pfefferkatze | woensdag 15 augustus 2018 @ 14:13 |
Lijstje van Zweedse tank-bestuurders: Deze op is hier te vinden [ Bericht 5% gewijzigd door pfefferkatze op 15-08-2018 21:39:11 ] | |
pfefferkatze | woensdag 15 augustus 2018 @ 14:17 |
Bij mijn tweedehands V40 heb ik nooit de afstandsbediening gehad om de auto te ontgrendelen. Heb alleen de normale- en reservesleutel, nu open ik de auto dus handmatig bij de bestuurdersdeur. Via een sleutelboer kan niet; heb ik bij meerdere nagevraagd en mijn V40 uit 1999 kunnen ze het niet voor doen, dat moet bij de dealer. Mijn lokale Volvo-dealer vraagt rond de ¤500 er voor....terwijl ik op internet ook verhalen lees dat de ene dealer "een bak met oude sleutels heeft liggen en hem zo voor je inleest" en dat het bij de ander inderdaad "catalogusprijs" mag kosten. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is de meest relaxede dealer in Noord- of Zuid-Holland? Svala Haarlem wilt er dus teringveel geld voor. | |
IrishBastard | woensdag 15 augustus 2018 @ 18:44 |
Ik zou contact opnemen met een specialist, die kunnen zulke dingen vaak ook. Nordicar zit dan meer bij jou in de buurt geloof ik Volgens mij kan het bij de oudere modellen ook zelf met Vida, maar dat weet ik niet zeker(!). | |
pfefferkatze | woensdag 15 augustus 2018 @ 21:43 |
Thanks, ga er achter aan. Nordicar trouwens, die occasions die ze te koop hebben staan, hot damn | |
powerflux | woensdag 15 augustus 2018 @ 21:56 |
Goede OP Volgende week ga ik de 555.555 halen met mn v90. Dus ook de aluminium 6-cilinders kunnen het wel! | |
Dimitri_ | donderdag 16 augustus 2018 @ 09:13 |
Ik zag dat ik nog in de OP stond met het Volvo wagenpark wat ik een tijd terug met mijn vader samen had aangelegd ( 2x 740, 2x 960, Amazone) Dat is allemaal weg, alhoewel ik wel spijt heb van de 740. Te goedkoop weggedaan, had hem eigenlijk moeten houden. Helemaal roestvrij, totaal probleemloos. Ik rij nu geen Volvo meer, mijn vader wel. Tijdje terug zijn auto meegehad op een roadtrip door Duitsland. Heerlijke auto om echt lange afstanden mee af te leggen, maar dat verbruik is echt om te janken.. Gecombineerd verbruik van zo'n 1 op 7,5. | |
pfefferkatze | vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:33 |
Dank, had zin om de OP wat frisser en meer 2018 te maken. 555.555 km is wel #volvogoals | |
IrishBastard | vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:40 |
Heuj, V70 verkocht en best tevreden met opbrengst Volgende eigenaar gaat voor zichzelf beginnen en wil hem zakelijk zo'n 40k per jaar laten doen de komende drie jaar. Leuke vent dus gun hem dat de wagen het net zo goed blijft doen als bij mij Morgen kijken voor een 2011 Passion Red XC60 in Duitsland Hopelijk is 't wat, anders zit ik best zonder | |
Charged | zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:31 |
Dat kan natuurlijk niet,he. De S70 is alweer een weekje of 2 weg,Van Deyne heeft hem nou staan..was de beste optie. De V70 gaat nog steeds erg lekker,nieuwe LPG pomp en tank,binnenkort vers rubber rondom,de 600.000 km. komt ook lekker dichtbij. | |
IrishBastard | zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:21 |
Tof dat de V nog lekker door stoomt! In Duitsland vandaag de koop gesloten. Voor lagen nog wel originele banden om de velgen (en dat bij 152k km!) dus die worden nog gewisseld voor nieuwe Pirelli's (scheelt toch weer zo'n ¤450 op de maat 255/45R20). Achter hadden ze nog 5mm, dus dat is prima. Krijgt ook nog een beurt want daar was hij 3k km overheen en nieuwe TUV Werkplaats was druk dus ze gaan hun best doen dat donderdag rond te hebben Genoeg gekletst, plaatjes! | |
bokkepoot | zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:42 |
Mooie kleur! | |
Charged | zaterdag 25 augustus 2018 @ 15:32 |
Wow,mooi man!,gefeliciteerd en veel veilige km's. Ziet er erg goed uit op de pics. | |
IrishBastard | zaterdag 25 augustus 2018 @ 15:44 |
Thanks! Is echt netjes, alleen rechts voor een plek die bijgewerkt moet worden, maar dat drukt dan weer mooi de BPM | |
cofi | zondag 26 augustus 2018 @ 17:29 |
Gaaf ding! Wat voor motor zit erin? | |
IrishBastard | zondag 26 augustus 2018 @ 17:30 |
Laatste serie 2.4 D5 met 215 PK | |
IrishBastard | zondag 26 augustus 2018 @ 17:33 |
Oh, en vandaag eens optielijsten gaan vergelijken maar er zit alleen geen Dynamic pakket op (met Four-C schokdempers). Verder letterlijk alles: van adaptieve cruise tot elektrische stoelverstelling tot lane assist tot Premium audio Is oorspronkelijk aan Volvo Duitsland geleverd als dienstwagen en daarna van één particulier geweest sinds 30k km Staat nu op 152k | |
cofi | zondag 26 augustus 2018 @ 20:21 |
Nice! Ga je veel plezier aan beleven, vermoed ik zo | |
IrishBastard | zondag 26 augustus 2018 @ 20:29 |
Ga ik ook wel van uit. Misschien tzt nog een chipje | |
Dimitri_ | maandag 27 augustus 2018 @ 08:50 |
Hele fraaie XC60, echt een pareltje! | |
Maegrim | vrijdag 7 september 2018 @ 18:04 |
Net met m'n pa zijn afgeragde XC70 ingeruild voor een heel nette V70R uit 2003, fijne auto zeg. | |
Asschen_sukar | vrijdag 7 september 2018 @ 18:36 |
Ziet er nog goed uit ook | |
WcPot | vrijdag 7 september 2018 @ 19:30 |
Heb je deze auto in Duitsland gekocht omdat het goedkoper is? Hoeveel duurder zou deze auto in Nederland zijn geweest? En welke kosten komen er nog bij om de auto in te voeren | |
IrishBastard | vrijdag 7 september 2018 @ 20:21 |
Ja, en omdat het aanbod qua opties vaak een stuk beter is. Daarmee kom je qua kosten vaak of goedkoper of gelijk uit, maar met een betere uitrusting Of deze nou echt goedkoper is vind ik lastig. Hij is veel dikker uitgerust dan ik in Nederland kan vinden, maar ook qua kleur natuurlijk wat lastiger te verkopen. Grove schatting is dat hij volledig op kenteken en inclusief BPM tussen de 3000 en 5000 goedkoper is dan vergelijkbaar in NL. Qua kosten is het helemaal niet zo ingewikkeld: - Je moet een ausfuhrkenzeihnen kopen (of op een trailer) die voor 15 dagen inclusief verzekering en kentekenbewijs ongeveer ¤170 kost - Je betaalt ¤100 bij de RDW voor een keuring - Je betaalt BPM, in mijn geval nominaal ¤2889, met taxatierapport hopelijk ¤1880 - Ik heb een taxatie laten doen voor ¤300 om de BPM te drukken - Je moet ¤36 betalen voor kentekenplaten | |
WcPot | zaterdag 15 september 2018 @ 21:43 |
Is een grote onderhoudsbeurt inclusief het vervangen van een distributieriem voor ¤699.- een nette prijs voor een V60 1.6 D2 | |
Knutknuttsson | zaterdag 15 september 2018 @ 21:48 |
Ai, mijn V70 uit ‘00 gaat niet door de APK komen. Moet voor zo’n 1000E aan gerepareerd worden en nu vraag ik me af of ik het dat nog waard vind. Wil hem eigenlijk nog niet kwijt.... , bijna de 500.000 aangetikt. | |
bokkepoot | zaterdag 15 september 2018 @ 21:53 |
Ja | |
Papierversnipperaar | maandag 17 september 2018 @ 19:19 |
Yep, dat zijn altijd de lastige momenten, de moeilijke keuzes. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 17 september 2018 @ 19:24 |
Zijn zeker fijne auto's. Automaat of handgeschakeld? | |
Maegrim | maandag 17 september 2018 @ 20:03 |
Automaat | |
powerflux | woensdag 19 september 2018 @ 16:31 |
koop je voor 1000 of 2000 een vervanger die het langer gaat volhouden? ook een gok.. van deze weet je alles ondertussen. als je eigenlijk tevreden bent: houden. als je het ding niet kan uitstaan of weet dat er nog 100 andere zaken eigenlijk moeten worden hersteld: andere kopen. | |
pfefferkatze | woensdag 19 september 2018 @ 17:56 |
Wat moet er gerepareerd worden tegen welke kosten? | |
Knutknuttsson | woensdag 19 september 2018 @ 19:13 |
Is een gok inderdaad. Speelt ook mee dat de noodzaak van een zware diesel er niet meer is en ik best met wat kleiners uit de voeten zou kunnen. Maar ben er nog niet over uit. Het blijft natuurlijk een heerlijke auto om te rijden. | |
Knutknuttsson | woensdag 19 september 2018 @ 19:17 |
Uit mijn hoofd; draagarmen, remleidingen rondom, 2 nieuwe banden, uitlijnen en balanceren. Edit; en fuseekogels? Of zat dat weer in de draagarmen verwerkt? Ben echt een leek op dat gebied. | |
bokkepoot | woensdag 19 september 2018 @ 19:24 |
Standaard slijtage, als de rest goed is gewoon doen. | |
Maegrim | woensdag 19 september 2018 @ 19:45 |
daar doe je zo'n auto toch niet voor weg? | |
daNpy | woensdag 19 september 2018 @ 20:11 |
Mag niks kosten he. | |
Knutknuttsson | woensdag 19 september 2018 @ 21:05 |
Onzin, ik heb in de loop der jaren nooit op onderhoud bespaard, maar het houdt wel een keer op. Je hoeft mij echt niet te vertellen dat een oudere auto onderhouden geld kost, maar wéér 1000 euro aan deze auto besteden is in mijn huishoudboekje wel het overwegen waard. Tel daarbij op dat ik niet per se een zware station meer hoef te rijden en je hebt de twijfel of ik het nog waard vindt. | |
daNpy | woensdag 19 september 2018 @ 21:08 |
Oke, dan zijn de draagarmen (+ uitlijnen) nu slechts het onderhoud wat nodig is, aangezien de banden en remleidingen slijtage delen zijn die je prima in kan plannen. Niks geks aan de hand dus en toeval dat het samen valt. 1000 is pas veel of weinig afhankelijk van de kwaliteit van de banden die ze leveren en de kosten van de draagarmen. Qua uren moet het eigenlijk wel mee vallen voor een degelijke monteur, tenzij alles vast geroest zit. Maar dat zou jouw mededeling over onderhoud dan tegen spreken. Voor een tweedehands auto houd ik altijd 1000 apart voor extra onderhoud en of vervanging, want je weet nooit wat je koopt. Defecte koppeling, lekke uitlaat, banden die vernieuwd moeten worden, kromme draagarm, gare wiellagers, een heleboel versleten delen die je in principe niet snel ziet of een elektronica probleem... je weet nu wat je hebt als het goed is. | |
IrishBastard | woensdag 19 september 2018 @ 21:20 |
Eens wel. Als je je handen niet verkeerd om hebt staan kun je draagarmen prima zelf doen (bij een classic moet wel het blok ff een beetje opgetild) of bij een beun oid. Is in twee tot drie uur als amateur zelfs gepiept. Origineel kosten de armpjes een euro of 300 voor twee denk ik. Uitlijnen ¤70 of zo. Die banden kosten ook de wereld niet. Dus dan ben je voor ¤600 klaar. Heb je geen andere auto voor denk ik zo. Moet je het wel uitbesteden is ¤1000 afhankelijk van het type banden en origineel materiaal ook echt niet slecht. | |
IrishBastard | woensdag 19 september 2018 @ 21:24 |
De XC60 staat ondertussen op kenteken trouwens Fijne wagen wel. Veel strakker op de weg dan de V70NN, stoelen wat steviger maar wel comfortabel (r design) maar ben benieuwd hoe ze op een echt lange rit bevallen. Premium sound is wel echt goed | |
J.B. | zondag 23 september 2018 @ 10:03 |
Gisteren een Volvo C30 2.0i momentum gekocht in Duitsland, een zilverkleurige met 120.000 op de klok. Na bijna 10 jaar rijden de eerste auto die ik zelf koop | |
IrishBastard | zondag 23 september 2018 @ 14:07 |
Foto's? | |
J.B. | woensdag 26 september 2018 @ 23:38 |
Volgen wellicht later, ik ben meteen na aanschaf twee weken op vakantie gegaan (met het vliegtuig) | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 1 oktober 2018 @ 17:33 |
Nee, joh! Automaat is . Ik heb wel een GT6 ipv GT5. Is een fijnere (en sterkere) bak. Daarom is het koppel niet geknepen bij de GT6. Alleen in het laatste jaar in de V70R geleverd. | |
Maegrim | maandag 1 oktober 2018 @ 19:03 |
het rijdt inderdaad fijn maar vergeleken met m'n (ooit) 170pk handbak vind ik em niet 15k euro sneller | |
Charged | dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:05 |
Afgelopen (lang) weekend gezondigd met merk..was wel voor het goede doel en eerlijk is eerlijk,wat een heerlijk ding om te rijden. In ieder geval wel 2 Volvo's als gezelschap voor alle dagen. Schoonouders waren 50 jaar getrouwd en met kinderen en aanhang een lang weekend naar een villa in Offingawier. Iedereen zou met eigen vervoer gaan dus wij eigenlijk met de V70,schoonouders met de S60 en zwager met de V90. Maar ja...als je directeur een C6 als hobbyauto heeft zou je hem natuurlijk kunnen vragen of je de voiture zou mogen lenen wat geen probleem was. Afijn..om jullie een lang verhaal te besparen,onze V is gebruikt als misleiding van schoonouders en ik heb chauffeur mogen spelen. Schoonouders op de achterbank met een wijntje en een tapasplankje. Aangezien er toch 2 mooie Volvo's mee waren wilde ik toch graag de foto's delen. Mooi stukje sturen vanuit Uden naar Friesland. [ Bericht 3% gewijzigd door Charged op 02-10-2018 17:24:21 ] | |
IrishBastard | dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:23 |
Cool! Hoe rijdt zo'n C6 nou? Ik heb vandaag eindelijk de nieuwe voorbanden laten monteren bij de Duitse dealer (waren nog niet geleverd toen ik de auto ophaalde...). Zijn Pirelli Scorpion Verde geworden. Scheelt een stuk in geluid met de vorige banden (kwamen van achter en waren gecupt). Ook beetje kunnen doorrijden in Duitsland, maar vanwege regen en drukte op de route niet boven de 190 uit gekomen. Loopt wel veel beter en een stuk strakker/stabieler dan de V70. Die werd boven de 180 wat zweverig, heeft de XC60 helemaal geen last van Daarna even een nieuwe sticker voor in het logo, een nieuwe R Design badge en twee clipjes voor de raamstijl opgehaald. Stijl is één clipje stuk dus die sluit niet helemaal en de sticker en badge zijn omdat hij er laatst zo bij stond: Sticker zat bij aankoop al los (en kosten welgeteld ¤5,65 ) en die badge is gewoon jammer zo zonder kleur (ook al bij aankoop). Daarnaast een setje 18 inch Cratus met winterbanden opgehaald zodat ik nu wel even klaar ben | |
Charged | donderdag 4 oktober 2018 @ 16:40 |
Prima,echt wel goed. Mag ook wel met 240 pk en 450 Nm,besturing is wel wennen want die is erg gevoelig. Paar keer een goede tussensprint kunnen trekken en met de V90 kon ik ook prima meekomen. (T5) Ook weer lekker bezig met de jouwe,zie ik. | |
r8v2 | zondag 7 oktober 2018 @ 15:09 |
https://www.ed.nl/veldhov(...)-veldhoven~a75d6bab/ | |
J.B. | zondag 7 oktober 2018 @ 19:26 |
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van Xenon in een Volvo C30/S40/V50? Ik vind de dimlichten echt bijzonder matig (eigenlijk gewoon slecht), maar ik begrijp ook dat de Canbus van die generatie Volvo (P1?) nogal problematisch is. | |
Mubassie | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:59 |
Ook maar eens even posten! Tijd geleden een ritje mogen maken in de V40 van een bekende. Man wat een genot! Nu was mijn Opel toch aan vervanging toe en ben ik me ook eens in Volvo gaan verdiepen. Paar proefritjes gemaakt in de V40 en de V60. Uiteindelijk is de keus gevallen op een V40 D2 Summum uit 2013 met 95000 op de teller. Bomvol opties en ziet er op een puntje steenslag van binnen en buiten nog helemaal perfect uit. Nu bijna 2 weken in bezit en ik moet zeggen.. Dit maakt autorijden weer leuk | |
IrishBastard | woensdag 10 oktober 2018 @ 08:08 |
Coole bak! Paar grotere velgen zou 'm wel goed doen | |
IrishBastard | woensdag 10 oktober 2018 @ 08:15 |
Gisteren begonnen met operatie 'elimineer windgeruis'. Enige minpunt van de XC60 is namelijk dat hij boven de 115 behoorlijk begint te suizen. Lijkt me toch niet normaal voor een auto uit deze klasse Dus maar gaan plakken en de snelweg op. Hier stond ik bij het werk van Winterstorm weer bij te plakken want kon het probleem nog niet vinden Uiteindelijk maar opgegeven. Een volgende keer wil ik de volledige onderrand van de voorruit doen. De ruit lijkt namelijk vervangen (jaartal 2013 is toch nieuwer dan de auto ) dus mogelijk ergens niet goed afgedicht. Wel frustrerend dit | |
Mubassie | woensdag 10 oktober 2018 @ 08:46 |
Thanks! 1x raden waar ik afgelopen week naar heb zitten Googlen | |
pfefferkatze | maandag 29 oktober 2018 @ 22:36 |
me wagen is jarig vandaag zou me best tof lijken om de oorspronkelijke (lease)eigenaar uit 1999 te contacten en zien of hij foto's van mijn volvo heeft van vroeger. toevallig iemand in dit topic die deze auto heeft gekocht? | |
Gummiebeer | dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:50 |
Nee, want sommigen vinden het geen ekte Volvo.. | |
Gummiebeer | dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:52 |
Maar je kunt eens kijken op volvo40forum.nl, zitten genoeg liefhebbers die de x40 wel kunnen waarderen, waaronder ik. | |
pfefferkatze | dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:48 |
was dat nou weer voor onzin? wat zou de argumentatie zijn dat het geen echte volvo is? | |
murp | dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:50 |
Wat is die bult naast je volvo logo? | |
pfefferkatze | dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:54 |
Sensoren voor dingen als adaptive cruise control, lane keeping bullshit, andere verkeershulpen. Sommige fabrikanten kiezen er voor ze te verbergen in het design, anderen stellen ze trots ten toon. Check de voorkant eens van de Audi Q8, daar zitten twee knoeperts van sensorbulten in de voorgrill verwerkt. Bewust, om te laten zien dat ie vol zit met verkeershulpfuncties en snufjes. | |
IrishBastard | dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:54 |
Radar voor adaptieve cruise. | |
IrishBastard | dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:57 |
Lane keeping bullshit en collission warning gaat via camera's, in ieder geval op de eerdere modellen Moet zeggen dat al die kneut bij de nieuwe V60/90 etc veel mooier weggewerkt is | |
pfefferkatze | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:00 |
Ja da's waar, dat zijn al die units bij de achteruitkijkspiegel. | |
murp | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:00 |
Wow, mooie gadgets hoor! | |
J.B. | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:01 |
Omdat die samen met de Mitsubishi Carisma is ontwikkeld en gebouwd (in Born bij Nedcar) en daardoor ook heel veel onderdelen deelt. Volgens bepaalde Volvo-puristen is het daardoor geen echte Volvo. | |
cofi | dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:44 |
Heb zelf een V50 uit 2005. Deze heeft origineel xenon die ook totaal ruk was. Nadat ik de boel losgehaald had kwam ik er achter dat de reflectoren grotendeels vergaan waren (spiegellaag van de reflector afgebrand). Officieel zouden de complete units vervangen moeten worden (kost veel geld ), maar er zijn ook aftermarket lenzen/projectoren te koop die je erin kunt schroeven. Setje van 2 stuks was iets van ¤150,-. Levert bij mij echt een bak licht op, maar is wel xenon ipv halogeen. Mocht je meer info willen hebben, moet je het maar even laten weten. Zoek ik de site even op. | |
funnywell | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:06 |
Dat is een grap zeker, hadden ze bij de 850 opgelost door de dakgootjes voor de regen weg te laten zoals op de 740/940/240 zaten. En nu is t gezeik weer terug. Onze V70II heeft nergens last van, de 740 die ik rijd daarentegen wel. Maarja dat is toch maar een 4 bak met overdrive. dus toch al genoeg lawaai. Ja t zegt wel wat over de huidige kwaliteit en dat ze geen drol meer in real life gaan zitten testen | |
funnywell | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:11 |
Niet dat t mij uitmaakt, maar tis een Mitsubishi Carisma platform. Verder helemaal niks mis mee, net als de 4xx nageneog identiek is aan de Renault 19. Maar als je in de grotere broertjes er van stapt die rond die zelfde tijd op de markt kwamen zoals de S80 en een jaar later de V70II, ja sept 99 alweer. Dan merk je het wel. Verder prima wagen, heb er zelf ook eentje gehad voor bijna 5 jaar. | |
J.B. | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:45 |
Bedankt voor de reply, het toeval wil dat ik gisteren de lenzen wilde schoonmaken in de koplampen en er toen ook achter ben gekomen dat de reflectoren helaas compleet dof zijn geworden. Het vervangen van de complete koplampen kost echt een vermogen, dus ik heb zeker interesse in aparte projectoren/lenzen. Aangezien ik toch xenon in de auto ga zetten kan ik net zo goed de projectoren/lenzen wisselen voor exemplaren die voor xenon zijn gemaakt. | |
IrishBastard | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:16 |
Het blijkt het rubber rond het panorama dak te zijn | |
cofi | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:19 |
Ik zie overigens dat ik het eea ook gepost heb in bericht 262 van het vorige deel (link plaatsen lukt mij mobiel nu niet). Link naar de projectoren die ik gekocht en geplaatst heb: https://www.retrofitlab.c(...)sch-al-design-1.html @modje Wil je de link weghalen als dit niet mag? | |
mrPanerai | zaterdag 10 november 2018 @ 11:02 |
Ben aan het oriëntateren voor een tweedehands volvo, revente s60 of v40/60... Zijn er motortypes die ik absoluut moet vermijden of vooraan moet zeggen, | |
Charged | vrijdag 8 februari 2019 @ 16:34 |
Meegekregen van Dirk? | |
rareman1 | vrijdag 8 februari 2019 @ 16:37 |
IrishBastard | vrijdag 8 februari 2019 @ 17:57 |
Wat? | |
Charged | vrijdag 8 februari 2019 @ 17:58 |
Is niet meer onder ons... Hartaanval,klant vond hem in de ochtend thuis.. [ Bericht 4% gewijzigd door Charged op 08-02-2019 18:03:29 ] | |
winterstorm666 | vrijdag 8 februari 2019 @ 18:05 |
https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=88620.0 | |
IrishBastard | vrijdag 8 februari 2019 @ 18:12 |
Lees net het hele topic. Stil van, was een markante vent waar ik toentertijd echt wel veel uurtjes heb doorgebracht (hetzij met mijn V, hetzij om zijn laptops en spul te fiksen). Zo'n kerel die je nooit meer gaat vergeten. Bijzonder! | |
Charged | vrijdag 8 februari 2019 @ 18:22 |
Niertransplantatie,diabetes,kanker en een Volvo 850 bovenop zich krijgen die van de lift afdonderde..en dan z'n tikker die hem de das omdeed..zal hem erg missen. | |
IrishBastard | vrijdag 8 februari 2019 @ 18:23 |
En dan nog de andere shit van mensen om hem heen (z'n ex en zo). Genoeg om 10 mensenlevens met shit te vullen. Heb in die tijd veel levenslessen geleerd wel. Al was het maar in 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' | |
Charged | vrijdag 8 februari 2019 @ 18:31 |
De keren dat hij ons echt uit de brand heeft geholpen toen we financieel krap zaten..hij kon de V iedere keer weer redden en wilde niks extra ervoor,de eerste keer dat ik daar kwam en dat Frits in m'n schoenen stond te zeiken..Nee,inderdaad,zal hem nooit meer vergeten. Nogmaals,Dirk,bedankt! | |
caspervc | zaterdag 16 februari 2019 @ 20:23 |
Zal me hier ook eens melden. Rijd al een maandje of 8 in een V40 T3. (1.6T Ford). Helemaal eens met Mubassie. Wat een heerlijke wagen. Geen summum maar momentum, wel met blond leren interieur, 17” mannan en introline (camera, high performance audio). Gelukkig geen R-design. Vind hem zo in het donkerblauw met licht leer veel sjieker en minder schreeuwerig. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 27 februari 2019 @ 15:27 |
https://edition.cnn.com/2(...)-revealed/index.html In ieder geval veel mooier dan een Tesla model 3. | |
funnywell | woensdag 27 februari 2019 @ 19:59 |
cofi | woensdag 27 februari 2019 @ 20:16 |
De nieuwe Polestar 2? https://www.ad.nl/auto/di(...)la-model-3~a16bff8d/ | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 27 februari 2019 @ 20:33 |
Blijkbaar heeft Volvo het bedrijf gekocht om, naast tuning, ook electrische auto's onder die naam te produceren.
| |
funnywell | woensdag 27 februari 2019 @ 22:08 |
Hopelijk een Bertone Electric ooit, beetje jaren 80 780/480 style. instant buy. | |
J.B. | dinsdag 26 maart 2019 @ 11:50 |
Van m'n Volvo C30 moeten de voorste schokdempers vervangen worden aangezien er licht olie lekt (heeft 130.000 km op de teller). Ik heb besloten om de achterste dan ook maar meteen te doen wanneer ik m'n winterbanden ga wisselen. Die laatste kan ik zelf doen, maar ik ben niet zeker over welk merk ik zou moeten monteren. Ik twijfel tussen Sachs en Bilstein, liefst wil ik iets wat het dichtste het origineel benadert. Heeft iemand advies? Welk merk monteerde Volvo overigens zelf in de fabriek? Daarnaast nog een vraag: van de draagarmen voor zijn de rubbers slecht, maar nu heb ik gezien dat je alleen de rubbers kunt vervangen maar dat daarnaast draagarmen (inclusief rubbers) zelf ook niet zo duur zijn. Is het verstandig om de hele draagarmen te vervangen of is enkel de rubbers in principe meer dan voldoende? | |
daNpy | dinsdag 26 maart 2019 @ 12:04 |
Vaak moet je bij de draagarmen de rubbers eruit en weer erin persen. Je moet ze sowieso demonteren in dat geval. Vervangen is makkelijker als je het zelf wil doen. Daarna de auto wel weer laten uitlijnen. Bilstein of Sachs zal weinig verschil maken. | |
pvdplanet | dinsdag 26 maart 2019 @ 12:12 |
Sachs wil nog weleens gaan lekken. Bilstein dempers zijn kwalitatief top | |
murp | dinsdag 26 maart 2019 @ 14:54 |
Mn afvoer van mn open dak lekt. Achter de passagierkant op de grond is soms een halve meer Gaat dat een duur klusje worden als ik het laat maken? | |
daNpy | dinsdag 26 maart 2019 @ 16:51 |
Niet verstopt? Welk type vlovlo? | |
murp | dinsdag 26 maart 2019 @ 17:17 |
Achter de passagierskant is het boven de bekleding nat. Maar ik zie niets want dan moet de hele dakbekleding eraf. V50 uit 2007 | |
Hyperdude | dinsdag 26 maart 2019 @ 17:26 |
Öhlins natuurlijk Rubbers/ hele draagarmen lijkt mij een kwestie van ¤¤ en of de huidige draagarmen goed zijn/ niet vervormd. | |
daNpy | dinsdag 26 maart 2019 @ 18:06 |
Dan is de aansluiting misschien los geraakt, hiervoor zal je hemel moeten zakken en dat is wel een pokke werk. | |
murp | dinsdag 26 maart 2019 @ 18:36 |
Ja, zo lijkt het wel ja. Is het handiger om m naar de Volvo garage te brengen ( omdat ze dat eerder misschien hebben gedaan)? Mijn eigen garage doet dat werk niet vertelde ze mij | |
IrishBastard | dinsdag 26 maart 2019 @ 18:55 |
Ik zou eerst even testen of de afvoer niet verstopt zit. Gewoon met gietertje een halve/hele liter in de raamsponning gieten en kijken of het overal goed wegloopt | |
IrishBastard | dinsdag 26 maart 2019 @ 18:57 |
Ik zou eerst even testen of de afvoer niet verstopt zit. Gewoon met gietertje een halve/hele liter in de raamsponning gieten en kijken of het overal goed wegloopt Als de rubbers los vervangen worden scheelt het met uurloon vast niet veel met hele armen. Dat is echt appeltje eitje en kun je ook prima zelf doen als je twee rechter handen hebt | |
daNpy | dinsdag 26 maart 2019 @ 19:33 |
Ja, dat sowieso natuurlijk En daarna laten uitlijnen. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 7 april 2019 @ 19:09 |
Het is wel een beetje een zeiksnor: 25 jaar oud en 640dkm gelopen en zeuren over een rammeltje. | |
J.B. | zaterdag 11 mei 2019 @ 22:33 |
Ik heb vandaag zowel voor als achter Bilstein B4 gemonteerd Heeft me wel ontzettend veel tijd gekost, maar het resultaat mag er zijn Draagarmen komen later wel weer, ik ben vandaag van 13 tot 21 uur met m'n C30 bezig geweest en dat vind ik wel genoeg | |
Yankee | vrijdag 24 mei 2019 @ 22:58 |
Sinds twee weken een V40 Nordic+, fijne auto | |
J.B. | dinsdag 28 mei 2019 @ 21:38 |
De airco van m'n C30 MY2007 is er vorige week mee opgehouden de plaatselijke Volvo garage vraagt maar liefst ¤450 voor de condensor alleen al, die is blijkbaar lek en met arbeidsuren en nog wat andere toestanden zou het rond de ¤900 uitkomen. Gezien de vele slechte ervaringen die ik over de condensor van de C30/S40/V50/C70 vind ik dat bizar veel geld voor een condensor die blijkbaar van nogal dubieuze kwaliteit is. Is de vervanging van dat ding redelijk zelf te doen? Of is het beter om dat uit te besteden aan bijvoorbeeld een Bosch Car Service oid? Dan resteert nog de vraag welk merk condensor ik zou moeten nemen. Snel na de aankoop van mijn auto had ik overigens al gaas aangebracht om dat grote gat aan de voorkant wat te bedekken, maar dat heeft blijkbaar niet kunnen voorkomen dat de condensor is gaan lekken... | |
IrishBastard | dinsdag 28 mei 2019 @ 21:46 |
Die kosten zou ik hooguit verwachten als het inclusief uurloon is... Een verdamper vervangen kan imo veel meer werk zijn, condensor hangt meestal gewoon ergens in de motorruimte toch? | |
J.B. | woensdag 29 mei 2019 @ 10:27 |
Zijn toch de echte kosten, ik vond ¤450 ook bizar veel geld maar op de website van Skandix kost het orgineel van Volvo ook ¤429: http://www.skandix.de/de/(...)klimaanlage/1033409/ Alternatieven van o.a. Valeo, Hella en Nissens kosten online minder dan ¤100, dus die keuze lijkt me nogal snel gemaakt... [ Bericht 0% gewijzigd door J.B. op 29-05-2019 10:39:48 ] | |
Mubassie | woensdag 29 mei 2019 @ 23:34 |
Iemand ervaring met het chippen van een D2? Van 115 naar 140pk Wat doet het exact met de auto en kan dit eventueel schadelijk zijn op lange termijn? | |
mistermaniac | vrijdag 31 mei 2019 @ 19:33 |
Tegenwoordig zijn het toch allemaal 2 liters, alleen met een ander chippie ? | |
IrishBastard | vrijdag 31 mei 2019 @ 20:25 |
De D2 is de 1.6 van PSA toch? Edit: oh nee, sinds 2015 niet meer. Een 115PK bestaat trouwens niet, wel de 1.6 113PK en de 2.0 119PK... | |
bokkepoot | vrijdag 31 mei 2019 @ 20:59 |
Meer vermogen, rijd dus wat lekkerder. Afhankelijk van hoe het huidige blok is afgesteld kan je zelfs iets zuiniger gaan rijden. Alleen iets verhoogde slijtage is mogelijk, maar das koffiedik kijken. Motorblok kan bij een goede chip alsnog superhoge kmstanden halen. Goede chip is dus van belang, bij wie wil je het uit laten voeren. | |
NoBody122 | donderdag 20 juni 2019 @ 01:26 |
Grappig, had me helemaal niet gerealiseerd dat deze Volvo-topicreeks bestaat. Die ga ik vanaf nu volgen. Ben zelf, al sinds maart 2018, eigenaar van een donkerblauwe C70 T5 van november 2010 (dus al nét met facelift) en dat bevalt tot dusver meer dan prima. Het enige minpunt tot nu toe is de dynamo, die het in één keer volledig begaf, begin dit jaar. Hopelijk blijft het daar nog lang bij | |
Charged | vrijdag 28 juni 2019 @ 17:20 |
Morgenmiddag eens kijken naar een eventuele opvolger voor de V70 Classic...motorisch gaat het allemaal best goed maar rest van de auto is echt achteruit aan het gaan. Kandidaat is een late 2002 V70N T5. Ook op gas weer en een handbak deze keer. Mocht het iets worden dan meld ik het natuurlijk. | |
IrishBastard | vrijdag 28 juni 2019 @ 18:52 |
Ben benieuwd! | |
Charged | zaterdag 29 juni 2019 @ 14:55 |
Niks geworden,liep onregelmatig,veel lakschade en corrosie op de raamlijsten. Op zich geen verkeerde auto maar niet voor dat geld. Ondertussen een particulier aangeboden Classic 2.3 T5 in de smiezen gekregen met een mooie onderhoudshistorie met eigenlijk het volle wensenlijstje..contact is gelegd met de verkoper..we gaan het zien. Haast hebben we niet iig. | |
IrishBastard | zaterdag 29 juni 2019 @ 21:48 |
Prima toch. Beetje op waarde schatten is belangrijker dan iets nieuws zolang de oude loopt | |
Kettlebell | zondag 30 juni 2019 @ 00:55 |
Ik vraag het misschien niet helemaal op neutraal terrein Maar kan een mooie V40 D4 R-design (2014) kopen. Wil deze inruilen tegen mijn 2015 VW Polo (benzine), en moet er dan nog een kleine 3/K bijleggen. Wil die V40 al zo lang, vind het echt een stoere bak, maar ergens zit het me toch niet helemaal lekker. Je gaat toch van benzine naar diesel, bijna EUR 100 p/m meer wegenbelasting betalen. Zouden jullie dit de overstap waard vinden? Het is wel net even wat meer auto onder je gat, en qua kilometers zit ik om en nabij het omslagpunt. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 10 juli 2019 @ 10:58 |
Auto kopen is emotie. En als je van een 95 of 115pk Polo naar een 190pk Volvo gaat, dan gaat dat wel lekker zijn (ook al ben ik geen fan van diesels, maar dat is persoonlijk). Maar je vaste lasten gaan wel fors stijgen, ja. Dus het is eigenlijk een simpele vraag: heb je dat geld over voor de beleving? | |
Papierversnipperaar | zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:30 |
Hallo weer! Heb de afgelopen 2 jaar een Saab gereden, maar nu weer een fijne Volvo V70 2.4 uit 2003. Op gas natuurlijk. Nu zit er een mooie originele radio in (HU-603). Kan ik daar zo maar een subwoofer op aansluiten, of is dat geen goed idee? Ik vervang net zo lief de hele handel voor een gewone radio en zo'n handig opbergbakje, maar als het niet hoeft, hoeft het niet, hè? | |
WcPot | donderdag 15 augustus 2019 @ 22:35 |
Ja gewoon doen je leeft maar één keer. Ik herken het heel goed. Ik ben van een 1.8 benzine V40 uit 2002 naar een V60 1.6D gegaan dat was ook een behoorlijke stijging in de wegenbelasting. Maar het is zo'n fijne auto als je er mee onderweg bent dan vergeet je de wegenbelasting heel snel en een diesel is ook nog eens lekker zuinig. Dus als je nog een keer een blokje om gaat rijden dan zit je zeker over het omslagpunt | |
Pap89 | donderdag 15 augustus 2019 @ 22:57 |
Hoeveel km rijdt je per jaar? Als het te weinig is zou ik nooit voor een diesel gaan | |
Knutknuttsson | zondag 18 augustus 2019 @ 12:01 |
Sinds gisteren weer eigenaar van een V70. Dit maal een 2.4 Europa uit ‘99 in desert wind pearl-kleur. Automaat met ruim 4 ton gelopen, maar wat rijdt ie heerlijk. | |
Papierversnipperaar | dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:12 |
Ten tijde van mijn vorige Volvo was het hier veel drukker maar ik probeer het nog eens: Ik ga een OBDII interface foutcode uitleesapparaat kopen. Heeft iemand ervaring met een goedwerkende voor een V70 uit 2003? En niet te duur natuurlijk. | |
IrishBastard | dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:44 |
Gewoon een VIDA die uit China | |
Charged | woensdag 4 september 2019 @ 19:41 |
Opvolger nr 2 voor de Classic.. Komende week gaan we kijken,particuliere verkoper. Heeft geen echte haast met verkoop,shitload aan boekjes en rekeningen qua historie dus dat is wel netjes. Ziet er op de foto's goed uit (Dat zegt maar 1/3-de tot de helft,i know) We gaan eerst weer eens goed kijken maar de "klik" is er wel. | |
cofi | woensdag 4 september 2019 @ 22:44 |
Mooi ding op het eerste gezicht. Wat voor blok ligt daarin? En zie ik het goed dat het een handbak is? | |
winterstorm666 | woensdag 4 september 2019 @ 23:02 |
d5 met 163 pk handgeschakeld | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 4 september 2019 @ 23:33 |
Aaaah zal ik ook eens een bijdrage leveren hier. Zelf rijd ik geen Volvo maar vind het wel fijne wagens. Mijn ouders rijden niet zoveel meer als vroeger en hebben daarom hun Subaru Forester verkocht en ik heb een mooie auto voor hun gezocht, zodat ze wat geld overhouden maar nog wel comfy kunnen rijden. Mijn pa wil niet meer veel in brandstofauto's investeren omdat hij denkt dat alles straks elektrisch moet en dat ze dan toch niks meer waard zijn Maar goed, ik heb een nette V70 Classic uit 1999 voor ze gevonden. Een van de laatste dus, met een 5-traps automaat en de 2.4 20v, origineel met 140pk maar door Volvotune zou hij nu op de 170pk moeten zitten. Ik merk het er niet aan, want ding is behoorlijk traag Maar hij heeft zo een 190.000km gereden en heeft de nodige luxe (gescheiden climate control, cruise control en memory bestuurdersstoel, halfleder). Dat de OEM Volvo velgen donkergrijs zijn gespoten is niet helemaal mijn smaak, maar de nieuwe Michelin's maken veel goed (plus mijn ouders boeit het helemaal niks). Het is geen ex-KLPD, maar een Zwitserse import. Zelf 3x een Volvo gehad. Eerste was een 850 Estate TDI, daarna een V70 2.5D (zelfde blok) en heb ook nog een 460 1.8TD gehad. De 850 en V70 waren wel erg fijne auto's eigenlijk. Best vlot en fijn 5 cilinder diesel geluidje. | |
NoBody122 | donderdag 5 september 2019 @ 00:01 |
Dat witte misstaat die auto niet in ieder geval. Zeker niet in combinatie met die toch nog redelijk typische jaren-'90-vormen | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 5 september 2019 @ 00:02 |
Vind ik ook! En zo vaak zie je ze niet in het wit. Vind het zelf ook mooi dat 'ie geen dakrails heeft, mooi laag oogt 'ie zo. | |
pfefferkatze | donderdag 5 september 2019 @ 01:18 |
de waggie die me nu 2,5 jaar op alle plekken waar ik heen wil brengt zonder gezeik en nauwelijks onderhoud Met vier vrienden er in, met twee fietsen achterop, met honderden kilogrammen laminaat achterin, met een lading vol puinafval, of gewoon leeg met één bestuurder <3 Ben nu aan het sparen voor een sidebitch, een Volvo 244. een "echte" Volvo voor de zondagsritjes. | |
Firefly2708 | woensdag 11 september 2019 @ 20:58 |
Sinds afgelopen weekend weer een volvo s60 2.4t uit 2001 in bezit. Enkele jaren terug ook een jaar gereden, nu was er de aanleiding weer. Heerlijke bak en netjes bijgehouden. Hopelijk veel probleemloze kilometers ondanks kmstand van 300k+. | |
#ANONIEM | woensdag 11 september 2019 @ 21:24 |
Tvp, wist niet eens dat deze reeks bestond. Na een 340,440,S40 en S80 (vorige week naar de sloop gebracht) gaat er natuurlijk weer een Volvo komen. Weet nog niet welke, want mijn levensdoel is om elk model te hebben gehad. Volvo for Life. Ooit komt er ook een Volvo TP21 Sugga, die vind ik zo geweldig. Die moet ik er echt bij hebben. | |
Its-Jojo-4you | donderdag 12 september 2019 @ 10:28 |
Die moest ik dan weer even googelen. Wat een bazenwagen | |
#ANONIEM | donderdag 12 september 2019 @ 12:38 |
Ja echt, alsof hij regelrecht uit een Mad Max film komt. En ze zijn nog betrouwbaar en goed offroad ook, en gewoon streetlegal. Ik ben Volvonist pur sang, vind ze allemaal mooi en cool maar als ik een favoriet moet noemen dan is het toch echt wel de TP21. | |
Firefly2708 | donderdag 12 september 2019 @ 15:04 |
Wat een apparaat, vragen ze wel weer serieus geld voor! | |
Charged | donderdag 12 september 2019 @ 19:10 |
Machtig ding! Erg tof en ook (vind ik) herkenbaar als een Volvo. Morgenmiddag hopelijk de D5 mee terug naar huis nemen na bezichtiging en proefrit. | |
Charged | vrijdag 13 september 2019 @ 19:10 |
En het is dus de D5 geworden,prettige verkoper,nog iets van de prijs kunnen afhalen. Hij had trouwens zeer leuk spul in zijn loods staan,een Mercedes Bens 2.5 16v (schuurvondst) Golf 1 GTI poep origineel,DeLorean,Escort RS Turbo zonder roest,diverse Citroëns DS,Paar grote DAF legertrucks en nog heel veel meer prachtig ouder spul. Anyway,de Volvo ziet er goed uit voor de leeftijd (2005),interieur is heel netjes,mooie onderhoudshistorie. Een Momentum volgens de verzekeringsmaatschappij. Loopt als een trein en best zuinig. Een maandje of 2 even bewijzen en dan gaan we kijken voor wat aanpassingen. (XC grille,nieuwe pookknop,misschien een andere Volvo HU) Wat we wel op korte termijn willen doen is een op maat gemaakte mat voor de kofferbak voor de honden,een klapbaar hondenrek origineel Volvo,de koplampen polijsten en UV coaten ivm de dofheid en 2 deukjes restylen. Carkit eruit halen en daar een mooie oplossing voor bedenken. En even goed bedenken wat we met de Classic gaan doen...die is eigenlijk te goed voor de sloop maar het is ook geen beauty meer. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 13 september 2019 @ 19:54 |
Nette bak, blijven mooie en fijne wagens. 5-pitter diesel is altijd lekker. Meer info over de Classic? | |
#ANONIEM | vrijdag 13 september 2019 @ 23:51 |
Nette wagen. | |
winterstorm666 | zaterdag 14 september 2019 @ 07:44 |
99 classic op lpg (vorig jaar lpg pomp en tank vervangen) kilometerstand 591000 km 2.5 10v Kleur donkergrijs met creme oak interieur. plus punten distributieriem vervangen met 510000km versnellingsbak is in 2014 vervangen door een perfecte T5 automatenbak met nieuwe vloeistof keerring vervangen plus motorsteunen rondom.(bovenop pu) draagarmen vervangen 2017 nokkenassensor en mapsensor vervangen 2017 remmen schijven plus blokken voor 2017 remblokken achter dec 2018 nieuwe accu 2018 deurslot vervangen links 2018. deur plus slot rechts vervangen 2017 bougiekabels en bougies 2017 nieuwe zomerbanden 2018 nieuwe zomerbanden 2017 nieuwe koplampen 2018 minpunten airco niet werkend binnen en buiten krassen en gebruikerssporen. plastic interieur missen wat kapjes en zitten achter wat scheuren in . rechter raam reageert niet op knop (waarschijnlijk niet goed aangesloten na reparatie deurslot) cv reageert niet. tankklepje reageert niet via hendel(waarschijnlijk niet goed aang esloten na reparatie deurslot) leer van de stoelen beschadigd. rechtergordel achter zit vast. deurrubber rechtsachter moet vastgezet worden. verwarming en ontwaseming kan alleen met knop op hoogste stand. krukaskeering lekt( lekt daardoor olie) achteras rubbers zijn aan het verslijten(banden slijten onregelmatig af) ev extra opties erbij of los in de verkoop veerpootbrug voor boven motor perfo lichtmetalen velgen met goede banden. xc gril us knipperlichten. hondenrek opklapbaar | |
IrishBastard | maandag 16 september 2019 @ 15:20 |
En vandaag al zien staan wel even wennen dat ik niet de Classic zoek als ik langs rij Ziet er netjes uit! | |
Charged | maandag 16 september 2019 @ 17:49 |
Ja,dat geloof ik,we hebben hem toch wat jaartjes gehad maar ook dit went wel. Helemaal als er wat andere dingetjes op en aan zitten. Maar wat is zo'n D5 een heerlijke motor,koppel blijft leuk! Hoest met de jouwe? | |
IrishBastard | maandag 16 september 2019 @ 22:16 |
Ja die motor is echt fijn hè Is het de 185pk versie? De XC gaat nog steeds lekker. Kom wel tot de conclusie dat 1 op 10 en 169 euro mrb per maand redelijk aantikt maar hij rijdt echt wel heel fijn | |
winterstorm666 | maandag 16 september 2019 @ 22:48 |
de 163pk euro 3 versie zonder extra milieu meuk. Volgende keer wel koffie he! | |
IrishBastard | maandag 16 september 2019 @ 23:06 |
Haha die had ik ook in de N Fijn blok! Ik kwam langs op weg naar werk en had echt geen tijd. Binnenkort kom ik wel een keer aan | |
J.B. | maandag 16 september 2019 @ 23:36 |
Ik heb gisteren maar eens een foto van de auto gemaakt tijdens een stop met mooi weer naast de Autobahn. Onder het motto beter laat dan nooit: [ Bericht 1% gewijzigd door J.B. op 16-09-2019 23:41:41 ] | |
Charged | vrijdag 20 september 2019 @ 20:50 |
Vrouwke beetje klieren met de D5 | |
IrishBastard | vrijdag 20 september 2019 @ 22:43 |
Blijft een mooi interieur | |
Firefly2708 | vrijdag 20 september 2019 @ 23:50 |
Iemand tips voor gebruikte/nieuwe interieurdelen zoals: bekerhouder klap gedeelte middenconsole Pookknop Handrem hoes Geleidingplaatje vanuit deurstijl voor de gordel Ik zelf zit in regio den bosch.... | |
Charged | zaterdag 21 september 2019 @ 10:44 |
Welk model? | |
Firefly2708 | zondag 22 september 2019 @ 08:32 |
S60 uit 2001 | |
Charged | zondag 22 september 2019 @ 10:21 |
Dan zou je eens van Deijne in Uden kunnen proberen. Heeft er verschillende staan. www.deijnevolvo.nl/demontageautos?brand=volvo&model=s60 | |
Firefly2708 | zondag 22 september 2019 @ 10:43 |
Oh die zit in de buurt! Rare vraag misschien, maar kan je daar naartoe en sleutel je zelf de nodige onderdelen eruit? Alvast bedankt voor je reactie! | |
Charged | zondag 22 september 2019 @ 10:57 |
Oei,daar kan ik je geen antwoord op geven..Morgen anders een telefoontje of mail die kant op doen dan weet je het zo. | |
Firefly2708 | zondag 22 september 2019 @ 11:15 |
Ga ik morgen doen! Dacht dat je er misschien zelf geweest was. Ik laat nog het nog weten! | |
Charged | zondag 22 september 2019 @ 12:18 |
Top . Ik denk dat ik morgen ook even contact met ze opneem,Er staat een leuke V70N met schade. | |
pvdplanet | maandag 23 september 2019 @ 19:35 |
De S80 (1999, 2.9 handgeschakeld) heeft vandaag z'n inrij-periode volbracht En ja, om commentaar voor te zijn: kentekenplaatverliching en parkeerlampje zijn gefixt... | |
Charged | dinsdag 24 september 2019 @ 05:00 |
| |
Charged | zaterdag 28 september 2019 @ 15:00 |
Nieuwe auto dus ook wat nieuwe spullen nodig. Als eerste een Bootector (een waterdichte mat die ook de zijwanden en de achterbankleuning afschermt) gekocht,deze kun je op autotype bestellen. Klaprek,middenstuk en 2 deurtjes bij de achterklep voor de honden. (alles origineel Volvo via MP) Natuurlijk 2 eland badges. De XC grille zijn we nog even aan het uitvogelen net zoals de wielen. Stuurhuis laten we flushen,de 2 deukjes restylen en de koplampen (als het nog kan) polijsten en uv coaten. | |
J.B. | zaterdag 28 september 2019 @ 16:44 |
Iemand enige ervaring met de Volvo V70 Bifuel? Dus op benzine en aardgas? M'n vader staat op hun punt er een te gaan kopen (met nog een échte 2.5 T5 motor ) maar hij heeft totaal geen verstand van auto's. Ik wel, maar ik heb geen ervaring met aardgas Moet bijvoorbeeld die tank ooit vervangen worden? | |
Gummiebeer | maandag 30 september 2019 @ 19:13 |
Waar heb je die badges vandaan? Swedish connect? | |
winterstorm666 | maandag 30 september 2019 @ 23:40 |
ja inderdaad! | |
Asschen_sukar | dinsdag 1 oktober 2019 @ 06:27 |
Enige dat mij altijd op het hart gedrukt is door m'n 'auto mannetje' is dat aardgas motoren een stuk minder lang mee gaan dan wanneer hij alleen op benzine gelopen heeft. | |
Charged | zaterdag 23 november 2019 @ 11:55 |
Pfff...1-ste week december de N weg voor 1-ste stap achterstallig onderhoud..het gaat flink knaken kosten maar goed,weer verkopen is geen optie.Beetje erg genaaid door verkoper maar so be it. Brandplaatjes vervangen en dan hopen dat de verstuivers los willen.1 verstuiver moet vervangen worden,Draagarmen en veerpootlagers vervangen (Oke,dat zijn normale punten qua slijtage) Oliebeurt,nieuwe voorbanden. Distributieriem kan nog wel even,motorsteunen zijn twijfelachtig. Het moet helaas in 2 stappen want de brandplaatjes en verstuiver zat even niet in het budget. Daarna zou hij wel weer lekker fris en fruitig moeten zijn. Dit weekend/komende week ook de extra's van de Classic demonteren en terug naar originele staat terugbrengen voordat hij naar het demontagebedrijf gaat. LM velgen,veerpootbrug,XC grille,goede koplampen en US zij cligno's en nog wat ander klein spul.. (ik mis Dirk) | |
murp | zaterdag 23 november 2019 @ 12:26 |
Inmiddels al opgelost! Eerst verplaatste de lekkage naar de bijrijders stoel. Toen was ik het zal en haalde alle dakbedekkingen eraf en w8tte waar het ging lekken. Opeens viel me op dat een raam rubbertje buiten verkeerd om zat. Dus de afwatering naar binnen toe. Dat goed gedaan en sindsdien geen lekkage meer Scheelt me toch weer onderzoekskosten Ed. | |
Charged | zaterdag 23 november 2019 @ 12:47 |
Mooi | |
Asschen_sukar | zaterdag 23 november 2019 @ 18:12 |
Netjes Afgelopen week hield onze benzinemeter er mee op. Ik wist zeker dat de tank nog 80% vol zat, maar toch gaf de meter niks aan. Na een beetje googlen zag ik dat het meestal een draadbreukje bij de pomp was. Dus ook de stoute schoenen aangetrokken en de pomp uit de tank gehaald (viel nog reuze mee, was er met een half uurtje uit). En inderdaad een draadje stuk. Deze opnieuw gesoldeerd en de pomp weer terug geplaatst (kut klus , veel ruzie met de afsluitende rubber ring). Hij werkt nu weer als nieuw Tot zover mijn 1e avontuur met het repareren van een oude volvo | |
DX11 | zaterdag 23 november 2019 @ 22:32 |
Dag allen, ik ben nieuw hier. Ik rij sinds 2012, (mijn eerste auto) Saab, en ben nu bij mijn 3e, een cabrio, met zacht dak, want Saab heeft geen hardtop cabrio's. (Foto van mijn huidige auto hier.) Saab heeft me super goed bevallen, en al helemaal de cabrio, ik wil liever niks anders, maar de soft top, nee, dat is toch niet alles. Nu zit ik te oriënteren naar een vervolg, en dat zou dan dus moeten worden, een hardtop cabrio, veel luxe en functies want ja dat ben ik gewend, en natuurlijk het liefst een hele betrouwbare zweed. Dus waar kom je dan op uit? Jawel, een Volvo C70! Maar, dit is nog een droom, want die zijn wel een heel stuk duurder als wat ik terug ga krijgen voor mijn Saab. Tijdens het dromen / oriënteren is mij duidelijk geworden dat ik de 2011+ versie toch echt wel een stuk mooier vind. Maar als ik filmpjes / foto's kijk zie ik erg weinig tot geen verschil in de binnenkant van de nieuwere modellen, en de 2010- versies zijn echt duizenden euro's goedkoper. Dus mijn vraag is, is een 2011+ versie de moeite waard? Is het echt alleen de buitenkant die mooier/moderner is? Of is er ook nog iets veranderd aan de motor/interieur/opties oid? Daar kan ik helaas weinig over vinden. Hoop dat hier wat meer info bekend is, bedankt! | |
guitarist | zondag 24 november 2019 @ 00:44 |
Ja hoi, nieuw hier!! Ik heb sinds kort een Volvo v40 (2003), en nu wil ik ipv de huidige radio een simpele chinese Android radio inbouwen. Zoiets: https://www.ebay.nl/itm/7(...)o-Radio/283601777110 Nu heb ik al een universele 2din inbouw frame besteld, maar vroeg mij af welke verloop kabeltjes ik precies nodig heb voor het aansluiten van de radio. https://www.bol.com/nl/p/(...)00000100605196/?s2a= Dit is de huidige radio: Hier een kiekje van mijn waggie: | |
J.B. | zondag 24 november 2019 @ 01:13 |
Volvo C70 staat vanaf 2005 op hetzelfde platform (P1) als de Volvo C30, S40 en V50. Die hebben allemaal een facelift gehad rond 2010, maar dat is het dan ook. Bij mijn weten is bij die facelift eigenlijk is alleen het uiterlijk veranderd en is het interieur en de rest vrijwel hetzelfde gebleven. Overigens delen al die auto's hetzelfde platform met de Ford Focus en de Mazda 3 van diezelfde periode, dus veel onderdelen zijn uitwisselbaar. Mijn C30 had bijvoorbeeld geen reservewiel en dat wilde ik wel graag hebben aangezien ik alleen maar 's avonds laat lange afstanden rijd, daar ligt er nu een van een Ford Focus in. | |
guitarist | woensdag 27 november 2019 @ 01:48 |
UP | |
Asschen_sukar | woensdag 27 november 2019 @ 05:57 |
http://www.vervanguwautoradio.nl/Volvo-ISO-Kabel Een iso verloop kabel heb je sowieso nodig. En soms ook iets voor je antenne. http://www.vervanguwautor(...)02/Products/61350003 | |
Charged | woensdag 27 november 2019 @ 17:08 |
RIP grote vriend. Vandaag naar het demontagebedrijf gegaan. Toch nog dik 7 jaar bij ons gehad. | |
pvdplanet | woensdag 27 november 2019 @ 21:27 |
S80 liep arm op 3 van de 6 cilinders. Luchtmassameter vervangen ivm te hoge waarden. De lambdasonde op bank 1 moest er ook aan geloven. 3 uur werk Met de uitlaat naar beneden is losdraaien geen probleem maar om bij de stekker te komen is een ramp. Motortje draait nu wel lekker rond | |
DX11 | dinsdag 3 december 2019 @ 20:14 |
Aanvullend nog 2 vragen, klopt het dat de 2 kleurige c70 bijna niet geleverd is? (Andere kleur dak), ik kan op google maar een paar foto's vinden van 2 kleurige versies, en een zilvere met zwart dak zou ik heel mooi vinden, maar daar kan ik zelfs niet 1 foto van vinden, is die wel uitgegeven? En klopt het dat er vrijwel geen c70's te krijgen zijn met atomische verlichting? Ik zie op youtube dat het wel bestaat, maar van degene die online te koop staan lijkt geen enkele het te hebben. | |
Charged | donderdag 5 december 2019 @ 17:22 |
Wat gebreken van de laatste aanwinst zijn verholpen..(kleine) rib uit het lijf maar de moeite waard. Lekkage van de verstuivers is gefixed,nieuwe brandplaatjes en beugels. 2 draagarmen. Beide veerpootrubbers en lagers. Alle motor en baksteunen. Stuurkogel en stuurstang koppelstuk. Beurtje en uitlijnen. Uiteindelijk viel het gelukkig mee omdat de verstuivers niet vast zaten. Alles bij elkaar incl. montage ¤1730. Uurtarief van ¤58 wat me eigenlijk ook niet echt tegenvalt. Merkbaar verschil qua rijgedrag en motorvermogen en dat is altijd lekker. | |
Charged | zondag 15 december 2019 @ 16:33 |
Ik denk niet dat ze echt nodig zullen zijn met onze winters maar aangezien de D5 in januari naar Oostenrijk St. Ulrich am Pillersee gaat leek het wel een nuttige aanschaf. Banden zijn echt zgan,de Thor velgen zijn eigenlijk een bonus. | |
LoveAtFirstDrive | zondag 15 december 2019 @ 16:37 |
Altijd fijn als je tweedehands zo een mooi setje kunt scoren! Heb zelf ook goede ervaringen met Michelin winterbandjes. | |
Charged | zondag 15 december 2019 @ 16:46 |
Zeker weten,ze komen ook heel netjes uit de test en reviews,hij vroeg eerst redelijk veel en dat hebben we dus niet gedaan en een bod geplaatst,vond hij niks en het laten passeren. Dag daarna weer reactie van de verkoper en enfin...je kent het verhaal wel. Ik laat ze nog wel even balanceren voor ze erop komen,helaas zit er al slaglood (tin) op en wat lichte stoeprandschade. Dus nog even kijken voor (denk ik) 18" voor zomerwielen. | |
Papierversnipperaar | zondag 15 december 2019 @ 17:26 |
De versnellingspook van mijn V70 uit 2003 valt uit elkaar. Weet iemand iets leuks ter vervanging? Eventueel met een verlichtte doodskop er op? | |
winterstorm666 | zondag 15 december 2019 @ 17:42 |
https://www.google.com/se(...)fiDl4Q_AUoAHoECAEQAA | |
Charged | zondag 15 december 2019 @ 17:48 |
https://www.ebay.com/itm/(...)-Lever-/233281765518 Op zich wel geinig. | |
junkiexp | woensdag 15 januari 2020 @ 22:48 |
Rijd sinds een paar maanden een S80 2.4T Best leuke bak, inteurafwerking matig voor die klasse. Hierna toch weer BMW denk ik, rijdt toch net ff wat lekkerder + RWD | |
okzbow | donderdag 16 januari 2020 @ 10:53 |
Hier komt er na jaaaren met veel plezier in een V50 te hebben gereden, ergens in april een V60.... De V50 was een erg fijne wagen om in te rijden, alleen veel geode gehad met het schuifdak, meh. | |
Firefly2708 | zondag 19 januari 2020 @ 20:52 |
Ik rij dus een s60 uit 2001. Zie ik gisteren onder de motorkap, achter beide koplampen, een stekkertje los hangen. Alles werkt naar behoren, en kon ook niet zien waar deze in zouden horen. Iemand enig idee waar dit voor dient of voor zou kunnen zijn? | |
WcPot | maandag 20 januari 2020 @ 12:55 |
Goede keus een V60 fijne auto | |
J.B. | donderdag 30 januari 2020 @ 10:57 |
Is er verschil in de roestbestendigheid van remschijven? De remschijven van m'n C30 2.0 (bouwjaar 2007, 140.000 gelopen) moeten vervangen worden omdat inmiddels meer dan 50% van het oppervlak verroest is. De garage vertelde me echter ook dat ik weer tegen hetzelfde probleem aan zal gaan lopen omdat ik de auto maar eens per 3 á 4 weken gebruik, maar dan rijd ik er wel meteen 4 á 800 kilometer mee in een weekend. Ik ben niet van plan meer te gaan rijden, want ik vind 14.000 kilometer per jaar wel genoeg, maar ik zou het roesten van de remschijven wel graag willen beperken. Iemand advies omtrent dit onderwerp? [ Bericht 0% gewijzigd door J.B. op 30-01-2020 17:46:42 ] | |
bokkepoot | zaterdag 1 februari 2020 @ 15:22 |
Binnen wegzetten, goede schijven roesten altijd. | |
funnywell | zaterdag 1 februari 2020 @ 17:46 |
Ik rij een E39 en V70, lijkt beetje op de S80. Tjah ze hebben beide wel zo zn kraakjes of vage afwerking fuck ups haha. | |
funnywell | zaterdag 1 februari 2020 @ 17:48 |
Vliegroest duurt maanden voordat t echt inslijt. Check je remblokken eens, en als je gaat rijden flinke remsessies houden. Alleen maar snelweg tja dan worden ze niet schoon. Dus bij afrit even van 140 na 0 in paar meter. Nouja niet zo extreem, maar je snapt t idee :p | |
arnold-d | dinsdag 4 februari 2020 @ 21:48 |
Volvo!! hier mijn fijne volvo v40, 2.0t, op de winterbandjes. in de zomer degelijke dichte orginele aluminium velgjes Volvo by Arnold Dirksen, on Flickr | |
bleiblei | dinsdag 4 februari 2020 @ 21:57 |
Ziet er netjes uit! Die van mij is helaas aan het einde van zn Latijn vrees ik. Begint beetje bij beetje minder smooth te rijden. En het was zo een fijne auto . De geblindeerde ramen achter vind ik trouwens niet zo. Die zwarte velgen zijn wel tof. | |
kaiserhenk | dinsdag 10 maart 2020 @ 15:24 |
Ik zit er aan te denken een C30 uit 2010 aan te schaffen, 2.0 benzine. Wat zijn zaken om op te letten bij aankoop? | |
Alpha74 | donderdag 9 juli 2020 @ 18:44 |
Updatetje van onze '05 V70 D5. De 16 inch Electra's met de 205/55/16 zijn eraf. De Thor's met 225/45/17 verse Bridgestone Turanza 005 zitten erop met een set Eibach verlagingsveren.(incl. uitlijnen) De nieuwe grille is binnen,tevens een set bumpers gekocht met de chroomlijsten en de gespoten onderlijsten van een Summum om op onze Momentum te monteren. Ook een set (4 delig) Heko windgeleiders erbij genomen. Met het vorige grote onderhoud is alles qua onderstel en vastzittende remklauw al vervangen incl. brandplaatjes,motorsteunen enz.. | |
Knutknuttsson | donderdag 9 juli 2020 @ 19:32 |
Mijn V70 uit '99 staat inmiddels op ruim 456.000 km (niet allemaal van mij) en rolde vandaag weer zonder moeite door de keuring. Wat een heerlijke auto's zijn het toch | |
Spanky78 | donderdag 9 juli 2020 @ 19:52 |
Ik krijg straks een Volvo met 0 km op de teller. Ben benieuwd. Moet allemaal nog geleverd worden. | |
Alpha74 | donderdag 9 juli 2020 @ 20:59 |
Een V70 Classic..mis de onze nog best wel..welke motor heb je? | |
Alpha74 | donderdag 9 juli 2020 @ 21:00 |
0 gaat je niet lukken maar welk model krijg je? | |
Spanky78 | donderdag 9 juli 2020 @ 22:02 |
Een elektrische xc40 | |
Yankee | donderdag 9 juli 2020 @ 22:06 |
Blijft een mooie bak | |
Knutknuttsson | zaterdag 11 juli 2020 @ 17:33 |
2.4 Benzine | |
Alpha74 | zaterdag 11 juli 2020 @ 19:46 |
| |
Alpha74 | woensdag 22 juli 2020 @ 16:24 |
Grilletje en windvangers zitten er ook op. Rechts ervan de 2 hoofdredenen waarom we een ruime station hebben. Koplampen in de vakantie polijsten en de andere stootstrips en onderlijsten monteren. | |
NikeyAjax | woensdag 22 juli 2020 @ 16:32 |
Ik ga de Volvo club verlaten voor een Polestar. | |
Asschen_sukar | woensdag 22 juli 2020 @ 16:34 |
Verlaten is een groot woord, blijft binnen de familie zullen we maar zeggen Ik moet binnenkort een kijken naar de airco van onze v40 uit 2003. Na een kwartier bij warm weer vind hij het wel mooi geweest en begint warme lucht te blazen. Bij temperaturen als vandaag doet hij het prima. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 22 juli 2020 @ 19:40 |
Magneetkoppeling? | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 22 juli 2020 @ 19:42 |
Polestar? Of Polestar? | |
Autoscooter | maandag 17 augustus 2020 @ 10:38 |
Goedemorgen Dit weekend zette ik mijn V40 uit december 2017 voor de deur om binnen even wat te pakken. Toen ik de auto weer wilde starten, gaf hij kort één poging, waarna alle power wegviel (LCD schermen, etc). Ik krijg de auto niet eens meer op de centrale vergrendeling. Ik vermoed dat de accu kapot is. Nu heb ik de auto als geïmporteerde occasion ca. een jaar geleden gekocht bij een garage in het zuiden des lands (150 km verderop). Hier in de buurt heb ik de bangarage / svala auto al gebeld, maar je merkt al aan hun toon als ze horen dat je geen Volvo select hebt en geen wegenwacht dat ze niet bereid zijn te helpen helaas. Ik wou de auto in november voor het eerst in onderhoud geven bij de badgarage, wellicht hadden ze behulpzamer geweest als hij al een keer langs was geweest maar nu is het een totaal onbekende auto en interesseert het ze niet echt. Wat ik mij afvraag : als ik bel, beginnen ze over afslepen en weet ik het wat allemaal. Terwijl hij gewoon thuis voor de deur staat. Er moet toch een mogelijkheid zijn dat er gewoon even iemand komt kijken en er eventueel een nieuwe accu in zet? Iemand enig idee wat nu handig is te doen? | |
daNpy | maandag 17 augustus 2020 @ 11:05 |
Zelf de accu vervangen | |
Spanky78 | maandag 17 augustus 2020 @ 11:10 |
Ik zou zelf de accu vervangen. En als het dan niet is opgelost, tsja, dan kan het nog we eens een dure grap worden en moet je idee wegenwqcht of op andere manie die pechhulpdienst regelen. Dat kost geld ja. Maar anders blijft die auto voor je deur staan. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 17 augustus 2020 @ 11:18 |
Heb je geen multimeter? Of je buurman? Dan kun je misschien zelf de accu even doormeten. | |
J.B. | maandag 17 augustus 2020 @ 11:33 |
Heb je al met startkabels geprobeerd om weer leven in de auto te krijgen? Met een kapotte accu krijg je hem zo wel nog vaak gestart, als je die mogelijkheid niet hebt kan je die stap overslaan en meteen de accu doormeten en zelf een nieuwe erin zetten. Als je een Start-Stop systeem erin hebt zitten kan het moeilijker worden, dan zit er achter de voorbumper een tweede kleine accu. | |
murp | maandag 17 augustus 2020 @ 11:55 |
Ah, ik zie een ideaal momentje om ook een vraagje te stellen voor mijn V50. Ik heb op mijn auto een originele Volvo afneembare trekhaak. Daar kan ik toch gewoon een caravan mee trekken? | |
LoveAtFirstDrive | maandag 17 augustus 2020 @ 13:03 |
Ligt aan het gewicht, maar lijkt me dat de trekhaak daar wel voor is 😄 Maar check het gewicht wat je mag trekken en wat je caravan max. mag wegen. | |
Autoscooter | maandag 17 augustus 2020 @ 14:43 |
bedankt voor jullie reply's. Ik zal de accu zelf eens doormeten, ik ken denk ik wel iemand met die apparatuur. Zoals jullie wel merken ben ik verder echt onnozel wat betreft auto's, dus zelf de accu vervangen zie ik niet zo zitten. Heb ook een start/stop systeem, dus dat is ook complexer lees ik hier. Eerst maar eens proberen of ik er weer een beetje leven in kan krijgen d.m.v. startkabels. Daarvoor staat een helder stappenplan op de site van de ANWB. Die sleepkosten van 250 euro lijken me zo zonde, voor alleen het vervangen van een accu. Had eigenlijk wel verwacht dat er wel een garage zou zijn die even langs rijdt en er een nieuwe accu in zet, maar ze zijn allemaal nogal formeel en stug tegenwoordig. Er moet een sleepdienst bij komen, en ze werken alleen vanuit hun garage. Jezus ik woon 1,5 km van de garage denk ik dan, maar dat is de moderne tijd. Overigens : afgezien van het feit dat de auto onafgesloten staat nu, is het slechter voor de auto naar mate hij langer zonder stroom staat? In de zin van een week langer of korter, maakt dat veel uit? | |
daNpy | maandag 17 augustus 2020 @ 14:46 |
En wat je haak mag hebben | |
J.B. | maandag 17 augustus 2020 @ 16:21 |
Je kunt ook een abonnement bij de ANWB afsluiten, die hebben in een auto van mij wel eens op de oprit een nieuwe accu geplaatst voor een aanzienlijk lager bedrag van ¤250. Als je zelf niet aan de vervanging durft te beginnen zou je het nog altijd aan een vriend of zo kunnen vragen, niet? Een accu vervangen is niet moeilijk maar ik kan me voorstellen dat je er niet aan wil/durft te beginnen als je er geen ervaring mee hebt. Sleepkosten is altijd een duur geintje en daar zou ik ook niet op zitten te wachten. Hoever is het naar de dichtstbijzijnde garage? Ik zou je auto om te beginnen eens proberen te starten met startkabels en dan ermee naar een garage proberen te rijden, als de dynamo werkt zal de auto wel blijven lopen zolang. Slepen bij een kapotte accu zou in ieder geval echt de laatste optie zijn. Wat de stroomvoorziening betreft: zou geen probleem moeten zijn, ik koppelde altijd de accu af van m'n auto als hij langer dan een maand stil zou moeten staan, vrachtwagens hebben er vaak zelfs een schakelaar voor. Het nadeel is wel dat een eventueel autoalarm het ook niet doet, indien de auto op straat staat is het dus wel handig om er niks in te laten liggen. | |
Autoscooter | dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:31 |
Thanks ! Hier heb ik wat aan. Vandaag eerst maar eens een paar goede startkabels kopen en een vriend benaderen die iets vaardiger is. Dan de volgende stap eens in overweging nemen. De auto staat gelukkig op een veilige plek. Als ik op de website van Volvo kijk, hebben ze wel allerlei doemscenario's onder elkaar geplaatst wat voor vreselijke dingen er allemaal kunnen gebeuren als je zelf d.m.v. kabels je auto weer aan probeert te krijgen. Maar ik heb het idee dat dit ergens ook is omdat ze dit soort reparaties ook gewoon tot het verdienmodel behoort. | |
WcPot | maandag 24 augustus 2020 @ 11:46 |
Vraagje aan de mede Volvo rijders. Ik heb sinds een aantal maanden een klein probleempje met mijn V60D2 niet ernstig maar wel storend. Het is zeer waarschijnlijk airco gerelateerd. Als de airco uitstaat heb je nergens last van. Maar staat de airco aan die het overigens prima doet maar als je gas geeft hoeft helemaal niet veel te zijn maar dan hoor je een geluid dat in toonhoogte toeneemt met de snelheid maar het kan ook zo voorkomen dat het weer een momentje rustig is. Het is een soort van Prrrrrrrrr geluid. | |
daNpy | maandag 24 augustus 2020 @ 13:05 |
Lager van de aircopomp? | |
Charged | zaterdag 14 november 2020 @ 11:56 |
Pfff..pittige week geweest voor de V70...afgelopen zondag een contactslot wat dienst weigerde...nieuw slot incl. inleren en coderen en gisteren de dynamo spanningsregelaar wat teveel voltage gaf. Blijkt ook nog eens een apart type dynamo te zijn voor dat bouwjaar ('05). | |
Snowsquall | zaterdag 14 november 2020 @ 17:14 |
Jezus man, wat ben jij een cheap-ass....sluit een WW abbo af voor een E100,- p/jr die komen bij je voor de deur en als ze het niet kunnen fixen brengen ze de auto naar een garage toe(die jouw voorkeur heeft). Dat jij niet snapt dat een garage niet zomaar ff langskomt om ' ff ' te kijken. Betaal jij dan 50,- p/u als hij heeft gekeken maar niks heeft kunnen vinden+voorrijkosten?? Die garagisten hebben toch ook een planning staan waardoor ze niet zomaar weg kunnen(afhankelijk hoeveel man er werken) En hoe is het nou afgelopen want we zijn een paar mnd verder ondertussen?? | |
Knutknuttsson | zondag 15 november 2020 @ 00:24 |
Het is inmiddels ook een paar maand verder sinds zijn laatste bezoek aan dit prachtige forum. | |
Charged | zondag 15 november 2020 @ 16:40 |
Who cares..sommige jongens/dames/genderneutrale personen (is dit safe genoeg zo?) doen of proberen het cheap ass.Deed ik ook met m'n eerste auto's. Dat Autoscooter een beetje op een nepper/aandachtshoer lijkt kan gebeuren. | |
Knutknuttsson | zondag 15 november 2020 @ 16:56 |
Geen idee wat de bedoeling van dit bericht is Probeerde alleen maar aan te geven dat we van Autoscooter geen antwooord hoeven te verwachten als ie maanden geleden voor het laatst heeft ingelogd. | |
Charged | zondag 15 november 2020 @ 17:02 |
Een soortgelijk iets van mijn kant uit,was geen aanval oid. Niet moeilijk doen als het niet hoeft. | |
Knutknuttsson | zondag 15 november 2020 @ 17:10 |
Is waar, moeilijk doen is maar alleen maar lastig. | |
Charged | maandag 23 november 2020 @ 21:46 |
Blegh ¤627 mogen aftikken voor de dynamo. | |
Charged | zaterdag 16 januari 2021 @ 19:19 |
Eindelijk...het witte spul... | |
Charged | donderdag 5 augustus 2021 @ 16:04 |
Kostenplaatje van de D5 sinds aanschaf...schrok er wel een beetje van maar goed... Veel achterstallig onderhoud oplossen,wat extra's qua verlagen,andere velgen,diverse malen uitlijnen,grille,en nog wat klein spul. Geen goedkope auto om te rijden maar wel een lekker ding. Vandaag weer netjes door de APK gekomen en zeer binnenkort de koplampen laten doen. (polijsten en UV coaten a ¤175) | |
TR08 | donderdag 5 augustus 2021 @ 18:29 |
Je vergeet nog rond de 10 cent per km afschrijving denk ik Wij hebben binnenkort een xc90 voor de deur hoop ik | |
Charged | donderdag 5 augustus 2021 @ 19:22 |
De afschrijving neem ik niet eens meer in rekening,bouwjaar 2005,niet de moeite waard meer. | |
TR08 | donderdag 5 augustus 2021 @ 22:08 |
En km stand? | |
pfefferkatze | vrijdag 6 augustus 2021 @ 01:55 |
de whip: de tat: | |
Charged | vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:12 |
Valt mee,463.nog wat. | |
TR08 | vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:52 |
Boven 463k schrijf je niks meer af inderdaad! | |
Hyperdude | vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:56 |
Die huidskleur. 10 jaar achter elkaar naar de Nordkapp met vakantie? | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:41 |
Is dat niet wat duur? Geloof dat m’n pa 50 euro kwijt was incl. een wasbeurt bij een van de duurste detailers van NL (Jurgh). Was toevallig ook bij een Volvo. Ik doe het nu meestal zelf. Sorry voor het merk: | |
Knutknuttsson | vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:09 |
Mijn V70 uit ‘99 heeft nét niet de 500.000 gehaald. Twee weken geleden de geest gegeven en afgevoerd met de auto-ambulance. De jongens die hem hebben opgehaald waren er nog niet over uit of ze hem nog op gingen lappen of dat het onderdelen gaan worden. Dus misschien dat iemand anders de half miljoen mag volmaken. Overigens twee jaar geleden gekocht voor 700 en nu verkocht voor 500, ik vind het wel prima. Altijd probleemloos in gereden tot nu. | |
Charged | zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:27 |
Dat kan toch nooit zijn met een UV coating? Na gewoon polijsten zien de mijne er ook weer netjes uit maar dat is van apk naar apk hobbelen. De diy kitjes kijk ik ook naar maar als ik het laat doen heb ik er iig een paar jaar garantie op. (Het is iig niet meer de moeite waard om te investeren in een set nieuwe koplampen,dat was wat goedkoper met de V70 Classic) Daarbij zijn ze al een paar maal gepolijst. Het kunststof is ook dunner aan het worden en heb geen zin om ze helemaal om zeep te helpen. Ik heb geen idee hoelang we de D5 nog kunnen houden ivm milieuregels maar dit lijkt me de betere optie. We zijn de koplampen ook 2 dagen kwijt dus vermoed dat er een spuitcabine van toepassing is. ( E39 altijd goed,helemaal met de Celis koplampen) | |
Charged | zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:33 |
Verdorie,dat sucks...weet je wat het was? Pcv toevallig? | |
Knutknuttsson | zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:27 |
Eerlijk gezegd weet ik het niet. Hij zat ook vlak voor de APK, ik vond het de moeite niet om hem nog zover te krijgen. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:00 |
Geen idee wat 'ie er op had gedaan, maar het bleef wel tot aan verkoop (foto was 1 van de verkoop foto's) netjes. Ze waren behoorlijk lelijk daarvoor. En Jurgh is wel echt een vakman dus er zat sowieso een iets overheen. Bij die goedkope setjes (heb ik ook weleens gebruikt) zit vaak ook een spulletje om er overheen te doen. Of dat lang blijft weet ik eigenlijk niet, heb het alleen nog bij auto's gedaan die ik kort in bezit heb gehad (de E34 heeft gewoon nog glazen koplampen). Voor de E39 heb ik gewoon schuurpapier gekocht en heb inmiddels een polijstmachine. Dan is het zelf goedkoop te doen, maar neemt nog best wat tijd in beslag (schuren doe ik dan met de hand). Demonteren kan zijn dat ze inderdaad nog gespoten worden met blanke lak. Dat is wat ik ook vaak lees, blanke lak of een goede coating. Maar van Gyeon kun je ook goede coatings kopen, zijn best prijzig maar kun je wel meerdere koplampen mee doen lijkt me. Ach ja, ze zullen er vast mooi uitzien! En blijven fijne wagens. Vandaag helaas wel het nadeel van de oude diesels gemerkt. Ik kan ook geen milieuzone in met de E39, dus moesten we met kinderwagen, cadeau's, etc. in de Clio van m'n vriendin Maar vond het zonde om voor dat ene dag je de E34 of E38 weer in te schrijven en te verzekeren. | |
Lospedrosa | zondag 8 augustus 2021 @ 09:20 |
Heb net een Volvo 850 GLE 2.5 ‘95 met 240K verkocht. Dat Volvo’s onverwoestbaar zijn is ook bullshit want echt een goed gebouwde auto was het niet. Als je ook na regen onder de auto kijkt waar water zich verzameld, dat wil wel rotten. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 15 augustus 2021 @ 18:47 |
Geen enkele auto is onverwoestbaar, maar motorisch waren de 5-cylinders in de 850 dat wel. Heb een 850 T-5R uit '94 naar de 350dkm gereden en drie jaar geleden verkocht. De nieuwe eigenaar wilde er een project van maken en heeft hem zelf overgespoten (in de originele kleur) en deels gereviseerd. Ondertussen staat hij al weer te koop bij een T-5R-specialist. Daar kun je nog heel wat plezier mee hebben. | |
Lospedrosa | zondag 15 augustus 2021 @ 19:08 |
MIk heb hem nog steeds trouwens. De koper heeft een aanbetaling gedaan en komt hem gewoon niet halen. Als iemand belang heeft? Oxygreen. Supernet origineel interieur, nieuwe banden rondom, nieuwe velours vloermatten. Ruikt zelfs nog nieuw. Technisch echt 100%. Distributie bij 190K gedaan. Nieuwe APK. Dakje is dicht en werkt helemaal net als de achterruit wisser (standaard probleem) Geen enkele roest, deukje in achterklep. Prijs ¤ ¤1550 voor Fokkers ¤100 korting. [ Bericht 19% gewijzigd door Lospedrosa op 15-08-2021 19:49:17 ] | |
Charged | vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:20 |
Vond het wel een leuke foto..Onze D5. | |
Charged | vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:21 |
Gvd...ik rij er te weinig voor,anders wist ik het wel. | |
Knutknuttsson | donderdag 24 februari 2022 @ 19:37 |
Ik rij na 6 maand ontrouw met een Japanner (dom, dom, dom) gelukkig weer in een Volvo V70, dit keer een 2.4 Cross Country uit 2001 met bijna 400.000 op de teller, maar daar schrikken we natuurlijk niet van. Hij lijkt prima onderhouden en rijdt geweldig mooi, maar de automaat bonkt wel een beetje. Die laat ik dus even spoelen. Volgende week op de brug en dan weten we meer | |
Hyperdude | woensdag 2 maart 2022 @ 19:15 |
Its-Jojo-4you | zondag 3 april 2022 @ 21:00 |
Ik overweeg weer een Volvo V40 aan te schaffen. Ik heb tijdelijk wat anders gereden maar wil toch weer een Volvo.... Nu heb ik altijd Diesels gehad, een 1.6 en later een D4 en nog nooit een benzine versie. De volgende wordt waarschijnlijk een benzine en nu vraag ik me af ik ik bij de keuze nog rekening moet houden met het type als ik kijk naar problemen en slijtage. Staan de T2/ T3 en T4 allemaal even goed aangeschreven? | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 16 april 2022 @ 19:46 |
O ja, dit is echt zooooo grappig. Haha. Zelf verzonnen? | |
TheFreshPrince | donderdag 2 juni 2022 @ 11:45 |
Na bijna 2 jaar naar volle tevredenheid in een Corolla 2.0 Touring Sports rondgereden te hebben (5,5 liter op 100km gemiddeld over hele periode) heb ik gisteren een proefrit gemaakt in een Volvo V60 T8 R-Design MY21. En dat beviel dermate goed dat ik binnenkort weer in de OP kan Voorgaande bakstenen: - Volvo 740GL Sedan op LPG - Volvo 940GL LPT Estate op benzine (200pk na minimale aanpassingen) - Volvo V50 2.4 benzine | |
J.B. | donderdag 2 juni 2022 @ 12:08 |
Oh ja, dit topic is er ook nog. Ik heb vorig jaar juni m'n C30 2.0 benzine verkocht en er is een C30 T5 Summum (Geartronic in R-Design uitvoering met Dynaudio) voor in plaats gekomen. Ben er ontzettend tevreden over, ondanks het vanzelfsprekende forse verbruik. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 juni 2022 @ 12:11 |
Dat wil wel lopen | |
Knutknuttsson | donderdag 2 juni 2022 @ 17:08 |
De aandrijfas brak kort na dit bezoek af, samen met de automaatbak die niet helemaal 100 leek was dit gelijk voor mij einde verhaal met deze auto. Ik rij inmiddels gewoon weer een vertrouwde V70 Classic. Wel weer een Cross Country-uitvoering. Heeft iets over de 400.000 km gelopen, maar motorisch in superstaat. Heerlijke auto, superblij mee. | |
TheFreshPrince | vrijdag 3 juni 2022 @ 09:48 |
Nog een foto voor de sfeer In het echt heeft de kleur onder bepaalde hoeken zelfs ietwat een oranje tint. Vind het heel geslaagd iig. | |
Yankee | vrijdag 3 juni 2022 @ 09:53 |
V60, fijne auto! | |
TheFreshPrince | vrijdag 17 juni 2022 @ 18:56 |
Nadat het importeren vrij lang heeft geduurd (RDW ) zou ik de V60 vandaag eindelijk ophalen! Helaas was er een storing bij het RDW waardoor het overschrijven niet lukte RDW heeft me nu al 2x te pakken nog voor ik de auto in m'n bezit heb. Als die lui concurrentie hadden, waren ze al failliet. Wel een XC40 Recharge meegekregen van de dealer (die er verder ook weinig aan kan doen) en dat rijdt ook niet verkeerd | |
TheFreshPrince | zondag 19 juni 2022 @ 00:26 |
Vanochtend de auto dan alsnog opgehaald Fusion Red is onder zonlicht ietwat oranje, vind het mooi combineren met de zwarte details. | |
Lospedrosa | zondag 19 juni 2022 @ 10:43 |
Mooie wagen kerel. Heb je meer foto’s, van de achter en zijkant bv? | |
TheFreshPrince | zondag 19 juni 2022 @ 10:50 |
Thanks, zelf ook heel blij mee Misschien binnenkort wel eens als ik met de camera op pad ben, had nu alleen m'n telefoon mee. | |
J.B. | zondag 19 juni 2022 @ 11:26 |
Inderdaad mooie auto! Import waar vandaan? Zweden? | |
TheFreshPrince | zondag 19 juni 2022 @ 11:41 |
Ja, klopt, Zweedse historie verwijst naar dealer in Göteborg. | |
LoveAtFirstDrive | zondag 19 juni 2022 @ 14:22 |
V60 is echt een mooi model, kleur en uitvoering: top! Veel fijne km’s gewenst! | |
Knutknuttsson | zondag 19 juni 2022 @ 17:45 |
Fijne auto hoor | |
J.B. | maandag 18 juli 2022 @ 15:07 |
Heeft iemand hier toevallig een Ferrita uitlaat onder z'n Volvo zitten? De originele uitlaat van m'n C30 T5 is hoognodig aan vervanging toe, maar er is afgezien van origineel Volvo en wat sportuitlaten niks voor te krijgen. Ik zit niet echt op het vermogen wat origineel Volvo me gaat kosten te wachten, maar een brulpijp ben ik ook niet kapot van. Daarom lijkt Ferrita me wel een acceptabele optie omdat ze naar het schijnt een redelijk geciviliseerd geluid maken. Ik ben ook wel geïnteresseerd in ervaringen met andere uitlaten zoals Simons, Friedrich Motorsport, Miltek, etc. | |
Charged | zondag 24 juli 2022 @ 14:43 |
4 Augustus de D5 voor een distributiewissel met toebehoren,apk en grote beurt bij de specialist in Elst. Ben benieuwd. | |
Charged | zondag 24 juli 2022 @ 14:46 |
Sluit ik me bij aan. Mooi Verse Prins. | |
TheFreshPrince | vrijdag 29 juli 2022 @ 21:16 |
Als je dan toch een flinke tak van een eik op de a-stijl van je auto moet krijgen, kan je maar het beste in een Volvo zitten... https://www.telegraaf.nl/nieuws/1595093483/amerikaanse-eik-valt-op-rijdende-auto-met-91-jarige-vrouw-achter-het-stuur https://www.bd.nl/loon-op-zand/enorme-boom-valt-op-rijdende-auto-van-bestuurster-91-en-haar-zoon-in-loon-op-zand~a03d2757/ | |
Charged | woensdag 10 augustus 2022 @ 13:15 |
De D5 gisterochtend afgeleverd voor een grote beurt,APK,distributieriem met pomp en toebehoren. Koplampglazen waren erg slecht,storing dynamo (garantie),Nieuwe voorbanden.(Bridgestone) schokdempers achteras. Oei oei..ik gok rond de ¤2100/2300. Wel een leenauto meegekregen.V70 Classic kaler als kaal maar boeien. Misschien voor het weekend terug. Zal me benieuwen. | |
Charged | woensdag 10 augustus 2022 @ 13:21 |
Oef..niet lekker om dat op je voorruit af te zien komen. | |
Charged | woensdag 24 augustus 2022 @ 19:28 |
De V70 kan er weer even tegenaan. Qua kosten viel het reuze mee,de prijsopgave was echt een heel stuk hoger. Distributie compleet is gedaan,2 nieuwe voorbanden, grote beurt, beugel achterschokdemper was rot,nieuw gemaakt. Koplampen waren te dof, gepolijst en met UV clear gespoten, verse APK, ruitensproeiervloeistoftankje was lek en nog wat andere meuk. Happy met de koplampen,wereld van verschil. Te warm voor een goede was/poetsbeurt dus vergeef me het stof op de auto. Volgende stap is de stootlijsten in de bumpers vervangen voor een Summum model.Ik heb ze al liggen in de kleur maar wil ook graag de onderlip van beide bumpers gedaan hebben. Even kijken wat het slimste is om te doen. Owja..de luchtmassameter is aan vervanging toe..onder vollast klapt hij soms in de noodloop,de geleerden zeggen dat dat het probleem is.Even kijken naar een nieuwe originele. [ Bericht 9% gewijzigd door Charged op 24-08-2022 19:40:55 ] | |
WcPot | woensdag 31 augustus 2022 @ 11:39 |
He hallo allemaal ik heb een probleempje met mijn Volvo V60 D4 uit 2020 die ik net een paar maanden in mijn bezit heb. Het probleem is dat het oliepeil redelijk snel stijgt. Ik ben al bij twee verschillende Volvo garages geweest in mijn ogen gaan ze best wel laks met mijn klacht om of ze sturen de diagnose naar elkaar om elkaar in te dekken. Het enige wat ze doen is olie aftappen en de nieuwste software update en ze sturen je weer weg dat is nu al drie keer gebeurd. De derde keer had ik wel om nieuwe olie gevraagd omdat er zo wel erg weinig van de viscositeit overblijft. De vierde keer komt er binnenkort aan oliepeil staat weer bijna op maximaal. Zelf denk ik aan een temperatuursensor van een roetfilter die niet goed werkt waardoor de auto maar blijft regenereren. Maar omdat de auto geen foutcodes geeft gaan ze het voor nu nog niet vervangen. Heeft iemand anders nog een idee wat het zou kunnen zijn? | |
gogosweden | vrijdag 2 september 2022 @ 14:04 |
Als je oliepeil omhoog gaat dan heb ik het idee dat je water in je olie krijgt of iets dergelijks. Dure grap, dat wel. | |
gogosweden | vrijdag 2 september 2022 @ 14:05 |
Dit is mijn volvo trouwens: | |
Gutanoth | vrijdag 7 april 2023 @ 10:44 |
Gister een Volvo C40 besteld! Het lange wachten kan beginnen | |
Charged | zondag 9 april 2023 @ 14:28 |
GVD!!!! Gaat weer een gevecht worden om een originele ruit te laten plaatsen ipv de dunnere rommel. | |
Metal666 | zondag 9 april 2023 @ 16:50 |
Sinds oktober verplaatst ik me in deze xc90 T8 recharge Ultimate. Wat een fantastische bak! Super comfortabel; mega ruim. En stiekem best wel vlot 🙄 | |
Aiciu | woensdag 10 mei 2023 @ 12:39 |
Ik wil het altijd filmen wanneer ik een volslow vlot zie rijden. Zie je namelijk niet vaak. | |
Charged | maandag 28 augustus 2023 @ 17:09 |
En daar was hij weer. De jaarlijkse APK pret. Schade 2 nieuwe achterbanden,grote beurt, koplampen vervangen en een ashoesje. Achterbanden hadden we een maand geleden al laten vervangen. Die waren compleet afgesleten aan de buitenste randen. Koplamp lampjes vervangen is bij veel auto's een piece of cake. Bij de vorige Volvo's (440,855 en V70 Classic) was het een koud kunstje.......... behalve bij een V70ND5....... twee uur. Drie afgebroken klipjes van de bumper en een hele hoop vliegend gereedschap hebben we het maar uitbesteed aan de specialist die er ook een uur voor nodig heeft. Aandachtspunten voor de toekomst is de schokbrekers/veerpootlagers voor en de af en toe noodloop. Maar hij mag weer een jaartje verder tuffen. Volservice in Elst. Km.stand 496026. | |
Charged | maandag 28 augustus 2023 @ 17:14 |
Ow en deze gaat volgende week vervangen worden door een originele. |