abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181046270
Uitgerekende data:
6 augustus: Spees_Eend
11 augustus: NicolasJoy (papa)
26 augustus: silliegirl (meisje)

7 september: Fuchsia_roze
7 september: VKV (jongen)
9 september: Loj (meisje)
13 september: Jemoeder (meisje)
14 september: Helsinki (jongen)
14 september: Feyre (meisje)
16 september: Soof-87
16 september: ToT ( papa)
17 september: lunapuella (jongen)
29 september: Peacefulll (jongen)

6 oktober: Priemgirl (jongen)
20 oktober: Mrs.Peel
31 oktober: eponine

17 november: aapieannie (tweeling jongens)
19 november: JaleesaJoia (jongen)
25 november: Tink89

14 december: Hilzillah

2019:

27 januari: Klaprooss
31 januari: krijgerrtje

2 februari: Limone

22 maart: VenusFlyTrap

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 13-08-2018 12:06:25 ]
  donderdag 9 augustus 2018 @ 07:04:02 #2
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181046287
Gefeliciteerd Nouk en Fien! O+ .
  donderdag 9 augustus 2018 @ 07:08:23 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_181046308
Nouk en fien, van harte gefeliciteerd met jullie zoons!!
disclaimer
  donderdag 9 augustus 2018 @ 07:11:10 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_181046320
Hoeveel babies maakt dat deze week? 7 toch nu? En het is pas donderdag :9
disclaimer
pi_181046375
Wow, Nouk en Fien ook al gefeliciteerd :D!
Nu snap ik het kraamzorgtekort ;) Leuk al die baby's! Veel geluk samen O+

Loj hoe gaat het met jou inmiddels?

Ik heb een onrustige nacht gehad met veel soort-van-buikpijn (geen weeën, gewoon naar gevoel). Had gisteravond ook gedurende lange tijd een extreem drukke baby met veel druk en steken onderin tot gevolg dus had al wel gerekend op een reactie van mijn buik daarop in de nacht.

Maar nog niks aan de hand, alles nu ook weer rustig.
pi_181046414
Nouk *O* Gefeliciteerd! :D
pi_181046418
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 07:11 schreef Stormqueen het volgende:
Hoeveel babies maakt dat deze week? 7 toch nu? En het is pas donderdag :9
Inderdaad al zeven! :o

De tweede week van september kan wat dat betreft ook een babyboom geven, maar jeetje, iedereen ineens vlug achter elkaar! *)
pi_181046671
Gefeliciteerd met jullie verse baby's allen. O+ *O* *O*
pi_181046866
Gefeliciteerd Nouk! *O* Turbobevalling hoor!
pi_181046978
Nouk van harte gefeliciteerd!! *O*
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181047018
O+ Nouk en Fien, gefeliciteerd! Lekker Nouk, in 4 uur. Was je thuis?

--

Krijger, jij hebt je gesprek vandaag, toch? Veel succes!
  donderdag 9 augustus 2018 @ 08:58:34 #12
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_181047078
Takkie *O*
Wolken *O*
Noa *O*
Nouk *O*
Fien *O*
Wauw gefeliciteerd allemaal O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_181047153
Gefeliciteerd ook Noa, Fien en Nouk! Wat een baby’s hier!

En mensen hou op, hoezo sta ik nu ineens 3e in de OP? :{
  Redactie Frontpage donderdag 9 augustus 2018 @ 09:38:54 #14
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181047707
Gefeliciteerd Noek en Fien!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181047731
Nouk jij ook gefeliciteerd! O+

Hopelijk zien we nog een paar baby's terug in het babytopic!
pi_181048172
Ja Nouk! *O* Gefeliciteerd met jullie zoon! :* En wat een recordtijd inderdaad. D wilde blijkbaar heel graag nog 8-8 geboren worden O+

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:04 schreef silliegirl het volgende:
En mensen hou op, hoezo sta ik nu ineens 3e in de OP? :{
Nou en dit. 4e in de lijst :o

Volgende week maar eens die vluchtkoffer inpakken. Ik vind het wel lastig wat ik allemaal mee moet nemen, omdat ik sowieso 2-3 dagen moet blijven.
Ik ben nog nooit opgenomen geweest in het ziekenhuis, dus vind dat stiekem heel erg spannend en echt niet leuk
En de comfortabele kleding die ik mee zou willen nemen voor mijzelf heb ik nu gewoon veel aan, dus hoe doe ik dat handig?
We wonen van deur tot deur een uur rijden van het ziekenhuis, dus man even iets laten halen wat ik vergeten ben, klinkt nu als een volkomen onoverkomelijk iets ook :')
pi_181048267
Ik vind het bij jou ook zo hard gegaan Fuchsia!

Ik heb inderdaad ook nog wel spulletjes / kleding nodig die ik ook graag meeneem. Sommige dingen heb ik dubbel gehaald, maar dat doe je natuurlijk niet met alles. Ik heb zelf een briefje gemaakt met alles wat ik of mijn vriend nog moet doen op het moment dat we naar het ziekenhuis gaan en dat briefje ligt bij de deur. Staat niet zo heel veel op hoor, maar bijv
- slippers mee
- dossierkaart verloskundige mee
- sandalen / schoenen s&s mee (dat waren we bij de vorige bevalling vergeten toen mijn zoontje in slaapzak werd opgehaald dus die werd de volgende dag door mijn vader in een boodschappentas op wielen het ziekenhuis in gereden _O-)

Dat zijn dingen die ik nu nog zo regelmatig gebruik dat ik ze niet in het koffertje laat zitten.

Oh en een lang shirt is ook wel fijn om te hebben voor na de bevalling, dan loop je niet in je blote gaasbroek over de gang :+ tenzij je daar niks om geeft natuurlijk, maar ik vond het niet zo fijn toen ik er met de kamer vol bezoek achter kwam dat ik alleen zo'n gaasding en een gewoon shirt aan had en ik toch ergens mn bed voor uit moest :')
  donderdag 9 augustus 2018 @ 10:19:43 #18
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181048300
Nouk en Fien, jullie ook van harte!

Ik at gisteren lactosevrije yoghurt die toch veel meer lactose bleek te bevatten dan normaal, of njah, zo reageerde mijn lijf er iig op. Uiteindelijk op het personeelstoilet van de Primark (hoe classy...) alles er weer uitgegooid, maar manmanman, wat voelde ik me beroerd.

En toen ik me 's avonds weer een klein beetje mens voelde, hebben we online de laatste babykleertjes geshopt (waaronder een te schattige salopet als eerste pakje). Nu alleen nog een shirtje met lange mouwen voor eronder en dan zijn we compleet :D

Oh, en we hebben de box opgezet. Ik voel me overprepared met bijna 25 weken, maar het geeft zo vreselijk veel rust in m'n hoofd en hij staat niet echt in de weg enzo, dat ik het eigenlijk wel gewoon fijn vind.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181048628
Hier is de vluchtkoffer al ingepakt, afgelopen dinsdag ;)
Als ik langer dan 1 nacht moet blijven heb ik meer nodig, maar ik hoop kids dan toch dagelijks te zien dus dat komt dan wel goed ;) Maar als het goed is mag ik meteen naar huis (een uur na de bevalling moet mijn bloeddruk nog een keer worden gecontroleerd, maar dan ben je toch nog niet weg ;) )

Ik heb zo’n slaapbroekje, lang shirt, kort shirt en een joggingbroek. Verder idd slippers, beetje make-up voor de foto’s, fijne bh, 2 pakjes maat 50 en 1 pakje maat 56, Opladers van de telefoon en fototoestel. Ik heb zelf ook tepelhoedjes erin gedaan, omdat ik de jongens het best aan de borst kreeg met tepelhoedjes. Boek en iPad ;) Evt bevalplan?!

Waarom moest je 2/3 dagen blijven Fuchsia? (Sorry, zwangerschapsdementie :@ )

Zou het meisje door de kinderarts moeten worden gezien dit keer? Ik heb nu al allebei de keren bij de gyn vragen gehad over de mini afwijking van Js (hij heeft een extra kleine teen), gewoon klein foutje van de natuur zo boeiend is dat toch niet? (Oké, we kwamen er pas na een maand achter, dat is wel slecht natuurlijk... maar toch).
pi_181048705
Nouk gefeliciteerd!!! *O* *O*
pi_181048764
Onhhhh meer baby's mnohhhh O+ van harte Fien en Nouk *; *; *;
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_181048811
SPEES jij lijstaanvoerder! *O*

Nouk en Fien, gefeliciteerd met jullie zoons! Jullie peuters grote zus en broer! Ben superbenieuwd hoe ze dat vinden :)
pi_181049067
Gefeliciteerd Nouk en Fien! *O*
Geniet van jullie zonen.
pi_181049090
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind het bij jou ook zo hard gegaan Fuchsia!

Ik heb inderdaad ook nog wel spulletjes / kleding nodig die ik ook graag meeneem. Sommige dingen heb ik dubbel gehaald, maar dat doe je natuurlijk niet met alles. Ik heb zelf een briefje gemaakt met alles wat ik of mijn vriend nog moet doen op het moment dat we naar het ziekenhuis gaan en dat briefje ligt bij de deur. Staat niet zo heel veel op hoor, maar bijv
- slippers mee
- dossierkaart verloskundige mee
- sandalen / schoenen s&s mee (dat waren we bij de vorige bevalling vergeten toen mijn zoontje in slaapzak werd opgehaald dus die werd de volgende dag door mijn vader in een boodschappentas op wielen het ziekenhuis in gereden _O-)

Dat zijn dingen die ik nu nog zo regelmatig gebruik dat ik ze niet in het koffertje laat zitten.

Oh en een lang shirt is ook wel fijn om te hebben voor na de bevalling, dan loop je niet in je blote gaasbroek over de gang :+ tenzij je daar niks om geeft natuurlijk, maar ik vond het niet zo fijn toen ik er met de kamer vol bezoek achter kwam dat ik alleen zo'n gaasding en een gewoon shirt aan had en ik toch ergens mn bed voor uit moest :')
Grappig, ik vind het bij mijzelf helemaal niet zo hard gaan. Ik leef ook nog een beetje in ontkenning moet ik zeggen O-)

Ik moest lachen om de schoenen voor je kids. Ik zie het helemaal voor mij :D Dat zijn echt van die dingen waar je niet over nadenkt.

Dank voor de andere tips. Jij ook Loj! Lange shirts staan inderdaad ook al op mn inpaklijstje.
Voor de baby heb ik ook zo al 4/5 pakjes nodig rekening houdend met verschillende maten ook.

Ik lees ook op allerlei lijstjes grote onderbroeken. Ik vind onderbroeken in mn liezen vaak al snel niet lekker zitten (gaat schuren en irriteren). Iemand daar nog tips voor? Of handiger om boxers te kopen ofzo? Ik draag zelf alleen maar hipsters en pas dat nu nog prima. Maar met 3 dubbel kraamverband gaat dat natuurlijk niet :+

quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:41 schreef Loj het volgende:
Waarom moest je 2/3 dagen blijven Fuchsia? (Sorry, zwangerschapsdementie :@ )
Maakt niet uit, ik ben er hier in Z&G ook nooit echt heel uitgebreid op in gegaan geloof ik.
Ik moet blijven ivm mijn ingewikkelde medische situatie. Ik heb een reumatologische auto immuunziekte die vooral mijn longen heeft aangetast en een aangeboren hart afwijking (stelt weinig voor, maar ook een risico) Het is 1 groot mysterie hoe mijn lijf op dingen zal reageren. Sta daarom al heel de zwangerschap onder “zware” controle, maar tot nu toe houdt mijn lijf en mijn longen het verrassend goed vol en heb ik geen last. Tijdens de bevalling is alles ingericht op met zo min mogelijk inspanning natuurlijk bevallen. Na bevalling moet goed gecheckt worden of mijn lijf en met name longen en hart de transitie terug aan kunnen, omdat het best wel een klap voor je lichaam is als baby er eenmaal uit is. Aantal dagen blijven is natuurlijk geheel afhankelijk van hoe goed ik de bevalling door kom. (En baby ;) ) Ik ben blij dat ze mij goed in de gaten houden hoor, maar ik zou zo graag snel naar huis willen na de bevalling.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:19 schreef Tink89 het volgende:
Oh, en we hebben de box opgezet. Ik voel me overprepared met bijna 25 weken, maar het geeft zo vreselijk veel rust in m'n hoofd en hij staat niet echt in de weg enzo, dat ik het eigenlijk wel gewoon fijn vind.
Balen van je reactie, maar gelukkig weet je waar het aan ligt en voelde je je later weer beter.

En ik krijg altijd een beetje stress al ik lees hoe ver jij bent met de voorbereidingen, omdat ik zelf lang heel veel nog niet klaar had :+ Nu wel alle grote spullen in huis, kamertje in grote lijnen af en ik ben babywasjes aan het doen.
Als het voor jullie goed voelt, lekker doen toch O+
pi_181049186
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:51 schreef Svane het volgende:
SPEES jij lijstaanvoerder! *O*

Nouk en Fien, gefeliciteerd met jullie zoons! Jullie peuters grote zus en broer! Ben superbenieuwd hoe ze dat vinden :)
Spees mag 1 dag de lijst aanvoeren en morgen baren :7 :P
Alhoewel, dan sta ik daarna 3e :o 8)7
  donderdag 9 augustus 2018 @ 12:05:07 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181050434
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:03 schreef Fuchsia_roze het volgende:

<knip>

Balen van je reactie, maar gelukkig weet je waar het aan ligt en voelde je je later weer beter.

En ik krijg altijd een beetje stress al ik lees hoe ver jij bent met de voorbereidingen, omdat ik zelf lang heel veel nog niet klaar had :+ Nu wel alle grote spullen in huis, kamertje in grote lijnen af en ik ben babywasjes aan het doen.
Als het voor jullie goed voelt, lekker doen toch O+
Ach, tegelijkertijd moeten beide trappen hier nog geschilderd worden, moeten er nog nieuwe vloeren op de overloop, in de hal en op onze slaapkamer, moeten de kozijnen aan de buitenkant van ons huis bijna allemaal nog geschilderd worden en ben ik aan de babywas nog niet begonnen... Er is hier in huis echt nog veel te doen op klusgebied en dat geeft nogal wat onrust, vandaar dat ik de dingen die nu al kunnen, het liefst ook maar vast gedaan wil hebben #controlfreak
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 9 augustus 2018 @ 12:06:13 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_181050467
Nog niet aan de babywas begonnen? :o je mag wel opschieten!
disclaimer
pi_181050503
Ik had controle bij de VK. Geen sticker, maar wel een CTG in het ziekenhuis. -O- Dus daar lig ik nu aan.
pi_181050648
Oh wel heftig Fuchsia, maar klinkt alsof je lichaam prima zwanger kan zijn :*

balen Sillie, wat was er niet goed?

Je moet inderdaad gewoon zorgen dat waar je blij van wordt is gedaan Tink :*
(Maar babywasjes zou ik nog lekker even mee wachten ;) )

Ik kreeg net een afspraak voor de anesthesie voor de ks.. over 2 weken al :o
Ben benieuwd wanneer mn uiterste houdbaarheidsdatum is dan :o
pi_181051811
Gefeliciteerd Nouk & Fien *O*

Echt een enorme leegloop hier, ik ben benieuwd wie de nieuwe aanwas gaat zijn :s) nee, ik niet :+
pi_181052083
Jeetje, je leest een dag of twee niet mee en meteen een hoop verse baby's O+ Gefeliciteerd allemaal, geniet van jullie kraamtijd.

En toen stond ik in de top 10 :X
pi_181052511
Babyboom!
Cassandra, Takkie, Wolken, Noa, Nouk en Fien gefeliciteerd! *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:03 schreef Fuchsia_roze het volgende:

Ik lees ook op allerlei lijstjes grote onderbroeken. Ik vind onderbroeken in mn liezen vaak al snel niet lekker zitten (gaat schuren en irriteren). Iemand daar nog tips voor? Of handiger om boxers te kopen ofzo? Ik draag zelf alleen maar hipsters en pas dat nu nog prima. Maar met 3 dubbel kraamverband gaat dat natuurlijk niet
Voor de eerste dagen netbroekjes en de boxers van mijn man gejat.

ik vond de eerste dagen het inlegverband uit het mijn kraampakket véél fijner dan het dakpansgewijs stapelen van kraamverband. in het ziekenhuis was er niets anders dan kraamverband, bij een eventuele volgende gaat het inlegverband in de ziekenhuistas voor de terugweg. Misschien ook een tip voor anderen?
pi_181052696
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:27 schreef Elleska het volgende:
Babyboom!
Cassandra, Takkie, Wolken, Noa, Nouk en Fien gefeliciteerd! *O*

[..]

ik vond de eerste dagen het inlegverband uit het mijn kraampakket véél fijner dan het dakpansgewijs stapelen van kraamverband. in het ziekenhuis was er niets anders dan kraamverband, bij een eventuele volgende gaat het inlegverband in de ziekenhuistas voor de terugweg. Misschien ook een tip voor anderen?
Wat is in deze het verschil tussen kraam- en inlegverband?
pi_181052880
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:33 schreef Plumeria het volgende:

[..]

Wat is in deze het verschil tussen kraam- en inlegverband?
inlegverband is groter waardoor je niet hoeft te stapelen en beter gevormd waardoor het veiliger voelt wat betreft doorlekken. bijna een luier, wordt ook wel gebruikt voor urine en ontlastingsincontinentie.
plaatje
  donderdag 9 augustus 2018 @ 14:15:12 #35
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181053677
Hopelijk niets ernstigs aan de hand, Sillie?

Hoeveel van die netbroekjes hebben jullie (en nemen jullie mee)?

Hier vanmorgen de muren van het kamertje afgemaakt. Het hemeltje is net gebracht en alles staat zo goed als op z'n plek. Helaas niet echt een logische plek voor een stoel, maar dan laat ik die voor nu achterwege :). Misschien bedenk ik daar nog wat op. Nu is het wachten op de rest van de decoratie en dan begint het toch écht ergens op te lijken :9.

Vanavond dan les 1 van de bevalcursus. Heb er maar weinig zin in, merk ik. Ben erg moe en mijn bekkenklachten zijn vandaag weer heerlijk terug.

In de loop van de week ook maar eens die vluchttas inpakken.
Dit staat er op m'n lijstje, voor de geïnteresseerden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga nog even bedenken of er wat bij / af moet.
pi_181053865
Meerdere die bevalcursussen doen? Ik ben mij wel aan het inlezen over hypnobirthing; maar echt een cursus voor doen heb ik weinig zin in merk ik :@ Kunnen wel gratis proefles nemen; wellicht dat ik dat ga doen en dan kijk of ik het eigenlijk wel zo nuttig vind.
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Manager PR/Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 14:30:04 #37
269689 crew  Viv
pi_181054132
Helsinki ik zou de föhn en make-up achterwege laten, tenzij je stiekem een BN'er bent die mooi op de foto moet bij het verlaten van het ziekenhuis. :+

En wat zijn wegwerpslabbetjes voor de baby? :D Badstof spuugdoekjes hebben ze gewoon in het ziekenhuis. Ik zou hooguit 1 hydrofiel meenemen voor het geval de baby de maxi-cosi onderspuugt op weg naar huis.

Speen wordt afgeraden in de eerste dagen/weken als je borstvoeding wil geven. En een knuffel mee voor de baby hoeft ook niet (tenzij leuk voor de foto), daar is een pasgeborene zich toch niet bewust van.
pi_181054404
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:15 schreef Helsinki het volgende:

Uiteindelijk bleek alles wel in orde. Maar bij de verloskundige had ze wat twijfels over de harttonen van baby en ik voelde al een paar dagen minder bewegingen dan ik van baby gewend was. Niet geen bewegingen, want dan had ik wel gebeld, maar ze was echt wel rustiger dan gewoonlijk. Door die combi vond ze het beter als ik even een CTG liet maken. Prima.

Ik een half uur aan dat CTG, maar ze vonden op basis van dat eerste halfuur de baby inderdaad te rustig en de hartslag te vlak (wel netjes constant, maar te constant, kennelijk moet er wel enige variatie in zitten). Dus ik moest langer blijven liggen, van houding wisselen, beetje heen en weer hopsen om te kijken of baby wakker wilde worden. Na nog is een uur extra aan de CTG wilde ze dat wel en toen was haar hartfilmpje goed. Toen nog een echo, waaruit bleek dat er nog zat vruchtwater is voor baby, dus ik ben nu weer thuis met het advies goed op de baby te letten; mocht ze toch weer heel rustig zijn dan moet ik opnieuw contact opnemen met de verloskundige.
pi_181054503
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:20 schreef PriemGirl het volgende:
Meerdere die bevalcursussen doen? Ik ben mij wel aan het inlezen over hypnobirthing; maar echt een cursus voor doen heb ik weinig zin in merk ik :@ Kunnen wel gratis proefles nemen; wellicht dat ik dat ga doen en dan kijk of ik het eigenlijk wel zo nuttig vind.
Ik heb veel gehad aan zwangerschapsyoga en met name de ademhalingstechnieken die je daar leert. De andere oefeningen waren vooral heel fijn om lichamelijk ongemak te verlichten of je hoofd goed leeg te maken. Wij konden bij de docent aangeven of we ergens last van hadden (onderrugpijn bijvoorbeeld) en dan deed ze daar wat oefeningen voor.
pi_181054617
We hebben maar een staatslot gekocht voor morgen:

"De tiende kan het gebeuren!"

Ziet er niet naar uit dat er morgen ineens een baby komt hier, dus we gaan maar voor de jackpot. Hebben bij het ziekenhuis een soort intake gehad bij de gynaecoloog. Prettig gesprek gehad op zich. Moet je wel alles van de hele zwangerschap weer terug halen, die was hier niet bepaald gemakkelijk. (Begin problemen met de familie gehad, vervolgens veel kwaaltjes, uitleg over de mentale klachten nu, waarin dat wel of niet herkenbaar is, verleden etc. etc. etc.) Voor het mentale stuk gezorgd dat ik er niet alleen (meer) voor sta. Wordt extra over gesproken bij de verloskundige, bij de gynaecoloog, de huisarts is er van op de hoogte gebracht, er is een kort lijntje naar een klinisch psycholoog indien nodig en een haptonoom (?).

Fysiek is het op de grens, maar we hebben zelf het idee dat ze het nog wel even vol houdt. Nu begin volgende week gewoon eerst even naar de verloskundige voor controle en de baby de kans geven zelf te komen in week 40. Als er in de loop van de week niks gebeurt gaan we vrijdag weer naar het ziekenhuis, opties bespreken en zoals het er nu naar uit ziet eventueel dat weekend het kindje een handje helpen. (Zijn dan ook 41 weken).

Nu wordt het wel spannend, want volgend weekend is m'n vriendin ook jarig.. :9
pi_181054772
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:15 schreef Helsinki het volgende:

Hoeveel van die netbroekjes hebben jullie (en nemen jullie mee)?

Hier vanmorgen de muren van het kamertje afgemaakt. Het hemeltje is net gebracht en alles staat zo goed als op z'n plek. Helaas niet echt een logische plek voor een stoel, maar dan laat ik die voor nu achterwege :). Misschien bedenk ik daar nog wat op. Nu is het wachten op de rest van de decoratie en dan begint het toch écht ergens op te lijken :9.

Vanavond dan les 1 van de bevalcursus. Heb er maar weinig zin in, merk ik. Ben erg moe en mijn bekkenklachten zijn vandaag weer heerlijk terug.

In de loop van de week ook maar eens die vluchttas inpakken.
Dit staat er op m'n lijstje, voor de geïnteresseerden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga nog even bedenken of er wat bij / af moet.
Netbroekjes en kraamverband hoef je niet mee te nemen. In het ziekenhuis hebben ze daar ruim voldoende. Een Föhn kan maar ik zou het niet persee meenemen. Over het algemeen mag je binnen een dag als je niet medisch bent naar huis en jezelf echt ‘normaal’ maken niet iets wat je doet. Er werd ook geadviseerd niet mijn haren te wassen vanwege toch het bloedverlies, na 3 min onder de douche zitten was ik er ook wel weer klaar mee na de bevalling. Hier kwam het opmaken en mezelf weer fatsoenlijker maken beide keren thuis op dag 4 zo’n beetje pas. Daarvoor was het haar in een knot, beetje knijpen in mijn wangen voor de blosjes :+ en weer met je baby zitten. Knuffeltjes kan ook maar net als hierboven al gezegd niet echt nodig. Ik zou al die spullen thuislaten.
♥ J & S
  donderdag 9 augustus 2018 @ 15:01:49 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_181054934
Ik ben mezelf na 3 maanden pas weer gaan opmaken geloof ik :')
disclaimer
pi_181055075
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
Helsinki ik zou de föhn en make-up achterwege laten, tenzij je stiekem een BN'er bent die mooi op de foto moet bij het verlaten van het ziekenhuis. :+

En wat zijn wegwerpslabbetjes voor de baby? :D Badstof spuugdoekjes hebben ze gewoon in het ziekenhuis. Ik zou hooguit 1 hydrofiel meenemen voor het geval de baby de maxi-cosi onderspuugt op weg naar huis.

Speen wordt afgeraden in de eerste dagen/weken als je borstvoeding wil geven. En een knuffel mee voor de baby hoeft ook niet (tenzij leuk voor de foto), daar is een pasgeborene zich toch niet bewust van.
Nou dat is heel persoonlijk toch? Ik vind dat je niet per se een BNer moet zijn om daarvoor te kiezen hoor. Ik snap het best als je er geen zin in hebt, maar ook heel goed als je wel een beetje mascara en evt wat kleur op je wangen wil op je foto's ook al worden ze niet gepubliceerd in de Vogue. Call me shallow, maar ik hoor bij de laatste categorie :+
  Manager PR/Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 15:27:25 #44
269689 crew  Viv
pi_181055449
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 15:08 schreef Spees_Eend het volgende:
Nou dat is heel persoonlijk toch?
Ja, is het ook. Ik kreeg er zo'n Kate Middleton beeld bij, maar dat kan ook komen omdat ik überhaupt geen föhn in huis heb (en nee, geen kortpittig kapsel) en maar heel sporadisch make-up draag. :')
pi_181055467
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:56 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Netbroekjes en kraamverband hoef je niet mee te nemen. In het ziekenhuis hebben ze daar ruim voldoende. Een Föhn kan maar ik zou het niet persee meenemen. Over het algemeen mag je binnen een dag als je niet medisch bent naar huis en jezelf echt ‘normaal’ maken niet iets wat je doet. Er werd ook geadviseerd niet mijn haren te wassen vanwege toch het bloedverlies, na 3 min onder de douche zitten was ik er ook wel weer klaar mee na de bevalling. Hier kwam het opmaken en mezelf weer fatsoenlijker maken beide keren thuis op dag 4 zo’n beetje pas. Daarvoor was het haar in een knot, beetje knijpen in mijn wangen voor de blosjes :+ en weer met je baby zitten. Knuffeltjes kan ook maar net als hierboven al gezegd niet echt nodig. Ik zou al die spullen thuislaten.
Ik heb wel twintig minuten onder de douche gestaan na de bevalling, vond dat zo heerlijk!
pi_181055676
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ach, tegelijkertijd moeten beide trappen hier nog geschilderd worden, moeten er nog nieuwe vloeren op de overloop, in de hal en op onze slaapkamer, moeten de kozijnen aan de buitenkant van ons huis bijna allemaal nog geschilderd worden en ben ik aan de babywas nog niet begonnen... Er is hier in huis echt nog veel te doen op klusgebied en dat geeft nogal wat onrust, vandaar dat ik de dingen die nu al kunnen, het liefst ook maar vast gedaan wil hebben #controlfreak
Over alle klussen in huis die nog moeten, heb ik het maar niet. Dat is al een algemeen frustratiepunt voor deze mede controlfreak :X
En met wassen zou ik inderdaad nog maar even wachten :+

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:13 schreef Loj het volgende:
Oh wel heftig Fuchsia, maar klinkt alsof je lichaam prima zwanger kan zijn :*
Ja blijkbaar kan mijn lichaam dit heel goed, nadat we de hobbel van 12 weken hadden gehad. Merk nu met bijna 36 weken dat het lichamelijk echt wel zwaarder wordt. Lopen en staan gaan niet zo makkelijk meer zeg maar. Maar die longen blijven het prima volhouden.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:27 schreef Elleska het volgende:
[..]

Bedankt voor de tip. Ik ga eens in mn kraampakket kijken naar het inlegverband. Mn man draagt een kleinere maat dan mij meestal, dus dat zit denk niet echt comfortabel :+

Sillie wat prettig dat uiteindelijk alles toch goed was.

Nicolas, fijn dat er meegekeken wordt en naar jullie geluisterd wordt. In mijn ervaring scheelt dat altijd al heel veel.

En hier gaat er wel wat basis make up in mn vluchtkoffer (lees wimperkruller, mascara en wenkbrauwpotlood) Geen idee of ik er zin in heb na bevalling, maar is ook letterlijk 1 minuut moeite en dan heb ik niet zo’n blote billen gezicht.
Haar in een knot is überhaupt al mijn haarstijl O-) Zeker met die hitte van de afgelopen weken.
pi_181056196
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:54 schreef Limone het volgende:
O+ Nouk en Fien, gefeliciteerd! Lekker Nouk, in 4 uur. Was je thuis?

--

Krijger, jij hebt je gesprek vandaag, toch? Veel succes!
Ja! Maakte me weer druk om niks hoor :D :’)
SPOILER
pi_181056221
130/89 *O*
Dus, ik mag een week wegblijven :)

Wel maandag een belafspraak en bij blijvende hoofdpijn moet ik dan ook even langs komen.

En verder lees ik zo ;)
pi_181056332
Loj goed nieuws *O*

Krijgertje ook al mooi nieuws *O* Hopelijk mag je dit keer bij dit bedrijf blijven.

Helsinki, bedankt voor je lijstje. Ik moet ook een tas gaan samenstellen (tas, tas, zou het raar zijn als ik met een koffer aan kom?). Er moeten spullen in voor mij, beeb en manlief. Ik blijf minimaal 2 dagen, max 5. Dus dan gaat er wel wat meer mee dan bij een dagopname. Ik heb je lijstje even gekopieerd Helsinki ;)
pi_181056712
Fijn Krijgertje! Gefeliciteerd *O*

En Loj ook goed nieuws! *O* Heb je nu nog hoofdpijn?

Peace, ik neem denk een klein (handbagage) koffertje mee en luiertas. Alleen met mn ochtendjas is er al een tas gevuld anders :+ Mn man heeft gelukkig heel weinig nodig en spullen voor baby zijn klein :)
O en ik neem denk ook mijn eigen hoofdkussen mee. Is dat gek?
  donderdag 9 augustus 2018 @ 16:28:21 #51
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181056766
*O* voor Loj en Krijgertje!

Ik ga even wat dingen van m'n lijstje strepen zo (bedankt!) maar de make-up blijft staan :+. Het gaat om mijn dagelijkse make-up (mascara en eyeliner) en mocht ik er dan geen zin in hebben is dat ook goed. Haren-in-de-knot boks!

Peace, koffer(tje) kan prima lijkt mij! Zeker als je langer blijft.

Nicolas, klinkt als een goed gesprek in het ziekenhuis. Fijn!
pi_181056772
Sillie even schrikken maar fijn dat alles OK bleek. Hopelijk blijft het hierbij.

Loj goed nieuws *O*

Krijgertje gefeliciteerd, fijn nieuws!

Ja vluchttas.. Ik zit in een facebook groepje en je zou serieus die lijsten eens moeten zien die daar langskomen met vluchtkoffer inhoud :D. Dafuq hey.

Ik heb weer een sticker, bloeddruk perfect en beeb ligt nog steeds mooi met het hoofd naar beneden dus dat lijkt allemaal goed te gaan.

Ik heb net schoenen bij m’n moeder gehaald om te lenen, die heeft 1 schoenmaat groter dan ik. Ik pas gewoon niet meer in m’n eigen schoenen :{. Niet door vocht maar doordat ze nu platter zijn en dus zit m’n eigen maat nu te krap. Ik hoop wel dat ik na de bevalling weer in m’n eigen schoenen pas :X.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_181056822
Verlof!!! *O*
  donderdag 9 augustus 2018 @ 16:31:22 #54
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181056842
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:40 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Uiteindelijk bleek alles wel in orde. Maar bij de verloskundige had ze wat twijfels over de harttonen van baby en ik voelde al een paar dagen minder bewegingen dan ik van baby gewend was. Niet geen bewegingen, want dan had ik wel gebeld, maar ze was echt wel rustiger dan gewoonlijk. Door die combi vond ze het beter als ik even een CTG liet maken. Prima.

Ik een half uur aan dat CTG, maar ze vonden op basis van dat eerste halfuur de baby inderdaad te rustig en de hartslag te vlak (wel netjes constant, maar te constant, kennelijk moet er wel enige variatie in zitten). Dus ik moest langer blijven liggen, van houding wisselen, beetje heen en weer hopsen om te kijken of baby wakker wilde worden. Na nog is een uur extra aan de CTG wilde ze dat wel en toen was haar hartfilmpje goed. Toen nog een echo, waaruit bleek dat er nog zat vruchtwater is voor baby, dus ik ben nu weer thuis met het advies goed op de baby te letten; mocht ze toch weer heel rustig zijn dan moet ik opnieuw contact opnemen met de verloskundige.
Dat lijkt me even schrikken, maar toch prettig dat het even gecheckt is en voor nu ook oké is bevonden :*.
pi_181058013
Ik had trouwens ook een groot wijd comfortabel shirt om in te bevallen in de vluchttas gedaan. Omdat ik niet zeker wist wat ik fijn zou vinden (wel of niet helemaal naakt bevallen :P ), uiteindelijk een goede keus want ik heb dat shirt bijna de hele tijd aan gehad.

Oh en ik had ook een haarelastiek in de tas gedaan, zodat ik sowieso mijn haar in een knot kon doen. Meestal zit het dat al of zit er eentje om mijn pols, maar gewoon voor de zekerheid toch ook eentje in de tas :P
pi_181058140
Sillie gelukkig alles oke. Beter een check teveel dan een te weinig toch!

En loj ook goed nieuws zag ik. Let goed op jezelf!

Ik moet mij ook maar eens gaan verdiepen in de tas die mee gaat naar het ziekenhuis. En ook de koffer voor kleuter moet dan natuurlijk al klaar staan.

Tink wat zijn jullie al ver! Wij hebben met de hitte dus gewoon helemaal niks gedaan en hebben ook eigenlijk besloten dat het voor nu ook wel goed is. Ze komen toch eerst bij ons op de kamer. Dus tegen de tijd dat zij en wij er aan toe zijn om een eigen plekje te hebben is het eigenlijk ook met 1.t dag wel afgemaakt haha!

We zijn ook weer goedgekeurd in het ziekenhuis. Bijna 26 weken en een baby geschat op 925 en een baby op 875 gram volgen ze beide nog steeds de curve van een baby alleen in de buik. Wel was mijn bloeddruk wat laag maar nog wel oke. Hij was 95/60 geloof ik.

En jeetje nog 4 weken en dan ga ik al officieel met verlof. De tijd vliegt echt voorbij!
  donderdag 9 augustus 2018 @ 22:12:34 #57
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181066786
Ah, ja! Elastiekje gaat in mijn toilettasje :).

Komen net terug van de bevalcursus. Was eigenlijk leuker dan ik had verwacht. De ademhalingsoefeningen vond ik heul fijn. Hopelijk heb ik er straks ook wat aan ;).
pi_181074597
Oh sillie zeker schrikken :o gelukkig nu alles weer goed, hopen dat het so blijft!

VKV verlof jaahaaa *O* wat kan een mens daar naar uitkijken he. Ik kreeg gisteren de vraag of ik werk niet ga missen: euh in deze toestand? Neuhhhh :') en ik heb echt wel tof werk, maar als je merkt dat je lichaam er eigenlijk wel klaar mee is en rust nodig heeft, verlang ik toch echt naar de dagen dat ik straks thuis kan doorbrengen en hier wat orde kan scheppen. Werk kan me dan absoluut niet schelen :@ zo ook letterlijk tegen m'n collega's gezegd. Heb tig procedures opgesteld om mijn werk over te kunnen nemen. Het is aan hun om mij te laten weten als iets niet duidelijk is want over 2 weken neem ik de telefoon níet op *) ze moeten er stiekem wel om lachen maar snappen het verder wel :+

Oohhh aapje wat gaat het idd snel, maar wat gaat het goed O+ fijn dat de jongens het zo goed doen! Hier was laatst Mn bloeddruk 82/50 maar had er geen last van.. moest enkel even aan de bel trekken als ik duizelig of misselijk werd e.d.

Hier net de kinkhoestvaccinatie laten zetten. Ook weer iets afgetikt! Dit weekend nog kastje wit schilderen en vriend die commode compleet gaat verbouwen zodat ie over de trappenloop gezet kan worden. Dan is inrichting verder ook zo goed als klaar. Boel lakens en spulletjes nog uitzoeken en ik denk dat ik schoonzus maar even vraag om uitleg te geven wat nu alles precies is lol :') wat verzamel je snel een hoop babyspul bij elkaar. Kwam er achter dat ik al 3 babywipstoeltjes, 2 babybadjes en een tummytub en 3 mobieltjes voor box heb _O- :+
pi_181074653
Verwacht je dan stiekem toch een drieling Priem :+
pi_181074879
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 10:26 schreef Aure het volgende:
Verwacht je dan stiekem toch een drieling Priem :+
Volgens mij wil vooral m'n familie dat heel graag :') :D
pi_181075180
Whaha priem :D zo veel al! Allemaal via via gekregen dan? :P

Ik moet nog beginnen aan de babyuitzet. We hoeven niet veel maar wil wel een nieuwe kinderwagen (Joolz O+ ) en wil eigenlijk een stokke steps of tripp Trapp zodat de baby direct bij ons aan tafel kan ‘s avonds :)
pi_181076686
Verlof voor VKV *O*
Mijn verlof zou vandaag officieel starten (nou oké, zondag, maar dit zou dan mijn laatste werkdag zijn). En ik zit gewoon al 4 weken thuis :)

Goed zo Priem! Verlof is verlof!

Uitzet is hier al (heel lang) compleet :) maar ik heb teveel! Vooral kleding :@ iemand nog een lading rompers/ mutsjes/ truitjes nodig, voor vooral meisjes? Hoef er niets voor ;)

Ik mis Spees en NJ vanochtend ;) zou dat goed nieuws zijn? O+
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:20:53 #63
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181076764
Wat voor mutsjes heb je nog Loj? Ik zoek nog iets voor bij één van onze eerste pakjes :).

Dus drie keer raden waar we nu voor gaan kijken :+. Badje moet ook nog. Wat voor eentje hebben jullie? En hoe lang gebruik je zoiets?
pi_181077128
Wij gebruiken een stokke flexibath, die kan je dicht vouwen en dan staat ie wat minder in de weg. Met een newborninsert erbij, maar je kan ook zonder. Er is alleen geen echte badstandaard voor, maar ik heb er uiteindelijk wel een gevonden waar ie op past. J. is nu 10 weken en gaat ongeveer één keer per week in het badje, verder gaat ie gewoon met mij mee onder de douche. Ze zeggen dat ze tot 4 jaar in dit badje passen, dus ik was van plan om hem in de zomer ook te gebruiken als speelbadje op ons balkon :)
pi_181077451
Ik heb het badje bij de oudste eigenlijk nooit gebruikt (hij was zo klein, wasbak was gemakkelijker en daarna mee onder de douche).
Bij de tweede, een kleine maand, daarna mee in bad.
Dus ik heb nu een tweedehands badje voor ¤5,- gekocht :)

Zoek je iets specifieks Helsinki? Ik ben vanavond pas weer thuis, dus dan kan ik even kijken.
pi_181077728
Badje vonden we bij peuter onhandig en te veel ruimte opnemen in ons appartement :+ we wonen nu een stuk ruimer, maar gaan gewoon voor zo’n Tummy tub. Die kan dan over 4 jaar ook nog als kotsemmer gebruikt worden bij griep ofzo en voelt iets minder nutteloos :')

Grootste probleem bij badje vond ik dat die net te laag was en we dus pijn in de rug kregen, hij paste niet in de badkamer dus moest op haar eigen kamer en dan was vullen/legen echt een rotwerk. Misschien nog iets om op te letten bij je zoektocht!
pi_181078118
@Krijger: Jup allemaal gekregen. Enige wat we tot nu toe hebben gekocht is een luieremmer :D
trip trap staat hier ook nog op ons lijstje; die zijn toch wel heel erg handig :Y En een hang loose baby. Verder moeten we wel nog een matrasje halen voor ons ledikantje; maar begreep dat vrienden van ons hun matras weg wilden doen; dus wellicht dat wij die ook zo kunnen overnemen (of wellicht toch handiger om die nieuw te kopen..? Ik twijfel nog..)

Verder dit weekend dus maar eens kijken en verder afstrepen. Wiegje staat wel al in onze kamer (maar dat komt meer omdat volgend weekend mijn broer en neefjes komen logeren en we de zolder opgeruimd wilden hebben voor die tijd). Hij wordt nu gebruikt om kleren op te gooien vooral :')

Enkel kleren hebben we nog niet veel van. Heb ik bewust afgehouden omdat ik toch iets zelf wil kopen ook _O-
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:37:47 #68
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181078475
Wij hebben ook bijna alles gekregen of tweedehands voor niks of bijna niks op marktplaats gevonden. Heerlijk vind ik dat! Goed voor het milieu, allemaal opgeknapt door onszelf (met hulp van m'n schoonpa) zodat de kleuren enzo precies zijn zoals we ze hebben willen.

Alleen de hele stapel spulletjes die we van m'n schoonouders gekregen hebben (luieremmer, kruiken, boxkleed, twee pyjamaatjes, badje, billendoekjesdoos enz.) is nieuw, en de kinderwagen, maar die was heul erg in de aanbieding.,
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:46:11 #69
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181078717
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 12:16 schreef Loj het volgende:
Verlof voor VKV *O*
Mijn verlof zou vandaag officieel starten (nou oké, zondag, maar dit zou dan mijn laatste werkdag zijn). En ik zit gewoon al 4 weken thuis :)

Goed zo Priem! Verlof is verlof!

Uitzet is hier al (heel lang) compleet :) maar ik heb teveel! Vooral kleding :@ iemand nog een lading rompers/ mutsjes/ truitjes nodig, voor vooral meisjes? Hoef er niets voor ;)

Ik mis Spees en NJ vanochtend ;) zou dat goed nieuws zijn? O+
Nee hoor, niks aan de hand hier!
pi_181079037
Wij hebben een badje van Ikea (want cheap :P ) en mijn ouders hadden nog een standaard staan, dus die kunnen we een paar maanden lenen. Uiteindelijk zal baby mee in bad gaan, maar aangezien je zelf na de bevalling niet in bad mag zolang je nog vloeit is dit wel fijn ter overbrugging.
pi_181086006
Wij mogen het badje van een vriendin lenen. Wel fijn want de poten ervan zijn verstelbaar dus hij kan gelukkig goed hoog!
Ook de box hebben we van haar en mn ouders hebben nog een boxkleed liggen die dus deze kant op komt.

Volgens mij hoeven we alleen nog twee bedjes en twee autostoelen qua grote aankopen. Kleding kijk ik zo eind september naar want nu nog veel zomer spul..
pi_181086166
VKV verlof *O* Heerlijk, geniet ervan!

Helsinki. Fijn dat de bevalcursus leuker was als gedacht en nuttig.

En een drieling voor Priem :P :D Wat een hoop spullen heb je gehad. Ik heb van alles gewoon 1 en weet al nauwelijks waar ik heb moet laten :+

Wij hebben nog geen badje, maar krijgen er 1 te leen van een vriendin of mn schoonzus. Onze badkamer is niet groot en babykamer ook niet, dus naar mijn idee wordt het een onwijze sta-in-de-weg. Plan is om vooral te douchen met baby O+

Gebeurd er al wat Spees, het is de 10e? O-)
Nicolas vandaag ook nog niet gespot inderdaad, hoe zou het daar zijn. Dan toch de 10e voor hun? Hope so!

Mijn heup heeft het ineens helemaal opgegeven. Echt in een week tijd van niks aan de hand (liep nog 2 km achter elkaar) naar strompelend het huis door. Ik moet even acclimatiseren aan dit rustigere tempo en veel liggen, dus gister te veel gelopen en vandaag dus pijn en nauwelijks iets kunnen. Hopelijk met voldoende rust morgen weer iets beter en dan echt geen lange stukken meer lopen of staan. :{
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:56:10 #73
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181086536
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:43 schreef Fuchsia_roze het volgende:
VKV verlof *O* Heerlijk, geniet ervan!

Helsinki. Fijn dat de bevalcursus leuker was als gedacht en nuttig.

En een drieling voor Priem :P :D Wat een hoop spullen heb je gehad. Ik heb van alles gewoon 1 en weet al nauwelijks waar ik heb moet laten :+

Wij hebben nog geen badje, maar krijgen er 1 te leen van een vriendin of mn schoonzus. Onze badkamer is niet groot en babykamer ook niet, dus naar mijn idee wordt het een onwijze sta-in-de-weg. Plan is om vooral te douchen met baby O+

Gebeurd er al wat Spees, het is de 10e? O-)
Nicolas vandaag ook nog niet gespot inderdaad, hoe zou het daar zijn. Dan toch de 10e voor hun? Hope so!

Mijn heup heeft het ineens helemaal opgegeven. Echt in een week tijd van niks aan de hand (liep nog 2 km achter elkaar) naar strompelend het huis door. Ik moet even acclimatiseren aan dit rustigere tempo en veel liggen, dus gister te veel gelopen en vandaag dus pijn en nauwelijks iets kunnen. Hopelijk met voldoende rust morgen weer iets beter en dan echt geen lange stukken meer lopen of staan. :{
Voelde me vanmiddag een uurtje of 1-2 lang echt niet lekker (buik en rug) maar dat trok weg nadat ik even heet gedoucht had. Verder nergens meer last van gehad. Maandag ben ik 41 weken en dan heb ik even contact met mijn vk over wat we doen. Heb me gisteren niet laten strippen.

Balen van je heup! Hopelijk is het inderdaad iets tijdelijks. Rustig aan!
pi_181090045
Helsinki wij hebben bij beide geen badje gehad. Ik heb een tummytub geleend van mijn zus zodat de oudste een keer de baby kon zien met wassen met de kraam. Daarna ging mini altijd mee met 1 van ons onder de douche, zo’n 1 keer in de week dat vonden we zelf prettiger. Ook voor je rug :'). Ik zou er iig niet al te veel aan uitgeven maar dat is heel persoonlijk.

Spannend spees! Je weet t nooit, maandag al weer 41. Ben benieuwd waar de vk mee komt. Nog ffies!
♥ J & S
pi_181094771
Loj en Fuchsia_roze:
We hadden het heel erg graag gewild! Maar helaas.. Wel weer een heel erg rommelige nacht gehad (donderdag op vrijdag). Weer redelijk veel vochtverlies, maar lijkt toch gewoon afscheiding en dergelijke te zijn, geen vruchtwater. In ieder geval vrij ongemakkelijk, continu het idee dat ze naar het toilet moet. Verder heb ik een klotedag gehad, dus geen activiteit op de laptop. Amper tot geen slaap, vroeg naar het werk, lange dag, daar allerlei randzaken.. Dus nu voor het eerst even 'tijd voor mezelf'.

We zeiden nog "De 10e kan het gebeuren!", maar helaas geen baby én ook geen jackpot. Viel te proberen. *)

Nu even nog onder de douche zo en even rustig liggen. De hele dag al een onrustige buik. Hele harde buiken, pijn, maar geen krampen..

Maar hé, we hebben de uitgerekende datum gehaald. *O* Dat hadden we vooraf nooit verwacht!
Nu is het ineens hopen dat het niet meer te lang duurt. Gek hoe dat zo anders kan zijn dan paar maand terug.
pi_181096383
Priem: ik ben benieuwd naar de hangloose! Die staat ook hoog op mijn te kopen lijstje 😜. Welke box heb je erbij?

VKV verlof jeeej 😁

Sillie dat is ff schrikken!

Ff iets in de spoiler..
SPOILER
Oké, einde gezeur. Maandag ben ik volgens mijn eigen berekening 10 weken en heb ik de eerste echo. Mijn man heeft er ook heel veel zin in.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:22:49 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_181097006
Denk je dat je uit gaat vallen op je werk omdat je 1 kutnacht hebt gehad qua slaap? Of heb je meer en structurele klachten? Want ik volg die optelsom niet zo, je kunt toch altijd wel eens een rotnacht hebben?
disclaimer
pi_181097083
Het is helaas een structureel probleem. Op mijn werk sta ik bekend als iemand die zich niet snel ziek meld.
Op mijn werk moet ik alert zijn (hoog risico beveiliging) en dan hakt een nachtje van 3-4 uur er behoorlijk in. Dit gecombineerd met een reistijd en heel vroeg op maakt het zwaar ☹
Maar het helpt dat ik ff mijn hart heb gelucht
pi_181100828
Fijn dat het hier opschrijven je oplucht venus. Succes vandaag!

Wisseldag hier: 26 weken *O*

Spees nog steeds baby binnenboord?

NJ grappig dat het omdraaid he! Hoop dat jullie snel baby mogen ontmoeten!
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:46:11 #80
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181102356
We hebben er nu een van bebe jou :).
Wel overgenomen van iemand want ook wij willen straks met de kleine gaan douchen.

En en en: vandaag de babykamer decoreren O+ O+ O+.
SPOILER
Fuchs, gaat het al wat beter?
Loj, we scoorden gisteren toch nog een mutsje voor het eerste pakje! En als het goed is komt er binnenkort een grijze aan; mocht je er nog zoeentje hebben tegen die tijd dan ben ik wel geïnteresseerd. Het gaat om een mutsje dat bij dit pakje past.

NJ: balen van je dag en helaas nog steeds geen baby. Maar, hopelijk duurt dat niet al te lang meer :).
pi_181102376
NJ, we kunnen nu oprecht zeggen "succes met de laatste loodjes!"

Aapie, jij schiet ook echt op!

Ook hier wisseldag: 30 weken alweer :o Nu gaat het ineens rap. De baby beweegt veel, eigenlijk voel ik de baby de hele dag door wel. En de ongemakken hè: zuurbranden, pijn in m'n bekken, slecht slapen door of onhandig grote buik of door bewegende baby. En toch geniet ik nu dubbel en dwars van m'n buik en lijf. Zo bijzonder vind ik het allemaal O+ Einde lief-dagboek-post :')
pi_181102541
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 13:47 schreef Mrs.Peel het volgende:
NJ, we kunnen nu oprecht zeggen "succes met de laatste loodjes!"

Aapie, jij schiet ook echt op!

Ook hier wisseldag: 30 weken alweer :o Nu gaat het ineens rap. De baby beweegt veel, eigenlijk voel ik de baby de hele dag door wel. En de ongemakken hè: zuurbranden, pijn in m'n bekken, slecht slapen door of onhandig grote buik of door bewegende baby. En toch geniet ik nu dubbel en dwars van m'n buik en lijf. Zo bijzonder vind ik het allemaal O+ Einde lief-dagboek-post :')
O+ Wat heerlijk mrs. Geniet O+
pi_181103083
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 13:56 schreef Arja het volgende:

[..]

O+ Wat heerlijk mrs. Geniet O+
Dank je :*
pi_181103970
Hier ook wisselweek, 32 weken *O* oh en zo herkenbaar peel O+ als ie zo de hele tijd aan het verschuiven is mnohhhh O+

Typ ik terwijl ik uitgeput op de bank lig van het bed verschonen :') :+ maar ondanks de ongemakken vind ik het ook zo bijzonder O+
pi_181104686
VFT hopelijk kun je komende nachten wat beter slapen, een slechte nachtrust doet je geen goed inderdaad.

Helsinki dat ziet er uit als een prachtige babykamer en ook zo lekker rustgevend met die kleuren! O+ Ben zelf altijd helemaal gek op die leuke mandjes voor op de commode! Komt het kamertje ook in het fototopic van de kinderkamers?

Jeej voor de weekwissels en voor de bijbehorende ongemakken *O* :P

Ik hou m'n hele zwangerschap al bij door voor de camera te vertellen hoe het gaat, zodat ik straks een soort "megavlog" heb om te bewaren. Grappig om te zien hoe ik steeds moeilijker hele zinnen kan zeggen zonder uit te hijgen, vooral vergeleken met de eerste filmpjes _O- Ik ga na de bevalling maar eens op zoek naar mijn verloren conditie.
pi_181105023
*O* voor de wisselweken!

Vervelend dat je geen gebrekkige nachtrust er zo in hakt, VFT. Als het niet gaat, dan gaat het niet. Wat het vervolgtraject als je het hebt gemeld bij P&O?

Buiten adem zijn, maagzuur, slecht slapen door de buik, ik heb het geloof ik allemaal een beetje verdrongen. :') Ik kan me ook niet herinneren dat ik de vorige keer zo misselijk was de hele tijd. Het poetsen van mijn tanden is soms al genoeg om de toiletpot te knuffelen.
pi_181105115
Uch, ik ben er zo klaar mee. Ik ben te moe om ook maar iets te ondernemen, ik word kriegel van peuter die de hele tijd aan me wil plakken, mijn bekken en rug doen zeer, ik ben de hele tijd misselijk.. En dan die jeuk! Overal! Ik zit echt van mn tenen tot mn schouders onder het eczeem. En niks helpt, schijnt echt hormonaal te zijn en dan werkt hormoonzalf dus ook niet. En door die jeuk slaap ik voor geen meter en ben ik nog vermoeider.
Oplossing voor de eczeem? Bevallen! Dus eh. Baby. Komt u maar! O-)
pi_181105240
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 16:14 schreef silliegirl het volgende:
Uch, ik ben er zo klaar mee. Ik ben te moe om ook maar iets te ondernemen, ik word kriegel van peuter die de hele tijd aan me wil plakken, mijn bekken en rug doen zeer, ik ben de hele tijd misselijk.. En dan die jeuk! Overal! Ik zit echt van mn tenen tot mn schouders onder het eczeem. En niks helpt, schijnt echt hormonaal te zijn en dan werkt hormoonzalf dus ook niet. En door die jeuk slaap ik voor geen meter en ben ik nog vermoeider.
Oplossing voor de eczeem? Bevallen! Dus eh. Baby. Komt u maar! O-)
Ik had tijdens mn zwangerschap van N. ook zoveel last van jeuk! Resultaat mn benen en voeten onder de littekens, ik zal zo is even kijken wat voor zalf ik had. Ik weet wel dat het heel erg koud was en het deed echt branden op open wondjes.
pi_181105252
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 16:24 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik had tijdens mn zwangerschap van N. ook zoveel last van jeuk! Resultaat mn benen en voeten onder de littekens, ik zal zo is even kijken wat voor zalf ik had. Ik weet wel dat het heel erg koud was en het deed echt branden op open wondjes.
Mentol gel toevallig? Dat smeer ik ook. Inderdaad koud en brand op open plekjes...
pi_181106997
*O* Heel veel wisselweken! *O*

@Helsinki:
Leuk! Heel tof gedaan!

--

Enerzijds supertof, je UD. Want, je krijgt super super super veel berichtjes ineens van vrienden en familie die zoiets hebben van 'Eeehh, is de baby er nog steeds niet?!' Anderzijds denk je: 'Jaaaa, we weten het wel, de baby is er nog niet!!' :+

Maar heel gek. 't rommelt wel (harde buiken op een gegeven moment elke 6 minuten (steeds regelmatiger), pijn in de rug, pijn in het bekken, waterige afscheiding, misselijk.. Maar verder niks. Eigenlijk vandaag een relatief goede dag.

Kijken hoe de avond is. :9
pi_181107077
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 13:46 schreef Helsinki het volgende:
We hebben er nu een van bebe jou :).
Wel overgenomen van iemand want ook wij willen straks met de kleine gaan douchen.

En en en: vandaag de babykamer decoreren O+ O+ O+.
SPOILER
Fuchs, gaat het al wat beter?
Loj, we scoorden gisteren toch nog een mutsje voor het eerste pakje! En als het goed is komt er binnenkort een grijze aan; mocht je er nog zoeentje hebben tegen die tijd dan ben ik wel geïnteresseerd. Het gaat om een mutsje dat bij dit pakje past.

NJ: balen van je dag en helaas nog steeds geen baby. Maar, hopelijk duurt dat niet al te lang meer :).
Jij hebt dat pakje overgenomen van mij toch? Of was jij dat niet? En daar zat een mutsje bij toch?

In ieder geval, wij hadden er ook een effen okergeel mutsje bij, dat was ook tof!
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:05:19 #92
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181112026
VKV & NJ, thanks :). Ik heb net al in dat topic nog een foto gepost maar het is nog niet af. Ik wacht nog op muurhaakjes en ga zometeen een lampje voor aan de muur bestellen O+.

VKV, wat een leuk idee trouwens! Gaan jullie dat ook met anderen delen of is het puur voor jullie zelf?

Malteser, nee, ik had er wel interesse in maar die was toen verkocht :+. Heb hem uiteindelijk ergens kunnen bestellen. Goed idee van dat okergele! Toch wel een beetje mijn kleur.

Hier trouwens ook last van jeuk. Alsof ik door duizend naaldjes geprikt word, soms.
pi_181112545
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:41 schreef Elleska het volgende:

[..]

inlegverband is groter waardoor je niet hoeft te stapelen en beter gevormd waardoor het veiliger voelt wat betreft doorlekken. bijna een luier, wordt ook wel gebruikt voor urine en ontlastingsincontinentie.
plaatje
Ah, ziet er goed uit. Even halen morgen :7
pi_181115399
Mooooi Helsinki! O+ welke kleur is dat op de muur?
pi_181115596
Wat een mooi hoekje Helsinki. O+ Ook leuk dat de sfeer van de collage die je laatst postte er duidelijk in terug te zien is.

Vandaag op en neer geweest naar Zeeland voor de verjaardag van mijn schoonouders. 2 uur enkele reis met de auto en man heeft geen rijbewijs, dus ik reed alles. Mijn lijf hield het goed moet ik zeggen, maar ben wel kapotmoe nu. Dat ik vannacht ruim 2 uur wakker lag van een mug en uiteindelijk maar op de bank ben gaan slapen zal ook niet geholpen hebben. :O
pi_181121650
Oeh, een babykamerfototopic? (Leuk galgje woord!) Toch maar eens verder kijken dan, altijd goed voor het 'ahw!' gevoel.

--

Hier zelf een rustige nacht gehad weer. Uiteraard wel veel tussendoor wakker, maar geen gerommel.
pi_181122643
Aftellen hier voor NJ, Sillie en Spees O+

Beetje bij kunnen slapen Luna?

Ik zal nog even kijken voor de mutsjes Helsinki. Ik heb er wel eentje met okergeel namelijk :)

Balen van de jeuk Sillie en Helsinki en balen van de misselijkheid OT :*

Gaaf zo’n vlog VKV! Leuk om straks terug te kijken O+

Hier tikken we vandaag de 36 weken aan *O* en over 1 week mag het gewoon :o
Maar nog genoeg te doen, zo naar Blijdorp (afleiding!) en deze week bijna iedere dag wel een afspraak staan. Alleen voor morgen nog niets bedacht en ik ben alleen met kleuter. We zouden naar de film gaan, maar ik gok dat ik morgen weer langs het ziekenhuis moet. Gisteren echt wel een rotdag gehad. Veel hoofdpijn, last van mijn rug, nog even last minute strepen op de buik en last van de hormonen. Maar mijn bloeddruk was goed. Vandaag nog steeds niet fantastisch maar ik ben vanochtend begonnen met de hypnobirthing oefeningen en voel me nu meer ontspannen :) . Stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht!
pi_181124972
Heerlijk bijgeslapen, lief dat je het vraagt Loj! O+ Ook voor het eerst in tijden weer onder een dekbed ipv een laken of gewoon niks. Lekker knus, kreeg er spontaan zin in de herfst van. :')

Met 36 weken nog een dag naar de dierentuin, respect hoor! _O_
  zondag 12 augustus 2018 @ 11:24:55 #99
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181125057
Niet bijgelezen maar: voor een septemberbaby wil ik een boxpakje inpakken voor in de ziekenhuistas. Doe ik dan het beste een rompertje met lange of met korte mouwen?
pi_181125223
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:24 schreef Helsinki het volgende:
Niet bijgelezen maar: voor een septemberbaby wil ik een boxpakje inpakken voor in de ziekenhuistas. Doe ik dan het beste een rompertje met lange of met korte mouwen?
Ik zou beiden meenemen. Afhankelijk van de temperatuur kan je dan ter plekke inschatten wat het beste is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')