abonnement Unibet Coolblue
pi_181046270
Uitgerekende data:
6 augustus: Spees_Eend
11 augustus: NicolasJoy (papa)
26 augustus: silliegirl (meisje)

7 september: Fuchsia_roze
7 september: VKV (jongen)
9 september: Loj (meisje)
13 september: Jemoeder (meisje)
14 september: Helsinki (jongen)
14 september: Feyre (meisje)
16 september: Soof-87
16 september: ToT ( papa)
17 september: lunapuella (jongen)
29 september: Peacefulll (jongen)

6 oktober: Priemgirl (jongen)
20 oktober: Mrs.Peel
31 oktober: eponine

17 november: aapieannie (tweeling jongens)
19 november: JaleesaJoia (jongen)
25 november: Tink89

14 december: Hilzillah

2019:

27 januari: Klaprooss
31 januari: krijgerrtje

2 februari: Limone

22 maart: VenusFlyTrap

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 13-08-2018 12:06:25 ]
  donderdag 9 augustus 2018 @ 07:04:02 #2
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181046287
Gefeliciteerd Nouk en Fien! O+ .
  donderdag 9 augustus 2018 @ 07:08:23 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_181046308
Nouk en fien, van harte gefeliciteerd met jullie zoons!!
disclaimer
  donderdag 9 augustus 2018 @ 07:11:10 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_181046320
Hoeveel babies maakt dat deze week? 7 toch nu? En het is pas donderdag :9
disclaimer
pi_181046375
Wow, Nouk en Fien ook al gefeliciteerd :D!
Nu snap ik het kraamzorgtekort ;) Leuk al die baby's! Veel geluk samen O+

Loj hoe gaat het met jou inmiddels?

Ik heb een onrustige nacht gehad met veel soort-van-buikpijn (geen weeën, gewoon naar gevoel). Had gisteravond ook gedurende lange tijd een extreem drukke baby met veel druk en steken onderin tot gevolg dus had al wel gerekend op een reactie van mijn buik daarop in de nacht.

Maar nog niks aan de hand, alles nu ook weer rustig.
pi_181046414
Nouk *O* Gefeliciteerd! :D
pi_181046418
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 07:11 schreef Stormqueen het volgende:
Hoeveel babies maakt dat deze week? 7 toch nu? En het is pas donderdag :9
Inderdaad al zeven! :o

De tweede week van september kan wat dat betreft ook een babyboom geven, maar jeetje, iedereen ineens vlug achter elkaar! *)
pi_181046671
Gefeliciteerd met jullie verse baby's allen. O+ *O* *O*
pi_181046866
Gefeliciteerd Nouk! *O* Turbobevalling hoor!
pi_181046978
Nouk van harte gefeliciteerd!! *O*
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181047018
O+ Nouk en Fien, gefeliciteerd! Lekker Nouk, in 4 uur. Was je thuis?

--

Krijger, jij hebt je gesprek vandaag, toch? Veel succes!
  donderdag 9 augustus 2018 @ 08:58:34 #12
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_181047078
Takkie *O*
Wolken *O*
Noa *O*
Nouk *O*
Fien *O*
Wauw gefeliciteerd allemaal O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_181047153
Gefeliciteerd ook Noa, Fien en Nouk! Wat een baby’s hier!

En mensen hou op, hoezo sta ik nu ineens 3e in de OP? :{
  Redactie Frontpage donderdag 9 augustus 2018 @ 09:38:54 #14
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181047707
Gefeliciteerd Noek en Fien!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181047731
Nouk jij ook gefeliciteerd! O+

Hopelijk zien we nog een paar baby's terug in het babytopic!
pi_181048172
Ja Nouk! *O* Gefeliciteerd met jullie zoon! :* En wat een recordtijd inderdaad. D wilde blijkbaar heel graag nog 8-8 geboren worden O+

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:04 schreef silliegirl het volgende:
En mensen hou op, hoezo sta ik nu ineens 3e in de OP? :{
Nou en dit. 4e in de lijst :o

Volgende week maar eens die vluchtkoffer inpakken. Ik vind het wel lastig wat ik allemaal mee moet nemen, omdat ik sowieso 2-3 dagen moet blijven.
Ik ben nog nooit opgenomen geweest in het ziekenhuis, dus vind dat stiekem heel erg spannend en echt niet leuk
En de comfortabele kleding die ik mee zou willen nemen voor mijzelf heb ik nu gewoon veel aan, dus hoe doe ik dat handig?
We wonen van deur tot deur een uur rijden van het ziekenhuis, dus man even iets laten halen wat ik vergeten ben, klinkt nu als een volkomen onoverkomelijk iets ook :')
pi_181048267
Ik vind het bij jou ook zo hard gegaan Fuchsia!

Ik heb inderdaad ook nog wel spulletjes / kleding nodig die ik ook graag meeneem. Sommige dingen heb ik dubbel gehaald, maar dat doe je natuurlijk niet met alles. Ik heb zelf een briefje gemaakt met alles wat ik of mijn vriend nog moet doen op het moment dat we naar het ziekenhuis gaan en dat briefje ligt bij de deur. Staat niet zo heel veel op hoor, maar bijv
- slippers mee
- dossierkaart verloskundige mee
- sandalen / schoenen s&s mee (dat waren we bij de vorige bevalling vergeten toen mijn zoontje in slaapzak werd opgehaald dus die werd de volgende dag door mijn vader in een boodschappentas op wielen het ziekenhuis in gereden _O-)

Dat zijn dingen die ik nu nog zo regelmatig gebruik dat ik ze niet in het koffertje laat zitten.

Oh en een lang shirt is ook wel fijn om te hebben voor na de bevalling, dan loop je niet in je blote gaasbroek over de gang :+ tenzij je daar niks om geeft natuurlijk, maar ik vond het niet zo fijn toen ik er met de kamer vol bezoek achter kwam dat ik alleen zo'n gaasding en een gewoon shirt aan had en ik toch ergens mn bed voor uit moest :')
  donderdag 9 augustus 2018 @ 10:19:43 #18
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181048300
Nouk en Fien, jullie ook van harte!

Ik at gisteren lactosevrije yoghurt die toch veel meer lactose bleek te bevatten dan normaal, of njah, zo reageerde mijn lijf er iig op. Uiteindelijk op het personeelstoilet van de Primark (hoe classy...) alles er weer uitgegooid, maar manmanman, wat voelde ik me beroerd.

En toen ik me 's avonds weer een klein beetje mens voelde, hebben we online de laatste babykleertjes geshopt (waaronder een te schattige salopet als eerste pakje). Nu alleen nog een shirtje met lange mouwen voor eronder en dan zijn we compleet :D

Oh, en we hebben de box opgezet. Ik voel me overprepared met bijna 25 weken, maar het geeft zo vreselijk veel rust in m'n hoofd en hij staat niet echt in de weg enzo, dat ik het eigenlijk wel gewoon fijn vind.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181048628
Hier is de vluchtkoffer al ingepakt, afgelopen dinsdag ;)
Als ik langer dan 1 nacht moet blijven heb ik meer nodig, maar ik hoop kids dan toch dagelijks te zien dus dat komt dan wel goed ;) Maar als het goed is mag ik meteen naar huis (een uur na de bevalling moet mijn bloeddruk nog een keer worden gecontroleerd, maar dan ben je toch nog niet weg ;) )

Ik heb zo’n slaapbroekje, lang shirt, kort shirt en een joggingbroek. Verder idd slippers, beetje make-up voor de foto’s, fijne bh, 2 pakjes maat 50 en 1 pakje maat 56, Opladers van de telefoon en fototoestel. Ik heb zelf ook tepelhoedjes erin gedaan, omdat ik de jongens het best aan de borst kreeg met tepelhoedjes. Boek en iPad ;) Evt bevalplan?!

Waarom moest je 2/3 dagen blijven Fuchsia? (Sorry, zwangerschapsdementie :@ )

Zou het meisje door de kinderarts moeten worden gezien dit keer? Ik heb nu al allebei de keren bij de gyn vragen gehad over de mini afwijking van Js (hij heeft een extra kleine teen), gewoon klein foutje van de natuur zo boeiend is dat toch niet? (Oké, we kwamen er pas na een maand achter, dat is wel slecht natuurlijk... maar toch).
pi_181048705
Nouk gefeliciteerd!!! *O* *O*
pi_181048764
Onhhhh meer baby's mnohhhh O+ van harte Fien en Nouk *; *; *;
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181048811
SPEES jij lijstaanvoerder! *O*

Nouk en Fien, gefeliciteerd met jullie zoons! Jullie peuters grote zus en broer! Ben superbenieuwd hoe ze dat vinden :)
pi_181049067
Gefeliciteerd Nouk en Fien! *O*
Geniet van jullie zonen.
pi_181049090
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind het bij jou ook zo hard gegaan Fuchsia!

Ik heb inderdaad ook nog wel spulletjes / kleding nodig die ik ook graag meeneem. Sommige dingen heb ik dubbel gehaald, maar dat doe je natuurlijk niet met alles. Ik heb zelf een briefje gemaakt met alles wat ik of mijn vriend nog moet doen op het moment dat we naar het ziekenhuis gaan en dat briefje ligt bij de deur. Staat niet zo heel veel op hoor, maar bijv
- slippers mee
- dossierkaart verloskundige mee
- sandalen / schoenen s&s mee (dat waren we bij de vorige bevalling vergeten toen mijn zoontje in slaapzak werd opgehaald dus die werd de volgende dag door mijn vader in een boodschappentas op wielen het ziekenhuis in gereden _O-)

Dat zijn dingen die ik nu nog zo regelmatig gebruik dat ik ze niet in het koffertje laat zitten.

Oh en een lang shirt is ook wel fijn om te hebben voor na de bevalling, dan loop je niet in je blote gaasbroek over de gang :+ tenzij je daar niks om geeft natuurlijk, maar ik vond het niet zo fijn toen ik er met de kamer vol bezoek achter kwam dat ik alleen zo'n gaasding en een gewoon shirt aan had en ik toch ergens mn bed voor uit moest :')
Grappig, ik vind het bij mijzelf helemaal niet zo hard gaan. Ik leef ook nog een beetje in ontkenning moet ik zeggen O-)

Ik moest lachen om de schoenen voor je kids. Ik zie het helemaal voor mij :D Dat zijn echt van die dingen waar je niet over nadenkt.

Dank voor de andere tips. Jij ook Loj! Lange shirts staan inderdaad ook al op mn inpaklijstje.
Voor de baby heb ik ook zo al 4/5 pakjes nodig rekening houdend met verschillende maten ook.

Ik lees ook op allerlei lijstjes grote onderbroeken. Ik vind onderbroeken in mn liezen vaak al snel niet lekker zitten (gaat schuren en irriteren). Iemand daar nog tips voor? Of handiger om boxers te kopen ofzo? Ik draag zelf alleen maar hipsters en pas dat nu nog prima. Maar met 3 dubbel kraamverband gaat dat natuurlijk niet :+

quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:41 schreef Loj het volgende:
Waarom moest je 2/3 dagen blijven Fuchsia? (Sorry, zwangerschapsdementie :@ )
Maakt niet uit, ik ben er hier in Z&G ook nooit echt heel uitgebreid op in gegaan geloof ik.
Ik moet blijven ivm mijn ingewikkelde medische situatie. Ik heb een reumatologische auto immuunziekte die vooral mijn longen heeft aangetast en een aangeboren hart afwijking (stelt weinig voor, maar ook een risico) Het is 1 groot mysterie hoe mijn lijf op dingen zal reageren. Sta daarom al heel de zwangerschap onder “zware” controle, maar tot nu toe houdt mijn lijf en mijn longen het verrassend goed vol en heb ik geen last. Tijdens de bevalling is alles ingericht op met zo min mogelijk inspanning natuurlijk bevallen. Na bevalling moet goed gecheckt worden of mijn lijf en met name longen en hart de transitie terug aan kunnen, omdat het best wel een klap voor je lichaam is als baby er eenmaal uit is. Aantal dagen blijven is natuurlijk geheel afhankelijk van hoe goed ik de bevalling door kom. (En baby ;) ) Ik ben blij dat ze mij goed in de gaten houden hoor, maar ik zou zo graag snel naar huis willen na de bevalling.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:19 schreef Tink89 het volgende:
Oh, en we hebben de box opgezet. Ik voel me overprepared met bijna 25 weken, maar het geeft zo vreselijk veel rust in m'n hoofd en hij staat niet echt in de weg enzo, dat ik het eigenlijk wel gewoon fijn vind.
Balen van je reactie, maar gelukkig weet je waar het aan ligt en voelde je je later weer beter.

En ik krijg altijd een beetje stress al ik lees hoe ver jij bent met de voorbereidingen, omdat ik zelf lang heel veel nog niet klaar had :+ Nu wel alle grote spullen in huis, kamertje in grote lijnen af en ik ben babywasjes aan het doen.
Als het voor jullie goed voelt, lekker doen toch O+
pi_181049186
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:51 schreef Svane het volgende:
SPEES jij lijstaanvoerder! *O*

Nouk en Fien, gefeliciteerd met jullie zoons! Jullie peuters grote zus en broer! Ben superbenieuwd hoe ze dat vinden :)
Spees mag 1 dag de lijst aanvoeren en morgen baren :7 :P
Alhoewel, dan sta ik daarna 3e :o 8)7
  donderdag 9 augustus 2018 @ 12:05:07 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181050434
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:03 schreef Fuchsia_roze het volgende:

<knip>

Balen van je reactie, maar gelukkig weet je waar het aan ligt en voelde je je later weer beter.

En ik krijg altijd een beetje stress al ik lees hoe ver jij bent met de voorbereidingen, omdat ik zelf lang heel veel nog niet klaar had :+ Nu wel alle grote spullen in huis, kamertje in grote lijnen af en ik ben babywasjes aan het doen.
Als het voor jullie goed voelt, lekker doen toch O+
Ach, tegelijkertijd moeten beide trappen hier nog geschilderd worden, moeten er nog nieuwe vloeren op de overloop, in de hal en op onze slaapkamer, moeten de kozijnen aan de buitenkant van ons huis bijna allemaal nog geschilderd worden en ben ik aan de babywas nog niet begonnen... Er is hier in huis echt nog veel te doen op klusgebied en dat geeft nogal wat onrust, vandaar dat ik de dingen die nu al kunnen, het liefst ook maar vast gedaan wil hebben #controlfreak
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 9 augustus 2018 @ 12:06:13 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_181050467
Nog niet aan de babywas begonnen? :o je mag wel opschieten!
disclaimer
pi_181050503
Ik had controle bij de VK. Geen sticker, maar wel een CTG in het ziekenhuis. -O- Dus daar lig ik nu aan.
pi_181050648
Oh wel heftig Fuchsia, maar klinkt alsof je lichaam prima zwanger kan zijn :*

balen Sillie, wat was er niet goed?

Je moet inderdaad gewoon zorgen dat waar je blij van wordt is gedaan Tink :*
(Maar babywasjes zou ik nog lekker even mee wachten ;) )

Ik kreeg net een afspraak voor de anesthesie voor de ks.. over 2 weken al :o
Ben benieuwd wanneer mn uiterste houdbaarheidsdatum is dan :o
pi_181051811
Gefeliciteerd Nouk & Fien *O*

Echt een enorme leegloop hier, ik ben benieuwd wie de nieuwe aanwas gaat zijn :s) nee, ik niet :+
pi_181052083
Jeetje, je leest een dag of twee niet mee en meteen een hoop verse baby's O+ Gefeliciteerd allemaal, geniet van jullie kraamtijd.

En toen stond ik in de top 10 :X
pi_181052511
Babyboom!
Cassandra, Takkie, Wolken, Noa, Nouk en Fien gefeliciteerd! *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:03 schreef Fuchsia_roze het volgende:

Ik lees ook op allerlei lijstjes grote onderbroeken. Ik vind onderbroeken in mn liezen vaak al snel niet lekker zitten (gaat schuren en irriteren). Iemand daar nog tips voor? Of handiger om boxers te kopen ofzo? Ik draag zelf alleen maar hipsters en pas dat nu nog prima. Maar met 3 dubbel kraamverband gaat dat natuurlijk niet
Voor de eerste dagen netbroekjes en de boxers van mijn man gejat.

ik vond de eerste dagen het inlegverband uit het mijn kraampakket véél fijner dan het dakpansgewijs stapelen van kraamverband. in het ziekenhuis was er niets anders dan kraamverband, bij een eventuele volgende gaat het inlegverband in de ziekenhuistas voor de terugweg. Misschien ook een tip voor anderen?
pi_181052696
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:27 schreef Elleska het volgende:
Babyboom!
Cassandra, Takkie, Wolken, Noa, Nouk en Fien gefeliciteerd! *O*

[..]

Voor de eerste dagen netbroekjes en de boxers van mijn man gejat.

ik vond de eerste dagen het inlegverband uit het mijn kraampakket véél fijner dan het dakpansgewijs stapelen van kraamverband. in het ziekenhuis was er niets anders dan kraamverband, bij een eventuele volgende gaat het inlegverband in de ziekenhuistas voor de terugweg. Misschien ook een tip voor anderen?
Wat is in deze het verschil tussen kraam- en inlegverband?
pi_181052880
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:33 schreef Plumeria het volgende:

[..]

Wat is in deze het verschil tussen kraam- en inlegverband?
inlegverband is groter waardoor je niet hoeft te stapelen en beter gevormd waardoor het veiliger voelt wat betreft doorlekken. bijna een luier, wordt ook wel gebruikt voor urine en ontlastingsincontinentie.
plaatje
  donderdag 9 augustus 2018 @ 14:15:12 #35
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181053677
Hopelijk niets ernstigs aan de hand, Sillie?

Hoeveel van die netbroekjes hebben jullie (en nemen jullie mee)?

Hier vanmorgen de muren van het kamertje afgemaakt. Het hemeltje is net gebracht en alles staat zo goed als op z'n plek. Helaas niet echt een logische plek voor een stoel, maar dan laat ik die voor nu achterwege :). Misschien bedenk ik daar nog wat op. Nu is het wachten op de rest van de decoratie en dan begint het toch écht ergens op te lijken :9.

Vanavond dan les 1 van de bevalcursus. Heb er maar weinig zin in, merk ik. Ben erg moe en mijn bekkenklachten zijn vandaag weer heerlijk terug.

In de loop van de week ook maar eens die vluchttas inpakken.
Dit staat er op m'n lijstje, voor de geïnteresseerden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga nog even bedenken of er wat bij / af moet.
pi_181053865
Meerdere die bevalcursussen doen? Ik ben mij wel aan het inlezen over hypnobirthing; maar echt een cursus voor doen heb ik weinig zin in merk ik :@ Kunnen wel gratis proefles nemen; wellicht dat ik dat ga doen en dan kijk of ik het eigenlijk wel zo nuttig vind.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 9 augustus 2018 @ 14:30:04 #37
269689 crew  Viv
pi_181054132
Helsinki ik zou de föhn en make-up achterwege laten, tenzij je stiekem een BN'er bent die mooi op de foto moet bij het verlaten van het ziekenhuis. :+

En wat zijn wegwerpslabbetjes voor de baby? :D Badstof spuugdoekjes hebben ze gewoon in het ziekenhuis. Ik zou hooguit 1 hydrofiel meenemen voor het geval de baby de maxi-cosi onderspuugt op weg naar huis.

Speen wordt afgeraden in de eerste dagen/weken als je borstvoeding wil geven. En een knuffel mee voor de baby hoeft ook niet (tenzij leuk voor de foto), daar is een pasgeborene zich toch niet bewust van.
pi_181054404
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:15 schreef Helsinki het volgende:
Hopelijk niets ernstigs aan de hand, Sillie?

Uiteindelijk bleek alles wel in orde. Maar bij de verloskundige had ze wat twijfels over de harttonen van baby en ik voelde al een paar dagen minder bewegingen dan ik van baby gewend was. Niet geen bewegingen, want dan had ik wel gebeld, maar ze was echt wel rustiger dan gewoonlijk. Door die combi vond ze het beter als ik even een CTG liet maken. Prima.

Ik een half uur aan dat CTG, maar ze vonden op basis van dat eerste halfuur de baby inderdaad te rustig en de hartslag te vlak (wel netjes constant, maar te constant, kennelijk moet er wel enige variatie in zitten). Dus ik moest langer blijven liggen, van houding wisselen, beetje heen en weer hopsen om te kijken of baby wakker wilde worden. Na nog is een uur extra aan de CTG wilde ze dat wel en toen was haar hartfilmpje goed. Toen nog een echo, waaruit bleek dat er nog zat vruchtwater is voor baby, dus ik ben nu weer thuis met het advies goed op de baby te letten; mocht ze toch weer heel rustig zijn dan moet ik opnieuw contact opnemen met de verloskundige.
pi_181054503
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:20 schreef PriemGirl het volgende:
Meerdere die bevalcursussen doen? Ik ben mij wel aan het inlezen over hypnobirthing; maar echt een cursus voor doen heb ik weinig zin in merk ik :@ Kunnen wel gratis proefles nemen; wellicht dat ik dat ga doen en dan kijk of ik het eigenlijk wel zo nuttig vind.
Ik heb veel gehad aan zwangerschapsyoga en met name de ademhalingstechnieken die je daar leert. De andere oefeningen waren vooral heel fijn om lichamelijk ongemak te verlichten of je hoofd goed leeg te maken. Wij konden bij de docent aangeven of we ergens last van hadden (onderrugpijn bijvoorbeeld) en dan deed ze daar wat oefeningen voor.
pi_181054617
We hebben maar een staatslot gekocht voor morgen:

"De tiende kan het gebeuren!"

Ziet er niet naar uit dat er morgen ineens een baby komt hier, dus we gaan maar voor de jackpot. Hebben bij het ziekenhuis een soort intake gehad bij de gynaecoloog. Prettig gesprek gehad op zich. Moet je wel alles van de hele zwangerschap weer terug halen, die was hier niet bepaald gemakkelijk. (Begin problemen met de familie gehad, vervolgens veel kwaaltjes, uitleg over de mentale klachten nu, waarin dat wel of niet herkenbaar is, verleden etc. etc. etc.) Voor het mentale stuk gezorgd dat ik er niet alleen (meer) voor sta. Wordt extra over gesproken bij de verloskundige, bij de gynaecoloog, de huisarts is er van op de hoogte gebracht, er is een kort lijntje naar een klinisch psycholoog indien nodig en een haptonoom (?).

Fysiek is het op de grens, maar we hebben zelf het idee dat ze het nog wel even vol houdt. Nu begin volgende week gewoon eerst even naar de verloskundige voor controle en de baby de kans geven zelf te komen in week 40. Als er in de loop van de week niks gebeurt gaan we vrijdag weer naar het ziekenhuis, opties bespreken en zoals het er nu naar uit ziet eventueel dat weekend het kindje een handje helpen. (Zijn dan ook 41 weken).

Nu wordt het wel spannend, want volgend weekend is m'n vriendin ook jarig.. :9
pi_181054772
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:15 schreef Helsinki het volgende:
Hopelijk niets ernstigs aan de hand, Sillie?

Hoeveel van die netbroekjes hebben jullie (en nemen jullie mee)?

Hier vanmorgen de muren van het kamertje afgemaakt. Het hemeltje is net gebracht en alles staat zo goed als op z'n plek. Helaas niet echt een logische plek voor een stoel, maar dan laat ik die voor nu achterwege :). Misschien bedenk ik daar nog wat op. Nu is het wachten op de rest van de decoratie en dan begint het toch écht ergens op te lijken :9.

Vanavond dan les 1 van de bevalcursus. Heb er maar weinig zin in, merk ik. Ben erg moe en mijn bekkenklachten zijn vandaag weer heerlijk terug.

In de loop van de week ook maar eens die vluchttas inpakken.
Dit staat er op m'n lijstje, voor de geïnteresseerden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga nog even bedenken of er wat bij / af moet.
Netbroekjes en kraamverband hoef je niet mee te nemen. In het ziekenhuis hebben ze daar ruim voldoende. Een Föhn kan maar ik zou het niet persee meenemen. Over het algemeen mag je binnen een dag als je niet medisch bent naar huis en jezelf echt ‘normaal’ maken niet iets wat je doet. Er werd ook geadviseerd niet mijn haren te wassen vanwege toch het bloedverlies, na 3 min onder de douche zitten was ik er ook wel weer klaar mee na de bevalling. Hier kwam het opmaken en mezelf weer fatsoenlijker maken beide keren thuis op dag 4 zo’n beetje pas. Daarvoor was het haar in een knot, beetje knijpen in mijn wangen voor de blosjes :+ en weer met je baby zitten. Knuffeltjes kan ook maar net als hierboven al gezegd niet echt nodig. Ik zou al die spullen thuislaten.
♥ J & S
  donderdag 9 augustus 2018 @ 15:01:49 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_181054934
Ik ben mezelf na 3 maanden pas weer gaan opmaken geloof ik :')
disclaimer
pi_181055075
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
Helsinki ik zou de föhn en make-up achterwege laten, tenzij je stiekem een BN'er bent die mooi op de foto moet bij het verlaten van het ziekenhuis. :+

En wat zijn wegwerpslabbetjes voor de baby? :D Badstof spuugdoekjes hebben ze gewoon in het ziekenhuis. Ik zou hooguit 1 hydrofiel meenemen voor het geval de baby de maxi-cosi onderspuugt op weg naar huis.

Speen wordt afgeraden in de eerste dagen/weken als je borstvoeding wil geven. En een knuffel mee voor de baby hoeft ook niet (tenzij leuk voor de foto), daar is een pasgeborene zich toch niet bewust van.
Nou dat is heel persoonlijk toch? Ik vind dat je niet per se een BNer moet zijn om daarvoor te kiezen hoor. Ik snap het best als je er geen zin in hebt, maar ook heel goed als je wel een beetje mascara en evt wat kleur op je wangen wil op je foto's ook al worden ze niet gepubliceerd in de Vogue. Call me shallow, maar ik hoor bij de laatste categorie :+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 9 augustus 2018 @ 15:27:25 #44
269689 crew  Viv
pi_181055449
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 15:08 schreef Spees_Eend het volgende:
Nou dat is heel persoonlijk toch?
Ja, is het ook. Ik kreeg er zo'n Kate Middleton beeld bij, maar dat kan ook komen omdat ik überhaupt geen föhn in huis heb (en nee, geen kortpittig kapsel) en maar heel sporadisch make-up draag. :')
pi_181055467
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:56 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Netbroekjes en kraamverband hoef je niet mee te nemen. In het ziekenhuis hebben ze daar ruim voldoende. Een Föhn kan maar ik zou het niet persee meenemen. Over het algemeen mag je binnen een dag als je niet medisch bent naar huis en jezelf echt ‘normaal’ maken niet iets wat je doet. Er werd ook geadviseerd niet mijn haren te wassen vanwege toch het bloedverlies, na 3 min onder de douche zitten was ik er ook wel weer klaar mee na de bevalling. Hier kwam het opmaken en mezelf weer fatsoenlijker maken beide keren thuis op dag 4 zo’n beetje pas. Daarvoor was het haar in een knot, beetje knijpen in mijn wangen voor de blosjes :+ en weer met je baby zitten. Knuffeltjes kan ook maar net als hierboven al gezegd niet echt nodig. Ik zou al die spullen thuislaten.
Ik heb wel twintig minuten onder de douche gestaan na de bevalling, vond dat zo heerlijk!
pi_181055676
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ach, tegelijkertijd moeten beide trappen hier nog geschilderd worden, moeten er nog nieuwe vloeren op de overloop, in de hal en op onze slaapkamer, moeten de kozijnen aan de buitenkant van ons huis bijna allemaal nog geschilderd worden en ben ik aan de babywas nog niet begonnen... Er is hier in huis echt nog veel te doen op klusgebied en dat geeft nogal wat onrust, vandaar dat ik de dingen die nu al kunnen, het liefst ook maar vast gedaan wil hebben #controlfreak
Over alle klussen in huis die nog moeten, heb ik het maar niet. Dat is al een algemeen frustratiepunt voor deze mede controlfreak :X
En met wassen zou ik inderdaad nog maar even wachten :+

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:13 schreef Loj het volgende:
Oh wel heftig Fuchsia, maar klinkt alsof je lichaam prima zwanger kan zijn :*
Ja blijkbaar kan mijn lichaam dit heel goed, nadat we de hobbel van 12 weken hadden gehad. Merk nu met bijna 36 weken dat het lichamelijk echt wel zwaarder wordt. Lopen en staan gaan niet zo makkelijk meer zeg maar. Maar die longen blijven het prima volhouden.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:27 schreef Elleska het volgende:
[..]

Voor de eerste dagen netbroekjes en de boxers van mijn man gejat.

ik vond de eerste dagen het inlegverband uit het mijn kraampakket véél fijner dan het dakpansgewijs stapelen van kraamverband. in het ziekenhuis was er niets anders dan kraamverband, bij een eventuele volgende gaat het inlegverband in de ziekenhuistas voor de terugweg. Misschien ook een tip voor anderen?
Bedankt voor de tip. Ik ga eens in mn kraampakket kijken naar het inlegverband. Mn man draagt een kleinere maat dan mij meestal, dus dat zit denk niet echt comfortabel :+

Sillie wat prettig dat uiteindelijk alles toch goed was.

Nicolas, fijn dat er meegekeken wordt en naar jullie geluisterd wordt. In mijn ervaring scheelt dat altijd al heel veel.

En hier gaat er wel wat basis make up in mn vluchtkoffer (lees wimperkruller, mascara en wenkbrauwpotlood) Geen idee of ik er zin in heb na bevalling, maar is ook letterlijk 1 minuut moeite en dan heb ik niet zo’n blote billen gezicht.
Haar in een knot is überhaupt al mijn haarstijl O-) Zeker met die hitte van de afgelopen weken.
pi_181056196
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:54 schreef Limone het volgende:
O+ Nouk en Fien, gefeliciteerd! Lekker Nouk, in 4 uur. Was je thuis?

--

Krijger, jij hebt je gesprek vandaag, toch? Veel succes!
Ja! Maakte me weer druk om niks hoor :D :’)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181056221
130/89 *O*
Dus, ik mag een week wegblijven :)

Wel maandag een belafspraak en bij blijvende hoofdpijn moet ik dan ook even langs komen.

En verder lees ik zo ;)
pi_181056332
Loj goed nieuws *O*

Krijgertje ook al mooi nieuws *O* Hopelijk mag je dit keer bij dit bedrijf blijven.

Helsinki, bedankt voor je lijstje. Ik moet ook een tas gaan samenstellen (tas, tas, zou het raar zijn als ik met een koffer aan kom?). Er moeten spullen in voor mij, beeb en manlief. Ik blijf minimaal 2 dagen, max 5. Dus dan gaat er wel wat meer mee dan bij een dagopname. Ik heb je lijstje even gekopieerd Helsinki ;)
pi_181056712
Fijn Krijgertje! Gefeliciteerd *O*

En Loj ook goed nieuws! *O* Heb je nu nog hoofdpijn?

Peace, ik neem denk een klein (handbagage) koffertje mee en luiertas. Alleen met mn ochtendjas is er al een tas gevuld anders :+ Mn man heeft gelukkig heel weinig nodig en spullen voor baby zijn klein :)
O en ik neem denk ook mijn eigen hoofdkussen mee. Is dat gek?
  donderdag 9 augustus 2018 @ 16:28:21 #51
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181056766
*O* voor Loj en Krijgertje!

Ik ga even wat dingen van m'n lijstje strepen zo (bedankt!) maar de make-up blijft staan :+. Het gaat om mijn dagelijkse make-up (mascara en eyeliner) en mocht ik er dan geen zin in hebben is dat ook goed. Haren-in-de-knot boks!

Peace, koffer(tje) kan prima lijkt mij! Zeker als je langer blijft.

Nicolas, klinkt als een goed gesprek in het ziekenhuis. Fijn!
pi_181056772
Sillie even schrikken maar fijn dat alles OK bleek. Hopelijk blijft het hierbij.

Loj goed nieuws *O*

Krijgertje gefeliciteerd, fijn nieuws!

Ja vluchttas.. Ik zit in een facebook groepje en je zou serieus die lijsten eens moeten zien die daar langskomen met vluchtkoffer inhoud :D. Dafuq hey.

Ik heb weer een sticker, bloeddruk perfect en beeb ligt nog steeds mooi met het hoofd naar beneden dus dat lijkt allemaal goed te gaan.

Ik heb net schoenen bij m’n moeder gehaald om te lenen, die heeft 1 schoenmaat groter dan ik. Ik pas gewoon niet meer in m’n eigen schoenen :{. Niet door vocht maar doordat ze nu platter zijn en dus zit m’n eigen maat nu te krap. Ik hoop wel dat ik na de bevalling weer in m’n eigen schoenen pas :X.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181056822
Verlof!!! *O*
  donderdag 9 augustus 2018 @ 16:31:22 #54
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181056842
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:40 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Uiteindelijk bleek alles wel in orde. Maar bij de verloskundige had ze wat twijfels over de harttonen van baby en ik voelde al een paar dagen minder bewegingen dan ik van baby gewend was. Niet geen bewegingen, want dan had ik wel gebeld, maar ze was echt wel rustiger dan gewoonlijk. Door die combi vond ze het beter als ik even een CTG liet maken. Prima.

Ik een half uur aan dat CTG, maar ze vonden op basis van dat eerste halfuur de baby inderdaad te rustig en de hartslag te vlak (wel netjes constant, maar te constant, kennelijk moet er wel enige variatie in zitten). Dus ik moest langer blijven liggen, van houding wisselen, beetje heen en weer hopsen om te kijken of baby wakker wilde worden. Na nog is een uur extra aan de CTG wilde ze dat wel en toen was haar hartfilmpje goed. Toen nog een echo, waaruit bleek dat er nog zat vruchtwater is voor baby, dus ik ben nu weer thuis met het advies goed op de baby te letten; mocht ze toch weer heel rustig zijn dan moet ik opnieuw contact opnemen met de verloskundige.
Dat lijkt me even schrikken, maar toch prettig dat het even gecheckt is en voor nu ook oké is bevonden :*.
pi_181058013
Ik had trouwens ook een groot wijd comfortabel shirt om in te bevallen in de vluchttas gedaan. Omdat ik niet zeker wist wat ik fijn zou vinden (wel of niet helemaal naakt bevallen :P ), uiteindelijk een goede keus want ik heb dat shirt bijna de hele tijd aan gehad.

Oh en ik had ook een haarelastiek in de tas gedaan, zodat ik sowieso mijn haar in een knot kon doen. Meestal zit het dat al of zit er eentje om mijn pols, maar gewoon voor de zekerheid toch ook eentje in de tas :P
pi_181058140
Sillie gelukkig alles oke. Beter een check teveel dan een te weinig toch!

En loj ook goed nieuws zag ik. Let goed op jezelf!

Ik moet mij ook maar eens gaan verdiepen in de tas die mee gaat naar het ziekenhuis. En ook de koffer voor kleuter moet dan natuurlijk al klaar staan.

Tink wat zijn jullie al ver! Wij hebben met de hitte dus gewoon helemaal niks gedaan en hebben ook eigenlijk besloten dat het voor nu ook wel goed is. Ze komen toch eerst bij ons op de kamer. Dus tegen de tijd dat zij en wij er aan toe zijn om een eigen plekje te hebben is het eigenlijk ook met 1.t dag wel afgemaakt haha!

We zijn ook weer goedgekeurd in het ziekenhuis. Bijna 26 weken en een baby geschat op 925 en een baby op 875 gram volgen ze beide nog steeds de curve van een baby alleen in de buik. Wel was mijn bloeddruk wat laag maar nog wel oke. Hij was 95/60 geloof ik.

En jeetje nog 4 weken en dan ga ik al officieel met verlof. De tijd vliegt echt voorbij!
  donderdag 9 augustus 2018 @ 22:12:34 #57
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181066786
Ah, ja! Elastiekje gaat in mijn toilettasje :).

Komen net terug van de bevalcursus. Was eigenlijk leuker dan ik had verwacht. De ademhalingsoefeningen vond ik heul fijn. Hopelijk heb ik er straks ook wat aan ;).
pi_181074597
Oh sillie zeker schrikken :o gelukkig nu alles weer goed, hopen dat het so blijft!

VKV verlof jaahaaa *O* wat kan een mens daar naar uitkijken he. Ik kreeg gisteren de vraag of ik werk niet ga missen: euh in deze toestand? Neuhhhh :') en ik heb echt wel tof werk, maar als je merkt dat je lichaam er eigenlijk wel klaar mee is en rust nodig heeft, verlang ik toch echt naar de dagen dat ik straks thuis kan doorbrengen en hier wat orde kan scheppen. Werk kan me dan absoluut niet schelen :@ zo ook letterlijk tegen m'n collega's gezegd. Heb tig procedures opgesteld om mijn werk over te kunnen nemen. Het is aan hun om mij te laten weten als iets niet duidelijk is want over 2 weken neem ik de telefoon níet op *) ze moeten er stiekem wel om lachen maar snappen het verder wel :+

Oohhh aapje wat gaat het idd snel, maar wat gaat het goed O+ fijn dat de jongens het zo goed doen! Hier was laatst Mn bloeddruk 82/50 maar had er geen last van.. moest enkel even aan de bel trekken als ik duizelig of misselijk werd e.d.

Hier net de kinkhoestvaccinatie laten zetten. Ook weer iets afgetikt! Dit weekend nog kastje wit schilderen en vriend die commode compleet gaat verbouwen zodat ie over de trappenloop gezet kan worden. Dan is inrichting verder ook zo goed als klaar. Boel lakens en spulletjes nog uitzoeken en ik denk dat ik schoonzus maar even vraag om uitleg te geven wat nu alles precies is lol :') wat verzamel je snel een hoop babyspul bij elkaar. Kwam er achter dat ik al 3 babywipstoeltjes, 2 babybadjes en een tummytub en 3 mobieltjes voor box heb _O- :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181074653
Verwacht je dan stiekem toch een drieling Priem :+
pi_181074879
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:26 schreef Aure het volgende:
Verwacht je dan stiekem toch een drieling Priem :+
Volgens mij wil vooral m'n familie dat heel graag :') :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181075180
Whaha priem :D zo veel al! Allemaal via via gekregen dan? :P


Ik moet nog beginnen aan de babyuitzet. We hoeven niet veel maar wil wel een nieuwe kinderwagen (Joolz O+ ) en wil eigenlijk een stokke steps of tripp Trapp zodat de baby direct bij ons aan tafel kan ‘s avonds :)
pi_181076686
Verlof voor VKV *O*
Mijn verlof zou vandaag officieel starten (nou oké, zondag, maar dit zou dan mijn laatste werkdag zijn). En ik zit gewoon al 4 weken thuis :)

Goed zo Priem! Verlof is verlof!

Uitzet is hier al (heel lang) compleet :) maar ik heb teveel! Vooral kleding :@ iemand nog een lading rompers/ mutsjes/ truitjes nodig, voor vooral meisjes? Hoef er niets voor ;)

Ik mis Spees en NJ vanochtend ;) zou dat goed nieuws zijn? O+
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:20:53 #63
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181076764
Wat voor mutsjes heb je nog Loj? Ik zoek nog iets voor bij één van onze eerste pakjes :).

Dus drie keer raden waar we nu voor gaan kijken :+. Badje moet ook nog. Wat voor eentje hebben jullie? En hoe lang gebruik je zoiets?
pi_181077128
Wij gebruiken een stokke flexibath, die kan je dicht vouwen en dan staat ie wat minder in de weg. Met een newborninsert erbij, maar je kan ook zonder. Er is alleen geen echte badstandaard voor, maar ik heb er uiteindelijk wel een gevonden waar ie op past. J. is nu 10 weken en gaat ongeveer één keer per week in het badje, verder gaat ie gewoon met mij mee onder de douche. Ze zeggen dat ze tot 4 jaar in dit badje passen, dus ik was van plan om hem in de zomer ook te gebruiken als speelbadje op ons balkon :)
pi_181077451
Ik heb het badje bij de oudste eigenlijk nooit gebruikt (hij was zo klein, wasbak was gemakkelijker en daarna mee onder de douche).
Bij de tweede, een kleine maand, daarna mee in bad.
Dus ik heb nu een tweedehands badje voor ¤5,- gekocht :)

Zoek je iets specifieks Helsinki? Ik ben vanavond pas weer thuis, dus dan kan ik even kijken.
pi_181077728
Badje vonden we bij peuter onhandig en te veel ruimte opnemen in ons appartement :+ we wonen nu een stuk ruimer, maar gaan gewoon voor zo’n Tummy tub. Die kan dan over 4 jaar ook nog als kotsemmer gebruikt worden bij griep ofzo en voelt iets minder nutteloos :')

Grootste probleem bij badje vond ik dat die net te laag was en we dus pijn in de rug kregen, hij paste niet in de badkamer dus moest op haar eigen kamer en dan was vullen/legen echt een rotwerk. Misschien nog iets om op te letten bij je zoektocht!
pi_181078118
@Krijger: Jup allemaal gekregen. Enige wat we tot nu toe hebben gekocht is een luieremmer :D
trip trap staat hier ook nog op ons lijstje; die zijn toch wel heel erg handig :Y En een hang loose baby. Verder moeten we wel nog een matrasje halen voor ons ledikantje; maar begreep dat vrienden van ons hun matras weg wilden doen; dus wellicht dat wij die ook zo kunnen overnemen (of wellicht toch handiger om die nieuw te kopen..? Ik twijfel nog..)

Verder dit weekend dus maar eens kijken en verder afstrepen. Wiegje staat wel al in onze kamer (maar dat komt meer omdat volgend weekend mijn broer en neefjes komen logeren en we de zolder opgeruimd wilden hebben voor die tijd). Hij wordt nu gebruikt om kleren op te gooien vooral :')

Enkel kleren hebben we nog niet veel van. Heb ik bewust afgehouden omdat ik toch iets zelf wil kopen ook _O-
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:37:47 #68
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181078475
Wij hebben ook bijna alles gekregen of tweedehands voor niks of bijna niks op marktplaats gevonden. Heerlijk vind ik dat! Goed voor het milieu, allemaal opgeknapt door onszelf (met hulp van m'n schoonpa) zodat de kleuren enzo precies zijn zoals we ze hebben willen.

Alleen de hele stapel spulletjes die we van m'n schoonouders gekregen hebben (luieremmer, kruiken, boxkleed, twee pyjamaatjes, badje, billendoekjesdoos enz.) is nieuw, en de kinderwagen, maar die was heul erg in de aanbieding.,
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:46:11 #69
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181078717
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:16 schreef Loj het volgende:
Verlof voor VKV *O*
Mijn verlof zou vandaag officieel starten (nou oké, zondag, maar dit zou dan mijn laatste werkdag zijn). En ik zit gewoon al 4 weken thuis :)

Goed zo Priem! Verlof is verlof!

Uitzet is hier al (heel lang) compleet :) maar ik heb teveel! Vooral kleding :@ iemand nog een lading rompers/ mutsjes/ truitjes nodig, voor vooral meisjes? Hoef er niets voor ;)

Ik mis Spees en NJ vanochtend ;) zou dat goed nieuws zijn? O+
Nee hoor, niks aan de hand hier!
pi_181079037
Wij hebben een badje van Ikea (want cheap :P ) en mijn ouders hadden nog een standaard staan, dus die kunnen we een paar maanden lenen. Uiteindelijk zal baby mee in bad gaan, maar aangezien je zelf na de bevalling niet in bad mag zolang je nog vloeit is dit wel fijn ter overbrugging.
pi_181086006
Wij mogen het badje van een vriendin lenen. Wel fijn want de poten ervan zijn verstelbaar dus hij kan gelukkig goed hoog!
Ook de box hebben we van haar en mn ouders hebben nog een boxkleed liggen die dus deze kant op komt.

Volgens mij hoeven we alleen nog twee bedjes en twee autostoelen qua grote aankopen. Kleding kijk ik zo eind september naar want nu nog veel zomer spul..
pi_181086166
VKV verlof *O* Heerlijk, geniet ervan!

Helsinki. Fijn dat de bevalcursus leuker was als gedacht en nuttig.

En een drieling voor Priem :P :D Wat een hoop spullen heb je gehad. Ik heb van alles gewoon 1 en weet al nauwelijks waar ik heb moet laten :+

Wij hebben nog geen badje, maar krijgen er 1 te leen van een vriendin of mn schoonzus. Onze badkamer is niet groot en babykamer ook niet, dus naar mijn idee wordt het een onwijze sta-in-de-weg. Plan is om vooral te douchen met baby O+

Gebeurd er al wat Spees, het is de 10e? O-)
Nicolas vandaag ook nog niet gespot inderdaad, hoe zou het daar zijn. Dan toch de 10e voor hun? Hope so!

Mijn heup heeft het ineens helemaal opgegeven. Echt in een week tijd van niks aan de hand (liep nog 2 km achter elkaar) naar strompelend het huis door. Ik moet even acclimatiseren aan dit rustigere tempo en veel liggen, dus gister te veel gelopen en vandaag dus pijn en nauwelijks iets kunnen. Hopelijk met voldoende rust morgen weer iets beter en dan echt geen lange stukken meer lopen of staan. :{
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:56:10 #73
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181086536
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:43 schreef Fuchsia_roze het volgende:
VKV verlof *O* Heerlijk, geniet ervan!

Helsinki. Fijn dat de bevalcursus leuker was als gedacht en nuttig.

En een drieling voor Priem :P :D Wat een hoop spullen heb je gehad. Ik heb van alles gewoon 1 en weet al nauwelijks waar ik heb moet laten :+

Wij hebben nog geen badje, maar krijgen er 1 te leen van een vriendin of mn schoonzus. Onze badkamer is niet groot en babykamer ook niet, dus naar mijn idee wordt het een onwijze sta-in-de-weg. Plan is om vooral te douchen met baby O+

Gebeurd er al wat Spees, het is de 10e? O-)
Nicolas vandaag ook nog niet gespot inderdaad, hoe zou het daar zijn. Dan toch de 10e voor hun? Hope so!

Mijn heup heeft het ineens helemaal opgegeven. Echt in een week tijd van niks aan de hand (liep nog 2 km achter elkaar) naar strompelend het huis door. Ik moet even acclimatiseren aan dit rustigere tempo en veel liggen, dus gister te veel gelopen en vandaag dus pijn en nauwelijks iets kunnen. Hopelijk met voldoende rust morgen weer iets beter en dan echt geen lange stukken meer lopen of staan. :{
Voelde me vanmiddag een uurtje of 1-2 lang echt niet lekker (buik en rug) maar dat trok weg nadat ik even heet gedoucht had. Verder nergens meer last van gehad. Maandag ben ik 41 weken en dan heb ik even contact met mijn vk over wat we doen. Heb me gisteren niet laten strippen.

Balen van je heup! Hopelijk is het inderdaad iets tijdelijks. Rustig aan!
pi_181090045
Helsinki wij hebben bij beide geen badje gehad. Ik heb een tummytub geleend van mijn zus zodat de oudste een keer de baby kon zien met wassen met de kraam. Daarna ging mini altijd mee met 1 van ons onder de douche, zo’n 1 keer in de week dat vonden we zelf prettiger. Ook voor je rug :'). Ik zou er iig niet al te veel aan uitgeven maar dat is heel persoonlijk.

Spannend spees! Je weet t nooit, maandag al weer 41. Ben benieuwd waar de vk mee komt. Nog ffies!
♥ J & S
pi_181094771
Loj en Fuchsia_roze:
We hadden het heel erg graag gewild! Maar helaas.. Wel weer een heel erg rommelige nacht gehad (donderdag op vrijdag). Weer redelijk veel vochtverlies, maar lijkt toch gewoon afscheiding en dergelijke te zijn, geen vruchtwater. In ieder geval vrij ongemakkelijk, continu het idee dat ze naar het toilet moet. Verder heb ik een klotedag gehad, dus geen activiteit op de laptop. Amper tot geen slaap, vroeg naar het werk, lange dag, daar allerlei randzaken.. Dus nu voor het eerst even 'tijd voor mezelf'.

We zeiden nog "De 10e kan het gebeuren!", maar helaas geen baby én ook geen jackpot. Viel te proberen. *)

Nu even nog onder de douche zo en even rustig liggen. De hele dag al een onrustige buik. Hele harde buiken, pijn, maar geen krampen..

Maar hé, we hebben de uitgerekende datum gehaald. *O* Dat hadden we vooraf nooit verwacht!
Nu is het ineens hopen dat het niet meer te lang duurt. Gek hoe dat zo anders kan zijn dan paar maand terug.
pi_181096383
Priem: ik ben benieuwd naar de hangloose! Die staat ook hoog op mijn te kopen lijstje 😜. Welke box heb je erbij?

VKV verlof jeeej 😁

Sillie dat is ff schrikken!

Ff iets in de spoiler..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké, einde gezeur. Maandag ben ik volgens mijn eigen berekening 10 weken en heb ik de eerste echo. Mijn man heeft er ook heel veel zin in.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:22:49 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_181097006
Denk je dat je uit gaat vallen op je werk omdat je 1 kutnacht hebt gehad qua slaap? Of heb je meer en structurele klachten? Want ik volg die optelsom niet zo, je kunt toch altijd wel eens een rotnacht hebben?
disclaimer
pi_181097083
Het is helaas een structureel probleem. Op mijn werk sta ik bekend als iemand die zich niet snel ziek meld.
Op mijn werk moet ik alert zijn (hoog risico beveiliging) en dan hakt een nachtje van 3-4 uur er behoorlijk in. Dit gecombineerd met een reistijd en heel vroeg op maakt het zwaar ☹
Maar het helpt dat ik ff mijn hart heb gelucht
pi_181100828
Fijn dat het hier opschrijven je oplucht venus. Succes vandaag!

Wisseldag hier: 26 weken *O*

Spees nog steeds baby binnenboord?

NJ grappig dat het omdraaid he! Hoop dat jullie snel baby mogen ontmoeten!
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:46:11 #80
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181102356
We hebben er nu een van bebe jou :).
Wel overgenomen van iemand want ook wij willen straks met de kleine gaan douchen.

En en en: vandaag de babykamer decoreren O+ O+ O+.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fuchs, gaat het al wat beter?
Loj, we scoorden gisteren toch nog een mutsje voor het eerste pakje! En als het goed is komt er binnenkort een grijze aan; mocht je er nog zoeentje hebben tegen die tijd dan ben ik wel geïnteresseerd. Het gaat om een mutsje dat bij dit pakje past.

NJ: balen van je dag en helaas nog steeds geen baby. Maar, hopelijk duurt dat niet al te lang meer :).
pi_181102376
NJ, we kunnen nu oprecht zeggen "succes met de laatste loodjes!"

Aapie, jij schiet ook echt op!

Ook hier wisseldag: 30 weken alweer :o Nu gaat het ineens rap. De baby beweegt veel, eigenlijk voel ik de baby de hele dag door wel. En de ongemakken hè: zuurbranden, pijn in m'n bekken, slecht slapen door of onhandig grote buik of door bewegende baby. En toch geniet ik nu dubbel en dwars van m'n buik en lijf. Zo bijzonder vind ik het allemaal O+ Einde lief-dagboek-post :')
pi_181102541
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 13:47 schreef Mrs.Peel het volgende:
NJ, we kunnen nu oprecht zeggen "succes met de laatste loodjes!"

Aapie, jij schiet ook echt op!

Ook hier wisseldag: 30 weken alweer :o Nu gaat het ineens rap. De baby beweegt veel, eigenlijk voel ik de baby de hele dag door wel. En de ongemakken hè: zuurbranden, pijn in m'n bekken, slecht slapen door of onhandig grote buik of door bewegende baby. En toch geniet ik nu dubbel en dwars van m'n buik en lijf. Zo bijzonder vind ik het allemaal O+ Einde lief-dagboek-post :')
O+ Wat heerlijk mrs. Geniet O+
pi_181103083
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 13:56 schreef Arja het volgende:

[..]

O+ Wat heerlijk mrs. Geniet O+
Dank je :*
pi_181103970
Hier ook wisselweek, 32 weken *O* oh en zo herkenbaar peel O+ als ie zo de hele tijd aan het verschuiven is mnohhhh O+

Typ ik terwijl ik uitgeput op de bank lig van het bed verschonen :') :+ maar ondanks de ongemakken vind ik het ook zo bijzonder O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181104686
VFT hopelijk kun je komende nachten wat beter slapen, een slechte nachtrust doet je geen goed inderdaad.

Helsinki dat ziet er uit als een prachtige babykamer en ook zo lekker rustgevend met die kleuren! O+ Ben zelf altijd helemaal gek op die leuke mandjes voor op de commode! Komt het kamertje ook in het fototopic van de kinderkamers?

Jeej voor de weekwissels en voor de bijbehorende ongemakken *O* :P

Ik hou m'n hele zwangerschap al bij door voor de camera te vertellen hoe het gaat, zodat ik straks een soort "megavlog" heb om te bewaren. Grappig om te zien hoe ik steeds moeilijker hele zinnen kan zeggen zonder uit te hijgen, vooral vergeleken met de eerste filmpjes _O- Ik ga na de bevalling maar eens op zoek naar mijn verloren conditie.
pi_181105023
*O* voor de wisselweken!

Vervelend dat je geen gebrekkige nachtrust er zo in hakt, VFT. Als het niet gaat, dan gaat het niet. Wat het vervolgtraject als je het hebt gemeld bij P&O?

Buiten adem zijn, maagzuur, slecht slapen door de buik, ik heb het geloof ik allemaal een beetje verdrongen. :') Ik kan me ook niet herinneren dat ik de vorige keer zo misselijk was de hele tijd. Het poetsen van mijn tanden is soms al genoeg om de toiletpot te knuffelen.
pi_181105115
Uch, ik ben er zo klaar mee. Ik ben te moe om ook maar iets te ondernemen, ik word kriegel van peuter die de hele tijd aan me wil plakken, mijn bekken en rug doen zeer, ik ben de hele tijd misselijk.. En dan die jeuk! Overal! Ik zit echt van mn tenen tot mn schouders onder het eczeem. En niks helpt, schijnt echt hormonaal te zijn en dan werkt hormoonzalf dus ook niet. En door die jeuk slaap ik voor geen meter en ben ik nog vermoeider.
Oplossing voor de eczeem? Bevallen! Dus eh. Baby. Komt u maar! O-)
pi_181105240
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 16:14 schreef silliegirl het volgende:
Uch, ik ben er zo klaar mee. Ik ben te moe om ook maar iets te ondernemen, ik word kriegel van peuter die de hele tijd aan me wil plakken, mijn bekken en rug doen zeer, ik ben de hele tijd misselijk.. En dan die jeuk! Overal! Ik zit echt van mn tenen tot mn schouders onder het eczeem. En niks helpt, schijnt echt hormonaal te zijn en dan werkt hormoonzalf dus ook niet. En door die jeuk slaap ik voor geen meter en ben ik nog vermoeider.
Oplossing voor de eczeem? Bevallen! Dus eh. Baby. Komt u maar! O-)
Ik had tijdens mn zwangerschap van N. ook zoveel last van jeuk! Resultaat mn benen en voeten onder de littekens, ik zal zo is even kijken wat voor zalf ik had. Ik weet wel dat het heel erg koud was en het deed echt branden op open wondjes.
pi_181105252
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 16:24 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik had tijdens mn zwangerschap van N. ook zoveel last van jeuk! Resultaat mn benen en voeten onder de littekens, ik zal zo is even kijken wat voor zalf ik had. Ik weet wel dat het heel erg koud was en het deed echt branden op open wondjes.
Mentol gel toevallig? Dat smeer ik ook. Inderdaad koud en brand op open plekjes...
pi_181106997
*O* Heel veel wisselweken! *O*

@Helsinki:
Leuk! Heel tof gedaan!

--

Enerzijds supertof, je UD. Want, je krijgt super super super veel berichtjes ineens van vrienden en familie die zoiets hebben van 'Eeehh, is de baby er nog steeds niet?!' Anderzijds denk je: 'Jaaaa, we weten het wel, de baby is er nog niet!!' :+

Maar heel gek. 't rommelt wel (harde buiken op een gegeven moment elke 6 minuten (steeds regelmatiger), pijn in de rug, pijn in het bekken, waterige afscheiding, misselijk.. Maar verder niks. Eigenlijk vandaag een relatief goede dag.

Kijken hoe de avond is. :9
pi_181107077
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 13:46 schreef Helsinki het volgende:
We hebben er nu een van bebe jou :).
Wel overgenomen van iemand want ook wij willen straks met de kleine gaan douchen.

En en en: vandaag de babykamer decoreren O+ O+ O+.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fuchs, gaat het al wat beter?
Loj, we scoorden gisteren toch nog een mutsje voor het eerste pakje! En als het goed is komt er binnenkort een grijze aan; mocht je er nog zoeentje hebben tegen die tijd dan ben ik wel geïnteresseerd. Het gaat om een mutsje dat bij dit pakje past.

NJ: balen van je dag en helaas nog steeds geen baby. Maar, hopelijk duurt dat niet al te lang meer :).
Jij hebt dat pakje overgenomen van mij toch? Of was jij dat niet? En daar zat een mutsje bij toch?

In ieder geval, wij hadden er ook een effen okergeel mutsje bij, dat was ook tof!
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:05:19 #92
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181112026
VKV & NJ, thanks :). Ik heb net al in dat topic nog een foto gepost maar het is nog niet af. Ik wacht nog op muurhaakjes en ga zometeen een lampje voor aan de muur bestellen O+.

VKV, wat een leuk idee trouwens! Gaan jullie dat ook met anderen delen of is het puur voor jullie zelf?

Malteser, nee, ik had er wel interesse in maar die was toen verkocht :+. Heb hem uiteindelijk ergens kunnen bestellen. Goed idee van dat okergele! Toch wel een beetje mijn kleur.

Hier trouwens ook last van jeuk. Alsof ik door duizend naaldjes geprikt word, soms.
pi_181112545
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:41 schreef Elleska het volgende:

[..]

inlegverband is groter waardoor je niet hoeft te stapelen en beter gevormd waardoor het veiliger voelt wat betreft doorlekken. bijna een luier, wordt ook wel gebruikt voor urine en ontlastingsincontinentie.
plaatje
Ah, ziet er goed uit. Even halen morgen :7
pi_181115399
Mooooi Helsinki! O+ welke kleur is dat op de muur?
pi_181115596
Wat een mooi hoekje Helsinki. O+ Ook leuk dat de sfeer van de collage die je laatst postte er duidelijk in terug te zien is.

Vandaag op en neer geweest naar Zeeland voor de verjaardag van mijn schoonouders. 2 uur enkele reis met de auto en man heeft geen rijbewijs, dus ik reed alles. Mijn lijf hield het goed moet ik zeggen, maar ben wel kapotmoe nu. Dat ik vannacht ruim 2 uur wakker lag van een mug en uiteindelijk maar op de bank ben gaan slapen zal ook niet geholpen hebben. :O
pi_181121650
Oeh, een babykamerfototopic? (Leuk galgje woord!) Toch maar eens verder kijken dan, altijd goed voor het 'ahw!' gevoel.

--

Hier zelf een rustige nacht gehad weer. Uiteraard wel veel tussendoor wakker, maar geen gerommel.
pi_181122643
Aftellen hier voor NJ, Sillie en Spees O+

Beetje bij kunnen slapen Luna?

Ik zal nog even kijken voor de mutsjes Helsinki. Ik heb er wel eentje met okergeel namelijk :)

Balen van de jeuk Sillie en Helsinki en balen van de misselijkheid OT :*

Gaaf zo’n vlog VKV! Leuk om straks terug te kijken O+

Hier tikken we vandaag de 36 weken aan *O* en over 1 week mag het gewoon :o
Maar nog genoeg te doen, zo naar Blijdorp (afleiding!) en deze week bijna iedere dag wel een afspraak staan. Alleen voor morgen nog niets bedacht en ik ben alleen met kleuter. We zouden naar de film gaan, maar ik gok dat ik morgen weer langs het ziekenhuis moet. Gisteren echt wel een rotdag gehad. Veel hoofdpijn, last van mijn rug, nog even last minute strepen op de buik en last van de hormonen. Maar mijn bloeddruk was goed. Vandaag nog steeds niet fantastisch maar ik ben vanochtend begonnen met de hypnobirthing oefeningen en voel me nu meer ontspannen :) . Stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht!
pi_181124972
Heerlijk bijgeslapen, lief dat je het vraagt Loj! O+ Ook voor het eerst in tijden weer onder een dekbed ipv een laken of gewoon niks. Lekker knus, kreeg er spontaan zin in de herfst van. :')

Met 36 weken nog een dag naar de dierentuin, respect hoor! _O_
  zondag 12 augustus 2018 @ 11:24:55 #99
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181125057
Niet bijgelezen maar: voor een septemberbaby wil ik een boxpakje inpakken voor in de ziekenhuistas. Doe ik dan het beste een rompertje met lange of met korte mouwen?
pi_181125223
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:24 schreef Helsinki het volgende:
Niet bijgelezen maar: voor een septemberbaby wil ik een boxpakje inpakken voor in de ziekenhuistas. Doe ik dan het beste een rompertje met lange of met korte mouwen?
Ik zou beiden meenemen. Afhankelijk van de temperatuur kan je dan ter plekke inschatten wat het beste is.
pi_181125625
Hoi, even een vraagje tussendoor: jullie nog tips voor mooie zwangershapslingerie? Ik heb aan de zwangerschap van de peuter zo’n charmant vetflapje onder aan m’n buik overgehouden en ben op zoek naar ondergoed dat wat hoger zit zodat dat wat weggewerkt wordt :+ met kleren aan vind ik m’n buik helemaal O+ maar zonder kleren voelt het door dat flapje vooral nog gewoon als ‘te dik’ :') Maar alle (hoge) ondergoed dat ik vind lijkt vooral op van dat shapewear en het mag van mij best een tikkie aantrekkelijker nu nog :@
pi_181125681
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:24 schreef Helsinki het volgende:
Niet bijgelezen maar: voor een septemberbaby wil ik een boxpakje inpakken voor in de ziekenhuistas. Doe ik dan het beste een rompertje met lange of met korte mouwen?
Wij vonden het zo'n gefriemel om een lange mouwen romper onder lange mouwen te doen in die eerste maanden (als alles nog zo klein en fragiel is), wij hebben in de kleine maten (oktoberbaby nu) alleen korte mouwen rompers. Maar als je allebei hebt, zou ik van allebei 1 meenemen.
pi_181128599
Ik kom me even afmelden en ik hoop jullie allemaal weer te zien in het volgende topic :W

Voor de geintresseerden staat mijn bevalling in het bevallingsverhalen topic.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_181128840
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:24 schreef Helsinki het volgende:
Niet bijgelezen maar: voor een septemberbaby wil ik een boxpakje inpakken voor in de ziekenhuistas. Doe ik dan het beste een rompertje met lange of met korte mouwen?
Lange mouwen. Een pasgeboren baby heeft echt hulp nodig met warmte vast houden dus ik zou om die reden lange mouwen kiezen.

En je kamertje is heel tof O+
♥ J & S
pi_181130941
Ik had lange mouwen overslag meegenomen O+.
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:46:14 #106
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181131128
Ik neem allebei mee, bedankt! ^O^. Ook voor de babykamercomplimenten O+.

Krijgertje, het is de kleur Subtle Stone van Flexa. Ik vind hem steeds mooier worden haha.

Loj, balen van je rotdag! En die stomme strepen. Hier ook een aantal kleintjes op de buik. Het is niet anders, maar vrolijk word ik er ook niet van nee :+. Wat ben je nog actief trouwens! Dat doe ik je niet na.

Luna, ik geniet ook volop van de koelere nachten. Helaas nog te warm om te spoonen maar het is al zo'n vooruitgang!

Vandaag ben ik echt heeeeel onrustig. Ik wil alsmaar dingen doen en kopen en bakken :'). L. kan er maar weinig mee (wel met de boterkoek die nu in de oven staat, dat scheelt).
pi_181131340
Wel lekker Helsinki! Verder herkenbaar qua van alles willen kopen. En lief kamertje. Ben ook nog steeds weg van jullie kleed O+
Wij hebben dezelfde commode en plankjes er boven, maar dan de plankjes aan elkaar (1 goed, 1 andersom) en houten knopjes op de commode en waarschijnlijk nog dieren haakjes aan de zijkant als dat lukt.

*O* voor de 36 weken van Loj! Vervelend dat je je zo rot voelde. En inderdaad lekker actief.

Ik denk dat ik hier moet accepteren dat mn heup niet zo veel meer kan. Dat is een behoorlijke clash in mijn hoofd, want ik wil nog van alles afmaken in huis, opruimen, schoonmaken en de nodige spullen kopen (waarvan ik dan ineens heb bedacht dat het handig is)

Zwangerschapslingerie weet ik niks van, draag nog gewoon mn eigen hipsters.

Ik heb lange en korte mouw rompers mee naar het ziekenhuis en maat 50 en maat 56 en dat maal 3/4 dagen. Reken uit hoeveel kleertjes :+ Ik moet er nog even goed naar kijken, maar vind het zo lastig in te schatten wat ik nodig heb en wat eventueel vies wordt.

De koelere nachten zijn echt heel fijn ja!

Doei Wolken :W
pi_181131495
Boterkoek O+ Je woont niet toevallig in de buurt hè Helsinki? :9~ :9
  zondag 12 augustus 2018 @ 17:41:24 #109
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181134050
Weekwissel! 25 weken vandaag. Heb het wel al de hele dag ontzettend benauwd, maar ik heb de vlaggetjes voor de naamslinger gemaakt, ben een stukje opgeschoten met de walvisknuffel die ik aan het maken ben en de ovenschotel from scratch voor vandaag en morgen staat in de oven. Manlief is de trap aan het schilderen, maar dat schiet niet op. De verf dekt niet en hij is ontzettend gefrustreerd nu. Gezellig is anders...

En voor onze novemberbaby staan lange mouwen rompers op de voorlopige lijst voor de ziekenhuistas.

En verder ben ik echt alles weer vergeten, m'n hoofd gebruikt alle zuurstof die wél binnenkomt voor het wegpuffen van een overgeefsessie.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181137192
Weekwissel voor Tink *)
pi_181137914
Lange mouwen romper :) warmte vasthouden kost echt wel veel energie :)

Fijn Luna!

Rustig aandoen hoor Fuchsia!

Balen van de benauwdheid Tink, maar *O* voor de weekwissel!

Actief, valt wel mee hoor. Maar met een kleuter en een bijna kleuter kost niets ondernemen meer energie dan wel iets ondernemen :@ ;)
Wel de cosleeper neergezet vandaag *O*
pi_181146167
Die babyboom heeft 't topic wel een beetje stilgelegd zeg, jeetje. :9

Maar ja.. Hier ook niets te melden. :@ :+
pi_181146350
Nou NJ, vertel wat leuks of begin alvast een beetje mee te persen ;)
pi_181146522
Stilte voor de storm. In september komt er ook een fikse babyboom aan.

Vandaag 35 weken *O* en over maximaal 6 uur officieel met verlof! *O* *O* *O*
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:00:21 #115
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181149125
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:35 schreef Loj het volgende:

Actief, valt wel mee hoor. Maar met een kleuter en een bijna kleuter kost niets ondernemen meer energie dan wel iets ondernemen :@ ;)

Dit is idd zo waar 😅 van die dagen dat we thuis hangen kosten me veel meer energie. Helpt ook niet mee dat ze thuis elkaar enorm in de weg zitten (volgens mij allebei heel erg toe aan school), als we op stap zijn dan zijn ze ineens een soort aan elkaar plakkende Jip en Janneke.

Hier ook nog niks aan de hand btw, zelfs nog niet goed stripbaar :+
pi_181150142
Afgelopen week is het niet meer gelukt om mee te lezen. Maar we zitten op een echte roze wolk. Borstvoeding loopt, nachten gaan goed en ze huilt maar weinig. Ik herstel ook redelijk.

Voor nu :W, allemaal tot ziens in het volgende topic! Blijf uiteraard wel nog even meelezen!
  maandag 13 augustus 2018 @ 12:02:09 #117
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_181150367
Takkie wat een mooi nieuws vanaf je roze wolk


Vandaag de eerste echo gehad. Mag ik in de OP? 22 maart

Vannacht droomde ik dat het een tweeling was maar gelukkig is het er maar 1. De 29e terug voor de officiële termijn echo 😁 helemaal happy
pi_181151460
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 07:40 schreef Loj het volgende:
Nou NJ, vertel wat leuks of begin alvast een beetje mee te persen ;)
Er gebeurt hier zo weinig! Is ook lastig hoor.. Ik heb op het werk redelijke vrijheid qua plannen, maar we hadden eigenlijk verwacht dat het eerder kwam i.p.v. later. (Door alle klachten, voorweeën en dergelijke). Dus deze week zou ik bijvoorbeeld sowieso vrij zijn. Collega's zijn nu dus terug van vakantie, nog niet op vakantie.. maar ik ben er ook nog. :9 Fysiek dan, mentaal ben ik stiekem al wel zenuwachtig en afwezig! Net de weekplanning gemaakt en ja.. wanneer plan je jezelf in? Vrijdag sowieso niet, dan hebben we de 'te-lange-zwangerschap'controle in het ziekenhuis. Maar ja, dat zegt ook weer niet dat ik de dag erna niet gewoon weer mag/moet gaan werken. :P Lastig! Haha.

Verder is het thuis onrustig/rustig. Ze kan momenteel niet zitten, niet liggen, niet staan, niet lopen, niet stilstaan.. Dus ik heb iemand in huis die continu bezig is met álles. Even tv kijken, 10 minuten. Dan de keuken schoonmaken, dan even liggen. Dan de badkamer beginnen. Oftewel: overal is ze bezig, maar niks komt af. :P Ik loop er continu achteraan, kan ik vast oefenen. :P

Ik oefen trouwens al wel door alle bevallingsverhalen te lezen! Maar daar word ik stiekem ook wel weer zenuwachtig van. :@

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 07:57 schreef lunapuella het volgende:
Stilte voor de storm. In september komt er ook een fikse babyboom aan.

Vandaag 35 weken *O* en over maximaal 6 uur officieel met verlof! *O* *O* *O*
Ik hoop toch wel dat wij voor september gewoon het kindje krijgen! :+

Bijna verlof! Nog maximaal een uurtje nu! *O* *O* *O*

@Venusflytrap:
Yay, eerste echo! Leuk leuk! Aftellen naar de 29e!
pi_181151597
Oké, wel leuk moment net. :9

"Nicolas, wil jij ook een gebakken eitje?"
"Ja hoor, lekker!"

Kijk ik vijf minuten later, vind het toch vrij stil in de keuken..

Staat er een pannetje op, eieren te koken. _O- Ze vond het ook al wel lang duren en had het idee dat er iets niet helemaal goed ging. O+ Was niet dat ze het verkeerd zei, maar gewoon echt verkeerd deed. :s)
  maandag 13 augustus 2018 @ 13:18:29 #120
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181151685
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:13 schreef NicolasJoy het volgende:
Oké, wel leuk moment net. :9

"Nicolas, wil jij ook een gebakken eitje?"
"Ja hoor, lekker!"

Kijk ik vijf minuten later, vind het toch vrij stil in de keuken..

Staat er een pannetje op, eieren te koken. _O- Ze vond het ook al wel lang duren en had het idee dat er iets niet helemaal goed ging. O+ Was niet dat ze het verkeerd zei, maar gewoon echt verkeerd deed. :s)
Zwangerschapsdementie :D Zo herkenbaar...

Ik was bijvoorbeeld gisteren de vaatwasser aan het uitruimen, kwam een theezakje tegen, ging dat in de kliko gooien en daarna iets compleet anders doen. Tot ik twintig minuten later bedacht dat ik de vaatwasser niet hoorde... Nee, als je hem niet weer inruimt en aanzet, wordt de vieze afwas niet schoon nee.

Vandaag een productieve thuiswerkdag. Lang zitten gaat niet lekker, dus tussendoor heel rustig en op m'n gemak wat wasjes gedraaid. Het klinkt echt stom, maar ik voel me zo veel beter nu me weer een beetje nuttig kan maken in huis. Manlief straalt dan ook echt van trots als ik de was doe of het eten maak ofzo... Heel lief, maar ook confronterend. Vroeger deed ik dan immers (bijna) dagelijks. Maar goed, zo lang ik nog steeds een paar keer per week spuug en er veel energie in werken gaat zitten, ben ik maar gewoon blij met de dingen die wel lukken :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181152270
Wat een kak dag, de kids vliegen elkaar heel de dag al in de haren. Ik ben kapot en heb echt 0 humeur en durf om met ze op pad te gaan. Het giet hier. En kaaaaaak wat een dag -O-
♥ J & S
pi_181152567
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:46 schreef klaprooss het volgende:
Wat een kak dag, de kids vliegen elkaar heel de dag al in de haren. Ik ben kapot en heb echt 0 humeur en durf om met ze op pad te gaan. Het giet hier. En kaaaaaak wat een dag -O-
Regenlaarzen aan en in de plassen laten stampen?
pi_181152733
*O* VFT!

Wat je deed met de vaatwasser lukt mij ook prima als ik niet zwanger ben, Tink. Ik ben niet zo'n huishoudelijk wonder.

Het lijkt me inderdaad moeilijk inplannen als je niet weet wat de dagen gaan brengen, NJ. Zijn er geen klussen die wil gedaan moeten worden, maar waarbij het niet erg is als ze even blijven liggen? Dan zou ik dat namelijk doen.

:* Klap. Wat een pokkedag dan. Kun je ze even naar je (schoon)ouders brengen?

Ik heb mijn peuter naar mijn ouders gebracht. Ik ben op, spuug de hele dag door en ben even niet de moeder die ik graag wil zijn.

Normaal gesproken kom ik aan op vakantie, nu is er een kilo af. Ik merk dat ik het moeilijk vind om te gaan eten omdat het er negen van de tien keer weer net zo hard uit komt. Ik blijf uiteraard wel eten, maar het is toch wel onhandig.

Nog vier dagen en dan heb ik mijn eerste echo, ik hoop zo dat het spugen en belabberd voelen een reden heeft!
pi_181158937
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 14:06 schreef OnitsukaTiger het volgende:
Het lijkt me inderdaad moeilijk inplannen als je niet weet wat de dagen gaan brengen, NJ. Zijn er geen klussen die wil gedaan moeten worden, maar waarbij het niet erg is als ze even blijven liggen? Dan zou ik dat namelijk doen.

:* Klap. Wat een pokkedag dan. Kun je ze even naar je (schoon)ouders brengen?

Ik heb mijn peuter naar mijn ouders gebracht. Ik ben op, spuug de hele dag door en ben even niet de moeder die ik graag wil zijn.

Normaal gesproken kom ik aan op vakantie, nu is er een kilo af. Ik merk dat ik het moeilijk vind om te gaan eten omdat het er negen van de tien keer weer net zo hard uit komt. Ik blijf uiteraard wel eten, maar het is toch wel onhandig.

Nog vier dagen en dan heb ik mijn eerste echo, ik hoop zo dat het spugen en belabberd voelen een reden heeft!
Ik werk in een winkel, dus de klanten wachten helaas niet. :9 Dus probeer maar een beetje overtallig te zijn, maar ook niet te veel, want dat kost natuurlijk de zaak weer geld.. Lastig plannen. Hoop qua werk (maar nog meer voor onszelf..) dat het gewoon de komende dagen lekker gaat rommelen en het kindje komt!

Heerlijk, dat spugen in de eerste weken.. Hier was het vreselijk aanwezig en veel bij m'n vriendin, maar week 12 stopte het net zo plotseling weer. Duim voor je dat het bij jou gewoon snel over is!
pi_181158971
Eind van de middag hier de check gehad bij de verloskundige. Wederom geen spannend nieuws.. Goede bloeddruk, gewicht omlaag (waarschijnlijk vocht van het warme weer een beetje kwijt..). Zit nu maximaal een keer 8-10 kilo bij aan. :? Heel bijzonder, heeft ze geluk mee.

Inwendig onderzoek gehad ook, baarmoedermond is verder naar voren gekomen, dus strippen is mogelijk. Was het nu te laat voor, dus in principe morgen weer een afspraak om te strippen. Kijken of dat misschien iets op gang brengt..
pi_181159808
kakdag boks Klap. Het is hier ook 3x niks. Sowieso heb ik maar 3 uur geslapen vannacht. Vervolgens was peuter niet te genieten, alles was krijsen en boosheid. Echt om gek van te worden.

38,1 hier inmiddels. En op dagen als deze met peuter vraag ik me echt af waar ik die baby nog kwijt moet als ze er eenmaal is. Wat een drama lijkt me dat zeg. -O-
  maandag 13 augustus 2018 @ 20:05:36 #127
342418 VKV
Plausibel
pi_181160234
@Helsinki, de video is voor onszelf, weet nog niet eens of ik de video aan bijv. m'n (schoon)ouders zou laten zien, vooral het eerste deel zit vol angst en onzekerheid en dat voelt toch wel superpersoonlijk. ;)
Verder trouwens heul herkenbaar, het alles willen kopen :D Ik weet alleen nu niet meer wat ik nog nodig heb, dus ik zit allerlei sites af te struinen om iets te ontdekken dat "toch echt wel nodig heb hoor".

Luna verlof *O* *O* Kun je wennen aan het idee van zo lang vrij?

VFT, nieuwe aanwas! Welkom!!

Tink, wat goed om te lezen dat het wat beter lijkt te gaan! Moet al heel fijn zijn om weer wat dingen zelf te kunnen doen.

Alle mama's met kinderen veel sterkte, lijkt me pittig hoor, zwanger zijn en al een (of meer) kindje te hebben rondlopen. Merk dat ik het nu al zwaar heb met mezelf en m'n eigen lijf _O-

Vandaag weer op check geweest bij verloskundige en baby is zowaar ingedaald genoeg om het advies van de vorige keer ongeldig te verklaren. Toen zou ik in het geval van het breken van de vliezen gelijk moeten gaan liggen omdat het kindje toen nog niet genoeg was ingedaald. Dus da's wel heel fijn!
Daarnaast ben ik blijkbaar besproken met de gynaecoloog i.v.m. hoge BMI (vet gek, ik kreeg nu van de verloskundige te horen dat ik nu een BMI boven de 40 heb, maar BMI waardes meet je toch niet tijdens zo'n vergevorderde zwangerschap?). Om risico's uit te sluiten ga ik sowieso niet later bevallen dan met 41 weken. Later bevallen zou gevolgen hebben voor de placenta, maar ik weet niet meer zo goed wat die gevolgen dan zouden zijn. Vind het zelf trouwens niet erg dat ik de 42 weken sowieso niet ga aantikken :P
Maar vind het allemaal wel een soort van vermoeiend dat ik telkens word herinnerd aan dat hoge BMI, terwijl alle controles altijd uitstekend zijn en het kindje zelfs perfect volgens het landelijke gemiddelde groeit.
pi_181161104
Jeej! VFT een O+ O+

Balen van de rotdag Klap en Sillie! Hopelijk morgen weer beter :* in ieder geval wordt het weer voor ons morgen beter Klap!
Ik heb voor morgen opa en oma en zus geregeld om met alle neefjes en nichtjes naar het krijspaleis te gaan :@ en als we dan thuiskomen —> schermtijd ;)
Want hier precies hetzelfde als bij jou Spees.. ze kunnen niet zonder en niet met elkaar ;)

Stripse morgen NJ ;)

Verlof voor Luna!!

Fijn dat baby is ingedaald VKV! Stom
Van het BMI gezeur!

Ik had vandaag een belafspraak met de gyn... ik wacht nog steeds :(
Ik irriteer mij zo aan het ziekenhuisgedoe, speciaal niet naar de film gegaan vandaag :(
Ik merk nu wel duidelijk dat mijn hoofdpijn aan het einde van de dag steeds erger wordt, dus heeft waarschijnlijk vooral met drukte te maken. Ik heb zelf maar niet meer gebeld, ik verwacht verder toch niets raars...
Oh en de kinderwagen is schoon :D mijn klusjeslijst is bijna leeg :D
pi_181161998
Tink 25 weken *O* Vandaag minder benauwd? En leuk alle creatieve projecten. Ik zou wel wat creativiteit willen lenen ;) Fijn dat het ook lukt om weer iets te doen.

Een hartje voor Venus O+ *O*

Luna verlof *O*

OT, vervelend dat je zo ziek bent. Hopelijk is het voor een goed doel en is er over 4 dagen ook een hartje voor jou :* Wachten sucks.

Nicolas, hopelijk doet het strippen morgen iets! :% En lijkt mij inderdaad ingewikkeld met werk plannen, maar achteraf is dat natuurlijk allemaal bijzaak.

Sillie en klap :* voor de rotdagen! Lijkt mij zwaar met kleine kinderen. Die hebben ook weleens hun dagen niet.

Loj, ik snap helemaal je frustratie met het ziekenhuis. Echt heel irritant als je zit te wachten op een belletje wat niet komt! En :* voor de hoofdpijn. Goed plan voor morgen.

VKV wat balen van het BMI gezeur. Protocollen zijn soms vermoeiend.

Ik heb vandaag geen beste dag qua heup en heb mn handen al vol aan mijzelf van eten voorzien en de keuken bijhouden. Met onwijs schuldgevoel naar man die na 10 uur werken nog in de tuin staat te snoeien nu -O- Ik had toch wel gehoopt iets productiever te kunnen zijn in mijn verlof. Eerst was het te heet en nu kan ik niet zo veel #klaagpost
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:47:57 #130
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181163409
Luna verlof *O*. Daar kan geen boterkoek tegenop geloof ik!

Krijgertje, poeh. Ik geloof dat het bij voedingsbh's wel wat beter gaat worden. Heeft Cache Coeur niets leuks?

Takkie, fijn om te lezen en tot straks in het babytopic :*.

VFT *O*! OT, voor jou hopelijk ook een mooie knipper dan.

Balen van de kakdagen. Lijkt me best heftig om nog een kleintje of twee rond te hebben lopen. Mijn beste vriendin (1 week later uitgerekend) is er ook heul druk mee.

VKV, aaah wat fijn dat je kindje is ingedaald! Ik heb hier nu zo'n 2 dagen minder last van m'n bekken (nagenoeg niet) dus ik vraag me af of dat bij mij ook het geval is. 20e de liggingsecho dus dan zal ik het weten :). Wel héél veel harde buiken, sjonge. Ik weet niet of dat normaal is wat je BMI betreft (omdat nu te bepalen) maar kan me heel goed voorstellen dat het niet leuk is om te horen. Als ik mijn BMI wil berekenen op de website van het voedingscentrum en aanvink dat ik zwanger ben dan staat er dat er geen goede indicatie wordt gegeven.. Begrijpelijk van de video :*.

En nu op mijn verlanglijstje: hangloose. Maar ik vind het ergens nogal wat om dat bedrag er aan uit te geven (zegt ze, terwijl ze wel een opbergzak van 50 euro heeft gekocht maar die gaat uiteindelijk toch terug dus dat telt niet vind ik :6.)

Loj, fijn dat het zo opschiet met je lijstje! Wel minder van die belafspraak, pfff.

Fuchs, soms is even klagen ook wel oké! Hopelijk heb je er met wat rust al snel minder last van.

Morgen weer op controle bij de VK. Zie er een beetje tegenop want mijn gewicht schiet nu hard omhoog en die strepen dan :'(. Je ziet ze niet echt goed maar ík zie ze dus daar heb ik zo nu en dan weer een keer last van (soms zakt het en denk ik 'hoort er nu bij' en soms is het een beetje paniek). We hebben wel lekker veel aan de babykamer kunnen doen dit weekend. Verder is mijn wereldje momenteel erg klein :P.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 05:20:34 #131
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_181170130
Jeej eerste echo voor OT komt er aan, spannend!
Fuchsia verlof ❤
Helsinki wat vervelend dat je wereld zo klein is en hoop dat je bekken klachten gauw voorbij zijn.

Gisteren hebben we het mijn broers en mijn moeder verteld. Mijn broers had ik gebeld na de goede echo en voor mijn moeder had ik een filmpje gemaakt met “once upon a time in a galaxy far far away” en hierna een oude foto van ons en wat foto’s van de bruiloft en erna met daarna foto van de echo. Sentimenteel muziekje eronder.
Ze vond het heel leuk en was heel blij.

Woensdag over 2 weken heb ik de officiële termijn echo, daar was ik gister een paar dagen te kort voor (doen ze vanaf 10 weken ik ben 8w4d vandaag). 08:15 bij de vk, joehoe.

Strakjes werken, lekker kort dienstje tot 13:00 en heerlijk geslapen vannacht. Hopelijk zetten die goede nachten door. De vk zei al, als je moe bent kan je er het beste aan toegeven. Roger, Wilco 😁
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 14 augustus 2018 @ 06:50:16 #132
269689 crew  Viv
pi_181170462
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:07 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Met onwijs schuldgevoel naar man die na 10 uur werken nog in de tuin staat te snoeien nu -O- Ik had toch wel gehoopt iets productiever te kunnen zijn in mijn verlof. Eerst was het te heet en nu kan ik niet zo veel
Fuchsie :D je bent een kindje aan het afbakken, dat is heus al productief genoeg!
pi_181171058
Fuchsia; wat vivi zegt. Je lijf is heel druk; dat kost ook energie.

Mijn peuter kwam om 5:30 (doe even normaal joh, veel te vroeg) weer al schreeuwend uit bed en ik had het er om 6:00 alweer helemaal mee gehad, dus peuter gaat mooi vandaag en morgen naar opa en oma en donderdag is zn kdv dag. Halleluja, even rust.
pi_181174156
Bmi berekenen tijdens de zwangerschap is fout,dat kan alleen met je gewicht voorafgaand aan de zwangerschap. Als je verloskundige zo aan protocollen hangt, zou ze dat toch ook moeten weten ;) Daarentegen is er wel een gewichtsdingetje voor wat betreft ambulancemedewerkers. Afhankelijk van de regionale afspraken kan bijv een gewicht >100kg een plaatsindicatie opleveren.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:18:15 #135
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181174214
Loj had je inmiddels wel met de gynaecoloog gesproken?
pi_181174801
Spees bij jou nog alles rustig?

En ook benieuwd hoe het bij nicolas en vrouw is!

Helsinki ik begrijp je helemaal qua verdriet om de strepen. Hier zegt vriend ook dat het meevalt, ( en dat doet het ook wel) maar toch he! Gelukkig weet ik al uit ervaring dat ze uiteindelijk lichter worden en je ze echt bijna niet meer ziet.

Wij vierden het weekend alvast kleuter haar verjaardag, morgen alweer 5 jaar. Vandaag dus rustig aan want ik slaap erg slecht. Ik kan alleen nog maar op mn zij liggen, als ik op mn rug lig word ik duizelig en misselijk. Maar te lang op een zij is ook weer niet comfortabel. Dus geregeld momenten wakker snachts.
pi_181174944
Ach ik loop weer lekker schandalig achter :')

:* voor alle kakdagen :* Ik bedacht me gisteren nog hoe fijn het is om gewoon lekker helemaal mijn eigen ding te kunnen doen op mijn moment. Maar meerdere dames hebben al kind(eren) rondlopen. Heftig hoor. En fijn dat opa en oma even willen oppassen sillie.

VFT, klinkt als een hele lieve aankondiging O+

Helsinki, heerlijk dat jouw wereldje zo klein is momenteel. De onze ook merk ik. Waar ik eerst per se nog weg wilde voordat de kleine zou komen heb ik daar nu 0,0 behoefte aan. Laat mij maar lekker thuis aanrommelen.
En die Hangloose O+ Ook op mijn wensenlijst voor eventueel cadeau. Ik ga hem niet zelf aanschaffen ;)

VKV blijft toch weer confronterend het berekenen van een BMI. Maar alles m.b.t. gewicht is nu zo uit verhouding. Ik moet echt wennen aan de omhoogschietende weegschaal. Ik moet mijzelf soms even streng toespreken dat het erbij hoort! Zodra ik straks weer een beetje mobiel ben en tijd heb :') trekt mijn lichaam vast wel weer een beetje bij. Moet je nu ook in het ZH bevallen?

Ik ben gisteren ontploft door opgekropte nesteldrang. Ik wil al heel lang allerlei klusjes in huis gedaan hebben, maar door drukte op het werk en de warme dagen hebben we dit in overleg uitgesteld. Nu hebben we afgelopen week al het e.a. gedaan. Maar gisteren ontplofte ik toen meneer, na 3 keer vragen van mijn kant, niet ging dweilen en bewust op de bank bleef zitten. Het enige klusje van de dag en dat was al teveel gevraagd. Nu vinden we elkaar weer lief hoor ;)

Wat ook wel meespeelde is dat de geboortefotograaf die wij op het oog hebben (dezelfde fotograaf als op onze bruiloft) niet toegelaten wordt in het ZH waar ik ga bevallen. Ze mag wel in de kamers komen, maar niet op de OK. Het meest essentiële stuk voor mijn gevoel. Het ZH werkt samen met maar 5 fotografen en daar moeten we dan uit kiezen, mochten we per se een geboortefotograaf willen hebben.
Ik was/ben er best wel verdrietig van. Ik voel me op mijn gemak bij haar, ze maakt super mooie foto's en nu voelt het als of niet alleen de gewenste natuurlijke bevalling door mijn neus wordt geboord, maar ook onze vrije keuze voor geboortefotograaf :'( Dus het was huilen gisteren.
pi_181178201
Het strippen is gelukt, ontsluiting was iets meer dan het was, maar wel minimaal toegenomen. Nu hopen dat het strippen iets zal doen, vooralsnog is het erg rustig.

Heb zelf echt even een dipje, dus probeer wat afstand te nemen van m'n vriendin. 't is lastig zo te wachten, eigenlijk aan huis gekluisterd te zitten.. Frustrerend. Ik weet dat m'n vriendin dit dus al bijna 17 weken heeft. Dus probeer haar niet te veel van mijn frustratie te laten merken. Zij schiet er niks mee op.
pi_181178240
Even tussendoor: ik wil veel babyspullen kwijt, waaronder een box, wipstoeltje (babybjorn), voedingskussen, co-sleeper, voor zachte prijsjes. Is daar belangstelling voor? (Af te halen in centrum Den Haag).
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181178508
Ach, peacefull, wat rottig :*
pi_181180919
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Loj had je inmiddels wel met de gynaecoloog gesproken?
Nope...
Nu na een dagje krijspaleis wel flinke hoofdpijn en ook erg benauwd. Ook steken in mijn rug dus ik heb mijn moeder gevraagd om zo langs te komen met haar bloeddrukmeter...

Meisje is gelukkig lekker aanwezig.
pi_181181578
Ik duim NJ! Het is ook vervelend zo lang aan huis gekluisterd te zijn :{ Hopelijk hoeft het niet lang meer te duren!

Wij hebben vandaag voor het eerst het hartje gehoord O+ Vooral peuter was daar enorm van onder de indruk, zo mooi om te zien :'(
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:29:44 #143
342418 VKV
Plausibel
pi_181182678
Fuchs balen dat je zo'n last hebt van je heup en dat je dus tijdens je verlof minder kunt dan je zou willen. Denk dat je toch beter naar je lijf kunt luisteren om te voorkomen dat het erger wordt en dus gewoon verplicht netflixen en FOK!ken enz.

Helsinki bij mij heeft 1 harde buik geresulteerd in een zebrapatroon over m'n hele buik en ik baal daar ook best van, maar ik hoop dat de strepen straks niet meer paars meer zijn maar lichter worden. Ik snap dus hoe je je voelt ;)

VFT leuk hoe jullie het verteld hebben aan je familie, dat moment blijft jullie denk nog lang bij O+

Wupwup thnx voor de bevestigende info, ik ben voor m'n gevoel m'n hele leven al bezig met BMI (niet dat het er beter op wordt) en dacht dus wel expert te zijn haha :P

Peace ik moet i.v.m. BMI sowieso al in het ziekenhuis bevallen. Het gesprek dat ze hadden gehad zou daarnaast tot gevolg kunnen hebben dat ik niet meer via de verloskundige mag maar via de gynaecoloog had gemoeten. Omdat alle controles en m'n bloeddruk steeds goed zijn, is dat gelukkig (nog) niet nodig.
Maar wat onwijs kut joh, dat de bevalling al niet zo mag als jullie graag hadden gewild en dan ook de fotograaf er niet bij mag zijn! Superstom! Ik snap niet waarom de regels per ziekenhuis anders zijn?

NJ zet em op, laatste loodjes, over een paar weken ben je dit allemaal gewoon vergeten ;)

Krijgerrtje awhh wat lief van de reactie van peuter! Supertof om het hartje te horen O+

Hier vandaag een echte verlofdag, buiten wat kleine huishoudelijke dingen vooral het er erg van genomen en m'n relatie met bed en bank versterkt :P Helemaal up to date wat Netflix betreft.
pi_181183558
Van niks doen zijn we zojuist maar even een kilometer of 2-3 gaan lopen. Meer dan dat ze in de afgelopen weken totaal heeft gelopen geloof ik. Alles om het maar op gang te krijgen. :9

Hoewel, mentaal maar gewoon voorbereiden op 42 weken.
pi_181185678
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 16:09 schreef Loj het volgende:

[..]

Nope...
Nu na een dagje krijspaleis wel flinke hoofdpijn en ook erg benauwd. Ook steken in mijn rug dus ik heb mijn moeder gevraagd om zo langs te komen met haar bloeddrukmeter...

Meisje is gelukkig lekker aanwezig.
Wil je dat laten?
At home bloeddrukmeters zijn doorgaans niet gecertificeerd, tenzij je moeder huisarts of verpleegkundige is ofzo.

Bel gewoon het ziekenhuis met die klachten lieve loj, zuinig zijn op jezelf. :* en anders eerst even rustig aan, warm bad nemen, pcm en even uurtje aankijken.

Welke gyn gaat t over? Uit 015 of 010? Die in 015 moet je gewoon even bellen joh.
:)
pi_181185824
VKV, wat Wup zegt ja.
En naast de ambu medewerkers ook de OK. Sommige operatietafels kunnen tot max 135kg hebben. Niet ieder zh heeft tafels die geschikt zijn voor zwaarder.

Peace wat stom!!
Heb je eventueel een ander zh overwogen? Idd kan me voorstellen dat die OK nu juist het belangrijkste stuk is voor jullie.
Het rotte is dat het vaak ook niet de gynaecoloog is die bepaald of een geboortefotograaf mee mag maar dat het de anesthesioloog is. Die bepaald en heeft de eindstem over dat soort dingen. En als je geluk hebt dan is het iemand die snapt hoe belangrijk zulke dingen zijn, als je pech hebt dan heb je iemamd die er eigenlijk zelfs liever geen vaders bij zou hebben.
:)
pi_181186377
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:52 schreef Peacefulll het volgende:

Wat ook wel meespeelde is dat de geboortefotograaf die wij op het oog hebben (dezelfde fotograaf als op onze bruiloft) niet toegelaten wordt in het ZH waar ik ga bevallen. Ze mag wel in de kamers komen, maar niet op de OK. Het meest essentiële stuk voor mijn gevoel. Het ZH werkt samen met maar 5 fotografen en daar moeten we dan uit kiezen, mochten we per se een geboortefotograaf willen hebben.
Ik was/ben er best wel verdrietig van. Ik voel me op mijn gemak bij haar, ze maakt super mooie foto's en nu voelt het als of niet alleen de gewenste natuurlijke bevalling door mijn neus wordt geboord, maar ook onze vrije keuze voor geboortefotograaf :'( Dus het was huilen gisteren.
Is ze aangesloten bij het verbond van geboortefotografen oid? Wellicht dat dat die deuren alsnog kan openen. Hier deden ze überhaupt geen toezeggingen over geboortefotografen op de OK. Uiteindelijk kregen we pas op de ochtend van de bevalling groen licht nadat mijn fotograaf uitgebreid in gesprek is gegaan met alle aanwezigen. En ik sprak later iemand die drie weken voor mij was bevallen in hetzelfde ziekenhuis en haar fotograaf werd geweigerd. Dat ze wel open staan voor geboortefotografen is dus al erg fijn!

Maar misschien gewoon vrijblijvend bij een ander ziekenhuis in de buurt informeren hoe zij hiermee om gaan en als ze daar welkom is dat neerleggen bij het ziekenhuis waar je nu loopt, dat je overweegt om vanwege dit over te stappen? Of je dat daadwerkelijk wil doen is een tweede natuurlijk.

En ik zou ook gewoon kijken bij de aangeboden fotografen of er toch iemand naar je smaak bij zit. Uiteindelijk is het ook en bepaald soort mens dat voor die specialisatie kiest, en al ervaring in een OK zorgt ook voor betere foto's. Nadat ik de OK in gereden werd heb ik geen moment meer aandacht voor de fotograaf gehad. Ook niet voor de arts die de keizersnede deed overigens, die had ik tot vijf minuten daarvoor nog nooit gezien.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:08:42 #148
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181186505
VFT, wat leuk om dat zo te vertellen! 

Sillie, ben je een beetje bijgekomen? 

Aapie, ik heb van toen ik nog pubernina was nog wel wat strepen op mijn heupen staan maar die zijn nagenoeg niet zichtbaar dus ook dit zal wel goedkomen inderdaad. Maar als ik had mogen kiezen... :P.

Peace, wat balen van de geboortefotograaf zeg :*. Is bevallen in een ander ziekenhuis een optie? Ik kan me helemaal voorstellen dat dit belangrijk is voor jou/jullie.

NJ, een :* voor jou. Af en toe heb ik het ook een beetje te doen met L. omdat het hier met de klachten ook best anders liep dan we allebei gewild hadden. Daar mag je best even een dipje door hebben. Wel fijn dat het strippen gelukt is. Ik hoop dat de wandeling jullie allebei goed heeft gedaan!



Loj, dat klinkt niet helemaal goed. Anders even de VK bellen?



Aaah Krijgertje, wat lief zeg. En bijzonder om het hartje te horen he? 



Ja joh, VKV! Ze worden echt wel lichter op een dag. Dat probeer ik mezelf steeds maar te zeggen als ik weer eens voor de spiegel sta te balen ;). Klinkt als een heerlijk dagje zo en fijn dat je onder controle bij de VK mag blijven!





Hier weer goedgekeurd bij de VK *O*. De baby is ingedaald! En dat verklaart waarom ik nu stukken minder last heb van bekkenklachten. Sterker nog: vandaag af en toe tranen in de ogen omdat ik redelijk pijnvrij ben. Ik moet nu niet gaan overdrijven qua activiteiten maar ben al heel blij met wat nu blijkbaar kan. Hopelijk blijft het zo want hier kan en wil ik wel aan wennen :). Hoef me trouwens ook niet meer te wegen, ze zei: ''joh, ik geloof het wel! Het is de stress niet waard en het gaat er mij om dat je straks je kleine lekker hebt en daarna zien we wel weer''. Fijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181186590
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:37 schreef mignonne het volgende:

Peace wat stom!!
Heb je eventueel een ander zh overwogen? Idd kan me voorstellen dat die OK nu juist het belangrijkste stuk is voor jullie.
Het rotte is dat het vaak ook niet de gynaecoloog is die bepaald of een geboortefotograaf mee mag maar dat het de anesthesioloog is. Die bepaald en heeft de eindstem over dat soort dingen. En als je geluk hebt dan is het iemand die snapt hoe belangrijk zulke dingen zijn, als je pech hebt dan heb je iemamd die er eigenlijk zelfs liever geen vaders bij zou hebben.
Liever geen vaders erbij willen hebben? Mijn hemel, wat voor een ziel ben je dan? Oké, ik oordeel misschien snel en gemakkelijk. Ben nog nooit op een OK geweest. Maar ik kan me er niks bij voorstellen. Het is zo'n belangrijk moment in het leven van een ouderpaar, de geboorte van hun kind.
Ik heb volgende week dinsdag weer een afspraak staan en ik ga het zeker nogmaals aankaarten en vragen waar die beslissingen genomen worden en wie ik daarvoor moet hebben. Die arme verpleegkundigen maken die beslissingen ook niet natuurlijk. Bizar eigenlijk dat het afhangt van de persoon en bij wijze van het humeur van de dag van die persoon.
pi_181186635
Helsinki,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181186695
Helsinki wat betreft je spoiler, ik heb bij kleuter ook geroepen nee geen knip!
Op het moment dat het nodig bleek, was ik allang blij dat ze iets gingen doen om baby en mij te helpen met het laatste stukje. Gezien je verleden lijkt het me wel fijn dat ze het wel zeggen. Dan kan je je nog enig sinds voorbereiden.
pi_181186699
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:12 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Liever geen vaders erbij willen hebben? Mijn hemel, wat voor een ziel ben je dan? Oké, ik oordeel misschien snel en gemakkelijk. Ben nog nooit op een OK geweest. Maar ik kan me er niks bij voorstellen. Het is zo'n belangrijk moment in het leven van een ouderpaar, de geboorte van hun kind.
Ik heb volgende week dinsdag weer een afspraak staan en ik ga het zeker nogmaals aankaarten en vragen waar die beslissingen genomen worden en wie ik daarvoor moet hebben. Die arme verpleegkundigen maken die beslissingen ook niet natuurlijk. Bizar eigenlijk dat het afhangt van de persoon en bij wijze van het humeur van de dag van die persoon.
Ik vermoed dat de beslissing gebaseerd is op overleg van de maatschap anesthesie. Het zal alles te maken hebben met de veiligheid op de OK, en dus jouw veiligheid. Ik snap je teleurstelling. Is het mogelijk dat jullie jullie eigen fotograaf voor alles inschakelen, behalve het moment op OK? En dan daar 1 van de 5 goedgekeurde (voorgelichte/opgeleide) fotografen gebruiken?
pi_181186756
Helsinki, ik heb bij de eerste een knip gehad. Ze vertelde toen inderdaad wat ze ging doen en waarom. M’s hartslag dipte en met alleen persen ging het niet snel genoeg. Dus een knip en een duw van de kraamhulp (thuisbevalling) om haar snel naar buiten te krijgen. Ik voelde daarbij geen paniek, ik besefte juist goed dat het nodig was en was blij dat ze ingreep om M te helpen. Van de knip zelf heb ik niks (bewust) gevoeld overigens, was onderdeel van het geheel van alles wat ik op dat moment voelde. Ik denk dat een reactie van ‘neeeee’ niet snel zal komen, omdat ze het inderdaad pas doen op een punt dat het ook echt nodig is, dat besef je dan zelf waarschijnlijk ook prima (ben benieuwd hoe vaak ze het anders tegenkomt, misschien ben ik de uitzondering :+). Ik zou zelf denk ik inderdaad willen dat ze het wel vooraf aangeeft als ik jou was.
pi_181186805
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:02 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Is ze aangesloten bij het verbond van geboortefotografen oid? Wellicht dat dat die deuren alsnog kan openen. Hier deden ze überhaupt geen toezeggingen over geboortefotografen op de OK. Uiteindelijk kregen we pas op de ochtend van de bevalling groen licht nadat mijn fotograaf uitgebreid in gesprek is gegaan met alle aanwezigen. En ik sprak later iemand die drie weken voor mij was bevallen in hetzelfde ziekenhuis en haar fotograaf werd geweigerd. Dat ze wel open staan voor geboortefotografen is dus al erg fijn!

Maar misschien gewoon vrijblijvend bij een ander ziekenhuis in de buurt informeren hoe zij hiermee om gaan en als ze daar welkom is dat neerleggen bij het ziekenhuis waar je nu loopt, dat je overweegt om vanwege dit over te stappen? Of je dat daadwerkelijk wil doen is een tweede natuurlijk.

En ik zou ook gewoon kijken bij de aangeboden fotografen of er toch iemand naar je smaak bij zit. Uiteindelijk is het ook en bepaald soort mens dat voor die specialisatie kiest, en al ervaring in een OK zorgt ook voor betere foto's. Nadat ik de OK in gereden werd heb ik geen moment meer aandacht voor de fotograaf gehad. Ook niet voor de arts die de keizersnede deed overigens, die had ik tot vijf minuten daarvoor nog nooit gezien.
Ja, is ze! Ze gaat nu via die vereniging eens kijken of ze een ingang kan krijgen. Ze belooft niks maar het feit dat ze actie wil ondernemen voor ons is al zo ontzettend fijn.

In een ander ZH bevallen heb ik het ook over gehad (en mee gedreigd, alsof het ZH het wat uit maakt :')) maar na een gesprek met manlief weegt het gevoel van veiligheid en vertrouwen, dat ik toch wel heb bij dit ZH, dan weer niet op tegen de aanwezigheid van een geboortefotograaf. Daarbij hebben wij in de omgeving niet mega veel keuze in ziekenhuizen.

Onze fotograaf heeft juist 10 jaar op de OK gewerkt en is dus aangesloten bij de vereniging. Het "vaste aanbod" lijkt wel lukraak uit de lucht gegrepen te zijn, maar één van de 5 heeft ervaring in de zorg, de rest niet.
We hebben gisteren inderdaad even gekeken naar het "vaste aanbod". Daar zit er wel één tussen waar ik eventueel kennis mee zou willen maken.
En over de arts die de keizersnede doet: ik hoop van harte dat de vader van een leerling van mij geen dienst heeft op de dag dat ik ga bevallen... :') Dat zou ik wel een beetje awkward vinden :D
pi_181187666
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 06:50 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Fuchsie :D je bent een kindje aan het afbakken, dat is heus al productief genoeg!
Ja zo voelt dat dus niet, als je jezelf alleen maar voort kan bewegen door jezelf aan muren en meubels vast te houden :+ Vandaag ging gelukkig iets beter. Regelmatig liggen, staan, lopen & zitten afwisselen.

Leuk van het Star Wars filmpje Venus!

Goede oplossing Sillie. Lekker rustige dag gehad?

O Peace zo herkenbaar qua opgekropte nesteldrang. Hier was de zondag erg gezellig inclusief huilbuien en daarna schuldgevoel, want man doet al zo veel naast werk.
En wat balen van de geboortefotograaf, zeker nu het allemaal anders loopt. Ik heb al goede tips voorbij zien komen :*
Ook herkenbaar qua klein wereldje. Ik heb er ook steeds minder behoefte aan. Net visite gehad, maar na 2 uurtjes ben ik het eigenlijk wel zat :X

Nicolas, fijn dat het gelukt is en hopelijk komt er wat op gang! Lief dat je zo’n rekening houdt en jouw frustratie niet door wilt geven.

Loj, let jij asjeblieft goed op jezelf? :*

O krijgertje wat schattig dat je oudste zo onder de indruk was van het hartje O+

Helsinki wat ontzettend fijn dat je minder pijn hebt en goedgekeurd bent *O* Goed dat je je bevalplan hebt besproken, verder geen tips :* Mij lijkt het zelf fijn om te weten wat wanneer en waarom gebeurd, maar wellicht komen er situaties (in nood) waarin er niet of nauwelijks tijd is voor uitleg.
Herrinert mij eraan dat ik mijn wensen ook nog even duidelijk in het ziekenhuis moet gaan bespreken, voordat ik compleet overruled wordt door hun plan O-)
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:05:10 #156
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181188450
Helsinki, ik vind het best vreemd dat je als respons krijgt "dat zien we op het moment zelf wel", als je in je plan aangeeft dat je dus expliciet wel op de hoogte gesteld wil worden. Daar is zo'n plan toch voor :? Of lag het wat genuanceerder dan dat?
pi_181189249
@Helsinki
Yay, goedkeuring weer binnen! Fijn dat de baby ingedaald is, hoor je inderdaad veel dat het dan toch echt wel scheelt! :D

Over de knip.. Hier inderdaad ook besproken. Eigenlijk een beetje met een zelfde reden als jij, zelfde verleden/achtergrond. Ook een wens om alles te benoemen wat er zal gebeuren. Hebben hier uitgebreid over gesproken met de VK en die adviseerde hier inderdaad ook over een eventuele knip niets te zeggen. Zelfde reden, dat het vaker voor paniek zorgt terwijl de meeste vrouwen er op dat moment niets van voelen. Omdat het moment dat ze het doen ze het doen omdat het dan echt beter is/niet anders kan.. Hier hebben we het een nachtje laten bezinken en daarna maar het advies aangenomen..
pi_181189378
Wandelen is hier echt wel even fijn geweest. Lang geleden dat m'n vriendin ook echt zoveel heeft kunnen doen/lopen. Gewoon even een andere omgeving, frisse lucht doet wonderen. Ook even goed kunnen praten over hoe het nu gaat, hoe ze zich voelt, wat ze van de bevalling verwacht, van de tijd erna..

Nu rustig op de bank, kat tegen haar buik aan. O+ Hele middag al lichte kramp, harde buiken genoeg.. Maar niet wat meer. Wie weet of er vannacht wel wat gebeurt, maar ik denk dat we nog gewoon even geduld moeten hebben.
pi_181189701
@Peacefull
Balen van de fotograaf zeg! Nooit bij stilgestaan dat het ziekenhuis daar zo 'moeilijk' over kon doen. Had inderdaad wel verwacht dat niet iedereen er zomaar mag staan, zeker als je in de OK terecht komt.. Maar ja, als je dan juist al iemand hebt met zoveel ervaring in de zorg.. Maar goed nadenken of je dan een ander wil, of zelf foto's maken.. Of ja.. Lastig!

@VKV
Klinkt als een goede verlofdag! Ben nu in een boek bezig 'Ik ken iemand die ... ' Daar hebben ze het ook over het belang van echt genieten van elkaar, je slaap en de rust in je verlof. Drukte komt er nog genoeg! :P Nog tips voor Netflix? Wij hebben hier nu bijna alles wel gehad geloof ik...

@Franny_G:
Is ook een speciaal topic voor in OUD ;) :)

@aapieannie
Gefeliciteerd nog! :)

@Venusflytrap:
Leuk, het delen met de familie! Haalde voor mij ook weer even de herinnering terug. :D Hadden ze het een beetje aan zien komen?

Hopelijk weer een goede nacht vandaag na de vroege dienst vanmorgen!

@Helsinki:
Die hangloose, ik heb daar wel af en toe mensen over gehoord, maar ken je ook veel ervaringen er al van? (Buiten de prijs. :P )

@Fuchsia_roze:
Niet te schuldig voelen als je man wel het e.e.a. nog doet na een dag werken! Is soms ook de manier om er mee om te gaan.. Ik werk in het weekend geregeld 12-14 uur op een dag en stond laatst daarna 's avonds ook nog te snoeien in de tuin, huishouden te doen.. Ik kan de pijn/frustratie bij m'n vriendin niet wegnemen, maar alles wat ik dan wel kan doen in en om huis om dingen te regelen voelt dan toch als 'helpen'..

@Loj:
Uiteindelijk nog wel gebeld door de gyn?
pi_181189783
Ik schrik er eerlijk gezegd van dat er vk's zijn die het een serieuze optie vinden om die knip zonder verder overleg te zetten?? Het is een invasieve ingreep waar je expliciete toestemming voor hoort te geven. Dat sommige vrouwen er van in paniek raken is haske waar. En het is op zo'n moment onderdeel van je vak om daar mee om te gaan. Op zo'n moment niets zeggen maar gewoon zetten is echt te makkelijk en kan niet (mag niet!), tenzij vooraf wellicht nadrukkelijke toestemming van de cliënt.

Een knip is slechts in een paar gevallen echt geïndiceerd en ook in die gevallen kun je er discussie over hebben. Een vacuüm of tangverlossing is er zo eentje. In veel ziekenhuizen gebeurd dit met knip maar soms ook zonder. Foetale nood, dus dippende hartslag ook zo eentje. Een knip versnelt de geboorte met 1 a 2 ww. In geval van een eerste kind scheelt het dan 3 tot 7 minuten en bij een 2e of 3e scheelt het niets tot 3 minuten. Je kunt een knip namelijk pas zetten op het moment dat het hoofdje (bijna) staat.
:)
pi_181189984
As we speak komt de kramp trouwens wel weer meer opzetten.. Samen met wat bloederig slijmverlies.. Hopen dat het ergens naartoe werkt, maar ja, hoeft natuurlijk nog niks te betekenen. Bloed zal vooral gewoon van het strippen zijn.
pi_181192134
NJ hopelijk komt er toch iets op gang nu, ik heb het echt te doen met je vriendin..

Bij Spees nog steeds alles rustig?

Krijgertje wat lief O+!

Peace wat balen zeg.. hopelijk kan je eigen fotograaf nog wat betekenen, en anders heb je iig alles geprobeerd.

Helsinki, hier geen ervaring met knip. Maar wat IMA beschrijft lijkt mij het prettigst: het vooraf melden en het waarom. En ik geloof meteen dat je op zo'n moment kiest voor wat voor je kind op dat moment het beste is (zoals aapie ook omschreef). Ik zou dus wel aangeven dat je wil dat ze het vooraf meldt + de reden waarom. Enne, je hebt het ook niet voor niets in je bevalplan staan toch? :)

Inmiddels gaan we hier langzaam richting de 36wkn en ik begin erin te geloven dat er echt een kraamtijd thuis aan zit te komen, dus ik heb nu maar de klossen enz. besteld :+.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:38:01 #163
269689 crew  Viv
pi_181192714
Ik had vooraf niet specifiek iets over een knip afgesproken, wel dat ik betrokken wilde worden bij medische beslissingen tenzij er haast bij is. Uiteindelijk gaf mijn vk aan dat ze een knip wilde zetten bij de volgende wee en waarom, en ik vond dat goed (had het ergens wel verwacht, heb nogal stugge bekkenbodemspieren :') ). Daarna helemaal niks gemerkt, dus na die wee vroeg ik of ze de knip al gezet had, ja dus. En toen hoorde ik tijdens de wee daarna ineens *kniiiiiip* *kniiiiiip*. :? Bleek dat ze er toch niet goed doorheen was gekomen, en dus nog 2 keer extra op dezelfde plek heeft moeten knippen. :D

Ik ben dus zowel aangekondigd als onaangekondigd geknipt, maar ik was wel al akkoord met de ingreep dus helemaal prima. :Y) Zoals mignonne het omschrijft vind ik ook niet kunnen, en al helemaal niet bij mensen met een "verleden".
pi_181195713
@Feyre
Het zelf geloven is stap één hé! :D Zien of het nu dan ook lukt gewoon de klossen er onder te zetten en te gaan gebruiken. :P

--

Hier weer een zelfde (on)rustige nacht. Wel meer lichte kramp, maar lijkt gedurende de nacht juist weer rustiger te zijn geworden.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 07:58:22 #165
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181196200
NJ kan het zijn dat die 'lichte krampen' telkens gewoon harde buiken zijn? Die voelen ook oncomfortabel en zeker meer naar het einde toe. Ik heb ze ook aan de lopende band en heel veel hoogzwangeren met ons.

Wellicht dat je bij een 1e zwangerschap dan al sneller denkt dat je al krampen hebt die iets doen, maar dan word je wel wekenlang teleurgesteld 😅.

Hier nog helemaal niks Feyre... Ben nu 41+2 en heb morgen de serotiniteitscontrole. Ik hoop heel erg dat het vruchtwater etc nog goed is en dat ze niet zeggen, blijf maar voor een inleiding.

Misschien mag ik dan nog wel de kans krijgen om te strippen* en het nog 1 dag aankijken, maar ik weet niet hoe acuut zulke situaties zijn.

*als dat überhaupt mogelijk is dan, eergisteren iig nog niet :+
pi_181198659
Inzake knipverhalen, hier ook niks specifieks afgesproken over een knip, maar de verloskundige (in het ziekenhuis) gaf het wel aan dat ze een knip ging zetten, omdat hij er nu uit moest (achteraf was de dippende hartslag en dat de baby niet goed daarvan herstelde de reden, maar dat vertelde ze later pas). De verdoving kreeg ik half mee en van de knip zelf heb ik dus niks gemerkt verder. Ik vond het wel prettig dat ze vertelde wat ze ging doen, maar ook wel fijn dat ze dat hartslagverhaal pas achteraf vertelde. En omdat ik al helemaal klaar was met die bevalling, was ik ook helemaal okay met het zetten van de knip, omdat het dan waarschijnlijk sneller klaar zou zijn :D
  woensdag 15 augustus 2018 @ 10:47:04 #167
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181198896
Ik heb in mijn bevalplan niks specifieks gezet over een knip, wel dat ik geïnformeerd wil worden over wat ze aan het doen zijn en waarom en wat de risico's zijn enzo. In the heat of the moment vertrouw ik op de gyn en zijn kundigheid en de capaciteit van mijn man om in te schatten hoe dicht ik bij paniek ben, zegmaar.

En verder komt morgen de kraamzorgconsulent voor de intake en zijn onze trappen eindelijk geschilderd. Vandaag gaat manlief de maantjes plakken en dan kan deze rotklus eindelijk van het lijstje. Op naar de volgende: de hal van nieuwe vloertegels voorzien en de muren van het trappenhuis schilderen omdat de vlekken zo opvallen nu de trappen zelf zo mooi wit zijn _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181199577
Helsinki, ik heb ook een knip gehad en dat is eerst met mij overlegd. Ik raakte even in paniek, omdat ik het op dat moment even niet kon overzien wat er allemaal gebeurde. Maar zoals mignonne ook aangeeft, daar ging de verloskundige gewoon heel goed mee om. Die heeft me gekalmeerd, uitgelegd waarom en hoe en toen vond ik het helemaal ok. Sterker nog, ik wilde het toen direct, want ik wilde wel dat die baby eindelijk eens geboren ging worden ;) Ik had het niet anders gewild, ook nu ik weet dat ik daar toch even van in paniek raakte.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 13:29:34 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_181202394
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 07:58 schreef Spees_Eend het volgende:
NJ kan het zijn dat die 'lichte krampen' telkens gewoon harde buiken zijn? Die voelen ook oncomfortabel en zeker meer naar het einde toe. Ik heb ze ook aan de lopende band en heel veel hoogzwangeren met ons.

Wellicht dat je bij een 1e zwangerschap dan al sneller denkt dat je al krampen hebt die iets doen, maar dan word je wel wekenlang teleurgesteld 😅.

Hier nog helemaal niks Feyre... Ben nu 41+2 en heb morgen de serotiniteitscontrole. Ik hoop heel erg dat het vruchtwater etc nog goed is en dat ze niet zeggen, blijf maar voor een inleiding.

Misschien mag ik dan nog wel de kans krijgen om te strippen* en het nog 1 dag aankijken, maar ik weet niet hoe acuut zulke situaties zijn.

*als dat überhaupt mogelijk is dan, eergisteren iig nog niet :+
Ben je het al beu? :* ik hoop zó dat het vandaag of morgen gewoon spontaan begint.
Bij noud had ik op 41.2 mijn emotionele breekpunt, 7 uur daarna is ie geboren. Ik duim nog even.
disclaimer
  woensdag 15 augustus 2018 @ 13:53:08 #170
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181202972
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ben je het al beu? :* ik hoop zó dat het vandaag of morgen gewoon spontaan begint.
Bij noud had ik op 41.2 mijn emotionele breekpunt, 7 uur daarna is ie geboren. Ik duim nog even.
Oh ja! Had jij toen niet eigenlijk een strippoging, maar die ging niet door vanwege een bevalling oid?

Mijn gemoed wisselt nogal, soms voel ik me topfit en maakt het me niet uit als ik nog wat dagen moet wachten, en soms ben ik er helemaal klaar mee. Dat laatste met name zodra het weer warmer wordt :') en vaak na het eten omdat ik me dan veel benauwder voel.

Ik hoop nu heel erg dat het morgen einde middag of begin van de avond begint, dan heeft mijn eigen vk dienst. Ik heb al twee bevallingen gehad (was ook een veel grotere praktijk, jij kent 'm) met verloskundigen van dienst die ik niet of nauwelijks kende en zou het heel fijn vinden om een bevalling mee te maken met iemand met wie ik wel al een vertrouwensband heb opgebouwd.

Mijn afspraak in het zhs is morgen om 10:00 en als alles goed is dan ga ik een strippoging met de gyn bespreken, het is alleen eigenlijk zo vroeg op de dag dat áls het werkt, de bevalling alsnog klaar is voordat de dienst van mijn vk begint :+
  woensdag 15 augustus 2018 @ 14:11:34 #171
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181203392
Oh en nog 1 ding waardoor ik had gehoopt dat de baby er al zou zijn: Soesje heeft maandag haar eerste schooldag. En ik zou het heel erg vinden als ik daar niet bij zou kunnen zijn omdat ik net 1 dag bevallen ben of die dag moet bevallen ;(. Maar die kans wordt steeds groter, dus ik moet me daar maar bij neerleggen of een afspraak maken met de juf over haar startdag (die zou ik namelijk vast wel kunnen verzetten, alleen ze kijkt zelf zó uit naar maandag dat ik dat weer egoïstisch van mezelf zou vinden)
  woensdag 15 augustus 2018 @ 14:12:44 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_181203430
Mag soes maandag al beginnen ja? :o hier is dat niet bespreekbaar vóór de 4e verjaardag.
Ik wacht nog steeds op de uitnodiging voor de wendag :')

Maar ik kan me voorstellen dat je dat niet leuk vindt nee :*
disclaimer
  woensdag 15 augustus 2018 @ 14:23:32 #173
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181203690
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 14:12 schreef Stormqueen het volgende:
Mag soes maandag al beginnen ja? :o hier is dat niet bespreekbaar vóór de 4e verjaardag.
Ik wacht nog steeds op de uitnodiging voor de wendag :')

Maar ik kan me voorstellen dat je dat niet leuk vindt nee :*
Ja ik had die vraag een aantal maanden geleden eens gemaild aan de juf omdat ik geen idee had en gezien mijn UD vond ik het wel fijn om een beetje in te kunnen schatten wat de planning was, en kreeg toen als reactie dat bij ons de 'afkapdatum' voor een start direct na de zomervakantie eigenlijk 1 oktober is (ze is van een week later), maar ze had met de directeur overlegd en besloten dat ze meteen met de andere kinderen mag instromen. De juf wist dat ik begin augustus uitgerekend was en heb het vermoeden dat ze dat heeft meegewogen in het besluit, want normaal zijn ze volgens mij bij ons ook best strikt met die datum. Denk dat ze me de rust gunde met een pasgeboren baby'tje :+. Alleen backfiret het nu een beetje met deze luiwammes die er maar niet uit wil _O-
  woensdag 15 augustus 2018 @ 14:24:22 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_181203710
Dit móet wel een piemel zijn 8-)
disclaimer
  woensdag 15 augustus 2018 @ 14:29:35 #175
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181203818
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 14:24 schreef Stormqueen het volgende:
Dit móet wel een piemel zijn 8-)
Daar raak ik ook steeds meer van overtuigd :+
  woensdag 15 augustus 2018 @ 15:11:20 #176
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181204683
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb erover nagedacht en ga maandag bij de liggingsecho aangeven dat ik wil dat er met me gecommuniceerd wordt en dus wordt verteld dat ik een knip krijg, als dat nodig is. Dat geeft me meer rust.

Wat de hangloose betreft, ik heb geloof ik van Aure gelezen dat hij wel bevalt en de reviews op internet maar verder geen persoonlijke ervaringen in mijn omgeving :P.

Gisteren gewoon 10k stappen gezet zonder pijn O+.
Ik stond vanmorgen met mijn bolle toeter in de keuken te dansen en alvast het stoofpotje voor vanavond te maken. Mevrouw heeft eventjes nagenoeg geen pijn en leeft helemaal op hoor :') :D.
pi_181204762
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:11 schreef Helsinki het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb erover nagedacht en ga maandag bij de liggingsecho aangeven dat ik wil dat er met me gecommuniceerd wordt en dus wordt verteld dat ik een knip krijg, als dat nodig is. Dat geeft me meer rust.

Wat de hangloose betreft, ik heb geloof ik van Aure gelezen dat hij wel bevalt en de reviews op internet maar verder geen persoonlijke ervaringen in mijn omgeving :P.

Gisteren gewoon 10k stappen gezet zonder pijn O+.
Ik stond vanmorgen met mijn bolle toeter in de keuken te dansen en alvast het stoofpotje voor vanavond te maken. Mevrouw heeft eventjes nagenoeg geen pijn en leeft helemaal op hoor :') :D.
Oh, ik maak precies net een foto van iemand die hier prinsheerlijk in de hangloose ligt, zal ‘m even plakken zo. Maar hij bevalt ons wel goed!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 15:25:34 #178
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181204976
Is dat jullie achtertuin :o
Ze ligt er lekker bij!
pi_181205022
Hangloose is hier ook goedgekeurd ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+

Wel prijzig, maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Helaas moeten we hem binnenkort als boxkleed gaan gebruiken ipv hangmat als J. 3 maanden is.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 15:30:56 #180
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181205102
Oh wat heerlijk O+.
Inmiddels staat hij op ons lijstje hoor!

Hoe is de kwaliteit ervan?
pi_181205303
Mnooohhh IMA O+ En wat een blij ei Aure :D *; Hier komt de hangloose er ook :Y Wij hadden het er toevallig met onze verloskundige over of ze daar ooit van gehoord had; en die zei dat ze hem zelf ook gebruikt en zeer tevreden over is :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181205482
Ach Priem dat zijn dingen waar je sowieso al geen zin in hebt, laat staan als je zwanger bent :* snap dat je dan een flinke huilbui hebt hoor. Hopelijk kunnen ze het snel oplossen!

Kwaliteit hangloose, hij is lekker dik en stevig, maar ik vind wel dat ie wat lelijk wordt na het wassen. Hij is bij ons op een paar plekken gaan pillen, ik wilde ze daar nog over mailen of dat normaal is na 1 keer wassen, maar ik ben er steeds te lui voor :+
pi_181205625
Priem, dus die gast krijgt het niet opgelost en vertrekt maar en laat ook nog alles gewoon open liggen enz.? Wtf :X. Dat is toch sowieso niet normaal :{. Hopelijk krijgt deze andere monteur het wel opgelost.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181207044
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Is dat jullie achtertuin :o
Ze ligt er lekker bij!
Ja!

En wassen heb ik nog niet geprobeerd met de hangloose, dus durf nog niet te zeggen wat dat doet.
pi_181207244
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:38 schreef PriemGirl het volgende:
Mnooohhh IMA O+ En wat een blij ei Aure :D *; Hier komt de hangloose er ook :Y Wij hadden het er toevallig met onze verloskundige over of ze daar ooit van gehoord had; en die zei dat ze hem zelf ook gebruikt en zeer tevreden over is :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je een ondersteek bij je klossen gekregen van de thuiszorg? Dan gewoon die op een stoel naast je bed zetten joh. Geen paniek, komt vast goed.
:)
pi_181207253
@Spees_Eend:
Voor mij is het natuurlijk moeilijk vergelijken/omschrijven, want ik voel het zelf sowieso niet.. Maar ik verwacht dat ze het verschil wel redelijk kan onderscheiden. Ze heeft al sinds week 20 harde buiken. Dachten toen nog dat het gewoon meer gespannen buik was, maar volgens de verloskundige toch echt harde buik. Vervolgens ging dit in week 24 over in voorweeën. Met de voorweeën kon ze echt in tranen zijn en het weg moeten puffen. De harde buiken zijn onaangenaam, onhandig, maar daar heeft ze geen tranen van. Nu hetgeen dat ze als krampen omschrijft zit er een beetje tussenin. Het is vervelender dan harde buiken, maar voelt niet zoals de voorweeën. Dus ja, voor mij blijft het lastig wat wat zal zijn, maar ze heeft al redelijk wat voor de kiezen gehad qua verschillende buikklachten.

Verder verwacht ik niet dat de krampen direct veel doen. Na de eerste keer krampen begon het verweken van de baarmoedermond en vervolgens ook de eerste ontsluiting. Maar ja, in de 40e week.. Is dat de kramp, of kwam dat sowieso? Dat weet je ook niet natuurlijk. :P

Succes morgen bij je controle! Hopen dat je nog even zelf mag bijven aankijken.

@PriemGirl:
Wat een drama! Snap echt wel dat je hier zwaar van baalt.. Je zit er normaal al niet op te wachten 's nachts steeds naar beneden te moeten, laat staan tijdens je zwangerschap.. Hopen dat het intussen bijna is opgelost..
  Redactie Frontpage woensdag 15 augustus 2018 @ 18:54:02 #187
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181209630
We gingen vandaag voor de versie en stonden heel snel weer buiten. Mevrouw had zelf toch maar beslist in hoofdhouding te gaan liggen :D
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181209798
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wil je dat laten?
At home bloeddrukmeters zijn doorgaans niet gecertificeerd, tenzij je moeder huisarts of verpleegkundige is ofzo.

Bel gewoon het ziekenhuis met die klachten lieve loj, zuinig zijn op jezelf. :* en anders eerst even rustig aan, warm bad nemen, pcm en even uurtje aankijken.

Welke gyn gaat t over? Uit 015 of 010? Die in 015 moet je gewoon even bellen joh.
Dank je... heb gisteren inderdaad een warm bad genomen, dat werkte tegen de benauwdheid.
Mijn moeder moet wekelijks bloeddruk controleren, dus ze heeft er ooit een via de huisarts gekocht... volgens dat ding was de bloeddruk redelijk. En ik zal het niet meer doen ;) :* tnx!

Helaas een gyn uit 010 (sfg), maar nu al 4x iemand anders gezien. Geen idee wie mij dus officieel begeleid, ik vind ze ook niet zo fijn.


Spees, wat fijn dat ze meteen mag beginnen (alhoewel je nu dus vast twijfelt). Hier ook de 1 okt grens en waren ze heel strikt, dus Js (4 okt) mag nog niet beginnen. Ik mocht nog niet eens weten in welke groep hij start 🙄
Ik wil trouwens dus ook liever pas na de 39 weken bevallen zodat ik de oudste de eerste schoolweek zelf naar school kan brengen ;)

Morgen mogen wij ook weer op controle...
pi_181212534
@JeMoeder
Wat fijn! Scheelt weer gedoe. Nu zien dat de dame blijft liggen zoals ze ligt. :D

@Loj
Succes bij de controle. :)
pi_181213478
Succes morgen Loj! Hopelijk is alles oké!

Ik heb inmiddels al 24 uur elk half uur een verrot pijnlijke harde buik en ik ben het eigenlijk wel zat. Zet nou of maar door naar iets serieus, of hou op. Ik ben moe en ik wil vannacht gewoon slapen, ipv elk half uur wakker worden :X . En als ik dan toch wakker moet blijven, dan graag omdat ik moet bevallen. Dat levert dan in ieder geval nog een baby op O+
pi_181215937
Hoihoi,

We hadden net de kraamzorg over de vloer voor een intake (vrouw is uitgerekend op 10 oktober), en ze vertelde ons dat we 2 metalen kruiken moeten aanschaffen. Ik zit nu dus meteen te kijken op de websites van de bekende babywinkels, maar ik vind nergens zo'n kruik... Ik zie enkel een triljoen kruikenzakken, maar nergens de fucking kruik zelf :P . HELP, waar vind ik zoiets :P ?
pi_181216134
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:13 schreef Zhero het volgende:
Hoihoi,

We hadden net de kraamzorg over de vloer voor een intake (vrouw is uitgerekend op 10 oktober), en ze vertelde ons dat we 2 metalen kruiken moeten aanschaffen. Ik zit nu dus meteen te kijken op de websites van de bekende babywinkels, maar ik vind nergens zo'n kruik... Ik zie enkel een triljoen kruikenzakken, maar nergens de fucking kruik zelf :P . HELP, waar vind ik zoiets :P ?
Bijna nergens momenteel. Er is een probleem met de levering van kruiken vertelden ze bij de Prenatal. Hoe het precies zit weet ik ook niet, maar wij lenen ze van vrienden (als die nog goed zijn ;) )
  woensdag 15 augustus 2018 @ 22:21:05 #193
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_181216180
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:13 schreef Zhero het volgende:
Hoihoi,

We hadden net de kraamzorg over de vloer voor een intake (vrouw is uitgerekend op 10 oktober), en ze vertelde ons dat we 2 metalen kruiken moeten aanschaffen. Ik zit nu dus meteen te kijken op de websites van de bekende babywinkels, maar ik vind nergens zo'n kruik... Ik zie enkel een triljoen kruikenzakken, maar nergens de fucking kruik zelf :P . HELP, waar vind ik zoiets :P ?
Bij de jongste heb ik 'm hier vandaan, maar ook daar leveringsproblemen blijkbaar.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_181216181
@Silliegirl
Als je er verder weinig van verwacht nu en gewoon even een rustige nacht wil.. Desnoods even twee paracetamol erin en kijken of je dan wat uurtjes kan pakken.. Hier hetzelfde, maar dan dat ze elk half uur wel naar de wc moet icm de buik. :P

@Zhero:
Ik dacht dat sommige Hema's hem nog hadden, maar momenteel moeilijk aan te komen inderdaad!

Maar wat ik zo gevonden had laatst:
(Wel lange levertijd, dus twijfel..)
https://www.mamaloesbabys(...)utm_content=Briljant
https://www.babyhuiscasit(...)D0rfDvhoCSfoQAvD_BwE

Hebben er hier nog één bij de Hema gescoord en verder werken we met Zensy. Maar wat ik hoor wil niet elke kraamhulp er mee werken..
pi_181216663
Dankjulliewel voor de snelle antwoorden! Dan bestellen we het maar op één van beide websites, wel heel vreemd dat het nergens verkrijgbaar is?! Wellicht hier iets mee te maken?:

https://www.baby-dump.nl/nieuws/
pi_181218987
Heb inmiddels wel het gevoel dat we die ziekenhuisafspraak morgen niet door hoeven laten gaan.
pi_181219011
*lurker ontlurkt*

Oeh, dat zou mooi zijn!! Ik duim voor je!
pi_181219014
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 00:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Heb inmiddels wel het gevoel dat we die ziekenhuisafspraak morgen niet door hoeven laten gaan.
*O*
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_181219264
Heb al de hele avond vervelende harde buiken, tegen het pijnlijke aan. En nu sinds een uur en een kwartier ofzo (?) exact om de 10 minuten iets dat ik echt alleen maar een wee kan noemen, maar ze duren wel maar kort. En dan is het je derde en twijfel je nog steeds wanneer je nou moet bellen :')

Ben beneden gaan zitten en het leek even weggezakt, maar t begint nu weer. Ben benieuwd.
pi_181220557
Spannend Spees!

Misschien even douchen? Lees altijd dat het dan blijft als het weeen zijn en anders afzwakt.

Zet m op! :%
pi_181220791
Go Spees!!
Veel plezier en succes ;)
pi_181221310
Hup, Spees :% *O*
pi_181221353
Succes, Speed!
pi_181221423
Succes Spees_Eend :% :% Misschien lig je nu al wel met je baby te knuffelen O+
pi_181221703
Geen baby nog nee, wel veel "oh ja godver"

Vind de weeen tot nu toe pittiger dan bij de 2e, trekken helemaal door mn rug.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 06:12:28 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_181221712
Spees! Daar ga je! Succes :% is de verloskundige al geweest?
disclaimer
pi_181221829
Go go nafasi bata! O+ :%
pi_181221868
SPEEEEEES!!! *O* *O* :% :%
pi_181221881
Succes Spees, hopelijk een mooie ontmoeting met je kleine later vandaag!

Hier nog niks, behalve meer van die halfslachtige pijnlijke harde buiken. Douchen en paracetamol hielp niks, dus weer niet echt geslapen :z :Z :O
pi_181221899
Ohhh spannend!! Veel succes Spees :%
pi_181221932
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 06:10 schreef Spees_Eend het volgende:
Geen baby nog nee, wel veel "oh ja godver"

Vind de weeen tot nu toe pittiger dan bij de 2e, trekken helemaal door mn rug.
Succes vandaag! O+
pi_181221942
It’s happening, veel succes Spees!
pi_181221950
Hebben jullie nog tips voor een verjaardag(scadeautje)?

M'n vriendin is zondag jarig, is dan 41+1. Hebben het niet in de planning om te vieren gezien de zwangerschap, maar wil toch graag iets geven. Wensen heeft ze totaal niet, maar ik kan ook even niet echt iets verzinnen. Jullie ideeën voor een hoogzwangere vrouw? :@
pi_181221958
Go Spees!!

Mooie ontmoeting toegewenst! :*

Balen Sillie! Hopelijk vandaag wat beter. Ik doe wel mee, wakker gelegen van het meisje (zonder harde buiken dan hoor) tussen 2 en 5 ..
pi_181221970
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 07:08 schreef NicolasJoy het volgende:
Hebben jullie nog tips voor een verjaardag(scadeautje)?

M'n vriendin is zondag jarig, is dan 41+1. Hebben het niet in de planning om te vieren gezien de zwangerschap, maar wil toch graag iets geven. Wensen heeft ze totaal niet, maar ik kan ook even niet echt iets verzinnen. Jullie ideeën voor een hoogzwangere vrouw? :@
Een sieraad met de naam van jullie baby/geboortedatum er (aan de binnenkant) in gegraveerd?
pi_181221977
Iets voor haar NJ! Niet voor de baby, maar voor haar :)
Een leuk boek of een dinerbon (voor over een maandje of 3) of gewoon een ontbijtje op bed of een tijdschriftabbonement of 🙄
pi_181221994
Goo spees! :% *O*

NJ, weet niet of je het zelf al hebt gekocht, maar er zijn mannen die “baargoud” voor hun vrouw kopen O+ :P dus een mooi kettinkje met de initialen van jullie kindje ofzo, of armbandje O+ Volgens mij heb ik hier ooit gelezen van iemand die de hartslag van hun kindje gegrafeerd in een sieraad kreeg (even vergeten wie? Sorry :@ ). Zoiets lijkt mij wel waardevol, zo aan het einde van de zwangerschap.
pi_181222244
Go spees!! :% Rugweeën oef :X.

Loj en sillie ik doe met jullie mee met slecht slapen, baby is ineens erg actief ‘s nachts :O. Of ik voel het nu beter.

@NJ
Baargoud met een hartslag afdruk of na de geboorte met een vingerafdrukje, en je kan zelfs een haarlok en/of moedermelk in een sieraad laten verwerken. Maar het meeste hiervan kan je fysiek natuurlijk pas na de geboorte geven en hoeft sowieso niet per se gekoppeld te zijn aan verjaardag.
Ik weet niet of ze met deze termijn en hoe ze zich voelt nog zit te wachten op een zwangerschapsmassage, gezichtsbehandeling of iets anders relaxing? Anders had Loj nog goede suggesties :Y.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181222487
Ohhh spees!!! *O* :* ben zo benieuwd O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181222523
Yes Spees! Zet em op! *O*

En superfijn Priem :) Boven plassen ftw!
  Redactie Frontpage donderdag 16 augustus 2018 @ 08:36:29 #221
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181222593
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:19 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Bijna nergens momenteel. Er is een probleem met de levering van kruiken vertelden ze bij de Prenatal. Hoe het precies zit weet ik ook niet, maar wij lenen ze van vrienden (als die nog goed zijn ;) )
Babydump had er nog flink wat op voorraad (Roelofarendsveen).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181222626
@NJ; ik was na de bevalling van mijn eerste dolgelukkig met het uitgebreide Rituals pakket (met doucheschuim, body creme, scrub etc) wat ik van mijn schoonmoeder kreeg O+. De douchemomentjes waren al ongeveer de enige die ik dan even voor mezelf had en dat douchepakket maakte het tot verwennerij O+ . Dus zoiets kan je ook goed geven denk ik.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 09:05:18 #223
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181222901
Succes Spees! *O*

NJ, een lekker ontbijtje op bed en een bon van haar favoriete winkel voor straks na de bevalling of een dagje wellness? Of inderdaad een mooi sieraad. L. nam me toen mijn verlof officieel in ging mee naar Villa Sonsbeek (in 'ons' park) waar hij een ontbijt had gereserveerd op het terras boven. Daar heb ik toen echt van genoten!

Ze is trouwens een dag na mij jarig en ik vond het ook zo moeilijk om iets te vragen en te bedenken om te doen. Dus het wordt een barbecue met familie en ik bak zelf een taartje. Is niet zo inspannend maar wel gezellig :).

Hier ook een waardeloze nacht :Z.
pi_181223009
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 00:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Heb al de hele avond vervelende harde buiken, tegen het pijnlijke aan. En nu sinds een uur en een kwartier ofzo (?) exact om de 10 minuten iets dat ik echt alleen maar een wee kan noemen, maar ze duren wel maar kort. En dan is het je derde en twijfel je nog steeds wanneer je nou moet bellen :')

Ben beneden gaan zitten en het leek even weggezakt, maar t begint nu weer. Ben benieuwd.
Ik heb tot een half uur voor A. zn geboorte gedacht van sjies dit is het niet, hier ga ik nooit op bevallen. :')
:)
pi_181223038
Priem wat een fijn nieuws, valt een last van je schouders af!

Spees, succes de laatste loodjes

De hangloose baby staat hoog op mijn wishlist 😁 ziet er zo cute uit. Mijn man is gek op zijn hangmat en hij vind het idee om Draakje te zien chillen helemaal geweldig.
Morgen alweer 9 weken! En vertellen we het zijn ouders ❤ Die zijn vandaag terug gekomen van vakantie
  donderdag 16 augustus 2018 @ 09:30:22 #226
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181223209
Spees :% zet 'm op!

quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 08:40 schreef silliegirl het volgende:
@NJ; ik was na de bevalling van mijn eerste dolgelukkig met het uitgebreide Rituals pakket (met doucheschuim, body creme, scrub etc) wat ik van mijn schoonmoeder kreeg O+. De douchemomentjes waren al ongeveer de enige die ik dan even voor mezelf had en dat douchepakket maakte het tot verwennerij O+ . Dus zoiets kan je ook goed geven denk ik.
Ik vond rituals juist helemaal niet fijn na de bevalling. Dan had ik dochter gevoed en rook ze opeens naar rituals in plaats van baby ;( Grappig hoe dat kan verschillen (al heeft NJ er niets aan O-) )

Leuk VFT! Hoe ga je het hen vertellen?

En zo'n hangloose.. Het ziet er aangenaam uit, maar voegt het echt iets toe tov een box?
pi_181223838
Spees! Zet 'm op! *O* :%

Priem kan weer plassen! *O*

NJ, ik dacht ook meteen aan een zwangerschapsmassage. Eventueel om te zetten in een gewone massage, mocht de baby eerder komen dan de massage-afspraak.
pi_181223889
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb tot een half uur voor A. zn geboorte gedacht van sjies dit is het niet, hier ga ik nooit op bevallen. :')
5cm dude :D
  donderdag 16 augustus 2018 @ 10:44:05 #229
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181224493
Go Spees!

NJ, is het een idee om een cadeaubon te maken voor een avondje uit eten/ontbijtje/lunch of een verwendagje voor over een paar weken? Lekker even met z'n tweetjes...

Hier is de kraamzorgconsulente net weg. Goed gesprek gehad, verwachtingen zijn duidelijk, hoe het allemaal in principe gaat lopen ook. Er kan natuurlijk nog van alles gebeuren, maar het was echt een heel fijn, nuchter mens en ik heb al mijn wensen en onzekerheden enzo kunnen uiten zonder dat ze dat raar of gek vond. Zo fijn!
Wat ook heel fijn is, is dat manlief voor die consulente kwam het hele huis gepoetst en opgeruimd wilde hebben en gisteren dus de hele dag gepoetst heeft. Onze keukentafel is voor het eerst in 1,5 jaar gewoon helemaal leeg. Alleen de badkamer moet nog gepoetst, maar hij is nu de maantjes op de trap aan het plakken, dus mij hoor je niet klagen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181225483
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:44 schreef Tink89 het volgende:
NJ, is het een idee om een cadeaubon te maken voor een avondje uit eten/ontbijtje/lunch of een verwendagje voor over een paar weken? Lekker even met z'n tweetjes...
ben benieuwd of je daar na de geboorte nog zo over denkt ;)

de terugkomdag van mijn zwangerschapscursus zou zonder baby zijn. ik had daar al geen zin in maar de rest zag dat wel zitten dus oke we zien dan wel. uiteindelijk was de dag met baby want niemand wilde al zonder baby op pad.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 11:45:30 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181225884
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 11:28 schreef Elleska het volgende:

[..]

ben benieuwd of je daar na de geboorte nog zo over denkt ;)

de terugkomdag van mijn zwangerschapscursus zou zonder baby zijn. ik had daar al geen zin in maar de rest zag dat wel zitten dus oke we zien dan wel. uiteindelijk was de dag met baby want niemand wilde al zonder baby op pad.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen een bon voor een luxe diner of lunch of een hele dag zonder baby op pad... en anders maak je 'met z'n tweetjes' optioneel. Luxe lunchen met de baby erbij kan immers ook.

Ik kwam er net achter dat we hier in de gemeente luiers gratis mogen inleveren op een paar plekken. Aangezien het restafval binnenkort in belachelijk dure ondergrondse containers moet en dat ¤ 3 per zak gaat kosten, gaan we van die regeling maar eens gebruik maken. Op de babyuitzetlijst erbij dus: luierzakken van de gemeente 8-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181226064
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 11:45 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel een verschil tussen een bon voor een luxe diner of lunch of een hele dag zonder baby op pad... en anders maak je 'met z'n tweetjes' optioneel. Luxe lunchen met de baby erbij kan immers ook.
de terugkomdag is ook maar 2uurtjes, geen hele dag.
zullen vast genoeg moeders zijn die dat prima vinden hoor maar ik zag ze allemaal veranderen en ook hier op fok lees ik dat vaak.
pi_181226386
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:05 schreef Helsinki het volgende:
Succes Spees! *O*

NJ, een lekker ontbijtje op bed en een bon van haar favoriete winkel voor straks na de bevalling of een dagje wellness? Of inderdaad een mooi sieraad. L. nam me toen mijn verlof officieel in ging mee naar Villa Sonsbeek (in 'ons' park) waar hij een ontbijt had gereserveerd op het terras boven. Daar heb ik toen echt van genoten!

Ze is trouwens een dag na mij jarig en ik vond het ook zo moeilijk om iets te vragen en te bedenken om te doen. Dus het wordt een barbecue met familie en ik bak zelf een taartje. Is niet zo inspannend maar wel gezellig :).

Hier ook een waardeloze nacht :Z.
He, wij delen een verjaardag! *O* Hier ook lekker makkelijk bbqen Met familie Maar Weet niet of Ik de energie nog heb om een taart te bakken _O-
pi_181226489
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:38 schreef NicolasJoy het volgende:

@Fuchsia_roze:
Niet te schuldig voelen als je man wel het e.e.a. nog doet na een dag werken! Is soms ook de manier om er mee om te gaan.. Ik werk in het weekend geregeld 12-14 uur op een dag en stond laatst daarna 's avonds ook nog te snoeien in de tuin, huishouden te doen.. Ik kan de pijn/frustratie bij m'n vriendin niet wegnemen, maar alles wat ik dan wel kan doen in en om huis om dingen te regelen voelt dan toch als 'helpen'..
Bedankt voor je inzicht. Fijn om te lezen van de andere kant ;)
Ik zou inderdaad iets voor je vrouw zelf kopen, las leuke dingen over verwenpakket en lekkere lunch/avondeten plannen in de toekomst. Dat kan toch ook over een paar maanden als jullie allebei er aan toe zijn zonder baby te gaan en anders met. Alhoewel ik zelf voor mijn verjaardag ook wel babydingen heb gehad waar ik erg blij mee was trouwens, maar realiseer mij dat dit niet voor elke vrouw geldt. :+

Benieuwd hoe het met Spees is :%

Priem wat fijn dat je weer kan piesen *O*

Tink dat klinkt als een fijn gesprek en al helemaal fijn dat je huis nu zo netjes en opgeruimd is door man O+
pi_181226491
ik vind ‘luxe lunch’ en baby in dezelfde zin vrij hoopvol :D _O- Ben Misschien een vrij extreem voorbeeld maar ik had die eerste 2 maanden sowieso geen zin om de baby mee te slepen :@ Maar het duurde bij mij dan ook best lang voordat ik mezelf weer op een fatsoenlijk tijdstip had aangekleed, laat staan m’n haar gekamd ofzo _O-
pi_181226535
Straks voelt toch alles wat je buiten de deur doet als een luxe lunch toch? :+
  donderdag 16 augustus 2018 @ 12:31:29 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_181226687
Oh man, de eerste keer dat je straks weer !!in je eentje!! een half bruin en een pak melk gaat halen bij de jumbo. Dat is echt de hemel.
disclaimer
pi_181226796
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:31 schreef Stormqueen het volgende:
Oh man, de eerste keer dat je straks weer !!in je eentje!! een half bruin en een pak melk gaat halen bij de jumbo. Dat is echt de hemel.
Echt :o Ik had dat nooit zo uitgesproken thuis, maar vorig jaar wel eens, en vriend had geen idee wat voor genot ik het vond om op zaterdag even alleen boodschappen te doen :')
pi_181226931
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:12 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Liever geen vaders erbij willen hebben? Mijn hemel, wat voor een ziel ben je dan? Oké, ik oordeel misschien snel en gemakkelijk. Ben nog nooit op een OK geweest. Maar ik kan me er niks bij voorstellen. Het is zo'n belangrijk moment in het leven van een ouderpaar, de geboorte van hun kind.
Ik heb volgende week dinsdag weer een afspraak staan en ik ga het zeker nogmaals aankaarten en vragen waar die beslissingen genomen worden en wie ik daarvoor moet hebben. Die arme verpleegkundigen maken die beslissingen ook niet natuurlijk. Bizar eigenlijk dat het afhangt van de persoon en bij wijze van het humeur van de dag van die persoon.
Bij ons maakte een van de anesthesieassistenten foto’s! De anesthesist riep meteen: hebben jullie een camera? Geef maar!

Echt alles staat erop, eerste incisie, eerste stukje hoofd, armpje en hoofd, de klok met geboortetijdstip, kind eruit, kind op de controletafel, de hulp bij t ademen omdat mijnes dat even nodig had (spoedks), bij mij achter t gordijntje kennismaken, en bij papa in de armen.

Zo dankbaar voor, heeft mij ontzettend geholpen met het verwerken van de spoedks! En t zijn ook gewoon mooie foto’s.
Kwak
pi_181226942
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:31 schreef Stormqueen het volgende:
Oh man, de eerste keer dat je straks weer !!in je eentje!! een half bruin en een pak melk gaat halen bij de jumbo. Dat is echt de hemel.
Dit.

Ik ben toen J. 4 weken oud was in mijn eentje boodschappen gaan doen O+ Het duurde in totaal 20 minuten en het waren 20 heerlijke minuten O+

Verder heb ik tot nu toe alles met baby gedaan geloof ik :') Ik sleep hem trouwens wel overal mee naar toe, anders zou ik nooit meer buiten komen :D
  donderdag 16 augustus 2018 @ 12:45:33 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_181226960
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Echt :o Ik had dat nooit zo uitgesproken thuis, maar vorig jaar wel eens, en vriend had geen idee wat voor genot ik het vond om op zaterdag even alleen boodschappen te doen :')
dat ie dan zegt "Ik ga wel even liefje" en dat je dan bijna schreeuwt "NEE LAAT MIJ GAAN!!"

:') O+
disclaimer
pi_181227160
Ik verheug mij er nu al op :') :+ ;)
pi_181227339
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat ie dan zegt "Ik ga wel even liefje" en dat je dan bijna schreeuwt "NEE LAAT MIJ GAAN!!"

:') O+
Dit. Minus de ‘bijna’.
pi_181227393
Haha leuk om dit soort anekdotes te lezen. Ik kan me goed voorstellen dat de eerste keer op pad (met of zonder baby) voor een mega zielig boodschapje als de hemel kan voelen. Grappig dat jij je dan zo hemels voelt en de rest van de wereld gewoon doordraaid en geen idee heeft hoe intens gelukkig jij op dat moment bent met jouw boodschapje O+

Kwakzor, thnx nog voor je verhaal! Foto's laten maken door één van de aanwezige assistenten is inderdaad nog eventueel plan C.

Spees is begonnen met bevallen *O* Een mooie ontmoeting toegewenst.

Oh en Priem, jouw WC verhaal! Wat ontzettend balen en logisch dat je even flink in tranen was. Gelukkig kan je weer boven plassen O+
pi_181227414
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:31 schreef Stormqueen het volgende:
Oh man, de eerste keer dat je straks weer !!in je eentje!! een half bruin en een pak melk gaat halen bij de jumbo. Dat is echt de hemel.
Mijn eerste tripje alleen was naar de bloedprikafdeling van t ziekenhuis :P baby was toen drie weken denk ik. Huilen! (Ik)

En met zes weken naar een promotie van een vriendin. Handkolf mee, kolven op t toilet (had gebeld of er ruimte was, ja hoor! Was het het toilet, het enige damestoilet, top!) toen kon ik er al we van genieten om even weg te zijn.

Met zijn tweeen zijn we toen hij twee maanden was een middag en avond weggeweest, kerstmarkt in Leiden en uit eten. Allebei eten weggeschrokt en om half negen waren we weer bij baby :+ (ik met ploftieten want niet gekolfd, vergeten, was bv ook al aan t afbouwen toen).
Kwak
pi_181227482
Ja!
Ik ben op dag 3 twee straten verderop de oudste bij de oppas gaan halen zonder baby..
Dat was zo fijn! Stom hè!
Ik heb nu voor eind september een reünie staan, tegen die tijd even bedenken of ik een uurtje zonder of met baby ga...

We zitten trouwens weer te wachten.. iemand een weddenschap hoe lang nu? Ik gok op 20 min ;)
  donderdag 16 augustus 2018 @ 13:21:35 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181227783
M'n kraampakket werd net bezorgd. Wat zit daar veel in zeg... Alleen die onderlegger voor het bed is echt heel naar blauw plastic. Toch maar even bij de Ikea een andere halen.

En ons bed hoeft maar 75 cm, waardoor we op 0,5 cm na genoeg hebben aan de klossen van 14 cm ipv die van 28 cm. Dat scheelt een hoop. Ik zag bijna 89 cm hoog al niet echt zitten :P
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181227886
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat ie dan zegt "Ik ga wel even liefje" en dat je dan bijna schreeuwt "NEE LAAT MIJ GAAN!!"

:') O+
:Y
pi_181228025
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat ie dan zegt "Ik ga wel even liefje" en dat je dan bijna schreeuwt "NEE LAAT MIJ GAAN!!"

:') O+
Ik denk dit na bijna zes jaar nog steeds _O-
pi_181228193
Mijn beste vriendin trouwde elf dagen na de geboorte van Ketel. Ik ben bij de ceremonie geweest en een uurtje op het feest 's avonds, want het was een bruiloft zonder kinderen (ze wist dat ik zwanger was én wanneer uitgerekend toen ze de datum prikte!).

Laatst zei ze dat ze het achteraf wel stoer vond dat ik er bij was, dat voelde als eindelijk erkenning. :')
pi_181228349
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat ie dan zegt "Ik ga wel even liefje" en dat je dan bijna schreeuwt "NEE LAAT MIJ GAAN!!"

:') O+
:D :D na bijna 4 jaar nog steeds wel hoor _O-
pi_181228367
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 13:21 schreef Tink89 het volgende:
M'n kraampakket werd net bezorgd. Wat zit daar veel in zeg... Alleen die onderlegger voor het bed is echt heel naar blauw plastic. Toch maar even bij de Ikea een andere halen.

En ons bed hoeft maar 75 cm, waardoor we op 0,5 cm na genoeg hebben aan de klossen van 14 cm ipv die van 28 cm. Dat scheelt een hoop. Ik zag bijna 89 cm hoog al niet echt zitten :P
Die ikea matrasbeschermer is echt een aanrader ja en het geld meer dan waard, het ligt zoveel beter dan dat stomme ding uit het kraampakket.
pi_181228567
@Plumeria, Loj, krijgerrtje, silliegirl, Tink89 (en anderen die ik misschien nog niet noem.. :@

Thanks voor alle ideeën! :D Vind het zo lastig hé nu.. Want je wil inderdaad iets echt voor haar doen, voor de baby volgt er nog genoeg.. Verder haal ik de laatste weken eigenlijk ook continu al dingen (tijdschriften, speciale lunch, ontbijt op bed, chocolade.. Alles om het soms maar even wat aangenamer te maken :P ) Maar dat neemt weer veel opties weg. :+

Maar misschien dan toch iets van een sieraad ofzo..

Heb ook gekeken naar zwangersschapsmassage en/of speciale accupunctuur. Schijnt dat dat de bevalling ook kan bespoedigen.. :P Maar ja, dan kom je weer bij het stukje dat ik het liefst echt iets voor haar wil doen, even los van de baby. Maar je komt natuurlijk al niet meer los van de baby. :D

'Verwenpakketje' zoals silliegirl zegt is misschien ook wel een idee. Inderdaad even om een momentje voor jezelf te creeëren, klinkt goed!

Denk dat ik morgenmiddag (of straks) maar de stad eens in ga en ga kijken of ik kan slagen voor iets van een sieraad. Afhankelijk van wat ik vind misschien iets van een verwenpakketje bij voor 'straks'.

--

@PriemGirl:
Wat fijn dat het opgelost is! Scheelt weer voor de nachten. :D

--

Hier zojuist trouwens van het werk eerder naar huis gegaan, vriendin trok het even niet meer. Sinds een dag of twee is ze vrij misselijk, maar spugen gebeurt nog niet. Nu ineens ook diarree, alles loopt zo door. Dat plus pijn in de rug, heup.. Even te veel. Dus net maar even vroeger naar huis, hele lichte lunch verzorgd, schoon bed.. Nu slaapt ze gelukkig weer even. O+
pi_181229081
Goedgekeurd!
15 min dit keer 😏

Nu was mijn bovendruk alleen weer behoorlijk hoog ;) Maar perfect meisje verder ;)

Alleen ze werd dus flink geschat vorige week (tegen de 4 kg bij 40 weken) maar deze week gokte ze 3 kg bij 40 weken...
_O-
pi_181229543
dat van het boodschappen doen herken ik niet. ik heb er met boodschappen doen geen kind aan en als hij een keer huilt in de winkel vinden mensen het nog schattig. dat gaat nog wel veranderen })
Maar even op de fiets naar de apotheek was wel hemels. fietsen! dat mis ik wel echt, ik deed alles op de fiets. heb veel op loopafstand dus lopend is ook prima maar dat is toch niet hetzelfde.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 14:50:29 #256
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181230146
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 13:53 schreef NicolasJoy het volgende:
[b]
En een newborn shoot? Zat ik net aan te denken (want de fotograaf die ik wil reageert niet grrr). En wat ik ook nog wil laten doen is een portretje van ons kersverse gezin incl. charmante labradoodle laten tekenen. Wel weer babygerelateerd, dat wel! O ja en op mijn verjaardagsverlanglijstje staat een dagje naar Antwerpen en dan winkelen want ik ben echt toe aan nieuwe kleding (wel na bevalling).

Je verder als een hele lieve man voor haar O+.

Krijgertje, verjaardagsboks! :). Hou oud word je?

Ik zie wederom lichtflitsen en slaap nu al 3 nachten weer met m'n Fitbit om en mijn conclusie is dat ik te weinig slaap. Het komt steeds na een paar slechte nachten op, maar ook overdag lukt het niet goed om nog wat uurtjes slaap te pakken. Zo rusteloos!

[ Bericht 3% gewijzigd door Helsinki op 16-08-2018 15:41:06 ]
pi_181230980
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat ie dan zegt "Ik ga wel even liefje" en dat je dan bijna schreeuwt "NEE LAAT MIJ GAAN!!"

:') O+
Verschilt natuurlijk van persoon tot persoon. Eerste keer boodschappen zonder de kleine beeb vond ik bijzonder matig - liep ik daar eenzaam tussen de schappen zonder mijn kuikentje. :{

Ik holde nog net niet huiswaarts. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_181231030
@Loj:
15 minuten, te doen! Toch erg dat je er al zo rekening mee moet houden.. Wij mogen morgen weer, vorige keer was 25 minuten, dit keer kregen we het al te horen met het maken van de afspraak.. Gyn is eerste op oproep ofzo, dus groter risico dat ze al druk is..

Fijn dat alles goedgekeurd is! :D

@Helsinki
Ook een idee.. Maar om me heen wordt ook al zoveel gevraagd om ideeën van vrienden en familie, dat ondanks dat niet "welkom" is op de verjaardag (of ze moet zich ineens heel goed voelen) er volgens mij toch veel cadeautjes gaan komen. :P

Hopen dat je komende nachten een beetje slaap pakt als het weer iets afkoelt.. Komende nacht zal wel weer warmer zijn. :(
pi_181231058
De eerste keer naar buiten zonder kind vond ik een vreemde gewaarwording, ook omdat ik ineens die zwangere buik niet meer had. Het voelde zo leeg. Naarmate de tijd vorderde, werd even alleen er op uit inderdaad een manier om te ontsnappen. Maar dat kwam vooral in de fase dat er 10000x per dag 'mama mama' door het huis klonk. :') . 8)7 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 16 augustus 2018 @ 15:49:59 #260
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181231416
De ventilator staat nog steeds aan mijn kant van het bed :D.
Heb veel harde buiken en kan mijn draai niet zo goed vinden. Ik probeer nu steeds een wandeling en dan een warme douche maar dat doet niet zo veel. Vraag me af of ik straks zo goed als permanent lichtflitsen ga zien met een baby waar ik regelmatig voor m'n bed uit moet komen :+.

Ik maak me wat zorgen om de hond uitlaten (met baby) straks. Hij is erg enthousiast en vergeet wel eens dat hij vast zit aan een riem als hij een kat ofzo ziet. We willen vanaf januari weer op cursus met hem maar vraag me af hoe ik dat tot die tijd kan doen. Heb een tula FTG en een kinderwagen. Iemand tips?

Dat van die lege buik: daar denk ik nu ook steeds vaker aan. Dat het me zo gek lijkt om dat geschuif niet meer te voelen :D. Maar dat zal snel genoeg weer wennen denk ik. En op pad zonder baby... ik riep vanaf het begin af aan dat ik veel waarde hecht aan dingen voor mezelf doen en dat ik heus wel de deur uit kan zonder baby want L. is er immers ook nog :{w :'). Dat is wel wat veranderd, hoewel ik het heus wel belangrijk vind om af en toe iets voor mezelf te doen. Maar ik denk dat ik nu gewoon wat meer gewend ben aan het idee van de fase die komen gaat. En dan zul je zien: staat alles straks weer (gevoelsmatig) op z'n kop :).
pi_181232744
Mwaa ik vond het zonder baby in de buik wel erg wennen weer hoor.

Dat je weken na de geboorte in die supermarkt even zalig zonder baby rondloopt en dan in gedachten verzonken je darmen staat te aaien zegmaar :D :P.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181232900
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 15:49 schreef Helsinki het volgende:

Ik maak me wat zorgen om de hond uitlaten (met baby) straks. Hij is erg enthousiast en vergeet wel eens dat hij vast zit aan een riem als hij een kat ofzo ziet. We willen vanaf januari weer op cursus met hem maar vraag me af hoe ik dat tot die tijd kan doen. Heb een tula FTG en een kinderwagen. Iemand tips?


Ik nam altijd de wagen en heb hond geleerd daar naast te lopen. Op momenten dat hond niet luisterde en ik twee handen nodig had om haar te houden (grote hond) kon ik de wagen even aan de kant zetten zonder dat er meteen gekke dingen gebeurden met baby. Verder voelde hond prima aan dat baby in die wagen lag, dus ze liep eigenlijk doorgaans heel netjes mee...
pi_181233501
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 15:49 schreef Helsinki het volgende:


Ik maak me wat zorgen om de hond uitlaten (met baby) straks. Hij is erg enthousiast en vergeet wel eens dat hij vast zit aan een riem als hij een kat ofzo ziet. We willen vanaf januari weer op cursus met hem maar vraag me af hoe ik dat tot die tijd kan doen. Heb een tula FTG en een kinderwagen. Iemand tips?

Ik nam altijd de tula.
pi_181234299
Spees is de baby er al? O+
pi_181234477
Even een snelle update want het is zo druk met bezoek en alles wat erbij hoort 😅 maar we hebben vanochtend een zoon erbij gekregen! Alles gaat goed!
pi_181234523
Gefeliciteerd Spees O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 16 augustus 2018 @ 18:09:26 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_181234600
Yay spees! Gefeliciteerd! O+
disclaimer
pi_181234754
*O* gefeliciteerd spees!!
pi_181234802
Gefeliciteerd Spees! O+
E.
pi_181234819
Jaaaaa gefeliciteerd Spees!! O+ O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_181234828
Gefeliciteerd Spees! O+
pi_181234901
Gefeliciteerd, Spees! *O*
pi_181234932
Jaa van harte gefeliciteerd Spees! *O*
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181234980
Oh en:

quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 14:24 schreef Stormqueen het volgende:
Dit móet wel een piemel zijn 8-)
Had je mooi gelijk SQ :+
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181235052
Gefeliciteerd Spees! *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 16 augustus 2018 @ 18:35:30 #276
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181235194
Gefeliciteerd Spees *O*!
  donderdag 16 augustus 2018 @ 18:47:12 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_181235479
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 18:26 schreef Feyre het volgende:
Oh en:

[..]

Had je mooi gelijk SQ :+
inkoppertje :7
disclaimer
pi_181235771
Gefeliciteerd Spees!!!
Ben heel benieuwd naar details en de naam natuurlijk :D
pi_181235781
Een zoon! O+ Van harte gefeliciteerd Spees! *O* Een heerlijke kraamtijd gewenst!
pi_181235873
O+ Mnohh Spees een zoon erbij! Gefeliciteerd!! *G*
pi_181235897
Gefeliciteerd Spees! *O* *O* *O*
pi_181235917
Gefeliciteerd Spees! S3?

:*
Kwak
pi_181235942
Gefeliciteerd Spees O+ *O*
pi_181236058
Gefeliciteerd! *G*
pi_181236074
Jaaaa, gefeliciteerd Spees *O* Het is dus toch gelukt ;) Genieten nu van je gezin O+
pi_181236088
Congrats!
pi_181236092
Gefeliciteerd Spees! *G*
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 16 augustus 2018 @ 19:32:44 #288
74056 crew  ToT
pi_181236426
De geboorte van mini-ToT komt steeds dichterbij. :)
Gisteren een liggingsecho gehad (35 weken en 3 dagen) en het lijkt er op dat alles volgens schema verloopt! :Y
  donderdag 16 augustus 2018 @ 19:34:10 #289
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181236452
Gefeliciteerd Spees! *O*
pi_181236540
Gefeliciteerd spees, Met jullie zoon! O+ *O*
pi_181236547
quote:
2s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:32 schreef ToT het volgende:
De geboorte van mini-ToT komt steeds dichterbij. :)
Gisteren een liggingsecho gehad (35 weken en 3 dagen) en het lijkt er op dat alles volgens schema verloopt! :Y
Fijn! Klinkt goed. :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 16 augustus 2018 @ 19:42:25 #292
74056 crew  ToT
pi_181236593
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:40 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Fijn! Klinkt goed. :D
*O* Zeker!

En alles ziet er goed uit! :Y
pi_181236696
*O* gefeliciteerd met jullie zoon Spees *O*
  donderdag 16 augustus 2018 @ 19:48:09 #294
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181236706
Gefeliciteerd Spees!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181236793
Spees gefeliciteerd met je zoon O+
pi_181236873
Oh Spees! Heel erg gefeliciteerd! *O* O+ Hoop dat het een fijne bevalling was en ben benieuwd naar hoe je groten het vinden en naar de stats en naar hoe dat nu is met drie(!) kinderen en naar de naam ook nog.. :* *;

Relaxte kraamtijd gewenst!
pi_181237016
Mnoh’ spees! Een zoon! Gefeliciteerd O+
Ook erg benieuwd naar de naam en de reactie van je grotes! Kom bij en geniet van elkaar O+
♥ J & S
pi_181237052
Gefeliciteerd spees! *O*
pi_181237192
Gefeliciteerd Spees!! *O*
pi_181237323
Gefeliciteerd Spees met je zoon! :* Gewoon mama van 3 O+
Benieuwd naar je verhaal en hoe je Sjes het vinden!

Nu sta ik 3e :o
  donderdag 16 augustus 2018 @ 20:25:38 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181237372
*O* *O* *O* .
Gefeliciteerd Spees! Goede kraamtijd gewenst! Misschien kan je maandag zelfs even mee naar school als die heel dicht bij is of is dat een belachelijke gedachte?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')