abonnement Unibet Coolblue
pi_183345710
Wat een dagje weer. Stuk of 15 van die reisgidsen van kras en dan ook allemaal door elkaar in een tas gegooid. Dus moest zelf alles nog in elkaar zetten en ken de wijk nog niet heel goed qua huisnummers en volgorde, maar alles is goed gegaan! ;)
pi_183346823
Had ook krasdingen en flowblaadjes los op mijn wijken liggen. Komt wel een tijd aan dat die gewoon geweigerd en teruggestuurd worden. Eigenlijk zijn we gek dat we het accepteren namelijk. Ook dat er nu maandag bezorgd mag worden en dat gebracht wordt als een gunst. Ik wil helemaal niet werken op mijn vrije dag..
pi_183356158
Ik had inderdaad ook aardig wat Krasgidsen en nog behoorlijk wat KPN blaadjes in plakplastic. Gelukkig waren die Krasdingen wel netjes in de bundel gezet. Maar die KPN dingen waren echt door een slechtziende gezet.

Ik weiger ook stevast op maandag.
pi_183357183
Ik heb overigens afgelopen donderdag ontslag genomen, nadat ik gezien had dat de admi mij volgende week op volslagen onbekende wijken heeft ingedeeld met de agenda's en de hah. Bezwaar werd afgekeurd. Ik moest maar overleggen met collega's. Maar die lopen niet meer dan hun eigen wijken.

Dus ik heb geen week meer gewacht. Heb alles uitgeprint en na goedkeuring tc kreeg ik brief met daarin de resultaatsafhankelijke jaarlijkse uitkering. Ingevuld en opgestuurd.

En laat de meertijd die ik opgebouwd heb uitbetalen. Want die vervallen nu per 1 januari. De rest die ik deze maand wel zal opbouwen zal ik eind december vragen. Ik neem aan dat ik in januari 2019 nog salaris krijg over december 2018?

Op de depots waar ik zit konden ze het wel begrijpen.
pi_183357980
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 10:31 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb overigens afgelopen donderdag ontslag genomen
Mooi, de kogel is door de kerk.
pi_183358869
Hier keuren ze het bezwaar niet eens meer af maar negeren ze het gewoon. Ik maak tegenwoordig maar een screenshot van mijn bezwaar en het bericht dat ik bezwaar heb gemaakt, just in case
pi_183360452
En wat doen ze als je hen met het screenshot om de oren hebt geslagen @Zerebus?
pi_183361841
Tot nu toe nog niet nodig geweest, al hebben ze hier na het maken van een melding al een paar keer gezegd dat ze niks ontvangen hebben om het daarna alsnog te regelen, vraag me alleen af of ze dat blijven doen nu we hier met minder bezorgers zijn. Hoor van collegas ook dat ze regelmatig mails over het hoofd zien
pi_183367844
Hebben jullie ook zo vaak gezeik met de werkapp? Probeerde afgelopen zaterdag voor mijn dienst in te loggen mijn touch ID. Normaal geen problemen mee, maar hij gooide ineens mijn touch ID eruit en wist mijn wachtwoord niet dus ik het wachtwoord opnieuw opvragen.. geen link/code voor het herstellen van het wachtwoord. Na 2 , 3 x opnieuw ook niks. Dus kon mijn app niet gebruiken tijdens het werk... :'(

Morgen maar weer de HR service bellen.. |:(
pi_183369882
Op mijnwerk kun je volgens mij wel een nieuw wachtwoord aanmaken (er is iig een link "wachtwoord vergeten?"). Problemen met de app zijn legio, hij heeft niet voor niets een schamele 2,4 sterren in de Play Store.
pi_183370536
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 21:21 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Op mijnwerk kun je volgens mij wel een nieuw wachtwoord aanmaken (er is iig een link "wachtwoord vergeten?"). Problemen met de app zijn legio, hij heeft niet voor niets een schamele 2,4 sterren in de Play Store.
Als ik probeer een nieuw wachtwoord aan te maken krijg ik de verificatie code niet per e-mail/sms die ik moet invullen... heel vreemd.
pi_183371133
Die code wordt verstuurd naar het e-mailadres en telefoonnummer dat geregistreerd staat in het systeem. Als Admi je wel kan bellen en je andere mails van PostNL wel ontvangt is dat vreemd. Je zou de spambox nog kunnen bekijken of hij daar terecht is gekomen. En anders inderdaad morgen HR bellen.
pi_183371507
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 20:12 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Hebben jullie ook zo vaak gezeik met de werkapp? Probeerde afgelopen zaterdag voor mijn dienst in te loggen mijn touch ID. Normaal geen problemen mee, maar hij gooide ineens mijn touch ID eruit en wist mijn wachtwoord niet dus ik het wachtwoord opnieuw opvragen.. geen link/code voor het herstellen van het wachtwoord. Na 2 , 3 x opnieuw ook niks. Dus kon mijn app niet gebruiken tijdens het werk... :'(

Morgen maar weer de HR service bellen.. |:(
Moet je dan niet IT bellen?

Het meest irritante probleem met de app vind ik als ik bij het scannen met de handscanner continu een rood lampje krijg en ik alleen kan scannen met dat ding als ik het scherm van mijn telefoon aan heb staan met de app geopend.

Weet iemand hier waarom die scanner tegenwoordig altijd zes keer een serie van drie piepjes geeft als je hem hebt aangezet? Ik kan mij herinneren dat dat heel in het begin namelijk niet zo was. Nu krijg ik ook niet meer alle piepjes direct na elkaar, maar gebeurt dat vaak over een periode van een half uur.
  zondag 25 november 2018 @ 23:41:33 #214
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_183373448
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 22:20 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Moet je dan niet IT bellen?

Het meest irritante probleem met de app vind ik als ik bij het scannen met de handscanner continu een rood lampje krijg en ik alleen kan scannen met dat ding als ik het scherm van mijn telefoon aan heb staan met de app geopend.

Weet iemand hier waarom die scanner tegenwoordig altijd zes keer een serie van drie piepjes geeft als je hem hebt aangezet? Ik kan mij herinneren dat dat heel in het begin namelijk niet zo was. Nu krijg ik ook niet meer alle piepjes direct na elkaar, maar gebeurt dat vaak over een periode van een half uur.
Hij zoekt een activiteitsverbinding met je telefoon. Als je de scanner aanzet moet je daarna ook nog een keer je telefoon en app even wakker maken. Dus scherm aan en app open zetten.

Een collega heeft het zelfde probleem wat jij hebt. Die heeft ontdekt dat ze eerste de app moet aanzetten, dan de scanner, dan de app op het scherm zetten en dan het scherm uitzetten... Anders werkt het voor haar niet. Ik heb het probleem weer niet, en ik geloof ook niet dat het voor iedereen de oplossing was.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183375171
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 11:37 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Mooi, de kogel is door de kerk.
Ja, blij toe!
Ik heb nog nooit ergens gewerkt waar de tc en admi zo over mij heen liepen. Mensen zeggen wel, dat heb je laten doen, maar ik heb zoveel geprotesteerd. Niets hielp. Zelfs anderen lukte het niet om iets voor mij te doen.

Collega's op de depots hadden gemakkelijk praten. Het gebeurde bij mij en niet bij anderen. (Behalve bij nog een flexibele. Ook een vrouw waar ze overheen lopen)
pi_183376124
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 06:59 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Ja, blij toe!
Ik heb nog nooit ergens gewerkt waar de tc en admi zo over mij heen liepen. Mensen zeggen wel, dat heb je laten doen, maar ik heb zoveel geprotesteerd. Niets hielp. Zelfs anderen lukte het niet om iets voor mij te doen.

Collega's op de depots hadden gemakkelijk praten. Het gebeurde bij mij en niet bij anderen. (Behalve bij nog een flexibele. Ook een vrouw waar ze overheen lopen)
Makkelijk lullen, als je die 'rol' eenmaal hebt is het heel moeilijk te doorbreken, dat had ik precies zo toen ik de eerste keer ontslag nam. Natuurlijk is er daarvóór iets misgegaan, je wil ook niet meteen nee zeggen als ze de eerste keer iets extra's vragen, of je vindt het zelfs leuk om eens een andere wijk te lopen. Ergens daar tussenin gaat het mis... en kom je een keer heel moeizaam tot afspraken, is het een week later alweer mis :( En nul medewerking als er iets met jou is (bv hondenbeet), niet eens de moeite om je even te woord te staan of een formulier te sturen.

Ik moet zeggen dat het mijn 'tweede ronde' heel veel beter ging, ik hoefde maar te piepen of er werd iets geregeld. Het kan dus best anders. Dus wie weet, als je nog eens terug komt...
Maar laat ze eerst maar lekker in de stront zakken ;)
pi_183376166
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 22:20 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Moet je dan niet IT bellen?

Het meest irritante probleem met de app vind ik als ik bij het scannen met de handscanner continu een rood lampje krijg en ik alleen kan scannen met dat ding als ik het scherm van mijn telefoon aan heb staan met de app geopend.

Weet iemand hier waarom die scanner tegenwoordig altijd zes keer een serie van drie piepjes geeft als je hem hebt aangezet? Ik kan mij herinneren dat dat heel in het begin namelijk niet zo was. Nu krijg ik ook niet meer alle piepjes direct na elkaar, maar gebeurt dat vaak over een periode van een half uur.
Dat probleem dat de scanner alleen werkt als je telefoonscherm aan staat, heb ik ook af en toe. De telefoon opnieuw opstarten helpt bij mij altijd, maar wel tijdelijk. Helaas heb ik vaak al een paar pakjes gescand en bezorgd, voordat ik er achter kom dat ze nog steeds op "open staan". Ik krijg itt jij namelijk geen rood lampje, maar gewoon een groene. Dat van al die piepjes aan het begin heb ik trouwens ook, geen idee waar dat op duidt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183376336
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 23:41 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Hij zoekt een activiteitsverbinding met je telefoon. Als je de scanner aanzet moet je daarna ook nog een keer je telefoon en app even wakker maken. Dus scherm aan en app open zetten.

Een collega heeft het zelfde probleem wat jij hebt. Die heeft ontdekt dat ze eerste de app moet aanzetten, dan de scanner, dan de app op het scherm zetten en dan het scherm uitzetten... Anders werkt het voor haar niet. Ik heb het probleem weer niet, en ik geloof ook niet dat het voor iedereen de oplossing was.
Maar je kunt toch aan het blauwe lampje op je scanner zien of er verbinding is tussen de scanner en de telefoon? Als deze snel knippert zoekt hij verbinding, knippert íe langzaam dan is de verbinding al tot stand gebracht. En wat bedoel je met bovenstaand stappenplan? Wat is het verschil tussen de app op het scherm zetten en de app aanzetten? Als je de app aanzet verschijnt deze toch automatisch op het scherm?

Ik doe altijd eerst de app aan, dan bluetooth aan, en dan de scanner aan. Dan knippert de scanner eerst snel, daarna geeft íe een tweetonige piep (als de verbinding tot stand is gekomen), en daarna gaat íe langzaam knipperen. Desondanks heb ik geregeld dat de scanresultaten niet doorkomen op de telefoon, ook al krijg ik bij het scannen een groen lampje. Tenzij ik het scherm van de telefoon eerst aan zet. Maar na 30 seconden gaat het scherm weer uit, zodat het zich bij het volgende pakje weer herhaalt. En als ik nou bij elk scanpakje eerst mijn telefoon uit m'n zak moet halen en het scherm aanzetten, en daarna de scanner pakken en het pakje scannen, dan heeft zo'n aparte scanner ook geen toegevoegde waarde. De IT helpdesk geeft aan dat dit een bekend probleem is met de scanner en de Huawei, en dat ze er ook geen oplossing voor hebben.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183376622
Heb dezelfde "het scherm moet openstaan" problemen. Gebeurt ergens willekeurig ergens middenin een loop en blijft daarna. Mijn workaround is daarna zoveel mogelijk ineens scannen bij de volgende loop. Is natuurlijk niet de bedoeling, maar het werkt zo lekker door. (En weet wel wat ik zeker kwijt kan). Nog van alles geprobeerd met smartlock en IT bellen, maar het verschijnsel blijft (met een alcatel).

Ga vandaag definitief niet werken, ondanks bericht op de groepsapp. Kom morgen wel eerder en maak het woensdag en vrijdag af. Ga Donderdag overigens zeker niet voor donker klaar zijn, erg grote wijken in combinatie met veel en zware hah duren gewoon lang.

Overigens zouden admi's en TC's dolblij moeten zijn met flexibele bezorgers ipv ze als voetveeg gebruiken. Moet zelf eerlijk zeggen dat ik wel netjes behandeld wordt, maar heb (in het begin) ook erg duidelijk aangegeven waar mijn grenzen liggen en er is hier geen echt zware onderbezetting.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bezorgertje op 26-11-2018 10:32:09 ]
  maandag 26 november 2018 @ 10:53:47 #220
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_183377198
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar je kunt toch aan het blauwe lampje op je scanner zien of er verbinding is tussen de scanner en de telefoon? Als deze snel knippert zoekt hij verbinding, knippert íe langzaam dan is de verbinding al tot stand gebracht. En wat bedoel je met bovenstaand stappenplan? Wat is het verschil tussen de app op het scherm zetten en de app aanzetten? Als je de app aanzet verschijnt deze toch automatisch op het scherm?
Klopt, hoor van die blauwe lampjes. Maar toch moet je ook die piepjes nog een keer hebben ook.
Sommige telefoons draaien de app niet op de voorgrond als je je scherm uitzet. Dus zet ze de app nog een keer echt op de voorgrond. Anders werkt het dus niet.

quote:
Ik doe altijd eerst de app aan, dan bluetooth aan, en dan de scanner aan. Dan knippert de scanner eerst snel, daarna geeft íe een tweetonige piep (als de verbinding tot stand is gekomen), en daarna gaat íe langzaam knipperen. Desondanks heb ik geregeld dat de scanresultaten niet doorkomen op de telefoon, ook al krijg ik bij het scannen een groen lampje. Tenzij ik het scherm van de telefoon eerst aan zet. Maar na 30 seconden gaat het scherm weer uit, zodat het zich bij het volgende pakje weer herhaalt. En als ik nou bij elk scanpakje eerst mijn telefoon uit m'n zak moet halen en het scherm aanzetten, en daarna de scanner pakken en het pakje scannen, dan heeft zo'n aparte scanner ook geen toegevoegde waarde. De IT helpdesk geeft aan dat dit een bekend probleem is met de scanner en de Huawei, en dat ze er ook geen oplossing voor hebben.
Klinkt precies als dat probleem.
Ik doe trouwens eerst mijn bluetooth aan. Weet niet of het verschil maakt, maar heb het idee dat verbinding zoeken in ieder geval vlotter gaat.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183378115
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:53 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Klopt, hoor van die blauwe lampjes. Maar toch moet je ook die piepjes nog een keer hebben ook.
Sommige telefoons draaien de app niet op de voorgrond als je je scherm uitzet. Dus zet ze de app nog een keer echt op de voorgrond. Anders werkt het dus niet.

[..]

Klinkt precies als dat probleem.
Ik doe trouwens eerst mijn bluetooth aan. Weet niet of het verschil maakt, maar heb het idee dat verbinding zoeken in ieder geval vlotter gaat.
Die piepje heb ik ook hoor. Als de scanner naar de bluetooth-verbinding zoekt knippert het blauwe lampje snel, als íe de verbinding tot stand heeft gebracht klinkt er een piepje en gaat het lampje langzaam knipperen. Maar desondanks, en ook ondanks het groene lampje en het bevestigende piepje bij de scans die ik vervolgens uitvoer, kan het toch voorkomen dat de telefoon de scans niet verwerkt als het scherm uit staat.

Wat bedoel je met de app op de voorgrond zetten? Ik heb de app wel een keer in de lijst met "beschermde apps" gezet, ook om te voorkomen dat deze zich uit zichzelf helemaal afsluit (dat merk je overigens wel meteen, want dan begint de scanner te piepen), maar vervolgens kreeg ik het probleem dat ik de app bij vastlopers niet meer geforceerd kon afsluiten. Dus dat was ook de oplossing niet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 26 november 2018 @ 12:54:46 #222
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_183378826
Ik heb het idee dat dit vooral problemen zijn in Android-toestellen?
Hebben mensen deze problemen ook met iPhones?
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_183383049
Ik heb ook Android. Bij mij werkt het het beste als ik thuis eerst de wifi uitzet. Dan zet ik bluetooth aan en dan start ik de app. Daarna koppel ik de scanner en het koppelen lukt alleen als ik het scherm met de lopen open heb. De laatste tijd moet ik vaak de app even afsluiten en weer aanzetten eer de scanner koppelt.

Ik zet daarna de app op rooster omdat heel vaak de tijd van een wijk is gestopt. Gewoon alsof ik al klaar ben. Heb ik helemaal niet op stop gedrukt. Of hij staat ineens op pauze. Dit gebeurt niet als ik hem op rooster heb staan.
pi_183385963
Ik heb regelmatig dat de app de verbinding niet meer terug kan vinden als hij hem even kwijt is geraakt, is al vanaf het begin zo. Verder heb ik het idee dat de app met sommige toestellen beter werkt dan met andere, verdenk ze er ook wel van die updates alleen te testen onder optimale omstandigheden, met het toestel dat bij het postnl abo hoort, wat natuurlijk geen testen is.
pi_183385969
Zijn er hier ook mensen die de post ophalen uit de brievenbussen? Ik moet best wel wat post versturen en met de feestdagen die er aan komen merk ik toch dat er vaak vertraging is of post die gewoon compleet verdwijnt. Is het veiliger om het bij zo'n brievenbus bij een pakketpunt in te leveren of zijn er nog andere tips?
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')