen. Als je daar aandacht aan besteedt, nieuwe collega’s zich thuis laat voelen en hen helpt om zich het werk eigen te maken, dan blijven zij echt niet om zich heen kijken naar een andere baan. Als je waardering krijgt en het zit een keer tegen, dan zet je je daar overheen. Als dat niet gebeurt, dan doet dat een beroep op je loyaliteit. Die loyaliteit is er eenvoudigweg niet na een paar weken, dat kost tijd. De echte vraag is dus wellicht: hoe kunnen we ervoor zorgen dat we met name in de eerste weken onze nieuwe collega’s behouden, wetende dat een forse daling van verloop juist in die eerste periode het meeste bijdraagt aan het realiseren van de doelstellingen van de business.
Een antwoord op die vraag kan zijn dat je zorgt voor een betere zogenaamde ‘onboarding experience’. Feitelijk betekent dit dat de teamleider een paar dagen voordat een nieuwe medewerker start een smsje krijgt met de vraag of alles voor hem of haar klaar ligt. De nieuwe medewerker ontvangt drie dagen voordat hij of zij begint ook een bericht: ‘Wat fijn dat je bij ons komt werken! Ik ben je teamleider en zal zorgen dat alles voor je klaar ligt. Tot dan!’. Die aandacht is cruciaal. Mensen merken dat ze bij een bedrijf gaan werken waar op hen gerekend wordt, en ze het verschil kunnen maken.
Dus de oplossing voor het probleem van het enorme verloop is het sturen van een sms'je? Nooit gedacht dat het zo eenvoudig was. :')
Blijkbaar hoef je alleen je welgemeende waardering te uiten in de eerste weken van iemands dienstverband. Daarna maakt het allemaal niet zoveel meer uit.
Fascinerende figuren die managers. Zij begrijpen ons niet en wij begrijpen hen niet.
pi_182911239
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
’PostNL melkt mensheid uit’

[..]

Wat voor kaarten moeten dat zijn geweest?

Kleine greep uit de commentaren:

[..]

:?

[..]

Dat is zonder twijfel de schuld van Post.nl
En waarom hebben mensen het nog steeds over post punt nl?

[..]

Drie keer per week. Hoe komen mensen daar toch bij?

[..]

Hoe lang was Sandd ook al weer actief op de postmarkt?
Goed gefact-checked dat bericht ook. Betreffende persoon heeft op 3 kaarten 7,23 postzegels moeten plakken. 2 euro postzegels bestaan niet. Ze zal de 2 zegels wel verward hebben voor 2 euro. Maar die zijn 1,66 euro.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_182914488
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 23:16 schreef Rafierafie het volgende:
Bob van Ierland, PostNL: 'We willen meer instroom van mensen vanuit de business naar HR'
Waarschuwing vooraf: er worden bijzonder veel "vaktermen" in dit artikel gebruikt. Daar kan vooral Kramerica-Industries wel van genieten vermoed ik. ;)

[..]

Dus de oplossing voor het probleem van het enorme verloop is het sturen van een sms'je? Nooit gedacht dat het zo eenvoudig was. :')
Nou, het is alvast een betere start dan op je eerste werkdag (wie?) te moeten bellen waar en hoe laat je verwacht wordt (huh, hebben we een nieuwe bezorger dan?), zoals bij mijn eerste entree. Eerste half jaar wist ik niet wie mijn TC was. Desondanks ben ik wel vijf jaar gebleven.
Tweede dienstverband voelde ik me hartstikke welkom en werd op me gerekend maar duurde het een maand voor HR de formaliteiten voor elkaar had.

Maar er moet inderdaad 'iets' meer gebeuren (of niet gebeuren) om mensen binnen te houden. Want het grote verloop gaat nu niet over nieuwelingen die het toch niet zien zitten, maar ouwe rotten die het bezorgen leuk vinden, maar het bedrijf zat zijn.
pi_182917119
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
’PostNL melkt mensheid uit’

[..]

Wat voor kaarten moeten dat zijn geweest?
Misschien van die hele grote verjaardagskaarten op A4-formaat?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182922445
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 23:16 schreef Rafierafie het volgende:
Bob van Ierland, PostNL: 'We willen meer instroom van mensen vanuit de business naar HR'
Waarschuwing vooraf: er worden bijzonder veel "vaktermen" in dit artikel gebruikt. Daar kan vooral Kramerica-Industries wel van genieten vermoed ik. ;)

[..]

Dus de oplossing voor het probleem van het enorme verloop is het sturen van een sms'je? Nooit gedacht dat het zo eenvoudig was. :')
Blijkbaar hoef je alleen je welgemeende waardering te uiten in de eerste weken van iemands dienstverband. Daarna maakt het allemaal niet zoveel meer uit.
Fascinerende figuren die managers. Zij begrijpen ons niet en wij begrijpen hen niet.
Het verloop heeft natuurlijk niks te maken met steeds krappere looptijden, steeds slechtere sorteerkwaliteit, achterlijke vindingen als combibundels en postvesten, en dat eeuwige gereorganiseer :')
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182923029
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 18:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het verloop heeft natuurlijk niks te maken met steeds krappere looptijden, steeds slechtere sorteerkwaliteit, achterlijke vindingen als combibundels en postvesten, en dat eeuwige gereorganiseer :')
duhuhuh en vergeet niet het gebrek aan kennis want dat is niet meer nodig
pi_182926350
quote:
Uitnodiging a.s. woensdag 7 november

Beste collega,

A.s. woensdag, 7 november, organiseert de Bedrijsledengroep FNV Doetinchem Arnhem Nijmegen (DAN) een thema-avond “Voorwaarts Voor Waardering!” voor alle collega’s in ons Voorbereidings- en Bezorggebied.

Locatie : Restaurant Valdin, van Peltlaan 4, 6533 ZM Nijmegen
Tijd : 19.00 – 21.00 uur (inloop vanaf 18.30 uur)

We bespreken de huidige situatie binnen PostNL en alle actuele thema’s. Aan de hand hiervan willen we met zoveel mogelijk mensen vooral nadenken over de toekomst en hoe het volgens ons, de mensen van de werkvloer, verder zou moeten met het bedrijf en met ons.
De uitnodiging geldt voor alle collega’s van de werkvloer : postbezorgers, voorbereiders, postbodes, chauffeurs, operators. En het maakt niet uit of je voltijder/deeltijder bent, een vast of een tijdelijk contract hebt. Je hoeft ook geen lid van de FNV te zijn. Dus leden, niet-leden en leden van andere bonden, jij bent van harte welkom om mee te praten en mee te denken.

ZORG DAT JE ER BENT! EN ZEGT HET VOORT!! (In verband met organisatie en kosten graag zo spoedig mogelijk aanmelden via nelamrood@hotmail.com)

Met vriendelijke groet,

Toon van Doormalen, voorzitter BLG/FNV DAN
ZORG DAT JE ER BENT! In Nijmegen? Ik verwacht een niet al te grote opkomst.
Het VOORTZEGGEN heb ik bij dezen in ieder geval gedaan.
pi_182926643
Hoi hoi! :s)

Tijdje geleden 2 dagen gewerkt als postvoorbereider, maar dat was helaas niks geworden.

Nu een maandje verder heb ik vandaag mijn eerste dag gehad ( opleiding) als postbezorger. En het is mij zeer goed bevallen! :s)

Einde van mijn werkdag kreeg ik alleen maar complimenten en positieve feedback! Ik heb zelfs al de eerste dag stukken alleen gedaan terwijl mijn collegea andere stukken van de wijk ging doen. *)

Donderdag en zaterdag mag in weer. Ik ga uiteindelijk werken van dinsdag tot en met zaterdag, maar ivm met autisme en alle informatie die ik moet verwerken bouwen we het langzaam op. Vanaf 2 december neem ik de wijk van mijn collega over en werk ik op volle kracht!
pi_182927031
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 22:32 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Hoi hoi! :s)

Tijdje geleden 2 dagen gewerkt als postvoorbereider, maar dat was helaas niks geworden.

Nu een maandje verder heb ik vandaag mijn eerste dag gehad ( opleiding) als postbezorger. En het is mij zeer goed bevallen! :s)

Einde van mijn werkdag kreeg ik alleen maar complimenten en positieve feedback! Ik heb zelfs al de eerste dag stukken alleen gedaan terwijl mijn collegea andere stukken van de wijk ging doen. *)

Donderdag en zaterdag mag in weer. Ik ga uiteindelijk werken van dinsdag tot en met zaterdag, maar ivm met autisme en alle informatie die ik moet verwerken bouwen we het langzaam op. Vanaf 2 december neem ik de wijk van mijn collega over en werk ik op volle kracht!
Fijn dat het bezorgen wel bevalt. Bijzonder dat het inwerken buiten wel kan worden aangepast aan jouw behoeften. Het blijft belachelijk hoe ze je in de voorbereiding hebben behandeld.
Als je straks alleen loopt is het van belang dat je wel je gewerkte tijd goed doorgeeft. Als je 20 minuten langer bent bezig geweest moet je dat vooral doorgeven. Enige assertiviteit is van belang als je niet gebruikt wilt worden.
Je werktijd begint als je start met het inladen van de post en eindigt als je klaar bent met je wijk. Dat kan zijn bij je laatste adres, de oranje brievenbus als je herstelpost hebt of als je bij de retailer bent geweest voor overgebleven pakketjes.
Aangezien je op 2 december echt begint, moet je rekening houden met heel veel pakketjes.
Is het een grote wijk die je gaat lopen?
pi_182931058
@DieSnelle, toen je vorig jaar stopte, kreeg je toen weer daarna een flinke rekening gepresenteerd? Of viel het toen mee? Ik ga stoppen zodra de combibundel bij ons komt. Ik ben volgens de tc de reserve, dus kan en wordt ook op alle restjes neergezet. Ik baal daar nu al van en zelfs de PET bij ons krijgt het niet voor elkaar om mij een vaste wijk te laten krijgen of zelfs alleen maar vanuit een depot te laten lopen.

Als flexkip is het voor mij dan niet meer te doen. Maar ik zorg er wel voor dat ik alles op papier en uitgeprint heb. Ik wacht even 20 november af. Dan zullen we wel horen wanneer bij ons het postvest en combibundel komen. Heel vervelend is dat alle anderen (die niet flex zijn) alles voor elkaar kunnen krijgen en ik helemaal niets.

@Rijstwafel, hartstikke fijn dat het zo goed beviel. Is het de wijk die je graag wilde? Fijn dat zij wel rekening met je houden!!

Volgens mij boden ze ook aan dat je 's nachts als sorteerder aan de slag kon ipv voorbereiden. Is dat nog doorgegaan? Of hou je het gewoon enkel bij bezorgen?

[ Bericht 20% gewijzigd door Globetrottertje op 04-11-2018 06:57:01 ]
pi_182932233
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 06:04 schreef Globetrottertje het volgende:
@DieSnelle, toen je vorig jaar stopte, kreeg je toen weer daarna een flinke rekening gepresenteerd? Of viel het toen mee?
Ja, laatste keer is het weer fout gegaan met vakantie-uren. Toen was het echter geen flinke rekening, omdat ik niet zolang in dienst was geweest, alleen kleine lettertjes op mijn laatste salarisstrook: afkoop vakantie. Dat terwijl ik mijn laatste vakantiedagen zelfs weer had 'ingeleverd'.

Groot gelijk dat je ermee stopt als het zo doorgaat. Ik zou in elk geval zeggen dat je stopt als je alleen als afvoerputje wordt gebruikt. Nee hebben ze, nog meer nee kunnen ze krijgen...
  zondag 4 november 2018 @ 09:11:20 #45
327191 RobertNL
For your gear.
pi_182932515
Ik kreeg bij mijn eindafrekening te weinig uitbetaald. Gelukkig wel vrij snel nog opgelost, maar kan alleen maar aanraden om alles bij te houden.

Zelf had ik een excel waar ik alles invulde. Die rekende alles uit, van vakantieuren per gewerkt uur en vakantiegeld tot het saldo plus uren.

Iedere week vulde ik mijn gewerkte uren in en vanaf de loonstrook de uitbetaalde uren. Had ik altijd actueel inzicht :7
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_182933482
Bij wie kun je erachteraan gaan? Admi? Of hoofdkantoor?Onze tc is niet echt een grote hulp.

Ik heb in ieder geval rechtsbijstand. Die was de vorige keer ook zeer behulpzaam toen ik een afrekening kreeg van zo'n 550 euro.
pi_182946373
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 06:04 schreef Globetrottertje het volgende:
@DieSnelle, toen je vorig jaar stopte, kreeg je toen weer daarna een flinke rekening gepresenteerd? Of viel het toen mee? Ik ga stoppen zodra de combibundel bij ons komt. Ik ben volgens de tc de reserve, dus kan en wordt ook op alle restjes neergezet. Ik baal daar nu al van en zelfs de PET bij ons krijgt het niet voor elkaar om mij een vaste wijk te laten krijgen of zelfs alleen maar vanuit een depot te laten lopen.

Als flexkip is het voor mij dan niet meer te doen. Maar ik zorg er wel voor dat ik alles op papier en uitgeprint heb. Ik wacht even 20 november af. Dan zullen we wel horen wanneer bij ons het postvest en combibundel komen. Heel vervelend is dat alle anderen (die niet flex zijn) alles voor elkaar kunnen krijgen en ik helemaal niets.

@Rijstwafel, hartstikke fijn dat het zo goed beviel. Is het de wijk die je graag wilde? Fijn dat zij wel rekening met je houden!!

Volgens mij boden ze ook aan dat je 's nachts als sorteerder aan de slag kon ipv voorbereiden. Is dat nog doorgegaan? Of hou je het gewoon enkel bij bezorgen?
Ik weet natuurlijk niet wat jouw situatie is wat uitzicht op en het belang van een andere baan is betreft, maar realiseer je dat je het huidige personeelstekort in jouw voordeel kunt gebruiken. Ik heb jaren geleden met een ontslagbrief in het kantoor van mijn tc gestaan omdat er wat zaken waren die mij niet bevielen. Toen konden ze ook geen mensen missen en heb ik het voor elkaar gekregen dat er dingen zijn veranderd. Zoals diesnelle al heeft gezegd; geef duidelijk aan dat je overweegt om ermee op te houden als de dingen zo doorgaan.
pi_182959237
Verbaast me niks dat het daar niet goed werkt. Vind het ook wel opvallend dat ze hier regelmatig fouten maken met het omzetten van meeruren naar verlof, en dan vooral bij mensen die veel werken en vrijwel overal inzetbaar zijn.
pi_182960559
Deze baan is geen noodzaak gelukkig. Ik doe het omdat ik het werk leuk vind en natuurlijk de verdiensten gebruik ik om te sparen en voor de extra's.

Als je opzegt, mag dat ook bijvoorbeeld halverwege de maand met een maand opzegtermijn? Dus dan halverwege de volgende maand stoppen. Of moet je persé de 30ste november opzeggen en dan stoppen per bijvoorbeeld 1 januari?
pi_182961511
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 16:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Deze baan is geen noodzaak gelukkig. Ik doe het omdat ik het werk leuk vind en natuurlijk de verdiensten gebruik ik om te sparen en voor de extra's.

Als je opzegt, mag dat ook bijvoorbeeld halverwege de maand met een maand opzegtermijn? Dus dan halverwege de volgende maand stoppen. Of moet je persé de 30ste november opzeggen en dan stoppen per bijvoorbeeld 1 januari?
De opzegtermijn is een maand, maar het gaat per hele maand. Dus als je vandaag opzegt, is 31 december je laatste werkdag. Maar je hoeft dus niet te wachten tot 30 november met opzeggen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182981704
Hier is inmiddels besloten dat er voorlopig ook op de maandag gewerkt wordt binnen (ik verwacht tot zeker eind dit jaar), niet gedwongen, gewoon als je wilt. Bappen, dagverwerking en alle eerste wijken vast ingooien, anders redden we het gewoon niet met al die vroege afvoertijden. Ook is de aanvangstijd van vossen op de piekdagen met een kwartier vervroegd (van 5:00 naar 4:45) en op de daldagen zelfs met een uur (van 06:00 naar 05:00).
Mensen zijn er uiteraard niet erg blij mee, van hogerop komen ze met allerlei leuke ideeen en wij kunnen steeds vroeger op komen draven.
Een ander nadeel is ook dat de druk dus heel erg aan het begin zit, dus daar zijn veel mensen nodig. Later is dat eigenlijk niet meer zo, maar je kunt die mensen dan moeilijk wegsturen. Met als gevolg dat men afgelopen vrijdag bijvoorbeeld al om 8:45 naar huis kon (de eerste kon zelfs al voor 8:00 weer naar huis). Daar zit ook niemand op te wachten. Op deze manier hebben we straks natuurlijk weer gesodemieter met mensen die niet aan hun uren kunnen komen.
Al met al is het er niet bepaald beter op geworden.
pi_182993031
quote:
Zou mooi zijn als Postnl Sandd echt over zou kunnen nemen. Kwa postvolume.

Maar zouden we dan van die Bamvesten en combibundel afkomen? En wat gaat er gebeuren met de bezorgers van Sandd?
pi_182994725
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 07:18 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als Postnl Sandd echt over zou kunnen nemen. Kwa postvolume.

Maar zouden we dan van die Bamvesten en combibundel afkomen? En wat gaat er gebeuren met de bezorgers van Sandd?
PostNL heeft een groot tekort aan bezorgers, dus ik denk dat ze de bezorgers in loondienst gewoon overnemen. Degenen met een ovo kunnen zonder problemen opgezegd worden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182997206
Die combibundel is op een daldag wel echt volstrekt waardeloos. Ze kunnen net zo goed gewoon die rode en blauwe bakken direct naar het depot sturen. Zeker i.c.m. al die losse pakjes is het gewoon een zooitje in die tassen nu.
pi_182997321
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 07:18 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als Postnl Sandd echt over zou kunnen nemen. Kwa postvolume.

Maar zouden we dan van die Bamvesten en combibundel afkomen? En wat gaat er gebeuren met de bezorgers van Sandd?
hoezo zou je dan van het vest en de combibundel afkomen? Dat blijft uiteraard gewoon.
pi_182997374
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 10:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

PostNL heeft een groot tekort aan bezorgers, dus ik denk dat ze de bezorgers in loondienst gewoon overnemen. Degenen met een ovo kunnen zonder problemen opgezegd worden.
maar die tekorten hebben ze niet overal. In mijn eigen gebied is er bijvoorbeeld geen tekort, als ze dan die mensen van Sandd moeten gaan overnemen zou dat wel problemen opleveren denk ik.
pi_182999635
Die plaatsen ze gewoon ergens anders naar toe dan...

Retailer die de pakjes niet aan wil nemen. Ze Krijgt ze niet gescanned... Wat ik er mee moet vragen ze zich niet af.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183000001
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 14:33 schreef V__L_N het volgende:
Die plaatsen ze gewoon ergens anders naar toe dan...

Retailer die de pakjes niet aan wil nemen. Ze Krijgt ze niet gescanned... Wat ik er mee moet vragen ze zich niet af.
Leuk, zo'n retailer. Niet op te lossen met een sticker? (Of zat die er al op). Ben erg blij dat ik tegenwoordig in een wijk zonder retailer werk: morgen nog een poging en dan rode bak ;)
pi_183001580
Op 3 van de 4 zaten die er al op. En die barcode scande in mijn telefoon prima. Dus daar lag het ook niet aan.

Tc denkt er inmiddels al 5 uur over na wat ie daar nu weer mee moet.

Postnl-Het-Ken-Niet-Gekker
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 7 november 2018 @ 23:21:57 #61
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_183012998
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 17:23 schreef gelestipjes het volgende:
Hier is inmiddels besloten dat er voorlopig ook op de maandag gewerkt wordt binnen (ik verwacht tot zeker eind dit jaar), niet gedwongen, gewoon als je wilt. Bappen, dagverwerking en alle eerste wijken vast ingooien, anders redden we het gewoon niet met al die vroege afvoertijden. Ook is de aanvangstijd van vossen op de piekdagen met een kwartier vervroegd (van 5:00 naar 4:45) en op de daldagen zelfs met een uur (van 06:00 naar 05:00).
Mensen zijn er uiteraard niet erg blij mee, van hogerop komen ze met allerlei leuke ideeen en wij kunnen steeds vroeger op komen draven.
Een ander nadeel is ook dat de druk dus heel erg aan het begin zit, dus daar zijn veel mensen nodig. Later is dat eigenlijk niet meer zo, maar je kunt die mensen dan moeilijk wegsturen. Met als gevolg dat men afgelopen vrijdag bijvoorbeeld al om 8:45 naar huis kon (de eerste kon zelfs al voor 8:00 weer naar huis). Daar zit ook niemand op te wachten. Op deze manier hebben we straks natuurlijk weer gesodemieter met mensen die niet aan hun uren kunnen komen.
Al met al is het er niet bepaald beter op geworden.
Mooie boel.. Ben benieuwd hoe het er straks vanuit Zwolle aan toegaat tijdens de KNJ..
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_183025517
Vandaag mijn 2e opleidingsdag gehad, zware dag met al die dikke tijdschriften, maar alles goed gegaan en de opleider was zeer tevreden en had geen commentaar. *)
pi_183025727
Wij hadden Djoser erbij zitten. Gisteren en morgen de Tony Chocolonely prijs erbij. Collega, een postbode, die gewoon de post op het depot ophaalt, had zijn aandeel van gisteren laten staan. Vandaag had ik die wijk en morgen iemand anders. Was wel balen want wij hadden gisteren netjes onze wijken met prijzen weggebracht. We hebben het maar verdeeld met zijn tweeën. Maar erg collegiaal vond ik het niet van die postbode. Het ging maar om vier tassen, maar toch.

Morgen heb ik drie andere wijken, met restant Tony dus heb zijn aandeel maar vandaag weggebracht. Ging uiteindelijk best snel.
pi_183025764
Mooi zo Rijstwafel!!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2018 @ 19:00:57 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183026527
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 23:21 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Mooie boel.. Ben benieuwd hoe het er straks vanuit Zwolle aan toegaat tijdens de KNJ..
Slecht. Kennis is immers niet meer nodig.

Vroeger kreeg Bep van twee hoog haar kaartje gewoon, zelfs als de postcode verkeerd was, maar tegenwoordig gaat dat niet meer lukken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183026704
Ik kreeg net op fb een ad te zien voor mijn oude functie :P
pi_183027810
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 16:49 schreef Globetrottertje het volgende:

Als je opzegt, mag dat ook bijvoorbeeld halverwege de maand met een maand opzegtermijn? Dus dan halverwege de volgende maand stoppen. Of moet je persé de 30ste november opzeggen en dan stoppen per bijvoorbeeld 1 januari?
Als je het al heel zeker weet (óf nog een poging wil wagen om tot een goed gesprek en oplossing te komen) zou je ook nu kunnen opzeggen. Volgens de regels moet je dan tot 1 januari door, maar ik meen me te herinneren dat bij mij het dienstverband kon eindigen op het moment dat ik door mijn vakantievoorraad heen zou zijn. (Waarna ik dus toch de rekening gepresenteerd kreeg.) En dat was veel, bijna een half jaar geloof ik. Daarna werd natuurlijk wel geprobeerd of ik alsnog wilde blijven, maar nee.

Maar goed, het is een afweging. Ik ben, toen ik opzei, met CE nog tot een tussenoplossing gekomen: niet meer de hele week opdraven, maar een paar opeenvolgende dagen met meer wijken. Nadeel als je nu al opzegt kan zijn dat je alleen nog maar baggerwijken krijgt, als dat nu al niet het geval is. En 't kan ook lekker zijn om een bommetje te laten vallen net als de KNJ-planning rond is ;)
pi_183028532
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 18:12 schreef Globetrottertje het volgende:
Wij hadden Djoser erbij zitten. Gisteren en morgen de Tony Chocolonely prijs erbij. Collega, een postbode, die gewoon de post op het depot ophaalt, had zijn aandeel van gisteren laten staan. Vandaag had ik die wijk en morgen iemand anders. Was wel balen want wij hadden gisteren netjes onze wijken met prijzen weggebracht. We hebben het maar verdeeld met zijn tweeën. Maar erg collegiaal vond ik het niet van die postbode. Het ging maar om vier tassen, maar toch.

Morgen heb ik drie andere wijken, met restant Tony dus heb zijn aandeel maar vandaag weggebracht. Ging uiteindelijk best snel.
Zoiets gebeurde er hier vorig jaar met de kookboeken vd PCL. Postbode 1 had ze op dinsdag laten staan, postbode 2 op woensdag wilde ze dan ook niet mee nemen. Uiteindelijk heeft een postbezorger ze in overleg maar met de auto nagebracht :'). Was bij wijken die op daldagen door postbodes gedaan werden ook al wat gedoe om. En flexibelen moesten zelf maar met collega's gaan overleggen wie wat zou doen, handig als je steeds een andere wijk hebt en je ziet de betreffende collega's ook niet altijd.

Wil dat nog even inbrengen als agendapunt voor het overleg, of er een plan is (dat was er dit jaar met de kookboeken wel _O_ ) en wat dat dan is. Ik vond het wel lekker om alleen met die kookboeken te lopen, en collega's ook wel. Maar vrees dat er niet genoeg ruimte is qua bezetting..

En die Djoser was K U T :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183030554
Bijna een half jaar? Hoeveel uur in de week werkte je? Half jaar aan vakantie uren toch neem ik aan dat je bedoelt?
:o

Oja, ik herinner mij een bericht op postbezorgers.org toen je de eerste keer stopte.

Ja ik zorg ervoor dat ik alles uitgeprint heb al voordat ik opzeg.

[ Bericht 22% gewijzigd door Globetrottertje op 08-11-2018 21:35:51 ]
pi_183030597
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2018 19:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Slecht. Kennis is immers niet meer nodig.

Vroeger kreeg Bep van twee hoog haar kaartje gewoon, zelfs als de postcode verkeerd was, maar tegenwoordig gaat dat niet meer lukken.
Ik vrees het ergste. De combinatie codeerregel en kerstkaarten is geen gelukkige. Vorig jaar was het een puinhoop en liep er heel veel post een flinke vertraging op, omdat het allemaal door handcoderen moest, omdat zonder wijkkennis de voorbereiders volkomen onthand zijn als er geen codeerregel op staat. En dat terwijl de KNJ qua hoeveelheid kerstpost eigenlijk geen bal meer voorstelt. Meer dan 2 hooguit 3 rode bakken per wijk heb ik niet gezien.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183030923
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 21:24 schreef Globetrottertje het volgende:
Bijna een half jaar? Hoeveel uur in de week werkte je? Half jaar aan vakantie uren toch neem ik aan dat je bedoelt?
:o
Was nog in de tijd dat je onbeperkt MIVT-uren kon blijven opsparen.
pi_183036317
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 21:35 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Was nog in de tijd dat je onbeperkt MIVT-uren kon blijven opsparen.
Eigenlijk wel heel vreemd dat degene die stopt er altijd achteraan moet zitten. Ik hoor het van iedereen! Er is bij iedereen iets dat niet klopt ten voordele van Postnl.

Lijkt wel of dit bewust gebeurt. Gauw nog even extra geld vangen over de rug van de bezorgers. Gewoon even proberen of dat lukt.

Ik ga per 1 januari stoppen. Na volgende week laat ik het aan Postnl weten. Ik had per 1 december willen stoppen maar was eigenlijk te laat met doorgeven. Ze weten het nog niet. Had heerlijk geweest de tc enz. even een schop te geven.

Als ik per 1 december gestopt hadden mijn direct collega's er geen last van gehad. Want die hebben alleen hun eigen wijken en hoeven er niets extra's bij te doen.

Ik ben vorig jaar naar 9 uur terug gegaan ivm hielspoor maar vanaf maart tot nu alleen nog maar meer dan 12 uur ingedeeld geweest. (van de hielspoor overigens nog maar weinig last) Bezwaren werden goedgekeurd en daarna weer ingetrokken en het gezeur om het van hot naar her te moeten vliegen breekt mij op.

Dus ze zoeken maar lekker iemand anders die ze als afvoerputje en als reserve kunnen gebruiken.
pi_183037009
Kunnen jullie zien wat er volgende week aan hah is? Op de pc kan ik niet zien wat ik mag verwachten en als ik kijk in de app staat er:
XXXX (incl. HAH)
Diensttijd: niet genoeg
Geen huis aan huis
:?
pi_183037069
Hier zie ik het ook nog niet. Alleen de wijken met titel (incl hah)

Meestal in het begin van die zelfde week zie ik het. Ik krijg dan een melding "wijziging in rooster" en dan staat het hah erbij.

We kregen net ook bericht dat we kunnen bieden op open lopen in een groter gebied. Het hele gebied van de tl. _O_
pi_183047589
Eind van de dag en nog steeds geen duidelijkheid over hah
pi_183050411
Mijn teamcoach heeft mij vandaag gebeld na 2 dagen opleiding. En hij heeft alleen maar positieve verhalen gehoord van degene die mij hebben opgeleid! Vanaf morgen nog 1 dag meelopen en dan ga ik het zelf doen!
  vrijdag 9 november 2018 @ 22:54:58 #78
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_183052642
Hah van volgende week staat er altijd pas op maandag/dinsdag op.

Ik heb vanavond na 3 dagen eindelijk al mijn retail pakketjes bij iedereen kwijt gekund. Hopelijk hebben we volgende week een oplossing.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183056460
Rijstwafel77, is het de wijk die je graag wilde? Super blij voor je trouwens!!

V_L_N, gaat leuk worden tijdens de KNJ periode als er niet gauw een oplossing komt. Ik had er gisteren een pakket bij zitten. Iemand had een Footlocker schoenendoos gebruikt. Uiteraard was de ontvanger niet thuis en de buren ook niet. Gelukkig is de retailer niet ver van het depot. Ze doen moeilijk met aannemen en laten je lang wachten, maar tot nu toe nemen ze nog wel aan.
pi_183056668
Ik snap wel dat retailers het ook een keer zat zijn, als ze voor een paar centen steeds de klanten moeten laten wachten en dan nog geklungel met die codes ook. En 'vroeger' was het misschien een handjevol pakketbezorgers, nu komt van elke straathoek een postbezorger aanwaaien met een speeltje dat net niet door de bus past.

@Rijstwafel: superfijn dat het deze keer beter wordt aangepakt en dat het goed gaat. Goed dat je hebt doorgezet!
pi_183056691
@Zerebus, de hah voor volgende week staat er bij ons nu op. Bij jou nu misschien dan ook!

@DieSnelle, ik heb weleens flinke stapels gezien van die kleine klere dingen bij een retailer. Die arme mensen daar baalden er enorm van.

Kan het best begrijpen. Daarom probeer ik altijd maar zoveel mogelijk dan maar bij buren af te leveren. Meestal lukt dat ook wel.
pi_183056798
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 08:29 schreef Globetrottertje het volgende:

Daarom probeer ik altijd maar zoveel mogelijk dan maar bij buren af te leveren. Meestal lukt dat ook wel.
Tot de buren van veelbestellers er ook van balen. Blij dat ik daar (China) niet werk:
https://www.gelderlander.(...)d-of-de-vs~a4ca694d/
pi_183056948
Ik zie ook steeds meer van die Homerr afhaalpunten in de wijken verschijnen.
Wat het precies moet opleveren is me niet duidelijk.
Een oplossing voor het probleem van pakketjes bij de buren is het ook niet:
quote:
2.3 Wat kan ik doen als ik niet thuis ben, wanneer een pakket wordt afgeleverd?

Het kan voorkomen dat je de bezorgpoging hebt gemist en een brief ontvangt van de logistieke dienstverlener:

Je krijgt een brief van de logistieke dienstverlener dat het pakket is 'Bezorgd bij de buren'. Je haalt zo snel mogelijk het pakket op bij de buren en scant het pakket in.
Je krijgt een brief van de logistieke dienstverlener ‘morgen nieuwe poging voor bezorging’. Je wacht totdat de volgende dag het pakket wordt bezorgd. Als deze is bezorgd scan je het geleverde pakket in.
Dan nemen de buren de pakketjes aan terwijl jij er geld voor vangt. Beetje vreemd.
pi_183057340
Mwah, deze retailer heeft echt nog niet zo veel te klagen. Er komen maar 2 postbezorgers en 1 pakketbezorger pakjes brengen. Meestal koppelen mijn collega en ik het ook nog. Dan breng ik ze aan het begin van mijn wijk weg, als ze toch ook post krijgt.
Ze heeft daarvoor 1 plank van een meter nodig en een klein stukje vloer voor grote pakketten.

Het probleem is dat die oranje stikkers van ons er bij hun niet gescanned kunnen. Dus kan ze ze niet aanmelden. Dus neemt ze ze niet aan. En dan zitten wij er mee. Kom ik met een bol doos is er niks aan de hand.
Zit hier in een wijk waar overdag gewoon bijna niemand is. De meeste mensen werken in de stad. Dus afgeven bij de buren is 90% van de tijd geen optie.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183064790
Hallo allemaal,
ik ben postbezorger, lees al een tijdje hier mee en heb nu een vraag.

Weet iemand hoe het zit met de afhaalberichten voor een chinapakje (die kaartjes met een foto van de adressering erop).
Wie bepaalt waar die pakjes afgehaald moeten worden?
Is dat de verzender, of PostNL?

Sinds 2 weken moeten de ontvangers in mijn wijk naar een ander afhaalpunt (veel verder weg, ergens op een industrieterrein), terwijl de pakjes die wij als postbezorger niet kwijt kunnen gewoon nog naar de dichtsbijzijnde retailer gaan.
pi_183065289
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:46 schreef Schrijverke het volgende:
Hallo allemaal,
ik ben postbezorger, lees al een tijdje hier mee en heb nu een vraag.

Weet iemand hoe het zit met de afhaalberichten voor een chinapakje (die kaartjes met een foto van de adressering erop).
Wie bepaalt waar die pakjes afgehaald moeten worden?
Is dat de verzender, of PostNL?

Sinds 2 weken moeten de ontvangers in mijn wijk naar een ander afhaalpunt (veel verder weg, ergens op een industrieterrein), terwijl de pakjes die wij als postbezorger niet kwijt kunnen gewoon nog naar de dichtsbijzijnde retailer gaan.
retailer er niet gewoon meee gestopt dan omdat het meer ellende oplevert dan financieel gewin?
pi_183065566
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:46 schreef Schrijverke het volgende:
Hallo allemaal,
ik ben postbezorger, lees al een tijdje hier mee en heb nu een vraag.

Weet iemand hoe het zit met de afhaalberichten voor een chinapakje (die kaartjes met een foto van de adressering erop).
Wie bepaalt waar die pakjes afgehaald moeten worden?
Is dat de verzender, of PostNL?

Sinds 2 weken moeten de ontvangers in mijn wijk naar een ander afhaalpunt (veel verder weg, ergens op een industrieterrein), terwijl de pakjes die wij als postbezorger niet kwijt kunnen gewoon nog naar de dichtsbijzijnde retailer gaan.
Dat bepaalt PostNL. Die spreiden het een beetje over de diverse retailers in het gebied, en dat gaat obv postcode. Dat kan er toe leiden dat mensen hun pakje (meestal gaat het dan om bijv. een aangetekend stuk of een rembourszending) bij een retailer moeten afhalen die niet de dichtstbijzijnde is. Sterker nog: als ze ook nog een pakje zonder aanvullende dienst moeten afhalen, ligt dat vaak weer bij een andere retailer.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183069829
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat bepaalt PostNL. Die spreiden het een beetje over de diverse retailers in het gebied, en dat gaat obv postcode. Dat kan er toe leiden dat mensen hun pakje (meestal gaat het dan om bijv. een aangetekend stuk of een rembourszending) bij een retailer moeten afhalen die niet de dichtstbijzijnde is. Sterker nog: als ze ook nog een pakje zonder aanvullende dienst moeten afhalen, ligt dat vaak weer bij een andere retailer.
Ok bedankt! Duidelijke uitleg dan kan ik dat doorgeven als de mensen met vragen komen. Van de week vroeg iemand in mijn wijk er ook al naar.
pi_183075290
Als je je op een zaterdag ziek meldt. Deed ik gisteren omdat ik flauw was gevallen. Zetten ze die zaterdag dan altijd als "extra verlof" in het rooster ipv "ziek?"

Ik zei dat ik denk dat ik dinsdag wel weer zal proberen te beginnen.

Is dat gemakkelijker en goedkoper voor hen? Waarom zouden ze dit doen?

En krijg je die uren dan wel uitbetaald? Of kost je dit uren?

Ik liep al een week ziek door ivm die chocolade. Wilde niet dat collega's de dupe zouden worden, maar gisteren was de koek op.

Ivm een longontsteking ben ik 2 1/2 jaar geleden een paar weken ziek geweest, maar toen werd er meteen "ziekte" in het rooster gezet en ook tijdens de opbouwperiode toen ik eerst alleen op daldagen liep totdat ik weer na een week of zes redelijk normaal kon lopen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Globetrottertje op 11-11-2018 10:55:53 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 november 2018 @ 10:56:24 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183075358
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Als je je op een zaterdag ziek meldt. Deed ik gisteren omdat ik flauw was gevallen. Zetten ze die zaterdag dan altijd als "extra verlof" in het rooster ipv "ziek?"

Ik zei dat ik denk dat ik dinsdag wel weer zal proberen te beginnen.

Is dat gemakkelijker en goedkoper voor hen? Waarom zouden ze dit doen?

En krijg je die uren dan wel uitbetaald? Of kost je dit uren?

Ik liep al een week ziek door ivm die chocolade. Wilde niet dat collega's de dupe zouden worden, maar gisteren was de koek op.
dat mogen ze niet doen. Ziek is ziek. Ken je rechten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183075904
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Als je je op een zaterdag ziek meldt. Deed ik gisteren omdat ik flauw was gevallen. Zetten ze die zaterdag dan altijd als "extra verlof" in het rooster ipv "ziek?"

Ik zei dat ik denk dat ik dinsdag wel weer zal proberen te beginnen.

Is dat gemakkelijker en goedkoper voor hen? Waarom zouden ze dit doen?

En krijg je die uren dan wel uitbetaald? Of kost je dit uren?

Bij een dagje ziek deed mijn TC het (in overleg) ook wel eens, op extra verlof. Niet zoals het hoort, maar het kost jou geen uren en je krijgt de tijd gewoon uitbetaald. Het is het soort verlof dat je krijgt bij calamiteiten, begrafenissen e.d. Het scheelt de TC een hoop rompslomp en het drukt 'zijn' verzuimscore. Doe je even rustig aan, Globetrottertje? Ben ook wel eens doorgegaan tot ik erbij neerviel, om collega's niet extra te belasten... vervolgens was TC er een uur mee kwijt om mij naar de eerste hulp te brengen, wat ik niet wilde. (Belde 112 - mevrouw mag niet vervoerd worden - o maar we staan al voor de deur :) )
pi_183078632
Kon gister idd het hah zien, normaal zie ik dat vaak op de vrijdag. Zie het bedrijf er wel voor aan om het pas later bekend te maken als het veel is en mensen anders niet akkoord gaan, dus in die zin verbaasde het me wel dat het alleen de AH is.

Zag net ook een interview bij business class waarbij het ook over Postnl ging, Met name dat diegene vond dat Verhagen op moet stappen en dat hij dacht dat de overname van Sandd mogelijk eerder plaats gaat vinden. Zie wel problemen met het overnemen van bezorgers omdat ze bij Sandd niet op zaterdag hoeven te werken, dan moeten zij hun uren doordeweeks maken en moeten wji straks meer op zaterdag doen. Daarnaast verwacht ik ook echt niet dat ze na die overname het valvest en de combiblunder in gaan trekken. Daarbij zou het valvest niet verplicht zijn, al vraag ik me af of we nog wel schoudertassen kunnen krijgen als ze met dat vest beginnen.
pi_183086924
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 06:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Rijstwafel77, is het de wijk die je graag wilde? Super blij voor je trouwens!!

V_L_N, gaat leuk worden tijdens de KNJ periode als er niet gauw een oplossing komt. Ik had er gisteren een pakket bij zitten. Iemand had een Footlocker schoenendoos gebruikt. Uiteraard was de ontvanger niet thuis en de buren ook niet. Gelukkig is de retailer niet ver van het depot. Ze doen moeilijk met aannemen en laten je lang wachten, maar tot nu toe nemen ze nog wel aan.
Ik heb de wijk die ik graag wilde! Fijne en rustige wijk. Ik heb mijn laatste opleidingsdag erop zitten, volgende week ga ik zelf aan de slag!
pi_183098857
Zaterdag best druk met al die nieuwe polissen. Liep achter een bloedsjagerijnige Sandd bezorger aan (op zaterdag?), en heb hem wat geholpen door zijn post voor die kleddernat was door te duwen. Kwam ik thuis lagen er drie belastingbrieven van hele andere adressen. Die ook nog maar bezorgd. Was trouwens helemaal niet goed te zien dat die van Sandd waren..
pi_183100010
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:47 schreef Bezorgertje het volgende:
Zaterdag best druk met al die nieuwe polissen. Liep achter een bloedsjagerijnige Sandd bezorger aan (op zaterdag?), en heb hem wat geholpen door zijn post voor die kleddernat was door te duwen. Kwam ik thuis lagen er drie belastingbrieven van hele andere adressen. Die ook nog maar bezorgd. Was trouwens helemaal niet goed te zien dat die van Sandd waren..
Belastingbrieven worden veel door Sandd bezorgd, en het is een puinhoop daar, enorm veel wijken open
pi_183100747
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:47 schreef Bezorgertje het volgende:
Zaterdag best druk met al die nieuwe polissen. Liep achter een bloedsjagerijnige Sandd bezorger aan (op zaterdag?), en heb hem wat geholpen door zijn post voor die kleddernat was door te duwen. Kwam ik thuis lagen er drie belastingbrieven van hele andere adressen. Die ook nog maar bezorgd. Was trouwens helemaal niet goed te zien dat die van Sandd waren..
Oh, ik schrijf altijd verkeerd bezorgd retour afzender er op.
pi_183100894
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:11 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Oh, ik schrijf altijd verkeerd bezorgd retour afzender er op.
Ik normaal ook wel, maar de brievenbus is anderhalve kilometer en de twee adressen waren samen een minuut wandelen ;) En zat nog in de "doe-modus".

Bottendaal: hoe vond je de V? Was in het begin een van mijn "angstgegners" en duurde zeker vijf keer voor ik wist waar ik liep.
pi_183104970
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:11 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Oh, ik schrijf altijd verkeerd bezorgd retour afzender er op.
Ik flikker het altijd zo in de prullenbak. Kutsandd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183115140
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 14:19 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Ik normaal ook wel, maar de brievenbus is anderhalve kilometer en de twee adressen waren samen een minuut wandelen ;) En zat nog in de "doe-modus".

Bottendaal: hoe vond je de V? Was in het begin een van mijn "angstgegners" en duurde zeker vijf keer voor ik wist waar ik liep.
Pittige wijk, heb hem nu inmiddels al een paar keer gelopen dus vind alles wel maar doe er langer over dan de tijd die er voor staat, ik heb hem steeds op zaterdag en er zit veel reclame in de wijk.
Het is wel een leuke wijk om te lopen
pi_183134065
Morgen naar de bijeenkomst over de combibundel. Ben benieuwd. Wat ik begreep van een collega is dat de postvesten worden aangemeten en uitgereikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')