Alles wat jij noemt gebeurt hier al meer dan een jaar. Ik kan me ook de laatste keer niet herinneren dat ik een roze kaart op een bundel heb gezien.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik snap wel dat die pilots altijd een succes zijn bij PostNL. Volgende week gaan ze hier testen met alle pakjes in een aparte tas. En dan dus ook veel van die kleine rotzooi die altijd gewoon in de bundel zit.
Althans normaal zaten ze altijd in de bundel. Nu hebben ze voor de pilot eerst meegekeken om te kijken hoe het in de huidige situatie gaat. Maar sinds die gasten meelopen zitten opeens alle pakjes bovenop de bundel. Dan krijg je natuurlijk nogal een raar beeld van de oude situatie. Het gaat natuurlijk nergens over om die Chinese "pakjes" van een paar millimeter niet gewoon tussen de post te zetten
Dit is hier ook al een tijdje aan de gang.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 21:55 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Alles wat jij noemt gebeurt hier al meer dan een jaar. Ik kan me ook de laatste keer niet herinneren dat ik een roze kaart op een bundel heb gezien.
Hier zit alles altijd per straat (of blok) gebundeld in een aparte tas. Ze mochten een tijd lang geen elastieken om de pakjes doen maar daar zijn ze uiteindelijk weer op teruggekomen toen de pakjes niet meer op volgorde gezet mochten worden. Ze hebben binnen expliciet de instructie gekregen om pakjes niet op volgorde van huisnummer te bundelen.
Het enige verschil is dat de pakjes (voor zover ik weet) niet door een aparte ploeg worden verwerkt.
De nieuwe codering bij de post is zodanig dat het foutgevoeliger is. In de huidige situatie kun je 2 routes op 1 sorteerkast hebben. Die heten beide bijvoorbeeld xxxxD2. De ene wijk gebruikt vakje 1-10 en de andere 11-20. Als de sorteerder niet oplet komt het pakje in de verkeerde tas terecht. De bezorger kijkt naar de code rechtsonder en denkt dat het goed is. Dan gaat het mis, want de bezorger moet op adres letten.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Hey hoe kan een pakket van mij van bol.com zomaar een paar dorpen verderop bij iemand terechtkomen? En wat gebeurt er als de mensen die dit pakket per abuis gekregen hebben niet retourneren?
Zelf gewoon netjes compensatie gekregen van bol.com plus pakketje komt morgen, maar was wel benieuwd eigenlijk.![]()
Naam en postcode lijken niet eens op waar het bezorgd is.![]()
matang Kalabot Flip.
Ah oké helder. Ik dacht al als ze die postcode of naam of zo zien dan weten ze toch gelijk dit hoort hier niet maar daar hoef je niet naar te kijken.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De nieuwe codering bij de post is zodanig dat het foutgevoeliger is. In de huidige situatie kun je 2 routes op 1 sorteerkast hebben. Die heten beide bijvoorbeeld xxxxD2. De ene wijk gebruikt vakje 1-10 en de andere 11-20. Als de sorteerder niet oplet komt het pakje in de verkeerde tas terecht. De bezorger kijkt naar de code rechtsonder en denkt dat het goed is. Dan gaat het mis, want de bezorger moet op adres letten.
Ingewikkeld antwoord voor: het systeem is niet logisch meer en bevat meer kans op fouten
De bezorger moet er wel naar kijken, maar die schakels in het proces daarvoor letten alleen maar op een code die als het goed is correspondeert met jouw adresquote:Op maandag 29 oktober 2018 18:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah oké helder. Ik dacht al als ze die postcode of naam of zo zien dan weten ze toch gelijk dit hoort hier niet maar daar hoef je niet naar te kijken.
Ah oké, apart wel dan want ik bestel al jaren met dezelfde account bij bol.com.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De bezorger moet er wel naar kijken, maar die schakels in het proces daarvoor letten alleen maar op een code die als het goed is correspondeert met jouw adres
Het gaat ook prima, maar het kan een keer voor komen dat het niet goed gaat. Dit was dus helaas zo'n gevalquote:Op maandag 29 oktober 2018 18:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah oké, apart wel dan want ik bestel al jaren met dezelfde account bij bol.com.
Gaisuwan alheri Flip.
Ja nou ja kan gebeuren.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gaat ook prima, maar het kan een keer voor komen dat het niet goed gaat. Dit was dus helaas zo'n geval
Volgens mij kijkt de bezorger gewoon naar het adres, en niet naar de codeerregel. Legio bezorgers weten niet eens hoe je de codeerregel moet lezen.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De bezorger kijkt naar de code rechtsonder en denkt dat het goed is. Dan gaat het mis, want de bezorger moet op adres letten.
weet niet of dat ook bij pakjes het geval is, maar krijg de laatste weken regelmatig "correctiestickertjes" op mijn postronde die gebaseerd zijn op postcode. Dus als bv een bejaarde dame de postcode fout schrijft, maar het adres goed komt het heel ergens anders terecht. Ik probeer dat dan na te vragen en dat stickertje blijkt bijna altijd fout. Dus uitgaan van het adres is toch wel handiger. Codeerregel lezen? Weet niet eens wat dat is..quote:Op maandag 29 oktober 2018 21:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij kijkt de bezorger gewoon naar het adres, en niet naar de codeerregel. Legio bezorgers weten niet eens hoe je de codeerregel moet lezen.
`quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 08:22 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
weet niet of dat ook bij pakjes het geval is, maar krijg de laatste weken regelmatig "correctiestickertjes" op mijn postronde die gebaseerd zijn op postcode. Dus als bv een bejaarde dame de postcode fout schrijft, maar het adres goed komt het heel ergens anders terecht. Ik probeer dat dan na te vragen en dat stickertje blijkt bijna altijd fout. Dus uitgaan van het adres is toch wel handiger. Codeerregel lezen? Weet niet eens wat dat is..
Ligt er aan of je het met postbezorgers of postbodes vergelijkt. Ze zitten er een beetje tussenin, wel richting de postbezorgerskant. Ik vraag me af of je er mee rond kunt komen.quote:Op donderdag 1 november 2018 23:27 schreef Rafierafie het volgende:
"Is er nog leven na november"
Er is nu al geen leven hier. Heeft niemand iets spannends te melden?
Onze Belgische collega's gaan vanaf volgende week staken. Ze beginnen met een staking van vijf dagen.![]()
Artikel: https://www.hln.be/nieuws(...)Fwww.facebook.com%2F
Edit: https://www.jobboost.be/
Als ik dat zo lees hebben ze het daar helemaal zo slecht nog niet...
Brutoloon van EUR 1831 (bij aanvang dienstverband), eindejaarsbonus van EUR 1200, 5 tot 8 euro maaldtijdvergoeding per dag. Daar kun je heus wel van rondkomen, volgens mij. Ik denk dat ze welbeschouwd beter betaald worden dan Nederlandse postbodes, want je moet natuurlijk wel bedenken dat die vacaturetekst betrekking heeft op startende postbodes, en dat de ouderwetse Nederlandse postbodes die er nog zijn, vaak al 30-40 jaar in dienst zijn. En die krijgen geen maaltijdvergoeding, en de eindejaarsuitkering is ook al lang afgeschaft.quote:Op vrijdag 2 november 2018 04:43 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Ligt er aan of je het met postbezorgers of postbodes vergelijkt. Ze zitten er een beetje tussenin, wel richting de postbezorgerskant. Ik vraag me af of je er mee rond kunt komen.
Nou ja, maar je hoeft maar naar 1 werkoverleg toch? En je hebt meerdere dagen om die dingen te bezorgen volgens mij, dus dan hoeft het in principe niet echt een probleem te zijn toch?quote:Op donderdag 1 november 2018 07:27 schreef Globetrottertje het volgende:
Vandaag bij ons cadeaukaarten van de PCL erbij.
20 november komen bij ons de agenda's. Hebben ze net die dag en de woensdag en vrijdag erop werkoverleg gepland.
Wat voor kaarten moeten dat zijn geweest?quote:Ik koop 3 kaarten bij bruna, per kaart 2,95 euro, en dat maakt me niet uit, maar, toen de kaarten ook gewogen moesten worden, moest er op elke kaart 2 euro aan postzegels
quote:(...) de filiaalhouder van de PTT bij de Bruna (...)
Dat is zonder twijfel de schuld van Post.nlquote:Een pakje naar Engeland gestuurd, aangetekend, nooit aangekomen. Cadeautjes weg en aangetekend is ook niet goedkoop meer. Fantastische service Post.nl!
Drie keer per week. Hoe komen mensen daar toch bij?quote:Het personeel van de postdiensten werkt bijna als slaven, de tarieven rijzen de pan uit, terwijl de post nog maar een keer of drie per week bezorgd wordt.
Hoe lang was Sandd ook al weer actief op de postmarkt?quote:(...) omdat je de monopoliepositie hebt in Nederland (...)
Dus de oplossing voor het probleem van het enorme verloop is het sturen van een sms'je? Nooit gedacht dat het zo eenvoudig was.quote:We kunnen veel geld uitgeven om mensen te zoeken en aan te nemen als de business daarom vraagt, maar misschien is het verstandiger om die euro’s te besteden aan het behoud van mensen. Ofwel, misschien zit het probleem niet bij de instroom maar bij het verloop. We zien dat het verloop onder mensen die langer bij ons werken beduidend lager is dan mensen die kort bij ons werken. Juist in de eerste weken is het ontzettend belangrijk dat we nieuwe medewerkers goed opvangen. Als je daar aandacht aan besteedt, nieuwe collega’s zich thuis laat voelen en hen helpt om zich het werk eigen te maken, dan blijven zij echt niet om zich heen kijken naar een andere baan. Als je waardering krijgt en het zit een keer tegen, dan zet je je daar overheen. Als dat niet gebeurt, dan doet dat een beroep op je loyaliteit. Die loyaliteit is er eenvoudigweg niet na een paar weken, dat kost tijd. De echte vraag is dus wellicht: hoe kunnen we ervoor zorgen dat we met name in de eerste weken onze nieuwe collega’s behouden, wetende dat een forse daling van verloop juist in die eerste periode het meeste bijdraagt aan het realiseren van de doelstellingen van de business.
Een antwoord op die vraag kan zijn dat je zorgt voor een betere zogenaamde ‘onboarding experience’. Feitelijk betekent dit dat de teamleider een paar dagen voordat een nieuwe medewerker start een smsje krijgt met de vraag of alles voor hem of haar klaar ligt. De nieuwe medewerker ontvangt drie dagen voordat hij of zij begint ook een bericht: ‘Wat fijn dat je bij ons komt werken! Ik ben je teamleider en zal zorgen dat alles voor je klaar ligt. Tot dan!’. Die aandacht is cruciaal. Mensen merken dat ze bij een bedrijf gaan werken waar op hen gerekend wordt, en ze het verschil kunnen maken.
Goed gefact-checked dat bericht ook. Betreffende persoon heeft op 3 kaarten 7,23 postzegels moeten plakken. 2 euro postzegels bestaan niet. Ze zal de 2 zegels wel verward hebben voor 2 euro. Maar die zijn 1,66 euro.quote:Op vrijdag 2 november 2018 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
’PostNL melkt mensheid uit’
[..]
Wat voor kaarten moeten dat zijn geweest?
Kleine greep uit de commentaren:
[..]
[..]
Dat is zonder twijfel de schuld van Post.nl
En waarom hebben mensen het nog steeds over post punt nl?
[..]
Drie keer per week. Hoe komen mensen daar toch bij?
[..]
Hoe lang was Sandd ook al weer actief op de postmarkt?
Nou, het is alvast een betere start dan op je eerste werkdag (wie?) te moeten bellen waar en hoe laat je verwacht wordt (huh, hebben we een nieuwe bezorger dan?), zoals bij mijn eerste entree. Eerste half jaar wist ik niet wie mijn TC was. Desondanks ben ik wel vijf jaar gebleven.quote:Op vrijdag 2 november 2018 23:16 schreef Rafierafie het volgende:
Bob van Ierland, PostNL: 'We willen meer instroom van mensen vanuit de business naar HR'
Waarschuwing vooraf: er worden bijzonder veel "vaktermen" in dit artikel gebruikt. Daar kan vooral Kramerica-Industries wel van genieten vermoed ik.
[..]
Dus de oplossing voor het probleem van het enorme verloop is het sturen van een sms'je? Nooit gedacht dat het zo eenvoudig was.
Misschien van die hele grote verjaardagskaarten op A4-formaat?quote:Op vrijdag 2 november 2018 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
’PostNL melkt mensheid uit’
[..]
Wat voor kaarten moeten dat zijn geweest?
Het verloop heeft natuurlijk niks te maken met steeds krappere looptijden, steeds slechtere sorteerkwaliteit, achterlijke vindingen als combibundels en postvesten, en dat eeuwige gereorganiseerquote:Op vrijdag 2 november 2018 23:16 schreef Rafierafie het volgende:
Bob van Ierland, PostNL: 'We willen meer instroom van mensen vanuit de business naar HR'
Waarschuwing vooraf: er worden bijzonder veel "vaktermen" in dit artikel gebruikt. Daar kan vooral Kramerica-Industries wel van genieten vermoed ik.
[..]
Dus de oplossing voor het probleem van het enorme verloop is het sturen van een sms'je? Nooit gedacht dat het zo eenvoudig was.
Blijkbaar hoef je alleen je welgemeende waardering te uiten in de eerste weken van iemands dienstverband. Daarna maakt het allemaal niet zoveel meer uit.
Fascinerende figuren die managers. Zij begrijpen ons niet en wij begrijpen hen niet.
duhuhuh en vergeet niet het gebrek aan kennis want dat is niet meer nodigquote:Op zaterdag 3 november 2018 18:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het verloop heeft natuurlijk niks te maken met steeds krappere looptijden, steeds slechtere sorteerkwaliteit, achterlijke vindingen als combibundels en postvesten, en dat eeuwige gereorganiseer
ZORG DAT JE ER BENT! In Nijmegen? Ik verwacht een niet al te grote opkomst.quote:Uitnodiging a.s. woensdag 7 november
Beste collega,
A.s. woensdag, 7 november, organiseert de Bedrijsledengroep FNV Doetinchem Arnhem Nijmegen (DAN) een thema-avond “Voorwaarts Voor Waardering!” voor alle collega’s in ons Voorbereidings- en Bezorggebied.
Locatie : Restaurant Valdin, van Peltlaan 4, 6533 ZM Nijmegen
Tijd : 19.00 – 21.00 uur (inloop vanaf 18.30 uur)
We bespreken de huidige situatie binnen PostNL en alle actuele thema’s. Aan de hand hiervan willen we met zoveel mogelijk mensen vooral nadenken over de toekomst en hoe het volgens ons, de mensen van de werkvloer, verder zou moeten met het bedrijf en met ons.
De uitnodiging geldt voor alle collega’s van de werkvloer : postbezorgers, voorbereiders, postbodes, chauffeurs, operators. En het maakt niet uit of je voltijder/deeltijder bent, een vast of een tijdelijk contract hebt. Je hoeft ook geen lid van de FNV te zijn. Dus leden, niet-leden en leden van andere bonden, jij bent van harte welkom om mee te praten en mee te denken.
ZORG DAT JE ER BENT! EN ZEGT HET VOORT!! (In verband met organisatie en kosten graag zo spoedig mogelijk aanmelden via nelamrood@hotmail.com)
Met vriendelijke groet,
Toon van Doormalen, voorzitter BLG/FNV DAN
Fijn dat het bezorgen wel bevalt. Bijzonder dat het inwerken buiten wel kan worden aangepast aan jouw behoeften. Het blijft belachelijk hoe ze je in de voorbereiding hebben behandeld.quote:Op zaterdag 3 november 2018 22:32 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Hoi hoi!![]()
Tijdje geleden 2 dagen gewerkt als postvoorbereider, maar dat was helaas niks geworden.
Nu een maandje verder heb ik vandaag mijn eerste dag gehad ( opleiding) als postbezorger. En het is mij zeer goed bevallen!![]()
Einde van mijn werkdag kreeg ik alleen maar complimenten en positieve feedback! Ik heb zelfs al de eerste dag stukken alleen gedaan terwijl mijn collegea andere stukken van de wijk ging doen.![]()
Donderdag en zaterdag mag in weer. Ik ga uiteindelijk werken van dinsdag tot en met zaterdag, maar ivm met autisme en alle informatie die ik moet verwerken bouwen we het langzaam op. Vanaf 2 december neem ik de wijk van mijn collega over en werk ik op volle kracht!
Ja, laatste keer is het weer fout gegaan met vakantie-uren. Toen was het echter geen flinke rekening, omdat ik niet zolang in dienst was geweest, alleen kleine lettertjes op mijn laatste salarisstrook: afkoop vakantie. Dat terwijl ik mijn laatste vakantiedagen zelfs weer had 'ingeleverd'.quote:Op zondag 4 november 2018 06:04 schreef Globetrottertje het volgende:
@DieSnelle, toen je vorig jaar stopte, kreeg je toen weer daarna een flinke rekening gepresenteerd? Of viel het toen mee?
Ik weet natuurlijk niet wat jouw situatie is wat uitzicht op en het belang van een andere baan is betreft, maar realiseer je dat je het huidige personeelstekort in jouw voordeel kunt gebruiken. Ik heb jaren geleden met een ontslagbrief in het kantoor van mijn tc gestaan omdat er wat zaken waren die mij niet bevielen. Toen konden ze ook geen mensen missen en heb ik het voor elkaar gekregen dat er dingen zijn veranderd. Zoals diesnelle al heeft gezegd; geef duidelijk aan dat je overweegt om ermee op te houden als de dingen zo doorgaan.quote:Op zondag 4 november 2018 06:04 schreef Globetrottertje het volgende:
@DieSnelle, toen je vorig jaar stopte, kreeg je toen weer daarna een flinke rekening gepresenteerd? Of viel het toen mee? Ik ga stoppen zodra de combibundel bij ons komt. Ik ben volgens de tc de reserve, dus kan en wordt ook op alle restjes neergezet. Ik baal daar nu al van en zelfs de PET bij ons krijgt het niet voor elkaar om mij een vaste wijk te laten krijgen of zelfs alleen maar vanuit een depot te laten lopen.
Als flexkip is het voor mij dan niet meer te doen. Maar ik zorg er wel voor dat ik alles op papier en uitgeprint heb. Ik wacht even 20 november af. Dan zullen we wel horen wanneer bij ons het postvest en combibundel komen. Heel vervelend is dat alle anderen (die niet flex zijn) alles voor elkaar kunnen krijgen en ik helemaal niets.
@Rijstwafel, hartstikke fijn dat het zo goed beviel. Is het de wijk die je graag wilde? Fijn dat zij wel rekening met je houden!!
Volgens mij boden ze ook aan dat je 's nachts als sorteerder aan de slag kon ipv voorbereiden. Is dat nog doorgegaan? Of hou je het gewoon enkel bij bezorgen?
De opzegtermijn is een maand, maar het gaat per hele maand. Dus als je vandaag opzegt, is 31 december je laatste werkdag. Maar je hoeft dus niet te wachten tot 30 november met opzeggen.quote:Op maandag 5 november 2018 16:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Deze baan is geen noodzaak gelukkig. Ik doe het omdat ik het werk leuk vind en natuurlijk de verdiensten gebruik ik om te sparen en voor de extra's.
Als je opzegt, mag dat ook bijvoorbeeld halverwege de maand met een maand opzegtermijn? Dus dan halverwege de volgende maand stoppen. Of moet je persé de 30ste november opzeggen en dan stoppen per bijvoorbeeld 1 januari?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |