abonnement Unibet Coolblue
pi_181450497
De voorgenomen afschaffing van de dividendbelasting valt honderden miljoenen duurder uit dan gepland. Volgens bronnen in Den Haag loopt de rekening op in de richting van de 2 miljard euro.

De maatregel is van meet af aan zeer omstreden. Geen van de vier regeringspartijen had afschaffing van de dividendbelasting in het verkiezingsprogramma opgenomen. Desondanks besloot het kwartet tot afschaffing van de belasting op de winstuitkering van ondernemingen aan hun aandeelhouders.

Bij het aantreden van het kabinet gingen de coalitiepartijen VVD, CDA, D66 en ChristenUnie er nog vanuit dat het schrappen van de dividendbelasting 1,4 miljard euro aan inkomsten zou schelen. In mei bleek echter al dat dit bedrag te laag was ingeschat, omdat de opbrengsten in 2017 200 miljoen hoger waren.

Economische groei
Aangejaagd door de economische groei en toegenomen winsten neemt het bedrag intussen alleen maar verder toe, stellen ingewijden. Voor de zomer werd de opbrengst in kabinetskringen over 2018 al op 1,9 miljard euro geschat, aldus een betrokkene: ,,Het kan zomaar zijn dat het meer dan 2 miljard wordt.”

Het kabinet wil de dividendbelasting per 1 januari 2020 schrappen. Het wetsvoorstel dat de afschaffing regelt, komt echter komende Prinsjesdag al naar de Tweede Kamer, als onderdeel van een omvangrijk Belastingplan. In dat wetsvoorstel staat ook hoe groot de inkomstenderving is.

Daarvoor heeft het ministerie van Financiën zich te baseren op de meest actuele cijfers. Voor elke euro bovenop de 1,4 miljard uit het regeerakkoord zal extra dekking moeten worden gevonden. ,,Hier staat veel druk op”, bevestigt een ingewijde.

Vestigingsklimaat
Minister-president Mark Rutte heeft de maatregel altijd fanatiek verdedigd omdat die zou leiden tot een beter Nederlands vestigingsklimaat. Handhaving van de dividendbelasting zou voor grote bedrijven een reden kunnen zijn om hun hoofdkantoor niet in Nederland te vestigen of te verplaatsen naar het buitenland.

Volgens het Centraal Planbureau is er echter geen hard bewijs dat de maatregel effect heeft en komt de opbrengst ten goede aan buitenlandse overheden. Ook ambtenaren van Financiën uitten in memo’s aan de formerende partijen grote twijfels over het nut van de maatregel.

Nieuwe raming
Vandaag bleek uit een nieuwe raming van het Centraal Planbureau dat de Nederlandse economie dit jaar en volgend jaar iets minder hard groeit dan eerder werd voorzien. Het CPB voorziet nu voor 2018 een groei van 2,8 procent en van 2,5 procent in 2019. In juni ging het planbureau nog uit van een groei van respectievelijk 2,9 en 2,7 procent.

,,Ook in economisch opzicht is het een mooie zomer, met aanhoudende groei en verder dalende werkloosheid. Maar het is niet alleen maar zonneschijn. Onzekerheden rond brexit, het handelsbeleid van de VS en het economisch beleid in Italië kunnen het beeld doen kantelen'', zegt CPB-directeur Laura van Geest.

Morgen komt het kabinet voor het eerst sinds de vakantie weer bijeen voor de ministerraad.


Om te :r die loopjongens van Shell en Unilever :r

https://www.ad.nl/politie(...)og-duurder~a06257b1/

Wij bezuinigen omdat buitenlanders de dividend belasting niet kunnen verrekenen :r
Ontwikkelingshulp van 2 miljard per jaar aan de grootste bedrijven |:( |:(
Oprotten met dat zooitje en een beetje snel :(
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181450557
In een normaal land was de VVD al lang verboden.
pi_181450623
Ik had nog wat geschreven naar aanleiding van het verhaal van de mevrouw van Shell:

Gebrek aan moraal. Daar lees je niets over. Bij Rutte ook niet.

Moeten we wel accepteren dat er altijd een dreiging is dat "ze" naar elders vertrekken omdat het ergens anders goedkoper is. Heb je als bedrijf niets met het land waar je altijd goed zaken hebt gedaan. Dat is m.i. een gebrek aan moraal. Als een land daarvoor zwicht moet het altijd leven met een dreiging en altijd toegeven aan de nukken van deze bedrijven. Dat lijkt me geen goede zaak. Een land is dan chantabel.

Dus: de rug recht houden en niet zwichten voor deze "dreiging". Bovendien weten we wegens het klassieke valse dilemma helemaal niet of het zo is. De mevrouw van Shell en Rutte lijken dat wel te weten.. (zie pagina 6 van het vorige deel).
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181450667
Waarom heb je niet op 'open nieuw deel' geklikt?

Nu is deze dubbel. :(
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181450696
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Waarom heb je niet op 'open nieuw deel' geklikt?

Nu is deze dubbel. :(
Que? Wat had ik dan moeten doen? Ze worden vanzelf gereekst. Komt goed.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181450711
Wat Nederlanders weerhoud om in Den Haag massaal te gaan demonstreren tegen deze maatregel is mij een raadsel. Dit is corrupt, het deugt niet, het is crony capitalism op z'n slechtst.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181450806
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Que? Wat had ik dan moeten doen? Ze worden vanzelf gereekst. Komt goed.
Ik had al op 'open nieuw deel' geklikt in het vorige topic, en dan wordt tie automatisch gereekst.

Dat heb jij niet gedaan want dan had ik deze in MyAt zien staan, en had jij gezien dat ik al een topic had geopend. :)

Maar never mind, back ontopic.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181450818
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:10 schreef Oostwoud het volgende:
Wat Nederlanders weerhoud om in Den Haag massaal te gaan demonstreren tegen deze maatregel is mij een raadsel. Dit is corrupt, het deugt niet, het is crony capitalism op z'n slechtst.
De wil om iets te doen lijkt helemaal weg sinds de "neutronenbom". Die demonstraties waren best hartverwarmend. Gewoon met z'n 100 duizenden naar Den Haag om te laten weten dat je het er niet mee eens bent. Hoe wij zo schaaps zijn geworden... Geen idee.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181450893
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

De wil om iets te doen lijkt helemaal weg sinds de "neutronenbom". Die demonstraties waren best hartverwarmend. Gewoon met z'n 100 duizenden naar Den Haag om te laten weten dat je het er niet mee eens bent. Hoe wij zo schaaps zijn geworden... Geen idee.
In 2003 ook nog massale demonstraties tegen de oorlog in Irak.

Tot tweemaal toe meer dan 250.000 mensen op de Dam in Amsterdam. ^O^

Maar goed, de actiebereidheid is inderdaad wel tanende. Komt door de welvaart, toegenomen individualisme en onverschilligheid denk ik.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181450904
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik had al op 'open nieuw deel' geklikt in het vorige topic, en dan wordt tie automatisch gereekst.

Dat heb jij niet gedaan want dan had ik deze in MyAt zien staan, en had jij gezien dat ik al een topic had geopend. :)

Maar never mind, back ontopic.
Als gelijkgestemden moeten we geen ruzie gaan maken want dan krijgt de mevrouw van Shell precies wat ze wil: verdeel en heers. :) . Wel vrij zwak dat zij geen enkel bewijs levert en ons voor het blok probeert te zetten door de klassieke truc van het valse dilemma. Intelligente mensen trappen daar niet in.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:18:30 #11
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_181450950
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

De wil om iets te doen lijkt helemaal weg sinds de "neutronenbom". Die demonstraties waren best hartverwarmend. Gewoon met z'n 100 duizenden naar Den Haag om te laten weten dat je het er niet mee eens bent. Hoe wij zo schaaps zijn geworden... Geen idee.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:10 schreef Oostwoud het volgende:
Wat Nederlanders weerhoud om in Den Haag massaal te gaan demonstreren tegen deze maatregel is mij een raadsel. Dit is corrupt, het deugt niet, het is crony capitalism op z'n slechtst.
En jullie zitten ook gewoon op zaterdagmiddag op internet hierover te mopperen. Organiseer zelf dan iets, haal een oud laken uit de kast en maak een spandoek.

Maak een Facebook-event aan ofzo, vraag of de nieuwsredactie van FOK! het op de FP wil zetten, stroop je mouwen op en ga ervoor.

Het is bijna Prinsjesdag, een mooi moment om te gaan demonstreren en je hebt dan ook nog een paar weken om iets op touw te zetten.

Succes jongens. Moge de revolutie bij jullie starten.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_181451000
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:10 schreef Oostwoud het volgende:
Wat Nederlanders weerhoud om in Den Haag massaal te gaan demonstreren tegen deze maatregel is mij een raadsel.
Dat is geen raadsel. Zolang 'we' het nog goed hebben, wordt er niet gedemonstreerd. Er zijn wel mensen die het slecht hebben, maar door gebrek aan sociale cohesie is er geen massa hiervoor te mobiliseren.

Kijk, ik ben eigenlijk tegen bijna alles wat de VVD bekokstooft. Dit gaat echter écht te ver, en riekt naar corruptie. Hopelijk worden de verantwoordelijken ooit nog genadeloos gestraft.
pi_181451017
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Waarom heb je niet op 'open nieuw deel' geklikt?
Nu is deze dubbel. :(
Ik heb ook een nieuwe geopend en gereeksd :D

NWS / Einde dividendbelasting wordt nóg duurder #2

Handig :') :+
pi_181451044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:13 schreef Bart2002 het volgende:
Hoe wij zo schaaps zijn geworden...
Sociale cohesie weg. Goedkope vliegvakanties, goedkoop massa-entertainment, rolmodellen die zich ook niet engageren en zich liever met oppervlakkigheden op social media bezig houden.
pi_181451169
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
..vraag of de nieuwsredactie van FOK! het op de FP wil zetten, stroop je mouwen op en ga ervoor.
.....
Bedankt!
Je suggestie is ontvangen. Als onze redactie er iets mee kan, zie je 't vanzelf op de site verschijnen.

Sow koekoek nu is de redactie aan zet _O_ *O*
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:30:12 #16
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_181451310
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:25 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Bedankt!
Je suggestie is ontvangen. Als onze redactie er iets mee kan, zie je 't vanzelf op de site verschijnen.

Sow koekoek nu is de redactie aan zet _O_ *O*
De toekomst van Nederland in handen van FOK!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:40:31 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181451629
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:19 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is geen raadsel. Zolang 'we' het nog goed hebben, wordt er niet gedemonstreerd. Er zijn wel mensen die het slecht hebben, maar door gebrek aan sociale cohesie is er geen massa hiervoor te mobiliseren.

Kijk, ik ben eigenlijk tegen bijna alles wat de VVD bekokstooft. Dit gaat echter écht te ver, en riekt naar corruptie. Hopelijk worden de verantwoordelijken ooit nog genadeloos gestraft.
De VVD doet alsof de aandeelhouders Unilever haar in de TK hebben gekozen in plaats van de nederlanders
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:50:02 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181451923
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:04 schreef Hamzoef het volgende:
In een normaal land was de VVD al lang verboden.
In normale landen worden politieke partijen niet verboden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181452011
Wie doet er even de TT aanpassen :?
Deel #2 zou prettig zijn voor het overzicht :P
pi_181452096
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:04 schreef Hamzoef het volgende:
In een normaal land was de VVD al lang verboden.
In een normaal land zou de goegemeente niet zo vatbaar zijn voor holle retoriek en loze beloftes. Zo zie je maar, Turkije en Nederland hebben meer gemeen met elkaar dan je aanvankelijk zou durven stellen.
pi_181452259
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In normale landen worden politieke partijen niet verboden.
Criminele/corrupte organisaties daarentegen wel.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:18:17 #22
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_181452714
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Criminele/corrupte organisaties daarentegen wel.
De VVD is geen van beide.
pi_181452735
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
In een normaal land zou de goegemeente niet zo vatbaar zijn voor holle retoriek en loze beloftes.
Qua beloftes ging het niet eens zo ver... Hoe was het ook alweer.. iets met vezels..

De minister-president zei vorige week dat hij ’tot in zijn diepste vezels’ voelt dat de maatregel doorgang moest vinden.

Dan moeten we het maar doen. Zonder bewijs. Omdat Markus het wil en "voelt". Ik schreef laats al dat het om veel te veel geld gaat wat we weg gaan geven wegens een sentiment van onze MP. Niet goed niet goed.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181452777
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

De VVD is geen van beide.
Motorbendes worden ook zo eingestuft wanneer een significant deel van de leden zich daaraan schuldig maakt.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:37:32 #25
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_181453244
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Motorbendes worden ook zo eingestuft wanneer een significant deel van de leden zich daaraan schuldig maakt.
Welke wet(ten) heeft de VVD overtreden dan?
pi_181453527
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:37 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Welke wet(ten) heeft de VVD overtreden dan?
Vervelend kind. De man Rutte voelt "iets" in al zijn "diepste vezels". Dat is niet verboden maar ook niet betrouwbaar. Hij moet dat gewoon bewijzen aan het NL volk, dat dat goed is. Maar dat kan hij niet. De man is daardoor notoir onbetrouwbaar. Hij doet aan nepotisme wat niet kan voor een politicus.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181453571
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:37 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Welke wet(ten) heeft de VVD overtreden dan?
Als de VVD afspraken heeft gemaakt met grote bedrijven, en de oren laat hangen naar wat die bedrijven willen zonder democratische verantwoording, dan neigt dit erg naar nepotisme en ongetwijfeld zijn er wetten te vinden die bepaalde vormen van nepotisme niet toestaan in Nederland. Maar dan zullen we meet te weten moeten komen over die afspraken.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:51:13 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181453687
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als de VVD afspraken heeft gemaakt met grote bedrijven, en de oren laat hangen naar wat die bedrijven willen zonder democratische verantwoording, dan neigt dit erg naar nepotisme en ongetwijfeld zijn er wetten te vinden die bepaalde vormen van nepotisme niet toestaan in Nederland. Maar dan zullen we meet te weten moeten komen over die afspraken.
Het is eerder belangen behartigen. Dat de SP de probeert meer geld los te krijgen voor uitkeringstrekkers noemen we ook geen nepotisme.

Iedere politieke partij bedient een doelgroep. De VVD bedient rijke stinkers en grote bedrijven. Daar mag je het mee eens zijn of niet, maar het is niet strafbaar en al helemaal geen reden om een politieke partij te gaan verbieden.

Beter vraag je je af wat er voor D66 en de ChristenUnie in zit, dat ze dit typische VVD-plan steunen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181453752
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is eerder belangen behartigen. Dat de SP de probeert meer geld los te krijgen voor uitkeringstrekkers noemen we ook geen nepotisme.

Iedere politieke partij bedient een doelgroep. De VVD bedient rijke stinkers en grote bedrijven. Daar mag je het mee eens zijn of niet, maar het is niet strafbaar en al helemaal geen reden om een politieke partij te gaan verbieden.

Beter vraag je je af wat er voor D66 en de ChristenUnie in zit, dat ze dit typische VVD-plan steunen.
De VVD zou met een paar grote bedrijven hebben afgesproken deze belasting af te schaffen als ze hun hoofdkantoor in Nederland houden [of naar Nederland verplaatsen in het geval van Unilever]. Volgens mij gaat dat verder dan simpelweg belangen behartigen. Als het ware.
pi_181453766
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:37 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Welke wet(ten) heeft de VVD overtreden dan?
Corruptie, dubbele petten, omkoping, VVD-ers en hun affaires

Zo ongeveer onlosmakelijk verbonden met de VVD.

Als maar voldoende leden binnen een organisatie zich schuldig maken aan dubieuze praktijken dan kan het OM die organisatie aanmerken als criminele organisatie. Op die grond zijn motorbendes ook aangemerkt als criminele organisaties.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181453810
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Corruptie, dubbele petten, omkoping, VVD-ers en hun affaires

Zo ongeveer onlosmakelijk verbonden met de VVD.

Als maar voldoende leden binnen een organisatie zich schuldig maken aan dubieuze praktijken dan kan het OM die organisatie aanmerken als criminele organisatie. Op die grond zijn motorbendes ook aangemerkt als criminele organisaties.
Inderdaad, vergeet ook VN en Nu.nl niet.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181453961
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:51 schreef Janneke141 het volgende:
Dat de SP de probeert meer geld los te krijgen voor uitkeringstrekkers noemen we ook geen nepotisme.
Getverdemme. Wat een vervelend wijf ben je ook. Met je minisalaris als "juf" breek je altijd een lans voor degenen die jou (financieel) willen naaien. :) Wat is dat toch? Ik heb het al eerder gezegd: gezien jouw maatschappelijke positie en je beroep zou je hartstikke links moeten zijn. Maar je breekt altijd een lans voor degenen die jou als eerste benadelen als ze de kans krijgen. Hoe is dat zo gekomen..... Ik snap het niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181454175
Weten we ook gelijk waarom Bart extreem-links is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181454177
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:37 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Welke wet(ten) heeft de VVD overtreden dan?
Welke weten heeft Satudarah overtreden dan?
pi_181454249
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:10 schreef KoosVogels het volgende:
Weten we ook gelijk waarom Bart extreem-links is.
Hoi Koos. Dat wisten we al toch? Was jij vroeger ook, links. Maar toen werd je "huiseigenaar" en toen was je opeens rechts. Ik weet niet wat beter is. Maar ik denk persoonlijk dat dat iemand is die zijn principes niet verloochent en verkwanselt voor het recht op "HRA". :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181454327
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:10 schreef KoosVogels het volgende:
Weten we ook gelijk waarom Bart extreem-links is.
Och, wat is extreem links?

Een mooie eye-opener vind ik altijd dat de VVD rechtser is dan dat de SP links is bijvoorbeeld (bron: het wetenschappelijk onderbouwde kieskompas).

Is de VVD dan extreem rechts?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181454341
Oh gezellig een topic met Bart!
pi_181454418
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

De VVD zou met een paar grote bedrijven hebben afgesproken deze belasting af te schaffen als ze hun hoofdkantoor in Nederland houden [of naar Nederland verplaatsen in het geval van Unilever]. Volgens mij gaat dat verder dan simpelweg belangen behartigen. Als het ware.
Dit zeer zeker. Je kan het zien als een gunst. En zij bevinden zich in een positie om die gunst door de Nederlandse belastingbetaler te laten betalen. Wij moeten niet zwichten voor chantage en presentjes aan vrinden van Rutte en de mevrouw van Shell.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181454463
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Och, wat is extreem links?

Een mooie eye-opener vind ik altijd dat de VVD rechtser is dan dat de SP links is bijvoorbeeld (bron: het wetenschappelijk onderbouwde kieskompas).

Is de VVD dan extreem rechts?
Waar noem ik de SP extreem-links?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181454491
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hoi Koos. Dat wisten we al toch? Was jij vroeger ook, links. Maar toen werd je "huiseigenaar" en toen was je opeens rechts. Ik weet niet wat beter is. Maar ik denk persoonlijk dat dat iemand is die zijn principes niet verloochent en verkwanselt voor het recht op "HRA". :)
Waarom je links bent wist ik niet. Nu wel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181454523
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar noem ik de SP extreem-links?
Het is in ieder geval de meest linkse partij in ons politieke landschap.

Bovendien komen Bart's denkbeelden grotendeels overeen met standpunten van de SP.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181454573
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:16 schreef Tem het volgende:
Oh gezellig een topic met Bart!
Ik snap werkelijk niet wat jullie in NWS doen Tem. Jullie waren in het POL wederzijdsemasturbatiecafe altijd aan het afgeven op de "idioten" in NWS. En maar lekker gniffelen met z'n allen.

Maar omdat het daar blijkbaar stil is gevallen gaan jullie je hier vervelen en afgeven op users die gewoon zinvolle bijdragen leveren. Hoe diep zijn jullie gezonken. Echt niet goed.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181454601
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet wat jullie in NWS doen Tem. Jullie waren in het POL wederzijdsmasturbatiecafe altijd aan het afgeven op de "idioten" in NWS. En maar lekker gniffelen met z'n allen.

Maar omdat het daar blijkbaar stil is gevallen gaan jullie je hier vervelen en afgeven op users die gewoon zinvolle bijdragen leveren. Hoe diep zijn jullie gezonken. Echt niet goed.
Ik kwam even lezen in dit topic en zag direct twee post van je die alleen maar op de man zijn. Ik vind het wel vermakelijk.
pi_181454628
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hoi Koos. Dat wisten we al toch? Was jij vroeger ook, links. Maar toen werd je "huiseigenaar" en toen was je opeens rechts. Ik weet niet wat beter is. Maar ik denk persoonlijk dat dat iemand is die zijn principes niet verloochent en verkwanselt voor het recht op "HRA". :)
Koos stond vroeger op dit forum bekend als links, tegenwoordig zegt hij rechts te zijn, hij draait met alle winden mee.
pi_181454664
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:23 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik kwam even lezen in dit topic en zag direct twee post van je die alleen maar op de man zijn. Ik vind het wel vermakelijk.
Nou nou. Ik zou nu eigenlijk dat bekende gifje van Raymond van B. moeten plaatsen. Het is wat Tem. Je kon het niet laten om dat even te moeten melden. Cool. :P
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181454753
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou nou. Ik zou nu eigenlijk dat bekende gifje van Raymond van B. moeten plaatsen. Het is wat Tem. Je kon het niet laten om dat even te moeten melden. Cool. :P
Ach van een beetje peuren ben je ook niet vies toch, toch!?
pi_181454770
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Koos stond vroeger op dit forum bekend als links, tegenwoordig zegt hij rechts te zijn, hij draait met alle winden mee.
Klopt. Ik waai met alle winden mee. Daarom ben ik ook zo geliefd in NWS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181454795
Zullen we weer ontopic gaan ipv een online pispaaltje uit te zoeken?

Sommige figuren hier op FOK! :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181454880
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. Ik waai met alle winden mee. Daarom ben ik ook zo geliefd in NWS.
Een gevalletje tegenwind.
pi_181455015
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:10 schreef KoosVogels het volgende:
Weten we ook gelijk waarom Bart extreem-links is.
Het begon hier off-topic te gaan volgens mij. Een post die volledig niets bijdraagt aan het topic van dienst. In de post waar dat blijkbaar een reactie op was vroeg ik me af waarom zij in haar positie Rutte en de mevrouw van Shell verdedigt. Dat is wel on-topic en anders wordt ik wel gecorrigeerd maar dat hoeven de zich vervelende mannen uit de POL SC niet te doen lijkt me.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:39:51 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181455042
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het begon hier off-topic te gaan volgens mij. Een post die volledig niets bijdraagt aan het topic van dienst. In de post waar dat blijkbaar een reactie op was vroeg ik me af waarom zij in haar positie Rutte en de mevrouw van Shell verdedigt. Dat is wel on-topic en anders wordt ik wel gecorrigeerd maar dat hoeven de zich vervelende mannen uit de POL SC niet te doen lijkt me.
Het lijkt me eerder dat het offtopic in deze post begon.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181455139
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het lijkt me eerder dat het offtopic in deze post begon.
Dat zeg ik. Maar je geeft daar nooit antwoord op. Je bent arm en onderwijzeres maar je verdedigt steevast rechts beleid. Dat kan ik niet rijmen en daarom vraag ik altijd waarom je dat doet. Bovendien kan je het niet echt verdedigen blijkbaar want je komt dan met de "SP" en "uitkeringstrekkers". Nare stemmingmakerij.

Als je weet waarom deze maatregel goed is vertel het dan gewoon zonder die goedkope afleidingsmanoeuvres juffrouw Jannie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181455165
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het begon hier off-topic te gaan volgens mij. Een post die volledig niets bijdraagt aan het topic van dienst. In de post waar dat blijkbaar een reactie op was vroeg ik me af waarom zij in haar positie Rutte en de mevrouw van Shell verdedigt. Dat is wel on-topic en anders wordt ik wel gecorrigeerd maar dat hoeven de zich vervelende mannen uit de POL SC niet te doen lijkt me.
Aha, jouw rant tegen Janneke was natuurlijk volledig on-topic?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181455328
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, jouw rant tegen Janneke was natuurlijk volledig on-topic?
Zij vond het vergelijkbaar qua "nepotisme" wat Rutte doet met Shell en Unilever als wat de SP doet met "uitkeringstrekkers". Althans zij trok de vergelijking dat dat beide nepotisme is of juist niet. Dat vind ik zo fout... Zo ongehoord vals dat ik daar wat heftig op reageerde.

Maar ik vraag me dus af waarom ze dat doet gezien haar positie. De beleggers en rechtse politici en de werkgeverslobby kunnen prima voor zichzelf opkomen. Daar hebben ze juffrouw Jannie helemaal niet voor nodig. Bovendien wordt ook zij het kind van de rekening van dat soort beleid maar dat lijkt ze niet te beseffen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 25-08-2018 21:02:48 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181455639
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het begon hier off-topic te gaan volgens mij. Een post die volledig niets bijdraagt aan het topic van dienst. In de post waar dat blijkbaar een reactie op was vroeg ik me af waarom zij in haar positie Rutte en de mevrouw van Shell verdedigt. Dat is wel on-topic en anders wordt ik wel gecorrigeerd maar dat hoeven de zich vervelende mannen uit de POL SC niet te doen lijkt me.
Nou en? En het is word

Ontopic: Ik hoop dat het kabinet valt over dit hele akkefietje!
pi_181455767
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:03 schreef Tem het volgende:
Ontopic: Ik hoop dat het kabinet valt over dit hele akkefietje!
Zeer zeker. Niet te verdedigen en/of te bewijzen best dure maatregelen. Het kan niet zo zijn dat het enkel dient te gebeuren omdat de MP dat in "al zijn vezels" zo "voelt". Zou toch te gek voor woorden zijn en een schandalige aanfluiting. Als het onderbouwd zou worden zonder sentiment dan zou de burger kunnen begrijpen waarom dat goed voor ons is. Dat gebeurt niet dus doen we het niet. Lijkt me verstandig tot nader order.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:09:24 #57
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181455804
Het hele DB afschaffing valt ook niet (meer) uit te leggen. De enige die er wel bij varen zijn buitenlandse overheden en voor een belegger maakt het geen ene reet uit.
Ik denk dat we nu op het pad zitten dat de politiek coûte-que-coute de poot stijf wil houden.

In beginsel d8 ik nog dat de afschaffing als voorzet nodig was om de Britse en Neerlandse Shell aandelen - weer - gelijk te (kunnen) trekken. Na wat doorgedacht te hebben, is dat verband - ooit gesuggereerd door Shell en overgenomen door de overheid - niet te maken. Een Westerse belegger betaalt hoe dan ook (dividend)belasting.
Voor het bedrijf dat de aandelen uitgeeft maakt het buiten wat administratie, wat toch moet gebeuren, niets uit. Degene die middels allerlei PanKaayConstructies niet/nauwelijks belasting betalen, maakt de afschaffing niet uit.

Over 50 jaar zullen we de diepere gedachten wel vernemen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181455861
Het is sentiment. Wij eisen een heldere berekening van de kosten en baten. Dat is het enige wat telt en van belang is voor de beslissing of je het wel of niet moet doen. Dat lijkt me niet teveel gevraagd.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181456269
Weet niet of het artikel al eerder gedeeld is maar hier worden de zogenaamde voordelen van de deal wel aardig gefileerd.

quote:
Het verdwijnen van de dividendbelasting is voor Shell en Unilever veel belangrijker dan voor andere multinationals. Het argument van het kabinet dat ‘grote bedrijven vanwege de dividendbelasting uit Nederland zullen vertrekken’ snijdt namelijk alleen hout als die bedrijven naar het Verenigd Koninkrijk gaan: in andere Europese landen is de dividendbelasting hoger dan in Nederland. Alleen het VK heft geen dividendbelasting.
quote:
Werkgelegenheid
Is het behoud van die twee hoofdkantoren bijna 2 miljard euro per jaar waard? Het kabinet vindt blijkbaar van wel. Het meest gebezigde argument voor de belastingmaatregel is het behoud van werkgelegenheid: hoofdkantoren van multinationals zouden goed zijn voor tienduizenden banen. Shell en Unilever voeren dat argument ook aan, maar daarbij rekenen ze steevast álle banen van Shell en Unilever in Nederland mee, plus die bij hun toeleveranciers.

Bij multinationals is er bovendien steeds minder verband tussen de locatie van productievestigingen en onderzoeksafdelingen en de locatie van het hoofdkantoor. Dat de werkgelegenheid erbij gebaat is als het hoofdkantoor van Unilever in Rotterdam staat, is een optimistische aanname. Topbestuurders van multinationals zijn internationaal georiënteerd. Besluiten over het lot van vestigingen nemen zij op puur zakelijke, niet sentimentele gronden. Het financiële belang van (overwegend niet-Nederlandse) aandeelhouders speelt daarbij een grote rol.
quote:
Het kabinet loopt ook nog het risico dat het offer van 2 miljard euro voor niets is. Ondanks de voorgenomen afschaffing van de Nederlandse dividendbelasting is een deel van de Britse Unilever-aandeelhouders erg ongelukkig met de aanstaande verhuizing naar Nederland. Een aantal van hen heeft zich al openlijk tegen de ‘vernederlandisering’ van Unilever gekeerd.

Eind oktober houdt Unilever aandeelhoudersvergaderingen in Londen en Nederland. Als de aandeelhouders tegenstemmen, gaat het hele feest niet door. Dan blijft het hoofdkantoor van Unilever toch in Londen en heeft premier Rutte nog meer ‘lastigs’ uit te leggen aan de Nederlandse kiezer.
Bron

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2018 21:30:06 ]
pi_181459082
Komt dus neer op het volgende op dit moment. CU vindt het wel allemaal kut en zo, maar ze kunnen het kabinet niet laten vallen, en volgens Gert-Jan valt hier het kabinet over als CU over de brug gaat, wrs omdat Gert-Jan dan naar de hel gaat na zijn dood. Want ja het bevoegde gezag volgt het pan van god met NL. En Mark is de eerst aangewezene om dit plan van god uit te voeren, ga je daar tegenin dan ga je tegen het plan van god met NL in en dus verdwijnt Gert-Jan, na al eerder 8 jaar in Egypte verbleven te hebben (naar verluid), naar de hel. En dat moeten we met zijn allen niet willen hè. :').

Polletje over dat Gert-Jan naar de hel gaat is nu op zijn plaats.
1) en terecht. Branden zal hij sws. Hij is een zondaar.
2) och, arme Gert-Jan, nee dan liever nog wat meer betalen.
3) huh?

[ Bericht 7% gewijzigd door Ryan3 op 26-08-2018 10:31:32 ]
I´m back.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:18:12 #61
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_181459302
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:11 schreef Ryan3 het volgende:
Komt dus neer op het volgende op dit moment. CU vindt het wel allemaal kut en zo, maar ze kunnen het kabinet niet laten vallen, en volgens Gert-Jan valt hier het kabinet over a;s CU over de brug gaat, wrs omdat Gert-Jan dan naar de hel gaat na zijn dood. Want ja het bevoegde gezag volgt het pan van god met NL. En Mark is de eerst aangewezene om dit plan van god uit te voeren, ga je daar tegenin dan ga je tegen het plan van god met NL in en dus verdwijnt Gert-Jan, na al eerder 8 jaar in Egypte verbleven te hebben (naar verluid) naar de hel. En dat moeten we met zijn allen niet willen hè. :').

Polletje over dat Gert-Jan naar de hel gaat is nu op zijn plaats.
1) en terecht. Branden zal hij sws. Hij is een zondaar.
2) och, arme Gert-Jan, nee dan liever nog wat meer betalen.
3) huh?
Wat een bs :')
pi_181459648
Het is niet houdbaar.

Het geld gaat alleen naar buitenlandse aandeelhouders, die er per saldo amper wat me opschieten. Andere landen hebben vaak meer belasting, of op een andere manier een heffing. Daarnaast kunnen heel veel aandeelhouders die dividendbelasting weer terugvragen bij hun eigen fiscus.

Het geld gaat dus naar buitenlandse regeringen. En een paar beleggers in de uk hebben er baat bij.

Fucking debielen bij de VVD. Maar ze hebben zo hard geroepen dat ze niet met terug kunnen zonder gezichtsverlies. 2 miljard, alsof er niets anders van kunnen doen.
Whatever...
pi_181459757
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:18 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wat een bs :')
Volgens mij is dit what's at stake nu, laat Gert-Jan het kabinet vallen of niet, komt-ie in de hel terecht of niet. Je mag van ongelovige honden toch wel een beetje empathie verwachten? Ar-me jongen moet straks eeuwig branden in de hel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 26-08-2018 10:32:20 ]
I´m back.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:34:57 #64
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181459765
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:11 schreef Bart2002 het volgende:
Het is sentiment. Wij eisen een heldere berekening van de kosten en baten. Dat is het enige wat telt en van belang is voor de beslissing of je het wel of niet moet doen. Dat lijkt me niet teveel gevraagd.
Een heldere berekening toont aan dat Rutte zijn matties bij Unilever er goed op vooruitgaan. Verder nog vragen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 26 augustus 2018 @ 10:20:20 #65
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_181465854
Oppositie probeert tweespalt in coalitie om dividendtaks uit te spelen

Asscher: ’Chanteert Rutte de ChristenUnie?’

Premier Rutte en fractievoorzitter Segers van de ChristenUnie hadden het tijdens de formatiegesprekken al niet altijd gemakkelijk om tot elkaar te komen. Het toen afgesproken schrappen van de dividendbelasting zorgt nu weer voor tweespalt. De oppositie slijpt de messen.

Het rumoer rond het kabinetsplan om de dividendbelasting af te schaffen, wil maar niet verstommen. Nu CU-leider Gert-Jan Segers zelfs het voortbestaan van het kabinet aan het schrappen van de taks heeft verbonden, heeft de oppositie nieuwe munitie om de coalitie mee te beschieten.

Op zijn Facebook-pagina legde Segers mopperaars in de achterban uit waarom hij de omstreden maatregel steunt, terwijl hij er in principe tegen is. In het regeerakkoord staat veel moois voor de ChristenUnie, zoals extra geld voor onderwijs en grote gezinnen, redeneert Segers. Maar het afschaffen van de dividendbelasting, een ingreep die alleen de VVD wilde, maakt nu eenmaal ook deel uit van het plannenpakket van het kabinet. „Wat ik daarom niet wil doen, is mijn woord breken en deze coalitie – vanwege een vorig jaar voorgenomen besluit – beëindigen.”


’Vlag kan uit’

PVV-leider Geert Wilders weet wel raad met het ’dreigement’ van de CU-leider. „Het afschaffen van de dividendbelasting kost miljarden terwijl de gewone Nederlanders kruimels of niets krijgen, is waanzin, dus ik hoop dat Segers ruggengraat toont. Mocht het kabinet vallen en wordt Nederland van Rutte bevrijd, dan kan de vlag uit. Dat zou echt geweldig zijn.”

Volgens fractieleider Lilian Marijnissen van de SP kunnen de ’zware woorden’ van de junior-leider van de coalitie maar één ding betekenen: er is paniek in de tent. „Als de argumenten op zijn, dan blijft alleen het dreigement nog over.” :D

’Chantage’

PvdA-leider Lodewijk Asscher schiet op de terugweg van zijn vakantie subiet in de vechtmodus als hij van de woorden van Segers hoort. „Rutte moet duidelijk maken of hij de ChristenUnie echt gechanteerd heeft.”

Dreigen met val van het kabinet is niet best voor de eendracht in de coalitie, wil de voormalig vicepremier van Rutte-II maar zeggen. „Triest dat deze bizarre maatregel blijkbaar belangrijker is dan het voortbestaan van het kabinet”, kopt Asscher de voorzet van Segers in. Dat buitenlandse beleggers voorgaan is ’een klap in het gezicht van alle Nederlanders met zorgen over veiligheid, dure zorg, en onbetaalbare woningen. Het is ook een klap in het gezicht voor ons allen, voor onze leraren, onze verpleegkundigen onze agenten en onze soldaten.” Ook Asscher stelt vast: „Alle argumenten zijn blijkbaar op en er blijft alleen dreigen over.”

Zweep

Het schrappen van de belasting op winst voor aandeelhouders vormt vanaf de aftrap van kabinet-Rutte III de zweep waarmee de oppositie het kabinet geselt. De Kamer hield er al veelvuldig taaie debatten over en ministers en coalitieleiders leggen de maatregel met wisselend succes uit. Het idee is dat het wegstrepen van de taks gunstig is voor het besluit van grote, beursgenoteerde bedrijven om zich in Nederland te (blijven) vestigen. Memo’s van Economische Zaken en Financiën die afgelopen lente openbaar werden (waarvan coalitiekopstukken aanvankelijk zeiden dat ze niet bestonden) onderschreven dit uitgangspunt niet al te stellig.

Bezweringsformule

In de kaders van D66 en CDA begint weerstand tegen de maatregel op te spelen. In de Eerste Kamer kan het kabinet nog niet rekenen op een geheide meerderheid. Dat de maatregel niet de geplande 1,4 miljard euro, maar maar mogelijk zelfs 2 miljard aan belastinginkomsten scheelt, is een nieuwe zorg voor de regeringsploeg van premie Rutte. Intussen heeft het kabinet een bezweringsformule gevonden om lastige vragen over het afschaffen van de taks te beantwoorden: u hoort van ons op Prinsjesdag.


https://www.telegraaf.nl/(...)tte-de-christen-unie

De boel op scherp zetten is altijd ^O^
Dan wachten op grote boem *O* *O* *O*
pi_181468268
De VVD kan het heel gemakkelijk maken. En terugkeren op dit onzalige plan.

Dat ze maar gewoon toegeven dat ze dachten dat het een goed idee was, maar in feite maar heel weinig waarde biedt voor de investering.

En dan dat geld in onderzoek naar iets zinvols steken. Thoriumreactoren of onderwijs, studentenkamers, het opknappen van al die bijna in elkaar storten de basisscholen.
Whatever...
pi_181469307
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:19 schreef Spanky78 het volgende:
De VVD kan het heel gemakkelijk maken. En terugkeren op dit onzalige plan.

Dat ze maar gewoon toegeven dat ze dachten dat het een goed idee was, maar in feite maar heel weinig waarde biedt voor de investering.

En dan dat geld in onderzoek naar iets zinvols steken. Thoriumreactoren of onderwijs, studentenkamers, het opknappen van al die bijna in elkaar storten de basisscholen.
Of stimulering van ons Nederlandse Midden en Kleinbedrijf door afschaffing erfbelasting bij ondernemingen. Of iig vereenvoudiging/versoepeling. Dat komt indirect ten goede aan onze hele NL economie. We moeten niet meehobbelen met de mondiale polonaise buiten ons land waar de gure winden van Trump, Brexit en Putin een onvoorspelbaar weertype veroorzaken.
We moeten eens wat vaker luisteren naar de liedjes "1948" van Gerard Cox en "Het dorp" van Wim Sonneveld.

Maar zoals ik al zei:
Het gaat om Ruttes geheime agenda:
Zijn carrière begonnen bij Uniliver en daar zitten zijn "Old Boys"-vrinden. Belangrijk voor zijn volgende carrière-move.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_181469620
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Maar zoals ik al zei:
Het gaat om Ruttes geheime agenda:
Zijn carrière begonnen bij Uniliver en daar zitten zijn "Old Boys"-vrinden. Belangrijk voor zijn volgende carrière-move.
Uiteraard. Landsbelang heeft nooit enige rol gespeeld bij dit idee.
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:27:12 #69
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_181469732
Feynman en/of Feiten – Afschaffen dividendbelasting is geen banenplan
"Het lukt Mark Rutte maar niet om dit uit te leggen."

Facepalmen. Zeker nu
Het afschaffen van de dividendbelasting kostte eerst anderhalf miljard, nu twee miljard en straks drie, vier en zo verder. De economie trekt aan, meer winst, meer dividend en dus meer (dividend)belasting. Deze stijging is net zo verrassend als regen na droogte. Nu mag een deel van dat stijgende dividend naar de schatkist, de misgelopen opbrengst stijgt straks door en door, tot de volgende recessie.

Dividendbelasting is in Nederland een voorbelasting. Nederlandse beleggers mogen de dividendbelasting verrekenen in de aangifte van hun inkomstenbelasting. Wat een Nederlander straks niet meer hoeft voor te schieten op de beurs, krijgen ze ook niet terug van de fiscus. Deze afschaffing levert de Nederlandse belegger geen euro op. Al deze miljarden verdwijnen in het buitenland. Zo de zee in.

Het lukt Mark Rutte maar niet om dit uit te leggen. Toch zie je in een enkele tweet al drie keer een camera in zijn neus. De beste man geeft les, maar nu even niet. Een halve procent van de rijksbegroting, maar Rutte begint niet aan een uitleg. Niet in de camera, niet op papier. U bent te dom bevonden. Hij zegt wel dat het beter uitgelegd moet worden, maar begint daar niet aan.

Gaap
Laat ik een poging doen. Een maatregel zoals het verlagen van loonbelasting verwatert snel. Op een beroepsbevolking van negen miljoen is twee miljard per jaar slechts ruim tweehonderd euro per arbeider. Een verlaging van de loonbelasting maakt Nederlandse arbeid maar een halve procent goedkoper. Dat gaat geen bedrijven over de streep trekken.

Een verlaging van de vennootschapsbelasting heeft hetzelfde probleem. In 2017 ging dat om ruim twintig miljard euro. Met ruim twee miljard euro per jaar zou het toptarief van 21% in 2021 verder omlaag gebracht worden naar 19%. Dan is het nog ruim boven de 12,5% van Ierland, dus dat zal geen effect hebben. (Het maximale effect is trouwens meer lege torens met trustkantoren op de Zuidas.)

Ierland doet wel iets interessants, die 12,5% is een kortingstarief dat alleen geldt voor "trading income". Voor winst die niet uit handel afkomstig is, maar gewoon uit hard werken geldt 25%. Belasting aftikken over buitenlandse winst is goedkoop, belasting over productiewerk is dat niet. De belastingkorting is dus heel gericht, met verminderd risico op homeopathische verdunning en uitblijven van nut.

Dat is ook het idee wat Rutte heeft. De meeste nieuwe investeringen maken nooit winst, keren geen dividend uit en kost dus niets. Hier wordt de windhond over de racebaan gelokt met een aas die hij nooit krijgt. Mocht een bedrijf wel winst maken en dividend uitkeren, dan is er voor Nederlanders geen effect, alleen de buitenlandse belegger krijgt net iets meer rendement.

Brussel? Ikke?
Alleen zit dat voordeel bij investeringen in de reële economie met werkmaatschappijen, machines, arbeiders en productie pas heel laat. Eerst worden jarenlang leningen afgelost, daarna pas winst om te verdelen. De contante waarde van de ooit verschuldigde dividendbelasting is vrij laag, omdat het effect pas ver in de toekomst tot leven komt.

Tijdens de investeringsbeslissing is die contante waarde bij grotere langjarige arbeidsintensieve projecten verwaarloosbaar. Politieke en economische stabiliteit om inschattingen te kunnen maken over de hele looptijd is belangrijker. Britse beleggers klagen al over rechtsbescherming. Sinds de afgelopen recessie blijkt dat het begrotingstekort heilig is, ten koste van burgers & bedrijven.

Handige buitenlandse beleggers in Nederland ontlopen de dividendbelasting al. Daar komt geen nuttig effect. De nieuwe Nederlandse dochter wordt gefinancierd met dure leningen vanuit de moeder, die rentebetalingen zijn onbelast. Eigen vermogen met een sticker vreemd vermogen, en de fiscus belast het rendement op geïnvesteerd vermogen niet meer.

De vraag is ook wat voor investeerders je aantrekt zonder dividendbelasting. Is het een Google dat hier een datacentrum neerzet, banen schept, hier alleen kosten maakt en dus alleen een werkmaatschappij heeft zonder dividenduitkeringen en niets te maken heeft met deze weggeefwinkel? Of toch iets anders?

Het snelle geld heeft natuurlijk ook sneller baat bij deze maatregel. Neem een investeerder die een Nederlandse warenhuizenketen overneemt, het vastgoed verkoopt en terug huurt, overlaadt met schulden, via dividend de buit naar het buitenland afvoert om daarna vakbonden & arbeiders met alle ellende achter te laten. Dat wordt nu gesubsidieerd. Dag Vroom en Dreesman.

Den Terry
Wat willen we? Grote holdings met arbeiders in lage lonenlanden, die hun vennootschapsbelasting afrekenen in Ierland om daarna de dividendbelasting te ontlopen in Nederland? Zelfs bij een reus als Unilever haal je enkele banen binnen van statutair directeuren. Deze top van multinationals zit zo vaak in het vliegtuig dat ze onder de streep toch geen vaste woon of verblijfplaats hebben.

Of willen we de werkmaatschappijen en de banen? Zeker binnen de Europese single market is het kinderlijk eenvoudig de moedermaatschappij in een ander land te vestigen dan haar dochters. De dividendbelasting van de holding is zo ver verwijderd van de werkvloer binnen een werkmaatschappij dat dit gewoon geen banenplan kan zijn. Die directe relatie bestaat niet.

Ons vestigingsklimaat is belangrijk. Dat EU-leden elkaar de tent uitvechten met lagere tarieven is een indicator van hoe goed de EU werkt. Meedoen aan de race naar de Europese tax-bottom is een doodlopende weg. Carpe diem, schulden maken, en als het feest klapt de schuld afschuiven naar het ESM. Concurreren op prijs gaan we nooit winnen van China, India, Afrika of het Oostblok.

Die paar miljard euro per jaar is nog te overzien, het gebrek aan logica of inspraak niet. _O_

https://www.geenstijl.nl/(...)g-is-geen-banenplan/
pi_181469765
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:11 schreef Ryan3 het volgende:
Komt dus neer op het volgende op dit moment. CU vindt het wel allemaal kut en zo, maar ze kunnen het kabinet niet laten vallen, en volgens Gert-Jan valt hier het kabinet over als CU over de brug gaat, wrs omdat Gert-Jan dan naar de hel gaat na zijn dood. Want ja het bevoegde gezag volgt het pan van god met NL. En Mark is de eerst aangewezene om dit plan van god uit te voeren, ga je daar tegenin dan ga je tegen het plan van god met NL in en dus verdwijnt Gert-Jan, na al eerder 8 jaar in Egypte verbleven te hebben (naar verluid), naar de hel. En dat moeten we met zijn allen niet willen hè. :').

Polletje over dat Gert-Jan naar de hel gaat is nu op zijn plaats.
1) en terecht. Branden zal hij sws. Hij is een zondaar.
2) och, arme Gert-Jan, nee dan liever nog wat meer betalen.
3) huh?
_O- Leuk geschreven, had je wat gedronken?
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:31:02 #71
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_181469815
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij is dit what's at stake nu, laat Gert-Jan het kabinet vallen of niet, komt-ie in de hel terecht of niet. Je mag van ongelovige honden toch wel een beetje empathie verwachten? Ar-me jongen moet straks eeuwig branden in de hel.
1) Hij heeft getekend voor die kabinet, 2) het is een coalitie, 3) hij geeft aan dat hij het er niet mee eens is; hoe eerlijk kan je zijn 4) Ook D66 anti-god 666 vieze onderhandse klote mannetjes zijn het er niet mee eens.
pi_181473671
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Of stimulering van ons Nederlandse Midden en Kleinbedrijf door afschaffing erfbelasting bij ondernemingen. Of iig vereenvoudiging/versoepeling. Dat komt indirect ten goede aan onze hele NL economie. We moeten niet meehobbelen met de mondiale polonaise buiten ons land waar de gure winden van Trump, Brexit en Putin een onvoorspelbaar weertype veroorzaken.
We moeten eens wat vaker luisteren naar de liedjes "1948" van Gerard Cox en "Het dorp" van Wim Sonneveld.

Maar zoals ik al zei:
Het gaat om Ruttes geheime agenda:
Zijn carrière begonnen bij Uniliver en daar zitten zijn "Old Boys"-vrinden. Belangrijk voor zijn volgende carrière-move.
Het afschaffen van erfbelasting is nou juist iets waar ik van vind dat het met name voor grote bedragen niet vrijgesteld mag zijn. Uitgestelde betaling igv bedrijfsovernames, korting over een erfenis tot 500k, prima.

Alles daarboven juist hoger belasten. Maargoed. Zoiets moet dan EU breed gebeuren. De EU race to the bottom moet eens ophouden.

Dus geen belastingparadijzen in Ierland, Nederland of Luxemburg. En wegsluizen van geld ivg belasting buiten de EU onmogelijk maken.

Wil je hier geld verdienen? Dan betaal je netjes een ventje mee aan de reden dat hier überhaupt mensen wonen die iets kunnen betalen.

En oja. Als we tol gaan heffen, in ieder geval 1 kastje voor de gehele Eu.
Whatever...
pi_181475491
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:19 schreef Spanky78 het volgende:
De VVD kan het heel gemakkelijk maken. En terugkeren op dit onzalige plan.

Dat ze maar gewoon toegeven dat ze dachten dat het een goed idee was, maar in feite maar heel weinig waarde biedt voor de investering.

En dan dat geld in onderzoek naar iets zinvols steken. Thoriumreactoren of onderwijs, studentenkamers, het opknappen van al die bijna in elkaar storten de basisscholen.
VVD laat zien dat Nederland niet meer bestaat. De burgers zijn er alleen nog niet achter. Het belang van natie-staten is het verleden, wat alleen telt is nog het belang van multinationals, die, no doubt, in de toekomst de rol die natie-staten speelden zullen overnemen, alleen op een ander manier. Dat is niet één of andere dystopie, maar gelijk de Titanic langzaam afdaalde naar de bodem van de Noordelijke IJszee of Atlantische oceaan (dat weet ik niet precies), de race naar de bodem die wij volgen en er is niets of niemand die hier verandering in kan aanbrengen. Niet iedereen nog is het ermee eens in de politiek, Gert-Jan moet nog voor zichzelf uitmaken of hij liever naar de hel gaat dan dit goedkeuren bijvoorbeeld, maar in zekere zin zijn de VVD en Nederland avant-gardistisch bezig zelfs, zou je kunnen zeggen. Een Balkenendistische neo-Tolstojaanse conservatieve revolutie (minus VOC) gaat ons ook niet meer redden, want ook de climate change leidt tot ideologisch flagellantisme en Nijpeliaans waterpompisme dat meer lijkt op een psychose dan wat anders.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 26-08-2018 17:07:23 ]
I´m back.
pi_181483307
quote:
6s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ons vestigingsklimaat is belangrijk. Dat EU-leden elkaar de tent uitvechten met lagere tarieven is een indicator van hoe goed de EU werkt. Meedoen aan de race naar de Europese tax-bottom is een doodlopende weg. Carpe diem, schulden maken, en als het feest klapt de schuld afschuiven naar het ESM. Concurreren op prijs gaan we nooit winnen van China, India, Afrika of het Oostblok.

Die paar miljard euro per jaar is nog te overzien, het gebrek aan logica of inspraak niet.

Behoorlijk goed artikel wel van die site waar ik weinig mee heb. De conclusie is geniaal natuurlijk, een waarheid als een koe.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 26 augustus 2018 @ 21:36:41 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181483374
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2018 16:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

VVD laat zien dat Nederland niet meer bestaat. De burgers zijn er alleen nog niet achter. Het belang van natie-staten is het verleden, wat alleen telt is nog het belang van multinationals, die, no doubt, in de toekomst de rol die natie-staten speelden zullen overnemen, alleen op een ander manier. Dat is niet één of andere dystopie, maar gelijk de Titanic langzaam afdaalde naar de bodem van de Noordelijke IJszee of Atlantische oceaan (dat weet ik niet precies), de race naar de bodem die wij volgen en er is niets of niemand die hier verandering in kan aanbrengen. Niet iedereen nog is het ermee eens in de politiek, Gert-Jan moet nog voor zichzelf uitmaken of hij liever naar de hel gaat dan dit goedkeuren bijvoorbeeld, maar in zekere zin zijn de VVD en Nederland avant-gardistisch bezig zelfs, zou je kunnen zeggen. Een Balkenendistische neo-Tolstojaanse conservatieve revolutie (minus VOC) gaat ons ook niet meer redden, want ook de climate change leidt tot ideologisch flagellantisme en Nijpeliaans waterpompisme dat meer lijkt op een psychose dan wat anders.
Klopt, maar wel wrang dat de VVD teruggrijpt op het ‘oranjegevoel’ om dit gedrocht te willen verkopen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 26 augustus 2018 @ 22:15:12 #76
165633 eriksd
The grand facade...
pi_181484683
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2018 16:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

VVD laat zien dat Nederland niet meer bestaat. De burgers zijn er alleen nog niet achter. Het belang van natie-staten is het verleden, wat alleen telt is nog het belang van multinationals, die, no doubt, in de toekomst de rol die natie-staten speelden zullen overnemen, alleen op een ander manier. Dat is niet één of andere dystopie, maar gelijk de Titanic langzaam afdaalde naar de bodem van de Noordelijke IJszee of Atlantische oceaan (dat weet ik niet precies), de race naar de bodem die wij volgen en er is niets of niemand die hier verandering in kan aanbrengen. Niet iedereen nog is het ermee eens in de politiek, Gert-Jan moet nog voor zichzelf uitmaken of hij liever naar de hel gaat dan dit goedkeuren bijvoorbeeld, maar in zekere zin zijn de VVD en Nederland avant-gardistisch bezig zelfs, zou je kunnen zeggen. Een Balkenendistische neo-Tolstojaanse conservatieve revolutie (minus VOC) gaat ons ook niet meer redden, want ook de climate change leidt tot ideologisch flagellantisme en Nijpeliaans waterpompisme dat meer lijkt op een psychose dan wat anders.
Heb je een delirium? Schitterend dit.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_181490187
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:31 schreef xzaz het volgende:

[..]

1) Hij heeft getekend voor die kabinet, 2) het is een coalitie, 3) hij geeft aan dat hij het er niet mee eens is; hoe eerlijk kan je zijn 4) Ook D66 anti-god 666 vieze onderhandse klote mannetjes zijn het er niet mee eens.
"anti god"
"666"

Waarom is een D66 standpunt anti-God, duivels of satanistisch. En dan liefst in het kader van dit topic. Of is het off-topic. Graag een verklaring....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_181490718
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2018 16:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

VVD laat zien dat Nederland niet meer bestaat. De burgers zijn er alleen nog niet achter. Het belang van natie-staten is het verleden, wat alleen telt is nog het belang van multinationals, die, no doubt, in de toekomst de rol die natie-staten speelden zullen overnemen, alleen op een ander manier. Dat is niet één of andere dystopie, maar gelijk de Titanic langzaam afdaalde naar de bodem van de Noordelijke IJszee of Atlantische oceaan (dat weet ik niet precies), de race naar de bodem die wij volgen en er is niets of niemand die hier verandering in kan aanbrengen. Niet iedereen nog is het ermee eens in de politiek, Gert-Jan moet nog voor zichzelf uitmaken of hij liever naar de hel gaat dan dit goedkeuren bijvoorbeeld, maar in zekere zin zijn de VVD en Nederland avant-gardistisch bezig zelfs, zou je kunnen zeggen. Een Balkenendistische neo-Tolstojaanse conservatieve revolutie (minus VOC) gaat ons ook niet meer redden, want ook de climate change leidt tot ideologisch flagellantisme en Nijpeliaans waterpompisme dat meer lijkt op een psychose dan wat anders.
Psychose is inderdaad wel het juiste woord bij deze post.
Whatever...
  maandag 27 augustus 2018 @ 12:09:46 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181494787
quote:
10s.gif Op zondag 26 augustus 2018 22:15 schreef eriksd het volgende:

[..]

Heb je een delirium? Schitterend dit.
Het is een feit dat de VVD langzaam toewerkt naar het afschaffen van de natie-staat. Daar doen ze niet eens geheimzinnig over. En dat krijg je dus een wereld waarin Andere , globale organisaties macht verkrijgen. Het klopt gewoon wat hij zegt, alleen missen sommigen het inzicht om zover vooruit te kijke
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 27 augustus 2018 @ 14:13:02 #80
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_181497154
Economen: flinke tegenvaller koopkrachtplaatjes dreigt voor werknemer

De koopkracht van werkende Nederlanders valt mogelijk minder hoog uit dan het kabinet verwacht. Daarvoor waarschuwen economen van de Rabobank in een vandaag verschenen rapport. Als er niet wordt ingegrepen, hoeven Nederlanders 'niet op fraaie koopkrachtplaatjes te rekenen' bij Prinsjesdag.

Economen Rabobank
De Nederlandse economie groeide het afgelopen jaar met 2,9 procent, maar de lonen slechts met 1,4 procent. Daarmee weten de cao-lonen maar net boven de inflatie van 1,3 procent te blijven. Dat is opmerkelijk, aangezien er meer werk is en de werkloosheid daalt. Problemen met het vinden van personeel zou de salarissen juist een flinke zet omhoog moeten geven.

'Een domper voor werkend Nederland, maar ook voor kabinet Rutte-III: zonder loongroei is het nog maar de vraag hoe gunstig de koopkrachtplaatjes zullen zijn die het ‘de gewone, normale Nederlander’ met Prinsjesdag voorschotelt', aldus het economisch bureau van de bank in het rapport, dat zich naar eigen zeggen daarom genoodzaakt voelt de discussie over de loonstijging aan te gaan.

Volgens de economen is onder meer de toegenomen automatisering en digitalisering verantwoordelijk voor het achterblijven van de lonen. Lonen voor bijvoorbeeld productie- en administratief werk staan door die technische ontwikkelingen onder druk.

Daarnaast is er weliswaar werk genoeg op dit moment, maar wordt dat in toenemende mate ingevuld door de buitenlandse beroepsbevolking. Zo kunnen bedrijven bepaalde productieprocessen verplaatsen naar lagelonenlanden. Ook verhuizen meer mensen binnen de Europese Unie, zoals Spanjaarden en Grieken, naar Nederland voor werk. Daardoor hebben ondernemers meer keuze bij het aannemen van personeel.

https://www.ad.nl/economi(...)-werknemer~a0ae904a/

Dus die 2 miljard van die dividend belasting jassen we er wel even doorheen met fraaie koopkracht cijfers :') aldus randdebiel Rutte :r :r
Gaat dus niet lukken Mark _O_ _O_
pi_181497254
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2018 16:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

VVD laat zien dat Nederland niet meer bestaat. De burgers zijn er alleen nog niet achter. Het belang van natie-staten is het verleden, wat alleen telt is nog het belang van multinationals, die, no doubt, in de toekomst de rol die natie-staten speelden zullen overnemen, alleen op een ander manier. Dat is niet één of andere dystopie, maar gelijk de Titanic langzaam afdaalde naar de bodem van de Noordelijke IJszee of Atlantische oceaan (dat weet ik niet precies), de race naar de bodem die wij volgen en er is niets of niemand die hier verandering in kan aanbrengen. Niet iedereen nog is het ermee eens in de politiek, Gert-Jan moet nog voor zichzelf uitmaken of hij liever naar de hel gaat dan dit goedkeuren bijvoorbeeld, maar in zekere zin zijn de VVD en Nederland avant-gardistisch bezig zelfs, zou je kunnen zeggen. Een Balkenendistische neo-Tolstojaanse conservatieve revolutie (minus VOC) gaat ons ook niet meer redden, want ook de climate change leidt tot ideologisch flagellantisme en Nijpeliaans waterpompisme dat meer lijkt op een psychose dan wat anders.
De VVD is er niet voor mensen met een beperking, ondanks dat er ieder jaar veel bijkomen.
  maandag 27 augustus 2018 @ 15:27:36 #82
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_181498455
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:20 schreef torentje het volgende:
De VVD is er niet voor mensen met een beperking, ondanks dat er ieder jaar veel bijkomen.
De VVD is er niet voor mensen met een lichamelijke beperking, met een geestelijke beperking ben je automatisch lid, ondanks dat er ieder jaar veel bijkomen.

Fixed :7
  maandag 27 augustus 2018 @ 16:43:55 #83
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_181499742
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:20 schreef torentje het volgende:

[..]

De VVD is er niet voor mensen met een beperking, ondanks dat er ieder jaar veel bijkomen.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:46:33 #84
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_181518859
Rabobank: 'Schaf de dividendbelasting niet af'

Rabobank-econoom Nic Vrieselaar ziet het nut er niet van in dat de dividendbelasting per 2020 wordt afgeschaft. De werkgelegenheid is er volgens Vrieselaar in ieder geval niet bij gebaat.
"Ik zou het niet doen", zegt Vieselaar dinsdag tegen NPO Radio 1.
https://www.nporadio1.nl/(...)endbelasting-niet-af

Vanuit het kabinet en de coalitiepartijen wordt de omstreden maatregel steeds verdedigd met het argument dat het goed is voor het internationale vestigingsklimaat en Nederlandse multinationals minder kwetsbaar worden voor buitenlandse overnames.

Maar de Rabobank-econoom denkt dat er betere manieren zijn om dat te bevorderen. Daarbij denkt Vieselaar aan lagere werkgeverslasten op arbeid.

"Goede Nederlandse werknemers worden dan ook voor buitenlandse bedrijven goedkoper. Daar hebben we de afschaffing van de dividendbelasting niet voor nodig."

Rekening voor kabinet loopt steeds verder op
De rekening voor het kabinet loopt ook steeds verder op naarmate de economie verder aantrekt. Hogere groei betekent immers ook hogere belastinginkomsten.

Aanvankelijk werd er rekening mee gehouden dat de schatkist ieder jaar 1,4 miljard euro misloopt door de afschaffing van de dividendbelasting. Die rekening loopt waarschijnlijk op naar 2 miljard euro. Vrieselaar: "Daar hadden we andere leuke dingen van kunnen doen."

Het is bekend dat met name buitenlandse overheden en buitenlandse beleggers in Nederlandse bedrijven profiteren van de maatregel.

Geen relatie dividendtaks en koopkracht
De Rabobank denkt overigens niet dat de koopkracht toeneemt als de 2 miljard euro aan gederfde inkomsten aan loonsverhoging wordt besteed.

Terwijl de Nederlandse economie afgelopen jaar met 2,9 procent groeide, stegen de cao-lonen met 1,4 procent. Net genoeg om boven de inflatie van 1,3 procent uit te komen, concludeerde de Rabobank maandag in een eigen studie.

De overheid volgt doorgaans de loonontwikkeling van de markt. Een relatie tussen het afschaffen van de dividendbelasting en de koopkracht is daarom niet aan te tonen, aldus Vrieselaar. _O_

https://www.nu.nl/economi(...)t-af.html?redirect=1

Nou Rutte :r kom er maar weer in met een lulverhaal om ons te besodemieteren }:|
En nee, we hebben je echt niet door dat je het doet omdat je straks een leuk baantje bij Unilver wil :O :O :r
PAARDENLUL :7
pi_181518906
Rutte wil gewoon graag in de dikke reet van zijn vriendjes bij Unilever kruipen. En dat mag van mij, maar dat ga ik niet voor m betalen.


KAMERTRUT !
see what is invisible to others.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:55:45 #86
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181519054
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:46 schreef ikweethetookniet het volgende:

En nee, we hebben je echt niet door dat je het doet omdat je straks een leuk baantje bij Unilver wil :O :O :r

Hij werd toch baas van Europa? Unilever zal dan als tegenprestatie wel wat centjes op zijn Zwitserse bankrekening storten ofzo.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181522768
Hopelijk lezen er hier ook voorstanders van de afschaffing mee. Want dan kunnen zij misschien eens uitleggen waarom de afschaffing goed is voor de economie. Ja, omdat multinationals dan hier komen/blijven met hun hoofdkantoren en dat is zogenaam goed voor de economie en werkgelegenheid. In die hoofdkantoren werken een handjevol medewerkers in het hoger segment bij mijn weten en dat zijn dan voornamelijk buitenlanders die hier geen belasting betalen. Of weinig als ze hier wel belast zijn, dan vallen ze onder de 30 % regeling.

Kan iemand het uitleggen?
pi_181524084
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Hopelijk lezen er hier ook voorstanders van de afschaffing mee. Want dan kunnen zij misschien eens uitleggen waarom de afschaffing goed is voor de economie.

Kan iemand het uitleggen?
Er zijn natuurlijk best argumenten voor afschaffing aan te voeren:

Dividendbelasting beïnvloedt de economische groei wel degelijk negatief, al zal dat altijd een twistpunt tussen economen blijven, maar dat blijkt ook uit empirische studies naar dat effect.

De juridische en administratieve moloch die het veroorzaakt (die nog eens zullen worden verstrekt worden door Miljoen, X en SocGén), waarbij ik me ernstig afvraag of die kosten de totale baten niet overschrijden. Maar dat zou je moeten onderzoeken.

En het blijft qua rechtvaardiging een inherent vreemde belasting. Hij wordt geheven over winsten die niet eens in Nederland behaald worden (terwijl de wereld juist naar dat oorsprongbeginsel tendeert) en ook nog eens feitelijk betaald door mensen die niet in Nederland wonen, dus ook geen gebruikmaken van de Nederlandse voorzieningen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181524173
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:00 schreef nostra het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk best argumenten voor afschaffing aan te voeren:

Dividendbelasting beïnvloedt de economische groei wel degelijk negatief, al zal dat altijd een twistpunt tussen economen blijven, maar dat blijkt ook uit empirische studies naar dat effect.

De juridische en administratieve moloch die het veroorzaakt (die nog eens zullen worden verstrekt worden door Miljoen, X en SocGén), waarbij ik me ernstig afvraag of die kosten de totale baten niet overschrijden. Maar dat zou je moeten onderzoeken.

En het blijft qua rechtvaardiging een inherent vreemde belasting. Hij wordt geheven over winsten die niet eens in Nederland behaald worden (terwijl de wereld juist naar dat oorsprongbeginsel tendeert) en ook nog eens feitelijk betaald door mensen die niet in Nederland wonen, dus ook geen gebruikmaken van de Nederlandse voorzieningen.
Ik begrijp werkelijk niets van je antwoorden. De eerste twee is vaag gelul en het derde slaat nergens op. De winsten zijn wel in NL behaald. Het wordt geheven van in Nederland gevestigde vennootschappen.
pi_181524648
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[quote]
De eerste twee is vaag gelul
Dit is een studie naar de effecten van dividendbelasting op economische groei.

Miljoen, X en SocGén: zie mijn posts daarover in het eerste topic. Als je als belastingadviseur een referentie naar dat soort mega-uitspraken 'vaag gelul' vindt, verbaast me toch erg overigens.

quote:
en het derde slaat nergens op. De winsten zijn wel in NL behaald. Het wordt geheven van in Nederland gevestigde vennootschappen.
Dat zegt niets over de oorsprong van die winsten natuurlijk. En niets over het feit dat die belasting opgehoest wordt door niet-ingezetenen, want dát (en niet zozeer de in Nederland gevestigde vennootschappen) zijn de feitelijke betalers.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:38:18 #91
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_181526419
Afschaffing dividendbelasting kost beleggers 130 miljoen per jaar

De afschaffing dividendbelasting kost particuliere beleggers 130 miljoen euro per jaar, aldus Dufas. Kan dat dus anders, vraagt de belangenvereniging.

Dufas, de belangenvereniging van in Nederland werkzame vermogensbeheerders en beleggings- en bewaarinstellingen, heeft voorgesteld om de dividendbelasting in ieder geval te handhaven voor de Nederlandse beleggingsfondsen om negatieve impact voor Nederlandse beleggers te voorkomen.

Daarop heeft het kabinet in antwoord op Kamervragen geantwoord dat de dividendbelasting handhaven voor 300 tot 400 inhoudingsplichtigen niet opweegt tegen de uitvoeringskosten en dat handhaving leidt tot een budgettaire derving. Maar beide argumenten overtuigen niet, aldus Dufas.

Dufas vindt dat het de maatschappelijke functie van beleggingsfondsen is om de particuliere belegger in staat te stellen te beleggen volgens het principe van risicospreiding, onder andere als toekomstvoorziening.

Verhoging van belastingdruk voor beleggers
"Het doel van het Fiscale Beleggingsinstelling (FBI) regime is er voor te zorgen dat de Nederlandse particulier die belegt via een beleggingsfonds per saldo fiscaal hetzelfde wordt behandeld als een Nederlandse particulier die direct op de beurs belegt."

Dus beleggen via een beleggingsfonds mag geen extra belasting tot gevolg hebben voor de Nederlandse belegger (anders dan de normale inkomstenbelasting). Hoewel het wellicht contra-intuïtief klinkt, aldus Dufas leidt afschaffing van de dividendbelasting juist wel tot een verhoging van de belastingdruk voor de Nederlandse particuliere belegger doordat:

De verrekening van bronbelasting verloren gaat.
De toegang tot lagere buitenlandse bronbelasting via Nederlandse belastingverdragen in gevaar komt.

Langer nadenken over oplossing
Dufas vreest dat verdragslanden de afschaffing van de dividendbelasting op deze jaarlijkse winstuitkeringen aangrijpen om deze Nederlandse beleggingsfondsen de toegang tot de belastingverdragen te ontzeggen.

"Door de dividendbelasting te behouden voor beleggingsfondsen wordt ook voorkomen dat Nederland een doorstroomfunctie krijgt voor beleggingskapitaal. Dufas roept dan ook op om de dividendbelasting voor beleggingsinstellingen te handhaven of in ieder geval tijd en ruimte te creëren om na te denken over een oplossing voor deze beleggingsfondsen."

https://www.iexprofs.nl/N(...)iljoen-per-jaar.aspx

Nou Rutte kom maar op met weer een lul verhaal :r we zitten er klaar voor :( :X
Als je tijd heb Mark kom gezellig langs krijg je hoogst persoonlijk o|O o|O
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:56:49 #92
165633 eriksd
The grand facade...
pi_181526808
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:00 schreef nostra het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk best argumenten voor afschaffing aan te voeren:

Dividendbelasting beïnvloedt de economische groei wel degelijk negatief, al zal dat altijd een twistpunt tussen economen blijven, maar dat blijkt ook uit empirische studies naar dat effect.

De juridische en administratieve moloch die het veroorzaakt (die nog eens zullen worden verstrekt worden door Miljoen, X en SocGén), waarbij ik me ernstig afvraag of die kosten de totale baten niet overschrijden. Maar dat zou je moeten onderzoeken.

En het blijft qua rechtvaardiging een inherent vreemde belasting. Hij wordt geheven over winsten die niet eens in Nederland behaald worden (terwijl de wereld juist naar dat oorsprongbeginsel tendeert) en ook nog eens feitelijk betaald door mensen die niet in Nederland wonen, dus ook geen gebruikmaken van de Nederlandse voorzieningen.
Uitstekend. Overigens ben ik tegen afschaffing, maar dit zijn inderdaad steekhoudende argumenten voor afschaffing.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:58:06 #93
165633 eriksd
The grand facade...
pi_181526838
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik begrijp werkelijk niets van je antwoorden. De eerste twee is vaag gelul en het derde slaat nergens op. De winsten zijn wel in NL behaald. Het wordt geheven van in Nederland gevestigde vennootschappen.
1: Kapitaal wordt duurder
2: Europeesrechtelijk staat de dividendbelasting onder druk
3: De winsten zijn niet in Nederland behaald, een Nederlandse vennootschap keert die slechts uit. Kan net zo goed winst betreffen die door een dochter in Duitsland is gemaakt en via Nederland wordt uitgekeerd.

Niet meteen zo dom blaten als je geeneens moeite doet om na te denken. Het zijn gewoon valide punten. Ook zat argumenten tegen afschaffing uiteraard, maar probeer eerst gewoon te denken. :)
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_181526999
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Uitstekend. Overigens ben ik tegen afschaffing, maar dit zijn inderdaad steekhoudende argumenten voor afschaffing.
Ik weet ook niet of die argumenten uiteindelijk opwegen tegen de (ook overduidelijk aanwezige) argumenten tégen afschaffing. Daar heb ik (en is er) gewoon te weinig informatie voor. Maar het roepen dat Rutte dit wel doet om een miljoenensalaris bij Unilever zeker te stellen, is wel weer van een ongekende simpelheid. Die hij overigens helemaal zelf heeft veroorzaakt door met een grote glimlach non-argumenten als dé pijlers voor het besluit te presenteren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181576043
Shell verplaatst zijn R&D activiteiten van Rijswijk naar India as we speek.

Unilever-baas heeft ook zijn zegje gedaan: https://t.co/QJWBr0AhGQ

En Unilever beweert 1 miljard in Nederland te investeren (waarvan 100 miljoen uit het artikel blijkt), maar daar staat tegenover dat de top van Unilever eigenlijk meer geinteresseerd is in zichzelf en aandeelhouders.

Feit is dat ze alleen al voor dit jaar voor 6 miljard aan aandelen buyback doen
bron:
https://www.unilever.com/(...)-second-tranche.html.

Verder, Unilever betaalt 5 miljard aan dividend aan aandeelhouders in 2018
bron:
https://afsgroup.nl/wp-co(...)-Dividend-Report.pdf

Blijkens de cijfers en acties van de 2 lijkt het mij niet heel geloofwaardig dat de top van Unilever noch een Shell daadwerkelijk iets om die dividendbelasting geeft, en lijkt het mij meer symboolpolitiek.
pi_181576207
Ongeacht of de heffing op de winstuitkering wordt geschrapt, het gros van de AEX-fondsen wil überhaupt niet verhuizen. Uiteindelijk stellen alleen Shell, Unilever en AkzoNobel dat zij de dividendbelasting laten meespelen in de overweging voor de plek waar ze hun hoofdkantoor neerzetten.

Bij Shell op het hoofdkantoor werken zo'n 2500 mensen. Minder dan de helft heeft ook daadwerkelijk een 'hoofdkantoorfunctie' :') — er zitten ook mensen van exploratie en nieuwe energie in Den Haag. Laten er duizend zogeheten staffunctionarissen zijn.

Bij AkzoNobel in Amsterdam werken zevenhonderd mensen op het hoofdkantoor. Bij het hoofdkantoor van Unilever in Rotterdam werken duizend mensen. Maar wanneer alleen de echte hoofdkantoorrollen worden meegeteld, blijven er veertig over.

Dus het kabinet trekt ¤2 mrd uit, voor het behoud van zo'n 1750 banen. Omgerekend is dat ruim ¤1,1 mln per baan-die-voor-Nederland-behouden-blijft. :') Zelfs als er allerlei indirecte inkomsten worden meegenomen, dan nog blijft er een riante baansubsidie over. Elk jaar weer.

Wat verdient iemand op het hoofdkantoor? Van telefoniste tot bestuursvoorzitter, van junior tot doorgewinterde adviseur. Laten we zeggen gemiddeld bruto rond de ton per jaar. De kosten voor het bedrijf liggen zo'n 1,5 keer hoger, vanwege de bijdragen aan sociale en pensioenlasten.

quote:
Dus: 1750 banen leveren een bruto loonsom van ¤263 mln. Dat is wat omgekeerd de medewerkers 'vuil' mee naar huis nemen en aan waarde toevoegen aan de Nederlandse economie. Daarvoor trekt het kabinet straks ¤2 mrd uit.
https://fd.nl/ondernemen/1267517/heel-duur-dividend

Goed bezig weer :') :R :R
  donderdag 30 augustus 2018 @ 17:46:26 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181577522
quote:
6s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ongeacht of de heffing op de winstuitkering wordt geschrapt, het gros van de AEX-fondsen wil überhaupt niet verhuizen. Uiteindelijk stellen alleen Shell, Unilever en AkzoNobel dat zij de dividendbelasting laten meespelen in de overweging voor de plek waar ze hun hoofdkantoor neerzetten.

Bij Shell op het hoofdkantoor werken zo'n 2500 mensen. Minder dan de helft heeft ook daadwerkelijk een 'hoofdkantoorfunctie' :') — er zitten ook mensen van exploratie en nieuwe energie in Den Haag. Laten er duizend zogeheten staffunctionarissen zijn.

Bij AkzoNobel in Amsterdam werken zevenhonderd mensen op het hoofdkantoor. Bij het hoofdkantoor van Unilever in Rotterdam werken duizend mensen. Maar wanneer alleen de echte hoofdkantoorrollen worden meegeteld, blijven er veertig over.

Dus het kabinet trekt ¤2 mrd uit, voor het behoud van zo'n 1750 banen. Omgerekend is dat ruim ¤1,1 mln per baan-die-voor-Nederland-behouden-blijft. :') Zelfs als er allerlei indirecte inkomsten worden meegenomen, dan nog blijft er een riante baansubsidie over. Elk jaar weer.

Wat verdient iemand op het hoofdkantoor? Van telefoniste tot bestuursvoorzitter, van junior tot doorgewinterde adviseur. Laten we zeggen gemiddeld bruto rond de ton per jaar. De kosten voor het bedrijf liggen zo'n 1,5 keer hoger, vanwege de bijdragen aan sociale en pensioenlasten.

[..]

https://fd.nl/ondernemen/1267517/heel-duur-dividend

Goed bezig weer :') :R :R
En wie zegt dat die mensen geen ander werk zouden vinden als dat hoofdkwartier er niet stond! Ik denk dat het helemaal niks oplevet
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181581541
Topman Unilever: 'Goed dat Nederland dividendtaks afschaft'

Het afschaffen van de dividendbelasting wordt breed gedragen, maar voorstanders komen nauwelijks aan het woord in de media, stelt Unilever-topman Paul Polman. Hij reageert daarmee voor het eerst op de toenemende kritiek op het kabinetsbesluit.


Unilever-topman Paul Polman :r :r

Unilever besloot onlangs het hoofdkantoor te vestigen in Rotterdam. Het afschaffen van de dividendbelasting speelde daarbij een rol. Aandeelhouders bepalen eind oktober of de verhuizing doorgaat.

"Het is niet interessant voor de kranten, maar mondiaal is de tendens dat de dividendbelasting naar beneden gaat. In de krant is het leuker als een vliegtuig neerstort, dan wanneer het blijft vliegen. Mensen aanspreken die het een goede maatregel vinden is geen nieuws."

Volgens Polman past het afschaffen van de dividendbelasting bij een goed investeringsklimaat:

1 miljard
Volgens Polman is het goed dat Nederland de maatregel doorvoert. "Het is een dubbele belasting, andere landen hebben het niet. Daardoor hebben sommige bedrijven ervoor gekozen naar die landen te gaan. Voor aandeelhouders die nu ergens geen belasting betalen en dat in de toekomst wel zouden moeten doen, is een land minder interessant."

Polman deed zijn uitlatingen bij de aanbouw van een nieuw voedselresearchcentrum van Unilever bij Wageningen University. De bouw van het Foods Innovation Centre moet mei volgend jaar klaar zijn en kost 100 miljoen euro.

Het centrum onderstreept volgens Polman het belang van multinationals voor Nederland. "We werken samen met zo'n 4200 kleinere bedrijven in Nederland en jaarlijks investeert Unilever ongeveer 1 miljard euro in Nederland. Dat is natuurlijk veel meer dan je normaal zou doen als je een gewoon bedrijf zou zijn geweest", aldus de Unilever-topman.

Rotterdam
Premier Rutte verdedigde de afschaffing door te zeggen dat Nederlandse multinationals nu aantrekkelijker zijn voor buitenlandse beleggers. Shell en Unilever lobbyden al jaren voor het afschaffen van de dividendbelasting. De maatregel was ook van invloed bij het besluit van Unilever om het hoofdkantoor te vestigen in Rotterdam en niet in Londen.

Vorige week werd echter bekend dat de afschaffing onder Britse beleggers helemaal geen issue is, zo verzekerde Rients Abma, directeur van de Nederlandse vereniging voor institutionele beleggers. Een week daarvoor werd duidelijk dat het afschaffen van de dividendbelasting mogelijk 600 miljoen euro meer kost dan eerder werd gedacht.

Het kabinet heeft overigens nog geen akkoord bereikt over de begroting voor volgend jaar. Het voornaamste punt van discussie is afschaffen van de dividendbelasting en het dekken daarvan.

https://nos.nl/artikel/22(...)ndtaks-afschaft.html

Dit is dus de lul waarvoor wij moeten betalen omdat Rutte bij hem in zijn kont gekropen is :r
pi_181581549
quote:
6s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 16:55 schreef ikweethetookniet het volgende:

Dus het kabinet trekt ¤2 mrd uit, voor het behoud van zo'n 1750 banen. Omgerekend is dat ruim ¤1,1 mln per baan-die-voor-Nederland-behouden-blijft. :') Zelfs als er allerlei indirecte inkomsten worden meegenomen, dan nog blijft er een riante baansubsidie over. Elk jaar weer.
De overheid kan dan beter zelf 1750 mensen aannemen, da's goedkoper.

Zelfde geldt trouwens voor veel belastingconstructies met multinationals.
in a crowd you lose humanity
pi_181581607
quote:
8s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 19:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
"Het is niet interessant voor de kranten, maar mondiaal is de tendens dat de dividendbelasting naar beneden gaat. In de krant is het leuker als een vliegtuig neerstort, dan wanneer het blijft vliegen. Mensen aanspreken die het een goede maatregel vinden is geen nieuws."
Ja, mondiaal is de race to the bottom goed bezig. De rijken worden rijker en krijgen meer voordelen. De armen worden armer. En de middenklasse is aan het verdwijnen. Maar dat is echt heus heel erg goed voor iedereen! Dus blijf vooral VVD stemmen allemaal!
in a crowd you lose humanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')