abonnement Unibet Coolblue
pi_7639043
Net van de warme bakker gehaald.

AD kopte van de week dat het bar en boos gesteld is met het vaderlandse oliebollenbakkersgilde. Bijna iedere producent moest het afleggen tegen de normen die AD hanteerde. Hoe zit het met jou oliebol...? Bak jezelf of koop je ze bij bakker of supermarkt...


Eerste indruk: ruime hoeveelheid oliebollen en appelbeignets in papieren zakken. Twee zakjes poedersuiker. De handel druipt bijna de zak uit.
Buitenkant: niet allemaal donkerbruin.
Textuur: luchtig, goed gaar.
Rozijnen: goed verdeeld, smakelijk.
Smaak: goed, alleen vettig, zorgt voor zurige nasmaak.
Prijs: 45 eurocent p. st.
Totale appreciatie: 6,5

I´m back.
pi_7639202
Ik koop ze altijd bij Richard Visser in Rotterdam (DE oliebollenkraam) waar ze altijd erg lekker zijn omdat ze ook oliebollen hebben met een vleugje kaneelsuiker. Jammer dat ze twee weken lang pronkten met een A4-tje waarop stond dat ze de oliebollentest hadden gewonnen, terwijl ze uiteindelijk tweede zijn geworden. Voor de rest heb ik al vanalles over deze oliebollenkraam verteld . Ik vind ze gewoon lekker en ik ga niet Arceeniaans cijfers geven, categoriseren of in een ranglijst zetten.
pi_7639208
Mijn opa bakt ze altijd...nergens beter te krijgen
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_7639215
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 14:43 schreef hp22 het volgende:
Mijn opa bakt ze altijd...nergens beter te krijgen
same here! heb nog nooit een kraam gevonden waar ze betere hadden
yankee charlie dinges
  dinsdag 31 december 2002 @ 14:44:19 #5
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7639239
Nog niets gehad... nouja, in januari dan en die waren wel goed.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  dinsdag 31 december 2002 @ 14:45:52 #6
12674 Rebelle
een, twee, drie
pi_7639275
Vet en duur (60 eurocent voor een kale bol!)!
  dinsdag 31 december 2002 @ 14:47:23 #7
17628 Superann
als ik het niet kan, wie dan?
pi_7639302
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 14:42 schreef zodiakk het volgende:
Ik koop ze altijd bij Richard Visser in Rotterdam (DE oliebollenkraam) waar ze altijd erg lekker zijn omdat ze ook oliebollen hebben met een vleugje kaneelsuiker. Jammer dat ze twee weken lang pronkten met een A4-tje waarop stond dat ze de oliebollentest hadden gewonnen, terwijl ze uiteindelijk tweede zijn geworden. Voor de rest heb ik al vanalles over deze oliebollenkraam verteld . Ik vind ze gewoon lekker en ik ga niet Arceeniaans cijfers geven, categoriseren of in een ranglijst zetten.
Daar heb ik ze vanmorgen ook gehaald! Jammer dat ze alleen kentenbollen hebben, en geen oliebollen. Ik heb ze nog niet geproefd, dus ik vertrouw op jouw oordeel en verwacht voor vanavond veel eetplezier. Een ding kan ik al wel vertellen: ze zijn niet vettig, de zak ziet er nog prima uit!
De uitspraak 'vroeger was alles beter' duidt op geheugenverlies
  dinsdag 31 december 2002 @ 14:52:16 #8
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
  dinsdag 31 december 2002 @ 14:53:20 #9
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_7639463
10 voor 3.50 hier..
niet echt gaar, smaken ook niet echt lekker..
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_7639540
we hebben ze net gekocht, de ene appelflap is 3 keer zo klein als de andere...
de oliebollen zijn absoluut niet rond, ze zijn nat en klef, en smaken niet erg lekker....
koste 65 cent per stuk!!!!

eindcijfer: 4,5

sine your piddy on the runny kide
  dinsdag 31 december 2002 @ 14:58:37 #11
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_7639568
mijn pa heeft net gebakken en ze zijn meesterlijk dit jaar. als je ze koopt hebben ze meestal zo'n harde korst vind ik, deze zijn luchtig en en niet zo hard
Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
pi_7639714
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 14:58 schreef firstwollie het volgende:
mijn pa heeft net gebakken en ze zijn meesterlijk dit jaar. als je ze koopt hebben ze meestal zo'n harde korst vind ik, deze zijn luchtig en en niet zo hard
Oliebollenbakken lijkt bijna altijd iets te zijn voor het mannelijke geslacht hè? Hoe zou dit toch komen...?
I´m back.
pi_7639727
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 14:58 schreef firstwollie het volgende:
mijn pa heeft net gebakken en ze zijn meesterlijk dit jaar. als je ze koopt hebben ze meestal zo'n harde korst vind ik, deze zijn luchtig en en niet zo hard
waar woon je?
sine your piddy on the runny kide
  dinsdag 31 december 2002 @ 15:08:49 #14
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_7639784
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 15:05 schreef UrbanMike het volgende:

[..]

waar woon je?


in ieder geval niet in de buurt van almere
Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
  dinsdag 31 december 2002 @ 15:15:17 #15
17628 Superann
als ik het niet kan, wie dan?
pi_7639927
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 15:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Oliebollenbakken lijkt bijna altijd iets te zijn voor het mannelijke geslacht hè? Hoe zou dit toch komen...?


Bij mijn ouders is het een duobaan: mijn moeder maakt het beslag, mijn vader bakt.
De uitspraak 'vroeger was alles beter' duidt op geheugenverlies
  dinsdag 31 december 2002 @ 16:23:41 #16
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_7641143
Mij krijg je niet zo gek dat ik ze ga proeven.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 31 december 2002 @ 16:25:36 #17
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_7641164
perfect
mn pa maakt er altijd een hele berg voor iedereen. beetje bier er doorheen, heerlijk. geen betere gehad nog
852002IWASTHERE
  dinsdag 31 december 2002 @ 16:25:55 #18
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_7641169
Mijn pa heeft gisteren van 17:30 tot 00:00 uur in de garage staan bakken, meer dan 200 stuks . Nergens zijn ze lekkerder!
pi_7641281
Mijn vriendinnetje heeft er net wat gebakken.
De inhoud is nog niet helemaal uitgedroogd, de buitenkant mooi bruin maar nog net niet knapperig. De smaak is formidabel, maar ik heb ook een beetje honger, dat scheelt.
Geen poedersuiker op mijn oliebol.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  dinsdag 31 december 2002 @ 17:57:47 #20
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7642570
Vanmiddag nog even 9 krentebollen en 6 appelflappen gehaald voor een ranzige 13 euro (krentebollen a 55ct per stuk, flappies voor 133ct per stuk). Hoe ze smaken weet ik nog niet. Update volgt (als ik het overleef).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  dinsdag 31 december 2002 @ 18:02:32 #21
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_7642628
Ik maak ze lekker zelf, goedkoopst, lekkerst en verser kun je ze niet krijgen. En dat bewijst dat oliebollen bakken dus geen mannenaangelegenheid is .
Oh.
Ok.
pi_7642874
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 16:25 schreef WebForce het volgende:
Mijn pa heeft gisteren van 17:30 tot 00:00 uur in de garage staan bakken, meer dan 200 stuks . Nergens zijn ze lekkerder!
200?!!!!
I´m back.
  woensdag 1 januari 2003 @ 15:22:01 #23
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7650750
Welnu, een update:
Oliebollen halen we eigenlijk elk jaar bij dezelfde kraam (al een jaar of 25), maar dit jaar is echt de laatste keer geweest. Vorig jaar waren ze nog goed, maar dit jaar is het weggegooid geld. Vooral de appelflappen zijn van een dusdanig discutabele kwaliteit dat ze in het AD een absolute 1 zouden krijgen (en voor bijna ¤1.35 per stuk mag je toch wel wat verwachten).
We hadden in ieder geval een aantal bollen en flappen die niet (goed) gaar waren. Verder moest je de appel in de appelflappen zo'n beetje opzoeken, terwijl er andere jaren een behoorlijke schijf was te vinden. Als klap op de vuurpijl zijn de bollen ook nog een stuk kleiner dan andere jaren en zijn ze naast de centen ook op de krenten gaan letten. Daarnaast is het vet waarschijnlijk niet goed geweest, want de bollen hebben ook een zeer zure nasmaak. Kortom, NIET voor herhaling vatbaar.

De rest van deze zooi moet waarschijnlijk bij het chemisch afval.

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7650757
de oliebollen van de bijenkorf waren zoals gewoonlijk weer heerlijk
  woensdag 1 januari 2003 @ 15:25:19 #25
39778 LauLau
Battlefield 2.
pi_7650782
bah
Frituur.
pi_7651038
Sinds we hier een keer oliebollen hebben gehad van de zwarte markt in Beverwijk worden ze maar hier gebakken ipv gekocht

(die 'medelanders' willen ons echt dood hebben.. 2 kilo zout per oliebol.. )

Do you ever have that feeling where you're not sure if you're awake or still dreaming?
pi_7670406
de oliebollen van de bakker waren lekker, maar die van me ma waren nog lekkerder
pi_15737858
quote:
Kwaliteit oliebol ver onder de maat

ROTTERDAM - De kwaliteit van de Nederlandse oliebollen is dit jaar opnieuw ver onder de maat. Dat blijkt uit de jaarlijkse nationale oliebollentest die het Algemeen Dagblad samen met het Centrum voor Smaakonderzoek heeft gehouden. Slechts een op de drie bakkers krijgt een voldoende.

De krant onderzocht oliebollen van 72 bakkers en kramen verspreid door heel Nederland. De resultaten van de test werden in de krant van zaterdag gepubliceerd. Het Centrum voor Smaakonderzoek deelde slechts 24 keer een voldoende uit. De overige 48 bakkers zakten voor de test.

In tien gevallen voldeden de oliebollen niet aan de minimale eisen van de Warenwet. Zo serveerde een kraam oliebollen die niet gaar waren en bakten verschillende andere kramen te lang door met oud vet.

De kraam van Richard Visser aan de Rotterdamse Heemraadsingel komt als beste uit de bus. Hij kreeg als enige bakker een tien voor zijn oliebollen.


Weer bagger dus
pi_15738199
Ze zijn weer bruin en vet
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_15738255
Reacties van door het AD geteste bakkers....
quote:
'Allemaal onzin en huichelarij'

Alle in de oliebollentest opgenomen bedrijven kregen voor publicatie inzage in de eigen resultaten en de mogelijkheid daarop te reageren. Een aantal maakte van die gelegenheid gebruik.

Oliebollenkraam Veldmeyer en Zoon (plaats op ranglijst 4): ,,Ik heb mij inderdaad veel aangetrokken van uw beoordeling van vorig jaar. Het enige dat ik heb veranderd is een grotere lepel om te bakken. Verder doe ik alles precies hetzelfde met nog steeds tevreden klanten en complimenten.''

Bakkerij Steevens (5): ,,Wij zijn blij met de 8,5. Door ons vorige succes in uw test hebben we ook andere bakkers op weg geholpen met tips over receptuur en werkwijzen. Dat lijkt ons goed voor de hele bakkerijbranche.''

Gebakkraam Monique Visser (6): ,,Ik ben ontzettend blij dat mijn broer weer heeft gewonnen en apetrots op de 8,5 voor mijn oliebollen. Maar ik heb echt zitten huilen om die ene haar. Daar baal ik zo verschrikkelijk van. Dat zal me zeker geen tweede keer overkomen.''

Banketbakkerij J.P. Geleijnse (8): ,,Ik had nooit verwacht dat ik ooit nog eens in de top-10 zou eindigen. Dit is de kroon op jarenlang hard werken. Fantastisch!''

Het IJs van Columbus (9): ,,Hartelijk dank dat u bij onze zaak bent langsgeweest en wij zijn verheugd met de 9de plaats. Ik denk dat dit komt doordat wij de krenten en rozijnen wellen in honing en appelstroop. Dat geeft net dat smaakje meer. We zijn er op gebrand om volgend jaar te winnen, want onze oliebollen smaken naar meer.''

Luxe bakkerij Ad Gladdines (11): ,,Als jong bedrijf zijn wij nog maar twee jaar fanatiek bezig met het bakken van oliebollen. Deze goede uitslag is voor ons een stimulans om te proberen onze oliebollen nog beter te krijgen. Maar ook op onze huidige oliebollen krijgen wij al veel positieve reacties van klanten.''

Banketbakkerij Kloppenburg (17): ,,Dit jaar hebben wij moeite gehad de juiste balans tussen de grondstoffen te krijgen. Vooral de eerste week van de productie. Wij zullen hier lering uit trekken. Als we volgend jaar weer meedoen, ben ik er van overtuigd dat wij een plaats in de top-5 veroveren.''

Gebakkraam Aart van de Weerdt (18): ,,Wij zitten al sinds 1800 in de oliebollen en leveren dus al eeuwen topkwaliteit. Mijn vader heeft zelfs de nummer 1 van vorig jaar opgeleid en ook ik heb de kneepjes van het vak van mijn vader geleerd. Daarom sta ik al 25 jaar in winkelcentrum In de Bogaard met zeer tevreden klanten.''

Brood- en banketbakkerij Van Maanen (26): ,,Wij zijn diep teleurgesteld met het resultaat. Vooral omdat wij altijd met verse olie werken. Wat kan voorkomen is dat nieuwe olie nog te weinig baksmaak heeft. Ondanks alles blijft het een leuke test. Volgend jaar weer nieuwe kansen.''

Oliebollenkraam Steenbergen (27): ,,Gelukkig bestaat er zoiets als smaak en over smaak valt niet te twisten. Wij staan al 29 jaar op deze locatie en wij horen van onze klanten niets dan lof over onze oliebollen.''

Oudhollandse Gebakkraam Voets (33): ,,Onzin! Nog nooit een klacht gehad. Deze test is er voor om de kleine ondernemer onderuit te halen en de fabrikanten groter te maken. Mijn klanten weten wel beter. Huichelarij is het!''

Meesterbakker Luyten (48): ,,Wij zijn erg geschrokken van de negatieve beoordeling door uw panel. In overleg met onze leverancier hebben we besloten ons productieproces aan te passen om onze consumenten een nog betere bol te serveren.''

Brood- en banketbakkerij Van Asperen (59): ,,Jammer dat onze oliebollen bij uw onderzoek niet in de smaak zijn gevallen. Om onze kwaliteitsproducten staan wij hier in de regio bekend. De bewering dat wij een gigantisch bord voor het hoofd hebben vind ik daarom onnodig grievend.''

Oliebollenkraam Sam Boersma (61): ,,Ik kom al tientallen jaren in Rozenburg en mijn omzet is alleen maar omhoog gegaan. Als ik slechte oliebollen zou leveren, zouden mijn klanten niet terugkomen. Ik verwijt u dat u over de rug van een eerlijke oliebollenbakker een onsmakelijk verhaal publiceert.''

Groninger Gebakkraam Damkat's (65): ,,Bij Radio Noord de beste, bij het AD de slechtste. Er gaat niets boven Groningen zeggen wij, en jullie mening leggen we gewoon opzij.''

Sipkema's Gebakkraam (70): ,,Wij twijfelen niet aan uw onderzoek. We betreuren de slechte olie en beloven beterschap. Inmiddels weten we wat het probleem is, maar daarover hoeven we niet meer zeuren.''

http://www.ad.nl/artikelen/Test/1072160646319.html


pi_15739608
quote:
Brood- en banketbakkerij Van Maanen (26): ,,Wij zijn diep teleurgesteld met het resultaat. Vooral omdat wij altijd met verse olie werken. Wat kan voorkomen is dat nieuwe olie nog te weinig baksmaak heeft.
Whahahahaha

Te weinig baksmaak door te nieuwe olie. Wat een ongelofelijk domme opmerking.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_15751901
Oliebollen zijn prima tot nu toe...zelfs fabrieksoliebollen (poedersuiker doet wonderen)
  zondag 28 december 2003 @ 01:11:07 #33
64051 MPmad
Geen commentaar
pi_15756867
quote:
Sipkema's Gebakkraam (70): ,,Wij twijfelen niet aan uw onderzoek. We betreuren de slechte olie en beloven beterschap. Inmiddels weten we wat het probleem is, maar daarover hoeven we niet meer zeuren.''
Hoezo eerlijk

Ik houd niet zo van oliebollen, dus ik zal er niet zoveel eten. Ik weet ook niet waar we ze altijd halen.

pi_15819322
Ik stapte vanochtend op de tram in Rotterdam om 7.30, was Richard Visser's oliebollenkraam al open en stonden er mensen oliebollen te kopen

Ik had geloof ik gelezen dat hij de nacht van dinsdag op woensdag heel de nacht open is. Ik ga m'n wekker zetten en om 3:00 oliebollen kopen. Anders zijn ze misschien toch maar voor niets open...

Ook voor jou komt dat moment dat je vooraan staat in de file. Loop dan niet te sufkutten, maar geef vol gas en maak dat je wegkomt...
pi_15819624
Die van de HEMA zijn best okay.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_15820232
Mijn vader bakt ze morgen overdag. Perfecte oliebollen en nog helemaal warm uit de frituur Nergens vind je betere.
  dinsdag 30 december 2003 @ 13:13:01 #37
68726 Versie1
Goede winden..
pi_15822589
Hoeveelste is de kraam uit Dordrecht geworden? Die was vorig jaar 1ste
pi_15851969
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 11:12 schreef Rudedadude het volgende:
Ik stapte vanochtend op de tram in Rotterdam om 7.30, was Richard Visser's oliebollenkraam al open en stonden er mensen oliebollen te kopen

Ik had geloof ik gelezen dat hij de nacht van dinsdag op woensdag heel de nacht open is. Ik ga m'n wekker zetten en om 3:00 oliebollen kopen. Anders zijn ze misschien toch maar voor niets open...


Ik heb ze dus gehaald en stond geloof ik 1 uur driekwartier in de rij....maar ze zijn super !!!
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_15852025
Op dit moment zijn de oliebollen nog wat melig. Maar over ruim 3 uur moeten ze wel lekker zijn...

ze moeten nog gebakken worden

pi_15856981
we hebben 2 zakken van de sanders gekocht en die gaan nog wel als je ze warm maakt maar ik verwend als ik ben moest ook nog een zakkie van de kraam hier in enschede bij de miro.
stelletje rukkers daar zeg 11 voor 6 euro, heeel klein, zaten er maar 10 in het zakkie kwam ik later achter en 1 heb ik zelfs uitgespuugd omdat ie niet naar oliebol smaakte.
daar ga ik dus echt nooit weer heen.
  woensdag 31 december 2003 @ 15:34:02 #41
78831 ReemF
Plaatjesmaker
pi_15857860
Die van onze snackbar (Ouwe Dorp) zijn erg lekker - 5 voor 2,50 . Prima van smaak en niet te zacht/hard. Toppie voor die zaak dus
  woensdag 31 december 2003 @ 15:50:11 #42
65945 Cascade
Green changed to White
pi_15858277
De 'naturel oliebollen' van AH zijn niet te pruimen... Droge ballen, bah! Volgende keer naar een goede bakker.
In Absentia Lucis Tenebrae Vincunt
  woensdag 31 december 2003 @ 15:56:21 #43
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_15858411
Mijn broertje is banketbakker
Die heeft dus een zak vol met oliebollen meegenomen en die zijn lekkerrrrrrrrrrrrr
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_15858560
Ze hebben me net bij de Hema een zak oliebollen aangesmeerd. Dus ik wilde nog even poedersuiker kopen in de supermarkt, maar nee hoor, uitverkocht. Waarom kopen ze dan niet extra in??? Ze weten toch dat er veel poedersuiker verkocht gaat worden???
Afijn. Dan maar basterdsuiker.
Dus ik heb ze even in de magnetron warmgemaakt, maar ze zijn erg, HEEL erg vet. Maar wel lekker. Dus nu is mijn toetsenbord vet.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_15887775
Oja, toen ik om 3 uur 's nachts oliebollen ging halen bij Richard Visser stonden er nog maar 20 mensen voor me in de rij....

Net de laatste opgegeten hmmmmmmm...

Ook voor jou komt dat moment dat je vooraan staat in de file. Loop dan niet te sufkutten, maar geef vol gas en maak dat je wegkomt...
pi_15887957
Verschillende oliebollen genuttigd.

Van de bakker, waren zeer goed.
Van een standje bij de appie, waren ook zeer goed.
Van een vriendin van mijn zus, waren zurig.
Van mijn tante, waren droog, maar ook redelijk goed.

Geen slecht oliebollen jaar dus...

I´m back.
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:37:53 #47
3185 Adelante
To let it go now
pi_103740687
Ik moet er nog niet aan denken, heb ook nog geen kraam zien staan of geroken :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:39:41 #48
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_103740759
Hij is weer open!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_103740955
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:37 schreef Adelante het volgende:
Ik moet er nog niet aan denken, heb ook nog geen kraam zien staan of geroken :P
Ik heb er eigenlijk wel weer zin in; het stalletje bij de Appie zal zaterdags over een week of 2, 3 wel weer geopend zijn...
I´m back.
pi_103743454
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb er eigenlijk wel weer zin in; het stalletje bij de Appie zal zaterdags over een week of 2, 3 wel weer geopend zijn...
Na 9 jaar nog in je eigen topic zitten. Respect _O_
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:27:23 #51
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_103744894
Heb nu bij 2 verschillende kraampjes in Dordt oliebollen gehaald. Binnenkort kraam 3 eens lastig vallen *O* . Prijs varieerde van 0,75 tot 1,00 maar dat merkte je ook wel aan de grootte.
Die van 1,00 waren toch wat groter en machtiger :D Maar allebei erg lekker :9
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_103744940
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:27 schreef Maraca het volgende:
Heb nu bij 2 verschillende kraampjes in Dordt oliebollen gehaald. Binnenkort kraam 3 eens lastig vallen *O* . Prijs varieerde van 0,75 tot 1,00 maar dat merkte je ook wel aan de grootte.
Die van 1,00 waren toch wat groter en machtiger :D Maar allebei erg lekker :9
Mm, duur.
Ik zie dat ik ze 9 jaar geleden nog kocht voor 45 ¤cent
I´m back.
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:31:00 #53
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_103745019
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mm, duur.
Ik zie dat ik ze 9 jaar geleden nog kocht voor 45 ¤cent
Blij dat ze zo duur zijn. Nu haal ik er maar 3 ofzo :@ :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_103745143
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:31 schreef Maraca het volgende:

[..]

Blij dat ze zo duur zijn. Nu haal ik er maar 3 ofzo :@ :P
Ze hebben wel altijd dealtjes hè, 5 voor de prijs van 4, 10 voor de prijs van 8...
I´m back.
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:35:20 #55
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_103745188
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze hebben wel altijd dealtjes hè, 5 voor de prijs van 4, 10 voor de prijs van 8...
Wat ik nu heb gezien hadden ze aanbiedingen voor als je er 10 afneemt en ik ben ook maar een klein meisje. Hoe krijg ik dat ooit op? :'(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_103776667
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:27 schreef Maraca het volgende:
Heb nu bij 2 verschillende kraampjes in Dordt oliebollen gehaald. Binnenkort kraam 3 eens lastig vallen *O* . Prijs varieerde van 0,75 tot 1,00 maar dat merkte je ook wel aan de grootte.
Die van 1,00 waren toch wat groter en machtiger :D Maar allebei erg lekker :9
Ha, bedankt voor de tip! ^O^
Misschien gaan we dit jaar weer naar de Kerstmarkt in Dordt, dan zal ik er eens naar kijken. Altijd erg gezellig daar. :Y
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_103782187
Dinges visser staat er ook weer sinds vandaag. Geen idee of hij vandaag ook weer open gaat.
pi_103787564
De oliebollenkraam bij het winkelcentrum staat er hier ook alweer. Spotte hem zaterdag voor het eerst. Heb er nog geen zin in, hoor, in oliebollen.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_105722130
Ik heb net m'n eerste Berlinerbol op, gekocht op de kerstmarkt. Hij was goddelijk :9~
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_105723302
Paar observaties:
9 jaar geleden waren ze 45 ¤cent, nu zijn ze 80 ¤cent.
9 jaar geleden kon ik ze alleen kopen na kerst, nu al twee weken voor kerst.
Eergister 3 oliebollen gekocht, werd rond 6 uur teruggestuurd om nog twee kleine boodschapjes te halen, en toen was het standje dicht en lag er een grote doos met oliebollen naast het standje... kon je gratis meenemen...
Verder was de kwaliteit weer vanouds, dus wel goed.
I´m back.
pi_105852490
In Osdorp en in Eindhoven allebei erg lekker.
Haha
pi_105852563
Jezus man, quotes uit 1960. Begin dan overnieuw.
pi_105905872
Ik heb dit jaar nog geen oliebol gezien.. Ik mis ze ook niet geloof ik. Kerststol is me wel genoeg.
pi_106090579
Vanmiddag zelf zo'n 35 oliebollen gebakken. Gewoon 2 pakken inclusief vruchtenmix (krenten, rozijnen en stukjes appel) van Koopmans gebruikt. Ik moet zeggen dat ze erg lekker zijn! Daarnaast nog best goedkoop ook.

  dinsdag 27 december 2011 @ 17:15:44 #65
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_106092229
Ga met vriendin zelf bakken op oudejaarsdag. Als je het goed doet is het resultaat zeer smakelijk. :)
You know, I've learned something today
pi_106096757
Ik heb al een stuk of 10 oliebollen op :9 :9 :Y) :Y)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_106097412
Mijn vader haalt ze altijd voor ons bij de Albert Heijn, in de magnetron, klaaaar
Ik ben ik.
Jij bent jij.
Ik weet niks te verzinnen.. -_-
Nu blij?
pi_106099676
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:32 schreef GuitarJJ het volgende:
Vanmiddag zelf zo'n 35 oliebollen gebakken. Gewoon 2 pakken inclusief vruchtenmix (krenten, rozijnen en stukjes appel) van Koopmans gebruikt. Ik moet zeggen dat ze erg lekker zijn! Daarnaast nog best goedkoop ook.

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit. :).
Ik denk erover zelf oliebollen te bakken, maar wrs zal dat toch niet gaan, gaan oudjaarsdag naar mijn moeder, zullen pas laat thuis zijn toch, denk ik...
Hoe lang duurt het rijzen?
I´m back.
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:52:55 #69
3185 Adelante
To let it go now
pi_106104380
AD oliebollentest 2011 is bekend, weer die man uit Spijkenisse op 1 :D
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_106106102
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. :).
Ik denk erover zelf oliebollen te bakken, maar wrs zal dat toch niet gaan, gaan oudjaarsdag naar mijn moeder, zullen pas laat thuis zijn toch, denk ik...
Hoe lang duurt het rijzen?
Als je zelf beslag maakt moet het ongeveer een uur rijzen. Met die mix van Koopmans kun je na het openen van de verpakking met 5 minuten al bakken. Dat hoeft namelijk niet meer te rijzen.
  woensdag 28 december 2011 @ 02:13:05 #71
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_106114321
Ik koop ze altijd bij Ron's olibollenkraam te dordrecht. Niet te vet, en verschillende soorten, zoals rumrozijnenbollen
pi_106136479
Het is mij nog te warm voor oliebollen :@
  woensdag 28 december 2011 @ 20:29:41 #73
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106138393
De oliebollen met krenten bij de Lidl vind ik zelf best goed, absoluut niet vet en natuurlijk lekker verwarmen in de oven.
Ze zijn iets minder zoet dan bij de kraam.

Zelfgemaakt met verse gist, bier e.d. is natuurlijk het beste maar ja
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 28 december 2011 @ 20:34:18 #74
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_106138580
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:52 schreef Adelante het volgende:
AD oliebollentest 2011 is bekend, weer die man uit Spijkenisse op 1 :D
Richard Visser uit Rotterdam bedoel je? Voskamp uit Spijkenisse, verleden jaar eerste, is nu vijfde.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_106138659
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:32 schreef GuitarJJ het volgende:
Vanmiddag zelf zo'n 35 oliebollen gebakken. Gewoon 2 pakken inclusief vruchtenmix (krenten, rozijnen en stukjes appel) van Koopmans gebruikt. Ik moet zeggen dat ze erg lekker zijn! Daarnaast nog best goedkoop ook.

[ afbeelding ]
:9 ^O^
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
pi_106138992
link naar de AD Oliebollentest: http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)liebollen_2011.dhtml

Ze formuleren hun oordelen weer leuk dit jaar :)

quote:
Oliebollenkraam
Voor WTC, Zuidplein - Amsterdam
Conclusie: Oliebollen lijken op rattenkeutels. In deze omgeving werken honderden advocaten en die geef je met deze oliebollen een zeer goede reden voor het voeren van een civiele procedure.
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_106179277
De oliebollen van de AH met appel en rozijntjes smaken mij best :Y
pi_106247171
Ik heb appelbeignets van de Appie, goedkoop en lekker :9

En vanochtend oliebollen gehaald bij de kraam, bij thuiskomst bleken het krentenbollen te zijn _O- Maar ze smaken goed O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_106247246
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:23 schreef WammesWaggel het volgende:
De oliebollen van de AH met appel en rozijntjes smaken mij best :Y
Hee een medestander, ik vind ze ook super O+
pi_106247330
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 14:35 schreef Selestha het volgende:

[..]

Hee een medestander, ik vind ze ook super O+
Ja ik heb er inmiddels 12 op dus dat gaat goed :9
  zaterdag 31 december 2011 @ 14:55:43 #81
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_106248256
Bakkerij. Lijkt net of er een tumor op zit, maar ze smaken erg goed en zijn niet vet. 7
Vorig jaar bij de oliebollenkraam, en daar droop het vet er gewoon af. Maar die waren dus ook wel lekker. 8
pi_106248434
Dit jaar bakt me vader ze niet maar zijn ze gehaald bij de AH

Ranziger kan niet
  zaterdag 31 december 2011 @ 15:02:23 #83
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_106248538
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 02:13 schreef RobbieBoy het volgende:
Ik koop ze altijd bij Ron's olibollenkraam te dordrecht. Niet te vet, en verschillende soorten, zoals rumrozijnenbollen
Die van Ron zijn goed *O* . Alleen was het te druk :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 31 december 2011 @ 15:15:34 #84
3185 Adelante
To let it go now
pi_106249076
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:00 schreef misterfail2011 het volgende:
Dit jaar bakt me vader ze niet maar zijn ze gehaald bij de AH

Ranziger kan niet
Jawel hoor, wij steunen het goede doel door er wat bij de padvinders te bestellen. Niet te vreten die dingen :r Maar de vogels in de tuin denken daar anders over...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_106249979
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:02 schreef Maraca het volgende:

[..]

Die van Ron zijn goed *O* . Alleen was het te druk :')
Is dat die bij de Rabobank? :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zondag 1 januari 2012 @ 17:54:45 #86
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_106281199
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:16 schreef Ryan3 het volgende:
Paar observaties:
9 jaar geleden waren ze 45 ¤cent, nu zijn ze 80 ¤cent.
9 jaar geleden kon ik ze alleen kopen na kerst, nu al twee weken voor kerst.
Eergister 3 oliebollen gekocht, werd rond 6 uur teruggestuurd om nog twee kleine boodschapjes te halen, en toen was het standje dicht en lag er een grote doos met oliebollen naast het standje... kon je gratis meenemen...
Verder was de kwaliteit weer vanouds, dus wel goed.
mmm, Ron's olibollenkraam in dordrecht is zelfs al bijna 6 weken voor kerst open, tot een aantal jaar geleden begon hij al eind september
pi_106281625
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 17:54 schreef RobbieBoy het volgende:

[..]

mmm, Ron's olibollenkraam in dordrecht is zelfs al bijna 6 weken voor kerst open, tot een aantal jaar geleden begon hij al eind september
Ja, alleen wonen wij in de periferie van het land zeg maar, dus hier was tot voor kort het besef niet doorgedrongen dat je ook best, zij het bescheiden, een clientèle kon bereiken voor oliebollen ook voor de kerst...

Enfin, ik heb uiteindelijk nog wat oliebollen bij een andere stand kunnen ritselen, gisteren. Aangezien we met oud&nieuw bij mijn moeder waren. Deze waren ook best wel goed, echter tegen 60 ¤cent per stuk, dus nog een stuk goedkoper ook.
Ik heb nu nog ongeveer 8 onopgegeten oliebollen in de keukenkast liggen, waarmee ik morgen wrs de plaatselijke vogelstand (met name de kauwtjes) ga verblijden.

Alles bij mekaar een redelijk tot goed oliebollenjaar geweest 2011, ben benieuwd of datzelfde niveau dit jaar bereikt zal worden...
I´m back.
  zondag 1 januari 2012 @ 18:43:20 #88
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_106282586
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:36 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Is dat die bij de Rabobank? :)
:Y :9
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 3 november 2012 @ 12:24:46 #89
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_118770081
In Putte worden ze al verkocht. Straks even een oliebolletje halen?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 3 november 2012 @ 14:38:03 #90
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_118773719
Hier worden zo ook alweer een weekje verkocht bij de kraam. Moet maar eens langsgaan.
pi_118774786
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2002 15:05 schreef Ryan3 het volgende:

Mijn moeder bakt ze anders ook heerlijk!
hele late reactie.......
  zondag 4 november 2012 @ 10:55:01 #92
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118799835
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:36 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Is dat die bij de Rabobank? :)
Inmiddels staat hij er alweer dikke 2 (3?) weken. Ben zelf overgestapt van de oliebollen naar de appelbeignets. Maar ben niet echt te spreken over die bij Ron's. Het is een grote hap suiker :o Bij de Jumbo in Staart staat ook een kraampje en die zijn een stuk lekkerder. Geen suikerbol en ze gebruiken tenminste ook kaneel. :9
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118802415
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 november 2012 14:38 schreef .Neovo. het volgende:
Hier worden zo ook alweer een weekje verkocht bij de kraam. Moet maar eens langsgaan.
Hmm, daar ook al?
Heb hem hier nog steeds niet zien staan. Hoop de komende week *O*
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 4 november 2012 @ 13:05:23 #94
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_118803211
Gisteren besloten ze dit jaar zelf te bakken. Voor het eerst dus moet dan wel even oefenen want volgens mij luistert het wel nauw.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 4 november 2012 @ 13:17:03 #95
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_118803562
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:39 schreef Natalie het volgende:

[..]

Hmm, daar ook al?
Heb hem hier nog steeds niet zien staan. Hoop de komende week *O*
Naja, eind oktober was de kraam hier al.

Al jaren trouwens dezelfde man die er in zit.
pi_118803625
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:17 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Naja, eind oktober was de kraam hier al.

Al jaren trouwens dezelfde man die er in zit.
Zolang hij goede oliebollen maakt is dat laatste oké.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_118853648
Oh, híer is het topic :)
Hij staat er, hoor: de oliebollenkraam! Het regende alleen een beetje hard en ik was met mijn stomme kop de plu vergeten. Wordt dus morgen dat ik m'n eerst oliebolletjes ga halen. Maar ik laat weten hoe ze waren. Plus fotootje, natuurlijk :7
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 21:15:26 #98
9859 crew  Karina
Woman
pi_118866931
Ik heb ze geroken :D Maar ze waren nog niet te koop volgens mij. De bakker was zeker nog bezig met ze te bakken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 5 november 2012 @ 21:49:24 #99
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_118869140
Foto's zijn leuk! Dat deden we niet zo snel in 2002. :)
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:04:52 #100
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_118895249
Ik weet dat in Doetinchem in het centrum staat een kraampje buiten bij de bakker en daar zijn ze heerlijk!

:9
^O^
pi_118897717
Mijn vader maakt ze elk jaar voor het oud en nieuw jaarsfeest met de familie, hij maakt dan z'n 60 oliebollen en z'n 60 appelbeignetten!
Nieuwjaarsdag gingen we altijd naar opa en oma en opa maakt er ook altijd een stuk of 40 en dan deed hij een wedstrijd met mijn vader, oliebollenbakker van het jaar ;)
Mijn vaders "geheim" bier bij het beslag zodat het beter gist
pi_118899681
Ik had ze van de Intratuin in de buurt, en ze waren erg lekker mag ik wel zeggen :Y)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_118913365
Vandaag ook de eerste op bij kraampje op de kinkerstraat :)

Valt me wel op dat alles steeds eerder lijkt te komen, in Amsterdam hangt de kerstverlichting al uitgebreid overal
pi_119050679
Ik heb nog geen oliebol op en eigenlijk ben ik (en mijn vriendin ook niet) echt fan van oliebollen en appelflappen. Als we er 1 nemen dan delen wij het en is het toeval dat wij een eten.
pi_132522431
Skopske.
Ben weer benieuwd dit jaar!
Dit jaar met foto's en filmpjes.
I´m back.
pi_132525914
Ik zag ze vorige maand (ja, dat lees je goed) al met een kraam staan in Zaandam.. Geen gekocht, overigens. Vond het toch iets te vroeg daarvoor.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_132526250
Ik heb er al weer enkele verorbert :) lekker man :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_132527583
quote:
3s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:35 schreef Natalie het volgende:
Ik zag ze vorige maand (ja, dat lees je goed) al met een kraam staan in Zaandam.. Geen gekocht, overigens. Vond het toch iets te vroeg daarvoor.
Alles komt eerder dit jaar.
De pepernoten en taaitaai al in september.
De oliebollen dus in september.
De december-kraskalender in oktober.
De Zwarte Piet-discussie in oktober.
Kerstballen bij de action in oktober.
FEE ook eerder geopend, heb ik het idee.
8)7 .
I´m back.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:10:25 #109
3185 Adelante
To let it go now
pi_132527634
prachtig een topic uit 2002 met 3 pagina's
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_132527647
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:43 schreef TLC het volgende:
Ik heb er al weer enkele verorbert :) lekker man :D
Ik denk dat wij hier nog een kleine veertien dagen moeten wachten.
I´m back.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:10:59 #111
3185 Adelante
To let it go now
pi_132527661
FEE is eerder open hoor, normaal dag voor Halloween pas :Y
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_132527731
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:10 schreef Adelante het volgende:
FEE is eerder open hoor, normaal dag voor Halloween pas :Y
Dat vermoeden had ik idd al...
I´m back.
pi_132528300
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alles komt eerder dit jaar.
De pepernoten en taaitaai al in september.
De oliebollen dus in september.
De december-kraskalender in oktober.
De Zwarte Piet-discussie in oktober.
Kerstballen bij de action in oktober.
FEE ook eerder geopend, heb ik het idee.
8)7 .
Paar dagen eerder :) Volgens mij gingen we vorig jaar op 30 okt 'los'.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:10 schreef Adelante het volgende:
FEE is eerder open hoor, normaal dag voor Halloween pas :Y
O+
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:46:17 #114
379794 thats_meh
Wil je een koekje?
pi_132544012
Mijn moeder maakt de allerlekkerste oliebollen. :Y
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
pi_132548788
Dat stel ik voor dat wij een FEE MEET hebben op jouw woonadres voor een uitbebreide test. *)
pi_146135211
We zijn weer online beste mensen, na 12 jaar...
Nu wel ongeveer een traditie....
I´m back.
pi_146135468
Ik hoop niet dat ze de oliebollen uitfaseren, omdat mensen er te dik van worden. Als de oliebol weg is, dan is NL weg. De oliebol is onze laatste gezamenlijk beleefde traditie wmb.
The buck stops here.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ryan3 op 31-10-2014 00:42:39 ]
I´m back.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:32:47 #118
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146141084
Ik had begin oktober al m'n eerste oliebol op :X (Wat eigenlijk wel knap was, aangezien de vergunning van die oliebollenbakker pas vanaf midden oktober geldig was)

Voor nu even besloten geen oliebollen meer te halen, om te voorkomen dat ik straks rond O&N ze helemaal zat ben :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Official ESF Kreviewer vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:41:06 #119
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146141227
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 23:29 schreef Ryan3 het volgende:
Ik hoop niet dat ze de oliebollen uitfaseren, omdat mensen er te dik van worden. Als de oliebol weg is, dan is NL weg. De oliebol is onze laatste gezamenlijk beleefde traditie wmb.
The buck stops here.
Oliebol. Wit poeder. Lekker. Traditie. Bruine buitenkant met lichte binnenkant.

Ik zie weer een rel aankomen.
pi_146214803
Het enige echte 'hoe zijn de oliebollen-topic'! :D

Gisteren een oliebol gegeten, maar dan eentje zonder krenten en dan wat salami, ui en kaas erin, zo'n hartige. Heerlijk! En natuurlijk een paar echte oliebollen mee voor de avond, ook lekker. Kosten voor de hartige, 2,50, de andere 90 centen. Goed heel leuk en lekker, maar eind december lekker zelf maken. *O* :Y)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_146250330
Jongens,leuk al die verhalen maar zoals met alles: A picture says more then a 1000 words.

Dus koop zo een oliebol,fotografeer deze als er een stuk uit is,kun je zien hoe het er van binnen gevuld uitziet,en post het hier op FOK!.

Oordelen wij wel hoe lekker hij eruit ziet.(of niet)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2014 12:56:26 ]
pi_146409468
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146409939
quote:
:9 .

Goed, ik heb er afgelopen zaterdag 2 gegeten. Heerlijk. Dikke 8. Waren inmiddels wel scherp aan de prijs. ¤ 1,-

Overigens met bejaarde uitbaatster weer zelfde discussie gehad als vorig jaar.
Ik: 2 oliebollen graag. :).
Zij: oliebollen of krentenbollen? :{.
Ik: :{. (krentenbollen zijn immers broodjes met krenten erin).
Daarna hele discussie weer.

Voor mij is een oliebol gewoon zo'n bol met rozijnen en krenten, die wij hier in Nederland eten m.n. op oud en nieuw, maar ook in een korte periode daarvoor.
En een krentenbol is een broodje met krenten en rozijnen, die je om het even elke dag bij de bakker of in de supermarkt kunt kopen.
Leer dat nou eens oude vrouw bij de oliebollenkraam.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 07-11-2014 19:23:34 ]
I´m back.
pi_146411087
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 14:55 schreef Sangha het volgende:
Het enige echte 'hoe zijn de oliebollen-topic'! :D
Way to go, thx dude...
quote:
Gisteren een oliebol gegeten, maar dan eentje zonder krenten en dan wat salami, ui en kaas erin, zo'n hartige. Heerlijk! En natuurlijk een paar echte oliebollen mee voor de avond, ook lekker. Kosten voor de hartige, 2,50, de andere 90 centen. Goed heel leuk en lekker, maar eind december lekker zelf maken. *O* :Y)
Oliebol met salami, ui en kaas. :{.
I´m back.
pi_146412397
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Way to go, thx dude...

[..]

Oliebol met salami, ui en kaas. :{.
Hartige bollen of pizzabollen; zelfde deeg en bereiding, andere vulling, smaak & beleving. Delicious. _O_

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

:9 .

Goed, ik heb er afgelopen zaterdag 2 gegeten. Heerlijk. Dikke 8. Waren inmiddels wel scherp aan de prijs. ¤ 1,-

Overigens met bejaarde uitbaatster weer zelfde discussie gehad als vorig jaar.
Ik: 2 oliebollen graag. :).
Zij: oliebollen of krentenbollen? :{.
Ik: :{. (krentenbollen zijn immers broodjes met krenten erin).
Daarna hele discussie weer.

Voor mij is een oliebol gewoon zo'n bol met rozijnen en krenten, die wij hier in Nederland eten m.n. op oud en nieuw, maar ook in een korte periode daarvoor.
En een krentenbol is een broodje met krenten en rozijnen, die je om het even elke dag bij de bakker of in de supermarkt kunt kopen.
Leer dat nou eens oude vrouw bij de oliebollenkraam.
Eensch! Dat zou zij moeten weten. ;(

[ Bericht 51% gewijzigd door Sangha op 07-11-2014 20:04:06 ]
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_146412582
quote:
15s.gif Op maandag 3 november 2014 12:56 schreef Iwanius het volgende:
Jongens,leuk al die verhalen maar zoals met alles: A picture says more then a 1000 words.

Dus koop zo een oliebol,fotografeer deze als er een stuk uit is,kun je zien hoe het er van binnen gevuld uitziet,en post het hier op FOK!.

Oordelen wij wel hoe lekker hij eruit ziet.(of niet)
Deels mee eens ja; het leukt de boel op en de rest kan zien hoe het er uit ziet. Ik zal er aan proberen te denken. :) Maar goed; een hapje nemen zegt meer dan duizend beelden, dus staar je niet blind op een tasty pica! ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_146420047
Oliebollen die je bij de kraam tegenover de Bijenkorf in Amstelveen kunt halen, bij de Binnenhof, die zijn al jaren de lekkerste en in een paar happen op :9
pi_157244484
En we zijn weer online! Jaargang 13.

Benieuwd hoe de oogst dit jaar zal zijn.
Verleden jaar op vakantie geweest met oud&nieuw op Texel, en daar uitstekende oliebollen à 1¤ genuttigd.
I´m back.
  zondag 1 november 2015 @ 22:35:16 #129
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_157259826
Twee oliebollen kunnen testen deze week in Utrecht.

De oliebol van Witsijn op het Groot Winkelcentrum was redelijk te noemen. Alleen de chagrijnigheid van de oliebollenbakker, jaagt je een beetje weg.
Cijfer: 6,5

De andere oliebol geproefd bij de kraam van Verkerk op het parkeerterrein van Tuincentrum Overvecht. Prima bolletje!
Cijfer: 9
pi_157259951
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:35 schreef Oliver23 het volgende:
Twee oliebollen kunnen testen deze week in Utrecht.

De oliebol van Witsijn op het Groot Winkelcentrum was redelijk te noemen. Alleen de chagrijnigheid van de oliebollenbakker, jaagt je een beetje weg.
Cijfer: 6,5

De andere oliebol geproefd bij de kraam van Verkerk op het parkeerterrein van Tuincentrum Overvecht. Prima bolletje!
Cijfer: 9
Mooi ben je een vroege, een 9 is wel hoog zeg.
I´m back.
  zondag 1 november 2015 @ 22:43:11 #131
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_157260077
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mooi ben je een vroege, een 9 is wel hoog zeg.
Bol was perfect, goede vulling, niet te vettig. Misschien wel zo een hoge gegeven omdat het de eerste van deze periode was _O-
pi_157260127
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:43 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Bol was perfect, goede vulling, niet te vettig. Misschien wel zo een hoge gegeven omdat het de eerste van deze periode was _O-
Lekker. We moeten hier in het dorp wrs nog wel even wachten helaas.
I´m back.
  zondag 1 november 2015 @ 22:46:40 #133
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_157260194
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lekker. We moeten hier in het dorp wrs nog wel even wachten helaas.
Hier in Utrecht reizen ze als paddenstoelen de grond uit _O-
pi_157260869
Amstelveen kraam op het plein tussen de V&D en McDonalds : prima bolletje moet ik zeggen.

Ben verder geen connaisseur dus zal me onthouden van een beoordeling van het vetpercentage of iets dergelijks :P
  roze maandag 2 november 2015 @ 23:20:37 #135
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_157281874
Nog niet gehad :o Zal snel even 1 halen. Om vervolgens daarna pas op 31 december weer te halen en dan op een oliebollendieet leven die dag.
Your beauty never ever scared me.
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 20:55:19 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157300187
quote:
2s.gif Op maandag 2 november 2015 23:20 schreef Amarantha het volgende:
Nog niet gehad :o Zal snel even 1 halen. Om vervolgens daarna pas op 31 december weer te halen en dan op een oliebollendieet leven die dag.
Herkenbaar dat oliebollendiet op de 31e
Kranplätze müssen verdichtet sein
  roze dinsdag 3 november 2015 @ 20:56:48 #137
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_157300236
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Herkenbaar dat oliebollendiet op de 31e
Hele dag oliebollen eten :7 Wellicht nog een broodje tussendoor maar verder eet ik wrs niks anders _O-
Your beauty never ever scared me.
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 20:59:43 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157300314
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:56 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Hele dag oliebollen eten :7 Wellicht nog een broodje tussendoor maar verder eet ik wrs niks anders _O-
Ik eet ook nog spekkedikken tussendoor en pannenkoeken en kniepertjes en nog meer calorierijke dingen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157333207
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:56 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Hele dag oliebollen eten :7 Wellicht nog een broodje tussendoor maar verder eet ik wrs niks anders _O-
Ik ook hoor. Oliebollenontbijt. O+

Ik weet nog niet waar ik ze ga halen, maar één ding is zeker: NIET die vieze bollen van AH.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_157365641
Ik heb paar oliebollen gekocht in het dorp. Eerst eten dan koffie met oliebollen.
Ik laat het weten hier.
I´m back.
  vrijdag 6 november 2015 @ 19:32:59 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157365914
Ik zag ze vanmiddag bij de bakker (een AD-2014 top 30 score) liggen, vorige week volgens mij nog niet (of ze zijn me niet opgevallen, maar dat lijkt me sterk).
Heb me ingehouden trouwens, geen oliebol gekocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157365956
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:32 schreef Leandra het volgende:
Ik zag ze vanmiddag bij de bakker (een AD-2014 top 30 score) liggen, vorige week volgens mij nog niet (of ze zijn me niet opgevallen, maar dat lijkt me sterk).
Heb me ingehouden trouwens, geen oliebol gekocht.
Kom op Lean, 1 tje kopen morgen. ;).
I´m back.
  vrijdag 6 november 2015 @ 19:37:47 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157366003
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kom op Lean, 1 tje kopen morgen. ;).
Ik kom vrijdag pas weer bij de bakker....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157366075
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik kom vrijdag pas weer bij de bakker....
Okee, dan krijgen we dan je recensie. ;).
I´m back.
  vrijdag 6 november 2015 @ 20:12:01 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157366734
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee, dan krijgen we dan je recensie. ;).
Is goed :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157366806
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is goed :D
*benieuwd is.
I´m back.
pi_157367330
echt goed die oliebollen kraam in dordrecht
Ron’s Gebakkraam aan de Spuiboulevard.

:D altijd lekker veel poedesuiker erop SMULLEN
pi_158689655
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:37 schreef robinjoo1 het volgende:
echt goed die oliebollen kraam in dordrecht
Ron’s Gebakkraam aan de Spuiboulevard.

:D altijd lekker veel poedesuiker erop SMULLEN
Die is inderdaad erg goed. :9
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 30 december 2015 @ 21:43:08 #149
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158690218
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:33 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Die is inderdaad erg goed. :9
Als er morgen niet een rij staat van 2 uur, ook daar maar eens halen :7
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158690257
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:43 schreef Maraca het volgende:

[..]

Als er morgen niet een rij staat van 2 uur, ook daar maar eens halen :7
Ik zou de wekker zetten als ik jou was.
Ikzelf haal ze niet daar, niet vanwege de rij, maar omdat ik in Amsterdam woon.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 30 december 2015 @ 21:44:17 #151
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158690292
quote:
11s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:43 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik zou de wekker zetten als ik jou was.
Ikzelf haal ze niet daar, maar meer omdat ik in Amsterdam woon.
O jee _O- ach, anders haal ik het wel ergens anders :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158690342
quote:
0s.gif Op woensdaIsg 30 december 2015 21:44 schreef Maraca het volgende:

[..]

O jee _O- ach, anders haal ik het wel ergens anders :+
Is ie ook niet vannacht open? Vorige jaren was de kraam de hele nacht voor Oud & Nieuw geopend dacht ik.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 30 december 2015 @ 21:50:19 #153
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158690686
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:44 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Is ie ook niet vannacht open? Vorige jaren was de kraam de hele nacht voor Oud & Nieuw geopend dacht ik.
Serieus? :o Kan het nergens terugvinden helaas. Aan websites doen ze blijkbaar niet. Kan iemand dit bevestigen? :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158691497
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 30 december 2015 @ 22:34:44 #155
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158693075
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:44 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Is ie ook niet vannacht open? Vorige jaren was de kraam de hele nacht voor Oud & Nieuw geopend dacht ik.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:50 schreef Maraca het volgende:

[..]

Serieus? :o Kan het nergens terugvinden helaas. Aan websites doen ze blijkbaar niet. Kan iemand dit bevestigen? :)
Ok, inmiddels kan ik zelf bevestigen dat hij inderdaad de hele nacht geopend is _O_ Ben toch maar even in de auto gestapt en heb ze gehaald *O* Op dit moment nog meer medewerkers dan klanten (en dat waren er al veel), dus denk dat je gelijk had. Bedankt voor de tip in iedergeval.

Nu er vanaf blijven _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158693800
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:35 schreef Oliver23 het volgende:
Twee oliebollen kunnen testen deze week in Utrecht.

De oliebol van Witsijn op het Groot Winkelcentrum was redelijk te noemen. Alleen de chagrijnigheid van de oliebollenbakker, jaagt je een beetje weg.
Cijfer: 6,5

De andere oliebol geproefd bij de kraam van Verkerk op het parkeerterrein van Tuincentrum Overvecht. Prima bolletje!
Cijfer: 9
Overvecht heeft van het AD exact hetzelfde cijfer gekregen, alleen die op het tuincentrum heeft een 5,5 gekregen; nog tips? Anders ga ik gewoon naar Overvecht morgen :)
  woensdag 30 december 2015 @ 22:51:40 #157
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158693837
quote:
Fml.. nummer 111 ook gewoon :')_!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158693885
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Fml.. nummer 111 ook gewoon :')_!
Ik snap niet waar dat vandaan komt. Ik heb ze dit jaar op en ze waren echt heerlijk!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 30 december 2015 @ 22:54:08 #159
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158693921
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:52 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik snap niet waar dat vandaan komt. Ik heb ze dit jaar op en ze waren echt heerlijk!
Nou ja, het is altijd een momentopname :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158693931
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:50 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Overvecht heeft van het AD exact hetzelfde cijfer gekregen, alleen die op het tuincentrum heeft een 5,5 gekregen; nog tips? Anders ga ik gewoon naar Overvecht morgen :)
Die van de 6,5 stond ze vanmiddag al te bakken voor aankomend Oud en Nieuw. Weet dus niet of je iets hoogstaands mag verwachten. Tuincentrum blijft ondanks de 5,5 mijn favoriet... ....
pi_158693944
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nou ja, het is altijd een momentopname :)
Klopt.

Volgens die test kan ik trouwens nergens in Amsterdam goede bollen halen. :')
De HEMA bollen zijn trouwens na opwarmen in de oven wel oké. Niets bijzonders, maar dat kun je ook niet voor die prijs verwachten.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 30 december 2015 @ 22:55:17 #162
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158693962
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:54 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Klopt.

Volgens die test kan ik trouwens nergens in Amsterdam goede bollen halen. :')
Kom terug naar Dordt :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158694023
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:55 schreef Maraca het volgende:

[..]

Kom terug naar Dordt :+
Nah, ik heb het hier veel te leuk. :+

Hoe weet jij trouwens dat ik daar in de buurt opgegroeid ben?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 30 december 2015 @ 22:58:42 #164
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158694104
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:56 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nah, ik heb het hier veel te leuk. :+

Hoe weet jij trouwens dat ik daar in de buurt opgegroeid ben?
Aanname _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158694482
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:58 schreef Maraca het volgende:

[..]

Aanname _O-
Omdat een Amsterdammer anders nooit naar Dordt zou komen? _O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 30 december 2015 @ 23:10:36 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158694594
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 november 2015 20:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

*benieuwd is.
Ik was hier nog een review schuldig geloof ik :@
Het werd wat later dan die volgende vrijdag (ik zal de tussenliggende vrijdagen niet zelf bij de bakker zijn geweest), maar vrijdag 27 november heb ik daar idd weer een paar oliebollen gekocht en ze waren (net als andere jaren) weer uitstekend.
Ik zag dat ze dit jaar niet meededen aan de AD-oliebollentest, maar die 8 die ze vorig jaar de 27ste plek heeft opgeleverd was het bolletje dat ik vorige maand kocht ook absoluut waard.



Morgen weer halen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 30 december 2015 @ 23:15:20 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158694818
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Fml.. nummer 111 ook gewoon :')_!
Nummer 158 was vanavond om 18.05 al gewoon dicht... en dan te bedenken dat ze naast de bushalte zitten, de stad was nog lang niet leeggelopen zeg maar :X

Maar goed, als ik zo de uitslag van de AD-test zie dan loop je wel leeg na een bolletje van die kraam, dus dat verklaart misschien waarom hij al dicht was ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 30 december 2015 @ 23:21:18 #168
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158695109
quote:
12s.gif Op woensdag 30 december 2015 23:08 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Omdat een Amsterdammer anders nooit naar Dordt zou komen? _O-
:@ eigenlijk wel ja..
Maar vooral omdat je zei dat 'voorgaande jaren' de kraam de hele nacht open was. Dan moet je uit de buurt komen, want ik woon hier 5 jaar en wist dat niet eens. Laat staan een willekeurige Amsterdammer :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158696198
Heb net drie luxe bollen van de Albert Heijn op, best lekker maar wel wat kleintjes :s)
pi_158697846
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 23:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik was hier nog een review schuldig geloof ik :@
Het werd wat later dan die volgende vrijdag (ik zal de tussenliggende vrijdagen niet zelf bij de bakker zijn geweest), maar vrijdag 27 november heb ik daar idd weer een paar oliebollen gekocht en ze waren (net als andere jaren) weer uitstekend.
Ik zag dat ze dit jaar niet meededen aan de AD-oliebollentest, maar die 8 die ze vorig jaar de 27ste plek heeft opgeleverd was het bolletje dat ik vorige maand kocht ook absoluut waard.

[ afbeelding ]

Morgen weer halen.
Cheers. :).
Heb ze nu al in huis gehaald, nog niets van gegeten, maar ze waren echt wel goed, wat ik eerder geproefd heb, wat mij betreft.
Tegenwoordig kosten ze 80 eurocent en de appelbeignets zijn maar liefst 1,50 ¤. Waarom die bijna 2 x zo duur zijn ontgaat me.
In 13 jaar tijd (bij openen van dit topic) is de oliebol dus van 45 eurocent naar 80 eurocent gegaan. :{.
Volgend jaar wrs 1 euro. Is makkelijker rekenen ook.
I´m back.
pi_158702573
De oliebollen zijn dit jaar om het op zijn Bommeliaans te zeggen 'eenvoudig doch voedzaam'

:Y) :9
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_158704031
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 23:21 schreef Maraca het volgende:

[..]

:@ eigenlijk wel ja..
Maar vooral omdat je zei dat 'voorgaande jaren' de kraam de hele nacht open was. Dan moet je uit de buurt komen, want ik woon hier 5 jaar en wist dat niet eens. Laat staan een willekeurige Amsterdammer :P
Eigenlijk had ik dat feitje uit het AD _O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_158704127
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:54 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Die van de 6,5 stond ze vanmiddag al te bakken voor aankomend Oud en Nieuw. Weet dus niet of je iets hoogstaands mag verwachten. Tuincentrum blijft ondanks de 5,5 mijn favoriet... ....
Ben toch maar naar het winkelcentrum gegaan; tuincentrum was voor mij op de fiets net wat uit de route...

Geen spijt. Voor mij werd de hele voorraad vers gebakken aangevuld en dat is te proeven ook; lekker... nu proberen me te weerhouden om er niet nog een te nemen... ze zijn nog warm :X
pi_158705446
Ik haal ze elk jaar weer bij Olink (dit jaar 2e plek), waar ik ook in de buurt woon.
Altijd ontzettend lekkere bollen. :9
Wel de laatste keer geweest denk ik, want die dingen voor een euro per stuk verkopen... Niet normaal meer.

Evengoed, voor die euro heb je ook een fantastische oliebol, want ik heb er ook een paar van Brokking (nummer 16 in de test), die zijn net zo duur maar ik bijt er net in 1 die gewoon niet gaar is van binnen. ;(
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  donderdag 31 december 2015 @ 11:01:57 #175
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158705505
quote:
10s.gif Op donderdag 31 december 2015 09:48 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Eigenlijk had ik dat feitje uit het AD _O-
Dan was het gewoon een goede gok :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_166428907
En we zijn er weer.
Benieuwd hoe ze zijn dit jaar!
Benieuwd ook of ze dit jaar 1 euro kosten.
I´m back.
pi_166476440
Benieuwd of Rotterdam dit jaar weer hoog eindigt.
pi_166580464
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:35 schreef Oliver23 het volgende:
Twee oliebollen kunnen testen deze week in Utrecht.

De oliebol van Witsijn op het Groot Winkelcentrum was redelijk te noemen. Alleen de chagrijnigheid van de oliebollenbakker, jaagt je een beetje weg.
Cijfer: 6,5

De andere oliebol geproefd bij de kraam van Verkerk op het parkeerterrein van Tuincentrum Overvecht. Prima bolletje!
Cijfer: 9
Ook dit jaar weel wat bollen gekocht bij deze week kramen in Utrecht (Overvecht). Mijn oordeel:


Oliebollenkraam Witsijn op het Groot Winkelcentrum Overvecht, was opnieuw in prima bolletje. Alleen blijft meneer Witsijn een behoorlijk chagrijnige man.
Cijfer: 7,5

Oliebollenkraam Verkerk op de parkeerplaats van het Tuincentrum Overvecht blijft ook dit jaar mijn favoriet. Heerlijke bol, goede vulling. Tot 31 december!!!
Cijfer: 8,5
pi_166623894
Ik vond ze bij de IKEA in Haarlem best lekker vorige week.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_166644012
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 12:19 schreef Oliver23 het volgende:

[..]


Oliebollenkraam Verkerk op de parkeerplaats van het Tuincentrum Overvecht blijft ook dit jaar mijn favoriet. Heerlijke bol, goede vulling. Tot 31 december!!!
Cijfer: 8,5
Ik ga vanmiddag ff langs dan :9
-nee-
  vrijdag 18 november 2016 @ 14:48:39 #181
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_166735488
Gisteren een krentenbol en naturel vol gehad van de kraam op de Dam in Leek. Viel dat tegen. Olie was denk ik wat ouder en volgens mij te koud gebakken
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_166746342
Weer geen oliebollen voor mij dit jaar :'(
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_166746492
1 oliebol gekocht, nog niet gegeten.
Overigens 12,5% in prijs verhoogd. Vorig jaar 80 cent, nu 90 cent. :{.
Lijkt gvd de zorgpremie wel.
I´m back.
pi_166746520
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 22:29 schreef hottentot het volgende:
Weer geen oliebollen voor mij dit jaar :'(
Zwitserland zit je hè. ;).
I´m back.
pi_166751495
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 november 2016 22:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zwitserland zit je hè. ;).
Met oud en nieuw in de binnenlanden van Zweden :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_166959256
Eergisteren m'n eerste partij oliebollen van dit jaar gekocht, bij banketbakker Casteleijn (Winkelcentrum De Korf, Krimpen a/d IJssel).
Aardig aan de prijs (10 stuks voor 8 euro), maar erg lekker. Grote bollen met veel krenten erin. :Y)

Stukken beter dan die droge / kleffe dertien-in-een-dozijn fabrieksbollen uit de meeste supermarkten, die neem ik niet meer. :{w
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_166959434
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 02:33 schreef hottentot het volgende:

[..]

Met oud en nieuw in de binnenlanden van Zweden :)
Volgens mij hebben ze in Zweden toch ook een soort oliebollen met oud en nieuw, of zit ik nu mis?
I´m back.
pi_166959458
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:25 schreef Scootmobiel het volgende:
Eergisteren m'n eerste partij oliebollen van dit jaar gekocht, bij banketbakker Casteleijn (Winkelcentrum De Korf, Krimpen a/d IJssel).
Aardig aan de prijs (10 stuks voor 8 euro), maar erg lekker. Grote bollen met veel krenten erin. :Y)

Stukken beter dan die droge / kleffe dertien-in-een-dozijn fabrieksbollen uit de meeste supermarkten, die neem ik niet meer. :{w
80 cent is wel de prijs dit jaar idd.

Die van mij had ik laten liggen, dus die kon weg. En dit weekend was het kraampje dicht. Zal as. weekend pas weer worden hier dus.
I´m back.
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 18:39:22 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166959564
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

80 cent is wel de prijs dit jaar idd.

Die van mij had ik laten liggen, dus die kon weg. En dit weekend was het kraampje dicht. Zal as. weekend pas weer worden hier dus.
Acht stuks voor ¤3,50 kan ik ze 30-12 voor kopen. Hoef er de deur niet voor uit want ze komen langs de deur :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166959618
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 18:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Acht stuks voor ¤3,50 kan ik ze 30-12 voor kopen. Hoef er de deur niet voor uit want ze komen langs de deur :D
Mooie prijs. Mooie service.

O, ze zijn idd 90 cent geworden, wrs 80 cent bij aftrek van 10.

2 x zo duur dan toen ik dit topic opende op 31 december 2012, bijna 12 jaar geleden. Dus in 12 jaar tijd 100% erbij. Gemiddeld dus een opslag van ca. 8% per jaar. Dus over 24 jaar zijn ze 1,80 ¤ , als er dan nog een Euro is.
I´m back.
pi_166959996
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze in Zweden toch ook een soort oliebollen met oud en nieuw, of zit ik nu mis?
Denemarken wel, maar Zweden niet.

Maar er is genoeg ander lekkers :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_166960028
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:57 schreef hottentot het volgende:

[..]

Denemarken wel, maar Zweden niet.

Maar er is genoeg ander lekkers :)
Ja, okee, dan zat ik wat te noordelijk. Een soort oliebollen btw hè, niet helemaal hetzelfde dacht.
I´m back.
pi_166960102
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, dan zat ik wat te noordelijk. Een soort oliebollen btw hè, niet helemaal hetzelfde dacht.
Ik heb mijn vrouw speciaal gevraagd of ze ook iets als oliebollen hadden in Zweden ;)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_166960125
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:01 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik heb mijn vrouw speciaal gevraagd of ze ook iets als oliebollen hadden in Zweden ;)
Ah okee. ;).
I´m back.
pi_167039317
Dit moet 1 van de langst lopende topics zijn op fok?
pi_167039325
Bestaan er nog kramen waar je verse recht uit de olie kan krijgen?
pi_167039328
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ah okee. ;).
14 jaar later post je in je eigen topic _O_
  vrijdag 2 december 2016 @ 02:22:07 #198
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_167039334
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 02:17 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dit moet 1 van de langst lopende topics zijn op fok?
B&H / Denise Richards
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_167186090
Twee weken geleden dacht ik bij mijzelf "laat ik eens een oliebol halen" op Rotterdam Eendrachtsplein, vlak naast kabouter Buttplug.

Wat een vies, melig ding was dat! Aan de buitenkant zag de bol in kwestie er echter goed uit. Ben later nog teruggelopen naar de verkoper, maar volgens hem was het prima in orde.

'Hier, kijk maar, hoor!' terwijl hij hem open scheurde. 'mooi luchtig.' :')

Niet voor herhaling vatbaar. Daarentegen zijn de bollen in Spijkenisse en Hellevoetsluis vrij goed te doen.
pi_167273564
Het is al 12 december en ik heb er nog geen een op en eerlijkheidshalve mis ik het ook niet.
  maandag 12 december 2016 @ 09:25:59 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167273790
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:32 schreef Leandra het volgende:
Ik zag ze vanmiddag bij de bakker (een AD-2014 top 30 score) liggen, vorige week volgens mij nog niet (of ze zijn me niet opgevallen, maar dat lijkt me sterk).
Heb me ingehouden trouwens, geen oliebol gekocht.
Vorig jaar begin november al, en nu heb ik de oliebollen nog niet bij de bakker zien liggen :o

De oliebollenkranen staan al wel weer in de stad, maar gezien de score van de kraam aan de Stadsring vorig jaar nog geen oliebol gekocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_167307207
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 09:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vorig jaar begin november al, en nu heb ik de oliebollen nog niet bij de bakker zien liggen :o

De oliebollenkranen staan al wel weer in de stad, maar gezien de score van de kraam aan de Stadsring vorig jaar nog geen oliebol gekocht.
Van het weekend mijn eerste gescoord, maar ook na een dag pas opgegeten, was daardoor niet helemaal lekker meer, vond ik.
Kraampje bij ons verkoopt ook minder vaak, krijg ik de indruk, en ze zijn wat minder dan vorige jaren toch, alhoewel zeker weten doe ik dat niet.
Aanstaande weekend maar weer proberen en dan meteen opeten.
Ellende is je contant geld altijd, heb vorig weekend wel 20 ¤ gepind en dus gaan die nog wel mee, kan ik ook een appelbeignet proberen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 13-12-2016 20:25:32 ]
I´m back.
  Moderator dinsdag 13 december 2016 @ 20:19:17 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167308277
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 19:35 schreef Ryan3 het volgende:


Ellende is je contant geld altijd, heb vorig weekend wel 20 ¤ gepind en dus gaan die nog wel mee, kan ik ook een appelbeignet proberen.
Ik snap het niet helemaal
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167308327
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 20:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik snap het niet helemaal
Ik heb eigenlijk nooit contant geld op zak. Heb voor die twee oliebollen 20 ¤ gepind, in dezelfde Appie, en daar kan ik komend weekend ook nog oliebol en beignet van kopen dan. En wrs ook voor oud en nieuw, want ik gebruik eigenlijk nooit contant geld meer... ;).
I´m back.
  Moderator dinsdag 13 december 2016 @ 20:28:55 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167308531
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 20:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nooit contant geld op zak. Heb voor die twee oliebollen 20 ¤ gepind, in dezelfde Appie, en daar kan ik komend weekend ook nog oliebol en beignet van kopen dan. En wrs ook voor oud en nieuw, want ik gebruik eigenlijk nooit contant geld meer... ;).
Ik zie het probleem niet zo, dan betaal je toch keer contant als je er mee verlegen zit. Of je geeft het aan mij :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167308627
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 20:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet zo, dan betaal je toch keer contant als je er mee verlegen zit. Of je geeft het aan mij :P
Is ook niet een probleem, staat dat er? Ik heb alleen nooit contant geld in mijn portemonnee. Alleen de pannen-zegeltjes van de Appie nu (moet er nog 11 voor een volle kaart). Heb nu vorig weekend wel 20 ¤ getrokken, dus zit nu wel 19,10 ¤ in mijn portemonnee.

(Trouwens nog een euro gevonden in de tuin vorige week, waar die nou vandaan kwam?).
I´m back.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 19 december 2016 @ 22:53:52 #207
414785 sirdanilot
pi_167460720
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 20:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is ook niet een probleem, staat dat er? Ik heb alleen nooit contant geld in mijn portemonnee. Alleen de pannen-zegeltjes van de Appie nu (moet er nog 11 voor een volle kaart). Heb nu vorig weekend wel 20 ¤ getrokken, dus zit nu wel 19,10 ¤ in mijn portemonnee.

(Trouwens nog een euro gevonden in de tuin vorige week, waar die nou vandaan kwam?).
Nooit contant geld? Er zitten hier toch wel een aantal winkels die alleen maar contant aannemen hoor. B.v. de fietsturk, de kledingturk, de kapperturk etc.

En in de kroeg vind ik pinnen echt super irritant, en soms kan het ook niet, nee dan liever gewoon contant.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167469477
Ik heb ook bijna nooit meer contacnt in mn zak, en als ik het heb zit het er maanden in :P
pi_167500380
Ik weet niet wat het is, maar de oliebollen bij mijn vaste kraampje zijn dit jaar niet lekker...
En de vaste verkoopster is wmb te nieuwsgierig. :{.
I´m back.
pi_167500422
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:47 schreef Wildekamp het volgende:
Ik heb ook bijna nooit meer contacnt in mn zak, en als ik het heb zit het er maanden in :P
Klopt idd, had dus 20 ¤ getrokken tijdje geleden voor 2 oliebollen, en dan gisteren nog 1 oliebol en de rest, op twee postzegels à raison de 1 ¤ per stuk na, zit nog in mijn portemonnee. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 21-12-2016 18:58:42 ]
I´m back.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 21 december 2016 @ 18:06:15 #211
414785 sirdanilot
pi_167502777
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:19 schreef Ryan3 het volgende:
Ik weet niet wat het is, maar de oliebollen bij mijn vaste kraampje zijn dit jaar niet lekker...
En de vaste verkoopster is wmb te nieuwsgierig. :{.
Nieuwsgierig naar wat?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167502843
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 18:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nieuwsgierig naar wat?
Ja, naar mij, gaat me lekker uitvragen over persoonlijke dingen.... :{.
I´m back.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 21 december 2016 @ 18:28:09 #213
414785 sirdanilot
pi_167503287
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 18:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, naar mij, gaat me lekker uitvragen over persoonlijke dingen.... :{.
Misschien vindt ze je leuk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167503324
Heb er nog nul op :(
pi_167503764
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 18:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Misschien vindt ze je leuk.
Ik denk toch dorps geroddel hoor.
I´m back.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 21 december 2016 @ 19:17:51 #216
414785 sirdanilot
pi_167504574
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 18:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk toch dorps geroddel hoor.
Dan geef je een vaag antwoord, koop je je oliebol en ga je verder.

Of je vraagt hoe het met haar kids is of zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167504642
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 19:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dan geef je een vaag antwoord, koop je je oliebol en ga je verder.

Of je vraagt hoe het met haar kids is of zo.
Ja, nou ja wat ik zeg, die oliebollen zijn nu under par. Voor de rest kan ik me overal wel onderuit lullen hoor. Als ze hier in het dorp ooit een prijs instellen voor de grappiste klant, dan behoor ik tot de kanshebbers. (Vandaag weer zo gelachen bij de action en bij de primera, altijd raak daar...)
I´m back.
pi_167565794
2 oliebollen op de markt voor 1,80, superlekker waren ze. :)
  zaterdag 24 december 2016 @ 19:31:22 #219
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_167582291
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 18:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Misschien vindt ze je leuk.
Die oliebollenwijven zien er vaak wel geil uit ^O^
pi_167582465
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 19:31 schreef kibo het volgende:

[..]

Die oliebollenwijven zien er vaak wel geil uit ^O^
:'). (Nee, niets voor mij, ik ben helaas too highbrow en ook nog wrs bijna 20 jaar ouder, maar dat vermoedt ze niet. Ik wil niet meer downen.)...

Ik heb haar kunnen ontlopen vandaag.
I´m back.
  dinsdag 27 december 2016 @ 08:43:57 #221
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_167633547
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_175627043
Omhoog die klootzak.

Nog geen oliebol op btw.

Zag wel de prijs: 0,90 ¤.
2 x zo duur als in 2002 toen dit topic werd geopend.
Net zo duur als verleden jaar dus.
I´m back.
  zondag 10 december 2017 @ 18:29:28 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175627161
Al wel oliebollen gehad, de bakker had ze pas al liggen.
Erg lekker, ik geloof dat ik ¤ 8,50 voor 10 stuks (met krenten) betaald heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175627481
6 voor 5¤ op de neude in utrecht. Helemaal prima, would eat again.

Ze was vergeten een zakje poedersuiker erbij te doen trouwens, maar dat geeft niet.
-nee-
  Moderator zondag 10 december 2017 @ 19:12:39 #225
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175628422
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2017 18:26 schreef Ryan3 het volgende:
Omhoog die klootzak.

Nog geen oliebol op btw.

Zag wel de prijs: 0,90 ¤.
2 x zo duur als in 2002 toen dit topic werd geopend.
Net zo duur als verleden jaar dus.
Olieprijs is flink gestegen hè 8-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_175630762
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2017 18:26 schreef Ryan3 het volgende:
Omhoog die klootzak.

Nog geen oliebol op btw.

Zag wel de prijs: 0,90 ¤.
2 x zo duur als in 2002 toen dit topic werd geopend.
Net zo duur als verleden jaar dus.
Een euro hier :')
Eigenlijk veel te duur

Had er in Hellevoetsluis eentje gehaald en die was erg goed.
pi_175652224
Oliebollen! Morgen halen :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175654650
Ik ben op dieet dus ik moet wachten tot oud en nieuw maar dan lunch en diner ik met oliebollen en s,avonds ook nog nootjes en chips erbij :).
pi_175689114
Gisteren vergeten oliebollen te halen -O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175757003
Nog geen enkele oliebol op en eerlijkheidshalve ben ik eigenlijk ook niet van plan deze te gaan halen een dezer dagen, gewoon omdat ik het nooit zo op had met oliebollen. Weet niet. Als er 1 werd aangeboden en ik had een beetje trek dan eet ik er 1 maar anders laat ik het net zo gemakkelijk aan mij voorbijgaan. Appelflappen idem dito.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 16 december 2017 @ 08:31:10 #231
186611 Haags
pi_175757257
Ik heb liever appelbeignets
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 16 december 2017 @ 15:48:57 #232
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_175763235
Volgende week maar eens een oliebol halen op de markt ipv. mijn wekelijkse haring aan de staart en loempia. :9
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_175768697
Ik maak ze over twee weken weer lekker zelf
pi_175768703
Smaken veel beter dan bij de oliebollenkraam
pi_175768716
En zijn bovendien ook veel goedkoper
pi_175768741
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:15 schreef HelicalGnome het volgende:
En zijn bovendien ook veel goedkoper
Kan in 1 post, dit topic moet nog wat jaren mee, tot 2022.
I´m back.
pi_175962332
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kan in 1 post, dit topic moet nog wat jaren mee, tot 2022.
Door er een opmerking over te maken verlies je terug 1 post.

Nu moet ik daar een opmerking over maken zijn er al 2 posts verloren

Maar om toch beetje OT te blijven:

In België kennen we deze traditie niet. Oliebollen eten tijdens oud en nieuw. Maar heb ze wel al gegeten van die "reuze" oliebollen in NL Betaalde vorig jaar iets van 90c dacht ik
pi_175964894
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 08:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb liever appelbeignets


Ik ook , maar niet degenen die men massaal produceert en wanneer je ze wilt kopen zijn het van die koude slappe lapjes. Moet lekker vers en warm zijn met die heerlijke krokante buitenkant en waar je lekker appel van binnen proeft i.p.v.alleen dat pus.
pi_176131324
Zo zeg 1 oliebol van plaatselijke Appie geproefd, nou ja 1 hap eigenlijk... de tering zeg. Rest in tuin gegooid voor de kauwen.
Morgen of overmorgen echte oliebollen scouten.
I´m back.
pi_176152387
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 08:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb liever appelbeignets
die zie ik zowaar vaker in de kramen liggen
pi_176155548
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:03 schreef Ryan3 het volgende:
Zo zeg 1 oliebol van plaatselijke Appie geproefd, nou ja 1 hap eigenlijk... de tering zeg. Rest in tuin gegooid voor de kauwen.
Morgen of overmorgen echte oliebollen scouten.
Supermarktoliebollen zijn al sinds jaar en dag mensonterend.
pi_176155626
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:00 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Supermarktoliebollen zijn al sinds jaar en dag mensonterend.
Niet altijd zo geweest hè. Overigens vanmiddag oliebollen van de bakker gescalpt, wel voorgeproefd, waren goed te doen. eerst eten en dan 1 nuttigen. Prijs was 1 ¤.
I´m back.
pi_176190397
Mijn oordeel over de andere verstrekker dan in recente voorgaande jaren:
Prijs: ¤ 1,-
Verder geen zompige spons vol met oud vet, niet zuur, geen nasmaak, goed gerezen en dus luchtig. Ik geef hem een volle 8 en volgend jaar meer (nu maar 4 gekocht)! (Appelbeignet nog niet geproefd btw, maar meestal zijn die wel goed).
I´m back.
pi_176195320
8 gekocht in de bonus bij de AH voor 1,15.
Straks eens proberen :)
pi_176195474
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 16:29 schreef WammesWaggel het volgende:
8 gekocht in de bonus bij de AH voor 1,15.
Straks eens proberen :)
Lol, daar had ik ook een exemplaar van genuttigd, geloof ik. Hebben ze wrs zaagsel doorheen gekieperd. ;).
Sterkte!
I´m back.
pi_176195719
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 16:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lol, daar had ik ook een exemplaar van genuttigd, geloof ik. Hebben ze wrs zaagsel doorheen gekieperd. ;).
Sterkte!
Je onderschat hoe laag mijn standaard ligt ;)
pi_183046185
En we zijn weer bij!

Daarnet twee oliebollen gekocht. Ze zijn nog steeds 90 cent hier in het dorp + weekje of 2 eerder dus.
En mijn trouwe oliebollen supplier is monopolist geworden (afgezien van supermarkten en bakkerijen). Morgen volgt een recensie...



Recensie:
Wrs lagen ze er al een tijdje. Ze waren niet slecht, maar de rozijnen waren onevenwichtig verdeeld en er zaten er dus te weinig in wmb en ik vond de bollen een beetje flauw en droog. Het vet is duidelijk niet oud geweest dus dat is een pluspunt.
Algemeen cijfer: 7/10.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ryan3 op 10-11-2018 08:46:13 ]
I´m back.
  zaterdag 10 november 2018 @ 00:39:25 #248
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_183054570
Ik mis oliebollen enzo toch wel hier in Engeland :D Maar te lui om zelf te proberen :@ Misschien ooit eens
pi_183300222
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 00:39 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik mis oliebollen enzo toch wel hier in Engeland :D Maar te lui om zelf te proberen :@ Misschien ooit eens
In de VS een jaar gedaan en zelfs verkocht, amper animo voor. Jaar daarop dus ook niet meer gedaan kwamen er volop mensen vragen waar die oillbowls bleven. Kost dus ff tijd voor het aanslaat :P
blablablabla
pi_183300227
Dit moet trouwens wel het langstlopende nog actieve topic van FOK! zijn _O-
blablablabla
  donderdag 22 november 2018 @ 11:09:03 #251
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_183300711
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:38 schreef Elan het volgende:
Dit moet trouwens wel het langstlopende nog actieve topic van FOK! zijn _O-
Wat een originele reactie in dit topic Elan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 02:17 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dit moet 1 van de langst lopende topics zijn op fok?
Zal ik ook maar even origineel quoten dan:

quote:
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 22 november 2018 @ 11:10:07 #252
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_183300722
Ik heb dit seizoen twee oliebollen gegeten, maar het blijft me toch wat hoor, al dat poedersuiker wat over je jas waait.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_183300733
quote:
6s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:09 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Wat een originele reactie in dit topic Elan.

[..]

Zal ik ook maar even origineel quoten dan:

[..]

Niet gelezen, niet geklikt.
blablablabla
pi_189756006
Omhoog met die klootzak!

Kijken of ik vandaag een oliebol kan scoren ergens.
I´m back.
pi_189756022
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2019 08:08 schreef Ryan3 het volgende:
Omhoog met die klootzak!

Kijken of ik vandaag een oliebol kan scoren ergens.
Het lijkt me een beetje vroeg nog in het jaar om al olliebollen te vinden.

Je hebt sinds de start van dit topic 17 jaar de tijd gehad om ze zelf te leren bakken. _O-
pi_189756026
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 08:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het lijkt me een beetje vroeg nog in het jaar om al olliebollen te vinden.

Je hebt sinds de start van dit topic 17 jaar de tijd gehad om ze zelf te leren bakken. _O-
Nee, bij ons begonnen ze al op 1 oktober voor de Appie.
I´m back.
pi_189756046
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2019 08:08 schreef Ryan3 het volgende:
Omhoog met die klootzak!

Kijken of ik vandaag een oliebol kan scoren ergens.
Ik heb donderdag een oliebol gehaald bij de oliebollenkraam die terug was van weg geweest O+
Was dikke prima. Nu weer even geduld tot december.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189756050
Vlakbij Station Bilthoven staat de kraam er al!
-nee-
  zondag 3 november 2019 @ 08:25:29 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189756074
Paar weken geleden had de bakker ze bij toeval ( bestelling was geannuleerd, dus in de verkoop gegaan) en die waren erg lekker.
Eergisteren waren ze er weer, toen heb ik me ingehouden, anders blijf ik oliebollen eten :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189756161
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2019 08:20 schreef Marsenal het volgende:
Vlakbij Station Bilthoven staat de kraam er al!
ik heb in den haag de reguliere kramen ook al zien staan
1 al sinds eind september ofzo?
pi_189758507
Eersten van het seizoen. Straks even proeven.



Prijs onveranderd ¤ 0,90 btw

[ Bericht 8% gewijzigd door Ryan3 op 03-11-2019 11:55:16 ]
I´m back.
pi_189759004
Zien er prima uit, wel zin in.
-nee-
pi_189759122
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2019 11:43 schreef Ryan3 het volgende:
Eersten van het seizoen. Straks even proeven.

[ afbeelding ]

Prijs onveranderd ¤ 0,90 btw
Zien er prima uit. :)
pi_189759130
Ik wist eigenlijk niet dat het oliebollenseizoen zo vroeg al begon. :@

De AD-test is toch ook altijd pas eind december?
pi_189759193
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik wist eigenlijk niet dat het oliebollenseizoen zo vroeg al begon. :@

De AD-test is toch ook altijd pas eind december?
die deden dat toch niet meer?
  Moderator zondag 3 november 2019 @ 12:30:55 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189759205
Van echt testen is sowieso geen sprake.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189759220
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 12:30 schreef mschol het volgende:

[..]

die deden dat toch niet meer?
https://www.ad.nl/ad-test(...)bollentest~a2085760/

:(

Verrek, ik leef nog in 2017.
pi_189780214
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 12:30 schreef derLudolf het volgende:
Van echt testen is sowieso geen sprake.
Mooi was dat ja, lekker hardwerkende ondernemers met een prima product kapot maken.
blablablabla
pi_189780592
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:51 schreef Elan het volgende:

Mooi was dat ja, lekker hardwerkende ondernemers met een prima product kapot maken.
Nou heb ik wel eens ronduit smerige oliebollen gehad van hardwerkende ondernemers.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189780678
Mobron bij de Praxis en Etten-Leur staat er ook weer. Halen wij altijd de bollen. Lekker hoor.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189780679
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 14:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou heb ik wel eens ronduit smerige oliebollen gehad van hardwerkende ondernemers.
Ik ook maar die scoorden niet per definitie goed of slecht in de AD-test.
blablablabla
pi_196686176
Oliebollenjacht vanmiddag incoming.
I´m back.
pi_196707401
Update:





Zijn goed te doen, luchtig, niet te vet, toch net uit het vet, niet te weinig rozijnen iig. Cijfer: 8
Prijs: 1 ¤.
I´m back.
  zondag 13 december 2020 @ 15:34:04 #274
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196707665
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2002 14:43 schreef hp22 het volgende:

Volgens honderdduizenden Nederlanders zijn de oliebollen van hun moeder/vader/oma etc het lekkerst. Ze kunnen niet alle honderduizenden allemaal gelijk hebben.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_196806665
We kochten laatst van die hartige oliebollen, met kaas, ui en ham erin, lekker hoor als afwisseling! ~:)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_196810680
Bij een lokaal kraampje gehaald dit jaar. De lekkerste die ik ooit heb gehad. Niet te zacht, niet te hard en een lekkere mix tussen rozijnen en stukjes appel.
  vrijdag 18 december 2020 @ 21:44:54 #277
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196811093
GVD zin in oliebollen nu :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206032812
Omhoog met deze klootzak!

Alhoewel duurt nog wel even voordat er weer oliebollen te koop zijn, vrees ik. Zo voortvarend als de speculaas en pepernoten is men niet met oliebollen. Wel benieuwd hoe duur ze zijn dit jaar, met de inflatie en de gestegen energieprijzen.
I´m back.
pi_206032833
quote:
87s.gif Op vrijdag 18 december 2020 21:44 schreef Molo het volgende:
GVD zin in oliebollen nu :9~
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 19 september 2022 @ 19:09:58 #280
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_206033015
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2022 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
Omhoog met deze klootzak!

Alhoewel duurt nog wel even voordat er weer oliebollen te koop zijn, vrees ik. Zo voortvarend als de speculaas en pepernoten is men niet met oliebollen. Wel benieuwd hoe duur ze zijn dit jaar, met de inflatie en de gestegen energieprijzen.
Ik zag in augustus bij de Lidl in Zeeland al oliebollen in hun verse broodjesafdeling! :o
Woorden zijn een zeldzaam iets
Wie teveel zegt
Zegt niets 🎶
pi_206033183
Oliebollenkraam Witsijn staat sinds vandaag weer in Utrecht
pi_206033258
Pas nog gehad oliebollen omdat het hier kermis was :9 :Y)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_206033848
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 19:33 schreef TLC het volgende:
Pas nog gehad oliebollen omdat het hier kermis was :9 :Y)
Ooooo *O* *O* *O* *O*

Komende week kermis hier *O* *O* *O* *O*

Was ik zomaar vergeten in mijn oliebollenleed :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206034047
Ja, nu heb ik zin in oliebollen..
  maandag 19 september 2022 @ 21:08:26 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206034627
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2022 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
Omhoog met deze klootzak!

Alhoewel duurt nog wel even voordat er weer oliebollen te koop zijn, vrees ik. Zo voortvarend als de speculaas en pepernoten is men niet met oliebollen. Wel benieuwd hoe duur ze zijn dit jaar, met de inflatie en de gestegen energieprijzen.
Zowel energie als graan als olie zijn duur dit jaar. Echterrrrr, den oliebol is natuurlijk niet te versmaden! Hoe duur dan ook.

Tevens

quote:
87s.gif Op vrijdag 18 december 2020 21:44 schreef Molo het volgende:
GVD zin in oliebollen nu :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206034808
Dit jaar wil ik een enorme schaal met een groot assortiment. Oliebollen, krentenbollen, berlinerbollen, kersenflappen…..
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_206035859
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 21:20 schreef valentijn101 het volgende:
Dit jaar wil ik een enorme schaal met een groot assortiment. Oliebollen, krentenbollen, berlinerbollen, kersenflappen…..
Maak me gek :9~

En misselijk :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 19 september 2022 @ 23:26:04 #288
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_206036128
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 21:20 schreef valentijn101 het volgende:
Dit jaar wil ik een enorme schaal met een groot assortiment. Oliebollen, krentenbollen, berlinerbollen, kersenflappen…..
Zelfgemaakt?
Wij hebben altijd zo'n assortiment door m'n zus gemaakt, vaak vind ik ze afgekoeld op nieuwjaarsdag nog lekkerder :9~
Woorden zijn een zeldzaam iets
Wie teveel zegt
Zegt niets 🎶
pi_206036703
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 23:26 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Zelfgemaakt?
Wij hebben altijd zo'n assortiment door m'n zus gemaakt, vaak vind ik ze afgekoeld op nieuwjaarsdag nog lekkerder :9~
Nee, zelf maken is teveel gedoe en geklieder. (en ik heb al jaren geen friteuse meer) gewoon lui van de bakker of een kraam.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_206036795
Wilde op de kermis halen 12 voor 15 euro :')
Dan maar niet, laat me niet afzetten _O-
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_206054301
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 19:33 schreef TLC het volgende:
Pas nog gehad oliebollen omdat het hier kermis was :9 :Y)
Hier ook! De bakker verkocht ook oliebollen met krenten en gerold door kaneelsuiker. Ze waren zoo lekker!
  Moderator woensdag 21 september 2022 @ 21:29:07 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206057797
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 07:18 schreef Aiciu het volgende:
Wilde op de kermis halen 12 voor 15 euro :')
Dan maar niet, laat me niet afzetten _O-
Gas en olie is duur :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206057908
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 20:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ooooo *O* *O* *O* *O*

Komende week kermis hier *O* *O* *O* *O*

Was ik zomaar vergeten in mijn oliebollenleed :@
Er was een kleine kermis in het dorp van mijn ouders en mijn moeder en ik besloten om aan het eind van onze wandeling even de kermis op te gaan voor oliebollen. Was er geen oudhollandsche gebakkraam!! We hadden ons er zo op verheugd -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206057988
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 21:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Er was een kleine kermis in het dorp van mijn ouders en mijn moeder en ik besloten om aan het eind van onze wandeling even de kermis op te gaan voor oliebollen. Was er geen oudhollandsche gebakkraam!! We hadden ons er zo op verheugd -O-
Op iedere kermis hoort een oud Hollandsche gebakskraam te staan anders is het geen kermis :{w
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_206058480
Ontbijten met een oliebol op 1 jan sws.
pi_206058628
Sorry, die jaar moeten jullie zelf bakken. Ik sla over.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 21 september 2022 @ 22:08:19 #297
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206058686
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 21:57 schreef Selenophilia het volgende:
Ontbijten met een oliebol op 1 jan sws.
Eentje maar??
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206058755
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 21:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Er was een kleine kermis in het dorp van mijn ouders en mijn moeder en ik besloten om aan het eind van onze wandeling even de kermis op te gaan voor oliebollen. Was er geen oudhollandsche gebakkraam!! We hadden ons er zo op verheugd -O-
Neeeeee :'(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 21 september 2022 @ 22:17:55 #299
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206058889
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 21:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Er was een kleine kermis in het dorp van mijn ouders en mijn moeder en ik besloten om aan het eind van onze wandeling even de kermis op te gaan voor oliebollen. Was er geen oudhollandsche gebakkraam!! We hadden ons er zo op verheugd -O-
Ook geen compensatiechurro's??
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206059157
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:08 schreef Molo het volgende:

[..]
Eentje maar??
Je kan ook overdrijven :9
pi_206088512
In mijn bezit: 2 krentenbollen, 2 appelbollen :Y)

9 euro :'( maar aan de drukte bij de kraam te zien had het ook 9 cent kunnen zijn…

Review volgt (in het volgende deel) :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')