Mooi, de kogel is door de kerk.quote:Op zondag 25 november 2018 10:31 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb overigens afgelopen donderdag ontslag genomen
Als ik probeer een nieuw wachtwoord aan te maken krijg ik de verificatie code niet per e-mail/sms die ik moet invullen... heel vreemd.quote:Op zondag 25 november 2018 21:21 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Op mijnwerk kun je volgens mij wel een nieuw wachtwoord aanmaken (er is iig een link "wachtwoord vergeten?"). Problemen met de app zijn legio, hij heeft niet voor niets een schamele 2,4 sterren in de Play Store.
Moet je dan niet IT bellen?quote:Op zondag 25 november 2018 20:12 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Hebben jullie ook zo vaak gezeik met de werkapp? Probeerde afgelopen zaterdag voor mijn dienst in te loggen mijn touch ID. Normaal geen problemen mee, maar hij gooide ineens mijn touch ID eruit en wist mijn wachtwoord niet dus ik het wachtwoord opnieuw opvragen.. geen link/code voor het herstellen van het wachtwoord. Na 2 , 3 x opnieuw ook niks. Dus kon mijn app niet gebruiken tijdens het werk...
Morgen maar weer de HR service bellen..
Hij zoekt een activiteitsverbinding met je telefoon. Als je de scanner aanzet moet je daarna ook nog een keer je telefoon en app even wakker maken. Dus scherm aan en app open zetten.quote:Op zondag 25 november 2018 22:20 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Moet je dan niet IT bellen?
Het meest irritante probleem met de app vind ik als ik bij het scannen met de handscanner continu een rood lampje krijg en ik alleen kan scannen met dat ding als ik het scherm van mijn telefoon aan heb staan met de app geopend.
Weet iemand hier waarom die scanner tegenwoordig altijd zes keer een serie van drie piepjes geeft als je hem hebt aangezet? Ik kan mij herinneren dat dat heel in het begin namelijk niet zo was. Nu krijg ik ook niet meer alle piepjes direct na elkaar, maar gebeurt dat vaak over een periode van een half uur.
Ja, blij toe!quote:
Makkelijk lullen, als je die 'rol' eenmaal hebt is het heel moeilijk te doorbreken, dat had ik precies zo toen ik de eerste keer ontslag nam. Natuurlijk is er daarvóór iets misgegaan, je wil ook niet meteen nee zeggen als ze de eerste keer iets extra's vragen, of je vindt het zelfs leuk om eens een andere wijk te lopen. Ergens daar tussenin gaat het mis... en kom je een keer heel moeizaam tot afspraken, is het een week later alweer mis En nul medewerking als er iets met jou is (bv hondenbeet), niet eens de moeite om je even te woord te staan of een formulier te sturen.quote:Op maandag 26 november 2018 06:59 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Ja, blij toe!
Ik heb nog nooit ergens gewerkt waar de tc en admi zo over mij heen liepen. Mensen zeggen wel, dat heb je laten doen, maar ik heb zoveel geprotesteerd. Niets hielp. Zelfs anderen lukte het niet om iets voor mij te doen.
Collega's op de depots hadden gemakkelijk praten. Het gebeurde bij mij en niet bij anderen. (Behalve bij nog een flexibele. Ook een vrouw waar ze overheen lopen)
Dat probleem dat de scanner alleen werkt als je telefoonscherm aan staat, heb ik ook af en toe. De telefoon opnieuw opstarten helpt bij mij altijd, maar wel tijdelijk. Helaas heb ik vaak al een paar pakjes gescand en bezorgd, voordat ik er achter kom dat ze nog steeds op "open staan". Ik krijg itt jij namelijk geen rood lampje, maar gewoon een groene. Dat van al die piepjes aan het begin heb ik trouwens ook, geen idee waar dat op duidt.quote:Op zondag 25 november 2018 22:20 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Moet je dan niet IT bellen?
Het meest irritante probleem met de app vind ik als ik bij het scannen met de handscanner continu een rood lampje krijg en ik alleen kan scannen met dat ding als ik het scherm van mijn telefoon aan heb staan met de app geopend.
Weet iemand hier waarom die scanner tegenwoordig altijd zes keer een serie van drie piepjes geeft als je hem hebt aangezet? Ik kan mij herinneren dat dat heel in het begin namelijk niet zo was. Nu krijg ik ook niet meer alle piepjes direct na elkaar, maar gebeurt dat vaak over een periode van een half uur.
Maar je kunt toch aan het blauwe lampje op je scanner zien of er verbinding is tussen de scanner en de telefoon? Als deze snel knippert zoekt hij verbinding, knippert íe langzaam dan is de verbinding al tot stand gebracht. En wat bedoel je met bovenstaand stappenplan? Wat is het verschil tussen de app op het scherm zetten en de app aanzetten? Als je de app aanzet verschijnt deze toch automatisch op het scherm?quote:Op zondag 25 november 2018 23:41 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hij zoekt een activiteitsverbinding met je telefoon. Als je de scanner aanzet moet je daarna ook nog een keer je telefoon en app even wakker maken. Dus scherm aan en app open zetten.
Een collega heeft het zelfde probleem wat jij hebt. Die heeft ontdekt dat ze eerste de app moet aanzetten, dan de scanner, dan de app op het scherm zetten en dan het scherm uitzetten... Anders werkt het voor haar niet. Ik heb het probleem weer niet, en ik geloof ook niet dat het voor iedereen de oplossing was.
Klopt, hoor van die blauwe lampjes. Maar toch moet je ook die piepjes nog een keer hebben ook.quote:Op maandag 26 november 2018 09:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar je kunt toch aan het blauwe lampje op je scanner zien of er verbinding is tussen de scanner en de telefoon? Als deze snel knippert zoekt hij verbinding, knippert íe langzaam dan is de verbinding al tot stand gebracht. En wat bedoel je met bovenstaand stappenplan? Wat is het verschil tussen de app op het scherm zetten en de app aanzetten? Als je de app aanzet verschijnt deze toch automatisch op het scherm?
Klinkt precies als dat probleem.quote:Ik doe altijd eerst de app aan, dan bluetooth aan, en dan de scanner aan. Dan knippert de scanner eerst snel, daarna geeft íe een tweetonige piep (als de verbinding tot stand is gekomen), en daarna gaat íe langzaam knipperen. Desondanks heb ik geregeld dat de scanresultaten niet doorkomen op de telefoon, ook al krijg ik bij het scannen een groen lampje. Tenzij ik het scherm van de telefoon eerst aan zet. Maar na 30 seconden gaat het scherm weer uit, zodat het zich bij het volgende pakje weer herhaalt. En als ik nou bij elk scanpakje eerst mijn telefoon uit m'n zak moet halen en het scherm aanzetten, en daarna de scanner pakken en het pakje scannen, dan heeft zo'n aparte scanner ook geen toegevoegde waarde. De IT helpdesk geeft aan dat dit een bekend probleem is met de scanner en de Huawei, en dat ze er ook geen oplossing voor hebben.
Die piepje heb ik ook hoor. Als de scanner naar de bluetooth-verbinding zoekt knippert het blauwe lampje snel, als íe de verbinding tot stand heeft gebracht klinkt er een piepje en gaat het lampje langzaam knipperen. Maar desondanks, en ook ondanks het groene lampje en het bevestigende piepje bij de scans die ik vervolgens uitvoer, kan het toch voorkomen dat de telefoon de scans niet verwerkt als het scherm uit staat.quote:Op maandag 26 november 2018 10:53 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Klopt, hoor van die blauwe lampjes. Maar toch moet je ook die piepjes nog een keer hebben ook.
Sommige telefoons draaien de app niet op de voorgrond als je je scherm uitzet. Dus zet ze de app nog een keer echt op de voorgrond. Anders werkt het dus niet.
[..]
Klinkt precies als dat probleem.
Ik doe trouwens eerst mijn bluetooth aan. Weet niet of het verschil maakt, maar heb het idee dat verbinding zoeken in ieder geval vlotter gaat.
gewoon HAHquote:Op maandag 26 november 2018 20:37 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ik verwacht donderdag een zware dag. Is de kerstspecial van de AH nou geadresseerd of HAH? Snap het niet helemaal..
Het is hah. Het zijn die gidsen die je wel in de appie zit liggen.quote:Op maandag 26 november 2018 20:37 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ik verwacht donderdag een zware dag. Is de kerstspecial van de AH nou geadresseerd of HAH? Snap het niet helemaal..
Ik zie het niet als een marathon, want dan moet je alsnog rennen. Het is meer een soort 4-daagse, maar dan met meer dan 4 dagen.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2466373/5/50#p183389107]
December/sknj is geen sprint, het is een marathon. Als je nu vol gas gaat met die agenda's en gidsen, dan ga je straks met de extra pakjes/kerstkaarten/bedelbrieven en reclame onderuit.
Goed punt inderdaad.quote:Op maandag 26 november 2018 20:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zie het niet als een marathon, want dan moet je alsnog rennen. Het is meer een soort 4-daagse, maar dan met meer dan 4 dagen.
Ja ik verwacht ook 2 pakketten van Bol.com Kreeg vanmiddag een melding van vertraging. Heb ze met 5 december nodig. Zal wel moeten lukken.quote:Op dinsdag 27 november 2018 20:15 schreef Fietsertje70 het volgende:
Tsja, en het pakketje wat ik maandag zou krijgen zou nu morgen moeten komen....is afgelopen vrijdag verzonden
Paar jaar geleden kregen we hier als basistijd een half uur per wijk.quote:Op dinsdag 27 november 2018 22:58 schreef Rafierafie het volgende:
De vraag of we 24 december willen komen werken komt nu steeds vaker voorbij. Schijnbaar hadden de teamleiders graag gezien dat het een verplichte werkdag zou zijn geworden, maar de OR lag dwars.
Ze wilden toch zo graag de maandag afschaffen als werkdag? Dan is dit het resultaat. Er is geen hond die die dag wil werken. "Maar je krijgt een uur extra en het zijn alleen maar kaarten". Echt geen haar op mijn hoofd!
Sowieso heb ik nergens gezien wat er als basistijd op die dag gehanteerd wordt. GTIBT plus een uurtje?
Leuk als je een winkel in moetquote:Op dinsdag 27 november 2018 23:14 schreef Rafierafie het volgende:
Amerikaans alternatief voor het postvest:
[ afbeelding ]
Meer details hier
'Wie zoet is', met daaronder een foto van een lading postbezorgers die allemaal hun postvest dragen... Heel subtiel.quote:Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan!
De Sint is weer in het land en wie zoet is krijgt ook dit jaar weer wat lekkers! De Sint en zijn hulpjes van de BVPP zijn door het land getrokken om onze lieve post personeel te bedanken met zakjes pepernoten.
In feite maken ze het met die reactie alleen maar triester, ze zeggen eigenlijk: het valt hier nog wel mee, elders is het nog veel erger.quote:Op woensdag 28 november 2018 11:07 schreef Globetrottertje het volgende:
Als het niet zo triest was geweest, dan was het grappig die reactie.
Plaat voor de kop hebben ze.
Als je de postcodes en straatnamen en huisnummers goed dubbelcheckt en duidelijk opschrijft, zou de post die je in welke brievenbus dan ook doet, in principe de volgende dag aan moeten komen. Plak de enveloppen ook goed dicht en schrijf je retouradres klein linksbovenin of op de achterkant. Alleen zogenaamde "eenlingbrievenbussen", bussen met maar een gleuf, worden heel vroeg op de dag gelicht omdat een bezorger dat tijdens de route doet. Dat staat dan op de bus aangegeven. Dat kan voor een dag vertraging zorgen omdat de bus al gelicht is als je je brieven post. Als post soms niet aankomt of als deze zonder duidelijke reden vertraagd is, is dat een reden om een klacht in te dienen bij de klantendienst.quote:Op maandag 26 november 2018 18:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Zijn er hier ook mensen die de post ophalen uit de brievenbussen? Ik moet best wel wat post versturen en met de feestdagen die er aan komen merk ik toch dat er vaak vertraging is of post die gewoon compleet verdwijnt. Is het veiliger om het bij zo'n brievenbus bij een pakketpunt in te leveren of zijn er nog andere tips?
Op mijn depot toch wel een flink aantal mensen die zich er voor hebben opgegeven. Zo me bijna schuldig voelen dat ik er vriendelijk voor bedankt heb ( ).quote:Op dinsdag 27 november 2018 22:58 schreef Rafierafie het volgende:
De vraag of we 24 december willen komen werken komt nu steeds vaker voorbij. Schijnbaar hadden de teamleiders graag gezien dat het een verplichte werkdag zou zijn geworden, maar de OR lag dwars.
Ze wilden toch zo graag de maandag afschaffen als werkdag? Dan is dit het resultaat. Er is geen hond die die dag wil werken. "Maar je krijgt een uur extra en het zijn alleen maar kaarten". Echt geen haar op mijn hoofd!
Sowieso heb ik nergens gezien wat er als basistijd op die dag gehanteerd wordt. GTIBT plus een uurtje?
Hier worden inmiddels al complete depots uitbesteed aan externe bedrijven. Toevallig is het tekort groter geworden na invoering van de combibundel. Van te voren zou het tekort niet groter mogen worden door dit gebeuren. Maar terugdraaien gaan ze niet doen natuurlijk. Want het kan aan alles liggen maar niet aan de combibundelquote:Op woensdag 28 november 2018 09:39 schreef diesnelle het volgende:
Oei, niet met de pers praten hè.
https://www.gelderlander.(...)-leuk-meer~a177089b/
Gebruikelijke reactie van PostNL: het valt wel mee. Het aantal duimpjes onder de reacties zegt genoeg.
Dit had ik meteen al aangeven bij mijn tc. Waarom nie, net zoals binnen, 40% extra. Alleen al om die scheve verhouding kom ik die dag niet langs om even het bedrijf uit de brand te helpen.quote:Op woensdag 28 november 2018 12:59 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Op mijn depot toch wel een flink aantal mensen die zich er voor hebben opgegeven. Zo me bijna schuldig voelen dat ik er vriendelijk voor bedankt heb ( ).
Overigens slaat een uurtje extra nergens op. Voor een wijk waar 2 uur voor staat krijg je een uur extra, maar voor een wijk waar 1 uur voor staat ook. Vaag toch?
Nou dat is mijn ervaring niet haha. Er zijn genoeg klanten die klagen dat het bijvoorbeeld pas na 5 dagen bezorgd is. De bubbelenveloppen zitten goed dicht, adreslabel is geprint en het retouradres staat op de print van de frankeermachine. Het vreemde is dat het vaak een hele groep klanten is die het niet geleverd krijgen op een zelfde dag. Alsof er dus af en toe een zak uit die brievenbus pas een paar dagen later wordt geleegd ofzo. Klinkt onlogisch, maar het komt de laatste tijd te vaak voor.quote:Op woensdag 28 november 2018 12:17 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Als je de postcodes en straatnamen en huisnummers goed dubbelcheckt en duidelijk opschrijft, zou de post die je in welke brievenbus dan ook doet, in principe de volgende dag aan moeten komen. Plak de enveloppen ook goed dicht en schrijf je retouradres klein linksbovenin of op de achterkant. Alleen zogenaamde "eenlingbrievenbussen", bussen met maar een gleuf, worden heel vroeg op de dag gelicht omdat een bezorger dat tijdens de route doet. Dat staat dan op de bus aangegeven. Dat kan voor een dag vertraging zorgen omdat de bus al gelicht is als je je brieven post. Als post soms niet aankomt of als deze zonder duidelijke reden vertraagd is, is dat een reden om een klacht in te dienen bij de klantendienst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |