quote:Groenland behoort niet tot het vasteland van Europa. Geografisch gezien behoort het tot het Noord-Amerikaanse continent. Staatkundig gezien is het een provincie van Denemarken.
Op 9 januari 1954 werd met een waarde van -66 graden hier de laagste temperatuur gemeten.
bron
bronquote:In het grootste deel van Europa vroor het bijna drie volle maanden, van Scandinavië tot Italië en van Frankrijk tot Rusland bevroren alle grote meren en rivieren. Zelfs het Gardameer vroor geheel dicht. In Nederland bevroor de grond tot meer dan een meter diep. Het vee stierf in de schuren, loofbomen spleten open door de kou en reizigers vroren onderweg dood in de koudste winter sinds mensenheugenis. Wijnvaten bevroren in de kelders, fruitbomen gingen massaal verloren, en zelfs eiken overleefden het niet. De graanteelt ging ook verloren.
In januari lag de gemiddelde temperatuur in Nederland op -5,1 graden, in Berlijn zelfs op -13,2 graden. De koudste dag in Nederland was 20 januari 1709. Te Keulen bevroren die dag vijf schildwachten. De gemiddelde temperatuur van de gehele winter komt in Nederland uit op -2,3 graden[3].
Op 8 maart zit de Maas bij Rotterdam nog dichtgevroren. Pas in de loop van deze maand wijkt de vorst, maar de gevolgen blijven nog lang zichtbaar. Op 3 april moet het jacht van de Admiraliteit van Amsterdam op de Zuiderzee terugkeren vanwege het vele ijs tussen Enkhuizen en Stavoren. Op 13 april was het ijs in Kopenhagen nog 14 duimendik en op 1 mei was de haven van Danzíg nog bevroren
bron
Voor de poolkappen e.d. is er onderstaande topic:quote:WKN / Winter in Europa (2009/2010)
WKN / Winter in Europa (2010/2011)
WKN / [Wintersporters opgelet!!!] Winter in Europa 2011/2012
WKN / Winter in Europa 2011/2012 # 2 Horrorwinter!
WKN / Winter in Europa 2012/2013
WKN / Winter in Europa 2013/2014
WKN / Winter in Europa 2014/2015
WKN / Winter in Europa 2015/2016
WKN / Winter in Europa 2015/2016 #2
WKN / Winter in Europa 2016/2017
WKN / Winter in Europa 2016/2017 #2
WKN / Winter in Europa 2017/2018
WKN / Winter in Europa 2017/2018 #2
Bij de Funtensee is -45.9 gemeten. Maar dan zit je wel weer op hoogte.quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:07 schreef Dven het volgende:
Blijft me verbazen dat de laagste temperatuur ooit gemeten in Duitsland nog hoger is dan in Bulgarije
Ah oké. Recordings BG is op 700 meter. De hoogste berg ligt net onder de 3000 meter maar daar is het record -31.2quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Bij de Funtensee is -42.7 gemeten. Maar dan zit je wel weer op hoogte.
Moet zijn -45.9.quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah oké. Recordings BG is op 700 meter. De hoogste berg ligt net onder de 3000 meter maar daar is het record -31.2
Zal lokaal dus wel een mooi inversie weertje geweest bij dat record.
Brr. Zelfs in Zweden nog niet meegemaaktquote:
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een eind wegquote:Op zondag 19 augustus 2018 16:17 schreef Remzz het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WK's snowboarden en freestyleskiën voor junioren beginnen over een paar dagen, de hoogste tijd voor een wintertopic dus.quote:
Op gras jaquote:Op zondag 19 augustus 2018 17:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
WK's snowboarden en freestyleskiën voor junioren beginnen over een paar dagen, de hoogste tijd voor een wintertopic dus.
Echt niet.quote:
In Europa?quote:Op zondag 19 augustus 2018 17:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
WK's snowboarden en freestyleskiën voor junioren beginnen over een paar dagen, de hoogste tijd voor een wintertopic dus.
Nee, Nieuw-Zeelandquote:
Ja oke. Ligt hier nog nergens sneeuw om te skiën of wat dan ook volgens mij.quote:Op zondag 19 augustus 2018 17:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, Nieuw-Zeeland
Hopelijk ligt daar meer sneeuw dan in Argentinië trouwens. M'n vriendin is daar gisteren gearriveerd voor de nodige wedstrijden en trainingskampen, maar er ligt helemaal niks
quote:Op zondag 19 augustus 2018 14:51 schreef aloa het volgende:
Winter in Europa 2018/2019
Het laatst gemeten sneeuwdek in Duitsland (4 cm) was in Kempten en (6 cm) in Oberstdorf op 02 juni 1962
Dat denk ik ook niet neequote:Op zondag 19 augustus 2018 17:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Ja oke. Ligt hier nog nergens sneeuw om te skiën of wat dan ook volgens mij.
Een sneeuwdek zo laat mogelijk in het seizoen.quote:Op zondag 19 augustus 2018 17:22 schreef Remzz het volgende:
Leuke OP trouwens
Was wel even benieuwd wat hiermee werd bedoeld?
[..]
Ah tuurlijk datum erachter helemaal niet bekeken.quote:Op zondag 19 augustus 2018 17:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Een sneeuwdek zo laat mogelijk in het seizoen.
In Landgraaf worden wel internationale wedstrijden gehouden, maar doorgaans wel wat kleinschaliger dan een WKquote:Op zondag 19 augustus 2018 17:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik dacht misschien indoor ofzo![]()
Ben niet zo op de hoogte van wintersporten
Argentinië lag volgens mij wel redelijk wat sneeuw.quote:Op zondag 19 augustus 2018 17:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In Landgraaf worden wel internationale wedstrijden gehouden, maar doorgaans wel wat kleinschaliger dan een WK![]()
Enfin, als de seizoenen in Zuid-Amerika en Australië/NZL volop bezig zijn komt de winter in Europa ook rap dichterbij
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop